View Full Version : Finnes det er forum der ute med GI fokus?

nellie
30-04-10, 12:53
Dette forumet er blitt veldig ketoseorientert..
Sikkert flott det altså, men sånne som meg som fokuserer på GI finner ikke veldig mye støtte og ny kunnskap her.

Så da lurer jeg på om det er noen som vet om et forum som har en litt mer allsidig fremstilling av lavkarbo?
Kan godt være utenlandsk.

Victory
30-04-10, 13:01
Hei!

Hva med denne? Kanksje ikke sånn supermye aktivitet der, men det kan jo endres..
http://www.southbeach.no/
Finnes vel endel tilsvarende forumer i USA på South Beach hvertfall..

nellie
30-04-10, 13:06
Takk:klem:

Victory
30-04-10, 13:23
Bare hyggelig!
Er også en av de som ikke fikser ketose så bra og ønsker mer info om andre ting. :)
Nå tenker jeg at jeg skal registrere meg der!

Vettel
30-04-10, 15:17
Jeg driver heller ikke med ketose, men er jo bare å justere mat og slikt. Litt mindre fett, litt mer karbihydrater med lav GI.

Chantelle
30-04-10, 15:48
Det er mange som ikke er på ketose her da:)

De er kanskje de som er mest aktive her?

Skal jeg si det samme da. Det er jo nesten bare slankere her. Jeg kan jo blitt litt lei av vekt-fokusering. For det er det MYE av. Jeg finner ikke så mye info og aktivitet for akkurat slik jeg ønsker heller, men det er noe her og det holder for meg. Mange tips/råd/diskusjoner jeg kan ta med meg på veien uansett:)
Forumet blir jo etterhvert så stort og uoversiktelig at det kan være greit å finne sin undergruppe. Jeg følger ingen spesiell filosofi, men litt her og der. Jeg tar til meg det som passer:p

StegforSteg
30-04-10, 15:55
Nellie - jeg vil ikke at du skal dra herfra - fordi du har mye fornuftig å si i diskusjonene....du er en kunnskapsrik dame - og jeg håper jeg får nytte meg av kunnskapen din i lang tid fremover :)

Hva med å bli mer aktiv i Lindberg sin del av forumet? Dra med deg flere Lindbergere liksom? :p

nellie
30-04-10, 17:16
Har jo ingen planer om å kutte ut dette forumet da:) Men synes jo det hadde vært kjekt å finne et forum som passer for meg også:) Er tross alt mye støtte og lærdom å få på et sånt sted. Også her, men her er det nesten som om det jeg holder på med ikke blir sett på som lavkarbo engang. Virker som at veldig mange ikke har fått med seg at lavkarbo er et begrep som kan brukes om så mangt.

Victory
30-04-10, 18:23
Det er mange som ikke er på ketose her da:)

De er kanskje de som er mest aktive her?

Skal jeg si det samme da. Det er jo nesten bare slankere her. Jeg kan jo blitt litt lei av vekt-fokusering. For det er det MYE av.

Jøss....nå var det vel ingen som hadde sagt de var LEI alt snakk om ketose da eller?
Går vel heller på om det finnes andre steder man kan lese I TILLEGG for få litt mer input på kostholdet man har valgt selv..Syns det er helt topp her jeg, men jeg søker jo rundt forbi for og finne tips og løsninger som gjør det lettere for meg på MIN vei..

Lava
30-04-10, 18:56
Jeg googlet litt igår, men fant ingen forum jeg da.
Dere kan jo forsøke å få litt mer liv i sidene som omhandler dette her inne,
slik at nye også ser at det er GI kosthold her inne. :)
Selv har jeg bare noen få bøker hjemme, men har ikke lest i dem på lenge.
Foreløpig er jeg på en slags ketolyse-greie, men har vurdert å legge om litt. :ja:

manne
30-04-10, 19:26
Jeg slenger meg på ønsket om å skape mer aktivitet rundt temaet her inne. Mannemannen skal nemlig over på det etterhvert. :D

Chantelle
30-04-10, 21:09
Jøss....nå var det vel ingen som hadde sagt de var LEI alt snakk om ketose da eller?
Går vel heller på om det finnes andre steder man kan lese I TILLEGG for få litt mer input på kostholdet man har valgt selv..Syns det er helt topp her jeg, men jeg søker jo rundt forbi for og finne tips og løsninger som gjør det lettere for meg på MIN vei..

Ja det går an å søke andre forum også. var ikke noe galt i det da. Jeg må få lov å si at det er for mye vekt-fokus etter min smak, men synes det er veldig bra forum alikevel.
Kunne selv ønske et underforum eller det ble et annet forum med mer helse/bli sunn-fokus her(feks kjernesunn-forum eller noe sånt) men som jeg har sagt: jeg plukker opp det som passer til meg. det gjør vel de fleste:p

nellie
30-04-10, 21:36
Det finnes jo en Lindbergdel her f.eks, men er ikke så mye liv der.. Ble veldig overrasket over denne tråden (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33044), for der ser det jo nesten ut som at fordelingen er ganske 50/50.

Virker ikke sånn på svarene som blir gitt til nye som lurer på kostholdsfilosofi osv her.

Misforstå meg rett altså, synes dette er et kjempeforum, med kjempe flinke og kunnskapsrike mennesker:)

Bare ja.. Etterlyser litt allsidighet og åpenhet for andre lavkarbokosthold enn akkurat det ketogene.

nellie
30-04-10, 21:37
Ja det går an å søke andre forum også. var ikke noe galt i det da. Jeg må få lov å si at det er for mye vekt-fokus etter min smak, men synes det er veldig bra forum alikevel.
Kunne selv ønske et underforum eller det ble et annet forum med mer helse/bli sunn-fokus her(feks kjernesunn-forum eller noe sånt) men som jeg har sagt: jeg plukker opp det som passer til meg. det gjør vel de fleste:p

Du er ikke alene om å synes dette:) Er flere som har sagt det:)

Sugarpill
30-04-10, 22:56
Jeg savner også diskusjon rundt mer moderate lavkarbo-retninger enn Atkins og Ketolyse. Jeg er medlem av GI viktoll, (http://forum.lavkarbo.no/www.giviktkoll.se)men det er ikke mye aktivitet i forumet der.

Lowcarbfriends.com, kanskje?

nellie
03-05-10, 13:10
Dumt at ikke Lindberg har noe forum på hjemmesiden sin f.eks:)

Maramara
06-05-10, 11:41
Så bra at det er flere som jeg, med GI-fokus. Har värt inne på forumet i bare to dager, men mye snakk om Ketolyse etc. Men er forskjellene så store egentlig......eller er jeg helt feil??