View Full Version : Rocketråden!
Nå har jeg funnet fram rockeringen som sambo fikk til jul, og endelig (etter 20 år) lært meg å rocke :D Det er en stor tung "trene" rockering.
Så jeg tenkte å begynne å trene med denne hver dag. Jeg har fått med deg at det er mange her inne som eier en slik rockering, men har følelsen av at mange ringer står ubrukt og nedstøvet i et skap. Derfor lurer jeg på; Er noen med meg å rocke HVER dag frem til sommeren?? Det er lettere å huske å få det gjort hver dag hvis man er fler:)
Hvem er med?:D
Jeg har ikke rockering, men kan kanskje rocke på Wii Fit?
Jeg er gjerne med på rocking, selv om jeg neppe blir å klare hver dag! Tror nemlig jeg fort kan gå lei da :)
Jeg kan nok sikkert rocke hver dag med deg, ja. Blir variasjon i hvor mye jeg tar, avhengig av hva jeg trener ellers, men absolutt - rocking hver dag har nok bare positive sider.
I'm in!
Tror jammen jeg skal finne frem mine også.Har 2 stk. En er sammenleggbar men den får jeg ikke til noe på så får ta i bruk den jeg kjøpte først. Hvor mange runder klarer dere ? Jeg er ikke noe flink men øving gjør mester :)
Så bra at noen er med:D Jeg har rocket hver dag, men mengden har variert siden magen er vond nå i starten. Har fått noen blåmerker, og etter endel rocking i dag blir det sikkert ikke noe bedre i morgen. Magen må vel bare herdes;)
Liker forresten den trenings-tickeren du har Karissima. Tror jeg må skaffe meg en sånn. Det kan jo hjelpe på den dårlige motivasjonen jeg har til trening nå de siste ukene.
Starter i morgen jeg :) Ny mnd og ny start, forhåpentligvis bedre resultat enn i febr for da klarte jeg ikke målet jeg hadde satt meg :( Hvor mange min. rocker du om dagen da ?
Knoll og Tott
28-02-10, 21:16
Åh - har ikke snakket om annet den siste tiden - jeg vil skaffe meg rockering! Hvilke har dere, hvor er de kjøpt og hva koster de?
Mine er gamle og jeg husker dessverre ikke hva de kostet:( Du kan jo sjekke litt på nettet :)
Åh - har ikke snakket om annet den siste tiden - jeg vil skaffe meg rockering! Hvilke har dere, hvor er de kjøpt og hva koster de?
Anbefaler denne fra Treningspartner. Jeg har den tyngste (1,7 kilo)
http://www.treningspartner.no/uploads/bilder/produkter/1656-2-kari.jpg
Kan kjøpes her:
http://www.treningspartner.no/produkt/1656_Rockering_1,7_kg.aspx
Dere som ikke får det til, bør absolutt prøve de største og tyngste modellene. Mye mye lettere å rocke med enn de lette. Jeg sliter litt med vanlige rockeringer fra lekebutikken, men jeg mister omtrent aldri den tunge treningsringen.
Da er jeg i gang med rocking. 5 min og det meste jeg klarte var 116 runder. Ikke så aller verst vel :)
Da var dagens rocking unnagjort! Tok 150 runder hver vei, er innmari lenge siden jeg har rocket og regner med at jeg kommer til å se ut som et atlas i morgen :D
Får dere til å rocke rundt stompen? ble bare 30-40 runder der før den deiset i gulvet :rolleyes:
Jeg har også den rockeringen med fargene på, min er 1,5 kg og ypperslig å rocke med!
Da er du jo kjempeflink. Jeg får bare til den ene veien jeg :(
Øvelse gjør mester, skal se du snart får det til alle veier Karissima :) Forresten, hvilken type rockering har du? en slik som dr. babe la ut på bildet over eller annen type?
Nei jeg har ikke den på bildet. Er det den du har? Min er en gammel fra leketøysbutikk :) Har en annen også som er sammenleggbar men den får jeg det ikke til med i det hele tatt:(
Jeg er også igang! :cool:
Gleder meg til å kunne ta bilder av de fine fargenyansene som sikkert vil dukke opp. Jeg gidder ikke telle "omdreininger", men jeg satte på kjøkkenklokka og rocket 5 min hver vei. Mistet den en gang i starten på feil vei, så jeg også merker at det er en stund siden ringen var i bruk sist.
åi, da er jeg mildt sagt imponert over at du klarte 116 runder :blomster:
Jeg har den på bildet og den er utrolig lett å rocke med, sikkert pga tyngden. Kjøpte meg en på lekebutikken, men den sleit jeg så fælt med at den er donert til naboungene :D Har prøvd en sammenleggbar (fra synnøves rockering) og den gikk det heller dårlig med. Etter at jeg kjøpte den på bildet gikk det som sagt som en lek!
Ja da er det kanskje håp for meg også hvis jeg går til anskaffelse av den dere har :)
Uten tvil, er sikker på du kommer til å overgå oss andre! Ser de har en på Intersport som ligner min, Casall. Om du har en butikk i nærheten får du sikkert prøvd en for å finne tyngden du liker :)
Sjekket på g sport for de er nærmere her. De har casall men den er sammenlegg bar.Er din det?
Det er samme type hos G-sport som hos Intersport ser jeg. Min er også sammenleggbar, men ser at den har flere ledd enn Casalls uten at det spiller noen rolle vil jeg tro. Dette er ledd som du kan ta helt fra hverandre, ikke som den andre typen med strikk inni.
Får gå og se på de en dag. Artig dette :)
Har vært og kjøpt ny rockering i dag og nå skjønner jeg hvorfor dere snakker om fargenyanser på kroppen ja :) Dette er jo virkelig skikkelig trening. Det morsomme var at da jeg etterpå prøvde den gamle fra lekebutikken var den jo så lett som en fjær og umulig å få rundt kroppen:stortsmil
Å så bra, Karissma!
Jeg fortet meg å pine meg gjennom rockingen rett etter jobb, mens ungene satt i ro og spilte DS/så på NRK super. Det var ganske ømt, men jeg tok de samme 5 minuttene hver vei i dag også og håper det blir bedre om 1-2 dager.
Faktisk ikke så mye å se, så kanskje jeg er såpass fettpolstret at det ikke blir blåmerker. Juhu liksom...
Grattis med ny rockering Karissima, jeg visste det ville gå som en lek med den nye ;)
Blir nok bedre når kroppen er "herdet" litt dr.babe, skal se vi ender opp med sixpack og muskler av stål :D
Har ikke rukket å rocke i dag, skal la middagen synke litt ned først. Etter det er det ingen unnskylding, da skal bilringen til pers!
He he. Det var ikke bare lett å begynne med en tung ring men det kommer nok til å gå seg til. Skjønner ikke hvordan dere klarer begge veier, tror aldri jeg kommer til å greie det og er det strengt tatt nødvending ???:D
Lurer på hvor det har blitt av hun som startet denne tråden :confused:
Rocket 10 minutter, tør ikke mer siden jeg nettopp er startet opp igjen.
Jeg er jammen ikke sikker karissima om det er nødvendig å gjøre det begge veier. Så bare et sted her inne at det stod de delte det opp og rocket begge sider. Skal sies at jeg sliter med stilen når jeg rocker "feil" vei, til og med katta var skeptisk når jeg satte i gang :D Får du til over stompen? Lurer på om det har noen hensikt å rocke der...
Har ikke prøvd stompen ennå. Har mer enn nok med å få den rundt livet jeg :lol: Kommer til å ta det litt rolig til å begynne med for denne kjennes godt ja
Tror det stod på min at man bare skulle bruke den 2 minutt de første dagene, og maks 20 minutt i slengen (selv om jeg tror jeg er møkklei før 20 min er gått :p). Fulgte det med noen bruksanvisning/instruksjon på din ring?
Har fått lånt meg rockering, så skal ta rocke litt før jeg skal finne senga;)
Nei det fulgte ikke med bruksanvisning .For min del tror jeg det holder lenge med 5-10 min. Jeg trener Zumba i tillegg og blir ganske støl av det også :)
Har fått lånt meg rockering, så skal ta rocke litt før jeg skal finne senga;)
Gøy :) Kom med en tilbakemelding da
Supert bollemor at du slenger deg med :) blir spennende å høre om dine erfaringer med rockingen. Forresten, hvordan ring har du?
Nei det fulgte ikke med bruksanvisning .For min del tror jeg det holder lenge med 5-10 min. Jeg trener Zumba i tillegg og blir ganske støl av det også :)
Hehe, jeg har akkurat fått junior til å laste ned Zumba-dvd til meg, for det ser så gøy ut! Trener du på senter eller hjemme? evt hvilken dvd har du kjøpt/lånt/lastet ned?
Tror det stod på min at man bare skulle bruke den 2 minutt de første dagene, og maks 20 minutt i slengen (selv om jeg tror jeg er møkklei før 20 min er gått :p). Fulgte det med noen bruksanvisning/instruksjon på din ring?
DER er det jeg har de 20 minuttene fra, vettu! Gådd, jeg hadde helt glemt hvor jeg leste at det var anbefalt makstid. Jeg trener mye annet også, så 10 min hver vei pleier å holde lenge. Det viktigste er nok å gjøre det daglig og over lang tid.
Frem til sommeren for eksempel. :cool:
Åh det er kjempegøy :) Jeg trener hjemme. Kjøpte på tv shop og da fulgte det med 4 dvd pluss et sett med manualer
DER er det jeg har de 20 minuttene fra, vettu! Gådd, jeg hadde helt glemt hvor jeg leste at det var anbefalt makstid. Jeg trener mye annet også, så 10 min hver vei pleier å holde lenge. Det viktigste er nok å gjøre det daglig og over lang tid.
Frem til sommeren for eksempel. :cool:
Er det nødvendig å svinge begge veier ? Tror det blir et uoppnåelig mål for min del :(
Åh det er kjempegøy :) Jeg trener hjemme. Kjøpte på tv shop og da fulgte det med 4 dvd pluss et sett med manualer
Så morsomt å høre, det er de dvd'ene poden laster ned til meg - gleder meg allerede til i morgen :) Hvor lenge har du trent zumba? merker du fremgang? Kanskje vi må starte en zumbatråd også :D
Tror det er mange her i forumet som driver med Zumba, enten hjemme eller på trenings senter. Du må lage deg en treningsticker og melde deg på mars trenings tråden :)
Syns å minnes at den maks 20 minutt-greia er pga de bølgene inni, at den har en slags akupressurvirkning.
Leste nå på den engelske hjemmesiden til ringen, og den lover at med 10 minutts rocking hver dag skal midjen bli 5 cm smalere pr måned - så stå på jenter, bikini i sikte :D den lover forresten at både legger, lår og rumpe skal bli fantastisk... I dag tror jeg på alt!!!
Tror det er mange her i forumet som driver med Zumba, enten hjemme eller på trenings senter. Du må lage deg en treningsticker og melde deg på mars trenings tråden :)
åh, marstreningstråd... det har ikke jeg fått med meg. Meldte meg inn her for votter og år siden, men ikke vært aktiv. Var mer enn forbauset over at kontoen min ikke var slettet. Er det pga zumbaen du har klart å få så mange trimminutter så tidlig i mars? Jeg er jo grønn av misunnelse, tror jeg har knappe 45 minutt til nå.
Zumba i går og tur i det nydellige været i dag :)
Jeg trener på Innersvingen treningssenter. Der har de disse tunge treningsrockeringene. Kjøpte en på 1.7 kg allerede sommeren 2008 fordi ei på jobben anbefalte det. Det var en enorm utfordring, siden jeg ikke fikk det til i det hele tatt. Brukte tre uker på å lære meg kunsten og var både gul og blå rundt livet. Vondt var det også. Da jeg fikk det til begynte jobben med å lære meg å rocke motsatt vei. Det var som å skrive med venstre hånd, men øvelse gjør jo mester... Så ble jeg syk og ringen lagt bort i mange måneder. Starta opp igjen nå på nyåret og nå har jeg rocka nesten hver dag i minst 10 minutter. Har for to uker siden kjøpt meg en ny, ekstra tung som veier 2.2 kg. God trening for mage og ryggmusklene... Ringene kan også bestilles på nett: http://www.rockeringer.no/Rockeringer.html Jeg er altså med på utfordringen om å rocke hver dag fram til sommeren :-) Sett på litt "funky" musikk så er det morsomt!
Flott at flere blir med :) 2,2 kg høres utrolig tungt ut. Nå har jeg kjøpt en på 1,5 og det holder i massevis, foreløpig ihvertfall :D
Er det nødvendig å svinge begge veier ? Tror det blir et uoppnåelig mål for min del :(
Ser flere lurer på om det er nødvendig å svinge begge veier.
Det er ikke nødvendig, men absolutt veldig lurt. Dette fordi det handler om koordinasjon og balanser i kroppen. I utgangspunktet er det ønskelig å ha lik balanse og styrke i forhold til høyre og venstre side i kroppen, i tillegg til at det bør være en viss balanse i forhold til foran og bak, oppe og ned i kroppen.
Så ikke nødvendig, men absolutt lurt å gi det et forsøk. Det er utrolig hva vi kan trene oss til å klare. Lykke til rockeringjenter (og evt gutter).
I dag har jeg fått det til begge veier :heia: Ble ikke mer enn 5 min tilsammen , det slår jo skikkellig i magen :) Får prøve å øke på etterhvert
Juhu, jeg visste du kom til å få det til :_punk: I dag har jeg bare rocket litt rundt magen og resten rundt stompen. Var så ømt at jeg klarte ikke mange rundene, men plutselig satt stompbevegelsen og det gikk som en lek :D
Jeg har samme ring som deg Inertia, bare at jeg rocker med den på 1,7 kg. Den på 2,2 hadde nok blitt for stor til meg og vet ikke hvordan den ville vært for mage/rygg nå når jeg er passe utrent :)
Juhu, jeg visste du kom til å få det til :_punk: I dag har jeg bare rocket litt rundt magen og resten rundt stompen. Var så ømt at jeg klarte ikke mange rundene, men plutselig satt stompbevegelsen og det gikk som en lek :D
Flink du er :heia:Skal ta en runde til før jeg legger meg :)
Skal si du er ivrig Karissima :blomster: Bruker du måleband for å sjekke om midjen skrumper? eller tar du det bare som ekstra bonus om magemusklene blir sterkere?
Jeg har forresten brukt en time på zumba i dag!
Ivrig nå i begynnelsen ja fordi jeg er sta og skal få det ordentlig til :) Synes du det var gøy med Zumba ? I dag har jeg vært lat og ikke trent i det hele tatt :(
Syns det var kjempegøy, men regner med at om noen hadde sett meg hadde de nok hatt det enda morsommere enn meg - tipper jeg var omtrent like grasiøs i stilen som Bambi på glattisen :D
Du er da ikke lat, du har bare hatt en litt mindre aktivitetsnivå :) Tror man trenger rolige dager innimellom, at man ikke trimmer om kroppen sier at den helst vil holde seg i ro...
Jeg har samme ring som deg Inertia, bare at jeg rocker med den på 1,7 kg. Den på 2,2 hadde nok blitt for stor til meg og vet ikke hvordan den ville vært for mage/rygg nå når jeg er passe utrent :)
Jeg har jo holdt på en stund med 1,7 kg, i tillegg til styrketrening av rygg og mage. Prøvde 2,2 kg på treninga et par uker før jeg bestemte meg for å kjøpe. Det gjorde skikkelig vondt de første gangene, men etterhvert går det greit. Er man utrenet og nybegynner bør man nok absolutt begynne med noe lettere :)
Dere er jo kjempeflinke! :heia: Min ring skal også frem igjen snart..
I dag har jeg fått det til begge veier :heia: Ble ikke mer enn 5 min tilsammen , det slår jo skikkellig i magen :) Får prøve å øke på etterhvert
Så bra! Tung ring lett å meste (gammelt jungelordtak)
Jeg rokket 5 min hver vei i går (etter en skikkelig runde på tredemølle og styrketrening). Blir nok det samme i kveld. Tror jeg venter til det slutter å være så ømt før jeg øker tiden. Har ikke fått blåmerker denne gangen, men man føler seg jo skikkelig spanket... ;)
Rocket 10 minutter, tør ikke mer siden jeg nettopp er startet opp igjen.
Jeg er jammen ikke sikker karissima om det er nødvendig å gjøre det begge veier. Så bare et sted her inne at det stod de delte det opp og rocket begge sider. Skal sies at jeg sliter med stilen når jeg rocker "feil" vei, til og med katta var skeptisk når jeg satte i gang :D Får du til over stompen? Lurer på om det har noen hensikt å rocke der...
Tenkte bare jeg skulle skyte inn at det er smart å rocke begge veier. Kanskje ikke så mye for selve treningens skyld, men for motorikken i kroppen og for å treffe alle muskelgrupper.
Du bruker ikke nødvendigvis de samme musklene på å rocke med klokka som mot klokka. Og ingen vil vel ha et stramt høyrelår og et slapt venstrelår? :p
Jeg har danset i flere år med type «hofterulling» dans, og det er virkelig god trening for både muskler og hjerne når man kommer til «feil vei» retningen.
Og øvelse gjør mester, så ikke mist motet om du ikke får det til så bra med det første :)
Ja kom og bli med her :heia::heia:
Jeg har i hvert fall ikke lyst til å kun rocke en vei. Man bruker jo noen muskler til å "skyve" imot med og de blir forskjellig brukt om man vender retningen.
Måtte bare innom og bekrefte at jeg har rocket i dag også. Tilfeldigvis ble det nå 5,5 minutt hver vei, altså 11 totalt. Får vel øke tiden litt i morgen, for i dag var jeg faktisk ikke så mørbanket lenger.
Så flinke dere er! :heia:Har enda ikke fått tatt dagens runde med rocking, måtte ut å flytte x antall tonn med snø, syns den burde holdt seg sørpå :D Men, jeg får vel brukt litt muskler på det, jeg er i alle fall sliten!
Har heller ikke blitt blå, gul, grønn denne gangen, enda så lett jeg har for å få merker. Kanskje alderen som siger på, at alt går mye treigere :p
Ble 6 min total på meg i dag, 3 hver vei :heia: Kanskje jeg klarer å komme opp i 5 hver vei i løpet av neste uke :spent:
10 minutters rocking alle veier unnagjort!! kan hende jeg tar en 5-minutters runde til før sengetid.
Hvordan teknikk bruker dere andre når dere rocker? fra side til side liksom? eller mer frem og tilbake (ala michael jackson)?
Slenger meg på her da jeg viser meg å være totalt talentløs på dette, men fortsetter å prøve:D
Men kjære deg, jeg ønsker så å få til rundt rompa. Hvordan klarer du dette???
Så moro at du slenger deg med cmh :) du skal se du snart er en kløpper!
Tror øvelse gjør mester, merker at det blir lettere å få det til for hver gang. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare det med stompen, men jeg åler den liksom ned på skinka, finner bevegelsen og rocker. Merker at det må en mye jevnere bevegelse til på stompen, ellers deiser den fort i gulvet.
Slenger meg på her da jeg viser meg å være totalt talentløs på dette, men fortsetter å prøve:D
Hei. Jeg er helt nybegynner men det går stadig fremover. Nå klarer til og med jeg å rocke begge veien :heia:En må bare trene trene trene :)
Hohoho:)
Måtte prøve litt nå også. Klarer å holde den på midjen noen runder, og det er ikke like smertefullt som for en uke siden. Bortsett fra når den deiser ned på beina;)
Men rompa skal visste en god del øving til for å få dreisen på. Dette funka dårlig:D
Jeg konsentrerer meg først om å få det skikkelig til rundt livet. Så får rompa komme etter hvert :lol:
Hei dere!
Skrev på en annen rocketråd jeg så på bussen i dag som så noe utdatert ut, men her finner jeg jo dere! Jeg vil være med jeg og! :D Fenomenalt å kunne trene hjemme og ungene synes sikkert deter gøy å se på og! Mulig de blir litt lei, men likevel.. ; )
Har aldri rocket før og må få tak i ring. Supersta og lite mellomtingaktig som jeg er tenker jeg på den tyngste med en gang, men.. Er jeg sprø om jeg bestiller en over 2 kg??
Hei dere!
Skrev på en annen rocketråd jeg så på bussen i dag som så noe utdatert ut, men her finner jeg jo dere! Jeg vil være med jeg og! :D Fenomenalt å kunne trene hjemme og ungene synes sikkert deter gøy å se på og! Mulig de blir litt lei, men likevel.. ; )
Har aldri rocket før og må få tak i ring. Supersta og lite mellomtingaktig som jeg er tenker jeg på den tyngste med en gang, men.. Er jeg sprø om jeg bestiller en over 2 kg??
Velkommen i rockegjengen! her satser vi på innsats, ikke på stil :D
Mener det stod at om du er godt trent, dvs har sterke mage/ryggmuskler er det greit å bestille den på 2.2 kg - eller hvis du er litt tung. Jeg har den på 1.7 kg, evig nok for meg :)
Hei Tangoto
Det er en av de andre damene her som har en på 2.2 men hun har drevet på lenge og begynte først med 1.7. Vet ikke hvor sterk du er i ryggen. For min del holder det med 1.5 foreløpig så får jeg heller kjøpe en tyngre etterhvert :)
Men rompa skal visste en god del øving til for å få dreisen på. Dette funka dårlig:D
Måtte rocke en gang til for å sjekke hvordan stompestillingen er når jeg rocker. Fikk det best til når jeg var litt bøyd i knærne og brukte gyngende bevelgelse frem og tilbake (fra side til side).
Her kan du se litt om størrelse: http://www.rockeringer.no/Storrelser.html
Måtte rocke en gang til for å sjekke hvordan stompestillingen er når jeg rocker. Fikk det best til når jeg var litt bøyd i knærne og brukte gyngende bevelgelse frem og tilbake (fra side til side).
Stilig! Jentungen ligger og ruller på gulvet og ler i kramper når hun ser på. Så her går det etter leggetid fra nå av. Mister jo motivasjonen av mindre:cool:
Akkurat nå kjennes det ut som om at hoftebena er knust, så tenker jeg prøver rompevarianten din i morgen, jeg:D
Står du forresten med bena sammen eller fra hverandre, en foran eller bak..??
Det er vel samme bevegelse jeg har når jeg holder på å miste den og skal ha den opp igjen :)
Står du forresten med bena sammen eller fra hverandre, en foran eller bak..??
Her er det katta som legger seg godt til rette og ser sjokkskadet ut når jeg rocker :D
Jeg har beina godt fra hverandre når jeg stomperocker, omtrent som hockeystilling, bare ikke så bøyd i knærne. Når jeg rocker rundt magen har jeg ofte den ene foten litt frem, men prøver å venne meg av med det. Kan ikke komme med DE musklene i bare ene leggen :p
Det er vel samme bevegelse jeg har når jeg holder på å miste den og skal ha den opp igjen :) Tror det var sånn jeg fant stompebevegelsen, at den holdt på å deise i gulvet mens jeg rocket rundt magen :D Aldri så galt at det ikke er godt for noe!
Tror det var sånn jeg fant stompebevegelsen, at den holdt på å deise i gulvet mens jeg rocket rundt magen :D Aldri så galt at det ikke er godt for noe!
Vi har det ihvertfall moro :lol:
Har lest men har glemt hvem som spurte om side-til-side eller fremover-bakover... (og ja, jeg er for lat til å klikke meg fremover på sidene og sjekke. :D )
Jeg prøver å bevege meg i en sirkel/oval form, heller enn å bare bevege meg fra side til side. Jeg vil jo gjerne at dette skal funke på de små og skrå støttemusklene også og det tror jeg det blir dårligere med om man beveger seg frem/bakover. (Høres litt ubehagelig ut også i grunnen).
Jeg er støl i intercostalmusklene (de små mellom ribbeina), men jeg vet ikke om det har sammenheng med rockinga eller med at jeg ror på romaskin...
Flere med støle nedre ribbein?
Vi har det ihvertfall moro :lol:
Ja og etter jeg fant den siden der det stod at både legger, lår, rumpe og mage skulle bli supertrent av å rocke visualiserer jeg for livet mens jeg rocker!:stortsmil
Ja og etter jeg fant den siden der det stod at både legger, lår, rumpe og mage skulle bli supertrent av å rocke visualiserer jeg for livet mens jeg rocker!:stortsmil
Hvor har du lest det ? Da må jeg jammen øke innsatsen min slik at jeg kan gå sommeren lyst i møte :D
Jeg er støl i intercostalmusklene (de små mellom ribbeina), men jeg vet ikke om det har sammenheng med rockinga eller med at jeg ror på romaskin...
Jeg er støl i både inter og untercostal'n :D altså, jeg er øm både nede på ribbeina og hoftekambeina.
Var forresten jeg som lurte på stilling, siden jeg tester frem ulike måter og kjenner på hva som fungerer best for meg.
Har ikke støle nedre ribbein men så rocker jeg heller ikke så hardt og lenge som deg :)
Var selvfølgelig på en amerikansk side som reklamerte for sånne ringer Karissima :D men som sagt, jeg tror på alt for tiden!!
Var selvfølgelig på en amerikansk side som reklamerte for sånne ringer Karissima :D men som sagt, jeg tror på alt for tiden!!
Man kan jo alltids håpe. Ikke noe galt med det :)
Man kan jo alltids håpe. Ikke noe galt med det :)
Man skal ikke kimse av placebo heller. ;)
Har fått meg noen blåmerker :) men i dag ble det 4 min hver vei. :heia:
Har fått rocka 6 min hver vei i dag. Tok i så jeg ble helt svett, faktisk.
(Og hadde en 20-minutters date med tredemølla på treningssenteret tildigere på dagen).
Jeg har også den på bilde, den tyngste varianten. Jeg har aldri klart å rocke før nå, i hele mitt liv altså! Men med denne klarer jeg å rocke begge veier:) Denne første uken med rocking har vært vond, så har rocket veldig lite...bare noen ti-talls runder av gangen, men tror jeg er litt "herdet" nå, for igår var det hvertfall ikke noe vondt. Da hadde jeg hatt en dag uten rocking. Så igår ble det 600 runder:) 300 hver vei. I dag satser jeg på det dobbelte! Må bare vente til middagen har sunket:P
Imponert over dere som gidder å telle snurrer. :blinke:
Man skal ikke kimse av placebo heller. ;)
Det har du jammen rett i doktor! :p
Imponert over dere som gidder å telle snurrer. :blinke:
Jeg teller bare minutter og håper de går fort :D
Det gjør så VONDT!!! Er blå over hele midtpartiet på kroppen.. Noen få runder, så må jeg slippe den i gulvet. Har forsøkt litt og litt så og si hver dag i to uker..:(
Aua! Stakkars, det der høres ikke godt ut. Så noen bilder av en venninne som også fikk vanvittige bloduttredelser. Creepy. Tror nesten man bør legge inn noen fridager mellom, slik at kroppen rekker å heles litt, mellom slagene. (bokstavelig talt, slagene...).
Jeg ble ikke blå denne gangen, men ble det første gang, da jeg fikk ringen i posten og skulle begynne. Men vondt har det vært denne gangen også. Men i dag kjente jeg at det ømme er over, så nå øker jeg tiden så høyt opp jeg gidder. Har allerede rodd og rocket i dag, så det ble 14 min. rocking (så fort at jeg ble svett i hodet) og deretter 16 min. roing. Halvtimes trening tilsammen.
Det gjør så VONDT!!! Er blå over hele midtpartiet på kroppen.. Noen få runder, så må jeg slippe den i gulvet. Har forsøkt litt og litt så og si hver dag i to uker..:(
Du kan jo forsøke å "polstre" magen litt ved å ha på deg en tykk genser den første tiden :)
Du kan jo forsøke å "polstre" magen litt ved å ha på deg en tykk genser den første tiden :)
Det gjorde jeg, og det funket faktisk! Ble mye mindre ondt på ondt'en når jeg rocket.
Har heller ikke fått fargeriker merker denne gangen, men sist så jeg ikke ut. Kanskje det er lurt som drbabe sier, noen dagers pause og så på'an igjen. Håper det gir seg snart :klem:
Ja, en fridag eller to er nok ikke dumt. Jeg har bare fått noen få blåmerker uansett om jeg vanligvis får blåmerker av inngenting. det er sikkert fordi jeg har ært veldig pinglete i starten, første dagen holdt jeg på i 10 min og fikk dagen etter noen blåmerker og kjeeempevond :P Da tok jeg bare noen få runder de følgende dagene:P
i går ble det 1200 runder, 600 hver vei, og det ble det noen blåmerker av i dag. Kommer ut av telling heele tiden, men da teller jeg bare sånn at jeg er sikker på at jeg hvertfall ikke har telt for lite. Ble faktisk litt kvalm etter jeg var ferdig. det ble litt mye trykk på magen:P Er det flere enn meg som opplever det med den tunge ruglete ringen?
Dere er altså så flinke!!!
Har tatt 4 min hver vei i dag også. Får se i morgen om jeg har fått flere blåmerker :( Det positive er jo at jeg ikke har vondt så da er det bare å fortsette :)
Supert bollemor at du slenger deg med :) blir spennende å høre om dine erfaringer med rockingen. Forresten, hvordan ring har du?
Ringen er kjøpt på coop sport.. veier 1,5 kg.
Men synes faktisk det er "lettere" å rocke med den 1,7kg.. så blir vel til innkjøp av det:)
Uff, gir opp veldig lett siden det gjør så vondt:P hehe
Har tatt 4 min hver vei i dag også. Får se i morgen om jeg har fått flere blåmerker :( Det positive er jo at jeg ikke har vondt så da er det bare å fortsette :)
Du er så flink Karissima! jeg skal ta runden min litt senere i dag, sparer det til ungene er ute av huset :D
Ringen er kjøpt på coop sport.. veier 1,5 kg.
Men synes faktisk det er "lettere" å rocke med den 1,7kg.. så blir vel til innkjøp av det:)
Uff, gir opp veldig lett siden det gjør så vondt:P hehe
De fleste syns det er lettere å rocke med en tyngre ring, sikkert fordi det blir motstand når vi svinger den :)
Du skal se at når du blir mer garvet rocker gjør det ikke vondt, da kan du holde på lenge. Jeg brukte en litt tykk genser i begynnelsen, ble for ømt rett på tynn t-shirt. Går nok bra etter hvert skal du se :)
Du er så flink Karissima! jeg skal ta runden min litt senere i dag, sparer det til ungene er ute av huset :D
Hadde egentlig hviledag i går men tenkte at det er jo fort gjort å rocke litt . Når jeg ikke lenger får blåmerker skal jeg kanskje tenke på å kjøpe en tyngre ring men det blir nok en stund til :)
Beundrer dere alle altså!
Her går alt i sirup..:( Tror det er på tide å lage en motivasjons-tråd..
Men på den lyse siden går ikke vekta opp i allefall;)
Får ikke ringen til å bli oppe jeg altså:confused:
argh...
Da har jeg også rocket dagens dose. Økte til 8 min hver vei i dag. Målet er vel 20 min totalt tror jeg. Mer enn det gidder jeg ikke, all den tid jeg også ror, løper og trener styrke, mange ganger i uka.
Beundrer dere alle altså!
Her går alt i sirup..:( Tror det er på tide å lage en motivasjons-tråd..
Men på den lyse siden går ikke vekta opp i allefall;)
Du kommer helt sikkert til å få det til så ikke gi deg :)
Får ikke ringen til å bli oppe jeg altså:confused:
argh...
Rart det der, altså. Noen kan bare "ta på seg ringen" helt naturlig og rocke i vei som den enkleste sak i verden, enda de aldri har tatt i en rockering før, mens andre ikke skjønner bæret og ringen deiser i bakken gang på gang... Jeg var av siste kategori og slet noe helt sinnsykt den første tiden. Tok ringen med på campingferie og brukte 3 uker med øving hver eneste dag før teknikken endelig "satt" og jeg var kjempeglad :) MEN: Så leste jeg at man må jo rocke andre veien også, og da var det på´n igjen men nye problemer :eek: Øvelse gjør mester og nå kan jeg rocke begge veier så lenge jeg gidder uten at ringen detter ned eller at jeg får nevneverdig vondt. Så rådet er altså: Stå på og tren, ikke gi opp, du greier det til slutt!
Håper det løsner for deg. Prøv å variere bevegelsene og se hva som funker best. Jeg beveger meg i en sirkel liksom. Kan også bevege meg mest fra side til side, men med sirkelbevegelse holder jeg farta bedre oppe tror jeg. Og så trener jeg noen rumpemuskler....
Men jeg kjenner følelsen av fortvilelse altså, for det er sånn jeg hadde det første gang jeg i voksen alder prøvde en liten barnerockering. Ikke nubbesjans i havet... men den tunge funket og etter at jeg hadde hatt den en stund, hadde vi stafett på jobben, med ulike oppgaver. En oppgave var å rocke med vanlig lett rockering. Og da vant jeg med å klare 15 runder og det er jo ikke spesielt mye det heller.
Jeg er hjemme med vannkopp-gutt i dag, så jeg har gjort noe lurt. Kombinerte rocking med å stå ute i sola. Da ble jeg ikke så svett og varm som inne og da greide jeg 10 min hver vei. :cool:
Rocket 20 min. ute i sola i dag også. (Ja, tirsdag liksom. Nå er det jammen både onsdag og leggetid ser jeg. Uff. ) Natta.
Ja kom og bli med her :heia::heia:
Har rocket litt, men ikke nok,
Takk, Karissima for velkomst! :klem:
Har rocket litt, men ikke nok,
Takk, Karissima for velkomst! :klem:
Ser jo på marstrenings utfordringen at det er mange som rocker. Synes det er artig med egen tråd for rockingen og flott om flere blir med :) I dag har jeg tatt min frem igjen etter mange dagers pause. Måtte prøve å få bort litt blåmerker før mammografien i dag. Så jo helt mishandla ut :eek:
Ble 5 min hver vei :heia:
Hvor er dere rockere? Er jo helt alene her nå. Da får jeg vel begynne å legge rockingen til på marstreningsutfordringen :confused:
!0 min i dag :heia:
Ja jeg har også lurt på om jeg er i feil tråd eller noe...
Jeg rocket 19 minutter i går (avbrutt av treåringen ;) ) og 20 minutter i dag. Kjenner forresten at jeg er sterkere i muskulaturen nå. Har heller ingen korsryggs-vondter eller låsninger, slik jeg ofte får.
Beundrer dere altså!!! Tok det lang tid før dere klarte flere minutter uten smerte?
Jeg plages enda, men prøver å se lyst på det;)
Beundrer dere altså!!! Tok det lang tid før dere klarte flere minutter uten smerte?
Jeg startet rett på 10 minutter, så det var jo ømt på dag 2 og 3 og fire, men så avtok det fort. I dag (dag 11.) rocket jeg på bar mage og det var i grunnen bare digg.
Jeg startet rett på 10 minutter, så det var jo ømt på dag 2 og 3 og fire, men så avtok det fort. I dag (dag 11.) rocket jeg på bar mage og det var i grunnen bare digg.
Bøyer meg i støvet!:_punk:
Jeg hadde også vondt i begynnelsen men det har gitt seg nå. Har fremdeles en del blåmerker :( Du må bare fortsette så gir det seg nok etterhvert. Snart blir du like flink som Dr.Babe :)
Jeg ble ganske mørbanket første gang jeg startet opp med rockeringen, så det varierer visst litt. Jeg var forberedt på å bli både gul og blå den gangen her også (hadde ikke brukt ringen på et halvt år), men det skjedde ikke.
I dag jobbet jeg hjemmefra og benyttet anledningen til å rocke i strålende sol, ute på terrassen.
Ti minutter hver vei er både litt kjedelig og innmari leeeeenge. :rolleyes: Det hjelper ikke engang å høre lydbok på iphonen samtidig...
Flinke rockedamer! har tatt lørdagsrocken min og merker at det er ikke særlig ømt nå - og som sagt ble ikke jeg heller blå denne gangen. Men enig med drbabe, innmari kjeeedelig å rocke lenge. Blir sikkert bedre når våren er på tur her nord, kan stå ute :p
Har tatt meg fri fra all rocking og trening i helgen jeg , er såååååååååååååå forkjølet :(
Har tatt meg fri fra all rocking og trening i helgen jeg , er såååååååååååååå forkjølet :(
Usj så kjipt, men bra det er helg slik at du får slappet skikkelig av og slipper å tenke på jobb og stress. God bedring, håper du snart er i rockingen igjen :klem:
Lurt å ta seg en pause når man er syk, ja. God bedring.
Jeg utsatte og utsatte rockingen i dag. Fikk rodd litt i morges, men rocket nå i kveld. Ble bare 14 minutter fordelt på hver vei, men det er bedre enn ingenting. Har så lyst til å greie å rocke hver dag frem til sommeren. Om det så bare er korte økter innimellom.
Jeg er fremdeles med å rocker! Men ikke så god på å oppdatere her. Heller ikke så god til å få rocket hver dag :( Men nå er det nesten slutt på smertene hvertfall, om jeg rocker tar jeg 10 min hver vei. Jeg blir littegranne kvalm og får litt luft i magen av en eller annen grunn :P Så det blir litt raping etterpå...hihi ;P
Utfordrer meg selv til å rcke hver dag neste uke!
Nå har jeg rocket søndagens dose i nydelig solskinn. Hvis jeg er riktig flink kan det hende jeg tar en runde til senere i kveld. Plages med en skulder og kjenner at det er tungt/vondt å holde den oppe for lenge - satser derfor heller på å ta flere økter.
Merker også litt luft i magen noen ganger, men den vil ut andre veien her - ikke som raping :rulleøyne
Hihi, så komisk. Jeg har bare opplevd å burpe litt, men rockingen slår nok løs små luftbobler man måtte ha langs hele fordøyelseskanalen. Boblene samles og søker nærmeste nødutgang lizm. :blinke:
Har rocket 20 minutter inne i dag. Før sola kom...
Dermed vet jeg hvor min nærmeste nødutgang når det gjelder bobler er :D
Da ble det en kveldsrunde med rokcing også, så kan jeg møte mandagen med gode forsett :p
Håper formen er bedre Karissima!
Oiii!
Sorry, blei så ivrig at her kom det på dialekt!:)
Men i allefall, jeg klarer det og gud hjelpe meg det gjør ikke vondt heller!!!!!!!!!!!!:D
Oiii!
Sorry, blei så ivrig at her kom det på dialekt!:)
Men i allefall, jeg klarer det og gud hjelpe meg det gjør ikke vondt heller!!!!!!!!!!!!:D
Så gøy da :)
:heia:
Dermed vet jeg hvor min nærmeste nødutgang når det gjelder bobler er :D
Da ble det en kveldsrunde med rokcing også, så kan jeg møte mandagen med gode forsett :p
Håper formen er bedre Karissima!
:klem:
Holder på å slippe opp for papir :lol: Nå er jeg lei ja men satser på at jeg er bedre i morgen
Æ får til!!!!!!!!!
Søkki ta kor flink du e! Æ snakke samme dialækt :p
Lurer på om det er rockevirus som går, i dag er det jeg som er snørrete med sår hals :D Skal prøve noen runder med ringen før jeg avskriver dagens innsats, satser på at formen er på topp igjen i morgen!
Lurer på om det er rockevirus som går, i dag er det jeg som er snørrete med sår hals :D Skal prøve noen runder med ringen før jeg avskriver dagens innsats, satser på at formen er på topp igjen i morgen!
Ja det må det være da :) ¨Jeg har ikke kommet i gang enda men satser på at det blir noen runder i kveld. God bedring :helsesjek
Ble bare et lite pliktløp i kveld, da. Rocket 5 min hver vei. Men bedre enn å la det være, sant?
I dag ble det 20 minutter:) Det skal det bli hver dag denne uka! Måle var jo hver dag fram til sommeren, og det har ikke skjedd. Ny start, ny sjangs:P
1 morgen og 1 kvelds økt på tilsammen 20 min
Så flinke dere er! :heia:Jeg nyser og snørrer sånt at det er teknisk umulig å rocke - måtte i såfall vært blekksprut da :D
Litt er bedre enn ingenting, sant det drbabe
Jeg rocket også 20 minutter i går, men har fortsatt igjen dagens økt. ;)
I dag ble det bare 10 min. Har begynt å legge til rockingen på marstreningsutfordringen for det har blitt litt lite trening nå når jeg ikke er helt i form :) Håper dere andre kommer tilbake hit snart. Nå er det visst bare meg og Dr.Babe som er virksom her:eek:
Jeg er ikke langt unna, bare fryktelig tett i halsen og nesen enda. På den positive siden så skinner solen, jeg slipper å måke og snart er det helg, hurra :):jegvant:
Det får holde med 10 min hver dag. Blir litt kjedelig å drive på lenger enn det. Håper du snart er rask og frisk Fryda :helsesjek
Rocka 20 i går og 20 i dag. Puh!
Har dere lagt merke til hvor forskjellig man egentlig kan utføre det der? Jeg blir skikkelig svett hvis jeg rocker fort med kroppen mest mulig rett/spent liksom. Da er magemusklene (de pilatesfolkene kaller The Powerhouse) aktivert og stramt hele tiden. Det blir man varm av.
Eller man kan rocke rolig og holde ringen i bevegelse med egne bevegelser med hoftene. Det krever mye mindre energi og gir sikkert en annen type trening i muskulaturen rundt mage/korsrygg.
Jeg rocker mest slik jeg beskrev først. Fort og gæli. ;)
Og en komisk ting... jeg merker at jeg blir STØL under føttene også, etter de 20-minutters-øktene der jeg har rocket veldig fort hele tiden. Står jo barbeint og skyver hele tiden fra med de bittesmå musklene rundt fotbladet. Det tror jeg faktisk er godt for føttene i lengden. Kjennes digg ut etterpå liksom.
Rocka 20 i går og 20 i dag. Puh!
Har dere lagt merke til hvor forskjellig man egentlig kan utføre det der? Jeg blir skikkelig svett hvis jeg rocker fort med kroppen mest mulig rett/spent liksom. Da er magemusklene (de pilatesfolkene kaller The Powerhouse) aktivert og stramt hele tiden. Det blir man varm av.
Eller man kan rocke rolig og holde ringen i bevegelse med egne bevegelser med hoftene. Det krever mye mindre energi og gir sikkert en annen type trening i muskulaturen rundt mage/korsrygg.
Jeg rocker mest slik jeg beskrev først. Fort og gæli. ;)
Og en komisk ting... jeg merker at jeg blir STØL under føttene også, etter de 20-minutters-øktene der jeg har rocket veldig fort hele tiden. Står jo barbeint og skyver hele tiden fra med de bittesmå musklene rundt fotbladet. Det tror jeg faktisk er godt for føttene i lengden. Kjennes digg ut etterpå liksom.
Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan jeg gjør det men jeg blir ihvertfall svett ja. Blir også sliten i det venstre beinet når jeg rocker med klokken. Kanskje fordi den retningen er ny for meg :confused:
Ja jeg rocker hver da jeg altså. Og nå merker jeg veldig stor forskjell på styrken i mage/rygg. Og på omkretsen rundt livet, som stadig synker. :cool:
Ble 20 min i dag. Mindre i går.
Da hadde jeg gått til innkjøp av 1,7 kgs rockering. :cool: Det var spennende å få den i posten, for jeg har vel ikke rocket siden jeg gikk på barneskolen.
Til min fortvilse var ringen større en jeg trodde og det er ikke nok åpen plass i leiligheten til å rocke løs uten ekstensiv ommøblering. Så her må nok noe gjøres før jeg kommer skikkelig igang.
Fikk prøvd litt her om dagen mens sambo støvsugde gulvvet og dermed flyttet litt rundt på møbler. Jeg kan altså konstantere med to ting;
1: Å rocke med rockering er IKKE som å sykle. Tre runder og deis i gulvet!:eek:
2: AU! Hadde ikke regna med at det føltes som et fotballag bestemte seg for å trampe over meg :p
Vel, så fort jeg får kommet igang regner jeg med god forbedring, så ønsk meg lykke til :D
Lykke til Coockie:)
Dette klarer du. Du må regne med at du kan få noen blåmerker i begynnelsen.
Så bra Coockie!
Teknikken finner du snart ut av og mørbanket i begynnelsen blir man som regel, så ta det veldig pent i starten, så herdes du og det slutter å være det aller minste ømt. Man kan faktisk rocke på bar mage til slutt og det føles bare som en god massasje. ;)
Og apropos massasje... det ble 20 minutter i dag også. 10 hver vei. :)
Jeg gidder ikke mer enn 10 min. Hender jeg tar en morgen og en kveldsøkt slik at jeg kommer opp i 20 min til sammen :) Har heldigvis ikke vondt lenger og nå lurer jeg litt på om det var dumt av meg å ikke kjøpe en tyngre ring. For meg var det et sjokk å begynne med denne type ring da jeg tidligere bare hadde prøvd meg på ring fra leketøysbutikken :lol: Utrolig hvor fort man venner seg til tyngden. Nå er den første ringen bare en fjær som er umulig å rocke med ;)
Knoll og Tott
24-03-10, 09:25
Hei!
Nå har jeg gått og siklet på rockering siden tråden startet, men dessverre lider pengeboka mi av avmagring. Fikk i går tilbud om å overta mamma sin rockering, casall på 1,2 kg, som forskudd på bursdagsgave - hva tror dere? Er denne for lett?
Den kan sikkert være grei helt i begynnelsen men vil tro at du ganske fort vil føle at du trenger en tyngre ring. Kan du ikke bare låne den en stund til pengeboka tillater innkjøp av ring ? :)
Er ikke så flink på rokkeringen enda (faller bare ned med en gang)..men har brukt den litt de siste 4 ukene:) noen min daglig.. og på målingen jeg hadde her om dagen så hadde jeg tatt av 6cm rundt midja:D Lever i truen med at de få minuttene jeg har brukt på rokkeringen har gjort sitt;)
Bilder fra sist måling på www.bollemoor.blogg.no (http://www.bollemoor.blogg.no)
Er ikke så veldig flink jeg heller men i dag har jeg satt ny rekord. 7 min ene veien og 5 min andre veien uten at ringen falt ned en eneste gang. Har aldri før klart å holde den i bevegelse så lenge :heia: Ble litt ekstra gira da så i dag har jeg rocket i 20 min :)
Det finnes en på 2,2 kilo, faktisk. Jeg må innrømme at jeg sikler litt på en tyngre jeg også. Men jeg vet ikke helt om jeg kommer til å gidde å bytte den ut. Jeg mener... jeg trener jo masse annet også, så dette inngår som en del av helheten bare.
Rocket 20 min i dag også. Etter trening på studio. ;)
Ja de fleste av oss driver vel med annen trening også. Rockingen er jo bare for moro skyld :)
Skulle gjerne har testet en av de tunge først, før jeg bestemte meg.
Har rocka 20 minutter i dag også. Sånn for the record. ;)
Du klarer sikkert fint en tyngre du som har rocket så lenge og mye :)
Jeg fikk meg rockering i går, en innersvingen rockering, 1,5 kg. Er nybegynner, og har hatt litt problemer med bekkenet, så holder meg nok til den en stund. Rocket første gang i går...
Jeg kan være tøff , og si nå at jeg er med deg å rocker hver dag, for det er det som er tanken, trenger jo ikke rocke lenge hver dag. Så, så sant ingenting kommer i veien, vil jeg rocke hver kveld, foran tv:D
Hei og velkommen hit :)
Du bør begynne forsiktig ja og ikke rocke så mange min. hver dag til å begynne med og heller øke på etterhvert. Lykke til :)
Ja vær forberedt på at du blir både mør, øm og fargerik i starten. Korte økter er nok best.
Jeg skulle bare innom å dokumentere at det ble 8 minutter hver vei i dag også. 10 av de 16 minuttene stod jeg og lurte på om jeg burde kjøpe meg en tyngre ring. :D
Bare 10 min på meg i dag :)
3-4 minutter holdt jeg på i dag. Er kun andre dagen for meg, kjenner allerede at jeg er litt støl i magemusklene.
Ny runde i morgen, tror jeg ikke forlenger tiden helt ennå. Tok 2 minutter i går.
Klarer bare en vei foreløpig.
Å fillern, i dag holdt jeg på å glemme rockinga. Men det kan vi ikke la skje. Nå finner jeg den frem, så får vi se hvor lenge jeg gidder.
Å fillern, i dag holdt jeg på å glemme rockinga. Men det kan vi ikke la skje. Nå finner jeg den frem, så får vi se hvor lenge jeg gidder.
10 min til sammen i dag, da. Skikkelig selvpining. :D
Har rocket 3 ganger i dag, hver gang ca. 4-5 minutter:)
Og jeg som trodde jeg ikke kom til å få blåmerke som alle snakker om:) Jaja, er blå nå ja:D
Uff, ja det er i hvert fall ganske normalt å bli litt blå.
Har rocket mine 20 minutter alt i dag. :)
Har rocket 3 ganger i dag, hver gang ca. 4-5 minutter:)
Og jeg som trodde jeg ikke kom til å få blåmerke som alle snakker om:) Jaja, er blå nå ja:D
De forsvinner fort igjen :)
Tenkte jeg fikk ta en runde med ringen i dag jeg også når jeg så at dere andre har vært så flink. 10 min på meg i dag :)
Rocket ca. 4 minutter i dag.
Her har visst alle reist på påskeferie :ja: 10 min i går og det samme ble det i dag :)
Rocka 20 minutter i går og 10 i dag. :)
Så flinke dere er:D
Snart er jeg her og! Måtte bestille rockering på nettet til slutt i går. Har jo lett som bare det for å få mulighet til å starte opp og øve i påsken. De var utsolgt i alle sportsforretningene jeg har vært i. Da må det jo være populært!
Venter på levering og håper den kommer på lørdag ;) Kanskje lite sannsynlig, men..
Tenkte jeg skulle lage meg noen aprilminutter med rockeringen i signaturen og måle cm her og der først. Artig å kunne måle evt. resultater:)
Stå på videre så sees vi snart:)
Håper du kommer med daglige rapporteringer Tangoto :) Lykke til :klem:
Jeg har jo helt glemt å føre opp 20 min rocking i dag :)
Skal prøve på det, Karissima;) Har jo allerede vært inne her noen ganger, men bare uten å ha rocket en eneste gang :o
Pliktrocking i dag også - 10 min. Og da kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har rocket hver eneste dag i hele mars måned. Det er da neimen ikke så verst. Flinke har vi vært!
:cool:
Pliktrocking i dag også - 10 min. Og da kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har rocket hver eneste dag i hele mars måned. Det er da neimen ikke så verst. Flinke har vi vært!
:cool:
Utrolig bra!! Gratulerer:D Jeg er heiegjeng jeg da:p
Jeg som er i oppstartsfasen synes det er gøy å se disse jeg da.. rocking (http://www.rockeringer.no/Nyhetsinnslag.html)
Rock on!
Da er dagens 10 minutters rocking unnagjort :)
Jeg som er i oppstartsfasen synes det er gøy å se disse jeg da.. rocking (http://www.rockeringer.no/Nyhetsinnslag.html)
Rock on!
Har vært innom og sett der jeg også. Flinke damer :heia:
I dag ble det 20 minutter i sola, ute på terrassen. Det er skikkelig digg. Nå er jeg ganske sliten, for før rockinga trente jeg 20 minutter roing og 10 på stepmaskin. Puh!
Heia
Bare oss to igjen? Fikk ikke rocka før sent i kveld men i morra skal jeg ta det
ute i sola jeg også. Stoppa på 15 min jeg og da ble det jo ikke jevnt
fordelt :eek:
Har rocket 10 min hver vei i dag :heia:Nå er det på tide du får satt sammen ringen din Tangoto før rocketråden blir nedlagt :( Hvor er alle sammen ???????????
Hei alle sammen
Har rocket for første gang i dag!!!!:D I'm back, but now for real:p
Rocket i 10 minutter totalt, men mistet den tunge ringen på 2,2 kg noen ganger på tærne :o
Og klarer bare den ene veien. Får ikke til en halv runde en gang andre veien. Prøvde ikke noe mer på det heller da jeg var overlykkelig over at jeg klarte det i det hele tatt. Mannen var nok litt imponert;);)
Han ville imidlertid ikke prøve i dag fordi han var redd for å rive ned stuen, noe jeg gjorde et par ganger. Permen hans med regnskapsbilag og en stabel med cd'er føyk bortover gulvet. Litt trang stue med ergometersykkel osv.
DETTE VAR SUPERGØY - GLEDER MEG TIL Å ROCKE MED DERE:D
AUAUAU!! Øm og mørbanket, men sta som fy og rocket 30 min i dag! Klarte og andre veien noen ganger;-) Ungene koste seg og hadde egen ring. Skikkelig gøy dette:-D Men fryden er litt skrekkblandet..;-) Bli med da dere! Karissima er på ferie så du er 'fritatt' God tur hjem, besøker deg i morgen vennen:-*
Tuddiluuu hvor er dere??
Har rocket meg gul, blå og grønn. 30 minutter i dag:D
VONDT de første minuttene, men etter en liten stund går det greit å rocke 30 minutter av gangen.
Ser ut som jeg har et mørkt belte rundt hoftene der det viser seg at jeg har minst polstring. Håper dette blir borte til vi reiser til Spania neste tirsdag :p
Veldig fascinerende hvor fort svett man blir. MÅ jo bare være bra? ;)
Du store tid :eek:
Ikke rart at du blir gul og blå og øm og det hele når du rocker i 30 min av gangen allerede :lol:
Du er jo utrolig flink da. Jeg gidder aldri så lenge av gangen. Testet ut ny ring i dag men rocka ikke mer enn 15 min. Har aldri tatt mer enn 20 min i slengen jeg. :)
Knoll og Tott
13-04-10, 15:11
Kaster meg på her! Har endeli fått meg rockering og er klar for rockeeventyret - men jeg får det ikke til :( Hvor lang tid tok det før dere klarte å lære dere å rocke? Min faller i gulvet med en gang!
Hvor ofte skal jeg oppdatere her? Rocker dere hver dag?
Tips! Lag dere en egen playliste med et antall sanger og når sangene er slutt - da er økta ferdig!
Hei du
Velkommen hit :)
Bare fortsett å prøve du så tar det nok ikke lang tid før du klarer det :)
Rocker stort sett hver dag og da blir det oppdatering her.
I dag har jeg tatt det i 2 omganger slik at det ble 30 min total :heia:
Velkommen hit Knoll og Tott! Så hyggelig at vi blir flere:heia:
Ja det er et rockeeventyr :lol: Og jeg er 100% sikker på at du får det til! :ja:
Du kan oppdatere når du vil. I utgangspunktet skal jeg prøve å rocke hver dag, men har ikke fått det til hver dag enda.
Du er superflink Karissima - 30 minutter :heia: Gøy og effektivt ikke sant?
Rocket 30 minutter nå mens jeg så på Dagsrevyen. 15 minutter go' veien, og 15 minutter den vanskelige veien. Ringen detter fremdeles i gulvet noen ganger :p
Utrolig hvor varm man blir og hvor fort varmen brer seg:eek: Er det bare meg, eller? Kjennes jo veldig effektivt ut!
Har trent spinning i dag så nå kjente jeg virkelig at jeg bruker lårene også når jeg rocker. Skikkelig mør i lårene nå!
Ikke så blå lenger ;)
Stå på folkens :D
Er jo litt støl fremdeles så jeg orka bare ikke mer enn 20 min i dag og det var fordelt på 2 runder. :)
Knoll og Tott
16-04-10, 12:12
Skulle bare melde i fra at nå får jeg til å rocke i lengre tid - men det er sabla vondt og jeg har antydning til feite blåmerker på magen. Auau! Hvor lang tid tar det før det begynner å bli behagelig, for det kan jeg trygt si at det ikke er nå! Haha!
Da er jeg tilbake på rockebølgen! Datt litt av rockelasset siden skulderen min er kranglete, men nå satser jeg på at det går bedre. Gleder meg til det blir litt mer vår her i Tromsø og kan stå ute på verandaen å rocke!
Ser at dere andre har vært superflinke :blomster:
Så bra Fryda :-):-) Litt tynt i rekkene når Karissima har gått hen og brukket kneskålen.. :-(
Rocket selv 30 min på plattingen på hytta i dag i solen. Så kom haggelskuren gitt!
knollogtott: tar vel en ukes tid;-)
Rock on!:-)
Dagens rockerunde er unnagjort, juhu! Hvis jeg er riktig flink tar jeg en runde til før sengen kaller.
Øynet et lite håp om vår i dag mens jeg var på jobb, men før jeg var ferdig med middagen snødde det jammen som juling igjen - skikkelig julestemning her nå, burde spilt Rocking around the christmastree mens jeg rocker :D
Så hyggelig å se at du er tilbake her i rocketråden Fryda :) Jeg skal nok følge med på dere og se hvor flink dere er så får jeg bare håpe at jeg er tilbake om ikke så alt for lang tid :heia:
Så flott at du følger med oss fra sidelinjen Karissima, du kan få være duskedame og heiagjeng :heia: :D
Har rocket en god, lang runde nå i kveld, og jammen fått trent styrke på formiddagen. Like før jeg blir imponert over meg selv :p
Hurra for deg Fryda! :-)
Så hyggelig at du er innom og ser til oss Karissima :-) Gleder meg til du er tilbake her!
Har rocket i 30 minutter i kveld! Flinke vi:-)
Oj, hvor får man tak i en sånn rockering? :D
Så flott at du følger med oss fra sidelinjen Karissima, du kan få være duskedame og heiagjeng :heia: :D
:p
[quote=tangoto;865322]
Så hyggelig at du er innom og ser til oss Karissima :-) Gleder meg til du er tilbake her!
quote]
Ja jeg må jo innom her og passe på at dere ikke sluntrer unna :lol:
Oj, hvor får man tak i en sånn rockering? :D
Her f.eks:
http://www.treningspartner.no/sokeresultat.aspx?keyword=rockering
Ferdigrocket for i dag! I dag rocket jeg barfotet og kjente at jeg fikk en helt annen opplevelse, ble liksom mer futt og svung over det. Får dere andre til å rocke rundt stompen over lengre tid? Kunne godt tenkt meg å få banket litt løs på stompflesket også :p
BRA Fryda! :-D
Jeg var stuptrøtt, men så tenkte jeg på dere og så rocket jeg i 25 min til 21 nyhetene!!
Får ikke til å rocke rundt baken sånn som jeg vil :-( Men på hoftene er ringen en del.
Nesten like bra begge veier nå og ingen blåmerker ;-)
Karissima; du kan være konsulent og burde vært sponset :-)
Klem
Jeg må med skam tilstå at jeg sovnet fra hele rockingen i går :confused: men har tatt det igjen i dag :heia:
Flinke jenter dere , Tangoto og Fryda :heia:
Da er jeg atter en gang berocket! Syns det er mye lettere å ta frem rockeringen nå som den står i stuen hele tiden. Kjapt å svinge noen runder når det er noen minutter til overs, feks venter de siste minuttene på at vaskemaskinen skal bli ferdig. Øyner snart håp om å rocke utendørs, hurra! :p
Du er jammen storveis flink med den rockingen Tangoto :heia:
Hvordan går det med deg Karissima? Syns det er toppers at du titter innom og holder øye med oss her i tråden :klem:
Du er jammen storveis flink med den rockingen Tangoto :heia:
Hvordan går det med deg Karissima? Syns det er toppers at du titter innom og holder øye med oss her i tråden :klem:
Hei Fryda
Nå har Tangoto reist på ferie så kanskje du blir alene om å rapportere her inne en stund fremover :)
Jeg skal fortsatt stikke innom og heie på deg :heia:
Da har jeg rocket søndagsrunden, jiha! I tillegg er jeg nå ferdig med første uken på stram-opp-armene, gleder meg til jeg skal begynne å se resultater. Kanskje like greit at det enda snør her oppe :D
Flinke, snille Karissima som holder meg med selskap her :heia:
I dag har jeg rocket to runder - hurra for meg :heia:
Var det noen som så innslaget med trimme-Kari på frokost-tv? Fikk ikke sett det i morges, men så det på nett-tv og ble så inspirert over alle lovordene at jeg tok meg en ekstrarunde nå i kveld :D
Du er jo superflink Fryda :heia: Jeg kommer ikke til å klare å holde følge med dere når jeg begynner igjen . Det blir som å starte helt på nytt igjen men med tyngre ring. Blir nok endel blåmerker kan jeg tenke meg :eek:
Jeg har rocket to ganger i dag også! Kjenner det litt i ribbeina, men det er sikkert borte i morgen :)
Er det noen som har målt seg etter de begynte å rocke? Jeg tror ikke midjen min på det smaleste blir noe tynnere, men håper og tror bilringen under navelen blir fastere/mindre :D
Dakar Karissima, du skal se at du tar oss igjen med rekordfart når du setter inn støtet igjen. Jeg fikk faktisk ikke blåmerker da jeg begynte å rocke igjen etter et lengre opphold. Håper det går bra med deg! :blomster:
Onsdagsrockingen er ferdig! Her snør det verre enn verst, nesten som man skulle tro noen hadde glemt å slå av bryteren :D
Får satse på at det gir seg til i morgen ellers blir det solrock for å lokke frem godværet!
Fra i dag er jeg med og rocker ! :D
ny runde i morgen.
Så flott at du slenger deg med Lava! :heia:
Har rocket og sett på den altfor store mengden med snø som har lavet ned de siste dagene. Trøsten er at jeg endelig ser en blå himmel i det minste :p
SNØ? Stakkars deg. Du får drømme deg bort når du rocker og tenke på at du er en hula hula dame i bastskjørt på en sydhavsøy :lol:
Du er flink som fremdeles holder på. :klem:
Ja, tro det eller ei Karissima, men i morges sa de på radioen at det var 51 cm snø her i Tromsø! :hjelp:Heldigvis har metereologen lovd oss en uke med regn så det er håp i hengende snøre at vi slipper ski i 17. maitoget - men tviler for at det kommer til å bli hulahulaføre til den tid :D
Jeg har rocket og er fornøyd med at jeg snart har klart 2 uker i sammenheng!
Jeg har ikke snø! Ikke hatt på lenge :heia:
(gråter litt for dere som fremdeles har skiten)
jeg har rocket, både igår og idag, teller ikke minutter, det gjør så sinnsykt vondt!
Har ikke rocket på en god stund, så jeg er vel litt "hudløs" :lol:
Men det kommer seg :ja:
Hvor har det blitt av alle de andre rockerne ?
Hun som startet denne tråden har vi ikke sett noe til på lenge :lol:
Litt dumt at den ene etter den andre faller fra . 2 stk som rocker og en som sitter på sidelinjen og følger med :)
Slutter snart å gjøre vondt Lava :heia:
Ja jeg vet det :p må bare ikke la den samle støv så lenge.. hehe
øvelse gjør mester og smal midje!
For min del syns jeg det er flott å rapportere her når jeg har rocket, da kan jeg følge med meg selv at jeg faktisk har vært flink :heia: Og så tenker jeg at om noen er innom og ser at det er rockeliv her så kanskje det inspirerer til å slenge seg med - det er aldri for sent!
Jeg brukte en litt tykk genser når jeg rocket da det var på det vondeste, det dempet den verste vondten :p
Går det bra med deg Karissima? venter og venter på at du snart skal være fit for fight igjen :blomster:
Joda Fryda det går stadig bedre men det blir nok lenge til jeg kan slenge rockeringen rundt livet igjen :lol:
Skal ikke på kontroll før 31 mai og frem til da skal jeg fremdeles bruke krykker og ikke legge tyngde på beinet. Får søren meg ikke lov å kjøre bil engang .
Så blir det fysioterapi en stund og da tar det sikkert ikke lang tid før jeg er fit for fight :)
I mellomtiden får jeg glede meg over hvor flink dere andre er :heia:
Jeg rocker 20 min hver kveld :) (trodde ikke en skulle bruke mer en 20 om gangen????)
Åi Karissima, når får du av gipsen da? Håper du har en kjekk og snill gubbe som stiller opp som privatsjåfør :D
Syns du er super som heier på oss og gleder deg på våre vegne at vi er ivrige :klem:
Jeg rocker 20 min hver kveld :) (trodde ikke en skulle bruke mer en 20 om gangen????)
Så flink du er som klarer 20 min hver kveld! :heia: Tror det stod på min ring at man ikke burde holde på mer enn 20 min i strekk, men regner med det var myntet på utrente og feite amerikanere for at produsenten av ringen ikke skal få forsikringssak på nakken :D
Så flink du er som klarer 20 min hver kveld! :heia: Tror det stod på min ring at man ikke burde holde på mer enn 20 min i strekk, men regner med det var myntet på utrente og feite amerikanere for at produsenten av ringen ikke skal få forsikringssak på nakken :D
Tusen takk :)
Jeg tenkte mer på at den slå temmelig bra, og jeg husker med skrekken de blåmerkene jeg hadde til å starte med :p
Er vel ikke bra for innmaten å få så harde slag mer en 20 min?????
Da har jeg lørdagsrocket :heia:
Jeg hadde også blåmerker de luxe første gangen jeg rocket Gus, men slapp unna det neste gang. Så du trimme-Kari på frokost-tv? hun var med på rockeringtime på et treningssenter og jeg innbiller ganske bestemt at de holdt på 1 time i slengen... de brukte samme type ring som den jeg har, den store fargerike :)
Ja for tenk, nå regner det her - farvel snø, hallo vår :D
Har rocket og sett på øspøsregn med et stort smil. Regner med at siden jeg har gjort unna rockingen tidlig i dag blir det en liten ettermiddag/kveldsrunde også. Bonusrunde til ære for våren :p
Det skal ikke mer til enn noen solglimt og usle 4 grader pluss før en nording plutselig ser sommeren i sikte :D Ble så inspirert av solgløtt og fuglesang at jeg har plantet 10 georginer i dag, de skal bo innomhus til langt ut i juni!
I tillegg har jeg rocket både hit og dit og litt andre veier også :p
Dere fortjener virkelig litt sol nå ja :) Blir deilig når det blir såpass varmt at du kan ta rockingen utendørs :heia:
Takk for det Karissima :klem: Verandaen min er i det minste bar nå, så hadde jeg bare motet meg opp med ullgenser, polvotter og skinnlue hadde jeg sikkert kunnet rocke utendørs :D
Har rocket og sett på solen som leker seg i fjelltoppene, føler meg en smule døgnvill. Det ser ut som morgengry, men er snart natt. Jeg vil ha sommer, men ikke lyse netter! :wacko:
Det snødde bra her også i dag. Det la seg et godt lagt på plenen her men det er gudskjelov borte igjen nå :) Tror nok alle lengter etter sommeren nå ja
http://www.breimyr.no/Smileblomster.001
Så var onsdagsrockingen gjort! Jeg rocket så lenge at stompflesket er numment :D Nå får jeg god dreis på rockingen både rundt stompen og midjen. Prøvde meg også med en av de tynne gamle ringene, men du verden for et pes :p Måtte jo ha turbofart for å klare og holde den oppe og sånt er jeg ikke ung nok til lengre!
Imponert over hvor flink du er Fryda :heia:
Rart hvor fort man venner seg til de tunge ringene ja. Nå skjønner jeg egentlig ikke hvordan jeg klarte å rocke med den leketøys ringen jeg hadde. :lol:
Søndagsrocking fullført! I gnistrende sol og blikkstille hav, rene skjære sommerdagen her nord - og hele 7 grader :D
Har vært på farten og styrt verre enn verst, derfor jeg har vært litt stille. Mai er en utrolig travel måned, både inne og ute :p
Håper alle har hatt en strålende helg!
Imponert over hvor flink du er Fryda :heia:
Rart hvor fort man venner seg til de tunge ringene ja. Nå skjønner jeg egentlig ikke hvordan jeg klarte å rocke med den leketøys ringen jeg hadde. :lol:
Leketøysringen jeg har er av typen sjokkmetallikrosa, med småstein eller noe inni - så den rasler og bråker som et uvær når jeg rocker med den. Var eneste de hadde på leketøyssjappa da jeg kjøpte, og ring skulle jeg ha - okke som :D
Er det lenge til du får begynne å rocke (eller røre på deg på annet vis) igjen Karissima?
Er det lenge til du får begynne å rocke (eller røre på deg på annet vis) igjen Karissima?
Håper ikke det . Skal på kontroll i slutten av mai så da får jeg nok informasjon om hva som skal skje fremover . Kanskje først begynne forsiktig å belaste beinet :)
Mandagsrocken ferdigrocket :heia: I dag kunne jeg faktisk stått ute og rocket, men får heller ta det igjen i morgen. Værgudene skal vise seg fra sin beste side resten av uken her nord, sier i alle fall yr.no :D
Syns "flesket" burde begynt å bli fastere nå, men kanskje det bare er meg som er utålmodig :rolleyes:
Tirsdagrocken er gjort - i full akkompegnement til gjesping! Fristet nesten til å sluntre unna i dag, men har bestemt meg for å være i herdig med rokingen frem til det er ferie. Kanskje jeg slipper å holde pusten hver gang det skal tas bilder da :D
Åh du er så flink Fryda :heia:Har du merket noe på livvidden ?
Gleder meg til jeg kan begynne å rocke igjen :)
I'm rocked! Nå skal jeg kose meg med et glass rødvin med god samvittighet :D
Åh du er så flink Fryda :heia:Har du merket noe på livvidden ?
Gleder meg til jeg kan begynne å rocke igjen :)
Jeg måtte måle midjen nå til ære for deg Karissima :p ca 61-62 cm, tror ikke den blir så mye smalere gitt, men jeg håper på å få strammet den litt opp og stompen skrumpet inn - det er der jeg har tyngden min :D
Jeg gleder meg til du er klar for rocking igjen, skal vente på deg!
I'm rocked! Nå skal jeg kose meg med et glass rødvin med god samvittighet :D
Ja det har du jaggu fortjent :)
Jeg måtte måle midjen nå til ære for deg Karissima :p ca 61-62 cm, tror ikke den blir så mye smalere gitt, men jeg håper på å få strammet den litt opp og stompen skrumpet inn - det er der jeg har tyngden min :D
Da er du jo kjempesmal rundt livet :ja: og får heller måle stompen da :lol:
Jeg gleder meg til du er klar for rocking igjen, skal vente på deg!
Ja vi får satse på at det ikke er så mange ukene til jeg er klar igjen .
Torsdagsrocken er ferdig :heia: Måtte nesten tenke meg om hvilken dag det er, har jo lørdagsfølelse!
Reklamen lovde at både midje, stomp, lår og legger skulle bli trimmet når man rocker, så derfor jeg gir jeg meg ikke :D Nå smelter det med rekordfart her, så i tillegg til rockingen er det snart fjellturtid - gleder meg!
Hei Fryda . Det er bra det at du ikke gir deg :)
Så snart Tangoto somler seg til å sette sammen ringen igjen får du nok selskap av henne her inne :)
Jeg har søndagsfølelse i dag jeg . Må hele tiden minne meg selv på at det er torsdag :lol:
Ha en fortsatt fin kveld :klem:
Jeg har rocket innimellom alt jeg har styrt med i dag :heia: Fått gjort masse i huset og tømt klesskapene, så nå er det god plass til ny kjole :D
Og enda en gang gratulerer med Dagen Karissima :klem:
Jeg har rocket både fredag og lørdag, men har hatt det så travelt med bunadsying at jeg ikke har hatt tid til å være i nærheten av pc omtrent :p
17. mai-rockingen er unnagjort :heia:
Det har vært en utrolig dag her i nord, 24 grader, sol og sommer. Siden jeg ikke er noen ihuga 17. maifeirer har jeg feiret dagen i bikini på verandaen :D Må passe på å nyte alle slike dager, i morgen er det spådd nordnorsk sommer igjen - 12 grader og overskyet!
Håper alle har hatt en strålende dag :blomster: (får leke at blomsten er flagg)
Det har vært en utrolig dag her i nord, 24 grader, sol og sommer. Siden jeg ikke er noen ihuga 17. maifeirer har jeg feiret dagen i bikini på verandaen :D Må passe på å nyte alle slike dager, i morgen er det spådd nordnorsk sommer igjen - 12 grader og overskyet!
Håper alle har hatt en strålende dag :blomster: (får leke at blomsten er flagg)
Ja det gjorde du jammen rett i . Får benytte anledningen når den er der :)
Dere som har rocket over flere uker, hva merker dere av forskjell på kroppen? :)
Jeg er nå på tredje uke med rockingen, og er litt usikker på hva jeg merker av forskjeller. Jeg rocker ca 15-20 minutter (nesten) hver dag.
I'm a rockstar :D det føles i alle fall sånn ut nå! Jeg har rocket dagens dose og begynner nesten å bli litt avansert. I dag rocket jeg på skrå og kjente at det tok helt andre steder i magen, moro å eksperimentere :p
Dere som har rocket over flere uker, hva merker dere av forskjell på kroppen? :)
Jeg er nå på tredje uke med rockingen, og er litt usikker på hva jeg merker av forskjeller. Jeg rocker ca 15-20 minutter (nesten) hver dag.
Hei Ina64, så moro med flere fjes her i tråden :) Jeg har ikke all verdens mange cm rundt midjen i utgangspunktet sånn at jeg blir neppe særlig smalere. Merker at magemusklene er blitt strammere og at jeg ikke en gang blir svett når jeg rocker 20 - 30 minutt nå. Det tar jeg som et tegn på at utholdenheten har bedret seg. Her tenkes og tolkes alt positivt :p
Målte du deg på strategiske punkter før du begynte å rocke?
Hei Ina64, så moro med flere fjes her i tråden :) Jeg har ikke all verdens mange cm rundt midjen i utgangspunktet sånn at jeg blir neppe særlig smalere. Merker at magemusklene er blitt strammere og at jeg ikke en gang blir svett når jeg rocker 20 - 30 minutt nå. Det tar jeg som et tegn på at utholdenheten har bedret seg. Her tenkes og tolkes alt positivt :p
Målte du deg på strategiske punkter før du begynte å rocke?
Jeg gjorde nok ikke det. Men har jo merket forskjell, så det er helt klart en forbedring.
Tror jeg skal måle meg skikkelig imorgen, og så se om jeg kan måle forskjellene og.
Leser at dere rocker på ulike måte, jeg har bare rocket begge veier jeg. Ikke på andre måte (virker jo fornuftig å variere litt).
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.