View Full Version : Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Sider : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

StegforSteg
10-05-10, 15:37
:heia:

Da har jeg sprettrumpe!

65kgmamma=perfekt
10-05-10, 16:33
Da har visst jeg også sprett rumpe ;) Men vet ikke om jeg er helt enig der da..! Haha

Ana
10-05-10, 18:49
Jeg tester puppene slik :)

Og nykål med sommerkoteletter og fløtesaus er kjempedigg!

StegforSteg
10-05-10, 19:10
Puppene kan jeg glemme å teste slik :D Får sikkert et helt penal under ;)

Elinee
10-05-10, 19:51

Hahaha:D...

I går hadde jeg og samboeren min 2 års-dag og i var ute og spiste. Jeg gikk nok litt over i karboer, men det ga jeg fint faen i. Eneste som gjorde at jeg bikka over, var nok at jeg spiste noen friterte scampi og noen av susene var ganske søte. Spiste ingen dessert el. , MEN i dag hadde jeg gått opp 1 kg! Det er litt sykt. Sikkert bare vann, men hva skjer når vi er ferdige og skal begynne å venne kroppen til litt karbo igjen? Gå opp en kilo om dagen?
Skjønner ikke hvorfor jeg gikk opp så mye, for skulle ikke tro at det lille ville gjøre det. Frityr er jo nesten bare fett....:confused:

Superteddy
10-05-10, 20:02
Elinee? Kanskje dere spiste litt seint og det var en del salt i maten? Det merker jeg fort hvertfall...

Men jeg også var opp en kg i dag!! :mad: Helvete!! Jeg var så optimistisk og tenkte at NÅ har jeg komme meg under 70! Men neida...:( Var ikke mange millimeter om å gjøre at jeg bare droppa hele dietten og gikk over på GR med 1300 kcal om dagen... :rolleyes: Derfor så syntes jeg liksom jeg fortjente resten av posen med bacongull nå... :( BØR vise mindre i morra altså, ellers ryker vekta ut av vinduet!!

Namba
10-05-10, 21:14
ROFLMAO!!:D

Sikkert bare vann, men hva skjer når vi er ferdige og skal begynne å venne kroppen til litt karbo igjen? Gå opp en kilo om dagen?
Det står at vi bør gå ned 2-3 kg mer enn vi faktisk vil ned fordi vil vil gå opp et par kilo når karbolagrene fylles med vann etter endt kur.

Superteddy: Jeg føler med deg altså. Kanskje du skal vente en dag eller to med å veie deg dersom du har spist bacongull for det er ganske salt og det virker som om du er på kanten til å gi opp i utgangspunktet. Da er det kanskje lurere å vente et par dager for å øke oddsen for å få følelsen av å lykkes? Trøsteklem

wevi
10-05-10, 21:57
Hoff ja... Det e ingen andre enn de som har prøvd lenge som skjønner kor inderlig fælt det e å se større tall på vekta.. :klem: Hvilket gjør at æ ikke vil gå på vekta på lang tid i tilfelle æ har gådd opp de tre hundre gramman æ klora mæ ned i forrige uke. Tanken på GR datt faktisk innom mæ også.. Æ gikk fortere ned med det.. Men så tenke æ på det konstante matfokuset æ hadde da. Tvangsspiste hver tredje time for å holde på forbrenninga og sånt. Sulten støtt og fysen hver bidige kveld.. Så æ kliper mæ fast og håpe The Swoosh-fairy kommer hit snart.. :)

StegforSteg
11-05-10, 08:34
God morgen damer :D

Da er årets første gå til jobben unnagjort. 10 minutter før jeg kom fram begynte det å snø igjen.... Fytti for en vår :(

slektskap
11-05-10, 08:58
Ah, det har visst løsnet litt! Likevel når jeg nok ikke delmål 1 før mandag (17.mai), men bunaden passer veldig bra iår iallefall! Satser på at den må syes inn til neste år!!:p

Namba
11-05-10, 09:49
Vekta er så merkelig her også. Den siste måneden (pluss) har jeg stått stille 1,5 uke i strekk for så å gå ned rundt en kilo for så å stå stille i nye 1,5 uke. Hvis dette tempoet fortsetter vil jeg jo ikke nå målet mitt på fem måneder! Jeg håper det tar seg opp igjen jeg altså, og det snart. Forhåpentligvis kommer jo sommeren, men hvem vet. Jeg skulle ønske at jeg hadde gått ned minst fem kilo til innen den tid, men det virker som om sommeren kommer like sakte som vekta går ned for tiden så du skal se det ikke blir noe med noe. Jeg kjenner motivasjonen er lav for tiden her også.

slektskap
11-05-10, 10:47
Ooouuuuaaaa!!! :D

Gjett hva jeg kan da????

Jeg kan dra av meg dongeribuksa uten å åpne den!!:p Bare litt dumt vi forsov oss idag og jeg glemte å ta belte på...:eek:

pheona
11-05-10, 12:28
hihihi slektskap!!!!
Prøv hyssing eller duct tape! funker som fy!!! altså ikke å tape fast buksa... emn bruke det som belte ;)

Superteddy
11-05-10, 17:06
Håper det er mensen som kommer jeg, og at det er derfor vekta er mongo... Føler meg skikkelig oppblåst i magen også... :rolleyes: Ikke noe bedre i dag heller nei... Heller noen hundre gram til opp... :mad: Trøtt og sliten av pollen og livet er herlig! :p Er heldigvis ikke sånn at jeg har lyst å trykke i meg sjokkis og sånn da, bare litt smålei... ;)

slektskap
12-05-10, 09:26
Og gjett enda en ting jeg klarte igår da? Jeg fikk lårene oppi og knappen igjen på den supertrange jeansen min! (Never mind den digre valken som kom på oversiden, den skal jo bort...:p)

Så da prøver jeg bare å slette fra minnet de dumme tallene på vekta i dag. Vel, det var i det minste bare det bak komma som var litt feil...:rolleyes:

StegforSteg
12-05-10, 10:31
Flink du er Slektskap :heia:

pheona
12-05-10, 11:10
Og jeg er på tur ned igjen!! 100.9 viste vekta i morges... Så en kilo til første store delmål!

Også er et jo nesten ingen fristende utskeielsesdager i næreste fremtid heller.. *rister oppgitt på hodet*
Skal nok klare meg greit gjennom 17. mai.. men så er det NOK en jentekveld helga etter.. hvor vi skal på matkurs... og lage nyyydelig mat... (indisk) hvordan skal jeg klare å ikke spise no av det? Jeg trenger jo ikke drikke meg snyyyydings.. (fikk på en måte nok alkohyler denne helgen.. ) jeg SKJØNNER jo at det er litt tidlig med utskeielse igjen allered så fort.... men jeg har jo veldig lyst da... også er det bryllup 5. juni... da SKAL jeg skeie ut... men etter det så har jeg faktisk ikke planlagt noe som helst som jeg behøver(jeg vet jo at jeg aldri behøver dette) å skeie ut i..

*river seg i håååret*

wevi
12-05-10, 13:27
hoff ja. :D Har to utdrikningslag og to bryllup før slutten av juni.. Hvordan skal dette gååååå? :D

pheona
12-05-10, 14:09
er litt der jeg er og ja.... huffameg!!!! nei.. vi får nå bare holde ut...
Det ALLER verste.. er vel det at jeg ikke har dårlig samvittighet for å skeie ut heller.....

Superteddy
12-05-10, 17:36
Slektskap: Så flink du er!! Kjempedeilig å komme inn i de minste klærne igjen! ;)

Om dere ikke har dårlig samvittighet for å skeie ut så synes jeg dere bare skal kooose dere jeg! :) Er jammen glad jeg ikke skal i bryllup denne sommeren... :p

Elinee
12-05-10, 19:55
Flinke dere er , damer!
Jeg skal på jentetur til københavn og i to barnedåper. Irriterende når man egentlig ikke vil skeie ut, men så vet man ikke hva man blir servert.
Jeg spiste ikke veldig salt og var heller ikke sent. Så ser litt mørkt på å starte med karboer igjen, men hvis det er sånn at man skal ha et par kg å gå på, så er det vel greit. Håper bare ikke at et par kg blir 10....
I det siste har jeg merket at jeg blir så fristet. Har ikke blitt det før, men er på nippet til å avslutte kuren. Føler liksom at jeg har gått ned en del nå, men dumt å gi seg førman er helt i mål. Vekta er fortsatt tilbakestående etter den bittelille overstigningen i karbo. Dritt. Nå skulle jeg ønsker jeg skeia ut skikkelig, når jeg allikevel gikk opp så mye av det. Men er på vei nedover, så får bare smøre meg med tålmodighet....

Namba
12-05-10, 20:30
Jeg sliter også noe veldig med kuren om dagen. Jeg har konstant lyst på noe å spise. For min del er det ikke så viktig at det er karbomat, bare at jeg har så lyst på veldig store mengder og jeg fikk skikkelig smaken på bacongull her i helgen. Jeg merker at jeg er nødt til å være forsiktig med å kjøpe inn sånne ting hvis jeg skal klare å unngå uvanen med snacks og godis. Mye vil ha mer, mye mer.

Vekta har gått et par hundre gram opp her også. Akkurat det tar jeg ikke så tungt for jeg vet jo at det er tilfeldigheter med sånne småtall, men det er frustrerende når det ikke går ned. Jeg savner å gå kjapt ned i vekt gitt.

Superteddy
12-05-10, 21:50
Jeg tok meg i nakken og veide maten min i dag. Tror muligens jeg har spist for mye fett i det siste jeg, eller kanskje bare for mye generelt... :rolleyes: Dritkjedelig å veie, men nå må jeg prøve noe for å se om det hjelper. Tenker jeg skal prøve å ligge på 70 g proteiner og ca 150 g fett og så lite kalorier som mulig... Da MÅ det hjelpe! Blir mer salat og eggemelk uten egg igjen nå! :) Stay tuned... ;)

Namba: Sånn føler jeg det også, men nå er det strenge linjer igjen! :p Har mest lyst til å stappe i meg! :o

Elinee: Kos deg litt du, så kanskje du blir mer motivert til å fortsette kuren etter turen din! :)

Elinee
12-05-10, 22:55
Ja, mulig jeg kan bli mer motivert av det. Men merker nå at de gangene jeg har gått opp ved å FØLGE kuren, så blir jeg mest demotivert. Hvem hadde trodd at man ikke gikk ned av å slanke seg? Heller ikke nødvendigvis høykarbo jeg vil ha, Namba. Men vil ha muligheten til å spise litt mer variert og det jeg har lyst på. Ååååå....Men, men. Håper bare ting, eller kilo, kommer snikende innpå når jeg begynner å ta inn litt mer kaboer.

Mona_K
13-05-10, 01:20
Ooouuuuaaaa!!! :D

Gjett hva jeg kan da????

Jeg kan dra av meg dongeribuksa uten å åpne den!!:p Bare litt dumt vi forsov oss idag og jeg glemte å ta belte på...:eek:
lmao! hihi

Superteddy
13-05-10, 09:20
Jepp jepp... Nede på laveste notering igjen i dag etter å ha veid maten i går. Satser på det hjelper litt med noen sånne strenge dager da. :) Blir ikke noe kos i helga hvertfall! Muligens ett glass vin da... :D

wevi
13-05-10, 10:31
Æ visste at det va dumt når æ kjente at kroppen va en ballong av vann, men æ gikk altså på vekta... Det måtte jo skjære sæ.. Opp 800 gram.. Men men. No kommer mensen om ei ukes tid, så æ trur æ skal prøve å trimme ekstra mye no og så ikke veie mæ før æ e ferdig med ho der tanta.. Begynner å lure på om æ skal prøve fedon en periode eller no..

Men gledelige nyheter da!!! No har æ pakka telt og min lille, gamle gjeterhund i bilen, klare til å kjøre til hamar for å bo hos en vennine til i mårra. Da henter æ nemlig valpeeeeen!!! Skal prøve å legge inn bilde av ho hvis dåkker vil se. :)
Venninna mi har en annen venninne og hennes familie boende hos seg fordi huset hennes brant ned på påskeaften.. Hoff.. Men da blir ivertfall huset proppfullt av voksne og barn, så æ tok med teltet og camper i hagen ved siden av 16 huskyer istedet, så får æ sove litt mer. ;)

Var forresten hos legen min i går en tur. Mens æ først var der så spurte æ hva han synes om ketolyse, siden det er så mange forskjellige meninger om temaet. Så viser det seg at broren hans går på det og prøver å få ham med. :) Men han visste ikke nok om det, så han ville hverken anbefale eller motråde mæ det. Greit med en ærlig lege ivertfall. :)

Men no hoppe æ i bilen! JIPPIJAJ!!

slektskap
13-05-10, 10:49
God tur Wevi! "tar med meg teltet og..." :D Litt fjernt for meg...

100 g ned på tickeren idag! Godt å runde en ny kilo! Er ganske rart hvor mye det svinger, har visst lite å si hva jeg stapper i meg eller om jeg har vært på do osv. Men, ned er ned og opp er bare midligertidig!

slektskap
13-05-10, 12:56
Som motivasjon idag så tok jeg frem målebåndet igjen:
Siden 7.2. har jeg minket i cm:

overarm: 2 cm
liv: 7 cm
mage/navlen: 10 cm
hofter/rumpe: 7 cm
lår:4 cm
over kneet:3,5 cm !!
hals: 1 cm

Namba
13-05-10, 13:02
Men, ned er ned og opp er bare midligertidig!
Bra innstilling.:) Jeg er også hyklersk når det gjelder det der. Når vekta går litt opp så er det jo "bare tilfeldigheter" og jeg tar det ikke så tungt, men går jeg ned 100-200 gram så blir jeg glad for da har jeg gått ned i vekt, men jeg legger ikke på meg.;)

God tur Wevi. Det er fjernt for meg også å ta med teltet på tur, men jeg skal prøve å ligge i telt med jenta vår i hagen i sommer (med madrass siden jeg får vondt i bekkenet av å ligge på alt annet en skikkelig kvalitetsmadrasser, så vanlig skumgummi blir smertefullt nok). Jeg grugler meg.

Er det noen av dere som har begynt å bli fornøyd med kroppen sin nå? Noen som føler seg mye bedre?

pheona
13-05-10, 15:18
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!

99.9kg!!!!!!

Namba
13-05-10, 15:24
GRatulerer så mye Pheona! Dette unner jeg deg virkelig.:)

Gratulerer du også slektskap. Cm mistet er veldig motiverende.:)

65kgmamma=perfekt
13-05-10, 15:27
Gratulerer Pheona :) Kjempe flott :D
Gratulerer til dere andre også!

Jeg er veldig fornøyd for tiden :) Har begynt å gå ned igjen jeg, og alle klerne mine henger og slenger på meg.. Men har bestemt meg for å ikke kjøpe klær før jeg er i mål :D Men jeg skal kjøpe meg en ny bikini til sommeren og jeg gleder meg faktisk :) Det må vel være positivt at en gleder seg til å kjøpe bikini ;)

Jeg ønsker at jeg er gått ned 15-16 kg til sammen til bikini sessongen, men det er nok kanskje for mye å håpe på ....:rolleyes:

Jeg er bare 4 kg igjen til normalvekten jeg stortsett har hatt i de siste årene, så det blir sikker tøft å komme seg under, men er fast bestemt for å klare det :)

Superteddy
13-05-10, 15:46
WEEEEEE PHEONA!!!!!! :heia: :heia:

Myrull
13-05-10, 16:34
Grattis Pheona og dere andre flinke damer. :D

Jeg føler meg utrolig mye bedre i vert fall, gleder meg til å ha på meg bunaden på 17 mai.
Den har ikke passet på noen år.
Har bare 1,5kg til mitt neste mål.
Vekta har stått litt stille i det siste egentlig, går ned men sakte.
MEN klærne blir løsere så, hurra!! :stortsmil

Mona_K
13-05-10, 17:10
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!

99.9kg!!!!!!

gratulerer! Kjempegøy!:d

pheona
13-05-10, 20:09
Tror ikke bunaden min passer i år heller... men til neste år!!! skal den passe ;)
Forhåpentligvis får jeg brukt min mamma sin bunad. uten at det ser allt for j***** ut....

slektskap
13-05-10, 20:24
Hurra Pheona!! Tenker det kjennes bra ut ja!

Bunaden er nok fortsatt litt stram her, men blir nok mer behagelig enn det var ifjor i det minste...

Superteddy
13-05-10, 22:51
Jeg er sulten!!!! Men jeg har spist det jeg skal i dag (ferdigspist for mange timer siden... :rolleyes:), så nå er jeg spent på vekta i morgen tidlig... Krysser fingrene!!! :D

Mona_K
14-05-10, 01:50
Noen av derer som skal på
http://www.oslotattooconvention.no/general_info.html ?

Blir mase show! Gleder meg stort:D

Superteddy
14-05-10, 07:28
:D Ned 200 gram fra i går, og våger forsiktig å tro at det kanskje løsner litt nå... :) Kan hvertfall stille ned tickeren min for første gang siden før påske, og det er deilig!! Fikk nesten hjertestopp når jeg gikk på vekta, for den viste 69,6!! Men de to neste gangene var jeg 70 akkurat.. :rolleyes: Kanskje kanskje jeg går under 70 i morra?? Kjenner jeg ble litt mer motivert til å være flink å veie maten min igjen hvertfall! :)

StegforSteg
14-05-10, 07:44
Så heldige/flinke dere er :D Her er det fullstendig bomstopp - kjedelig.....men det går vel over og vekta går vel ned igjen....

pheona
14-05-10, 08:01
jaja... ikke no sol idag.. Skikkelig rart å være på jobb også... Men det er vel ofte sånn på inneklemte dager... Hadde skikkelig søndags følelse i går. Litt digg det også. Lurer på om jeg skal prøve å reise til lillestrøm etter jobb, for å se om det er noen kjoler å leie/ kjøpe...

Hva synes dere? Jeg skal ikke i bryllup før 5. Juni... Er det for tidlig å se på kjoler nå da? (med tanke på at jeg sannsynligvis/forhåpentligvis går ned kilosvis ( :P ) til den datoen?

Superteddy
14-05-10, 09:33
Det går jo an å kikke litt på kjoler da. Du ser vel sånn ca hvor du har gått inn hittil, sånn at det går an å forestille seg hvordan du blir om 3 uker. :) Ville vel kanskje ventet litt med å kjøpe, ev legge av i to størrelser en liten stund om du får lov? ;)

StegforSteg
14-05-10, 10:29
Enig med superteddy - se, prøv og legg av ;) Det får du helt sikkert....

Namba
14-05-10, 14:30
Jeg undres på om vekta har løsnet litt her igjen også. Jeg håper det. Etter å ha gått ned den siste måneden har jeg blitt stående stille i 1,5 uke. Nå har jeg så smått begynt å gå ned igjen etter kun fire dager med stillstand. Krysser fingrene for at dette betyr at det vil gå fortere fremover.

Da er det snart langhelg og jeg har trålet oppskriftsdelen for å finne inspirasjon til litt ny mat. Jeg trives egentlig bare bedre og bedre på ketolyse fordi jeg blir flinkere til å variere jo lenger jeg holder på. Det blir jo ofte det samme likevel, fordi man kan spise ting man liker kjempegodt med god samvittighet.:p Forrige lørdag laget mannen og jeg oss rekecoctail til frokost. Det var kjempekoselig, så det blir det i morgen også. Ostelasagne skal jeg også prøve om ikke så lenge. Den har fått veldig mye skryt, så jeg er spent. :)

God helg alle sammen!!

pheona
14-05-10, 14:48
Yay! for namba! Kjempe bra at du har begynnt å gå ned igjen! Det hjlper veldig på motivasjon iallefall!

StegforSteg
14-05-10, 14:51
Da er sekken pakket.....vi skal på tur, med engangsgrill pølser burgere og kyllingvinger til hu mor :D

Namba
14-05-10, 15:30
Kos dere på tur, steg for steg.:)

Superteddy
14-05-10, 19:06
Tør nesten ikke å tro det, men etter en kopp kaffe, en halvliter vann og en tur på do i morres, så viste vekta 69,7!!! :eek: Tør ikke stille ned tickeren mer før jeg ser hva den viser i morra, men jeg ble skikkelig glad altså!! :D

Namba
14-05-10, 22:05
Så bra, superteddy! Håper nedturen fortsetter.;)

Superteddy
14-05-10, 22:43
Tusen takk Namba! Håper resten av måneden blir en eneste stor nedtur! :D
Trenger jaggu det nå for å vise dustemannen at det funker det her! :p

Håper du også fortsetter å rase ned! :) Vi fortjener det altså! :):)

Namba
15-05-10, 00:24
Tusen takk Namba! Håper resten av måneden blir en eneste stor nedtur! :D
Trenger jaggu det nå for å vise dustemannen at det funker det her! :p

Håper du også fortsetter å rase ned! :) Vi fortjener det altså! :):)
Ja, håper på nedtur her også, en stor en!:D For alle her inne. Tenk så godt det ville vært å bli normalvektig til sommeren... *drømmer meg bort* fem kilo igjen...

slektskap
15-05-10, 11:38
Har fått sovet noenlunde ut, og det ser ut til å hjelpe ja!
Ser ut til det går nedover også! Det hjelper visst å ikke stresse/gi litt F. For jeg har spist godt med mat, men innenfor karboantallet altså, har sovet litt varierende, har ikke vært så god på å drikke nok vann osv osv. Men så går jeg ned likvel, mens da jeg drakk mye mer vann, spiste mer grønnsaker, og la meg til rett tid stod jeg stille... Merkelig!

Med fare for å miste min anonymitet her inne så skal dere få se hva jeg liker å pusle med; her var en inn til noen ting jeg har laget når jeg har ekstra tid. Jeg er en av tre da, dere må gjerne titte litt rundt! Fint om dere ikke siterer, jeg sletter gjerne linken senere. Men det er vel kanskje stort sett oss faste februarstartere som er innom denne tråden? Den har fått nok visninger iallefall!
God lørdag alle sammen!

Myrull
15-05-10, 12:02
Oi så fine ting du har laget! :D

Jeg er strålende fornøyd nå altså har hatt et kjempe hopp nedover på vekta å jeg er helt i hundre!
Har oppdatert med bilder i Jurnalen min, ligger link dit i bloggen.
Noe av det ebste syens jeg er at huden min har fått en helt annen glør av dette kostholde,s er mye friksere ut rett å slett. :)
Bare jeg kan bli gravid snart så hadde alt vert perfekt...prøvd i snart 5 år vi nå så begynner å bli utolmodig.
Å tenkte jo å prøve selv litt nå som jeg er flink å slanker meg før vi starter på med en nye runde med IVF(prøverør)
Snuppa mi blir 8 i år så det blir bra hopp mellom henne og småsøsken. :rolleyes:

StegforSteg
15-05-10, 12:05
Oi så spennende slektskap :heia: Dere er virkelig kreative :ja:

Siden jeg sliter med +/- 800 gram kan jeg nå si at jeg er midtimellom de 800 grammene.... Altå 400 gram over laveste notering. Jeg skjønner vel ikke helt hva jeg gjør galt selv, men merker også når jeg gir litt mer "faen" at det løsner. Kan ikke stresse med vekta skjønner jeg....da er det opp opp opp

slektskap
15-05-10, 13:31
Det synes godt i ansiktet Myrull! Lykke til med videre prøving, vi holder det gående her også, men det er ikke så lett å få til å klaffe når mannen ikke holder seg hjemme til rett tid... Vi har to, og vil gjerne ha et par til kanksje? men har ikke så god tid lenger.

Elinee
15-05-10, 15:02
Åååå, dere har vært såå flinke!! Myrull, det syns veldig godt! Håper på å bli gravid her snart også :( Og at det gå bra!
Slektskap, så fine ting! Vet ikke helt hva du har laget, men alt var jo veldig fint. Fliink.
Jeg har stått på akkurat det samme i tre dager, men er fornøyd med det jeg har gått ned, så tar det ikke så tungt. Merker bare at suget etter "normal" mat er mye større enn før.
Mona, jeg hadde tenkt å dra på oslo tattoo convention. Men når er det, og vet du om koster det noe å komme inn?

Namba
15-05-10, 17:34
Jeg fikk ikke sett nå-bildet jeg, myrull...:( Skal sjekke igjen neste gang jeg logger på. Håper dere lykkes uten prøverør snart. Dere har sannelig ventet lenge nok.

Så flinke dere er, slektskap. :)

Nå har jeg vært ute og gravd opp et igjengrodd bed og herpet bekkenet mitt, så når barna har lagt seg så blir jeg nok liggende på sofaen resten av dagen. Men jeg og treåringen har fylt på ny jord, sådd erteblomster og stemor og det ble riktig så fint (sammenlignet med hvordan det var). Det er jo ganske så tomt enda. Jeg har aldri gjort noe sånt før, så jeg er veldig fornøyd med meg selv.:)

Elinee
15-05-10, 19:27
Flink, Namba. Det er jo på en måte "sjult" trening. Men pass på bekkenet ditt da. Mitt gikk jo til helvete når jeg var graivd og med disse prolapsene, ser jeg ikke lyst på hvordan det blir når jeg blir gammel. Er ødelagt som 21 åring :P
I dag skal det drikkes, men skal bare holde meg til lavkarbo øl. Mange her tåler vin, både søte og halvtørre, men ikke denne kroppen, så må passe på. Hvis jeg først skal herpe systemet, vil jeg spise sjokoalde og ikke drikke et glass vin!

wevi
15-05-10, 19:52
No er det lille vidunderet i hus og holder muttern våken med ekte polarhundul hver tredje time. ;) Tydeligvis noe som ikke er blitt bortavlet siden de var ulver. :D

Har ikke veid mæ siden æ oppdaga at æ hadde gått opp, men no er tante rød her, så æ vente ei stund til trur æ. Kjenner mæ skikkelig opplbåst og smellfeit.. Forfeeeerdelig lei av at vekta ikke samarbeider. Satt et sekund og vurderte den NOKA dietten når det var reklame på tv.. Kan godt tenke mæ å legge om kostholdet til lavkarbo for resten av livet.. men da må æ jo gå ned i vekt, ellers er det jo ikke vits. :)

Sitter en smule radbrekt i sofaen etter å ha bygd en hundegård i dag. :) Litt stolt. Den ble veldig proff og gubben har vært på utdrikningslag i hele dag, så han blir forhåpentligvis fornøyd i mårra når han våkner sånn utpå ettermiddagen engang. ;D :D

Namba
15-05-10, 23:39
Flinke Wevi.:)

Er det alle her som har drukket alkohol siden dere begynte på kur? Jeg har ikke drukket siden en gang i 2008 jeg... I fjor var jeg gravid og nybakt mamma. Jeg mistet lysten på alkohol etter at jeg ble mamma i 2006, så det har vært veldig lite alkohol de siste årene. Folk drikker sikkert mer på ei uke i syden enn jeg gjør på et år.Eller to.;) Nå er det i grunn veldig greit da, for jeg vil heller slanke meg strengt nå og ta få sjanser som kan forlenge slankekuren. Når jeg når 70 kg så kan det hende at jeg unner meg litt mer. vi får se.:)

slektskap
16-05-10, 01:39
Jeg har ikke hatt noen ordentlig fest etter jeg startet på ketolysekuren, men har hatt meg et par glass vin et par ganger. En gang jeg ble småfull, men har ikek vært ute av ketose utenom den miniutskeielsen på slutten av påsken.

Var meningen det skulle bli en liten tur på pub/konsert ikveld, hadde barnevakt klar osv, så sloknet minsten på sofaen til feil tid, og alt ble feil og våknet før ni igjen. Nå er største likevel på overnatting og jeg skal omsider legge meg med minsten som ikke var trøtt igjen før nå.

wevi
16-05-10, 12:53
Æ har bare vært godt og vel brisen en gang. (god og full)
Men æ tar et glass vin i ny og ned. Har passa på å ha en vin som æ sjekka på vinmonopolets sider hadde lite karb.

pheona
16-05-10, 18:46
Jenter!!!!!!
Jeg fikk på meg buuuuuuuunaden min i dag!!!! Vet ikke hvor lenge det er siden jeg brukte den sist... men det er i allefall 5 år siden.. om ikke mer!!!
SUUUPER happy!
Skal se om jeg ikke kan klare å få lagt ut et bilde av meg fra 17mai her senere... Og kanskje med et før bilde også... :)

Elinee
16-05-10, 21:34
Jeg har drukket flere ganger. Merker ikke noe til at man skal bli fullere når man er i ketose. Flink wevi og så bra pheona! Gratulerer.
I dag har jeg spist pizza og den nye kvikk lunsj sjokoladen. En skeie ut dag. Angrer ikke, eller litt, men er begrenset hvor mye man kan legge på seg av en dag vel

Namba
16-05-10, 22:22
Grattis Pheona! Det må være godt. Gleder meg til å se bilder.:)

Jeg er nødt til å ha på meg joggesko i morgen for å slippe å få så vondt i bekkenet, så jeg er nødt til å ha på meg bukse for å skjule dem.:p:cool:

slektskap
16-05-10, 22:24
Bunaden passer igjen her også - så var det bare å finne ut hvor sølvet osv osv er...

Namba
17-05-10, 10:05
God 17. mai damer!:)

Jeg har gått ned 600 gram siste uka, så jeg er godt fornøyd. Nå blir det spennende å se neste uke om det har løsnet igjen eller om det er for godt til å være sant. Som jeg håper det har løsnet!

wevi
17-05-10, 12:43
Æ e den gladeste WEVI`en dåkker kjenner!! Ned to kilo siden før mensen:w00t:!!!! Gikk nesten i dørken.. :roert:

No blir det jammen en fin 17 Mai! :D :happybday:heia:
Gratulere damer!!!

Regner med at det kryper opp noen gram til neste telling, men det har æ råd til akkurat no kjenne æ.

Namba
17-05-10, 15:33
Gratulerer så mye Wevi!! Det kan nesten virke som om alle har stått rolig/-ere den siste tiden, men at det endelig er i ferd med å løsne for oss igjen.:)

StegforSteg
17-05-10, 18:16
Gratulerer med alt og hurra for 17 mai :D

Jeg har funnet ut at kroppen min ikke takler å leve på minimum av karber. Da står jeg helt bom stille. Vi baka boller i går og jeg fallt for fristelsen og spiste en....og faktisk 800 gram ned :heia:
Så tror jeg skal legge meg på et litt høyere karb-tall enn jeg vanligvis ligger.

I dag har det vært høykarbo dag for meg igrunnen. Bolle til frokost, sodd (dog uten potet) til lunch og vi skal ringe å bestille pizza litt senere her nå....

Myrull
17-05-10, 21:09
Håper dere har hatt en kjempe fin 17 mai i dag. :)

Mona_K
18-05-10, 01:54
Håper dere hadde en fin dag =) GRatulerer dere som har gått ned;)

Namba
18-05-10, 11:01
Da var det tilbake til hverdagen igjen. Endelig om jeg skal være helt ærlig. Huff så sliten jeg er. Treåringen var syk forrige uke og har vært hjemme 9 av de 10 siste dagene og mannen og jeg har heller ikke vært friske så det har tatt på. hun har vært vanskelig i tillegg til å være syk, så nå puster jeg lettet ut. endelig hverdag.

Jeg gikk i tog i går for første gang siden russetoget i 98.:cool: Vi hadde en fin feiring, synes jeg. Det beste for meg var likevel å få se hva jeg har oppnådd. Jeg har ikke et helt realistisk kroppsbilde, men i går så jeg at jeg begynner å se normal ut og det var kjempedeilig. Jeg ser det i dag også når jeg har klær på.:) Jeg håper det varer. Det er et stykke igjen til jeg begynner å bli fornøyd med kroppen min enda, men det er godt å se at det nærmer seg om ikke annet.

wevi
18-05-10, 14:00
Ja det er litt merkelig. Jeg kjenner jo at blant annet jakkene henger og slenger. Og rompa stikker liksom ikke rett ut under jakka. ;) Men allikevel så ser jeg ei kjempedundre innimellom i speilet... Andre ganger synes jeg det ser helt greit ut, sånn i forhold til at jeg enda har 20 kg å gå ned vel og merke.. Men ni kilo merkes. :)

slektskap
18-05-10, 15:21
Så bra Namba! Det tar tid å se det andre ser altså, Wevi!

Jeg "bor" i dongeribuksa mi jeg nå, med magevalk og det hele (takk og pris for tunikaer), det er deilig å se i speilet og på klærne også at man har faktisk minket litt!

Elinee
18-05-10, 17:48
Min lille høykarbo dag, kosta meg nesten to kg. Huff da...Men i dag skal jeg spise masse brokkoli, virker som brokkoli gjør at jeg går ned mer, og så ser jeg i morgen. Slektskap, tror det er litt samme med meg, må spise litt mer karbo enn jeg gjør noen ganger, for å gå ned. Kanskje det er derfor jeg tror det er brokkolien.
Jeg har det på samme måte med det å føle meg bra en dag, men neste ser jeg ut som et flesk! Men er på bedringens vei, merker jo forskjell. Skulle bare så inderlig ønske at jeg kunne spise det jeg ville når jeg hadde gått ned det jeg skulle, uten å legge på meg :(
Dere har vært veldig flinke, damer :heia:
Nå skal jeg pedikyre negelene mine og nyte sommerværet!

Namba
18-05-10, 21:19
Ja, det er helt merkelig hvor stor forskjell det kan være mellom den man ser i speilet og den som faktisk titter i speilet. I morges før jeg fikk på meg klærne var jeg like stor igjen, men etter å ha kledd på meg mistet jeg plutselig 11 kg igjen. Jeg vet jo at kroppen min har forandret seg mye allerede, men det føles som regel ikke sånn for selvtilliten er jo ikke tilsvarende bedre.

Namba
19-05-10, 10:17
Jeg snikveide meg i morges, ned 200 gram på to dager. Happy! Da ser det jammen ut til at det har løsnet igjen på ordentlig. Jeg har hatt et gjennomsnitt på 700 gram i uka de siste to, og det kan jeg jammen leve med.:D Måtte det bare fortsette sånn.

pheona
19-05-10, 10:27
æsj.... jeg ligger fortsatt å vaker mellom 99.9kg og 100 kg... JEG VIL LENGRE NEEEEED *hylgriner*
Jeg synes forsåvidt det også er rart hvordan bilder påvirker selvbildet.. I bunaden min syntes jeg at jeg så ganske ålreit ut.. hadde nesten en timeglassfigur og var veldig fornøyd... SÅ så jeg bilder av megselv i bunaden.. og syns jeg ser skikkelig feit ut... Ikke no hyggelig i det hele tatt...

wevi
19-05-10, 10:49
Ja fotografier har en tendens til å få mæ ned på jorda med et smell... :/

Går forresten rundt her å er kjemperedd. Den ene hunden min ligger hos dyrlegen med intravenøst etter å ha sloss med en hoggorm.. Å da mener æ sloss.. Han blei lynanes forbanna når han ble bitt i nesa og angrep gang på gang og ble jo da bitt gang på gang. Ekkelt med orm i hundegården! Takk og pris at æ var hjemme..

pheona
19-05-10, 13:04
JEG velger å tro at bildene lyver :D

Går forresten rundt her å er kjemperedd. Den ene hunden min ligger hos dyrlegen med intravenøst etter å ha sloss med en hoggorm.. Å da mener æ sloss.. Han blei lynanes forbanna når han ble bitt i nesa og angrep gang på gang og ble jo da bitt gang på gang. Ekkelt med orm i hundegården! Takk og pris at æ var hjemme..

*trøste kos*

StegforSteg
19-05-10, 13:46
Heldigvis har ikke høykarbodagen kostet meg noe på vekta :heia:

Elinee
19-05-10, 17:05
Å, du er heldig stegforsteg! Med en gang jeg lever litt høykarbo, går det max opp og ikke ned før over en uke!
Jeg hater bilder. Det verste jeg vet. Jeg ser alltid ut som en stranda hval.
Huff, Wevi. Håper alt går bra med hunden din!
I dag har jeg tre mnd jubileum på ketolyse! Juhu. Over 15 kg på 3 mnd, fornøyd, men litt lei. Men nå står det stille med vekta, gitt.

Namba
20-05-10, 00:04
Wevi: Jeg håper det går bra med hunden din.

Eilinee: Gratulerer med tre måneder og 15 kilo mistet.:)

Myrull: Nå har jeg endelig sett før og nå bilder av deg.:) Du har forandret deg mye. Jeg synes du ser slank ut nå jeg.:) Du er kjempefin.

slektskap
20-05-10, 09:21
Oj, god bedring til hunden din Wevi! :eek:

Bittesmå utskeielser her i gården også de siste dagene, men ikke så store at jeg gikk ut av ketose tror jeg. Tror egentlig jeg kan gå opp litt på karber og fremdeles være i ketose, men da går jeg ikke ned i vekt altså. Men har ikke merket det ellers på kroppen liksom, at jeg evt har gått ut. Har ikke testa heller nå, men gjorde det tidligere ett par ganger, og var fremdeles svakt rosa.

Sånn ellers så bor jeg nå i mine gode, gamle jeans, og har fått mannen hjem fra jobb!:D

Namba
20-05-10, 23:21
Lite liv her om dagen gitt. Hva driver dere med? Er dere opptatt eller er det bare ikke noe som skjer på vekta? Jeg er bra sikker på at det faktisk har løsnet her, så jeg er glad. 500 gram ned siden mandag. I luv it! Babyen min var så grinete fordi hun var trøtt litt før seks. Jeg ville helst tyne henne en halvtimes tid før hun fikk legge seg, så jeg bestemte meg for å ta henne med ut en tur til storesøsteren. Jeg satte henne i babydissa og hun roet seg. hun sovnet! Vops! Jeg merket det fort da, så hun fikk legge seg litt tidligere i kveld.

Har dere kommet over noen spesielt gode oppskrifter disse 3 månedene vi har holdt på? Jeg er veldig glad i carbonara med squash tagliatelle, kylling med tandoorikrydder i creme fraishe og Ostelasagnen til Hyper. Mmmums.

Mona_K
21-05-10, 00:11

UFFFF !! blir helt på gråten jeg.. dakar vovve og mammaen =(

Mona_K
21-05-10, 00:16
Hvordan gikk det med hunden ??
Jeg er kjempe opptatt, midt i selging av hus. + jeg skal til sørlandet en uke for å være sauemamma til 4-5 koppelam. arggg stressa..
i dag\går den 20 hadde jeg 3 mnd jubileum =)=) Flinke vi har vært har bare 400gr til jeg er nede 15 kilo men de tar en evighet.. har gått mye oppover og brukt lang tid på å ta de av igjen.. og jeg spiser ikke mer karbo .. rare greier..
Masse klemmer vet ikke om jeg får skrevet noe den neste uka
;)

StegforSteg
21-05-10, 05:40
Mornings :)

Det er vel helt naturlig at folk blir litt "stillere" på forum når sommer og sol slår til :D

Jeg kan endelig melde om minus 400 gram fra bestenotering sist, og er nå ned på 68,4 kilo :heia: Ser ut som jeg har knekt koden, og for meg er det liiit mindre fett og liiiit mer av de "bra" karbene :D Da har jeg altså gått ned 9 kilo blank! Jeg har bursdag 31 mai - og håper til da at jeg kan feire "10 kilos jubileum" :heia:

pheona
21-05-10, 08:50
Jeg står bare helt still på den j*** vekta... blir så sinna atte!! også blir det jo utskeielse i morgen.. da er jeg helt sikkert på over 100 igjen på mandag... *sinna*

slektskap
21-05-10, 09:21
Det er travelt med planlegging av barnebursdag to dager i helgen, og forskjellig som skjer med husbyggingen. Står litt stille, men ikke opp, så tar det helt med ro. Nå er jeg jo nede på en vekt som jeg tidligere har hatt i flere år, så kanskje ikke så rart om det henger litt igjen siden kroppen er vant til å ha denne vekta.

Kafe-lunsj med ei venninne idag, håper jeg finner noe jeg kan spise!

wevi
21-05-10, 14:07
Vovven ser ut til å klare seg greit. Problemet med hoggormen er at gifta kan gi senskader på levra, så vi må inn til full testing om tre uker. Men det e trist å se den spreke polarhunden min rusle rundt som en slappfisk med kroppen stappa full av antibiotika og kortison.. Håper han kvikner til snart. "fine vovven til mammen sin..."

Æ e litt stille her fordi æ synes at æ skreiv så masse og virka frøktelig skravlesjuk. :D

65kgmamma=perfekt
21-05-10, 17:00
Hei:)

Lenge siden jeg har vært inne å skrevet no, men er inne å leser fort igjennom det om morgningen før jobb ;)

Så bra det gikk fint med lille voven din Wevi!

Jeg har det fryktelig travelt om dagene og så er det så fint vær, så jeg er mye ute og koser meg med familien...
Og ittillegg så står det litt stille på vekta mi, så pprøver å holde fokset vekke fra vekta :p

Gratulerer til alle som har gått ned :)

Elinee
21-05-10, 23:39
Så flinke dere har vært. Håper på 10 kg Stegforsteg! Jeg har vært litt borte for vekta er liksom ikke med på notene.
Pheona, jeg gikk jo opp nesten to jævla kilo pga en dags utskeielse! Faen tull. Den pizzaen og sjokoladen var faen ikke vært det. Mye banning på en gang, men er irritert. Går nedover nå, men er jo fem dager siden jeg spiste det, så det skulle bare mangle!
Bra at det går bra med hunden din, Wevi.
Namba, jeg er ikke noe flink med maten. Er så lei salat som det går an å bli! Skal prøve meg på squah pasta. Ich bin lei! Men føler meg så feit nå som vekta gikk opp, så skal søren meg holde fast. Lurer på om jeg kanskje spiser litt for mye mat, men Torkil sier jo at man kan spise seg mett hele tiden. Men gikk ned mer når jeg spiste lite.
Jeg håper jeg er gravid nå. For har ikke regelmessig mensen, men man skal vel se på den lengste syklusen når man tenker eggløsning, og det var forrige mnd med 36 dager, så får jeg ikke mensen på mandag, så har jeg håpet. Men tror vi "gjorde det" litt for sent. Eggløsning er nok over :(
Nei, nå skal jeg slutte å deppe for alt. Mulig å syns så synd på seg selv :p Det med maten har jeg jo bedt om selv. Men måtte bare smake på den nye kvikk lunsjen....
Mona, var du på o tattoo convention? Jeg fikk ikke dratt :(

StegforSteg
22-05-10, 10:11
Elinee : Trøst deg med at det bare er vann. Hvis man skeier ut - glem vekta på et par dager, drikk MASSE vann de 2 dagene etterpå og vips så er man på rett kjøl igjen.

Jeg merker også at jeg ikke kan spise meg "helt" mett - men bare passelig. Hvis jeg spiser for masse står vekta bom stille.

Jeg drakk 1 lite øl, 2 glass rosevin og spiste 2 små sjokoladebiter i går - og det vises ikke på vekta engang :heia: Deilig! Men så har jeg jo funnet ut at litt mindre fett og litt mer karber er suksessen for meg :D

Namba
22-05-10, 10:41
Gratulerer med ny minstenotering, steg for steg. :) Er du fortsatt i ketose nå som du har redusert litt på fettet og økt litt på karbene? Godt at du fikk det til å løsne igjen. Håper du kan feire ti kilo på bursdagen din om ikke lenge.

Pheona: Jeg håper du får deg en positiv overraskelse på mandag og at vekta går nedover, ikke oppover. Drikk masse vann og håp på det beste.

Wevi: Det er bare koselig at du skravler! Har du lyst så gjør det. Jeg kan ikke skravle med meg selv her inne.:D Jeg håper forresten at hunden din kvikner til og blir helt bra igjen.

Eilinee: Du får prøve å variere maten mer. Jeg hadde en periode der jeg spiste meg lei på omelett, salat og sopp i begynnelsen. Nå synes jeg salat går helt greit igjen fordi jeg fikk nok pause. Jeg har også begynt å spise flere typer salat (med reker som rekecoctail, rekesalat, karrimajones og kylling, kylling og bacon i tillegg til salaten til maten), og det hjelper mye.
Hva om du prøver å spise litt mindre noen dager til du er tilbake på minstenotering igjen sånn at du finner tilbake til motivasjonen? Jeg krysser fingrene for deg for at du er gravid. Du får holde oss oppdatert på babyfronten.:)

god helg alle sammen.

StegforSteg
22-05-10, 11:01
Siden jeg ikke går på ketolysekuren og jeg stressa sånn med den ketose greia, så har jeg ikke sjekka på lang lang tid. Så lenge vekta går nedover så stresser jeg ikke med det igjen ;)

Namba
22-05-10, 21:35
Siden jeg ikke går på ketolysekuren og jeg stressa sånn med den ketose greia, så har jeg ikke sjekka på lang lang tid. Så lenge vekta går nedover så stresser jeg ikke med det igjen ;)
Ja, stemmer det, du er ikke på ketolyse lenger du nei.:)

Jeg har ryddet i klesskapet mitt nå, runde en.:) Jeg har jo vært jojoslanker, så jeg har til og med vært på loftet og hentet ned klær i str M (jeg har tatt vare på en del, så jeg har trodd at jeg ville lykkes, men at det skulle ta sånn tid, det hadde jeg ikke trodd). Det ble så jeg bestemte meg for å gi bort en del av klærne jeg har tatt vare på etter alle disse årene, men det meste jeg kvittet meg med kom fra klesskapet mitt. Sju fulle poser ble det. Det skal bli så godt å bli kvitt dem. Store klær som jeg er så lei av. Jeg har syntes det har vært så deprimerende å handle bukser i store størrelser, så jeg har ikke kjøpt meg flere enn strengt talt nødvendig. Nå har jeg flere bukser enn jeg har hatt på veldig mange år (og ingen kosebukser lenger). :) Noen er litt for trange for selvtilliten min, noen akkurat passe og noen sitter løst på, men alle er fint brukende. Jeg håper jeg skal gå igjennom klesskapet mitt igjen over sommeren. Da skal jeg kaste alle klærne jeg er lei av og kjøpe meg nye, fine klær i størrelser som ikke får meg til å tenke på flagg når jeg skal legge dem sammen. Jeg ser veldig frem til å være ferdig slanket og det å skulle kjøpe meg inn en ny garderobe. Kan ikke tiden gå litt fortere!!;) Jeg vil ha nye klær i M!

wevi
23-05-10, 11:14
Hehe Namba. Det er deilig å kunne legge vekk flaggene! :) Æ sydda i kleskapet mitt i fjor og skulle sende alt til fretex, men så ble de liggende i kjelleren. Nå tror æ at æ må gå gjennom posene en gang til og fiske ut en del klær som æ aldri trudde æ skulle komme inn i. Hadde gitt litt opp.. :)

Namba
23-05-10, 12:57
Ja, det er kjekt å komme inn i gamle klær igjen. Håper du finner noe fint i kjelleren Wevi. I dag har jeg gått igjennom undertøy, longser og superundertøy også og har kastet en del. Godt å få ryddet i skapet, men det skal bli enda bedre å renske skapet.:)

Elinee
23-05-10, 18:51
Jeg har også gått igjennom klærne, og håper at alt det jeg har kvittet meg med, aldri vil passe igjen! Men det er så kjipt ¨å kjøpe klær nå og, for vet jo at jeg skal ned mer, og da blir det for stort. Har gjennom de siste to årene gitt en del klær til søsteren min, og nå angrer jeg, for nå hadde de jo passet!
Jeg plukker med meg litt hver gang jeg er hjemme på besøk. Hihi.
Nå hååååååååper jeg at jeg er gravid. Er kvalm og har litt vondt i magen. Håper bare ikke det er mensen som er på vei, da blir jeg skuffet....

Namba
23-05-10, 21:23
*krysser fingrene for at du er gravid Eilinee* Jeg har planer om å bare kjøpe meg noen tightser når buksene mine har blitt for store. Har ikke lyst til å bruke så mye penger på klær før jeg er ferdig slanket. Topper har jeg utrolig mye av, så det blir det nok ikke manko på på sommers tid.

Elinee
23-05-10, 22:58
Akkurat samme her. Masse topper, to bukser og et par tightser...Nå har jeg bestilt bikini fra victoria secret som jeg skal hente i morgen. Håper den er fin på....
I dag var jeg bare 200g fra laveste notering, så håper jeg er nede i morgen på det jeg var i hvert fall. Vært på lang joggetur i dag, så det burde gjøre susen...

Namba
24-05-10, 09:56
Ned 600 gram denne uka. Jeg kjenner at jeg begynner å bli veldig utålmodig nå altså. Det går så sakte. Jeg har ikke hatt så mye som en liten utskjeielse, jeg har bare vært flink. Det er som om kroppen ikke vet at det nærmer seg sommer og bikinisesong.:p

Elinee
24-05-10, 11:06
Så flink, namba! Jeg er nå ned 100 g fra laveste notering. Tok faen meg 8 dager etter min utskeielse! Men, samme kan det være, får skylde meg selv. Ikke verdt det! Men nå er jeg på det minste jeg har veid på over to år. Skål for den!

StegforSteg
24-05-10, 11:10
Jeg har PMS som fy :ja: Har aldri vært plaget med det før - men jeg har værdens korteste lunte for tiden :(

slektskap
24-05-10, 11:24
Litt mye kake igår, lavkarbokake og pepsi max, det viste på vekta idag, selv om jeg var i ketose fremdeles. Heldigvis kunne jeg putte inn minstenoteringen fra lørdag, så jeg er optimist fremdeles.
Nå skal vi ut å gå tur!

wevi
24-05-10, 14:16
Har ikke turt å veie mæ siden den store suksessdagen!! :D I går drakk æ litt alkohol og spiste noen cashewnøtter.. Er litt spent på vekta til uka..

Namba
24-05-10, 16:26
Jeg er nå ned 100 g fra laveste notering. Men nå er jeg på det minste jeg har veid på over to år. Skål for den!
Så deilig å komme seg ned til vekt man ikke har hatt på lenge. Jeg tror det er to år siden jeg var så lett som det jeg er nå, og over fire år siden jeg var mindre enn det jeg er nå.

Elinee
24-05-10, 19:59
Håper jeg er nede 16 kg i morgen. Bare 200g om å gjøre og så skal jeg også kjøpe en graviditetstest i morgen, selv om jeg i bakhodet har en følelse av at det bare er forsinket mensen :(
Lurer på hvordan jeg skal spise hvis jeg er gravid? Er ikke anbefalt ketose, som vi alle vet, men heller ikke mye fett. Jeg personlig tror faktisk at ekte fett er viktig og alle disse lightproduktene vi putter i oss, har vi ikke godt av. Men hva vet jeg....
Må lese meg litt frem hvis jeg er gravid. Blir vel lav karbo lav fett. Kjiiipt...

65kgmamma=perfekt
25-05-10, 06:11
Hei hei jenter!

Elinee: Krysser fingrene for at du er gravid;) Og tror du kan spise fedon når du er gravid, men jeg ville ha lest om det ja:)

Her går vekt nedganger så utrolig tregt at i dag har jeg betemt meg for å kutte ut pepsi max helt!
Vi har bestilt oss tur til Spania no:D og der skal vi være i 16 dager! Og målet mitt er å komme meg ned til ca 70 kg .. Dvs at jeg må gå ned ca 6 kg:eek: Og da må nok pepsien vekk.. Men jeg kjenner jeg kvir meg. Er totalt avhengig av den dritten!!:mad:
Men jeg må kutte tvert ellers glir det bare ut igjen!:p

Er det noen av dere som har kuttet ut Pepsi max eller lignede? Og har vekta da gått raskere nedover?

StegforSteg
25-05-10, 06:19
Jeg kutta ut PM på hverdager en stund, men det er liksom kveldsredningen min da....så jeg har startet "opp" igjen.... Men kun ett glass med masse isbiter :p Hadde ikke noe å si på vekta for min del ;)

Opp kun 300 gram med mensen - jeg er superfornøyd.... Å endelig er den kommet - så da håper jeg at pms'en slipper litt taket ;)

wevi
25-05-10, 08:20
Æ har drukket cola zero hele veien.. Skulle kutte ut, men så begynte plutselig vekta å rusle litt nedover igjen, så det blir litt cola i ny å ne enda. Men betraktelig redusert mengde..

Forresten trivelig å se at vekta mi har gått litt ned selv om æ drakk litt cognac og åt litt nøtter på lørdagen. :)

pheona
25-05-10, 09:45
Pheona: Jeg håper du får deg en positiv overraskelse på mandag og at vekta går nedover, ikke oppover. Drikk masse vann og håp på det beste.

PAH!!!
5 kilo.... :hylgrine:

wevi
25-05-10, 09:49
:klem:hoff hoff.. stakkar pheona. Æ skal i bryllup til helga og vurderte å sprekke, men nå har det endelig begynt å bevege sæ på vekta igjen, så æ trur jammen at æ kjører lavkarbo, så får man bare jobbe med viljestyrken...

pheona
25-05-10, 10:25
jeg skal i bryllup neste helg.... og har planlagt sprekk... spennende å se om jeg da kanskje er tilbake på startvekta mi.... 113.3.....

Ana
25-05-10, 10:53
Jeg har sprukket med ett realt smell i helgen. Kake med krem, kjeks og friske bær. Mye rødvin, smågodt og potetgull...
Ajj ajj ajj, her blir det skjerpings fra nuh!

slektskap
25-05-10, 11:20
Jeg improviserte en god kake på søndag - og kunne spise med god samvittighet! :D
Bunn av mandler, valnøtter, litt søtt og smør, marengs på eggehviter og sukrin i midten, og bringebærkrem på toppen. Bringebærkrem laget av stivpisket fløte med bringebæressens, sukrin (bruk sukrinmelis), og litt wilton-farge i så de ble rosa. Kunne nok brukt ekte bringebær, men hadde ikke. Nam! Og såpass kjapt og greit at jeg klarte lage den... Det var bare et bittelite stykke igjen da gjestene dro, og de hadde også sjokoladekake, muffins, vafler, og gele å velge i til kaffen!

Ana
25-05-10, 12:13
Høres deilig ut. Jeg har forresten brukt vaniljeessens i kremfløten når jeg pisker den uten annet søtstoff, fungerer fint, men om jeg har en liten dæsj natreen i så blir det enda bedre.

pheona
25-05-10, 13:12
Gleder meg til bryllupet er over... da det er leeeeeeenge til jeg skal "sprekke" igjen...
det har blitt litt VEL mye av det i det siste...

Namba
25-05-10, 13:49
65kgmamma: Jeg har ikke drukket brus på de tre første månedene mine på ketolyse, men jeg har begynt å unne meg ei lita flaske hver helg nå, og jeg har ikke merket noe på vekta (det går like sent nå som før;)).

Så kjedelig å gå opp fem kilo pheona. Skjønner at du er lei deg, men pøs på med vann og håp vannet i kroppen forsvinner kjapt. Jeg hadde nok ikke tort en ny sprekk så fort igjen, men jeg har det veldig travelt med å bli ferdig med slankingen en gang for alle denne gangen. Jeg er så lei av å slanke meg etter å ha holdt på så mange år med å gå opp og ned i vekt. Nå skal det skje! Jeg skjønner jo at andre kan ha bedre tid enn meg.:)

StegforSteg
25-05-10, 14:55
Ah straks ferdig med arbeidsdagen :D Skal bli godt!!

Hjem å lage chillisuppe da tenker jeg, deilig middag + lunch i morgen :heia:

65kgmamma=perfekt
25-05-10, 16:31
Huff da Pheona. Får håpe de går raskt av igjen :)

Den kaka hørtes god ut!:sikle:

Jeg har ikke spukket og jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller. Skal reise til Spania i Juli og da tenkte jeg å hoppe av ketolyse for da har jeg gått i over 5 mnd. (skal ha pause etter 6mnd) Så da valgte jeg å ta pause når vi skal på ferie. Men kommer nok til å holde det så lav karbo som jeg klarer! Og starte på igjen etter en liten pause, for jeg regner ikke med jeg er ferdig slanka til sommeren! :p

Jeg håper vekta beveger seg litt fortere ned uten PM! Jeg har jo drukket det hver dag, og har vel gått bra, helt til påske da jeg stoppa opp.. Og nå bare går det tregt ned!

Namba
25-05-10, 16:49
Vi har ligget ganske likt i løypa vi, 65kgmamma, likt utgangspunkt, likt mål, likt vekttap. Det virker som om de aller fleste merket forskjell på vekttapet rundt omkring påske. Hvis jeg fortsetter å ligge på 500-600 gram i uka fortsatt fremover så er jeg ikke ferdig før i midten av september... Jeg har prøvd å være flink med trening igjen i fire dager nå, og har allerede vondere i bekkenet, så jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å få fortgang i dette her.:-S

wevi
25-05-10, 16:58
Men er det ikke en fordel å gå ned ca halvkiloet i uka? Sånn for at hud og kropp skal henge med? Jeg er også veldig utålmodig på å bli "ferdig" men er så redd for å fyke like fort opp igjen, så jeg synes ivertfall 5-600 gram er ok. :)
Men som sagt.. skulle gjerne tordna ned 2 kg i uka. ;)

Myrull
25-05-10, 17:03
Så artig at så mange henger med enda i februartråden:D

Merker at det går litt saktere nå, men jeg er ganske overasket over meg selv for tar det helt med ro jeg.
Kunne jo ønske man bare kunne knipse med fingrene å bli ferdig, men jeg tror det er greit at hode greier å følge med også.

65kgmamma=perfekt
25-05-10, 17:48
Ja Namba vi har ett ganske likt løp. Men jeg føler ikke jeg går ned noe. Tror jeg veier meg for mye :p Klarer ikke å se helheten tror jeg :( Men håper pm gjør at jeg kommer i forbrenningsformen igjen:p
Jeg kom på en annen ting som helt sikkert ødelegger og det er rødvin. Jeg drikker rødvin hver helg stortsett.. Ikke på fylla altså, men koser meg med rødvin når vi griller eller lignende... Kan jo hende det gjør at det går så treigt også..!

Namba
25-05-10, 21:11
Jeg får ikke med meg hodet ned i vekt uansett jeg, for jeg har få forvridd kroppsbilde (jeg har vel en atypisk spiseforstyrrelse). To dager har jeg faktisk SETT hva jeg har oppnådd, sett at jeg begynner å nærme meg normalvekt, men utenom de to dagene så føler jeg meg feit. Så jeg er uansett nødt til å bruke intellekt for å vite hvordan jeg ser ut. Men sånn helt objektivt sett er 0,5-1 kg det mest optimale for ukentlig vekttap. Det hadde ikke vært meg i mot å gå ned 800 gram-en kilo i uka. Jeg har også bestemt meg for å veie meg skjeldnere igjen, for jeg har samme følelsen jeg også, at jeg ikke går ned noe. Jeg har en tendens til å gå ned i fire dager i strekk for så å stå stille alt fra 3-11 dager. Det er lange dager mens jeg står stille.;)

65kgmamma=perfekt
25-05-10, 21:42
Jeg får ikke med meg hodet ned i vekt uansett jeg, for jeg har få forvridd kroppsbilde (jeg har vel en atypisk spiseforstyrrelse). To dager har jeg faktisk SETT hva jeg har oppnådd, sett at jeg begynner å nærme meg normalvekt, men utenom de to dagene så føler jeg meg feit. Så jeg er uansett nødt til å bruke intellekt for å vite hvordan jeg ser ut. Men sånn helt objektivt sett er 0,5-1 kg det mest optimale for ukentlig vekttap. Det hadde ikke vært meg i mot å gå ned 800 gram-en kilo i uka. Jeg har også bestemt meg for å veie meg skjeldnere igjen, for jeg har samme følelsen jeg også, at jeg ikke går ned noe. Jeg har en tendens til å gå ned i fire dager i strekk for så å stå stille alt fra 3-11 dager. Det er lange dager mens jeg står stille.;)

Huff, hodet mitt følger heller ikke med :( Men jeg håper det kommer etter snart:p Hihi

Ja, hadde jeg gått ned 1 kg i uka hadde jeg vært kjempe happy! Men må lære meg å kun veie meg en dag i uka, for da først klarer jeg å se helheten av uka. Jeg går gjerne ned og opp litt og ned litt og opp litt osv.. Så føler jo at jeg ikke går noe særlig ned. Men har jo iallefall begynt å gå nedover igjen etter påsken:)

Krysser fingrene for at å kutte pm hjelper og ikke drikke vin hvis jeg ikke skal noe. Har en del utdrikningslag jeg skal i og bryllup så der blir det sikkert nok vin ;)

65kgmamma=perfekt
26-05-10, 06:17
Da var første dag uten Pepsi max over, har lidd av intens skallebank og en ekkel følelse i kroppen.
Nå er det dag to som gjelder, og utenom hodepinene og følelsen i kroppen så har det gått helt fint. Savner den ikke! Men tror det blir værre til helgen.. Men håper det også går fint :)

I dag skal jeg på jobbintervju rett etter jobb.! Kjempe spent for denne jobben har jeg virkelig lyst på :D Wish me luck! ;)

Ha en flott dag alle sammen!

StegforSteg
26-05-10, 06:44
Lykke til :heia:

Ned 200 gram under bestenotering for min del :heia: Og det MED mensen :D Dette har endelig løsna igjen!

wevi
26-05-10, 08:00
Lykke til på jobbintervju!

pheona
26-05-10, 08:17
Lykke til med intervjuet! :heia:

Jeg var klar over at mai kom til å bli en helvetes mnd med tanke på utskeielsene.. to utdrikknings lag og bryllup... Så jeg har forberedt meg lissom... jeg har allerede tatt av 3 av de 5 kiloene. også kommer jeg jo sterkere tilbake etter bryllupet! Da skal jeg bli veldig streng, ikke spise så mye "snop" og holde meg på 15g grensa! (snakka med Torkil og han fortalte at man etterhvert kunne gå litt høyere på karbegrensa). Kanskje jeg til og med skal prøev å holde melke produktene på et minimum? tja... hvem vet hva fremtiden bringer...

Jeg har jo gått ned 13.4kg (på minste notering) syns ikke det er så himla mye selv (egentlig) ... men for å sette det i perspektiv... jeg har gått fra 52 til 44/46 i bukse og topp! (som jeg syns er kjempe bra!!!!)
OG jeg har gått fra å grine i prøve rommet fordi ingenting passer, til å kunne gå inn i nye butikker å smile når jeg ser i speilet i de fine klærne som passer!

Myrull
26-05-10, 12:02

Har slitt med bulimi tidligere jeg så har brukt mange år på å kunne se meg selv i speile, kunne ikke ha vekt i huset før.
Jeg står også stille lenge å så pluttselig går det ned, går ofte litt opp før det raser nedover å så stopper det opp igjenn.
Men ned går det. :D

Namba
26-05-10, 12:28
jeg har gått fra 52 til 44/46 i bukse og topp! (som jeg syns er kjempe bra!!!!)

WOW! Du har jo gått ned mange størrelser! Jeg har gått ned en jeg...

Ned 200 gram under bestenotering for min del :heia: Og det MED mensen :D Dette har endelig løsna igjen!
Gratulerer! :)

Da var første dag uten Pepsi max over, har lidd av intens skallebank og en ekkel følelse i kroppen.
Nå er det dag to som gjelder, og utenom hodepinene og følelsen i kroppen så har det gått helt fint. Savner den ikke! Men tror det blir værre til helgen.. Men håper det også går fint :)

I dag skal jeg på jobbintervju rett etter jobb.! Kjempe spent for denne jobben har jeg virkelig lyst på :D Wish me luck! ;)

Ha en flott dag alle sammen!
Jeg håper jobbintervjuet går bra og at du får jobben.:)

Det er litt sykt å tenke på at man får abstinenser av å slutte med brus, seriøse abstinenser og ikke bare sug. Tenk at vi har i oss ting som faktisk påvirker oss så mye, ting som selges i dagligvarebutikker i den mengde man måtte ønske, som er tillatt for både liten og stor. Det er sykt å tenke på.

Namba
26-05-10, 12:32
Har slitt med bulimi tidligere jeg så har brukt mange år på å kunne se meg selv i speile, kunne ikke ha vekt i huset før.
Jeg står også stille lenge å så pluttselig går det ned, går ofte litt opp før det raser nedover å så stopper det opp igjenn.
Men ned går det. :D
Hvordan går det nå med tanke på spiseforstyrrelsen din? Har du et realistisk kroppsbilde? Et greit forhold til mat og kroppen din?

Jeg merker at når ting er vanskelige så føler jeg veldig for å takle det med mat, men jeg kan ikke huske å ha hatt et så sunt forhold til mat siden ungdomsskolen. Jeg vurderer å fortsette på lkhf/ketolyse etter endt kur i håp om å kunne beholde det "avslappede" forholdet mitt til mat lenge.

65kgmamma=perfekt
26-05-10, 21:04

Så bra:) Det er kjipt når vi står stille, men det er utrolig deilig når det endelig løsner.

Jeg har jo gått ned 13.4kg (på minste notering) syns ikke det er så himla mye selv (egentlig) ... men for å sette det i perspektiv... jeg har gått fra 52 til 44/46 i bukse og topp! (som jeg syns er kjempe bra!!!!)
OG jeg har gått fra å grine i prøve rommet fordi ingenting passer, til å kunne gå inn i nye butikker å smile når jeg ser i speilet i de fine klærne som passer!
Så mange str du har gått ned :) Kjempe flott!!

Det er litt sykt å tenke på at man får abstinenser av å slutte med brus, seriøse abstinenser og ikke bare sug. Tenk at vi har i oss ting som faktisk påvirker oss så mye, ting som selges i dagligvarebutikker i den mengde man måtte ønske, som er tillatt for både liten og stor. Det er sykt å tenke på.

Ja det er helt sykt!! Kan ikke fatte at det er tillatt å selge slike produkter! Men nå er jeg fast bestemt på å kvitte med med PM, men jeg kommer nok til å drikke light brus innimellom, men ikke PM, jeg må ha noe annet enn vann, og saft er jeg ikke noe særlig glad i, men håper jeg klarer meg mest mulig uten:)

Jobb intervjuet gikk kjempe flott, men det var mange søkerer og mange som skal på intervju så er litt usikker, men HÅPER virkelig jeg får den. Det hadde vært helt perfekt i min plan videre .. Hehe:)

Namba
26-05-10, 23:35
Jeg drikker en halvliter zero på ei helg, ellers kun vann. Jeg liker ikke kaffe, te og synes heller ikke saft er godt, så det gjør seg med noe annet to dager i uka.

Krysser fingrene for at jobben blir din.:)

65kgmamma=perfekt
27-05-10, 06:11
Jippi:) Ned 500 gram :D

Nei jeg drikker ikke noe annet enn vann eller brus .. Liker ikke kaffe eller te noe særlig...! Men men, det skal nok gå bra, bare ¨begrense inntaket.. Det har gått litt vell over styr..!

Takk jeg også håper jobben er min ;)

Ha en flott dag alle sammen:)

StegforSteg
27-05-10, 06:32
Lykke til :heia:

Ned nye 300g og ny bestenotering og nytt tall på vekta :heia: 67,9

Nå gjør jeg endelig noe rett igjen :D

pheona
27-05-10, 08:35
Ned nye 300g og ny bestenotering og nytt tall på vekta :heia: 67,9

Nå gjør jeg endelig noe rett igjen :D

Flink du er!!!!!
jeg glemte å gå på vekta i dag, men har jo egentlig veiedag på mandager... bare så innmari spennende å følge vekta at jeg vanligvis ikek klarer å holde meg borte...

ÆSJ!!! tror dere ikke jeg har blitt sørpe forkjøla... kjempe morsomt å site i telefonen hele dagen og være kundeservice... NOT!!! halsen er på tur til å streike, og æsj æsj æsj!!!

StegforSteg
27-05-10, 08:45
Takk Pheona :)

Har stått stille en stund, og vippet opp og ned 300 gram liksom - men nå er det ned hver dag og det er deilig :heia:

pheona
27-05-10, 08:52
det var da så lite!!! Syns det er greit at du ikke går ned jeg.. for når du er ferdig slanka ( 7.9kg er jo nesten ingenting så fort som du går ned nå... ) Kommer du vel til å forlate oss *hylgriner*
;)

slektskap
27-05-10, 09:43
Det er litt travelt her - rekker nesten ikke å "henge" med dere jo!
Så flott å høre om minkende klesstr., bra jobbintervjuer og bestenoteringer!

Bittelitt ned igjen idag, det var bra etter et par dager opp og ned.

Igår kveld var jeg på byens beste restaurant (http://www.lothesmat.no/default.aspx?ParentId=5)sammen med jobben, dvs de jeg er utleid av, ikke der jeg jobber daglig. Veldig hyggelig og fantastisk god mat! Droppet en del av tilbehøret, og sjokoladefondanten lå pent igjen på tallerken, men måtte smake på alt, det er så altdor sjelden jeg har mulighet til å spise så herlig mat! Hadde hyret inn sjåfør og alt, så to glass vin til maten og en southern comfort gikk rett i hodet! :p Snakk om å være billig i drift!! :D

Ellers har snekkerne begynt å bygge huset vårt, jeg håper jeg er ferdigslanket til det er ferdig - så kan vi ha en heidundrende innflyttingsfest!!!:D

StegforSteg
27-05-10, 10:10
det var da så lite!!! Syns det er greit at du ikke går ned jeg.. for når du er ferdig slanka ( 7.9kg er jo nesten ingenting så fort som du går ned nå... ) Kommer du vel til å forlate oss *hylgriner*
;)

Er du gal - forlate dere nei..... Det er vel da jobben virkelig starter - nemlig med å holde vekta :eek:

wevi
27-05-10, 10:39
Halla damer! Jeg har et prosjekt gående. :) Jeg skal på en toukerstur over finnmarksvidda til høsten.. Å har tenkt å prøve å være lavkarbo hele veien. :O Det vanlige når man må tenkte vekt er jo å ha med seg Real turmat og havregryn.. Å det kan jeg jo da ikke spise. Så jeg er i full gang med å planlegge tørking og vakuumpakking av egen turmat.. Vet ikke helt hvordan jeg skal få i meg fett siden det ikke lar seg tørke og det er uaktuelt å bære med seg smør og fløte osv.. Men jeg skal i vertfall holde meg til selvfisket ørrett, tørkede grønnsaker og tørket reinkjøtt.. Er kjempespent på om jeg klarer å lage noen gode retter på denne måten. :D

Namba
27-05-10, 10:52
Grattis med mer ned steg for steg, 65kgmamma og slektskap.:) Jeg har også noe å rapportere. Jeg har bestemt meg for å ha veiedag to ganger i uka og ikke veie meg i mellom dem, og i dag viste vekta 73,3 kg. Ned 700 gram siden mandag! Nå er jeg det letteste jeg har vært på fire år, så nå er jeg glad.:D Nå er jeg 3,3 kg unna normalvekt etter bmi og jeg har gått ned 12,4 kg! Jeg kan nesten ikke tro det.

Namba
27-05-10, 11:00
Halla damer! Jeg har et prosjekt gående. :) Jeg skal på en toukerstur over finnmarksvidda til høsten.. Å har tenkt å prøve å være lavkarbo hele veien. :O Det vanlige når man må tenkte vekt er jo å ha med seg Real turmat og havregryn.. Å det kan jeg jo da ikke spise. Så jeg er i full gang med å planlegge tørking og vakuumpakking av egen turmat.. Vet ikke helt hvordan jeg skal få i meg fett siden det ikke lar seg tørke og det er uaktuelt å bære med seg smør og fløte osv.. Men jeg skal i vertfall holde meg til selvfisket ørrett, tørkede grønnsaker og tørket reinkjøtt.. Er kjempespent på om jeg klarer å lage noen gode retter på denne måten. :D
Du er sprek altså.:) Tøffa! Du får spise masse ørret. Jeg har så lite peiling på sånt. Morrpølse? Du vil sikkert gå ned i vekt uansett på turen så lenge du lever lavkarbo, for du vil sikkert røre mer på deg enn vanlig.

pheona
27-05-10, 12:51
Er du gal - forlate dere nei..... Det er vel da jobben virkelig starter - nemlig med å holde vekta :eek:

*hihihi*

wow Wevi.. jeg er imponert om du klarer no sånnt...

65kgmamma=perfekt
27-05-10, 15:16
I dag virker det som om de fleste har gode noteringer :) Det er bra det er sånn vi liker det ;) GRATULERER!!

Wevi om du klarer det så blir jeg mektig imponert! Du er tøff altså! :) Lykke til :)

wevi
27-05-10, 15:55
:rodme: takk takk. Jeg har gått ganske mange to og treukersturer tidligere, så det vet jeg at jeg klarer.. Er bare spent på om jeg klarer å holde lavkarboregimet, for det blir jammen en utfordring. Heldigvis har jeg en superfantastisk mann som synes det høres spennende ut. Vi er jo masse masse på tur og jakt, så vi kunne faktisk spart litt penger hvis jeg lærte meg å lage sånn tørrmat hjemme. Hans mat kan jeg jo bare tilsette litt ris eller potetmos osv. :) Kjenner jeg gleder meg til å begynne.

Tenkte på å tørke løk, sjampinjong, paprika, kjøtt av ymse magert slag(fett harskner), blomkål, broccoli og er veldig spent på jeg klarer å tørke blomkålris. Da tror jeg faktisk jeg er godt på vei til å lage hemsnikra turmat. :) Kanskje man sku selge? ;)
Lurer litt på om det finnes noe melk eller fløtepulver det ikke er så masse karber i. Da kunne man kanskje lage tørr-smørgrøt til frokoster.
:D Merker jeg tar litt av....

65kgmamma=perfekt
28-05-10, 06:21
JIPPI!! Ned enda 200 gram :) 700 gram på to dager ;) Dette lover godt :D Det kan virke som PM har stoppet litt min vektnedgang..:S :D

StegforSteg
28-05-10, 07:01
Hmm....opp 300 gram faktisk. Lurer på om det kan være fordi jeg gikk i over en time på asfalt sånn at musklene tviholder på vann.....

wevi
28-05-10, 08:18
ja her har det krøpet opp de femhundre grammene som hadde gått ned.. Men men. Fikk jo en sånn svoosj i forrige uke, så det er vel ikke rart.

pheona
28-05-10, 08:25
Jeg er på 100 tallet igjen! 100.5 viste vekta i dag!

Så snart på minste notering!!! :heia:

Mona_K
28-05-10, 12:37
Vovven ser ut til å klare seg greit. Problemet med hoggormen er at gifta kan gi senskader på levra, så vi må inn til full testing om tre uker. Men det e trist å se den spreke polarhunden min rusle rundt som en slappfisk med kroppen stappa full av antibiotika og kortison.. Håper han kvikner til snart. "fine vovven til mammen sin..."

Æ e litt stille her fordi æ synes at æ skreiv så masse og virka frøktelig skravlesjuk. :D

Aww så bra at det ser ut som om det har gått bra ! Har tenkt masse på deg og hunden. Lever selv for dyra mine. Jeg bor en halvtme inn i skogen uten naboer og er livredd for at gullene mine skal hilse på ormer.. så at kattene hadde fanget å drept en sleve.. (stålorm) velger ihvertfall å tro det var kattene .. Han bikkja mi har bestemt seg for å være livredd rottwailer valpen her oppe den er 10 mnd. Så han springer rundt med en ekkel urolig energi som rottisen reagerer på. Hunden min er også veldig besatt glad i lekene sine så når jeg hiver leker og rottisen også vil bli med hopper yoda(som hannen min heter) rett i strupa på ham. forstår ikke at rottisen veien 30-50kg (vet ikke hvor mye han veer men det er ikke lite.. mer en mn.. min veier 7 kilo tror nok at rottisen ihvertfall veier 40-60 enplass han er diger allerede. En av de støste jeg har sett. Heldivis reagerer rottisen bare med å legge seg oppå yoda og ikke bitte tilbake.. Så her hiver jeg ihvertfall IKKE med leker mer.. Når de sier at boston hunder er mastiff i hodet tuller de ikke ..'

Mona_K
28-05-10, 12:43
Så flinke dere har vært. Håper på 10 kg Stegforsteg! Jeg har vært litt borte for vekta er liksom ikke med på notene.
Pheona, jeg gikk jo opp nesten to jævla kilo pga en dags utskeielse! Faen tull. Den pizzaen og sjokoladen var faen ikke vært det. Mye banning på en gang, men er irritert. Går nedover nå, men er jo fem dager siden jeg spiste det, så det skulle bare mangle!
Bra at det går bra med hunden din, Wevi.
Namba, jeg er ikke noe flink med maten. Er så lei salat som det går an å bli! Skal prøve meg på squah pasta. Ich bin lei! Men føler meg så feit nå som vekta gikk opp, så skal søren meg holde fast. Lurer på om jeg kanskje spiser litt for mye mat, men Torkil sier jo at man kan spise seg mett hele tiden. Men gikk ned mer når jeg spiste lite.
Jeg håper jeg er gravid nå. For har ikke regelmessig mensen, men man skal vel se på den lengste syklusen når man tenker eggløsning, og det var forrige mnd med 36 dager, så får jeg ikke mensen på mandag, så har jeg håpet. Men tror vi "gjorde det" litt for sent. Eggløsning er nok over :(
Nei, nå skal jeg slutte å deppe for alt. Mulig å syns så synd på seg selv :p Det med maten har jeg jo bedt om selv. Men måtte bare smake på den nye kvikk lunsjen....
Mona, var du på o tattoo convention? Jeg fikk ikke dratt :(

Uff føler med deg... Ja jeg var der og fikk meg en fin ny tattis;)

Mona_K
28-05-10, 12:48
Hei hei jenter!

Elinee: Krysser fingrene for at du er gravid;) Og tror du kan spise fedon når du er gravid, men jeg ville ha lest om det ja:)

Her går vekt nedganger så utrolig tregt at i dag har jeg betemt meg for å kutte ut pepsi max helt!
Vi har bestilt oss tur til Spania no:D og der skal vi være i 16 dager! Og målet mitt er å komme meg ned til ca 70 kg .. Dvs at jeg må gå ned ca 6 kg:eek: Og da må nok pepsien vekk.. Men jeg kjenner jeg kvir meg. Er totalt avhengig av den dritten!!:mad:
Men jeg må kutte tvert ellers glir det bare ut igjen!:p

Er det noen av dere som har kuttet ut Pepsi max eller lignede? Og har vekta da gått raskere nedover?

Jeg slår følge med deg =) Så får vi hjelpe værandre med den dritten ! ;)

Mona_K
28-05-10, 13:01
halla damer! Jeg har et prosjekt gående. :) jeg skal på en toukerstur over finnmarksvidda til høsten.. å har tenkt å prøve å være lavkarbo hele veien. :o det vanlige når man må tenkte vekt er jo å ha med seg real turmat og havregryn.. å det kan jeg jo da ikke spise. Så jeg er i full gang med å planlegge tørking og vakuumpakking av egen turmat.. Vet ikke helt hvordan jeg skal få i meg fett siden det ikke lar seg tørke og det er uaktuelt å bære med seg smør og fløte osv.. Men jeg skal i vertfall holde meg til selvfisket ørrett, tørkede grønnsaker og tørket reinkjøtt.. Er kjempespent på om jeg klarer å lage noen gode retter på denne måten. :d

jeg vil være med !!!

Mona_K
28-05-10, 13:13
Hihi ble mangen innlgg her nå.. men har jo ikke skrevet på en stund så går vel bra ? hihi.. Wevi nå ble jeg inspirert til å ta med fiskestanga og dra til skogs, hihi er tl skogs men ut av gårdspassen. Og fiske ltt=) ørrettene her oppe fås på mangen kilo. Den største min var ikke på mer en 2 kilo men vet folk har fanget større.. Være med? :p:D gjett om jeg sattser på egenfiska ørret ? jepp du gjettet riktig.. det eneste dumme er at jeg ikke kan bruke hvetemel med salt og pepper til fisken når jeg skal steike den .. snufs:(

slektskap
28-05-10, 13:36
Ser jeg henger litt etter her ja - dere er så flinke!!! Men jeg får ta tiden til hjelp, klarer ikke være superstreng for tiden, det blir for mye fokus på det da. Så jeg holder meg i ketose, men sklir litt ut med diverse lovlige ting for å overleve.

wevi
28-05-10, 17:04
Hehe Mona! jeg misunner deg å kunne rusle ut å hente ørrett kunne det når jeg bodde nordpå, men ikke her i østfold gett. :)
Her er det også litt kaotisk med valp og tre voksne. Den største hannen min har gravd ned bein i hele hundegården og blir idiot hvis valpen kommer i nærheten.. Å jeg vet jo ikke hvor det ligger bein, så den store hundegården er delt i to med jakthund og stor polarhund på ene siden og sutrete valp på andre siden. :D

Ana
28-05-10, 18:24
Jeg merker at når ting er vanskelige så føler jeg veldig for å takle det med mat, men jeg kan ikke huske å ha hatt et så sunt forhold til mat siden ungdomsskolen. Jeg vurderer å fortsette på lkhf/ketolyse etter endt kur i håp om å kunne beholde det "avslappede" forholdet mitt til mat lenge.
Jeg kommer til å fortsette av den grunn, over halve livet mitt har jeg slitt med maten og nå ha r jeg endelig funnet ett kosthold jeg kan leve med og som ikke trigger etegilder der jeg veksler mellom salt og søtt for å takle ting.

Og jeg tror det endelig har løsnet her også, har begynt å følge med på kalori inntaket litt, det nytter ikke å gumle jarlsbergost som snacks når det spiser opp energiunderskuddet jeg helst burde hatt for å gå ned :rolleyes:

Ana
28-05-10, 18:25
Hihi ble mangen innlgg her nå.. men har jo ikke skrevet på en stund så går vel bra ? hihi.. Wevi nå ble jeg inspirert til å ta med fiskestanga og dra til skogs, hihi er tl skogs men ut av gårdspassen. Og fiske ltt=) ørrettene her oppe fås på mangen kilo. Den største min var ikke på mer en 2 kilo men vet folk har fanget større.. Være med? :p:D gjett om jeg sattser på egenfiska ørret ? jepp du gjettet riktig.. det eneste dumme er at jeg ikke kan bruke hvetemel med salt og pepper til fisken når jeg skal steike den .. snufs:(
Men nystekt egenfisket ørret med masse smør og rømme, åhh, det høres jo bare utrolig deilig ut.

65kgmamma=perfekt
29-05-10, 07:30
JIPPI!! Jeg er gått ned enda 500 gram siden i går!! Har gått ned 1,2 på tre fire dager!! PM NEVER AGAIN!! OG jeg er under 75 kg ;)

wevi
29-05-10, 09:21
graaaaattttiiisssss!!!! 65kgmamma!!!!!!!

Wish me luck... Skal i bryllup i dag og lurer på hvordan jeg skal klare å holde lavkarbon. :) Men jeg skal klare det. Neste helg har vi både sommerfest med jobben og utdrikningslag.. Vurderer faktisk åsprekke litt, men ikke ta helt av.. men vi får se om det er vertd det. :)
Ha en fin lørdag damer!!!

StegforSteg
29-05-10, 09:58
Grattis 65kgmamma :heia:

Jeg har nådd en milepæl i dag - jeg har nemlig bikket 10 kilos grensa :heia: :heia: :heia:

I dag skal det bakes kaker og div, familietragedien (:p) kommer på besøk / bursdagsfeiring i morgen klokken 14 og jeg skal stå i baren igjen i natt, så jeg orker ikke stresse noe særlig i morra :D

Så jeg skal avgårde til butikken nuh - den ligger ca 1 minutts gange fra meg, handle inn det jeg trenger og så lage litt div lavkarbosaker som jeg skal servere i morra.

Namba
29-05-10, 10:13
JIPPI!! Jeg er gått ned enda 500 gram siden i går!! Har gått ned 1,2 på tre fire dager!! PM NEVER AGAIN!! OG jeg er under 75 kg ;)
Gratulerer så mye!! Helt vilt hvor du går ned om dagen. Håper for din del at det varer en stund. Det må være kjempeherlig.

Wevi: lykke til i dag.:)

Mona_K
29-05-10, 11:46
Hehe Mona! jeg misunner deg å kunne rusle ut å hente ørrett kunne det når jeg bodde nordpå, men ikke her i østfold gett. :)
Her er det også litt kaotisk med valp og tre voksne. Den største hannen min har gravd ned bein i hele hundegården og blir idiot hvis valpen kommer i nærheten.. Å jeg vet jo ikke hvor det ligger bein, så den store hundegården er delt i to med jakthund og stor polarhund på ene siden og sutrete valp på andre siden. :D

hihi så bra. hunder er rare..fisket i evgheter i går men fikk bare en.. ikke var den stor heller stor nok til magen mn det var den;)er så irritterrende å se at de vager alle andre plasser en kroken mn ..grr! folk kan si hva de vil men fisker er smarte! Fikk den ene fsken år det rente men med en gang det sluttet skulle jeg bare ha gidt opp. tror je sto fra 14 til 20.. jaja bedre lykke neste gang.. skrev begynnelsen med en hånd så ble ikke så mye av små og store bokstaver..:o

Mona_K
29-05-10, 11:49

Gralla!!:D

Mona_K
29-05-10, 11:49
graaaaattttiiisssss!!!! 65kgmamma!!!!!!!

Wish me luck... Skal i bryllup i dag og lurer på hvordan jeg skal klare å holde lavkarbon. :) Men jeg skal klare det. Neste helg har vi både sommerfest med jobben og utdrikningslag.. Vurderer faktisk åsprekke litt, men ikke ta helt av.. men vi får se om det er vertd det. :)
Ha en fin lørdag damer!!!

Good luck ;)

Mona_K
29-05-10, 11:51

Jeg har nådd en milepæl i dag - jeg har nemlig bikket 10 kilos grensa :heia: :heia: :heia:

I dag skal det bakes kaker og div, familietragedien (:p) kommer på besøk / bursdagsfeiring i morgen klokken 14 og jeg skal stå i baren igjen i natt, så jeg orker ikke stresse noe særlig i morra :D

Så jeg skal avgårde til butikken nuh - den ligger ca 1 minutts gange fra meg, handle inn det jeg trenger og så lage litt div lavkarbosaker som jeg skal servere i morra.

GRATULERER!!:heia:

pheona
30-05-10, 10:52

:heia: gratulerer så mye!!!

Jeg selv har faktisk en super nyhet!!!! *flirer*

99.4!!!!!!!!!!! (det er jo 500gr under minstenotering!!!)

Myrull
30-05-10, 11:30
Gratulerer!!!!!!

Jeg har gått ned 10kg i dag. :D

Mona_K
30-05-10, 12:23
:heia: Gratulerer så mye!!!

Jeg selv har faktisk en super nyhet!!!! *flirer*

99.4!!!!!!!!!!! (det er jo 500gr under minstenotering!!!)

gralla!!!:d

Mona_K
30-05-10, 12:24
Jeg har gått ned 10kg i dag. :D

Gratulerer!!!!!!:D dere er kjempeflinke

StegforSteg
30-05-10, 12:39
Titt tei

Kikker innom dere inniblandt borddekking, stryking og tining av bringebær :p
Kaffegjester klokka 2, så på fotballkamp, og så er det middag på kinaresturanten i kveld - der jentene skal feire meg hihi :p

Ha en fin dag

wevi
30-05-10, 13:00
Grattis damer!!!! Har følelsen av at det siste stykket ned til ti kilo blir en ny runde med tålmodighetsprøver. :)

Men jeg synes selv jeg var veldig flink i bryllup i går. :) Spiste bare kjøtt, grsaker og saus. Smakte ei skje av panacottaen som var til dessert og spiste jordbærene som var til. Røsrte ikke kaker og drakk bare to glass vodka med cola light på festen. Meeen.. Jeg drakk den vinen som ble servert til maten og der har jeg jo ikke helt kontroll da.. Vi får se hvor ille det har gått når man tisser på pinnen i kveld ;)
Har forøvrig INGEN planer om å veie meg før uti uka et sted..

Namba
30-05-10, 18:21
Gratulerer med 10 kg ned Myrull og ny minstenotering pheona.:) Jeg synes du var flink i bryllupet wevi.

wevi
30-05-10, 22:53
:gator:Rosa pinne!! :) sååååååååå flink synes jeg selv ;)

Lullen
31-05-10, 00:12
Jiihuu, jeg har tatt av 10 kg siden 1.februar :D

Har 2 kg igjen til målet mitt, 70 kg... Håper jeg klarer de til ferien 18.juni :)

pheona
31-05-10, 08:37
goooood måååååååååååårran!!!!

her fortsetter det nedover... og jeg får kose meg med di tallene frem til helgen... da jeg skal i bryllup, og har ingen som helst planer med å være lavkarbo der.... Tipper jeg skal veie meg torsdag morgen.. og så veier jeg meg ikke før om mandagen om to uker.... sånn at jeg slipper å bli så veldig deppa som jeg gjorde sist helg da jeg var gått opp 5 kilo.... Men på en annen side... det er jo litt morsomt å faktisk se hvor mye man går opp med utskeielser.... og hvor for tman går ned igjen...

Etter denne utskeielsen, så er det iallefall leeeeeeeeeeeeenge til nest planlagte utskeielse.... er faktisk ingen jeg kan tenke på før i november eller no sånnt...
Så da raser kanskje kiloene av i sommer, og jeg blir smekker til jul... tror dere ikke?

wevi
31-05-10, 09:07
Å til jul er vi som små alver alle sammen! :D

StegforSteg
31-05-10, 09:13
Jeg har bursdag i dag :)

slektskap
31-05-10, 10:36
Å til jul er vi som små alver alle sammen! :D
Selvfølgelig!!! (og ikke opp nesten to kilo slik som jeg er i helga...) Det ble nok litt mye grillmat... Og så er det sikkert rette tida på mnden. :(
Jeg har bursdag i dag :)
Hurra! Gratulerer med dagen!! Hvor "stor" blir du da? (litt påvirket av mange barnebursdager i det siste...)

Namba
31-05-10, 11:19
Gratulerer så mye Lullen! Du er jo straks i mål du!:) Det må være deilig.

Gratulerer med dagen, Steg for Steg! Håper du får en kjempefin dag.

Jeg har gått ned 1,1 kg siste uka. jeg har redusert porsjonsstørrelsene litt og det ser ut til å ha gjort sitt i kombinasjon med litt mer trim. :) Jeg ville motiveres skikkelig i dag, så jeg tok frem manualene mine og fant frem 13 kg. Da gikk det virkelig opp for meg hvor flink jeg har vært. Det var tungt. Hundeforet vi bruker kommer i 13 kilos sekker, og det er helt utrolig å tenke på at jeg har gått ned en hel sånn.

StegforSteg
31-05-10, 13:06
Tjihi - jeg blir så stor at det er 4 året på rad jeg fyller 28 :ja:

Namba
31-05-10, 14:16
Tjihi - jeg blir så stor at det er 4 året på rad jeg fyller 28 :ja:
ikke verst! Gratulerer med fireårsjubileet som tjueåtteåring.;)

pheona
31-05-10, 14:43
:happybdayGratulerer med dagen StegForSteg!!!:full:

wevi
31-05-10, 14:45
Gratulere med dagen!!!!!

Elinee
31-05-10, 14:52
Gratulerer med dagen!
Nå er jeg tilbake fra en langhelg i København. De første to dagene levde jeg lavkarbo, men salatene smakte jævelig der og til slutt gadd jeg ikke kaste bort såå mye penger på dritt. Har nå levd høykarbo, og da mener jeg ris og sjokolade og hele pakka, i tre dager. Er tilbake på lavkarbo i dag, ,men har bare gått opp 800g av det. Er noe fristet til å slutte nå, men hvis jeg slutter, blir det ikke bare litt mer karbo, men tilbake til vanlig, har jeg nå merket. Så får vel holde ut litt til, selvom det var veldig godt med sjokolade....

Ana
31-05-10, 22:05
Gratulerer med dagen, StegForSteg.
Sitter på hotellrom og koser meg, kjøpte en flaske Cola Zero (noe jeg egentlig aldri drikker) og har surfet på nett en times tid.

Namba
31-05-10, 22:59
Hvorfor er du på hotell, Ana? (Burde jeg visst det kanskje?)

Er du ikke redd for å legge på deg alt sammen igjen da, eilinee? Du er vel så godt som garantert å gå opp igjen alt du har gått ned hvis du går over på høykarbo?

slektskap
01-06-10, 11:17
Blærgh!! Men ellers går det bra ja!!

Laget ny batch med nannahs knekkebrød idag tidlig, de forsvinner fort på joben - lunsj nå!

Mona_K
01-06-10, 13:02
Gratulerer alle som har tatt av seg =) og spesielt den magiske 10 grensen ;)
Selv har jeg kommet meg over en veldig magisk grense i dag =)=) 89 kilo!!! himmel jeg er endelig på 80 tallet:confused::eek: YAHOOOOOOOOOOOOOO!! Jeg har stått stille så sinnsykt lenge at jeg begynte å miste håpet men der satt an i sikkringsboksen. Leste det nille skrev om mer grønnsaker og salater og vips!ps er tilbake hjemme;)

wevi
01-06-10, 13:34
gir egentlig snart opp.. var så inderlig glad når jeg endelig gikk ned noen kg, men nå har de kommet på igjen.. å jeg kan ikke sette fingeren på årsaken.. Er tilbake på påskevekt.. Så jeg kjenner at det virker helt håpløst akkurat nå..

pheona
01-06-10, 15:14
Jeg har starta meg en blogg i dag, om dere er interreserte... vet ikke helt hva som blir å stå i den, men noe lavkarbo kommer nok. :) http://www.eastfarm.blogspot.com/

En ting jeg har bestemt meg for... er at det skal være ganske rosa....

Elinee
01-06-10, 15:49
Damer, grunnen til at jeg vurderer å slutt er fordi JEG ER GRAVID!!!!! Bare fire uker, men gravid er gravid!
Dere er de første som får vite det, har ikke sagt det til mannen min engang. Jeg vil ikke si det enda, for er så redd for å spontanabbortere eller noe de første 12 ukene og han ville blitt så lei seg. Han har hatt nok med de første tre. Så nå må dere krysse fingrene for at på det fjerde skal det skje!!
Lurer litt på hvordan matveien skal bli nå.

65kgmamma=perfekt
01-06-10, 18:09
Damer, grunnen til at jeg vurderer å slutt er fordi JEG ER GRAVID!!!!! Bare fire uker, men gravid er gravid!
Dere er de første som får vite det, har ikke sagt det til mannen min engang. Jeg vil ikke si det enda, for er så redd for å spontanabbortere eller noe de første 12 ukene og han ville blitt så lei seg. Han har hatt nok med de første tre. Så nå må dere krysse fingrene for at på det fjerde skal det skje!!

GRATULERER SÅ MASSE ELINEE!!! Dette fortjener du/dere altså!!! :heia:
Jeg ville ikke ha stresset for mye mat i tillegg til alt det andre stresset du sikkert føler nå! Bare prøv å spis lavkarbo :D Og ta det som det kommer!

Gratulerer med overstått stegforsteg!
Og gratulerer alle dere som har tatt av, nådd 10 kg grensen og kommet under 90 :D

Jeg raste ned i vekt forje uke, og var i utdrikningslag på lørdag. BANG!!! Opp 3 kg på søndagen! Huff!! Skjeiet ikke ut engang :( Men kjenner jeg er helt rar i magen i dag så lure på om kanskje tante er på vei. Har jo ikke blødd på over 2 uker etter at jeg kutta minipillen! Før det blødde jeg jo 3 dager på, og 2 dager av osv..!
Ned 1 kg fra søndagen da, så det forsvinner vel, men sykt kjipt å først komme ned for å få det på igjen i dobbel hastighet. Men men.."

Superteddy
01-06-10, 20:20
Elinee. Gratulerer så utrolig mye!!! Krysser fingre og alt jeg har for at det kommer til å gå bra med deg og lille babyen! :)

Jeg er ute av ketose... :( Er forsåvidt planlagt, men kjente jeg ble litt trist i sted når det ikke gjorde utslag på sticksen likevel. Spiste ca 50 gram korbo i går og var likevel i ketose, men i dag vippet jeg ut av mindre.. :rolleyes: Har spist litt lavkalori også, så vekta har jo gått nedover! :) Kommer til å grine i morra når den viser mer igjen... :( Vi har så dårlig råd nå i sommer at jeg har ikke råd til å kjøpe masse ekstra mat til meg selv, og jeg kjente jeg begynte å bli veldig lei også.. Kjente jeg var ute av ketosen i sted siden jeg ble så sulten! Kommer til å savne å ikke kjenne sult gitt... Skal prøve å holde meg til lavkalori lavkarbo så greier ikke forlate dere helt enda. Kryss fingrene for at jeg greier å gå ned mer likevel! Oppdaterer tickeren min til vekta i morres selv om den kommer til å gå opp nå.. Greide nesten 8 kg på ketolyse da, så det er bra! :)

Namba
01-06-10, 20:32
Gratulerer så mye Eilinee!! Endelig satt den. Så glad jeg ble på dine vegne, for jeg har tenkt ganske mye på det (og har ikke tort å spørre disse dagene tilfelle svaret var nei). Nå håper jeg at du får et fint svangerskap med en lykkelig slutt denne gangen. Klem.

Mona_K
01-06-10, 22:50
gir egentlig snart opp.. var så inderlig glad når jeg endelig gikk ned noen kg, men nå har de kommet på igjen.. å jeg kan ikke sette fingeren på årsaken.. Er tilbake på påskevekt.. Så jeg kjenner at det virker helt håpløst akkurat nå..
Ikke gi opp det er sånn jeg også har holdt på noen nesten en mnd nå... så fort de var av føyk de på igjen.. men så forsvinner det alikevel litt å litt spesielt i klessveien..
;)

Mona_K
01-06-10, 22:53
Gratulerer så mye mye snuppa ! Vet det betyr mye for deg. Tror du burde si det til gubben jeg .. Tenk vis du mister(håper det ikke sjer) men hvem skal da støtte deg ? Siden det er en risiko der burde du jo tenke på deg selv også ?
Dette klarer du ;)

wevi
02-06-10, 00:13
Å Gratulere Elinee!!! Krysser fingre og tær!! synes du er knalltøff!! Jeg har mistet tre ganger og har bestemt meg for å ta en lengre pause fra prøvinga... Krysser fingre og tær for deg!!! Skal trene opp alle bikkjene til å krysse tærne også ;) Detr blir mange lykketær!!

pheona
02-06-10, 08:23

Gratulerer så mye!!!! Jeg skal krysse fingrene mine for deg!
Du må ikke forsvinne HELT fra oss fordet om du er gravid da... Vi må jo få oppdateringer på magestørrelse og baby bilder og allt sånnt spennende ;)
Det hadde jo vært litt deilig å faktisk ha en mage som vokser her i tillegg til alle magene som minker ;)

Elinee
02-06-10, 10:14
Tusen takk, alle sammen :)
Jeg har ikke tenkt å stikke herfra, men merker jeg et sulten hele tiden og orker ikke tanken på fett. Så blir nok ikke brød, pasta og sånn og så skal jeg prøve å holde meg til salater etc. Får se hva som skjer.
Magebilder skal dere få se. Jeg har jo blogg, som jeg startet sist jeg ble grvid, så etter jeg har vært på sykehuset og forhåpentligvis får se hjertelyd, så skal jeg legge ut link så dere kan sr hvordan jeg ser ut!

pheona
02-06-10, 14:56
:heia:

slektskap
02-06-10, 15:58
Gratulerer Elinee!! Så godt at noen lykkes! ;) Krysser alt som kan krysses!

Lullen
02-06-10, 18:19
Gratulerer så mye Elinee :D
Masse lykke til med baby i magen!

pheona
03-06-10, 08:23
æsj æsj æsj OG æsj!!!! vekta har fader meg gått opp igjen... sikkert fordi jeg har tenkt så mye på bryllupet jeg skal i... nå er den på såvidt over 100.... og jeg som var helt nede på 99.3....

jaja... blir nok en stund til jeg er der nede igjen også. men nå skal ikke veie meg på to uker! Jeg blir også borte fra denne tråden til mandag kveld... håper jeg har masse å lese gjennom da.. ;)

(huff... jeg har satt på negler... og derfor tar det dobbelt så lang tid å skrive et innlegg her.. jeg må jo tilbake å rette alle feila som neglene mine skriver ;) )

StegforSteg
03-06-10, 08:36
Gratulerer elinee :heia:

Jeg sliter med bursdagskilo :D Men håper at over helga skal de være borte ;)

slektskap
03-06-10, 11:14
Puh, halvparten av mens&formyemat-kiloene borte. Nå er det back on track altså. Får prøve noen superstrenge uker og håper det gjelder.

Var på besøk hos ei venninne igår som hadde veldig snille speil på badet. Jeg vil også ha snille speil på badet, men har bare slike tivoli-speil som gjør at man ser feit ut i stedet... Blærgh!

Spiste forresten veldig gode hamburgere her om dagen: med hamburgerbrød! Oppskift fant jeg hos LenaBeatice (http://lenabeatrice.net/generelt/enkle-grove-tekaker/), det minnet mye om oopsies bare med kli i. Smakte mindre egg heldigvis. Jeg hadde litt mye kli i, så de fløt ikke så utover og jeg kunne dele de som brød.

wevi
03-06-10, 12:53
ja jeg lager oopsier at par ganger i uka og hiver oppi litt kli, sesamfrø og linfrø.. Får liksom litt mer tyggemotstand. :) Har brukt dem til det meste. Har tilogmed lagd lomper av dem. Bare smurte dem tynt utover og stekte litt kortere. MMMM.. Pølse og lompe med rå løk og rekesalat.. ;)

Namba
04-06-10, 08:40
Jippi! Ned 700 gram!:)

StegforSteg
04-06-10, 09:14
Æsj - stillstans....

I går var jeg å skrev inn størstemann på skolen :) Guri som tiden flyr....synes ikke det er lenge siden han lå i vogna si.

slektskap
04-06-10, 09:34
Jeg har også førsteklassing til høsten, Stegforsteg! Det er spennende, selv om jeg synes tiden har gått veldig fort! At minsten skal over på stor avdeling i bhgen allerede om to mnd synes jeg er enda mer skummelt, fyller sent på året så er jo så liten enda synes jeg...

Mannfolket stod og stekte pannekaker da vi kom hjem igår, så selv om han ikke hadde laget de lavkarbovennlige så var det jo superkjapt for meg å mekke sammen en røre til meg selv og spise samme tilbehøret som resten.
Fordi jeg ikke er så superglad i å lage mat, dvs jeg liker det når jeg har tid og inspirasjon men ikke når jeg MÅ og er ikke så god til å planlegge på forhånd hva vi skal spise, så sklir det ofte litt ut for meg med middagene. Dvs, de blir alltids lavkarbo på et vis, men ikke så balanserte og riktig sammensatte som jeg skulle ønske...:o
Noen som lager ukemenyer el.l.? Favorittmiddagene deres? Trenger litt inspirasjon! (og har ikke tid til å lete rundt i forumet rett og slett, men håper dere skravlene på samme nivå kan kome med et par gode tips!)

Namba
04-06-10, 11:02
Jeg skriver meg en ideliste, men ikke ukeplan. På den siste idelista mi sto det pizza med ostebunn, pannekaker, tacoform med blomkål, stekt torsk, biff med brokkoli og sopp- og baconsaus, jegergryte, stroganoff, salatblader fylt med kjøttdeig og bacon, tikka masala. Jeg spiser veldig mye rester.

Noen av mine favoritter her inne er carbonara med squash tagliatelle og hypers ostelasagne. Jeg er også glad i strimlet svinekjøtt, stekt paprika og kinakål, 1-2 ts revet fersk ingefær i fløtesaus. Og biff med brokkoli og peppersaus med bacon. Kylling krydret med tandoorikrydder med grønnsaker i creme fraishe saus gratinert med ost er også kjempegodt.

Mona_K
04-06-10, 13:33
Jeg skriver meg en ideliste, men ikke ukeplan. På den siste idelista mi sto det pizza med ostebunn, pannekaker, tacoform med blomkål, stekt torsk, biff med brokkoli og sopp- og baconsaus, jegergryte, stroganoff, salatblader fylt med kjøttdeig og bacon, tikka masala. Jeg spiser veldig mye rester.

Noen av mine favoritter her inne er carbonara med squash tagliatelle og hypers ostelasagne. Jeg er også glad i strimlet svinekjøtt, stekt paprika og kinakål, 1-2 ts revet fersk ingefær i fløtesaus. Og biff med brokkoli og peppersaus med bacon. Kylling krydret med tandoorikrydder med grønnsaker i creme fraishe saus gratinert med ost er også kjempegodt.

Dæven for en fantasi du har ...:eek::sikle:
hva bruker du i oste lasagnen din ?

Selv har jeg slått rekorden min i dag =)=) jippi 16kilo:D funka å spise mer grønt gidt. Jeg var sånn som begynte å få karbo panikk så spisete mest rent kjøtt den siste mnd.. men med en gang jeg begynte å spise litt mer grønt. så wips...

StegforSteg
04-06-10, 13:42
:heia: Mona K

Mona_K
04-06-10, 13:43
:heia: Mona K
Takk =)=) Er så glad=)

slektskap
04-06-10, 13:43
Takk for inspirerende liste Namba!

Og gratulerer MonaK!! Wow, nesten dobbelt så mye som meg det jo...:o

Namba
04-06-10, 13:49
Oppskriften på ostelasagnen finner du på oppskriftsforumet, hyper sin. :) Hvis du ikke er vant til å lage lasagne selv så bør du være obs på at det trengs mye pepper, mer enn til spagettisaus.

Gratulerer så mye med 16 kg! håper det løsner skikkelig for deg nå som du har begynt å spise mer grønt. :)

Namba
04-06-10, 13:53
Elinee. Gratulerer så utrolig mye!!! Krysser fingre og alt jeg har for at det kommer til å gå bra med deg og lille babyen! :)

Jeg er ute av ketose... :( Er forsåvidt planlagt, men kjente jeg ble litt trist i sted når det ikke gjorde utslag på sticksen likevel. Spiste ca 50 gram korbo i går og var likevel i ketose, men i dag vippet jeg ut av mindre.. :rolleyes: Har spist litt lavkalori også, så vekta har jo gått nedover! :) Kommer til å grine i morra når den viser mer igjen... :( Vi har så dårlig råd nå i sommer at jeg har ikke råd til å kjøpe masse ekstra mat til meg selv, og jeg kjente jeg begynte å bli veldig lei også.. Kjente jeg var ute av ketosen i sted siden jeg ble så sulten! Kommer til å savne å ikke kjenne sult gitt... Skal prøve å holde meg til lavkalori lavkarbo så greier ikke forlate dere helt enda. Kryss fingrene for at jeg greier å gå ned mer likevel! Oppdaterer tickeren min til vekta i morres selv om den kommer til å gå opp nå.. Greide nesten 8 kg på ketolyse da, så det er bra! :)
Har du gitt deg med ketolyse nå du? Du er jo bare tre kilo unna målet ditt du din heldiggris.:D

Lullen, du er jo bare to små kilo unna! har du lagt ut bilder? Noen andre som har lagt ut bilder?

wevi
04-06-10, 14:12
Jep!! da var den store utskeiehelga begynt! :) Skal rett og slett gi litt f... og bare kose meg, så får jeg heller vente ei uke eller to med å veie meg. Nå skal jeg ikke sprekke før bursdagen min i august. :)

Mona_K
04-06-10, 14:21
Oppskriften på ostelasagnen finner du på oppskriftsforumet, hyper sin. :) Hvis du ikke er vant til å lage lasagne selv så bør du være obs på at det trengs mye pepper, mer enn til spagettisaus.

Gratulerer så mye med 16 kg! håper det løsner skikkelig for deg nå som du har begynt å spise mer grønt. :)

Takk =)

Mona_K
04-06-10, 14:23
Jep!! da var den store utskeiehelga begynt! :) Skal rett og slett gi litt f... og bare kose meg, så får jeg heller vente ei uke eller to med å veie meg. Nå skal jeg ikke sprekke før bursdagen min i august. :)
Kos deg MASSE =)

Namba
04-06-10, 15:11
Oisann, det hørtes deilig ut. Håper du gjør det med god samvittighet og at du koser deg masse.

Det hadde vært godt med en sånn helg/dag, men for meg er det ikke verdt det føler jeg. Jeg er så gira på å bare bli ferdig som jeg aldri har vært før. Jeg heller nok mot å fortsette på lkhf etter endt kur med en dag i uka hvor jeg spiser det jeg har lyst på. Så gjenstår det bare å se om det fungerer i praksis da.:)

65kgmamma=perfekt
04-06-10, 17:45
Hei jenter :)

I dag når jeg stod opp viste vekta bare 300 gram fra laveste notering. Så jeg har fått av ca 2,7 kg denne uken med alt vannet som følger fra utdrikningslaget i helgen :D Kjempe fornøyd med det :)

Meeeeeeeeeeeeen, tok også en graviditetstest fordi jeg blødde jo konstant når jeg gikk på minipillen, men når jeg kuttet den ut stoppet jeg å blø, så ville bare sjekke at jeg ikke er gravid. Men jeg syns jeg kan se en strek som er meget svak, men testen var gått ut på dato ..
Ei venninne sa at den ville ikke vist positivt viss ikke en er gravid...? At den heller ville ikke vist noen strek selv om man er gravid..?! Vi har alltid vært flink å bruke prev. Men jeg vet at engang var kondomen nesten av og litt vridd, men trodde ikke det var lekket noe ut :rolleyes:

Huff jeg blir kjempe stressa, jeg har jo en datter som akkurat er fylt 9 mnd så var vel ikke helt klar for dette igjen, men viss det er tilfellet så blir jeg jo glad. Men ville jo helst ha klart å nå målet mitt først ...

Noen som har noen tanker eller råd ??

65kgmamma=perfekt
04-06-10, 17:47
Kos deg masse Wevi :D

Gratulerer Mona K!!!! ;) Og Namba!! :D

Mona_K
04-06-10, 18:04
Hei jenter :)

I dag når jeg stod opp viste vekta bare 300 gram fra laveste notering. Så jeg har fått av ca 2,7 kg denne uken med alt vannet som følger fra utdrikningslaget i helgen :D Kjempe fornøyd med det :)

Meeeeeeeeeeeeen, tok også en graviditetstest fordi jeg blødde jo konstant når jeg gikk på minipillen, men når jeg kuttet den ut stoppet jeg å blø, så ville bare sjekke at jeg ikke er gravid. Men jeg syns jeg kan se en strek som er meget svak, men testen var gått ut på dato ..
Ei venninne sa at den ville ikke vist positivt viss ikke en er gravid...? At den heller ville ikke vist noen strek selv om man er gravid..?! Vi har alltid vært flink å bruke prev. Men jeg vet at engang var kondomen nesten av og litt vridd, men trodde ikke det var lekket noe ut :rolleyes:

Huff jeg blir kjempe stressa, jeg har jo en datter som akkurat er fylt 9 mnd så var vel ikke helt klar for dette igjen, men viss det er tilfellet så blir jeg jo glad. Men ville jo helst ha klart å nå målet mitt først ...

Da jeg fant ut at jeg var gravid var streke svak svak blå 3 ganger.. hehe
Ja kan jo være du er gravid kan du ikke bare kjøpe en ny test og så ta den i morgen tidlig ? Nå ble jeg spent her! Blir jo skikelig baby boom her nå hhihi

65kgmamma=perfekt
04-06-10, 18:18
Ja jeg hadde svak svak strek forrige gang også :p Jeg har kjøpte inn flere tester :)

Ana
04-06-10, 18:24
Ja jeg hadde svak svak strek forrige gang også :p Jeg har kjøpte inn flere tester :)
Spennnede!

Og jeg har nettopp kommet fra butikken der de hadde kremfløte til 50% pga datoen.

Mona_K
04-06-10, 18:48
Spennnede!

Og jeg har nettopp kommet fra butikken der de hadde kremfløte til 50% pga datoen.
nam! jordbær med halvpisket krem med litt søtning og en dert kanel;)
Kjempegodt!
Jeg skal nå gå å lage rabarbra kompott med en dert krem i ;)

StegforSteg
04-06-10, 20:00
Hei jenter

Det er kun 18 mnd mellom mine å - og det er nesten perfekt ;) Så hvis du er gravid :heia:

Namba
04-06-10, 20:07
Jeg håper du får svaret du ønsker deg, 65kgmamma. :) Du trenger ikke lure på hva du skal bruke tiden din til hvis du er gravid igjen i alle fall.;) Er det en du har fra før?

Ana
04-06-10, 20:41
Og jeg tar Irish coffee med en masse krem (nevnte jeg hvordan jeg elsker denne livsstilen :) )

65kgmamma=perfekt
04-06-10, 21:53
Det er kun 18 mnd mellom mine å - og det er nesten perfekt ;) Så hvis du er gravid :heia:

Jeg har alltid sagt at jeg vil ha to tette, men hadde tenkt at det skulle være planlagt (kontrollfreak) Hehe. Men om jeg er gravid så blir jeg glad, for jeg ønsker jo flere ;) Men hvis ikke så venter vi nok til målet mitt er i boks tenker jeg .
Jeg håper du får svaret du ønsker deg, 65kgmamma. :) Du trenger ikke lure på hva du skal bruke tiden din til hvis du er gravid igjen i alle fall.;) Er det en du har fra før?

Ja tror nok uansett hva resultatet blir blir jeg glad. Men kanskje litt mer stressa hvis den er positiv, men som sagt ønsker jo å ha flere barn :) Ja for nok å henge fingrene i da ja :) Og så deilig å vite at jeg spiser sunt og rett denne gangen iallefall. Tenker jeg går over på noe ala fedon da.
Ja jeg har en datter fra før :)

65kgmamma=perfekt
04-06-10, 21:53
Og jeg tar Irish coffee med en masse krem (nevnte jeg hvordan jeg elsker denne livsstilen :) )

Elsker denne livsstilen jeg og. Jordbær med fløte og litt splenda! NAM!!

Mona_K
04-06-10, 23:48
Mamma var det du som bodde ved solstrand ? hvis ikke hvem var det ? Vil be om en tjeneste;)

Mona_K
05-06-10, 23:16
jøss ingen som har skrevet noe i hele dag...

Mona_K
06-06-10, 00:50
I like!

Utskeielser
Lavkarbohydratkosthold er det perfekte kosthold å skeie ut på. Grunnen er at lavkarbohydratkosthold fører til en økt fettforbrenning, som ikke går ned før etter flere dager med høykarbohydratkosthold. Det betyr at man kan opprettholde en stor fettforbrenning selv om man innimellom tar en dag med høyere karbohydratinntak. I idrettsfysiologien har man forsøkt å utnytte dette i håp om å forbedre prestasjoner i utholdenhetsidretter. Man har laget en type ”fat loading” regime.

Det starter med at utøverne inntar høyfettkosthold i en periode, slik at fettforbrenningen øker. Når man skal prestere ønsker man å ha så mye energi tilgjengelig som mulig. Derfor er en økt fettforbrenning svært viktig. Aberet med slike høyfettperioder er at de tømmer glykogenlagrene også, som også er en viktig energikilde under fysisk aktivitet. Løsningen har vært å følge opp høyfettperioden med noen dager med høykarbohydratkosthold. Dette fører til en høyere fettforbrenning sammen med fulle glykogenlagre. Man bruker altså en type karbohydratutskeielse etter en høyfettdiett, fordi det ikke påvirker fettforbrenningen så mye. Idrettsutøverne ønsker høyere fettforbrenning for å øke prestasjon, mens overvektige ofte ønsker høyere fettforbrenning for å gå ned i vekt, men mekanismene er de samme.
Man er ikke fortapt om man skal ned i vekt på et lavkarbohydratkosthold, og spiser litt mye karbohydrater en dag. Ketose er egentlig ikke en tilstand selv om vi ofte kaller det det. Det er ikke en magisk grense vi kan krysse for å enten være eller ikke være i ketose. Det er bare snakk om en produksjon av stoffer som er større eller mindre. Dessuten så er det å måle ketonlegemer i urinen bare en indikasjon på hvor mye som bli skilt ut av nyrene, ikke på hvor mye som er i blodet eller hvor mye som blir produsert og brukt.

Jeg oppfordrer ikke her til å gå bananas med karbohydrater annen hver dag, men jeg synes det er viktig å huske at helse er mye mer enn vekt, og et for restriktivt kosthold kan være både tungt og stressende, uten at det gir større vektnedgang. Det verste vi kan gjøre etter en ”sprekk” er å stresse og å få dårlig samvittighet. Det gjør ting bare verre. En sprekk har så lite å si rent fysiologisk at det ikke er noe å bry seg om.

Hilsen Pål
:D

Ana
06-06-10, 10:19
I like too!

StegforSteg
06-06-10, 10:30
Oh ja....jeg liker også :D

Sitter her å er forbanna på nabon. Våkna i halv 4 tiden i natt at jeg klorte meg fast i taket....musikken nede var så høy at det var uholbart. Sendte en sms til han som bor under meg da - og musikken ble skrudd ned, men allikevell ikke slått av og jeg har ligget å hørt på dette skrålet i hele natt! Enda har de ikke gitt seg....

Namba
06-06-10, 12:32
Så kjekt det var å lese om utskjeielser. Jeg har ikke planer om å skeie ut mens jeg slanker meg, men når jeg blir slank så har jeg lyst til å unne meg lørdagskveldskosen. Jeg håper det går bra.

Mona_K
06-06-10, 12:51
jeg snakket med en som var ferdig slanket i natt. Han hadde tatt av 30 kilo og holdt fortsatt vekta. Han lever stort sett i ketose men somregel i helgene sjeiet han ut med en godtepose sa han. Han fortalte også at når han hadde tatt av 20 kilo hadde han dratt til berlin og levd på ekstrem høykarbo i 3 dager. mecen øl godter. Når han kom hjem hadde han tatta enda 900g.
Han sa også at det virket som at når han sjeiet ut så ble han full av vann og ble sulten, men etter noen dager når det gikk over så gikk han enda fortere ned. Men det var han.. Jeg har ikke sjeiet ut ennå jeg heller men planleger å gjøre det når norway rock festivalen er 7-11 juli. Vet ennå ikke om jeg tør men da er det ihvertfall greit å vite disse tingene i forskudd=) 600 g igjen så har jeg tattav meg 17 kilo =) har gått ned noen 100g hvær dag=) lurer på hvor lenge den lykken varer... somregel ikke lenge.. sukk

Mona_K
06-06-10, 12:52
Mamma er du gravid?:D hihi hørtes litt morsomt ut =) venter i spenning

wevi
06-06-10, 15:46
Jeg ble i vertfall kjempeglad!!! Jeg har gomlet pottis og godis og loff i hele går! mmmmmmmmmm.. Men i dag er det tilbake til lavkarbo, og det er helt greit. :) Skal droppe å veie meg på en stund tenker jeg. I dag blir det grillings med coleslaw og spear ribs :)

65kgmamma=perfekt
06-06-10, 21:02
Hei:)

Har vært opptatt i helgen! Men tok test på lørdag og begge var negative så da tror jeg det var pga datoen på den andre som gjorde at den var positiv.

Kjenner at det var litt godt at det gikk den veien, men hadde egentlig vendt meg til tanken på å være gravid igjen. Men det kommer jo til å skje en gang ;)