Ja , går det ann?:rolleyes:...har holdt på i litt over en uke, har hvertfall fått mer energi, ikke merket noe til hodepine og slapphet...betyr det at jeg kanskje ikke er i ketose? eller er det individuelt?:rolleyes:
I utgangspunktet er det veldig vanlig å få noen overgangsplager når man går inn i ketose, slik som hodepine, slapphet osv. Hvis du har levd på 15-20 karbohydrater i over en uke burde du være i ketose nå. En annet tegn på ketose er ofte at man i begynnelsen kan få litt metallsmak i munnen. Jeg hadde det kanskje første måneden, etter det har jeg ikke merket mer til det. Andre blir aldri kvitt metallsmaken.
Hvis det er viktig for deg å være i ketose, så ville jeg kjøpt ketostix som du får kjøpt på apoteket. Koster ikke stort og du vil ha en pakke lenge.
Lykke til videre :)
Hei
Jeg far disse 'symptomene' nar jeg er i ketose:
-gummibein nar jeg gar mange etasjer oppover i trapper eller loper:(
-foler meg generelt i darligere form, litt tung pust i oppoverbakker og trapper:(
-tidvis noe darlig ande:mad:
-urinen lukter rart
-svake kramper i leggene om natta
-jevn vektnedgang:D
Sa hadde det ikke vart for det siste punktet hadde ketoseperioden vart ganske uholdbar... mange far ogsa hodepine.
Hanne
Jeg tar heller ikke stiks, men er heller ikke krise om jeg ikke er i ketose. Men jeg merker godt symtomper, rar smak i munnen, litt gele, etc.