View Full Version : Hva med en tråd for aprilstartere?
Hei.
Skjønner at det er viktig med fett, og jeg prøver å få i meg fett ved steking, drikker ca 2 kopper te med 1-2 ts cocosa oppi, hver dag. Og ellers litt fløte, CF, litt ost, olje på salat osv. Men jeg står fortsatt stille på vekta. Dvs en dag 1 kg opp, neste dag den samme kg ned. Men ikke videre. En dagsmeny ser ca slik ut:
Frokost omelett av 2 egg med 4 striper bacon, stekt i smør.
Lunsj: Litt forskjellig, men kan være litt grønnsaker, kokt laks, kylling, skinke. 1/2 avocado. 1 kopp te med 1-2 ts cocosa.
Middag: ca 200 gram kjøtt, fisk eller kylling, med enten salat av tillatte grønnsaker, med olivenolje/eller broccoli/blomkål, sopp, fløteskvett.
Kvelds: Sesamkjeks (oppskrift her inne) Ca 0,4 g karbo i en. Smør og litt Brieost. Kopp te med cocosa.
Det er ikke alltid jeg orker noe til kvelden. Drikker ca 3 liter vann hver dag. Bruker ikke kunstig søtning. Er veldig forsiktig med brøderstatninger, har kanskje spist det 6 ganger siden slutten av februar. Ligger på ca 15 g karbohydrater om dagen.
Hva gjør jeg feil? Har utslag på stiksen hver kveld. Trener 3-4 dager i uka, Zumba og på SPENST med diverse. Mange svarer at man bygger muskler, og at det er årsaken til at vekta står stille. Men nå gir jeg opp snart.
HJELP. Takker for alle svar.
Høres litt rart ut det jeg skal foreslå; slutt å veie deg så ofte. Vekten flyr opp og ned på meg også (jeg også veide meg hele tiden i starten). Du kan nesten si at man max skal veie seg hver 7 dag for å se effekten. Nesten vente 2 uker også. Kroppen flyr opp og ned i vekt pga vann og sånt. Slapp av! Så lenge du føler deg i form, har vel ikke vekta så mye å si! :cool: Det finnes mange tråder her inne om vektsstans. Søk og se om du lærer noe. Kanskje du også spiser noe som er en partystopper? Prøv å kutt ut en ting av din meny...
Måler du rundt livet, lår etc? Sikker på at det ikke minker?
Kan slenge meg på denne jeg og. Startet på mandag 12, og synes det er helt surrealistisk. Mistet 2kg allerede og fatter ikke helt hvordan det er mulig, men jeg skal på ingen måte klage. Bare litt bekymret for at det går for fort.
Kan slenge meg på denne jeg og. Startet på mandag 12, og synes det er helt surrealistisk. Mistet 2kg allerede og fatter ikke helt hvordan det er mulig, men jeg skal på ingen måte klage. Bare litt bekymret for at det går for fort.
Kommer ann på hvor overvektig du er. Jo mer lubb du har, jo fortere går det.;) Det vil stabilisere seg etter en måned eller to. Da er det normalt med 0,5 - 1 kg pr uke. Velkommen i gjengen! :p
Litt overvektig er jeg, men ikke overdrevet. Veide 103kg før jeg begynte, men nå er jeg rundt 190cm høy, så det er ikke så ille. Vil i utgangspunktet ned til rundt 90.
Fikk litt panikk i dag tidlig da jeg var på vekta.. opp 1 kg, :mad: selv om jeg er plaget med vann i kroppen og visste at det kunne være svaret, klarte jeg ikke helt å tro det. Jeg ringte en venninne jeg visste hadde sticks og fikk dem, og der var det ikke noe utslag..:confused: Jeg analyserte alt jeg hadde spist, men kunne ikke tenke på noe som var feil.. Så sjekket jeg boksen med sticks, utgått på dato.. Jeg fattet nytt håp og nærmest løp til apoteket, der kjøpte jeg nye sticks, og hadde kjempe utslag! Puh..:)
:rolleyes: Dagens lille læresetning til meg selv: Vei deg en gang i uka, for maken til fustrasjon... :cool: Tirsdag er min veiedag!
Fikk litt panikk i dag tidlig da jeg var på vekta.. opp 1 kg, :mad: selv om jeg er plaget med vann i kroppen og visste at det kunne være svaret, klarte jeg ikke helt å tro det. Jeg ringte en venninne jeg visste hadde sticks og fikk dem, og der var det ikke noe utslag..:confused: Jeg analyserte alt jeg hadde spist, men kunne ikke tenke på noe som var feil.. Så sjekket jeg boksen med sticks, utgått på dato.. Jeg fattet nytt håp og nærmest løp til apoteket, der kjøpte jeg nye sticks, og hadde kjempe utslag! Puh..:)
:rolleyes: Dagens lille læresetning til meg selv: Vei deg en gang i uka, for maken til fustrasjon... :cool: Tirsdag er min veiedag!
Hei, jeg opplevde noe av det samme med vekta idag, opp 600 gram fra igår, selv om jeg er i ketose (var det i går kveld,iallefall). Jeg mener å ha lest flere som opplever dette etter at "vannet er gått", tror det er fordi kroppen nå har helt tømt karbolageret, og kroppen starter omstillinga til ren fettforbrenning. Dermed bruker kroppen litt tid på å justere seg. Det er nå iallefall min teori....
Hei!
Jeg startet egentlig i mars jeg da, men i og med at det var like før månedsskifte så kan jeg vel være med her?
Snart ferdig med min første uke og er kjempespent før veiing i morgen.
Hei er helt ny her, hvordan får man sånn weight loss ticker som du har? :D
Kommer ann på hvor overvektig du er. Jo mer lubb du har, jo fortere går det.;) Det vil stabilisere seg etter en måned eller to. Da er det normalt med 0,5 - 1 kg pr uke. Velkommen i gjengen! :p
Hei kanskje du kan hjelpe meg hvordan jeg får sånn weight loss ticker på profilen min. har laget en, men så... skjønner jeg ingenting :D
arnakristin
15-04-10, 21:10
Hei kanskje du kan hjelpe meg hvordan jeg får sånn weight loss ticker på profilen min. har laget en, men så... skjønner jeg ingenting :D
Det er nok denne du leiter etter
Ticker Factory . en guide (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879)
Første uke unnagjort, minus 2,4 kg. Kjempefornøyd. Merker at mine største utfordringer er å drikke nok vann og få i meg nok fett. Noen gode tips? Har ikke u-stix men merker en tørr, merkelig smak i munnen. Kan jeg regne med å være i ketose? Ser at det er mange positive opplevelser her inne. Inspirerende:)
Gratulerer! Kjempebra! :)
Jeg målte meg for noen uker siden, men rota bort tallene. Tror jeg må måle på nytt i morgen og så jeg har noen tall og gå ut ifra.
Takk=):cool:
et tips om du har exell på dataen har lagt inn alle mål der jeg.. åsså logg førere jeg dem fra uke til uke=) :D
Siden april 2009 har jeg vært på slanker'n. Først med omlegging av kosthold og begynte med trening. Et av mine delmål var å nå under 100 kg til påske (klarte det ikke med +5kg. vel vel, var nesten) og et annet delmål var at innen et år skulle jeg få plass i en kul fancy skinnjakke som jeg har brukt 3 ganger "da jeg var tynn". Da vekten stoppet opp på 110 kg i høst - uansett hvor mye jeg trente og spiste "sunt" - ble jeg tipset om lavkarbo av legen. Da startet ting å skje.
I går ryddet vi fra sommer- til vinterklær og jeg fant frem skinnjakken. Jeg gjemte meg på badet og tok den på. GJETT HVEM SOM HAR KLART DELMÅLET SITT!!! Ok ok, den er pittelitt trang enda ved armene (men ikke voldsomt, det går lissom) - men magen og alt annet går rett inn som hånd i hanske. LYKKE! Nå venter jeg bare på å klomme under 100 kg (-3 kg til neste veiing, og jeg gir meg skakke over!):cool:
Næmmen i all verden Eyeshock - er det flere som er våkne på denne tiden??:p Godt jobba iallfall - jeg har en bolero (kort jakke) jeg MÅ inn i - for den hører til brudekjolen min og jeg gifter meg i slutten av mai... Får håpe jeg når målet mitt jeg også!!!!!!!!!!
Næmmen i all verden Eyeshock - er det flere som er våkne på denne tiden??:p
Nattevakt - life is good!
hehe.. Takk for kompliment. Gleder meg til den sitter helt peeeeerfekt. hehe. Kommer hvertfall inn i den, det er det viktigste.
Gratulerer Eyeshock!! :D Det kan jeg tenke meg var en deilig følelse! Bra jobbet! :D
Selv har jeg gått ned 0,6 kilo denne uken, noe jeg er knallfornøyd med. :D Jeg går veldig tregt ned i vekt, så over en halv kilo er mye for meg. Dessuten er målet mitt en halv kilo i uka, så da har jeg klart ukens mål.
KNALLBRA START PÅ HELGA! :D
Siden april 2009 har jeg vært på slanker'n. Først med omlegging av kosthold og begynte med trening. Et av mine delmål var å nå under 100 kg til påske (klarte det ikke med +5kg. vel vel, var nesten) og et annet delmål var at innen et år skulle jeg få plass i en kul fancy skinnjakke som jeg har brukt 3 ganger "da jeg var tynn". Da vekten stoppet opp på 110 kg i høst - uansett hvor mye jeg trente og spiste "sunt" - ble jeg tipset om lavkarbo av legen. Da startet ting å skje.
I går ryddet vi fra sommer- til vinterklær og jeg fant frem skinnjakken. Jeg gjemte meg på badet og tok den på. GJETT HVEM SOM HAR KLART DELMÅLET SITT!!! Ok ok, den er pittelitt trang enda ved armene (men ikke voldsomt, det går lissom) - men magen og alt annet går rett inn som hånd i hanske. LYKKE! Nå venter jeg bare på å klomme under 100 kg (-3 kg til neste veiing, og jeg gir meg skakke over!):cool:
Åhhhh, lykke å komme inn i et etterlengtet plagg:D Det gir en skikkelig booost til motivasjonen! Jeg har en søster som sliter med samme vektproblem som meg, og hun driver også på og pøser på med masse trening og "sunn" mat....Og går ikke ned et gram. Jeg kan med 100 % sikkerhet si at hun også er insulinresistent, men jeg har ikke fått overbevist henne om å gå over til lavkarb enda. Burde vel vise henne din historie (og andre som har lignende her inne).
Selv har jeg gått ned 0,6 kilo denne uken, noe jeg er knallfornøyd med. :D Jeg går veldig tregt ned i vekt, så over en halv kilo er mye for meg. Dessuten er målet mitt en halv kilo i uka, så da har jeg klart ukens mål.
KNALLBRA START PÅ HELGA! :D
Jippi:p:p:p God start på helga, ja:D
Høres litt rart ut det jeg skal foreslå; slutt å veie deg så ofte. Vekten flyr opp og ned på meg også (jeg også veide meg hele tiden i starten). Du kan nesten si at man max skal veie seg hver 7 dag for å se effekten. Nesten vente 2 uker også. Kroppen flyr opp og ned i vekt pga vann og sånt. Slapp av! Så lenge du føler deg i form, har vel ikke vekta så mye å si! :cool: Det finnes mange tråder her inne om vektsstans. Søk og se om du lærer noe. Kanskje du også spiser noe som er en partystopper? Prøv å kutt ut en ting av din meny...
Måler du rundt livet, lår etc? Sikker på at det ikke minker?
Tusen takk for svar. Ja, jeg måler kroppen. Denne uka ikke ned noe der heller. Jeg har ca 16 kg jeg vil ned. Har lest mye ang dette problemet, og ser jo at mange sliter med det samme. Jeg sier til meg selv av jeg ikke skal veie meg hver dag, men klarer ikke la være:mad:. Mannen min gjemmer vekta i garasjen når han blir lei av gnålet mitt:(. I går gikk jeg ned 200 gram, og i dag opp 500 gram. Har lest boka til Torkil Andersen mange ganger, og har fulgt alle råd. Kuttet ut tomater, kunstig søtning, brøderstatninger. Spiser ren mat, lite meieriprodukter osv. Vel, jeg vet ikke hva mer som skal til. Jeg trives jo med maten og at man kan spise seg passe mett til alle måltider, men bonuset skulle jo være å gå ned i vekt da.
Ha en god helg alle sammen:)
Har du prøvd å gå ned i vekt på annen måte? For det finnes faktiske flere måter som fungerer. Og når det er så mye du ikke liker av det som man oftest spiser og drikker, så er kanskje det greit å prøve noe annet?
Men for all del, finnes mye igjen som du skal spise og, men det krever kanskje litt mer innsats for å finne oppskrifter o.l.
Ja, jeg har prøvd masse annet i mange år, med å spise bare frukt, ikke fett, ikke karbo eller fett, masse proteiner, bare frukt og grønnsaker, nutrilett osv osv..... Har aldri gått ned et gram, dessverre......Det siste året har jeg heller ikke spist noe særlig - kanskje to knekkebrød til frokost og en kotelett med to poteter til kvelds - og enda har vekta økt med minst 6 kg :( jeg har fulgt alle råd med å forbruke mer kalorier enn man får i seg, og i følge legen min burde vekta mi vært halvert på den måten jeg har holdt på...... Jeg har også sjekka stoffskifte og alt som kan sjekkes med blodprøver, men ingen svar har kunnet løse gåten om hvorfor jeg ikke går ned i vekt......min teori er at jeg har spist så lite over så lang tid, at kroppen faktisk samler opp det den får i seg, i stedet for å forbrenne det....
MEN, siden onsdag morgen har jeg nå gått ned 1,9 kg, jeg klarer ikke å spise mye om gangen, men noe riktig må jeg ha gjort, for om jeg har kutta ut mat i en uke eller to tidligere, så har jeg fortsatt ikke gått ned et gram ;) Tror jeg har fått i meg ca 10g karbo om dagen både onsdag og torsdag - i dag har jeg fått i meg 2g hittil......
Jeg bøyer meg i støvet!!!
Det står respekt av det du har oppnådd.:)
Jeg har kjøpt sånne atkins barer jeg nå.. Det ble en bar i stedet for frokost fordi jeg forsov meg.. Det går vel bra å spise disse barene? Er vel ikke noe lureri.. Jeg tok stix og jeg er i ketose som bare dt:)
arnakristin
16-04-10, 22:53
Jeg har kjøpt sånne atkins barer jeg nå.. Det ble en bar i stedet for frokost fordi jeg forsov meg.. Det går vel bra å spise disse barene? Er vel ikke noe lureri.. Jeg tok stix og jeg er i ketose som bare dt:)
Atkins barene bør kun brukes som krisemat løsning, da de innholder forholdsvis mye søtningsmidler. Som du sikkert har fått med deg så kan søtningsmidler trigge søthungeren i tillegg til at det også er en av de berømte partystopperne.
arnakristin
16-04-10, 23:08
Første uke unnagjort, minus 2,4 kg. Kjempefornøyd. Merker at mine største utfordringer er å drikke nok vann og få i meg nok fett. Noen gode tips? Har ikke u-stix men merker en tørr, merkelig smak i munnen. Kan jeg regne med å være i ketose? Ser at det er mange positive opplevelser her inne. Inspirerende:)
Hei,
Høres ut som du har fått den berømte ketose-ånden…
Vann: mange bruker vannflaske da de mener at lett tilgjengelighet hjelper på å øke vanninntaket. Du kan eventuelt også drikke farris. Andre igjen har en skive sitron ol. i vannet.
Her er noen tråder om hvorfor fett og vann er viktig:
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104)
Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23555)
Er fett og ketose farlig (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503)
Hvorfor fettholdig kost øker fettforbrenningen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23531)
Her er en av veldig mange tråder vedrørende hvordan få i seg nok fett:
Hvordan får dere i dere nok fett (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32585)
arnakristin
16-04-10, 23:37
Ja, jeg har prøvd masse annet i mange år, med å spise bare frukt, ikke fett, ikke karbo eller fett, masse proteiner, bare frukt og grønnsaker, nutrilett osv osv..... Har aldri gått ned et gram, dessverre......Det siste året har jeg heller ikke spist noe særlig - kanskje to knekkebrød til frokost og en kotelett med to poteter til kvelds - og enda har vekta økt med minst 6 kg :( jeg har fulgt alle råd med å forbruke mer kalorier enn man får i seg, og i følge legen min burde vekta mi vært halvert på den måten jeg har holdt på...... Jeg har også sjekka stoffskifte og alt som kan sjekkes med blodprøver, men ingen svar har kunnet løse gåten om hvorfor jeg ikke går ned i vekt......min teori er at jeg har spist så lite over så lang tid, at kroppen faktisk samler opp det den får i seg, i stedet for å forbrenne det....
MEN, siden onsdag morgen har jeg nå gått ned 1,9 kg, jeg klarer ikke å spise mye om gangen, men noe riktig må jeg ha gjort, for om jeg har kutta ut mat i en uke eller to tidligere, så har jeg fortsatt ikke gått ned et gram ;) Tror jeg har fått i meg ca 10g karbo om dagen både onsdag og torsdag - i dag har jeg fått i meg 2g hittil......
Hei,
Hvorfor ligge så lavt som 10 kh? …mange opplever at de må opp i 15-20 for optimal vektnedgang, noen få må også i overkant av 20 kh pr dag. Viktig å få i seg nok grønnsaker… og husk å ta vitamintabletter.
Dersom du har problemer med å få i deg nok kh så varier med noen grønnsaker med litt høyere kh innhold som for eksempel rød paprika. Prøv også å få i deg litt grønnsaker til alle måltidene.
Vil bare nevne at stress, sykdom, medisiner, søvnmangel er faktorer som kan være med på å hindre vektnedgang. Jeg sliter med kroniske smerter, har dårlig søvnkvalitet og nå også betennelser å slite med og til tross for at jeg er i ketose og har fortsatt 10-15 kg å kvitte meg med før jeg kan anse meg for normalvektig så har vekta nå stått stille i 1 år og 7 måneder.
Hei,
Hvorfor ligge så lavt som 10 kh?
Egentlig bare tilfeldig, det jeg har valgt å spise har hatt 0-1 i kh.....ikke gjort med vilje, så derfor har det blitt litt kh på kvelden, og hadde rød paprika i omeletten her en dag :)
Lurer også på om folk er interessert i en egen veietråd for oss aprilere? At vi har ett innlegg hver som vi redigerer etter som ukene går? Jeg synes det måtte være kjempeinspirerende og se hva dere andre får til!!:)
ja jeg er interessert i det. http://babyporten.no/forum/images/smilies/jupp.gif
Lettere å holde oversikt.
Må bare skryte litt av meg sjøl, eg har ikkje veie dag før i morra, men måtte snike litt på vekta i dag! Er fortsatt på 1.veka, men har faktisk gått ned 6kilo :D Så hærlig å sjå at det virka :)
Må bare skryte litt av meg sjøl, eg har ikkje veie dag før i morra, men måtte snike litt på vekta i dag! Er fortsatt på 1.veka, men har faktisk gått ned 6kilo :D Så hærlig å sjå at det virka :)
Er det virkelig mulig? :eek: Det må være fantastisk for deg!:) Gratulerer! :)
Heisann:)
Jeg skal begynne imorra, og gleder meg egentlig veldig:D
Mannen skal også være med, så det gjør det hele enda bedre.
Etter mye tull med mat opp igjennom både på ene og andre enden av skalaen, har jeg bestemt meg for å prøve ketolysekuren og så omlegge til lavkarbo etterpå. Har stor tro på tankegangen bak denne måten å spise, så det skal bli spennende å se hvordan det går!
Vi levde på lavkarbo en stund for noen år siden pga helsen, men var ikke motivert til å fortsette. Den gangen var jeg altfor fokusert på hva jeg mistet og ikke kunne spise enn alt man faktisk KAN spise!
Hei! :)
Tenkte det kunne vært spennende å ha en aprilstarter tråd, slik at vi kan motivere, dele erfaringer og rett og slett ha det trivelig. For vi skal jo tross alt gjennom det samme samtidig:)
I morgen braker det løs for min del. Da erstattes brusen med vann, godteri med grønnsaker;). Tiden med med tårer i øyne etter å ha sett seg i speilet og nedturen etter og ha gått opp på vekta er nå fordi! Om du er interessert i å være med på denne tråden så er det bare å slenge seg på! :)
Med vennlig hilsen en veldig motivert kvinne!!
Jeg er gjerne med her :D
Har ikke riktig startet enda, men håper å starte i slutten av denne uka...
Jobber med å motivere meg 100%
Henger meg på her:)
Endelig er det fart på sakene igjen. -0,6 kg den siste uka! :D
JUHUUUUUUUUUUU!!! Endelig er jeg under 80 kg!!!!! Nærmere bestemt 79,9.... Da har jeg gått ned 800 gr denne uka! En psykologisk sperre er brutt:D Føler jeg fikk uttelling for en sykkeltur på 2,5 mil lørdag:).
Så flinke dere er :klem:
Jeg har veiedag på fredag, men blir litt hekta og bare mååååå sjekke når jeg er på badet :o Jeg startet på onsdag, så har ikke holdt på en hel uke enda, men resultatene er oppløftende hittil :)
I dag viste vekta 75,8 - det er 2,8 kg ned på under en uke hittil http://www.skravlelatte.no/images/smilies/eusa_angel.gif Av en eller annen merkelig grunn, så føler jeg meg allerede mye slankere, he he, men det er jo ikke mye som er borte da, så sikkert mest psykisk http://www.skravlelatte.no/images/smilies/knegg.gif Uansett, så ser det ut til at ketose virker, selvom jeg antagelig ikke får i meg altfor mye fett...... Men, når vekta går nedover så får jeg jo mer motivasjon! Har jo bare kutta ut brød, knekkebrød, pasta, ris og poteter - resten av det jeg spiser er jo som jeg alltid har gjort, verken mer eller mindre - eller jo, spiser mye mer egg enn jeg pleier http://www.skravlelatte.no/images/smilies/eusa_angel.gif 700 g ned fra lørdag - enda jeg faktisk spiste et knekkebrød med fløtemysost i går http://www.skravlelatte.no/images/smilies/bluss.gif og fikk mensen http://www.skravlelatte.no/images/smilies/biggrin.gif Blir litt småsprø av den smaken i munnen da......
Hurra!!! Endelig går det nedover igjen!!! Ned 300 g fra forrige mandag - ikke så mye men etter å ha stått stille i en laaaang uke og langt ut i forrige uke så er jeg bare kjempeglad for at noe skjer igjen!! :)
I dag var det veiedag, ned 1 kg denne uken. Er veldig fornøyd ettersom jeg hadde så stor vektnedgang første uken. Så lenge stixene mine slår ut er jeg fornøyd. I går spiste jeg et lite sånn freia påskeegg, 17,5 g karbohydrater.. Men det har ikke hatt noen utslag på stixene så jeg er fornøyd:-)
Er det noen som kunne fikset sånn veietråd? Jeg er så dårlig på det, bare flaks at jeg klarte å starte denne tråden:p
Ned 1kg denne uka :) Skal begynne å trene litt igjen nå også så blir spennende å se resultater da, greit å få strammet opp litt :)
Er det noen som kunne fikset sånn veietråd? Jeg er så dårlig på det, bare flaks at jeg klarte å starte denne tråden:p
Har åpnet en veietråd nå. :)
Så flinke der er!!
venter et par-tre dager før jeg veier meg jeg:)
Bollerusken
19-04-10, 10:56
Jeg blir gjerne med, startet opp forrige mandag og synes det har gått bra denne uken.
Lurer på hvordan dere får de fine linjalene deres inn her...Har funnet siden og laget meg en, men finner den ikke igjen og fikk den heller ikke inn her da jeg prøvde :o. Noen som kan hjelpe? Å visualisere vekttap er god hjelp.
Jeg blir gjerne med, startet opp forrige mandag og synes det har gått bra denne uken.
Lurer på hvordan dere får de fine linjalene deres inn her...Har funnet siden og laget meg en, men finner den ikke igjen og fikk den heller ikke inn her da jeg prøvde :o. Noen som kan hjelpe? Å visualisere vekttap er god hjelp.
Se to innlegg opp:);)
Beklager, tok feil. Du må gå inn på endre signatur, og kopiere over til signaturen din. Skal være noen som har lagt inne en link med oppskrift i et tidligere innlegg her.
Er ikke vanskelig, se her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879
Veiedag! Har trent lite og ikke sjekket vekten, så jeg var spent. Men -800g er ikke dårlig uten trening:) Veier nå 102,2.. Kanskje gi meg 2-3 uker så er jeg under tresifret?:D
Skjønner nesten ikke hvordan dere har disiplin til å ikke veie dere daglig jeg. Klarer nesten ikke la være.
Bollerusken
19-04-10, 11:30
:stortsmilJeg er under 100 og kjempefornøyd! Lenge siden sist, det gir motivasjon til å stå på. Det er enklere enn jeg trodde å kutte karbo. Funker helt fint når jeg spiser sammen med mann, tre barn, hund og hybelkaniner...
Gratulerer til alle dere superflinke slankere. :):):)
Har lest gjennom innleggene og kjenner at jeg får prestasjonsangst, har veiedag i morge, men vekta mi går opp og ned som en jojo..:confused:
Skal på spinn nå så håper jeg det hjelper til i morgen, dt er så mye lettere når vekta kryper nedover. Men pytt, man må ikke være pessimist, før eller senere skal de kiloene vekk!
Ha en fin kveld..:D
Hei!
Slenger meg på her. Startet i dag og skal ta av 10kg. Har gått på Ketolyse før med nesten 20kg vekttap, så jeg vet at det fungerer.
Er ikke sikkert jeg er mye innom, men ville bare gi et livstegn til Aprilgjengen! Lykke til til alle sammen og meg selv!!!! :-)
Ja da var det som jeg fryktet, har gått OPP et kilo siden forrige uke.:mad:
Føler at kroppen ikke klarer å slippe vannet, er stiv i beina og litt støl i resten av kroppen. Er det noen som har vært borti det samme?
Fra i dag skal jeg ta et par skjeer med olje om morgenen så får vi se, har vært i ketose hele uka.:rolleyes:
Gode råd mottas med takk.;)
Ja da var det som jeg fryktet, har gått OPP et kilo siden forrige uke.:mad:
Føler at kroppen ikke klarer å slippe vannet, er stiv i beina og litt støl i resten av kroppen. Er det noen som har vært borti det samme?
Fra i dag skal jeg ta et par skjeer med olje om morgenen så får vi se, har vært i ketose hele uka.:rolleyes:
Gode råd mottas med takk.;)
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Gratulerer til alle dere superflinke slankere. :):):)
Har lest gjennom innleggene og kjenner at jeg får prestasjonsangst, har veiedag i morge, men vekta mi går opp og ned som en jojo..:confused:
Skal på spinn nå så håper jeg det hjelper til i morgen, dt er så mye lettere når vekta kryper nedover. Men pytt, man må ikke være pessimist, før eller senere skal de kiloene vekk!
Ha en fin kveld..:D
Har du vært og trent kan det være nok til at kroppen holder på vannet! Men treninga får du igjen for litt senere, skal du se:)
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Jeg er også veldig stiv i bena, kan nesten ikke gå! Har pøst på med ekstra magnesium de siste dagene, så håper det går over snart.
For meg har det mye å si hvor i mdn jeg er når det kommer til vannmengde i kroppen. Nå fremover kommer jeg til å ha mye vann i kroppen, så slipper det forhåpentligvis om en to-tre uker. :rolleyes:
Jeg har gått ned 600 gram. Litt skuffet, trodde man gikk ned mest de første 2-3 ukene. Men gikk ned 2 cm til rundt midjen da..
jeg gikk bare ned 400 gram, MEN har ikke vert på do på 3 dager..:o
Pluss at jeg kjenner jeg har fått mye vann i kroppen. Ikke så rart siden det er blitt mye salt i d siste.
Nå trenger jeg hjelp og støtte!! Jeg sliter maks om dagen og ser ingen annen løsning enn å spise karbo resten av uka... Jeg er på skole denne uka, og har studenthybel med kjøkken som jeg deler med to andre. Kjøkkenet er så utrolig skittent at jeg ikke orker å gå inn dit en gang, langt mindre oppbevare og lage mat der. I kantina har de kun brødmat og salatbuffet uten proteiner.. Bruker som oftest å kjøpe middag der, men i går var det taco og i dag var det fiskegrateng og jeg tok ikke sjansen noen av dagene.
Dermed har jeg siden søndags ettermiddag spist fire egg, 100 gr salami, 100 gr ost, to salater med tomat, agurk og rømme og en halv kylling. Jeg ser virkelig ingen andre muligheter nå! Jeg har ikke tilgang til stekeovn eller mikro, siden alt er så skittent. Maten min henger i en pose utenfor vinduet (takk og lov at man bor i nord-norge..) og jeg prøver å holde meg gående på ingenting. I tillegg er det laaange skoledager som setter høye krav til konsentrasjon. Og brødhylla butikken borti veien kommer stadig nærmere...
Hvis jeg skeier ut vet jeg at jeg kommer til å spise mye brød (grovt, men likevel) og sikkert noe sjokolade. Jeg kommer nok likevel til å spise lavkarboalternativene hvis jeg finner noen. Jeg vet også at det er over på fredags ettermiddag, da kommer jeg hjem igjen og er tilbake på lavkarbo. Det er helt grusomt å gå rundt slik som dette, jeg er svimmel, kvalm, trøtt og føler meg helt elendig. Jeg vil jo ned i vekt, men jeg tror ikke dette er den riktige måten å gjøre det på. Jeg sulter og døyer sulten med masse vann og null næring. Kroppen er på tur inn i seriøst sparebluss og jeg fungerer ikke. Og jeg vil heller ha en kontrollert sprekk enn å bare plutselig kaste meg over alt jeg finner fordi jeg dør av sult....
arnakristin
20-04-10, 21:06
Hei,
Da ville jeg i alle fall holdt meg unna de verste kh bombene, dersom du begynner for eksempel å spise mye brød, uansett hvor grovt det er, så kan du oppleve å bli skikkelig uvel.
Finnes det en butikk i nærheten med varm matdisk? Grillede kyllinglår og koteletter har vært greie nød løsninger… Jeg har også tydd til Gildes fleskepølse som krisemat…
Håper andre stuper innom med noen geniale råd, ikke bra å bli sjuk av høykarbo heller når en er på skolen.
Gått på kur en uke nå, og skal veie meg i morgen, spent på om det er noe resultat:p Lurte på hvordan man merker at "vannet slipper"???:confused:
Gått på kur en uke nå, og skal veie meg i morgen, spent på om det er noe resultat:p Lurte på hvordan man merker at "vannet slipper"???:confused:
Når du ikke kan være mer enn 2 min unna en do;)
Når du ikke kan være mer enn 2 min unna en do;)
Hehe, ja jeg springer en del på do, men så drikker jeg jo en hel del vann om dagene og da:)
Jeg er ny her inne, begynte på ketolyse i går:) Det går så langt bra, vi er tre venninner som skal backe hverandre og gå turer sammen.
Jeg lurte på hvor dere fikk tak i de lekre BMI og vektreduksjon målerne som dere har nederst på siden? Jeg vil også ha!
Ellers er jeg veldig glad for et knallbra forum!
Nå har jeg levd uten brød, pasta, ris, poteter, frukt osv i en uke - resultatet er -2,6 kg :) Har veid meg litt for ofte da, for jeg har gått opp igjen 200g siden søndag.......har sjekka hver kveld at jeg er i ketose :)
Jeg lurte på hvor dere fikk tak i de lekre BMI og vektreduksjon målerne som dere har nederst på siden? Jeg vil også ha!
Hvis du går inn her: http://tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php så kan du lage deg en - når den er ferdig bare kopierer du den bbCode som kommer opp langt nede på siden, og limer inn i signaturen din her :)
Jeg tror jeg fikk til noe, så jeg tester med en melding her nå:)
Tusen takk, Flippy!
Jaha, det gikk ikke... Men nå prøver jeg igjen!
Der ordna det seg gitt! Nå laga jeg jo noen unødvendige innlegg her da...
Går det an å slette innlegg?
Der var det i orden, ja :) Bare hyggelig å kunne hjelpe :)
Jeg fikk også et tips, at man ikke skal skrive komma, men punktum i den vekt-greia, ellers kommer det bare hele kilo.....
Hei hei alle sammen=)
Håper det går bra med alle sammen. Med meg går det bra med, jeg tenker ikke noe på det at jeg går på lavkarbo lenger.. det er liksom blitt en fin livsstill. Idag til frokost stekte jeg egg og bacon, samboeren min fikk også med brød under.. Han var storfornøyd med en slik frokost på en onsdag! :) Til helga skal jeg slå ut håret, noe som jeg ikke har gjort på leeenge.. Så da blir det sprit med cola light/sprite zero, og ikke noe junk mat fra byen:)
velkommen alle nye medlemmer, det er så koselig å være flere om samme mål:) Hvordan har det fungert så langt for dere?
Jeg henger meg på! Startet i går..
Jeg har veiedag tirsdag og i går viste den -0,6 kilo. Men klarte ikke dy meg, og veide meg i dag også. Nok -0,5 til fra i går.
Noen som vet grunnen til at det kan bli sånn, og hva skal jeg følge? Var veldig fornøyd i dag, for da gikk jeg faktisk ned -1,1 i stedet, men jeg registrerer det ikke..
Jeg har veiedag tirsdag og i går viste den -0,6 kilo. Men klarte ikke dy meg, og veide meg i dag også. Nok -0,5 til fra i går.
Noen som vet grunnen til at det kan bli sånn, og hva skal jeg følge? Var veldig fornøyd i dag, for da gikk jeg faktisk ned -1,1 i stedet, men jeg registrerer det ikke..
Hvis du nettopp har begynt med ketolysekuren er det fordi du mister mye vann.. Første uka mistet jeg 4,4 kg.. utrolig motiverende!
Hei, jeg henger meg på jeg også. veier meg hver onsdag.
1 uke 81.4 kg
Jeg har liksom stoppa opp helt føler jeg, ligger og vaker mellom 75,5 og 76,5 og har gjort det lenge.
Egentlig så stresser jeg ikke så mye med det, men skulle gjerne ha gått ned 5-6 kilo til innen August. Burde jo klare det! :)
Jeg spiser litt for lite karbohydrater de aller fleste dager, så skal prøve å øke litt der i form av grøntfør og kutte ut min kjære pepsi max for å se om det skjer noe.
Drikker ikke mye av det, men et par dl om dagen blir det jo.
Jeg trener daglig og føler meg ellers helt topp, så fordelene ligger jo strødd rundt meg uansett, da!
Synes alle er så flinke og flotte! Dette er jo egentlig veldig HERLIG!!!!!!!!:D
Jeg sliter litt med å spise NOK i det hele tatt, jeg..... Finnes jo ikke sulten og hater å lage mat, det skal helst være ferdig på 10 minutter og allerede etter en uke er jeg drittlei både egg, kokt skinke og ribberull....... Og så blir jeg sprø av den smaken i munnen - jeg jobber i butikk (er selvstendig) og føler at jeg må ha noe i munnen hele tiden, fordi det bare er jeg her.....kan jo ikke stå og puste dårlig ånde rett på kundene, men hva skal man putte i brødhullet da, når sukkerfri tyggis og sukkertøy er 'nei' :(
Jeg sliter litt med å spise NOK i det hele tatt, jeg..... Finnes jo ikke sulten og hater å lage mat, det skal helst være ferdig på 10 minutter og allerede etter en uke er jeg drittlei både egg, kokt skinke og ribberull....... Og så blir jeg sprø av den smaken i munnen - jeg jobber i butikk (er selvstendig) og føler at jeg må ha noe i munnen hele tiden, fordi det bare er jeg her.....kan jo ikke stå og puste dårlig ånde rett på kundene, men hva skal man putte i brødhullet da, når sukkerfri tyggis og sukkertøy er 'nei' :(
Ja, jeg sliter litt med matmengde jeg også, men MÅ jo spise i løpet av dagen!
Jeg driver også butikk og har vært litt "åndeplaget", men jeg har en boks med kanel lett tilgjengelig, så når jeg føler det blir for ille tar jeg bare og hiver innpå en liten klype. Funker veldig bra!
Brukte noe fribol i begynnelsen, men ble litt uggen i magen av det? Vet ikke om det bare var innbillning, men har iallefall kutta det ut.
Men nå etter noen uker er ånden på bedringens vei føler jeg, ikke SÅ kjip som den var med en gang.
Her går det kjempefint, er i ketose og går ned:) Bruker mye mer tid enn vanlig på å lage mat,merker jeg, men jeg har jo tida til det. Fint å ha middag laget fra bunnen hver dag! Mannen har også begynt med lavkarbo (light versjon:rolleyes:), og oppdaget til sin overraskelse at vinterfrakken plutselig passet! Magen hans er også mye bedre, og jeg har merket meg han er i mye bedre humør enn vanlig;), så nå er motivasjonen hans heldigvis på topp. Han trenger kostomleggingen like mye som meg.... Tenåringen spiser stort sett det han får, med litt ris eller pasta til en gang i blant!
Hei.
Jeg vil også være med. Starta i dag jeg. Kan det være mulig at kroppen kvitter seg med vann allerede nå??! Mye do springing i dag.:p
Har et mål om å gå ned 20 kg. Har aldri vært på kur før så dette blir spennende. Er topp motivert:)
Hvis du nettopp har begynt med ketolysekuren er det fordi du mister mye vann.. Første uka mistet jeg 4,4 kg.. utrolig motiverende!
oj...det var veldig mye, og spesielt med tanke på at du ikke har så mange kilo du skal ned:-)
Har gått to uker på kuren nå jeg. Mistet 2,3 kilo første uka. Men synes rart at en halv kilo mindre i dag enn i går. Men det kan så klart være forskjellige grunner til det.. Gikk på denne kuren for 3 år siden. Da gikk jeg ned 10 kilo på 3 måneder, og kom ned dit jeg ønsket.
Men denne gangen har jeg dobbelt så mye å ta av. Svangerskapskilo, litt kjedespising mens jeg var sykemeldt under svangerskap og kilo ved blant annet røykeslutt. I tillegg har jeg pcos. Men har tatt mer fatt i dette nå, og skal få det skikkelig utredet hos lege og gynekolog. Gleder meg:-)
Her går det så det suser. Allerede ned nye 2 kg siden mandag, meeeeeeeen...
Jeg skal på husmorferie i helga!:D:eek:
Så nå planlegger jeg hva slags mat jeg skal ha med og hva slags mat jeg skal spise. Skal til Trondheim og møte gamle gode venner. Blir sååå koselig!
Så jeg planlegger å spise ketogent så mye som mulig og være forsiktig med alkohylene, så får vi se hva vekta sier på mandagen igjen... Blir vel en såkalt planlagt sprekk, også prøver jeg å la den få så lite betydning som mulig.
Har bestilt EA Sports Active til Wii'en og prøvde i sta. Morsomt, og bra med lavintensitetstrening for sånne som meg (les dårlig kne og hjertesykdom.)
Så da blir jeg vel å holde på med den innimellom, og wii fit som jeg har fra før, også kommer Jillian Michaels sin dvd i posten om noen dager. Moro å trene hjemme!
Ja, jeg sliter litt med matmengde jeg også, men MÅ jo spise i løpet av dagen!
Jeg driver også butikk og har vært litt "åndeplaget", men jeg har en boks med kanel lett tilgjengelig, så når jeg føler det blir for ille tar jeg bare og hiver innpå en liten klype. Funker veldig bra!
Brukte noe fribol i begynnelsen, men ble litt uggen i magen av det? Vet ikke om det bare var innbillning, men har iallefall kutta det ut.
Men nå etter noen uker er ånden på bedringens vei føler jeg, ikke SÅ kjip som den var med en gang.
Takk for tips :) Og, er det sånn at ånden blir bedre etter hvert? *håpe, håpe*
Takk for tips :) Og, er det sånn at ånden blir bedre etter hvert? *håpe, håpe*
For meg var det hvertfall det.. De første 10 dagene luktet det ille synes jeg, og jeg smakte det også.. -fribol var redningen min, fikk ikke noe ubehag ved å bruke det.. Jeg pusser tennene 2 gr daglig, og bruker listerin munnvann(den dreper alt)!
[quote=kalla82;865690]oj...det var veldig mye, og spesielt med tanke på at du ikke har så mange kilo du skal ned:-)
quote]
Du har hatt bra vektnedgang du også da:) Men skjønner ikke helt det de sier om at de som har mest overvekt mister mer vekt den første uka.. Jeg sliter ikke med fedme, har litt overflødig som skal bort noen steder.. Men det er jo selvfølgelig individuelt dette med vektnedgang.. Jeg har fortsatt å gått ned og gikk ned 1 kg uke nr 2.. Nå er det ikke lenge til jeg er på 65 kg:) Tenker sånn hele tiden jeg, setter meg små mål hele veien...
For meg var det hvertfall det.. De første 10 dagene luktet det ille synes jeg, og jeg smakte det også.. -fribol var redningen min, fikk ikke noe ubehag ved å bruke det.. Jeg pusser tennene 2 gr daglig, og bruker listerin munnvann(den dreper alt)!
Har ikke hørt noe om at andre kjenner det, men jeg har en sånn ekkel smak på tunga hele tida...... satser på at det snart går over da, vet ikke hvor lenge jeg har vært i ketose, men tror jeg var det allerede sist torsdag :)
[quote=kalla82;865690]oj...det var veldig mye, og spesielt med tanke på at du ikke har så mange kilo du skal ned:-)
quote]
Du har hatt bra vektnedgang du også da:) Men skjønner ikke helt det de sier om at de som har mest overvekt mister mer vekt den første uka.. Jeg sliter ikke med fedme, har litt overflødig som skal bort noen steder.. Men det er jo selvfølgelig individuelt dette med vektnedgang.. Jeg har fortsatt å gått ned og gikk ned 1 kg uke nr 2.. Nå er det ikke lenge til jeg er på 65 kg:) Tenker sånn hele tiden jeg, setter meg små mål hele veien...
Så bra da:-) Jeg setter meg mål jeg også. Skal kun holde på til midten av juli, resten for jeg ta ved trening og kosthold:-)
Men har et mål til første planlagte sprekk(barnedåpen til sønnen min), et mål til min kjæres bursdag og et siste til dagen jeg har planlagt slutte..
Men tviler på jeg klarer det. Da må jeg nødt klare 1 kg i uka i gjennomsnitt..
var veie dag i dag (onsdag) så gikk på vekta med godt mot=) den viste 1,3 kg mindre nå en sist så da har jeg gått ned 3,6 kg på to uker. er fornøyd med det=)
to nye cm rundt magen og 2 nye cm rundt hoftepartiet=)
er fornøyd med ressultatet til tross for at æ har vert sløv denne uka.. har ikke fått i meg nokk veske, å sliter veldig med magen=( så håper det kommer seg
:)
har prøvd noen av oppskriftene her inne nå.. å det er knall godt=)
Jeg regner med at det kommer en sprekk i helga, for da blir det mye bilkjøring og reising...... Men, nå har jeg gått ned over 3 kg siden forrige onsdag, så om det blir litt på igjen nå, så vet jeg at det går av igjen :) Og, så vidt jeg vet, skjer det ikke mer spesielt framover heller, så da får det heller være med en liten sprekk nå.....
Ellers lagde vi oss pannacotta på tirsdag, og i går var jeg 200g opp, regner med at det var natreen'en som sørget for litt ekstra vann, for i dag var jeg ned 700g siden i går :D
Tosifret for første gang på 6-7 år, så fornøyd med det. Er ikke så ille mtp høyden min (189)
Sisteinnsats
22-04-10, 12:48
Jeg slenger meg med her. Jeg startet i dag!
Datteren min tok helfigurbilder av meg som nesten fikk meg til å grine, og vekta og målene hjalp ikke akkurat på, så her er motvasjonen på TOPP!
Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å fungere for meg i praksis, men jeg kommer vel inn i det..
Velkommen til dere nye! Lykke til!!
Har sluttet å spise bacon hver dag jeg, fant ut at det var det som gjorde meg så kvalm... Kan vel prøve det igjen etter en liten stund.
Et spørsmål ang oppskriftene på brød!
Har en venninne som ikke går på noen diett, men som har fryktelig lyst til å prøve å lage feks Nøttebrød. Kan man bruke vanlig hvetemel eller Speltmel istedenfor Bakemixen/soyaproteinet??
Hei! Jeg er helt ny her! Jeg er inne i min 4 dag på lavkarbo, og merker allerede at kroppen har det bedre :)
Tosifret for første gang på 6-7 år, så fornøyd med det. Er ikke så ille mtp høyden min (189)
Nydelig! Bra jobba!
Jeg slenger meg med her. Jeg startet i dag!
Datteren min tok helfigurbilder av meg som nesten fikk meg til å grine, og vekta og målene hjalp ikke akkurat på, så her er motvasjonen på TOPP!
Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å fungere for meg i praksis, men jeg kommer vel inn i det..
Det var nesten sånn jeg også startet. Godt å se at det er fler som har fått opp øynene. Det er ikke vanskelig bare du leser godt om måten å gjøre dette på. Gjør du det feil slår det ut i negativ retning. Lykke til!
Hei! Jeg er helt ny her! Jeg er inne i min 4 dag på lavkarbo, og merker allerede at kroppen har det bedre :)
Kjempebra! Hodepine er det mindre av regner jeg med, og vannlating er det mye av?
Tips til de som savner "skiva" under egget...Prøv Nannas Knekkebrød, det er fantastisk godt, her spiser hele familien det. Dessuten er det kjempelett å bake. (så takk til Nanna..:)
Ha en fin helg, alle sammen. :)
Kan også anbefale Karins brød. Jeg har faktisk fått mannen min til å gå over til det brødet(fra vanlig brød), og et er en bragd....
Tips til de som savner "skiva" under egget...Prøv Nannas Knekkebrød, det er fantastisk godt, her spiser hele familien det. Dessuten er det kjempelett å bake. (så takk til Nanna..:)
Ha en fin helg, alle sammen. :)
Hvor finner man oppskrift på Nannas og Karins brød? Tips?
arnakristin
23-04-10, 15:14
Hei,
Gå til utvidet søk http://forum.lavkarbo.no/search.php (http://forum.lavkarbo.no/search.php)
Nøkkelord: knekkebrød Brukernavn: Nannah Søk i fora: gå ned til du vinner oppskriver
Da skal det nok dukke opp.
Ikke sikker på brukernavnet til den som la inn Karins brød, men bruk samme metode, uten å legge inn brukernavn
Du kan også gå helt til toppen på denne siden og tykk på Oppskrifter..:D
Må dit nå å se på Karins brød, spennende med gode alternativer. :rolleyes:
Kan også anbefale Karins brød. Jeg har faktisk fått mannen min til å gå over til det brødet(fra vanlig brød), og et er en bragd....
¨Hei,
kan du legge ut en link til det brødet, fant det ikke..:rolleyes:
Fribol drops du kjøper på apoteket. De pleier å stå ved kassen, i små gjennomsiktige plastbegre.
De koster ca 35,- pr beger, men det er en pris jeg gladelig betaler egentlig...
Kommer i tre smaker som jeg har sett: peppermynte, lakris og salmiak.
Sisteinnsats
24-04-10, 19:17
Jeg synes det er vanskelig dette her, jeg.. :rolleyes:
Nå er det bare den tredje dagen min da, men jeg er fortsatt kjempesulten mellom måltidene, og har veldig lyst på spesielt søtsaker..
Jeg var ikke i ketose i går kveld, så jeg håper resultatet er annerledes i kveld.
Fettet er vanskelig for meg merker jeg. Det blir veldig magert med kun rent kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker. Men jeg skal bryne meg litt på noen av sausene her inne. Jeg spiser omelett og salat til frokost og lunsj, og det blir jo ikke rare fettet av det (selv om jeg har fløte i omeletten).
Jeg liker dessverre ikke ost, og det merker jeg kan bli vanskelig i denne kuren. Smeltet ost går greit da, så jeg skal prøve å lage en form men karbonadedeig, sopp, tomatsaus jeg har funnet her og masse ost, og etterhvert skal vi vel teste pizzadeigen også, og lasagne.
Kveldskos er det største problemet da. Jeg synes det er vanskelig å finne på noe jeg kan spise til kvelds. I kveld skal jeg ha lightgelé med krem (selvsagt laget med sukkererstatning), og det er jeg spent på. Men jeg kan jo ikke ha det hver kveld.. :confused:
Oi, dette ble litt langt.. hehe. Håper dere bærer over med meg! :)
arnakristin
24-04-10, 21:33
Hei,
Neida, det er ikke vanskelig – det bare virker sånn…
En del opplever sult i begynnelse, ette pga den store omstillingen fra høykarbo til fettforbrenningsmodus. Det kan faktisk ta opp til 4 uker for kroppen å oppnå optimal fettforbrenning.
For de som har problemer med å få i seg fett så anbefaler vi at de begynner med litt for deretter å øke jevnt og trutt. Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg overhode ikke noe søtsug.
Dersom smeltet ost går greit, så er halvsmelta brie kjempegodt.
Mange har nok havnet her inne for de man må ha noe å kose seg = ofte søtt/usunnt. I og med kostholdsendringen så er det også på tide å se litt på vaner/uvaner, man må ikke spise søtt/usunt for å kose seg, de aller, aller fleste av oss må også jobbe med den mentale biten, ikke bare kostholdet. Noe av det første man må gjøre er å jobbe med å linke kos med noe helt annet en MAT som for eksempel en god film, lese en bok, en god samtale med ei venninne etc. Må du ha noe på kvelden så spis ordentlig mat. Husk at kunstig søtning kan være med å vedlikeholde søtsuget. Når du får sulten under kontroll så kan det hende at du ikke behøver å spise mer enn 3 ganger for dagen jeg spiser som oftest bare to ganger.
Har lagt inn denne linken tidligere, men der finner du linker til tråder som forklarer hvorfor bl.a. vann og fett er så viktig – og som er de to største nybegynnerfeilene.
Til alle nybegynnere på lavkarbo… (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970)
Anbefaler deg å lese boka nøye, har du ikke kjøpt den så kan den lånes på biblioteket, den er lettlest.
Er du usikker på noe med matinntaket dit så anbefaler jeg at du legger ut hva og ikke minst hvor mye du spiser.
Jøssenavn. Jeg "kontrollveide" meg på fredag, og da så det veldig lovende ut på vekten. Hoppet på morgentimene i dag. Ingen endring fra forrige mandag. Er nok noe vann og slikt som har samlet seg i kroppen. Og når jeg tenker over det, så er det vel ikke så mye som har gått ut av kroppen. Da kommer jeg vel sterkt tilbake neste uke!:D
Heisann!
Idag starter jeg på ketolysekuren :)
Har gått på den en gang før (2005), og gikk masse ned i vekt, men så falt jeg tilbake i det gamle sporet, og gikk opp igjen. Nå er jeg klar for fight igjen!
Jeg har en drøm om å gå ned 25-30 kg, men det er et fjernt mål foreløbig. Første mål er at vekta sier 79, og ikke 89 som den sier nå...
Jeg er veldig svak for egentlig all usunn mat, så nå blir det stor rydding i skapene. Jeg stoler ikke helt på meg selv, så alt må bort!
Har i tillegg PCOS (kanskje flere som har det?) og håper at vektnedgangen kan hjelpe oss med å bli gravid! Noe som vi har slitt med i maaaange år :(
Ha en fin dag :) Ny uke - nye muligheter!
Nå har det snudd for meg og det går rett vei - dvs nedover... Har "bare" gått ned 2,5 kg på en mnd, men jeg har spist godt og aldri vært sulten så jeg kan vel ikke klage.. På en lavkalori diett kunne jeg kanskje gått ned mer, men jeg ville sultet og slitt og gaaanske snart gitt opp.. Nå er jeg fortsatt ved godt mot og håper bare fettforbrenningen er kommet skikkelig i gang nå!!! :D
Hmmm, laget vafler i går, fant oppskrift her inne - i dag har jeg vannvittig vondt i magen, masse luft og diare...... Kan det være vaflene som gjør det?
Idag starter jeg på ketolysekuren :)
Har gått på den en gang før (2005), og gikk masse ned i vekt, men så falt jeg tilbake i det gamle sporet, og gikk opp igjen. Nå er jeg klar for fight igjen!
Lykke til:)
Hmmm, laget vafler i går, fant oppskrift her inne - i dag har jeg vannvittig vondt i magen, masse luft og diare...... Kan det være vaflene som gjør det?
Brukte du noe med sukkeralkoholer til? I røra eller i form av kunstig søtet syltetøy? Man får gjerne den effekten av det....
Brukte du noe med sukkeralkoholer til? I røra eller i form av kunstig søtet syltetøy? Man får gjerne den effekten av det....
Jeg brukte dette:
3 dl creme fraiche
4 egg
2 ts bakepulver
5 ts johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
1 ss sukrin
50 gr smeltet smør
Spiste uten noe som helst på - bare 'naturell' :)
Jeg brukte dette:
3 dl creme fraiche
4 egg
2 ts bakepulver
5 ts johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
1 ss sukrin
50 gr smeltet smør
Spiste uten noe som helst på - bare 'naturell' :)
Var de gode da? Og mye karbo er det i de? Jeg reagerer generelt på vafler med kardemomme i og vet det er mange som gjør det. Men du vet kanskje at du tåler det fint?
Var de gode da? Og mye karbo er det i de? Jeg reagerer generelt på vafler med kardemomme i og vet det er mange som gjør det. Men du vet kanskje at du tåler det fint?
De hadde nok vært bedre med noe på, og så var de best mens de var nystekte :) Vi satte dem i kjøleskapet og spiste til kvelds, men da hadde de filtra seg sammen og smakte ikke like godt..... Fant oppskrifta her inne, men bytta ut rømme (for det hadde vi ikke) med creme fraishe - husker ikke hvor mange karber det sto det var - 15 tilsammen på hele røra kanskje? Søk på vafler i oppskriftene, så tror jeg det sto der :)
Har aldri reagert på matvarer tidligere i mitt liv, bortsett fra fisk/skalldyr, noen nøtter og sopp......så det spiser jeg selvfølgelig ikke, men vet ikke om man kan reagere på ting man vanligvis tåler, når man er i ketose?
lillesky89
26-04-10, 12:34
Hei!
Denne tråden her syntes jeg var fenomenal:)
jeg begynner på kuren i dag, med gode anbefalinger fra min mor :)
Hun har diabetes og har stabilisert blodsukkeret sitt ganske bra med ketolyse :)
gleder meg til å starte på denne kuren jeg ^^
Hei!
Hun har diabetes og har stabilisert blodsukkeret sitt ganske bra med ketolyse :)
Hei! Jeg har også startet opp idag :)
Masse lykke til :)
lillesky89
26-04-10, 14:44
Hei! Jeg har også startet opp idag :)
Masse lykke til :)
Masse lykke til, til deg også :)
vi får oppdatere hverandre og dele erfaringer her :)
Jeg synes det er vanskelig dette her, jeg.. :rolleyes:
Nå er det bare den tredje dagen min da, men jeg er fortsatt kjempesulten mellom måltidene, og har veldig lyst på spesielt søtsaker..
Jeg var ikke i ketose i går kveld, så jeg håper resultatet er annerledes i kveld.
Fettet er vanskelig for meg merker jeg. Det blir veldig magert med kun rent kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker. Men jeg skal bryne meg litt på noen av sausene her inne. Jeg spiser omelett og salat til frokost og lunsj, og det blir jo ikke rare fettet av det (selv om jeg har fløte i omeletten).
Jeg liker dessverre ikke ost, og det merker jeg kan bli vanskelig i denne kuren. Smeltet ost går greit da, så jeg skal prøve å lage en form men karbonadedeig, sopp, tomatsaus jeg har funnet her og masse ost, og etterhvert skal vi vel teste pizzadeigen også, og lasagne.
Kveldskos er det største problemet da. Jeg synes det er vanskelig å finne på noe jeg kan spise til kvelds. I kveld skal jeg ha lightgelé med krem (selvsagt laget med sukkererstatning), og det er jeg spent på. Men jeg kan jo ikke ha det hver kveld.. :confused:
Oi, dette ble litt langt.. hehe. Håper dere bærer over med meg! :)
heia
jeg levde omtrent på egg å bacen og vanelig kokt egg med smør den første uka. å masse vann ca 3 liter hver dag.. men jeg og slet med søt suget så lagde isen det er oppskrift på her inne å tar litt av den.. bare jeg bytta ut vanilje stanga med å hakke opp de mørke 86% sjokolade å hadde oppe med mint smak. å det går ikke ann å spise mye av den for da blir du kvalm.. jeg har vert i ketose på 100 % selv om jeg har spist den.. jeg er ikke så nøye på å telle karpsene.. men ser jo etter at det ikke er alt formye av karbsa da... har gått på kuren i snart 3 uker.. første uka mista jeg 2,3 kg, andre uka 1,3 og til nå denne uka 1,3 så går nedover=) å jeg har ikke lest boka å ser ikke på det som et must.
lykke til=):)
heia
jeg levde omtrent på egg å bacen og vanelig kokt egg med smør den første uka. å masse vann ca 3 liter hver dag.. men jeg og slet med søt suget så lagde isen det er oppskrift på her inne å tar litt av den.. bare jeg bytta ut vanilje stanga med å hakke opp de mørke 86% sjokolade å hadde oppe med mint smak. å det går ikke ann å spise mye av den for da blir du kvalm.. jeg har vert i ketose på 100 % selv om jeg har spist den.. jeg er ikke så nøye på å telle karpsene.. men ser jo etter at det ikke er alt formye av karbsa da... har gått på kuren i snart 3 uker.. første uka mista jeg 2,3 kg, andre uka 1,3 og til nå denne uka 1,3 så går nedover=) å jeg har ikke lest boka å ser ikke på det som et must.
Jeg har heller ikke lest boka, jeg teller ikke karber men ser på pakkene at det ikke er mer enn 5g karber pr 100g av det jeg kjøper :) Og jeg har vært i ketose siden dag to - dvs snart to uker. De første 9 dagene gikk jeg ned 4,2 kg :)
Jeg har heller ikke lest boka, jeg teller ikke karber men ser på pakkene at det ikke er mer enn 5g karber pr 100g av det jeg kjøper :) Og jeg har vært i ketose siden dag to - dvs snart to uker. De første 9 dagene gikk jeg ned 4,2 kg :)
det er jo kjempe bra=)=)
Jeg får hive meg med her jeg og.
Etter at en kompis av meg gikk ned ufattelige 37kg på 4 måneder på Ketolyse, bestemte jeg meg for bli med på turen. Har i mange år hatt for mye, ikke pga at jeg er så glad i søt - men MAT! Gud, jeg elsker mat..og poteter..og saus..og poteter..sa jeg poteter?
Startet for 3 uker siden, og mistet fort vekt. I løpet av den første 1.5uka mistet jeg nesten 5kg. Siden har det vært stille... utrolig kjedelig, men håper det løsner igjen. Jeg har vært i ketose derimot ifra dag 2. Stix slår ut, og ånden også visstnok :s
Jeg begynte også å trene, men ingenting som skaper stoore muskler som således skulle påvirke vekta. Jeg går i 50min hver dag, ca 6km/t.
Har ett delmål på å havne under 3 siffer på vekten, ett endelig på mål på 90kg eller 01.juli -10. Jeg er for glad i mat og drikke til å gå i Ketose hele sommeren. Sitter nå på ca 111kg, håper å få av en del mer i løpet av de neste 3 ukene, da jeg har to uker på jobb igjen. (nordsjøen, 12 timer på beina hver dag i 2 uker)
arnakristin
26-04-10, 17:58
Hei,
Det er ikke noe motstridende i det å være i ketose og det å være glad i mat, det man spiser er jo kjempegod mat og så slipper man søtsug og tanker på mat hele dagen. Sommeren er jo egentlig et eldorado for oss på lavkarbo – tenk alt det gode lavkarbo vennlige som kan ordnes på grillen da… og skulle du hive i deg poteter etter en stund på lavkarbo så vil du fort oppdage at de egentlig ikke smaker noe særlig.
Til inspirasjon på sausefronten kan jeg anbefale denne tråden: Våre fantastiske lavkarbosauser (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4534) av kjøpesauser så inneholder Fjordlands bernaise og peppersaus forholdsvis like kh.
Sisteinnsats
26-04-10, 19:19
heia
JEg sliter også veldig med søtsuget, og derfor har det blitt litt Sukkerfritt-melkesjokolade, sukkefri gelé med krem osv på kvelden. Jeg håper det forsvinner da! :)
Jeg har kommet i gang på mylog.no, men jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg har spist av alt. En porsjon grønnsaksblanding f.eks. Jeg kan jo ikke veie nøyaktig hvor mange gulrøtter, hvor mye blomkål osv. Jeg deler jo middagene med ungene. :cool:
Så jeg tar det også litt på "feelingen". Tror ikke jeg ligger over 20 karber om dagen ihvertfall, og de aller fleste går til grønnsakene.
Det var gledelig å finne ut at jeg kan spise karbonadedeig, noen pølser osv, for da blir variasjonsmulighetene mange fler. Hjemmelagede fiskepinner ser også bra ut. :)
Jeg fikk lyserosa resultat i går kveld, så da er jeg vel endelig i ketose.
Huden er uren, og det er vel et godt tegn. Jeg har ikke hodepine, men et konstant lett "press" oppå hodet og veldig anspent hodebunn, samt litt svimmelhet. Men dette skal jo gå over, og jeg gleder meg til det. :)
Boka har jeg lest forresten, men jeg synes det er MYE mer info her inne.
Lykke til videre til deg også!
arnakristin
26-04-10, 19:28
JEg sliter også veldig med søtsuget, og derfor har det blitt litt Sukkerfritt-melkesjokolade, sukkefri gelé med krem osv på kvelden. Jeg håper det forsvinner da! :)
Jeg har kommet i gang på mylog.no, men jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg har spist av alt. En porsjon grønnsaksblanding f.eks. Jeg kan jo ikke veie nøyaktig hvor mange gulrøtter, hvor mye blomkål osv. Jeg deler jo middagene med ungene. :cool:
Så jeg tar det også litt på "feelingen". Tror ikke jeg ligger over 20 karber om dagen ihvertfall, og de aller fleste går til grønnsakene.
Det var gledelig å finne ut at jeg kan spise karbonadedeig, noen pølser osv, for da blir variasjonsmulighetene mange fler. Hjemmelagede fiskepinner ser også bra ut. :)
Jeg fikk lyserosa resultat i går kveld, så da er jeg vel endelig i ketose.
Huden er uren, og det er vel et godt tegn. Jeg har ikke hodepine, men et konstant lett "press" oppå hodet og veldig anspent hodebunn, samt litt svimmelhet. Men dette skal jo gå over, og jeg gleder meg til det. :)
Boka har jeg lest forresten, men jeg synes det er MYE mer info her inne.
Lykke til videre til deg også!
Hei,
Ja, du har alle de klassiske tegnene på at du har kommet i ketose. For noen så går ubehaget over i løpet av et par dager men for noen få så kan det vare i opptil to uker. Husk at kroppen trenger opp til 4 uker på å omstille seg til optimal fettforbrenningsmodus. For de aller, aller fleste så forsvinner søtsuget raskt, husk på å få i deg nok fett det hjelper mot søtsug. På den andre side så kan bruk av søtningsmidler trigge/vedlikeholde søtsuget.
I dag har jeg også kommet i gang med ketolyse. Fikk litt sjokk da jeg gikk på vekta i dag tidlig og den viste 86,3 kg :eek: Det er faktisk omtrent det samme som jeg veide da jeg var høygravid...
Men nå skal ting endres her!!! Begynner med maten i dag, og skal i gang med trening. Kjenner bare at jeg kan trenge litt tid på å endre livsstilen min, så jeg får ta en ting av gangen :)
Målet mitt til slutt er 60-65 kg. Vanskelig å si et eksakt tall, må se det an litt når jeg nærmer meg. Foreløpig er det en lang vei igjen, men nå skal jeg klare det! Har det virkelig ikke bra sånn som det er nå
Velkommen alle nye! Og lykke til!!:)
Har i tillegg PCOS (kanskje flere som har det?) og håper at vektnedgangen kan hjelpe oss med å bli gravid! Noe som vi har slitt med i maaaange år :(
Ha en fin dag :) Ny uke - nye muligheter!
Har også PCO, og har stooor tro på at denne måten å spise på er riktig for oss! Synd at dere har slitt så med barn, men det er vel e sjangs for at det blir lettere om du går ned i vekt! Lykke til!
emilie_lavkarbo
26-04-10, 23:52
Kan jeg bli med her eller??
Jeg startet 25 mars. Har gått ned 3 kilo, på 4 uker. Går litt treigt, for jeg har spist endel sukkerfri sjokolade og annet goddis erstattning, åsså har jeg hatt 2 sprekker. Men denne uken har jeg bestemt meg for å spise minimalt med søtstoff, og mer fett.
Mitt mål er å være normalvektig igjen, ifølge BMI. Få tilbake trivselsvekten som jeg hadde før mine to svangerskap.
Et spm: den cocosa`n (sykt dyr by the way:S) Smaker den ingenting? Vurderer å kjøpe den til å ha i teen min.
Sisteinnsats
27-04-10, 10:28
Jeg kom til å tenke på at jeg drikker vann med smak, jeg! Jeg sjekket flasken (Olden Smak), der var det fruktose ja. Bare å droppe det da..:cool:
Men jeg drikker endel Farris nå, og da Farris Bris. På den flasken sto det ikke noe om søtingsmiddel i det hele tatt, kun aroma. Kan man drikke det? :confused:
Vanlig Farris er nemlig helt uaktuelt for meg..
Og mens jeg er i gang: hvilke lightbruser er ok og hvilke er ikke?
Jeg er veldig glad i Pepsi Max og har "skeiet ut" med et glass hver kveld for å variere Farrisen og vannet.
Jeg drikker bare Cola Zero - ikke vann......
lillesky89
27-04-10, 11:00
jeg også :)
og jeg har egentlig aldri lagt på meg av cola zero, da er vel den brusen grei??
Det er veldig individuelt hvor mye man tåler av kunstig søtstoff. Vil anbefale å prøve og begrense det, jeg trodde ikke jeg skulle greie det, men det er faktisk mulig;) Jeg går også ned i vekt selv om jeg bruker noe kunstig søtning, men merker at jo mindre jeg bruker, jo mindre søtsug får jeg.
Har ikke drukket en dråpe brus av noe slag siden jeg begynte selv. Kun vann og et glass vin i ny og ne når jeg har besøk.
lillesky89
27-04-10, 11:19
hva med farris da?
Sisteinnsats
27-04-10, 11:25
Det anbefales jo å drikke Farris i starten pga saltet (jmfr boka). Noen som vet hvordan det er med Bris?
Sisteinnsats
27-04-10, 11:27
Det er veldig individuelt hvor mye man tåler av kunstig søtstoff. Vil anbefale å prøve og begrense det, jeg trodde ikke jeg skulle greie det, men det er faktisk mulig;) Jeg går også ned i vekt selv om jeg bruker noe kunstig søtning, men merker at jo mindre jeg bruker, jo mindre søtsug får jeg.
Det er klart. :)
Men jeg er helt i starten på kuren og har fortsatt enormt søtsug. Jeg skal trappe ned etterhvert.
Men nå lurte jeg på hvilke typer brus som har "lovlige" søtstoffer og hvilke som har "ulovlige".
Huff..gikk opp 300 gram denne uka(uke 3). Fikk mensen i går, og følt meg oppblåst og fæl noen dager. Kan det være årsaken?
Huff..gikk opp 300 gram denne uka(uke 3). Fikk mensen i går, og følt meg oppblåst og fæl noen dager. Kan det være årsaken?
Ja, det er helt sikkert årsaken! Når mensen er borte igjen så går du ned, garantert!
Det er klart. :)
Men jeg er helt i starten på kuren og har fortsatt enormt søtsug. Jeg skal trappe ned etterhvert.
Men nå lurte jeg på hvilke typer brus som har "lovlige" søtstoffer og hvilke som har "ulovlige".
Det er det så mange meninger om her inne at jeg har gitt opp å danne meg et klart bilde av det....Lovlig i forhold til hva, blir spørsmålet. Let etter tråder ang. emnet, finnes mange av dem.
Jeg har ikke lagt på meg av brus eller usunt kosthold heller, jeg har lagt på meg av medisiner jeg brukte i to år sammen med altfor lite mat :) Ferdig med medisinene i mars og vil derfor ned til min trivselsvekt igjen..... Aldri vært overvektig tidligere, men har hatt anorexi i ungdommen......
Jeg drikker 1,5-2 liter Cola Zero hver dag, spiser minst en pakke Extra-tyggegummi og gjerne noen Läkerol eller Extra-pastiller også, har gått ned over 4 kg på under to uker, så bekymrer meg ikke for partystoppere enda ihvertfall :) Men har fått ekstreme magesmerter og diare etter å ha spist noe med Natreen (rørt bringebær+pannacotta) og Sukrin (vafler) i :(
Ja, det er helt sikkert årsaken! Når mensen er borte igjen så går du ned, garantert!
Godt og høre:-) Går en times tur med sønnen min hver dag og tar 2-4 timer på senteret hver uke, da er det ikke moro se noen bedring på vekta eller på andre mål. Mye er det vanlig at man går opp ved mensen?
Hvorfor ikke prøve Skaldeman sin måte å leve på. Da er du aldri sulten og kiloene forsvinner
Hvordan fungerer den i sånn korte trekk? Har aldri hørt om denne før jeg..
Godt og høre:-) Går en times tur med sønnen min hver dag og tar 2-4 timer på senteret hver uke, da er det ikke moro se noen bedring på vekta eller på andre mål. Mye er det vanlig at man går opp ved mensen?
Har hørt at folk kan gå opp opp til 3 kg når de har mensen. Ikke gi opp trimminga, du binder kanskje litt vann i begynnelsen, men på lenger sikt vil trimminga føre til at du går mer ned i vekt, evnt. insulinresistens blir bedre, forbrenninga blir høyere, kroppen fastere osv. Dessuten veier muskler mer enn fett. Jeg har gått ned snart 25 kilo uten å ha fått løshud enda, tror det kommer av trimminga.
arnakristin
27-04-10, 16:26
Hvordan fungerer den i sånn korte trekk? Har aldri hørt om denne før jeg..
Hei,
Skaldemann er også en ketogen diett ikke veldig ulik ketolyse. Dersom du spiser riktig på ketolyse så skal man heller ikke sulte og samtidig gå ned i vekt slik som på Skaldeman. Skaldeman delen av forumet finner du her (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134).
Har hørt at folk kan gå opp opp til 3 kg når de har mensen. Ikke gi opp trimminga, du binder kanskje litt vann i begynnelsen, men på lenger sikt vil trimminga føre til at du går mer ned i vekt, evnt. insulinresistens blir bedre, forbrenninga blir høyere, kroppen fastere osv. Dessuten veier muskler mer enn fett. Jeg har gått ned snart 25 kilo uten å ha fått løshud enda, tror det kommer av trimminga.
Nei, skal ikke gi opp trimmingen, synes det er så moro og utrolig deilig:-) Så får bare prøve ikke tenke for mye på det...
Og trening er noe jeg vil fortsette med etter dietten også så klart, og som du sier, så slipper man den løse huden.
Skal til gynekolog om en uke også og få utredet pcos'en min, gleder meg til det:-) Håper på noe hjelp/gode råd derifra også..
Hva gjør dere med tickeren etterhvert som dere går ned i vekt? Lager dere ny, eller går det an å oppdatere den? Fikk det ikke til, så jeg måtte bare lage ny...:rolleyes:
Hva gjør dere med tickeren etterhvert som dere går ned i vekt? Lager dere ny, eller går det an å oppdatere den? Fikk det ikke til, så jeg måtte bare lage ny...:rolleyes:
Klikk på tickeren din og logg deg på med passordet ditt - så går du på edit/update weight data (rett under passordruta) :)
Da var det dag to på ketolysekuren.
Kjenner jeg har lyst på no søtt, har pepsi max stående, men klare å la vær å åpne flaska :) Er det sånn at Zero brus er bedre?
I går handla jeg kjøleskapet fult av lav karbo varer - det ble dyrt! Blir harry tur over grensa neste gang ;) Masse bacon!
Så flinke dere er, som har gått ned så mye! Solangen - 25 kg! Kjempe bra!! Har du gått lenge på kur?
Mange sier at Pepsi max er bedre for å håndtere søtsuget, men jeg sverger nok til zeroen. Min største last;) Den syns jeg er best. Det har nok mest med hva du føler selv å gjøre.
Da var det dag to på ketolysekuren.
Kjenner jeg har lyst på no søtt, har pepsi max stående, men klare å la vær å åpne flaska :) Er det sånn at Zero brus er bedre?
I går handla jeg kjøleskapet fult av lav karbo varer - det ble dyrt! Blir harry tur over grensa neste gang ;) Masse bacon!
Så flinke dere er, som har gått ned så mye! Solangen - 25 kg! Kjempe bra!! Har du gått lenge på kur?
Ja, jeg har holdt på mer eller mindre over ett år....Gikk ned 20 kg på 4 mnd med eurodiett i fjor, men greide å legge på meg igjen 5 av de kiloene. Tok en ny runde med ED fra jan-mars i år, gikk ned 7 kg. Men da var metningspunktet for pulvermat definitivt nådd for meg....Nå har jeg gått på ketolyse i 4 uker og har det supert, går ned samtidig som jeg kan spise masse deilig mat! Håper å bli kvitt de siste 10-15 kiloene på en mer behagelig måte, samtidig som jeg nå innlærer et kosthold som jeg tenker å gå på over lang tid.
Gikk ned 20 kg på 4 mnd med eurodiett i fjor,...
WOW - så mye og så fort! Har ikke hørt om eurodietten, liker å kunne spise mat og ikke gå på shaker iallefall! Mye godt man kan spise, så det føles egentlig ikke som jeg er på slankekur.
Men sist jeg var på denne fikk jeg så stygga på egg etterhvert. Tok lang tid før jeg spiste det igjen! Så skal være flink å variere nå fra starten av.
emilie_lavkarbo
27-04-10, 23:44
hei folkens:) Tror ikke noen la merke til mitt første innlegg her i går hehe men skriver et til;)
Dagens mat var:
Frokost: 3 egg, 5 skogsbaconskiver, salat m fetaost og olje, paprika, agurk.
Middag: Taco med tacokrydderet fra rema, kjøttdeig, ost, agurk, paprika, rømme og tacosaus
Kvelds: 2 skiver skogsbacon, en karbonade av kylling og kalkun (den stolte hane, 2 karbs per karbonade) med ost og sukkerfri ketshup på, salat med agurk paprika, fetaost, olje, og litt philadelfia ost
Mellom: Litt baconsnaks. 8 ruter mørk cloetta sjokolade, pepsimax.
Trening: vekslet mellom gå/løpe i 25 minutter.
Bra dag:) Natta!
lillesky89
28-04-10, 00:42
hvordan er det med keton ånden?
hva kan man gjøre med den ??
hvordan er det med keton ånden?
hva kan man gjøre med den ??
Den er diskutert litt tidligere i denne tråden. Det ble henvist til diverse andre tråder. Kort oppsumert: Munnskyll (klisterin eller hva den heter) og B12 (tyggis og munnskyld). Ikke bruk vanlig extra etc som er "sukkerfrie" fordi søtningsmiddelet i dem virkerer mot ketose og er ikke ordentlig sukkerfri. :cool:
Som bruker av ketose i noen måneder (er i aprilstarter fordi jeg registerte meg i april) lo jeg ganske godt av denne artikkelen (http://www.dagbladet.no/2010/04/27/tema/mat/helse/11476052/) og dens kommentarer på Dagbladet.
Skal det være lavkarbo må du nok kutte ut brødet. Noen "debantanter" der mener at feite folk skal spise mindre. Andre mener at det er helt feil å spise fett fordi det gir hjerteinfarkt osv... vel vel.. vi her på forumet vet at FETT forbrenner FETT! :) Ha en fettfin dag videre ;)
Det er bare å endre den. Dobbelklikk på tickeren, skriv inn kode og trykk på endre (står på engelsk på min) rett under der hvor du skriver koden :-)
Hei!
Masse lykke til; er i min første uke selv nå:p
Jeg drakk 3 liter cola hver dag før, og klarte etter hvert å gå over til cola zero. Etter at jeg startet på ketolysekur har jeg ikke smakt en dråpe brus. Drukket 3.5 dl farris med lime/sitron hver dag, men resten vann. Jeg hadde til og med kjøpt inn cola zero siden jeg startet på en fredag, og det var lov. Har fortsatt enormt søthunger så derfor styrer jeg unna en stund til :eek: er nesten sjokkert over meg selv...
Heisan :)
Jeg har lest masse inne på forumet siden jeg meldte meg inn, og sett hvor flinke alle sammen er med å gå ned i vekt. Også er det så masse flotte oppskrifter her.
Begynte i går med ketolyse-kost, og er veldig spent på hvor dette bærer hen....Har egentlig 15-20 kg som skal av, men første delmål er nå i alle fall 10kg.
Har dette suget som flere av dere andre skriver om, men har ikke rørt noe med søtningsstoffer i siden dette kanskje vil trigge søtsuget mer. I går spiste jeg 4 måltider pga dette suget og sultfølelse. Hvor mange måltider spiser dere andre aprilstartere? Og hva er det som er vanlig på ketolysekur? (Har bestilt boka til T.Andersen, men den har ikke kommet enda, så mulig det står noe om det der). Regner dere kalorier i det hele tatt eller bare spiser så mye dere orker?
Sisteinnsats
28-04-10, 07:34
Hei Eva40 :)
Jeg spiser 4 måltider og kommer til å gjøre det til sultfølelsen forsvinner. Jeg har alltid gjort det, og det skal mye til for meg å klare 3.
Men så lenge man holder seg innenfor karbohydratgrensa så går det jo bra. Og det er jo en ekstra mulighet til å få i seg fett. :)
Du er utrolig flink som klarer å holde deg unna søtning. Det hadde nok ikke jeg klart..:p
Har ikke noe søtsug i det hele tatt jeg......Men, det har jeg vel i grunn aldri hatt heller, hender jo at jeg har lyst på noe søtt, men det er ikke hver uke for å si det sånn :)
Grunnen til at jeg ikke drikker vann, er at brønnvannet her er så innmari vondt, og flaskevann har jeg egentlig aldri hatt sansen for - ihvertfall ikke det med kullsyre som gubben drikker :o
I går spiste vi karbonader til middag, og så hadde vi bittelitt hjemmelaget is til dessert - i dag har jeg diare, er oppblåst og full av vann, så vekta viste +1,4 kg til morra'n i dag (før jeg var 'ordentlig' på do, da) - på et døgn :eek: Glad jeg ikke skal oppdatere vekta mi før fredag som er min 'offentlige' veiedag ;)
Hvor mange måltider spiser dere andre aprilstartere?
Dette er min andre runde på ketolyse, og begge gangene har jeg fokusert på å være mett og tilfreds. Jeg har spist hver gang jeg er sulten, men da lovlig mat. Gikk mye ost og bacon på starten gitt:o Så de første 1-2 ukene, både forrige og denne gang, spiste jeg kanskje 4 måltider om dagen.
Etter ting stabiliserte seg så spiser jeg 2 måltider om dagen, Noen ganger må jeg til og med skjerpe meg for å få i meg de to.:rolleyes:
Regner dere kalorier i det hele tatt eller bare spiser så mye dere orker?
Jeg har lagt mye vekt på at dette skal være noe jeg kan klare å gjennomføre, og at det skal være realistisk for meg å gjøre. Både med mat og med trening. Derfor så hadde jeg aldri klart å telle kalorier, hvilket jeg heller ikke ser hensikten med da fett inneholder mye kalorier og vi skal knekke innpå med fett.
Så jeg spiser mest mulig med 0g karber. Spiser det med 0g karber først på tallerkenen, men forsyner meg godt med grønnsaker. Grovregner i hodet hver dag slik at jeg kommer opp på ca 15g. Det funker for meg:p
emilie_lavkarbo
28-04-10, 23:17
Dagens mat:
Frokost: et egg, 5 skiver bacon, salat, ost
Middag: indrefilet av svin, bro/blom grateng med ost, bern.saus
Kvelds: To skiver kavli i micron, med en kylling/kalkun karbonade, agurk paprika og ketshup
Mellom: baconsnacks, 8 ruter dark sjokolade og litt av en annen jeg fant på price club, ikke god. pepsi max, og mer vann idag. Må bli flinkere med vannet..
Trening: 20 min løpe/gå, og 8 min jillian fra youtube. Den 30days MÅ jeg bestille meg altså, ble støl av bare de 8 minuttene:))
Jeg (og familien) er blitt avhengig av Nannas knekkebrød, de skal inneholde ca 1 kb pr stk. Jeg spiser tre til frokost med litt egg eller jædersylte og majones til frokost, så blir det tre til til lunsj, ingen ved middag, men viss jeg blir småsulten til kvelden kan jeg ta et til. Men det blir altså sånn 6-7 stk i løpet av en dag... Lurer på om det blir for mye fiber? Vekta mi går opp og ned som en jojo, med variasjoner på opptil et kilo..:rolleyes:
Tenker at dette må jeg se på lang sikt.. Må jo gå ordentlig ned til slutt..;)
Og takk til dere som svarte meg ang tickeren..;)
Har gått ned igjen 700g av de 1,4 kiloene som kom fra tirsdag til i går - utrolig hvor mye en liten feil kan utgjøre :eek: Så nå er jeg tilbake på fredagens vekt, som er 700g mer enn tickeren viser, men den oppdaterer jeg ikke før i morra, som er veiedagen :) Er så demotiverende å endre den sånn at den går opp i stedet for ned :o
Sliter fortsatt med magesmerter og diare etter tirsdagens fadese, håper det gir seg snart!
Bakte ny forskyning av Nannahs knekkebrød i går, greit å ha som litt variasjon :)
I dag fikk jeg bakemixen i posten, så nå kan jeg bake! :)
Vet ikke helt hva jeg skal bake da, kanskje må vente litt til jeg har lyst på no annet enn egg til frokost.
Dag 4 idag, og det går så fint at! Har ikke spist noe søtt el brus, ikke har jeg hatt så veldig lyst på det heller. Håper det fortsetter slik. Men er veldig innstilt på at jeg skal ned i vekt, og har masse motivasjon! :)
Har disse dager spist omelett til frokost, rester av gårsdagens middag til lunsj, fisk el kjøtt med blomkålmos, salat el brokkoli til middag. Salat blad, ost og kalkunpølse pålegg til kvelds. Drikker mye vann, er så tørst hele tiden! Og litt kaffe.
Smørdampet brokkoli eller rosenkål er jo helt nydelig!
Ennå 5 dager til første veiing, men er veldig spent :)
Takk for svar dere som har svart meg:).
Ebbalilla, du sier at antall måltider stabiliserer seg etter hvert og at man ikke tenker så mye på mat....håper det skjer hos meg også. Jeg er veldig glad i mat, og tenker mat 24/7 omtrent.
Jeg har spist 4 måltider om dagen selv, og føler sult når det har gått 4-5-6 timer foreløpig. Men i ettermiddag er første dagen da ketolysestixen endelig fikk litt utslag. Har hatt lett hodepine i går og i dag samt at jeg har vært ganske trøtt og tung i kroppen. Skulle egentlig ha trent litt etter jobb i dag, men var for slapp til å orke. Men i morgen har jeg fri,og da skal jeg trene! Og gleder meg veldig til det.
Har foreløpig gått ned 2kg bare i vann.
Mo9ca, jeg drikker også mye, er ganske tørr i munnen...
Også har jeg alltid pleid å spise mye frukt, så det er litt rart at jeg ikke kan ta et eple som mellom-måltid en gang nå. Men jeg vil følge kuren - for nå skal jeg gå ned altså!
Sisteinnsats
29-04-10, 20:10
Jeg har tenkt å begynne å telle karbene skikkelig nå i uke 2. Synes det er vanskelig, men vil kjøre en skikkelig innsats for å gå ned mest mulig disse første ukene.
Litt vanskelig å regne om synes jeg da. Fra gram til dl f.eks.
Fløte oppgis med 2,6 karbohydrater pr 100g. Men jeg måler jo i dl. Noen som vet? :confused:
Hei!
idag har jeg hatt en helt for j*vlig dag, rett og slett.. Jeg spiste tre kokte egg, 8 striper bacon til frokost, og thats it.. Dro på trening, klarte 10 min løp på tredemølla og besvimte.. rett på legevakta, og der ble det påvist at jeg er kraftig underernært (både at jeg har alt for lite mat i kroppen, og vann).. herregud.. De trodde jeg hadde anorexi, så jeg må i møte med fastlegen min i morgen.. Ser jo at det jeg har spist i dag er aalt for lite, men jeg orker ikke spise når jeg ikke er sulten!!! Jeg har da for f**n ikke anoreksi, se på meg sier jeg bare.. åå.. unnskyld for all klagingen men er bare så langt nede..
Jeg har tenkt å begynne å telle karbene skikkelig nå i uke 2. Synes det er vanskelig, men vil kjøre en skikkelig innsats for å gå ned mest mulig disse første ukene.
Litt vanskelig å regne om synes jeg da. Fra gram til dl f.eks.
Fløte oppgis med 2,6 karbohydrater pr 100g. Men jeg måler jo i dl. Noen som vet? :confused:
Mener at en dl fløte veier sånn ca 100 gr..;)
Hei!
idag har jeg hatt en helt for j*vlig dag, rett og slett.. Jeg spiste tre kokte egg, 8 striper bacon til frokost, og thats it.. Dro på trening, klarte 10 min løp på tredemølla og besvimte.. rett på legevakta, og der ble det påvist at jeg er kraftig underernært (både at jeg har alt for lite mat i kroppen, og vann).. herregud.. De trodde jeg hadde anorexi, så jeg må i møte med fastlegen min i morgen.. Ser jo at det jeg har spist i dag er aalt for lite, men jeg orker ikke spise når jeg ikke er sulten!!! Jeg har da for f**n ikke anoreksi, se på meg sier jeg bare.. åå.. unnskyld for all klagingen men er bare så langt nede..
Huff det var sikkert ikke en behagelig opplevelse..:confused: Du må prøve å tenke positivt på det, tenk om du virkelig hadde anorexi, da er det bra at det ble fanget opp..
Er sikker på at når du forklarer fastelegen din, så skjønner han/hun hvordan det er. Men jeg mener å ha hørt før at man skal ikke trene for hardt når man er i ketose.
Opp med humøret og lykke til..:)
Hei!
Huff da, for en opplevelse du har hatt da!!
Men jeg vet ikke hva slags vektmål du har satt, og om det er urealistisk for deg. Er du overvektig i det hele tatt da? Høres ikke helt bra ut når du får diagnosen kraftig underernært. Kanskje du har gått ned for mye?
Jeg er litt redd for at jeg skal besvime når jeg er på løpebåndet jeg også, da jeg føler meg litt rar nå i begynnelsen på dietten.
Sisteinnsats
29-04-10, 20:38
Er du i starten av kuren, nokia90? Man skal vel ikke trene noe særlig da. Jeg har lagt all trening på hylla fordi jeg ikke orker stort annet enn de 30 min man skal ha (eller jeg går 25 x 2 hver dag da).
Det er lett å bli svimmel kjenner jeg, så det er nok lurt å lytte til kroppen. :)
Kjipt at du måtte oppleve noe sånt da! :(
Håper du klarer å venne deg til å spise et par-tre måltider ihvertfall så kroppen får det den trenger.
Jeg er ikke i starten av kuren, er straks på uke 4.. Moderat trening skulle jeg ha klart, og det var kun 10 min på mølla.. jeg veide 73.5 når jeg begynte og nå er jeg nede på 65kg.. var tydelig lubben når jeg begynte, veide 60 kg før, så har hatt planer om godt over 10 kg og gå ned.. jna, er bedre at de bryr seg, men måten de gjorde dte på var ikke ålreit.. de beskyldte meg for å ikke spise i det hele tatt liksom.. Er ikke noe gøy å få høre.. jeg spiser når jeg er sulten..
emilie_lavkarbo
29-04-10, 22:12
mat i dag..
Frokost: 7 baconbiter, eggerøre av 3-4 egg, salat
Middag: 3 hjemmelagde kjøttkaker, kålrabistappe, brunsaus, brokkoli og blomkål
Kvelds: En stekt kavli ost, med en karbis oppå og mer ost og ketshup, salat, 5 baconbiter
Mellom: Nesten en 100 grams cavalier:S Uff.. og baconsnacks, pepsi max og endel vann.
Trening: 30 min tur løpe/gå
Endelig er jeg tilbake igjen til der jeg var sist søndag :)
La på meg 700g fra søndag til mandag - etter å ha spist vafler på søndagen, og så la jeg på meg 1,4 kg fra tirsdag til onsdag - etter å ha spist karbonader, så jeg ble faktisk satt en uke tilbake pga uforsiktighet..... Men, nå er jeg back on track :) Vektnedgangen fra sist fredag er på 1,8 kg, men i realieten har jeg gått ned over to kg til sammenlagt pga det jeg gikk opp igjen :rolleyes:
Hei! Jeg rekker vell akkurat å kvalifisere for denne tråden :)
Jeg startet for to dager siden og i går kveld tisset jeg på en slik stiks - den var mellom rosa :p.
Jeg har ambisjoner om å gå ned ca 7-8 kg, men mest av alt er det et ønske om å bli kvitt sukkeravhengigheten som er mest motiverende for meg.
Men jeg har, på en måte, med meg dattera mi på dette. Jeg begynner nesten å gråte når jeg tenker på at hun kankje en gang ikke skal føle seg tjukk og utilpass. Hun er bar 11 år, men har alltid vært lubben og det har bare forverret seg. Og det som er så merkelig er at hun fanktisk spiser sunt. Bare godis på lørdag, ordentlige middager med grønsaker, poteter og litt kjøtt. Brød niste på skolen og alltid frokost. Hun er glad i mat, men jeg fatter ikke hvordan hun kan legge på seg av det hun spiser. Hun er veldig glad i pasta og brød (og godteri så klart) men synes ikke hun spiser mer enn andre selv om hun nesten alltid føler seg sulten. Jeg er veldig spent på hvordan denne lavkarbo dietten fungerer på henne. Når jeg leste boken til Dr. Atkins forsto jeg at dette er nok kosthold som kan hjelpe henne. Tror ikke hun "tåler" mel selv om hun er helt hol på slike matvarer. Men selvfølgelig jeg får litt kvaler når jeg tenker på at jeg setter ei 11 år gammel jente på "diett"! :mad:. men på den andre siden det er IKKE bra å miste selvbilde over overvekt heller. Og dette handler jo ikke om "sulting" som vel "vanlige" kurer går ut på. Jeg har veiet for og i mot lenge, men tror jeg gjør det rette. Tar i mot synspunkt og kommentarer med takk!
Flott forum, fantastisk flinke og hyggelige mennesker her inne også :).
lykketil til alle dere, til dattera mi og meg selv :D
Jeg startet for to dager siden og i går kveld tisset jeg på en slik stiks - den var mellom rosa :p.
Jeg har ambisjoner om å gå ned ca 7-8 kg, men mest av alt er det et ønske om å bli kvitt sukkeravhengigheten som er mest motiverende for meg.
Men jeg har, på en måte, med meg dattera mi på dette. Jeg begynner nesten å gråte når jeg tenker på at hun kankje en gang ikke skal føle seg tjukk og utilpass. Hun er bar 11 år, men har alltid vært lubben og det har bare forverret seg. Og det som er så merkelig er at hun fanktisk spiser sunt. Bare godis på lørdag, ordentlige middager med grønsaker, poteter og litt kjøtt. Brød niste på skolen og alltid frokost. Hun er glad i mat, men jeg fatter ikke hvordan hun kan legge på seg av det hun spiser. Hun er veldig glad i pasta og brød (og godteri så klart) men synes ikke hun spiser mer enn andre selv om hun nesten alltid føler seg sulten. Jeg er veldig spent på hvordan denne lavkarbo dietten fungerer på henne. Når jeg leste boken til Dr. Atkins forsto jeg at dette er nok kosthold som kan hjelpe henne. Tror ikke hun "tåler" mel selv om hun er helt hol på slike matvarer. Men selvfølgelig jeg får litt kvaler når jeg tenker på at jeg setter ei 11 år gammel jente på "diett"! :mad:. men på den andre siden det er IKKE bra å miste selvbilde over overvekt heller. Og dette handler jo ikke om "sulting" som vel "vanlige" kurer går ut på. Jeg har veiet for og i mot lenge, men tror jeg gjør det rette. Tar i mot synspunkt og kommentarer med takk!
Velkommen! Kan se ut som din datter har medfødt lav insulintoleranse, det er jo noe som både Lindberg og andre har skrevet endel om, at noen mennesker tåler mindre karbohydrater enn andre. Og da virker "vanlig" sunn mat overhodet ikke, tvert imot så får man kanskje i seg mere karbohydrater. Brød og pasta er i denne sammenheng "sukker", blir gjort om til glucose, og gjør en bare mer sulten. Jeg synes du har gjort noe fornuftig for din datter, og jeg har tro på at det virker. Bare ikke gå for hardt ut, men sørg for at hun får nok mat, og lag gjerne noen fristende erstatninger for ting hun savner. Ser du har skrevet Lindberg som kostholdsfilosofi, det er en passe måte å leve på for en 11-åring. Lykke til:)
Er i nesten samme situasjon - har ei datter på 10,5 år, hun er ganske lubben og spiser mindre enn lillebroren sin som er tynn som ei flis...... Hun klager sjøl på at hun er tjukk, men jeg har vært litt skeptisk til å sette henne på diett enda..... Har også vært hos lege og fått beskjed om at hun bør ta av litt, samtidig som vi sjekka for tidlig pubertet - hun utviklet bryster og hofter allerede som 7-åring, men fikk beskjed om at dette bare var fett......det var ikke noe i hormonverdier og skjellettmodning som tilsa at puberteten var nært forestående i høst...... Hun er ikke spesielt glad i mat, og veldig kresen - værre enn meg :o
Legen mente mindre mat og mer aktivitet - vel hun spiser en halv brødskive med hvitost til frokost, to brødskiver eller knekkebrød med ost eller kjøttpålegg på skolen, en tallerken havregryn med melk etter skolen, til middag bare pirker hun i maten stort sett og noen ganger spiser hun en brødskive til kvelds....... I tillegg er hun aktiv hele dagen.... Hun er ca 145 cm høy og veier godt over 40 kg.......
Jeg har spist 4 måltider om dagen selv, og føler sult når det har gått 4-5-6 timer foreløpig.
Også har jeg alltid pleid å spise mye frukt, så det er litt rart at jeg ikke kan ta et eple som mellom-måltid en gang nå. Men jeg vil følge kuren - for nå skal jeg gå ned altså!
Du sier selv at det er litt vanskelig, og du tenker mye på mat.
Dette høres etter hva jeg har erfart, lest andres erfaringer og lest boken, HELT vanlig. Kroppen er på avrusning etter karber i starten. Du vil nok sikkert være småsulten og kanskje til og med kroppen skriker etter sjokolade, eller et eple for den sakens skyld. Da pleier jeg å gå i kjøleskapet å ta meg noe, for eksempel et par skiver ost eller litt kjøttpålegg.
Du er helt i starten på å forandre livet ditt, legge om kostholdet og å gå ned i vekt. Det er store saker. Men med tanke på alt matfokuset, det er seriøst bare å holde ut litt til.. For plutselig så forsvinner det, jeg lover:) Imens kan du ta deg en neve med noe "lovlig" eller en kopp te dersom du blir fysen.
Lykke til, det blir bare lettere herfra, på alle måter;)
Hei!
Vet du hvordan de kom frem til at du var kraftig underernært?
Du skriver for lite vann og mat i kroppen, men hvis du selv mener du spiser tilstrekkelig (og det stemmer vel å merke), så syns jeg dette låt kjemperart og egentlig veldig skremmende!!
Jeg spiser jo ikke så veldig mye akkurat selv for tiden... Ble bekymret for alle her inne plutselig:love:
Stor klem til deg, og håper du får bedre dager fremover:klem:
Jeg har siden 7. april til 26. april begrensa inntaket av karbohydrater, mens jeg prøvde å finne ut hvilken retning jeg skulle følge. Raida biblioteket og har lest til øyet blei vått og stort. Og jeg har landa på Ketolysekuren. Fra 7. april til 26.april har jeg gått ned 6,5 kg. 26. april starta jeg med ketolysekuren og i dag har jeg gått ned yttligere 3 kg. (Jeg har virkelig mye å ta av)
Jeg er blitt helfrelst - ikke er jeg sulten, ikke fyser jeg på noe godt, ikke er det vanskelig å stå imot fristelser og alle luftsmerter og plager med magen er borte.
Det eneste jeg sliter med er å spise nok fett - etter 30 år med slanking og holde seg unna det - er det ikke gjort i en feil å endre "huet".
Nokia90 - huff, for en fæl opplevelse :(
Håper det går bedre med deg!
Og at de ikke trodde på det du sa enda! :klem:
Platon - velkommen hit :) jeg er også fersk, startet på mandag!
Lykke til, til deg og datteren din!
Jeg har siden 7. april til 26. april begrensa inntaket av karbohydrater, mens jeg prøvde å finne ut hvilken retning jeg skulle følge. Raida biblioteket og har lest til øyet blei vått og stort. Og jeg har landa på Ketolysekuren. Fra 7. april til 26.april har jeg gått ned 6,5 kg. 26. april starta jeg med ketolysekuren og i dag har jeg gått ned yttligere 3 kg. (Jeg har virkelig mye å ta av)
Jeg er blitt helfrelst - ikke er jeg sulten, ikke fyser jeg på noe godt, ikke er det vanskelig å stå imot fristelser og alle luftsmerter og plager med magen er borte.
Det eneste jeg sliter med er å spise nok fett - etter 30 år med slanking og holde seg unna det - er det ikke gjort i en feil å endre "huet".
Ønsker deg masse lykke til videre, men dette går jo fantastisk godt..:)
Jeg synes det er flott at du tar det alvorlig når datteren din legger på seg, det behøver jo ikke være en slankekur, men en omlegging av kosten. :)
Lykke til for dere begge. :)
Takk!!!!
Så deilig å få litt støtte. Føler meg liksom "skyldig" i å være dålig mor eller noe når en har et barn som sliter med vekta. Takk og takk igjen :-)
Nå fikk jeg mørk lilla på stixen :) Hærran går bærre lækkert ;)
Sisteinnsats
30-04-10, 20:07
Nå fikk jeg mørk lilla på stixen :) Hærran går bærre lækkert ;)
Så bra at du har kommet i ketose! :)
Husk at hvis den blir så mørk betyr det at du drikker for lite. Pøs på med væske! :D
Husk at hvis den blir så mørk betyr det at du drikker for lite. Pøs på med væske! :D
Åh, det visste jeg ikke... Drikker ca 3 liter vann for dagen, men skal vel klare å få ned litt til!
Det kan bety at man drikker for lite, har jeg lest meg fram til nå. Men jeg gjør jo ikke det. Var 2 timer etter at jeg hadde spist mye middag, kanskje det var grunnen? Ikke så nøye, jeg er i ketose :)
Jeg er stolt av å annonsere at jeg i dag har spist lavkarbo på burger-king!!
Uten problem:)
Var med ei venninne som bare MÅTTE ha burger. Kjente jeg var litt sulten selv, men hadde ikke noe håp om å stille sulten på den sjappa der. Så jeg trasket nå med, og til min store overraskelse hadde de kyllingsalat. riktignok med brød, men det lot jeg bare være:) Utrolig stolt over å ikke skyve i meg en burger når jeg først var der:D
Jeg er stolt av å annonsere at jeg i dag har spist lavkarbo på burger-king!!
Uten problem:)
Var med ei venninne som bare MÅTTE ha burger. Kjente jeg var litt sulten selv, men hadde ikke noe håp om å stille sulten på den sjappa der. Så jeg trasket nå med, og til min store overraskelse hadde de kyllingsalat. riktignok med brød, men det lot jeg bare være:) Utrolig stolt over å ikke skyve i meg en burger når jeg først var der:D
Hurra for deg! Greide det samme på mc Donalds her forleden. Det er en utrolig seier å greie det, da jeg må innrømme at jeg er svak for pommes frites.... Jeg skal konfirmasjon i morgen, og er spent på hvordan det går. Har bakt lavkarbo kaker å ta med meg, så vi får håpe jeg greier meg med det...
Sisteinnsats
30-04-10, 22:15
Så flinke dere er!
Jeg lurer på om det er andre enn meg som har en vond smak i munnen? Jeg har hatt en skikkelig vond ekkel smak i munnen de tre siste dagene. Jeg skyller med fluorvann morgen og kveld, men det hjelper ikke..
Så flinke dere er!
Jeg lurer på om det er andre enn meg som har en vond smak i munnen? Jeg har hatt en skikkelig vond ekkel smak i munnen de tre siste dagene. Jeg skyller med fluorvann morgen og kveld, men det hjelper ikke..
Jepp! Skikkelig dårlig smak! Hjelper å drikke mye har jeg funnet ut. Det er ekstra ille om jeg er tørr i munnen. :)
Sisteinnsats
30-04-10, 22:27
Jepp! Skikkelig dårlig smak! Hjelper å drikke mye har jeg funnet ut. Det er ekstra ille om jeg er tørr i munnen. :)
Godt å høre at jeg ikke er alene! Jeg drikker og drikker da, masse! Men det er vel bare å holde ut og håpe det blir bedre etterhvert. :)
Sweet Pink Kitty
01-05-10, 02:24
Jeg kommer til å starte nå i april, jeg liker bare å planlegge litt først før jeg starter ordentlig. Uansett, det blir spennende å se hvordan det går, spesielt fordi jeg nok kommer nok til å få litt problemer. Å kutte ut pasta, brød, poteter og ris høres egentlig forferdelig ut, og jeg er ikke sånn superbegeistret for grønnsaker, så det blir jo spennende. Tror nok jeg ikke kommer til å kutte ut alt fullstendig, men heller redusere inntaket med Lindberg.
Uansett, sukkeret er byttet ut med sukrin og jeg spiser kun godis én gang i uken. Jeg er dog overbevist om at trening er det aller viktigste og prøver å trene ca fem ganger i uken.
Godt å høre at jeg ikke er alene! Jeg drikker og drikker da, masse! Men det er vel bare å holde ut og håpe det blir bedre etterhvert. :)
Jeg leste et sted at det er når ketonene skilles ut gjennom munnen/åden, får vi denne dårlige ånden. Men mesteparten av ketonene skiltes ut gjennom urinen, så da er det vel naturlig at vi må drikke mer. :rolleyes:
Jeg jobber med kunder så jeg måtte gjøre noe med det, jeg har kjøpt en pakke med B12 tyggis, tar en halv på formiddagen og en halv etter matpausen. Vet ikke om det er ok iforhold til dietten, men jeg er bare nødt.. Noen som vet? :cool:
Sisteinnsats
01-05-10, 15:33
Jeg leste et sted at det er når ketonene skilles ut gjennom munnen/åden, får vi denne dårlige ånden. Men mesteparten av ketonene skiltes ut gjennom urinen, så da er det vel naturlig at vi må drikke mer. :rolleyes:
Jeg jobber med kunder så jeg måtte gjøre noe med det, jeg har kjøpt en pakke med B12 tyggis, tar en halv på formiddagen og en halv etter matpausen. Vet ikke om det er ok iforhold til dietten, men jeg er bare nødt.. Noen som vet? :cool:
Det kommer vel an på søtningsmiddelet. Står det noe på pakken? Hadde vært kjekt å kunne ta en sånn i ny og ne ja. Jeg haaater å ha dårlig ånde.. :(
Det kommer vel an på søtningsmiddelet. Står det noe på pakken? Hadde vært kjekt å kunne ta en sånn i ny og ne ja. Jeg haaater å ha dårlig ånde.. :(
Her er innholdsfortegnelsen på SB 12 tyggisen:
Søtningsstoffer (xylitol, sorbitol, aspartam, sukralose, acesulfam-K), gummibase, aromastoffer (menthol), sinkacetat 6mg pr. stk, fargestoffer (E171, E133, E132), natriumfluorid 0,26 mg pr. Stk, antioksideringsmiddel (E321)
Sier meg ikke så veldig mye i forhold til karber..:confused:
Sisteinnsats
01-05-10, 17:54
Her er innholdsfortegnelsen på SB 12 tyggisen:
Søtningsstoffer (xylitol, sorbitol, aspartam, sukralose, acesulfam-K), gummibase, aromastoffer (menthol), sinkacetat 6mg pr. stk, fargestoffer (E171, E133, E132), natriumfluorid 0,26 mg pr. Stk, antioksideringsmiddel (E321)
Sier meg ikke så veldig mye i forhold til karber..:confused:
Ingen fare med karbene tror jeg, men sorbitol er fy-fy såvidt jeg har skjønt. :(
Jeg tror nok ikke det er så innmari nøye med det lille kh du eventuellt får supa i deg av en tyggis, for du svelger den vel ikke?=)
Hvis den er sukkerfri, så er det vel heller hva slags søtningsstoffer du ønsker å holde deg unna..
Men uansett får du bare veie det opp mot hverandre da, la oss si 1g karbohydrat VS dårlig ånde, hehe;)
(Men nå veier vel ikke tyggisen 1g engang...:confused:)
Hei alle dere som er nybegynnere, akkurat som meg. Jeg er ca 13 kg overvektig, men har gikk ned i vekt 2,4 kilo første uka. Starta mandag for to uker siden, så i morra er det ny veiedag igjen, og jer er veldig spent. Har spist bare "lovlig" mat ( ketolysekuren) og vært i ketose fra dag 1, men er veldig usikker ang daglig inntak (mengde). Har spist kun kjøtt, fisk, salat, litt blomkål og broccoli, egg, rømme, ost og cottage cheese som jeg spiser til frokost hver dag. Savner frukt og andre grønnsaker. Er allerede lei salat. Kan jeg spise melon, tacokrydder av ferdigtypen og andre grønnsaker? Ratatuille?
Er takknemlig for all tilbakemelding.
Dersom noen der ute har gjennomgått brystrekonstruksjonsoperasjon vil jeg gjerne høre deres erfaringer. Har fått tilbud om denne operasjonen, men veldig lite info, så jeg har ikke bestemt meg ennu.
er veldig usikker ang daglig inntak (mengde). Har spist kun kjøtt, fisk, salat, litt blomkål og broccoli, egg, rømme, ost og cottage cheese som jeg spiser til frokost hver dag. Savner frukt og andre grønnsaker. Er allerede lei salat. Kan jeg spise melon, tacokrydder av ferdigtypen og andre grønnsaker? Ratatuille?
selv om melon kun inneholder 7 g pr 100 g, er det dumt å bruka alle karboene på litt vannmelon. dessuten er frukt fyfy:)
Når det gjelder tacokrydderet, inneholder den ferdige blandingen noe sånt som 51 til 58 kh pr 100 g, fikk sjokk når jeg så det første gang!:eek: Men inne på oppskriftsidene er det en super en som du kan blande sammen selv, smaker helt likt:)
Denne (http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=328243&postcount=3)tacokrydderoppskriften er super:)
Jeg slenger meg med her jeg også, jeg startet med Ketolyse kuren 10 april og har gått ned 4,5 kg på tre uker...er kjempemotivert. Jeg leser Torkils bok om kuren og bruker den flittig når det er noe jeg lurer på...Og jeg er inne her i forumet og får gode råd fra de som har gått veien før. Jeg føler meg såå mye bedre både psykisk og fysisk
heeerlig :)
Jeg tror nok ikke det er så innmari nøye med det lille kh du eventuellt får supa i deg av en tyggis, for du svelger den vel ikke?=)
Hvis den er sukkerfri, så er det vel heller hva slags søtningsstoffer du ønsker å holde deg unna..
Men uansett får du bare veie det opp mot hverandre da, la oss si 1g karbohydrat VS dårlig ånde, hehe;)
(Men nå veier vel ikke tyggisen 1g engang...:confused:)
Ja Ebbalilla, jeg slenger med i tankegangen din..Det kan ikke være allverden med karber, og den hjelper faktisk utolig godt..:) Man skal jo føle seg litt vel også og den ånden er..:eek:
Sisteinnsats
02-05-10, 20:41
Velkommen cannelli! :)
Så dere svaret jeg fikk ang ånden i spørretråden, damer? Den går visst over etter noen uker hos de fleste, og det kan hjelpe å tygge persille. :)
Jeg har ikke denne ånden dere prater om... Tror jeg da. Mannen har ikke sagt noe iallefall. Er det et dårlig tegn?
Jeg har ikke denne ånden dere prater om... Tror jeg da. Mannen har ikke sagt noe iallefall. Er det et dårlig tegn?
Du merker fort når den er der. :eek:
hehe Ang ånden så er det bare til å spise masse hvitløk så er det ingen som merker noe til den. hehe :D :p
Ferdig med første uka, og vekta viste -1,7 kg :) Kommet greit i gang med maten den første uka, så nå står treningen for tur. Tror det blir en større utfordring! Er midt i flytting, og det er bare 1 mnd til de nye huseierne tar over, så det blir noen hektiske uker frammover. Man har utrolig mye i et helt hus :o
Ha en super dag allesammen :)
Da kom jeg forholdsvis heldig ut av denne uka med tanke på at jeg var på konfirmasjon i helga, minus 600 gr:).
Jeg blir litt frustrert her nå..... Har gått opp igjen 400g i løpet av helgen, enda jeg har vært helt nazi med maten :( Kan det være for at eggløsning er nært forestående? Har drevet med hagearbeid hele helgen også, knapt sittet rolig, så egentlig burde jo vekta ha gått enda mer ned?! Uvant at den bråstoppa sånn, jeg har ikke forandra på noe og gikk ned 4,4 kg de første to ukene.....
Jeg har ikke gått ned noe på en mnd, har vært litt småstressa av den grunn, men har besluttet å driiiiiite i det!:)
Jeg er flink med både mat og trening, så kroppen kommer vel diltende etter hvis den har lyst. Har ikke så mange kilo jeg vil ha vekk heller, så kan jo hende det tar litt lengre tid av den grunn.
Eneste jeg forandrer er at jeg skal spise mer grønnsaker, for jeg får i meg litt lite karber de aller fleste dager.
Utover det skal jeg ikke lete med liv og lyst etter partystoppere, jeg har myyyyyyyye morsommere ting å bruke tid på og jeg føler meg jo helt topp og kjenner at dette er bra for kropp og sjel, sideflesk eller ei.
Lykke til videre alle flinke folk! :p
Jeg blir litt frustrert her nå..... Har gått opp igjen 400g i løpet av helgen, enda jeg har vært helt nazi med maten :( Kan det være for at eggløsning er nært forestående? Har drevet med hagearbeid hele helgen også, knapt sittet rolig, så egentlig burde jo vekta ha gått enda mer ned?! Uvant at den bråstoppa sånn, jeg har ikke forandra på noe og gikk ned 4,4 kg de første to ukene.....
Det er ikke nødvendigvis slik at man mister vekt dagen etter at man har trimmet, man kan faktisk samle litt mere vann når man vært aktiv, men det slipper igjen, så du kan sikkert regne med at du går ned en av dagene fremover. Eggløsning kan også ha noe å si.
Da er jeg i gang (begynte sist uke)
Føles ganske så bra! Dette SKAL bli bra, jeg har mange jeg vil vise min nye, flotte kropp til, når det tid kommer ;)
Jeg har gått på ketolyse før, i en kort periode, bare fordi jeg skulle inn i en kjole til et bryllup. Denne gangen er det mer varig. Utrolig hvordan klærne krymper i skapet gitt... så daaaa :)
Håper på mye støtte og at jeg kan gi mye støtte tilbake til dere. Mange tåra, tunge stuinne, e æ reidd førr at det bliiii....
Får du i deg nok fett og vann? De er forutsetningene for å forbrenne fett.
Dette er det nest mest fantastiske jeg har vært med på (1. plass barnefødsler). Jeg raser ned i vekt og samtidig som jeg føler meg mett og har det bra.:blomster:
Dette er det nest mest fantastiske jeg har vært med på (1. plass barnefødsler). Jeg raser ned i vekt og samtidig som jeg føler meg mett og har det bra.:blomster:
Ja, ikke sant! Det er slik at man blir litt ivrig misjonerende for alle de som ikke har sett lyset! Hadde de bare visst hvor bra det er, liksom! Til og med mannen min har blitt med på lasset denne gangen og blitt like ivrig som meg:D
Endelig løsnet det litt for min del. -1.3 kg i dag. Stod helt bom stille forrige mandag. Har ikke trent så aldeles mye denne uken (2 ganger bare), så jeg ble litt forbauset. jaja, det er bedre enn ingenting. 900gram til så er jeg under 100......:D
Får du i deg nok fett og vann? De er forutsetningene for å forbrenne fett.
Drikker ca 3 liter om dagen, i tillegg er det jo væske i maten - og jeg spiser stort sett akkurat det samme som de to foregående ukene - og da gikk jeg jo ned 4,4 kg til sammen - selv med et par bommerter i matveien......nå har jeg altså gått opp uten bommerter :(
Drikker ca 3 liter om dagen, i tillegg er det jo væske i maten - og jeg spiser stort sett akkurat det samme som de to foregående ukene - og da gikk jeg jo ned 4,4 kg til sammen - selv med et par bommerter i matveien......nå har jeg altså gått opp uten bommerter :(
Nå har jeg vaket her inne på forumet over et år, og noe jeg synes går igjen, er at man stopper litt opp i uke 3-4, for så å gå ned igjen når fettforbrenningsprosessen er blitt optimal etter en 4 ukers tid. Så bare fortsett som du gjør, så får du snart belønning for strevet!
Nå har jeg vaket her inne på forumet over et år, og noe jeg synes går igjen, er at man stopper litt opp i uke 3-4, for så å gå ned igjen når fettforbrenningsprosessen er blitt optimal etter en 4 ukers tid. Så bare fortsett som du gjør, så får du snart belønning for strevet!
Tusen takk :)
Jeg må skryte litt jeg... :o
Jeg fikk for ca 4 mnd siden en bukse av kona til min svigerfar. Hun har gått ned mye og buksa var blitt for stor til henne. Jeg prøvden den men fikk den ikke igjen om jeg lå sengen og suge inn magen alt jeg kunne. Skikkelig deprimerende siden buksa var blitt for STOR til henne liksom.. :(
Men gjett hvem som sprader rundt i den buksa i dag da!! Og jeg fikk den fint på meg i stående stilling. hehe :D
Er litt stolt av meg selv nå. Og det var gubben også. :D
Sisteinnsats
03-05-10, 13:35
Oooh, utfordring i dag! :rolleyes:
En kollega og jeg var på infomøte på Lånekassen, og først var det rundstykker kl 10. Greit, jeg var ikke sulten, så de hoppet jeg glatt over. Jeg tenkte at siden det var standard rundstykker først var kanskje lunsjen annerledes..
Men neida: lunsjen kom, og der var det baguetter, og wienerbrød til dessert..:p
Heldigvis varte det mye kortere enn det skulle, så jeg kjøpte en kyllingsalat på vei tilbake til jobben. Jeg har sittet og pirket i den en halvtime nå, prøvd å unngå all pastaen, ananasen, bønnene osv..
Jaja, godt man ikke har den voldsomme sultfølelsen! :)
Jeg må skryte litt jeg... :o
Jeg fikk for ca 4 mnd siden en bukse av kona til min svigerfar. Hun har gått ned mye og buksa var blitt for stor til henne. Jeg prøvden den men fikk den ikke igjen om jeg lå sengen og suge inn magen alt jeg kunne. Skikkelig deprimerende siden buksa var blitt for STOR til henne liksom.. :(
Men gjett hvem som sprader rundt i den buksa i dag da!! Og jeg fikk den fint på meg i stående stilling. hehe :D
Er litt stolt av meg selv nå. Og det var gubben også. :D
SUPERT! Det er sånt som får en til å holde på! Skulle sett fjeset til mannen min når han fikk på seg vinterfrakken som aldri hadde passet noen gang;))
En kollega og jeg var på infomøte på Lånekassen, og først var det rundstykker kl 10. Greit, jeg var ikke sulten, så de hoppet jeg glatt over. Jeg tenkte at siden det var standard rundstykker først var kanskje lunsjen annerledes..
Heldigvis varte det mye kortere enn det skulle, så jeg kjøpte en kyllingsalat på vei tilbake til jobben. Jeg har sittet og pirket i den en halvtime nå, prøvd å unngå all pastaen, ananasen, bønnene osv..
Gurimalla, skal ikke være lett....Glad jeg ikke har sånne møter lenger, men den menyen du beskriver er helt typisk for hva jeg pleide å bli servert på møter før....Godt man ikke er så sulten på denne dietten.
Jeg møter også den innimellom og har derfor alltid med meg nødmat i veska på slike dager: opphakkede grønnsaker eller ost i plastboks, ølpølser eller annen spekemat i plastboks eller en Atkinsbar. På den måten er man alltid berett når det man får servert ikke passer.
Ja der kjenner jeg meg igjen, at det skal være så vanskelig å finne noe som er lavkarbo når man er på reise, eller på restaurant.. Til og med Mc Donalds har jo lavkalori... Hvem har lavkarbo? Det er igrunnen ganske rart siden det er blitt mer og er populært de siste årene.. :rolleyes:
Idag har jeg laga lavkarbo vaffler. Var så sugen på noe godt, så etter å ha scrollet side opp og side ned her fant jeg en oppskrift som jeg hadde alle ingrediensene.
De luktet akkurat som vaffler skal, så tenkte de kom til å smake sponplater, noe jeg synes soyabrødet gjør... Men vafflene var overraskende gode! Så da var dagen berga. Hurra :)
Hvem har lavkarbo? Det er igrunnen ganske rart siden det er blitt mer og er populært de siste årene.. :rolleyes:
Enig, syns også dette er rart.
Det burde vært mulig å få tak i lavkarbo over alt også. Slik som man får tak i sjokolade og junkfood overalt.
Sisteinnsats
05-05-10, 13:45
Er det flere som er slappe? Jeg var veldig slapp helt i begynnelsen av uke 1, men så kom det seg. Nå er jeg like slapp igjen.. http://www.blokksberg.com/images/smilies/sukk.gif
Svimmel og slapp. Orker ikke så mye, og trening annet enn det jeg går hver dag er det bare å glemme.. :(
Er det flere som er slappe? Jeg var veldig slapp helt i begynnelsen av uke 1, men så kom det seg. Nå er jeg like slapp igjen.. http://www.blokksberg.com/images/smilies/sukk.gif
Svimmel og slapp. Orker ikke så mye, og trening annet enn det jeg går hver dag er det bare å glemme.. :(
Jeg blir også slapp igjen innimellom. Vet ikke helt hva det kommer av. Passer på å ta magnesium for å se om det hjelper. Men det er ofte i forbindelse med at jeg blir veldig varm, lurer på om det er fordi kroppen legger inn et høyere gir i forbrenninga?? Er jo lov å håpe at det er derfor....
Hei igjen alle sammen!
Jeg har vært veldig fraværende etter sist jeg skrev. HUsker ikke hvem som spurte, men de tok blodprøver nok til å fylle en 10 l følte jeg.. Og der ble det vist at flere verdier var for lave.. men har vært i møte med legen, og da testet han på nytt, og da var alt bra. Vi hadde en laaang prat om akkurat dette, og han syntes jeg så kjempe frisk ut! Tror faktisk også han ble litt sint måten legevakta oppførte seg.. Jeg har vært ut og inn av legekontoret siden november, og blant annet fordi jeg ikke klarte å holde på maten.. Men etter jeg begynte på ketolysekuren har jeg ikke kastet opp en gang! Dette var noe legen var superfornøyd med.. Det første han sa når jeg kom inn var: jøss, nå har du gått ned mye i vekt! hihi.. da ble jeg glad:D
Men nå er det ikke lenge til jeg har nådd målet mitt, og da er jeg litt usikker på hva jeg gjør.. Kroppen min reagerer kjempe dårlig med for mye karbohydrater, smerte, kvalme, utslett, vann i kroppen osv.. Så jeg tror det blir lavkarbo.. Hvertfall inntak av karbohydrater i kontrollerte former.
Gud, dette ble et laaangt innlegg.. Håper alt står bra til med dere!!:)
Klem
Jeg er en liten snik, fordi jeg har snikveid meg. Og jeg håper ikke kroppen svinger alt for mye frem til mandag. Nå i kveld (kommet hjem fra kveldsvakt) viste vekten 99.9 kg. Jeg har altså begynt å suse nedover 2 sifret på vekten for første gang på 8 år.. :cool: GJETT OM JEG ER STOLT.
Jeg er en liten snik, fordi jeg har snikveid meg. Og jeg håper ikke kroppen svinger alt for mye frem til mandag. Nå i kveld (kommet hjem fra kveldsvakt) viste vekten 99.9 kg. Jeg har altså begynt å suse nedover 2 sifret på vekten for første gang på 8 år.. :cool: GJETT OM JEG ER STOLT.
GRATULERER EyeShock, det må være en fantastisk følelse, og de fleste her inne vet at det ligger mye jobb bak.. :) Lykke til videre på "nedturen" :)
Hei igjen alle sammen!
Jeg har vært veldig fraværende etter sist jeg skrev. HUsker ikke hvem som spurte, men de tok blodprøver nok til å fylle en 10 l følte jeg.. Og der ble det vist at flere verdier var for lave.. men har vært i møte med legen, og da testet han på nytt, og da var alt bra. Vi hadde en laaang prat om akkurat dette, og han syntes jeg så kjempe frisk ut! Tror faktisk også han ble litt sint måten legevakta oppførte seg.. Jeg har vært ut og inn av legekontoret siden november, og blant annet fordi jeg ikke klarte å holde på maten.. Men etter jeg begynte på ketolysekuren har jeg ikke kastet opp en gang! Dette var noe legen var superfornøyd med.. Det første han sa når jeg kom inn var: jøss, nå har du gått ned mye i vekt! hihi.. da ble jeg glad:D
Men nå er det ikke lenge til jeg har nådd målet mitt, og da er jeg litt usikker på hva jeg gjør.. Kroppen min reagerer kjempe dårlig med for mye karbohydrater, smerte, kvalme, utslett, vann i kroppen osv.. Så jeg tror det blir lavkarbo.. Hvertfall inntak av karbohydrater i kontrollerte former.
Gud, dette ble et laaangt innlegg.. Håper alt står bra til med dere!!:)
Klem
Flott å høre at det går bra med deg. ;) Når du skal over til annet kosthold, hvorfor ikke prøve å kutte brødet, det er jo værstingen. Så kan du jo spise litt karbo fra andre ting.. :) Lykke til..
wow!! Bra jobba EyeShock!!! http://babyporten.no/forum/images/smilies/goodscales.gif
Så utrolig bra :_punk:
Så kjempemoro, Eyeshock!!
Sisteinnsats
07-05-10, 07:26
Jeg har falt ut av ketose jeg da..:rolleyes:
Jeg har vært altfor sikker på at ingenting kan få meg ut og derfor veldig uforsiktig. Og det var jo smart! :(
Så nå er det naziregime på karbene gjennom helga, og så får jeg håpe at jeg snart er tilbake i ketose og at ukas resultater ikke blir helt ødelagt..
Jeg har falt ut av ketose jeg da..:rolleyes:
Jeg har vært altfor sikker på at ingenting kan få meg ut og derfor veldig uforsiktig. Og det var jo smart! :(
Så nå er det naziregime på karbene gjennom helga, og så får jeg håpe at jeg snart er tilbake i ketose og at ukas resultater ikke blir helt ødelagt..
Har vært litt overmodig noen ganger jeg også! Men se det positive i det, da får du testa limiten, så blir det lettere for ettertiden å vite hvor man skal stoppe....
Jeg har skeiet ut for første gang på 6 uker på ketolyse - men vil påstå at jeg hadde god grunn!!! Ble overrasket med utdrikningslag i helga, og selv om jeg tok mange fornuftige valg ble det jo en goood del alkohol, og etterhvert noen ikke så fornuftige valg... Litt potet og brød ble det og en smak av en ostekake.. Har ikke sjekket med stix men regner sterkt med at jeg er ute av ketose.. Men, i morgen er en ny dag - og den gode nyheten er jo at jeg fikk prøvd brudekjolen som satt som et skudd pga en del kg ned - så nå fortsetter jeg med nytt mot i morgen!!!!!!!
Får du i deg nok fett? Jeg var slapp og uvel flere ganger de første ukene. Kom frem til at det var på de magreste dagene mine. Nå når jeg har blitt flink til å spise nok fett går ting strålende.
Grattis! Bra jobba! :cool:
Sisteinnsats
11-05-10, 11:30
Får du i deg nok fett? Jeg var slapp og uvel flere ganger de første ukene. Kom frem til at det var på de magreste dagene mine. Nå når jeg har blitt flink til å spise nok fett går ting strålende.
Jeg prøver så godt jeg kan, men synes det er vanskelig. Jeg får smøre på med litt ekstra! :cool: FOrtsatt utrolig slapp forresten, og nå er jeg jo snart ferdig med uke 3.
Sisteinnsats
11-05-10, 11:34
Hva spiser dere til mellommåltid? Jeg har fortsatt ikke kommet dit at sultfølelsen er borte, ihvertfall ikke mellom frokost og lunsj. Jeg spiser som regel omelett eller et par skiver ketolysebrød til frokost, og det varierer litt, men i 10/11-tida er jeg utrolig sulten! Tidligere spiste jeg jo da et eple, men det går jo ikke lenger..:rolleyes:
Jeg er heller ikke over sultfølelsen, selvom den er mye mindre enn før. Jeg spiser som regel en feit og fin frokost, men blir ofte fort sulten igjen.
Da jeg ikke har gått ned et gram siden før påske, så har jeg bestemt meg for å gi litt beng i ketosen, men alikevel leve meget lavkarbo.
Jeg vil gjerne ned ca 5 kg til, men de sitter hardt og jeg blir helt stressa av å fokusere for mye på det, så nå roer jeg ned egget og tenker litt mindre på sideflesk, UT MED VEKTA og fokuserer på å trene og spise sunt. Hvis kroppen min vil være som den er, så får den jaggu lov til det, for jeg er jo ikke tjukk og jeg føler meg jo mye bedre enn før.
Og det kan jo hende det skjer noe på sikt...???:)
Hei Alle Aprilstartere :)
Slenger meg på her eg og, begynte 26 April:)
Etter å ha veid meg i dag så har jeg gått ned -5.7 kg :_oy: Hopper av glede!
Men så har eg mange kg å gå ned og da hehe.:p
Veldig spennende å følge alle dere her inne :goodluck:
Ja, hva skal man si. Jeg har endelig passert hundre og litt til. Veier nå 98,4 kg. Tilsammen har jeg gått ned 11,6 kg på ketolyse (på 6 uker med ketolyse). Totalt har jeg gått ned 26,6 kg på et år. Og har enda 15 kg til målet mitt. Men nå ser jeg virkelig et lys i tunnelen her.
På 17. mai har jeg planlagt en karbosprekk, en oppkarbing, så jeg regner med at jeg ikke går så mye ned om 2 uker. Vi får se :cool:
Ja, hva skal man si. Jeg har endelig passert hundre og litt til. Veier nå 98,4 kg. Tilsammen har jeg gått ned 11,6 kg på ketolyse (på 6 uker med ketolyse). Totalt har jeg gått ned 26,6 kg på et år. Og har enda 15 kg til målet mitt. Men nå ser jeg virkelig et lys i tunnelen her.
På 17. mai har jeg planlagt en karbosprekk, en oppkarbing, så jeg regner med at jeg ikke går så mye ned om 2 uker. Vi får se :cool:
WOW! Så utrolig bra! Var nok kjempe deilig å komme under 100-tallet! Gratulerer :D
Hva spiser dere til mellommåltid? Jeg har fortsatt ikke kommet dit at sultfølelsen er borte, ihvertfall ikke mellom frokost og lunsj. Jeg spiser som regel omelett eller et par skiver ketolysebrød til frokost, og det varierer litt, men i 10/11-tida er jeg utrolig sulten! Tidligere spiste jeg jo da et eple, men det går jo ikke lenger..:rolleyes:
Avacado! Genial frukt med masse fett og proteiner! Du kan gjøre mye med en avacado. Fyll den med ting som skinke og ost, spis den rå, lag guacamole (eller hvordan det skrives) og nyt med majones. Min favoritt er en halv acacado med litt reker og litt for mye majones!
En salat kan du også lage. Bruk bogskinke eller noe annet kjøtt for å få litt smak på det. HVis du er redd for å ikke ha nok fett så tilsett feta eller hell litt olivenolje over :)
Søk på forumet også etter mellommåltid. Fant en god del snacks der også! Lykke til!
Velkommen Mariarn! Kjempebra vekttap!!
Så bra det går med deg da, Eyeshock. Hva er oppskriften din på å gå ned over 11 kg på 6 uker da? Trener du mye ved siden av?
Jeg er ikke så sulten mellom måltidene jeg, så spiser ikke så ofte mellom-måltider. Men det hender jeg er litt sugen på noe på kveldene. Da har jeg kokt meg blomkål med masse meierismør og litt ost på eller spist litt ost sammen med skinke. Eller så er jeg utrolig glad i feta-ost, og spist litt av det sammen med agurk og tomat. Egentlig er jeg veldig glad i de fleste typer oster, og det passer veldig fint på denne kosten her.....
I dag spiste vi kyllingvinger til middag og jeg lagde gresk salat til med fetaost og tzatsiki av seterrømme. Mmmm, det var innmari godt og jeg spiste kanskje litt for mye. Håper ikke det gjør at vekta stopper opp......
Dessuten har jeg vært fryktelig sær da jeg var på et formiddagsbesøk hos en kollega. Det ble servert to kaker der, og jeg takket nei........men de så helt utrolig gode ut!!
Ja, hva skal man si. Jeg har endelig passert hundre og litt til. Veier nå 98,4 kg.
HURRA!
GRATULERER!!!
Dette har vi venta på noen uker:visemuskl :w00t: :lol:
Var så fornøyd når jeg gikk ned 1,7 kilo den siste uka, men i morra er planlagt sprekk pga min sønns barnedåp. Så da er jeg veldig fornøyd om jeg bare ikke går opp ved neste veiing..men er forberedt på det også:-)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.