View Full Version : Rocketråden!
Angrer på at jeg ikke målte meg før jeg begynte å rocke, ville vært kjekt og hatt som motivasjon - sett at det faktisk krymper noen cm her og der. Tror også det er lurt å variere på måten man rocker, øver meg stadig på å rocke lenge rundt stompen. Det er den som er stor på meg :D
Hmm, kanskje jeg også burde måle cm i morgen - bedre sent enn aldri liksom.
Nå har jeg rocket hver dag i måned, jiiiiha :heia: det har gått forbausende lett og ikke vært noe pes med å huske på det - tror virkelig det hjelper på å ha den stående lett tilgjengelig i stuen hele tiden. I tillegg har jeg trent pilates og vært ute 1 times tid i kveldssolen og raket plen - skal se sommerformen kommer sigende sånn smått om senn :p
O'boy, i dag har jeg skikkelig gangsperre i magemusklene, men har likevel rocket som en helt :D Med litt åh- og oiing i begynnelsen gikk det bedre etter hvert som jeg ble varm i trøyen. I tillegg fikk jeg målt vitale mål i morges så nå blir det spennende å se om det vises forskjell på cm etter hvert!
Jeg er virkelig imponert over deg Fryda :heia: Du er søren meg så flink at det halve kunne være nok :lol: Blir spennende å følge med nå når du har målt deg .
Håper du holder ut til jeg er tilbake igjen :suss:
Klart jeg venter på deg Karissima :klem: Har gått vitenskapelig til verks nå, lagd meg skjema i et Excelark der jeg fører opp cm for hver uke, samt hva jeg rører på meg hver dag. Det er oversiktelig og greit å se hvor det blir "hull" i trimmingen og pluss/minus i cm - kanskje det er drahjelp for bikinimotivasjonen min :D
Siden dagens runde med rocking er gjort så er belønningen ett glass vin for godt gjennomført uke :p
I dag har jeg trent både pilates og rocket :heia: Nå kjennes det jammen ut som jeg holder på å få magemuskler gitt! Regnet slik at jeg følte ikke for fjelltur som planlagt, dermed ble det alternativ trim :p
Kan være det står et annet sted i tråden, men hvor tung rockering har dere?
Jeg har den på 1,7 kilo, og selv om jeg rocker over 20 minutter daglig - får jeg ikke bukt med magefettet. Og ikke kjennes det ut som om jeg får magemuskler heller...:(
28 minutter med ringen, og 1,5 time i skogen (rask gange) .:)
Så flink du er Ina64 :heia: Jeg har enda ikke fått unna dagens dont, men det kommer!
Hvor lenge har du rocket? Jeg har den ringen på 1,7 kg, og syns det er først nå den siste uken at jeg har merket forskjell. Nå skal det sies, atter en gang, at jeg har ikke mye rundt midjen i utgangspunktet, men syns det er blitt strammere og kjenner definitivt at magemusklene er trent.
Så flink du er Ina64 :heia: Jeg har enda ikke fått unna dagens dont, men det kommer!
Hvor lenge har du rocket? Jeg har den ringen på 1,7 kg, og syns det er først nå den siste uken at jeg har merket forskjell. Nå skal det sies, atter en gang, at jeg har ikke mye rundt midjen i utgangspunktet, men syns det er blitt strammere og kjenner definitivt at magemusklene er trent.
Jeg har hatt ringen i 1-2 år, men det er først de siste ukene jeg har brukt den aktivt. Startet opp for 3 uker siden, og rocket første uke totalt 40 minutter, 2.uka 70 minutter og denne uka har det blitt 2 timer og 40 minutter.:spent: Er litt fornøyd med ukas innsats.
Har du målt deg før du begynte Ina64? Om man ikke ser det på kg kan det jo vises på målbandet :) jeg har målt hele meg nå, håper det gir motivasjon å se at ting skjer selv om jeg ikke syns det merkes så godt. Noen ganger er jeg utålmodig :p
Da var søndagens rocking ferdig :heia: I tillegg har jeg trent powerpilates og ble faktisk svett. Nå gjenstår det bare å finne motivasjon til å få stompen ut av huset og opp noen fjelltopper :D
Har du målt deg før du begynte Ina64? Om man ikke ser det på kg kan det jo vises på målbandet :) jeg har målt hele meg nå, håper det gir motivasjon å se at ting skjer selv om jeg ikke syns det merkes så godt. Noen ganger er jeg utålmodig :p
Jeg har målt med slik ca, men ser ikke noe forskjell. Ifølge mannen så ser han det, så jeg håper han har rett.:D
Da var søndagens rocking ferdig :heia: I tillegg har jeg trent powerpilates og ble faktisk svett. Nå gjenstår det bare å finne motivasjon til å få stompen ut av huset og opp noen fjelltopper :D
Blir rent misunnelig på all trimmingen din. Skulle gjerne vært med på noen fjelltopper :klem:
Nå har jeg vært ute og raket i 1,5 time (ja jeg har plen på størrelse med en golfbane :D), trent powerpilates OG rocket :heia: Når jeg først er i siget er jeg jommen meg ivrig!
Blir rent misunnelig på all trimmingen din. Skulle gjerne vært med på noen fjelltopper :klem: Det hadde vært kos, trenger noen som ville vært med på tur :klem: Hvordan går det med kneet? Det er i neste uke du skal på kontroll? Jeg krysser alt som krysses kan for at du snart overgår meg med trimmingen :p
Kun 16 minutter med rockeringen idag, men tilsammen ca 1 time og 20 minutter med rask stavgang.
Så flink du har vært Ina64 :heia: Husk at "bare" 16 minutter er mye bedre enn ingen minutter, alle monner drar!
Da var tirsdagens rocking passé :heia: I dag var jeg så trett at det var nesten vanskelig å få ringen til og svinge rundt. Av gammel vane er jeg sikkert mandagstrøtt selv på en tirsdag :D
Da var tirsdagens rocking passé :heia: I dag var jeg så trett at det var nesten vanskelig å få ringen til og svinge rundt. Av gammel vane er jeg sikkert mandagstrøtt selv på en tirsdag :D
Har fått rocket idag, jeg og. 18 minutter ble det.:) Og 30 minutter rask stavgang i kupert terreng.
Så bra at du holder ut og står på Ina64 :heia: Jeg har rocket og rocket, nå kjennes det virkelig at magen er blitt mye strammere - bikiniformen nærmer seg med små skritt :D
Så bra at du holder ut og står på Ina64 :heia: Jeg har rocket og rocket, nå kjennes det virkelig at magen er blitt mye strammere - bikiniformen nærmer seg med små skritt :D
Hvor lenge rocker du om gangen?
Har fått mine 21 minutter idag + 30 minutter stavgang i kupert terreng. :heia:
Skulle gjerne gått en lengre tur, men det er vanskelig å få tid til det.
Ferdig med rock'n for i dag :heia: Har visst god tid på meg mht til bikiniparade, sukk. Var og tittet på bikinier i dag, og det var ganske nedslående. Etter runde gjennom x antall butikker satt jeg igjen med følgende inntrykk: utvalget bestod var stort sett sjokkfarget, type skrikende turkis, hawaimønstret eller psykedelisk mønster med gullkjeder og de aller fleste med halterneckknyting. Fant en i flott lillafarge, men de var kun laget for de med pupper og overkropp str stooor.
Jeg rocker ca 15 - 25 minutt Ina64. I begynnelsen tok jeg tiden, men nå rocker jeg så lenge jeg gidder og av og til tar jeg heller flere runder. Håper du har hatt en fin rockedag :heia:
Hyggelig å se at du har fått selskap her på tråden Frida og ikke rocker alene lenger. Ha en fin kveld :suss:
Ferdig med rock'n for i dag :heia: Har visst god tid på meg mht til bikiniparade, sukk. Var og tittet på bikinier i dag, og det var ganske nedslående. Etter runde gjennom x antall butikker satt jeg igjen med følgende inntrykk: utvalget bestod var stort sett sjokkfarget, type skrikende turkis, hawaimønstret eller psykedelisk mønster med gullkjeder og de aller fleste med halterneckknyting. Fant en i flott lillafarge, men de var kun laget for de med pupper og overkropp str stooor.
Jeg rocker ca 15 - 25 minutt Ina64. I begynnelsen tok jeg tiden, men nå rocker jeg så lenge jeg gidder og av og til tar jeg heller flere runder. Håper du har hatt en fin rockedag :heia:
Ny bikini skulle jeg og hatt. Men det får bli en annen gang ut fra hvordan du beskriver dagens bikinimote.:D
I dag har jeg rocket i ca 22 minutter. Merker godt at magemusklene er styrket, prøvde å rocke ekstra hurtig. Har og gått to turer. En gå/joggetur med hunden i dag morges, på ca 30-40 minutter. Og en rask tur med stavgang(kupert terreng) på ca 30 minutter nå i kveld. Prøver å legge inn mer og mer jogging, men merker jeg må ta det litt rolig (gamle damer og vonde hofter :D ). Totalt sett fornøyd med dagens innsats.
Da skal det rockes før jeg tar kveld:)
Natta alle sammen...zzZzZ
50-55 minutter med stavgang, og så 17 minutter med rockeringen. Fornøyd med dagens innsats.:)
Selv om jeg har vært stille noen dager har ikke rockeringen hvilt på laurbærene :heia: Tenk om jeg hadde vært like flink med kondistrening som med rokcing, sukk sukk. Jeg er ekspert i å finne på gode grunner for å slippe unna, og dagens unnskyldning er at det er så kaldt at det er like før regnet kommer ned som snø :D
Selv om jeg har vært stille noen dager har ikke rockeringen hvilt på laurbærene :heia: Tenk om jeg hadde vært like flink med kondistrening som med rokcing, sukk sukk. Jeg er ekspert i å finne på gode grunner for å slippe unna, og dagens unnskyldning er at det er så kaldt at det er like før regnet kommer ned som snø :D
Finværet kommer sikkert snart til deg også:) Her har det vært strålende sol i dag men jeg har ikke kunnet komme meg ut på tur likevel :( Blir nok en god stund til både det og rocking. Får bare trøste meg med at det gror fint og at jeg ellers er sunn og frisk :heia:
Oppdatert værrapport: det snør, det snør tiddelibom!! :D
Blir nok en god stund til både det og rocking. Får bare trøste meg med at det gror fint og at jeg ellers er sunn og frisk :heia:
Jeg skal vente på deg til du er klar med rockefoten igjen! Godt å høre at du har det bra og er kommet hjem igjen :klem:
Dagens runde er unnagjort. Ble 20 minutter i dag og 21 minutter igår. Ut fra mine målinger, har jeg gått ned 4 cm rundt hoftene, og det er jeg jo fornøyd med. :D Rundt magen 1-2 cm, tror jeg.:)
Huhei så flink du har vært Ina64 :heia: merker du noe på musklene nå? er jo supert at cm'ene krymper!
Huhei så flink du har vært Ina64 :heia: merker du noe på musklene nå? er jo supert at cm'ene krymper!
Jeg merker det jo på musklene når jeg rocker, men ikke slik at noe er synlig (tror jeg). Burde nok ha trent litt mer variert ang. magemuskler, for det trengs.:o
Jeg håper at jeg får ny dvd i morgen, Weight loss yoga med han fyren som trener de i slankekrigen, Bob Harper tror jeg han het. Det skal stramme godt opp i flesket og være super styrketrening sies det, for sånne makelige anlagte som meg :D
Jeg håper at jeg får ny dvd i morgen, Weight loss yoga med han fyren som trener de i slankekrigen, Bob Harper tror jeg han het. Det skal stramme godt opp i flesket og være super styrketrening sies det, for sånne makelige anlagte som meg :D
Jeg har kjøpt Biggest Looser til Wii, men det hjelper lite når den ligger der uåpnet.:D
I dag har jeg vært på fjelltur, og jogget hele veien ned igjen :heia: Da jeg kom hjem tok jeg en god runde med rockeringen og styrke før stompen ble parkert i sofaen!
Jeg vurderte å kjøpe meg en wii, men fant ut at jeg kom til enten å ende opp med å sitte og se på eller aldri åpne den :D
To dager før jeg brakk kneet bestilte jeg 30 days shred med Jillian fra slankekrigen :lol: Har åpnet den og sett på men lenger enn det kommer jeg jo ikke på en stund. Jeg har mye å ta igjen etterhvert :eek:
Hei! Endelig en tråd der mange rocker! :D
jeg har rocket i et par uker nå, siste uken hver dag.. MEN jeg lurer på om jeg gjør det feil jeg.. Jeg kjenner det veldig i lår og legger mens jeg holder på, pittelittegrann i magen.. Og jeg blir heller aldri støl i magen av det.. Jeg rocker 15 min om gangen omtrent..
Skal det være sånn eller er det noen som har noen råd/tips til meg?
jeg har rocket i et par uker nå, siste uken hver dag.. MEN jeg lurer på om jeg gjør det feil jeg.. Jeg kjenner det veldig i lår og legger mens jeg holder på, pittelittegrann i magen.. Og jeg blir heller aldri støl i magen av det.. Jeg rocker 15 min om gangen omtrent..
Kanskje det hjelper på om du husker å spenne/stramme magemusklene mens du rocker? :)
Kanskje det hjelper på om du husker å spenne/stramme magemusklene mens du rocker? :)
Jeg gjør det også.. Spenner musklene så mye jeg klarer, men fortsatt ingen stølhet.. Skulle jo gjerne holdt på i 20-25 minutter, men jeg får så voldsomt til blåmerker om jeg gjør det for mye.. :rolleyes:
Skulle jo gjerne holdt på i 20-25 minutter, men jeg får så voldsomt til blåmerker om jeg gjør det for mye.. :rolleyes:
Den fleste får blåmerker i begynnelsen. Jeg hadde en hel masse :eek:
Samme som med meg det. Men jeg kjenner jo nå (er på femte uke med rocking) at magemusklene er blitt betydelig sterkere, og det merker jeg godt hvis jeg f.eks. rocker fortere. Jeg blir ikke støl i magen, men tenker det tar godt uansett.
I dag fikk jeg bare rocket ca 22 minutter. Målet er å rocke minst 5 dager i uka, og minst 15 minutter hver gang. Stort sett rocker jeg litt over 20 minutter hver gang. :)
Samme som med meg det. Men jeg kjenner jo nå (er på femte uke med rocking) at magemusklene er blitt betydelig sterkere, og det merker jeg godt hvis jeg f.eks. rocker fortere. Jeg blir ikke støl i magen, men tenker det tar godt uansett.
I dag fikk jeg bare rocket ca 22 minutter. Målet er å rocke minst 5 dager i uka, og minst 15 minutter hver gang. Stort sett rocker jeg litt over 20 minutter hver gang. :)
Ok, men da gjør jeg det sikkert rett da og det er bare å vente på muskler av stål:p
Har du merket at du er blitt strammere rundt magen eller?
Jøss som dere har rocket mens jeg var opptatt :D
Har rocket og vært på 1 times fjelljogging i dag, huhei! Var utrolig flott å være ute, duskregnet pitterlitt, men dermed ble det en fantasisk lukt av lyngen. Stimulanse av alle sanser kan man si :p
Jeg har rocket hver dag i 6 - 7 uker og merker stor forskjell på magemusklene nå. I begynnelsen av min rockekarriere (nå høres jeg ut som DEN popstjernen :D) hadde jeg også mest vondt i legger og lår. Har ikke vært støl i magen, bare øm i starten og maaaasse blåmerker. Trodde rockering var snarveien til stram midje, men har skjønt at det tar litt tid selv om målet er innen rekkevidde :heia:
Ok, men da gjør jeg det sikkert rett da og det er bare å vente på muskler av stål:p
Har du merket at du er blitt strammere rundt magen eller?
Der skulle jeg virkelig ønsket at jeg kunne ha svart ja, men den kan jeg ikke. I følge mannen kan han godt se det, men jeg har nok hengt meg opp i at jeg vil ha en helt flat mage - og det har jeg ikke. :p
Der skulle jeg virkelig ønsket at jeg kunne ha svart ja, men den kan jeg ikke. I følge mannen kan han godt se det, men jeg har nok hengt meg opp i at jeg vil ha en helt flat mage - og det har jeg ikke. :p
Ååå.. nei DET fantaserer jeg ikke om en gang.. Det kommer nok aldri til å skje her i gården og i alle fall ikke nå etter graviditeten.. :p
Menmen, jeg får bare fortsette å rocke, det skal jo være effektivt..
Ååå.. nei DET fantaserer jeg ikke om en gang.. Det kommer nok aldri til å skje her i gården og i alle fall ikke nå etter graviditeten.. :p
Menmen, jeg får bare fortsette å rocke, det skal jo være effektivt..
Jeg har to barn, så kanskje jeg bare skal glemme den flate magen jeg og. :D
I dag har jeg svømt en time, rask stavgang i ca 40 minutter og ca 30 minutter med rockeringen. :heia:
Glemte å si at ifølge pulsklokken min, hadde jeg en snittpuls på ca 100 og forbrukte 112 kalorier når jeg rocket. :D
Torsdagensrocken er ferdig :heia: Har trent styrke i dag, skulle egentlig på fjellet igjen, men tåken lå tykk og det niregnet så fristelsen til å trene innendørs vant.
Har du mange barn nightly? Fortsett med rockingen så lenge du gidder og klarer, alt er jo bedre enn ingenting. Og som sagt er det først nå i det siste at jeg virkelig kan si jeg merker forskjell. Har fått de magemusklene, så nå er det bare noen få cm "glasur" (som trimme-Kari kaller det) som skal vekk/minskes :p
Fredagsrocken er gjort :heia: Tro det eller ei, men det SNØR som bare det ute, hjelp! Trodde endelig sommer og fjelltur var i boks, så feil kan man ta. Nå har jeg satt Brazil butt lift på nedlastning, det er en treningsdvd som skal gjøre underverker for den bakre region, lår og lovehandels. Her skal det trimmes selv om det snør :D
Torsdagensrocken er ferdig :heia: Har trent styrke i dag, skulle egentlig på fjellet igjen, men tåken lå tykk og det niregnet så fristelsen til å trene innendørs vant.
Har du mange barn nightly? Fortsett med rockingen så lenge du gidder og klarer, alt er jo bedre enn ingenting. Og som sagt er det først nå i det siste at jeg virkelig kan si jeg merker forskjell. Har fått de magemusklene, så nå er det bare noen få cm "glasur" (som trimme-Kari kaller det) som skal vekk/minskes :p
Har bare ett barn, men magan henger godt ja.. :mad:
Ja ejg kommer til å fortsette til jeg evt blir gravid:)
I dag ble det 25 minutter rocking og en mil på sykkel så det sier jeg meg fornøyd med!
Jeg sykler, går i fjellet og rocker hver dag (fjellet er avhengig av om jeg har tid da)
Så det tar 7-8 uker før jeg kommer til å merke forskjell altså? Og da har du rocker 15-20 min hver dag?
Gå i fjellet er supert, da får du rørt på hele kroppen og variert underlag. Måtte scrolle meg tilbake i tråden, i morgen går jeg inn i min 8. uke med rocking! jeg har rocket hver dag, men i varierte doser. Noen ganger bare 10 minutter, andre mer. Kan jo hende du merker resultater før, men hos meg gikk det nok minst 5 uker før jeg kunne si at jeg merket særlig forskjell.
Jeg har kjøpt rockering nå (dvs 1 uke siden snart). foreløpig bare øver jeg litt hver dag for å slippe å få blåmerker. Kjenner den tar godt. Moro. Håper den hjelper meg å lage mer midje, men tror uansett den gjør godt for kjernemusklatur og holdning :)
Kaster meg på i denne tråden, fordi jeg tror det blir litt mer forpliktende da.
Velkommen Zincite, moro at det er flere som blir med på rockingen :blomster: Jeg har holdt trofast ut med å skrive her når jeg har rocket, fordi det er lettere å ha oversikt over hvor lenge jeg har holdt på og det forplikter.
I dag har jeg rocket i to runder, tilsammen 25 minutter :heia:
Takk for velkomsthilsen :)
Jeg har ikke fått blåmerker, men kjenner at jeg er litt øm. Så satser på at jeg rocket passe lenge i går. Så ikke på klokke da :o men skal prøve å sjekke klokka i dag. Det er greit å ha en oversikt kanskje.
Var redd jeg ikke skulle få det til da jeg satte ringen sammen, men det går stort sett greit. Så at det var vanskeligere "vrangveien" da jeg ble sliten, men øvelse gjør mester.
Så flink du har vært Fryda :heia: synes det er veldig greit å kunne gjøre det i omganger, og at det kan gjøres hjemme.
:heia: dere er kjempeflinke!
Fint at du også er med, Zin! :D
Min ring blir brukt litt sporadisk, alt etter hva ryggen tåler, men det blir hvertfall litt..
Ferdig med søndagens rocking :heia: Så på noe på tv'n mens jeg rocket og vips var 25 minutter gått!
I begynnelsen tok jeg ikke tiden, bare rocket til jeg syns det var nok. Ble også øm, men brukte en litt tykk genser som dempet det verste. Du skal se at om ikke så lenge er du ekspert på å rocke alle veier Zincite :p
Det rockes mye for tiden ser jeg :) Fint at du har fått selskap Fryda. Er litt morsomme når det er flere som rapporterer. Jeg sitter her tilbakelent og heier på dere :heia:
Waterlilies
07-06-10, 21:13
Hei - jeg er eier av en slik rockering og har brukt den mye - jeg er med!
Det rockes mye for tiden ser jeg :) Fint at du har fått selskap Fryda. Er litt morsomme når det er flere som rapporterer. Jeg sitter her tilbakelent og heier på dere :heia: Du er en trofast heiadame Karissima :klem: håper det går rette veien med kneet, jeg gleder meg til du kan rocke sammens med oss!
Mandagsrocken ble både lenge og vel, juhu :heia: Blir inspirert av at jeg merker det på midjen/magen, nå er det omtrent blitt vane å rocke hver dag. Har til og med planer om å ta ringen med på ferie, kan jo ikke la de gode resultatene forfalle :D
Velkommen Waterlilies, gøy med flere her inne :blomster:
Først 1 time fjelljogging, knalltøffe oppoverbakker, så styrketrening og avrundet dagen med rocking :heia: Nå skal jeg ikke røre meg fra sofaen på minst et kvarter!
Først 1 time fjelljogging, knalltøffe oppoverbakker, så styrketrening og avrundet dagen med rocking :heia: Nå skal jeg ikke røre meg fra sofaen på minst et kvarter!
:heia: Utrolig bra!
Jeg fikk ikke rocket i helgen, var i Stavern og deltok på Jentene på kyststien. I går var det Vamp konsert. :D
Fikk dog rocket ca 20 minutter søndag, og i dag har jeg trent 26 minutter med intervalltrening på ellipsemaskinen, og ca 30 minutter med Biggest Looser (jammen ble jeg svett gitt! :D) og som avslutning 22 minutter med rockeringen. Nå venter dusjen. :)
Vi er jammen noen flinke gamle damer for tiden Ina64 :D hørtes morsomt ut med den helgen din, måtte google for å se hva det var. Skjønner godt at konsert med Vamp kommer før rocking :p
I dag har jeg vært på 1 times fjelljogg igjen, på øverste toppen snødde det faktisk - ut på tur aldri sur! Så var det hjem og en halvtime med rockeringen, og da hadde jeg liksom fått nok trening i dag synes jeg. Men, har sittet og sett på Brazil butt lift dvd'n, må jo ha en slagplan for å få sprettrumpe også :D
Fjelljogging høres veldig Ok ut. Så for som hytta vår er ferdig, kan jeg kanskje forsøke meg det jeg, jeg og. :)
I dag ble det ca 40 minutter med rask stavgang (gjennomsnitts puls på 128 (som jeg ikke er helt sikker på om er bra eller ei..)), og 27 minutter med rockeringen. :heia:
Jeg har kuttet ned på alt som heter sukker og raske karbohydrater, men i dag skeiet jeg ut med et stykke Pavlova. :happybday :D
Gratulerer med dagen Ina64 :happybday :blomster:
Man har jo bursdag bare 1 gang i året og da er det lov å skeie ut! (av og til skulle man tro jeg har bursdag hver uke :D)
Jeg klarer ikke legge inn den tickeren med direkte link til Exercise Fitness ticker. Er det noen som kan hjelpe meg her? :o
Jiiiha, torsdagsrock og styrketrening unnagjort :heia: Vurderte fjelljogging i dag også, men tror at en gammel dames knær ikke har godt av å jogge tre dager på rad - i alle fall ikke etter en vinter i sofadvale :D
Legger du ikke bare inn den exerciseticker'n på samme måte som vektticker'n Ina64?
Jeg fikk ordnet det. Det lå jo en tråd her på forumet med hvordan. :D
I dag ble det 30 minutter med rockeringen og 30 minutter med stavgang. Vekten i dag viste en nedgang på nesten 1 kilo siden forrige veiing, og det er jeg godt fornøyd med. Har stått litt stille i de siste ukene.:)
Waterlilies
11-06-10, 17:43
Ja da er det kanskje håp for meg også hvis jeg går til anskaffelse av den dere har :)
Jeg kjøpte min fra USA, der finnes det mange varianter, pluss at de er billigere enn her i Norge. Dessverre har jeg ikke navnet på nettsiden akkurat nå, men om du er interessert kan jeg sikkert skaffe den.
Jeg kjøpte min fra USA, der finnes det mange varianter, pluss at de er billigere enn her i Norge. Dessverre har jeg ikke navnet på nettsiden akkurat nå, men om du er interessert kan jeg sikkert skaffe den.
Har kjøpt rockering for lengst jeg :) Har bare ikke kunnet rocke en periode nå p.g.a kneskade men er nok snart tilbake. Takk likevel :)
herremin så flinke dere er og rocke, klarer ikke en før den detter ned hehe
40 minutter med jogge/gå tur i skogen, 30 minutter med styrketrening på Atletix og 30 minutter med rockeringen. :heia::heia::heia:
herremin så flinke dere er og rocke, klarer ikke en før den detter ned hehe
Øvelse gjør mester vet du :) Du får det nok til du også bare du fortsetter å prøve :heia:
Har rocket som en helt :heia: i tillegg har jeg syklet 15 km og trent styrke! Hvordan rockering har du kiril? om ringen er for lett er det mye vanskeligere å rocke med den :)
Er det lenge til du kan slenge deg med i rockingen igjen Karissima?
Om 2 - 3 uker bør jeg vel være klar :) Skal begynne med litt sykling over helgen så får jeg se hvordan kneet takler det. Er litt redd for å begynne for tidlig med trening. Kan ikke gå ordentlig i trapper ennå så bør vel fremdeles være litt forsiktig. :ja:
I dag har jeg gått tur med hunden (40 min), jogget i ca 1.5 time og rocket i 22 minutter. :heia:
I dag har jeg gått tur med hunden (40 min), jogget i ca 1.5 time og rocket i 22 minutter. :heia:
Herlighet så sprek du er. :heia:
Jeg går tur hver dag, minst èn time, da er det mest gå, og litt lett jogg..
Men, nå har jeg brukt ringen i snart to uker hver dag, men det gjør så sabla vondt!
Det var ikke vondt forrige gang jeg brukte den fast, hvertfall ikke etter oppstarten,
men nå gjør det ondt uansett..
Har ikke så mye "flesk" i midjen, mest på magen, kanskje det er derfor?
Føler ringen ligger høyt, den tar mest der jeg er smalest..:p
Nå er det ikke lenge til jeg er i full sving igjen
http://www.amazing-animations.com/animations/women11.gif
Så bra at du snart er med i rockingen igjen Karissima, det var gode nyheter :klem: Og stilig rockedame du har fått deg!
I dag har jeg slitt oppoverbakker 1 times tid og rocket :heia: Tror jeg skal bytte ut noen av joggeturene med stavgang, mer skånsomt for knærne og effekten skal være noenlunde lik.
Supert at det er så mange flinke rockedamer her nå!
I dag har det vært så travelt at alt det ble tid til var rockingen og styrketrening - og rockingen ble gjort mens jeg ventet på at maten skulle bli ferdig :heia:
Nå er jeg igang :heia:Klarte ikke vente lenger men tar det forsiktig i begynnelsen. Tok bare 5 min i dag så øker jeg på etterhvert når jeg ser at det ikke blir noen problemer.
Fjelljogging og rockerunde er unnagjort :heia: Får jeg ånden over meg kan det hende jeg tar en runde stompetrim før jeg finner sengen, men akkurat nå var det inderlig godt å ha enden parkert i sofaen :D
Nå er jeg igang :heia: :klem: så bra å ha deg med igjen Karissima! Krysser fingre og tær for at det går rette veien og at du snart er i full vigør igjen :heia:
:klem: så bra å ha deg med igjen Karissima! Krysser fingre og tær for at det går rette veien og at du snart er i full vigør igjen :heia:
Det blir nok en stund til jeg er oppe i 20 min men skal rocke litt hver dag :ja:
Rockingen er unnagjort :heia: Har også trent styrke og syklet i 1.5 time, i sterk motvind og regn, så det burde gi dobbelt uttelling :D Nå er jeg jammen i trimsiget, juhu!
Jeg hiver meg inn her.
Vi har sånn treningsrockering på jobben og jeg og ei anna har begynt å ta rockepauser. Vi har holdt på i en uke, eller så. Jeg prøvde meg i høst også, men da fikk jeg ikke det til. Men når jeg prøvde igjen nå så satt det, i alle fall den ene veien. Jeg har vært heldig og ikke fått blåmerker, men jeg er øm i mage og på ribbein.
I dag tenkte jeg at jeg skulle ta tiden, men fikk ikke gjort det. Får gjøre det i morgen.
Hei og velkommen Hevingen :blomster: I begynnelsen tok jeg ikke tiden, det er først nå i det siste at jeg følger med på hvor lenge jeg har rocket. Øvelse gjør mester, så du skal se at når du har rocket litt går det som en lek begge veier :)
Lett jogg i 35 minutter og så 20 minutter med rockeringen. :)
7-8 minutter rocking. Fikk det litt bedre til "feil" vei i dag.
Klarer dere å holde rockeringen oppe hele tiden. Jeg sliter med at den detter ned etter en liten stund. Og den slår så hardt på lårene at det er verre enn i midjen.
Datt ut litt av forskjellige grunner, men nå er jeg i gang. Ikke i nærheten av 20 min, men jeg fikk i alle fall til 6 min i går og 6 i dag.
Begynner å bli litt flinkere "vrangveien", og jeg er veldig fornøyd med at jeg får det til. Var litt redd da jeg kjøpte at det var vanskelig, men det gikk på første forsøk :D
Så nå må jeg bare trene opp så jeg klarer lenger, men blir ikke så mør som jeg ble de første gangene.
Jeg er imponert over innsatsen til andre her :heia:
Måtte droppe rockingen i går fordi jeg hadde gått så mye og var sliten i beinet. Har tatt 5 min i dag og håper at jeg kan øke litt til neste uke :)
7-8 minutter rocking. Fikk det litt bedre til "feil" vei i dag.
Klarer dere å holde rockeringen oppe hele tiden. Jeg sliter med at den detter ned etter en liten stund. Og den slår så hardt på lårene at det er verre enn i midjen.
Jeg rocker i ett. Dvs. jeg snur den slik at jeg rocker begge veier, men jeg kan nok rocke "uendelig" tror jeg.:D
I dag ble det 26 minutter.;)
Har rocket 35 minutter :heia: i tillegg tok jeg en runde med intensiv rumpe/cardiotrening, jeg svettet mye mer etter den økten enn jeg gjorde etter sykkelturen i går! Blir spennende å se om det blir sprettrumpe av dette (de reklamerte for det på dvd'n) :D
Du får det nok til etter hvert Hevingen, blir lettere å holde den på plass når du finner din rytme å rocke i. Jeg er så smal rundt midjen i forhold til stumpen at ringen sitter som limt der, verre når jeg skal rocke rundt stumpen :p
Velkommen tilbake zincite, det er aldri for sent å begynne på'an igjen - flink jente :D
Alt er bedre enn ingenting Karissima, du kan jo snike inn noen minutter her og der når du føler for det. Gåingen er jo super trening så håper det får foten din til å bli fort sterk igjen :)
Har rocket 35 minutter :heia: i tillegg tok jeg en runde med intensiv rumpe/cardiotrening, jeg svettet mye mer etter den økten enn jeg gjorde etter sykkelturen i går! Blir spennende å se om det blir sprettrumpe av dette (de reklamerte for det på dvd'n) :D
Jeg og vil ha sprettrumpe! :D
men akkurat nå er jeg litt sur på meg selv. Jeg målte meg i dagmorges, og har gått ned flere cm siden siste måling. derfor feiret jeg med en is og nå flere sjokoladebiter.:mad: Og jeg som så og si ikke har spist noe søtt siden påske. :mad:
Har tatt min lille rockerunde i dag men jeg kjenner dessverre at det er litt for tidlig å starte opp igjen :( Legger det på hylla en stund til og kommer sterkt tilbake etterhvert :heia:
Rocket i 20 minutter, 1 times rask stavgang og styrketrening i dag :heia: Nå skal jeg kose meg og se film resten av kvelden!
Har tatt min lille rockerunde i dag men jeg kjenner dessverre at det er litt for tidlig å starte opp igjen :( Legger det på hylla en stund til og kommer sterkt tilbake etterhvert :heia:
Så synd at det ikke gikk bra Karissima, men det er nok like greit at du venter til du kjenner at formen er klar til rocking igjen :klem:
31 minutter i går og 26 minutter i dag. I tillegg hadde jeg 1,5 times lett joggetur.:)
25 minutt på rocker'n, 40 minutt rumpetrim (med strikk og vekter, pust pes) og 30 day shred :heia: Får jeg ikke kondis og sprettrumpe nå så får jeg det aldri :D
Det ble bare 3-4 minutter i dag. Mister liksom farten da. Men det gjør ikke så vondt lenger, så det er jo bra.
Rocking, 30 day shred og 1 time Sculpt (cardio/vekttrening) unnagjort :heia: 4 grader og høljeregn gjør det lite tiltrekkende å bevege seg ute, dermed trener jeg alternative ting innendørs. Forunderer meg ikke det grann om det snør her snart!!
Glemte jo å si at jeg synes du har vært superflink Ina64, noen sjokoladebiter ødelegger neppe alle cm'ene dine - i såfall burde jeg vært dobbel størrelse i dag med tanke på den halve kiloen med smågodter jeg kjørte i meg på fredag :D
Det ble bare 3-4 minutter i dag. Mister liksom farten da. Men det gjør ikke så vondt lenger, så det er jo bra. Om du tar noen 3 - 4 minutters økter i løpet av dagen blir det jo mange minutter tilsammen :) Jeg trodde aldri at jeg skulle komme meg over 6 minutt med rocking, men så plutselig bare satt bevegelsen der og jeg ble i tillegg sterkere og orket mer - så stå på!
Rocking, 30 day shred og 1 time Sculpt (cardio/vekttrening) unnagjort :heia: 4 grader og høljeregn gjør det lite tiltrekkende å bevege seg ute, dermed trener jeg alternative ting innendørs. Forunderer meg ikke det grann om det snør her snart!!
Glemte jo å si at jeg synes du har vært superflink Ina64, noen sjokoladebiter ødelegger neppe alle cm'ene dine - i såfall burde jeg vært dobbel størrelse i dag med tanke på den halve kiloen med smågodter jeg kjørte i meg på fredag :D
Det gikk greit med sjokoladebitene. Men det er merkelig hvor "feit" jeg følte meg bare ved å spise dem.
I dag har jeg vært på padlekurs, og har padlet rundt i ca 3 timer. I tillegg fikk jeg rocket i 20 minutter.
Vekten går nedover, cm krymper og i morgen er det siste arbeidsdag før ferien. :heia:
Her står vekten bom stille på 58, rikker seg verken opp eller ned. Cm'ene er de samme, men jeg merker jo at kroppen er blitt fastere i fisken og snodig nok har jeg gått ned 1 størrelse i bukser.
Hvor skal du dra på ferie? jeg kan gå på ferie når jeg vil, men skal jobbe noen uker til tenkte jeg :)
Her står vekten bom stille på 58, rikker seg verken opp eller ned. Cm'ene er de samme, men jeg merker jo at kroppen er blitt fastere i fisken og snodig nok har jeg gått ned 1 størrelse i bukser.
Hvor skal du dra på ferie? jeg kan gå på ferie når jeg vil, men skal jobbe noen uker til tenkte jeg :)
Hvis du har en vekt på 58, hvor høy er du da?
Jeg skal ha lang ferie nå (avspasering + ferie), men foreløbig er det ikke lagt noen planer. Jeg bare gleder meg til det er fri. :D
Jeg er hele 165 cm, altså ikke all verden høy :p
Har ulovlig mye avspasering til gode, over 4 uker, + overført ferie fra i fjor... tilsammen utgjør det ca 12 uker. Så jeg burde absolutt gått på ferie nå. Det bruker å ende opp med 1 mndes juleferie for å få tatt ut ferie og fri som ikke kan videreføres :)
Åii, nå var det godt å finne sofaen! 1 times fjelljogging, i 3 grader og øspøsregn/sludd, 20 minutters rocking og 40 minutter med brazil butt-fyrn :heia: Syns faktisk så langt er treningen med han bedre enn den med Jillian, i dag har jeg til og med gangsperre i sidemusklene i magen! og det beste av alt - 40 minutter går som en lek :D (den er delt opp i tre økter slik at man kan ta bare en eller to av de om man vil)
Dagens rockedose er ferdig :heia: Tok en runde med 30 day shred i tillegg, mest fordi jeg ikke kjente lysten til å traske ute i øspøsreg i dag åsså - litt lat i dag!
Dagens rockedose er ferdig :heia: Tok en runde med 30 day shred i tillegg, mest fordi jeg ikke kjente lysten til å traske ute i øspøsreg i dag åsså - litt lat i dag!
Du er vel alt annet enn lat slik du trener med både det ene og andre :heia: Tror jeg skal satse på å starte opp på mandag ellers kommer jeg vel aldri i gang igjen :eek:
Håper du kommer i gang på mandag Karissima, om så bare noen minutter i slegen - da er det min tur til å være heiadame :klem:
Det har vært så travelt i dag at alt jeg har hatt tid til er å rocke! Først hjalp jeg til med et flyttelass, så dukket jammen solen meg opp og da var det bare å finne frem plenklipperen når jeg kom hjem. Tenk vi er snart i juli og det er første gang jeg klipper plenen i år :eek: Holdt på i 1,5 time og er enda ikke ferdig, så litt trim ble det. Håper inderlig det ikke regner i morgen så jeg får gjort meg ferdig, i verste fall tar jeg svspasering for å få det gjort :D
Jeg har fått "trent" mye i dag. Først 3 timer med padling (kajakk), så 1,5 time i skogen og så til slutt 31 minutter med rockeringen. :)
Bare innom og heier på dere flinke! :heia:
Og fortelle at min rockering har gått i streik, ikke mulig å få den til å samarbeide...:lol:
Bare innom og heier på dere flinke! :heia:
Og fortelle at min rockering har gått i streik, ikke mulig å få den til å samarbeide...:lol:
Bare å ikke gi opp!
I dag har jeg fått en drøy time i skogen, og så 20 minutter med ringen. Stod ute i hagen og rocka, slik at jeg fikk solt meg litt og. :D
Flott med heidamer Lava, og når ringen din og du er klar igjen skal vi heie på dere :heia:
Jeg har både jogget på fjellet (fy f... var så mye tåke at jeg mistet stien en liten stund) og rocket, men vært så opptatt at jeg ikke har fått skrevet det her.
Håper du er klar til rocking i morgen Karissima :)
Da har det blitt litt rockeringtrening på meg også i dag. Det går stadig lettere, begge veier. Gjør ikke vondt lenger heller, så det er nesten så jeg tror at da kan det ikke virke lenger :)
Da har det blitt litt rockeringtrening på meg også i dag. Det går stadig lettere, begge veier. Gjør ikke vondt lenger heller, så det er nesten så jeg tror at da kan det ikke virke lenger :)
Det virker nok, uansett. Mener Kari Jaquesson snakker om den indre stabilitet og styrke ang. rockeringen og dens effekt?
Har fått rocket i 24 minutter i dag og vært på en skogstur med sønnen min (på 8 år) Skal ut igjen for å ta samme løype, men da som treningstur. :D
Så flott at det går bedre og det ikke gjør vondt mer Hevingen! :heia: Manuellterapeuten jeg går til sa at rocking var super trening for mage og rygg, og jeg merker jo at jeg er blitt mye sterkere. Så bare stå på og rock videre!
Jeg ble så opptatt av et program på tv at plutselig hadde jeg rocket en halv time :heia: og siden det atter en gang er nordnorsk sommer, dvs noen få grader over nullpunktet, tok jeg en runde 30 day shred og stryketrening i stedet for utetrening med polvotter :D
Nå har jeg også skaffet meg denne ringen, etter anbefaling så mange.
Men D**** det gjør jo vondt jo!!
Jeg klarte ikke 2 minutter den første gangen en gang.
Og er fortsatt øm.
Hvor lenge er det sånn tro??
Nå har jeg også skaffet meg denne ringen, etter anbefaling så mange.
Men D**** det gjør jo vondt jo!!
Jeg klarte ikke 2 minutter den første gangen en gang.
Og er fortsatt øm.
Hvor lenge er det sånn tro??
Gratulerer med rockering. :)
De første gangene er det rimelig vondt, men det går og fort over. Ikke ta mer enn noen få minutter om gangen ( i begynnelsen) og så øker du etter hvert som du kjenner at det ikke er så vondt lengre.
Jeg står gjerne i 30 minutter nå, og kjenner ikke noe. Nå har jeg rocket nesten hver dag de siste 7-8 ukene, så det hjelper jo mye.:D
Lykke til Belin! Som det er sagt andre steder i denne tråden så kan man ha på litt tykkere genser eller jakke når man starter hvis det gjør for vondt. Jeg tenker mer "No pain, no gain". Men klart med veldig mye "pain" er det ikke morsomt. Jeg har vært heldig så jeg har ikke hatt såå vondt. Godt polstret fra naturens side ;)
Da var dagens rockerunde unnagjort :heia: Med tettpakket program, bursdagsselskap og godvær ble det ikke tid til annen trening i dag, men pytt pytt - blir nok snart regn igjen og tid nok til trening :D
Velkommen i rockingen Belin! Synes å minnes at det var ømt i et par uker før jeg var tvers igjennom "herdet". Kanskje litt greit at kroppen sier fra slik at man ikke overdriver i begynnelsen :) (tror faktisk på min rockering stod det maks bruk 20 minutt pr dag...)
Da var dagens rockerunde unnagjort :heia: Med tettpakket program, bursdagsselskap og godvær ble det ikke tid til annen trening i dag, men pytt pytt - blir nok snart regn igjen og tid nok til trening :D
Velkommen i rockingen Belin! Synes å minnes at det var ømt i et par uker før jeg var tvers igjennom "herdet". Kanskje litt greit at kroppen sier fra slik at man ikke overdriver i begynnelsen :) (tror faktisk på min rockering stod det maks bruk 20 minutt pr dag...)
Tror du at det stod det? Max 20 minutter? Det har ikke jeg fått med meg.
Men idag ble det "bare" 15 minutter og så en time med rask gange.:)
Det stod på en av sidene fra usa, copy and paste: "You should only hoop 20 minutes at a time twice a day maximum." Akkurat samme ringen som jeg har, bare at der heter den Acu hoop eller noe i den duren. Jeg rocker så lenge jeg orker, tolker at den "kun 20 min pr runde" er myntet på utrente amerikanere :D Dessuten finnes det jo egne treningstimer for rocking, og de er sikkert på mer enn 20 minutt tipper jeg.
Åh du koloenorme banan!!! Det gjorde skikkelig nass etter kort tid. :eek:
Tror jeg får ta det litt pø om pø, men det var moro. 5 minutter var nok for meg nå, men øker på etterhvert. Blir nok flink jeg også om jeg bare trener;)
Håper du er klar til rocking i morgen Karissima :)
Jeg rocket i går Fryda men det ser ut til at det fremdeles er for tidlig for i dag har jeg hatt litt vondt når jeg går :( Nå skal jeg på ferie i 2 uker og da må jeg vel være klar for både rocking og annen trim når jeg er tilbake igjen :ja:
Håper dere andre er like ivrig når jeg starter opp igjen :)
Ferskenbeinet
30-06-10, 08:51
Dere rockeguruer, et lite spørsmål:
Er det lettere å rocke med en ring med litt tyngde (1,5kg eller mer) i forhold til sånne gammeldagse plastsaker? Jeg har prøvd de gamle og får det bare ikke til lenger. Var flink på sånn når jeg var lita men nå går det bare ikke! Gidder ikke kjøpe en tung en om jeg kan være ganske sikker på at det ikke heller går liksom! Så på noen i butikken her en dag, datteren min på 6 år forelska seg helt i en 3 kg's ring, men aldri søren om mor skulle prøve den der nei! Ehh
Dere rockeguruer, et lite spørsmål:
Er det lettere å rocke med en ring med litt tyngde (1,5kg eller mer) i forhold til sånne gammeldagse plastsaker? Jeg har prøvd de gamle og får det bare ikke til lenger. Var flink på sånn når jeg var lita men nå går det bare ikke! Gidder ikke kjøpe en tung en om jeg kan være ganske sikker på at det ikke heller går liksom! Så på noen i butikken her en dag, datteren min på 6 år forelska seg helt i en 3 kg's ring, men aldri søren om mor skulle prøve den der nei! Ehh
Jeg har aldri klart å rocke med en slik lett ring. Men med min ring, som veier 1,7 kilo, har det aldri vært noe problem. Den "satt" fra første rock. :D
Ferskenbeinet
30-06-10, 13:58
åhh så bra! Da skal jeg jammen vurdere det! Noen spørsmål her, står helt sikkert i denne 16 siders tråden et sted men :o
Hvor er best plass å kjøpe rocker?
Føler dere at det er effektivt, på hva?
Hvorfor blir en BLÅ?
Hva er forskjellen på utbyttet en får av en 3kgs og en 1,7kgs?
Jeg er helt grønn når det gjelder rockeringer så bær over med meg! :rodme:
åhh så bra! Da skal jeg jammen vurdere det! Noen spørsmål her, står helt sikkert i denne 16 siders tråden et sted men :o
Hvorfor blir en BLÅ?
Her kan du kjøpe slike rockeringer. Der står det og informasjon om valg av str. :)
http://www.treningspartner.no/ukenstilbud.aspx
http://www.rockeringer.no/Rockeringer.html
Hvorfor blir en BLÅ?
Kan hende du får den billig i utlandet, men da kommer frakt og moms i tillegg. Min er kjøpt på www.rockeringer.no, der ligger det også en del info. Ser de har samme ring hos feks G-sport, Intersport, bare at den har annen farge enn min.
Jeg har ikke så mye rundt midjen som skal bort, men merker at jeg er blitt utrolig mye sterkere og strammere i magemusklene. Manuellterapeuten min sa det er knallgod trening for mage/rygg.
Det er jo små slag mot kroppen, siden den er buet på innsiden. Det er ikke alle som blir blå, jeg ble det ikke andre gangen jeg begynte å rocke, men første gangen ble jeg det.
Om du ikke er veldig sterk i rygg/magemuskler vet jeg ikke om det er så lurt å begynne med en på 3 kg. Tror at jeg hadde kommet til og slitt med en tyngre en enn den jeg har. Kroppsvekt har sikkert også noe å si på hvor tung ring man bør/klarer å ha.
Vi har alle vært nybegynnere på rocking så det er bare å spørre om alt du lurer på :)
Jeg rocket i går Fryda men det ser ut til at det fremdeles er for tidlig for i dag har jeg hatt litt vondt når jeg går :( Nå skal jeg på ferie i 2 uker og da må jeg vel være klar for både rocking og annen trim når jeg er tilbake igjen :ja:
Håper dere andre er like ivrig når jeg starter opp igjen :)
Skal du dra langt på ferie? Tror jeg drar om en uke, jeg kan ta ferie når jeg vil siden jeg har så mye fri til gode :p
Jeg er garantert her og rocker når du kommer tilbake, skal ringen med på ferie. Er livredd for å falle ut av den gode rocketralten jeg er kommet inn i, så derfor pakkes den i kofferten og blir med :D
Gratulerer med rockering. :)
De første gangene er det rimelig vondt, men det går og fort over. Ikke ta mer enn noen få minutter om gangen ( i begynnelsen) og så øker du etter hvert som du kjenner at det ikke er så vondt lengre.
Jeg står gjerne i 30 minutter nå, og kjenner ikke noe. Nå har jeg rocket nesten hver dag de siste 7-8 ukene, så det hjelper jo mye.:D
Lykke til Belin! Som det er sagt andre steder i denne tråden så kan man ha på litt tykkere genser eller jakke når man starter hvis det gjør for vondt. Jeg tenker mer "No pain, no gain". Men klart med veldig mye "pain" er det ikke morsomt. Jeg har vært heldig så jeg har ikke hatt såå vondt. Godt polstret fra naturens side ;)
Takk for det jenter! :)
Da er det bare å fortsette til jeg er herdet. Klarte såvidt 2 minutter i dag også. AU! Men jeg skal jaggu ta på meg en tykkere genser neste gang.
Dette MÅ jo funke, så vondt som det gjør.
Skal du dra langt på ferie? Tror jeg drar om en uke, jeg kan ta ferie når jeg vil siden jeg har så mye fri til gode :p
Jeg er garantert her og rocker når du kommer tilbake, skal ringen med på ferie. Er livredd for å falle ut av den gode rocketralten jeg er kommet inn i, så derfor pakkes den i kofferten og blir med :D
Jeg reiser til Portugal og blir der i 2 uker. Har jo rockering liggende der men den får ha ferie den også :) Ser ut som at den eneste treningen jeg kan drive med foreløpig er å gå på tur på flat mark :eek:
Da var dagens lille halvtime med rockeringen unnagjort, samt styrketrening og mil etter mil med plenklipperen :D
God tur Karissima, regner med du får det knallflott der nede :klem: Håper du stikker innom av og til mens du er der nede, slik at vi får høre hvordan det går med deg! (og været)
To timer med padling og 15 minutter med rockeringen. :)
Ferskenbeinet
01-07-10, 10:19
Om du ikke er veldig sterk i rygg/magemuskler vet jeg ikke om det er så lurt å begynne med en på 3 kg. Tror at jeg hadde kommet til og slitt med en tyngre en enn den jeg har. Kroppsvekt har sikkert også noe å si på hvor tung ring man bør/klarer å ha.
Vi har alle vært nybegynnere på rocking så det er bare å spørre om alt du lurer på :)
Takk for svar! magen/ryggen er nok den delen av meg som jeg føler meg sterkest i i utgangspunktet, så gjerne det da vil gå med en 3kgs ring? Dattera mi på akkurat fyllte 6 år rocka jo med den som bare juling! :eek: om ikke mor får til så får hun overta den! ;)
For meg blir det litt til og fra om dagen, men i dag har jeg vært flink. Blåmerkene er nesten borte, og det ble 14 minutter i dag - som foreløpig er det lengste jeg har holdt på. Vrangveien mistet jeg den 2 ganger :mad: men skylder litt på at shortsen er såpass vid at jeg nesten mister den - og brukte litt oppmerksomhet på den.
Ja, ja - sommer, sol og snart stram rundt midjen :p håper og tror jeg :cool:
Så da er dagens trim og dagens skryt unnagjort :p
Takk for svar! magen/ryggen er nok den delen av meg som jeg føler meg sterkest i i utgangspunktet, så gjerne det da vil gå med en 3kgs ring? Dattera mi på akkurat fyllte 6 år rocka jo med den som bare juling! :eek: om ikke mor får til så får hun overta den! ;)
Om du er sterk i rygg/mage hadde jeg nok gått for en som er 3 kg om jeg var deg, blir sikkert mer motstand i den. Og du trenger kanskje ikke rocke så lenge i gangen for å oppnå effekt når ringen er tung. Du kan jo spørre på butikken om det er mulig å deponere på den, slik at du får prøvd den hjemme :)
Så da er dagens trim og dagens skryt unnagjort :p
Flink dame! Denne siden er jo til for at vi skal skryte av oss selv og hverandre :D
Jeg er så innrocket at det går på autopilot med ringen nå, men en dag fikk jeg det bare ikke til vrangveien som du sier. Begynte nesten å lure på om motorikken min hadde gått til streik, for ringen bare datt ned etter et par runder. Så byttet jeg treningsbukse, og vips satt rockingen som den skulle igjen. Var rett og slett stoffet i buksen som ikke "matchet" med materialet i ringen, men snodig nok bare den ene veien!
Glemte jo rent å rapportere at dagens rockerunde er gjort (og styrketrening) :heia:
Flink dame! Denne siden er jo til for at vi skal skryte av oss selv og hverandre :D
Jeg er så innrocket at det går på autopilot med ringen nå, men en dag fikk jeg det bare ikke til vrangveien som du sier. Begynte nesten å lure på om motorikken min hadde gått til streik, for ringen bare datt ned etter et par runder. Så byttet jeg treningsbukse, og vips satt rockingen som den skulle igjen. Var rett og slett stoffet i buksen som ikke "matchet" med materialet i ringen, men snodig nok bare den ene veien!
Merker at klærne betyr en del, men det er ikke bare det på meg ennå i alle fall :o
I dag her jeg gravd i bed og plantet litt av hvert, og rocket over 10 minutter nå. Så nå blir det snart velfortjent middag :)
Kjøpt meg jeg også! Men vi er seriøst uvenner... Får ikke til mer enn kanskje 4 runder før den faller ned.
Gode tips:confused: Eller bare øve,øve,øve:visemuskl
http://tickers.tickerfactory.com/ezt/t/wXZK0Pr/weight.png (http://www.tickerfactory.com/weight-loss/wXZK0Pr/)
Kjøpt meg jeg også! Men vi er seriøst uvenner... Får ikke til mer enn kanskje 4 runder før den faller ned.
Tror nok du bare må øve, øve og øve. :D Men hvis du følger tipsene på denne (http://www.rockeringer.no/Rockeringer.html) siden, kan det jo være det hjelper litt.
Fant denne og. :)
http://www.youtube.com/watch?v=O4DN3KAV1Xg
Har rocket som en helt selv om jeg ikke har skrevet her :heia:
Flink du har vært Zincite, 10 minutter er jo supert!
Er nok bare øvelse som skal til Catwoman, og du får det nok til før du aner ordet av det - plutselig sitter bare rockingen der. Så cluet er å ikke gi opp :)
[quote=Fryda;899044]Har rocket som en helt selv om jeg ikke har skrevet her :heia:
quote]
Trodde nesten du var reist bort jeg men her er du jo :)
Jeg var bare litt nettlat i helgen Karissima :) Håper alt står bra til og at du nikoser deg i Portugal!
I dag ble det rocking og tre timers fjelltur, hvor store deler av turen var bratt - til tider føltes det ut som 90 graders vinkel :D
Queen of Wands
06-07-10, 21:41
Jeg også! Dette var jo så lett som barn, og så sa noen at det var LETTERE med en tung ring!! Det ser jo megaenkelt ut på videoen da. Får gjøre et nytt forsøk...
Dagens rockerunde er ferdig :heia: Ekstratrim ble noen mil med plenklipperen, en dag skal jeg jammen meg ta på skrittelleren når jeg klipper :D
Gratulerer med ny ring Queen of Wands! Er nok en mager trøst, men etter hvert kommer rockingen til å gå som en lek :)
Queen of Wands
06-07-10, 23:06
Bare lurer; er det en helt annen teknikk en med "vanlige" rockeringer? Har sett videoklippet, men ble ikke så mye klokere. Skal fortsette å prøve selvsagt. At jeg ikke skulle få det til tenkte jeg ikke på i det hele tatt! :(
Idag kjøpte jeg meg rokkering og ble kjempeglad da jeg kom over denne tråden!!:D
1,5 kg tung er den, så sikkert et OK utgangspunkt for en slappfisk som meg:D
Men, jeg har et par spørsmål til dere rokkestjerner
- Når dere sier at dere rokker i 10-20+ minutter, vil det si at dere står der uten å miste ringen så lenge?
- Har dere merket noe ømhet i ribbeinene?
Jeg har drevet med ATV kjøring på offroadbaner i mange år og har bristet et par ribbein noen ganger for mye, så er redd for å slå de opp med ringen
Nå sitter jeg her med to blå ringer rundt hele magen og er veldig fornøyd med at jeg har nedsatt smertefølelse:D For gud så vondt det ser ut! Det var virkelig gøy altså, selvom ringen ikke holdt seg der den skulle spesielt lenge av gangen!:p
Idag kjøpte jeg meg rokkering og ble kjempeglad da jeg kom over denne tråden!!:D
1,5 kg tung er den, så sikkert et OK utgangspunkt for en slappfisk som meg:D
Men, jeg har et par spørsmål til dere rokkestjerner
- Når dere sier at dere rokker i 10-20+ minutter, vil det si at dere står der uten å miste ringen så lenge?
- Har dere merket noe ømhet i ribbeinene?
Jeg har drevet med ATV kjøring på offroadbaner i mange år og har bristet et par ribbein noen ganger for mye, så er redd for å slå de opp med ringen
Nå sitter jeg her med to blå ringer rundt hele magen og er veldig fornøyd med at jeg har nedsatt smertefølelse:D For gud så vondt det ser ut! Det var virkelig gøy altså, selvom ringen ikke holdt seg der den skulle spesielt lenge av gangen!:p
Mitt nederste (eller nesten nederste) ribbebein er knekt en gang i tiden og grodd skjevt sammen, men jeg har aldri merket noe til det når jeg rocker.
Jeg rocker sammenhengende i 20-30 minutter, dvs. jeg stopper og snur ringen andre veien - slik at jeg får rocket like lenge hver vei. Og jeg mister ikke ringen ned.:D
Har ikke fått lagt inn mitt de siste dagene, men jeg har rocket ca 10-15 minutter hver dag. I tillegg til de vanlige treningsturene. Har begynt å "gå varm" fjell-skoene mine, da målet er Besseggen i helgen. :p Drar i morgen tidlig, så da hører dere ikke fra meg på nesten 1 uke.
Kos dere videre i "sommervarmen". :D
Bare lurer; er det en helt annen teknikk en med "vanlige" rockeringer? Har sett videoklippet, men ble ikke så mye klokere. Skal fortsette å prøve selvsagt. At jeg ikke skulle få det til tenkte jeg ikke på i det hele tatt! :(
Jeg tror at man må "vanlige" rockeringer må ha mer kraft i bevegelsene, siden ringen der ikke har fart nok til å drive seg selv rundt. Hmm, vanskelig å forklare hva jeg mener. Men det er lettere å rocke med disse tyngre ringene. :)
Dagens rock'n roll er unnagjort :heia:
loone: jeg rocker 20 - 30 min hver dag og kunne sikkert holdt på lengre også uten at ringen falt ned, men jeg har liksom fått dosen min når den tiden er gått :p
queen of wands: teknikken er den samme, bare at man bruker mindre bevegelser når man rocker med tung ring. Jeg har vanlig lett plastring også, men ser ut som en duracellkanin når jeg rocker med den :D
ina64: håper du får en knallfin tur! jeg fyker av gårde på fredag, men kommer til å være her inne likevel. Både fjellskoene og rockeringen skal nemlig være med meg på tur så :)
Tusen takk for svar!:D
Nå har jeg rokket meg gul og blå, bokstavelig talt, slik ser jeg nemlig ut rundt store deler av mage og rygg nå: http://loonesverden.blogg.no/1278610179_synlig_resultat_av_ro.html
Har fått inn teknikken nå, så mister den ikke jeg heller:D Men, må stoppe etter en stund, for det GJØR SÅ VONDT!! Håper kroppen snart blir herdet. Kan ikke drive å gå på stranden når jeg ser sånn ut!
Lykketil med Besseggen, det blir spennende å høre hvordan det har gått når du kommer tilbake Ina64:)
Håper det går bedre med vondten og blåflekkene loone :)
Jeg er på ferie, men har rockeringen med og har rocket som bare det :heia: I tillegg har det blitt maaange timer med fjelltur!
Har ikke fått rocket noe, men har gått Besseggen. Gikk om lørdagen i et strålende vær! Er utrolig godt fornøyd med turen og egen innsats. :p
Jeg rocket både i går og i dag, leeenge :heia: Har vært ute på tur og står nå på farten og skal ut på kveldsskogstur igjen. Melder meg frivillig hver gang hunden skal luftes, verdens beste turkompis :D
Flink du har vært Ina64 :heia: Har du lenge igjen av ferien?
Jeg rocket både i går og i dag, leeenge :heia: Har vært ute på tur og står nå på farten og skal ut på kveldsskogstur igjen. Melder meg frivillig hver gang hunden skal luftes, verdens beste turkompis :D
Flink du har vært Ina64 :heia: Har du lenge igjen av ferien?
Jeg er lærer, så jeg har lang ferie. Begynner ikke på jobb igjen før 12. august. Skal gå fra hytte til hytte på Hardangervidda i slutten av juli. :) Gleder meg veldig til det og.
Får rocket ca 15-20 minutter hver dag, og gleder meg stort over at jeg har funnet bikini-formen. Nå venter jeg bare på bikini-været. Har faktisk kjøpt meg tre nye bikinier i år! :heia:
Har hund vi og, en Finsk Lapphund. Hva slags hund har du?
Lørdagsrocken og tretimers fjelltur er i boks :heia: Jeg rocker ca halvtimen hver dag selv om jeg ikke husker å skrive det her inne nå når jeg er på ferie. Har som sagt ringen med meg og nå har resten av feriefolket kastet seg på bølgen slik at vi er et helt gjeng som rocker på omgang. Innsatsen står til 10 og stilen til 2 så lattermusklene er også trimmet :D
Jeg har en lundehund, helskjønn turkompis :p Hvor lenge har dere tenkt å bruke på turen på Hardangervidda? Jeg har mine barneår i Hardanger så jeg har vært mye der :)
Vi bruker normalt ( går hvert år) ca 4-5 dager. I år skal vi gå i området rundt Geiterygghytta.
Men nå husker jeg at jeg ikke har rocket i dag, så jeg får vel hive meg rundt. :D
Har som sagt ringen med meg og nå har resten av feriefolket kastet seg på bølgen slik at vi er et helt gjeng som rocker på omgang. Innsatsen står til 10 og stilen til 2 så lattermusklene er også trimmet :D
Høres artig ut :lol: Har begynt å rocke igjen men tar det rolig nå i børjan. Ikke så mange minuttene men det bør vel ikke ta så altfor lang tid før jeg er ordentlig igang :heia:
Blir kjekt når du er tilbake her etter ferien :klem:
TrillTrall
28-07-10, 23:46
Ble så inspirert da jeg så rocketråden at jeg sporenstreks ommøblerte halve stua (den ringen tar innmari stor plass!) og rocket i 10 min. :) Håper naboen under ikke oppholdt seg på stua i det jeg dyttet unna møblene...
Rocking er kjempegøy - så hvorfor gjør jeg det ikke jevnlig!?
Rocker ikke hver dag - men jeg holder på litt her og der :) glad for at jeg ikke trenger å ommøblere for å gjøre det, da hadde det nok blitt lite rocking.
Har fremdeles gamle blåmerker - tar innmari lang tid før de forsvinner :(
Jeg har begynt å lure på om det er veldig viktig å rocke like lenge hver vei, eller om det er de samme musklene uansett som får kjørt seg?
Jeg låner en rockering av ei venninne som er gravid, men jeg får det jo fader ikke til! Slet dere andre i starten? Jeg klarer bare å "snurre" ringen en runde eller to :D
TrillTrall
05-08-10, 17:31
Jeg låner en rockering av ei venninne som er gravid, men jeg får det jo fader ikke til! Slet dere andre i starten? Jeg klarer bare å "snurre" ringen en runde eller to :D
Hva slags ring har du? Jo tyngre og større den er jo lettere er det! Stå med bena i hoftebredde fra hverandre og det ene littebitt lengre frem enn det andre. Gi ringen litt fart med hendene og vugg frem og tilbake med hoftene, du skal ikke rocke _rundt_.
Jeg har begynt å lure på om det er veldig viktig å rocke like lenge hver vei, eller om det er de samme musklene uansett som får kjørt seg?
Jeg har lurt på det samme tidligere og fikk da nedenstående svar fra en annen i tråden
(Tenkte bare jeg skulle skyte inn at det er smart å rocke begge veier. Kanskje ikke så mye for selve treningens skyld, men for motorikken i kroppen og for å treffe alle muskelgrupper.
Du bruker ikke nødvendigvis de samme musklene på å rocke med klokka som mot klokka. Og ingen vil vel ha et stramt høyrelår og et slapt venstrelår? )
Jeg har lurt på det samme tidligere og fikk da nedenstående svar fra en annen i tråden
(Tenkte bare jeg skulle skyte inn at det er smart å rocke begge veier. Kanskje ikke så mye for selve treningens skyld, men for motorikken i kroppen og for å treffe alle muskelgrupper.
Du bruker ikke nødvendigvis de samme musklene på å rocke med klokka som mot klokka. Og ingen vil vel ha et stramt høyrelår og et slapt venstrelår? )
Takk for svar, det var det jeg trodde først... men så begynte jeg å lure allikevel. Da er det bare å bruke klokka videre :)
Nå har jeg ikke fått rocket på over en uke, og jeg sliter for å komme i gang igjen. Tror jeg rett og slett skal gå og ta en liten rockerunde nå jeg.:D
Hva slags ring har du? Jo tyngre og større den er jo lettere er det! Stå med bena i hoftebredde fra hverandre og det ene littebitt lengre frem enn det andre. Gi ringen litt fart med hendene og vugg frem og tilbake med hoftene, du skal ikke rocke _rundt_.
usikker på vekten, men hun hadde visst bestilt den tyngste :confused: den veier a litt! takk for tipset, nå gleder jeg meg til å komme hjem å prøve igjen! jeg har prøvd å rulle på hoftene for å snurre den rundt jeg! skal teste ut denne vuggingen isteden :D
usikker på vekten, men hun hadde visst bestilt den tyngste :confused: den veier a litt! takk for tipset, nå gleder jeg meg til å komme hjem å prøve igjen! jeg har prøvd å rulle på hoftene for å snurre den rundt jeg! skal teste ut denne vuggingen isteden :D
Du kan jo ta en titt på denne videosnutten :)
http://www.youtube.com/watch?v=3AP1uzNCkBE
TrillTrall
06-08-10, 13:45
Ååååå! Det er så gøy! Bare synd vi har en voksen- og en barnering fordelt på to husstander og voksenringen er hos meg - hvor jeg ikke er om dagen. :p Og barneringen, som er mindre og mye lettere, er MYE vanskeligere å bruke! På en god dag klarer jeg kanskje 50 omdreininger med barneringen, med voksenringen kan jeg stå i det uendelige uten at den faller ned. :)
Krøllerellerei
06-08-10, 13:49
Hm, jeg har hatt en sånn lei tendens til å kjøpe alskens utstyr og så blir det bare brukt en liten stund, fordi det blir kjedelig. Hvordan er det med rockingen, blir det kjedelig? Ser dere TV mens dere holder på, eller? Og hvordan merker dere at den "virker"?
TrillTrall
06-08-10, 14:00
Hm, jeg har hatt en sånn lei tendens til å kjøpe alskens utstyr og så blir det bare brukt en liten stund, fordi det blir kjedelig. Hvordan er det med rockingen, blir det kjedelig? Ser dere TV mens dere holder på, eller? Og hvordan merker dere at den "virker"?
Jeg ser gjerne på tv mens jeg rocker, men det går i perioder da. Mange hevder at de har gått inn flere cm rundt livet i løpet av en mnd ved å rocke f.eks. 15 min daglig.
det ser jo lekende lett ut. gleder meg til å prøve på den RETTE måten. det pleier være ganske vesentlig å gjøre det rett :D
Krøllerellerei
06-08-10, 14:38
Mange hevder at de har gått inn flere cm rundt livet i løpet av en mnd ved å rocke f.eks. 15 min daglig.
Takk for svar! Jeg skal tenke litt til på det, kanskje jeg lar meg inspirere ennå mer ved å følge med i denne tråden!
Hvordan er det med rockingen, blir det kjedelig? Ser dere TV mens dere holder på
Noen ganger ser jeg på tv og andre ganger rocker jeg mens jeg hører på musikk. Liker egentlig best det siste alternativet :)
Da er jeg tilbake fra ferie, ringen er pakket ut, satt sammen og jeg har rocket min daglige dose :heia:
Håper alle har hatt en flott sommer og er klar for en rockende sensommer/høst :D
Da er jeg tilbake fra ferie, ringen er pakket ut, satt sammen og jeg har rocket min daglige dose :heia:
Håper alle har hatt en flott sommer og er klar for en rockende sensommer/høst :D
Jeg er klar. Har fått rocket mellom 10 og 15 minutter de siste dagene, så formen er på stigende kurs.:D
Hei Fryda , kjekt å ha deg tilbake :klem:Håper du har hatt en fin ferie.
Har fått rocket litt men nå er det full stans igjen. Har skadet en tå og kneet er fremdeles ikke bra. I dag er det særs ille og jeg har måttet finne frem en krykke igjen :eek: Bør vel ta en tur til legen og få det sjekket.
Jeg får sitte her og heie på dere andre :heia:
Da har jeg gjort unna onsdagens rockerunde :heia:
Takk for det Karissima :klem: Ferien har vært flott, om 5 uker skal jeg ha ferie igjen så det er bare å fortsette vedlikeholdet av bikiniformen :D Synd at du skulle være så uheldig, håper du er bedre i dag!
Så flott at du enda henger med her inne på rockingen Ina64, er det i morgen du begynner på jobb igjen?
Da har jeg gjort unna onsdagens rockerunde :heia:
Takk for det Karissima :klem: Ferien har vært flott, om 5 uker skal jeg ha ferie igjen så det er bare å fortsette vedlikeholdet av bikiniformen :D Synd at du skulle være så uheldig, håper du er bedre i dag!
Så flott at du enda henger med her inne på rockingen Ina64, er det i morgen du begynner på jobb igjen?
Jepp, jeg startet på jobb igjen i dag. Og endelig er det noen som kommenterer at jeg har gått ned nesten 7 kilo. :heia:
Har rocket i dag og ("bare" 15 minutter), men alt teller. Nå skal jeg øyeblikkelig ut på dagens treningsrunde, en rask jogg/gå/intervall tur på ca 1 time og 15 minutter. Med mindre vi slår den "rekorden" i dag. :D
Heia
Prøver meg igjen og håper det går bra nå. Rocket 10 min i dag og skal prøve å rocke litt hver dag. Håper dere andre kommer tilbake i tråden også :)
Heia
Prøver meg igjen og håper det går bra nå. Rocket 10 min i dag og skal prøve å rocke litt hver dag. Håper dere andre kommer tilbake i tråden også :)
Det er jo kjempeflott!
I dag fikk jeg rocket 21 minutter, ellers er målet å iallefall rocke 10 minutter hver dag.:)
Jeg er her, har bare vært så innmari hektisk at jeg omtrent ikke har hatt tid til å være innom nettet - man må utnytte hvert sekund uten regn her nord :D
Har rocket, og rocket dagens dose :heia:
Flinke dere er Karissima og Ina64!
Da var onsdagens runde rocket :heia: Er så sur nordavind ute at i dag ble det tidlig kveld med huslige/utenomhuslige gjøremål!
Har fått rocket jeg og, 22 minutter i dag. :heia: Er spent på hvordan det er å holde motivasjonen oppe nå som bikinisesongen er over. Men heldigvis liker jeg å rocke, og belønningen er jo en sterkere indre stabilitet i tillegg til smalere midje, flottere rumpe og lår.:D
Er med jeg også :heia:10 min på meg. Ikke all verdens men bedre enn ingenting :)
Er med jeg også :heia:10 min på meg. Ikke all verdens men bedre enn ingenting :)
Helt klart bedre enn ingen ting! :heia:
Torsdagenrunden er ferdigrocket :heia:
Min motivasjon ligger i målbåndet, kom plutselig på at jeg ikke hadde målt cm siden før ferien. Hadde gått inn enda noen cm i midjen :D
10 minutter er en super start og alt er jo bedre enn ingenting Karissima :klem:
Torsdagenrunden er ferdigrocket :heia:
Min motivasjon ligger i målbåndet, kom plutselig på at jeg ikke hadde målt cm siden før ferien. Hadde gått inn enda noen cm i midjen :D
10 minutter er en super start og alt er jo bedre enn ingenting Karissima :klem:
Jeg går ikke mer inn i midjen jeg. Tror jeg har lagt på 71 cm i flere måneder. :rolleyes:
Men kanskje jeg skal måle litt i morgen og.:D
Ja 10 min får holde foreløpig. Bare deilig å være i gang igjen :)
Så flott at midjen har blitt smalere Fryda :heia:Er det p.g.a rockingen ? Kanskje jeg burde begynne å måle meg jeg også :ja:
Trodde heller ikke jeg kom til å gå inn mer i midjen Ina64, lå på 62 cm i månedsvis, men nå var den 59 cm og det på kveldingen. Så alt er mulig :p
Tror garantert det skyldes rockingen Karissima, for jeg har ikke gått ned mer i vekt. Jeg begynte å måle cm en periode vekten stod bomstille. Syns det er like mye motivasjon (om ikke enda mer) i å se cm'ene minke som gram blir borte :)
TrillTrall
19-08-10, 21:58
Trodde heller ikke jeg kom til å gå inn mer i midjen Ina64, lå på 62 cm i månedsvis, men nå var den 59 cm og det på kveldingen. Så alt er mulig :p
Er du 59 cm rundt midja?!?!?! Nå fikk du meg med mine 71 til å føle meg feit... Er det virkelig mulig å være "utvokst" og så smal rundt livet? :eek:
Du rager kanskje ikke så mange cm over bakken heller ?
Nå måtte jeg le, er ferdig utvokst for lenge siden TrillTrall! Det er nok bare det at kiloene aldri har lagt seg rundt midjen hos meg og jeg er spebygd. Selv på mitt tyngste var det liksom ikke der de satt.
Nei Karissima, jeg har ikke all verdens mange cm å rage med, 165 cm fra tå til topp.
TrillTrall
19-08-10, 22:41
Nå måtte jeg le, er ferdig utvokst for lenge siden TrillTrall! Det er nok bare det at kiloene aldri har lagt seg rundt midjen hos meg og jeg er spebygd. Selv på mitt tyngste var det liksom ikke der de satt.
Nei Karissima, jeg har ikke all verdens mange cm å rage med, 165 cm fra tå til topp.
Jeg er myyye lavere enn deg. :) Og jeg kjenner jo ribbeina og hoftekammen om jeg klemmer litt på siden der så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kunne vært 12 cm smalere rundt livet. :) Du er nok adskillig spinklere i beinbygninga enn meg ja. :) :ja:
Da er du jo ikke så mye lavere enn meg men MYE smalere :ja: :klem:
Er du 59 cm rundt midja?!?!?! Nå fikk du meg med mine 71 til å føle meg feit... Er det virkelig mulig å være "utvokst" og så smal rundt livet? :eek:
Siden vi ligger likt på midjemål, ble jeg litt nysgjerrig på hvor høy du er.:D
Dvs. jeg målte meg i dag, og var faktisk nede på 70.
Det som er enda mer kjekt, er at jeg er 7 cm smalere om hoftene enn jeg var når jeg startet å måle meg. :heia:
Fredagens rockerunde er gjort med sukk og stønn - jeg var møkklei og veldig klar for sofaen etter 12 minutter. Derfor har jeg innvilget meg selv helg nå, venter på mat og snart et glass rødvin :D
Så bra Ina64, du må jo merke kjempeforskjell på klærne :heia:
TrillTrall
20-08-10, 20:49
Siden vi ligger likt på midjemål, ble jeg litt nysgjerrig på hvor høy du er.:D
Dvs. jeg målte meg i dag, og var faktisk nede på 70.
Det som er enda mer kjekt, er at jeg er 7 cm smalere om hoftene enn jeg var når jeg startet å måle meg. :heia:
152 cm... Ikke så mange cm å skryte av med andre ord. :cool: Men akkurat passe på alle måter ifølge Lille Gubben. :)
Tok en runde med ringen i morges og kanskje det blir en runde til i kveld. Får se om jeg gidder litt senere mens jeg ser på Amanda :)
Søndagsrocken er unnagjort :heia: minuttene bare flyr avsted når jeg glor på noe interessant på tv'n samtidig som jeg rocker!
Går det bra med deg og rockingen Karissima? merker ikke noe til kneet?
Søndagsrocken er unnagjort :heia: minuttene bare flyr avsted når jeg glor på noe interessant på tv'n samtidig som jeg rocker!
Går det bra med deg og rockingen Karissima? merker ikke noe til kneet?
Nei har ikke merket noe i kneet men i dag har jeg tatt fri fra rockingen :) Fra i morgen av har jeg tenkt å starte opp igjen med Zumba også :heia:
TrillTrall
22-08-10, 22:32
Supert at denne tråden holdes i hevd jevnlig, det gjør at jeg får ånden over meg og rocker litt når jeg ser den! :D
Det er kjempegøy! I sommer har jeg fått teken på ungenes ring (nå ble jeg usikker på den er 2B eller 3B http://www.rockeringer.no/Storrelser.html) i sommer og har brukt den ettersom den står hos kjæresten der vi har vært hele sommeren. I kveld er jeg i egen heim igjen og har brukt min egen ring på 1,7 kg og jøjje meg så stor forskjell det var!!!! Så sannsynligvis er ungene sin 2B på 730 gram...
Mandagsrocken er passé :heia: Rocket mens jeg ventet på at middagen skulle bli ferdig, her utnyttes hvert minutt når det er godvær ute!
Er spent å høre hvordan det gikk med oppstart på zumbaen Karissima. Har det så travelt utendørs for tiden at trimmen blir i form av slike kjedelige mågjøremål :p
Hyggelig at vi kan være til motivasjon TrillTrall! Syns du er knalltøff hvis du har rocket med en ring på 730 gr, selv har jeg en som sikkert ikke er mer enn 500 gr, men jeg ser ut som Duracellkaninen når jeg prøver å rocke med den :D
Er spent å høre hvordan det gikk med oppstart på zumbaen Karissima. Har det så travelt utendørs for tiden at trimmen blir i form av slike kjedelige mågjøremål :p
Det gikk veldig fint det Fryda. Tok bare kortversjonen i dag etterfulgt av rocking og kneet kjennes helt fint ut . Var deilig å komme igang igjen :)
Jeg har rocket til et fantastisk måneskinn :heia:
Flink du er som er kommet i gang Karissima, det er ofte det verste - den dørstokkmila kjennes noen ganger ut som den er ti mil!
TrillTrall
24-08-10, 22:38
Hvor lenge rocker dere i gangen? Daglig eller jevnlig eller blir det mer sporadisk?
Hvor lenge rocker dere i gangen? Daglig eller jevnlig eller blir det mer sporadisk?
Rocker stort sett hver eneste dag, kan telle de få dagene jeg ikke har gjort det siden jeg begynte nå i vår. Ringen var til og med med meg på ferie :D Blir som regel alt fra 15 til 25 minutt, på mindre inspirerte dager prøver jeg å få minimum 10 minutter - da er alt over bonus :p
Stort sett daglig, og da alt fra 10 minutter til 30 minutter. :)
Ferdigrocket for i dag :heia:
Reiser til middelhavet om knappe tre uker og får nesten litt abstines på forhånd ved tanken på at jeg må være uten ringen i flere uker :D
Reiser til middelhavet om knappe tre uker og får nesten litt abstines på forhånd ved tanken på at jeg må være uten ringen i flere uker :D
Hvordan i alle dager skal du klare å kose deg i syden uten rockering ? Ta og putt den i kofferten du :lol:
Ferdig med dagens økt :heia:
Dagens økt ble 15 min og det var eneste trimming i dag :)
Tidlig ferdig med dagens økt . Ble 10 min i dag :D
Hvor er dere forresten alle sammen ??? Ikke reist ennå vel Fryda . Jeg reiser snart igjen jeg også og denne gangen får jeg ihvertfall brukt ringen når jeg er i Portugal
http://www.amazing-animations.com/animations/happy2.gif
Jeg er enda ikke dratt, og har rocket 35 minutter i dag :heia: glemte helt av tiden mens jeg så noe morsomt på tv'n!
Tro meg Karissima, hadde vi skulle vært på samme sted hele tiden hadde jeg glatt tatt med ringen, men vi skal mange steder så det blir nok mest bare mas og montere og demontere til stadighet :p
Fikk du blåmerker når du startet opp igjen med rockingen, eller gikk det helt greit?
tar fram rockeringen igjen imorgen og skal prøve hver dag.. husker jeg var helt elendig i værtfall ei uke sist jeg starta med den:P
Jeg er enda ikke dratt, og har rocket 35 minutter i dag :heia: glemte helt av tiden mens jeg så noe morsomt på tv'n!
Tro meg Karissima, hadde vi skulle vært på samme sted hele tiden hadde jeg glatt tatt med ringen, men vi skal mange steder så det blir nok mest bare mas og montere og demontere til stadighet :p
Fikk du blåmerker når du startet opp igjen med rockingen, eller gikk det helt greit?
Nei denne gangen slapp jeg unna blåmerkene Fryda :heia: Skjønner ikke at du orker hele 35 min :eek: Holder med 10-15min for meg :lol:
tar fram rockeringen igjen imorgen og skal prøve hver dag.. husker jeg var helt elendig i værtfall ei uke sist jeg starta med den:P
Kanskje det går bedre denne gangen :)
Oi, moro med en egen rockeringtråd!! Har en rockering som ligger å støver ned, kanskje på tide å begynne å bruke den!?
Hvordan går jeg frem i starten? Noen få minutter de første dagene??
Oi, moro med en egen rockeringtråd!! Har en rockering som ligger å støver ned, kanskje på tide å begynne å bruke den!?
Hvordan går jeg frem i starten? Noen få minutter de første dagene??
Er nok lurt å starte med noen få minutter ja. Hvor tung ring har du ?
Er ikke helt sikkker.. Enten 1,5 kg eller 1,7 ;)
Ferdig med søndagens rockerunde :heia:
Tidlig ferdig med trim i dag Fryda :) Jeg må nok drøye en god stund ennå slik at maten får synke litt. :D
Vi skulle ikke lagd en tabell, så holder vi lettere oversikt over rockingen??
Vi skulle ikke lagd en tabell, så holder vi lettere oversikt over rockingen??
Hvordan hadde du tenkt deg den da ?
Dagens rocking unnagjort .Ble litt sent i dag men jeg fikk nå gjort det . Burde kanskje øke litt på men foreløpig holder det med 10 min :)
Tenkte en oversikt som alle kopierer og skriver seg inn på. Nå aner jeg ikke hvordan vi lager tabell her inne, men kan jo f.eks. skrive slik:
UKE 35:
NIK: ... min
Karissma: .... min
osv... så skriver vi på hver gang vi har nye min ;)
Tenkte en oversikt som alle kopierer og skriver seg inn på. Nå aner jeg ikke hvordan vi lager tabell her inne, men kan jo f.eks. skrive slik:
UKE 35:
Hver enkelt kan jo sette inn antall min i signaturen sin slik du ser noen har gjort for trim
UKE 35:
På et annet forum skriver vi det opp slik:
Mine mål for uke 34
Rocke minst fem dager og minst 10 minutter hver gang.
Tirsdag: 17 minutter + 25 minutter på Elipsemaskinen.
Onsdag; 17 minutter + halvannen time med trening på Atletix
Lørdag: 12 minutter
Søndag: 20 minutter + trimtur på 90 minutter
Mål for uke 35
Rocke i tre dager og minst 10 minutter hver gang.
:::::::
Alle oppdaterer sine egne innlegg.:)
Hver enkelt kan jo sette inn antall min i signaturen sin slik du ser noen har gjort for trim
Det var jo og en god ide! :)
Ina 64 - likte ideen din :)
I dag måtte rockingen vike plass for feber og tørkepapir :mad: Satser på at det er noe som forsvinner like fort som det kom, har ikke tid til influensa nå!
I dag måtte rockingen vike plass for feber og tørkepapir :mad: Satser på at det er noe som forsvinner like fort som det kom, har ikke tid til influensa nå!
Uff stakkars deg. God bedring :klem:
Ble ingen rocking på meg hverken i går eller i dag :(
Skal være flink resten av uken :D
Takk Karissima :klem: Har ikke blitt noen rocking på meg heller i dag, feber og sår hals er kjedelige greier! Men, du verden så mye rart jeg har sett på tv'n, til og med Derrick :D
Takk Karissima :klem: Har ikke blitt noen rocking på meg heller i dag, feber og sår hals er kjedelige greier! Men, du verden så mye rart jeg har sett på tv'n, til og med Derrick :D
Derrick er vel ikke det verste en kan se på :D Hadde en slapp kveld foran tv i går jeg . I dag måtte jeg ta meg selv i nakken og trimme litt så det har blitt både zumba og rocking. Er ikke så veldig motivert for tiden dessverre men håper jeg klarer å komme inn i en fin rytme igjen :)
Tok frem ringen igjen i dag, og skal fortsette fremover! :heia:
15 minutter 1. september fin start :D
Så hyggelig at dere henger dere med på tråden her mamma87 og Lava :D
Sånn passelig i form igjen og har rocket i dag :heia:
Kaster meg på Karissimas ide om å ha rockeminutter i signaturen. Siden jeg skal være borte store deler av september blir målet 300 minutter og som sagt er 16 av de fullført :p
Hyggelig at du er med i rockingen igjen Lava og velkommen innom mamma87 :blomster:
Så kjekt at du er tilbake Fryda :suss:
Satt 300 min. som mål jeg også men aner ikke om jeg klarer det :) Da bør jeg rocke litt mer enn 10 min. daglig som er det jeg har gjort hittil :eek: Må jo regne med at det blir noen dager uten rocking også :D
TrillTrall
03-09-10, 23:25
30 min rockering! :) Så på tv og vips! hadde det gått en halvtime gitt. :D
12 minutter rocking i dag :heia:
Da er jeg tilbake etter en flott helg i Sogndal, og jeg har fått rocket i 15 minutter i dag. I går var det en liten fjelltur i Sogndal, og jeg hadde glemt hvor bratt det er der. :D
Har ikke oppdatert her på noen dager. Rocket 10 min mandag,tirsdag og i dag :heia:
Da er jeg tilbake i Norge igjen og har fått rocket :heia: startet forsiktig med 15 minutter, for jammen kjentes det at jeg har vært noen uker uten ringen!
Håper ikke alle er forsvunnet, eller har falt helt av rockelasset :D
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.