View Full Version : Januar-startere. Er det mange av oss der ute?
Veiedag i dag, og jeg har gått ned et kilo fra sist uke! Føler meg lettere også, men det er vel mye psykisk også! Har ikke greid å trene noe, blir veldig sliten av bare å gå i bakker (lårene føles helt døde), så får vente litt med det. Matinntaket går bra, jeg koser meg med feit og god mat. Har også drukket noe vin, men går ned allikevel, og det er fint :). Ha en strålende dag!
hei bollemor! 4 kg første uka var jo helt vanvittig mye da! skjønner godt at det er kjipt når en da går opp en, og så står stille. men kanskje det er noe du gjør feil? får du i deg nok fett? det vet jeg mange har problem med. er ikke sikker på hvor mye som er nok heller for om du spør noen så sier de at det aldri blir nok fett. men har vel også lest en plass at 100-150 g fett er ok iløpet av en dag?
hva er det du spiser i løpet av en gjennomsnittsdag da?
men ikke gi opp enda! du er så vidt komt i gang! en må prøve seg litt frem for å finne noe som passer en selv.
spiser kanksje for lite.. variere fra 2-3 måltid på en dag.
Frokost - litt cc, eller egg
Middag - kylling, biff, bacon, diverse sausa, gryta med fett, grønsaker
kveld: noen ostechips eller noe av egg.
prøver å drikke endel vann. Men bli som regel 1,5 l på en dag.
har ikke trent noe spesielt siden jeg går med hodepine hver dag..så eneste som har blitt av trening er noen få gå turer.
Sticksan har vært på fargene alt rosa - mørk lilla.
spiser kanksje for lite.. variere fra 2-3 måltid på en dag.
Frokost - litt cc, eller egg
Middag - kylling, biff, bacon, diverse sausa, gryta med fett, grønsaker
kveld: noen ostechips eller noe av egg.
prøver å drikke endel vann. Men bli som regel 1,5 l på en dag.
har ikke trent noe spesielt siden jeg går med hodepine hver dag..så eneste som har blitt av trening er noen få gå turer.
Sticksan har vært på fargene alt rosa - mørk lilla.
Ikke rart du har vondt i hodet!:eek:
Du spiser nokså lite og hvor er fettet du skal ha i deg?:confused:
Ikke tale om at du får i deg 150-200g fett på den menyen!:nei:
Du må også drikke mer! Minimum 2-3 liter om du vil unngå hodepine og gå ned i vekt!
Og i "målestokk": 4 kilo er det samme som 8 kladder smør... Se på den mengden det faktisk er. Det har faktisk forsvunnet fra kroppen din! :D[/quote]
Det er litt motiverende å høre værtfall:P
Ikke rart du har vondt i hodet!:eek:
Du spiser nokså lite og hvor er fettet du skal ha i deg?:confused:
Ikke tale om at du får i deg 150-200g fett på den menyen!:nei:
Du må også drikke mer! Minimum 2-3 liter om du vil unngå hodepine og gå ned i vekt!
Da må jeg skjerpe meg:)
hvordan får dere i dokk nok fett???:)
Hei, jeg har også holdt på siden 4 januar. Jeg har prøvd lavkarbo før. I fjor startet jeg friskt, og gikk ned 13 kg på 8 uker. Men da jobbet jeg alt for mye, og var i ferd med å brenne lyset i begge endene. I sommer ble jeg sykemeldt, og etter ferien var jeg fortsatt ikke noe bedre. Er fortsatt 100% sykemeldt, klarer ikke huske skikkelig, klarer ikke helt å tenke klart heller. Treffer jeg folk jeg kjenner, orker jeg ikke snakke og gjør det meste for å unngå dem. Alle vil jo vite hvordan det går... Er fysisk og psykisk utkjørt!
For å komme ut av dette uføret starter jeg nå med å legge om kosten, som jeg sa først så har jeg prøvd lavkarbo før. Jeg føler at min kropp har det mye bedre på dette kostholdet.Føler meg litt mer våken nå. Første uka gikk jeg ned 3 kg, så har vekta stått stille den neste uka.. men denne uka har jeg gått ned 1 kg til,veide meg i dag :) så 4 kg så langt.
Denne uka bestemte jeg meg for å tyne meg selv til å trene, har kondis sykkel. Vet jo og at skal det ha skikkelig effekt bør den brukes mer enn en halv time minst 3 ganger pr uke. Jeg bestemte meg for 1 time minst pr gang. Fy fader det var tungt å komme igang. Det går vel lettere det og etterhvert, kostholdet gjør at jeg føler meg litt mer våken. Så alt i alt ser jeg lysere på tingene. Skal ned minst 30 kg, men kan tenke meg til å gå ned 5-6 kg ekstra. Men ingen krise om jeg stopper på de 30 kiloene.
Cristiano07
22-01-10, 11:45
Jeg har vært på kuren i 3 uker. 3,7 første uke,1,2 neste, 0 siste.Liker ikke utviklingen, men regner med det vil gå litt opp og ned.Ingen utskeielser enda.
Noen som vet åssen saft man kan drikke(til dattera mi)? Fun light?
Og prøvde å få tak i kreolsk krydder,får ikke tak i, hva består det av?
Da må jeg skjerpe meg:)
hvordan får dere i dokk nok fett???:)
Du kan begynne med å lese alt i denne tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=818187&highlight=nok+fett#post818187)
Når du er inne på den tråden, scroller du heeeeeelt nederst på siden. Der finner du mange tråder om temaet NOK FETT!:D
Jeg har vært på kuren i 3 uker. 3,7 første uke,1,2 neste, 0 siste.Liker ikke utviklingen, men regner med det vil gå litt opp og ned.Ingen utskeielser enda.
Noen som vet åssen saft man kan drikke(til dattera mi)? Fun light?
Og prøvde å få tak i kreolsk krydder,får ikke tak i, hva består det av?
De første kiloene er mest vann, så tar det litt tid før fettforbrenningen slår inn for fullt! Tålmodighet er en kjekk ting å ha! Selv om det ikke alltid er så lett!;)
I prinsippet skal man kun drikke vann (så det er sagt, liksom:p), men jeg bruker Fun light også. Svak, veldig svak stort sett, men noen går ikke ned om de bruker kunstig søtning......
Andre mener det trigger søtbehov etc. Sånt må man nesten finne ut av selv!
Og i "målestokk": 4 kilo er det samme som 8 kladder smør... Se på den mengden det faktisk er. Det har faktisk forsvunnet fra kroppen din! :D
Det er litt motiverende å høre værtfall:P
Ja tenk på det, 8 smørpakker! Jeg liker heller å si kjøttdeig jeg, 10 x 400g kjøttdeigpakker! Legg det ved siden av hverandre, så ser du hvor mye som er borte fra kroppen din! :D
Cristiano07
22-01-10, 13:51
Legger ut en oppskrift her på Karins brød, lurer på om det stemmer at det er ca 1 karbo pr skive-brødet er fantastisk godt
Basis: 1 beger cottage cheese,5 store egg,1/2 dl olje-mixes
3ts bakepulver,3 ts splenda,2ts salt,2ts fiberhusk,2ts jkm,60g kruskakli,4ss glutenmel,3-4ss linfrø
+ 75g valnøtter og 40g solsikkefrø eller 70g valnøtter og 40g sesamfrø
Rør inn denne blandingen i det våte.
La deigen stå 15 min. Dekk en brødform med bakepapir og press deigen sammen oppi.
Stekemetode:
180grader 25 min,150 grader 40 min, ta brødet ut av papir og form,stek det på rist 180grader i 20 minutter. Skjær det i skiver når brødet er avkjølt(ca 25 skiver)
hallo!
så bra at dere står på! Er ekstremt demotivert i dag, og har hivd innpå med sjokolade kake, polarbrød og brød...:( :( idioti!!! men er som viljen er borte og tankene og lysta ikke er til å styre..merkelige greier det der.. er pms og dette har skjedd før, men så dumt at det skjedde nå når jeg var så godt igang..:( blir skikkelig sinna på meg selv!!!
merka et par dager at jeg var mer sulten en tidligere men det utløste at jeg bakte kake til jobben og smakte litt - og det var som ingenting å lure på engang??!! spiste som alt var glemt..
utrolig frustrerende, men, men gjort er gjort og spist er spist!! får fortsette i morra med ny frisk..
Har ikke gått noe ned de siste 2 uker, men gikk ned 3,7 kg den første uka, Trur det har noe å si, fryktet det- at når jeg ikke går ned = skeier jeg ut..
VEt ikke hvorfor jeg ikke gikk ned, men skal som sagt ha mensen og da er jeg i dårligere form, mere sulten og sliten og ikke så ståpå vilje på noen områder egentlig, i motsetning til ellers! Sliter med muskel og ledd smerter og det blir ofte verre under pms og. Og det er rart det der, nesten så en endrer tanker, følelser, vilje - ALT under pms??!! noen som kjenner seg igjen?? og ikke jeg vet jeg sku gjort noe annet enn å spise, gått en tur feks, men hjernen er ekstremt fokusert på denn kaka og det brødet! huff, et slit! håper jeg har spist for de neste mnd nå da... tar ikke noe tilskudd, kanskje det er lurt?
Jeg spiser mye fett og drikker mye vann og prøver åp holde ca 15 karb pr dag, og når rett gjør jeg jo siden jeg gikk ned første uka??!!
kjedelige greier, får fortsette i morra!.... måtte bare få ut litt frustrasjon..:(
og mottar gjerne gode tips som hjelper på å stoppe behovet!! vet etterhvert på riktig kosthold avtar lystene, men kjedelig er det...
Hva skjer nå når kroppen har fått masse sukker og mel?? begynner en fra start igjen?? legger nok ikke på meg alt igjen , men stopper litt opp?? eller?
God helg!
hei kveita! det jeg gjør når jeg får lyst på noe godt, så lager jeg meg en eggemelk. da blir en god og mett i magen og jeg savner da ingenting! hadde ikke trodd at en sterk lyst skulle gå over så fort som den gjør etter eggemelk, men den blir totalt borte! du må nesten bare prøve deg frem med noe. kanskje du kan spise litt nøtter? cottage cheese med litt bringebær på?
ellers når jeg får lyst på noe, så begynner jeg å se meg rundt om på dette forumet (men unngår oppskriftssidene!) her er så mykje motiverende å lese at jeg glemmer helt at jeg vil spise noe!
håper du finner en måte å komme over suget på uten å faktisk spise noe du VET du ikke skal spise:)
Huffamei opp til 84,4 igjen!! Skjønner ikke,for har ikke skeiet ut på noe vis.. Stiksen gir utslag,men på den første firkanten - har det noe å si selv om jeg vet dere sieratutsalg er utslag..Hmm..
Uansett, jeg skal ha mensen til helgen, kanskje forklaringen ligger der. Og veiedag er ikke før på mandag, så håp i hengende snøre?
Synes det er merkelig med denne store oppgangen, for har mistet maaange cm!! Fra 106 rund magen å det tykkeste til 94 cm! Føler kroppen allerede er helt annerledes og strammere. Og ikke hatt tid til så mye trening som ønsket pga pendling, ungene på 2 og 4 og jobb osv...
Nå håper jeg på litt mer rosafarge i keld..
Dere andre har jo gått ned masse på kort tid!
Stå på og god helg : )
Hei kveita:)
Kjente meg veldig igjen. Er også i pms-tida akkurat nå - sulten, lei og ute av ketosen!
Enda jeg ikke har skeiet helt ut enda...er jeg nesten der. For mye SKYR, for mye nøtter; småspiser hele tiden. Imorgen skal jeg ut og spise også - tipper det skal bli et slit å følge kuren helt da, faktisk umulig!!:full:. Tror jeg bare skal ta "fri" imorgen kveld - planlagt sprekk. Håper mensen kommer dagen etter så det blir lettere å komme tilbake på sporet. for det SKAL jeg; kan ikke gi opp nå bare pga noen dumme hormoner som farter rundt i kroppen og fucker opp for meg!!:realmad:
Trøster meg med at jeg har klart dette i nesten tre uker nå, jeg vet jeg kan - og bare de hormonene roer seg skal jeg klare det igjen. Sånn blir det jo for deg også; Vi klarer dette!!:visemuskl
Søndag kveld..eller ihvertfall mandag skal jeg være i ketose igjen..:ja:
Lykke til videre til alle - og litt ekstra til oss PMSere:goodluck:
Hei hei, jeg vil gjerne henge på januar begynnere. i dag feirer jeg 2 uker på ketolyse. har greid det fint, og gått ned 4 kilo. gleder meg til veiedag på mandag. lurer på om det er flere PCOS "eiere" her? Jeg er ganske sjenert av natur, derfor leser jeg mer enn jeg skriver :) men håper med dette å komme ut av skallet og finne flere å dele slankeerfering med. Er kjempeglad at dere har klart det fint, og vet at vi kan klare det sammen ;)
hei igjen , og takk for råd!! nesten pussig pandora at vi har d likt nå.. men enig, disse svartens hormonene må ikke styre.. :(
eggemelk må jeg prøve! er uansertt bedre å pøse på med lovlig mat, hjelper jo ikke om en er småsulten! Huff ja, har jo gått strålende i 3 uker nå, får ikke la et par dager ødelegge!! en får ta frem sinne og viljen og satse på å være " back on track" senest mandag. Og går jeg opp en kilo eller no får det så være... Takk for støtte, godt at det ikke bare er jeg som sliter innimellom..
klem og god helg!!
Hei Kveita,
Jeg tror trangen til noe søtt i all hovedsak gir seg i løpet av de første ukene hvis en ikke holder liv i den ved å fôre kroppen med sukker og raske karbohydrater. Iflg. Torkil vil også kromtilskudd (som en får bl.a. i ketolysetablettene) hjelpe på søtsuget. For meg er det viktig å fokusere på alt det gode jeg kan spise meg mett på (masse god mat som før har vært fy-fy!), og ikke henge meg opp i de tingene som kroppen ikke skal ha (som f.eks. brød, kaker og søtsaker). Anbefaler deg å lese f.eks. Dreamy sin blogg (http://lenabeatrice.net/) for å få opp motivasjonen :)
Lykke til!
Heisann alle sammen :)
Tenker jeg slenger meg med her nå for kanskje å få litt ekstra motivasjon om det butter imot. Startet på ketolysekuren 11 januar å har et stykke å gå.
Har heldigvis min samboer med på laget så det ikke blir for ensomt:)
Tvi, tvi og lykke til til meg selv og alle de som vandrer på samme vei
Har nå prøvd å lage en ticker så dette er en prøve...
Spent på om den kommer nå :)
Hei hei, jeg vil gjerne henge på januar begynnere. i dag feirer jeg 2 uker på ketolyse. har greid det fint, og gått ned 4 kilo. gleder meg til veiedag på mandag. lurer på om det er flere PCOS "eiere" her? Jeg er ganske sjenert av natur, derfor leser jeg mer enn jeg skriver :) men håper med dette å komme ut av skallet og finne flere å dele slankeerfering med. Er kjempeglad at dere har klart det fint, og vet at vi kan klare det sammen ;)
Hei, og velkommen i klubben! Jeg har også PCOS, og har slitt med vekta i mange år. Jeg kan vel egentlig si at jeg har prøvd det meste av slankekurer de siste åra, men ingenting kan måle seg mot lavkarbo! Jeg har nå holdt på i snart 3 uker, og kiloene bare renner av! Samtidig fikk jeg mensen etter bare et par dager på kur (har vel ikke hatt regelmessig mens på ca. 4 år?), huden min er allerede finere og ja, jeg merker STOR forandring på kroppen og symtomene ved PCOS.
Ønsker deg masse lykke til videre, og så håper jeg vi alle hører mer fra deg! Dette er et supert forum med masse hyggelige mennesker, så her trenger du ikke være sjenert! Bruk det for alt det er verdt, for dette er en kjempestor motivasjonskilde! :)
Hallo! Så bra det ikke bare er meg med pms.. forstår dere godt..;-) Argh! M for fullt i dag, og enda mer opp siden i går. Ja-ja.. Har hvertfall ikke sprukket. Var så 'sint og sur' i går kveld at jeg ikke drakk et glass vin med mannen en gang.
Har ikke pcso, men raste opp fra 55 til 105 etter svangerskapene. Invalidiserende bekkenløsn. og to akutte k.s. 3 u. før tiden begge gangene og ammeprobl. Har endo så jobbet i flere år for i få barn, kikkhull, ivf osv. Ingen fødemaskin akkurat og er utrolig heldig og takknemmelig!! Denne helgen klarer vi! Kan ik gi oss etter bare 3 uker altså. Ps prøvde knuste egg i mikroen i dag. Knall!Pps Kan ikke quote, aldri vært på sånne fora før.
hallo! :)
i dag er jeg pån igjen, spist egg, bacon, og grønnsaker i en omelett til frokost. Men har iflg vekta gått opp igjen 1,7 kg og det er ille etter bare en dag utskeielse!!!:( Men jeg satte meg ned og spurte meg selv om hva som var viktig: Følge suget som varer i noen dager, ikke bli slankere og bedre form, bli tykkere, ELLER; starte igjen, legge bort de negative tankene, stå på og komme meg igjennopm denn helvetes uke og bli slankere og bedre form,??? Jeg valgte det siste, er ikke veldig motivert, sliter med en grusom hodepine og, men skal fortsette!! Og i ettertid være obs på denne uken!!
Lykke til alle, og ikke la pms ødelegge damer!
stor klem og ha en strålendelavkarbo helg! ;)
Ingen mens kommet!! :mad: skulle vært her idag...håpet det skulle fikse søtsuget.
Men har ihvertfall fått trent bra, spist bacon-omelett til frokost...Pepperbiff med avocado og blomkål til lunsj... vasket hus (gjelder å holde seg igang!)
Nå er det sofaen, Skyr og nøtter...og har sinnsykt lyst på SJOKOLADE!!!:eek:
Skal jo ut ikveld - og syns jeg har vært ganske flink så langt idag (faktisk ekstremt flink:engel_ikk ...
Får ta kvelden fri som jeg hadde planlagt, og krysser fingre for at mensen dukker opp og hjelper med den ugne følelsen i kroppen (den som roper på sjokis og kaker!) :hylgrine:
Fortsatt god helg til alle:):)
Huff, jeg føler med dere som har gått opp. Jeg har også nemlig gjort det og skjønner ikke hvorfor!!! Hadde veiedag på torsdag, men fikk ikke veid da så jeg veide på onsdag istedet og da var det ca. samme som forrige uke. Så uka dær gikk jeg altså ikke ned noe. Og nå de siste dagene har vekta altså føket opp med 1.2 kg, det er så jævlig demotiverende!! :(
Er i ketose så det er ikke dær problemet ligger ihvertfall. Vet ikke helt om jeg er i en mensperiode da for jeg hadde en dags blødning fra onsdag til torsdag. Har p-stav og dette er første gangen jeg har hatt blødning siden jeg fødte i april og fikk den satt inn i juni. Noen som vet om du har slike perioder selv med p-stav??? Dette har ihvertfall ikke jeg peiling på så det hadde vært greit om noen har noen lignende erfaringer. Ville kanskje føltes litt lettere da på en måte å godta vektøkningen for jeg har mest lyst til å gi opp nå! Føler at jeg liksom står å stamper på rundt den samme vekten, og at den liksom ikke vil gå under det nivået jeg ligger på nå. Vurderer faktisk om jeg skal begynne å shake samtidig som jeg lever lavkarbo innimellom når jeg kan spise, men har liksom ikke lyst til det heller da. Så gi meg noen gode råd og litt trøst da!! :p:(
hei beate! jeg har ikke så mange erfaringer og gode råd å komme med siden jeg selv er ny. på mandag har jeg holdt på i 2 uker. har ingen peiling på p-stav heller. men om en skal gå utifra at en dags blødning var mens for din del, så kan jo det ha noe med vektøkningen å gjøre. hvor mye fett får du i deg daglig? hvilke faktorer kan du tenke deg er grunnen? hvor mange karbo ligger du på pr dag?
skulle virkelig ønske jeg kunne si noe som var til glede for dere som sliter og dere som ikke har tålmodighet til å gi dette en real sjanse. en må gi det tid! det er en stor omstilling for kroppen dette opplegget her (ihvertfall for min kropp) og det tar tid å gå ned i vekt til og med på lavkarbo. for noen går det fort og for noen går det seint, individuelt sånn som med alt annet her i verden!
vær så snill å gi dere selv en sjanse til å gå ned i vekt ved lavkarbo! ikke gi opp!!!
enig Monicah!! vet det så godt, er jo og en livvstil, så en må jo bare fortsette uansett. Isteden for straffer en seg selv faktisk med å dytte i seg det vi ikke skal ha..??! rare damer..;)
Jeg har det uansett bedre på lavkarbo, og dagene er ulike uansett - det er jo livet.. :)
Har vært flink i dag, spist svin indrefilet med stekte grønnsaker meg creme freiche til middag - nydelig! Det er en enkelt måte å få i seg fett også, steker i masse fett og har på fløte el cf.. deilig!
har ikke noe sug i dag, som om jeg har våknet igjen og tenker det er jo ikke snakk om å spise det jeg ikke skal!! sånt tull!! hehe.. :D - bra det..
så hold ut, alt går over, men ikke ødelegg alt!!
Når det gjelder p stav Beate har jeg ikke erfaring, men har selv akkurat satt inn hormon spiral, og hadde en blødning på 1 dag, en uke før tia.. er vel homonene som gjør til at det endres litt før alt er tilpasset - kanskje??
Klem og ha en fin lørdag! og i morra er det ny dag og nye muligheter!! - (om det sku gå dårlig i dag..;)
Ahh så deilig.. etter èn uke på ketolyse har jeg gått ned 2,5 kilo!! Helt fantastisk!! Ha en fin lørdag alle sammen :D:D:D
kjøpte du sticksene på nett eller finnes de f.eks på apoteket ?
kjøpte du sticksene på nett eller finnes de f.eks på apoteket ?
Sticksene kan kjøpes på apoteket (Keto Diabur 5000 heter mine), på nett eller i de Meny- butikkene som fører varer fra Ketolyse.no (Finnes en forhandler liste her inne et sted)
Jeg er ny på lasset og har egentlig veiedag i morgen. Men i dag måtte jeg bare snike meg på og se hvor landet ligger. Og vekta peker riktig vei. Ned ca 2 kg på 6 dager! Dette er jo strålende! :D Jeg har ikke hatt ketolysepillene (bestilte de i går), men har tatt krom og omega 3. Kanskje ketolysepillene setter enda mer fart på forbrenningen? Jeg må også legge til at jeg har lavt stoffskifte, og i det siste har vekta bare gått en vei, nemlig opp :(
Men nå skal det bli andre boller. Første delmål er ned 5 kg. Totalt ned 15 kg. Blir så glad så glad om jeg klarer det!!!
Lykke til alle andre!!! :)
Hei igjen og hyggelig at det kommer nye til! : )
Vil bare si fra at jeg har gått ned en hel kilo fra i går til i dag! He he bra at det finnes gode eksempler på hva mensen gjør, hvor fort det går opp og ned, og hvor lite lurt det er å veie seg hver dag..; )
Spennende i morgenmandag.. da har jeg jo lov til å veie meg.
Hilsen en veiegal ; ) Men det er kanskje ikke så rart når vi er ferske og lurer så mye på hva det er vi har begitt oss inn på og hvordan dette egentlig funker.
Godt å være flere i samme båt her. Don't give up!!
Cristiano07
24-01-10, 21:32
Hvis det er sent på kvelden og jeg er sulten, bør jeg da spise?
Er ofte jeg har sen frokost(10-11 tida) og middag i 17-tida..
Har liksom ikke lyst til å spise før leggetid..
Grunnen til at jeg ikke spiser oftere er jo at metthetsfølelsen varer lenger..
Bare spis deg passe mett hver gang du er sulten!:D
Her er det ingen dumme regler om at man ikke skal spise om kvelden etc!;)
SuperMamma
25-01-10, 10:56
Det er ikke så vanskelig, egentlig!
Man tar utgangspunkt i hvor mye man veier for å finne ut hvor mye proteiner man burde få i seg, og hvor mye karber man ligger på!
Jeg veier drøyt 90kg og er lite aktiv. Velger da å si at 100g proteiner er bra for meg. (1-1.5g pr kg, inntil 2g om man er veldig aktiv)
Dette gir ca
100g proteiner= 17%
18g karber = 3%
214g fett = 80%
Eller
100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%
Bittelitt kalorilære:
1g protein= 4kcal
1g karbo= 4kcal
1g fett= 9kcal
Hei Kitt,
jeg forstod ikke helt regnestykket ditt.
Er det slik at optimal samensatt kost fordeler seg slik:
100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%
Hei Kitt,
jeg forstod ikke helt regnestykket ditt.
Er det slik at optimal samensatt kost fordeler seg slik:
100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%
Sånn ca!
På ketolyse sier man noe sånt som 5% karbo, 20% protein og 75% fett som veiledende.
Jeg trives best med mellom 20 og 30% karber og veier ca 90kg, derfor ser regnestykket mitt sånn ut!
Om du veier mye mer/mindre eller er veldig aktiv i forhold til proteiner, eller vil lavere/høyere i karber, må du regne ut energifordelingen sånn at den passer best for deg!
SuperMamma
25-01-10, 14:44
Takk Kitt.
Da har jeg regnet meg frem til at protein og karbo intaket mitt er helt fint. Men denne fett mengden... den er uapetittlig rå.... hør økt meg opp til 150 g fett om dage, men nærmere 300 g som det ble for min del... det skal holde hardt altså. .ughæø
Er med eg også enda :) Men opp 0,3 kg denne uken.. arrrg!:(
Har vært flink hele uka jeg, men vekta viste opp 0,1 kg. Kjedelig, men får håpe på bedre resultat neste uke.
Jeg harvært bortreist noen dager og har spist ute (veikro og/eller restaurant) og drukket vin nesten hver dag. Var ekstremt nøye på ikke å spise poteter/pommes frites, bare salat uten dressing og kjøtt. Spiste tapas onsdag (oliven, aioli, scampi, chorizo, kjøttboller og marinert lammespyd), løvstek med bernaise torsdag, ovnsbakt camenbert og honningglasert kalkunbryst med ratatoulle fredag og biff med kryddersmør lørdag. Søndag ble det biff med bernaise. Har vært i ketose hele tiden og er SÅ stolt av meg selv! Vektnedgangen er veldig stabil nå, jeg går ned ca 100 gram pr dag, og det er jeg happy med. Det blir jo ca 700 gram pr uke! Eneste bivirkningen jeg merker med denne kuren er at det lukter konstant stekeos og baconfett av hår og klær - EKKELT! Noen som har tips til hvordan man kan tilberede egg og bacon i micro, så det ikke blir så mye stekeos?
Hei vanilja:-) Jeg er og ny her, men leste her et sted om å knuse et par egg i en kopp, putte koppen i microen til du hører pof! to ganger. Godt og lettvint med smør, krydder og andre ting oppi!:-)
Gikk litt ned i dag selv om M. Hurra!
Ingen mens enda!!! (og er ikke gravid;-)...)
Men har fått kontroll på søtsuget igjen, ble med den sprekken lørdagskvelden - nå er jeg flink som bare det igjen:D
Nå skal jeg ihvertfall klare tre nye uker før en liten planlagt sprekk midt i februar (men bare en!)
Energien er bra, humøret er topp og jeg er passe sulten til måltidene uten noe matstress..
Ganske kaldt ute idag, men sitter og planlegger en skitur hvis jeg kommer meg tidlig fra jobb:cool:
..og et tips vedr omelett/baconsteking: finnes pakker med "smårettbacon", såne bittesmå oppkuttede baconbiter, de steker så fort at det ikke blir noe særlig stekeos..også heller jeg bare eggene over. Nydelig omelett og håret lukter fortsatt shampoo:p (kan jo kutte smått selv også...men jeg er for lat til det :flau:)
Hallo alle januar startere!
Godt å se at det gå¨r bedre , et eventuelt søtsug gir seg, og plutselig er alt så mye bedre igjen....:p
For meg går det og veldig bra. Vektnedgangen er jeg litt usikker på grunnet pms, så jeg skal ikke gå på vekte for mandag igjen, da er forhåpentligvis det verste over..:)
Alt med maten går veldig bra, koser meg, god tid å planlegge synes jeg, koser meg med det. leser på innholdsfortegnelse i butikken og unngår alt med mye karbo. Bakte sjokoladekake i går igjen, men slikka ikke på en teskje engang..!! stolt!!:)
merker på kroppen at jeg har gått ned, bedre plass i klærne og det er deilig! etter sprekken min på fredag, er jeg bestemt på at det ikke skal skje igjen! SÅÅÅ mye frustrasjon, og vektøkning for sukker og mel . ikke verdt det en gang...:(
Så får være klar ved neste pms..
Klem og håper alle får en fin uke - stå på!! :p
og drakk eggemelk til frokost med litt pulver kaffe i, og det holdt meg mett i 3,5 timer!! utrolig, og ikke verst heller.. skal prøve meg på ulike varianter. :)
Hei Alle januarstartere! Så flinke alle er!:):)
Hadde litt bekymring i slutten av forrige uke når jeg ikke vekta hadde flyttet seg "på lenge". Men så slapp det igjen i helga! Denne kuren tror jeg skal få meg helt i mål! 4,5 kg på under 3 uker må være bra!
Men i går hadde jeg en rar opplevelse:confused:
Var på trening (steppmaskin). Holdt på ca 70 minutter pluss uttøying. Skikkelig bra økt, men når jeg kom hjem blei jeg skikkelig svimmel og kvalm... Ikke bra!
Har noen av dere andre merket at dere har blitt uvel etter trening i Ketose?
Kan det være at jeg har fått i meg for lite veske under treningen?? Drakk ca 1 liter veske.
Andre med samme erfaring? :confused:
Florence123
26-01-10, 17:38
Ny jeg da :)
Har holdt på i 2 dager og har en forferdelig hodepine kjenner jeg , men er normalt etter det jeg har lest i begynnelsen.
Men lurer på en ting, og det er menyen min...
Har bak Lollipopbrødet og er veldig glad i brødmat så jeg spiser ca 3 skiver hver dag, er det mye og bruker 1 hel ost av fet type og tomat som tilbehør.
Har laget taco av kjøttdeig som jeg spiser oppå salaten til middag.
I tillegg spiser jeg melon , nøtter og baconcrips.
Er dette mye mat ?
HEi folkens
Jeg er også Januarstarter - nærmere bestemt 7.januar. Første to ukene gikk jeg ned 3,1 kg, og så gikk jeg opp 0,5-0,6 uten at jeg hadde endra noe som helst og der har jeg vært en uke.
Nesten godt å se at det er flere som bremsa/gikk opp litt. Det betyr vel at vi gjøre det samme og da er det vel riktig.
Vi får støtte hverandre videre, så kommer sikkert fettforbrenninga i gang for fullt!
hei hei ketolysemennesker;)
Jeg er splitter ny og en januarstarter. Jeg har dag 2 på ketolyse...og er enda ved godt mot og veeeeldig giret på dette.
Sliter litt med å finne frem på forumene... men jeg lærer noe nytt hele tiden
Håper det er plass til meg og.
jeg er ei jente på 28 år, 1 sønn og samboer. Er fra hamar, men bor i stavanger. Har vært overvektig i 10-12 år nå...og har prøvd det meste uten hell. Kryss fingrene for meg!!! Orker ikke være tung og utrent lenger!
Lykke til til alle sammen :D
Calvin1009
26-01-10, 20:55
Hei Alle januarstartere! Så flinke alle er!:):)
Hadde litt bekymring i slutten av forrige uke når jeg ikke vekta hadde flyttet seg "på lenge". Men så slapp det igjen i helga! Denne kuren tror jeg skal få meg helt i mål! 4,5 kg på under 3 uker må være bra!
Men i går hadde jeg en rar opplevelse:confused:
Var på trening (steppmaskin). Holdt på ca 70 minutter pluss uttøying. Skikkelig bra økt, men når jeg kom hjem blei jeg skikkelig svimmel og kvalm... Ikke bra!
Har noen av dere andre merket at dere har blitt uvel etter trening i Ketose?
Kan det være at jeg har fått i meg for lite veske under treningen?? Drakk ca 1 liter veske.
Andre med samme erfaring? :confused:
Det står i boka at man skal være forsiktig med hard trening når man er i ketose. Og jeg regner med at dine 70 min teller med der.
Årsaken er at kroppen ikke har en like høy yteevne siden den ellers tyr til karbohydratlagrene i kroppen for å ta av for de den høye energiomsettningen i kroppen.
Når du da ikke har karbo i kroppen må enten finne deg i å trene kortere økter eller senke intensiteten.
Av egen erfaring vet jeg at folk reagerer veldig forskjellig og dermed tydeligvis også tåler trening forskjellig under ketolyse.
Så min anbefaling er å senke kravene til deg selv nå som du er i ketolyse. Ett annet tips kan være å ha ett måltid med "mest" karbo i før du går og trener - kroppen vil da foretrekke å brenne opp karboen først siden det er den enkleste energikilden.
Det står i boka at man skal være forsiktig med hard trening når man er i ketose.
Det gjelder mest de første dagene, og for folk som ikke har trent noe særlig fra før. Er man vant til å trene er det helt fint å fortsette, selv om man kan merke det går litt tråere de første dagene/ukene. Det går over, og snart yter man bedre enn noen gang.
Ett annet tips kan være å ha ett måltid med "mest" karbo i før du går og trener - kroppen vil da foretrekke å brenne opp karboen først siden det er den enkleste energikilden.
Det vil sannsynligvis gjøre at det tar lenger tid før kroppen lærer seg å bruke andre enrgikilder enn karbohydrater. Jo mindre karbo den ha å brenne, jo raskere må den ty til alternativt brensel. Jeg vil heller anbefale et måltid med mye fett før trening.
Svimmel/kvalm kan komme av at det går for lenge før man får i seg mat. SPis noe proteinrikt etter trening, og drikk MASE vann. Kroppen trenger mye mer vann for å brenne fett enn karbohydrater. Husk også å ta det roligere i overgangsfasen :ja:
Hei!
Jeg er helt ny her på forumet og dette er første gang jeg skriver noe her.
Har lest mye både her og andre steder på nettet om ketose og ketolyse, og tenkte at dette kan virkelig være noe å forsøke for den "håpløse" kroppen min. Jeg har nemlig prøvd ALT for å klare å gå ned de siste 10-12 kiloene jeg ønsker å gå ned, men vekta står stille.
Jeg trener ganske mye, og liker det veldig godt. Men pga av en operasjon for en ukes tid siden kan jeg ikke trene så veldig mye nå. Jeg går forholdsvis sakte på elipse maskinen jeg har hjemme i 30-45 min hver dag.
Liker godt å trene styrke, men det må jeg vente ett par uker med før jeg kan begynne med etter operasjonen.
Forrige torsdag 21/1 begynte jeg på ketolysekuren. Kom fort i ketose ( bruker stix) og syns det faktisk går overraskende bra med maten mtp at jeg ikke kan spise de vanlige knekkebrødene mine til frokost og lunsj som jeg nesten alltid gjør ellers.
Har gått ned ca 2 kilo siden jeg begynte og er VELDIG fornøyd med det mtp hvor kort tid jeg har holdt på.
MEN....
Jeg har en vekt hjemme som viser fettprosent/muskel masse/vann innhold i kroppen/ metabolsk alder/hvile metabolisme osv osv... Jeg begynte å sjekke denne for 3 kvelder siden, fordi jeg er veldig redd for å gå ned i vekt, men da miste muskler og ikke fett. Det er jo ikke det vi vil!!!??
Derfor tenkte jeg at jeg skulle "teste ut" denne kuren, ved å bruke vekta i tillegg for å sjekke hvordan det går med fettprosenten, muskelmassen min etc da....
På to dager har jeg GÅTT NED 1,3 % i muskel masse og ØKT fettprosenten min med 1,4 % !! HJELP!!!
Dette er da vel ikke riktig når man er i ketose?!
Noen som har erfaring / vet endel om dette som kan hjelpe meg her?
Hilsen er veldig frustrert nybegynner som er litt redd for å fortsette på denne kuren nå!!
bao79 - Dette var skremmende! :eek: Det står iallefall i Skaldeman's bok at når man er i ketose brenner man FETT - ikke muskler! Jeg håper inderlig det stemmer! Skal på kontroll hos legen min 4. februar, og da veier jeg meg på en slik vekt som viser fettprosent og muskelmasse. Er veldig spent på resultatet!
Hei!
MEN....
Jeg har en vekt hjemme som viser fettprosent/muskel masse/vann innhold i kroppen/ metabolsk alder/hvile metabolisme osv osv... Jeg begynte å sjekke denne for 3 kvelder siden, fordi jeg er veldig redd for å gå ned i vekt, men da miste muskler og ikke fett. Det er jo ikke det vi vil!!!??
Derfor tenkte jeg at jeg skulle "teste ut" denne kuren, ved å bruke vekta i tillegg for å sjekke hvordan det går med fettprosenten, muskelmassen min etc da....
På to dager har jeg GÅTT NED 1,3 % i muskel masse og ØKT fettprosenten min med 1,4 % !! HJELP!!!
Dette er da vel ikke riktig når man er i ketose?!
Noen som har erfaring / vet endel om dette som kan hjelpe meg her?
Hilsen er veldig frustrert nybegynner som er litt redd for å fortsette på denne kuren nå!!
Kan ikke med min beste vilje forstå hvordan kroppen skal klare å kvitte seg med såpass mye muskelmasse og øke fettprosenten tilsvarende i løpet av TO dager.... Kan da ikke være fysisk mulig?
Finner kanskje noen svar her? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23782&highlight=muskelmasse+og+fettprosent
Hurra, Hurra!!
Deilig å være på ketolyse kur, og det går så bra som jeg har lest og hort om!! :) Var veldig spent, men tenkte det er verdt og prøve - og det virker!!
Jeg har holdt på siden 4 januar, med en kjempesprekk på sist torsdag, men henta meg inn igjen og godt er det. Jeg måler aldri m stics, men følger ellers alle råd. Jeg sku ikke veie meg før mandag men måtte årøve i dag, da jeg følte meg "så tynn".. hehe :d
Og jeg har gått ned 4 kg, enda jeg gikk litt opp med den sprekken + at jeg har pms..! kjempefornøyd....
Kanskje jeg for en gang skyld i livet klarer å gå ned ALT jeg vil, og forhåpentligvis bli der..!!??
Cristiano07
27-01-10, 17:35
Veiedag i dag.. 3 uker siden start.
Første uke -3,7
Andre uke -1,2
Tredje uke-1,0
Totalt 5,9 Startet på 91,4 og er nå på 85,5.Bestemt meg for å kutte ut den daglige veiingen og er fornøyd hvis jeg går ned fra 1/2kg til 1kg i uka.
Var på Harrytur i går.Holdt på bli fortvila da jeg pluselig var skrubbsulten..Hva kunne jeg få tak i?
Ble en halv Cæsarsalat på MC`Donalds, det var kjedelig salat..
Kunne jeg kjøpt et par cheeseburgere og hivd brødet??
Endelig ferdig med pms! (5 dager forsinket..men idag fikk jeg endelig mens) Måtte lage meg Nannahs gode vafler med cc og noen friske bringebær som litt trøst idag, men det er jo lov:)
Tror nok jeg tåler litt karber og fortsatt går ned (ihvertfal oppimot 30/dg), hvis jeg trener bra og holder meg aktiv. Veiedag fredag, så får jeg se om den følelsen er riktig.
Har ellers gitt meg litt med de sticksene for ketosemåling. Står så mye her inne om at det ikke er en nødvendig sammenheng mellom utslag på den og vektnedgang...også ble det litt pes å huske på hele tiden;) Slutt på evig matsug/søthunger er vel beste indikasjon på at dietten funker.
Var på Harrytur i går.Holdt på bli fortvila da jeg pluselig var skrubbsulten..Hva kunne jeg få tak i?
Ble en halv Cæsarsalat på MC`Donalds, det var kjedelig salat..
Kunne jeg kjøpt et par cheeseburgere og hivd brødet??
Var du på Nordby?
MAX har faktisk lavkarboburgere hvor du får hamburgeren i salatblad i stede for brød!:D
Men jada, du kunne ha kjøpt cheeseburgere og kastet brødet, eller pølse i papir eller gått i en ferskvaredisk og kjøpt noe kylling eller kjøtt feks.
Alt for å unngå å kaste seg over et eller annet man så absolutt ikke skal ha!
Hei alle der ute:)
Da har jeg nettopp "småkranglet" litt med en vennine angående ketolysekuren.
Vi har ikke akkurat samme tanker angående dette, og kjenne jeg jeg vart litt iritert angående praten. :sint: Alt jeg sier posetivt om dette.. drar hun på måte ned!
Hun går siste året som sykepleierstundet vel og merke!!!
Alt jeg sa om det, var negativt og feil på en måte i følge hun. Så jeg prøvde å sende noen linker der det står om det, og som leger har skrevet osv. Men da fikk jeg høre at det var useriøse artikler. :(
Det hun mener er at det er KUN sunt kosthold og trening som må til, og at jeg kutte ned på fette i stede for å gå opp.
Og hun har å en mening om at det er alt for mange som ikke er fornøyd, pga av bivirkninger som ingen nevner i de artiklene jeg sendte til henne. :krangle:
Hun hadde til å med lyst til å endre barchelor oppgaven sin for å motbevise meg at jeg tar feil!!!!!
Ikke særlig motiverende å høre altså.. ingen klapp på skuldren om å gå vidre vertfall!
Men jeg skal motbevise henne.. IKKE sant?
Forresten, hva mener derre om dette?:)
Noen bivirkningen som gjør at dere ikke er fornøyd osv?
Har derre noen linker som jeg kan trykke tilbake mot henne???
hilsen meg.
Jeg er litt usikker på hva hun er uenig i, om kuren virker eller om hun mener den er feil måte å gå ned på. Jeg vet jo at kuren virker for meg, ved at jeg føler meg bedre og aldri gått så mye ned i vekt på andre kurer. Det kan hun argumentere så mye hun vil i mot. :)
Ellers tror jeg at denne uken ikke vil gi de store resultater (men det kommer seg sikkert), snikveide meg i dag, og jeg har gått opp fra forrige uke. Har ikke gjort så mye annerledes, kan ha blitt for mye nøtter, og må redusere inntaket. Får se i morgen på offisiell veiedag. Det går helt greit å følge kostholdet, har vært ute med jobben (spiste kyllingsalat og scampi), besøk hos venninne som serverte nystekte boller (!!) og jeg knasket litt nøtter, og takket nei til pizza som var bestilt. I motsetning til forrige gang jeg gikk på kuren, så sier jeg nå at jeg går på den. Så får de heller synes det er en rar kur... Mange tror jo ikke på at man kan spise det vi kan og fremdeles gå ned. Sees i morgen til veiing...
Ledestjerne
28-01-10, 10:11
Hei hei! Eg starta og i januar - 5. januar. Kjekt å ha fleire å "prate" med som er i samme situasjon.
Eg gjekk ned 4,2 kg. første veka, så trudde eg vel at eg kunne eta litt forskjellig av det som står i oppskrifter her inne, og gjekk litt opp igjen. Men i dag viste vekta -5 kg. Eg er fremdeles på ei vekt som eg har hatt i svært lang tid, og trur liksom ikkje heilt på vektnedgangen før eg går forbi dette. Har variert mellom 116 og 120 i mange år, så når eg bikker under 116, då er det liksom på "ekte". Ein får ein del sånne forestillingar, det sitte i psyken. Men ellers er eg svært fornøgd. Er sjelden irritabel og svolten, det er bra.
Får 2 kg rockering i posten i dag, sånn som er ruglete inni. Er det andre som har erfaring med det? Ellers skal eg begynne å gå tur igjen. Var flink før, men no har eg hatt mange late måneder...
Lykke til alle sammen! Gleder meg til ein slankere versjon av meg sjølv utover våren og sommaren!!
Ja, da... Veiedag i dag, og som fryktet, var vektens tall ikke helt der den skulle. Jeg har gått opp 1 kilo fra forrige fredag... Vel, skal prøve å kutte nøtter, har ellers ikke gjort noen endringer fra de forrige ukene. Det kan være at cocosa-inntaket gjør noe, men her er det bare å brette opp armene og fortsette!
Ledestjerne
29-01-10, 08:18
Det kan være at cocosa-inntaket gjør noe, men her er det bare å brette opp armene og fortsette!
Meiner du at det er større eller mindre inntak av cocosa som har stoppa nedgang? Er cocosa kokosfett på glass? Tenkte å kjøpe det i dag :p
Veiedag:eek: Grrrrrr...opp 400g fra sist uke!!:mad:
Regner med det var sprekk lørdag kombinert med mens....
Får bare stå på videre og ikke gi opp - er jo tross alt -4,6 siden 4. januar, det er ikke så ille:)
Ja, da... Veiedag i dag, og som fryktet, var vektens tall ikke helt der den skulle. Jeg har gått opp 1 kilo fra forrige fredag... Vel, skal prøve å kutte nøtter, har ellers ikke gjort noen endringer fra de forrige ukene. Det kan være at cocosa-inntaket gjør noe, men her er det bare å brette opp armene og fortsette!
Nøtter kan det være en fordel å kutte ut, flere som ikke "tåler" å spise det. Cocosa'en er verdt å prioritere :)
Veiedag i dag og ett kilo ned siste uke. 5 tilsammen siden 4. januar. Kjempefornøyd :D
3 uker på diett og ned 5,3 kg. Er kjempefornøyd! Gikk ned veldig mye den første uka, deretter har jeg gått ned ca 100 gram om dagen. Fortsetter det i dette tempoet skal jeg være nede i 75 kg til sommerferien og DET kan jeg leve med :-)
Hei!
Det er tydeligvis ikke bare jeg som er "nyfrelst" og på ketolysekuren! Rett etter nyttår hadde jeg en lang prat med en kamerat som har holdt på med først lavkarbo- og så ketolysekuren i ganske mange kilo - og tenkte at DETTE kan jeg også klare!
Så de første to ukene i januar brukte jeg til å trappe ned på karbohydratene - og prøve å se om jeg kunne "klare meg" uten brød, ris, pasta og alt det der. Ettersom det gikk så bra, satt jeg skikkelig i gang mandag 18. januar. Det er ikke så veldig lenge siden, men jeg føler at det går veldig greit hittil!
Har funnet en artig App til iPhone som hjelper meg å telle både proteiner, karbohydrater, fett og kcal - slik at jeg sørger for å få i meg ganske riktige mengder av alt. Appen heter "Shape Up!" og er gratis - jeg synes i alle fall det er veldig greit å ha en sånn til å hjelpe meg, så jeg slipper å regne ut alt mulig rart!
Har lagt meg på et nivå hvor jeg spiser rundt 80-90 gram proteiner, 80-90 gram fett og under 15 gram karbohydrater til dagen. Har ikke turt å prøve ketostixen enda, men har dem stående i hylla - sammen med de tre forskjellige pilletypene anbefalt i "Slank med ketolysekuren" av Torkil Andersen. Neste uke skal jeg nok tørre å prøve stixen, tenker jeg!
Men - jeg har et spørsmål til dere litt mer "garva" ketolyseslankerne. Jeg har lest side (og tråd) opp og ned for å finne ut om det er SKADELIG for kroppen på noe vis å trene hardt / lenge på ketolysekuren.
Jeg var ute på en 2,5 timer lang skitur i dag og brukte ifølge pulsklokka mi rundt 1500 kcal. Jeg spiste 3 egg og 70 gram bacon til frokost - og 15 mandler underveis. Synes turen gikk kjempefint - og føler meg frisk og rask etter turen også.
MEN jeg vil jo ikke at det skal skade meg eller kroppen min på noe vis... Er det noen som vet?
Hei!
Men - jeg har et spørsmål til dere litt mer "garva" ketolyseslankerne. Jeg har lest side (og tråd) opp og ned for å finne ut om det er SKADELIG for kroppen på noe vis å trene hardt / lenge på ketolysekuren.
Jeg var ute på en 2,5 timer lang skitur i dag og brukte ifølge pulsklokka mi rundt 1500 kcal. Jeg spiste 3 egg og 70 gram bacon til frokost - og 15 mandler underveis. Synes turen gikk kjempefint - og føler meg frisk og rask etter turen også.
MEN jeg vil jo ikke at det skal skade meg eller kroppen min på noe vis... Er det noen som vet?
Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=820687&highlight=trening#post820687) kan du lese litt om dette med ketolyse/lavkarbo og trening fra en som driver med det!
Jeg VET at man ikke skal veie seg hver dag, men gjør det likevel. Og vektnålen viser stort sett alltid 100 gram ned fra dagen før. Men i dag viste den 600 gram ned! Hurra, jeg er så glad! Hadde som delmål å gå ned 6 kg til første kontrolltime hos legen torsdag 4 februar, og da er jeg jo nesten helt i mål allerede!
Jeg måtte på vekta i dag også, bare for å sjekke om vekttapet fra i går var tilfeldig og forbigående, og da hadde jeg gått ned ytterligere 800 gram! :w00t: Hallo? Nesten 1,5 kg på 2 dager! Og jeg har spist akkurat som før og drukket masse vann. Kanskje ikke i går, da drakk jeg mest hvitvin.. hehe.. Totalt har jeg nå gått ned 6,7 kg siden 7. januar. Det er jo helt fantastisk - aldri opplevd noe lignende! Og i dag får jeg nøklene til min nye leilighet etter over 3 måneders venting. :spent: Hurra så glad jeg er :-)
Jeg måtte på vekta i dag også, bare for å sjekke om vekttapet fra i går var tilfeldig og forbigående, og da hadde jeg gått ned ytterligere 800 gram! :w00t: Hallo? Nesten 1,5 kg på 2 dager! Og jeg har spist akkurat som før og drukket masse vann. Kanskje ikke i går, da drakk jeg mest hvitvin.. hehe.. Totalt har jeg nå gått ned 6,7 kg siden 7. januar. Det er jo helt fantastisk - aldri opplevd noe lignende! Og i dag får jeg nøklene til min nye leilighet etter over 3 måneders venting. :spent: Hurra så glad jeg er :-)
SÅ VANNVITTIG BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg tror jeg har lest ett sted at man dagen etter en kveld med alkohol som regel har gått ned litt. hmmm....får en til å lure på om man skal ha alkohol hver dag?? haha :p
SÅ VANNVITTIG BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg tror jeg har lest ett sted at man dagen etter en kveld med alkohol som regel har gått ned litt. hmmm....får en til å lure på om man skal ha alkohol hver dag?? haha :p
Det er nok helt motsatt ;) Kroppen prioriterer å bryte ned alkoholen før fettet, så litt alkohol hver dag blir big problems uten særlig vinning :p
veit at det ikke er noe å satse på det der altså;)
MEN det er mange som opplever å gå ned litt etter en kveld med alkohol. Det som igjen er litt dumt, er at det man har gått ned kommer på igjen i løpet av dagen. Jeg tror kanskje grunnen til at mange går ned litt, er fordi man går så utrolig mye mer på do en vanlig.
veit at det ikke er noe å satse på det der altså;)
MEN det er mange som opplever å gå ned litt etter en kveld med alkohol. Det som igjen er litt dumt, er at det man har gått ned kommer på igjen i løpet av dagen. Jeg tror kanskje grunnen til at mange går ned litt, er fordi man går så utrolig mye mer på do en vanlig.
Tror faktisk ikke jeg har hørt om noen som går ned etter en vinkveld, men det er nok et bevis på at vi fungerer ulikt og tåler ting ulikt ;)
Jeg for min del får plussvekt i 2-4 dager etter vin-inntak :o
Tror faktisk ikke jeg har hørt om noen som går ned etter en vinkveld, men det er nok et bevis på at vi fungerer ulikt og tåler ting ulikt ;)
Jeg for min del får plussvekt i 2-4 dager etter vin-inntak :o
Jeg gikk faktisk ned FEM kg i sommer, etter en kveld med mye vin og lenge siden sist... Med min vanlige nedgang skjønte jeg at noe var ravende gal, og det viste seg å være ekstremt vesketap. De var tilbake med et par venner inne kvelden kom... :o Men ganske sært å gå ned 5kg og opp igjen nesten 7 på under 24t!
Nå har jeg hatt en ny veiedag etter min andre uke på ketolyse kuren, og du kan si jeg er mildt sagt fornøyd!
Etter å ha gått ned 2kg i jula(?!?!?!) med bare godmat-spising ble jeg veldig optimistisk, og det hadde jeg grunn til! Status så langt på ketolysekuren:
Uke èn - ned 2.5 kg
Uke to - ned 1.9 kg
Da er det bare å ønske alle en riktig god uke, så håper vi på en ny positiv veiedag på søndag neste helg! :D:D
Jeg gikk faktisk ned FEM kg i sommer, etter en kveld med mye vin og lenge siden sist... Med min vanlige nedgang skjønte jeg at noe var ravende gal, og det viste seg å være ekstremt vesketap. De var tilbake med et par venner inne kvelden kom... :o Men ganske sært å gå ned 5kg og opp igjen nesten 7 på under 24t!
Jeg gikk ned 2 kilo fra fredag til lørdag, opp nesten 3 på søndag, og så stod det tilnærmet stille i to uker... Sånn har det vært begge de to gangene jeg har drukket alkohol etter oppstarten på ketolyse, så nå får det bli leeeenge til neste gang :p
Blir stadig imponert over hva disse kroppene våre får til jeg.... snakk om differanse da! :eek:
Masse flinke folk her ja! :)
Tenkte å oppdatere litt her jeg også. Skrev jo en tråd her om vektoppgang på 1.2 kg på bare noen få dager hvor jeg lurte på om det kunne være vann pga mensperiode, men hvor jeg var usikker da jeg ikke vet om man får slike perioder når man har P-stav. Vel, det var sannsynligvis vann for vekten begynte å gå ned igjen dagen etter og innen veiedagen min på torsdag nå som var så hadde alt sluppet i tillegg til 800 gram.
Men idag har jeg gått på en liten smell da så nå er sannsynligvis ketosen min røket! :nedfor: Jeg har måttet redusere på fettet på grunn av at jeg hadde diare hver dag, og jeg spiste ikke sååå mye fett altså. Men jeg klarer bare ikke å sitte sånn hver dag. Så idag har jeg følt meg totalt uthungret, og resultatet ble altså at jeg ga etter for suget og spiste en del jeg ikke skulle ha gjort. Håper bare at jeg er på rett kjøl igjen i morgen, og er veldig spent på hvor stor oppgangen blir denne uka på grunn av sprekken min. Det finner jeg dog ut om 4 dager! :eek: :p
jeg har veie og måledag med bildedokumentasjon i morgen.. er spent!!
Hei ikke lest alle mld her men ser d går litt opp og ned hos andre og. Opp 1,2 her, og d på veiedagen! Ikke gjort noen unntak, men kanskje 1,5 rødvin på jobbsem torsd og ost, baconc. og en del lavkarbo røvin fred er skylden? Veier meg om 1-2 dager jeg.. Hvor viktig er ketol.tabl? Hadde ik. de men 3 andre lign. bokser som glemte igjen hos svigers på Lillehammer.. Stå på videre folkens-jeg gir mg ikke;-)
Cristiano07
01-02-10, 13:32
Vet ikke hvor viktige de tabelettene er .Tar kalium og krom selv, er det mere man burde ta? Noen som har peil på om man kan spise vannkastanjer og bambusskudd?
12.3 gr karb på vannkastanjer i følge matvaretabellen og 3-3.2 på bambusskudd :)
Cristiano07
01-02-10, 14:03
Takk,takk.Da går det ann å variere litt med bambusskudd til kyllingen, er lei broccoli...
Takk,takk.Da går det ann å variere litt med bambusskudd til kyllingen, er lei broccoli...
Finnes jo masse grønnsaker og salat du kan spise :D
Om du scroller ned til salat og grønnsaksdelen her får du masse tips :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
Kanel_i_kursiv
01-02-10, 14:21
Nå har jeg lest meg igjennom de siste sidene av tråden, og jeg skal komme med en liten påminnelse.
Jeg tror det er veldig viktig at vi alle sammen blir litt flinkere til å huske på at selv om vekta svinger fra dag til dag, betyr det ikke at du har gått opp (eller ned) den angitte differansen i fettvekt.
det er nesten umulig å gå opp 1-2 kg fett på et døgn.
For å legge på deg 1 kg (fett) må du spise 7000 kalorier mer enn du forbrenner.
For å gå ned 1 kg (fett) må du forbrenne 7000 kalorier mer enn du spiser.
Vann, salt (som binder vann), hvor mye "mat (avføring) du har i magen", hvor lenge det er siden du spiste, om du har fulle karbo-lagre, om du har bygget muskler, alt dette er med og bidrar til vekten din.
Det er også derfor man anbefaler å veie seg en gang i uken, og selv ikke da legge all verdens følelser i hva vekten viser. Du kan stå stille, eller ha gått litt opp, uten at det betyr at du ikke har mistet fettvev på kroppen.
Bruk målebånd, følg reglene til ketolysekuren, og følg med på vekten over tid. Da blir du et mye lykkeligere menneske :-), det er i alle fall min teori!
Jeg veier meg hver dag og vekten hopper og spretter som bare det. Jeg blir glad for lave tall og bryr meg ikke så mye om de andre. Men nå har ikke vekten gått opp ennå, bare uforandret og ned. Og bare ned på veiedagene.
Det gjør godt og se at det er flere som er ferske innen dette "yrket" ;)
Jeg gikk ned 2 kg første uka, og er veldig spent på ny veiing og måling i mårra! :D
hei hei, har gått på ketolyse siden 8.januar, gått ned 7 kilo til nå, det er jo greit. Men forstår ikke hvordan det er med all fett. nå har vektnedgangen minsket, så lurer på om jeg gjør ting riktig.. Kanskje for mye fett? ta en titt den som orker:
Frokost:
halv kyllingfille med neve kinakål, fetaost 2 ss med olje,
Linsj: det samme
middag: en stekt nakkekotlett, en kopp blomkål + brokkoli, 2 ss rømme
kvelds: neve nøtter
alternativ 2:
FROKOST og Lunsj Omlett av 2-3 egg med 5 skiver bacon, purre, litt paprika, ss fløte, 3 skiver ost : fordeles på frokost og lunsj.
Middag: skive kokt fisk, 2 -3 ss smeltet smør, 1 kopp blomkål, broccoli
kvelds- 3 skiver ost med smør på.
Har selvfølgelig andre alternativer, med kokt egg, annet grønnsak osv.. men den er den mest brukte ;)
Drikker: 1-2 kopp pulverkaffe (av og til med 1 tsk kokosa i) ca 2 liter te og 2 liter vann daglig, er i ketose, tar magnesium, krom og fiskeolje,men kjenner ikke vektapet så godt lenger, skal jeg prøve å kutte ned på kkalorier??
nå har vektnedgangen minsket, så lurer på om jeg gjør ting riktig.. Kanskje for mye fett?
Tror nok ikke du får i deg for mye fett, nei, snarere tvert i mot!
Vektnedgangen går som regel raskest til å begynne med. Mye er vann og så kommer fettforbrenningen igang.
Vanlig vekttap er 0,5- 1,0kg pr uke. Du har jo gått ned mye mer enn det, da!
Tenk deg at det har forsvunnet 14 pakker meierismør fra kroppen din! Det er jo kjempebra!:heia:
Her kan du lese om hvorfor du må ha i deg en del fett!;) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23531&highlight=hvorfor+fett)
Januar ble for min del minus 12,5 cm
og
uke 1: -4kg!!
Uke 2: opp en kg:(
Uke: 3 stabil
og uke 4 stabil
så altså 3kg på med i januar:)
uff, sliter så MYE med kronisk hodepine.. nå tips å råd for å unngå det??
uff, sliter så MYE med kronisk hodepine.. nå tips å råd for å unngå det??
Drikker du nok?
Du må ha i deg minimum 2,5-3,0 liter væske i døgnet.
Hvordan ligger du på karbene?
Jeg sliter om jeg ligger under 20. Da kommer hodepinen som en kanonkule!
Hadde du det før du begynte på lavkarbo forresten?
Vet ikke helt hvor mye jeg har gått ned, pga jeg har veid meg på ulike vekter, men omtrentlig 5 kg siden 4.juledag. Merker det på klærne hvertfall :)
Takk takk Kitt :) Skal prøve litt mer fett til hver måltid :) Det er ikke så lett, siden hele mitt liv jeg har blitt lært at fettet er æsj æsj :)
Drikker du nok?
Du må ha i deg minimum 2,5-3,0 liter væske i døgnet.
Hvordan ligger du på karbene?
Jeg sliter om jeg ligger under 20. Da kommer hodepinen som en kanonkule!
Hadde du det før du begynte på lavkarbo forresten?
Prøver å drikker mye, går med ei vannflaske på meg hele tiden. Men som regel blir det 3 x0,7 l med vann om dagen. 4 viss jeg er på trening.
Karbene har jeg ligget under 20 flere ganger, men har lakt merke til at det blir lite utslag på sticksene viss jeg spiser lite generelt. Så da har jeg som regel spist mer.
Hadde endel hodepine før lavkarbo/ketolyse oxo, men ikke på samme vise. Den er så intens nå.
MÅ my smertestillende til, og lyse må av. Så da er det bare å legge seg.
Har t tider så vondt at jeg blir kvalm og svimmel. :(
Er så slitsom å gå med denne hodepinen, og det går utover formen min generelt. Siden jeg ikke får til å trene osv. :eek:
Cristiano07
03-02-10, 08:55
Veiedag i dag. 0,8kg ned. Er litt misfornøyd fordi jeg trener mer og mer(sykling),ohg har ikke hatt noen sprekker. Men har jo sagt til meg selv at jeg skal være fornøyd bare vekta går ned..
Startet på 91,4 kg for 4 uker siden og er på 84,7 nå.
Uke 1 3,7kg
Uke 2 1,2kg
Uke 3 1,0kg
Uke 4 0,8kg Liker ikke helt kurven..
Hadde endel hodepine før lavkarbo/ketolyse oxo, men ikke på samme vise. Den er så intens nå.
MÅ my smertestillende til, og lyse må av. Så da er det bare å legge seg.
Har t tider så vondt at jeg blir kvalm og svimmel. :(
Er så slitsom å gå med denne hodepinen, og det går utover formen min generelt. Siden jeg ikke får til å trene osv. :eek:
Hodepine med lysskyhet og kvalme høres veldig ut som migrene! Har du snakket med legen din om det?
Vet noen blir kvitt migrene på lavkarbo/ketolyse, men det kan jo hende du spiser mer av matvarer som trigger DIN migrene nå enn du gjorde før!
Ville tatt en prat med legen om dette, var jeg deg!
Er ikke sunt å gå rundt og storspise smertestillende heller. Leveren din kan få skader av sånt!
Ellers er nok væske- inntaket ditt i laveste laget!
Veiedag i dag. 0,8kg ned. Er litt misfornøyd fordi jeg trener mer og mer(sykling),ohg har ikke hatt noen sprekker. Men har jo sagt til meg selv at jeg skal være fornøyd bare vekta går ned..
Startet på 91,4 kg for 4 uker siden og er på 84,7 nå.
Uke 1 3,7kg
Uke 2 1,2kg
Uke 3 1,0kg
Uke 4 0,8kg Liker ikke helt kurven..
Kurven ser helt normal ut, den!:D Gjennomsnittelig vekttap på 1.68kg er kjempebra!
Det går ikke like fort etterhvert. I tillegg bygger du vel muskler når du driver å trener så mye!
Bare stå på, du! Det går helt klart rett vei!:heia:
Cristiano07
03-02-10, 15:12
Takk for det, regnet med at kurven ville flate seg ut.Vet ikke hvor mye muskler jeg får av å sykle,men det er vel mer enn å ikke gjøre det..Kjøpte ketolyse magnesium,sink,kalium og krom i dag..Hvordan får jeg gjort noe med profilen min? Lagt inn vektkurve,bilde osv?
SuperMamma
04-02-10, 00:26
JEG ER SÅ MATLEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
åhh måtte bare få det ut!
Sliter ikke med utvalget. Det er mye god mat jeg kan spise, og trives med både kuren og vektreduksjonen. Men jeg er så utrolig matlei. Så nå dropper jeg det ene måltidet etter det andre, og det er jo ikke bra. Og når jeg først spiser slenger jeg sammen to egg, litt skinke og en kladd brie. Kan jo ikke leve slik... men jeg er absolutt ikke sulten og det irriterer meg litt....
Får ta natta og satse på at fornuften og matlysten kanskje kommer bankende på døren min i morgen..
Takk for det, regnet med at kurven ville flate seg ut.Vet ikke hvor mye muskler jeg får av å sykle,men det er vel mer enn å ikke gjøre det..Kjøpte ketolyse magnesium,sink,kalium og krom i dag..Hvordan får jeg gjort noe med profilen min? Lagt inn vektkurve,bilde osv?
Oppskrift på ticker finner du her! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker)
For å ordne opp i andre ting, må du gå inn på Kontrollpanel opp helt til venstre på den grønne linjen og se på valgene i menyen til venstre.
Husk at avatar er bildet som dukker opp her på siden, mens profilbildet kommer frem i nettopp profilen din!;)
Cristiano07
04-02-10, 10:44
Takk, da skal jeg prøve. Bakte en sjokoladekake nå.Regnet på det og kom opp i 80 karbo på hele kaka. 2dl splenda,4 egg,kaffe,250g smør,150g 86%sjokolade og 100g 70%.Blir spennende.Så en atkins bar i butikken med 2,3karbo.Er det greit å spise?
Til deg som er matlei, det er jeg hele tiden.Denne uken har jeg kjøpt inn mye krydder og currypaste.Er godt med litt sterk og thai inspirert mat.En må nødt til å variere litt.Går jo stort sett i egg,kylling og biff..
Cristiano07
04-02-10, 11:03
Prøver nå og ser om min ticker kommer frem
Prøver nå og ser om min ticker kommer frem
:heia:
Cristiano07
04-02-10, 11:07
Beklager rotet jeg lager her,skal bare se om jeg får til endre i ticket:mad:
Det finnes en eget test- tråd!;)
Og du kan bare se på noe du har skrevet før. Tickeren etc endrer seg i alle innlegg du har skrevet!
Designeren
04-02-10, 13:24
Takk, da skal jeg prøve. Bakte en sjokoladekake nå.Regnet på det og kom opp i 80 karbo på hele kaka. 2dl splenda,4 egg,kaffe,250g smør,150g 86%sjokolade og 100g 70%.Blir spennende.Så en atkins bar i butikken med 2,3karbo.Er det greit å spise?
Til deg som er matlei, det er jeg hele tiden.Denne uken har jeg kjøpt inn mye krydder og currypaste.Er godt med litt sterk og thai inspirert mat.En må nødt til å variere litt.Går jo stort sett i egg,kylling og biff..
Mener jeg leste på Atkins-bar at de 2,3 karbohydratene er i en "porsjon". En bar består av mange "porsjoner" etter hva jeg kunne lese meg til..... Jeg hadde nemlig lyst å prøve en, men droppet det da jeg fant ut hvor mye hele greia inneholdt :) Tar jeg feil?
Mener jeg leste på Atkins-bar at de 2,3 karbohydratene er i en "porsjon". En bar består av mange "porsjoner" etter hva jeg kunne lese meg til..... Jeg hadde nemlig lyst å prøve en, men droppet det da jeg fant ut hvor mye hele greia inneholdt :) Tar jeg feil?
Noen av barene er en porsjon, andre er flere!:p
Leser man nøye på hver bar, så blir man ikke lurt! Barene kan brukes i nødstilfelle, om man bare vet hva man får i seg!
Designeren
04-02-10, 14:00
Noen av barene er en porsjon, andre er flere!:p
Leser man nøye på hver bar, så blir man ikke lurt! Barene kan brukes i nødstilfelle, om man bare vet hva man får i seg!
Oki :) Leste bare på en jeg! Skal sjekke fler :)
Superteddy
04-02-10, 20:34
Jeg begynte også i januar. Startet på GR og mistet totalt motivasjonen når det ikke vistes fortere på vekta etter tre uker med veiing og å være sulten... :p Har såvidt vært innom lavkarbo før, og har snakket med mange som har gått ned mye med ketolyse. Skal ned 15 kg etter to graviditeter de siste årene. Har i jente som ble født i 07 og en gutt i 09. Nå er jeg ferdig å "låne bort" kroppen min, så nå skal mamma i form igjen! ;)
Henger fortsatt med:) vært flink helt siden 4. januar nå - bare to, små sprekker på veien (lørdagskvelder!)
Litt frustrerende med den vektnedgangen - gikk så fort i starten...men så gikk jeg opp igjen litt for hver sprekk - den ene kombinert med mens.
Uansett..noen hundre gram ned igjen denne uka; totalt ned 4,2 er jo bra:_ohmy: begynner bare å bli så utålmodig!!!!!:wacko:
Skal klare resten av de 10 kg mine før påske og bikini-ferie:boxing::)
Lykke til videre til oss alle!:goodluck: Dette skal vi klare
Føler med deg, Pandora, men bra du har positiv innstilling allikevel! Jeg har egentlig ikke gått på noen sprekker, men jeg gikk opp (!) et kilo forrige uke og det var jo ikke så motiverende. I dag er veiedag, og jeg har nå gått ned 0,6 kilo denne uken, altså 0,4 fra det jeg var for to uker siden... Sukk. Ja, ja. Jeg føler meg i alle fall tynnere :), og andre sier det også...
Ha en glimrende helg!
600 g siste uke. Greit nok :)
I dag klarte jeg å stå over både marsipankake og gulrotkake. Hadde veldig lyst på, men tenkte over det og hadde ikke lyst til å ødelegge kuren når det går så bra. Følte meg stolt inni meg og sa at en dag skulle nok jeg også spise kake ved sånne anledninger, men ikke nå :)
Masse flinke folk her ja! :)
Tenkte å oppdatere litt her jeg også. Skrev jo en tråd her om vektoppgang på 1.2 kg på bare noen få dager hvor jeg lurte på om det kunne være vann pga mensperiode, men hvor jeg var usikker da jeg ikke vet om man får slike perioder når man har P-stav. Vel, det var sannsynligvis vann for vekten begynte å gå ned igjen dagen etter og innen veiedagen min på torsdag nå som var så hadde alt sluppet i tillegg til 800 gram.
Men idag har jeg gått på en liten smell da så nå er sannsynligvis ketosen min røket! :nedfor: Jeg har måttet redusere på fettet på grunn av at jeg hadde diare hver dag, og jeg spiste ikke sååå mye fett altså. Men jeg klarer bare ikke å sitte sånn hver dag. Så idag har jeg følt meg totalt uthungret, og resultatet ble altså at jeg ga etter for suget og spiste en del jeg ikke skulle ha gjort. Håper bare at jeg er på rett kjøl igjen i morgen, og er veldig spent på hvor stor oppgangen blir denne uka på grunn av sprekken min. Det finner jeg dog ut om 4 dager! :eek: :p
Jaja, da var det bare å konstatere at denne uka ble det en vektoppgang på ca. 700 gram på grunn av denne utskeielsen jeg hadde da. Var ikke helt heldig med mandagen heller pga babytreff, men iallefall myyeeee bedre enn på søndagen da! Jaja, sånn kan det gå.... Får bare håpe vekta kryper nedover igjen.
Uke èn - ned 2.5 kg
Uke to - ned 1.9 kg
Uke to - ned 0.7 kg
Går saktere nå ja, men fortsatt fornøyd :)
SuperMamma
07-02-10, 19:21
Det pleier komme en hel del nye i januar, men ofte forsvinner de like
fort som de dukket opp :lol:
Denne merket jeg meg, og kan konstatere at vi nå skriver februar med god margin, og jeg er her fortsatt :lol::lol::lol:
jeg er her også enda:) har ingen planer om å forsvinne med det første:)
Er her - ingen planer om å gi meg!!!:D
Syns det går så bra - fortsatt motivert som bare det:)
Godt å se dere er her fortsatt! :klem:
Noen av oss forsvinner nok aldri!:D
Av mange forskjellige grunner!;)
Har dere sett denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30816), folkens?
Bor nok for langt borte. Hadde sikkert ikke turt heller :)
Bor nok for langt borte. Hadde sikkert ikke turt heller :)
Noen må ut på en 7 timers tog- tur for å komme........;)
Og vet du, vi er ikke skumle i det hele tatt!:D
Jeg meldte meg på en treff og feiget ut big time! Klarte å manne meg opp til neste treff og ble så positivt overrasket at du aner ikke! Det er bare flott, herlige, inkluderende mennesker her inne! Lover!:hearts::love::hearts:
Så om du kan få det til ved en anledning, ikke la DET stoppe deg i hvert fall!:)
Jeg bor i troms så det er ikke så enkelt, men jeg tror deg på at det er trivelige folk. Det inntrykket har jeg etter å ha lest her :)
Hallo!
Ja, godt å se at mange fortsatt er med. Jeg står på, like optimist selv om forrige uke var slitsom. Kurs med overnatting i 3 døgn, og både mentalt og fysisk sliten - da blir jeg svak og stressa og IKKE viljesterk...:mad:
Kjempevanskelig, men får bekreftet at psyken har utrolig mye å si. Kom hjem onsdag kveld, og sov største del av torsdag og tok tidlig kveld på fredag, og spiste både kake og brød.. Men tok meg sammen og startet med friskt mot på lørdag igjen_ formen bedre og da er det så mye lettere!!:confused: ...en utfordring det der....
Så totalt har jeg gått ned 3,5 kg det ble opp 0,5 grunnet dette.. så det er et steg frem og to tilbake, men , men tenker at uansett har jeg gått ned 600 gr hver uke og det er bra!;)
Satser på at denne uken og de neste går bra, ike pms eller noe annet utfordringer, så stå på!! Dette er jo og en livsstil, ser jo at jeg tåler dårlig "feil" karber, får et kick og blir dårlig form, og sinna på meg selv - også har en det gående... Men slikt må en regne med, pån igjen og like motivert!!
Ha en fin uke alle, spennende med veiling t helga igjen!!:D
Jeg bor i troms så det er ikke så enkelt, men jeg tror deg på at det er trivelige folk. Det inntrykket har jeg etter å ha lest her :)
Vi har flydd inn folk fra Tromsø også, vi! ;)
Men jeg skjønner at det blir litt langt, altså!:p
Hei...er det mulig å slenge seg på her? Jeg begynte også i januar og har da blitt kvitt noen kg. Men blir frustrert når jeg har stått stille på vekten i 2 uker. Igår var jeg så godtesyk, men klarte å holde meg. Idag kjøpte jeg meg rett og slett en pepsi max og en bocca. Tenkte at det kanskje kunne hjelpe på humøret og det gjorde det altså. Jeg er av den typen som som fort får vann i kroppen og igår kom mannen min hjem med spekeskinke. Ups, 1.5 kg opp fra igår. Da får man jo lyst til å gi opp. Denne helgen har jeg bare vært sur og ikke grei å være sammen med...men blir så frustrert. Flere som får litt kort lunte eller:confused: Jaja...bare å stå på vel:o
Ned 5,1 siden 4. januar da jeg startet her inne:D
De 1,4 kg denne uka er nok mest vann/sprekken sist lørdag/ ferdig med mens...men fint likevel:D og idag kjentes buksa ganske romslig etter all skigåing og fornuftig spising i helgen...
74,9 kg nå - 4,9 to go.... Målet er fortsatt 70 (som jeg ikke har vært siden før jeg fikk gutta mine) - 182 høy, så lavere enn det tror jeg kanskje det går for mye ut over puppene..og vil jo helst beholde mest mulig der;)
Tror nok de siste kg sitter godt, men uansett skal jeg ike gi meg!!! Lavkarbo kjennes riktig på alle måter - formen er bedre, treningen går lettere. humøret er jevnt, huden, håret og magen liker seg om dagen..også sover jeg mye bedre om natta:stortsmil
Ha en strålende uke:p
Superteddy
08-02-10, 22:30
Hvorfor forsvinner puppene først når man går ned i vekt??? Gaaaah!!!
Og takk gud for det! :D Det er den første kuren hvor det faktisk har forsvunnet fra der det bør for min del. Jeg har ikke hofter, alt sikker fra livet og opp.
Her forsvinner det ikke mer enn et par gram!:(
Og legger jeg på meg, kommer det der først!
Fikk en kommentar i helgen, faktisk. Måtte jo klage litt til et par venninner over vektoppgang ved røykeslutt. Den ene ser lenge på meg før hun sier: Og alle kiloene har lagt seg på puppene, ser jeg!:eek:
Hun har så og si ikke pupper og var kjempemisunnelig! Henne om det, lissom!:p
Designeren
10-02-10, 09:38
Hei...er det mulig å slenge seg på her? Jeg begynte også i januar og har da blitt kvitt noen kg. Men blir frustrert når jeg har stått stille på vekten i 2 uker. Igår var jeg så godtesyk, men klarte å holde meg. Idag kjøpte jeg meg rett og slett en pepsi max og en bocca. Tenkte at det kanskje kunne hjelpe på humøret og det gjorde det altså. Jeg er av den typen som som fort får vann i kroppen og igår kom mannen min hjem med spekeskinke. Ups, 1.5 kg opp fra igår. Da får man jo lyst til å gi opp. Denne helgen har jeg bare vært sur og ikke grei å være sammen med...men blir så frustrert. Flere som får litt kort lunte eller:confused: Jaja...bare å stå på vel:o
Hei lenmyr!
Jeg sliter med samme problem...lagrer vann. Prøver å drikke mye vann, for det skal jo hjelpe, men ikke flink nok... Var på fjelltur med venner i helgen og 2 kg opp fra fredag til mandag. Trøster meg med at det bare er vann og forsvinner fort....
Min samboer tok meg med ut for å kjøpe jakke i går - det finnes såååå mange kule dunjakker i butikkene nå. Etter 4 butikker fant en som passet fint - men det viste seg å være herremodell - og DET ville jeg ikke ha. Jeg har veldig kvinnelige former og ønsket en som var innsvinget og "jentete". Men bare små størrelser....han foreslo å dra til videre, men jeg var i dårlig humør og ville ikke ha flere klesprøvingsnedturer....Men sta som han er kjørte han dit likevel....og vips - der hang jo jakka mi - Bergans med ÷30%. Satt som støpt (i XL!) Og tror du ikke jeg fant bukse som matchet! Det ble DYRT, men jeg var jo sååå glad når vi kjørte hjem :) Og jeg er kjempemotivert igjen!
Skjønner deg veldig godt, men bare stå på! DETTE KLARER VI!
Jeg og henger med enda..! Men har slitt med motivasjonen denne gangen.. Det gikk så fort sist, mens denne gangen syns jeg det går treeegt.. Men tatt seg LITT opp, så nå er jeg ned 4,4 kg på 5 uker, så det er bra.. :) Og IKKE minst har jeg gått inn 12 cm på kroppen! :D Kjempemotivasjon!
Hadde jo en sprekk da jeg fikk spysjuka, og da var det kun cola som gjaldt.. :p Men kom fort inn igjen i det, så det går nå så meget bedre..!
Argh... Veier meg i dag, skal reise bort i helga. Opp 0,2 fra forrige uke, hva er det som skjer? Har ikke hatt en eneste sprekk, er i ketose, hiver i meg masse fett, har kuttet nøtter. Da er det vel bare å kutte melkeprodukter også... Får prøve det i alle fall. Jeg føler meg uansett i veldig god form, jeg synes å merke at dongeribuksa uten stretch begynner å sitte løsere, så her er det bare å fortsette. Nedenfor er mine (noe deprimerende) resultater så langt
04.01.2010 84,6 kg
11.01.2010 82.6 kg
15.01.2010 81.2 kg
22.01.2010 80.2 kg
29.01.2010 81.2 kg
05.02.2010 80.6 kg
11.02.2010 80.8 kg
Velkommen i klubben :) Mange som får dette problemet etter noen uker og det er visst helt normalt. Vekten min har stått på stedet hvil siden 25.jan men jeg regner med at det før eller senere vil løsne igjen og det gjør det helt sikkert for deg også :heia:
Da er jeg 10 smørpakker tynnere ;)
Cristiano07
12-02-10, 22:19
Bra! Det er mye når en ser det på den måten. Gleder meg til morgendagen, først lang skitur, så lage en pizza med ost i bunnen, utvannet tomatpure,pepperoni,karbonadedeig,skinke og løk.Nytt ostelag på toppen og masse oregano.. Hvor lenge har du vrt på kur? Jeg har holdt på i 5 uker og ligger på kun 0,8 til 1 kg i uka nå..synes det går tregt
Velkommen i klubben :) Mange som får dette problemet etter noen uker og det er visst helt normalt. Vekten min har stått på stedet hvil siden 25.jan men jeg regner med at det før eller senere vil løsne igjen og det gjør det helt sikkert for deg også :heia:
Min Og !!! Hvorfor er det så vanskelig å passer 25 BMIen.
Drømmer om å se 24 tallet i morgen....
Bra! Det er mye når en ser det på den måten. Gleder meg til morgendagen, først lang skitur, så lage en pizza med ost i bunnen, utvannet tomatpure,pepperoni,karbonadedeig,skinke og løk.Nytt ostelag på toppen og masse oregano.. Hvor lenge har du vrt på kur? Jeg har holdt på i 5 uker og ligger på kun 0,8 til 1 kg i uka nå..synes det går tregt
Blir nokk en slik pizza på meg oxo:)
Gleder meg masse.. bruke opphakka tomater med basilikum og oregano t fyll på pizzan, ellers så blir det vel kjøttdeig i tacokrydder,paprika og løk:)
Naaaaaaaam..
Jeg startet 4.januar.. å har gått ned 5 kg hittil:):)
Men går utrolig tregt her å.. Må vel bare tenke på at huden skal henge med å;)
0,8 i uka er jo bra.. trossalt nesten 2 smørpakker i uka;):D
Cristiano07
13-02-10, 09:26
Klarer å holde meg unna sprekker enda, men er skikkelig matlei og lurer på hvis jeg legger inn en liten sprekk en lørdag(hyttetur), hva burde jeg da sprekke på? Noen som har noen forslag som ikke ødelegger for mye av ketolysen?
Det jeg har lyst på er potetløv,sjokoladekake(ikke de på forumet),pizza og pølser...
Min Og !!! Hvorfor er det så vanskelig å passer 25 BMIen.
Drømmer om å se 24 tallet i morgen....
Nope - spikra fast på bmi=25....
Ned noen hundre gram denne uka også:) Syns det går treigt...men "bare" 4,6 igjen nå ihvertfall..
Og ikveld blir det planlagt sprekk - håper jeg tar meg inn igjen raskt!
Startet 4. januar og gikk ned 3 kilo de første fire dagene. Etterpå gikk det tregt og nå har vekta stått stille i to uker. Jeg har ikke sprukket en eneste gang. Veldig lite motiverende. Tenker mer og mer på å slutte på denne kuren, men vil jo ikke gå opp igjen de få kiloene jeg har klart å gå ned heller.
16.01 - 23.01 = ned 2.5 kg
23.01 - 30.01 = ned 1.9 kg
30.01 - 06.02 = ned 0.7 kg
06.02 - 13.02 = ned 1.7 kg
Totalt 6.8kg ned på litt under èn måned!
Fantastisk! :D
Godt å se dere er her fortsatt! :klem:
Noen av oss forsvinner nok aldri!:D
Av mange forskjellige grunner!;)
Har dere sett denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30816), folkens?
Hei. Jeg medler meg her. Har begynt 4.januar. Første sprekk i går. Spiste et lite stykke pizza men fikk utslag po stixen i dag:). Det gikk bra. Men skal ikke prøve igjen. Veier meg på mandager.
jeg har nettopp hatt et svakt øyeblikk å spist polly peanøtter... håper det ikke får så stort utslag på mandag når jeg har veiedag...
Dere henger vel med der ute..? alle januarstartere:)
Jeg tror det blir veiing lørdag morgen på meg, har vært ganske flink denne uka og syns jeg kjenne at buksene har blitt enda litt løsere :-) håper det syns på vekta også!!:p
Lykke til videre til oss alle:4klover::goodluck:
Er for tiden bortreist og har ingen vekt (kanskje like greit) Veide meg sist på lørdag og hadde da etter 3 ukers stillstand på vekta gått opp 500 gr. Har vært like flink med maten her i Portugal som jeg er hjemme og jeg er veldig spent på hva vekta viser når jeg kommer hjem. Det må vel snart begynne å løsne eller hva ???????????????? Buksene er i alle fall blitt løsere :heia:Masse lykke til alle dere andre.
Jeg er her, men har mistet motivasjonen litt etter tre ukers stillstand. Fortsetter å spise som jeg har gjort til jeg får motivasjon til å prøve ut forandringer for vekta går i hvert fall ikke opp.
Veiedag, og ned 0,6 fra forrige uke! Deilig å se nedgang trass jentetur og en sykedag. Nå er jeg tilbake til det jeg var for en måned siden (....). Det i seg selv er jo ikke så veldig oppmuntrende, men ned er ned. Og jeg er nå 4,4 kilo lettere enn 4. januar!
04.01.2010 84,6 kg
11.01.2010 82.6 kg
15.01.2010 81.2 kg
22.01.2010 80.2 kg
29.01.2010 81.2 kg
05.02.2010 80.6 kg
11.02.2010 80.8 kg
19.02.2010 80.2 kg
Cristiano07
19-02-10, 20:32
Føler med folk som sliter med motivasjonen.Håper ikke jeg kommer til det punktet hvor jeg opplever stagnasjon. Guttungen hadde 1årsdag i dag, lagde bløtkake til gjesten og tok selv kun kaffe..
Har kjøpt meg bok i dag, GI-Null av Skaldermann.Nyttig informasjon om helse-Norge,karbohydrater og oppskrifter for ulike vektklasser.Det er motiverende å lese, føler at denne kuren(uten karbo) er veien å gå.Løp og kjøp..
Har savnet ketchup til noe mat. Kjøpte i dag Iduns ketchup uten sukker. Den hadde 7 karbo pr 100g..Må vel gå ann å ta et par striper på speilegga vel??? Innspill?
Ned 6 kg fra starten 4 januar:)
Idag har jeg planlagt litt karbo sprekk - tilbake igjen imorgen:boxing:
Hei dere jeg er og med!
Nisse og dere andre nye, velkommen! : )
Og så flinke der som har gått ned 4-6 kilo er : DD
Skikkelig tantebesøk her i gården, småfysen, sur, trøtt og slapp mor..
Våknet i snøføyka uten kaffe imorges. Men, og mannen turte vel ikke annet.., det er jo krise om jeg ikke får kaffe om morgenen, kom med nystekte vafler med bacon på sengen, lagde kyllingfilet med blomkål og spennende carry/chili/knuste bacongull-saus til. Og, ikke nok med det, mannen stekte mer vafler nå og serverte med creme fraiche og lerum syltetøy. Så har det ikke så verst likevel : )
Bestemte meg for ikke å veie meg i det hele tatt nå i disse hufsete besøkstider, så lurer på om jeg har spist alt for mye vafler, ca 7 plater totalt, kanskje.. så veeeldig spent på mandag veiedag!
Da hjelper det litt å tenke på at jeg har trent 2 timer yoga, en time spinning og gått 12,5 km på voksenskitur i en eller hektisk arbeidsuke : ) Lurer litt på å lage treningsticker, men det tar vel en del tid..? Ser flere av dere har begynt med det.. hm..
Forresten fryktelig tungt å gå på voksenskitur "uten stopp" når jeg er vant til å gå med en på 2 og en på 4 med maange stopp.. Flere som har opplevd at muskelkraften ikke strekker helt til under streng ketolysekur? Eller er jeg bare i elendig ski med mange bakker-form??
Karissima: så i en annen tråd at du spiser Foseids brød. Det har vi og gjort i perioder, er jo gode og alt, men siden jeg startet nå i januar har jeg ikke spist brød i det hele tatt. Tror vektnedgangen blir noe saktere med de brødene, men vet ikke altså. Jeg raser jo ikke akkurat ned jeg heller ; ) Me
n, det er sikkert bra for magen for å si det slik ; ) Ikke gi opp, ok?
Og til dere alle, husk som noen kloke hoder sier her, at små oppganger ikke er fettoppgang, men kun vann og annet.
Og dere, tenk at det fortsatt bare er februar!! : DD
[quote=tangoto;835373]Hei dere jeg er og med!
Karissima: så i en annen tråd at du spiser Foseids brød. Det har vi og gjort i perioder, er jo gode og alt, men siden jeg startet nå i januar har jeg ikke spist brød i det hele tatt. Tror vektnedgangen blir noe saktere med de brødene, men vet ikke altså. Jeg raser jo ikke akkurat ned jeg heller ; ) Me
n, det er sikkert bra for magen for å si det slik ; ) Ikke gi opp, ok?
Spiser ganske lite brød. Har nå begynt å lure på om jeg spiser for mye ost. Det har gått mye i nannas knekkebrød og pizzusnurrer :) Kanskje ost er partystopper for meg. Skal ta en uke nå uten disse to og se om det gir resultat. Begynner å bli ganske motløs nå må jeg si.:(
Har had mangel på motivasjon denne uken.. har ikke kommet meg i ketose siden jeg skeiet ut sist søndag med noen biter smash!
Har had mensen denne uken, så kanskje det har noen betydning å???
giiiiii meg motivasjonen tilbake si jeg bare;) hehe..
Har veie/måledag i morgen..GRUVER meg:(
Cristiano07
24-02-10, 08:43
3 dager siden forrige innlegg her! Hva skjer! er folk fortsatt her? Trenger dere!
Veiedag i dag ned 1,1kg, totalt 9,6 på 7 uker. Strålende fornøyd! Har bestemt meg for å kose meg litt på -10, men får vel heller fortsette med min daglige neve med St Michaels peanøtter..
hei christiano07!
du er ikke alene! jeg har nettopp hatt tidenes uke! jeg spiste kake to dager på rad og en hel pose med st michaels penøtter i helgen. alikevel gikk jeg ned 0,5 kg til veiedag som var mandag! har sniktitta på vekta og har fortsatt nedover:) så her er alt bare velstand:) ja... bortsett fra at jeg er blitt forkjølet da...
Er her som bare det jeg! :)
Bare litt opptatt av å føre opp hvor flink jeg er på treningstråden hele tiden ("Februartreningsutfordringen") Masse muligheter til skigåing nå med all snøen og litt vinterferiedager - sol var det ute idag også:stortsmil Superbra!
Vekta kjennes som den går rette veien - har stort sett gjort det til nå. Veiedag lørdag, så er noen dager til jeg får sett hvordan denne uka har gått (inkl tidenes sprekk sist lørdag kveld:eek: men tror det har gått greit!)
Vi gir oss ikke nei!!!!!!!:boxing:
Wow så flinke dere er! He he gir meg ikke jeg heller (selv om tempoet er ca halvparten av deres;-);-)-lurer på om trikset er de nøttene??) Bare tilværelsen som er litt hektisk.. Har jo begynt å trene mer enn yoga, med bla spinning og ski, i hektisk pendlerhverdagmed 2 og 4 åringene mine. Puh! SÅ sprek, håper det hjelper på vekta snart da..;-) Tør ikke skeie ut en gang jeg..;-) bokser meg frem..
------- 20.12 = 109.0
20.12 - 16.01 = 107.0 (ned 2.0 kg)
16.01 - 23.01 = 104.5 (ned 2.5 kg)
23.01 - 30.01 = 102.6 (ned 1.9 kg)
30.01 - 06.02 = 101.9 (ned 0.7 kg)
06.02 - 13.02 = 100.3 (ned 1.6 kg)
13.02 - 20.02 = 98.8 (ned 1.5 kg)
20.02 - 27.02 = 97.5 (ned 1.3 kg)
:D:D:D:D:D:D:D:D
Vel, veiedag på lørdag, og jeg har jo ikke akkurat rast ned den siste måneden. Men nå er jeg under 80 og det er jo glimrende! Tar alle små seiere med meg, og så er jeg jo litt spent på neste uke, da... Her går det jo opp og ned i verden :). Jeg har nå holdt på i 8 uker, jeg har deltatt på flere seminarer, og vært i ketolyse hele tiden. Noe vin har det blitt, men desserter og pausebaguetter og frukt har fått stått i fred. Føler meg bra, og får masse komplimenter selv om vekttapet for min del ikke har vært overveldende. Her er det bare å holde ut!
God ketolyse!
04.01.2010 84,6 kg
11.01.2010 82.6 kg
15.01.2010 81.2 kg
22.01.2010 80.2 kg
29.01.2010 81.2 kg
05.02.2010 80.6 kg
11.02.2010 80.8 kg
19.02.2010 80.2 kg
27.02.2010 79.6
Cristiano07
03-03-10, 17:20
Veiedag i dag ned 0,4kg minste sålangt, kjenner jeg er skikkelig matlei.
Lei av kylling,broccoli,og egg!!!!!!!!!!
Veiedag i dag ned 0,4kg minste sålangt, kjenner jeg er skikkelig matlei.
Lei av kylling,broccoli,og egg!!!!!!!!!!
Det er veldig mye annet du kan spise, da!;)
Biffsnadder (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31621)
Chilisuppe (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29343)
Carbonara (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24799)
bare for å nevne noe!
Cristiano07
03-03-10, 22:54
Takk.takk. Carbonaraen er notert og skal prøves i morgen...
A taste of pasta
Hei igjen : )
Spennende oppskrifter Kitt :):) Nå i kveld lagde jeg eggemelk for første gang. Litt sent utemed den:p Uten kaffe da det er kvelden og jeg er kaffevar mht nattesøvnen. Helt grei smak egentlig.
Kanskje det er denne som kan få det til å løsne for meg?? Har nemlig gått litt opp igjen denne uken, og i og med at nedgangen ikke er superrask er marginene små.. Noen som kan si noe om erfaringene eller evt. sammenhenger med lav nedgang og eggemelk??
God helg, januar-startere!
Ikke så mye aktivitet her lenger??
Jeg gikk opp 0,3 kg denne uken, veiedag i dag. Ikke totalt krise da jeg gikk opp 1,3 kg plutselig før helgen etter å ha trent hver dag uken som var.
Det løsnet kanskje derfor litt med eggemelken? ; ) Men, jeg synes det blir for salt selv med sukrin.. må finne ut av det så jeg orker mer..
Stå på videre da dere!!
Jeg er her fortsatt:) men som deg syns jeg det har blitt lite aktivitet på denne tråden etterhvert... og har derfor skiftet litt over til andre (som ned 5-kg til påske osv:D)
Er uikke sååå langt unna målet mitt nå, har begynt å introdusrere litt mer karbo gradvis, og har det helt strålende i (nesten)vårsola:)
Lykke til videre til dere som fortsatt er innom Januar-tråden!!!
jeg er her! men hvor er alle andre?
denne uken tok jeg meg en kosekveld og to. kjæresten skulle på fest så da prioriterte jeg sjokolade og potetgull. det fine er at jeg ikke gikk opp i vekt! men det skal bli en stund til neste gang uansett:) ned 0,3 kg denne uken. er fornøyd med det siden jeg totalt har gått ned 8 kg:)
Det løsnet kanskje derfor litt med eggemelken? ; ) Men, jeg synes det blir for salt selv med sukrin.. må finne ut av det så jeg orker mer..
Bruker du usaltet smør? Får meierismør uten salt, vet du!;)
Bruker du usaltet smør? Får meierismør uten salt, vet du!;)
Jeg brukte Kviteseidsmør - det eneste jeg hadde. Må få tak i usaltet - da blir det sikkert noe heelt annet! Lagde dobbel porsjon første gangen - for sikkerhets skyld - og det ble jammen i meste laget:eek::eek:;) Her er det bare å prøve seg frem - er ingen utpreget husmor..:p
[quote=Pandora;844440]Jeg er her fortsatt:) men som deg syns jeg det har blitt lite aktivitet på denne tråden etterhvert... og har derfor skiftet litt over til andre (som ned 5-kg til påske osv:D)
Er uikke sååå langt unna målet mitt nå, har begynt å introdusrere litt mer karbo gradvis, og har det helt strålende i (nesten)vårsola:)
quote]
Så godt å se at du er fornøyd og har landet det hele ganske så bra:D Grattis!!:D:D
jeg er her! men hvor er alle andre?
denne uken tok jeg meg en kosekveld og to. kjæresten skulle på fest så da prioriterte jeg sjokolade og potetgull. det fine er at jeg ikke gikk opp i vekt! men det skal bli en stund til neste gang uansett:) ned 0,3 kg denne uken. er fornøyd med det siden jeg totalt har gått ned 8 kg:)
Monicah - hva er du laget av da???:p Du raser bokstavelig ned samtidig som det virker som du skeier ut både titt og ofte. :confused: Utrolig bra da!!:D:D
Lykke til videre:)
jo det skal jeg si deg... i`m made of steel:)
nei, altså. på tirsdag som var så gikk jeg opp fra veiedagen mandagen fra 75,6 til 76. har lagt på 76 hele uken, helt fram til i dag. så ble veldig overrasket når jeg gikk på vekten idag ja!
men det jeg tror er avgjørende for vektnedgangen min er at jeg ikke stresser med maten i det hele tatt! har til dags dato ikke veid noe av maten, har ikke telt karbohydrater eller noe! jeg vet hva jeg ikke kan spise og ligger unna disse tingen etter best mulig evne!
jeg begynte på ketolyse 11 januar. siden den gang har jeg spist kake 1 gang, hatt en middag med ris (uhell) og spist sjokolade og potetgull nå i helgen.
Jeg brukte Kviteseidsmør - det eneste jeg hadde. Må få tak i usaltet - da blir det sikkert noe heelt annet! Lagde dobbel porsjon første gangen - for sikkerhets skyld - og det ble jammen i meste laget:eek::eek:;) Her er det bare å prøve seg frem - er ingen utpreget husmor..:p
Jeg kjøper usaltet på Rema, så det er ikke vanskelig å få tak i heldigvis!
Har kjøpt for å prøve meg på eggemelk, men har liksom ikke helt turt enda!:p
Takk for tipset Kitt:-) Må bare fortelle at jeg er på 80 i dag! 80,8 kg. Dette med vann og trening er det noe i, og nok fett altså. Tror ikke jeg stresser såå mye med maten, men ikke skeiet ut altså. Hilsen fra toget:-)
Kanel_i_kursiv
20-03-10, 21:52
Nå har de fleste av oss fullført sin 11. uke. Hvor mange av oss henger fortsatt på? ^^
Med start 4.januar er jeg fortsatt her, og har tenkt å fortsette med det!
Dette kostholdet passer meg veldig bra, bortsett fra at jeg strever litt med treg mage..men det har jeg forresten alltid hatt.
:p
Blir nok værende her jeg også. Når jeg nå har sett hvilke gevinster jeg har fått av dette kostholdet er det utenkelig for meg å ikke fortsette med det :)
Cristiano07
21-03-10, 07:37
Er her fortsatt jeg og.Startet på 91,4 og er nede i 81,4. Håper å se 70 tallet neste veiing. Gleder meg stort til å ta fram sykkelen nå og ta noen langturer. Er veldig spent og redd for hvordan vekta vil være , når jeg har nådd måltallet mitt, og starter en hverdag med gradvis mer karbo..
Cristiano07
21-03-10, 07:40
80,4 .Hvordan kunne jeg skrive mer enn jeg faktisk veide..
80,4 .Hvordan kunne jeg skrive mer enn jeg faktisk veide..
Litt for tidlig våken på en søndags morgen kanskje :)
jeg er her også. startet 11. januar på 83,4 og er nå nede på 74,5. har ingen planer om å gå tilbake der jeg var... :)
Så flotte resultater dere har!Gratulerer! Har per i dag gått ned 4 kg siden 4. jan. Siste ukene har det svinget veldig, vært nede i alt fra -5 kg til -2 kg. Har en vannfull og dynamisk kropp som holder godt på kiloene. Lykke til folkens:-)
jeg har da gått ned 0,4 kg og nærmer meg stadig -10 kg. jippi!
Så, jeg trenger litt støtte og hjelp fra dere, så lover jeg at jeg skal servere dere en solskinnshistorie når 22 mars kommer, det er min 31 års dag, hvor jeg har lovet meg selv at hvis jeg når 2-sifret på vekta, så skal jeg kjøpe meg nye dongeribukser.
Gratulerer med dagen!:)
Hvordan har det gått?
Ble det noen nye dongeribukse på deg i dag?;)
------- 20.12 = 109.0
20.02 - 27.02 = 97.7 (ned 1.1 kg)
27.02 - 06.03 = 96.7 (ned 1.0 kg
06.03 - 13.03 = 95.7 (ned 1.0 kg
13.03 - 20.03 = 95.1 (ned 0.6 kg)
20.03 - 27.03 = 93.5 (ned 1.6 kg)
Gratulerer så bra nedgang peruvian :D:D
Hvordan går det med dere andre her?
For første gang siden januar har jeg nå gått ned 5 kg :) Håper på å se 70-tallet snart :rolleyes:
God påske folkens:):)
hvordan det går... hm. tryna noe kraftig ned i snopeskålen igår og kom meg ikke opp på flere timer! i løpet av de timene fikk jeg i meg sjokolade,potetgull, øl og bayleys... men jeg vil nå si at det var verdt det:) jeg føler meg ihvertfall veldig bra idag med et nytt pågangsmot og mye motivasjon til å fortsette:)
vektmessig så er jeg nærme -10 kg... men etter sprekken min og påsken som står for tur så er det mulig det kan bli en stund til jeg kan skrike ut gledesropet om at jeg har gått ned 10 kg:) men jeg har jammen god tid:) og så lenge jeg ikke stresser med dette så går alt rette veien:)
Hei.
Jeg er helt fersk i gamet, og hiver meg gjerne på denne karusellen. Er kjempelei av å veie for mye etter svangerskap og gotteri-spising. Har endret en god del fra før, men har problemer med å gå ned pga lavt stoffskifte i tillegg.
Alle gode råd mottas med takk :)
Jeg har vel gått ned 8,5 kg, så det spørs om jeg klarer 10 kg til etter påske. Men, det går jo saktere jo lenger ned man kommer, så man får bare se det positive i det ;)
ups... gått opp 0,4 kg denne uka. men jeg vet hvorfor det har skjedd så da er det greit:) det var verdt det spør du meg:)
Hei hei, jeg er her siden 8. januar. da begynte jeg med 97,7 . er per i dag på 86,5 Går veldig greit, har begynt å gå ned etter noen uker vektsstop (måtte kutte ut brøderstatninger). Det jeg savner mest- å spise så mye grønnsaker som jeg ønsker ( har lyst også på epler, kiwi og apelsiner :P ) Vekten er bare en pluss, det som gleder meg mest er at jeg ikke har hatt migrene på mer enn 1 måned og jeg har fått tilbake mensen !! (har pcos, hadde ingen cykluss uten p-piller)
Cristiano07
06-04-10, 14:41
Stille på forumet nå.Og det går stille med meg og.Har hatt en påske med små utskjeielser.Litt smågodt, et par grilla wienerpølser og peanøtter. Er ikke lett å la være. Hvordan går det med resten? er det flere igjen?
Joda, jeg holder koken, men det går litt trått for tiden.
Påsken var ingen god periode.
Men - er på gang igjen nå, og fortsetter prosjektet! :p
Står helt stille.. stille... stille på vekten.. MEN___- har minsket noen cm rundt midjen ;) så jeg blir værendes:P
Joa... står veldig stille her og. Opp 0,6 i påsken:(
Det som er positivt er at jeg til og med har startet journal her inne! Synes 1. april, etter 3 mnd her inne, var et passende tidspunkt:)
Det betyr at jeg ikke gir meg:cool:
Det er bare å komme på besøk om dere vil:rolleyes:
Er ikke noe flink til å komme innom denne tråden. Har jo ikke så mye å fortelle heller for det skjer ikke så mye med vekta. Noen få gram i uka
men så lenge jeg ikke går opp skal jeg ikke klage så mye :)
Bare litt :lol:
Lenge siden jeg har vært her inne nå, men jeg holder fortsatt koken. Med unntak av noen dagers utskeielse i form av store mengder Irish Coffee i vinterferien har jeg vært i ketose hele veien. Har gått ned 12 kg siden 7. januar og er veldig happy med det. Syns det går kjempefint, har aldri slanket meg så mye og så "lett" før"
------- 20.12 = 109.0
20.02 - 27.02 = 97.7 (ned 1.1 kg)
27.02 - 06.03 = 96.7 (ned 1.0 kg
06.03 - 13.03 = 95.7 (ned 1.0 kg
13.03 - 20.03 = 95.1 (ned 0.6 kg)
20.03 - 27.03 = 93.5 (ned 1.6 kg)
27.03 - 03.04 = 93.1 (ned 0,4 kg)
03.04 - 10.04 = 93.1 (ned 0,0 kg)
10.04 - 17.04 = 90.3 (ned 2,8 kg)
Målet mitt var 90 kg, men siden det går så bra og jeg føler jeg har mer og ta av, så la jeg på ekstra 5 kg! :)
SuperMamma
21-04-10, 20:31
Jeg har kun 0,5 kg igjen til mål!!! Fortsetter på dieten til 1.juli, da har jeg holdt på i 6 mnd, og så får vi se hva bonusvekttapet blir frem til det!
Heidi Iren
02-02-11, 13:01
Hei, jeg er jente som blir 43 29/3 og jeg startet med Easylife mandag 31/1. Selv om jeg benytter annen måte å endre livet mitt på, håper jeg å kunne hjelpe/få hjelp på veien til et nytt liv i ketose-tilstand.
Ønsker alle lykke til, jeg skal ned 25 kg og er 164 høy. Jeg har 4 barn som skal følges opp (les kjøres og hentes alle verdens steder) og ellers har jeg sittet godt ned i godstolen foran tv.
Jeg er på 3. dag uten mat og det går veldig bra så langt. Trener på Spenst 2 ganger i uka hittil.
FEBRUAR-STARTER! det er meg det... oj oj oj det er mye å sette seg inn i og en mann som ikke forstår noe av dette!(kanskje fordi han skal slutte å røyke når jeg har nådd målet mitt)! Jeg veier 102 kg(men trur jeg må invistere i ny badevekt) begynte på 103...målet mitt er å gå ned i 85 kg i første omgang, jeg har ikke noe problem med å være aktiv når jeg først kommer meg ut! men jeg eeeelsker sjokolade!!!! men jeg er begynt, og det er noe bare det!!!!
Altså atte, denne tråden er for de som startet i januar 2010!
Er det ikke en egen for de som startet i 2011?
oj... ja eg sliter med alle den forumene, innleggene osv så jeg skriver i vei der jeg trodde det passet inn jeg... he he
oj... ja eg sliter med alle den forumene, innleggene osv så jeg skriver i vei der jeg trodde det passet inn jeg... he he
Ser den! :) Bare så dumt å skrive i en tråd som ikke har vært aktiv siden april i fjor!:p
Sjekk dato på siste innlegg, filosofien til den som startet tråden og/eller hvilket underforum tråden ligger i, så er du langt på vei!;)
Ser den! :) Bare så dumt å skrive i en tråd som ikke har vært aktiv siden april i fjor!:p
Sjekk dato på siste innlegg, filosofien til den som startet tråden og/eller hvilket underforum tråden ligger i, så er du langt på vei!;)
tusen takk:o
tusen takk:o
Bare hyggelig!:)
Selv med 3års fartstid hender det jeg roter fælt for å finne ut av ting her noen ganger!:p
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.