View Full Version : "Prosjekt bli kvitt 40 kg" er i gang


gnomen
25-02-10, 00:09
hei

Etter mange år med overvekt har jeg nå bestemmt meg og få vekk noen kilo.
Jeg er 25år(gutt) 1,94cm og 138kg og 40kg skal bort!

Begynnte 13 februar i år(2010) med en egenkomponert kur.
sider jeg jobber til alle døgnets tider har jeg svært lite tid til og lage frokster,lunsjer,middager, så jeg kjøper og spiser ting rett fra pakka:p
måle med den egen komponerte kuren er minst mulig karbo som overhode mulig,kutter ut ting som poteter,ris,junkfood,søt brus,frukt,godis,mel produkter.alt dette som jeg vanligvis har levd hele live mitt på,så dette blir en morsom utfordring,men godt bra så langt,føler meg egentlig overraskende i form

dette spiser jeg vanligvis løpet av en dag:

frokost:0,5l vann og vis jeg får tid 2 stk kokte egg---0karbo:rolleyes:
lunsj:en pakke pålegg (100g) røkt kalkun---------1karbo(i følge pakken)
middag:en halv grillet kylling eller 2 stk 100g biffer og brokkoli---karbo 4g
spiser ikke noe etter middagen,vis jeg har vært litt sugen har jeg tatt meg litt bacon:D

drikker ca 1,5l vann og 1l pepsi max om dagen

har i dag 24.02.10 blitt kvitt 3 kg:D

kom gjerne med karbo fri enkle mattips

hilsen gnomen

Modezty
25-02-10, 00:30
Jeg ville lest meg opp på ulike lavkarbo kostholdsfilosofier :)

Utifra det du skriver at du spiser, virker det som en ketogen diett - anbefaler da å lese boka til Torkil Andersen "Slank med Ketolysekuren". Eller kanskje det er en proteindiett? Uansett må du lese deg litt opp i forhold til vitaminer/mineraler slik at du ikke får noen mangelsykdommer.

Meny'en din så litt ensidig ut - og jeg ville passet på å spise grønnsaker ved siden av. Jeg lager en stor bolle med grønnsaker ca. 2 hver dag - og spiser litt til hvert måltid. Grønne bladgrønnsaker, litt paprika, agurk og tomat hvis du liker det. Jeg har også oppi litt rødløk for smaken - og bruker fetaost i olje (inkl. oljen) som dressing hvis jeg ikke har tid til å lage egen dressing.

Lykke til!

arnakristin
25-02-10, 01:02
Hei,
Kanskje en ide og lese litt om Skaldemann… det er vel den lavkarbo dietten med minst kh.
Jeg har laget en tråd hvor jeg har samlet sammen litt matnyttig informasjon vedrørende lavkarbo, der finner du bl.a. en link til en brosjyre som heter lavkarbo på 3 minutter, hvorfor fett og vann er viktig på lavkarbo…
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970)

Her er ketolyse delen av forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110 (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
Her er Skaldemann delen av forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134 (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134)
Her er oppskriftsdelen av forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45 (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45)

Når det gjelder mat så kan du slutte å tenke tradisjonelt det er fullt lovlig og mange spiser middagsrester til frokost og lunsj.

Når det gjelder Pepsi max så kan den være en partystopper i tillegg til at kunstig søtningsmidler kan være med å trigge søthungeren. Synes 1 l Pepsi max pr dag er litt vel mye, Pepsi max er søtet med aspertam, søk på forumet og du vil for finne at det ikke er bra for kroppen.
Synes også det er litt lite fett i den menyen din, kylling og kalkun er ikke akkurat fet mat…

gnomen
25-02-10, 16:07
hei

jeg har lest en boka og sett i den litt,når det gjelder menyen min så er middagen litt forskjellig men den pakka med kalkun til lunsj gjør sussen,og funker på meg,prøver også og gi slipp på pepsi max'en,men føler at ikke den bremser med slankingen,men det er jo ikke bra for tenna.

det jeg har spist i dag er:

frokost:2 stk kokte egg
lunsj: 1 pakke 100g kalkun pålegg
middag:2 stk nakkekotlleter (300g)og brokoli som jeg har stekt i ovnen med ost

drikke:1,5l vann og 1lpepsi

har bestemmt og kutte ut pepsi fra neste uke:-)

tar også vitaminer kroppen trenger.

fins ikke så sulten løpet av dagen(ikke noe mer enn vanlig) men kjenner sukker suget ille blodsukker ligger på 3,5.

Wiki
25-02-10, 16:13
Velkommen hit, og lykke til videre i kampen mot kiloene!! :D

Hva med å lage en omelett med egg, bacon og grønnsaker feks??
Synes det ikke høres helt ok å bare spise en pakke med kalkunpålegg.. Grønnsaker og fett burde absolutt vært tilsatt, synes jeg :blunke:

nellie
25-02-10, 16:13
Du spiser veldig lite fett.. og kanskje litt lite sånn generelt? Kan godt hende du har bedre effekt hvis du spiser litt mer og da i hovedsak fett.

gnomen
26-02-10, 06:33
god morgen godt folk!

frokosten er nede(2 egg) klar for jobb

var en tur på vekta i sta og da stoppet den på 132kg 6kg ned:D

BobBob
26-02-10, 10:16
god morgen godt folk!

frokosten er nede(2 egg) klar for jobb

var en tur på vekta i sta og da stoppet den på 132kg 6kg ned:D

Dette prosjektet høres veldig kjent ut. Jeg er 193 og 128 kg nå. :) Jeg er ingen superekspert, men tror ikke man må føle at man må begrense inntaket. Jeg vet ikke, men det virker som du spiser litt lite? Lavkarbo er ikke en tradisjonell slankekur og slik jeg ser det er det helt unødvendig å gå rundt sulten. Spis når du vil og hvor mye du vil (lavkarbo mat da).

Kanskje jeg tar feil, men jeg får inntrykk av at du forsøker å begrense mengden mat også? Min erfaring er at enhver form for sulting vil slå tilbake på en selv over tid. Det er mye lettere å bli fristet og skli ut og jeg syns heller ikke det er noe behagelig å være sulten hele tiden. :p

Uansett så gratulerer jeg deg med vekttapet og ønsker deg lykke til videre. :)

oplago
28-02-10, 08:24
:)

Startet 8.2.2010 på 133 kg, 188 høy.

Er nå nede i 125,1 etter å tellet karbohydrater, dette inkludert en smell med tur på byen med masse øl og Mcdonalds dagen derpå, testet med sånn stix og var i ketos neste dag så var fornøyd. Men jeg prøver å variere kosten for hvis man sulter seg så går man på en smell garantert.

Frokost: kokte egg eller en shake, fant en shake hos proteinfabrikken som kun har 1 gram karb per porsjon som blandes med vann.

Lunch: Omelett med fetaost, bacon, litt skinke og krydder eller grønn salat, 30 gram rømme, 100 gram agurk, baconterninger eller skinke. Røres sammen

Middag: kylling eller fisk for det meste. Prøv ut Rema sine lakse filet pakker med masse asparges og blomkål.

Så trener jeg 3 ganger i uken, sykling eller med vekter

Målet er 90 kg til juni.

Blir spennende :D

gnomen
28-02-10, 19:46
:)

Startet 8.2.2010 på 133 kg, 188 høy.

Er nå nede i 125,1 etter å tellet karbohydrater, dette inkludert en smell med tur på byen med masse øl og Mcdonalds dagen derpå, testet med sånn stix og var i ketos neste dag så var fornøyd. Men jeg prøver å variere kosten for hvis man sulter seg så går man på en smell garantert.

Frokost: kokte egg eller en shake, fant en shake hos proteinfabrikken som kun har 1 gram karb per porsjon som blandes med vann.

Lunch: Omelett med fetaost, bacon, litt skinke og krydder eller grønn salat, 30 gram rømme, 100 gram agurk, baconterninger eller skinke. Røres sammen

Middag: kylling eller fisk for det meste. Prøv ut Rema sine lakse filet pakker med masse asparges og blomkål.

Så trener jeg 3 ganger i uken, sykling eller med vekter

Målet er 90 kg til juni.

Blir spennende :D


hei

godt det er flere av hos:D


helgen vel over med lite karbo inntak..

nok en hard uke i møte

gnomen
01-03-10, 20:03
i dag har menyen vært følgende

forkost: rakk ikke det i dag med drakk 1 liter vann
lunsj:1 halv grillet kylling
middag:stekt karbonadedeig og egg

drikke:1liter lettbrus,2liter vann,1 kopp kafe med en skvett fløte

gnomen
03-03-10, 10:21
hurra vekta visste 130kg i dag:D:D:D

8 kg ned:D

Solange
03-03-10, 10:39
hurra vekta visste 130kg i dag:D:D:D

8 kg ned:D


Så morro :heia:!!!!!!! Gratulerer masse til deg for en super start:D

Vettel
03-03-10, 12:16
Gratulerer med fremgang!

Mona_K
11-03-10, 16:55
Jeg henger meg på her jeg også vis det er greit? jeg skal også ned 40 kilo og begynte for 19 dager siden nå.. tiden går fort hehe. jeg har gått ned 6 kilo =)
Jeg jukser litt med spis deg slank dietten, men slutter med den om en ukes tid da jeg ikke orker maten deres. Da må jeg klare dette på egenhånd. Så godt å snakke med andre i samme situasjon =)

Mona_K
12-03-10, 16:30
Var hos legen åveide meg i dag. 7 KILO!! jippii!

Karissima
12-03-10, 16:32
Gratulerer. Så flott da :heia:

Mona_K
13-03-10, 00:45
Takk ! tenke seg at jeg ENDELIG etter nærmere 3 år er under hundre kilo=)
Er kjempe stolt av megselv!

Solange
13-03-10, 11:29
Takk ! tenke seg at jeg ENDELIG etter nærmere 3 år er under hundre kilo=)
Er kjempe stolt av megselv!

Det er magisk å bryte den hundregrensa!!!! Og du kommer til å glede deg like mye over hver tiergrense nedover:D:D Stå på, du får et nytt liv når du blir lettere og friskere:)

Mona_K
13-03-10, 17:51
Takk =)

gnomen
07-04-10, 23:17
lenge siden jeg har oppdatet denne nå,men veier nå 113,5kg og dette går som en drøm,skal legge ut før og etter bilder:-)

Solange
07-04-10, 23:24
lenge siden jeg har oppdatet denne nå,men veier nå 113,5kg og dette går som en drøm,skal legge ut før og etter bilder:-)

SUPERT!!! Gleder meg til å se bildene:)

gnomen
07-04-10, 23:44
ikke le:-)

før----------------------------etter 13kg to go:-)

Solange
08-04-10, 00:01
Fantastisk stor forskjell!!! Kommer frem hvor kjekk du er:) når ansikttrekkene blir så mye mer markert! Morro å se at det går an, må si du har fått resultater meget raskt. Lykke til med resten, du er jo over halvveis til 40 allerede!

The Dude
08-04-10, 12:11
Bra jobbet!

herregud
08-04-10, 14:44
27 kg på under 2 mnd.. Det er jo nesten 1/2 kg hver dag... Fantastisk :visemuskl

Veggpryd
08-04-10, 19:55
Fantastisk! Skikkelig bra! :heia:

gnomen
09-04-10, 00:01
Fantastisk stor forskjell!!! Kommer frem hvor kjekk du er:) når ansikttrekkene blir så mye mer markert! Morro å se at det går an, må si du har fått resultater meget raskt. Lykke til med resten, du er jo over halvveis til 40 allerede!

takk for det,sikklig moro og holde på nå har begynnt og trene for og sramme opp og grier,merker hele kropper har dobbelt så mye ork:-)

StegforSteg
09-04-10, 11:09
:heia:

Fytti så flink du er!

Myrull
09-04-10, 11:48
Så utrolig flink du har vert! For en forskjell!

Max
09-04-10, 14:46
Flott jobba!

Føles det ikke deilig? :D

øysteiin
09-04-10, 20:56
Vannvittig bra!

mayumi88
13-04-10, 23:32
wow...
jeg må bare si at du er utrolig flink..
jeg også prøver og gå ned. skal ned over 40 kilo =)

gnomen
18-04-10, 21:21
stå på klare jeg det klarer alle det:)

gnomen
18-04-10, 21:26
108,4kg på vekta nå,trening har gitt gode resultater:-)

Solange
18-04-10, 21:36
108,4kg på vekta nå,trening har gitt gode resultater:-)
Da nærmer du deg vel -30?? Utrolig! Stå på videre med både mat og trim:)

screwball
20-04-10, 09:12
Utrolig bra resultater - godt jobba!
Du kan være stolt over å ha oppnådd sånne resultater på relativt kort tid!
Da er det bare å holde motivasjonen oppe og stå på videre!

gnomen
20-02-11, 14:39
hei igjen folkenes:-)

etter en sommer,høst,vinter med mye kos og mye rar mat drikke osv,så må jeg igang igjen har ikke gått opp mye kun 6 kg :-)men de skal vekk igjen nå:-)

sitter nå og nyter min siste skjokoladeplate før vi trår til igjen:-)

Pøsh
20-02-11, 14:48
Heia heia :heia:

Du raste jo ned i vekt, du. Inspirerende :smile:

gnomen
23-02-11, 19:15
er godt i gang igjen,egentlig sikkelig deilig:-)vil oppdatere når kg raser av igjen:-)

gnomen
13-03-13, 22:05
bruker samme tråd her..

ja nå er dette snart 3 år siden og 3 år med kjærlighet og kos så har jo kg kommet tilbake :-(((( men er i gang igjen nå:-) har holdt på en månde alt nå og vekta står stille:-( men jeg gir ikke opp

january
13-03-13, 23:09
Jeg er også igang med å gå ned samme kiloene for andre gang, og dette fikser vi! :) Merker at jeg går ned treigere nå enn forrige gang, veldig frustrerende, men what the hell. Får trene noen dager ekstra når tiden strekker til :)

gnomen
14-03-13, 09:32
huff ja går veldig sakte...har veie dag tol fredag så da skal det bli spennende hehe

index
14-03-13, 10:51
Prøv å gjøre det til en livsstil, ikke en slankekur! Jeg for min del har nådd målet mitt, og kommer ikke til å slutte med lavkarbo og trening. Når noe funker så godt er det jo bare dumt å kutte det ut...