Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?
Har spurt i helsekost, apotek og hobbybutikk. Fant to nettbutikker som har (Panduro hobby og sunvita.no) men de betjener ikke ordrer under en viss sum, og med porto i tilegg blir det dyrt pulver :rolleyes:
Ferskenbeinet
21-04-10, 21:18
hva brukes det til? Husker jeg drakk lakrisrot te for å få igang fødselen nemlig, og den var nydelig!
Bare ha i minnet at lakris kan øke blodtrykket.
Mvh Grovsnus
Ha en god båt
Ferskenbeinet
22-04-10, 08:20
i know... Var hekta på lakris et helt svangerskap, men blodtrykket var fint heldigvis! ;) Dermed er erfaringen på min kropp at det skal MYE til. På lavkarbo er det ikke akkurat lakris en får mest innabords heller...
hva brukes det til? Husker jeg drakk lakrisrot te for å få igang fødselen nemlig, og den var nydelig!
Jeg skal bruke det til å lage lakriskuler (oppskrift fra kjernesunn familie)
Det brukes også til å lage drops f.eks.
Ferskenbeinet
22-04-10, 09:03
åhh send meg gjerne oppskrift!
Timona: Min mor har kjøpt lakrisrotpulver på nettbutikken til kjernesunn familie.
Det kan kanskje være et forslag?
Har du noen adr til den siden? Jeg får bare opp en side som selger bøkene.
Ferskenbeinet: Her er oppskriften (får heller slette den om det ikke er lov å legge ut oppskrift fra bok her)
2,5 dl mandler
3 ts lakrisrotpulver
3 dl aprikoser
2 ss pinjekjerner
2 ss Bjørkesøt
1/2 dl vann eller appelsinjuice
1 ts salt
Kjøres i kjøkkenmaskin til en deigaktig masse og trilles til kuler. Dryss med lakrisrotpulver.
Oppbevares kjølig i en krukke med lokk.
(Her kan man jo redusere på aprikosene om det blir for mye karber)
www.kernesundfamilie.dk (http://www.kernesundfamilie.dk) er hjemmesiden til dem.
Så deretter trykker du på "køb kernesundt" så mad også går du inn på smoothie kit.
Håpe det var til hjelp:)
Tusen takk!
Lagde en bestilling på under 200,- (toll) men de tar 250,- kr i frakt, litt drøyt synes jeg.
hoppeloppa
24-04-10, 09:10
Ta deg en tur til Danmark, eller få noen til kjøpe med for deg hvis mulig. Hos Matas koster 100 gr lakrisrotpulver 35 kr.
Jeg har allerede bestilt, men takk for tips :)
Jeg får spise lakriskulene med andakt og glede for de har blitt tidenes dyreste :p