View Full Version : 5 kg i mars - Bli med du og, da vel
Klarer vi 5 kg i mars? Opp er ihvertfall veldig enkelt, så utfordringen blir da altså NED 5 kg i løpet av mars måned!
Jeg syns det er lettere å følge et mål om jeg har flere med meg og har sett at det er flere enn meg. Legger ut tråden litt tidlig slik at alle rekker å ha en veiedag før vi starter. Meld deg på, legg ut oppskrifter, oppturer, nedturer og selvfølgelig masse tips :D
Lykke til alle sammen!
Superteddy
23-02-10, 23:48
Tror jeg skal slenge meg på denne her... :) Tror det er litt optimistisk, men prøver! ;)
Supert :D Trenger å være optimistiske (er jo lov til å tjuvstarte nå:p)!
Tror det er litt optimistisk for meg også, men er med for det. :D
Jeg blir gjerne med på den utfordringen, har akkurat startet på'n igjen etter laaaaang pause.
ccgirl1982
24-02-10, 13:33
Jeg er med :) Er begynt på ny etter 3 mnd opphold og er klar som bare det.
Begynte sist uke så jeg er allerede godt igang:p
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wStJXVo/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wStJXVo/)
Jeg er med :D
Om jeg klarer så mye det får gjenstå å se !!
Im in! Fra mandag av altså :)
65kgmamma=perfekt
24-02-10, 15:07
Slenger meg på denne jeg også=)) Og håper vi alle klarer det!!
Har fått med meg moren min på dette også, tror det kan bli tøft! Men vi skal klare det :D
Jeg er med! Har startet med lavkarbo for nesten 5 uker sia og har vært i ketose mange dager, men gått ned bare 1,5 kg. Tror jeg spiser for mye meieriprodukter da jeg elsker majones og rømme:p Nå har jeg kjøpt Cuocosa i dag og skal redusere på meieriprodukter. Hei alle oss!!
Jeg er med! Med godt mot og viljestyrke så det suser;) Tror kanskje 5kg er litt i overkant for meg, men alt med minus foran mottas med takk! Gleder meg:)
Jeg er med, var så flink her å så sklei alt ut så prøver igjenn.:)
Denne gansken skal jeg. :D
Det er veldig lett å skeie ut, mine reddende tanker når jeg holder på å spise noe dumt er:
- Det er bare mat, for å holde kroppen igang..
- Små barn får jo ikke bestemme over hva de skal spise, nei, godteri får vi vente med!
- Håhå, glem det! Til sommeren skal jeg være stolt over kroppen min!
Ute etter inspirasjon? Titt gjennom disse trådene!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25121 - En bildetråd, før og etter
http://www.ketolyse.no/?group=1443&subgroup=1444&art=2792 - Flere før og etterbilder
:)
Hiver meg på før jeg vet om jeg klarte utfordringen i februar:p:):p
Jeg hiver meg på, selv om jeg ikke klarte målet i februar.
Det ble for mange ting på en gang, og selv om jeg var så flink jeg kunne så gikk ikke vekten mye ned dessverre.
Men man er da optimist! Minus fem i mars skal vi klare! :D Kanskje......
Jeg blir med!! Mars må være min mnd??
Jeg blir med, startet med lavkarbo for litt over en uke siden. Gått ned 2,7 kg, sikkert mest vann men veldi gla for at vekta går rett vei. vekta sa 78.2 i dag. satse på 5 kg fra nu å kjyvstarte litt. dette skal vi klare:) :)
Jepp dette skal vi klare..må gå ned ca 4-5 kg i mnd vist eg skal klare 20 kg før sommeren :D Stå på og lykke til alle sammen :heia:
getting.there
25-02-10, 00:08
Får vel slenge meg på jeg også da!
Freshing her og greier, har ikke såå mye peiling på
lavkarbo. Men her inne er det jo så mange bra oppskrifter :)
lurer på en ting da. er det mulig for meg å gå ned 5 kg på en måned når jeg veier ca. 67kg og er omtrent 167cm høy??
Jeg er med! Trenger å få litt fart på vektnedgangen :)
Ja, er med! Er spent på hvor mye en kan gå ned med lite karbohydrater uten å være i ketose, lite da mener jeg under 50karb. om dagen.
Kom ikke ordentlig i gang før nå i slutten av februar så JEG ER MED!
Jeg er med ,har veiedag i dag så da blir det fra idag kanskje.
Jeg er med:) klarte det ikke i februar da, men det skal vel ikke være et hinder for at jeg skal klare det i mars:rolleyes:
Jeg er med :) Tror det er i overkant ambisøst siden jeg skal på kort ferie denne måneden også, men jeg satser likevel ...
jeg vil også være med! klarte 5 kg i januar. har ikke vært med i noen gruppe i februar, men skal satse høyt og prøve meg på 5 kg i mars:) har veiedag mandag så begynner da:)
Henger meg på her. Jeg tror egentlig ikke at jeg kan klare det med stillstand i hele februar, men det kan hjelpe på sviktende motivasjon å delta i en sånn tråd.
_millamor_
25-02-10, 22:50
Har nettopp begynt med ketolysekuren. Jeg er i min 2. uke nå og gikk ned 2,8 kg på første uka så håper å kunne klare 5 kg i mars :) har en lang vei å gå så supert med delmål underveis. :) Har veiedag mandag
Så bra med så mange engasjerte :D
Jeg prøver igjen,klarte 3kg i februar,så da skal jeg klare 5 i mars:p:rolleyes:
Jeg vil også være med her :)
Har akkurat startet på igjen med ketolyse etter 3 mnd opphold, godt å komme i gang igjen :)
Jeg er også med. Første kilotråd jeg er med på, kanskje vel ambisiøst, men trenger all piff og motivasjon jeg kan få:-) Må være lov å håpe på større nedgang før jeg reiser til Spania i april og bryllup i Athen i mai;-);-) Starter med vekten nå, 81,5 kg, har veiedag mandager. Lykke til!
Jeg og! Har vært på ketolyse nå i akkurat en måned, og gått ned ca. 2 kilo, så det går litt tregt, derfor trenger jeg motivasjon:) Og det finner jeg forhåpentligvis her:)
Jeg tror metoden for meg blir å spise omtrendt samme som jeg gjør nå, men mer trening. Jeg gleder meg igrunn til å begynne å trene mer igjen, vet det er hard på begynnelsen, men det går seg til, og er absolutt verdt det:D
Lykke til alle sammen, dette blir bra! ja! :boxing:
hildemor86
27-02-10, 11:45
Ska prøve og være med så gått æ kan, selv om æ e ny:) 5 kg på første mnd hadde jo vert supert:)
Slenger meg med på denne jeg også, men om jeg klarer det er jo en annen ting......
friskogrask
27-02-10, 14:48
Jeg er også med!:)
Startet forrige mandag, og har tenkt å ha veiedager på mandag.
Målsetningen er å komme så langt ned at den innkjøpte "brudekjolen" må sys inn før den store dagen!:D:D:D
Får jeg være med på "5 kilo ned i mars" selv om jeg ikke er i ketose tro? Det manglet liksom en sånn gruppe i lavkarbotrådene...
Prøver igjen. Klarte det ikke i januar, men nå trener jeg mye mer, så håper det går bedre nå.
Ja, jeg er med!
Er ny her på lavkarbo, men har holdt på med det en liten stund.
Jeg starter i morgen,og håper på ialllefall 5 kg i mars:) Jeg skal kjøpe boken i morgen:) Lykke til alle sammen:)
Kaneljenta
28-02-10, 19:30
Ja jeg blir med. Er fersk inn i dette nettstedet. men jeg har godt ned ti kilo allerede. :)
Vil også gjerne være med. Veide meg fredag, så jeg tjuvstartet også litt :-) Er ny, og bruker all ledig tid på å lese meg opp her inne, utrolig mye å sette seg inn i, men veldig spennende og ikke minst interessant. Lykke til til oss alle sammen!
Jeg tviler av tidligere erfaring at jeg klarer 5 kilo på en måned. Men jeg er villig til å prøve. Akkurat kommet i ketose. Gikk forbausende raskt.
Veiedag i går 27 feb. Og da var vekta på 66 kilo.
Hiver meg på jeg og!
Har lenge forberedt meg på og begynne mandag 1.mars! :-D
Stinepusen
01-03-10, 01:08
Er definitivt med:)
Brudekjolen er litt i trangeste laget...:eek: Må passe til den 27 mars, så tar imot alle kickstart tips jeg kan få:p
Jeg er også med! Skal vel egentlig ikke ned mer enn 4 kg nå, men tror DET kan bli vanskelig nok for en amatør som meg ;)
Kaster meg på mars-utfordringen:) Gikk ned 3,8 i februar, og håper å greie fulle 5 i mars....
Hei, jeg er med, jeg veide meg i dag og da stod vekta på 102,8, så 5 kg i mars SKAL jeg greie. Jeg har vert i ketose i snart tre uker og har gått ned 5 kg på den tiden, så må bare øke treningen og drikke MASSE vann så skal jo dette gå håper jeg! Lykke til alle sammen!
Jeg er også med!
Begynte på torsdag (25 februar) og jeg VIL og SKAL klare 5 kilo i mars! :)
Heiaheia :heia:
Da kan jeg med glede konstantere at jeg har gått ned 6 kg siden den 8 februar, da jeg starta:D:D Kunne nok ha gått ned mye mer hvis jeg ikke hadde så totalt hadde gått bananas førrige helg å spiste vaffelkaker (vanlige med både mel og sukker), risengrynsgrøt, potetgull og en HEL sjokolade:eek::eek: Blir nesten flau av å skrive alt jeg spiste:_ohmy: Resultatet ble sikkelig vondt i magen og veldig trøtt/ tung i kroppen, så det frister ikke til gjenntagelse for å si det mildt:p
Så da er det vel mulig å gå ned 5 kg iløpet av Mars håper jeg:)
Henger meg på denne:) Etter en skikkelig karbo helg så er jeg gira på å sette i gang igjen. Etter 3 mnd i ketose, hele jula og hele sydenturen, der jeg var veldig flink, ga jeg meg selv fri i helga og fråtset i div karbobomber..:eek: Sitter igjen med en uggen følelse, men var også litt godt og ikke tenke på å spise rett. Men nå er det alvor!! 5 kg er ingen spøk å få av, er vel bare trene og spise rett denne mnd..Dette skal jeg klare!!!:):):) Starter med yoga og aerobic i dag.. 30+60=90 min.
Veide meg i dag,og vekta står på 81,0.Gleder meg til å se 7tallet snart!
Er supergira!Lykke til alle sammen,dette skal vi klare!!!
Da prøver jeg på nytt... Det gikk ikke med fem kg ned i februar, men satser på at dette er min måned :D
:)Med så mange skjønne damer i tråden, må jeg hive meg med
Da begynner det i dag. Hvis jeg klarer 5 kg bli jeg mindre en på bryllupreisen... Litt ekstra motivasjon :) Spiste 2,5 pannekaker i går. Det var godt men vil bruke noen dager til å komme meg i ketose. Spiste bare de og 1 avokado i går da gikk det bra. Lykke til alle sammen
I dag er det 1. mars og starten på -5 kilo utfordringen!
Lykke til alle sammen, dette kommer til å gå så det suser!! :boxing:
Startvekt for meg er 75,5, så da blir det hardkjør denne måneden. Starter i dag med en skikkelig trimtur! :D
Heia oss, alle sammen:heia::heia::heia:
Designeren
01-03-10, 13:41
Jeg hiver meg med her...glemte å veie meg i dag (eller....hadde ikke lyst etter en kjempe utskeielse i helgen). Hadde gått ned 5 kilo i jan/feb. Trenger sårt motivasjon om dagen....går så tregt....
Derfor melder jeg meg inn her og oppdaterer ticker i morgen. LYKKE TIL ALLE SAMMEN!
Superkatti
01-03-10, 14:10
Hei!
jeg starter i dag med ketolyse og vil veldig gjerne prøve på 5 kg i mars. hadde jo bare vært helt fantastisk! starter med vekt på 72,7 i dag.
tips og motivasjon trenger jeg masse av.
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wN0WKSG/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wN0WKSG/)
Da var vi kommet til mars :) Starter i dag med 63,9 kg. Hvis jeg klarer 5 kg denne mnd, er jeg under 60, noe jeg ikke har vært siden begynnelsen av ungdomsskolen! :visemuskl
Lykke til til oss alle :heia:
Veier inn på 92 kg i dag, og gleder meg til å se åttitallet med dere i løpet av mars!
Skal vi ha innveiing ukentlig f.eks (mulig jeg ikke har lest tråden godt nok..)?
Slenger med med selv om jeg ikke klarte det verken januar eller februar..
går så tregt med meg:(
Jeg er med!!! Synes 5kg høres veldig mye ut ettersom jeg "bare" gikk ned 3kg i februar, men skal gjøre mitt beste. Dessuten er det jo flere dager i mars enn i februar :-) Lykke til alle sammen. Vi får holde hverandre oppdatert på hvordan det går.:)
Jeg er med:D
Er bare på min fjerde dag på ketolysekuren, men er veldig fornøyd hittil!
Vekta forje uke sto på 77,9 så blir spennende å se med en ukes lavkarbo under vingene!
Skal på stobyferie 5 dager i mars. Så dette er kanskje akkurat det jeg trenger for å holde meg på matten i London! Hehe!
Lykke til alle sammen!:D
Dere som klarer å gå ned 5 kg i måneden, hva er hemmeligheten?
Jeg har gått ned 3,5 kg på tre uker (mine første tre vel og merke), men bare 0,2 av dem var den siste uka. Jeg tror i grunn ikke at jeg kunne gjort noe "bedre" enn det jeg har gjort. Jeg synes jeg har oppnådd et kjemperesultat, men at jeg klarer fem kilo i mars har jeg lite tro på.:cool:
Lykke til alle sammen!:)
Jeg har veiedag på tirsdager, men veide meg også på søndag (selv om jeg var ganske langt unna å nå 5 kg i februar måtte jeg jo veie meg :D)
Siden søndag har jeg gått ned 0.7 kg. Så da er jeg i gang!
0.7/5 kg
Jeg henger meg på - klarte det ikke i februar, men jeg gir meg ikke! Veier meg mandager:)
Dere som klarer å gå ned 5 kg i måneden, hva er hemmeligheten?
Jeg har gått ned 3,5 kg på tre uker (mine første tre vel og merke), men bare 0,2 av dem var den siste uka. Jeg tror i grunn ikke at jeg kunne gjort noe "bedre" enn det jeg har gjort. Jeg synes jeg har oppnådd et kjemperesultat, men at jeg klarer fem kilo i mars har jeg lite tro på.:cool:
Helt ærlig så tror jeg det kommer mye an på hvor mye man faktisk har å gå ned. De siste kiloene sitter hardere hos de fleste og de første (som gjerne er mye vann som holdes av stivelse) går lettere.
Jeg tror ikke det nødvendigvis er så sunt å gå ned så fort og jeg tror vel egentlig at 3,5-4 er mer realistisk for min egen del. Men hvem vet... jeg blir med og ser hva jeg får til.
Siden søndag har jeg gått ned 0.7 kg. Så da er jeg i gang!
0.7/5 kg
Og jeg har gått ned 0,2 siden søndag. :cool:
0.2/5
Og jeg har gått ned 0,2 siden søndag. :cool:
0.2/5
og jeg oppdaga at vekta viste feil... :hylgrine: Dumme, dumme vekt, fikk lyst til å kaste den veggimellom!
0/5 kg
Jepp, da er mars igang og jeg veier nå 78,6.
Stod omtrent helt stille forrige uke, men da hadde jeg heller ikke noe trim å snakke om :p Lå myyye på sofaen og så på OL...
Denne mnd derimot skal det bli forandring. Har meldt meg på vektstang idag, så nå skal jeg komme igang igjen :D
Da har jeg gått ned 0,3 siden søndag til 81,2. Veiedag var i går, mandag, men hadde ikke vekt. Totalt sett går det ikke superfort. Gjør alt riktig som nevnt over her, drikker ikke vin i helgen en gang.. Lurer og på hva hemmeligheten er.. ;-) Uansett, artig med denne tråden! :-) 0,3/5
Designeren
02-03-10, 09:53
Da er jeg innveid for mars og ticker er oppdatert. Etter helgesprekk sto vekta på samme som for to uker siden (veide meg ikke forrige mandag). Tror det kan være fordi jeg forrige uke tok et oppgjør med fettmengden jeg spiste....fikk nok i meg alt for lite :) I tillegg har jeg bakt Nannahs kjempegode knekkebrød - superenkle å lage - åhhh så gode med meierismør og gulost på!:sikle: PRØV!!!
Da starter jeg mars med friskt mot og SKAL klare 5 kilo sammen med dere!:visemuskl
Ok, hva er mest gunstig når en skal gå ned i vekt med ketolyse, spise ofte eller skjeldent?
Designeren
02-03-10, 12:45
Tror ikke det har noe å si - spis når du er sulten :)
Hm, vekten viste 65,7kg igår, men er syk for tiden, så mulig jeg legger på meg igjen når jeg begynner å ta opp maten jeg prøver å få i meg:( Me får sjå;)
Lykke til alle sammen! Dette skal vi klare :heia:
Hvor mange karb. spiser dere hver dag? Ca circus? De siste dagene har jeg lugget mellom 3-7, er det ok?
Etter nærmere ettertanke tror jeg at jeg trenger litt lenger enn fire uker på fem kg. Lykke til alle dere som går for fem kg i mars. Jeg :heia: på dere :)
Er litt sent ute, men hiver meg på denne tråden jeg også!
Tilbake i ketolyse etter stabiliseringsperiode nå, så skal bli spennende å se fremover!
Tilbake i ketolyse etter stabiliseringsperiode nå, så skal bli spennende å se fremover!
Så fantastisk morro å se noen som har gått ned så mye, gratulerer med så flott vektnedgang så langt:) Lykke til videre, selvfølgelig greier du de resterende kiloene også, når du har vært så dyktig til nå.
Så fantastisk morro å se noen som har gått ned så mye, gratulerer med så flott vektnedgang så langt:) Lykke til videre, selvfølgelig greier du de resterende kiloene også, når du har vært så dyktig til nå.
Tusen hjertelig takk! :) Ja, jeg håper virkelig de siste kiloene skal ned nå! Jeg har ihvertfall funnet tilbake motivasjonen, og det er jo det viktigste!
(selv om jeg får Nintendo Wii i hus i dag, blir vel mye Super Mario fremover, hehe)
Wow så flink du har vært. Du må se ut som et helt annet menneske enn du gjorde da du begynte vel? Lykke til videre.
Da var det veiedag og vekten stoppet på 74,9. Noe som betyr - 3 kg! den første uka mi på ketolyse, så regner ikke med slike tall hver uke. Men deilig med ett ordentlig starttall for motivasjonens skyld! Kjempefornøyd!!:D
3/5
Gratulerer! Det er jo en knallstart :D
Superkatti
04-03-10, 08:22
så bra. gratulerer. :) er min første uke på ketolyse også og jeg venter spent på veiedag på mandag. sticken viser iallfall ganske rosa så da burde jeg ligge godt an håper jeg. :)
0.3/5 kg i dag.
Jeg følger slow-carb og ikke ketolyse, så jeg går nok ikke så fort ned som mange av dere som begynner ketolysekuren nå. Men det er ok for min del altså. Jeg trener også styrke bein og armer 3 ganger i uka, så det kan sikkert også dempe vektnedgangen litt. ;)
Gratulerer så mye til dere som har gått ned!:-) Jeg er enig med Arnhild i at det er vel optimistisk med 5 kg i mars. Vil gjerne understreke det jeg og, særlig for oss som ikke er i startukene. Bør kanskje trekke meg ut herfra, har jo bare gått ned litt over 4 kg på 8 uker.. ehrm.. Men fint å følge tråden likevel for tips og motivasjon så gjør det jeg. Jeg tror jeg gjør alt riktig. Har trent hver dag denne uken. Noen av dere som har erfaring med mye trening og vektstopp/økning på lavkarbo?? Kanskje jeg trener litt mye? Typisk meg, aldri noen mellomting;-);-)
Jeg bruker slike tråder mest som motivasjon. Ikke for å bli skuffet om jeg når måneden er over ikke går ned akkurat 5 kg. Jeg ser også at 5 kg er et høyt mål.
Om jeg har gjort det jeg skal, så skal jeg være fornøyd (selvsagt blir jeg lei meg om vekten ikke rikker seg da).
hei 1 kilo ned 4 igjen :)) jipppi
5 kg er ment som et mål vi skal strekke oss til ;) Hadde det vært 2 kg hadde det vært for enkelt.. Tviler selv på at jeg klarer det, men kjører nazitilstander om dagen! Hehe.. :)
Hei
Litt seint ute jeg og, men håper det går an å slenge seg på denne tråden allikavel:) Jeg begynte på mandag igjen etter en skikkelig utskeielseshelg. Før det har jeg spist lavkarbo en god stund, men ikke vært så streng. Men fra mandag av har jeg vært supernøye, ikke pepsi max eller suketter i teen engang!
Jeg har veiedag på fredager, og vekten viste 1.7 kg ned. Veldig fornøyd med det, men mistenker at mye var vann med tanke på helgen.... Så er vel nå den virkelige jobben starter! Planen er å bare gå ned 5 kg (ihvertfall i første omgang), så om jeg hadde klart det i mars er det jo ingenting som er bedre:) Uansett er det bra å ha noe å strekke seg etter!
1.7/5
0.3/5 kg i dag.
Jeg følger slow-carb og ikke ketolyse, så jeg går nok ikke så fort ned som mange av dere som begynner ketolysekuren nå. Men det er ok for min del altså. Jeg trener også styrke bein og armer 3 ganger i uka, så det kan sikkert også dempe vektnedgangen litt. ;)
0.9/5 i dag, gitt!!
Da har jeg vært på vekta i dag, ettersom jeg har veiedag på fredag!
Og den viste -1,5kg siden mandag! :-D
Gratulerer til alle dere som har gått ned!:)
Her står vekta stille 2. uka på rad...:(
0/5
Veiedag i dag og vekta står fremdeles stille slik den har gjort i over en måned :(
StegforSteg
05-03-10, 09:06
0.3/5 kg i dag.
Hvorfor vil styrketrening dempe vektnedgang?
Designeren
05-03-10, 09:16
Hvorfor vil styrketrening dempe vektnedgang?
Er vel fordi muskler veier er enn fett....styrketrening bygger muskler :)
Musklene samler ofte vann i begynnelsen etter man har begynt å trene. Derfor kan det gi økt vektoppgang.
StegforSteg
05-03-10, 09:51
Er vel fordi muskler veier er enn fett....styrketrening bygger muskler :)
Det skjønner jeg - men det skal ikke dempe en vektnedgang uansett på sånn måte da....
StegforSteg
05-03-10, 09:52
Musklene samler ofte vann i begynnelsen etter man har begynt å trene. Derfor kan det gi økt vektoppgang.
Men de slipper det jo :)
Ja, det gjør de etterhvert, så man legger jo ikke på seg fett. Men det kan gi vektoppgang/stillstand i form av væske.
Her står vekta stille i 3 uker nå. Har gått opp 2 kg på 2 dager denne uka.
De er nesten burte.:) Veiedag på mandag. Men har jo gått ned 5cm rund magen på disse 3 ukene...
_millamor_
05-03-10, 11:25
I utgangspunktet skal mandag være min veiedag, men utålmodig som jeg er, så må jeg på vekta hver dag å sjekke status. Siden mandag har jeg gått ned 0,4 kg så her går det ikke så fort, men nedgang er nedgang :)
Men har jo gått ned 5cm rund magen på disse 3 ukene...
Så utrolig deilig!!:D Da går det i alle fall rette veien for deg, selvom vekten ikke helt henger med enda.
gulrotklara
05-03-10, 14:31
Jeg henger meg på. Veier 93 kg idag, så da er målet ned på 80-tallet igjen og til 88 kg innen 1. april. :):):)
Hm, veide meg i dag for nysgjerrig etter trening hver dag denne uken. Opp til 82 igjen! Da trøster det å lese om oppsamling av vann i musklene i starten når de bygges:-) Blir jammen spennende på veiedagen mandag! Føler meg nesten immun mot nedgang da jeg ikke skeier ut heller. Er tålmodig altså.. øh.. Det gleder å se nedgangen til dere som går ned altså. Da må det jo gå an! God helg. folkens:-D
Slenger meg på her jeg også, bedre sent enn aldri!
Husker ikke nøyaktig hva jeg veide 1.mars, så det blir fra 4. mars (i går).
-0.3 hittil!
1/5 her nå, klarer jeg tilsammen 5 i løpet av mars så blir jeg kjempefornøyd.
Så utrolig deilig!!:D Da går det i alle fall rette veien for deg, selvom vekten ikke helt henger med enda.
Takk. :klem:Trenger den. Men jeg skal gå ned.
Takk. :klem:Trenger den. Men jeg skal gå ned.
Jeg er helt ny på dette, så skal ikke si at jeg har noe grunnlag for å gi deg råd.
Men de som fikk meg til å begynne med denne livsstilen sier det er utrolig viktig med dette fettet, mellom 150-200 gram pr. dag. Jeg sliter veldig med å få i meg så store mengder. Så lager kaffelattè av eggemelk til frokost og kvelds de dagene jeg får i meg veldig lite. Kanskje du skal prøve på det, hvis du ikke allerede gjør det:D?
Hei Loone
Jeg prøvde min første eggemelk i kveld. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har prøvd det før:confused: Har sett for meg at det er mer komplisert å lage enn det er:p
Tenker det er enda bedre med kaffe i, og da handler det bare å få rutinen inn. Håper dette hjelper, ble overrasket over at det handler om så mye fett altså. Vet det skal mye fett til, men såå mye visste jeg ikke. Kanskje deter feilen hos meg? Jippi, ved godt mot igjen ; ) Takk:)
Jeg er helt ny på dette, så skal ikke si at jeg har noe grunnlag for å gi deg råd.
Men de som fikk meg til å begynne med denne livsstilen sier det er utrolig viktig med dette fettet, mellom 150-200 gram pr. dag. Jeg sliter veldig med å få i meg så store mengder. Så lager kaffelattè av eggemelk til frokost og kvelds de dagene jeg får i meg veldig lite. Kanskje du skal prøve på det, hvis du ikke allerede gjør det:D?
oi. Du har gått ned masse! Gratulerer :w00t: Skal prøve mere fett. Men eggemelk klarer jeg ikke. Mere rømme og fløte og olje i maten...
ble overrasket over at det handler om så mye fett altså. Vet det skal mye fett til, men såå mye visste jeg ikke. Kanskje deter feilen hos meg? Jippi, ved godt mot igjen ; ) Takk:)
Ble helt satt ut selv da jeg så det! Men dersom det er årsaken til at vekten ikke går riktig vei så er du jo heldig:D Det er jo enkelt å rette opp!
Masse lykke til <3
Gleder meg til å høre hvordan det går fremover:D
Tusen takk nisse:D Du får prøve med klar cocosa, ser det er maaange her inne som sverger til det. Er jo bare å putte i kaffen og blande godt. Smaker visst ingenting:D Jeg bruker massemasse meierismør jeg da. Steker i mengder!:p Også starter jeg nesten hver dag med to kokte egg med meierismør ved siden, kjempegodt!
Har lagt ut mine matvaner på bloggen min også, dersom noen er interesserte:D (Skader da aldri med litt egenreklame dersom det kan motivere andre:) )
Wohoo! :D Gått ned 3 kg på en uke <3 :D:D:D:D:D:D:D
Første veiing i mars: 1,8 kg ned :)
1,8/5
Veide meg idag : 77,8 kg :D
Fornøyd etter å ha stått stille en uke!
Mandag 01.feb: 82,0 kg
Mandag 07.feb: 80,5 kg
Mandag 15.feb: 79,1 kg
Mandag 22.feb: 78,7 kg
Mandag 1.mars: 78.6 kg
Lørdag 6.mars: 77.8 kg
Kjipt, Lizza. Har du noen tanker om hva det kan skyldes?
Jeg er barnslig opptatt av å gå ned 0,1 kg til, før veiedagen i morgen. Da blir det en hel kilo ned i løpet av uka liksom. Hadde vært et rundt fint tall. ;)
Jeg har egentlig veiedag tirsdag, men i dag har jeg vært i ketose en uke, så jeg måtte på vekta for å sjekke om det har skjedd noe. Og det har det:-) :-)
NED 2,6 KILO!!!!!!!
Strålende fornøyd og dødsmotivert for fortsettelsen. Ha en fortsatt fin helg folkens :-)
Gratulerer så mye altajenta! 2,6 kilo på en uke er jo kjempebra!!!:D
Håper det fortsetter sånn!:D
Er med på den. Begynte 1 mars å har allerede gått ned 4,5 kg.
Holdt på fire uker for et år siden å då gikk jeg ned 12 kilo.
Så nå er målet 20 kilo krysse fingrene :)
Er med på den. Begynte 1 mars å har allerede gått ned 4,5 kg.
Holdt på fire uker for et år siden å då gikk jeg ned 12 kilo.
Så nå er målet 20 kilo krysse fingrene :)
Grattis med flott vekttap :heia:
Grattis med flott vekttap :heia:
Tusen takk for det :) det er en stor hjelp å kunne logge seg inn her
å møte så mange super vennlige/hjelpsomme folk. Så tusen takk. :)
nellie_1234
07-03-10, 21:36
Hei,
Jeg er helt ny her - men henger meg på denne tråden nå, selvom den nok er vel optimistisk med - 5 kg i mars:o
Noen fast veiedag her? :) Jeg tar første imorgen tidlig...
Er alle på Ketolyse? i så fall, de som er : tar det lang tid før man er i ketolyse?
0,8/5 her.
Jeg klarer ikke helt utfordringen med å planlegge for alle eventualiteter, så jeg ender opp med å spise litt feil ting. Men jeg ser jo at innskjerpingene uansett hjelper, og skal skjerpe meg for resten av mars!
Er alle på Ketolyse? i så fall, de som er : tar det lang tid før man er i ketolyse?
Du mener nok ketose. ;) Det er kuren som kalles Ketolyse.
Det må nok andre svare deg på, for jeg er ikke på noen ketolysekur. Veier meg mandager og tror vel kanskje ikke jeg klarer fem kilo på en måned. Vet ikke helt hvor sunt det er å greie det heller, men hadde vel neppe blitt fortvilet om det gikk, hehe. Men jeg slengte meg med her for motivasjonens skyld. :)
Hei,
Noen fast veiedag her? :) Jeg tar første imorgen tidlig...
Hei nellie_1234:D
Jeg er også helt ny her og har veiedag på torsdager. Tror alle følger sine faste veiedager her inne:D Jeg har ikke fått med meg noe annet i alle fall:p
Jeg hadde ketoseutslag etter andre dagen på ketolysekuren. Vennindene mine hadde etter 3 og 4 dagen. Så det er vel litt individuelt, men det skal visst ikke ta lang tid før man er i ketose:)
Lykke til med nedgangen:D
Da ble det i alt 0,8kg ned denne uka. Jeg har spist riktig og trent mye i mange uker, så jeg er i grunnen tilfreds med dette. Men fint om jeg får til en hel kilo neste uke, da. ;)
0,5 kilo ned så langt, litt mindre enn jeg ønsket i uke en - men ingen grunn til å gi opp. Det er jo fullt mulig å smelle til i ukene som kommer:D
Opp 0,4 denne uken. :sukk:
Ned 1.6 denne første uken, så hvis DET fortsetter så klarer jeg 5 kg uten problem;) Men tenker nok at det vil gå litt tregere fra nå av, ja!
Superkatti
08-03-10, 09:49
ned 1,2 etter første uken på ketolyse. ganske fornøyd. nå vet jeg at jeg klarer det og at det ikke er noe stress så nå skal jeg være superflink denne uka! har slått ut på ketosestick i noen dager nå, men aldri mer enn sånn midt mellom de to midterste fargene. så, vekk med pepsi max og trene mer... :)
ned 1,2 etter første uken på ketolyse. ganske fornøyd. nå vet jeg at jeg klarer det og at det ikke er noe stress så nå skal jeg være superflink denne uka! har slått ut på ketosestick i noen dager nå, men aldri mer enn sånn midt mellom de to midterste fargene. så, vekk med pepsi max og trene mer... :)
Knallbra om du klarer å kutte på Pepsi og trene, men om du får utslag på sticksen er du i ketose. Det finnes ikke grader av ketose, utslag er utslag! Om du får det mørkeste utslaget kan det indikere at du får i deg for lite væske, så vær fornøyd med det utslaget du har :D
Vekta rikker seg sakte men sikkert rett vei. Første dagene var helt ville, 3 dager og minus 2,6 :)
Superkatti
08-03-10, 10:42
Knallbra om du klarer å kutte på Pepsi og trene, men om du får utslag på sticksen er du i ketose. Det finnes ikke grader av ketose, utslag er utslag! Om du får det mørkeste utslaget kan det indikere at du får i deg for lite væske, så vær fornøyd med det utslaget du har :D
hm.. men ut fra boka så høres det ut som at det skal vise skikkelig utslag, hvis ikke så står det ramset opp en del ting du kan gjøre. har ikke boka her så husker ikke helt hva som står. :)
Tenker å bytte veiedag til torsdager;) Og ettersom jeg hadde spysyke i helga, og derfor ikke fokuserte på kostholdet, orker jeg ikke veie meg i dag, så venter til torsdag:p
Designeren
08-03-10, 10:47
Jaja.... Detta var ikke så lett likevel. Supermotivert og ned 0.6 fra tirsdag til lørdag forrige uke. Lørdag ble utskeielse med alkohol og mat etter en dag i slalombakken (Burde jo hjelpe med trim!) Søndag satt jeg stort sett på do... Vekta i dag: + 1.4 fra lørdag.... Blæh....
Jeg fortsetter, men ser at de -5 i mars kan jeg se langt etter... :rolleyes:
Kroppen min tåler rett og slett ikke en utskeielse :mad:
Lykke til alle sammen! Mange med fantastiske resultater her :)
Da er det 0.7kg denne uka. Gikk 2 kg opp fra mandag til onsdag-vann. De er og burte. Da er jeg happy :stortsmil:stortsmil. Hadde 3 uker vektstasnt...:realmad:
Lykke til videre. Og gratulerer til alle.
hm.. men ut fra boka så høres det ut som at det skal vise skikkelig utslag, hvis ikke så står det ramset opp en del ting du kan gjøre. har ikke boka her så husker ikke helt hva som står. :)
På side 64 skriver Torkil bla: Hvis du drikker mye vann slik du blir anbefalt, er utslaget ofte rosa. Den som drikker lite vil ha mørkt utslag på stixen fordi urinen blir konsentrert. Når det er utslag på ketolysestixen , er du i ketose og kan være fornøyd. ;)
Den delen du henviser til er kanskje den delen hvor han skriver om hvilke grep du kan gjøre om vekttapet stagnerer? Der nevner han også stixen og at om den er rosa kan du forsøke å kutte ned på karbene osv :)
Superkatti
08-03-10, 11:04
ja, kanskje det. :) jeg er uansett fornøyd med å gå ned og å være i ketose.
Stinepusen
08-03-10, 12:08
Så deilig motiverende å være med her:):)
Bare 1.1 kg igjen nå, så er jeg i mål med fem kg ned....:p
Elsker denne kuren, men begynner å bli mektig lei bacon og fete koteletter.. Noen fler som opplever kvalme av alt fettet vi må spise..? Var ikke sånn de første 14 dagene...
Lykke til videre alle sammen:goodluck:
_millamor_
08-03-10, 13:26
Hei, det ble bare 0,4 kg ned siden forrige mandag. Jeg har vært flink med maten, men har drukket mye pepsi max og ingen trening. Har hatt utslag på ketose sticks hver dag, men skal prøve å bli flinkere med trening og mindre pepsi max. Håper på bra nedgang til neste mandag. :) lykke til alle sammen!
0,4/5
65kgmamma=perfekt
08-03-10, 14:06
+,05/5:_oppgitt:
usj... Gått opp 500 gr jeg:confused: På fredag veide jeg 80,5 og i dag 81,5:eek: Har spist lite gr.saker og salat i helgen. Jeg må sjerpe meg!:nedfor:
Hei folkens!
Jeg sier det igjen og har sagt det før; Opp 0,3 kg siden sist uke, men jeg skal holde ut tålmodig som jeg er.. :p Godt å vite at jeg trente hver dag forrige uke, kanskje det er vann..
Trøsten er at på lørdag drakk jeg både rødvin o liteøl - og det var digg når vi hadde biffparty!!
Ser det går litt opp og ned med dere andre og. Hurra for dere som går nedover og dere som det har løsnet for:heia: Og til dere som har gått opp noen hundre gram som meg og - for vi er jammen iherdige:goodluck:
Lurer litt på å bytte veiedag til nærmere midten av uken - oppdaterer derfor ikke tickeren min med en gang - ser det hele an ; )
hmm.. sjer mørt ut for meg dette ja:P håper jo på 5 kg.. men når vekta ikke vill rykke på seg så blir det vær:(
Opp en halvkilo for meg denne uka, men det er jo sånn det bare er!
Vi gir ikke opp av den grunn! :rolleyes:
Je heng meg på lasset! Klarte itje helt 5 kg i februar, men kan da alltids væra med i et forum for 5 nye i Mars ;) begynte denna uka med -1,3 kg! :D :D så får vi sjå åssen det bær i veien videre!
Velkommen hit:-) Yes, ned 0,8 kg fra i går! Da blir det jo 0,7/5:-)
Har egentlig veiedag på fredager, men siden vekta sto stille sist fredag, tok jeg en liten "jukseveiing" idag. Og den viste -1,2! :D JIPPI!
1,2/5
Ikke noe kjempestart for meg, kun -0,3 kg.... Satser på bedre nedgang denne uka.
Har gått ned 0.6kg så langt. Det er en start ihvertfall :-)
0.6/5
1,2 kilo er borte så langt i mars. :)
1,2 kilo er borte så langt i mars. :)
Juhu, enda mer ned i dag.
1,4/5
Ned 0,3, så totalt 2,9 så langt:). Under en kilo igjen, så runder jeg en "tiergrense", det er bestandig deilig. Og hver gang tenker jeg at jeg skal ALDRI krysse den grensen mer... Måtte det bare være sant den her gangen!
Da går det jo litt ned for flere av dere. Grattis! Dr.; ser ut som vi er likt på bmi hvis jeg husker riktig:-)
Idag sto vekten på det samme som den gjorde forje uke gitt.. Meeen, veldig glad at det ikke var oppgang i alle fall!! :D
3/5
Heisann!
Nå var jeg så heldig at jeg gikk ned 5,5 kg sist uke:D
Så oppgaven min er å sørge for at de ikke kommer tilbake igjen..
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wXZK0Pr/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wXZK0Pr/)
Da har jeg vært på vekta i dag, ble bittelitt skuffet egentlig! :-S Ned 0,3 siden forrige fredag, meeen det er jo 1,8kg i mars! :-D Får vel begynne og bevege meg litt mer...
Går jo ned da, så det er jo bra! :-)
Jeg er altså så fornøyd med å få til dette! Trening og low/slow carb gir jevn fin nedgang. Har gått ned 1,1 kilo ned siden veiedagen på mandag! :jupp:
Totalt 1,9kg /5
Da går det jo litt ned for flere av dere. Grattis! Dr.; ser ut som vi er likt på bmi hvis jeg husker riktig:-)
Det ser slik ut (men jeg har tatt vekk BMI-visningen nå, siden jeg også bruker den på et annet forum. ;) )
Superkatti
12-03-10, 07:59
hm.. jeg har gått jevnt og trutt opp 100 gram hver dag denne uka. og det er bare min andre uke på ketolyse. sticken viser at jeg er i ketose hele tiden, selv om den av og til er veldig lys... blir litt stressa jeg.. :( bør jeg begynne å finne ut hva som kan forårsake det kanskje, eller bare ha litt tolmodighet..?
Da har jeg og vært på vekta, og ned 300 gram siden forrige torsdag. Men, jeg har gått ned 1,3 kg så langt, og har hatt fått det månedlige tillegget så de neste ukene satser jeg på enda mer. Bare 800 gram til så er jeg UNDER det laveste jeg har klart å komme meg på vha GR :)
1.3/5
:):):):)Dumdiduuuuuu:):):):)
Overlykkelig. Vekta skal gullforgylles.
Ned 6Kg totalt, 3Kg sist uke.
Duverden så mye raskere ting går, når man bare får i seg fett nok.
Takk for hjelpen med fettveiledninga så langt
800 gram i mars for meg så langt.. Holder nok hardt med 5 :(
Er nødt til å ta meg en pause. :nedfor: Bare over helgen. Har vært dårlig og får ikke å sove pga. kvalme i noen dager nå. :wacko: Er slapp og har vondt i hode. Har også dettet ut av ketose på onsdag uten grunn. :eek: Vet ikke hva som skjer... Skal passe på og ikke spise søt eller noe son. Men en banan eller grovt brød skal jeg prøve. Føler at magen min har fått nok og trenger pause. Begynner igjen på mandag. Vet at jeg kommer til å legge på meg men det bli bare vann og det vil gå vekk igjen. Klarer nok ikke 5 kg i mars men holder meg her. Skal prøve 2 eller 3. Lykke til alle sammen. God helg
Er nødt til å ta meg en pause. :nedfor: Bare over helgen. Har vært dårlig og får ikke å sove pga. kvalme i noen dager nå. :wacko: Er slapp og har vondt i hode. Har også dettet ut av ketose på onsdag uten grunn. :eek: Vet ikke hva som skjer... Skal passe på og ikke spise søt eller noe son. Men en banan eller grovt brød skal jeg prøve. Føler at magen min har fått nok og trenger pause. Begynner igjen på mandag. Vet at jeg kommer til å legge på meg men det bli bare vann og det vil gå vekk igjen. Klarer nok ikke 5 kg i mars men holder meg her. Skal prøve 2 eller 3. Lykke til alle sammen. God helg
Hei nisse! Huff, da : (
Jeg har og vært veldig kvalm i perioder, men det har gått over sakte men sikkert. Du kan jo alt dette så jeg regner med at du når du får til å sove da sover nok og drikker masse masse vann. Du tar vel tilskudd og mineraler og alt detteog jegner jeg med. Og salat er du jo og flink til å spise.
Jeg er jo ingen ekspert, tør nesten ikke skrive noe her inne, men hva med å redusere fettmengden noe i stedenfor å skeie helt ut? Ser bare for meg at krøppen da vil få seg en tørn som kanskje ikke oppleves særlig bedre..?
Jeg har hatt dager innimellom med svaaaaakt utslag på stiksen selv om jeg alsriskeier ut. Jeg hadde ikke tenkt på det hvertfall.
Lykke til med formen, og ikke gi deg om du opplever at du kan leve med formen. Kan det være du børgå til lege? Du har ikke hatt mye av dette før..?
Hold oss orientert, da : )
hm.. jeg har gått jevnt og trutt opp 100 gram hver dag denne uka. og det er bare min andre uke på ketolyse. sticken viser at jeg er i ketose hele tiden, selv om den av og til er veldig lys... blir litt stressa jeg.. :( bør jeg begynne å finne ut hva som kan forårsake det kanskje, eller bare ha litt tolmodighet..?
Jeg ligger ganske likt som deg, er på tredje uke nå. Har også vært i ketose hele tiden og gikk også opp igjen nesten alt jeg gikk ned første uka, i den andre. MEN, så fikk jeg tips om å prøve å kutte karbohydratene så absolutt mye som mulig for å se om det hjalp noe. Og det gjorde det. Var nede på det samme igjen igår og enda litt til ned idag:) Kanskje noe sånt kan hjelpe, og eventuelt sjekke om du får i deg nok fett? Fett er visst alfaomega for å gå ned :D
Lykke til <3
Første veiing i mars: 1,8 kg ned :)
1,8/5
Andre veiing i mars:1,1 kg ned :)
2,9/5
Alle fyllesykers mor har slått meg helt ut i dag. Planlagt utskeielse i går med sushi, sake og hvitvin. Synes det fungerte veldig greit, merket ikke noe til karboinntaket i går, men så våknet jeg i dag..... Gud bedre, for en dag!!! Men regner med å komme fort i ketose igjen, klarer ikke ta til meg annet enn vann foreløpig.... Vel, som man reder ligger man. Og kvelden i går var veldig trivelig ;-)
Uff, har stoppet opp på vekta :/ Mye ligger i at jeg har spist alt for lite og drukket alt for lite, når jeg først har spist har det vært cottage cheese og ost. Gått dager uten grønt! Sånn er det med 15 timers arbeidsdager. I går og i dag har jeg fått i meg mye mer grønt og drikke, håper på en kg til veiedag (onsdag)..
Veiedag etter andre uka i mars, gitt. Her går det jevnt nedover i samme tempo som jeg tror er optimalt for meg. Ned 0,8 første uka og ned 0,9 andre uka.
1,7kg/5 altså. (Og 7,5 cm er blitt borte rundt livet, siden jeg målte sist) :cool:
Sist mandag hadde jeg gått opp 0.5 kilo.
I dag har jeg gått ned 1,8! Hipp hurra! :heia::heia:
Strevde litt i februar med at ting sto stille og gikk litt trått, men nå ser det ut som det har løsnet igjen.
G L A D, jeg!!!!:D
Må si at jeg har skjerpet med veldig på bevisstheten omkring å få i meg nok grønt og nok fett. Dessuten har jeg tatt kosttilskuddene riktig den siste uka.
Alt spiller nok inn på resultatet!
gulrotklara
15-03-10, 08:35
Første uke med South beach, og det ga en uttelling på - 2.1 kg. Er fornøyd med det. :)
Ned 0.8 siden 1. mars! :heia:
Superkatti
15-03-10, 08:57
"bare" ned 0,3 på min andre uke, men det er jo likevel ned. :) har nok litt å gjøre med litt vin både fredag og lørdag. så da får jeg være suuperflink denne uka før jeg ødelegger det igjen med en fest til helgen. :)
hadde ikke utslag på sticken lørdag kveld, selv om jeg ikke hadde spist så mye karbiser tror jeg (holdt ikke tellinga) men i går så var den rosa igjen.
_millamor_
15-03-10, 11:04
Ned 1 kg denne uka :) tror det skal blir hardt å klare 5 kg for mars, men har fortsatt 2,5 uke igjen, så har ikke gitt opp.
1,4/5
Hmm, stått stille denne uka :(
Men, det går seg nok til... Har vært/er forkjøla, så lite trening den siste uka i tillegg.
5 kg i mars utgår, men jeg henger litt her inne for det :D
Lørdag 06.mars: 77.8 kg
Lørdag 13.mars: 77.7 kg
65kgmamma=perfekt
15-03-10, 16:52
1-1,5/5
Endelig går det rett vei:D
Det blir nok ikke 5 kg i mars på meg heller. Men jeg går ned i rykk og napp, så jeg er fornøyd med det. Tror jeg havner på rundt 3 kg - og det er ikke dårlig det heller :D
Mars hadde en så fin start for meg med minus 1,2kg, så gikk det 600g opp, og stod stille der.. :( Nå har det endelig begynt å bevege seg nedover igjen, men 5 kilo er nokk å håpe på for mye denne måneden ja...:o
Skal gå catwalken i morgen, så i dag har jeg spist 4 karbs og trena 1 time - håper på bittelitt endring til i morgen - da får jeg mer selvtillitt når jeg skal gå :) *Wish me luck*
Jeg blir med! Kanskje litt sent, med jeg skal prøve hvertfall :) Må ha noe å holde meg til! :) Foresten, er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får inn sånn vekt journal eller hva det heter på innleggene mine? :)
Du må endre signaturen din :) Gå inn på brukernavnet ditt øverst til høyre, trykk deretter på kontrollpanel øverst til venstre og der trykker du "endre signatur" på menylinja til venstre :) Skriv inn Min Journal og trykk hyperlink knappen, der skriver du inn nettsiden til journalen :)
Hadde pause i helgen. Det gikk som forventet. 2,5kg opp. Men det er jo bare vann.Spiste ikke noe søtt eller potetgull men litt mere fedon trur jeg. Begynnte å bli dårlig før helgen og datt ut av ketosen uten grunn. Oppkast, vondt i magen og nyrene... Da var det på tide å gjøre noe. Holder meg her. Jeg skal ned men skal prøve meg på lavkarbo ck 50 per dag. Vil gi kroppen pause fra ketose. Vi er alle forskjelige og det ser ut at kroppen min liker ikke å være i ketose i flere måneder... Håper på å gå ned en del til neste uke. Har nokk vann å ta av.:D
Veiedag etter andre uka i mars, gitt. Her går det jevnt nedover i samme tempo som jeg tror er optimalt for meg. Ned 0,8 første uka og ned 0,9 andre uka.
1,7kg/5 altså. (Og 7,5 cm er blitt borte rundt livet, siden jeg målte sist) :cool:
Hva er det med tirsdagene? Jeg går alltid ned masse mer dagen etter veiedag. :p
Ned 0,7 fra i går, så samlet blir det
2,4kg/5kg - Straks halvveis, med andre ord. :cool:
StegforSteg
16-03-10, 06:58
Hva er det med tirsdagene? Jeg går alltid ned masse mer dagen etter veiedag. :p
Ned 0,7 fra i går, så samlet blir det
Flott vekttap :)
Sto stille her en stund men nå har jeg pluttselig gått ned en kilo på noen dager så da har jeg gått ned ca 3 kg.
Kanskje jeg greier det. :D
Om det ikke pluttselig strå bom stille igjenn da. :)
Jeg har ikke glemt dere helt, bare trøbbel med pc'n.
Gått ned 600 gram, men det er ikke så verst ut fra forutsetningene mine denne uken.
Så 1,4/5 kg
Da er jeg tilbake til start, 0 kg hittil i mars...
Du må endre signaturen din :) Gå inn på brukernavnet ditt øverst til høyre, trykk deretter på kontrollpanel øverst til venstre og der trykker du "endre signatur" på menylinja til venstre :) Skriv inn Min Journal og trykk hyperlink knappen, der skriver du inn nettsiden til journalen :)
Tusen takk :) Fiksa det!
-0,6 kg! :) hadde je aldri trudd, etter ei SLAPP uke og helt fri i helga!
Så er strålende fornøyd med det!!
Får ikke oppdatert tickeren helt, siden den ikke tar med seg desimal! :-/ Men har gått ned 7,6 kg! (siden oppstart 19.januar!) :D
Så mange som har hatt bra nedgang!
... Får ikke oppdatert tickeren helt, siden den ikke tar med seg desimal! :-/ Men har gått ned 7,6 kg! (siden oppstart 19.januar!) :D
Jo, den tar desimaler, men bare hvis man bruker punktum. Fikk meg en stor aha-opplevelse der selv, nemlig. Skriv 7.6 så tar den det.
Jeg er og tilbake til start, pluss 0,1 til... M rett rundt hjørnet, men. Drømmer om dagen jeg ser 70-tallet! Derfor må vi stå på! Heia!;-)
Tusen takk :) Fiksa det!
Vet at BMI kan være misvisende, men skal du virkelig ned på en BMI på 14,3???:eek:
Og enda 0,5 ned. Altså:
2,9kg/5kg
Dudududududu, skal en tur på vekta nå, dudududududu *nynner og krysser fingrene....
Tilbake:
Ned 0.2 kg :( Jaja.. Er jo på vei, må bare spise enda mer grønt og drikke enda mer vann denne uka da!
Og enda 0,5 ned. Altså:
2,9kg/5kg
Jøje meg! Gratulerer!! Tror du det er rockingen som setter det hele i gang?? Synes det virker som d kan sette i gang farten i mageregionen. Føler sterkt jeg trenger en rockering!! OPP til over 83 i dag, som i uke 4:-S M i mrg, men likevel.. Lykke til videre alle sammen:-)
Jeg slenger meg med! ;)
Har til nå gått ned 3 kg siden 7.mars, og satser på å gå ytterligere 2 kg ned innen 1.april.
Rocker hver dag og prøver å gå/jogge noen turer i uka.
Jeg slenger meg med! ;).
Næmmen! I know you! Sleng deg med, ja Mims. :D
Jøje meg! Gratulerer!! Tror du det er rockingen som setter det hele i gang??
Nja, det er vel bare en bit av det hele tror jeg. Men det er jo til gjengjeld noe jeg nå gjør absolutt hver dag, så kanskje den ringen bidrar mer enn jeg er klar over. Men jeg trener endel i tillegg, da. Tredemølle, romaskin, styrke og Pilates. Men ikke så lenge av gangen. 30 minutter er maks av hva jeg gidder på mølle eller romaskin og det andre tar kanskje 20 minutter. Jeg har aldri greid å trene 40-50 minutter om gangen, men det funker jo supert å dele det opp i to øker også.
Så mange som har hatt bra nedgang!
Jo, den tar desimaler, men bare hvis man bruker punktum. Fikk meg en stor aha-opplevelse der selv, nemlig. Skriv 7.6 så tar den det.
Naaaah, da får je prøve det da! :) Takk for tipset! :D
0,9 kg ned på meg. Da er det 1,7 så langt i mars.. Men, håper og tror det har løsnet litt nå etter lang stillstand!!
Gratulerer Ketto:heia:Godt det løsner for deg:)
Her og...står bom fast på -1,2..:o
- 1,1 denne uken, gir en marstotal på -7,1
Hm, mon tro om jeg greier det dobbelte av trådstarten, altså mars -10??
- 1,1 denne uken, gir en marstotal på -7,1
Hm, mon tro om jeg greier det dobbelte av trådstarten, altså mars -10??
Fantastisk!!:):)
Har gått ytterligere ned, så er jeg totalt -3.4 kg i mars! :D
_millamor_
19-03-10, 20:03
har gått ned 0,6 kg siden mandag :) håper jeg klarer å være flink i helga slik at jeg kanskje klarer 1 kg ned denne uka. 2 kg totalt ned i mars til nå.. blir nok hardt å klare 5 kg, men vet aldri. Lykke til med innspurten folkens!
2/5
Hei folkens:)
Jeg gikk jo opp fra 80,8 til 83,2 i løpet av de to siste ukene. I og med at jeg startet på 85,5 i januar var det jo nesten hele min totale nedgang.
Jeg er derfor helt sikker på at kroppen ikke vil 5 kg ned på bare en måned, og har bl.a. derfor meldt med inn i så nær som mulig ned 5 kg til 17. mai-tråden. Tror det passer litt bedre for meg:rolleyes:
Får jo oppdateringer fra denne tråden og, så følger med:p Jeg har hvertfall gått ned til 81,4 i dag, så det var kanskje masse masse vann. Men fremdeles på før mars-vekten.
Ønsker dere kjempemasse lykke til:D
Jeg får nok veldig liten nedgang denne uka, pga en veninnelunsj der det var umulig å unngå litt pasta og også en lenge etterlengtet fest i kveld, som jeg skal unne meg uten å være karbonevrotiker.
Men vil jo tro at det er en kortvarig stagnasjon, som løsner litt ute i neste uke. :) Spent på hva totalen min blir for mars egentlig blir. Fortsatt 11 dager igjen av denne måneden. :)
Gratulerer til alle som har gått ned!!:) Fornøyd med nedgangen i mnd her, stått litt i ro siste uka, men har gått ned nesten 4 kg tilsammen:):)
Har øket på med fett og vann og det hjelper tydeligvis. Regner ikke med at det fortsetter sånn men arti er det.Blir i hvertfall motivert:D
Jiihaa, endelig litt ned igjen :D
Det har gått litt sakte de siste ukene, så 5 kg denne mnd tror jeg ikke det blir... fornøyd allikevel jeg. Buksene sitter bedre for hver dag og midjen begynner å syns igjen :)
76,6 kg :heia:
2/5 hittills i mars
Lørdag 20.mars: 76,6 kg
Nå har jeg gått ned 4.2 kg i mars!! Og jeg har nådd målet mitt :) Har allikevel ikke noe imot å klare 800 bonusgram før måneden er over, så har jeg litt å gå på:)
Haha, denne uka teller vi ikke. :D Verdens beste fest i helgen var SÅ verdt det!
Jeg veier meg i slutten av måneden, så får vi se hva den totale nedgangen blir.
_millamor_
22-03-10, 09:56
idag er offisiell veiedag og jeg har gått ned 1,2 kg siden forrige mandag :) begynner å merke nedgangen på klær og kan se at magen har blitt mindre. Deilig! :)
2,6/5
Superkatti
22-03-10, 12:57
hadde også en skikkelig fest i helgen men klarte likevel å holde meg unna karbisene. :) tar vekta i dag jeg, selv om vekta på lørdagsmorgen var en kilo mindre... (jeg så 6 tallet!!!) juhuu!) så blir det bedre resultat neste uke kanskje.. :)
65kgmamma=perfekt
22-03-10, 22:12
2/5 kg:D Klarer nok ikke 5 kg, men er fornøyd etter at jeg har gått opp og stått stille i denne mnd:o
65kgmamma=perfekt
22-03-10, 22:14
Nå har jeg gått ned 4.2 kg i mars!! Og jeg har nådd målet mitt :) Har allikevel ikke noe imot å klare 800 bonusgram før måneden er over, så har jeg litt å gå på:)
:heia: Gratulerer:D:D:D
Takk, takk, er veldig glad:) Men merker at det hadde selvsagt vært gøy å ta et par kilo TIL, kanskje jeg skal flytte målgrensa mi litt ;)
Gratulerer matitt! Gøy å se en som plutselig når målet!! Når begynte du? Drikker du mye kaffe el spiser mye meieriprodukter? I dag veier jeg det samme, 81,2, som 2. mars.. har derfor redusert på de to faktorene. Håper det løsner;-) Hm.. Lykke til siste uken dere!:-)
Jiihaa, endelig litt ned igjen :D
Det har gått litt sakte de siste ukene, så 5 kg denne mnd tror jeg ikke det blir... fornøyd allikevel jeg. Buksene sitter bedre for hver dag og midjen begynner å syns igjen :)
76,6 kg :heia:
2/5 hittills i mars
Lørdag 20.mars: 76,6 kg
Hurra, så bra det har løsnet for deg!:-)
Gratulerer matitt! Gøy å se en som plutselig når målet!! Når begynte du? Drikker du mye kaffe el spiser mye meieriprodukter?
Jeg har vært av og på ganske lenge, men de siste 5 kiloene har forsvunnet siste 6 ukene, tror jeg! De første kiloene brukte jeg ca 6 mndr på, men da var jeg ikke konsekvent nok.
Jeg drikker MYE kaffe, og spiser endel ost og skyr.:eek: De siste kiloene har forsvunnet ved å holde LITT igjen på kalorier i tillegg til karber, men spiser fortsatt ca 1800 kcal om dagen.
Je har hatt ny veiing i dag, og vekta viser -0.3 kg! Ikke voldsomt mye, men det skjer i et tempo hvor je føler at kroppen klarer å henge med! :)
Je har altså da gått ned 2,5kg så langt i Mars, og er strålende fornøyd med det! :D
Så flott vektnedgang :D
Så flott vektnedgang :D
Takk takk, er veldig glad nå :)
Da er jeg i mål og vel så det for denne måneden.
-8Kg siden første mars er jeg fornøyd med.
Det blir spennende å se om jeg greier -10, så dobler jeg trådstarten :)
Da er jeg i mål og vel så det for denne måneden.
-8Kg siden første mars er jeg fornøyd med.
Det blir spennende å se om jeg greier -10, så dobler jeg trådstarten :)
Tror kanskje jeg har sagt det ved en annen anledning, men sier det igjen; gud så flink du er! :D (skader vell kanskje ikke å høre det flere ganger heller..:rolleyes:)
Tror kanskje jeg har sagt det ved en annen anledning, men sier det igjen; gud så flink du er! :D (skader vell kanskje ikke å høre det flere ganger heller..:rolleyes:)
Si det eeen gang til, pliiiis:D
:lol: :lol:
Fliiiiiiiink! :D
:lol: :lol:
Fliiiiiiiink! :D
Snill du jooo :):)
Si det eeen gang til, pliiiis:D
Henger meg på denne, så flink du har vært!
Så flotte resultater på flere av dere!
Jeg har helt glemt å rapportere siden forrige uke, jeg har en del problemer med pc'n min så jeg gidder gjerne ikke logge meg på for å bli konfrontert med all verdens småtteri som kræsjer og stopper.
Men jeg har ikke så mye å melde, vekta står nesten helt bomfast, ned bare 100 gr siden forrige uke. Så da blir det 1,5/5 kg.
Håper det løsner litt denne uken.
Hvordan har det gått med dere? Neste gang er jeg med!!! Meldte meg inn for sent ser jeg, lykke til alle sammen!
Henger meg på denne, så flink du har vært!
Takker å meget.
Det går muligens fortere for menn enn for damer.
I tillegg burde høyere BMI gi større slankeeffekt.:)
Nu har jeg vært forvent i noen uker. Har hatt nedgang hver eneste dag.
I dag står badevekta stille. Grrrrr.
"Jaja, får håp det nlir likar i mårra"
Noen som har noen spennende middagsoppskrift?
Noen som har noen spennende middagsoppskrift?
Jeg tar utfordringen:
Lun røkelaks med tilbehør.
Man tager nogle skiver røkelaks, og varmer disse i stekepannen.
Avslutt når skivene begynner å dele seg.
Tilbehør A: Salat med minitomater og hjemmelavet remulade.
Tilbehør B: Kokt brokkoli med Bernaise.
Remulade: En pakke Mils Majonaise, 3-4SS Seterrømme, gressløk dill pepper og 1-2 ts grov god senep.
Bernaise:
Toropose, men bruk seterrømme og mengder med smør.
Mere mat:
Tunfisk i rømme
Man tager en boks tunfisk, og litt løk og surrer dette i stekepannen.
Tilsett 1-3-1/2 boks seterrømme
Stek sopp med citronpepper og mye smør
Lettkokt brokkoli som grønt
God middag
Designeren
25-03-10, 10:22
Puh....jeg datt visst helt ut jeg! :mad:
Målet om 5 kg i mars er 100% uoppnåelig. Mange utskeielser og lite selvdisiplin har ødelagt hele greia for meg.... Jeg prøver igjen.... :D
12 Kg til rett vegen. Snille vekta. Og i morgen er det officielle veiedagen.
Og enda 0,5 ned. Altså:
2,9kg/5kg
Ok, da det gikk jammen en kilo til av. Er nå på:
3,9kg/5kg
Etter en uke i england, hvor jeg var ute av ketose på flyet på vei ned, så var jeg egentlig forbredt på flere kg oppgang. Men vekten viste faktisk -100 gram. Nedgang er nedgang!!!:D Storbyferier med drinker fra lunsjtider og ut til langt på natt som ikke henger igjen med bitter ekstravekt har jeg aldri opplevd før:D God erfaring!!
3,2/5
5 kg i løped av mars er nok 100% utelukket for meg også. Men motiverende med grupper som dette, uavhengig av om en når målet eller ikke:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.