View Full Version : Matdagen i sin helhet, eller hvert måltid for seg?

nellie
25-02-10, 14:29
På Lindberg.. Hva er viktigst?
At forholdet mellom karber, proteiner og fett er godt igjennom hele dagen, eller at hvert måltid for seg er riktig balansert?

Jeg tenker sånn i forhold til hvis man vet at det blir veldig lite fett og karber til middag, skal man spise litt ekstra fett og karber tidligere på dagen, for å få en helhetlig balanse eller?
eller?

Anne
25-02-10, 14:38
Det viktigste med Fedon er vel å holde blodsukkeret stabilt med mat med lav og middels GI. Kun et c-måltid om dagen.

Deretter forsøke å ha riktig sammensetning ellers. Helst pr måltid selvfølgelig:)

nellie
25-02-10, 14:44
okei:) Takk for svar!:) jeg kjører en litt streng linje på karbene.. maks 30 gram med c-vare om dagen..

Vettel
25-02-10, 21:46
Ser dagen under helhet. Så det hender jeg noen ganger unner meg litt fullkornspasta til middag, da spiser jeg ikke noe særlig karbohydrater resten av dagen.
nellie: kjører samme opplegg som deg. Mindre kh og litt mer fett. (må legge til at jeg dropper ofte det lille c-måltidet....har liksom ikke noe behov lengere)

nellie
25-02-10, 22:38
I går så klarte jeg å få det litt Fedonsk. Men i dag så ble det veldig lite karber og litt for mye fett. Har ikke fått handlet inn til Fedonopplegg ennå da.. Det var ikke meningen å få for lite karber, bare ble sånn.
Menmen. Vi får se om det jeg har for meg nå funker, hvis ikke så må jeg lese reglene litt mer nøye bare..