View Full Version : Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?
Sider :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
9
Hei dere:-) Må bare poppe innom og si at dere har utrolig gode vektnedgangsresultater!:-D Hva er hemmeligheten deres? Kanskje skravla?:-P Lykke til videre!:-)
Superteddy
09-04-10, 23:03
Tjooohei! Jeg er bare litt passiv her inne for tida jeg... Driver og jobber meg nedover etter min heftige sprekk i påska... Bare 800 gram igjen til jeg er der jeg var før påska nå! Håpehåpehåper jeg går ned litt til etter det sånn at jeg kan komme meg ned på 60-tallet... :D DET hadde gjort meg happy!! Ellers så maler jeg dag og natt og rydder innimellom slagene med ungene... Huset skal legges ut for salg om et par dager og huset må shines og RENSKES før visningene... :eek: Blæ!
StegforSteg
10-04-10, 07:13
Jeg står heeeelt stille på vekta - og mister litt av motivasjonen ser jeg. Leser tråd på tråd om at dette er heeelt vanlig, men jeg vil hvertfall sååå gjerne komme ned til før påskevekten.
Ser også at kroppen har vanskelig for å komme inn i ketose igjen etter endel inn/ut sprekker.
I need a kick in the butt :p
Står stille jeg også, StegForSteg, har gjort det en stund. Vi klarer dette, det er jeg helt sikker på
StegforSteg
10-04-10, 09:18
Ja, jeg kan jo ikke gi opp nå :p
Jeg bobler forresten over av energi her på morran. Har sortert klesskapet til storegutt - noe som endte i en sekk med klær til fretex, leker er sortert - og en søppelsekk skal på dynga, sengene er skifta på, rommet generellt rydda og støvsugd :D Og det der har ligget som en mare på meg leeeenge :p
Jeg har økt cocosadosen min i morgenkaffen - og lurer på om det kan være grunnen :D
Virker som det e litt vanlig å stå stille nå.. :/ jeg står også stille.. Må si at motivasjonen får en knekk, men jeg har blitt kvitt så mange småplager og fått mye mere energi så jeg kommer til å fortsette på lavkarbo åkke som.. så satser vi på at vekta kommer etter, pent å pyntelig...
I dag er det så nydelig vær så her blir det vedhugging og raking av gammelt løv i frukthagen.. (fint med enorm tomt, helt til man skal stelle den.. ) ;)
I dag er det så nydelig vær så her blir det vedhugging og raking av gammelt løv i frukthagen.. (fint med enorm tomt, helt til man skal stelle den.. ) ;)
Ikke sant - men tenk på det som ekstra trim :)
Ja man får ta det positive ved det. :)
Steg for steg og Superteddy: Synes dere "sprekken" var verdt det? Eller, det jeg egentlig lurer på er om dere er villige til å gjøre det igjen, om dere tør? Tror dere det er grunnen til at dere står stille på vekta nå?
Nå jeg har lyst til å sprekke så ser jeg som sagt på lista mi over hvor mye jeg har gått ned uke for uke og hvor mange cm jeg har mistet. Det motiverer meg til å fortsette som før.
Jippi! Jeg veide meg i morges, og da viste vekta 77,7 kg!! Jeg ble så glad.:D Jeg har nådd det første målet mitt. Nå er alle gravidkiloene borte (og jeg har bare et par hundre gram igjen før jeg har gått ned hele vekten til babyen min). Jeg har gått ned åtte kilo så langt. Det er nesten ikke til å tro. Det er så godt å endelig være 78 kg igjen, under 78 kg faktisk. Tenk det, ned åtte kilo på to måneder og to dager. Det er veldig bra altså. Og nå begynner det endelig. Nå begynner veien fra tykk til normalvektig. Nå skal alle mammakiloene vekk! (jeg har 7,2 kg til av dem) Nå er det vår og lett å få gått tur og jeg er toppmotivert. :)
StegforSteg
10-04-10, 18:09
Namba: Vektmessig var nok ikke "sprekken" verd det nei. MEN jeg får bare tenke på det slik at hodet også skal følge med og at dette er en livsstil og om det tar litt lengre tid så gjør det vel det da ;) Har hatt det slik en gang tidligere å. Sto bom stille - helt til det tidligere plutselig gikk fort ned igjen.
Men uansett om jeg har stått stille i en uke - mamma syntes virkelig at jeg hadde gått ned masse siste 2 ukene - så det er mulig jeg går ned i cm og ikke i vekt. Får dra fram målebåndet mitt i morra tenker jeg :D Måtte faktisk låne en bukse av henne i dag - for hun ville ikke gå på byen sammen med meg i en bukse som var så veldig stor som min er :p Litt gøy å da :P
Superteddy
10-04-10, 19:50
*sparker StegforSteg i rumpa!* :D
Om sprekken var verdt det? Hmm... Det var deilig å ikke tenke på hva jeg putta i meg i noen dager da, og jeg spiste masse deilig fy-mat... :o Mamma sine sveler var verdt det! :p Skulle nesten ønske jeg hadde følt meg verre, for jeg kjenner det ikke var så avskrekkende som det skulle vært! Men klart jeg angrer når jeg tenker på hva vekta kunne vært nå da... :rolleyes:
Gjort er gjort og spist er spist, så nå må jeg bare jobbe litt ekstra! ;)
:D Måtte faktisk låne en bukse av henne i dag - for hun ville ikke gå på byen sammen med meg i en bukse som var så veldig stor som min er :p Litt gøy å da :P
:D Kjekt da!
StegforSteg
10-04-10, 21:05
Ganske deilig denne livsstilen.... Nyter et glass rødvin nå - og noen ruter med mørk sjokolade :D
Ganske deilig denne livsstilen.... Nyter et glass rødvin nå - og noen ruter med mørk sjokolade :D
Høres bra ut ja. Jeg har ikke begynt på livsstilen enda jeg. diett først, livsstil etterpå.;) Jeg har forresten bestilt meg boka om vektstabilisering etter slankekuren nå. jeg gjorde det i samme slengen da jeg bestilte meg flere vitaminer. Jeg kan jo ingenting om generell lav karbo, kun ketolyse, så det blir spennende. Jeg håper tanken på å slutte på ketolyse ikke føles like skremmende etter å ha lest den.
StegforSteg
10-04-10, 22:01
jeg følger jo ikke ketolysekuren - men LCHF (lavkarbo) og er i ketose. Det passer meg mye bedre enn en kur har jeg funnet ut ;)
jeg følger jo ikke ketolysekuren - men LCHF (lavkarbo) og er i ketose. Det passer meg mye bedre enn en kur har jeg funnet ut ;)
Ok.:) Man må gjøre det som passer for seg. Da blir kanskje ikke overgangen fra å slanke deg til å vedlikeholde vekttapet så stort for deg heller? jeg er veldig spent på overgangen, særlig å skulle ut av ketose. Jeg er så redd for at appetitten skal komme tilbake for fullt igjen.
StegforSteg
11-04-10, 07:06
Jeg er i ketose, selv om jeg ikke lever like strikt som dere ;)
Superteddy
11-04-10, 08:27
Hva spiser du da steg? Er vel litt mer begrenset hva du kan spise eller?
StegforSteg
11-04-10, 09:53
Tja - jeg spiser vel alt dere kan spise og litt til ;) Jeg nyter et glass vin og litt mørk sjokolade i blandt, ellers så spiser jeg rene produker og minimalt med halvfabrikata. Hvis jeg kjøper noe på butikken er det maks 5 karber pr 100gram. Derimot spiser jeg litt skyr med fløte hvis det er fryktelig travelt til meg, og ikke lett tilgjengelig til et kjøkken.
Jeg kjører litt strengere enn Fedon som min søster går på, for jeg spiser bla annet ikke frukt ;)
Sånt er jo kjempeflott, skikkelig boost for selvtilitten.
Mannen så jeg har gått ned og inn masse, så nå håper jeg snart vekten er med på det også. Men at andre ser det hjelper masse :)
Sånt er jo kjempeflott, skikkelig boost for selvtilitten.
Mannen så jeg har gått ned og inn masse, så nå håper jeg snart vekten er med på det også. Men at andre ser det hjelper masse :)
Ja, du har vært nødt til å være veldig tålmodig med tanke på vekta. Men så lenge rumpa og magen forsvinner likevel så er jo det det viktigste. Det er jo mindre motiverende å gå ned på vekta men å se like feit ut.*ler*;)
65kgmamma=perfekt
11-04-10, 13:02
Har vært litt opptatt etter påsken så har ikke vært så mye inne å skrevet. Bare lest litt;)
Menne ville bare si at det er så utrolig kjekt å se at vektapet på de fleste no, er ganske høye og faktisk ikke så mye forskjell på hver enkelt heller :)
Jeg har egentlig også bare sett på dette som en diett, men føler mer og mer at dette er min nye livsstil. Har ikke lest boken som handler om etter vi er ferdig med ketolyse.
Tenkte jeg skulle lese den snart:lesebok:, sånn at hodet er klart og veit hvordan livet skal bli.
Eller så er jo det en fantastisk dag i dag. Solen stråler, ikke en sky på himmelen og gradestokken har ikke vært under 10, siden jeg stod opp i dag :cool: Har vaska hus og luftet godt ;) Skal vaske bil innvendig og utvendig også =) Og kanskje polere den =)
Mona K:Jeg bor 5 min fra Solstrand Hotel og Bad:w00t: Det er ikke i Bergen, men på OS:p Stoooor forskjell.. Hahah.. Men kos deg, det er kjempe fiiint.
Håper alle har like fint vær, og ønsker dere alle en flott dag videre:stortsmil
Superteddy
11-04-10, 22:27
Tja - jeg spiser vel alt dere kan spise og litt til ;) Jeg nyter et glass vin og litt mørk sjokolade i blandt, ellers så spiser jeg rene produker og minimalt med halvfabrikata. Hvis jeg kjøper noe på butikken er det maks 5 karber pr 100gram. Derimot spiser jeg litt skyr med fløte hvis det er fryktelig travelt til meg, og ikke lett tilgjengelig til et kjøkken.
Jeg kjører litt strengere enn Fedon som min søster går på, for jeg spiser bla annet ikke frukt ;)
Da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig... Jeg også tar meg et glass vin av og til, og kan ta en liten bit bocca. Kanskje jeg egentlig går på LCHF?? :confused::p Teller du karber og sånn? Hva spiser du på en dag f.eks?
65kgmamma=perfekt
11-04-10, 23:17
Hmmmm.. Her inne var det stille gitt ;) Får satse på det er det fine været som gjør at dere ikke er så aktive her i dag :)
Men tenkte jeg skulle spørre her inne før jeg evt. starter en tråd selv. Jeg har helt siden jeg begynte på ketolyse fått mange små (str med en fingerneil - fingertupp) blåmerker! Og innimellom finner jeg store blåmerker. Og jeg får veldig sjeldent blåmerker. Og disse kommer av seg selv, det er jeg heeelt sikker på! Det gjør vondt å trykke midt på dem, de kommer uten at jeg har vært borti noe eller slått meg! De små blåmerkene kommer stortsett på beina, men finner dem også på armene. De stor er på lår, legger, armer og rygg!!
Og det ser ut som at når de forsvinner så er det mange små blodårer som kommer til synet! Disse forsvinner da ikke! (dette er spesielt på beina)
Er det flere som opplever dette, eller er dette bare tilfeldig???
Hmmm, dette kan jeg dessverre ikke svare på 65kgmamma. :confused: Det hørtes rart ut. Håper du får svar på det og at det ikke er noe alvorlig/varig.
I morgen er det veiedag. Jeg har jo snikveid meg, så jeg vet jo hva jeg kan forvente, men jeg ser frem til offisiell veiing og å oppdatere tickeren og statestikken min.:)
StegforSteg
12-04-10, 06:49
Da ser jeg ikke helt forskjellen egentlig... Jeg også tar meg et glass vin av og til, og kan ta en liten bit bocca. Kanskje jeg egentlig går på LCHF?? :confused::p Teller du karber og sånn? Hva spiser du på en dag f.eks?
Nei jeg teller ikke karber og sånt. Jeg kjenner vel på kroppen når jeg har fått for lite fett (og ser det på vekta....)
Dette er dagsmenyen min:
Frokost 0600: 1 kopp kaffe med cocosa
Frokost II 0900: En halv skyr (skogsbær for den har minst karber) med fløte
Lunch 1130: Salat med spekemat, egg og bacon, fløtegrøt, middagsrester... Kommer helt ann på hva jeg vil ha :)
Ca klokka 14: 1 grønn te med cocosa
Mellom klokken 16 og 18 er jeg som regel på trening
Middag: Minstens Chillisuppe, laks med blomkål og seterrømme, currygryte, biff :D med asparges - brokoli - sopp mm og fjordlands bernaise.
Og om jeg er fysen på kveld: En fruktte med cocosa.
Innimellom der drikker jeg ca 3 liter vann, og så blir det nok desverre noen glass med pepsi max å gitt :p
StegforSteg
12-04-10, 06:50
:heia: meg :D
69,9 på vekta i dag tidlig..... ENDELIG!!
:heia: meg :D
:heia::heia:Gratulerer - du er på 60-tallet! :heia::heia:
Hurra Stegforsteg!! Gleder meg også til jeg når 60-tallet, men det er en stund til tenker jeg. Vel, har omsider komt tilbake til før-påskevekt, og jeg vil si det IKKE var verdt det den lille sprekken jeg hadde. Kanskje hadde det stått stille likevel, men jeg tenker nok det er pga sprekken jeg.
Mannfolket har bursdag idag, så da blir det litt kakekalas i ettermiddag ja. Laget sjoko-bananmuffins med barna igår, var rett før jeg dykka ned i røra... Ellers går det greit. Men tror ikke jeg skal begi meg ut på noe lavkarbokaker eller noe, hadde vel kommet til å spise alt selv!
Gratulerer med å nå 60 tallet, steg for steg!! Skikkelig bra!
jeg har også noe å feire. :) Jeg har gått ned 1,4 kg den siste uka! 8,4 kg på 9 uker, det synes jeg er bra altså. Jeg satt og kikket på bilder fra dåpsdagen til babyen min som var 14. februar, og det er ikke til å tro at jeg så sånn ut for bare to måneder siden. Jeg håper forskjellen etter de neste to månedene er like dramatisk.:cool:
StegforSteg
12-04-10, 10:23
jeg har også noe å feire. :) Jeg har gått ned 1,4 kg den siste uka! 8,4 kg på 9 uker, det synes jeg er bra altså. Jeg satt og kikket på bilder fra dåpsdagen til babyen min som var 14. februar, og det er ikke til å tro at jeg så sånn ut for bare to måneder siden. Jeg håper forskjellen etter de neste to månedene er like dramatisk.:cool:
:heia:
Så deilig da Namba :D
Er det noen av dere som har vært på tur mens dere har vært på diett forresten? Hvordan var det? I morgen reiser jeg til ei venninne på østlandet og blir til torsdag, og på onsdag skal vi på metallica konsert. Jeg vil så gjerne holde meg til dietten mens jeg er der. Hun jeg skal bo hos lar meg helt sikkert låne kjøkkenet, men jeg synes det er litt flaut å styre for mye. Jeg trenger nok en plan. Har dere forresten forslag til veiamat jeg kan ha med meg?
Er det bare jeg som ofte drømmer at jeg spiser høykarbo før det plutselig går opp for meg "å herregud, hva har jeg gjort?!!" og slutter å spise med en gang. Men etter å ha spist i drømmen så er jeg jo tørst, så drikker jeg høykarbo drikke før det demrer igjen "å herregud, hva er det jeg gjør?!!":p Jeg blir jo så lettet hver gang jeg våkner. ;)
StegforSteg
12-04-10, 10:49
Lag oppsieruller, lollipopbrød feks. (Er ikke så glad i oppvarma omeletter osv jeg - så det foreslår jeg ikke til deg....) Minstens Chillisuppe var også god oppvarmet, og kunne lett puttes i "porsjonsbokser" (bruk creme fresh istedet for rømme)
Er det noen av dere som har vært på tur mens dere har vært på diett forresten? Hvordan var det? I morgen reiser jeg til ei venninne på østlandet og blir til torsdag, og på onsdag skal vi på metallica konsert. Jeg vil så gjerne holde meg til dietten mens jeg er der. Hun jeg skal bo hos lar meg helt sikkert låne kjøkkenet, men jeg synes det er litt flaut å styre for mye. Jeg trenger nok en plan. Har dere forresten forslag til veiamat jeg kan ha med meg?
Har faktisk tenkt på det samme. Gubben har fått en ukestur i Riga sammen med jobben som feirer ti år.. Vi jentene skal også være med. Å da blir det jammen en utfordring å skulle holde lavkarbon. Og så skal æ være to måneder bortreist i sommer. Nå er det heldigvis nordover til mamma, så ho lar mæ nok dirigere på kjøkkenet.. Men det blir rart å være på hytta med hele slekta i ukesvis.. Meeen, det får bare gå på et vis. Styre unna potet og så videre og ikke gi opp.. :)
Når æ e ute på farten opp til Hamar (er mye der) så lager æ mæ en skikkelig dose med salat med masse godt oppi som tåler å ligge litt i romtemp. Har det oppi en isboks og knasker i ny og ne.
Wevi: hva slags protein har du oppi da? som tåler romtemperatur?
Superteddy
12-04-10, 15:00
Steg for steg: Gratulerer!!! Så deilig altså! :) Kjempeflink har du vært! :) Teller du ikke hvor mye fett du får i deg heller? Hmm... Ligner jo veldig på det kostholdet jeg har da egentlig... Kommer sjelden opp i 15 karber på en dag... Burde jeg spise mer enn 150 g fett da kanskje?
Namba: Gratulerer med fantastisk bra vekttap!! :) Kjempebra! Deilig å se stor forskjell på bilder altså! :)
Når vi skal kjøre langt så lager jeg meg en heftig kyllingsalat med masse snadder oppi! Spiser den som regel etter max 4 timer eller noe, og det går helt fint det altså! ;)
Hey, Namba!!! Så bra at noen har fått uttelling denne uka! Jeg fikk mensen nettopp nå, så jeg innbiller meg at det har noe å si for stillstanden og generell oppblpåsthet.:rolleyes:
Ellers så var det en på kontoret her som sa jeg måtte passe på så jeg ikke forsvant helt nå! :p Det var jo et flott kompliment, selv om det er liten fare for at jeg forsvinner helt selv om mer skal forsvinne.:D
StegforSteg
12-04-10, 15:12
Steg for steg: Gratulerer!!! Så deilig altså! :) Kjempeflink har du vært! :) Teller du ikke hvor mye fett du får i deg heller? Hmm... Ligner jo veldig på det kostholdet jeg har da egentlig... Kommer sjelden opp i 15 karber på en dag... Burde jeg spise mer enn 150 g fett da kanskje?
Nei teller ikke fett. Hvis man får i seg for mye fett - kommer det ut igjen iform av "fettdiare" - og siden insulinet ikke er så "aktivt" lengre blir det heller ikke lagret fett på kroppen....
Såå flinke dere har vært! Jeg har ikke vært så aktiv i det siste, men har liksom ikke vært så gøy når drittvekta har stått stille. Namba, du sourte hvor lenge jeg hadde holdt på, jeg husker ikke helt datoen her og nå, men hadde gått ned 10 kg på litt over sju uker. Så har det stoppet i ca to uker, men nå tusler det nedover igjen. Når det står stille såå lenge, og tilogmed gå OPP, så blir man skikkelig demotivert. Skulle hatt mensen for to uker siden også, men den er jo ikke kommet. Hadde håpet det vat det som gjorde det, men fikk jo ikke mensen, så kan jo ikke være det heller...
StegforSteg
12-04-10, 19:59
Ah - jeg har vært på Zumba i dag :D Det var kjempegøy!!
Namba, jeg har vært ¨på tur. Går greit, for spiser så mye ute. Bestiller mer grønnsaker i stedenfor potet,ris etc og salater til frokost...Men siden dere skal på østlandet, er det til noen dere kjenner eller blir det utespising? Lettere når man spiser ute, for jeg liker ikke si at jeg slanker meg, og vil ikke være til bry, og da kan middag bli vanskelig...
Ja, Steg for Steg, det er kjempemorro. Føler jeg får litt mer rytme av det også. Det trenger jeg...Men har vel bare trent to ganger siden jeg startet på kuren, så burde nok sjerpe meg litt...
65kgmamma=perfekt
12-04-10, 22:58
Grattis StegforSteg!
Flinkis'n =) Våre dåpsbilder tørr jeg ikke se på engang .. Urrrgh!
Ellers så var det en på kontoret her som sa jeg måtte passe på så jeg ikke forsvant helt nå! :p Det var jo et flott kompliment, selv om det er liten fare for at jeg forsvinner helt selv om mer skal forsvinne.:D
Kjekt å få den beskjeden også da;)
Såå flinke dere har vært! Jeg har ikke vært så aktiv i det siste, men har liksom ikke vært så gøy når drittvekta har stått stille. Namba, du sourte hvor lenge jeg hadde holdt på, jeg husker ikke helt datoen her og nå, men hadde gått ned 10 kg på litt over sju uker. Så har det stoppet i ca to uker, men nå tusler det nedover igjen. Når det står stille såå lenge, og tilogmed gå OPP, så blir man skikkelig demotivert. Skulle hatt mensen for to uker siden også, men den er jo ikke kommet. Hadde håpet det vat det som gjorde det, men fikk jo ikke mensen, så kan jo ikke være det heller...
Nå er jeg der. Mista litt motet nå.. Går opp igjen no som jeg endelig hadde gått ned neste 10 kg.. Men men, sånn har det vel egentlig gått hele veien, men blir så deppa når vekta går opp. Å stå stille er ille nok, men men må vel bare smøre oss med tålmodighet..
Du er vel ikke gravid da Elinee?? Men isåfall tror jeg IKKE du bør gå på ketolyse i hvertfall.. Mener jeg leste at det kunne være farlig eller ikke bra for fosteret..!?
Men skal ikke si det 100 % sikkert, men ville iallefall sjekket opp i det hvis du er gravid. ;)
*krysser fingrene for at Eilinee er gravid* :)
For en kjekk beskjed å få Slektskap.:)
Jeg kommer ikke til å spise på restaurant mens jeg er vekke, kun i bilen tur-retur og hos de jeg skal bo hos. Jeg får bare be om at de lar meg låne kjøkkenet og lage en plan for hva jeg skal spise. *tenke tenke* Jeg gleder meg skikkelig nå. Tenk i morgen reiser jeg, og i overmorgen skal jeg på konsert med Metallica. :D
65kgmamma=perfekt
13-04-10, 09:19
*krysser fingrene for at Eilinee er gravid* :)
For en kjekk beskjed å få Slektskap.:)
Jeg kommer ikke til å spise på restaurant mens jeg er vekke, kun i bilen tur-retur og hos de jeg skal bo hos. Jeg får bare be om at de lar meg låne kjøkkenet og lage en plan for hva jeg skal spise. *tenke tenke* Jeg gleder meg skikkelig nå. Tenk i morgen reiser jeg, og i overmorgen skal jeg på konsert med Metallica. :D
Ja vi får krysse fingrer og tær ;) Men ho får ikke lov å forsvinne vekk herifra fordi om :p (hvis ho ikke kan gå på ketolyse)
Så misunnelig på deg namba:) Men sånne atkins barer er kjekke å ha i tilfelle du er langt fra mat eller muligheter for å lage mat. De metter godt syns jeg :) Og du får nok lov å låne kjøkkenet tenker jeg :)
God tur Namba! Høres gøy ut med Metallicakonsert, selv om jeg ikke er noen superfan av de. Live musikk er noe helt annet!
Juhu, nå har jeg mistet en tredjedel av det jeg skal ha av! Gjør at det kjennes verdt det å ha stått over alle kakene osv igår. :D
65kgmamma=perfekt
13-04-10, 11:06
Det er deilig å tenke sånn slektskap ;) Herlig å se at det går nedover :D
StegforSteg
13-04-10, 12:36
Jeg er også snart halveis - og det er fantastisk å tenke på :D
Mona K:Jeg bor 5 min fra Solstrand Hotel og Bad:w00t: Det er ikke i Bergen, men på OS:p Stoooor forskjell.. Hahah.. Men kos deg, det er kjempe fiiint.
Håper alle har like fint vær, og ønsker dere alle en flott dag videre:stortsmil
Åå skulle sett hva du hadde skrevet før .. kunne vi tatt en kopp te sammen =) Jeg fikk beskjed om at det var begrgen men nei det var det jo ikke:p MYE finere =) minnet mye om Lysekloster. Du bor på en vakker plass ;)
Har faktisk tenkt på det samme. Gubben har fått en ukestur i Riga sammen med jobben som feirer ti år.. Vi jentene skal også være med. Å da blir det jammen en utfordring å skulle holde lavkarbon.
.
Hihi lavkarbon...
Akuratt Riga er ikke et problem rett ved den lille parken som ligger midt i sentrum er det en resturant, der de selger all maten sånn at du plukker hva du vil ha, koldtbor bare det er varmt ;) Nam kjempegodt og ganske rimelig og det er garantert noe for alle. Ellers er det jo bare å gå i butikken å handle:rolleyes: Misunnelig noe av den beste maten jeg har fått i mitt liv ...
Skulle ønske jeg nærmet meg halveis =( Heldige er dere..
Jeg har endelig klart å ta av meg de 3 kiloene jeg gikk opp av å gå på den turen min 3KILO:confused: what the f***! Jeg har jo spist riktig og drukket MASSE.
Kjempe kjipt...
Men nå er ihvertfall de av, vet jo at det garantert var vann, men utrolig demotiverende ikke bare for spisingen men for å gidde å gå tur. BLÆRH:mad:
Når jeg nå reiste til solstrand så kjøpte jeg meg sånn ferdig revet salat pose med ruccola blanding og ferdig grillet kylling. Så kunne jeg spise litt andre tider og være litt "fri" vis jeg fikk noe jeg ike likte eller kunne ha. likte ikke å ikke ha fulle kontrolen på maten men det gikk greit. Satt å hylgrein på lørdag når de andr fikk DEN fest maten mens jeg fikk et par stk intrefile og en eggekopp med seterøme jeg kunne dippe kjøttet i ... Og ike mist sjokolade dessert.. Da ble det for mye for meg, så måtte ringe gubben å gråte da ja... Stakkars alle jeg var med, de prøvde jo sitt beste for å trøste meg (selv om de ikke vsite at jeg hadde gråt) men er vist ikke verdens beste skuespiller. Jaja..
Beklager måtte bare få det ut!
StegforSteg
13-04-10, 13:07
Ah....en :klem: til Mona K!
Takk=)
masse klemmer tilbake
Det hørtes tøft ut Mona K. *klem*
Idag tenker jeg at jeg tar med hunden ut på en gå/løpetur. Og siden jeg nå slipper å dra på 12 halvkiloer med smør så håper jeg det vil kjennes bra ut!:D
StegforSteg
13-04-10, 15:52
God tur slektskap :blomster:
65kgmamma=perfekt
13-04-10, 16:50
Åå skulle sett hva du hadde skrevet før .. kunne vi tatt en kopp te sammen =) Jeg fikk beskjed om at det var begrgen men nei det var det jo ikke:p MYE finere =) minnet mye om Lysekloster. Du bor på en vakker plass ;)
Ja tenkte jeg var litt seint med å skrive det.. Hadde jo vært kjempe kjekt å møttest.. Vi får håper vi får muligheten igjen :)
Ja det er lettest å si Bergen, da veit folk kor det ca er ;P Men Os er mye flottere ja:D Kommer neppe til å flytte herfra;)
Jeg tror ikke at jeg er gravid :( Tok test for tre dager siden, og den var negativ. Dritt. I går ble jeg matfogiftet i tillegg, så nå er jeg skikkelig deprimert. Vekta går opp og ned, jeg har kastet opp alle innvollene mine og mensen kommer ikke, men er mest sannsynlig ikke gravid.
Jaja, jeg må slutte å alltid være så negativ, men håper i hvert fall at det ikek er en grunn til at vekta er sånn. At den bare stopper litt, for har ingen anelse hva jeg kan endre på, for alt har jo funka bra før.
Jeg forlater dere aldri, damer, skal plage dere selv når jeg blir gravid og har alle sutre og kjefte hormonene mine. Da kan det blir hetede diskusjoner her :p
Stakkars Mona. Vet hvordan du har det. Var i bursdag nå og alt var hjemmelaget av kaker, sjokolader, mat etc. Jeg drakk kaffe, jeg!
Ingen skal prøve å komme og si at vi ikke er flinka assa!
65kgmamma=perfekt
13-04-10, 17:46
Skulle ønske jeg nærmet meg halveis =( Heldige er dere..
Jeg har endelig klart å ta av meg de 3 kiloene jeg gikk opp av å gå på den turen min 3KILO:confused: what the f***! Jeg har jo spist riktig og drukket MASSE.
Kjempe kjipt...
Men nå er ihvertfall de av, vet jo at det garantert var vann, men utrolig demotiverende ikke bare for spisingen men for å gidde å gå tur. BLÆRH:mad:
Når jeg nå reiste til solstrand så kjøpte jeg meg sånn ferdig revet salat pose med ruccola blanding og ferdig grillet kylling. Så kunne jeg spise litt andre tider og være litt "fri" vis jeg fikk noe jeg ike likte eller kunne ha. likte ikke å ikke ha fulle kontrolen på maten men det gikk greit. Satt å hylgrein på lørdag når de andr fikk DEN fest maten mens jeg fikk et par stk intrefile og en eggekopp med seterøme jeg kunne dippe kjøttet i ... Og ike mist sjokolade dessert.. Da ble det for mye for meg, så måtte ringe gubben å gråte da ja... Stakkars alle jeg var med, de prøvde jo sitt beste for å trøste meg (selv om de ikke vsite at jeg hadde gråt) men er vist ikke verdens beste skuespiller. Jaja..
Beklager måtte bare få det ut!
Såg ikke denne før nå jeg .. Huff, det er kjipt altså.. Men du var kjempe flink da som stod i mot =)
Jeg tror ikke at jeg er gravid :( Tok test for tre dager siden, og den var negativ. Dritt. I går ble jeg matfogiftet i tillegg, så nå er jeg skikkelig deprimert. Vekta går opp og ned, jeg har kastet opp alle innvollene mine og mensen kommer ikke, men er mest sannsynlig ikke gravid.
Jaja, jeg må slutte å alltid være så negativ, men håper i hvert fall at det ikek er en grunn til at vekta er sånn. At den bare stopper litt, for har ingen anelse hva jeg kan endre på, for alt har jo funka bra før.
Jeg forlater dere aldri, damer, skal plage dere selv når jeg blir gravid og har alle sutre og kjefte hormonene mine. Da kan det blir hetede diskusjoner her :p
Det er nok normalt at vi stopper litt opp nå, men det er så sinnsykt kjipt!! Vil jo allerhelst gå ned, men tror de siste kg er ganske vanskelig å bli kvitt!
Så jæ*** typisk å bli matforgiftet da! Huff, det skal søren meg ikke være lett! GOOOOOOD bedring:klem:
Kan hende det var for tidlig å teste da ;) Håper det skjer snart:D
Bra du ikke forlater oss :)
Tror vi må tenke at det faktisk er vi som har tatt mest av.. har stått stille nesten 2 uker her også + 3 kilo og så av med de igjen.. Så vi er ganske like sånn =)
TUSEN TAKK FOR STØTTE FOLKENS BETYR SÅ MYE!!:)
65kg mamma, ja, vi får håpe det går snart :)
Ja, Mona, det virker sånn. Men nå bare ligger det og vipper til og fre 500 gram hver dag. Men nå veier jeg meg ikke hver morgen lenger, for blir så deppa, og så bare venter jeg. Når jeg startet på lavkarbo hadde jeg aldri trodd at jeg hadde klart å holde ut så lenge. Nå tenker jeg ikke over det en gang, er bare litt lei av mat...
Åh, det er soooool og jeg har energi og laget meg eggemelk-kaffe til frokost og har sneket meg under neste kilo på vekta! Akkurat i dag er livet SÅ fint!
Og så er jeg glad for at jeg ikke ga bort/bytta den tightsen som svigermor gav meg til jul i en str for liten, for nå passer den helt fint!!!:D
Godt å ha dere her å skryte litt til og få trøst og støtte av. Alle andre rundt oss er gjerne ikke SÅ opptatt av disse tingene...:rolleyes:
Idag vanker det klemmer på hele gjengen!:)
StegforSteg
14-04-10, 09:57
:heia: Slektskap - flink du er ;)
StegforSteg
14-04-10, 09:59
Men jeg lurer på en ting....nå har jeg gått ned ok i kilo - og det synes på klærne - mens problemområdene har jeg fremdeles såklart ;) Egentlig så syntes jeg ikke at jeg var så feit før jeg da, selv om jeg på BMI og vekt var meget overvektig - så nå tror jeg at jeg er sååå mye slankere enn jeg er :p og får nedtur på nedtur i prøverommet på butikkene.... Hva gjør man med slikt da?
Men jeg lurer på en ting....nå har jeg gått ned ok i kilo - og det synes på klærne - mens problemområdene har jeg fremdeles såklart ;) Egentlig så syntes jeg ikke at jeg var så feit før jeg da, selv om jeg på BMI og vekt var meget overvektig - så nå tror jeg at jeg er sååå mye slankere enn jeg er :p og får nedtur på nedtur i prøverommet på butikkene.... Hva gjør man med slikt da?
Hm. Jeg har ikke hatt tid til å gå i butikker enda, så lite klesprøving på meg utenom det som er i skapet. Men hva med å prøve den str som du var da du begynte, og så heller finne en mindre om den er for stor? I stedet for å bli demotivert når man hopper to str ned fordi man føler seg så slank og fin?
Åh, det er soooool og jeg har energi og laget meg eggemelk-kaffe til frokost og har sneket meg under neste kilo på vekta! Akkurat i dag er livet SÅ fint!
Og så er jeg glad for at jeg ikke ga bort/bytta den tightsen som svigermor gav meg til jul i en str for liten, for nå passer den helt fint!!!:D
Godt å ha dere her å skryte litt til og få trøst og støtte av. Alle andre rundt oss er gjerne ikke SÅ opptatt av disse tingene...:rolleyes:
Idag vanker det klemmer på hele gjengen!:)
TAKK elsker klemmer
:klem:
hmm prøver du en str for stor vil klærne virke for store ? hihi
StegforSteg
15-04-10, 05:38
:heia: meg
69,7 - ned 200 gram igjen....
Størreslene på klær blir jo bare mindre og mindre, ikke bare fordi jeg har blitt større å større. :p
Jeg brukte XS før jeg.
Hører jo normalvektige folk også sier at L f.eks ikke er L skit det var før.
Mne jeg har ikke vert å prøvd klær enda, redd for å bli skuffa.
Å nå går det endover på vekta igjenn!!!! :D
Pluttselig, så nå veier jeg mindre en noen gang etter garviditeten.
Størreslene på klær blir jo bare mindre og mindre, ikke bare fordi jeg har blitt større å større. :p
Jeg brukte XS før jeg.
Hører jo normalvektige folk også sier at L f.eks ikke er L skit det var før.
Mne jeg har ikke vert å prøvd klær enda, redd for å bli skuffa.
Å nå går det endover på vekta igjenn!!!! :D
Pluttselig, så nå veier jeg mindre en noen gang etter garviditeten.
Så flott at det går nedover igjen!!
Min erfaring er ellers at størrelsene blir større. F.eks. så var "M" hos H&M 38/40 før, og nå er "M" 40/42. Tror det er ganske kjent at bl.a. i USA har størrelsen på klærne økt, såkallt "vanity sizing", og tror ikke det er så ulikt her altså.
Hei
Jeg og mannen min startet 100210 og vi har også stått still noen uker innimellom men det begynner å røre på seg igjen. veldig fint å følge med andre som startet samtidig. jeg har funnet mange fine tips til oppskriftet på ketolyse.no og lenabeatrice.net. :goodluck::goodluck:
Ja det står stille på tredje uka her nå. Virker som det er gjengs at det går litt i rykk og napp. Men nå sliter jeg skikkelig med motivasjonen. Jeg har ingen lyst til å sprekke, men gidder ikke anstrenge meg med å lage nye ting og variere noe.. å da blir man matlei.. Men som sagt, en sprekk e uaktuelt. Jeg har ikke vært i så god form på flere år. Hele kroppen maler fornøyd. .. men den vekta.. skulle prøve å komme meg ned ti kg til et bryllup i Mai, men det ser dårlig ut.. :/
Jeg har stått stille i uker nå selv men pluttselig ! 1 kilo! jippi
Bare å være tolmodige så går det, men det er ikke lett.. Men takk å pris jeg ikke sprakk i helga ...
Dette klarer vi folkens alle sammen!
Så flink slektskap! :heia: Sol her og, jeg blir såå glad. Kan gå uten jakke og blir snart brum.
Steg for steg, er lik jeg og. Men jeg tror det har noe med at man aldri blir fornøyd og i prøveromspeil ser man jævelig ut uansett. Vi ser oss selv hver dag, så merker det ikke så mye når vi prøver klær og sånn. Men, det som er, er at hvis du prøver noe du mener burde ha passet, så kan den være feil fasong eller liten i str og sikkert sett heelt jævelig ut før :)
Wevi, jeg er snart på tredje stillstående uka jeg og. Dritt. Eller har ikke vært stillestående, men har av en eller annen grunn gått opp tre kilo og er først nå nede på minste igjen. Men nå går det treigt og skjer ikke stort :( :(
:heia: Mona, så bra. Håper det løsner her også snart, for hvis ikke tenker jeg at jeg kunne jo spist vanlig og sitti på samme sted. Men skal holde ut!
Mette, velkommen hit og gratulerer med flott vekttap! :)
StegforSteg
15-04-10, 18:10
Jeg har funnet min partystopper nr 1 - det er nemlig stress - slankestress. Kan det være en partystopper for dere å? Synes i grunnen vi stresser ganske mye med vekta når den står litt stille....
65kgmamma=perfekt
15-04-10, 20:13
Wevi, jeg er snart på tredje stillstående uka jeg og. Dritt. Eller har ikke vært stillestående, men har av en eller annen grunn gått opp tre kilo og er først nå nede på minste igjen. Men nå går det treigt og skjer ikke stort
Samme her! Stått stille i en uke eller 2 no. Har gått opp en kilo, og den sitter grodd fast altså :( Men men regner med at jeg plutselig går ned igjen. Pleier som regel det, men merker jo at motivasjonen visner litt når vekta står stille :(
Vi får håpe det løsner igjen.!
Men det kan jo virke som at når man når ca 10 kg så stopper det litt opp for de fleste!
Jeg tenkte jeg skulle drikke litt vin i helgen å se om det hjelper :p Pleier nemlig alltid å gå ned en del dagen derpå :D Hehe
Velkommen hit Mette og gratulerer med flott vektap!
Stegforsteg, kanskje det er derfor det står stille? Helvete altså, jeg gjør jo alt jeg skal. Hledig du, 65kg, jeg bare går opp av vin. I morgen skal egentlig jeg og en venninne spise sushi, vet dere hvor mange karbo det er i ca seks sushi? Vet at det ikke er noe i fisken, men er jo litt ris der og. Får vel bare drite i det. Vil ikke ødelegge mer enn nødvendig. Ååå, Da er det oss igjen da, ella. Løsnet seg for Mona. Kjiiipt å sitte sånn her. Hadde vært sååå mye mer motivert hvis jeg hadde gått nedover :(
65kgmamma=perfekt
15-04-10, 23:17
Stegforsteg, kanskje det er derfor det står stille? Helvete altså, jeg gjør jo alt jeg skal. Hledig du, 65kg, jeg bare går opp av vin. I morgen skal egentlig jeg og en venninne spise sushi, vet dere hvor mange karbo det er i ca seks sushi? Vet at det ikke er noe i fisken, men er jo litt ris der og. Får vel bare drite i det. Vil ikke ødelegge mer enn nødvendig. Ååå, Da er det oss igjen da, ella. Løsnet seg for Mona. Kjiiipt å sitte sånn her. Hadde vært sååå mye mer motivert hvis jeg hadde gått nedover :(
Aner ikke hvor mye det er i risen jeg.. Men det er det sikkert noen andre som vet :)
Ja det er oss igjen. Men føler vi alltid stopper opp for å så gå ned igjen, men denne ganger har det stått stille lenge :( Satser på det løsner snart:) Hadde egentlig funnet roen jeg da, men nå begynner jeg å stresse med det igjen.. Har ikke veid meg på lenge og når jeg veide meg så hadde jeg gått opp en kilo og da forsvant roen :p
Men får vel bare prøve å tenke at sånn er det bare, og etterhvert vil vekta bevege seg ned igjen.. Men ikke så enkelt i praksis..!
Superteddy
15-04-10, 23:39
Jeg har funnet min partystopper nr 1 - det er nemlig stress - slankestress. Kan det være en partystopper for dere å? Synes i grunnen vi stresser ganske mye med vekta når den står litt stille....
Jeg mistenker sterkt at stress er en stor partystopper for meg også... :rolleyes: Har stressa så fælt i det siste at jeg har fått eksem i ansiktet liksom, så ikke rart at vekta ikke går nedover... :mad: Stresser nok også med slankinga, kjenner jeg blir supersur og irritabel når jeg veier meg og vekta ikke går ned, og av og til opp... :(
Wevi, jeg er snart på tredje stillstående uka jeg og. Dritt. Eller har ikke vært stillestående, men har av en eller annen grunn gått opp tre kilo og er først nå nede på minste igjen. Men nå går det treigt og skjer ikke stort :(
:heia: Mona, så bra. Håper det løsner her også snart, for hvis ikke tenker jeg at jeg kunne jo spist vanlig og sitti på samme sted. Men skal holde ut!
Mette, velkommen hit og gratulerer med flott vekttap!
Jeg gikk jo opp nesten 3 kilo etter den gå turen min husker dere, og jeg brukte hele uka på å gå ned de igjen.. på tirsdag begynte jeg sakte med 200.. så 100g.. og pluttselig vips til i dag\går 600g så ikke gi opp jenter ! og før det sto jeg stille i ca 2 uker vis jeg husker riktig ? ihvertfall 1...:p
DETTE KLARER VI SELV OM MATEN BEGYNNER Å BLI VELDIG ENSIDIG..!:D
VI ER KJEMPEFLINKE! ALLE SAMMEN!:syklubb::D
hei
jeg og mannen min startet 100210 og vi har også stått still noen uker innimellom men det begynner å røre på seg igjen. Veldig fint å følge med andre som startet samtidig. Jeg har funnet mange fine tips til oppskriftet på ketolyse.no og lenabeatrice.net. :goodluck::goodluck:
velkommen =)=)
Velkommen Mette1961 :)
Jeg tar det hele helt med ro jeg nå fordi om det står stille innimellom.
Det går jo nedover, over 7kg siden februar er jo helt utrolig.
Ser andre som har trimmet å prøvd å kutte kalorier ol har gått ned 3 kg siden januar å sånn.
Å alle her inne har jo utrolig flotte resultater om man tenker på at all denne vekten faktisk er borte siden februar :eek:
Om vi holder ut å er like superflinke så går det bare en veg, nedover uansett om det går litt tregt.
Å tenk at vi har greid å holde oss nesten helt unna karnohydrater så lenge da! Det er en utrolig bragd skal jeg si dere flinke, flike damer!!
jeg er så utrolig motivert denne gangen jeg, skal klare det altså!!!
Jeg er helt på grensa nå til å faktisk tippe inn i normalvektig om man regner BMI. Det er jo helt fantastisk.:D
Tenk på resultatene til sommeren om vi abre biter tenna sammen, eller på denen tiden enste år!!!!
Heia oss!!!!
StegforSteg
16-04-10, 07:11
Flott innlegg Myrull!
Ja, for jeg legger også merke til de som ikke går ned noe særlig - og gjennomsnittet på oss februarstartere er vel over 8 kilo. Og det er helt i tråd med det som er anbefalt vektnedgang pr uke.
Kroppen er ganske finurlig merker jeg - i går kveld hadde jeg bare en sofakveld, var egentlig ganske utslått etter uka, og denne uka har det i grunnen vært litt for lite mat på meg, så magen hadde stoppa litt opp. Så jeg lagde Nannahs vafler og koste meg med en hel ring. :sikle: Og i dag var magen igang igjen :D
Forventer ikke noe vektnedgang i helga, og i begynnelsen av neste uke. Jeg kommer nok til å gå opp litt - pga eggløsning, jentetur og kos i helga - men jeg må skru hodet dit at jeg skal også leve. Jeg er 31 år, og har ikke tenkt å sette hele livet mitt tilsides fordi jeg skal legge om livsstilen min. Jeg vil være med på ting når anledningen byr seg - og dermed vil det nok ta litt lengre tid - men så får det bli det da. Målet mitt er å være så lett som tickeren min tilsier til jula 2010 - så får vi se om det går.
Velkommen Mette! Og kjempefin pep-talk Myrull! :)
Idag stod jeg opp littegrann før og satte Nannahs knekkebrød i ovnen før jeg startet på morgenens rutiner. De ble ganske gode, men litt pirk å få fine. Har tatt 2/3 med meg på jobb nå, blir bra med noe nytt under pålegget til lunsj.
Hallo damer.:)
Nå er jeg vel hjemme igjen etter metallica konserten på onsdag. Utrolig bra konsert og verdt 114 mil alene i bilen med vondt bekken.:) Jeg fikk holdt meg til planen med tanke på mat også, og det er jeg stolt over. Ensformig ble det, men lettvindt også og det teller mest. Når jeg bare får spekematen ut av systemet igjen (saltet rettere sagt) så tipper jeg det går riktig vei igjen også. Vekten er bare 100 gram opp så jeg er optimistisk. Jeg merker at jeg begynner å få et bedre forhold til kroppen min nå, og selv om det er et stykke igjen enda så er jeg glad for det jeg har oppnådd.
Velkommen til oss, Mette.
Hvordan smaker egentlig nannahs knekkebrød? Jeg synes lavkarbo brødene smaker jævlig så jeg er så skeptisk til knekkebrødet også. Er det bedre enn brødene og smaker det mat, ikke bare frø av det?
StegforSteg
16-04-10, 13:43
Det desidert beste jeg har laget fra oppskrifter herfra er Gerds ostekake og Nannahs vafler - og jeg har fremdeles røre igjen - så jeg gleder meg til å steke en ring når jeg kommer hjem fra jobb!
Hallo damer.:)
Nå er jeg vel hjemme igjen etter metallica konserten på onsdag. Utrolig bra konsert og verdt 114 mil alene i bilen med vondt bekken.:) Jeg fikk holdt meg til planen med tanke på mat også, og det er jeg stolt over. Ensformig ble det, men lettvindt også og det teller mest. Når jeg bare får spekematen ut av systemet igjen (saltet rettere sagt) så tipper jeg det går riktig vei igjen også. Vekten er bare 100 gram opp så jeg er optimistisk. Jeg merker at jeg begynner å få et bedre forhold til kroppen min nå, og selv om det er et stykke igjen enda så er jeg glad for det jeg har oppnådd.
Velkommen til oss, Mette.
Var der jeg også! Fantastisk konsert!! :D
65kgmamma=perfekt
16-04-10, 14:30
Hvordan smaker egentlig nannahs knekkebrød? Jeg synes lavkarbo brødene smaker jævlig så jeg er så skeptisk til knekkebrødet også. Er det bedre enn brødene og smaker det mat, ikke bare frø av det?
Jeg syns de knekkebrødene er gode :) Men jeg syns også at lavkarbobrødene er gode og jeg da .. Men jeg ELSKER frø, så sikkert derfor=) Hehe.. Men knekkebrødene er enkle å lage og kjekke å ha under pålegget =)
Det er bare ett brød jeg liker; dette (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29217)som Trinush har lagt ut.
Knekkebrødene smaker ikke så frø synes jeg, brukte knuste linfrø i stdet for hele for det var det jeg hadde. Tenker jeg skal eksperimentere litt med ulike frø oppi osv. Kollegaen min likte det veldig godt, men hun synes Fiberrik Solsikke er nam også da. (Jeg har lært meg å like Fiberrik, men velger det helst ikke.)
Da jeg var ute et ærend så stakk jeg innom en butikk og kjøpte meg epilator, så nå kan sommerkjolene komme fram fra skapet!
65kgmamma=perfekt
16-04-10, 15:48
Det er bare ett brød jeg liker; dette (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29217)som Trinush har lagt ut.
Knekkebrødene smaker ikke så frø synes jeg, brukte knuste linfrø i stdet for hele for det var det jeg hadde. Tenker jeg skal eksperimentere litt med ulike frø oppi osv. Kollegaen min likte det veldig godt, men hun synes Fiberrik Solsikke er nam også da. (Jeg har lært meg å like Fiberrik, men velger det helst ikke.)
Det er det brødet jeg også lager :) Har ikke prøvd annet for jeg likte det :)
Jeg liker fiberrik også:) Hehe, bare så hæppi jeg bare jeg får noe under pålegget :D
Jeg tror jeg har funnet ut noe interessant. Hver dag har jeg veid meg i sju tia når jeg skal på jobb, jeg har ofte lagt meg rundt 23-24, så har ikke blitt mye søvn. MEN, i dag hadde jeg fri, stod opp klokken ti og nå hadde jeg plutselig gått ned 600g. Det kan enten være at det har løsnet nå, eller så er ikke kroppen min i vanlig morgning modus når jeg sover så lite. For var nesten rett etter jeg begynte å jobbe igjen, at ting stoppet. Hååååper bare at det fortsetter nå, for 2,5 jævla uke med opp 3 kg og så litt ned etc..har vært døden.
Jeg spiste ikke sushi i dag, flink, og håper nå at ting raser nedover. JEG ER DRITT LEI DENNE MATEN! Men, skal holde ut hvis det går nedover, da er det verdt det. Savner faktisk mer allsidig mat, mer enn godteri etc. Og jeg syns ikke atkinsbar funker som mellommåltid, for hvis jeg er sulten, klarer jeg ikke spise noe søtt. Så må finne meg noen kjekke mellommåltid erstatninger....
Noen som har noen bra mellommåltider å slenge i veska? Nå ser det ut som det har løsnet litt her, har gått ned 11 kg akkurat i dag :) Men lurer på hva dette kommer av. Lurer på om det bare har stoppet og startet av seg selv, eller om det har noe med søvn å gjøre? Det er så vanskelig når man stopper så lenge som jeg har gjort, for aner jo ikke hvorfor :S
Hvordan går det ellers med dere damer da? Jeg var forresten på loppemarked i dag og fant seks søte, små mocca skjeer som jeg så det stod david andersen bakpå. Det er jo ofte dyre ting, så jeg kjøpte de. Betalte 45 kroner for de seks, men når jeg kom hjem så jeg også at det stod 925 s norway sterling bakpå og så så det ut som det var ekte gull utenpå. Så jeg dro opp gullsmeden her og spurte hva de var verdt, og hun sa de var verdt minst 500 kr per skje! Ha! Hun mente at jeg fikk i hvert fall 3000 for alle. Gøy med loppemarked! :)
Gratulerer med bra vekttap og kupp på loppemarked, eilinee.:) Da er du i gang igjen.
Jeg er så skeptisk til å prøve disse knekkebrødene jeg, for det er jo akkurat de samme nøttene de består av som brødene gjør.:-S
Jeg er stolt av meg selv i dag. Jeg har bursdag og svigersene har vært her på besøk. For ei tynn dame, sa svigermor da hun så meg.:D Hun spurte om jeg kan spise brød/knekkebrød nå, og jeg sa at jeg kan spise knekkebrød når jeg er ferdig slanket. Hun sa at jeg skal vel ikke ned så mye til. Jeg sa at jeg har tross alt sju kilo igjen til der jeg var før jeg ble gravid med førstemann enda. Da ble hun tydelig overrasket. Det var kjekt å se. De har koset seg med kake, skolebrød og jaffa cakes (mums...), men jeg klarte å stå imot. Jeg var forresten til legen på tirsdag og hun sa at jeg har blitt fin og smekker siden fødselen. Det var virkelig kjekt å høre.:) Komplimenter fra andre enn mannen gjør godt merker jeg. Han er veldig fornøyd med meg han også da, og det er godt.
Ååå, så bra Namba! Flink! Og gratulerer sååå mye med dagen :heia: :heia: :heia:
Ja, vet. Det hjelper når folk som IKKE trenger å si noe, gjør det. Syns det har vært lite respons fra venninner...De må da se forskjell. Hun ene sa hun så stort forskjell fra rett etter jeg hadde født, vel, det håper jeg da virkelig! Men jeg vil at folk skal syns jeg er tynnere sånn generelt, ikke bare med tanke på at jeg nettopp var myye større da jeg var gravid!
Gratulerer med bra vekttap og kupp på loppemarked, eilinee.:) Da er du i gang igjen.
Jeg er så skeptisk til å prøve disse knekkebrødene jeg, for det er jo akkurat de samme nøttene de består av som brødene gjør.:-S
Jeg er stolt av meg selv i dag. Jeg har bursdag og svigersene har vært her på besøk. For ei tynn dame, sa svigermor da hun så meg.:D Hun spurte om jeg kan spise brød/knekkebrød nå, og jeg sa at jeg kan spise knekkebrød når jeg er ferdig slanket. Hun sa at jeg skal vel ikke ned så mye til. Jeg sa at jeg har tross alt sju kilo igjen til der jeg var før jeg ble gravid med førstemann enda. Da ble hun tydelig overrasket. Det var kjekt å se. De har koset seg med kake, skolebrød og jaffa cakes (mums...), men jeg klarte å stå imot. Jeg var forresten til legen på tirsdag og hun sa at jeg har blitt fin og smekker siden fødselen. Det var virkelig kjekt å høre.:) Komplimenter fra andre enn mannen gjør godt merker jeg. Han er veldig fornøyd med meg han også da, og det er godt.
Gralla med dagen !:happybday Og bedre gave en masse komplimenter det kan man jo ikke få ?;)
Guten morgen, damer. Nå har jeg gått ned 12 kg! Juhu. Skjønner ingenting. Nå går jeg ned over 600 g om dagen plutselig, etter 2,5 uke med stillestående :S
Krysser alt som krysses kan for at dette holder seg sånn!
65kgmamma=perfekt
18-04-10, 11:15
Gratulerer med overstått Namba :) Og Elinee grattis med loppemarked kupp og flott vekttap! :D
Jeg har mista all motivasjon no, Jeg gikk på vekta i dag og var FAEN (sorry) meg gått opp til 81 kg!!! :hylgrine:Jeg var 77,5 kg.:_ohmy: Aner ikke hva som er gått gale! Vekta bare går oppover og oppover! Forbaska dritt! Er flink å spise grønnsaker og salat og ok flink å drikke nok vann! Så kan likssom ikke forstå hvorfor jeg går opp så jæ**** MYE no..! :forvirretKanskje jeg må sjekke om jeg får i meg nok fett da! Men så drit å veie og styre på, spes siden jeg skal begynne å jobbe igjen om en uke!!! Da kommer det sikkert å gå til H pga av jobben. Har ikke tilgang på noe oppvarmings ting!
Æsj, kjenner verden holder på å gå under no :(
Huff det var mitt syte innlegg ! :nedfor:
p,s NEKTER å stille tickeren min tilbake:mad:
65kg mamma, huff da...Jeg stilte ikke tickeren jeg heller, no chance in hell! Men så rart når du ikke har reagert på noe før. Har du kanskje mensen på vei eller eggløsning? Det som er rart med meg er at jeg faktisk har mensen nå, og det er nå jeg går ned, håper ikke det går opp etterpå da. Den er så uforutsigbar denne kuren.
Lag deg salater til å ta med på jobb. Det gjør jeg, funker fint. Håper det bare er vann som har bundet seg, helt sikkert, for det var mye opp. Jeg har ikke veid noe noengang på denne kuren, orker ikke. Har uansett ikke helt skjønt hvor mye jeg skal ha i meg, men prøv å øk med fett, litt mer vann og fortsett med mye grønt. Og sikker på at vekta er riktig? Min var jo helt mongo. Hååååper det løsner for deg nå :)
65kgmamma=perfekt
18-04-10, 12:14
Jeg har jo alltid mensen jeg. Men har ikke hatt mensen på en stund no så tror den er blitt normal igjen. Men det kan jo være eggløsning.
Jeg kom forresten på at jeg kjente i går at jeg var veldig hoven i beina og fingrene, så det er sikkert vann ja.. Får vel bare bli flinkere med vannet. Den pepsi max'n har en tendens til å overta litt innimellom.! :(
Og fett får jeg vel prøve å veie sånn ca slik at jeg vet ca hvor mye jeg får i meg :) Har tenkt på det lenge, så no får jeg vel bare begynne .. Jeg har ikke veiet noe annet på denne kuren jeg heller. Det har jo gått greit uten, men må vel kanskje prøve å få en liten oversikt på fettet iallefall..
Kjenner at jeg letta litt no når jeg kom på at jeg var hoven i går kveld..! :p Men uansett så var det jo sinnsykt mye jeg har gått opp den siste uka, men men HÅPER det ordner seg igjen. Så sinnsykt demotiverende å komme over 80 kg grensen igjen!! :mad:
Gruer meg litt til å begynne på jobb igjen og, så det hjelper jo ikke heller. Stresser vel litt for mye med det tenker jeg.. Men satser på at når jeg er kommet tilbake på jobb så ordner det seg vel :_oppgitt: Men må vel lage meg noe brød og knekkebrød som jeg kan ta med meg på jobb.. Vi får egentlig mat på jobb, men det er jo brød og knekkebrød som jeg ikke kan ete, men jeg kan jo spise pålegget :) Betaler jo for det! (men er litt redd for at disse erstatningene ødelegger)
Vekta mi skal være i orden. Fikk samboeren til å sjekke sin vekt og da var det rett, så kan ikke skylde på den ;)
Hei jenter er deppa selv i dag.. ser jo ut som en bulldoser jo.. ja har sett bilder fra solstrand av megselv.. hvær gang jeg begynner å føle meg normal så får jeg set meg selv.. sukk..
Men en ting vil jeg si.. Vi må slutte å henge oss opp i når vi går opp igjen en liten stund, er TYDELIGVIS normalt, selv om vi ikke liker det .. Pluttselig fyker vi ned igjen ..:)
65kgmamma=perfekt
18-04-10, 14:10
Huff da, Mona du har jo gått ned mye:) Må jo se på det positive i det:) Men jeg skjønner hva du mener. Men bare tenkt på at når du er der du ønsker, DA blir det kjekt å se på gamle bilder ;)
Nei vi kan ikke henge oss opp i alt, men jeg gikk så kraftig opp at jeg ble skremt! MEN veide meg nettopp og har tatt av 1,3 kg allerede så var nok bare mye vann :) Heldigvis :)
takk for gratulasjonene alle sammen.
Gratulerer med 12 (!!) kg, eilinee.Det går jo så det suser hos deg. Kjedelig med vektoppgang ja, men det er jo innlysende at det er vann og ikke fett som kommer så mye og så fort. Men demotiverende ja.
I morgen er det veiedag igjen. Jeg aner ikke hva jeg skal forvente meg. Jeg er usikker på om det har blitt litt for lite fett den siste delen av uka, men etter å ha spist for mye noen dager så måtte jeg trappe ned for å få orden på magen.
Var sikker på at jeg hadde gått ned litt i helga og hopper på vekta i mårrest med stor iver... :/ det var bare tull. Lurer på om digitalvekta mi har hengt seg opp? :D Den rikker jo ikke på seg. Skulle jo tru den varierte litt opp og ned i løpet av tre-fire uker, men nei.. ikke et gram i forskjell! Synes det er rart. :)
Prøver å drukne det meste jeg spiser i meierismør, men jeg tror ikke jeg får i meg nok allikevel.. Tror jeg må gå til innkjøp av sånn cocosa eller noe for å få tilført litt til. Har kjøpt avocadoolje for å ha på salaten og tenkte jeg skulle ta ei skje, men grrrrøss så ekkelt å drikke olje. :D
I dag ble jeg litt desperat og kobla trekkbikkjene mine foran meg i selene og løp som en gal i skogen. Hehe.. man henger bak dem som et slips når man skal prøve å holde dem igjen med bare kroppsvekta. :D Egner seg best til slede og vogn de beista mine, men jeg fikk ivertfall pulsen opp på full guffe og er skjelven i lårene.. Håper at mere trim kan sette fart på sakene.. da nytter ikke en liten rusletur tror jeg.
Jeg har mista all motivasjon no, Jeg gikk på vekta i dag og var FAEN (sorry) meg gått opp til 81 kg!!! :hylgrine:Jeg var 77,5 kg.:_ohmy: Aner ikke hva som er gått gale! Vekta bare går oppover og oppover! Forbaska dritt! Er flink å spise grønnsaker og salat og ok flink å drikke nok vann! Så kan likssom ikke forstå hvorfor jeg går opp så jæ**** MYE no..! :forvirretKanskje jeg må sjekke om jeg får i meg nok fett da! Men så drit å veie og styre på, spes siden jeg skal begynne å jobbe igjen om en uke!!! Da kommer det sikkert å gå til H pga av jobben. Har ikke tilgang på noe oppvarmings ting!
Æsj, kjenner verden holder på å gå under no :(
Føler så inderlig med deg.:klem: Det er grisefrustrerende!! Gikk litt opp i starten å ble nesten hysterisk.:nedfor: Her står det bare helt stille.. stiiiiiiiiiiiilllllllleee!!!!!
Vi må bite tenna sammen og holde ut. Andre går jo ned i søkk og kav på denna kuren? Klemmer og klemmer!
Føler veldig med deg 65kgmamma=perfekt ... veldig kjedelig når vekta hopper opp og ned !! Men ikke gi deg da -- det går nedover !!! tilslutt...
Har ikke vært mye lyd fra meg : har både vært syk og litt bortreist...
Vekta står bom stille, - har gjort i 6 uker -- men jeg føler meg vel så lenge
jeg ikke spiser melkeprodukter. Har bestemt meg for at jeg skal VINNE, så jeg
tar det med godt humør og koser meg med maten...
Har og lært at endel prinsipper som gjelder ketotyse ikke gjelder skaldemann,
så det blir nok mer lesing av blogger på meg fremover, og lite her i tråden..
Men lykke til alle sammen, og takk for vandringen sammen så langt...
65kgmamma=perfekt
18-04-10, 22:28
Tuuuuuuuusen takk for all støtte og gode råd :D Trengte det i dag :(
Men jeg har ikke gitt opp, hjalp veldig på å se at jeg bare noen få timer etterpå var gått ned 1,3 kg :D Sikkert mer også. Grugleder meg til å stå på vekta i morgen.(hadde egentlig veiedag i dag, men nå kommer jeg til å følge vekta dag for dag til den er nede i rett tall igjen.)
Her står det bare helt stille.. stiiiiiiiiiiiilllllllleee!!!!!
Vi må bite tenna sammen og holde ut. Andre går jo ned i søkk og kav på denna kuren? Klemmer og klemmer!
Wevi klemmer tilbake til deg :klem: Det er ikke noe kjekt at det står stille!! Håper det løsner igjen snart. Det er så lett å begynne å stresse, men det vet jo vi at ikke er lurt. Men som du sier, Alle andre går jo ned :) Og disse ekspertene sier jo at det er normalt så vi må jo TRO på de. Men gjerne ikke ALLTID like lett:p
Har ikke vært mye lyd fra meg : har både vært syk og litt bortreist...
Vekta står bom stille, - har gjort i 6 uker -- men jeg føler meg vel så lenge
jeg ikke spiser melkeprodukter. Har bestemt meg for at jeg skal VINNE, så jeg
tar det med godt humør og koser meg med maten...
Har og lært at endel prinsipper som gjelder ketotyse ikke gjelder skaldemann,
så det blir nok mer lesing av blogger på meg fremover, og lite her i tråden..
Men lykke til alle sammen, og takk for vandringen sammen så langt...
Ja skaldemann er vel ikke heeelt det samme.. Men det er no kjekt at du popper innom i blandt :) MASSE lykke til videre, HÅPER det løsner snart igjen :D
Så bra, 65kg, da var det nok vann, ja! Kanskje du har spist litt mer salt enn vanlig?
JeanneJ, jeg klagde på å ha stått i ro og opp i 2,5 uke, og du holder ved mot etter 6 uker! Fliiink. Jeg hadde såå lyst på sjokolade og potetgull i dag. Var hos noen venninner og så på film og de spiste og koste seg, litt deprimerende å sitte der med de jævla ifaene. Men jeg merker at nå når jeg nærmer meg målet mitt, så vet jeg ikke om jeg tør å spise sånt igjen, for vil ikke legge på meg :( Men, det tid den sorg.
Wevi, enig at det er litt rart. Den burde ha variert noe...
HIhi trodde jeg hadde lest alt og så poppa du inn =)
koselig å ikke være heelt alene i kvelden =)
Så bra at vekta er på tur ned igjen allerede 65kgmamma! Håper resten er vekk i morgen tidlig.
JeanneJ: Jeg håper du titter innom oss og legger igjen et spor etter deg selv om du har tenkt å forlate oss til fordel for skaldemenn.:_plystre: Du har jammen vært utholdende som ikke har gitt opp etter å ha stått stille i seks uker. Imponerende! Intet mindre enn imponerende. Stå på videre.
Da er det vel på tide å finne senga og forhåpentligvis blir det et blidt møte med badevekta i morgen tidlig. Natta.
God natt folkens måtte alle kiloer renne av i løpet av natta!:D
StegforSteg
19-04-10, 06:48
God morgen jenter :)
Jentehelga som var sååå godt planlagt skulle være lavkarbo - ble en høykarbohelg desverre :( Så nå sitter jeg her da - proppfull av vann, turde ikke engang gå på vekta i dag tidlig.... Men jeg får være flink denne uka tenker jeg. Det blir lite vektnedgang å melde fra min side de neste ukene tenker jeg...Denne uka streve for å komme på rett kjøl etter helga, og neste uke nærmer det seg med stormskritt mensen igjen. Men men - sånn er det bare, være flink nå - så blir det kanskje nye klær og nye muligheter rundt 17 mai ;)
Etter en travel helg uten tid til nett er det så hyggelig å komme inn her! :)
Supert loppisfunn da Elinee! :w00t:Fant noen kupp jeg også på et bruktmarked her i nærheten. Der hadde de ikke priset så nøye nei, så fikk en masse fine saker for ca. 200,-. Alt servise jeg kjøpte var merket Stavanger Flint, Figgjo eller Porsgrund. :D
Gratulerer med vel overstått bursdag Namba! :blomster:
Ellers klemmer og hurra alt ettersom. Det er gøy når det løsner og SÅ slitsomt når det står stille. Her er jeg nå tilbake på det jeg var midt i forrige uke, så litt opp og ned her også. Kom meg gjennom nok en bursdag igår; nå er det liksom ikke noe stress å stå over kakematen synes jeg, så lenge jeg passer på å være passelig mett.
Lykke til denne uka da folkens!
Ned 100 gram på meg denne uka. Jeg forventet at det ville bli lavt denne uka etter 1,4 kg ned forrige uke. Håper det blir bedre neste uke. Jeg hadde jo en stor drøm (og null tro;)) om å gå ned 10-12 kg på 3 måneder, men nå begynner det å haste hvis jeg skal rekke ti også. Kom igjen, fettet!! La meg være i fred!!:p
Nå har jeg så godt som gått ned 10 % av kroppsvekten min. da heter det seg at jeg har hatt bra helsegevinst.:) La oss håpe at det stemmer.
I kveld skal jeg på Aafk-RBK kamp. Jeg lovde meg selv at jeg aldri skulle sitte på hjemmetribunen igjen fordi jeg er trønder og heier på Rosenborg, og det var så kjipt forrige gang å være den eneste på hele tribunen som feiret rosenborgs scoringer og seier... men nå skal jeg altså gjøre det igjen fordi jeg fikk gratis billett. Jeg er visst ikke så lur, men det blir uansett godt å komme seg vekk en stund.
65kgmamma=perfekt
19-04-10, 10:59
God morgen :)
Her er jeg nede i 79 kg så er 1,5 kg igjen til der jeg var, men er heldigvis på rett vei iallefall.. MEEEEEn, jeg har fått mensen i dag igjen, så kanskje det var det som gjorde det?! Da er jeg fornøyd at jeg går ned midt oppi det :)
Jeg har jo alltid mensen jeg. Men har ikke hatt mensen på en stund no så tror den er blitt normal igjen.
Tok visst feil der ja gitt:p
StegforSteg: Hmm.. Så kjipt at det ble høykarbo.. Men det er jo bare sånt som kan skje. Får håpe det går greit uansett om det ble litt høykarb.
Slektskap: Ja så lenge man holder seg mett når man skal i selskap der en veit at det er mye kaker og sånn, så blir iallefall jeg ikke frista =)
Ned 100 gram på meg denne uka. Jeg forventet at det ville bli lavt denne uka etter 1,4 kg ned forrige uke. Håper det blir bedre neste uke. Jeg hadde jo en stor drøm (og null tro;)) om å gå ned 10-12 kg på 3 måneder, men nå begynner det å haste hvis jeg skal rekke ti også. Kom igjen, fettet!! La meg være i fred!!:p
Nå har jeg så godt som gått ned 10 % av kroppsvekten min. da heter det seg at jeg har hatt bra helsegevinst.:) La oss håpe at det stemmer.
I kveld skal jeg på Aafk-RBK kamp.
Jeg syns 100 gram ned er bra, for jeg pleier å stå stille eller gå litt opp, etter et sånt kraftig vektap ene uken.. Håper du klarer 10 kg og kanskje 12 også. Men du har uansett vært flink, 10% er jo dødsbra:)
Kos deg på kampen og gi F*** i de andre :p hehe
65kgmamma=perfekt
19-04-10, 11:07
Glemte å skrife om min kanon gode frokost!!
Lagde omelett med 4 egg en dæsj med fløte, en stor champion og en liten pølsesnapp med chorizo skine/pølse og litt hvitløk! Og litt salt, pepper.. Stekte soppen i lag med chorizo'en med hvitløk og helte eggeogfløte over..!! NAM!! Kommer til å bli frokosten min no når jeg skal begynne å jobbe igjen:) Kan sikkert lager den kvelden før og varme den om morningen:)
Jeg tenkte jeg skulle holde meg low key på kampen i kveld. Mye greiere å utbryte et lite yess på RBK scoring enn å være den eneste på hele tribunen som reiser seg og jubler. Det lærte jeg forrige gang. :D Håper jeg klarer å styre meg mer denne gangen så jeg slipper så mye glaning og sinte blikk.:cool: Hun jeg skal på kamp med har lovet at hun kan reise seg sammen med meg når RBK scorer, men jeg tror hun skal slippe det hun som er fra Ålesund og har sesongkort.:D
Superteddy
19-04-10, 17:36
Hurra! Etter glippen min på mange dager i påska, så viste vekta i dag endelig det samme som den gjorde før påske! Koster dyrt å skeie ut ja... :rolleyes: Håper det fortsetter litt nedover nå da! :)
Jeg har igjen klart å gå opp, men nå er jeg tilbake igjen og har tilogmed funnet frem "bibelen" så jeg leser meg litt opp igjen. På tide å bestille nye vitaminer også, begynner å nærme seg tomt.
Steg for steg, ikke tenk på det. Tenk at du har kost deg, og så tar vi en ordentlig kjøring nå frem mot sommeren :)
Namba, jeg er halvt trønder og heier med deg!!! Å, Rosenborg, Å rosenborg... :D Og 100g ned, er 100g ned! Alt som går bort, er bra!
Slektskap, det er så gøy med sånt! Folk vet ikke hva de har....
Superteddy, ja, dyrt å skjeie ut. Jeg tør ikke, selv om jeg har såå lyst på sushi nå.
65kg, så bra det bare var vann eller mensen da. Jeg går visst ned selvom jeg har mensen, eller har gjort det hittil. Nå når jeg sier det, stopper det sikkert, men virker som om jeg stopper FØR jeg får mensen, og når jeg får mensen, løsner det. Rart...
Stå på Ana! :)
65kgmamma=perfekt
19-04-10, 22:36
65kg, så bra det bare var vann eller mensen da. Jeg går visst ned selvom jeg har mensen, eller har gjort det hittil. Nå når jeg sier det, stopper det sikkert, men virker som om jeg stopper FØR jeg får mensen, og når jeg får mensen, løsner det. Rart...
:)
Ja jeg er kjempe hæppi for det, og håper jo resten forsvinner i løpet av uken iallefall;)
Huff, dette er flaut,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
men jeg er blitt totalt avhengig av Paradise hotel..! Forstår ikke hvordan det skjedde.. Hehe :D Flere som er det eller??
Superteddy
19-04-10, 23:12
Jeg er avhengig av paradise hotell!! :D
-OG stolt av det!! :lol:
StegforSteg
20-04-10, 08:27
Damer - har dere meldt dere på forumtreffet i sommer?
Nannahs knekkebrød er nå spredd til resten av kontoret, og det faller i smak! Må vel lage oftere nå ja.
Idag tok jeg på et fint skjørt jeg kjøpte i desember som jeg liker så godt. Det er jo nå selvfølgelig altfor vidt og henger som en sekk...:( Jeg vil at det skal krympe! Men det gjorde det ikke i tørketrommelen en gang...
Vel, da kan jeg kanskje bryte nyttårsfortsettet om å la være å kkjøpe nye klær? Ellr får prøve å sy det inn først.
EDIT: ikke meldt meg på treff nei. Denne vestlendingen har det litt for travelt desverre.
Jeg har ikke fått med meg at det skal være treff en gang jeg, men dersom det ikke er her i området så er jeg nødt til å stå over uansett.
Jeg gremmes over å si at jeg ser innom paradise hotell innimellom. Bimbofakoren (også på de mannlige deltakerne) og sexfaktoren er for høy, synes jeg, men når kvelden kommer er jeg så sliten at det gjør godt med litt hjernedød underholdning og få se "hvem som klina med hvem" *rister oppgitt på hodet*Jeg bryr meg jo egentlig ikke, så jeg kan fint hoppe over en uke uten at det gjør noe.
huff, akkurat nå så er jeg så innmari lei av å lage mat og lei av maten. Det er jo så innmari mye matlaging. Matlysten er (heldigvis) ikke den store, og da føles det så bortkastet å bruke så mye tid på matlaging også. Det går bra å være på ketolysedietten altså, men akkurat nå i dag så er jeg veldig lei- særlig av matlaging. Jeg spiser jo for det meste rester, men likevel så hadde det vært utrolig godt å bare falle tilbake til gamle vaner og bare spise det jeg har lyst på på sånne dager. Jeg føler meg litt småsyk, og da frister det mest å bare spise litt potetskruer og en halv grandis med et glass brus til. Alt annet er liksom så tiltak. Det var dagens klaging fra meg.
Jeg får vel bare prøve å lage knekkebrød i håp om at jeg liker dem slik at jeg får litt mer variasjon og ikke minst ikke trenger å lage varm mat til hvert måltid. Jeg klarer bare ikke det brødet.
StegforSteg
20-04-10, 14:15
Nannahs knekkebrød er kjempegode :D
jippi 12 kilo =) 3 kilo til så er jeg ENDELIG på 80 tallet igjen .. =)
:D
65kgmamma=perfekt
20-04-10, 16:36
jippi 12 kilo =) 3 kilo til så er jeg ENDELIG på 80 tallet igjen .. =)
:D
GRATULERER!!! Dødsbra :D
Namba: Skulle ønske jeg også kunne gå glipp av en episode, men det går ikke. Er helt hekta.. Skjønner ikke hvorfor.? hehe
Sååå bra Mona :heia:
65kg, jeg ser på hver dag. Og ble så irritert når Karoline måtte dra og hora ble igjen! Men skal ikke diskutere det her :P
Jeg har ikke hørt om noe treff. Hadde vært såå koselig å se dere, føler jeg kjenner dere så godt :P
Namba, samme her. Spiser jordbæs og mandler for øyeblikket!
65kgmamma=perfekt
20-04-10, 19:45
Sååå bra Mona :heia:
65kg, jeg ser på hver dag. Og ble så irritert når Karoline måtte dra og hora ble igjen! Men skal ikke diskutere det her :P
Jeg har ikke hørt om noe treff. Hadde vært såå koselig å se dere, føler jeg kjenner dere så godt :P
Namba, samme her. Spiser jordbæs og mandler for øyeblikket!
Huff ja, den episoden var helt syk! :eek::eek: Gleder meg til episoden i kveld :D Men den må jeg se på webtv, for Fruene går jo samtidig! Hehe.. Tv slave?? JA!
Treff hadde vært kjekt ja, men hvor skal det være egentlig?
tv-slave her og! Jeg laster ned frustrerte, jeg. Men hvilkens sesong går egentlig nå?
Men vi bor alle skikkelig langt fra hverandre! Hadde vært veldig gøy om vi hadde truffet hverandre alle sammen. Lurer sånn på hvordan dere ser ut, har liksom laget meg et bilde av alle i hodet mitt :p Så kunne vi spist melkesjokolade med kvick lunsj :D Neeeeeida, vi skal spise egg og bacon og salat :(
65kgmamma=perfekt
20-04-10, 20:14
Ja jeg lasta også ned det før, men har visst slutta nå.. :p hehe. Tror det er sesong 6 som går. Jeg har falt litt vekk og kommet inn i det igjen nå..
Ja jeg har også laget egne bilder om hvordan dere ser ut:) Kanskje når jeg har nådd vekta jeg er fornøyd med så kan jeg legge ut før og etter bilder. Men jeg vil ikke legge ut før jeg har nådd trivselsvekta ;) hihi
Samme her. Jeg så på noen bilder fra julen nå og jeg så ut som en hval som noen hadde trøkka en kjole på! Herre jesus. Hadde akkurat født, men var ikke bare fødselsvekt det der...Huff og huff...
Gratulerer med 12 kg Mona!! :)
Rart at dere skulle si det, for jeg har jo bilder i hodet mitt om hvordan dere ser ut alle sammen (men jeg tror nok omtrent alle av dere er tykkere i virkeligheten, for dere trenger ikke å slanke dere:D) og det er jo først nå at det gikk opp for meg at det kun er fantasier. *ler* Det hadde vært gøy å møte dere. Hvor i landet bor dere? Jeg bor utenfor Ålesund.
Hahah, Namba, samme her. Dere er alle tynne!
Jeg bor i Frogn
æ bor et kvarter fra rygge og har god plass til gjester. ;)
Halvsøteren min bor utenfor Ålesund og skal snart opp og besøke henne, så ser kanskje deg da? :)
æ e vel forresten ikke så spennende å lure på .. har jo bilde av mæ sjøl med ruunde tjaker.. å dåkker skulle sett resten.. himmel... :D
Wevi, jeg har hytte på fuglevik, så er jo ikke så alngt det heller. Hehe, jeg har en connection til alle stedene dere bor! Nå blir det mye besøk av Eline hos dere! Nå angrer dere nok!
Superteddy
20-04-10, 23:13
Jeg bor i sandefjord! :) Hvor skulle det store treffet være og når??
65kgmamma=perfekt
20-04-10, 23:15
Elinee, har du connection's i Bergen / os og elle :p
65kgmamma=perfekt
20-04-10, 23:16
Vet ikke hvor eller når treffet skulle være. Men noen må vel vite det ;)
Har faktisk en "tante" i bergen, men tror hun hadde fått sjokk hvis jeg dukka opp der :p Remeber me? Tjue år siden jeg så deg sist
65kgmamma=perfekt
20-04-10, 23:32
Vet ikke hvor eller når treffet skulle være. Men noen må vel vite det ;)
Har nå sjekka litt og har funnet ut at det må være det som Kitt har tatt intiativ til:), 25 juni i Asker. Her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32049) kan ein lese mer om det hvis en vil :D
Bare synd at jeg ikke har mulighet til å reise dit. Men det kommer nok flere anledninger :D
65kgmamma=perfekt
20-04-10, 23:33
Har faktisk en "tante" i bergen, men tror hun hadde fått sjokk hvis jeg dukka opp der :p Remeber me? Tjue år siden jeg så deg sist
Herre jesus så connection's du ha da ;) Hihi.. Har visst "connection working" å gjøre jeg :p hihi
Wevi, jeg har hytte på fuglevik, så er jo ikke så alngt det heller. Hehe, jeg har en connection til alle stedene dere bor! Nå blir det mye besøk av Eline hos dere! Nå angrer dere nok!
LOL du bor jo ikke akkuratt langt fra meg heller ;)
du er hjertelig velkommen elinee. :)
Elinee, har du connection's i Bergen / os og elle :p
uff skulle jo ha fått hilst når jeg var der =(
StegforSteg
21-04-10, 06:10
God morgen damer.
Gratulerer med 12 kilo :D :D
Er litt frustrert over at jeg rett og slett ikke kommer meg inn i ketose på 48 timer lengre. Trodde jeg var det i går da, for helga var ikke sååå ille - men niks null utslag på stix... Konferanse i dag - det betyr at jeg ikke vet hva jeg får til lunch - men jeg skal være standhaftig!
Det står stille-stille-stille her! :mad: Ja, ja, neste uke... :rolleyes:
Ellers så bor jeg på (eh nær) veien mellom Bergen og Stavanger. Og Os kjører jeg gjennom en del ganger i året forresten, på vei til familie i Hardanger. :)
Mannfolket er dratt ut på jobb, og jeg håper jeg får igang treningen ordentlig mens han er borte. Venter på Jillians 30-day-shred i posten, men kan jo finne delene på youtube også regner jeg med. Så nå må ungene tidlig i seng hver kveld altså!!:p
Halvsøteren min bor utenfor Ålesund og skal snart opp og besøke henne, så ser kanskje deg da? :)
Det hadde vært hyggelig!:) Jeg vil gjerne møte deg.
Vi skal i bryllup i stavanger i slutten av juli. Mine connections er stort sett i trøndelag og nordland og ved Gjøvik og Drammen. Hvis noen befinner seg deromkring må de bare si fra.:)
Jeg føler nesten at det er sånn blind date vi planlegger her :p Høres rart ut, men blir litt "redd" med tanke på å møte dere. Men vi har jo egentlig noe veldig vesentlig til felles, så har nok en del å snakke om, selv om vi tømmer oss ganske bra her.
Mona, bare kom hit! Wevi,du og! Namba, jeg tar deg på ordet hvis jeg kommer meg oppover. Har utsatt og utsatt, for ser mørkt på 7 timer på tog!
StegforSteg, det ordner seg for snille jenter. Men er det fler enn meg som begynner å tenke på hva vi skal gjøre etter dette? Jeg er så redd for å legge på meg sakte, men sikkert. Og vil ikke gå opp, men vil heller ikke leve sånn her i hundre år...
StegforSteg
21-04-10, 20:23
Fremdeles ikke utslag på stix jeg :( Nå skjønner jeg nada faktisk.... mest lyst til å gi opp - føler meg oppblåst og fæl! Gir det til helga - hvis jeg ikke får utslag da, gir jeg opp for en stund :(
65kgmamma=perfekt
21-04-10, 21:29
Hei hei Damer!
I dag har tiden flydd, har ikke vært på dataen før nå! Veldig uvanlig for meg!!
uff skulle jo ha fått hilst når jeg var der =(
Ja det var dumt det der altså..! Men vi får satse på det kommer flere anledninger :)
Det står stille-stille-stille her! :mad: Ja, ja, neste uke... :rolleyes:
Ellers så bor jeg på (eh nær) veien mellom Bergen og Stavanger. Og Os kjører jeg gjennom en del ganger i året forresten, på vei til familie i Hardanger. :)
Mannfolket er dratt ut på jobb, og jeg håper jeg får igang treningen ordentlig mens han er borte. Venter på Jillians 30-day-shred i posten, men kan jo finne delene på youtube også regner jeg med. Så nå må ungene tidlig i seng hver kveld altså!!:p
Gjør du? Så kult. Kanskje vi kan treffest en gang da! Håper det løsner for deg. Så kjiiipt å stå stille ! (selv om det er vanlig)
Fremdeles ikke utslag på stix jeg :( Nå skjønner jeg nada faktisk.... mest lyst til å gi opp - føler meg oppblåst og fæl! Gir det til helga - hvis jeg ikke får utslag da, gir jeg opp for en stund :(
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei, må ikke gi opp!! Selv om jeg skjønner deg og, men håper du kommer i ketose før helga! Krysser fingrer og tær!
Nå må jeg rigge meg til foran tv'n! PARADISE HOTEL !!
Steg for steg, man går ned selv om man ikke er ketose. Jeg har faktisk aldri kjøpt de stixene, aldri brukt en eneste en. Jeg er en dårlig ketolyser, men har funket fint uten. GI IKKE OPP. Vi har alle hatt mange uker med stopp, du vet jo i hvert fall hvorfor det stoppet. Stå på, dette løsner sikkert i morgen :) :) :)
Paradise i stua her og
Superteddy
21-04-10, 21:56
Paradiiiise!!! <3
mandag 70,8 kg, tirsdag 70,3 kg (hurra), onsdag 70,9 kg... :mad: DRITT!!
Mensen og kvisete og føles som hundre tusen kilo... *BLÆ!!!*
Haha, superteddy. I know how it feels...
Jeg har alltid trodd at hvis man først gir opp alt man liker og bestemmer seg for å slanke seg, så er det det bare straka vegen mot en tynn kropp, men er søren meg ikke så enkelt!!!
65kgmamma=perfekt
21-04-10, 22:38
Huff, har mensen jeg og, føler meg ikke akkurat på topp nei:( Glemte å veie meg i dag så må sjekke i morgen! Sikkert gått opp igjen:( Syns jeg har fått så sykt med kviser de siste ukene:eek:... har aldri hatt noe særlig før så det syns jeg er driiiiit kjipt:hylgrine:.. alle snakker om den fine huden , men den er ikke kommet her..!:nei:
Superteddy
21-04-10, 22:46
Jeg syntes liksom jeg hadde fått bedre hud, men nå ser jeg ikke ut som en hudpleier lenger nei... :rolleyes: Kanskje det er all fløten?? :p
Elinee: NEI, det er jaggu ikke så enkelt!! :eek::p
Mensen er noe driiiit!!!!!! :mad::mad::mad:
Jeg tenker veldig mye på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig slanket. Det er lenge igjen enda, men jeg gruer meg veldig til å gå ut av ketose. Jeg er redd appetitten min og de konstante tankene på mat kommer tilbake. Jeg stoler fortsatt ikke på at jeg har et normalt forhold til mat, for selv om matlysten er dårlig så kjenner jeg at jeg stadig er sugen på noe når jeg er veldig sliten eller deppa. Det er mye derfor jeg er overvektig i utgangspunktet.
Men jeg har bestemt meg for at dette er siste gang jeg slanker meg (mer enn to-tre kilo). Planen min er å prøve å finne en middelvei og dersom jeg går opp to kilo så skal jeg ta tak i det med en eneste gang. Jeg har ikke lest boka om vektstabilisering enda fordi jeg har lånt tre bøker på biblioteket og fordi jeg blir litt bekymret med tanken på fremtiden. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne få et normalt forhold til mat igjen. Dette er det nærmeste jeg har vært på veldig lenge, men hadde jeg ikke slanket meg for øyeblikket ville jeg mest trolig lagt på meg. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det enda, bare på "aldri mer mer enn to kilo opp i vekt" for jeg klarer fortsatt ikke se for meg at jeg skal lykkes med å bli slank. Derfor prøver jeg heller å se for meg det, men det ligger i bakhodet mitt.
Hvordan kan jeg spise? Hva kan jeg spise? Hvor mye sjokolade og gatekjøkkenmat kan jeg spise uten å legge på meg (oversatt til: Hvor mye karbohydrater i kombinasjon med fett kan jeg spise uten å legge på meg/ hvor normalt kan jeg spise hvis jeg f.eks er sammen noen venner en helg uten å bekymre meg?) Målet er så klart å praktisere måtehold i fremtiden, for det var nettopp det jeg har vært så dårlig på, men etter å ha vært jojo slanker i mange år så vet jeg rett og slett ingenting om hvordan man holder vekten og aller minst på et lav(ere) karbo kosthold. Jeg er så redd for at kampen mot kiloene blir en evig kamp.
Som jeg lo av paradise i kveld. KØDDAAAA!!:D:cool:
Du må ikke gi opp steg for steg. Som det blir nevnt her så trenger du jo ikke være i ketose for å gå ned i vekt. Jeg har hørt at det blir vanskeligere og vanskeligere å oppnå ketose for hver gang man går ut av ketose. Du kommer sikkert i ketose igjen selv om det tar mer tid, og for alt du vet så kan det jo hende at du går ned tilsvarende mye uten ketosen bare på lkhf.
Sliter med kviser jeg også - i en alder av 31 år! :mad: Jeg hadde finere hud som tenåring enn det jeg har nå. Dritkjipt. Jeg går til soneterapi også, og der jobber hun med hormonbalansen (pga bekkenløsning, kviser og hormonhodepine hver dag), så i kombinasjon med lkhf kostholdet så er jeg spent på om det blir noen forbedringer. Jeg hadde forventet forbedringer etter en måneds tid på lavkarbo jeg... ikke det nei...:confused:
Namba, tenker helt likt som deg med tanke på "the aftermath".
Men før jeg snudde døgnet, spiste på natta og la på meg, spiste jeg akkurat hva jeg ville og holdt meg der jeg skulle. Det jeg lurer på er om dette fortsatt vil gå hvis jeg går ned til det jeg vil nå...Men vil ikke akkurat prøve det ut for å se. Åå, dette er no dritt. Vil spise normal mat igjen, men ser for meg at jeg kommer til å veie meg hver dag sånn som jeg gjør nå og bli helt besatt. Man kan sikkert få litt spiseforstyrrelser av dette, for blir så sykt fokus på mat hele tiden.
Ja det var dumt det der altså..! Men vi får satse på det kommer flere anledninger :)
Ja =) Satser å være med nesteår også =) Solstrand konferansen er vært år! Så får vi se om jeg fortsatt selger kosmetik ennå da ;)
Jeg tenker veldig mye på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig slanket. Det er lenge igjen enda, men jeg gruer meg veldig til å gå ut av ketose. Jeg er redd appetitten min og de konstante tankene på mat kommer tilbake. Jeg stoler fortsatt ikke på at jeg har et normalt forhold til mat, for selv om matlysten er dårlig så kjenner jeg at jeg stadig er sugen på noe når jeg er veldig sliten eller deppa. Det er mye derfor jeg er overvektig i utgangspunktet.
Men jeg har bestemt meg for at dette er siste gang jeg slanker meg (mer enn to-tre kilo). Planen min er å prøve å finne en middelvei og dersom jeg går opp to kilo så skal jeg ta tak i det med en eneste gang. Jeg har ikke lest boka om vektstabilisering enda fordi jeg har lånt tre bøker på biblioteket og fordi jeg blir litt bekymret med tanken på fremtiden. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne få et normalt forhold til mat igjen. Dette er det nærmeste jeg har vært på veldig lenge, men hadde jeg ikke slanket meg for øyeblikket ville jeg mest trolig lagt på meg. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det enda, bare på "aldri mer mer enn to kilo opp i vekt" for jeg klarer fortsatt ikke se for meg at jeg skal lykkes med å bli slank. Derfor prøver jeg heller å se for meg det, men det ligger i bakhodet mitt.
Hvordan kan jeg spise? Hva kan jeg spise? Hvor mye sjokolade og gatekjøkkenmat kan jeg spise uten å legge på meg (oversatt til: Hvor mye karbohydrater i kombinasjon med fett kan jeg spise uten å legge på meg/ hvor normalt kan jeg spise hvis jeg f.eks er sammen noen venner en helg uten å bekymre meg?) Målet er så klart å praktisere måtehold i fremtiden, for det var nettopp det jeg har vært så dårlig på, men etter å ha vært jojo slanker i mange år så vet jeg rett og slett ingenting om hvordan man holder vekten og aller minst på et lav(ere) karbo kosthold. Jeg er så redd for at kampen mot kiloene blir en evig kamp.
Som om jeg skulle sagt det meste her selv.. dette er første gang jeg slanker meg men hadde anoreksi før, så er den hjernkontrollen jeg bruker her bare at jeg spiser da seff... men er redd for etter..
Blir også sinnsykt deppa av å få dårlig samvittighet av at jeg ike kan spise gullerøtter å frukt =( savner det ..Det verste er at det er "sunne" ting jeg savner ..
StegforSteg
22-04-10, 07:06
Jeg ser de som er på et vedlikeholdskosthold mer eller mindre sverger til Lindberg sin filosofi. Der kan man spise litt karber - og ha et C-måltid som han kaller det. Jeg har snusa litt på den filosofien etter jeg er ferdig slanka.
Låne bøker på biblioteket, det har jeg ikke tenkt på en gang. Tror jeg må ta meg en tur dit i dag. Takk for tipset, Namba!
StegForSteg: Ikke gi opp, plutselig er du tilbake igjen. Det står i boken at det kan ta fra 2 til 4 dager å komme tilbake i ketose etter en utskeielse.
Her går det bra, jeg er straks tilbake på utgangspunktet, og i kjøleskapet står min første porsjon med Fun light gele som jeg skal kose meg med senere i dag.
Lindberg sitt opplegg må jeg sette meg inn i ser jeg. Takk for tipset steg for steg. Jeg vet ikke hva c-måltid betyr enda. Jeg har lest boka bedre uten brød og der legges kostholdet opp rundt max 72 karber pr dag, så jeg har vært inne på tanken på det også men jeg vet jo ikke hva det betyr i praksis før jeg har prøvd det ut og satt meg skikkelig inn i det. Det er god tid til å gjøre det enda.
Superteddy
22-04-10, 10:15
Sånn etter dietten så tenker jeg at jeg skal være nazi i ukedagene og kanskje spise det jeg vil i helgene. Merket under sprekken min i påska at kake og sjokolade ikke smaker like godt som før heldigvis, og jeg greide ikke spise like mye som før! :) Så jeg er optimisisk! Tror at siden vi har vært så flinke så lenge så kommer vi til å ta tak i det myyye før når kiloene sniker seg på igjen! ;)
Jeg har tro på oss jenter!! :D
Superteddy
22-04-10, 10:17
Laget forresten nøtte-microbrød i sted, og det var dritgodt og kjempeenkelt!! :) Har ikke laget brød-erstatning før jeg, så dette var en positiv overraskelse! :D
Nøttemikrobrød? Det må jeg søke opp.
Jeg laget knekkebrød på to minutter, med linfrø og "linfrømel". Nå må jeg støvsuge kjøkkenet for stavmikser og linfrø var vist ingen god kombinasjon :)
StegforSteg
22-04-10, 10:42
Jeg har fått tilbake munntørrheten og ånden så kanskje jeg får utslag på stix i dag :heia: Jeg har alltid litt godt i en skål på stuebordet, og blir veldig skjeldent frista - men i går måtte jeg kaste hele greia liksom :p fristelsen ble alt for stor....
nei hoff.. no e det vanskelig å holde motet oppe. kommer nok ikke til å sprekke, men æ går jo ikke ned.. å no har æ gått opp 500 gram på toppen. Har mensen, men har aldri gått opp under mensen før.. Nei no e geipen langt nede merke æ. Tanken på at dette blir enda en kur som ikke hjelper mæ lurer i bakgrunnen. Å det e veldig synd fordi æ føler mæ i kjempeform etter å ha begynt med lavkarbo. Men et lite lyspunkt e at æ IKKE har kviser denne gangen. Pleier å se ut som en fjortis når tande rød er her vanligvis, men nå har æ rene babyhuden. :)
Lurer litt på om æ får i mæ nok fett.. Merker at alt det fettet e vanskelig å bli kompis med. :D Har kjøpt cocosa men har ikke funnet noen måte å få det i mæ på. ;)
Halloooooo folkens!
Evigheter siden jeg skrev no her inne igjen.. Jeg har også stått stille på vekta i en evighet... (iallefall tre uker... ), ble veldig lite motivert av det. Og effekten var at jeg blei godtesjuk.... Når jeg ENDLIG begynnte å gå ned på vekta hadde jeg selvfølgelig en planlagt utskeielse i utdrikkningslag... og i morgen skal jeg til england (om flyet går.... ). Skal nok ikke ha sånn siiiiinnsykt utskeielse de dagene jeg er der borte, men jeg gidder heller ikke telle karbene på grammet.. Det har vært planlagt en stund. Så jeg tror ikke jeg vil få no dårlig samvittighet..
Elinee: Et tips... Skal du spise Sushi flere ganger... kan du jo velge å spsie sashimi istedet :) det er jo bare fisken... og NAMMIS!
. Tanken på at dette blir enda en kur som ikke hjelper mæ lurer i bakgrunnen.
Men Wevi!!!! Du har jo gått ned 7.3 kg allerede!!! Da er det jo en livsstil som funker!!!
Dette er nok bare et lite stopp på veien mot målet!
SAMMEN ER VI STERKE! OG VI SKAL BLI SMEKRE!
Stor støtteklem til de som står stille (eller går opp!) - det er så kjipt!
Selv klarer jeg ikke la være å veie meg nesten hver dag. Det hadde nok vært bedre med en gang i uka fordi det går litt ned, så litt opp, så litt ned... Og humøret og motivasjonen svinger deretter, selv om det gjerne går litt ned totalt sett etter ei uke.
Vel i dag skal jeg i det minste si:
Juhu! Omsider. Nå har jeg passert -7 kg.
Da var det bare ca 11 igjen...:p
Tenker jeg kanskje skal lage oopsie-pizza-rull idag som middag. Håper ungene også vil spise det. Det er styrete å lage noe til de og noe til meg, evt alltid tilpasse min mat/kutte ut noe på min tallerk.
Igår ble det omelett/eggerøre m/fløte i og bacon til kvelds.
Største var kjempefornøyd, og minste spiste også litt.
Største proklamerte at bacon var det beste i hele verden; akkurat som is, kake og snop!:D
Hurra for bacon!!!!
Deilig da, med noe som er like godt som kake, snop og godteri! Med tanke på at det faktisk ikke er så ille å spise!!!!!
Bacon er digg!
Her blir det også mye doble middager, og i dag ønsket de kjøttkaker så jeg lurer på om jeg skal prøve meg på kyllingnuggets som jeg leste om for en stund siden.
StegforSteg
22-04-10, 16:18
Takk for frukt-te og cocosa sier jeg bare når det røyner på ;) Det metter og i tilegg så får jeg i meg noe søtt....
ja pheona, du har helt rett! æ har jo allerede gått ned 7,3 kg.. men det va jo fra før påske.. generelt lite sutrete, men no kom det en bølge mærke æ :D
Frustreeeeert! :)
Superteddy
22-04-10, 16:50
Du har jo gått ned mer enn meg da Wevi! ;) Men skjønner frustrasjonen når det stopper opp altså! :rolleyes:
I dag har jeg vært husmor altså!! :D Lagde microbrød for første gang, og til middag ble det hamburger med oopsie-brød! Aldri laget oopsier før heller, så i dag er jeg fornøyd med meg selv! :D:D
Ja æ e herved ferdig med sutrerunden min.. ;) Fortsetter med (litt) friskt mot! :visemuskl
Tenkte æ skulle prøve å bake det der karins beste brød i kveld eller i mårra. Noen på den tråden skrøt no så fryktelig, så æ ble nysgjerrig. Etter at æ har begynt å spise en del av nanna-knekkebrødet, har æ nok fått i mæ for lite fett trur æ. Må lage noen skikkelige kotelettmiddager med meierismør snart. mmmmmmmm
Slektskap, jeg veier meg også hver dag. Er bare dumt, for blir så deppa hvis jeg går noen gram opp eller står stille, men klarer ikke la være.
Pheona, sashimi er godt, men syns det er litt kjedelig. Og jeg liker så godt den med scampi og ris og den med laks og ris. Risen gjør så mye, syns jeg. Jeg savner faktisk ris mer enn noe annet. Ååå, er så lei denne maten. Men vil jo bli tynnere. Cocosaen min står i skapet. Prøver å spise en skje rent, god ettersmak, men så mye fettsmak også. Noen tips til hva jeg kan bruke den til? Hadde den i smoothie med bringbær og jordbær, men syns ikke det var såå digg. Cocosa te er uaktuelt, smakte jo fett vann....
Superteddy
22-04-10, 22:10
Elinee: Hva med å lage sånne godiser med cocosa, kakao og kanskje litt søtning? (aner ikke jeg, har bare sett noen som lager sånne... :rolleyes:)
Wevi.. Spiste du brød erstatninger før påske?
Samboern min føler at brøderstatninger er partystoppere for hans del... kanskje det er det for deg og? bare et forslag :)
litt sånn på sidelinjen...
Det er HELT vanlig å få en stopp i vektnedgangen omtrent på dette tidspunktet i dietten.. Så de ter nok bare å holde linja og stick with it! Så kommer vi nok over kneika alle sammen!!!
I morgen reiser jeg til England.. er suuuper spent! Driver å pakker nå... og har allerede fått reisemage(express-slanking)!
Goood tur! Jeg vil også ut og reise. Men skal snart til Paris med sambo, så får vente...
Jeg har ikke spist en eneste grønnsak i dag, slår nok negativt ut på vekta i morgen, men ORKER IKKE SÅ JÆVLA MANGE FORBEREDELSER. No more koking tonight!
Har også litt problemer med å få i mæ cocosaen. :) Prøvde den i te å det var fabelaktig motbydelig. Minnet mæ om noe greier en kjæreste drakk for å rense systemet før han sku undersøkes med kamera opp i .....
Trur æ spiste litt knekkebrød før påske også, men ikke så ivrig som no. Er så deilig å lettvindt å slippe å forberede så mye stadig vekk. :) Har tenkt tanken æ også, men det er så mange ting som kan stoppe oss. Bare mæ som er forvirra? Noen ligger unna kunstig søtning, noen meieriprodukter, brøderstatninger osv.. Da blir det litt lite spennende igjen i lengden trur æ. :)
Har egentlig bestemt mæ for å bare fortsette å spise riktig og ikke veie mæ på ei stund eller tenke så mye på det. Blir litt kokko i nøtta iblant føle æ. Har ikke vært ute av ketose en eneste dag siden før påske, så det må no vel løsne en dag. :)
God tur til England!!
Superteddy
23-04-10, 09:21
Hva om du prøver det microbrødet da Wevi? Der er det jo bare nøtter, linfrø, egg og smør. :) kan lage masse av det "melet" og bare steke nytt i microen hver dag. ;) Er jo mer fett i det også, i tilfelle du får i deg litt lite fett om dagen. :)
Jeg er så sykt støl akkurat nå... Begynte på 30 days shred i går morres og var en tur på treningssenteret og trente styrke for full fres i tillegg i går kveld... Teit ja!! Helt vrak i hele kroppen, så blir spennende å se om jeg greier dag 2 av shred`en nå etterpå... :p Vekta var ikke så ille i dag da, selv om jeg er støl som fy! 100 gram over laveste måling, så jeg er optimistisk! :D
Har prøvd å søke på microbrød, men æ tipper det har et annet navn i oppskriften. :D Noen som husker hva det het, eller husker oppskriften? Kan gjerne prøve det.
Gleder meg til helg! :D Lite planer, huset er rent og tenker jeg får litt hobbytid.
Håper å få tid til å prøve litt oppskrifter og planlegge måltidene for neste uke også. Jeg liker planlegging, men er ikke så flink til å følge de alltid... :o
Shoppet et par nye plagg igår, gleder meg til de kommer i posten!
65kgmamma=perfekt
23-04-10, 11:26
Wevi: Tipper det er dette (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27631&highlight=micro+br%F8d) brødet :)
Superteddy
23-04-10, 16:16
Wevi: Tipper det er dette (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27631&highlight=micro+br%F8d) brødet :)
JA! Det er det! :D Jeg brukte 20 gram mandler, 20 gram paranøtter og en god dæsj linfrø. Det ble hvertfall meget bra! ;)
Jeg har enda ikke fått motet meg opp til å bake knekkebrødene (siden jeg er dritlei matlaging og er bra sikker på at det ikke faller i smak), men i dag skal jeg prøve å lage oopsier. Jeg har kjøpt inn kjøttdeig og skal prøve å bruke dem til hjemmelagde hamburgere, kremt, bacon cheese burgere.:D Her må vi lesse på der vi kan.;) Jeg håper det ikke smaker omelett! Jeg kjøpte inn burgere og -brød til mannen også og han har bestemt seg for å grille burgere i kveld. Spørs om jeg sender med han mine ut også, for grillet burger er kjempegodt (selv om det er litt mindre fett). Undres hva slags dressing jeg skal bruke. Her må det tenkes. Kom gjerne med tips.
65kgmamma=perfekt
23-04-10, 17:20
Jeg har enda ikke fått motet meg opp til å bake knekkebrødene (siden jeg er dritlei matlaging og er bra sikker på at det ikke faller i smak), men i dag skal jeg prøve å lage oopsier. Jeg har kjøpt inn kjøttdeig og skal prøve å bruke dem til hjemmelagde hamburgere, kremt, bacon cheese burgere.:D Her må vi lesse på der vi kan.;) Jeg håper det ikke smaker omelett! Jeg kjøpte inn burgere og -brød til mannen også og han har bestemt seg for å grille burgere i kveld. Spørs om jeg sender med han mine ut også, for grillet burger er kjempegodt (selv om det er litt mindre fett). Undres hva slags dressing jeg skal bruke. Her må det tenkes. Kom gjerne med tips.
Jeg lagde oppsier i går, men det ble ikke vellykka gitt :p Jeg rørte for mye når jeg blandet eggehvit og ost og eggeplommene! Være forsiktig! Det ble bare en tynn røre som ikke hevet seg!:eek: Men er nok å bare blande det forsiktig!
Smaken var vel ok, men tipper det blir bedre med luftige Oopsier enn flate og stive pannekakeOopsier!
Lykke til! :D Håper det går bedre med deg ;)
65kgmamma=perfekt
23-04-10, 17:21
Undres hva slags dressing jeg skal bruke. Her må det tenkes. Kom gjerne med tips.
Rømme?? Det bruker jeg ;)
StegforSteg
23-04-10, 17:31
Ah - salig fredag :D
Hva er planene da damer for denne kvelden?
Jeg har laget mye oopsie å jeg blander bare alt sammen jeg å har i litt fiberhusk å litt ekstra bakepulver. :p
Drev å pisket eggehvitene osv...men jeg synes ikke det er noe stor forskjell. :)
Kvelden min går med på å pleie en skikkelig farrang syk 7 åring å sikkert en dupp etter vert.
har vert oppe med datteren min siden 04.30 i natt :rolleyes:
StegforSteg
23-04-10, 17:48
Ah Myrull - vi hadde det natt til torsdag. Lillemor på 4 fyllte senga si hun....
65kgmamma=perfekt
23-04-10, 17:54
Jeg har laget mye oopsie å jeg blander bare alt sammen jeg å har i litt fiberhusk å litt ekstra bakepulver. :p
Drev å pisket eggehvitene osv...men jeg synes ikke det er noe stor forskjell. :)
Kvelden min går med på å pleie en skikkelig farrang syk 7 åring å sikkert en dupp etter vert.
har vert oppe med datteren min siden 04.30 i natt :rolleyes:
Ahh .. Da skal jeg prøve det neste gang ;)
Jeg skal ha en vennine på besøk. Skulle egentlig drikke vin og kose oss.. Men ho er nett begynt på GR så ho kan ikke drikke så mye!!:eek: Hihi..*ler litt ondskapsfullt* Thihi!! Har prøvd å få henne over på lavkarbo, men det var visst litt mye styr.. Men hvis el når ho feiler på GR skulle ho på lavkarbo :)
StegforSteg
23-04-10, 18:01
Jeg skal aldri tilbake til et GR kosthold igjen hvertfall - jeg hater å veie maten min :ja:
Jeg skal aldri tilbake til et GR kosthold igjen hvertfall - jeg hater å veie maten min :ja:
Jeg og!
Her skal vi lage oss indisk snart, det og rødvin til Nytt på nytt blir deilig.
StegforSteg
23-04-10, 18:48
Jeg gleder meg også til å få barna i seng, krype oppi sofaen og nyte et glass rødvin og stillhet <3
Åå, dere er så flinke bakedamer! Jeg orker ikek lage en dritt, så mye styr. Jeg begynner ikke å tenke på å lage maten før jeg er for sulten til å orke å styre med masse. Jeg burde lage ferdig masse porsjoner med ting og ha i kjøleskaper, men det tenker jeg alltid, og blir aldri noe av. Skjerpings...
I morgen skal jeg i bursdag, så får se om vekta blir klikko i tre uker igjen etter det. Men drikker jo bare lavkarbo øl, skjønner ikke hvorfor den må være så slem mot meg!!
Ah... Tre (:eek:) strake timer i sofaen etter ungene omsider var iseng - ganske deilig siden det er fridag i morgen.
Og Elinee: du ligger jo miiilevidt foran (de fleste av) oss andre likevel, så om du stopper opp litt så...:p:D
Jeg har "skeiet ut" med lavkarbokosen min: mascarponekrem (mykost å regne) med en teskje fløte, litt Splenda, øko-kakaopulver, kanel og bittelitt cayennepepper! NAM!!! Bedre enn all verdens iskrem osv...:D
nei hoff.. no e det vanskelig å holde motet oppe. kommer nok ikke til å sprekke, men æ går jo ikke ned.. å no har æ gått opp 500 gram på toppen. Har mensen, men har aldri gått opp under mensen før.. Nei no e geipen langt nede merke æ. Tanken på at dette blir enda en kur som ikke hjelper mæ lurer i bakgrunnen. Å det e veldig synd fordi æ føler mæ i kjempeform etter å ha begynt med lavkarbo. Men et lite lyspunkt e at æ IKKE har kviser denne gangen. Pleier å se ut som en fjortis når tande rød er her vanligvis, men nå har æ rene babyhuden. :)
Lurer litt på om æ får i mæ nok fett.. Merker at alt det fettet e vanskelig å bli kompis med. :D Har kjøpt cocosa men har ikke funnet noen måte å få det i mæ på. ;)
Uff nei ikke lett å holde motivasionen oppe altid.. når det koemmer til cocosa syns jeg der er kjempegodt å lage meg en kjøttdeig wok der jeg bruker salt pepper og en del karri (mest karri) så har jeg oppi en tsjei el sjei med cocosa =) smaker godt og eksotisk;)
Goood tur! Jeg vil også ut og reise. Men skal snart til Paris med sambo, så får vente...
Jeg har ikke spist en eneste grønnsak i dag, slår nok negativt ut på vekta i morgen, men ORKER IKKE SÅ JÆVLA MANGE FORBEREDELSER. No more koking tonight!
Av alt jeg spiser er det jo grønnsaker som inneholder mest karbo.. Gjør sikert ikke noe at du skippet det i dag =)
StegforSteg
24-04-10, 06:56
God morgen damer :D
Sola skinner og det er blå himmel her :heia: Jeg tar med meg barna og drar til en venninde i dag tenker jeg....Hun har terasse - så da kan vi sitte ut der og kanskje få litt farge :D Barna kan løpe rundt og leke - ja det er et paradis for oss som bor midt i sentrum i en 3 roms :)
Lillemor drukna jo vekta mi i går - så vi må innom biltema å kjøpe ny vekt :p Har jo hatt veiefri uke - og slitt med å komme i ketose igjen etter en høykarbo helg forige helg. Har fremdeles ikke utslag på stix, men har hodepinen og ånden - så jeg stoler mer på det enn stixene ;)
Ja mona, æ tenkte æ kunne bruke den i gryter og sånt. :) Å så så æ noen som lager godis med cocosaen. Det tenkte æ at æ kunne prøve. Æ bruke jo allerede ville mengder med meierismør i middagsmaten, så det hadde vel vært greit å få i seg mere fett til andre tider på dagen også.
Men nå har æ ivertfall gått helt tilbake til scratch. Masse grønnsaker og egg og ikke så mye knekkebrød og eksperimentering med andre ting. :) Prøvde forresten det microbrødet. Det var godt, men æ likte knekkebrødet bedre, så når æ no en gang i blandt tar mæ en brødbit, så trur æ at æ tar et knekkebrød. Har jo allerede en boks som står klar med ferdige.
Men som sagt... Klar innskjerping på cola zero og brøderstatninger. :) I går skar æ opp masse forskjellige grønnsaker og stekte dem i smør og hadde salat ved siden av. Oppå toppen hadde æ en genial bearnaisesaus æ har funnet i Sverige. 0,5 kh. :D:sikle:
Trur forresten at æ e blitt litt strammere i kroppen. Kan liksom merke det litt på klærne, selv om vekta ikke henger med. DET va god motivasjon det. :D Å så sa gubben at han kunne se litt på mæ at æ går ned.. vet ikke om han sa det for å være snill, men det hjalp no fælt. ;)
Nå skal æ ut å trene litt med mine vovvover og kose mæ i finværet! Håper alle her får en fortreffelig lørdag! Og i mårra skal æ kjøre til Skarnes å plukke ut en valp som æ skal hente om en måned.:spent: Gleder mæ stort! *stor og glad klem til alle her, fra wevi som har hatt en tøff uke, men som nå er på topp igjen!!*:heia:
Godt å høre at du er tilbake på topp igjen, Wevi.:) Jeg er sikker på at mannen din ser på deg at du har gått ned selv om det kanskje ikke vises så tydelig enda. Hvor mange hunder har du egentlig? Jeg har forstått det riktig hvis jeg sier at du driver med hund ikke sant?
Oopsiene ble vellykket de, men jeg synes de smaker litt egg så neste gang blir det nok burger uten "brød". Det ble rømmedressing på meg, men jeg synes den ble litt tam på burgeren (som var smakfull og god). Jeg er glad i løk, så jeg hadde i gressløk, løk, salt, pepper og sitronsaft. Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få mer smak på den uten å gå amok med løken? gjerne litt partydressingsmak. Jeg vurderer å blande i en desj med partydressing de gangene jeg spiser hamburger jeg (mindre enn halvt om halvt). Må sjekke sukkerinnholdet først.
Her var det ørebetennelse og gråt på treåringen vår i går kveld. Stakkar lita, hun hadde så vondt at hun ikke fikk sove og var så trøtt så trøtt. Hun sovnet en stund sittende i fanget mitt og vi fikk henne til slutt til å sove. I dag er hun mye bedre, men jeg forventer at det blir vondere mot kvelden igjen. Jeg håper bare babyen vår slipper unna ørebetennelsen.
God helg alle sammen.:)
65kgmamma=perfekt
24-04-10, 11:30
Hellu damer!
Ble så glad når jeg veide meg i dag, så måtte bare fortelle det :) Jeg er endelig nede på 77,5 kg igjen :) Så tickeren min er rett igjen ;) Jippi! Så no håper jeg vekta fortsetter å gå ned litt før den stopper igjen ;)
Ha en flott lørdag og kos dere masse :D
65kgmamma=perfekt
24-04-10, 11:36
Oopsiene ble vellykket de, men jeg synes de smaker litt egg så neste gang blir det nok burger uten "brød". Det ble rømmedressing på meg, men jeg synes den ble litt tam på burgeren (som var smakfull og god). Jeg er glad i løk, så jeg hadde i gressløk, løk, salt, pepper og sitronsaft. Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få mer smak på den uten å gå amok med løken? gjerne litt partydressingsmak. Jeg vurderer å blande i en desj med partydressing de gangene jeg spiser hamburger jeg (mindre enn halvt om halvt). Må sjekke sukkerinnholdet først.
Her var det ørebetennelse og gråt på treåringen vår i går kveld. Stakkar lita, hun hadde så vondt at hun ikke fikk sove og var så trøtt så trøtt. Hun sovnet en stund sittende i fanget mitt og vi fikk henne til slutt til å sove. I dag er hun mye bedre, men jeg forventer at det blir vondere mot kvelden igjen. Jeg håper bare babyen vår slipper unna ørebetennelsen.
God helg alle sammen.:)
Så bra at du fikk Oopsiene til :D Men jeg syns ikke de smakte så mye egg jeg. Men det er jo forskjell på oss ;) Jeg har dessverre ikke noen tips til rømmedressing sambo er vekk reist denne helgen og han hadde kanskje hatt noen tips, men får ikke snakket med han før i kveld eller i morgen! Men skal spørre han når jeg snakker med han :)
Huff da. Ørebetennelse er jo så sinnsykt vondt! Huff, håper babyen deres slipper unna og at det går fort over med 3 åringen. Masse god bedring!
Hoff.. Full medfølelse med dakar liten med ørebetennelse. Har hatt det mye å det er voooondt..
Hvordan hadde det vært å brukt det microbrødet til hamburgeren da? Tanken streifa mæ når æ prøvde å lage det i går. :)
Man kan nok si at æ driver med hund ja. :) Gubben sier at æ sover, puster og driter bikkjer. :D Men æ jobber deltid som hundeinstruktør og journalist i Hund&Fritid. Pluss at æ har en jakthund, en gjeterhund og en polarhund. Får snart en polarhund til. Vært medeier i 16 huskyer og EEElsker hundekjøring og friluftsliv. Mamma bare rister på hodet, men sier at det finnes verre hobbyer. :flau:
65kgmamma=perfekt
24-04-10, 11:38
Trur forresten at æ e blitt litt strammere i kroppen. Kan liksom merke det litt på klærne, selv om vekta ikke henger med. DET va god motivasjon det. :D Å så sa gubben at han kunne se litt på mæ at æ går ned.. vet ikke om han sa det for å være snill, men det hjalp no fælt. ;)
Nå skal æ ut å trene litt med mine vovvover og kose mæ i finværet! Håper alle her får en fortreffelig lørdag! Og i mårra skal æ kjøre til Skarnes å plukke ut en valp som æ skal hente om en måned.:spent: Gleder mæ stort! *stor og glad klem til alle her, fra wevi som har hatt en tøff uke, men som nå er på topp igjen!!*:heia:
Så bra at du er på topp igjen! Det er så kjekt å lese sånt :D Jeg har også kommet meg på rett vekt igjen :p Så no er alt fin fint igjen :)
GOD HELG!
Og et lite tips til en hamburgerdressing som vi lagde på en kafe æ jobba på for hundre år siden.
Seterrømme
Majones
Hvitløksalt
Sånne sylteagurker i småbiter
litt sennep
salt og pepper etter smak.
Knaaallgod på burgern, men vet ikke helt med den sylteagurken og kh.. ?
hmm.. Hvis noen liker thousand island, så kan man gjøre som følger:
Rømme, majones, litt sukkerfri ketchup, krydder med paprika i, som feks grillkrydder/allround/pommesfriteskrydder. Litt hvitløkspulver og salt og pepper. Kjapp og enkel dressing som æ har stående i kjøleskapet hele tiden. :) Kan bli litt tjukk, men da blander æ inn bittelitt vann.
Superteddy
24-04-10, 22:05
Jeg og mannen var ute og spiste på restaurant i går! Spiste tapas og drakk god rødvin! <3 Tapas er jo helt genialt på ketolyse da! *sikle* Spiste mozzarellasalat til forrett, marinert scampi, biffkjøtt på spyd, fet ost, kamskjell. kylling osv osv... NAMME!! :)
Jeg brukte ferdigburger til middag her en dag jeg. 3 karber pr osteburger var helt greit synes jeg! :) Brukte litt hamburgerdressing på, for man bruker jo ikke så mye... :p Er så lat at jeg gidder ikke lage burger og dressing selv om jeg ikke må! :D
Takk for gode dressingforslag wevi!
Oopsie-pizzarullen jeg snakket om å lage her om dagen ble laget ikveld - ganske vellykka, men litt stor porsjon. Klarte iallefall å kvele oopsie-smaken med pizzafyll på. Da jeg begynte forstod jeg ikke de som var leie av egg eller klaget på at ting smakte egg, men nå er jeg der. Men, eggesalat er fremdeles veldig godt.
Jeg har forresten en adoptert Cavalier som ligger her og snorker under sofabordet. Han er så snill og skjønn og rolig, men snorker som en full mann! :D Stakkar lille "blondinen" vår. (Han er en ruby (rødbrun), men på innsiden er han blond og fin!:p)
God natt og ha en fin søndag alle sammen!
Man kan nok si at æ driver med hund ja. :) Gubben sier at æ sover, puster og driter bikkjer. :D Men æ jobber deltid som hundeinstruktør og journalist i Hund&Fritid. Pluss at æ har en jakthund, en gjeterhund og en polarhund. Får snart en polarhund til. Vært medeier i 16 huskyer og EEElsker hundekjøring og friluftsliv. Mamma bare rister på hodet, men sier at det finnes verre hobbyer. :flau:
Det kan virke som om han kjenner deg godt. *ler* Vi har hund vi også, en amerikansk cocker som er i ferd med å bli en gammel mann. Han fyller ti år på tirsdag. Jeg har ikke hund som lidenskap jeg, men jeg har oppdaget at jeg ofte går veldig godt over ens med folk som har det.:)
Takk for tips til dressinger. Jeg skal prøve meg frem i håp om å finne en skikkelig god dressing. Det er ikke så lett å følge andres oppskrifter når det ikke står oppgitt mengder, ihvf på sånne ting fordi det for meg er umulig å forutsi hvordan det vil smake i ulike mengdeforhold. Men jeg håper jeg treffer blink.
Jeg er drittlei omelett for jeg spiste meg rett og slett lei på det de to første ukene og har ikke klart å spise det igjen før nå siste uka og det skulle ikke mer enn en til før jeg var lei igjen. Speilegg og bacon synes jeg fortsatt er like godt, men akkurat omelettsmaken har jeg helt i vrangstrupen. Pizzabunnene smaker jo omelett de også, så lysten på pizza har også blitt borte. Gleden ved pizza i alle fall. Jeg vil fortsatt ha pizza, god pizza.
Så bra at du er tilbake til minstevekten din igjen, 64 kg mamma.:)
Superteddy
25-04-10, 07:38
Er jeg den som har gått ned minst i vekt her eller?? Ting tar tid sier jeg bare... :rolleyes::(
Stresser ikke så fælt, men det kunne jo vært hyggelig å føle at man gikk litt ned litt også... :rolleyes: Er 300 gram lettere enn jeg var før påske nå. Hadde riktignok en skikkelig sprekk i påska altså, men likevel... :p
Takk for tips til dressinger. Jeg skal prøve meg frem i håp om å finne en skikkelig god dressing. Det er ikke så lett å følge andres oppskrifter når det ikke står oppgitt mengder, ihvf på sånne ting fordi det for meg er umulig å forutsi hvordan det vil smake i ulike mengdeforhold. Men jeg håper jeg treffer blink.
:)
Ja beklager det med oppskrifter.. Æ e utdanna kokk og bruker så og si aldri oppskrifter, så æ tar det på øyemål og erfaring.. :) Men neste gang æ lage en dressing kan æ prøve å følge med på hvor mye æ har oppi, å skrive det ned. Fått ganske mange spørsmål om oppskrifter på div retter, men blir svar skyldig. :D Hiver oppi det æ mener retten trenger til æ e fornøyd med smaken.
Men NÅ skal æ hoppe i bilen og kjøre til oppdrtteren og plukke mæ ut en valp!! :spent:
StegforSteg
25-04-10, 08:41
Holy shit.... 68,8 på vekta det er ned enda 800 gram det :D Men nå veide jeg meg ikke på "min" vekt - men det er en digitalvekt da...
Jeg fikk drukna vekta mi når lillemor laget oversvømmelse på badet her førdagen - så jeg skal innom biltema å kjøpe ny vekt på mandag :) Så ingen oppdatering på ticer enda....vil se det på lik vekt som min.
Er jeg den som har gått ned minst i vekt her eller?? Ting tar tid sier jeg bare... :rolleyes::(
Stresser ikke så fælt, men det kunne jo vært hyggelig å føle at man gikk litt ned litt også... :rolleyes: Er 300 gram lettere enn jeg var før påske nå. Hadde riktignok en skikkelig sprekk i påska altså, men likevel... :pNeida, det er nok meg, jeg finner liksom ikke helt rytmen. Men jeg trives med maten så jeg henger med fremdeles. I går fikk jeg tak i den Jillian Michals 30 days shred som jeg har lest så mye om, så nå er jeg på andre dagen. Kanskje det setter fart på sakene :rolleyes:
Neida, det er nok meg, jeg finner liksom ikke helt rytmen. Men jeg trives med maten så jeg henger med fremdeles. I går fikk jeg tak i den Jillian Michals 30 days shred som jeg har lest så mye om, så nå er jeg på andre dagen. Kanskje det setter fart på sakene :rolleyes:
Sså flott at du holder ut da! Her står det visst egentlig stille ja, så jeg må prøve å passe litt ekstra på nå kjenner jeg, men ikke stresse heller.
Venter på 30-day shred i posten, men det tar vel sin tid nå med asken og alt... Og for lat til å laste ned fra nettet også...:p fin unnskyldning ja...:o
Superteddy
25-04-10, 10:49
Neida, det er nok meg, jeg finner liksom ikke helt rytmen. Men jeg trives med maten så jeg henger med fremdeles. I går fikk jeg tak i den Jillian Michals 30 days shred som jeg har lest så mye om, så nå er jeg på andre dagen. Kanskje det setter fart på sakene :rolleyes:
Jeg har også begynt på 30 days shred. 3.dagen i dag på meg! :) Vet ikke om vi raser ned i vekt akkurat siden man ofte samler litt vann når man trener hardt, men vi kommer nok til å krympe i cm hvertfall! :D Vi får oppdatere hverandre! ;)
65kgmamma=perfekt
25-04-10, 13:45
Huff jeg må bare blåse litt ut her :
Jeg er invitert i utdrikningslag til en (ikke spesielt god) venninne. Og forloveden hennes er helt utrolig frekk og lite flink å planlegge!
Ho har dannet en gruppe på FB slik at vi kunne komme med forslag.(Gruppen ble danna for flere mnd siden) Og meg og ei anna venninne kom med mange (som vi selv syns) gode forslag. Men alle ble avfeid med sure tilbakemeldinger!
Så da gadd ikke vi å engasjere oss mer i den grppen. Og på fredag fikk vi mail om at vi skulle på en villmarksleir! (kjempe kjekt) MEN her kommer mitt problem! Det er ikke noe info om pris! Det er snakk om å måtte leie en buss til og fra! Og hun måtte ha svar innen mandag( imorgen) om hvem som blir med!
Jeg sender en mail tilbake der jeg spør etter pris! Får da til svar at det kunne ho ikke gi meg før ALLE har svart.! (tipper at det er flere enn meg som ikke vil si ja før de får en pris likssom)
Så jeg sender derfor en ny mail der jeg sier at jeg ikke kan betale mer enn 500 kr for "laget" der 4 måltider og transport er inkl. Men skal selv betale for drikken min!
(Forresten så er det ca 2 tima kjøring til den leiren!)
Får svar: " Det blir ikke under 600 å det blir ikke 4 måltider innkludert, å transport er vi avhengig av å ordne selv. "
(dette er første gang jeg får vite pris)
That's it!
Ho skrev nesten det samme til ei anna som også sa at ho ikke hadde mulighet til å betale mer enn 500 kr.
Er det bare vi som syns at det er utrolig frekt å forvente at noen er villig til å betale mer enn 500 kr for et utdrikningslag??!
Jeg skrev jo at jeg syns det var kjedelig at jeg ikke kunne være med hvis det ble dyrere og at jeg ikke gjorde det for å være vanskelig, men fordi at vårt budsjett i tåler mer enn det. Og i og med at vi først no får en pris så er det vanskelig å spare da dette er den 29. mai!
Jeg har vært i en del utdrikningslag, men har aldri måttet betale mer enn 500 kr og har alltid blitt forstått når jeg har sagt at jeg har ett stramt bdsjett og sånne ting.
Her blir ho rett og slett sur fordi jeg TYDELIGVIS for ho er urimelig!
Etter jeg mottok den siste mailen skrev jeg tilbake " OK, Lykke til med resten"
Ti sec etter står det pluselig på statsen hennes på FB :
noen her i denne verden vet ikke hva epati er, og synest det er kjekkere og irrtere seg over urelevante ting som ikke omfatter de selv! å hvite 100% hvordan ett annet menneske har det er så og si ummulig hver enkelt person føller og kjenner hver enkelt opplevelse forskjellig
Følte meg truffet ja! (regner med ho mener EMPATI og ikke EPATI, som jeg ikke aner hva betyr!)
Pliiiiiiiis svar og gi deres meninger om dette. Føler meg teit samtidig som jeg vet at jeg må vel få lov å være litt gnien!
Hadde klart å skrapet sammen mer penger hvis det var ei nær venninne selvfølgelig. Men når forloveden er så BiAtch så har jeg faktisk ikke lyst å gå engang!:mad::mad::mad::mad:
Etterpå skrive ho på veggen i gruppen at det koster 600 kr. Men hvis det er to stk som har trukket seg vil jo prisen bli høyere, for da mangler jo ho 1200 kr. Som ho eller de andre må dele seg i mellom. Istedenfor 200 kr som de evt måtte lagt ut for oss som ikke kunne betale mer enn 500 kr.
Er helt i sjokk altså!
StegforSteg
25-04-10, 15:00
Vel....her skal du få mine synspunkter ang utdrikningslaget ;)
For det første bør det komme påmeldinger først slik at "hovedplanlegger" faktisk vet hvor mange som skal være med, og høre hva folk er interessert i å være med å betale. Man kan ikke planlegge dyre eller store ting, uten at man vet hvor mange som skal være med mener jeg - for hvis det blir veldig dyrt trekker folk seg i siste liten - og det blir da straffet i fellespotten.
For det andre synes jeg 500 og også kanskje 1000 er helt greit i en slik sammenheng. Man vet det jo som regel i god tid på forhånd slik at man kan "spare" litt. Det er jo ikke en hvilkensomhelst bytur det er snakk om.
Siden dette ikke er en god venninde av deg skjønner jeg at du ikke har så lyst til å legge så veldig mye penger i det, siden det også i tilegg kommer eventuelt kjole til bryllupet, presang osv - men siste utdrikningslaget jeg var i kostet meg 1200 + min egen drikke....men dette var faktisk en hel helg med overnatting, måltider osv - så det var ikke ille synes jeg.
Er det noen mulighet for å gjøre dette billigere er min første tanke, kan dere istedet for buss, få snille privatpersoner til å kjøre dere? Eventuelt kutte ned på ett måltid? Osv.
I din situasjon her og nå tror jeg at jeg ville ha svart dette inne på FB: Hei, jeg har såklart veldig lyst til å være med - men ser ingen andre muligheter enn å trekke meg selv hvis det blir dyrere enn 500. Så får du se hvor mange andre som kaster seg på dette....
Jeg har ikke råd til å legge i kjempemye på sånne dager/kvelder. Det er så klart forskjell på hvor mye man er villig til å legge i for nære venner og andre venner. Til de aller fleste synes jeg 500 kr pr lag må holde, for det blir jo ofte andre utgifter i tillegg, mat, egen drikke, skyss og litt sånt så hundrelappene blir fort til en drøy tusenlapp. Jeg synes det er veldig synd at utdrikningslag har blitt en så dyr affære for det går jo nesten prestisje i det.
Ja beklager det med oppskrifter.. Æ e utdanna kokk og bruker så og si aldri oppskrifter, så æ tar det på øyemål og erfaring.. :) Men neste gang æ lage en dressing kan æ prøve å følge med på hvor mye æ har oppi, å skrive det ned. Fått ganske mange spørsmål om oppskrifter på div retter, men blir svar skyldig. :D Hiver oppi det æ mener retten trenger til æ e fornøyd med smaken.
Men NÅ skal æ hoppe i bilen og kjøre til oppdrtteren og plukke mæ ut en valp!! :spent:
Så kjekt med ny valp. Valper er så gode. Jeg var oppe hos tanta mi og koset med franske bulldog valper i påska. Det er rasen i mitt hjerte. Sukk.
Jeg vil sette pris på det om du gidder å lage en delvis oppskrift til oss altså.
Jeg er visst i det pratsomme hjørnet nå. *ler* Jeg må bare fortelle at jeg har kommet meg inn i enda to bukser til. :) Nå har jeg endelig gått ned en buksestørrelse.:D Jippi!
65kgmamma=perfekt
25-04-10, 15:32
Oii.. Ser jeg har skrevet mye feil..Skriver på bærbar så hender av og til at jeg flytter og fjerner ting med håndbaken.! Men dere skjøøner det vel..
Vel....her skal du få mine synspunkter ang utdrikningslaget ;) Tusen takk :)
For det første bør det komme påmeldinger først slik at "hovedplanlegger" faktisk vet hvor mange som skal være med, og høre hva folk er interessert i å være med å betale. Man kan ikke planlegge dyre eller store ting, uten at man vet hvor mange som skal være med mener jeg - for hvis det blir veldig dyrt trekker folk seg i siste liten - og det blir da straffet i fellespotten. Ja jeg også trodde det var vanlig at man først blir enige om hva man skal betale og så finne ut hva man skal gjøre :) Vi kom faktisk opp med ett slikt forslag, men det ble ikke svart på ! (ho er nok en lite rutinert person tror jeg)
For det andre synes jeg 500 og også kanskje 1000 er helt greit i en slik sammenheng. Man vet det jo som regel i god tid på forhånd slik at man kan "spare" litt. Det er jo ikke en hvilkensomhelst bytur det er snakk om. Ja jeg er helt enig. Som sagt så har jeg vanligvis betalt rundt 500 kr. Men om opplegget hadde vært bedre planlagt og på et tidligere tidspunkt kommet frem hvor mye man skulle betale hadde jeg også vært villig til å betale mer.
Siden dette ikke er en god venninde av deg skjønner jeg at du ikke har så lyst til å legge så veldig mye penger i det, siden det også i tilegg kommer eventuelt kjole til bryllupet, presang osv - men siste utdrikningslaget jeg var i kostet meg 1200 + min egen drikke....men dette var faktisk en hel helg med overnatting, måltider osv - så det var ikke ille synes jeg. Det er faktisk en barndomsvenninne, men vi har mista kontakten. Men jeg syns jo det er fryktelig synd at forloveden hennes ikke vil rikke seg litt, eller være villig til å prøve å få det billigere. Det er vel i alle fall 6 stk som ikke skal av forskjellige grunner, men 3 av de pga pengene! Ja jeg kunne betalt 1200 kr for et slik utdrikningslag. Det virka jo veldig billig for opphold og mat og alt !
De 600 kr vi skal betale dekker 3 måltider og leiren. Så må vi kjøpe alkohol utenom og transport må en jo også ha og det blir litt det. Så det er likssom ikke BARE 100 kr ekstra.
Er det noen mulighet for å gjøre dette billigere er min første tanke, kan dere istedet for buss, få snille privatpersoner til å kjøre dere? Eventuelt kutte ned på ett måltid? Osv. Det var litt av grunnen til at jeg skrev at jeg ikke kunne bli med hvis det ble dyrere, slik at hun kanskje kunne prøve å gjøre det billigere. Men som nevt så er ho ikke villig til det. Men JEG har mange andre og billigere forslag, og er villig til å hjelpe til med det, men ho tar ikke dem i mot og og sier bare at sånn er opplegget og sånn blir det!
I din situasjon her og nå tror jeg at jeg ville ha svart dette inne på FB: Hei, jeg har såklart veldig lyst til å være med - men ser ingen andre muligheter enn å trekke meg selv hvis det blir dyrere enn 500. Så får du se hvor mange andre som kaster seg på dette.... Det har jeg gjort :) Og som sagt så er det 3 stk som melder avbud pga penger og 3 andre som ikke kan denne dagen og sånt. Vi var 16 og no er det 10 igjen, men noen av de har ikke svart enda så jeg tror det vil bli under 10 stk.
Jeg får jo skikkelig dårlig samvittighet, men har bestemt meg for at jeg ikke kan gjøre noe mer enn det jeg allerede har. (Hadde prøvd mer hvis jeg fikk positiv respons)
Jeg vet også at ho som skal gifte seg kommer til å bli kjempe skuffa over at jeg ikke kommer. Men jeg kommer til å forklare situasjonen min til henne. Etter at utdrikningslaget har vært.!
Tusen takk for innputs :) Settes stor pris på! Letta litt på trykket å få det ut :D
65kgmamma=perfekt
25-04-10, 15:37
Jeg har ikke råd til å legge i kjempemye på sånne dager/kvelder. Det er så klart forskjell på hvor mye man er villig til å legge i for nære venner og andre venner. Til de aller fleste synes jeg 500 kr pr lag må holde, for det blir jo ofte andre utgifter i tillegg, mat, egen drikke, skyss og litt sånt så hundrelappene blir fort til en drøy tusenlapp. Jeg synes det er veldig synd at utdrikningslag har blitt en så dyr affære for det går jo nesten prestisje i det.
Ja TAKK! Det er nettopp det jeg mener. At selv om ho sier det koster 100 kr mer så blir det fort mer når ikke alt er inkl. og det er veldig dårlig planlagt!
Jeg er jo nå kommet i den alderen at mange av mine venninner skal gifte seg, og hvis jeg hver gang skal måtte betale 500 + bare for utdrikningslaget hadde jeg vært ruinert! Ho ene som skal nå har vært i ett bryllup og utdrikningslag og skal i 3 til . Og ho forklarte dette til forloveden. At ho hadde sin max grense på 500 kr. Dette blir motatt, men at det blir ikke under 600 kr. Ikke noe som helst av forståelse fra ho. OG det er egentlig det jeg synes er værst!
Folk må få lov å gi beskjed og få forståelse for det!:mad:
65kgmamma=perfekt
25-04-10, 15:38
Jeg er visst i det pratsomme hjørnet nå. *ler* Jeg må bare fortelle at jeg har kommet meg inn i enda to bukser til. :) Nå har jeg endelig gått ned en buksestørrelse.:D Jippi!
Steike :) :) Kjempe bra !!!!! :heia:
StegforSteg
25-04-10, 16:46
Æsj - jeg hater å være sur, men i dag har jeg vært i drittdårlig humør hele dagen :( Mest lyst til å bare hoppe over denne dagen - men det går jo ikke. Det værste er jo at denne surheten min så til de grader går utover de små....og i bunn og grunn er det ikke meningen - men jeg er så sliten av 2 netter med oppkast og dårlig søvn, venner som viser seg å ikke være så gode venner allikevell, forventninger til meg både på det private plan og jobbmessig - og generellt at jeg trenger ferie.
Ugg - det var dagens utblåsning for meg.
Huff jeg må bare blåse litt ut her :
Jeg er invitert i utdrikningslag til en (ikke spesielt god) venninne. Og forloveden hennes er helt utrolig frekk og lite flink å planlegge!
Ho har dannet en gruppe på FB slik at vi kunne komme med forslag.(Gruppen ble danna for flere mnd siden) Og meg og ei anna venninne kom med mange (som vi selv syns) gode forslag. Men alle ble avfeid med sure tilbakemeldinger!
Så da gadd ikke vi å engasjere oss mer i den grppen. Og på fredag fikk vi mail om at vi skulle på en villmarksleir! (kjempe kjekt) MEN her kommer mitt problem! Det er ikke noe info om pris! Det er snakk om å måtte leie en buss til og fra! Og hun måtte ha svar innen mandag( imorgen) om hvem som blir med!
Jeg sender en mail tilbake der jeg spør etter pris! Får da til svar at det kunne ho ikke gi meg før ALLE har svart.! (tipper at det er flere enn meg som ikke vil si ja før de får en pris likssom)
Så jeg sender derfor en ny mail der jeg sier at jeg ikke kan betale mer enn 500 kr for "laget" der 4 måltider og transport er inkl. Men skal selv betale for drikken min!
(Forresten så er det ca 2 tima kjøring til den leiren!)
Får svar: " Det blir ikke under 600 å det blir ikke 4 måltider innkludert, å transport er vi avhengig av å ordne selv. "
(dette er første gang jeg får vite pris)
That's it!
Ho skrev nesten det samme til ei anna som også sa at ho ikke hadde mulighet til å betale mer enn 500 kr.
Er det bare vi som syns at det er utrolig frekt å forvente at noen er villig til å betale mer enn 500 kr for et utdrikningslag??!
Jeg skrev jo at jeg syns det var kjedelig at jeg ikke kunne være med hvis det ble dyrere og at jeg ikke gjorde det for å være vanskelig, men fordi at vårt budsjett i tåler mer enn det. Og i og med at vi først no får en pris så er det vanskelig å spare da dette er den 29. mai!
Jeg har vært i en del utdrikningslag, men har aldri måttet betale mer enn 500 kr og har alltid blitt forstått når jeg har sagt at jeg har ett stramt bdsjett og sånne ting.
Her blir ho rett og slett sur fordi jeg TYDELIGVIS for ho er urimelig!
Etter jeg mottok den siste mailen skrev jeg tilbake " OK, Lykke til med resten"
Ti sec etter står det pluselig på statsen hennes på FB :
noen her i denne verden vet ikke hva epati er, og synest det er kjekkere og irrtere seg over urelevante ting som ikke omfatter de selv! å hvite 100% hvordan ett annet menneske har det er så og si ummulig hver enkelt person føller og kjenner hver enkelt opplevelse forskjellig
Følte meg truffet ja! (regner med ho mener EMPATI og ikke EPATI, som jeg ikke aner hva betyr!)
Pliiiiiiiis svar og gi deres meninger om dette. Føler meg teit samtidig som jeg vet at jeg må vel få lov å være litt gnien!
Hadde klart å skrapet sammen mer penger hvis det var ei nær venninne selvfølgelig. Men når forloveden er så BiAtch så har jeg faktisk ikke lyst å gå engang!:mad::mad::mad::mad:
Etterpå skrive ho på veggen i gruppen at det koster 600 kr. Men hvis det er to stk som har trukket seg vil jo prisen bli høyere, for da mangler jo ho 1200 kr. Som ho eller de andre må dele seg i mellom. Istedenfor 200 kr som de evt måtte lagt ut for oss som ikke kunne betale mer enn 500 kr.
Er helt i sjokk altså!
Jeg er heelt enig! Dere må jo gi gave i bryllupet også, og man gir jo gjerne noe som koster litt, da er 500 mer enn nok for utrikningslaget! Jeg har aldri betalt mer enn sånn 400-500 og syns det er mer enn nok. De skal jo som sagt ha gave og.
De fleste har ikke mulighet, eller lyst faktisk, til å legge så mye penger i noe sånt. Og, når hun som forlover skal planlegge og har tatt på seg den oppgaven og samlet de bruden vil skal være der, så må hun jo legge opp noe gøy som ale vil/kan være med på. Bruden har jo helt sikkert sagt hvem hun vil ha der, og når forloveren oppfører seg sånn, blir det jo sikkert veldig få som blir med. Sier man ja til å være forlover, har man tatt på seg et ansvar for å gjøre ting best mulig og innkludere dde bruden vil ha der på en måte alle kan ha mulighet til....
Man kan da gjøre mye annet som ikke koster så mye, men som er veldig gøy! Når man ser at alle stiller seg skeptisk til så mye, noe som er helt forståelig, så finner man gjerne på noe annet. Går an å ha leker og masse sånt og så heller dele på en spabehandling eller et eller annet til bruden.
Hun er tydeligvis veldig egoistisk og har ikke helt forståelse, virker det som. Jeg hadde driti i det, så får hun kose seg med utrikningslaget som kommer til å koste henne et par tusen....
Stegforsteg, vi har alle sånne dager. De små tåler det, det er glemt i morgen. Ja, det er når man virkelig trenger vennene sine, at man ser hvilke som bare er der i de gode tidene. Det merket jeg når jeg ble gravid første gang veldig ung og når vi nå mistet.
Drit i de. Greit å finne ut hvem man vil ta vare på, så fort som mulig.
Du har oss da, vi er her for deg :)
Namba! Så flink. Dette er gøy.
Jeg var ute i går, igjen. Føler meg som den alkisen, har en god del innlegg her som starter med "Jeg var ute i går...." Ikke bra. Men nå kjøpte jeg IKKE noe drikke ute, da man ikke vet hva man får, og vekta hadde normal nedgang til i dag. Juhu.
StegforSteg
25-04-10, 19:38
Takk for det Elinee :)
Tror jaggu meg jeg har en anelse av PMS for første gang i hele mitt liv jeg, hårsår som bare det i dag :ja:
Har vært på tur også i dag, så jeg er veldig fornøyd. Ang utdrikningslaget, sånn facebook-oppførsel kjenner jeg trigger alle bitch-genene mine. Og synd for bruden at flere ikke kan komme pga økonomi og en lite fleksibel forlover.
Jeg har også begynt på 30 days shred. 3.dagen i dag på meg! :) Vet ikke om vi raser ned i vekt akkurat siden man ofte samler litt vann når man trener hardt, men vi kommer nok til å krympe i cm hvertfall! :D Vi får oppdatere hverandre! ;)
Jeg kjenner meg ganske støl, men om jeg holder på hver dag så løser jeg vel opp litt hver dag og (håper jeg) :rolleyes: Men støle muskler samler vann, så det hjelper ihvertfall ikke på vekta. Vi satser på cm ja :D
Ana og superteddy, så flinke dere er med treninga! Må komme igang jeg og!
Æ ble litt nysgjerrig her. :) Hva er 30-days shred?
Æsj - jeg hater å være sur, men i dag har jeg vært i drittdårlig humør hele dagen :( Mest lyst til å bare hoppe over denne dagen - men det går jo ikke. Det værste er jo at denne surheten min så til de grader går utover de små....og i bunn og grunn er det ikke meningen - men jeg er så sliten av 2 netter med oppkast og dårlig søvn, venner som viser seg å ikke være så gode venner allikevell, forventninger til meg både på det private plan og jobbmessig - og generellt at jeg trenger ferie.
Ugg - det var dagens utblåsning for meg.
Klemme på steg for steg
Æ ble litt nysgjerrig her. :) Hva er 30-days shred?
Det er et treningsprogram som er laget av Jillian Michaels, hun treneren fra det amerikanske biggest loser.
Eilinee: Du har jo gått ned 13,3 kg du!!!!! OMG!!! Fy flate for et resultat altså! En av grunnene til at det er så imponerende er jo fordi du har gått ned mye mer enn oss andre som skal ned omtrent like mye. Gratulerer med supert resultat!
StegforSteg
26-04-10, 06:03
God morgen damer :D
Har en mye bedre dag i dag :D
Skal på prøvetime på bailine i dag jeg....se om de kan gjøre noe med "nedre mageregion" og dissende overarmer :ja:
Ha en flott dag da! :klem:
Nå har jeg veid meg, og jeg er 76 kg! Ned 1,3 kg den siste uka! Nå begynner det faktisk å nærme seg 10 kg her.:) Jeg er helt i sjokk jeg. Dette hadde jeg aldri trodd.
Ha en fin dag alle sammen.
Hurra Namba! Du har tatt av det jeg har gått opp denne uka!:confused::D
Rett før jeg skaffer meg ny vekt, for jeg minker cm men kiloene kommer tilbake?!?!? :mad:Vel, vel, jeg gir ikke opp. Selv om jeg har litt lyst å trøste meg med sjokolade. Men, det er jo derfor jeg er i denne situasjonen, så da får jeg være sterk!:o
Så kjedelig, slektskap. Easy come, easy go håper vi. Fortsett å vær flink du. Jeg har hatt grusomt lyst til å sprekke den siste uka (eller to), men i dag har jeg plutselig ikke lyst lenger. Merkelig.:confused::cool:
StegforSteg
26-04-10, 14:20
:hurra: Namba !!
Tusen takk, Namba :) Gøy når det endelig løsnet igjen. Og gratuuuuulerer til deg :heia: Syns vi er flinke alle sammen.
Slektskap, mulig du kanskje har fått mer muskler? I og med at det går ned i cm? Vi må holde ut selv om det stopper og går opp hele tiden på denne kuren. Jeg holdt på å sprekke litt her om dagen, men når jeg klarte meg, så var jeg sååå glad for det etterpå, for plutselig løsner det....
Elinee: tror ikke det er muskler - har ikke trent ett minutt. Så det er gjerne det som skal til: litt trening og passe på grønnsakene og eventuelle partystoppere? Og vannet, ikke minst. VANNET. Jeg svinger fra å være kjempeflink å få i meg nok til å glemme meg helt og drikke en liter på en dag. Det er jo ikke bra... :o Så da går jeg og fyller vannflaska igjen...
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.