View Full Version : Januar-startere. Er det mange av oss der ute?
Jeg er relativt ny her, og har satt det fore å starte i Januar. Ikke som ett nyttårsforsett, men mere som en generell livsstilsendring. Jeg har nå vært overvektig i tett på 10 år, og begynner å bli lei av å være i dårlig form, ha alt for store klær for å dekke magen, og generelt være feit.. :)
Jeg veier pr 19.12 112 kg og er 178 cm over bakken. Har til nå spist alt for mye sukker og godteri, og ser dessverre at jeg har vært alt for lite flink til å kontrollere meg selv når det kommer til brus og annet snacks.. Så, jeg trenger litt støtte og hjelp fra dere, så lover jeg at jeg skal servere dere en solskinnshistorie når 22 mars kommer, det er min 31 års dag, hvor jeg har lovet meg selv at hvis jeg når 2-sifret på vekta, så skal jeg kjøpe meg nye dongeribukser. Dette har jeg ikke gjort på en god del år, da jeg stortrives i joggebukser og generelle posete klær og arbeidsbukser som henger alt for løst. :)
Mitt mål med dietten/kostholdsendringen, er å komme meg ned ca 30kg. Det blir en lang vei å gå, men jeg er mentalt forberedt på at det blir en hard kamp... Jeg trener aktivt volleyball og endel styrketrening på Elixia her i Trondheim, og ellers jobber jeg i budbilbransjen, der jeg springer endel trapper og holder generelt høy fart når jeg er ute å går. Så aktivitet får jeg nok av, tror jeg. :D
Så, er det noen som er med meg med å starte opp i januar? :)
Hei på deg!
Vi som er "gamle" i gamet har også en januar- tråd! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29877)
Masse lykke til!:heia:
(Broren min har også bursdag 22. mars!:))
Så, jeg trenger litt støtte og hjelp fra dere, så lover jeg at jeg skal servere dere en solskinnshistorie når 22 mars kommer, det er min 31 års dag, hvor jeg har lovet meg selv at hvis jeg når 2-sifret på vekta, så skal jeg kjøpe meg nye dongeribukser. Dette har jeg ikke gjort på en god del år, da jeg stortrives i joggebukser og generelle posete klær og arbeidsbukser som henger alt for løst. :)
Det er ikke et spørsmål om hvis, det er et spørsmål om når! Klart du klarer dette.
Jeg har også planlagt start i januar. Jeg føler at det blir for feil for meg å nekte å spise poteter og lompe og lefse i jula og si til familien hvorfor, det blir bare en dårlig stemning av det. :rolleyes:
Jeg skal ikke like mye ned som deg, men jeg har ønske om å ta av meg 15 kg. Etter romjula skal jeg bestille startkitet på nettsiden til ketolyse. Gleder meg masse til et lettere og bedre liv!
Jeg starter også i januar. 4.januar faktisk ;)
Har spist lavkarbo en stund nå, men starter på ketolyse da jeg har bestilt startpakken fra ketolyse.no
Gleder meg! :)
Begynner i Januar jeg og,men kanskje jeg må vente til jeg får den startpakken fra Ketolyse.no først,skal iallefall bestille den :) Skal ned 10 kg,så klarer det seg,å mitt mål er å klare det til sommerferien setter inn.....Da skal iallefall noen kg være borte,liker ikke meg selv slik jeg er nå....Lykke til dette klarer du,bare motivasjonen er der så går det meste ;)
Hei!
Jeg skal også begynne i januar! Har kjøpt startpakken og er klar etter å ha lest boka og snakket med andre som holder på med denne dietten. Tror den kan passe for meg da jeg ikke tror jeg kunne levd på bare pulver og bars...
Skal ned ihvertfall 20kg og satser som deg på å komme ned i tosifret tall på vekta før jeg er fornøyd. Har vært med på vektklubben før, men har mistet motivasjonen totalt på det..
Skal bli pappa i April, og da trenger jeg all den energi jeg kan få:D, og færrest mulig kilo å trekke på.
Lykke til alle sammen. Håperf vi blir mange som kan støtte hverandre litt med forskjellige erfaringer underveis! :)
Jeg har holdt på en stund, men tok meg en pause nå i desember. Har en plan om å begynne igjen nå på nyåret. Gleder meg faktisk :) Skal bli godt å komme tilbake til normal rytme :)
Godt å ha noen å dele opp og nedturer med. Jeg trenger den motivasjonen jeg kan få :)
Jeg slenger meg og med for fullt i januar :) Desember ble bare utskeielser.. :( Nå er alle bursdager, julaftener og romjulsbesøk snart over og man trenger ikke spise spise spise.. Jeg klarte ikke holde meg unna fristelsene, derfor er jeg glad for en ny start! Lykke til alle :)
Jeg slenger meg og med for fullt i januar :) Desember ble bare utskeielser.. :( Nå er alle bursdager, julaftener og romjulsbesøk snart over og man trenger ikke spise spise spise.. Jeg klarte ikke holde meg unna fristelsene, derfor er jeg glad for en ny start! Lykke til alle :)
Her har det også blitt mye utskeielser de siste par ukene, og jeg bestemte meg for å hoppe av da det ble for vanskelig for meg å gjennomføre. Men som sitert her slenger jeg meg med også fra januar av! :)
sangfugl78
27-12-09, 15:10
Hei.
Dette er mitt " første" forsøk på Ketolyse, etter en høst med mental forberedelse. Er i gang med trening, og er fornøyd med deg. Jeg vil i utgangspunktet ned 30 kg, men har delmål på 15 innen April.
Dette burde gå!
Jeg er med på 4. januarstart, burde man hatt en fast veiedag?
Sangfuglen
, burde man hatt en fast veiedag?
Noen veier seg hver dag og bruker gjennomsnittet.
Andre velger en dag i uken som "avlesningsdag" selv om de veier seg hver dag!
Noen klarer å holde seg unna vekta hele uken og stiger bare opp på den en bestemt dag i uken!
Du må nesten finne ut hva som passer best for deg. Noen kan bli så opphengt i vekta at de ret og slett blir deppa om det er litt opp en dag og da kan det jo være lurt å veie seg litt sjeldnere.
Veiing hver dag kan gi en pekepinn om hva slags mat som feks får deg til å samle vann.
Vil også anbefale nystartere å finne frem målebåndet. Måling en gang i måneden feks kan være en hyggelig overraskelse om vekta ikke alltid er like snill!;)
Fleskesilje
27-12-09, 15:47
Hei :)
Jeg og begynner i Januar, og gleder meg. Har lest boka, likte den så godt at jeg leste den to ganger. Hehe :)
Jeg skal ned 40 kg, så en god del som skal av her og.
Men dette klarer vi folkens ;):p:p:p
Jeg starter opp igjen i morgen etter et langt opphold. Jeg har ferie en uke til og tenkte at det er greit å ikke være på jobb når alt vannet skal ut av kroppen. Det var et stort problem for meg første gang jeg startet for to år siden. Jeg måtte tisse noe helt sinnsykt mye. Men jeg er veldig motivert på å starte igjen.
Her og er det oppstart 4.januar! :D
Jeg gleder meg! Gikk på det en periode før jeg blei gravid, med godt resultat.. Så jeg gleder meg virkelig til å starte opp igjen!
Var ikke så aktiv på dette forumet sist, men ser for meg å bruke det mye mer denne gangen.. :D
Artig at vi er en del som skal starte opp i det nye året da.. :)
Artig at vi er en del som skal starte opp i det nye året da.. :)
Det pleier komme en hel del nye i januar, men ofte forsvinner de like
fort som de dukket opp :lol:
Gleder meg faktisk til å starte 02. januar igjen, samtidig med at jeg koser meg veldig disse juledagene:)
Det pleier komme en hel del nye i januar, men ofte forsvinner de like
fort som de dukket opp :lol:
Hahaha..! Ja, du sier noe.. Må kanskje ha en opptelling igjen etter 3 mnd tid.. ;)
Jeg snikstarter i dag!
Tilbake igjen, kan man si. Gikk ned 27 kg på 7 mnd da jeg startet for litt over to år siden. Holdt vekta relativt stabil på noen kg i pluss fra det minste, men et meget crappy 2009 snudde visst den trenden.
Men, nytt år, nye muligheter :D
Og jeg skal ikke engang være snill jente for at det skal ordne seg, har jeg skjønt. Me like that :D
HEI, JEG BEGYNNER OGSÅ 4.JANUAR, OG JEG GLEDER MEG:-)
Jeg har prøvd loenge å slanket meg, men vekta rikker seg ikke. Jeg har i høst kommet frem til at kroppen min ikke er veldig glad i karbohydrater. etter å har googlet liee, lest forum, lest boka til Torkil og vurdert litt til og fra kom jeg frem til at jeg vil prøve ketolyse. ser det er veldig maneg gode resultat:-)
Jeg har 14 kg til BMI'en er normal, ønsker å gå ned 16 kg, men drømmer om 20. Målet er altså iallefall 14 kg. Så får vi se underveis. Det er jo 7 år siden sist jeg var rundt 70-tallet så jeg får se hvordan jeg blir og hvordan jeg trives. Leste i boka at det var lurt å ta et par kg ekstra, fordi det etter endt kur vil komme tilbake 2-3 kg, og det var helt normalt!
Gleder meg iallefall til å begynne:-)
Skriver her svart på kvitt at eg blir me!:p
Fortsatt 10 kg igjen etter fødselen i februar.
Nå skal de vekk!! Gleder meg til å komme i gamle klær igjen:)
Jeg starter også når 2010 starter! Jeg har ikke helt bestemt meg hvilken diett jeg skal starte på, eller hva som passer meg best, men jeg starter i alle fall med lavkarbo.
Det virker som ketolyse passer meg godt, men jeg skal lese boka godt før jeg setter i gang.
1.januar skal jeg faste et par dager og rense systemet før jeg setter i gang med lavkarbo-livsstilen. Det blir spennende! :)
Kanel_i_kursiv
31-12-09, 01:06
Enda ett "nyfødt" medlem her, som starter i begynnelsen av Januar :-)
Er nesten litt nervøs jeg.
Jeg har hatt veldig gode resultater av lavkalori og trening tidligere, og er av skolen som regner dette som den eneste "riktige" måten å gå ned i vekt på.
Frem til nå i alle fall.
Pang og plutselig skar kroppen seg, opp mange kilo, og ned en del i muskler.
Legen vil ha meg på lavkarbo, og ketolyse virket som det beste alternativet.
Så nå er startpakke i bestilling, pastabaking lagt på hyllen (som er litt synd siden jeg fikk ny pastamaskin til jul *sukk*) og jeg prøver å ikke rynke på nesen av alt fettet jeg skal spise.
Jammen godt det er slikt et positivt og aktivt forum å være med i!
32 kg på lang sikt, men har god tid, og håper på å komme tilbake til "sunt og variert med rikelig trening" når hormoner, insulin og vekten er under kontroll.
Hvis jeg ikke blir lavkarbo-junkie da ;-)
Det blir Ketolyse på meg :heia:
Jeg må bare bli ferdig med nyttårsfeiringa først.
Jeg har brukt desemberen til å finne ut hva lavkarbo går ut på og startet med Skaldemanns bok, Spis deg slank. Har også lest en del i Dr. Annika Dahlquists LCHF bok. De siste to dagene har jeg brukt på Ketolyseboka til Torkil Andersen. Jeg anbefaler deg å lese denne hvis du er nysgjerrig på Ketolyse/Lavkarbo. Dette er en lettlest og lettforklart bok med menyforslag og oppskrifter, som forklarer hvorfor dette kostholdet er så bra og hvordan det virker.
Hei!
Hiver meg med her! :D
Skal ned mellom 40 og 50 kg på sikt.. Er spent på hva vekta viser om ett år!
Gleder meg veldig til formen blir bedre og energien kommer tilbake!
Kanskje jeg bare skal bestille Torkilds bok med en gang *løpogkjøp*
Lykke til alle sammen! Detta blir braaaaaa!!
Eg og begynne i mårå... Og glede meg te det... Eg ska ned i str. 38- 40.. Og det er en lang vei å gå... Men glede meg te å komma oppi de klæra eg måtte ønska- altfor lenge siå det... sukk....
Lykke til alle sammen...:D
Eg og begynne i mårå... Og glede meg te det... Eg ska ned i str. 38- 40.. Og det er en lang vei å gå... Men glede meg te å komma oppi de klæra eg måtte ønska- altfor lenge siå det... sukk....
Lykke til alle sammen...:D
Hvilken str bruker du nå da? *nysgjerrig*
Selv skal jeg ned fra str 48/50.. Hvor langt ned jeg kommer vil tiden vise ;)
Hvilken str bruker du nå da? *nysgjerrig*
Selv skal jeg ned fra str 48/50.. Hvor langt ned jeg kommer vil tiden vise ;)
Ligger OMTRENT på samme dur som deg... hyyyyysssssjjj.... hehe
Heisann.
Jeg har også tenkt å starte i januar,men trenger litt tid til å lese litt om Ketolysekuren i og med at jeg vet så lite. satser på å starte 4. Januar jeg også:)
Jeg henger meg på - 4 januar tror jeg er en god dag:-) må bare prøve å komme tilbake i normal døgnrytme og kutte gradvis ned på konfekt/karbokjøret nå disse siste dagene før jobb mandag 4de...
Litt trening skal jeg prøve å få til også, imorgen og søndag - når jeg tar bort all karbo vet jeg av erfaring at jeg får noen dager i starten hvor kroppen ikke orker trening, nemlig...derfor greit med noen skiturer nå som oppkjøring;-)
Lykke til alle sammen!! Nå gjelder det bare å få opp motivasjonen til max før mandag:p
Hei:)
Godt nyttår til alle sammen her ute!!
Jeg har vært her før, men ga meg ganske fort:(
SÅ nytt forsøk i år:o
Tenker jeg skal ned 25-30 kg, men Målet er å komme seg i størrlsen S og 34-36, er fra før Xl og 42/44.
Jeg starter Mandag 04.01.10,
så da ønsker jeg alle lykke til!
2010 SKAL bli Året!!!:boxing:
Da er det bare ett par dager igjen til oppstart, folkens. Siste sjans i dag (for oss vanlige dødelige) til å skaffe oss alt av mat og ting og tang vi trenger for å starte på mandagen. Selv har jeg nok av kjøtt og fisk i kjøleskap og fryser til å vare ut neste uke, lett.. Det jeg har funnet litt manko på, er fettholdige produkter. Majones/rømme/fløte er jo alle gode alternativer, og ost ettersom jeg har klart å lest meg fram til. Men store mengder av ovenstående blir litt kvalmt i lengden for min del. :) Så det gjenstår litt å se hva jeg klarer å rote fram. Bacon og egg blir min første frokost i morgen, og jeg regner med å faktisk hive det jeg har av karboprodukter i søpla, for å markere min egen stahet ovenfor meg selv.. hehe :) Jeg skal klare dette.. jeg MÅ....
Jeg både gleder meg og gruer meg! Jeg vet at dette blir et tøft kosthold, men jeg skal klare det! Det gjelder å finne noe jeg liker godt å spise og hive innpå med det! Jeg er ikke så glad i egg nemlig, så det blir spennende.
Tror nesten det verste blir å kutte all lett-brus (Pepsi-max!!) i starten...har lest så mye her inne om hvor viktig det er for å komme ordentlig igang å holde seg unna søtstoffer og all "uren" mat i starten.
Mao mest mulig rene proteiner og fett. Kommer til å slite ektremt med søtsavnet/pepsi max.. men skal klare det!!! Regner med det bare er en overgang på en ukes tid før kroppen tilvenner seg og aksepterer nye vaner - Håper det!
Hei på dere!
Jeg er også en januar-starter, jeg startet igår! :) (Tror det var en bedre løsning for meg...på mandag er det tilbake på jobb etter en lengre periode fri og da er det greit å være ferdig med det meste av karb-suget...)
Har gjort dette før (- 12 kg...blev så flott og fin atte! :D), så jeg vet at det virker, men et komplisert svangerskap, en god del latskap og masse søtt har gjort at jeg nå skal ned 16 kg! :rolleyes:
Har ordnet meg en MUP (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29982) og gleder meg til å bli kjent med dere herinne!
Lykke til alle nyttårsstartere! :blomster:
arnakristin
02-01-10, 16:23
Hei,
Ser at endel av januar starterne har vært i startgropa en stund nå men legger likevel onn en link til en tråd jeg har lagd med nyttig informasjon til nybegynnere på lavkarbo.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
er med jeg og. Har vært her siden september, gått ned 9kg, men har hatt pause i desember, og lagt på meg. Så gleder meg til å starte opp igjen;)
Ser frem til et lettere år og har masse pågangsmot nå! :cool:
Skal ned 15-20 kg. Start 4.jan.
Jeg starter igjen på onsdag. Har vært i dette gamet før, og hadde også en tjuvstart i Desember hvor jeg gikk ned over 20 kg og 25 cm på 3 uker, så at man ikke går ned like mye i vekt i begynnelsen når man er 3.de eller 4.de gangs på ketolyse er jeg ihvertfall helt uenig i. Jeg har jo aldri gått ned så mye noen gang, men målet mitt er ikke å gå ned masse i vekt. Målet mitt er å holde vekta når jeg er ferdig...
Jeg melder meg også på her :) Begynner 4. Januar, og jeg gleder meg!!
Har prøvd ketolyse før, men måtte slutt på grunn av amming, men jeg vet i allefall hva som venter meg :D Skal ned 10-15 kilo, og det helst før sommeren!
Fryseren er full av kylling og fisk, og kjøleskapet fullt av egg, bacon, fløte og masse annet godt :)
Dette blir bra!!
Denne gangen skal jeg også holde meg HELT unna pepsi max og brøderstatninger i allefall en uke, og helst to. Sist drakk jeg mengder med pepsi max - men merket det var partystopper for min del ja..
Driver desperat å tømmer skapene etter jula ;)
4 januar har eg ventet lenge på!!
I dag har eg lest boken om igjen. Har ikkje BMI over 30... men 28, men prøver likevel! Eg er usikker på vekta så er usikker angående BMI. Skal veie meg på mandag.. Kjøpt badevekt, kjøkkkenvekt og eggkokar i dag:D
Dongeribukser kan eg bare glemme.. men kanskje ikkje til sommeren?? Motivasjonen er på topp iallefall! Og samboer blir me! Han skal ned fleire kg enn meg. Altså 20-25 kg. Eg har som første mål 10 kg. Det blir no nok med det tenker eg.. Får bare se kva vekta forteller meg på mandag! Mulig det blir 15 kg om eg har lagt på meg i jula:p Jo større mål jo meir motivert!
I dag handla vi masse som vi aldri pleie å handle. Og vi kjøpte IKKJE brød og karbo innhold matvarer.. deilig å få det i hus!
Egg, bacon, sukker erstatning, creme fraiche, cottage cheese, ost, div smøroster, osv osv. Lykke til alle sammen!
(skal lage lavkarbo ostekaker i porsjonsformer i morgen):)
Enda en fersking melder seg! :)
Startet 1. januar jeg da, tenkte det var greit å ha helga på seg med tanke på all do-gåinga mens kroppen renser seg.
Bestilte full pakke fra ketolyse.no i romjula, og den kom før nyttårsaften!
Har veiedag på fredag, skal PRØVE å holde meg til det.
Jeg begynte så smått i går, skal ned 10-15 kg som alle andre hadde det vært deilig om de var av til sommeren.
Har også gått på Ketolyse før, men måtte slutte pga. ekstreme kramper i leggene.Håper det går bedre denne gangen!
Lykke til alle sammen!
søt uten sukker
03-01-10, 19:00
Vært til og fra siste året, gikk ned 8 kg i fjor. Trenger nye 8 kg nå. Gleder meg til følgende:
Klær som sitter bedre
Ansikt som smiler når jeg ser meg i speilet (det gjør det ikke nå)
Mer energi'
Mindre pms
Mer sexlyst
Bedre søvn
MER LYKKE...
Alt dette gjør et sundt kosthold med lite karbo for meg...
Gøy å se at vi er så mange som starter opp! Vi skal klare det! :)
Calvin1009
03-01-10, 20:39
Hei !!
Har smuglest forumet over litt tid og bestemt meg for å gjøre ett forsøk på ketogen-kost nå i en periode etter jul.
Har lest boka til Torkill og har en plan om å redusere vekta fra 92 til 80 kg.
Så melder meg herved på som Januar-starter ;)
Dette skal vi greie.
Moffedillen
03-01-10, 20:40
Slenger meg inn på denne tråden jeg også.
Er også en av de mange som starter opp 4. januar med ketolysekuren.
Synest faktisk det er bittelitt skummelt. Mange tanker melder seg, tenk om det faktisk funker, tenk om det er bare tull, tenk om jeg ikke får det til og faller i tilbake i gamle fristelser. Men, jeg prøver..:4klover:
Det funker det kan jeg love dere.
Vær sta som et h......
Et masse fett og drikk masse vann, er ihvertfall det som funker for meg.
Første 3-4 ukene er utfordrende, men klarer dere å være knallharde mot dere sjølv dei ukene så er det meste gjort, jeg føler nå at jeg har full kontroll på kostholdet mitt.
I jula har jeg vært litt mer slapp iforhold til å være i ketose (ca 14dager) pga mye famileselskap og kosa meg med vin, men har ikke lagt på meg. Føler jeg har veldig god kontroll på det jeg gjør i matveien, og tåler litt uskeielser uten at vekta flyr opp, men er viktig å komme inn en god matkultur fra dag 1 og holde ut dei første 3-4 ukene, klarer dere så ,blir 2010 et kanonflott år for dere.:)
God kveld :)
Jeg starter på ny frisk i morgen. Begynte bra i begynnelsen av desember, men på julaften sklei alt helt ut. Og med juleselskaper, nyttårsfest og to bursdagsfeiringer, så kom jeg aldri tilbake til den gode rutinen jeg var inne i :(
Gleder meg til å komme i gang igjen! Det er så deilig når vekten går nedover, og man etterhvert ser forskjell på kroppen :)
Målet er å komme ned til ca. 60 kg, og veien er over 20 kg lang, så det er bare å henge i stroppen!
Hei, jeg kaster meg også på. Startet 2 jan og ser frem til å nå målet mitt på 65 kilo i år. Satser på Ketolyse, men kommer til å savne frukt. Lykke til!
Forresten kan noen fortelle meg hvordan man får lagt inn Ticker Factory på profilen? Har laget den, men er ikke så flink med data at jeg har fått den over på profil.
Always
Her er en fin oppskrift (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker) på ticker!:)
SuperMamma
03-01-10, 22:02
Jeg slenger meg med her. Startet 1. januar og har som mål 15 kg.
Lurer på hvor lenge jeg må holde på for å nå det?
Det er vekten jeg hadde før jeg ble gravid første gangen Sommer 05, så kiloene har sittet der en stund... Skal bli så godt om noen av de forsvinner igjen!
Hei!
Akkurat kommet fra ferie og skal inn i normalt gjenge igjen fra i morra.
Er dette rette tråden å henge seg på for hjelp, støtte og vektnedgang framover eller er det bare ketolyse som gjelder her? :D:D:D
Jeg er også ny her, og starter på Ketolysekuren i morgen. Så ja - jeg er med!
Jeg skal ned omtrent 50 kilo på sikt, og vet at det kommer til å ta tid. Dette er verd et forsøk siden jeg vet at et kosthold uten karbohydrater er bra for meg. Har gått ned en del kilo på egenhånd bare ved å kutte karbo i kosten.
Skal gjøre mitt beste for å holde deg med selskap her! :)
Hei hopp!
Jeg hiver meg med på bølgen jeg også.
Har et sterkt ønske om å komme med på to-sifret vekt. Det er 15 kilo dit, og det SKAL jeg klare!
Har et par venner som har godt på lavkarbo nå i et halvt års tid, og det er utrolig å se hvordan det har gått med de. Så jeg har bestemt meg for å prøve dette selv.
Har ikke fått så mye tid til å lese her inne enda, men ser ut til at jeg kan støtte meg på dere alle sammen i tiden som kommer.
Lykke til, alle dere andre som starter sammen med meg!
hei alle januar startere!!
jeg har lest på dette forumet i årevis, og er imponert!! Men har altid hatt en følelse av at dette ikke er noe for meg..?? Men når jeg leser om de gode resultatene, har jeg bestemt meg - jeg prøver!:p
Jeg har hodlt på i går løradag og i dag søndag, og er kjempemotivert. og veldig spent, er lissom for godt til å være sant.:o
Men er ganske mye med 15 gram karbo når de er i form av stort sett grønnsaker, spennende! Måler dere karbo i fisk, kjøtt, rømme og smør og??
Gleder meg til resten , og ønsker alle lykke til!!!
Og takk for et fantastisk forum, hadde aldri kunne tenkt ut alle matforslag selv uten karbo , kjempebra!!
Jeg er forøvrig 82,5 kg, 167 høy, 45 år, kvinne..:rolleyes: - og skal ned 15..
Alle karber skal være med i regnestykket, om de kommer fra egg, fløte, rømme, smør eller grønnsaker!:)
Da er jeg innveid, og ser at målet på 60 kg er 21,1 kg unna. Her er det bare å jobbe på :D
Startet (fri:))dagen min med egg og bacon frokost, og det var ikke dumt :) Regner med at dette stort sett blir frokosten min framover, pluss litt salat ved siden av.
Er dere flinke til å regne ut karboinnholdet i hvert måltid, eller tar dere sånn ca??
Jeg tar sånn ca i allefall :) Også regner jeg IKKE karber i egg, for det er såpass lite uansett (under 1 pr 100gram - og dette bare hviten...) Men alt annet måler jeg karber ja.
Jeg startet også dagen med 2 egg og bacon, men jeg vet jeg kommer til å bli utrolig lei av egg etterhvert... Men skal være flinkere å variere denne gangen. Har masse kylling filet i fryseren, og det går jo for tå ta opp å steke - så har man jo frokost (og salat da selvfølgelig)
:)
Jeg tar sånn ca i allefall :) Også regner jeg IKKE karber i egg, for det er såpass lite uansett (under 1 pr 100gram - og dette bare hviten...) Men alt annet måler jeg karber ja.
:)
Tror nok det er lurt å ta med karboene i egg også, jeg kan glatt spise 2-6 egg pr dag og da blir det litt karber av det når man skal holde seg rundt 15 :)
Jeg melder meg inn i tråden her jeg også :)
Etter at et par venninner har hatt så gode resultater med kuren fikk jeg også lyst til å prøve. Kjøpte boka og begynte å lese litt her før jul, men fant ut at det var best å vente med oppstarten til etter jul. Så i dag er min første dag, og jeg skal ned 15 kilo ca.
spennende dette, er mange som er med!:)
jeg har gått ned 600 gr far lørdag morra til i dag mandags morra - synes d er bra jeg. Og formen er fin... mye energi egentlig ;) ;)
Har spist ein stor porsjon omelett til frukost og lunsj.
Ein lavkarbo fiskegrateng med brokkoli står i ovnen:D
Går overraskene fint! Sist gjekk eg på southbeach dietten og da ga eg meg etter 2 dager.. vart så svimmel og trøtt.. I dag har eg ikkje følt meg sulten eller noe! men prøver å spise kvar tredje time.
Veide 75.5 i morges, målet er 65! Så er bare å stå på!:)
Er lett å glemme seg.. skal til å ta noe som ligg i skape som pepperkaker o.l. hehe! men kjem heldigvis fort på at eg er på kur:p
Begynte i morres jeg også, og det har gått utrolig greit! Ingen problemer i det hele tatt.
Ble egg og bacon til frokost, salat med ostebiter og skinke toppet med majones dressing (majones, olje, pepper og litt sitron) også lagde jeg meg kylling marinert i kikkoman og litt sweet chili (så jo etterpå at det var endel kh i sweet chilien da men..) stekt på panne med brokkoli og blomkål+fløte. Ble SYKT godt - så skal ha restene av dette til frokost i morgen :)
Er i ketose allerede, så tror ikke den sweet chilien gjorde så mye skade egentlig :)
Er VELDIG løs i magen nå, så det renses godt opp i allefall hehe=)
Ja - og jeg var 78 kilo i morres - men så har jeg mens også da, og da øker man vel med et par kilo?! Jaja - tar det med på fredagens veiing i såfall :)
eg hive meg med.. startet jan09 og tok av 30 kilo til jul, med pause fra juni-sept...syns dette bare er topp!! ikkje sulten!! har spist masse i jula så 5 kilo pluss;( men d va jysla godt..
Kanel_i_kursiv
04-01-10, 21:52
Gøy å se at vi er så mange, som starter nå! Håper vi alle klarer å holde oss i gang :-)
Jeg begynt på fredag, nå er jeg ør og svimmel, har vondt i leggene, merkelig smak i munnen, så alt er i rute her tror jeg :P
Brukte stix i kveld, og den ga godt utslag.
Er det noen som har funnet (i boka) noen guide for hvor mye fett vi skal spise?
Godt igang...til tross for tøff start på dagen med tidlig jobbmorgen etter laaang juleferie med slappe dager:p
Omelett...bacon..tunfisksalat..biff...hatt det helt greit idag (uten Pepsi Max!!:D)
Fekk rosa utslag på teststrimmelen i kveld. Har drukket mye vatn så får tru eg gjer noe rett:) Begynnte i dag tidlig. Det blir spennende! Første gang på ketolyse kur!
Jeg begynt på fredag, nå er jeg ør og svimmel, har vondt i leggene, merkelig smak i munnen, så alt er i rute her tror jeg :P
Brukte stix i kveld, og den ga godt utslag.
Er det noen som har funnet (i boka) noen guide for hvor mye fett vi skal spise?
Sikre tegn på ketose, ja!:heia:
Dersom du spiser ca 18g karber, kan du spise 214g (80%) fett!
Det kan nesten ikke bli nok, faktisk! Tommelfingerreglen sier: Når du tror du har fått nok fett, ta litt til!:D
18g karber=3%
214g fett=80%
100g protein= 17%
Måles i energiprosent, dvs kalorier.
1 g karber=1g proteiner= 4 kcal
1g fett= 9 kcal
Jeg regner med at jeg trenger ca 100g proteiner fordi jeg veier litt under 90kg og er bare litt aktiv, noe som gir drøyt 1g protein pr kg. Veier du mer, eller er veldig aktiv, kan mengden proteiner økes!
Kanel_i_kursiv
05-01-10, 08:46
Tusen takk :-)! Oversiktlig og greit.
Jeg holder meg på 14-17 gram karbohydrater (er helt i begynnelsen enda)
Så regner ut utifra 15 gram tenker jeg :-) enklest sånn.
Har sett så mange andre steder på forummet at karbohydrater skal være 5% av energiinntaket? skal det bare være 3?
Jeg fikk et tips i går om å øke fettinntaket ved å blande kokosfett (Cocosa) i te. Det smaker fortreffelig og merkes nesten ikke at det er fett :-) veldig bra!
Jeg gikk ut i fra 100g protein og da ble de 18g med karber bare 3%.
Ligger gjerne noe høyere på karbene selv, trives best mellom 20 og 30.
Cocosa i teen er genialt!:D
Innkjøp av cocosa skal bli!
I dag har eg spist lite. 2 egg med 4 bacon og reke coctail. Skal snart begynne med middag. Den reke coctailen var KJEMPE god! Det var oppskrift på den i boka. :)
I dag er eg tung i hodet, bi smak i munn og hals og faktisk litt kvalm.. Håper dette går over! Svetten renner spesielt når eg går tur. Faktisk så har eg INGEN søstsug! Trur de var noen av tablettene som demper de? Er uvanlig meg å ikkje ha lyst på alt eg finner her i huse:p
Masse lykke til alle!
hei!
jeg er svært lite sulten, og er jeg det - er det ikke vanskelig å vente en time til jeg er ferdig på jobb :) haddde aldri gått før, haqdde spist halve middagen før den var ferdig...:o
Jeg laget ziggy lapper i går, men de smakte mye omelett, litt for mye.. kanskje jeg må ha på mere pålegg?? ble ganske fort sulten etter lunch, spiste en med majones, ost og skinke.. i morra skal jeg lage meg kylling salat med rømme dressing å ta med :D
og OBS!! OBS!! jeg skulle lage, og ble fornøys da jeg hadde revet ferdikjøpt ost i skapt - men i den var d 6 gr karber pr 100 gr!!!:(:( Jeg ble forskrekka, godt jeg leste på den først... de har vel tilsatt et eller annet..
jeg synes dette går smertefritt, litt "tung" i kroppen men ellers bra form. ikke merka noen ting.. blir nervøs for at dette ikke funker da ??:confused:
men skal nu veie meg på mandag igjen, det blir spennende. så har jeg gått ned er det jo rett.
Og jeg bakte store, luftige. lekre brød i går og spiste ikke en smule!! det er den verste fristelsen synes jeg, alt av brødmat og gjær bakst... men skyndtet meg å spise cc med rømme, druer og nøtter - nydelig!! da ble jeg veldig mett og brødet var ikke så fristende mer..
Artig å høre hvordan det går med dere andre..:D
ha en strålende tirsdags kveld, dette klarer vi!!:D
Psst...druer er ikke Ketolysemat.... ;)
nei, vet at i druer er d mye karber, men lå lavt på karbi inntaket så tok meg noen druer som jeg skar opp i små biter..:)
syns det er vanskelig å komme opp i 15 gr karber?? eller er jeg helt ut på jordet?? Det blir jo ofte lite grønt til frokost, noen skiver grønnsaker, feks 100 gram salat til lunch og 1007200 gr til middag - og i kjøtt , fisk og melkeprodukter er det jo lite så hva gjør man??ligger ofte under 10 etter middag, og da mp en finne på noe lurt til kvelds?? merker jeg spiser mindre enn normalt og, er nok pga fettet - deilig mat :) laget feks sopp stung i går til middag, 4 stor champ og fløte - ikke mange karber,,,??:(
akkurat det synes jeg er vanskelig. men skal nu vie meg på manda sp får vi se.. har ikke stics, venter med det :)
hehe, 100/200 gram sku det være til middag :)
Vil vel tro at det er en del sukker i druer og at det er grunnen til å styre unna... hva med litt frosne bær? Det er knallgodt, lovlig i begrensede mengder og sunt :D
Jeg begynte i går og har gått ned 1,8 kg på ett døgn! Vet at det bare er vann da men likevel.
Jeg gjør i hvert fall dette helt feil fordi jeg må lage maten jeg skal spise. Lagde omelett til frokost/lunsj, og etter det har jeg ikke spist. Kom hjem for ikke så lenge siden så har ikke kommet i gang med middagen ennå. I går spiste jeg et par fenalårskiver til lunsj og kylling og blomkål til middag. Det var alt. Er redd for å spise for mye karboer og for lite, for mye fett og for lite. Må lære meg hva jeg skal spise og planlegge sånn at jeg får laget maten når jeg har tid slik at jeg har til alle måltidene. Så har jeg kjøpt meg digital kjøkkenvekt for å kontrollere mengdene.
Jeg har en merkelig smak i munnen... Sånn litt metallisk men allikevel mer søt liksom :S Vanskelig å forklare...
Noen andre som opplever dette? hva kan det være? Husker det ikke fra sist nemlig ;)
Ellers er alt bare topp. Ingen hodepine, ikke noe særlig svimmel heller. Herlig :D
Calvin1009
05-01-10, 20:42
Da er dag 2 (to) snart over og det har gått overaskende greit. Merker litt til hodepine nå men får vel leve med det.
Dagens mat så slik ut.
Proteinshaken om morgen (vet jeg heller kan spise men har aldri vært noe til frokostspiser og prioriterer heller en halvtime ekstra med puta). Med fiberhusk i shaken holder den til lunsj på jobben.
Stor salat med ost og skinke på jobben.
Middag i dag ble litt ost og ferdig grillet kylling med bittelitt grønt til.
Kveld: Når søtsuget jager meg som nå tar jeg gjerne ett glass vann med fiberhusk i noe som fyller godt opp. Også ble det litt ost i tillegg.
Hva har dere andre fått i dere en dag som dette ?
I morgen tenkte jeg å kjøre samme løpet men å prøve en kyllingrett jeg fant på forumet her som heter Nannahs Hellmann-kylling (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26869&highlight=hellmanns+kylling) sammen med jukseris (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2960&highlight=jukseris)
Andre gode tips ?
Jeg har en merkelig smak i munnen... Sånn litt metallisk men allikevel mer søt liksom :S Vanskelig å forklare...
Noen andre som opplever dette? hva kan det være? Husker det ikke fra sist nemlig ;)
Ellers er alt bare topp. Ingen hodepine, ikke noe særlig svimmel heller. Herlig :D
Er helt vanlig og forsvinner etter en stund ;)
Eller så må det jo være deilig å slippe annet ubehag!
heisann
gammel "bruker" her inne. Gikk på ketolysekuren for ett år siden, og syntes det gikk greit. Etter en laaaaaang stopp på 8-9 måneder er jeg tilbake igjen og lurer på omjeg skal hoppe i det og ta en ny runde.....fortsatt mange kilo for mye som jeg vil bli kvitt....
Masse lykke til
Dag 2 nærmer seg slutten....CSI Miami og sofaen nå;)
Frokost: Omelett med bacon
Lunsj: Salat med egg og reker på jobben...og olje
Middag: Grillstekte kyllingfileter med pinjekjerner, squash - med olje, sitronpepper og lime...yummie:p
..også har jeg fått trent både yoga og spinning, spørs bare om jeg kommer i ketose snart og energien er brukt opp til i morgen (kjennes fortsatt helt greit!)
Lykke til videre til alle andre - veldig kjekt å vite at vi er flere :)
Er forsåvidt januar-starter, selv om jeg har tatt av nærmere 30 kilo før (det er vel feil å si at de har kommet tilbake, for det er vel noen nye kilo som skal tas av nå). Har god erfaring fra lav-karbo fra før av, og er optimist.
For meg er det ideelt å starte nå. Deilig å snu ryggen til julegodt og kakebokser. Etter å ha forspist seg i jula hvor det føles som at man velter seg fra bord til bord er det deilig å starte med noe helt annet. Ny frisk!:D
Godt å ha et par Babybel oster i veska nå...bare må ha noe foran Pc'n på denne tiden - og lenge til jeg skal ut i kald bil og kjøre hjem til middag:eek:
Jeg er en januarstarter, startet opp med trening og ketolysekosthold i går.
Fikk også en hyggelig overraskelse da jeg oppdaget at jeg på en eller annen måte hadde gått ned nesten 4kg i jula :)
120kg atm, og har tenkt meg ned til 100 i første omgang, uten noe spesifikt mål for når det skal skje - men det hadde ikke gjort noe om noe av det hadde forsvunnet til sommeren :)
Lykke til til alle andre!
Slenger meg på her jeg også. Startet mandag 4.januar. Har gått på ketolyse tidligere med gode resultat, men nå har jeg skeiet ut for lenge. Så derfor er jeg altså i gang igjen. Håper å ta av 10 kg, og at jeg kommer lett i ketose. Prøvde en 2 år gammel stick i går som ble svakt rosa, men har bestilt både nye sticks og tabletter. Pågangsmotet er hvertfall på topp. Og denne gangen skal jeg trene ved siden av, det gjorde jeg ikke sist. Så nå er det like før jobben er slutt og jeg skal rett på spinning :)
Da var jeg igang etter 2 dager med varetelling og håpløst rare spisevaner!
Har spist både omelett og fin kjøttmiddag med gode grønnsaker. Mett og god:)
Tror dette skal gå bra jeg!
Fint å lese om alle dere andre her inne også som har begynt med stort pågangsmot på nyåret:)
Lykke til og ikke gi dere!!
Ett lite spørsmål... Når dere snakker om at Pepsi Max for noen resulterer i mindre nedgang i vekt....gjelder problemet bare Pepsi Max, eller gjelder det all sukkerfri brus??:confused:
Hei Blid:-)
det jeg har lest meg til her inne - og også erfart selv tidligere, er at alle typer søtstoff bør unngås for ikke å rote til ketosen/stoppe vektnedgang. Spesielt viktig i starten for å omstille kroppen at man spiser mest mulig "rent"...dvs ikke masse kunstig (les: søtstoff) og mat erstatninger som Atkins-bars osv.
Dvs at Pepsi-max kommentarene nok gjelder annen lett brus også (ihvertfall i starten..sukk:(
Hei, jeg startet 2 januar. Skal ned 16 kilo til sommeren. Skal i bryllup i sommer hvor jeg planlegger å bruke en kjole som jeg kjøpte for 5 år siden, men aldri brukt, fordi den er for liten. Gjorde et forsøk på Ketolyse i sommer, men er nok mer motivert nå. :rolleyes: Lykke til, dette skal vi greie.
Siden lørdag da jeg begynte har jeg gått ned 600 gram, deprimerende..
Siden lørdag da jeg begynte har jeg gått ned 600 gram, deprimerende..
Fleiper du?? -600 gr på de 4 første dagene og du er ikke fornøyd??
Det er jo kjempe bra med 600 gram! Stå på! Fortsetter de slik utover våren så kan du tenke deg selv!:D Dag 3 nesten over allerede!:)
Kanel_i_kursiv
06-01-10, 21:28
Jeg har min 5. dag i dag, og i dag har jeg hatt skikkelig hodepine ^^
Var litt uheldig med middagen også så ble litt lite av alt, men har fyllt på med egg, ost og litt salat i kveld så går nok så greit atte ^^
Jeg lager noe til frokost som moren min kalte "eggehakk" (og vi ungene "eggegakk") da jeg var liten. Du koker to egg til de er litt under hardkokt (smilende heter det visst) og moser dem med gaffel, sammen med litt smør og/eller majones og urter. Jeg blander det gjerne sammen med litt bacon eller pepperonibiter. Jeg lager all lunch og frokost ferdig kvelden i forveien og har i kjøleskapet, blir litt roligere morgener for meg da.
Varmer gjerne litt på eggehakken så den blir lun, synes det er best om morgenen :-)
Jeg synes dere er flinke jeg!
Rågod Lasange med nesten 0 karber! måtte bare prøve den i kveld..supergod, og litt igjen til lunsj imorgen (selv om mann og barn var like begeistret, måtte stoppe dem;-)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28022&referrerid=13404
håper linken virker..ikke prøvd dette før.
Anbefales!
Fleiper du?? -600 gr på de 4 første dagene og du er ikke fornøyd??
Sikkert fordi vekta har vist det samme i 3 dager nå.
Jeg får holde ut :)
Det kan ta opptil 4 uker før fettforbrenninga er igang for fullt, vekta vil variere fra dag til dag litt pga sykluser og ikke minst hva man har spist/ikke spist samt saltmengder etc :)
Tror du må smøre deg med tålmodighet og nyte alt det gode du faktisk kan spise og la kroppen få tid til å omstille seg, stress er vektstopper nr 1! :eek:
Heier deg frem videre vi vet du :D
Hei folkens.
Er dette en grei frokost?:
6 skiver bacon stekt i ekte smør (ganske små skiver), omelett av 3 egg, 2 ostechips, og alt dette toppet med hjemmelaget dressing (blanding: en hel majonestube og to greie skviser av sukkerfri ketchup + oregano og piri piri-krydder etter smak - brukte ikke hele greia selvfølgelig :)).
Når jeg legger inn alt jeg spiser på mat på data sliter jeg litt med å oppnå nok høy fettprosent i løpet av dagen, men dette virket som et "bedre" måltid.
Noe jeg burde droppe?
Synes det ser br ut jeg, karatekid :D Mat på data er ikke helt oppdatert, innbiller meg at diett.no er hakket bedre ;)
Snikveide idag :O Jeg har gått ned 2 kilo siden mandag!! Vet jo at endel av dette er vann da, men HALLO?? 2 kilo på litt over 3 dager!! SPRØTT!! Om det fortsetter sånn - da blir jeg overlykkelig, men det er vel heller tvilsomt hehe=)
Snikveide idag :O Jeg har gått ned 2 kilo siden mandag!! Vet jo at endel av dette er vann da, men HALLO?? 2 kilo på litt over 3 dager!! SPRØTT!! Om det fortsetter sånn - da blir jeg overlykkelig, men det er vel heller tvilsomt hehe=)
Det er vel en del vann som mange påpeker, men det er fortsatt en fantastisk motivasjon for å fortsette å jobbe hardt - jeg har selv gått ned 1,2kg siden mandag, med denne dietten + trening - og er så FANTASTISK fornøyd med hvordan jeg føler meg..
Sover godt om natta, og føler meg opplagt om dagen - eneste ulempen er den milde hodepinen jeg har fått (som vistnok er vanlig?) og litt stivhet/legg-lårkramper..
Kjempe bra at dere har gått ned!:D Kg er jo kg så det kan dere bare vere fornøyd med! Samboer kom og vekte meg i dag for han hadde veid seg. Hadde blitt 2 sifra siden mandag! hehe. Altså gått ned 2 kg!
Eg tørr ikkje å vege meg... ikkje før... i morgen eller mandag.. veit ikkje når eg skal ha vege dag enda;) I dag har eg spist lavkarbolapper med pålegg til frukost.. mmm!
Føler meg også helt TOPP!! Magen er flat og fin (har ingen plager med luft o.l lenger) og jeg har det virkelig supert :) Det eneste jeg sliter litt med kjenner jeg, er at jeg veldig ofte blir veldig sulten på kvelden, men da har jeg jo i grunn brukt opp alt av karber - så DER sliter jeg litt - men det går seg nok til etterhvert :)
Idag har jeg spist lapper til frokost, også blir det middag nå. Da blir det biffstrimler med sopp, litt løk, bitte litt mais og bernaise saus på. Lager etter pakken jeg, selv om det er litt mange karber i den:) Jeg trives best på litt over 15 karber, så da bryr jeg meg ikke så veldig om det blir litt over :) Sjekker at jeg er i ketose OFTE, og har ikke vært ute av den i det hele tatt siden jeg startet opp nå - så da er det jo greit :)
Hodepine eller svimmelhet har jeg ikke merket noe til denne gangen heldigvis :) Håper jeg slipper også, for det er så ekkelt :S
Det eneste jeg merker er at jeg må tisse HELE tiden, men det er jo kanskje ikke så rart når jeg drikker mellom 3 og 4 liter vann hver dag :)
Jeg har faktisk gått ned 2,2 kg siden mandag og da har jeg gått opp 400 g fra i går. Det må skyldes saltet for det var i hvert fall ikke for mye karb. Heller alt for lite.
Har ikke merket noe særlig i dag, men de første tre dagene hadde jeg press på hodet/ var svimmel. I går var jeg også varmere enn vanlig. Var i ketose tirsdagskvelden. Har bare målt da.
Calvin1009
07-01-10, 17:20
Hvor ofte veier folk seg egentlig her ?
Satser på å veie meg en gang pr uke og ha fast veiedag på mandagsmorgen. Sånn som denne gjengen her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30049
Ut fra hva jeg tror og selv erfarer så varierer vekta mye i forhold til når man veier seg på dagen - og i forhold til hva man har spist og lignende.
Troverdige resultat får man vel når man veier på samme tidspunkt med samme "forarbeid" hver gang.
Eller tar jeg helt feil her ?
Satser på å veie meg en gang pr uke og ha fast veiedag på mandagsmorgen. Sånn som denne gjengen her:
Ut fra hva jeg tror og selv erfarer så varierer vekta mye i forhold til når man veier seg på dagen - og i forhold til hva man har spist og lignende.
Troverdige resultat får man vel når man veier på samme tidspunkt med samme "forarbeid" hver gang.
tror nok du har helt rett i det ja.Slipper masse unødvendige nedturer om man ikke følger med på hver eneste svingning i vekten:)
jeg har og gått ned 2 kg siden lørdag, veide meg i går. Det er jo 400 gr pr dag!! - DIGG!!:) :)
spørs om d fprtsetter slikt, men er jo en fantastisk motivasjon. Har og gått 1/2 - 1 time hver dag og er i bra form. Bruker ikke sticks , så vet ikke om jeg er i ketose. Tenkete å se hvordan vektnedgangen fortsetter, og fortsetter den orker jeg ikke stics.. bruker dere andre det??
Ellers er dette ikke vanskelig synes jeg. var sugen på søtt i går. men tok noen bær som jeg varmet i micron, spiste m hakkede mandler og creme freich - godt og mettende! :)
Har en grusom hodepine i dag, så trimmen må jeg stå over, men motivasjonene er på topp!
:) klemz til alle. stå på! ;)
tror nok du har helt rett i det ja.Slipper masse unødvendige nedturer om man ikke følger med på hver eneste svingning i vekten:)
Enig! :Dmåtte bare veie meg for å se om jeg var på rett vei. Leste ei her som gikk opp i vekt, og da hadde jeg blitt depa! skal og veie meg på mandager tenkte jeg, ellers blir d bare stress. Må bare tåle at en ikke alltid går ned, og ikke gi opp. kroppen må omstille seg, og jeg satser på å leve med lavkarbo ala Fedon når jeg er fornøyd med vekta, så det er ikke noe poeng å hive inn på gærne karbohydrater om en har en dårlig dag.. Er en kunst..:p
Jeg veier meg hver dag, men jeg regner med at det er mest nå i starten når jeg er på det ivrigste. Tar ikke så alvorlig hva vekten viser da siden de største variasjonene er vann. Vann ut av kroppen og vann inn.
Jeg veier meg alltid naken om morran før jeg har spist noe som helst. Er det som jeg tror blir mest rett i allefall;)
Og jeg har veiedag på fredag - men idag ble det litt før hehe=) Så spent om jeg hadde gått ned noe :)
søt uten sukker
07-01-10, 20:23
sukk..jeg har ikke gått ned noe enda...begynte på mandag..:(bør nok ikke veie meg så ofte...
Kanel_i_kursiv
07-01-10, 21:02
Jeg veier meg med wii-fiten hver dag, men bryr meg ikke om hva som står der. Har bestemt meg for at jeg legger sammen på fredager og ser hva ukesresultatet blir :-)
Veiedag i morgen tidlig faktisk, da skal jeg legge sammen og se hvordan den første uken har gått :-)
Dette er tredje dagen min på ketolyse, og jeg har vært i ketose i to dager allerede :)
Måtte snike meg på vekta idag da... 1,1 ned! Vann sikkert. Men jeg er strålende fornøyd!
Heia oss! :D
Har ikke veid meg enda..men prøvde stick for å se om jeg var i ketose idag - men ikke noe utslag! ..og jeg som har vært så flink:mad:
Holder ut, føler meg bra - skal klare dette!
Sikreste tiden å måle på er 2 timer etter siste måltid :)
Kanel_i_kursiv
08-01-10, 08:54
Første uken over, og jeg har gått ned 1.7 kg/1.8 kg,
Må vel si meg fornøyd med det i grunn :-)
karbo-jenta
08-01-10, 09:18
ny jeg også ja :-) så ny at jeg ikke skjønner hvordan dere får inn denne kurve fra thickerFactory....... How????
ellers har jeg kjøpt boka av den svenske legen Annika Dahlqvist : Guide til LCHF
Jeg hiver meg også med! Har gått på ketolysekuren to ganger, med veldig bra resultat. Har gått ned 10 kilo siste året med vanlig lavkarbokost, og nå satser jeg på ketolysekuren for siste innspurt (vel, nesten 12 kilo ned er vel ikke helt innspurt) ... Startet mandag, og har snikveid meg, men jeg veier meg på mandag offisielt. Jeg varierer så veldig fra dag til dag, så det å veie seg hver dag for meg kan bli en nedtur. (første snikveiing var i overkant bra, så jeg tør ikke stole på at det er resultatet mandag).
Jippi i dag har også jeg gått ned, tilsammen 1,6 kg! Veide meg litt senere på dagen i dag enn hva jeg vanligvis gjør. Men det kan ikke har gjort det store utslaget.
Nå skal jeg på trening :)
1.8 kg har eg gått ned siden mandag:D Korleis endrer ein tickeren? Får ikkje det til:confused:
Etter en bra start på mandag og bursdag på tirsdag med kake :mad: føler jeg at jeg har hanglet meg gjennom uka. Har i tillegg vært syk, og da forsvant lysten på lavkarbomat. Likevel må jeg ha gjort noe riktig, for stixen i går kveld var rosa, og vekten i dag viste 800 gram mindre enn på mandag. Jeg skal jo egentlig ikke veie meg annet enn på mandager, men denne uken ble jo plutselig litt annerledes enn planlagt.
Nå har jeg akkurat spist frokost, noen timer seinere enn vanlig. Laget pannekaker av 2 egg, 2 ss creme fraiche og litt purre. Som pålegg hadde lagde jeg skinkerøre; strimlet skinke, creme fraiche, pepper og litt paprika. Det blei skikkelig godt :) Oppskriften fant jeg i denne bloggen http://lenabeatrice.net/ Mange gode ord og oppskrifter fra en dame som har vært utrolig flink :D
søt uten sukker
08-01-10, 19:42
HURRA!!!!
Etter 5 dager med usikkerhet, og sikker på at jeg gjør noe feil, har jeg nå i kveld sjekket stix`n..Den var mørk rosa!! Jeg er i ketose:D:D:D
Hei
Jeg vil også gjerne med. Var lit treg i avtrekkeren og kom ikke i gang før i går. Vat av tidliere erfaring at jeg blir litt skapp i starten så det var greit å legge d en til helg. Ikke noe slapp enda - kan det komme av at dette er førsta gang jeg prøver Lavkarbo uten å sulte meg samtidig. Denne gangen satser jeg på å tøre å røre fettet. All ny dokumentasjons har overbevist meg om at kanksje ikke er så usunt som jeg er brystforet med.
søt uten sukker
08-01-10, 20:14
kjør på med fett.Det er IKKE farlig;) men kan nok bli litt slapp likevel når kroppen blir helt tømt for sukker. Om et par dager merker du det nok. Men det er jo bare et tegn på at kroppen er på vei over i ketose:p
Jeg er helt ny med ketolysekuren, startet 4. januar i likhet med mange andre her. Godt å vite at vi er mange i samme båt!
Har fått mange ekstra kilo å bære på de siste 6-7 årene, og trenger en total endring som kan bedre helsen og selvtilliten min.
Så langt er jeg positivt overrasket over kuren; har fort merket nedgang i appetitt, og koser meg med maten. Det eneste jeg sliter litt med så langt er den vanndrivende effekten av kuren, håper det gir seg...
Ser allerede nå vektnedgang pga væsketapet, det er motiverende! :)
http://tickers.tickerfactory.com/ezt/t/woL7lGo/weight.png
ny jeg også ja :-) så ny at jeg ikke skjønner hvordan dere får inn denne kurve fra thickerFactory....... How????
ellers har jeg kjøpt boka av den svenske legen Annika Dahlqvist : Guide til LCHF
Her er en fin oppskrift på ticker!:)
(http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879&highlight=ticker)
Korleis endrer ein tickeren? Får ikkje det til:confused:
Du klikker på tickeren din, går til Edit/update, legger inn koden din, endrer tallene og klikker Next! Ikke noe mer!!!
Når du neste gang ser et innlegg du har skrevet, skal tickeren ha endret seg. Det syns liksom ikke med en gang!:p
Første uka er over for meg, ned 1.7kg og det er jeg fornøyd med ;)
Hei, jeg startet så smått 01.01.2010 og fortsatte for fullt 04.01.2010 og har hatt en nedgang på 3 kilo allerede, dette er jo bare sinnsykt bra konsept :-) Og samtidig ett veldig logisk konsept. Lavkarbo rocks! hehe
Jeg har også gått ned tre kilo siden mandag. Veldig motiverende :)
Måtte snikveie meg i dag før trening, ned 2,1kg! Startet forrige mandag. :)
Er så fantastisk fornøyd med både nedgangen og hvordan jeg føler meg, opplagt og mye mindre trøtt når jeg står opp - er også blitt kvitt den milde hodepinen jeg hadde de første dagene!
Eneste ulempen er at jeg måtte gå ned i kg på alle øvelser på styrketreningen pga stivhet, men det er VEL verdt det! :D
Jeg starte ikke før på torsdag. Har vært i elendig form i dag, men ikke noe utslag på sticksen. Hvordan opplevde dere det ?
Er så usikker på om jeg gjør det riktig. Følger ingenting helt slavisk, annet enn kh under 20
søt uten sukker
10-01-10, 11:51
Det er heeelt vanlig de første dagene. Karbo abstinenser..Kroppen din driver å tømmer lagrene, og man føler seg ganske slapp og sliten før det snur og man føler seg super bra igjen..Bare hold ut! Et par dager til og du får utslag tenker jeg;)
Hvor får dere sticksene fra? Jeg var på alle apotekene i byen i går, ingen hadde.
Meny var helt skrapa for ketolyse-tinge.
100g ned i dag og :)
Ned 2.8 kg denne uka! Hurra!
Har tisset noen veldig disse dagene, og var i ketose på dag 2. Måler med sticks innimellom for å sjekke at jeg gjør ting riktig, og det ser lovende ut.
For første gang i livet trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for at jeg spiser ost og bacon....det er merkelig hvordan man er skrudd sammen. Det var HELT surrealistisk at jeg skulle kjøpe kremfløte og seterrømme på butikken...jeg som alltid har handlet det magreste som finnes!
Kroppen kjennes så utrolig mye bedre allerede nå.
Jeg er spent på fortsettelsen, men nå er jeg i hvert fall kjempefornøyd!
Dag 7 allererede jo:-) dette virker jo bra...ikke lyst på hverken karbohydrater eller Pepsi-Max mer nå!
Startet sist mandag, har gått ned 4 kg og er ganske fornøyd:D;)
Sliter med slapphet ennå, vet ikke om jeg gjør noe feil? Har blitt litt syk:mad:så det kan jo være grunnen.
LYKKE TIL VIDERE DERE:p
:klem:
Jeg har ingen vekt jeg da.. Bruker egentlig mammas til å sjekke, dit skal jeg om to uker. Blir nå spennende å se om det går av noe eller ei. Kjennes ut som et par bukser er ørlitt mindre trange, etter nesten 14 dager siden ny start.
Ned 2.8 kg denne uka! Hurra!
Har tisset noen veldig disse dagene, og var i ketose på dag 2. Måler med sticks innimellom for å sjekke at jeg gjør ting riktig, og det ser lovende ut.
For første gang i livet trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for at jeg spiser ost og bacon....det er merkelig hvordan man er skrudd sammen. Det var HELT surrealistisk at jeg skulle kjøpe kremfløte og seterrømme på butikken...jeg som alltid har handlet det magreste som finnes!
Kroppen kjennes så utrolig mye bedre allerede nå.
Jeg er spent på fortsettelsen, men nå er jeg i hvert fall kjempefornøyd!
Akkurat samme som meg:):) 2,8 kg. Sikker bare vann, men uansett gøy!Er fryktelig slakk / trøtt i kroppen og har litt vondt i magen, men ellers bra.
Stå på alle sammen. ;)
Er det vanelig å ikke komme seg så mye på do i starten? Har tisset mye, men det er det hele... Hva mener dere andre??
Hvor får dere sticksene fra? Jeg var på alle apotekene i byen i går, ingen hadde.
Meny var helt skrapa for ketolyse-tinge.
100g ned i dag og :)
Hva spurte du etter på apoteket, da?
De du får kjøpt der heter Keto- Diabur 5000 og skal være å finne på de fleste apotek. Brukes jo av diabetikere egentlig!
Kan også bestilles på ketolyse.no
Husk at sticksen skal brukes om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid for å gi mest mulig riktig resultat!:D
De jeg har heter ketostix og er kjøpt på apoteket.
Hei:)
Hadde veiedag fredag jeg.. og vekten viste minsus 4 kg!!!
Syns det var mye.. så tørr ikke å endre tickern min enda:P hehe
MÅ vent til neste fredag for å se om det kan stemme;)
Første uke er gjennomført. Ble litt treg start med bursdagsfeiring og sykdom hvor jeg ikke orket å tenke over hva jeg spiste, men på torsdag var jeg i full gang. Resultat etter uke 1 er minus 1,9 kg, og jeg er veldig fornøyd :D
I dag skal jeg også komme i gang med trening igjen. Det blir nok deilig, selv om det er litt tiltak i begynnelsen. Er såkalt støttemedlem på treningssenteret her, så nå må jeg gjøre noe med det. Satser også på å prøve skiene litt denne uken, nå som temperaturen på østlandet har steget litt :)
Ha en flott dag allesammen :D
Første offisielle veiedag, og 2 kilo ned første uke! Jeg er veldig fornøyd, selv om vekten på onsdag sa et enda mer smigrende tall :). Her er det bare å fortsette!
Hei og god formiddag :)
Nå er jeg klar for en ny uke, det går fortsatt bra, er mett og god..:) men sliter med slapphet, tung i kroppen og "treg"... spiser ikke noe tikskudd, må jeg det?? men må jeg bestille ketolyse tabletter elelr kan jeg kjøpe sink, magnesium m.m på apoteket her?? noen som vet??
Jeg har forøvrig gått ned 3,7 kg!! - og er strålende fornøyd!
Ha en fin uke alle sammen, stå på!
. :D
Hei og god formiddag :)
Nå er jeg klar for en ny uke, det går fortsatt bra, er mett og god..:) men sliter med slapphet, tung i kroppen og "treg"... spiser ikke noe tikskudd, må jeg det?? men må jeg bestille ketolyse tabletter elelr kan jeg kjøpe sink, magnesium m.m på apoteket her?? noen som vet??
Jeg har forøvrig gått ned 3,7 kg!! - og er strålende fornøyd!
Ha en fin uke alle sammen, stå på!
. :D
Flott at det går bra og at motivsjonen er på plass! :D
Vil anbefale deg å kjøpe tablettene fra Ketolyse.no, der er alt du trenger og det blir billigere enn å kjøpe dem enkeltvis fra helsekost/apotek :)
Det har gått veldig bra denne uken, er i ketose og har gått ned ca 2 kg. De siste dagene har det stått stille, og i dag er jeg veldig svimmel. Noen som vet om dette er vanlig. Ellers føles alt veldig bra :o)
Første uke overstått folkens! :D
Eg veier meg fredager. Så blir spennende å se da!:)
Bestilte ketolyse-boken idag og er motivert til å begynne et "lettere" liv!! Møtte en gammel kollega idag som har gått ned 17 kilo på dei første 100 dagane! Va litt sjokk og sjå kor forandra han var!! Eg er ca 113 kilo og 178cm og har som mål og komme meg ned mot 90,men drømmen er å sjå 80-tallet! Gleder meg til å begynne så snart boka kjem i posten..:-)
Første veiedag i dag, og ned 1,6 kg denne uken. Jippi det går rett vei!
19. januar er min starte på ketolyse dag! :) Jeg er spent og grugleder meg litt! Er spent på hvordan kroppen min blir i denne "tilstanden" og om den kommer til å gjøre godt for mitt lave stoffskifte. Ønske mitt er å gå ned 13 kg slik at jeg kommer innenfor normal BMI. Eller det vil si at jeg ønsker å gå ned til min idealvekt. Jeg er en lav jente, på bare 160 cm. Vil gjerne ha tilbake form og figur :)
Ønsker alle lykke til med vektnetrapping og god helse! :D
eg blir motivert av å lese denne tråden! dere er jo så flinke alle sammen! eg begynte på mandag og gleder meg veldig til veiedagen å sjå om eg får til dette!
SuperMamma
12-01-10, 12:15
Da har jeg holdt på i 10 dager og tatt av 3,5 kg. Er så fornøyd! Ikke er det vanskelig heller. Blir flinkere og flinkere til å kombinere dette med samme maten som resten av familien spiser. De andre får litt mer enn meg da gullrøtter i woken og nudler eller ris som jeg står over. Nå har jeg 10 kg igjen, og det er vel de som blir tøffe. Men dette opplegget klarerjeg :-)
Dag 9 allerede:-) kjennes fortsatt helt fint..ikke sulten, sover godt...ikke problemer med magen ene eller andre veien..godt humør:D
Mye god, sunn mat. Kjennes som sukkeravhengigheten er borte nå - men vet det er for tidlig å feire helt enda - sies at det skal minst tre uker/21 dager til for å få "et nytt liv" dvs kutte en avhengighet og inarbeide nye vaner.
Skal ned 10 kg, ganske sikker på at noen er borte allerede og kjenner det på klærne - men vi har ikke vekt som funker! .. må kanskje skaffe meg det, eller dra til mamma og veie meg..
Uansett har jeg vedlig tro på 2010 :-) :-) sola skinner og salaten i lunsjen smakte kjempegodt idag (tunfisk, stekt blomkål og Squash, issalat, litt tomat, feta ost..mye olje)
Jeg slenger meg også med her! Jeg har slitt med overvekt i alle år, spesielt ille ble det etter at jeg fikk barn i 2001. Har prøvd "alt" - Grete Roede, diverse suppe- og fastekurer, Nutrilett, Vektvokterne... you name it. Hver gang har jeg gått opp alt sammen + litt til. Så leste jeg en inspirerende artikkel i Bedre Helse om en dame som hadde gått ned 46 kg på 9 mnd med hjelp av lavkarbo/ketolyse og oppfølging av ernæringsekspert Dr. Med. Sofie Hexeberg. Jeg bestilte time hos Sofie Hexeberg over nyttår, hun var kjempebra! Kom med mange innspill og forslag. Jeg ble veid og målt, og tok en masse blodprøver, også fikk jeg med meg boken "Spis deg ned i vekt" av Sven Sture Skaldeman som hjemmelekse. Har lest den fra perm til perm og er kjempeinspirert!
Begynte på lavkarbo (under 20 gram pr dag) torsdag 7. januar.
Jeg er 1,60 høy og 1. januar veide jeg 96 kg. Det er 4 kg mer enn da jeg gikk gravid i 9'ende måned. Føler meg helt forferdelig og ser ut som en tønne. Mitt langsiktige mål er å komme ned i 65 kg, altså ca 30 kg ned.
Ketolysedietten passer meg ypperlig. Har aldri vært spesielt glad i hverken brød eller poteter egentlig, man spiser det vel mest fordi man er "opplært" til det. Nå går det i egg og bacon, tunfisk med fetaost og egg, stekt kjøttdeig med masse ost og løvbiff med gorgonzola. Er i ketose (siden i går) og har gått ned 600 gram siden torsdag.
Blir spennende å følge dette forumet og dere andre som er på denne dietten :-)
Hei!
Jeg er også ny i januar, og har som hovedmål å få kroppen min i bedre form, for å minske helseproblemene mine (har PCOS, sliter endel med betennelser i muskler og ledd, og ønsker å bli gravid igjen). Håper selvsagt også at vekten vil bli betraktelig redusert (-10-15kg).
Jeg har satt meg mest inn i Atkins, men har ikke helt klart å finne forskjellen på Atkins og Ketolyse....(har lest endel på nett, men ikke lest boken til Torkill som mange nevner her).
Jeg begynte søndag, og idag er det tirsdag. Jeg synes det er VANSKELIG, og har søtsug til tusen, men er def. mest mentalt. Har bare lyst på det jeg ikke skal ha. Det vanskeligste for meg er faktisk drikken, veldig vanskelig å bare drikke vann. Brus er greit nok å gi opp, men melk sliter jeg med. Har klart å holde meg sterk (i 2,5 dag-WOW ;-)...men blir lettere når jeg merker positive endringer på kroppen.
Kjøpte ketostix idag, men skjønte ikke helt hvor jeg skal ligge henn for å være i ketose.... Skal stixen kun vise "negativt" for at jeg er i ketose?
Lykke til allesammen :-)
Hah, jeg selv gikk ned 2 kg etter bare sofaligging, godteri- og matspising. Hvordan er det mulig?! Jeg klager ikke nei! :D
Jeg er en januarstarter, startet opp med trening og ketolysekosthold i går.
Fikk også en hyggelig overraskelse da jeg oppdaget at jeg på en eller annen måte hadde gått ned nesten 4kg i jula :)
120kg atm, og har tenkt meg ned til 100 i første omgang, uten noe spesifikt mål for når det skal skje - men det hadde ikke gjort noe om noe av det hadde forsvunnet til sommeren :)
Lykke til til alle andre!
I dag var det første gang at jeg ble satt på prøve. Det var en anledning der det ble servert både iskake, formkake, julekaker og -godter. Det var ikke så veldig stor prøve da for jeg var ikke spesielt fristet av noe av det. Det verste var å være "prippen" og ikke skulle ha noe. Det var heldigvis bare ei som satt ved siden av meg som spurte hvorfor. Ingen andre reagerte.
Jeg tenker i grunnen ikke på de tingene jeg ikke kan spise. Savner det ikke. Og det er etter bare litt over en uke :)
Kjøpte ketostix idag, men skjønte ikke helt hvor jeg skal ligge henn for å være i ketose.... Skal stixen kun vise "negativt" for at jeg er i ketose?
Dersom det er fargeforandring på sticksen, er du i ketose!!!
Viser den "negativ" er det negativt!:D Dvs at det er ingen(negativt) ketoner i urinen din!
Mål med sticksen om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid. Da kan du være mest sikker på at resultatet er riktig!:ja:
Altså: alle utslag er utslag! :heia:
Du trenger ikke bare drikke vann, da! Selv om det er det beste/sunneste!
Melk utgår, men kaffe/te, litt lett- brus eller sukkerfri saft etc går også an!
Designeren
13-01-10, 14:45
Heisann!
Jeg startet på mandag. Jeg må innrømme at jeg har gjort dette før, og at det er veeeeldig lett å falle tilbake til gamle vaner igjen... Grunnen til at jeg startet nå, er at jeg har 10-15 kilo jeg skal bli kvitt. Dette kostholdet er helt ypperlig for meg, da jeg ikke er veldig glad i brød og poteter. :rolleyes:
Det eneste negative med denne dietten er at man går rundt og lukter sprit - hvertfall jeg. Det er prosessen i kroppen som gjør dette og min samboer bemerket det allerede i går (etter 2 dager!!!) :eek:
Jeg har brukt deler av dagen i dag til å sjekke litt oppskrifter o.l. Må si folk her er flinke til å dele med seg av gode råd :)
Så da "snakkes" vi vel her inne?
søt uten sukker
13-01-10, 17:50
klart vi snakkes! Godt å kunne støtte og hjelpe hverandre:)
Melk utgår, men kaffe/te, litt lett- brus eller sukkerfri saft etc går også an![/quote]
kan en bare drikke LITT lett-brus? eg drikke sikkert fleire liter for dag...
10 dager på ketolysekuren nå, og jeg er kjempefornøyd :D Har gått ned 3,8 kg til nå, sånn uoffisielt, og begynner å komme forbi den verste tissetrangen (mest plagsomt om natta!). Så det innledende væsketapet er kanskje snart forbi. Føler meg aldri ordentlig sulten, og er overrasket over at jeg kan gå så mange timer uten å spise. På et vanlig kosthold ("før") ville jeg ha følt meg kjempesulten og helt skjelven hvis det gikk for mange timer.
Var ordentlig kvalm dag 2, men det gikk heldigvis over til dag 3. Lett trening på treningssykkel har gått veldig fint til nå, bortsett fra at jeg ikke har trent siden lenge før jul, og blir ganske så øm i rumpa... :o
Dag 10 snart over:) Var skikkelig slapp idag..men leste at bringebær hadde lite karber og kjøpte meg det og spiste en håndfull - mmm nydelig godt:p
Var det jeg trengte for å komme meg opp av sofaen og trene ikveld:D
:cool: Jeg er så stolt i dag! Jeg har vært på kurs med jobben i 2 dager på hyttetur. Og hva gjør man på hyttetur?? joda, man griller pølser, spiser godterier og drikker usunne ting (les øl ol) som ikke akkurat er musikk i ketolyseører... Men det gikk så fint!:):) Med litt planlegging med eget brød og omelett med meg hjemmefra så klarte jeg å unngå alle fristelser.
Tok med baconcrisp som snop og et par lavcarbøl, Er fremdeles i Ketose og er kjempeglad for at det gikk så bra:)
Så ikke få panikk for store sammenkomster med mat, bare planlegg litt på forhånd!
Ser det er mange som har vært kjempeflinke! Supert alle sammen og velkommen til alle dere andre nye her inne:) Stå på!
har veiedag på mandag, men har tenkt å veie meg i morgen tidlig bare for morro. Er kjempespent;)
Jeg startet på mandag 11.01.10 og nå er jeg klar for en endring! Jeg spiste lavkarbo og gikk ned i vekt for ca to år siden, så ble jeg gravid og spiste "normalt" frem til ammingen var unnagjort. Gutten vår ville ikke ha mer like før jul, så da så jeg en gylden mulighet til å starte på ny frisk når det nye året kom. Jeg prøver å holde meg unna karbohydrater fordi jeg reagerer veldig på det. De karbohydratene jeg får i meg er i all hovedsak fra grønnsaker og salat. Gleder meg til mandag, som er veiedag :)
Uff i dag hadde jeg en kjedlig start på dagen. Jeg gikk på vekten, selv om jeg egentlig ikke skal veie meg før på mandag. Den viste +400 gram ift til vekten på mandag :mad: Og jeg som følte at dette gikk så bra. Har vært i ketose litt over en uke. Denne uken har jeg kommet i gang med trening også. 1 time spinning på treningssenteret på mandag og litt over 1 time på ski i går.
Noen andre som har hatt det sånn??
Håper på bedre resultater snart. Jeg skal hvertfall ikke gi opp så lett.
1 uke har gått, og vekten viser -2,8 kg. :heia: Absolutt ingen tegn til ubehag, jeg fråtser i god mat (egg, bacon, omelett, laks, makrell, biff med kryddersmør og stekt kjøttdeig med ost) og rekker ikke bli sulten før neste måltid. Spiser 3 måltid om dagen, frokost, lunch og middag, og drikker MASSE vann. De første dagene var jeg fysen på noe på kvelden, da tok jeg ostesticks med spekeskinke rundt. De siste dagene har jeg imidlertid ikke hatt behov for noe på kvelden. Ketostix'en viser mørk lilla, altså helt ytterst på skalaen. Jeg lurer på hvor lenge man kan ligge på det nivået? Jeg følger Sten Sture Skaldemans metode, som i praksis går ut på å spise naturlig mat, spise når man er sulten og ikke spise når man ikke er sulten, selv om klokken tilsier at det er lunsj. Må si at å gå på vekten i morges ga meg et skikkelig kick, måtte gå på flere ganger for å sjekke om det virkelig var riktig! :ja:
Uff i dag hadde jeg en kjedlig start på dagen. Jeg gikk på vekten, selv om jeg egentlig ikke skal veie meg før på mandag. Den viste +400 gram ift til vekten på mandag :mad: Og jeg som følte at dette gikk så bra. Har vært i ketose litt over en uke. Denne uken har jeg kommet i gang med trening også. 1 time spinning på treningssenteret på mandag og litt over 1 time på ski i går.
Noen andre som har hatt det sånn??
Håper på bedre resultater snart. Jeg skal hvertfall ikke gi opp så lett.
Helt normalt at vekta kan svinge! Måler du deg? Slett ikke uvanlig at vekta svinger mens cm måla krymper :)
Greit å huske på at kroppen ikke er en maskin vi kan programmere til å bare gå nedover og at det er flere ting som spiller inn. Feks mens-syklusen, litt mye saltmat so binder vannet, litt mindre ut ved dobesøk osv ;)
På meg går gjerne vekta ned i rykk og napp... ligger stille/går litt opp og plutselig detter jeg ned ett par kg. Kroppen er en finurlig ting ;)
Noen her ute som har veie dag på fredager??:)
Jeg har :)
Så bra.. da snakkes vi i morgen:)
Kanel_i_kursiv
14-01-10, 11:01
Jeg har også, veldig spent. Andre uka mi ferdig i morgen :-)
Designeren
14-01-10, 11:03
Jeg satser på veiedag på mandag :)
Da er det lettere å være flink i helgen selv om man skal bort f.eks. Hvem vil vel at vekta skal gå oppover? :p
Jeg satser på veiedag på mandag :)
Da er det lettere å være flink i helgen selv om man skal bort f.eks. Hvem vil vel at vekta skal gå oppover? :p
Joda, sant det.
Men jeg tenker slik at viss jeg har vært flink før helga. Så holder det motivasjonen oppe i helga oxo;)
Sånn at jeg ikke går på en sprekk:D
Melk utgår, men kaffe/te, litt lett- brus eller sukkerfri saft etc går også an!
kan en bare drikke LITT lett-brus? eg drikke sikkert fleire liter for dag...
Jeg er bare litt forsiktig så jeg ikke får en eller annen på nakken!;)
Neida, men dette har vært så mye diskutert her inne og vi er ikke akkurat enige, for å si det sånn!:rolleyes:
Jeg kan drikke litervis med Cola Zero og likevel gå ned, andre tåler ikke noen form for søtstoff uten at vektnedgangen stopper opp og noen vil rett og slett ikke putte sånn gift i kroppen sin.:eek:
Noen mener også at det opprettholder søtbehovet/-suget om man bruker mye søtningsstoffer!
Så dette er nok noe du rett og slett må finne ut av selv!:p
Jeg er tilbake jeg også.. Med 6 nye ekstra kilo på faktisk. *sukk*
Hallo! I dag viste vekten min +600g :(
Mamma skal ta med vekta si i helga, så da får jeg nok veid meg. Og jeg skal nok kjøpe min egen også, så jeg kanskje får litt oversikt ja..
Men ellers går det bra med mat, bare litt lei av å lage, men det er ikke maten sin skyld, det er hverdagen som bare er litt slik for tiden ;)
jammen bra at eg kan drikke cola zero så lenge eg går ned i vekt:) for ellers hadde eg hatt litt problem me å gjennomføre det her! så enn så lenge, så fortsette eg å drikke så mykje eg vil:)
max, eg for min del e heilt avhengig av å ha ei vekt i hus! det gir meg en bekreftelse på at eg gjere ting rett/gale. så d må du få i hus så fort som råd:) men godt du har en mamma som stiller med sin:)
Bindi: det kan like godt snu seg til -600 imorra... en må ikkje være lei seg for oppgang, det går ofte like fort hin veien og:) har du en fast veiedag? korti begynte du?
På lørdag er det 14 dager siden jeg begynte.
Jeg veier meg hver dag, vet at det ikke bra. Men liker å ha kontroll..
..og jeg har fortsett ikke vekt! Men kjenner meg veldig bra, sticken er rosa - og idag har jeg mye mer energi enn igår:) vasket huset og trent 80 minutter:uskyldig:
Frokost: Omelett med bacon og litt salat
Lunsj: Løvbiff med stekt squash m. muskatnøtt..+ enda litt mer salat
Middag: Stekte kyllingfileter med guacamole
mmmm...har det jo slett ikke vondt:spisesnak
bindi: eg og veier meg kvar dag, vanskelig å la være! har hatt nedgang kvar dag utenom 1 då den sto stille. men eg har bare holdt på sia mandag og då... så eg har go tid:) men mandag e tallene som teller. resten av veka når eg vege meg så e d bare for å ha litt kontroll:) lørdag va en smart dag å begynne!
søt uten sukker
14-01-10, 19:29
åh...i dag blir det hjemmelaget sjokoladeis til dessert...nam! har ismaskin og mannen har laget en softis variant her som bare er heeelt fantastisk..:Dikke verst å kunne kose seg slik og likevel gå ned i vekt:D
Hei!
Er ny her jeg gså. Begynte første mand i januar. Har bare hatt en veiing og gikk ned 1.5 kg første uka. Er fornøyd med det. Spent på neste veiing, har spist litt mye mandler denne uka.:o
Jeg starter også i disse tider. Har levd på generelt lavkarbo en stund, men med noen få "sprekker", der jeg har spist brødskiver med søtt pålegg *fy-fy*. Jeg har ikke vært i ketose og har nå en glidende overgang til LCHF-kosthold. Kan vel egentlig si at jeg begynte skikkelig fra i går, fordi jeg inntil da har vært veldig forkjølet og natthosten lot seg bare stoppe av store doser fishermans friend.
I går spiste jeg mat med en del mer fett enn jeg pleier og vekten viser 1 kg opp fra i går til i dag. Jeg er jo ikke i ketose enda og det er kanskje derfor det slår så kraftig ut på vekten. Forventer å miste en del vannvekt de neste dagene, ettersom glykogenlagrene tømmes.
I neste uke regner jeg med å være helt restituert etter den harde og langvarige forkjølelsen jeg har hatt. Og da kommer jeg forhåpentligvis i gang med trening igjen.
Jeg skal ned minst 10 kg, helst 15. Min BMI ligger nå på 27-28. Jeg har høsten-09 gått ned 17-18 kg, hovedsaklig på EasyLife. Jeg er strålende fornøyd med det jeg har oppnådd så langt, men håper på å få en BMI innen normalområdet. Jeg vet ikke hvor mye man skal styre etter BMI, for den kan være litt misvisende. Før brukte jeg str 48 i bukser, nå bruker jeg str 40/str M, men er likevel overvektig i følge BMI. Jeg er så glad for at jeg nå kan kjøpe klær i "vanlige" butikker igjen. Men jeg ser jo i speilet at jeg fremdeles er lubben, spesielt på midten, og det håper jeg å få gjort noe med fremover.
Lykker til, alle som har startet opp nå i disse tider!
åh...i dag blir det hjemmelaget sjokoladeis til dessert...nam! har ismaskin og mannen har laget en softis variant her som bare er heeelt fantastisk..:Dikke verst å kunne kose seg slik og likevel gå ned i vekt:D
Fikk ismaskin til jul, men har ikke prøvd den enda. Har du en oppskrift å dele?
Jepp, jeg er også en januar starter. Begynte mandag 11/1, og det er første gang jeg prøver Ketolysekuren. Dette blir spennende :eek: Skal forsøke å gå ned 12 kg innen 1. juni, så jeg er klar til bikinisesongen, he he :cool:
Jeg er også en sånn joggebuksefan, og har også et mål å gå å kjøpe meg noen nye klær etterhvert. Og noen som ikke er så store kanskje...
Masse lykke til iallefall :goodluck:
no har eg utslag på stix og den umåtelig fæle ånden e på plass! då veit eg ihvertfall at eg e på rett vei:)
Sjekket nettopp urinen min, og stix'en var overraskende nok rosa. Jeg har ikke hatt den obligatoriske hodepinen enda, som jeg alltid pleier å få når jeg har spist minimalt med karbo og kroppen kvitter seg med vannvekten.
Jaja, da er jeg i ketose litt før jeg trodde. Supert!;)
Bytter veiedag fra mandag til fredag, derfor kommer oppdatering i dag. Gått ned 1,4 kilo uke to, og jeg er helt i ekstase. Bruker normalt sett å stabilisere meg på 0,6 etter første uka. Nå har jeg hivd i meg litt ekstra cocosa, kanskje det er det som har gjort susen? Håper det går bra med dere andre, god ketose-helg!!
Jeg har også veiedag fredag og jeg har gått ned 600 g siste uke. 3,6 siden forrige mandag :)
Hei dere!
Jeg er også ny her og startet 4. januar med startvekt 85,5. 8 dager etter veide jeg 83,6. Har bestemt meg for å ha veiedag på mandager. I morges kunne jeg ikke dy meg og har gått opp til 84 igjen.
Lurer på hvordan det er med gresk salat? Elsker det og lagde en stoor bolle i går som jeg fordelte på et par måltider og frokost i dag... Kanskje ikke lurt med såmye oliven og tomat? : /
Vet ikke helt om det er generell minimalt men mer enn 15 lavkarbo ogmaks 24 karbo jeg holder på med, eller om jeg er i ketose og kan kalle det ketolyse. Tenkte jeg skulle klare meg uten stiks, men kanskje lurt å kjøpe likevel?
Elsker lavkarbomat og har tidligeree gått ned 12 kg på det kostholdet (spisdegslang med Foseid). Nå skal det bli en livsstil uten ett eneste unntak, og jeg lager maten selv.
Er spent for skal på langhelg til svigers med ungene - og håååper jeg klarer dette før veiing mandag.
Ellers startet jeg med yoga i går kveld og det var så deilig!!
Lykke til alle sammen : )
Masse lykke til tangoto :goodluck:
Jeg syns personlig det er veldig motiverede med de stiksene...drøyde litt før jeg kjøpte dem denne gangen (begynte 4. Jan..), men nå måler jeg om kvelden - veldig kjekt å se de er rosa, da vet jeg at jeg spiser rett:spisesnak
..og Yoga er superdeilig! skulle gjerne gjort det hver dag..men må jo skifte på med litt kondis-trening osv..
Cristiano07
15-01-10, 11:55
Startet med Ketolyse-kuren for 10 dager siden, og gikk ned 3,7kg første uka.Var strålende fornøyd og er livredd for at vektreduksjonen skal stagnere...Så da bestemte jeg meg for å starte med aktiv trening(sykling) ved siden av. Veide 91,4 kg da jeg startet og har et mål om å komme meg ned på 75 kg. Frokost har som regel vært omelett, egg/bacon eller 2 lavkarbo (1gram pr skive) brødskiver med skinke og majones- det samme til lunsj. Middagen har vært kylling eller biff med ulike varianter av broccoli og blomkål.
Hvordan tolker jeg urinalstixen? Jeg har hørt at så lenge den viser utslag, så er det greit(min er ganske lilla hver dag)?
Har savnet snacks og har funnet Kim`s Baconcrisp(gullpose) med 0 karbohydrater..Er det greit å spise 1 pose i uka?
Velkommen og lykke til!:D
Utslag er utslag!:heia:
Helt på det mørkeste kan bety at du drikker for lite!:eek:
Baconsvor er greit som snacks, syns jeg. Sammen med en rømmedipp blir det jo en masse ekstra fett også.
Noen sier pass opp for alt saltet, andre mener det kan bli for mye proteiner.... En pose i uke er helt ok om du tar salt og proteiner med i betraktningen!
no har eg nettopp prøvd rømmegrøt, oppskrift fant eg her inne. den va heilt nydelig! kan absolutt anbefales! spise fenalår til:)
Hadde veie dag i morrest, MEN nedtur... opp 1 kg fra forige uke!! :(
Har brukt sticks hver dag.. og da har den vist rosa.
Så skjønner ingenting jeg:(
Må vel bli enda strengere med meg selv da.
Forresten, har gått til innkjøp av vitaminer i dag.
Noen som vet om SPEKTRO multivitaminer er like bra som de på ketolyse.no?
Jeg startet også 4 januar. Mitt mål er ikke så stort, men det er hvertfall å gå ned 7 kg. Drømmen er 10, men det får vi se etter hvert:)
I morgen skal jeg veie meg, så da får vi se om jeg har blitt noen gram lettere. Da jeg ikke har sååå mye å ta av regner jeg ikke med en ekstrem nedgang, men bare det går nedover er jeg fornøyd! Og i morgen starter jeg trene også:D
-800 gram denne uken. Gjekk ned 1.8 kg forrige veke.
Er eg på riktig veg.. eller virke det som om de er noe eg må kutte ut?
Vet ikkje kva som er normalt å gå ned?
-800 gram denne uken. Gjekk ned 1.8 kg forrige veke.
Er eg på riktig veg.. eller virke det som om de er noe eg må kutte ut?
Vet ikkje kva som er normalt å gå ned?
Slapp av, du er på rett vei så det holder!!!:heia:
Det finnes ingen fasit for vektnedgang, da!
Det er så mange variabler at det ikke går an å lage noen uke-for-uke-nedgangstabell!
Hvor mye man veier i utgangspunktet, hvor mye man skal ned, hvor gammel man er, hvor mye/ofte man har slanket seg før, hvor mye vann man har båret rundt på, hvor man er i mens- syklus(for kvinner, da:p)........
Det man sier, er at for at både hodet, kroppen og huden skal holde følge, er 0.5 - 1.0kg pr uke et flott vekttap!
Hei. Har egentlig veiedag på torsdager, men fikk ikke anledning til å veie meg i går så da måtte jeg veie idag. Vekta idag viste - 1.6 kg siden forrige veiing for 8 dager siden så det er jeg fornøyd med :p
Kjempeartig å følge med dere alle sammen! Jeg begynte jo i slutten av oktober, men datt litt av i desember kan du si så nå holder jeg på å tar av det som jeg gikk opp i desember og fram til oppstart 07.01.10. Gikk jo opp nesten alt sammen jeg tok av, men karbet meg ned litt fram til oppstartsdagen så da ble det 2.1 kg opp totalt. Like før jeg runder nederste vektnotering i desember igjen nå så da er det håp, bare 500 gram igjen! :D
jeg startet med ketolysekuren for 5 dager siden, så jeg er "fersk".
Men har gått på den for 5 år siden og da tok jeg av litt i overkant av 10 kg.
NÅ er det nok har jeg bestemt, og skal inn i den rytmen igjen.
Hadde ikke sticks så det måtte jeg bestille, så får jo desverre ikke målt om jeg er i ketose, men men..
Brukte ikke forum den gang da, men tror nok jeg blir å være her inne denne gangen, for tips å råd, og motivasjon :)
go morgen:) idag ska eg på skitur, og har i den forbindelse tenkt å kose meg me appelsin og kvikk lunsj. d høre til me skitur, så eg håpe eg klare å gå alt av meg igjen like fort:) har planer om å stå mange timer på ski, så håper jeg kommer godt ut av d etter frukt og sjokolade. eg er aldri med på noe, så no når eg for engang skyld skal være med på noe, har jeg ikke tenkt å la være å kose meg... fins mange måter å kose seg på, eg veit d. men eg velge den lette måten idag:) har veiedag på mandag og gleda meg stort til å sjå kordan d går! begynte no mandag så ditta e jo første uka, så har jo hatt gode tall så langt... domt viss dagens inntak ødelegger mykje for meg. men eg har resten av livet på meg, så sånne dager må eg jo ha innimellom:)
ha en fortreffelig helg alle sammen:)
Har ikke gått ned noe denne uka, for en oppløfting..
Hallo alle! :)
ja da er uke 2 over, og det går fortsatt bra. Følte denne uka at jeg ikke hadde gått ned, og det stemte..:mad: Har spist en del hasselnøtter og ikke veid karbo så nøye i grønnsaker - så ser jo at det må jeg bare! være nøye, og ikke slakke opp sjøl om en går ned..
Gikke ned mye første uka, så er uansett veldig førnøyd :D
Merker at jeg har mye energi, tenker lite på mat, og kan gå lenge uten mat- i motsetning til gør der jeg ble svimmel og ukonsentrert om jeg gikk over 3 timer.:eek:
Dette er bra! og jeg klarte både å la være å spise hjemlaga pizza og vafler, der jeg før ikke har hatt magemål...
klar for en ny uke!! Jeg har spist eggerøre og bacon til frokost og det blir indrefilet og stekte grønnsaker i fløtesaus til middag,, nam, nam..:)
God helg til alle !
idag ska eg på skitur, og har i den forbindelse tenkt å kose meg me appelsin og kvikk lunsj. d høre til me skitur, så eg håpe eg klare å gå alt av meg igjen like fort:) har planer om å stå mange timer på ski, så håper jeg kommer godt ut av d etter frukt og sjokolade.
Sannsynligvis vil du bli veldig skjelven etter kort tid siden kroppen får skikkelig rush på sukker etter å ha cravet på det lenge. Blodsukkeret fyker i været for så å dette i bakken raskt, og man går helt tom for energi. Du har sikkert allerede vært ute på turen, men jeg ville anbefalt nøtter og mørk sjokolade heller om man vil ha med seg noe. Og å spise godt med fett før man legger ut på tur. Selv Thomas Alsgård har sagt han ikke spiser karbohydrater når han skal ut på ski, siden energien forsvinner før det har gått to timer, men når han spiser fett og proteiner kan han gå i 11 timer.
Yes:) Dag 13 for meg allerede!
God helg alle sammen:klem:
Hiver meg på her jeg også. Min startvekt er på 80kg og jeg skal ned til 60-65kg.
Startet på mandagen 11 januar. Har kjøpt ketostix på apoteket og prøvde en slik etter dag to, den ble mørk. Ser noen skriver at man da har drukket for lite vann. Skal den ikke vise mørk da? trodde at jo mørkere jo bedre jeg???
Ellers så går det greit, men sliter med i det hele tatt å gidde å lage mat, så kan blir for lite av alt jeg trenger. Har vondt i hodet, oppblåst mage, kvalme, vondt i muskler(de brenner liksom) og veldig lyst på noe søtt. Har derfor bestilt med stevia slik at jeg kan ha litt i teen min, regner med stevia ikke er så farlig.
Er det noe jeg gjør galt ettersom jeg er i så dårlig form og får mørke utslag på stix'n?
arnakristin
16-01-10, 14:49
Hiver meg på her jeg også. Min startvekt er på 80kg og jeg skal ned til 60-65kg.
Startet på mandagen 11 januar. Har kjøpt ketostix på apoteket og prøvde en slik etter dag to, den ble mørk. Ser noen skriver at man da har drukket for lite vann. Skal den ikke vise mørk da? trodde at jo mørkere jo bedre jeg???
Ellers så går det greit, men sliter med i det hele tatt å gidde å lage mat, så kan blir for lite av alt jeg trenger. Har vondt i hodet, oppblåst mage, kvalme, vondt i muskler(de brenner liksom) og veldig lyst på noe søtt. Har derfor bestilt med stevia slik at jeg kan ha litt i teen min, regner med stevia ikke er så farlig.
Er det noe jeg gjør galt ettersom jeg er i så dårlig form og får mørke utslag på stix'n?
Måling med stixen: for mest korrekt resultat så måler du om kvelden minst to timer etter siste måltid.
Farge: utslag er utslag, det finnes ikke grader av ketose, dersom man får den mørkeste fargen så kan det være en indikasjon på at man drikker for lite vann.
Mange føler seg uvel i overgangen fra høykarbokjøret til lavkarbo, kroppen trenger tid til å omstille seg. De aller fleste blir bedre i løpet av noen dager, mens noen så kan det ta opp til et par uker. Kroppen kommer ikke i skikkelig fettforbrennings modus før etter ca 4 uker.
Husk at om du bruker søtningsmidler så kan det trigge søthungeren. Min erfaring er at når jeg får i meg bok fett så fyser jeg ikke på noe.
Utslag er utslag på stixen, finnes ikke grader av ketose :) Som andre har sagt kan det mørkeste indikere for lite væske inn :eek:
Det med formen retter seg når kroppen er ferdig med å legge om fra karboforbrenning til fettforbrenning ;)
Tar du magnesiumtabletter?
Takker for kjappe svar :)
Tar ingen form for vitaminer, skal ut å handle nå, for jeg skjønner jo dette trengs, regner med det går greit å bare kjøpe magnesium, krom og selen?
Men det med kvalmen, noe som kan får bort denne? For denne gjør til at jeg ikke får lyst på mat og da får jeg hodepine.
Tror også jeg sliter litt med meieriprodukter og egg, blir kvalm av disse dersom det blir for mye, noen som aner hvorfor?
Flere som reagerer på egg, har selv for en stor del erstattet dem med proteinpulver i smoothies. Kyllingkjøtt og annet kjøtt, cottage cheese, ost etc, kan også erstatter den proteinmengden man ellers vil få i seg gjennom egg :)
då va en 3 timers lang skitur over, og eg syndet med 2 hveteboller. har ikkje spist sjokolade eller appelsin sånn som planen min va.. blei ikkje dårlig av bollane, men dei va ikkje så gode som forventet... og d gleda meg veldig! no e eg innstilt på at karbo ikkje e bra for meg og fikk nesten dårlig samvittighet av å spise dei, men bare nesten:)
har sia eg begynte på lavkarbo på mandag ikkje fått til å bæsje, men no kom det! etter 6 dager! trur eg må få i meg meir fiber... no e eg sliten etter en lang dag og ska gå å lage meg kylling til middag:)
Flere som reagerer på egg, har selv for en stor del erstattet dem med proteinpulver i smoothies. Kyllingkjøtt og annet kjøtt, cottage cheese, ost etc, kan også erstatter den proteinmengden man ellers vil få i seg gjennom egg :)
hvilke smoothies kan man drikke når man er i ketose da, altså uten at man får for mye kh?
Lager min med vann, cocosa, litt fløte el CC og et par ss med proteinpulver med smak (har jordbær og sjokosmak, jordbær er best) og bruker stavmikseren på den. Ikke kjempegodt, men helt ok når jeg har det travelt :) Eller jeg bruker vann, kokosmelk, nøytralt pulver og tilsetter pulverkaffe. Den synes jeg er god! Drikker alle mine smoothies varme/lunkne, synes de metter bedre, og smaker bedre da.. Blandingsforholdene er øyemål, har ikke en oppskrift i den forstand. Og de blir noen ganger litt for tyntflytende, andre ganger motsatt, da tilsetter jeg mer væske, evt litt mer proteinpulver. Savner å ha bananer i, men har bestilt et proteinpulver (tror jeg, har slettet bestillingsbekreftelsen, håper jeg fikk det med..) som visstnok skal smake banan, kanskje det hjelper :)
Edit; hvis det er smaken av egg som gjør deg kvalm, så finnes det en masse oppskrifter på bla smoothies der eggesmaken ikke merkes..
SuperMamma
17-01-10, 16:05
Hjelpes meg her må det skjerpings til!!!
Jeg er på vei ut av ketose!! Vekten tuslet jevnt og trutt nedover og ketosestiksen ble mørkere og mørkere. Så da falt jeg for fristelsen å slappe av pitte-litt noen dager.... det var ikke lurt nei. Vekten har gått litt opp, og sticksene blir lysere og lysere.
Nå er det full skjerpings! For gleden av å se 76 tallet på vekta var så stor. Dit må jeg tilbake om noen dager. Ingen sosiale planer til uken, så da er det lettere å ikke falle for en liten fristelse....
arnakristin
17-01-10, 16:25
Hjelpes meg her må det skjerpings til!!!
Jeg er på vei ut av ketose!! Vekten tuslet jevnt og trutt nedover og ketosestiksen ble mørkere og mørkere. Så da falt jeg for fristelsen å slappe av pitte-litt noen dager.... det var ikke lurt nei. Vekten har gått litt opp, og sticksene blir lysere og lysere.
Nå er det full skjerpings! For gleden av å se 76 tallet på vekta var så stor. Dit må jeg tilbake om noen dager. Ingen sosiale planer til uken, så da er det lettere å ikke falle for en liten fristelse....
Så lenge du får utslag på stiksen så er du i ketose, det er ingen grader av ketose. Den mørkeste fargen kan være en indikasjon på at du drikker for lite vann.
Dag 14 allerde:p
Vært på spa idag - premie til meg selv:engel_ikk
Så har jeg laget nydelige kyllingkjøttboller med masse krydder..stekt i Cocosa, og Skinke/egg/ost/broccoli/fløte form som skal være frokoster i uka som kommer:hungry:
Drømmer ellers vilt mye for tida...lurer på om det er lavkarbo som gjør det?? Noen andre som har det sånn?
Lykke til med ny uke alle der ute!:)
Eg drømte eg knaska i meg MASSE med pepperkaker... men nonstop og glasur.. ikkje de beste eg veit akkurat.. plutselig kom eg på at eg var på kur! Glad eg vakna:p
pandora d va kjempelurt me belønninger til seg sjøl! då har en nåke å sjå fram te, og d hjelper ofte på humøret! eg har nettopp lagd lavkarbo vafler, slett ikkje verst. verdt å prøve når en har lyst på nåke godt:)
Candlelight
17-01-10, 19:45
Dag 14 allerde:p
Drømmer ellers vilt mye for tida...lurer på om det er lavkarbo som gjør det?? Noen andre som har det sånn?
jeg også har hatt noen dager hvor jeg drømte masse sprøtt! våknet flere ganger iløpet av natter med forskjellige drømmer.. det var slitsomt egntlig:p
Hei hei.....jeg er med. Håper på bedre resultater denne gangen. Jeg vet det funker :)))
Jeg begynner i morgen! Har 30kg som skal av, men jeg tar det over tid. Blir 18 om 3uker så satser på å gå ned 5kg til da. Optimistisk. Har ikke lest boken eller noe slikt, så forhåndsstarter litt nå, så når jeg kommer til pengene skal nok boken i hus også! Tenk så deilig om jeg kan dra på den planlagte jenteturen til syden rundt neste jul, og faktisk kunne tørre å gå i t-skjorte og shorts. Har virkelig gått hardt innpå meg at jeg ikke har turd å være med de andre vennene mine på stranden og slikt i så mange år, fordi jeg har så mange ekstra kg å drasse på. Nå er hele familien min overvektig, så har på en måte blitt feilernært liten jeg var liten. Håper dette blir en god start på et sunnere, gladere og bedre liv!! :rolleyes:
:D
velkommen melis 92! eg og kjem fra en overvektig familie der eg har fått spise d eg vil når eg vil! men no bestemme eg sjøl og eg velge å starte det sunne gode liv! har som mål å sjå bra ut i bikini til sommeren kjem! mitt fyste delmål e å bikke 80 kg:) no e eg 0,8 kg fra å nå d målet...så her e d bare å stå på:) lykke til!
Synes det ser veldig bra ut for flere av dere!:)
Er ganske fornøyd med å ha gått ned 300 gram den siste uken - selv om vi var en langhelg på besøk;) Men, nå må jeg gå til anskaffelse av stiks, tror det kan være nyttig. Da blir det vel kanskje bedre litt lettere neste uke?
Ellers er formen super og ingen antydning til ønske om å ty til karbofristelser. Går så fint atte.
Drikker en del soyamelk i kaffen da - er det fryktelig feil?
Mensen + 2 glass rødvin, eneste utskeielsen siden jeg startet og +500 gram! Grrr... Hvor får man forresten kjøpt cocosa?
eg fant cocosa på www.helseogkost.no (http://www.helseogkost.no) bestilte begge typane og måtte betale 310 kr + frakt på dei.
Tangoto..
Soyamelk har jo lite karbs (0,1g/dl..tror jeg) så sånn sett er det sikkert greit, men inneholder mye østrogen! Er nok ikke bare sunt å ta inn for mye av det...
Dag 16 for meg idag:)
Igår prøvde jeg meg på Oopsie-rolls (oppskrift her inne), for å ha noe å legge smør og ost på til kvelds...funket fint:p
Og ikveld skal jeg lage den gode lasanga'en igjen - blir en del planleggeing av måltider, men begynner å komme inn i det nå:lesebok:
Ha en fin uke alle dere flinke der ute :goodluck:
Takk for det Pandora - det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt.. skal prøve å redusere soyamelkinntaket også..: )
Nå er jeg spent for har gått til anskaffelse av ketosestiks!! Men mannen er ikke i tvil - måtte flytte til gjesterommet i natt pga forferdelig luft... : / Synes ånden er superpinlig. Har lest om tipsene her men de tar det ikke helt bort forstår jeg. Skal jeg bare rett og slett si fra til kollegaene mine.. sitter i møter med de hele dagen..stakkars..
Nå ble det stille her inne blant januarstarterne...
:nedfor:
bare litt over halvveis i måneden jo - håper dere ikke har gitt opp!
Har forresten oppdgaget "Skyr" idag - kjempegod yoghurt med lite karbo (4,1g/100g) og mye protein.:)
jeg er her og har ikke tenkt å gi opp med det første!:) har smakt den skyr med skogsbær tror jeg det var, ikke verst:)
jeg er nære mitt første delmål som er å bikke ned fra 80 tallet til 70 tallet, så kan ikke gi meg nå:) hvordan går det med deg da pandora?
Har forresten oppdgaget "Skyr" idag - kjempegod yoghurt med lite karbo (4,1g/100g) og mye protein.:)
Men husk at den har 6.5g i ett beger. Og den er alt for mager til å være ett komplett ketolysemåltid. Så spis halve boksen med fløte på :ja:
Hei jeg er her! På erstatningsbussen til jobb.. Fikk klart utslag stiks tirsd kveld (midt på), men i går kunne jeg ikke avgjøre om nøytral el førstb fargenyanse. Prøvde 2 ggr og likt.. Gikk opp til 84 de samme dagene, men ned 0,3 i morges.. Kan man gå ut av ketose ila bare 1 dag?? Spiste bla en halv hodekål m seterrømme, majones, sylteagurksaft og bittelitt dressing-saus til 'frokost' og lunsj på jobben. Er det feil?Kom hjem til mann på lavkarbo som hadde laget svinestek og wokgrønnsaker. Spiste masse svor!;-) prøvde cocosa i kaffen i går, luktet kokos på hele kontoret..har og den u smak, neste gang. Spiser en del babybel innimellom. Drikker MASSE vann! Synes d går litt sakte?? Har ik spist så mye egg, bacon og avocado og gresk salat som jeg gjorde i starten. Pga ikke hatt i kjølesk., men jo supergodt. Ja, dette var dagens status. Jobb nå og yoga i kveld:-)
Cristiano07
21-01-10, 09:11
Startet for 14 dager siden med ketolysekur. Er fortsatt optimist, men synes vekta går tregt nedover.Startet på 91,4 kg, ned 3,7 første uke og 1,2 uka etter.Det er kanskje normalt med stagnering? Har sagt til meg selv,at om jeg går ned 0,5 til 1 kg pr uke så burde det være bra?
Heldigvis har metthetsfølelsen roet seg.Er stort sett mett hele tiden.
Savner pizza,taco, lasagne osv..og sjokolade...
Laget en lasagne med squash i stedet for pasta-GOD!
Og taco-tallerken med hjemmelaget tacokrydder-STRÅLENDE!
Begge oppskrifter på forumet her. Noen som har forslag til gode desserter? Vaflene med ketolysemix synes jeg var forferdelige...
Noen som har forslag til gode desserter? Vaflene med ketolysemix synes jeg var forferdelige...
Her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121 og her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124 finner du en del oppskrifter på vafler etc. Selv synes jeg de til Nannah er knallgode :)
Forøvrig en meget bra vektnedgang, det går gjerne litt i rykk og napp. Fortsett å spis skikkelig mat så skal du se vekta tusler nedover igjen :D
Heihei alle sammen! Jeg begynte også i januar. 4. januar, faktisk. Det var første dagen jeg hadde i praksis også. Går så fint atte. :)
Per i dag har jeg gått ned litt over 3 kg. Har veiedag på fredager jeg også. Men jeg er så frustrert over at det virker som det kun er magefettet som blir borte! (Måler med målebånd!) Er jo fremdeles like brei over rumpa. Hehe. :)
Jeg er her ennå. Har ikke gitt opp :)
Begynte 4. januar og har vært i ketose hele tiden og ikke sprukket så langt. Vektnedgangen er rimelig grei, men skulle selvfølgelig gjerne sett at det gikk raskere. Gikk ned 3 kilo de første dagene og 600 gram uken etter, men i dag har jeg gått opp nesten et kilo fra i går og i morgen er den egentlige veiedagen. Vet ikke om det er vann fordi jeg spiste for mye salt i går eller om det er fordi jeg skal ha mensen, men vil jo gjerne veie minst de dagene jeg skal registrere veingen :)
Cristiano07
21-01-10, 11:20
Takk for det.Synes nedgangen første uka var eksepsjonell.Da veide jeg meg hver dag etter det... Og det er ikke lurt! Til alle, vei dere toppen en dag i uka..Så slipper man å få en knekk av dårlig resultat...Jeg holdt på å få nervesammenbrudd av å se +0,5 fra en dag til en annen, men dagen etterpå var det -1,5.Reduksjonen i vekta vil som regel variere for hver dag
Hei alle sammen! Jeg slenger meg på her jeg også! :)
Begynte på ketolyse 4. januar og motivasjonen er på topp, mens vekta er på vei nedover. Tror ikke jeg har veid så lite som nå på flere år, og det føles deilig. :)
SuperMamma
21-01-10, 13:07
I dag er det kryss i boka! I går hadde jeg gått ned 5 kg siden 1.jan Egentlig 7 siden maksvek, men 2 av de forsvant av seg selv før jeg rakk å begynne. Nå er det bare 8 kg igjen til målet er nådd! Jeg er så overrasket over at dette går så greit! Fortsetter dette like greit fremover lurer jeg på om jeg skal justere målvekten 3 kg til. For da er jeg helt perfekt i forhold til hva jeg egentlig ønsker. Turde ikke helt tro at dette skulle gå så fint så jeg tenkte at drøye 13 kg fikk være et greit mål. Nå lurer jeg litt på å justere meg til 16 kg ned. At jeg ikke har prøvd dette før!
-Men 5 kg ned ble feiret med et par nye jeans i to str. mindre enn vanlig!
Så kjekt med masse nytt om alle oss januarstarterne igjen!:stortsmil
Godt å vite at man ikke er alene...ble litt redd igår :nedfor:
Fikk ellers veid meg igår - ned 4,6 kg fra 4. januar til idag (18 dager)!! Veldig fornøyd - bare 5,4 igjen til vekten som er "perfekt" for meg, og det skal jeg klare! :boxing:syns dette går veldig bra. Er i ketose hele tiden nå, selv om det gikk litt tregt før jeg kom dit (endel nøttespising osv..), men har tydeligvis gjort noe riktig siden vekten har gått ned. Kan vel ha sammenheng med mye trening også - tror ikke det er dumt, kjennes ihvertfall veldig bra å bevege seg mye:)
Tror jeg fortsetter med en Skyr om dagen (nam, veldig godt:p)- er nok oppe i 20-25 karber om dagen da, men tror det funker for meg.
Ellers fikk jeg lurt meg til å stå for lunsjbestillingen i møte på jobben idag - da ble det koldttallerken istedenfor de vanlige, lyse baguettene. Alle var godt fornøyd med egg, skinke, roastbeef, røkelaks, reker og litt salat - supert for meg:D
Fortsatt lykke til alle sammen - snart helg med god tid til trening :D:D
Jeg startet 4. januar og har til nå gått ned 5,5 kg, hurra! Det er absolutt mer enn forventet! :D For meg har aha-opplevelsen vært 1) at jeg ikke må spise for magert, og 2) at jeg må drikke nok vann. Kjøpte bl.a. inn flere beger med Cottage Cheese sist uke, av "gammel slankevane", men ser at den blir altfor mager alene.
Kanel_i_kursiv
21-01-10, 20:25
Min 21. dag i dag, går fremdeles strålende.
Har veiedag i morgen, men prøver å ikke ha for høye forventninger.
Jeg trener en del, og har akkurat oppdaget gleden ved Zumba! Fantastisk moro! www.zumbafitness.no (http://www.zumbafitness.no) eller tv-shop for de som ikke vet hva det er :P
Nå er det slutt på hodepine, svimmelhet og irritasjon også, så begynner å bli ganske så bra synes jeg :-)
Idag har jeg prøvd to av oppskriftene her inne;
Nannahs vafler og Nannahs supergode knekkebrød.:D:D
Begge oppskriftene anbefales varmt til alle! Knekkebrødene var særlig suksess, spesielt med tanke på at jeg nå har noe kjempegodt til frokost å legge ost på (litt lei egg og bacon!) Disse var mye bedre enn vanlige knekkebrød - bare 1,5 karber per stk.
Fantastisk at det er så mange flinke her inne som har prøvd ut oppskrifter og funnet fram til så mye godt:spisesnak:stortsmil
Hadde veiedag i dag, ble nokk en gang skuffet:(
Begynte 4 januar, gikk ned 4 kg første uka!! Men så uka etter opp en kg :'( selv om jeg var i ketose hele tiden.
Og denne uka så sto jeg helt stil.
hei bollemor! 4 kg første uka var jo helt vanvittig mye da! skjønner godt at det er kjipt når en da går opp en, og så står stille. men kanskje det er noe du gjør feil? får du i deg nok fett? det vet jeg mange har problem med. er ikke sikker på hvor mye som er nok heller for om du spør noen så sier de at det aldri blir nok fett. men har vel også lest en plass at 100-150 g fett er ok iløpet av en dag?
hva er det du spiser i løpet av en gjennomsnittsdag da?
men ikke gi opp enda! du er så vidt komt i gang! en må prøve seg litt frem for å finne noe som passer en selv.
Hadde veiedag i dag, ble nokk en gang skuffet:(
Begynte 4 januar, gikk ned 4 kg første uka!! Men så uka etter opp en kg :'( selv om jeg var i ketose hele tiden.
Og denne uka så sto jeg helt stil.
Kroppen er ingen maskin ;)
Så klart kroppen trenger å "summe" seg litt når den har kvitta seg med 4 kilo på ei uke!!! :heia:
Så om det står stille/flyr litt opp og ned etter en sånn pangstart, så er det ikke dermed sagt at man gjør noe feil :)
Kroppen og hodet jobber (desverre) ikke på lag hele tiden.
For uansett hvor mye man ønsker, håper, tror og vil i topplokket, så er det til syvende og sist kroppen som bestemmer tempoet.;)
Ikke stress, men fortsett som du pleier, så slipper kroppen taket til slutt :)
Og i "målestokk": 4 kilo er det samme som 8 kladder smør... Se på den mengden det faktisk er. Det har faktisk forsvunnet fra kroppen din! :D
8 pakker smør. Den tanken liker jeg :)
får du i deg nok fett? det vet jeg mange har problem med. er ikke sikker på hvor mye som er nok heller for om du spør noen så sier de at det aldri blir nok fett. men har vel også lest en plass at 100-150 g fett er ok iløpet av en dag?
Det er ikke så vanskelig, egentlig!
Man tar utgangspunkt i hvor mye man veier for å finne ut hvor mye proteiner man burde få i seg, og hvor mye karber man ligger på!
Jeg veier drøyt 90kg og er lite aktiv. Velger da å si at 100g proteiner er bra for meg. (1-1.5g pr kg, inntil 2g om man er veldig aktiv)
Dette gir ca
100g proteiner= 17%
18g karber = 3%
214g fett = 80%
Eller
100g prot= 17%
30g Karbo= 5%
208g fett= 78%
Bittelitt kalorilære:
1g protein= 4kcal
1g karbo= 4kcal
1g fett= 9kcal
tuuuusen takk kitt!
eg har forsåvidt ikkje problem med å få i meg nok fett om eg kan drikke eggemelk. men gjennom maten har jeg problemer. eneste jeg kan komme på som jeg liker og er mye fett i er rømmegrøt(gerd sin). liker ikke koteletter, tåler ikke smør som saus ol. men om jeg daglig kan innta eggemelk (2 stk) og en hel rømmegrøt så kommer jeg jo opp i 250 g:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.