View Full Version : Kviteseidsmør, meierismør og ghee

scartz
28-01-10, 21:49
Ei venninne har nettopp blitt fortalt hun har melkeallergi (kasein-intoleranse, tror jeg? Det er ikke melkesukkeret ivertfall :)), så jeg googlet litt informasjon om diverse smør.

Er noen av de 3 nevnte sunnere enn den andre? Smaker Kviteseidsmør mer smør? :p (for da vil jeg ha!!) Er det noen som bruker Ghee framfor smør, selv om de ikke har allergi?

Kanutten
28-01-10, 21:51
Ei venninne har nettopp blitt fortalt hun har melkeallergi (kasein-intoleranse, tror jeg? Det er ikke melkesukkeret ivertfall :)), så jeg googlet litt informasjon om diverse smør.

Er noen av de 3 nevnte sunnere enn den andre? Smaker Kviteseidsmør mer smør? :p (for da vil jeg ha!!) Er det noen som bruker Ghee framfor smør, selv om de ikke har allergi?

Kviteidssmør er nyyydelig og smaker absolutt MER smør!

scartz
28-01-10, 21:57
Ooooh, da gleder jeg meg til neste handletur!! :spent:

Carisma
28-01-10, 22:01
Jeg syns kviteseidsmøret smakte sau :o Men sjekk ut Brimi smør! :sikle:

scartz
28-01-10, 22:11
Ok, takk for tips! :)
Kan forresten Cocosa brukes for personer med melkeallergi? Føler det sier seg selv, men tenkte å spørre for å være helt sikker :p

aslaug
28-01-10, 22:13
Kviteidssmør er nyyydelig og smaker absolutt MER smør!

Ja det er bare så godt, bruker å høvle meg ei skive hver dag!:D:D

lifejack
29-01-10, 17:47
Kan forresten Cocosa brukes for personer med melkeallergi? Føler det sier seg selv, men tenkte å spørre for å være helt sikker :p

Ja, det kan det:) Jeg er dessverre en av de uheldige som ikke kan nyte melkeprodukter (pga proteinintoleranse), så er ganske avhengig av bl.a. Cocosa;)