View Full Version : Januarskravletråden til 30+


vaskeklut
01-01-10, 16:47
Hei og godt nytt år folkens!

Håper dere har hatt en fin jul! :D

Jeg må bare skryte litt av meg selv jeg. Jeg gikk jo opp noen kilo i desember pga altfor mye karbo.. Men veide meg i dag tidlig, og nå vekta jaggu meg bikka under 100 igjen :D 300 gram til, så er jeg tilbake! :visemuskl

For en utroooolig god følelse det er å se at man har gått NED og ikke OPP i jula... :cool:

Så forresten at det var flere av dere som hadde fått utrolig fine julegaver! Hurra! :)

-Måtte vi alle ha en fantastisk vektnedgang i 2010:D

Elizabethcita
01-01-10, 17:06
Heisann og godt nyttår! :)

Her har det vært oppgang i jula, men nå er jeg klar for å sende vekta nedover igjen... ;)

Har hatt en veldig fin jul med mye god mat, koselige folk og kjekke gaver:) Fikk gavekort og penger som allerede er omsatt i bøker, garn og scrappeutstyr, så her blir det en trivelig vinter! :)

Imse
01-01-10, 18:09
3kg vann har jeg pådratt meg etter en uke med masse karber. Men de går n0k av 0gså får jeg starte på resten etter det.

Lurer*
01-01-10, 21:00
Godt nytt år!
Jupp, her begynnte det å gå opp 2.jule dag. Men heldigvis ikke mange kiloene, så jeg er klar for kamp igjen på mandag:boxing:

Håper dere har fått kost dere i jula, jeg kjenner at det var absolutt behaglig med en pause fra jobben nå! Er snart klar for ny giv:)

grotingeling
01-01-10, 23:56
Godt nytt år til dere alle http://www.33smiley.com/smiley/holidays/3.gif
Håper dere har fått ladet batteriene, og ikke minst (for de av oss det gjelder) funnet igjen motivasjonen. Selv er jeg nå klar for en ny runde med fase 1 på Eurodietten, og motivasjonen er igjen på topp. Første dag er i morgen, og de siste dagene i romjulen ble derfor brukt til å sørge for at jeg har alt jeg trenger av grønnsaker. I tillegg har alle rester av "ulovlige" produkter blitt behørig fjernet fra skuffer og skap, så nå er det kun samboerens mat som finnes i kjøleskapet i tillegg til mengder med grønnsaker.

Gleder meg faktisk til å komme i gang igjen, håper på gode resultater fram mot sommeren. Har jo fortsatt en lang vei å gå før jeg er i mål....:rolleyes:

Supera
02-01-10, 02:29
På mandag ettermiddag er det på an igjen med lavkarbo. Skal måle c-peptid og ta en glukosebelastningstest og Torkil anbefalte at man spiste høykarbo en uke i forkant. Mistenker at jeg er insulinresistent...

Jeg GLEDER meg til å gå tilbake til lavkarbo. Jeg føler meg så utrolig mye bedre på lavkarbo enn på høykarbo. Lavkarbo er virkelig mitt nye liv! Ikke søren om jeg går tilbake til høykarbo.

Reba
02-01-10, 10:30
Hei! Hiver meg med her, jeg!
Godt nyttår til alle sammen! :)

Begynte som smått med omlegging av kostholdet i går, men dårlig planlegging førte til en dårlig avslutning på matfronten. Men pytt sann, ny dag med nye muligheter! *trøstermegselv*

Håper jeg skal klare å riste av meg 40-50 kg, så det er vel bare å stå på! Så får det heller bli litt prøving og feiling i starten... ;)

Imse
02-01-10, 10:51
Velk0mmen så mye Reba! 0g lykke til!

Det kan ta litt tid å k0mme inn i k0sth0ldet, men når du har lært saker 0g ting, så er det så enkelt.

grotingeling
02-01-10, 11:01
Hei Reba, godt nyttår til deg også
Vi har vel alle hatt våre runder med prøving/feiling, så der er du i godt selskap.
Selv følger jeg eurodietten, og er nå tilbake i fase 1 hvor jeg kun trenger å planlegge hvordan jeg skal tilberede grønnsaker. Produktene i dietten skal selvsagt også tilberedes, men siden jeg kun greier å spise suppene og pasta er dette veldig enkelt :D

Mitt beste råd (til alle egentlig) er; ikke gi opp selv om du feiler, ta med deg erfaringen og se framover.

frifuggel
02-01-10, 12:15
Tøft med "bråstart" i nyttårhelgen! :) Ingen katastrofe, det er bare å gå på igjen. Lykke til :klem:

MatGlad!
02-01-10, 12:17
Godt nytt år til dere alle sammen!

MatGlad!
02-01-10, 12:26
Ups! Tykka på feil knapp :D

Var veldig spent før jul på hvordan vekta kom til å "oppføre" seg. Må si jeg ble gledelig overrasket :):):) Har faktisk gått ned nesten 3 kg!! Og jeg har ikke vør så påpasselig. Ikke har jeg fått vør ute å gått så mye heller. Det har å vør bikkjekaldt ute i nesten hele jula!!

Men på mandag er det tilbake til hverdagen, det skal i grunn bli godt. Komme i gang igjen med både jobb og trening. Mat`n skal i gjennge att i dag. Begynte dagen med en 1/2 boks Cottage Cheese, 1 ss youghurt og en liten håndfull nøtter. Ble veldig mett. Men det kan ha en sammenheng med at jeg ikke har så mye matlyst. Har nemlig fått besøk av "Mr.forkjølelse"...

Ønsker alle lykke til videre i kampen mot kiloene, og håper at alle får ett godt nytt diett-år! :heia:

borg
02-01-10, 15:22
Godt nytt åt! Ja det skal bli fint å starte på ny frisk med lavkarbo. Kjente på kroppen at det ikke er gra med sukker og søt mat. Jeg mistet litt av motivasjonen da vekta stoppet opp i hele høst. Jeg var til Biopat før jul og hun kunne fortelle at jeg manglet fett i cellene og vitaminer. det begynte å rette seg før julegjestene kom, men har gått opp 3 kg ijulen. Så det skal bli spennende å se om det går bedre nå.

grotingeling
02-01-10, 15:31
Var veldig spent før jul på hvordan vekta kom til å "oppføre" seg. Må si jeg ble gledelig overrasket :):):) Har faktisk gått ned nesten 3 kg!!

Fantastisk resultat, dette står det respekt av :heia:
Stå på videre!

Emmie
03-01-10, 01:25
Tilbake igjen - etter en ALT for lang pause fra lavkarbo kosten jeg var så godt igang med i høst !:o

Jeg har ikke veid meg på flere uker - men skal få det gjort imorgen , og er ellers motivert for å ta fatt på lavkarbokost igjen !

Godt lavkarbo nytt år folkens !:D

camryn
03-01-10, 09:41
Godt år godtfolk!

Det var litt skummelt å gå på vekta igjen etter jul, det var ca 3 kg opp. Reknar med det er vatn, det ser i allefall ut til å skli av igjen desse dagane. :D

Skal bli godt å få ein rutine igjen. Og no har eg fått mama lupes! Hurraa!

lillemor88
03-01-10, 13:44
hei og riktig godt nytt år:)

godt og se at jeg ikke er alene om og kose seg i jula... i morgen er det start igjenn,,,,, eller litt i dag også da... regner med at det endte på en 3-4 kg opp men det SKAL av igjenn og mye mer...

men man merker at man ikke liker kroppen på høykarbo.. luft og drit hehe:p

skal bli godt og føle seg fjong igjenn.. men har kost meg og trengte en pause egentlig å...

lykke til alle sammen stå på!!!!!!!!!!:D

Jojodama
04-01-10, 09:01
Heisann.:)
Slenger meg på her jeg. Er en jente på 29 år, med samboer og en hel skokk med unger. :p Har rundt 40 kg som skal av for å komme på normalvekt. Men jeg er fornøyd om jeg går ned 20 sånn i første omgang. Etter siste svangerskap hadde jeg "plutselig" masse kg som skal bort, før jeg kan ta fatt på mine gamle kilo...
Begynte på ketolyse i beg av november, og har gått ned 5 kg. Akkurat nå har jeg bare gått ned 4, siden de 2 straffekiloene etter EN dags utskeielse (julaften) nekter å forsvinne. :(

Håper på at det snart løsner igjen. Opplevde ca 3 ukers stillstand like før jul,så løsna det, og nå anger jeg som en hund på at jeg spiste høykarb på julaften...
Enda jeg vet hvordan kroppen min reagerer...:mad: GRRR!

Men- spist er spist, og nå ser jeg fremover!

Godt nytt år til dere! :)

Tagimpo
05-01-10, 20:19
Begynte i går etter et opphold siden sommeren og nå er jeg i Ketose allerede :)
Denne gangen skal ingenting hindre min meg!
Lykke til alle dere andre også, dette klarer vi!!! :)

Lurer*
05-01-10, 21:00
Heisann hoppsann.

Da er jeg igang igjen:jegvant:og jeg gleder meg til å krangle med kiloene:D
Julen var ikke så slem mot meg heller, kun 2kg opp:eek:, men jeg klager ikke.

Har slengt meg på Frifugel sin utfordring om 10kg før påske, godt å ha noen mål å strekke seg mot.

Supera
06-01-10, 15:42
Begynte på ketolyse i beg av november, og har gått ned 5 kg. Akkurat nå har jeg bare gått ned 4, siden de 2 straffekiloene etter EN dags utskeielse (julaften) nekter å forsvinne. :(

Håper på at det snart løsner igjen. Opplevde ca 3 ukers stillstand like før jul,så løsna det, og nå anger jeg som en hund på at jeg spiste høykarb på julaften...
Enda jeg vet hvordan kroppen min reagerer...:mad: GRRR!

Men- spist er spist, og nå ser jeg fremover!
Det er bare vann, det er umulig å gå opp 2kg fett på én dag. Bare fortsett med lavkarbo, du. Kanskje spise mindre salt, drikke mer og trene litt vil hjelpe?

Lurer*
06-01-10, 19:40
God kveld alle sammen!

Jeg har tent i dag! Er stolt over å ha kommet igang igjen etter en heller laber desember mnd:) Sitter å lurer på om det skal bli krem eller ikke i kveld....hva tror dere?

Imse
06-01-10, 19:47
Krem høres g0dt ut en iskald januarkveld:D

Jeg har spist squash carb0nara til middag, det er så g0dt!

Lurer*
06-01-10, 20:01
squash carb0nara, er noe av den beste middagen jeg har smakt av lavkarbovarianter*nam*

Jupp, krem er meget fristende en kald vinter kveld:)

Lurer*
07-01-10, 20:01
tihi, det er meg igjen:) Får skravle litt med meg selv:D
Ble ikke krem i går, men i dag har det blitt en liten skål. Krem som ikke er pisket helt stiv, bare neste slik at dt blir softis konsistens ....og litt kakao *koste meg*

grotingeling
07-01-10, 21:31
Åååååååh kakao med krem....... kjempedeilig men akk så lite aktuelt akkurat nå, men står på lista over mat jeg skal lage meg når jeg er ferdig med ED og over på lavkarbo-vedlikehold.

Tutte
08-01-10, 22:03
God kveld folkens ! :)

Da er det helg igjen, etter første "normale" uken etter jul og nyttår. Litt tungt å stå opp tidlig (heldigvis hatt en myk start med et par fridager), men deilig å være tilbake på lavkarbokostholdet igjen ! :)

Kom noen kilo på i løpet av jule. og nyttårsdagene, men håper at de forsvinner jevnt og trutt de neste dagene ! :)
Ha ei riktig god helg alle sammen ! :)

Jojodama
09-01-10, 10:33
Jippi, endelig er julekiloene borte igjen! Nå kan jeg ta fatt på resten.. bare 35 igjen da! :D

Ha en fortreffelig lørdag dere andre også. :)

Super start på helga!

Imse
09-01-10, 10:38
Julekil0ene er 0ffisielt b0rte på meg 0g nå,vekta viste 112.8 i dag,så da er de b0rte.

Nå sitter mannen 0g jeg 0g k0ser 0ss med Nannahs snitter til fr0k0st med regerøre,røkt svensk skinke 0sv.K0selig å være barnefri i blandt gitt.

vaskeklut
10-01-10, 02:07
NÅÅÅÅÅÅÅÅ er jeg lei!!!! Jeg har snørra og snufsa i snart to uker. Jeg vil puste med nesa mii! Noen som vet hvor lenge det er "vanlig" å gå pottetett i nesa etter bihulebetennelse og sånn der skit?

grotingeling
10-01-10, 02:16
Har opplevd å gå tett i 2-3 uker etter bihulebetennelse:(, men om det er "normalt" aner jeg ikke.
Men kulden vi har nå hjelper definitivt ikke, siden vekslingen mellom kulde og varme også ellers gjør at vi snufser litt :rolleyes:

lillemor88
10-01-10, 12:30
har gått og snufsa lenge nå jeg å.. men i helgen tettna det helt til! æsj:(

nå blir det litt mildere ser det ut som (håååper det)

når det gjelder mine ekstra julekiloer mangler jeg 1.. gleder meg til jeg er på 99 igjenn , da vil nok motivasjonen øke litt å :)

merket det var tøffere og begynne pån igjenn etter jul.. men har kommet så langt og er halveis så skal IKKE gi meg nå!

lagde sjokoladekrem til kaffen i går var mega godt:D:D


hurra for alle som er kvitt jule kiloene, sammen skal vi kjempe for et lettere liv og mindre klesplagg da sommeren kommer:D

grotingeling
10-01-10, 22:02
Måke måke måke..... snø altså :D
Etter at samboeren nå endelig har kjøpt seg ny bil, måtte vi i dag ut og måke parkeringsplassen slik at vi får plass til begge bilene. Heldigvis var temperaturen kun -2 grader, og snøen var lett og porøs, så måkingen gikk veldig greit. Bruke vel en liten time, og den regnes nå som dagens trim :rolleyes:

Imse
10-01-10, 22:21
Snømåking er abs0lutt trim ja! Grattis med ny bil!

F0rkjøla 0g v0ndt i halsen jeg, 0g jeg tr0r jeg har drukket 8-10k0pper kamillete i dag, 0g spist 5 halstabletter med aspartam f0r mye.. Tør ikke legge meg enda, f0r magen rumler... Det teite er at jeg kan spise en hel p0se med sukkerfri halslinser på høykarb0 UTEN å bli løs i magen eller få v0ndt i magen.. Men jeg får drikke teen min, varmt drikke lindrer.

grotingeling
10-01-10, 22:55
Snømåking er abs0lutt trim ja! Grattis med ny bil!

F0rkjøla 0g v0ndt i halsen jeg, 0g jeg tr0r jeg har drukket 8-10k0pper kamillete i dag, 0g spist 5 halstabletter med aspartam f0r mye.. Tør ikke legge meg enda, f0r magen rumler... Det teite er at jeg kan spise en hel p0se med sukkerfri halslinser på høykarb0 UTEN å bli løs i magen eller få v0ndt i magen.. Men jeg får drikke teen min, varmt drikke lindrer.

Takk - vi er veldig fornøyd :p
Kjipt å være forkjøla, det har jeg også nettopp vært. Blir liksom ikke helt frisk heller :kadetgaar. Masse væske og mye søvn er det som fungerer for meg, får lite hjelp av vanlige halstabletter bortsett fra at det ikke klør så mye i halsen. Bruker fribol sine (kjøpt på apoteket), og blir ikke full av luft eller får løs mage av dem - hvilke bruker du?

lillemor88
11-01-10, 05:07
fribol sine hjelper veldig:) og kjøp deg en glass med nypete:) ingen ting kurerer bedre enn det :D god bedring:):D

Lapplisa
12-01-10, 10:38
Hvor flinke dere er! Så mange kilo borte! Har holdt på en uke nå og har tatt av 2 kilo. Bare 36 igjen. Sukk.. Men motivasjonen er stor, når jeg ser alle de fine talla på tråden her. Lykke til videre alle sammen.;)

Imse
12-01-10, 10:44
Takk - vi er veldig fornøyd :p
Kjipt å være forkjøla, det har jeg også nettopp vært. Blir liksom ikke helt frisk heller :kadetgaar. Masse væske og mye søvn er det som fungerer for meg, får lite hjelp av vanlige halstabletter bortsett fra at det ikke klør så mye i halsen. Bruker fribol sine (kjøpt på apoteket), og blir ikke full av luft eller får løs mage av dem - hvilke bruker du?

fribol sine hjelper veldig:) og kjøp deg en glass med nypete:) ingen ting kurerer bedre enn det :D god bedring:):D

Drikker nypete, kamillete, spiser frib0l så 0fte jeg tør 0g n0en sevnske..Men de siste inneh0lder aspartam 0g det var j0 ikke helt bra da...
Jeg drikker mye hele tiden jeg 0g s0ver det jeg kan. Men f0rkjølelse er en del av livet mitt, minst en gang hver 4.uke hele vinteren 0g 0fte annenhver uke. Men ikke hver gang jeg blir så sliten s0m nå.. Sånn er livet med ME 0g nedsatt imunf0rsvar. Ikke engang lavkarb0 hjelper meg på det punktet:(

Lurer*
12-01-10, 12:11
YES! Etter veiingen i går er også mine jule kilo borte! ned 2kg denne uken *hurra*
Nå får jeg lese litt om hva dere skriver om:)

Lurer*
12-01-10, 12:19
Hvor flinke dere er! Så mange kilo borte! Har holdt på en uke nå og har tatt av 2 kilo. Bare 36 igjen. Sukk.. Men motivasjonen er stor, når jeg ser alle de fine talla på tråden her. Lykke til videre alle sammen.;)

Heisann, Lappilsa! 2kg første uke er knall bra! Vi andre har holdt på en stund lengere enn deg, men husk en dag, to dager blir fort en uke og en uke blir fort to uker! Dette skal du klare! Jeg syns de første ukene var tyngst, når du lærer hva du kan spise går dette kjempe bra!

Og til alle dere som er forkjøla og snufser *klem* Håper formen blir bedre!
Selv er jeg hjemme med ei litta snuppe som er dårlig, men sove? Det er vel oppskrytt!

I dag blir det pannekaker til middag, lavkarbo variant til meg og vanlig til unga. (Mannen er på kurs.) Pannekaker blir det bare de dagene jeg er hjemme på dagtid, jeg syns det tar så lang tid å steke og tiden strekker ikke til på vanlige hverdager. Men pannekaker med flesk, kjenner jeg gleder meg:)

vaskeklut
12-01-10, 14:54
Hvor flinke dere er! Så mange kilo borte! Har holdt på en uke nå og har tatt av 2 kilo. Bare 36 igjen. Sukk.. Men motivasjonen er stor, når jeg ser alle de fine talla på tråden her. Lykke til videre alle sammen.;)

Som Lurer* sier, 2 kg på en uke er bra! :D
Et lite råd i kampen mot kiloene kan kanskje være å sette seg delmål, istedet for å tenke på at man skal ned førten kilo..

Jeg setter meg f.eks delmål på 5 kg om gangen, da blir det ikke like vanskelig å se "enden", fordi "enden" er de 5 kg. Akkurat nå er delmålet mitt 95 kg f.eks. Begynte som du, å tenke på at jeg skal ned godt over 30, og hoppa litt ut i kvikksanden til jeg skjønte at det var mer gøy å nå de små målene!

En ting til; om du velger å sette deg delmål, på 2,5,10,15 kg eller hva, (om du i heletatt velger delmål) så unn deg selv et eller annet når du har nådd det! ...Og da ikke en sjokolade eller noe, såklart :rolleyes::D

lillemor88
13-01-10, 05:05
:Dgod morgen:)

delmål er veldig greit og sette seg ja:) har også gjort det.. de 10 kg ned trådene liker jeg godt... 3 sånne tråder og vips du er ferdi:P hihi

syntes allle er utrolig flinke! det er nytt år nå og kansje vannskelig og begynne igjenn ( hadde litt trøbbel) men alle står på og det er flott!

mandgler 0,5 kg så er jule kg borte hurra.. men vekta rikker seg ikke så blir spennende på veie dagen i morgen syns jeg:)

ha en god dag, og god bedring til alle snufsere der ute:p:o

Jojodama
13-01-10, 08:52
Heisann!
Håper alle snufserne er friske igjen? Det er så pyton med forkjølelse, og enda verre med bihulebetennelse. Man er jo syk, men likevel ikke syk nok, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Her er jeg nærmest i lykkerus. 2 dager med nedgang på rad er jo bare himmeln for meg! (ned 300 gr totalt, hehe) :D
Har jo hatt 3 ukers stillstand før jul, som nesten tok motet ifra meg.
Og etter 1-EN dags utskeielse (julaften) satt 2 straffekilo som klistret i 2 uker...trodde nesten at de aldri skulle forsvinne! Så det har vært litt "tøffe" 5 uker. Opp og ned de samme kiloene. Men forhåpentligvis har det løsna nå. Har virkelig lyst til å nå første delmål innen utgangen av januar! ;)

Lurer*
13-01-10, 21:23
God kveld alle sammen!

Lillemor, du skal nok se at julekiloene snart er borte og danku01 flott at det har løsnet for deg!

Jeg sliter med vondt hals, gjør vondt når jeg svelger....fører til at jeg spiser minder...så jeg skal kanskje ikke klage:)

Skulle egentlig svømt i dag, men det utgikk pga halsen, orket ikke tanken på å gå ut med vått hår i minus grader og vond hals.

Har noen av dere prøvd der på sukkerfri godis? Når jeg var i Sverge fant jeg godis som hadde 0 karbo, når vi trekker bort sukkeralkoholer. (for det er de vi kan trekke bort eller er det sukker/sukkerarter?) Har posen i skapen, har ikke tørt å røre den enda:)

vaskeklut
13-01-10, 21:37
God kveld alle sammen!

Lillemor, du skal nok se at julekiloene snart er borte og danku01 flott at det har løsnet for deg!

Jeg sliter med vondt hals, gjør vondt når jeg svelger....fører til at jeg spiser minder...så jeg skal kanskje ikke klage:)

Skulle egentlig svømt i dag, men det utgikk pga halsen, orket ikke tanken på å gå ut med vått hår i minus grader og vond hals.

Har noen av dere prøvd der på sukkerfri godis? Når jeg var i Sverge fant jeg godis som hadde 0 karbo, når vi trekker bort sukkeralkoholer. (for det er de vi kan trekke bort eller er det sukker/sukkerarter?) Har posen i skapen, har ikke tørt å røre den enda:)

jeg skjønner ikke, kan vi trekke fra karber?? og, hvordan? what? fortell! :o

Jojodama
13-01-10, 21:46
Har noen av dere prøvd der på sukkerfri godis? Når jeg var i Sverge fant jeg godis som hadde 0 karbo, når vi trekker bort sukkeralkoholer. (for det er de vi kan trekke bort eller er det sukker/sukkerarter?) Har posen i skapen, har ikke tørt å røre den enda:)

Er ikke sikker, men er det ikke sukkeralkohyler man ska trekke ifra da? Mener det ja.. Kjøper fribol drops ,atkins decadense bar og ifa-jordbær når godtesuget melder seg. Dvs nesten aldri, for denne gangen er godtersuget velsignet fraværende. :)

Lurer*
13-01-10, 21:48
Finner et svar her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27463&highlight=sukkeralkoholer og mange andre tråder når jeg søker på sukkeralkoholer....

Så svaret er vel at TJA noen kan trekke de fra, og for all del IKKE spis for mye av dem!

Charlott
13-01-10, 21:57
Sukkeralkoholer kan trekkes fra ja :)

Angel!!
13-01-10, 22:54
Hei:)
henger meg på her. Håper det er greit:)
Ser dere er kjempe flinke alle sammen....eg har ikke kommet helt i gang igjen ennå etter juleferie og alt med seg :(
Men på mandag skal eg begynne:)

Har forresten et lite spørsmål.....noen her som kan gi meg et lite tips på hvordan eg lager journal?:rolleyes:

Stå på videre folkens:)

Therese71
14-01-10, 10:17
Hei alle sammen....


Godt å høre her at flere enn meg har gått opp noen kilo i jula... sukkk... tok fatt 4 januar jeg da, og det ser ut til å gå bra... Har skrekk for vekta enda, så jeg vet ikke hvor mye jeg la på meg i jula, men kjenner det på buksa, og samvittigheten:(.. skal våge meg på vekta over helga.... psyker meg opp.:rolleyes:. må jo vite hvor mye jeg går ned:)
Er det bare jeg som er redd for vekta etter jul eller?? hmmm....
Jeg har 40 kilo som må av... tar 10 av gangen... lurt meg delmål ja...
Er ved godt mot da.... synes de som har holdt vekta i jula er utrolig flinke... Stooor ros til dere..

Lurer*
14-01-10, 20:53
Har forresten et lite spørsmål.....noen her som kan gi meg et lite tips på hvordan eg lager journal?:rolleyes:


Gå i underforumet som heter Min journal, og lag en ny tråd. :)

Hei til deg Angel! og Therese71, godt det kommer nye til! Eller som vi alltid har sagt, synd vi er i denne båten, men sammen skal vi komme oss igjennom MANGE kilo!

Angel!!
15-01-10, 20:34
Tusen takk for tipset Lurer. Nå har eg laget egen journal....tror eg hehe....
Ha en fin kveld:)

lillemor88
17-01-10, 11:58
ENDELIG!!!!!

etter 16 dager med ketose mat er jule kiloene borte jeg jeg er tilbake på start før jul:)

dette tok sin tid og var en prøvelse til 1000!

men nå viste vekta 99,5 igjenn puh!

hvordan har det gått med julekiloene deres?

klem:)

frifuggel
17-01-10, 12:37
Gikk ned i julen, jeg :) Turde ikke annet, men syns nå selv at jeg spiste det jeg hadde lyst på. Hadde planlagt å spise litt frukt, men kom liksom aldri så langt at jeg "hadde skikkelig lyst på", så da lot jeg det være. Ellers var det jo lavkarbo-himmelen, alle spiste det samme som meg, jo! :D Utenom potetene da, men de savner jeg overhodet ikke.

Carisma
17-01-10, 14:30
hvordan har det gått med julekiloene deres?
2 av de sitter igjen, og det er sannsynligvis de reelle kiloene. Resten vann, og det har forsvunnet. Stemmer bra med at 2/3 deler av kiloene man legger på seg av karbohydrater er vann også :ja:

grotingeling
17-01-10, 21:17
Var så vidt innom på vekta i dag, og den viser fortsatt samme vekt som før jul og ved oppstart etter nyttår = 93,7. Har slitt med å komme skikkelig i gang i år, mest pga forkjølelse etterfulgt av omgangssyke. Er nå endelig ferdig med begge deler, og skal ha ny oppstart i morgen.

Veiingen i dag viste forøvrig at muskemassen nå er tilbake i gjenge, og at fett%'en er lavere enn før jul http://www.33smiley.com/smiley/emotions/8.gif

Lurer*
18-01-10, 13:56
Heisann.

Etter en HARD helg med omgangssjuken er det dratisk nedgang i antall kilo denne uken. Men jeg regner meg at det blir litt økning når mat lysten er på plass. Så ned 3,5kg denne uka. Kjenner jeg faktisk gleder meg til at den skal øke litt....for jeg er lei av å være syk:( *syns synd på meg selv*

grotingeling
18-01-10, 14:53
Heisann.

Etter en HARD helg med omgangssjuken er det dratisk nedgang i antall kilo denne uken. Men jeg regner meg at det blir litt økning når mat lysten er på plass. Så ned 3,5kg denne uka. Kjenner jeg faktisk gleder meg til at den skal øke litt....for jeg er lei av å være syk:( *syns synd på meg selv*

:klem:
Da er vi i samme båt, jeg var ferdig med omgangssjuken på fredag - og gikk opp i vekt i løpet av helgen. Har startet på igjen i dag, og nå satser jeg på at det er strake veien nedover mot sommeren :D

lillemor88
19-01-10, 05:35
Heisann.

Etter en HARD helg med omgangssjuken er det dratisk nedgang i antall kilo denne uken. Men jeg regner meg at det blir litt økning når mat lysten er på plass. Så ned 3,5kg denne uka. Kjenner jeg faktisk gleder meg til at den skal øke litt....for jeg er lei av å være syk:( *syns synd på meg selv*


uff da, det er ikke noe gøy! masse god bedring:) og det er lov til og syns synd på seg selv når man er sjuk:rolleyes:

klemme:klem:

Imse
19-01-10, 11:32
Uff, omgangssyke er ikke noe særlig. Det går i barnehagen og skolen her og jeg håper vi slipper.
Vekta viste 100 g mindre enn tickeren, så da er den kanskje på vei ned da:) Jeg har spist cottage cheese med rømme og bringebær og en kopp eggemjølk, det burde holde meg i gang en stund;)

grotingeling
20-01-10, 17:13
Dag 3 i fase 1 (2. oppstart :p) og nå går alt så meget bedre :D
Ingen hodepine så langt, ikke uvell og stinn i magen heller, men derimot så er halsen ikke helt bra - tror nok forkjølelsen er tilbake siden stemmen var helt vekk i dag tidlig. Men ingen grunn til panikk, en forkjølelse uten feber er ingen hindring. Snik-veiing i dag viste ned 1,2 kg fra mandag (har liksom lagt meg til uvanen å svinge innom vekta hver morgen......), men ingen oppdatering av ticker mm før mandag i neste uke. Det eneste jeg er litt bekymret for er at jeg igjen sover veldig mye - må nok ta en ny blodprøve og sjekke B12'en, har jo gått uten sprøyte/tabeletter siden oktober :rolleyes:

Imse
20-01-10, 22:46
Lykke til med ny runde i fase 1 grotingelig!

jeg laget meg middag av noe ribberester i dag og stuet hvitkål til... Men jeg klarte ikke å spise kålen og den satte smak på kjøtter, så jeg laget med eggerøre av et par egg, noen skiver spekeskinke til og spist på to osteknekkebrød med agurk som knaskemat. Og en kopp eggemjølk med kaffe og kakao, og det smaker caffe mokka som noen nevnte..
Jeg er forkjøla enda, men det ser ut som om vekta beveger seg nedover endelig, men ingen forandring av ticker før evt. på mandag.

grotingeling
20-01-10, 23:22
Lykke til med ny runde i fase 1 grotingelig!

jeg laget meg middag av noe ribberester i dag og stuet hvitkål til... Men jeg klarte ikke å spise kålen og den satte smak på kjøtter, så jeg laget med eggerøre av et par egg, noen skiver spekeskinke til og spist på to osteknekkebrød med agurk som knaskemat. Og en kopp eggemjølk med kaffe og kakao, og det smaker caffe mokka som noen nevnte..
Jeg er forkjøla enda, men det ser ut som om vekta beveger seg nedover endelig, men ingen forandring av ticker før evt. på mandag.

Jo takk - går nok bedre denne gangen :rolleyes:. Må forøvrig si at jeg missunner deg litt muligheten til å drikke kakao..... det er deilig når en er forkjøla. Håper vi begge snart blir kvitt forkjølelsene våre :p

Lurer*
21-01-10, 11:29
Så bra vekta jobber seg nedover Imse ogGrotingeling!

Nå har jeg lest om den eggemelken din MANGe ganger imse...nå er jeg nysjærigheten min nådd, nå må jeg ut å finne ut hva dette er...regner med jeg finner det under oppskrifttråden på forumet.

Jeg er igang igjen med lav karbo, etter en noe ufrivillig pause. Omelett til frokost, kagde en stor en slik at det blir det til lunsj også:)

Ha en god dag!

Imse
21-01-10, 16:06
Lurer* : Eggemjølk lager du av 1 egg eller to eggeplommer som du visper sammen i begeret til stavmikser med visp, ha i 1 ts kaffepulver eller 1ts kakaopulver eller begge deler, vaniljedråper og evt litt søtning. Smelt 25-50g smør helst usalta) eller cocosa, bland i kokende vann 1-2dl også heller du smørvannet ned i egget MENS du visper. Du kan smakstilsette med hva du vil, jeg liker godt kaffe, kakao og kanel. Du får herlig skum på toppen:D

Lurer*
21-01-10, 19:11
Nam! Det høres digg ut!
Vispes med visp eller med stavmikseren? *må ha det inn med t-skje:)*

Solange
21-01-10, 19:40
Hei Grotingeling! Jeg går også på dag 4 i fase 1 eurodietten. Restart for meg også- les innlegg på eurodiettsiden.

vaskeklut
21-01-10, 19:48
Nam! Det høres digg ut!
Vispes med visp eller med stavmikseren? *må ha det inn med t-skje:)*

jeg bruker stavmikseren! syns resultatet blir best da :)

grotingeling
21-01-10, 20:19
Hei Grotingeling! Jeg går også på dag 4 i fase 1 eurodietten. Restart for meg også- les innlegg på eurodiettsiden.

Så kjekt at vi har samme startdag :p
Har du mye du skal ned ennå? Jeg har minst 23 kg, og satser på at ca 50% er borte til sommeren..... Vet at det kan gå saktere selv i fase 1 når en allerede har gått på ED en stund, men det gjelder å holde seg til dietten, trimme litt og sove masse :sove:

Solange
21-01-10, 21:43
Så kjekt at vi har samme startdag :p
Har du mye du skal ned ennå? Jeg har minst 23 kg, og satser på at ca 50% er borte til sommeren..... Vet at det kan gå saktere selv i fase 1 når en allerede har gått på ED en stund, men det gjelder å holde seg til dietten, trimme litt og sove masse :sove:

Jeg skal vel egentlig ned 23 kg jeg også, til det jeg vil kalle idealvekta mi. Men jeg er happy bare jeg greier å gå ned 18 kg til.... Er heldigvis blitt ganske god til å trimme, merker det hjelper på insulinresistensen, og forhåpentligvis bygger jeg litt muskler og strammer opp dissinga en smule... Vi må stå på, så vi kan gå våren i møte med en sunnere kropp! Vet ikke hvor lang tid jeg kommer til å bruke, har jo erfart at det gjerne tar litt lenger tid enn man håper, men alt ned er positivt !

Imse
21-01-10, 21:44
Nam! Det høres digg ut!
Vispes med visp eller med stavmikseren? *må ha det inn med t-skje:)*
Bruker vispen på stavmikseren jeg, går kjappest.

T.V.
22-01-10, 00:11
Mitt første innlegg på forumet!!
Jeg har som mål å ta av 63 kilo. En LANG vei å gå men det trengs. Er 20 år og har en BMI som viser over 44.
Er det noen som kan forklare i en melding eller noe hvordan jeg får en slik ticker nederst? Har klart å lage meg en men aner ikke hvor jeg lager den som en slags "signatur".. :)
Jeg kommer til å holde meg til lavkarbo samt litt shake nå og da (Noka-shaker) samt at jeg skal trene så mye jeg bare klarer! Håper virkelig jeg klarer å nå mitt mål, skal ha noen delmål der mitt første er å gå ned 15 kilo før påske. Det kommer til å bli tungt men jeg skal klare det!

Imse
22-01-10, 11:44
Velkommen så mye. Jeg startet med bmi på over 50 og har gått ned 20kg siden slutten av mars.
Lavkarbo sammen med NOKA shaker er nok en temmelig dårlig idè, ikke bland lavkarbo og lavkalori på den måten. Jeg ville om jeg var deg, siden du skal ned så mye, valg en retning å følge, feks ketolysekuren eller SKaldeman og følge disse. For meg selv kan jeg si at NOKA påvirker mitt blodsukker kraftig, ødelegger forbrenningen og gir meg lyst på mat hele tiden. Å spise seg mett på masse fett og kjøtt og enda gå ned og ha helt stabilt blodsukker, det er himmelrike i forhold. Når man er blitt så overvektig, da er det nok ganske sikkert at man er insulinresistent og bør spise mat som ikke påvirker blodsukkeret for å unngå å gi kroppen signaler om fettlagring hele tiden. Og man skal jo sannsynligvis holde ut med denne maten hele livet, for det er jo en grunn til at man har blitt så overvektig og for mange av oss er det ikke bare sukker som har gjort oss feite, men vanlig norsk kosthold med grovt brød og poteter som største fiende.
Jeg skal finne noen linker til deg som nybegynner som kan være fine å lese;)

Imse
22-01-10, 11:48
Til alle nybegynnere på lavkarbo:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Ticker factory, en guide:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

Carisma
22-01-10, 19:54
(Noka-shaker)
Hvorfor det, når ordenlige lavkarboshaker av fløte, egg, bringebær og olje smaker så mye bedre, og tross alt er sundt for deg? :confused:

Lurer*
22-01-10, 20:48
Hei T.V!

Velkommen til oss:) Og lese det Imse skriver, hun kan dette med lavkarbo:) Lykke til i alle falll!

vaskeklut
22-01-10, 21:58
Hvorfor det, når ordenlige lavkarboshaker av fløte, egg, bringebær og olje smaker så mye bedre, og tross alt er sundt for deg? :confused:

og billigere, ikke minst..

Solange
23-01-10, 14:32
Da var første utfordring(men ikke den siste!) unnagjort; var i selskap i går! Heldigvis var det en slik type "alle tar med litt mat- selskap", så jeg tok med salat og biffstrimler. Nippet forsiktig til champagnen og drakk masse vann. Den store utfordringen kom da kakebordet viste seg å bestå av:suksessterte, tiramisu og to deilige skjokoladekaker:eek::eek::eek: Jeg var skikkelig stolt av meg selv da jeg smuglet frem min skjokoladebarre og prøvde å få den til å vare lengst mulig....Ikke en bit tok jeg av det fristende kakebordet! Men jeg vet ikke helt om jeg skal utsette meg selv for flere slike selskaper på en stund, litt vanskelig er det:rolleyes:

Imse
23-01-10, 17:37
Du var kjempeflink Solange!!! Du kan være kjempestolt:D

Jeg var i bursdag i dag( Max, jeg tror du var der??) og hadde ikke noe lyst på kakene, selv om det var fantastisk mye godt der. Jeg kost meg med kaffe og mage mett av eggemelk og osteknekkis med salami:D

vaskeklut
23-01-10, 20:30
Atteh, du Imse? Tror du det går an å bytte ut soyamelet i pizzabunnoppskrifta (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866) di og bare bruke fiberhusk? jeg syns soyamel, jbk og kli smaker grusomt! Klarer virkelig ikke smaken.

Sånn.. om man har dobbelt så mye fiberhusk f.eks? Jeg er fortsatt skikkelig blakk, så jeg tør ikke teste ut med mindre en eller annen mener det skal gå fint.. :p

Imse
23-01-10, 20:44
Atteh, du Imse? Tror du det går an å bytte ut soyamelet i pizzabunnoppskrifta (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866) di og bare bruke fiberhusk? jeg syns soyamel, jbk og kli smaker grusomt! Klarer virkelig ikke smaken.

Sånn.. om man har dobbelt så mye fiberhusk f.eks? Jeg er fortsatt skikkelig blakk, så jeg tør ikke teste ut med mindre en eller annen mener det skal gå fint.. :p
Jeg vet ikke, for jeg har ikke prøvd;)
Dvs jeg kan tenke meg det blir vel som en av bunnene her på forumet som er basert på egg, fiberhusk og ost, eggete.. En slags bunn blir det jo.

vaskeklut
23-01-10, 22:24
Hmmm. Sukk altså. Jeg som hadde så lyst på pizza.. :p Noen andre som har forslag?

Imse
23-01-10, 22:30
Hmmm. Sukk altså. Jeg som hadde så lyst på pizza.. :p Noen andre som har forslag?
Lag Nannah pizzasnurrer, mye bedre enn noen lavkarbopizza:D Søk på pizzasnurrer, eller se på nye innlegg, jeg svarte akkurat i den tråden;)

Solange
23-01-10, 22:39
[quote=Imse;820469]Du var kjempeflink Solange!!! Du kan være kjempestolt:D
Tusen takk! Det hjelper med oppbacking, det er litt tøft i begynnelsen inntil man kommer i siget:)

Lurer*
24-01-10, 08:55
Tusen takk! Det hjelper med oppbacking, det er litt tøft i begynnelsen inntil man kommer i siget:)

Etter en lik utfordring er det bare å ta av seg hatten for! Og så stolt man blir etter på, klarte det samme på fredag selv. Jeg tenkte klarer jeg dette så klarer jeg alt!

Nå skal jeg lage med litt frokost, og tenkte jeg skulle prøve meg på denne eggemelken, så jeg måtte innom her å skrive ned oppskriften. Tror jeg skal finne meg en smoothi også..har ikke prøvd å lage det enda jeg..Noen som kan anbefale en blanding?

God søndag alle sammen:)

Lurer*
24-01-10, 18:53
Malleleo, jeg fant oppskriften din på Smoothi. Måtte jo lage den i og med at det var du som hadde lagt den ut. Den var god, men fikk litt følese av å drikke fløte, jeg kjenner at jeg ikke er helt fant med det. Men der er vel en trenings sak:)

Men eggemelk!!!! :DI Like!!!!

vaskeklut
24-01-10, 18:58
Malleleo, jeg fant oppskriften din på Smoothi. Måtte jo lage den i og med at det var du som hadde lagt den ut. Den var god, men fikk litt følese av å drikke fløte, jeg kjenner at jeg ikke er helt fant med det. Men der er vel en trenings sak:)

Men eggemelk!!!! :DI Like!!!!

eggemelk er helt fantastisk! :D kan jo lage alt mulig på det! kakao, latte, café au lait.. you name it :D mmmmmmmm.. og så utrolig fint for meg som er laktoseintolerant og egentlig ikke skal ha store mengder melk :D

Charlott
24-01-10, 19:16
Hmmm. Sukk altså. Jeg som hadde så lyst på pizza.. :p Noen andre som har forslag?
Hiv baconsvor i blenderen og bruk det som "mel" sammen med ett par egg samt revet ost... funker helt utmerket synes jeg ;)

Lurer*
24-01-10, 19:21
eggemelk er helt fantastisk! :D kan jo lage alt mulig på det! kakao, latte, café au lait.. you name it :D mmmmmmmm.. og så utrolig fint for meg som er laktoseintolerant og egentlig ikke skal ha store mengder melk :D

du gir vel kanskje noen tips på blandeforhold og slik da eller *smisk*

vaskeklut
24-01-10, 21:10
du gir vel kanskje noen tips på blandeforhold og slik da eller *smisk*

hihi, jeg bruker ca 3 dl varmt vann (vannet varierer jeg ut i fra hvor stor kopp jeg skal ha. mye vann til stor kopp og lite til liten kopp osv. gjør likt med smør), en klatt smør (de sier det skal være 25-30 gr, jeg er ikke så nøye. ) og ett egg istedet for to plommer (studenter sløser ikke :D ) og så hiver jeg oppi 1-2 toppede ts kakao (jeg liker den mørk og bryr meg fiiint lite om karboinnholdet når jeg bruker så mørkt kakaopulver som jeg gjør.) om jeg vil ha kaffe oppi, så hiver jeg oppi en ts eller to med pulverkaffe, alt etter hvor mye kaffesmak jeg vil ha.

jeg klæsjer bare oppi jeg :D søtning må du nesten regulere sjøl, ettersom det er forskjellig hvor søtt folk liker det. :)


ble litt rotete forklart nå. forsto du noe?

lillemor88
25-01-10, 07:37
hei og hopp=)
huff i helgen har det blitt litt utsjeielser... hm.. men nå er det full sjerpings!
har vert på jubeleums fest i helgen.. mye godt som intraff munnen:P

nå skal jeg på jobb i dag så er det forbredelser til jeg skal inn på sykehuset på onsdag:(

gruer meg litt(skal ta sånn kamera i tarmene) men vi skal vel overleve=;)

ha en riktig god dag alle sammen=)

grotingeling
25-01-10, 16:40
hei og hopp=)
gruer meg litt(skal ta sånn kamera i tarmene) men vi skal vel overleve=;)


Gastroskopi eller endoskopi?
Har ingen erfaring med endoskopi, men har tatt gasroskopi 3 ganger.
Ikke akkurat noe å glede seg til, men for meg har det gått veldig greit alle gangene. Mitt beste råd er å si ja til "bedøvelsen" du kan få for å motvirke brekningsrefleksen (beklager hvis dette ble for grafisk....)

Lurer*
25-01-10, 19:13
Takk, Vaskeklut. Jeg lagde også på 1egg, trenger ikke å sløse med eggene. Det går nok egg her i huset. Lurte litt på om jeg skulle begynne å blåse ut eggene, jeg kan vel holde hele barnehagen med tomme egg til påske:D

Jeg har ikke fått med meg at du skal på sykehuset Lillemor, håper det går bra.

vaskeklut
25-01-10, 19:36
Takk, Vaskeklut. Jeg lagde også på 1egg, trenger ikke å sløse med eggene. Det går nok egg her i huset. Lurte litt på om jeg skulle begynne å blåse ut eggene, jeg kan vel holde hele barnehagen med tomme egg til påske:D


Hihi, ja du får iallefall fin lungekapasitet etter en stund :D

Lurer*
25-01-10, 19:53
Hihi, ja du får iallefall fin lungekapasitet etter en stund :D
Har sett slik pume (http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=023036)på Pandouro, så da slipper jeg å trene lungekapasiteten:)

grotingeling
26-01-10, 01:20
Skal si døgnrytmen blir forskjøvet når en sover i løpet av dagen :sove::D
Har sovet dårlig hele helgen pga hoste og tett nese, med den følge at jeg har sovnet i lenestolen på stuen både lørdag og søndag. Så her sitter jeg da, kl 0120 natt til mandag, endelig feber og hostefri, klar til å gå på jobb i morgen - men trøtt???? Nei da:rolleyes:. Men må vel prøve å legge meg uansett snart, så får jeg satse på at det gode sovehjerte mitt slår til :p

vaskeklut
26-01-10, 01:40
Så her sitter jeg da, kl 0120 natt til mandag

:confused:


Sikker på at det er bare døgnrytmen det tulles med når du sover på dagen? :p :D



:rulleøyne


God bedring ;)

grotingeling
26-01-10, 09:01
:confused:


Sikker på at det er bare døgnrytmen det tulles med når du sover på dagen? :p :D

:rulleøyne


God bedring ;)

Hihihihihi - ja der ser du, helt ute både på døgnrytmen og dag-/datorytmen :lol:
Bedre nå, og har kommet meg på jobb i dag som det er tirsdag :D

lillemor88
26-01-10, 10:02
Gastroskopi eller endoskopi?
Har ingen erfaring med endoskopi, men har tatt gasroskopi 3 ganger.
Ikke akkurat noe å glede seg til, men for meg har det gått veldig greit alle gangene. Mitt beste råd er å si ja til "bedøvelsen" du kan få for å motvirke brekningsrefleksen (beklager hvis dette ble for grafisk....)

skal ta endoskopi... skal takke jatakk veldig gjerne til noe beroligende:)
så i dag starter prosessen da.. hørt at denne drikken man må drikke er meget vond?:S skal ikke drikke den før litt etter på så manner meg opp:) hihi... dettte skal gå bra=)

starter også med ny motivasjon for lav karbo (har desverre hatt noen sprekker i går også) men siden kroppen blir så ren og fin.. skal jeg være flink:P haha!

lillemor88
26-01-10, 10:05
Jeg har ikke fått med meg at du skal på sykehuset Lillemor, håper det går bra.[/quote]

har ventet på time lenge nå.... jeg har mye mage smerter og blødninger.. så skal bli godt og finne ut hva det kan være:)
har en liten tanke at det kan være stressrelatert men.. vi får nå se...

blåse ut egg var jo kjempe smart:D da kan jeg også holde barnehagen med påske egg:D hihi

mokki
26-01-10, 10:17
I am back:D.
Og denne gangen skal jeg ikke falle av. Invitert i selskap til helgen, men jeg tror jeg kommer til å skylde på mye skolearbeid,eller håpe de vil ha meg på jobb......
Jeg begynte på lavkarbo for fult i går.Og var å tok masse blodprøver på fedonklinikken. Ser de fin ut begynner jeg på eurodietten om 14 dager. Er spent og gleder meg.I mellomtiden er det lavkarbo som gjelder. Håper å gå ned noen kg på disse 14 dagene...

Solange
26-01-10, 22:39
Hei Lillemor, var nylig med mannen min da han tok en slik undersøkelse, det gikk veldig greit, han syntes ikke drikken var vond, og kjente ikke stort av undersøkelsen. Lykke til!

vaskeklut
27-01-10, 02:23
Jeg kjøpte ny bukse her om dagen, og i den ser jeg nesten slank ut :D (sånn i forhold til at jeg egentlig er stor) den er litt trang og stram over magen, rompa og lårene, noe som er veldig uvant, jeg har vært altfor nøye på å kjøpe løse klær tidligere.. "jamen, jeg ser feit ut!" Well, do'h. Sier du det, fru blom. Selvtillittsboost å ha på seg en bukse som strammer opp og holder inn litt altså, jeg elsker å se meg på selv i speilet i den :D hihi.

Note to self: aldri se seg selv i speilet i joggebukse igjen. Da slippes jo ALT løs :p

vaskeklut
27-01-10, 02:24
Mokki: :heia::heia::heia:

grotingeling
27-01-10, 12:17
I am back:D.
Og denne gangen skal jeg ikke falle av. Invitert i selskap til helgen, men jeg tror jeg kommer til å skylde på mye skolearbeid,eller håpe de vil ha meg på jobb......
Jeg begynte på lavkarbo for fult i går.Og var å tok masse blodprøver på fedonklinikken. Ser de fin ut begynner jeg på eurodietten om 14 dager. Er spent og gleder meg.I mellomtiden er det lavkarbo som gjelder. Håper å gå ned noen kg på disse 14 dagene...

:heia::heia:

Supera
27-01-10, 13:02
Jeg kjøpte ny bukse her om dagen, og i den ser jeg nesten slank ut :D (sånn i forhold til at jeg egentlig er stor) den er litt trang og stram over magen, rompa og lårene, noe som er veldig uvant, jeg har vært altfor nøye på å kjøpe løse klær tidligere.. "jamen, jeg ser feit ut!" Well, do'h. Sier du det, fru blom. Selvtillittsboost å ha på seg en bukse som strammer opp og holder inn litt altså, jeg elsker å se meg på selv i speilet i den :D hihi.
Buksene skal være stramme over lårene, synes jeg. :ja: Og være store over leggen. Jeg liker litt slengbukser. :snill: De skal i alle fall ikke gå inn nederst *grøss* slik som er in nå. :nei: For det er vel fortsatt in? Jeg følger ikke så mye med og henger altfor mye med gutter. :geip:

Jeg har gått ned rett over 10 kg, men det synes forbausende lite på meg... Har ikke alt fettet rundt magen, men i stedet overalt. Og fettet som har forsvunnet har også blitt tatt fra "overalt". Det eneste jeg ser litt forskjell på er lårene. Buksene er litt løsere, men må ned flere kg før jeg må kjøpe nye. Jeg synes det er litt kjipt samtidig som jeg er glad for å ha denne kroppsformen.
Note to self: aldri se seg selv i speilet i joggebukse igjen. Da slippes jo ALT løs :p
Jeg har en joggebukse jeg synes jeg ser slank ut i faktisk! Elsker den buksa, går med den hjemme hele tiden. Den er passelig trang over lårene.

vaskeklut
27-01-10, 13:45
Buksene skal være stramme over lårene, synes jeg. :ja: Og være store over leggen. Jeg liker litt slengbukser. :snill: De skal i alle fall ikke gå inn nederst *grøss* slik som er in nå. :nei: For det er vel fortsatt in? Jeg følger ikke så mye med og henger altfor mye med gutter. :geip:

Jeg har en joggebukse jeg synes jeg ser slank ut i faktisk! Elsker den buksa, går med den hjemme hele tiden. Den er passelig trang over lårene.

Joda, det ser ut til at det fortsatt er mote. Jeg syns også buksene skal være trange over lårene og gå litt ut. Jeg liker sånne bootcut-bukser. Da får de ikke sånn typisk Elvis-stil. Jeg er ikke heeelt der :D

:eek: Jeg vil også ha en joggebukse jeg ser slank ut i :høh:

Supera
27-01-10, 14:40
Jeg finner ikke den buksa på Nike sine sider (selv om det er bare 6 måneder siden jeg kjøpte den), og den er så velbrukt at teksten inni klarer jeg ikke å tyde. Annet enn Nike Fit Dry. Passe stram rundt hofter og lår og så er beina like vide hele veien. Er det boot cut det heter? Jeg har fått to kommentarer på at jeg hadde blitt slankere, og begge gangene gikk jeg med den buksa. :snill:

Solange
27-01-10, 20:25
Det er så deilig å finne klær man ser slankere ut i :D Jeg har årelang erfaring med å prøve å "kle meg slankere". Min erfaring er at man ikke skal ha for store klær, men "passe ettersittende". Jeg kler best bukser som er rette i beina, er det for vide bukser, ser beina ut som to stokker:rolleyes: Jeg har også en kropp hvor overvekten sitter noenlunde jevnt fordelt, men med litt mer vekt på overkroppen. Det er nok en fordel på lenger sikt, men det går litt lenger tid før man merker skikkelig at man går ned ja.

Ang skjørt (kjole har jeg gitt opp) så bør man ikke ha den lange vide typen, da blir man lett seende ut som et telt:cool: Bedre med et smalt skjørt med lengde til rett over knærne.

Supera
28-01-10, 00:38
Jeg har også en kropp hvor overvekten sitter noenlunde jevnt fordelt, men med litt mer vekt på overkroppen. Det er nok en fordel på lenger sikt, men det går litt lenger tid før man merker skikkelig at man går ned ja.
Ja, det ser selvfølgelig bedre ut med fettet jevnt fordelt, og så er vi av den heldige typen som får lett muskler. Jeg målte omkretsen av nesten alle kroppsdeler før jeg begynte med lavkarbo, og jeg har til og med blitt smalere rundt håndleddet. Så når det er så jevnt, så skal det litt til før man ser resultatene... Men jeg anser mesomorf (vår kroppstype) som den heldige kroppstypen. :snill: Muskler er jo bra! Men jeg kommer aldri til å få slanke legger f.eks. - med mindre jeg sulter meg og tærer på musklene. :rolleyes:

nomma
28-01-10, 01:25
skal ta endoskopi... skal takke jatakk veldig gjerne til noe beroligende:)
så i dag starter prosessen da.. hørt at denne drikken man må drikke er meget vond?:S skal ikke drikke den før litt etter på så manner meg opp:) hihi... dettte skal gå bra=)

starter også med ny motivasjon for lav karbo (har desverre hatt noen sprekker i går også) men siden kroppen blir så ren og fin.. skal jeg være flink:P haha!

håper både undersøkelsen og forbedredelsene gikk greit for deg, var på en CT-røngen undersøkelse i sommer og måtte gjennom samme forberedelsene.. det var bostavelig talt noe dritt :p
Men CT-røntgen var ikke godt nok så nå skal jeg inn ta full coloskopi i mars, kan ikke si at jeg gleder meg.

Jeg måtte inbilde meg selv at jeg drakk smågodt for å få ned den der drikken, det smaker jo både surt, søtt og salt på engang..

lillemor88
28-01-10, 08:23
ja en helt rar smak... brakk meg:P
det gikk greit... det var store forsinkelser så var ikke kjempe fornøyd med det akkurat:S

fikk heller ikke bedøvelsen jeg ble lovet... så det gjorde veldig vondt:( men problemet ble funnet så da er jeg fornøyd... nå får vi bare se hvor lang tid det tar før jeg får vite hva jeg skal gjøre da:P hehe

gjeeeps!

Lurer*
28-01-10, 19:03
Mokki: :heia::heia::heia:
:klem:

Lurer*
28-01-10, 19:07
Så bra at de fant problemet da Lillemor, og oss håpe det ikke tar lang tid før du får rett behandling.

Moro å kjøpe nye klær vaskeklut! Jeg er også en bootcut menneske. Jeg har lyst å gå å kjøpe ny buske, men kjenner jeg er redd for at jeg ikke kan gå ned en str like vel. Tror jeg vil bli VELDIG skuffet om jg må kjøpe samme størellse igjen.

Aeryth, jeg har også gått ned jamt over hele kroppen. Eller egentlig mest på overdelen. Men til og med fingrene er blitt smale, gifte ringen er alt for stor:)

mokki
28-01-10, 23:37
I morgen tidlig er det tid for å se hva vekten sier denne uken. Er spent. Håper den har gått ned.

frifuggel
29-01-10, 11:55
Kjenner jeg er irritert, varene mine fra Netrition ble stoppet i tollen, den er grei, kontrollert, også greitt, og så er det "noen varer" (aner ikke hvilke) som har så høyt vitamininnhold at de blir klassifisert som legemidler :eek: Skulle gjerne ha visst hvilke, sånn at jeg unngår det neste gang, nå blir rubbel og bit returnert.. Og så jeg som hadde et par ting der jeg så gjerne skulle hatt med meg på langturen min.. :( Joda, mulig det er bra jeg slipper å innta vitaminer jeg ikke vet om, men surt er det, åkke som. :(

vaskeklut
29-01-10, 15:09
Kjenner jeg er irritert, varene mine fra Netrition ble stoppet i tollen, den er grei, kontrollert, også greitt, og så er det "noen varer" (aner ikke hvilke) som har så høyt vitamininnhold at de blir klassifisert som legemidler :eek: Skulle gjerne ha visst hvilke, sånn at jeg unngår det neste gang, nå blir rubbel og bit returnert.. Og så jeg som hadde et par ting der jeg så gjerne skulle hatt med meg på langturen min.. :( Joda, mulig det er bra jeg slipper å innta vitaminer jeg ikke vet om, men surt er det, åkke som. :(

Oi, kjipern. Det er ikke mulig å høre med tollfolka om de kan opplyse deg hvilke varer det er, så du ikke bestiller de en gang til?

frifuggel
29-01-10, 15:14
Da må jeg møte frem personlig, de gir ikke ut opplysninger sånn uten videre, men kanskje om jeg var der og legitimerte meg.. Hallo.. Kjøre to timer for et kanskje? Nei, takk.

vaskeklut
29-01-10, 15:42
Da må jeg møte frem personlig, de gir ikke ut opplysninger sånn uten videre, men kanskje om jeg var der og legitimerte meg.. Hallo.. Kjøre to timer for et kanskje? Nei, takk.

hahah, herremin. At det er mulig. Du kan jo f.eks sende tollvesenet en mail med hvilke produkter du vil bestille neste gang og spørre om de går igjennom, og hvilke som evt ikke gjør det? Jeg bruker å gjøre det om det er noe jeg er usikker på! :)

frifuggel
29-01-10, 15:56
Hadde ikke tenkt på den muligheten, engang. Forventer liksom ikke masse service fra den kanten ;) Takk for input'en, skal gjøre det neste gang!

vaskeklut
29-01-10, 16:41
Hadde ikke tenkt på den muligheten, engang. Forventer liksom ikke masse service fra den kanten ;) Takk for input'en, skal gjøre det neste gang!

;)

du kan jo legge ved link til de og! jeg har iallefall fått gode svar når jeg har tatt kontakt med de :)

mokki
30-01-10, 20:49
Akkurat kommet hjem fra selskap. Var jo selvsagt et rent kakeselskap..
Men for første gang i mitt liv har jeg klart meg så fint. Jeg spiste et lite kakestykke. Og valgte den kaken jeg anså hadde lavest GI. En med masse nøtter i. Koste meg lenge med det. Og spiste litt frukt. Sto til og med over den deilige marsipankaken, jeg som elsker det. Dette er et stort skritt for meg. Rørte ikke potetgull eller noe. Og jeg er stolt og fornøyd med meg selv!

grotingeling
30-01-10, 21:34
Akkurat kommet hjem fra selskap. Var jo selvsagt et rent kakeselskap..
Men for første gang i mitt liv har jeg klart meg så fint. Jeg spiste et lite kakestykke. Og valgte den kaken jeg anså hadde lavest GI. En med masse nøtter i. Koste meg lenge med det. Og spiste litt frukt. Sto til og med over den deilige marsipankaken, jeg som elsker det. Dette er et stort skritt for meg. Rørte ikke potetgull eller noe. Og jeg er stolt og fornøyd med meg selv!

Du kan trygt være stolt av deg selv :heia:

frifuggel
30-01-10, 22:02
Mokki har girl-power :visemuskl :D Tøft!!

vaskeklut
30-01-10, 22:59
Mokki: :heia: skikkelig flink var du! :D vær stolt av deg selv, og det med god grunn! hurra for deg! :D *danse litt*

Lurer*
31-01-10, 08:55
Det er bra Mokki! Jeg hadde ikke viljestyrke i går, men i dag:) *har bestemt meg igjen:)*

Katteeier
31-01-10, 11:43
Hei!
Var ny her på forumet ved årsskiftet, og har kost meg i januar med mye god og inspirerende lesning!
Dere er alle så utrolig flinke, og levende beviser på at det går an å leve lavkarbo og se resultater!
Jeg skal ned en hel masse kilo, og januar har gitt meg en kick-start!
Har egentlig veiedag i morgen, men siden dette er siste dagen i januar måtte jeg ta en tur på vekta igjen. Merket på klærne at jeg har minket rundt forbi. Kiloene har forsvunnet jevnt over hele kroppen, og det er deilig. Har ellers en kroppsfasong med kraftig rompe og kraftige lår. Ikke så mye mage, og relativt grei livvidde.

Så viser vekta at jeg i januar har mistet 6.3 kilo! Jeg er bare så utrolig fornøyd, så jeg er nødt til å dele gleden med noen! :D
Hurra!!!!
Sender en masse takkeklemmer til ALLE dere som er her på forumet!
Februar skal nå angripes med motivasjonen på topp! Good luck, folks! :p

vaskeklut
31-01-10, 13:46
Hei!

Så viser vekta at jeg i januar har mistet 6.3 kilo! Jeg er bare så utrolig fornøyd, så jeg er nødt til å dele gleden med noen! :D
Hurra!!!!
Sender en masse takkeklemmer til ALLE dere som er her på forumet!
Februar skal nå angripes med motivasjonen på topp! Good luck, folks! :p

Whoooooa!! :eek: Gratulerer! Det er skikkelig bra! :D Og velkommen hit! (jeg klarer ikke huske om du har skrevet innlegg tidligere, beklager den :p ) vi klarer kiloene sammen :heia::spent:

Solange
31-01-10, 14:59
Gratulerer Mokki og Katteeier!! Det er så godt med sånne seiere, lagre de godt på harddisken, slik at hjernen senere VET at dette greier vi!!:D

Lurer*
31-01-10, 18:39
Wow! Katteeier! Det får vi si en knall start på året!

grotingeling
31-01-10, 22:49
Da var januar snart over gitt...... det gikk jo kjapt :rolleyes:
Avsluttet måneden med å komme i gang med litt trim, og det var kjempedeilig http://www.clicksmilies.com/s1106/sport/sport-smiley-003.gif Satser på å trimme mer neste uke :D
Ellers har helgen vært rolig, prøver fortsatt å bli kvitt siste rest av den stanhaftige forkjølelsen jeg nå har hatt i 4 uker - uvanlig lenge til meg å være :kadetgaar