View Full Version : Atkins carrot and nut muffins

Iset
19-02-04, 10:12
disse kan spises som frokost eller en snack, kan fryses, men er best nybakte og varme, spesielt om morgenen.
inneholder 6 gr med karbohydrat pr stk.

2.5 dl soyamel
2.5 dl finhakkede mandler
søtstoff tilsvarende 10ss sukker
2 ts kanel
1 ts salt
1 1/2 ts bakepulver
2.5 dl olivenolje/matolje
4 egg, lett pisket
1 mellomstor raspet gulrot
2 ts vaniljeekstrakt/essens

forvarm ovnen til 180 grader
bland først d første 6 ingrediensene, tilsett så resten. bland godt til røren er jevn. fordel i 12 muffinsformer. stekes i 20-25 minutter. kjøles på rist

anbefaler dere å ikke bruke aspartam eller equal i retter som skal varmes/ stekes da de mister søtsmaken når de varmes opp.

Summer
29-09-09, 15:31
Iset, jeg vet det er lenge siden denne ble postet, men jeg lurer på om du muligens har forsøkt denne med annet mel enn soyamel?

Iset
05-10-09, 15:42
Nope det har jeg desverre ikke. Men skulle jeg laget den i dag hadde jeg nok valgt soyaprotein i stedet, tipper det er mye bedre og ser ikke hvorfor det skulle bli dårligere resultat. :)

Nannah
05-10-09, 15:54
kansje bytte ut soya med kokosmel?
Jeg er skeptisk til soya.

Summer
05-10-09, 17:28
kansje bytte ut soya med kokosmel?
Jeg er skeptisk til soya.
Ja! Det var en god idé. :) Kokosmel, eller risprotein også kanskje.

tineh
11-03-10, 12:12
Hei hei...
De høres kjempe gode ut.. skal prøve de som dessert i morgen.. Et lite tips jeg oppdaget på leting etter noe godt (jeg er VELDIG glad i ostekake, spess glasuren) : bland naturell smøreost med søtningsmiddel, kanel og noen dråper sitron så har du glasuren... kjempe godt.. spiser det også på frokostpannekaker dersom jeg har lyst på noe søtt og friskt..