Hvilke grønnsaker er gode å bruke til Holiday-dip? Stangselleri synes jeg har for skarp smak, og gulrøtter (som smaker nydelig til denne dip'en) har vel for høyt karboinnhold..?
Agurk og paprika :D (Synes forøvrig det er knallgodt å dippe kyllingkjøtt også)
Elizabethcita
23-01-10, 21:00
Agurk, blomkål, ost, sammenrullet spekeskinke/fenalår...:)
Hvor mange karber er det i denne dippen? Den er jo bare kjempegod!!!
Hvor mange karber er det i denne dippen? Den er jo bare kjempegod!!!
Maaange dessverre:( 57g pr 100, en pose er 22g. Og karbene kommer mye fra stivelse og sukker:(
Ja, det er mye karber i denne. Til og med om man bare bruker en halv pose så syns jeg det blir mye (rømmen har jo også noe karber)... Anbefaler heller å lage egen dip, bland rømme med div. krydder uten sukker. Blir kjempegodt;)
Anbefaler heller å lage egen dip, bland rømme med div. krydder uten sukker. Blir kjempegodt;)
Har du en oppskrift? Mine dipper blir som kjøttsausene o.l jeg lager..ALLTID LIK SMAK! :rolleyes:
Jeg pleier å finhakke et fedd hvitløk og ha i rømme (er veldig glad i hvitløk....) og litt finhakket løk, og så la den stå i kjøleskapet en stund. Det synes jeg er en veldig god base for dip. Evt blande ut litt med majones for å få en rundere smak. Så er det bare å krydre av hjertens lyst :)
I holiday er det vel paprika-krydder som er ganske dominerende.Hm, dette må jeg eksperimentere litt på ja.