View Full Version : Maistarternes veietråd!

Sider : 1 [2] 3

whynn
17-06-10, 00:29
det jeg har gjort å det ;)

whynn
17-06-10, 00:39
imorgen: du må huske at første uka/ene er det mye vann som forlater kroppen vettu.. er vel litt derfor det går så fort i starten...

hadde en sprekk dag i forrige uke jeg, og la på meg 5 kg...!! men er klart det må jo være mye vann.. spiste jo ikke 5 kg mat en gang hehe huff.. rett tebake på start gitt... men men da lærte jeg det;p

rik
17-06-10, 08:14
Flytter over til junitråden. Har slitt med å få resultat, men har vært flink med å holde meg til lite karbo. Skjønner at flere har det slikt i uke 4. Må vel bruke tolmodigheta si. :forvirret

whynn
17-06-10, 10:54
tomodighet er en dyd,også her...! spessielt vis man har hatt en litt pangstart i begynnelsen med masse vekttap, å ikke husker på at det er mye vann, så kan fort de neste ukene bli treeege...!

stå på vidre Rik ;)

hanne42
17-06-10, 11:45
Etter en ruskete forrige uke har jeg tatt meg i nakken denne uka. Spiser under 20 karbo og er selvsagt smakk tilbake i ketose, med pafolgende plager som leggkramper, diare, darlig ande og slitne bein i oppoverbakker og trapper:(. I morges orket jeg nesten ikke lofte armene for a vaske haret. Men heldigvis ogsa gode bivirkninger som vektnedgang og flat mage;).

Jeg trenger visst litt tid pa a bli kjent med hvor jeg skal legge meg karbo-, fett- og kalorimessig for a fortsette a ga snilt og pent ned. Har jo bare et par-tre kilo igjen og har egentlig ingen hast med a fa dem raskt av, men jeg vil jo ikke ga opp heller! Mistenker na at det kanskje er best a kjore ketose pa de siste kiloene og sa prove pa nytt a legge om til et lavkarbokosthold uten ketose (ala Fedon) nar jeg har kommet ned. Kanskje jeg ma ga gjennom Atkins-stigen for a fa litt system pa det hele.

Ellers: kjempebra jobba pa mange andre maistartere!!!:)

Hanne

Hevingen
17-06-10, 13:25
Jeg har jukset litt... Dvs en mellomveiing i dag. Og endelig har jeg gått litt ned igjen. Så nå er jeg spent på om dette holder til mandagen, som er offisiell veiedag.

Paris
17-06-10, 21:29
Takk:D

Synes folk skulle hatt bilde på nettet her. Er så koselig å se ansiktet til folk.
Skjønner og at folk kanskje ikke "tørr" å vise pga dem er overvektig osv. Men hallo, vi er alle vakre, og vakrere skal vi bli... Skulle samlet oss og stashet oss opp med sminke og fine klær å dratt på byen..

Mannfolka hadde blit kliiiin kokkos etter formene våres!!

Gubben er redd for at ræva mi skal forsvinne..:D:D:D den har minket med 5 cm på en uke!

DET syns jeg vi skal gjøre!!!!:D:D

Hehe...gubben her i gården er bare glad for alt som forsvinner;)

(skal se om jeg tørr å legge inn bilde...)

Matgud
17-06-10, 21:36
Det er så koselig hvis vi skal ha treff etterhvert osv! Tenk vi skal holde sammen for alltid:D

Paris
17-06-10, 21:43
Det er så koselig hvis vi skal ha treff etterhvert osv! Tenk vi skal holde sammen for alltid:D

Ja tenk det;) Jeg trenger ihvertfall dere!!! For ikke å falle...

Matgud
17-06-10, 21:52
isåfall skal jeg ta deg i mot og hjelpe deg opp igjen;);)

whynn
18-06-10, 00:49
ikke no tvil om at det hjelper mye og ha et sted og støtte seg på asså...

tenkte på det jeg leste ett sted om vg's Vektklubb.. og at de hadde gått ned så og så mye sammen.. men de har jaggu betalt mange millioner sammelakt for og få være med å.. her har vi vår egen vektklubb helt gratis og men kjempe sammhold og støtte.. bedre blir det ikke...

(å sammenlakt ville jeg tru vi har gått ned vel så mye)

:)

Frøkengiraldriopp
18-06-10, 08:26
Klarte jo ikke å la være å veie meg i dag heller jeg da - og ble hoppende glad - måtte gå på vekta fire ganger for å klare å tro det jeg så. Siden siste fredag har jeg gått ned 1.4 kg :D HURRA!!! Totalt nå: 5,5 kg.

Matgud
18-06-10, 11:00
Fllink du er :) Hurra! :heia:

Frøkengiraldriopp
18-06-10, 12:08
Tusen takk :) Klapper meg stolt på skulderen :) Så langt har helgene vært en utfordring - hver lørdag har jeg gått i karbofella, og i morgen skal jeg på fest igjen - men nå er jeg veldig motivert til å ikke drikke alkohol - sånn at jeg ikke detter utpå igjen. Dette skal være en lavkarbohelg :) Hurra!!

Matgud
18-06-10, 18:01
har såååå lyst på noe søtt jeg:( uææææh åså hadde dem ikke aktinsbar på butikken..iiiiik 70% kokesjokkis istede..

whynn
18-06-10, 19:00
har såååå lyst på noe søtt jeg:( uææææh åså hadde dem ikke aktinsbar på butikken..iiiiik 70% kokesjokkis istede..

Lag gele av fun light saft... nyydlig asså fun light og gelatin.. også litt fløte på toppen når den er ferdig..!

Matgud
18-06-10, 19:18
:P frister ikke..mer lyst på brownies!!! lurer på om jeg skal llage:p

Paris
19-06-10, 15:13
:P frister ikke..mer lyst på brownies!!! lurer på om jeg skal llage:p

;) gikk det greit eller?? Finnes en "lovlig" brownies-variant? som er god?

Paris
19-06-10, 15:15
isåfall skal jeg ta deg i mot og hjelpe deg opp igjen;);)

Tusen takk!! :klem:

Matgud
19-06-10, 16:41
lovlig og lovlig...:P har ikke laget nei..spist så mye annet idag..stappfull i magen...

Jeg verker i kroppen:(

Paris
19-06-10, 19:32
Noen av dere som er på facebook? Kanskje vi kan holde kontakten der også?? jeg trenger ihvertfall litt støtte i hverdagen;)

Lill-B
20-06-10, 10:24
Da har jeg nådd en ny bestenotering :heia:Og det er såå motiverende:ja:
Jeg er over halvveis og bare 4 kilo fra første delmål. :D
start : 94.7
Uke 1: - 2.8
Uke 2: - 1.2
Uke 3: + 0.5 :eek:
Uke 4: ferie
Uke 5: ferie
Uke 6: - 1.3
Uke 7: - 0.9
Tilsammen: - 5.7 :w00t: :D

Alouis
20-06-10, 10:30
Hei og hå.

Jeg er på en noe ufrivillig pause. Skal gifte meg om tre uker, og hvis jeg minsker mer nå så blir det vanskelig å fikse kjolen. Den er allerede for stor sånn som det er nå. Så da blir det ingen ketolyse på meg - men lavkarbo skal jeg fortsette med, for det er mye bedre for helsa.

Håper et lavkarbokosthold vil hjelpe meg til å holde vekta der den er nå - og at jeg ikke går opp i vekt i alle fall.

hanne42
20-06-10, 11:02
For en deilig uke! Ketose er et vidundermiddel :hearts:

Startvekt 68 kilo
Uke 1: -3,5 kilo
Uke 2: -400 gram
Uke 3: -500 gram
Uke 4: -300 gram
Uke 5: -700 gram
Uke 6: +900 gram:mad:
Uke 7: -2,4 kilo:visemuskl

Nå-vekt 61,1 kilo, ned 6,9 kilo til sammen siden 2. mai. Har ikke veid så lite på 8 år!

Gratulerer til dere andre som har gått ned! Og stå på, dere som har hatt en dårlig uke!

Hanne

Lill-B
20-06-10, 11:41
Så flink du har vært Hanne42 :klem:
Vi begynte samme dag men du ligger litt foran ser jeg. Hadde jeg ikke kost
meg 14 dager i Bulgaria hadde vi gjerne hatt samme resultat. :o

hanne42
20-06-10, 14:26
Hei Lill-B

men den ferien var sikkert fullt fortjent og veldig deilig! Og vi har jo brukt noen uker eller måneder (eller år) på å legge på oss, så det er greit at det tar litt tid å få det av.

Jeg har tenkt litt på hva som gjør at dette fungerer så godt for meg, og hittil ser det ut til at dette har vært og er viktig:
1. Jeg har ikke insulinresistens eller PCOS eller noen andre diagnoser. Når jeg leser trådene i dette forumet slår det meg hvor mange som har smerter og som plages av diverse sykdommer og hormoner på ville veier. Jeg er helt frisk, og det kan være en viktig faktor ved vektnedgang.
2. Jeg har en "streng" samboer som støtter meg veldig. Han kjøper aldri inn noe høykarbomat, han klager aldri over menyen, og han er veldig klar og tydelig hvis jeg skulle få lyst på is eller sjokolade.
3. Jeg har en kjempeflott kantine på jobben som serverer to varmretter og masse ulike salater hver dag. Minst to dager i uka er det fisk. Er det noe høykarbo på dagsmenyen, som pasta, er det alltid noe rent kjøtt i tillegg, som svinefilet eller kyllingbryst eller pancetta etc. Dette betyr at jeg slipper å tenke på å ta med meg mat, og lunsjen holder meg mett til middag.
4. Jeg trener flere ganger i uka, og mest styrketrening.
5. Jeg prøver å være aktiv på dette forumet og blir inspirert av andre!

Hanne

Matgud
20-06-10, 16:21
Huff jeg har vippet SÅ i vekt siste dagene..Lurer på om det er pga en tyggis jeg spiste..Hadde så dårlig ånde å bare måtte, så da spiste jeg like godt hele pakka :-| Er i ketose altså, men likevel.

Så nå er jeg på samme sted som for en uke siden :confused::confused::mad:

Blæh, man lærer vel av sine feil.

Vatti
20-06-10, 23:13
Jeg har vært på fotballcup med barna. Har hatt strålende vær, styrt unna ulovlige fristelser, og har egentlig kost meg. Helt til i dag... da jeg så blider av meg selv. Fy søren så lei meg jeg blir!! Jeg vet hva jeg veier, men den Vatti jeg ser på bilder stemmer overhodet ikke med den Vatti jeg ser for meg inni hodet.

Jaja, jeg har printet ut og hengt opp til skrekk og advarsel.

Vatti
20-06-10, 23:19
Blir fryktelig imponert over dere, alle sammen.

Om bare jeg klarer å justere noen småting her nå så håper jeg at jeg også skal begynne å krympe i racerfart.

Matgud
20-06-10, 23:22
Blir fryktelig imponert over dere, alle sammen.

Om bare jeg klarer å justere noen småting her nå så håper jeg at jeg også skal begynne å krympe i racerfart.

JEg vil og krympe mere:(

Paris
21-06-10, 00:54
JEg vil og krympe mere:(

Jeg og :(

Jeg har bare hatt verdens største sprekk denne helga:mad: sint på meg selv samtidig som jeg føler jeg ikke klarer mer...syns alt er vanskelig...

Matgud
21-06-10, 07:16
Huffda!!!

Jeg er så innstilt på å klare det at jeg skal faen ikke gi meg nå:) Går inn i min 4 uke!

hanne42
21-06-10, 08:33
Matgud: Du har jo gatt ned over 7 kilo pa tre uker!!! Det er fantastisk og du burde vare kjempestolt over deg selv! Det er sjeldent at man ser sa gode resultater sa raskt.

Paris: 3 kilo er slett ikke sa verst. Jeg vil anbefale deg a ta en streng uke. Det vil si, bare lovlig mat, ikke mer karbo enn 15-20g per dag, og rundt 70% fett. Ikke drikk noe alkohol, ikke te eller kaffe, ikke spis noe kunstig sotning (heller ikke brus eller sukkerfri tyggegummi eller drops), ikke lag noen erstatningskaker eller godterier. Ga en rask tur pa 30min hver dag. Drikk 3 liter vann om dagen. Prov a kjore dette i en uke til neste mandag og se om det hjelper.

Hanne

Hevingen
21-06-10, 09:58
Det har stått stille en periode, men denne uka har det løsnet igjen. Ned 0,6 kg.

Vektoversikt:
2. mai: 106 kg
24. mai: 101,4 kg -4,6 kg
21. juni: 100,6 kg -5,4 kg

Håper det fortsetter. Vil under 100 før 1. juli.

Matgud
21-06-10, 11:22
Matgud: Du har jo gatt ned over 7 kilo pa tre uker!!! Det er fantastisk og du burde vare kjempestolt over deg selv! Det er sjeldent at man ser sa gode resultater sa raskt.

Paris: 3 kilo er slett ikke sa verst. Jeg vil anbefale deg a ta en streng uke. Det vil si, bare lovlig mat, ikke mer karbo enn 15-20g per dag, og rundt 70% fett. Ikke drikk noe alkohol, ikke te eller kaffe, ikke spis noe kunstig sotning (heller ikke brus eller sukkerfri tyggegummi eller drops), ikke lag noen erstatningskaker eller godterier. Ga en rask tur pa 30min hver dag. Drikk 3 liter vann om dagen. Prov a kjore dette i en uke til neste mandag og se om det hjelper.

Hanne

Takk. Du skjønner, jeg sliter med oppblåsthet pga matintoleransen min..så jeg ser ut som jeg begynte:( føler meg så uvel. jeg som ble bra i magen når jeg startet. Så jeg har streng uke jeg og...egg og bacon!!! feit mat, ikke kunstig søtning så langt det holder. alkohol blir det til helgen igjen, men da skal jeg reise på besøk, skal ikke sprekke. jeg lover!!!!

Fisken
21-06-10, 14:21
Hurra, hurra! Da har jeg slitt meg gjennom platået (ned 0,2 kg på 3 uker) og gått ned en hel kilo uka som gikk. 7 kg på 8 uker og 9,3 kg siden november. :D

Hevingen
21-06-10, 15:48
Flotte greier!!

Majanne
21-06-10, 19:45
4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg
25.mai: 103 kg ( -3,5 kg ) :D
1.juni: 102,9 kg (-3,6 kg)
7.juni: 102,5 (-4 kg) :D
:mad::(:mad: Ble litt tull, men klarte heldigvis å komme på rett spor igjen! Stolt av meg selv!! Gikk opp 2-3 kg, tror jeg.
21.juni: 102,2 (-4,3 kg)

Matgud
21-06-10, 19:52
:mad::(:mad: Ble litt tull, men klarte heldigvis å komme på rett spor igjen! Stolt av meg selv!! Gikk opp 2-3 kg, tror jeg.

Jeg gleder meg selv til vekta begynner å bli stabil igjen...fatter ikke hva som skjer:P

Hører mye om stagnasjoner osv. men booooring..:(

Lill-B
21-06-10, 20:56
Jeg gleder meg selv til vekta begynner å bli stabil igjen...fatter ikke hva som skjer:P

Hører mye om stagnasjoner osv. men booooring..:(
Nå er det jo sånn at det er kroppen som er sjef over oss alle :ja: Uansett hva hodet vil så er det kroppen som bestemmer. ;)

Matgud
21-06-10, 21:01
Nå er det jo sånn at det er kroppen som er sjef over oss alle :ja: Uansett hva hodet vil så er det kroppen som bestemmer. ;)

Jupp..synes jeg er like flink som i starten nesten. bare at jeg spiser mer nå da. spiste veldig lite i starten...

siri0109
21-06-10, 21:43
min 3 veiedag idag. og vekta viste ned 2 kilo...veldig fornøyd med det:)

startvekt 90
uke 1 88,1
uke 2 87
uke 3 85,3( veide meg rett etter inntak av lunsj...)

er veldig fornøyd med vektnedgangen denne gangen:) og mister cm er det viktigste har gått ned en hel kles str fra 44 -42 og er takknemmelig for det:) stå på jenter ;) neste sommer ser vi lekre ut:)

whynn
21-06-10, 21:47
ja at vi gjør ;D

trur jeg må bli flinkere til og holde veiedagene hellig holdt jeg på og si hehe ;p
la være og veie vær dag...

klare ikke vettu.. ikke selvdisiplin ;p

Matgud
21-06-10, 22:05
ja at vi gjør ;D

trur jeg må bli flinkere til og holde veiedagene hellig holdt jeg på og si hehe ;p
la være og veie vær dag...

klare ikke vettu.. ikke selvdisiplin ;p

Samma her..! skjerpe oss..

siri0109
21-06-10, 23:46
Samma her..! skjerpe oss..

er helt enig....sjerpings;)

whynn
22-06-10, 00:10
er helt enig....sjerpings;)

oki, greit..! skal ikke veie meg giejn føre mandag...! har jeg ikke gått ned no da blir jeg driiit skuffa hehe huff ;p skal være superflink denne uka ;D

siri0109
22-06-10, 00:14
oki, greit..! skal ikke veie meg giejn føre mandag...! har jeg ikke gått ned no da blir jeg driiit skuffa hehe huff ;p skal være superflink denne uka ;D

vi kan være superflinke sammen;) heldigvis og godt for oss er at vi bor kun 10 min GÅTUR unna hverandre...;) kjekt å ha noen i nærheten tilfelle kriser:P

whynn
22-06-10, 00:17
stemmer det... men nå som jeg har stoppa såå opp, nå skal jeg virkelig være flink denne uka.. å skriver det her, for da har jeg lissom gjort det offesielt ;p

men jeg er litt sadist vøttø, for ha kjøpt sjokolade:) den ligger i skapet og roper på meg ;p men jobber med og oppdra'n så skal ikke ta'n hehe ;)

Matgud
22-06-10, 11:19
Klarer ikke la være å veie meg jeg:P

whynn
22-06-10, 22:58
ikke jeg heller.. men skal gjøre en innsats nå ;)

Hevingen
23-06-10, 10:16
Ikke jeg heller... Har vært på vekta hver dag denne uka. Men må passe meg så jeg ikke blir for opphengt i om det går opp en dag.

Matgud
23-06-10, 10:39
Ikke jeg heller... Har vært på vekta hver dag denne uka. Men må passe meg så jeg ikke blir for opphengt i om det går opp en dag.

Jeg er sånn som kan gå på vekta fler ganger om dagen....:P
Men nå skal jeg la være......

Hevingen
23-06-10, 10:52
Flere ganger om dagen gir jo veldig mye svingninger. Plutselig har man drukket mye før man veier seg, eller andre "indre" faktorer. Har prøvd meg på kveldsveiing noen ganger, men det blir jo totalt feil.

Matgud
23-06-10, 15:17
Flere ganger om dagen gir jo veldig mye svingninger. Plutselig har man drukket mye før man veier seg, eller andre "indre" faktorer. Har prøvd meg på kveldsveiing noen ganger, men det blir jo totalt feil.

Jupp!!! blir gal. Veiing i morra og ikke før søndagen igjen.

whynn
24-06-10, 01:08
jeg klarte det ikke ;p veide igjenn i dag;p
pokker asså.. men skriver bare opp en dag i uka da om ikke annet;p *sjerpings* hehe

Mammamiia
24-06-10, 20:50
Hjelp! Vekta mi har gått OPP en kilo siden forrige uke! :(
Men da jeg skulle ta av meg ringene i morges, skjønte jeg hvorfor. Det gikk ikke... Kroppen min lagrer vann noe så til de grader når det er varmt! Når jeg er i syden er fingre og tær (og legger!) som tømmerstokker... Jeg drikker mellom 2 og 3 liter vann hver dag, - så det å drikke mer vann er ingen løsning for meg. Ikke spiser jeg mye salt heller. Så i dag har jeg vært på helsekost'en og kjøpt lett vanndrivende urtetabletter.
Får håpe dette hjelper, - for varmen vil jeg ha!
Satser på bedre resultat neste uke. :)

Paris
24-06-10, 22:21
jeg sitter å venter på lavkarbo-kveldsmaten skal bli ferdig:p MÅ ha mat!! :)

Mammamiia
25-06-10, 11:59
DET var bedre ja! Masse vann har forsvunnet, - så nå er vel vekta mer riktig. :) (og jeg får av meg ringene!)
Ned 0,6 kg siden forrige uke. :) Passe fart det, - synes jeg.

Men jeg skal på ferie om ei uke, - borte i to.... det er jeg spent på åssen går. Men mannen er med, - og han spiser også ketogent, så vi skal klare det, - kanskje med en aldri så liten utskeielse eller to, - det tar vi oss lov til! ;)

Frøkengiraldriopp
25-06-10, 12:25
Står på stedet hvil - siden sist fredag - totalt 6 kg - men det er fjerde uka mi. og det er vel ikke helt unormalt at det står stille?

whynn
25-06-10, 13:18
å da har jeg akkurat fått barnevakt til i morra og skal på wings & wheels i lunde... ! gud bedre jeg gleder meg da blir det nokk litt drikke, men med tuborg lite og sprit og pepsi max så skal jeg nok klare og holde meg i ketolyse...!

:):) ønsker alle en flott helg.! :D

Matgud
25-06-10, 15:57
å da har jeg akkurat fått barnevakt til i morra og skal på wings & wheels i lunde... ! gud bedre jeg gleder meg da blir det nokk litt drikke, men med tuborg lite og sprit og pepsi max så skal jeg nok klare og holde meg i ketolyse...!

:):) ønsker alle en flott helg.! :D

ja jeg skal på oslo-tur så aner ikke hva jeg skal drikke! :P

Goooooooooooooooo heeeelg :)

whynn
25-06-10, 19:54
hehe.. finner nok på no..;)

bah, jeg har hatt en sprekk i dag.. hadde egentlig ikke lyst men følte jeg måtte av høfflighet.. har vært på besøk hos besteforeldrene til guttungen å de hadde jo baka marengskake til oss.. så blei ett stykke av den..

meeeeen, er i ketose enda, får håpe det holde utover kvelden..
kaka var god da om ikke annet... :):)

kurt.merethe
25-06-10, 21:55
Hei
Trenger tips, kommer ikke i ketose. Spiser antagelig for sunt. Men men vekta går nedover har tatt av 11 kg på 6 uker men føler den står litt stille nå.:o

whynn
25-06-10, 22:24
Hei
Trenger tips, kommer ikke i ketose. Spiser antagelig for sunt. Men men vekta går nedover har tatt av 11 kg på 6 uker men føler den står litt stille nå.:o

skriver du ned no sted hva da spiser ? matdagbok lissom? vansklig og gi tips når enn ikke vet hva du spiser :)

Paris
26-06-10, 12:33
ej må sei at ej he ikkje vert noe flink:o NO e de full skjerpings!!!!

Paris
26-06-10, 12:34
Hei

WOW! Det er flott da! :)

hanne42
27-06-10, 09:38
Hatt en helt okay uke, stått omtrent stille, men vært veldig mye stress. Glad for at jeg ikke har gått opp. Dessuten hadde jeg en veldig god uke 7!

Startvekt 68 kilo
Uke 1: -3,5 kilo
Uke 2: -400 gram
Uke 3: -500 gram
Uke 4: -300 gram
Uke 5: -700 gram
Uke 6: +900 gram
Uke 7: -2,4 kilo
Uke 8: +100 gram

Nå-vekt 61,2 kilo, til sammen 6,8 kilo siden 2 mai.

Nå skal jeg en tur til utlandet og deretter får vi overnattingsgjester en hel uke og tar ut en del fri. Tror jeg hopper over neste ukes veiing, for det kommer til å bli et glass vin og kanskje en del restaurantmat fremover.

Lykke til med veiingen alle sammen!

Hanne

Frøkengiraldriopp
28-06-10, 09:33
Jeg har hatt en karbohelg - på hyttetur med kusina mi, vi har pusset opp kjøkkenet og da ble det pizza til mat - i tillegg så falt vi begge for fristelsen til å kjøpe smågodt .. uff - nå er jeg full av vann i kroppen - for jeg har nok drukket alt for lite også. fingrene er helt stive og da jeg gikk på vekta i morges var det ganske deprimerende - 1,6 kg opp .. og nå skal jeg på en ukes ferie til England, hvor jeg skal besøke masse venner - og jeg lurer på hvordan det skal gå :( kjenner jeg er litt deppa i dag ..

whynn
28-06-10, 10:33
huffda.. jeg har vært på byen i helga å da er jeg rett opp par kg igjen. :( går jo opp 2.5 kg bare av og se på for mye karbo jeg nå... men nå skal jeg ikke ut på non uker så får satse på det går rette veien nå..

stå på videre:) reasturang mat er jo ikke noe problem :) bare og bestille uten poteter og med ekstra grønnt i stede.. :) mye morro på menyene som går ann. å så greit med litt variasjon fra det enn te vanlig lager:)

Majanne
28-06-10, 18:32
:mad::(:mad: Ble så litt tull, men klarte heldigvis å komme på rett spor igjen! Stolt av meg selv!! Gikk opp 2-3 kg, tror jeg.
28.juni: 101,5 (5 kg)

Kjenner det på klærne nå, ja! Har nok gått inn en del cm, men har ikke helt oversikten der.

imorgen
29-06-10, 02:57
Har stått stille siden 14 juni men veide meg i dag og har gått ned 600g sist uke. Jiippii. :heia:

Har bare 800g til første delmål. Begynte 14 mai og har gått ned 6,2kg på 1 1/2 mnd. Sto stille i nesten 2 uker og håper det har løsnet nå. Blitt flinkere med å drikke vann og bruker lite melkeprodukter. Så får vi se om det er løsningen.

meretely
29-06-10, 10:25
Står på stedet hvil - siden sist fredag - totalt 6 kg - men det er fjerde uka mi. og det er vel ikke helt unormalt at det står stille?

Det opplevde jeg også. Full stans i nesten tre uker...:( Men, nå i helga kom jeg i full ketolyse, nå er vekta allerede ned et halvkilo...
Tror jeg ble litt for opphengt i feit mat, rett og slett. Da salathodet kom på bordet, ble det action!
Anbefaler MrMinisters Tacograteng på det varmeste! Den er blitt en kjempehit hos oss.

Lill-B
29-06-10, 21:53
Her er det også på stedet hvil. Mye svingninger siste uken. Mens, bihulebetennelse og besøk hele helgen. :o
Følte meg som en stinn vannballong søndag/mandag.:mad:
Jeg har ikke vært flink nok med balansen i næringen. Og drukket
for lite vann. I tillegg til å drukket litt vin. Okey -det var tilståelsen.
Til mitt forsvar har apetitten vært elendig samt slitt med mens kilo. Jepp!!
Uke 8: 0.0 :( (drittuke)
Tilsammen: - 5.7 :rolleyes: kunne vært bedre :ja:

Vatti
29-06-10, 22:32
BÆSJ!!!!! :mad:

Hvorfor står vekten helt stille selv etter mange uker i ketose?? Er det pga pepsi max'en? Den sliter jeg virkelig med å kutte ut.
Føles litt urettferdig etter å ha vært streng og flink gjennom en hel helg full av feriringer, restaurantmat, kaker, drinker, skåling, nattmat... Jeg styrte unna og behersket meg, og holdt meg i ketose - men har jeg gått ned?? Nope. Ikke et gram. Tror jeg begynner å grine snart.

Skikkelig, skikkelig motløs nå. Det er nok PM'en .... For hva ellers kan det være?

Matgud
29-06-10, 23:04
BÆSJ!!!!! :mad:

Hvorfor står vekten helt stille selv etter mange uker i ketose?? Er det pga pepsi max'en? Den sliter jeg virkelig med å kutte ut.
Føles litt urettferdig etter å ha vært streng og flink gjennom en hel helg full av feriringer, restaurantmat, kaker, drinker, skåling, nattmat... Jeg styrte unna og behersket meg, og holdt meg i ketose - men har jeg gått ned?? Nope. Ikke et gram. Tror jeg begynner å grine snart.

Skikkelig, skikkelig motløs nå. Det er nok PM'en .... For hva ellers kan det være?

Ta det med ro, er vist helt normalt å stagnere å stå stille..Jeg blir og helt gal i hue..så jeg ga meg selv en sprekk for å så se hva som skjer.

Hevingen
30-06-10, 09:32
Her har vekta endelig rikket litt ordentlig på seg! Jeg har klart første delmål: Under 100 før 1/7! I dag stod vekta på 99,7 og selv om det ikke er riktig veiedag, så måtte jeg jo sjekke om jeg hadde klart det. Og det hadde jeg! Har skikkelig mestringsfølelse her nå!

Ned 6,3 siden 1. mai. Dette går bra!

Mammamiia
01-07-10, 07:47
Ny veiedag. Vekta stoppa på 75,8! :D Jippiiii! Jeg hadde ønsket å se 75-tallet før jeg drar på ferie, og jammen gikk det akkurat. (drar på mandag...)
Jeg har veid meg hver dag (vanedyr) og vekta har ligget på 76,3-76,4 hver dag denne uka... så jeg trodde nedgangen hadde stagnert helt. I går kveld tok jeg meg en real porsjon vanlig vaniljeis, - spent på om jeg fortsatt var i ketose da jeg la meg, - og det var jeg. Også i morges. Kan den sakte nedgangen komme av at jeg spiser for LITE karber tro? Mulig jeg er av de "heldige" som tåler endel karber før jeg faller ut av ketose? Er jo lov å håpe.... ;)
Det blir ingen oppdatering her for meg på to og ei halv uke nå, og da er jeg spent på om ferien har satt sine spor.....

Kjøttbolla
01-07-10, 09:37
juhu..... jeg er ikke feit lenger.. bare overvektig. hehe..
Dette går sent, men nedover.:)

Hevingen
01-07-10, 11:02

Så gøy! Gleder meg til sånne resultater selv.

Kjøttbolla
01-07-10, 11:22
Så gøy! Gleder meg til sånne resultater selv.
Ja. Dette har vært et mål i mange år. Et delmål iallefall. Selv om BMI ikke er helt riktig er det ikke gøy å være over 30 i BMI. Jeg begynte med en BMI på 34,4 1.jan i år. Har prøvd det meste, men det var med lavkarbo resultatet kom. Nå har jeg "bare" 20 kg igjen.. Hehe.

Lill-B
01-07-10, 11:40
:heia: Gledelig - og om det er noen trøst så går det enda tregere her i leiren. :lol:

Kjøttbolla
01-07-10, 12:11
:heia: Gledelig - og om det er noen trøst så går det enda tregere her i leiren. :lol:
Vi får trøste oss med at det er sundt å gå ned sakte.. For da henger kroppen med. Hehe. Det er ingen fare med meg iallefall.:lol:

martiana
01-07-10, 21:20
start vekt fredag 30 april 73,9 etter 1 uke 71,4

etter 2 mnd: 68 kg!!!!!!!!!!! Hurra:D:D:D

Hevingen
02-07-10, 15:00
etter 2 mnd: 68 kg!!!!!!!!!!! Hurra:D:D:D

:heia::heia: Du er flink!

Lois Lane
04-07-10, 15:09
Nå er det lenge siden jeg har oppdatert, men her går det rette veien. I dag da jeg stod på vekten, var jeg 75,8!! Jeg går litt opp og ned, men mest ned. Har ikke sett 80-tallet på lenge føles det som, og godt er det.
Fikk på meg en bukse i dag, som jeg ikke har kunnet gå med siden jeg ble gravid med yngste for snart 2 år siden. Gav ett lite kikk til selvbildet det ja

Lill-B
04-07-10, 17:08
Så flott med gode resultater :ja:
Jeg har en stagnasjon + oppgang. :eek:
Jeg hadde en bestenotering på - 6 kilo men har ikke det lenger. :mad:
Vet ikke helt hva som skjedde eller hvor det gikk skeis. Jeg har hatt noen tøffe uker, det begynte med mens, så en bihulebetennelse, og et helgebesøk til slutt. Det jeg VET er at jeg holdt meg til lavkarbo, ikke noen utskeielser, har vel ikke vært optimalt flink med vannet, og spisingen har vel vært noe tilfeldig ifht. en vanlig dag.
Men nå har jeg spent igang trenigsutfordringen for juli og jeg er myyyye flinkere med vannet. Det går ned ihvertfall 2 liter, og de siste dagene ytterligere en liter til. :) Håper på en snarlig endring her i gården. :ja:

Matgud
04-07-10, 20:50
Så flott med gode resultater :ja:
Jeg har en stagnasjon + oppgang. :eek:
Jeg hadde en bestenotering på - 6 kilo men har ikke det lenger. :mad:
Vet ikke helt hva som skjedde eller hvor det gikk skeis. Jeg har hatt noen tøffe uker, det begynte med mens, så en bihulebetennelse, og et helgebesøk til slutt. Det jeg VET er at jeg holdt meg til lavkarbo, ikke noen utskeielser, har vel ikke vært optimalt flink med vannet, og spisingen har vel vært noe tilfeldig ifht. en vanlig dag.
Men nå har jeg spent igang trenigsutfordringen for juli og jeg er myyyye flinkere med vannet. Det går ned ihvertfall 2 liter, og de siste dagene ytterligere en liter til. :) Håper på en snarlig endring her i gården. :ja:

Skjønner hva du mener..... Er i samme båt her. men skal mosjonere litt mer da:) vipper så på vekta enda, merker heller ikke nedgang i cm..

Har vel ikke gått ned noe på 3 uker nå så...

Lill-B
04-07-10, 21:18
:dulte: you and me..... :klem:Får håpe det snur seg kjapt!!! For tre uker??:hylgrine:
Det høres ulidelig kjipt ut. Jeg prøver å ikke stresse med det - men det er vanskelig å la være. :nei:

Matgud
04-07-10, 22:55
:dulte: you and me..... :klem:Får håpe det snur seg kjapt!!! For tre uker??:hylgrine:
Det høres ulidelig kjipt ut. Jeg prøver å ikke stresse med det - men det er vanskelig å la være. :nei:

mhm...frustrert!!!!

whynn
05-07-10, 01:26
Nå er det lenge siden jeg har oppdatert, men her går det rette veien. I dag da jeg stod på vekten, var jeg 75,8!! Jeg går litt opp og ned, men mest ned. Har ikke sett 80-tallet på lenge føles det som, og godt er det.
Fikk på meg en bukse i dag, som jeg ikke har kunnet gå med siden jeg ble gravid med yngste for snart 2 år siden. Gav ett lite kikk til selvbildet det ja

Ojj det er gøy..! har selv en del bukser her som skal på som jeg ikke har fått på meg på en stund... mangler 2 kg nå så er jeg der jeg var føre jeg blei gravid... :) men gikk jo på ketolyse da jeg blei gravid å så skal jo lenger ned..

det artige var at når jeg var høygravid så veide jeg akkurat like mye som jeg gjorde føre ketolyse... dvs 3 mnd føre jeg blei gravid... :) flaks for meg at jeg rakk og gå ned føre kula kom ;p

Kjøttbolla
05-07-10, 12:23
Da er det helt klart avgjort. Jeg går ned bra en uke i mnd. Noen dager før mens og noen i mensuka går jeg bra ned i vekt. Men ellers står det helt stille. Føler det er helt motsatt av alle andre, men der har du meg:p Kjøttbolla fra bakvendtland der kan alt gå ann. Nå har jeg gått ned 1,5 kg på 5 dager. Da er det bare å vente til neste mens for å gå ned litt mer.. Hehe.

Hevingen
05-07-10, 12:54
Ned enda litt mer siden forrige uke. Jeg har gått ned 7,2 totalt. Og det er jeg kjempefornøyd med!

whynn
05-07-10, 15:12
veid meg i dag jeg å.. eller det gjør jeg støtt men "skrive ned" dag ;p

800g ned denne uka.. men så vet jeg aat det har skjedd siste 2 dagene etter at jeg kutta søtstoffene... :) gleder meg til og se neste uke.! :D

Lill-B
05-07-10, 15:47
Dette er så nedslående for tiden men kan jo sette ned ukens for syns skyld.
Uke 8: 0.0 :(
Uke 9: +1.0 :( (drittuke)...igjen
Tilsammen: - 4.7 :rolleyes: kunne vært bedre

Fisken
06-07-10, 11:06
Ja, jeg må følge opp veietråden. :)
Dagens vekt 94.9 kg. Det er ÅR siden jeg var under 95 kg. Hurra! Det går langsomt, men det er greit. Det går ihvertfall nedover, det er det viktigste nå. Skal være fornøyd om jeg er i mål til bursdagen min i februar neste år. Tilsammen 7,8 kg på ketolyse, 10,1 kg siden november!

emgra
06-07-10, 14:22
Huff! Nå starter jeg på nytt etter 2 uker ferie. Fytti så fort disse kiloene kom! Jeg gleda meg til å komme hjem å begynne på Ketolyse igjen, for d har vært skikkelig ille å spise karbomat igjen. Å jeg innser at slik har jeg hatt det de siste årene! Masse luft, mange do-besøk, dårlig form og trett. Det er slik at jeg lurer litt på om jeg kanskje er intollerant mot f.eks gluten eller noe. For med en gang jeg gikk over til LC så ordna kroppen seg! Hmm... Mulig jeg blir en LCHF for life!
Men uansett
2 uker ferie: +3 kg, +24 cm :_oy::_oy:

Lill-B
06-07-10, 14:58
Nå har det løsnet her i gården - gleder meg til neste veiedag. :heia:

Matgud
06-07-10, 18:53
Huff! Nå starter jeg på nytt etter 2 uker ferie. Fytti så fort disse kiloene kom! Jeg gleda meg til å komme hjem å begynne på Ketolyse igjen, for d har vært skikkelig ille å spise karbomat igjen. Å jeg innser at slik har jeg hatt det de siste årene! Masse luft, mange do-besøk, dårlig form og trett. Det er slik at jeg lurer litt på om jeg kanskje er intollerant mot f.eks gluten eller noe. For med en gang jeg gikk over til LC så ordna kroppen seg! Hmm... Mulig jeg blir en LCHF for life!
Men uansett
2 uker ferie: +3 kg, +24 cm :_oy::_oy:

Huff, jeg fant ut det samme etter en planlagt sprekk..Men nå har det heldigvis begynt å gå nedover!!!!!!!!!!!!

Kjøttbolla
06-07-10, 22:07
Nå har det løsnet her i gården - gleder meg til neste veiedag. :heia:
Så morro..:blomster:
Det er en deilig følelse når det endelig løsner litt.

siri0109
16-07-10, 16:12
da har jeg gått ned totalt 6 kilo og 18 cm rundt magen siden 31 mai;) er veeeldig fornøyd;) hva med dere andre?

imorgen
16-07-10, 16:59
Her har det stått stille i nesten 3 uker og jeg gikk opp 1 kg i tillegg. :( Har vært flink med mat og har ikke spist noe gotteri. Hmmm.
Ble litt deppa og bevilget meg en dag med litt flere karber og det ser ut som det gjorde susen.
Fikk i dag beste notering og er bare 400 gram unna første delmål. :heia:

siri0109
16-07-10, 17:26
Her har det stått stille i nesten 3 uker og jeg gikk opp 1 kg i tillegg. :( Har vært flink med mat og har ikke spist noe gotteri. Hmmm.
Ble litt deppa og bevilget meg en dag med litt flere karber og det ser ut som det gjorde susen.
Fikk i dag beste notering og er bare 400 gram unna første delmål. :heia:

det er jo veldig bra da:) grattis;)

Lill-B
17-07-10, 11:55
Ikke så mye å komme med fra meg. Jeg hadde en bestenotering i uke 7 på
-6 kilo. Så stagnerte det og gikk opp igjen et hakk. Vel nå i uke 10 så er jeg
700 gram fra den bestenoteringen jeg hadde, og håpet i grunnen på at
jeg kan skrive den på nytt på mandag. Grunner for stagnasjonen kan være mange
Men det startet ved sist mens, en bihulebetennelse, på tur en helg og nå sist tannpine.
Jeg får ikke spist så mye og jeg har brukt endel smertestillende. Uansett
så ser jeg nedgangen igjen selv om det går sakte. Og jeg skal til tannlegen
på tirsdag og få fikset den tannen. :ja:

Matgud
18-07-10, 11:21
Ikke så mye å komme med fra meg. Jeg hadde en bestenotering i uke 7 på
-6 kilo. Så stagnerte det og gikk opp igjen et hakk. Vel nå i uke 10 så er jeg
700 gram fra den bestenoteringen jeg hadde, og håpet i grunnen på at
jeg kan skrive den på nytt på mandag. Grunner for stagnasjonen kan være mange
Men det startet ved sist mens, en bihulebetennelse, på tur en helg og nå sist tannpine.
Jeg får ikke spist så mye og jeg har brukt endel smertestillende. Uansett
så ser jeg nedgangen igjen selv om det går sakte. Og jeg skal til tannlegen
på tirsdag og få fikset den tannen. :ja:

Huff å huff! God bedring.

siri0109
18-07-10, 18:12
da har jeg gått ned 2 kilo til:) bare 2 kilo unna andre delmål;)

Paris
18-07-10, 18:19
Dere er så flinke alle sammen:)

Frøkengiraldriopp
19-07-10, 09:57
Hei jenter - har hatt fire uker ferie jeg - og har vel spist en del mer karber enn jeg burde - men på langt nær så mye som jeg pleide. har ikke sjekka status etter ferien ennå, har ikke tort, enda så vektavhengig jeg er. men i morra skal jeg veie meg. Nå er det stramt regime igjen, ferien er over :D God å være tilbake :D

Mammamiia
19-07-10, 12:20
Status etter 2,5 ukers ferie med div utskeielser: opp 1,5 kg..... Jaja, det er bare å bite tenna sammen og trø til igjen...

Vatti
20-07-10, 22:29
Er på ferie as we speak. Hyttetur i ingenmannsland. Har spist endel uvanlige saker (jordbær, f.eks) men har holdt meg i ketose. Er bare en dag jeg ikke har sjekket med stix. I morgen skal vi hjem igjen, og fredag skal jeg veie meg - blir spennende å se hvor det ender.

Har vel egentlig innsett at jeg må kutte Pepsi Max for å få vektnedgang, men det sitter langt inne må jeg innrømme. Det er liksom den eneste "godis'en" jeg har igjen. Jaja, får se hvordan det går på fredag, og så får jeg heller ta meg selv i nakken - med støtte fra dere - og kutte den dumme brusen. Vet jo at det ikke er særlig sunt uansett.

Er litt stolt av meg selv. En hel sommerferie uten øl, uten vin, uten is, uten godteri.... *klapper meg selv på skulderen*

Vatti
20-07-10, 22:33
Har forresten meldt meg på et tolv-ukers intesivkurs: http://sprekogblid.no/xtravaganza.php

Her legges det opp til at man skal gå i ketose, så jeg stusser litt på hardtreningen - men det er vel kanskje verdt et forsøk. Uansett skal det bli lit kjekt med mer personlig oppfølging (da min samboer er litt lite støttende ved å hele tiden si ting som "Herlighet, her har jeg laget spaghetti/pasta/pizza/whatever, og så skal du ikke spise!")

LillePille
21-07-10, 20:12
Etter ca to mnd på ketolyse har eg no gått ned ca 7 kg. ( +1 kg på suppekur først.) Har vore på ferie ei veke no, og til min store overraskelse hadde eg likevel gått ned 0,4 kg! DET var eg veldig fornøyd med! Mannen min, som har vore på kur like lenge, har gått ned det dobbelte! :)

Vatti
22-07-10, 13:18
HATER ketolyse, DRITTDIETT!!! Alle andre raser ned i vekt, jo - mens jeg har vært i ketose HELE TIDEN siden mai og gått ned svimlende 0,4 kg. Faen, faen, faen. Drittkropp, drittmat, drittopplegg.

Argh, synes jo selv at jeg er så flink, men ser ikke noe resultater på vekten - selv om jeg ser at kroppen er mindre oppblåst og jeg føler meg friskere. I ferien har jeg strevd litt med motivasjonen, men har stått over is, kake, øl, potetgull, sommerkosemat av alle slag... og jeg har gått tur i fjellet annenhverdag. Bratt opp og ned med 12 kilos barn på ryggen. Trodde jeg skulle ha gått ned litt og var kjempeskuffet da jeg kom hjem og veide meg i dag tidlig. Jeg har gått ned fra 80,0 til 79,6 siden mai.

Hva er dette for noe tull??? Jeg er sååååå lei meg nå!

siri0109
22-07-10, 17:48
HATER ketolyse, DRITTDIETT!!! Alle andre raser ned i vekt, jo - mens jeg har vært i ketose HELE TIDEN siden mai og gått ned svimlende 0,4 kg. Faen, faen, faen. Drittkropp, drittmat, drittopplegg.

Argh, synes jo selv at jeg er så flink, men ser ikke noe resultater på vekten - selv om jeg ser at kroppen er mindre oppblåst og jeg føler meg friskere. I ferien har jeg strevd litt med motivasjonen, men har stått over is, kake, øl, potetgull, sommerkosemat av alle slag... og jeg har gått tur i fjellet annenhverdag. Bratt opp og ned med 12 kilos barn på ryggen. Trodde jeg skulle ha gått ned litt og var kjempeskuffet da jeg kom hjem og veide meg i dag tidlig. Jeg har gått ned fra 80,0 til 79,6 siden mai.

Hva er dette for noe tull??? Jeg er sååååå lei meg nå!

det skjønner jeg...men kansje du må øke på med fett...og drikke mer vann? det er veldig viktig.for at kroppen skal forbrenne fettet. også viktig å spise masse grønnsaker og bruke lite søtning. jeg har gått ned 9 kilo siden 31 mai, men jeg har ikke brukt noe form for søtning i det hele tatt og jeg spiser masse grønnsaker og drikker MYE vann:.....

Hamster59
22-07-10, 18:02
Har levd på lavkarbo mer eller mindre siden midten av mai. Starta i det små og har gått mer og mer over til et kosthold med lavkarbo. Veide meg ikke før jeg starta, men forrige gang jeg veide meg viste vekta ca 94-95 kg, og i forrige uke da jeg omsider fant ei vekt igjen var vekta 86 kg! Er godt fornøyd med 8-9 kg på 2 mnd. Sånt motiverer. Har vært på ferietur i 9 dg, det ble noen utskeielser som pizza og endel ris da vi spiste indisk for maten var litt sterk.. Godt å være heime igjen, så man kan kokkelere sjøl og velge hva man putter i maten.

Vatti
22-07-10, 18:10
det skjønner jeg...men kansje du må øke på med fett...og drikke mer vann? det er veldig viktig.for at kroppen skal forbrenne fettet. også viktig å spise masse grønnsaker og bruke lite søtning. jeg har gått ned 9 kilo siden 31 mai, men jeg har ikke brukt noe form for søtning i det hele tatt og jeg spiser masse grønnsaker og drikker MYE vann:.....
Kan du (eller noen av dere andre som har så gode resultater) være så snille å skrive ned NØYAKTIG hva dere spiser til hvert enkelt måltid?

Jeg er utrolig utstrukturert med måltidene, og sliter litt med rutinene. Og i dag har jeg hatt min første sprekk siden mai. Har spist en kvart skillingsbolle og et par sånne sjokoladebananer - men FY så søtt og ekkelt det var!! Så jeg regner sprekken for overstått og starter på nytt nå.

siri0109
22-07-10, 18:36
Kan du (eller noen av dere andre som har så gode resultater) være så snille å skrive ned NØYAKTIG hva dere spiser til hvert enkelt måltid?

Jeg er utrolig utstrukturert med måltidene, og sliter litt med rutinene. Og i dag har jeg hatt min første sprekk siden mai. Har spist en kvart skillingsbolle og et par sånne sjokoladebananer - men FY så søtt og ekkelt det var!! Så jeg regner sprekken for overstått og starter på nytt nå.

en normal dag for meg er<:

hjemmelaget knekkebrød... består av 1 egg 2 ss hele linfrø og 2 ss knuste linfrø 2 ss vann litt salt,,,,på bakepapir inn i micron i 4 min...har på gulost med agurk.

lunsj, kyllingsalat eller omelett. i salaten har jeg isberg, agurk litt tomat, litt paprika, og kylling..blander ofte dette med litt creme fresh.

middag. nakkekotelett med smørdampet blomkål og brokkoli. soppstuing.

kvelds, jordbær og fløte.

Vatti
22-07-10, 21:42
en normal dag for meg er<:

hjemmelaget knekkebrød... består av 1 egg 2 ss hele linfrø og 2 ss knuste linfrø 2 ss vann litt salt,,,,på bakepapir inn i micron i 4 min...har på gulost med agurk.

lunsj, kyllingsalat eller omelett. i salaten har jeg isberg, agurk litt tomat, litt paprika, og kylling..blander ofte dette med litt creme fresh.

middag. nakkekotelett med smørdampet blomkål og brokkoli. soppstuing.

kvelds, jordbær og fløte.
TAKK!! *tar notater*

Vel, jeg kan jo likegodt innrømme det. Nå har jeg ligget i sengen og grått mine modige (og ikke så rent lite selvmedlidende) tårer, men nå får det være nok sipping. Sitter her med oppskårne osteterninger med rømme til, og drikker vann.

I morgen er en ny og forhåpentligvis bedre dag. Får vi inderlig håpe.

Lill-B
23-07-10, 00:01
Jeg gikk relativt greit ned de første 6 kiloene, men nå har det vært 4 uker med stagnasjon og vekten har gått litt i sikksakk opp og ned. Men nå mangler jeg "bare" 400gr før jeg er nede på bestenoteringen igjen. Håper og tror nedgangen fortsetter nå. :ja:

Mammamiia
23-07-10, 12:33
Ny veiedag. (det vil si jeg veier meg hver dag, - men oppdaterer ikke alltid tickeren....)
Jeg har vært veldig spent før hver veiing denne uka i og med at jeg hadde gått opp 1,5 kilo i ferien, - men jammen har jeg ikke gått ned 1,4 av de siden mandag! (sikkert masse vann, - men lell....) :) Så nå er jeg bare 100 gram unna bestenoteringen min igjen. Veldig spent på hvordan vekta blir utover, - om den ferien med tre utskeielser bare gjorde godt. Det vil nå vise seg....

Så atter en gang ser jeg 75-tallet... såvidt. :)

kurt.merethe
23-07-10, 13:25
Det er bra.
Har faktisk gått ned 13 kg så jeg er meget fornøyd. Vekten har stått stille i snart 3 uker nå men håper den snart beveger seg videre nedover..

Paris
25-07-10, 15:21
Dere er veldig veldig flinke:p Jeg er så utrolig IKKE flink...:mad: Jeg har slurvet og gått opp igjen. Nå har jeg ikke veid meg på lenge pga vi er på ferie og vekt og målbånd ligger trygt plassert hjemme:(

Men for 2 dager siden så innsåg jeg at jeg måtte sluutte å tulle, og gikk derfor strengt til angrep og prøver nå å "holde ut". Vi er på ferie, og tilgangen til å lage seg mat er ikke sånn all verdens... Men jeg MÅ prøve og jeg VIL prøve. Jeg har det "problemet" at jeg hele tiden føler meg sulten. Drikker masse vann, men føler meg likvel "alltid" sulten. Nå skal vi straks spise middag. Jeg finner liksom ikke på noe. Alt jeg kommer på blir jeg lei av...og jeg er ekstremt lite oppfinnsom på mat om dagen :P

Nei dette ble negativt...skulle ønske jeg var så flinke som dere!!:(

Mammamiia
26-07-10, 07:26
Huff da, - Paris. Hørtes kjipt ut... Min sult forsvinner bare jeg får i meg nok fett... Egg og bacon stekt i smør til frokost metter til langt på dag. Men kanskje vi maistarterne kan tipse hverandre om matretter som faller i smak?? -utvide tråden litt så den ikke blir "bare" en veietråd? Så blir det kanskje lettere å finne på noe nytt å spise også....

Jeg vil på det varmeste anbefale OSTETORSK (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20749) til middag! Vi hadde det her om dagen - og det smakte nyyyydelig! Fløten sammen med vann fra fisk/tomat (og hvitløk!) ble til en deilig sjy, - så neste gang skal vi servere retten i suppetallerken, - og spise sjyen som suppe. (jeg hadde nok i endel mer hvitløk enn det står i oppskriften, - men det er fordi vi alle her i huset elsker hvitløk!)

I kveld har jeg tenkt å prøve meg på Nannas gode vafler (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25620&highlight=vafler).

Forresten, - i dag ble det ny bestenotering på meg! 75,3! Og daaa er jeg kun 300 gram fra mitt første delmål! :heia:

Mailin
26-07-10, 13:16
TAKK!! *tar notater*

Vel, jeg kan jo likegodt innrømme det. Nå har jeg ligget i sengen og grått mine modige (og ikke så rent lite selvmedlidende) tårer, men nå får det være nok sipping. Sitter her med oppskårne osteterninger med rømme til, og drikker vann.

I morgen er en ny og forhåpentligvis bedre dag. Får vi inderlig håpe.

Huff og huff! Vel, det er som de andre sier her veldig veldig viktig å spise nok fett. Hvis du søker på forsiden etter "stagner" eller "stopper" eller noe, så får du en masse tips for å få forbrenningen i gang igjen!
Så finnes det jo utrolig mange deilige oppskrifter og tips rundt på sidene her, synes ost med rømme og vann hørtes litt kjedelig ut jeg hehe:) Har kjøpt meg tyrkisk yoghurt (med 10% fett) som jeg spiser til frokost med noen stavmiksede bær fra frysedisken på. Kan selvfølgelig også spises til kvelds. Bare et lite tips der altså ;)

PS jeg har også "stagnert" om man kan kalle det det etter knapt en uke. Skal kjøpe meg et nytt glass med cocosa i dag, kjøre på med farris, så får vi se om det funker!
PPS jeg veier meg også hver dag, og ser ikke noe galt i det. Det går veldig mye opp og ned (sikkert vann), og synes det er litt motiverende, i forhold til om veiedagen er en typisk "opp-dag"....
PPPS Glemte å se etter om du er jente eller gutt, men om du er jente har jo syklusen også veldig mye å si.... før mensen er jeg som regel et par kg (!) tyngre enn rett etter mensen.....

Lykke til!:heia:

Vatti
26-07-10, 15:07
Huff og huff! Vel, det er som de andre sier her veldig veldig viktig å spise nok fett. Hvis du søker på forsiden etter "stagner" eller "stopper" eller noe, så får du en masse tips for å få forbrenningen i gang igjen!
Så finnes det jo utrolig mange deilige oppskrifter og tips rundt på sidene her, synes ost med rømme og vann hørtes litt kjedelig ut jeg hehe:) Har kjøpt meg tyrkisk yoghurt (med 10% fett) som jeg spiser til frokost med noen stavmiksede bær fra frysedisken på. Kan selvfølgelig også spises til kvelds. Bare et lite tips der altså ;)

PS jeg har også "stagnert" om man kan kalle det det etter knapt en uke. Skal kjøpe meg et nytt glass med cocosa i dag, kjøre på med farris, så får vi se om det funker!
PPS jeg veier meg også hver dag, og ser ikke noe galt i det. Det går veldig mye opp og ned (sikkert vann), og synes det er litt motiverende, i forhold til om veiedagen er en typisk "opp-dag"....
PPPS Glemte å se etter om du er jente eller gutt, men om du er jente har jo syklusen også veldig mye å si.... før mensen er jeg som regel et par kg (!) tyngre enn rett etter mensen.....

Lykke til!:heia:
Takk, er ved litt bedre mot i dag.

Jeg er jente, heheh. Ang. syklus så har jeg hatt kun to menstruasjoner etter at barnet mitt ble født for over 2,5 år siden, og det gikk noen måneder mellom de to blødningene - så... I don't know, rett og slett.

I morgen tidlig er det slutt på Pepsi Max. Slutt, slutt, slutt. Jeg har sagt det før men jeg MÅ jo bare klare å gjennomføre det.

Glad for oppmuntringen i denne tråden!!

Mailin
26-07-10, 15:49
Huff da, - Paris. Hørtes kjipt ut... Min sult forsvinner bare jeg får i meg nok fett... Egg og bacon stekt i smør til frokost metter til langt på dag. Men kanskje vi maistarterne kan tipse hverandre om matretter som faller i smak?? -utvide tråden litt så den ikke blir "bare" en veietråd? Så blir det kanskje lettere å finne på noe nytt å spise også....

Jeg vil på det varmeste anbefale OSTETORSK (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20749) til middag! Vi hadde det her om dagen - og det smakte nyyyydelig! Fløten sammen med vann fra fisk/tomat (og hvitløk!) ble til en deilig sjy, - så neste gang skal vi servere retten i suppetallerken, - og spise sjyen som suppe. (jeg hadde nok i endel mer hvitløk enn det står i oppskriften, - men det er fordi vi alle her i huset elsker hvitløk!)

I kveld har jeg tenkt å prøve meg på Nannas gode vafler (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25620&highlight=vafler).

Forresten, - i dag ble det ny bestenotering på meg! 75,3! Og daaa er jeg kun 300 gram fra mitt første delmål! :heia:
ÅÅÅ grattis med ny bestenotering!
Ang. mat, så er fortsatt min favoritt noe jeg fant på bloggen til Lena Beatrice, nemlig bacongullpanerte kyllingsnitzler (var kanskje ikke akkurat det det het men...) Mmmm de er så gode!
Man tar altså noen egg (3-4 stk) og blander med en masse krydder. Knuser en pose bacongull. Tar en pakke kyllingkjøttdeig og blander med litt krydder. Form kjøttdeigen i flate stykker (som nuggets eller snitzel), dypp i eggeblanddingen så i bacongullet, legg på plate med bakepapir og stek i ovnen. Husker ikke helt steketiden men antar 20 min i 220 grader burde være passe. Så lager man litt rømmedressing (f.eks. rømme, majones, løk, kål, salt og pepper) og bbq-saus (tomatpure, tabasco, chili, salt, pepper, litt sitronsaft) og deler opp noen avocadoskiver, alt dette har man som tilbehør og vips, ny livrett!!!! :D
Mmmm fikk lyst å lage det i dag!

Mammamiia
26-07-10, 16:09
ÅÅÅ grattis med ny bestenotering!
Ang. mat, så er fortsatt min favoritt noe jeg fant på bloggen til Lena Beatrice, nemlig bacongullpanerte kyllingsnitzler (var kanskje ikke akkurat det det het men...) Mmmm de er så gode!
Man tar altså noen egg (3-4 stk) og blander med en masse krydder. Knuser en pose bacongull. Tar en pakke kyllingkjøttdeig og blander med litt krydder. Form kjøttdeigen i flate stykker (som nuggets eller snitzel), dypp i eggeblanddingen så i bacongullet, legg på plate med bakepapir og stek i ovnen. Husker ikke helt steketiden men antar 20 min i 220 grader burde være passe. Så lager man litt rømmedressing (f.eks. rømme, majones, løk, kål, salt og pepper) og bbq-saus (tomatpure, tabasco, chili, salt, pepper, litt sitronsaft) og deler opp noen avocadoskiver, alt dette har man som tilbehør og vips, ny livrett!!!! :D
Mmmm fikk lyst å lage det i dag!

Ojojoj, dette hørtes snadder ut! Spørs om ikke vi skal ha dette til middag i morgen! :cool: Tipper barna blir fornøyde da. (I dag skal vi ha ostetorsk... BOMBE!)

Frøkengiraldriopp
27-07-10, 09:57
Yes :) Ny bestenotering. Etter at jeg i løpet av fire ferieuker gikk opp igjen 2 kg, har jeg den siste uken gått ned det + 200 gram til :) Hurra - nå er det på vei ned igjen ... 6,2 kg totalt nå...

Vatti
27-07-10, 20:46
Yes :) Ny bestenotering. Etter at jeg i løpet av fire ferieuker gikk opp igjen 2 kg, har jeg den siste uken gått ned det + 200 gram til :) Hurra - nå er det på vei ned igjen ... 6,2 kg totalt nå...
Flotte greier!! Flinka!

Mailin
28-07-10, 08:23

Hurra hurra jeg også!
Da jeg var på Roskilde-festivalen i sommer (spiste mye pizza, burger, baguett osv, var jo det man fikk tak i der.... Pluss en hel masse øl selvfølgelig) så gikk jeg opp 2,5 kg, men da jeg kom hjem igjen og startet opp igjen raste det nedover! Minus 3 kg på en uke!
Men i dag altså, ny bestenotering og strålende fornøyd!!!:D:D

Frøkengiraldriopp
28-07-10, 11:48
Takk, Vatti og Mailin - og gratulerer maillin med ny bestenotering du også :)

I dag har jeg prøvd Zumba for første gang - det var kjempegøy - var med på en time på treningssenteret her jeg bor, og herremin så svett jeg ble :)

Så må det sies at jeg prøvde å unngå å se meg selv i speilet, for OMG - jeg er SVÆR!!! Blir så deppa når jeg ser det, men tenker hele tiden fremover nå - jeg er på vei ned, dette er ikke fremtidsbildet av meg selv, men fortidsbildet ..

Men det er utrolig hvor kjipt det er å se seg selv med andres øyne (eller sånn jeg tror andre ser meg, for det stemmer jo sikkert ikke, jeg har nok et ganske alvorlig vrengbilde av meg selv) Flere som har det sånn?

Debz
28-07-10, 12:12
Takk, er ved litt bedre mot i dag.

Jeg er jente, heheh. Ang. syklus så har jeg hatt kun to menstruasjoner etter at barnet mitt ble født for over 2,5 år siden, og det gikk noen måneder mellom de to blødningene - så... I don't know, rett og slett.

I morgen tidlig er det slutt på Pepsi Max. Slutt, slutt, slutt. Jeg har sagt det før men jeg MÅ jo bare klare å gjennomføre det.

Glad for oppmuntringen i denne tråden!!

Du må i hvert fall ikke føle deg alene...det er veldig opp og ned med meg også. Jeg begynte 12/7 og gikk ned 2.5 kg innen 15/7! men så sa det stopp...ingen kg eller gram ned, heller ikke cm! Jeg ble kjempe trist og lei meg og stakkars folk her inne som tålte mine konstant sutring og klaging. Men så i går sto jeg på vekte (det gjøre jeg hver eneste dag...:rolleyes:) og jeg hadde gått ned 1 kg. MEN, var opp igjen i dag. Jeg har sett at det er stor forskjell hvis jeg "trimmer" eller ikke. Jeg har et muskel og ledd problem så jeg kan ikke "trene" men jeg har en tredemøll hjemme og jeg bruker den. Bare 30-45 min hver kveld - og bar 4.8 kg i timen...men det hjelper utrolig mye. (unntatt at jeg ble sinssykt trøtt...hehe) Du klarer dette, bare kom og klag til meg når tid som helst, for du er IKKE ALENE!

Forresten, du kan ikke være gravid igjen vel??

Debz
28-07-10, 12:17
:)Takk, Vatti og Mailin - og gratulerer maillin med ny bestenotering du også :)

I dag har jeg prøvd Zumba for første gang - det var kjempegøy - var med på en time på treningssenteret her jeg bor, og herremin så svett jeg ble :)

Så må det sies at jeg prøvde å unngå å se meg selv i speilet, for OMG - jeg er SVÆR!!! Blir så deppa når jeg ser det, men tenker hele tiden fremover nå - jeg er på vei ned, dette er ikke fremtidsbildet av meg selv, men fortidsbildet ..

Men det er utrolig hvor kjipt det er å se seg selv med andres øyne (eller sånn jeg tror andre ser meg, for det stemmer jo sikkert ikke, jeg har nok et ganske alvorlig vrengbilde av meg selv) Flere som har det sånn?

Oh God yes....jeg stelle meg på morgenen og syns det er ikke så galt..! Men når jeg kommer på jobb (glass dører på buildingen) og se i dørene, hjertet bare synker...snakk om deprimerende! :eek: Men men, jeg velger ikke å se så mye, bare tenke hele tiden at jeg jobber med deg og håper at det blir bedre etter hvert..

Mailin
28-07-10, 14:12
Takk, Vatti og Mailin - og gratulerer maillin med ny bestenotering du også :)

Åh zumba hadde jeg ikke hørt om før, er visst litt ute... hehe;) Men googlet det nå, så kjempegøy ut! Kanskje jeg prøver en gang. Men foreløpig holder jeg meg til svømming, sykling og pilates med stor ball, mindre belastning på ledd da... Så får jeg hoppe og løpe litt mer når jeg blir lettere!:)

Vatti
28-07-10, 21:18
I hear you, sister.... Jeg har vært i undertøysbutikk i dag for å kjøpe ny BH som faktisk passer (etter barnefødsler, amming og 20 kg opp ante jeg virkelig ikke hvilken størrelse jeg skulle se etter - og nå var det virkelig på tide å bytte ut den gamle amme-BH'en med knekt spile og hull).... Ok, der sporet jeg litt av...

Back on track: I dag stod jeg "toppløs" i prøverom mens en dame målte meg med målebånd for å finne BH-størrelse, og jeg må si at den eklingen jeg ser i speilet overhodet ikke føles som MEG. Jeg har en gedigen slaskete bilring som tyter ut overfor bukselinningen (som slett ikke er stram) og henger over kanten. På ryggen har jeg en fold som jeg svetter i når jeg blir varm, jeg ser at jeg nesten ikke har nakke - bare en fold midt i spekket, jeg er rund på en polstret måte over skuldrene. Jeg kikket på meg selv i speilet og tenkte "herlighet, du ser ut som en 50år gammel vaskekjerring"... Slapp og deigete og pølsete og rar i fasongen.

Har meldt meg på intensivtreningskurs, oppstart 16. august. Vi får håpe ting strammes litt opp og at kroppsstørrelsen minker.

Jeg hadde ikke hatt SÅ mye imot å være overvektig dersom vekten var mer jevnt fordelt, men jeg har det aller meste fremme på magen. Ser ut som om jeg er ganske så gravid, og det er leit.

Frøkengiraldriopp
28-07-10, 22:41
Det høres ut som vi er ganske like, Vatti :) Bortsett fra at jeg aldri, ALDRI, aldri hadde stått toppløs i et prøverom sammen med noen .. kudos til deg.

Jeg har også alt samlet på ett sted, magen, eller overkroppen da. Bena mine er ganske slanke, men jeg har en gedigen pølse på mage nog kjenner meg igjen i denne folden på ryggen.

Gleder meg til å faktisk stå i et prøverom med ei dame som måler meg til en bh som faktisk passer meg. Men gjør det ikke før jeg har gått ned minst 10 kg til, kanskje tilogmed 15 ..

Er så glad jeg har dette forumet å lette hjertet mitt i, for folk som ikke er i samme situasjon, skjønner bare ikke..

Takk, jenter :)

Mailin
28-07-10, 23:10
Det høres ut som vi er ganske like, Vatti :) Bortsett fra at jeg aldri, ALDRI, aldri hadde stått toppløs i et prøverom sammen med noen .. kudos til deg.

Jeg har også alt samlet på ett sted, magen, eller overkroppen da. Bena mine er ganske slanke, men jeg har en gedigen pølse på mage nog kjenner meg igjen i denne folden på ryggen.

Gleder meg til å faktisk stå i et prøverom med ei dame som måler meg til en bh som faktisk passer meg. Men gjør det ikke før jeg har gått ned minst 10 kg til, kanskje tilogmed 15 ..

Er så glad jeg har dette forumet å lette hjertet mitt i, for folk som ikke er i samme situasjon, skjønner bare ikke..

Takk, jenter :)
Men men men! ordentlig bh må man jo ha! Og da er det veldig viktig å bli målt... Skjønner at det er ubehagelig altså, men det er jo så fort gjort og de ser jo hundrevis av kropper i uka.... Bryr seg ikke de!:)

Tips: var i London i fjor og var innom Marks&Spencer. Der hadde de måledamer, og kjempebillig stort undertøy! (bh-ene jeg kjøper her hjemme koster 7-800 kroner, det er altfor mye!) Der fikk jeg 5 undertøyssett for tusenlappen! :-)

(størrelsen var forresten 85E så da vet jeg det til her hjemme hehe):)

Mammamiia
30-07-10, 11:04
Så er det fredda'n og ukas dom:
Sist fredag viste vekta 75,9, i dag viste den 75,2. Ned 700 gram og bare 200 unna mitt første delmål, - og det må jeg si meg fornøyd med. :)

Jeg synes jeg har vært ekstra flink spesielt to ganger denne uke (litt sjølskryt her) : Først en kinokveld, - hvor de rundt meg satt og gomla popcorn og drakk Pepsi - mens jeg drakk Farris og spiste sorte Ifa. :P Og så i går da ungene hadde bakt brownies..... mmm lukta fantastisk godt... og jeg spiste kjapp-is av frosne bringebærbær, fløte og Snøfrisk most med stavmixer. Uten søtning. ;)

Er spent på å høre hvordan det har gått med dere andre?

Mailin
30-07-10, 11:32
Så er det fredda'n og ukas dom:
Sist fredag viste vekta 75,9, i dag viste den 75,2. Ned 700 gram og bare 200 unna mitt første delmål, - og det må jeg si meg fornøyd med. :)

Jeg synes jeg har vært ekstra flink spesielt to ganger denne uke (litt sjølskryt her) : Først en kinokveld, - hvor de rundt meg satt og gomla popcorn og drakk Pepsi - mens jeg drakk Farris og spiste sorte Ifa. :P Og så i går da ungene hadde bakt brownies..... mmm lukta fantastisk godt... og jeg spiste kjapp-is av frosne bringebærbær, fløte og Snøfrisk most med stavmixer. Uten søtning. ;)

Er spent på å høre hvordan det har gått med dere andre?

Grattis! Flink!:heia:

Mammamiia
30-07-10, 11:52
Grattis! Flink!:heia:

Tusen takk. :)

Vatti
30-07-10, 12:51
Ja, Mammamiia, kjemepfint!! Standhaftig og flink og det gir resulatater. Du har all grunn til å være fornøyd med deg selv.

Jeg skal veie meg på mandag. Håper på litt nedgang, har hatt veldig tydelige utslag på stixene. Var også på kino i går. Barna gomlet popkorn og drakk vann (de liker heldigvis ikke brus og saft), og jeg drakk vann og "vansmektet". Hehehe....

Mammamiia
31-07-10, 11:26
Jeg skal veie meg på mandag. Håper på litt nedgang, har hatt veldig tydelige utslag på stixene. Var også på kino i går. Barna gomlet popkorn og drakk vann (de liker heldigvis ikke brus og saft), og jeg drakk vann og "vansmektet". Hehehe....

Du er kjempeflink, Vatti!!! :blomster: Det er i slike situasjoner at jeg står i størst fare for å gå på en smell... Det skapet i kiosken på kinoen med popcornbeger i alle størrelser står lissom og ROPER på meg! Men det gjelder å holde seg hard.. ;) Det er noe med vanen og, tror jeg, - det å sitte og gomle på noe mens en ser film.... Så gjelder det bare å bryte den vanen..... ;) Hjemme er det greit, - for der tyr jeg til strikkepinnene mens jeg ser TV, - men jeg har til gode å ha med de på kino.... :cool:

I dag er vekta OPP 400 gram... :confused: Men jeg regner med det er endel vann, - for i går ble det "litt" utskeielser, - med nesten ei hel plate Cloetta melkesjokolade (den uten sukker selvfølgelig) og en halv pose Bakonkrisp (ja, det skrives sånn på den posen, - Kims sin, - den med 0 karber - Filler's Select Quality står det på posen) ooooog et relativt stort glass rødvin... ;) Jeg spiste ikke så mye karbohydrater ellers i går,- og er fortsatt i ketose tror jeg - skal teste med stick i kveld igjen siden jeg har lest her inne at det kanskje ikke vises på sticken før kvelden etter om en har falt ut... . I går kveld var den imidlertid mørkerosa, som den alltid er hos meg. Uansett hvor mange liter vann jeg drikker...

Mailin
31-07-10, 11:33
Du er kjempeflink, Vatti!!! :blomster: Det er i slike situasjoner at jeg står i størst fare for å gå på en smell... Det skapet i kiosken på kinoen med popcornbeger i alle størrelser står lissom og ROPER på meg! Men det gjelder å holde seg hard.. ;) Det er noe med vanen og, tror jeg, - det å sitte og gomle på noe mens en ser film.... Så gjelder det bare å bryte den vanen..... ;) Hjemme er det greit, - for der tyr jeg til strikkepinnene mens jeg ser TV, - men jeg har til gode å ha med de på kino.... :cool:

I dag er vekta OPP 400 gram... :confused: Men jeg regner med det er endel vann, - for i går ble det "litt" utskeielser, - med nesten ei hel plate Cloetta melkesjokolade (den uten sukker selvfølgelig) og en halv pose Bakonkrisp (ja, det skrives sånn på den posen, - Kims sin, - den med 0 karber - Filler's Select Quality står det på posen) ooooog et relativt stort glass rødvin... ;) Jeg spiste ikke så mye karbohydrater ellers i går,- og er fortsatt i ketose tror jeg - skal teste med stick i kveld igjen siden jeg har lest her inne at det kanskje ikke vises på sticken før kvelden etter om en har falt ut... . I går kveld var den imidlertid mørkerosa, som den alltid er hos meg. Uansett hvor mange liter vann jeg drikker...
Huff jeg også. En hel plate melkesjokolade fra sukkerfritt, men med relativt mye karber likevel. Og bringebær, baconsnack (fra Kims det også, og uten karber) samt en grevens jordbærcider uten karber men med alkohol. Selv om jeg hadde strikkepinnene mine i hendene hele kvelden! Skjønner ikke hvordan jeg fikk det til jeg.... Og i kveld er det fest, så da blir det masse både cider, vin og øl....:o
Skal også teste ketosen min i dag! Lykke til!

Mammamiia
01-08-10, 12:37
Huff jeg også. En hel plate melkesjokolade fra sukkerfritt, men med relativt mye karber likevel. Og bringebær, baconsnack (fra Kims det også, og uten karber) samt en grevens jordbærcider uten karber men med alkohol. Selv om jeg hadde strikkepinnene mine i hendene hele kvelden! Skjønner ikke hvordan jeg fikk det til jeg.... Og i kveld er det fest, så da blir det masse både cider, vin og øl....:o
Skal også teste ketosen min i dag! Lykke til!

Hvordan gikk det med sticken din i går? Min var heldigvis rosa. :) Så da gikk det bra med utskeielsen min på fredag.... Meeeen... i dag var jeg opp enda 300 gram! Go figure! :( Spørs om det blir noen ny pers på meg til fredag gitt.... skulle sååå gjerne se 74-tallet.....

Mailin
01-08-10, 13:46
Hvordan gikk det med sticken din i går? Min var heldigvis rosa. :) Så da gikk det bra med utskeielsen min på fredag.... Meeeen... i dag var jeg opp enda 300 gram! Go figure! :( Spørs om det blir noen ny pers på meg til fredag gitt.... skulle sååå gjerne se 74-tallet.....
Fikk ikke gjort det. Men var på fest i går, drakk masse (men holdt meg unna snacksen!)
Men, antakelig pga dehydrering, så veide jeg i dag svimlende 1,8 kg mindre enn i går! Hehe vet det bare er vann så jeg oppdaterer ikke tickeren min, men likevel gøy!:D Skal ta testen i dag tenker jeg.

Mammamiia
01-08-10, 13:57
Fikk ikke gjort det. Men var på fest i går, drakk masse (men holdt meg unna snacksen!)
Men, antakelig pga dehydrering, så veide jeg i dag svimlende 1,8 kg mindre enn i går! Hehe vet det bare er vann så jeg oppdaterer ikke tickeren min, men likevel gøy!:D Skal ta testen i dag tenker jeg.

Hehe. Kanskje jeg skulle ta meg ei skikkelig kule jeg og.... Næææææ... prøve å pøse på med Mjøsvatn istedet tror jeg.... Skal nemlig opp sju i morgen og ta i mot en meget aktiv 1,5-årig liten frøken.... som skal sysselsette mormor hele dagen! *pæs*
Det ble reker, egg, avokado og rømme til frokost i dag.

Tasja
02-08-10, 16:30
Hei!
Kan jeg få være med her?
Jeg begynte også i mai og følger vel i utgangspunktet Atkins, men det er jo mye likt fordet om :)
Er jo kjekt med litt fellesskap i livsstilsendringen (som det jo skal være)
:p

Mammamiia
02-08-10, 16:43
Hei!
Kan jeg få være med her?
Jeg begynte også i mai og følger vel i utgangspunktet Atkins, men det er jo mye likt fordet om :)
Er jo kjekt med litt fellesskap i livsstilsendringen (som det jo skal være)
:p

Hei og velkommen! :) Selvsagt får du være med her, - skulle bare mangle! Jo flere jo bedre! Veldig kjekt å kunne støtte og oppmuntre hverandre om en skulle gå på en smell eller simpelthen bare stagnere. Og ikke minst dele gleden over fremgang! ...eller i dette tilfelle nedgang... :)

Frøkengiraldriopp
02-08-10, 18:50
Jeg har gått opp 1 kg siden fredag jeg :( Jeg har vært på hyttetur, men med unntak av et par sånne kvadratkarameller, har jeg holdt meg til kostplanen min. Er nok en del vann, men likevel - blei så deppa i dag morges og i dag har jeg hatt kjempelyst på en DIIIIIGER pose smågodt ... Må bare ta meg sammen, er sikkert bedre i morgen. Testa forresten med en ketostix nå på ettermiddagen og den var kritthvit :(

Mammamiia
02-08-10, 19:58
Jeg har gått opp 1 kg siden fredag jeg :( Jeg har vært på hyttetur, men med unntak av et par sånne kvadratkarameller, har jeg holdt meg til kostplanen min. Er nok en del vann, men likevel - blei så deppa i dag morges og i dag har jeg hatt kjempelyst på en DIIIIIGER pose smågodt ... Må bare ta meg sammen, er sikkert bedre i morgen. Testa forresten med en ketostix nå på ettermiddagen og den var kritthvit :(

Huff da, - slikt er ikke noe moro, - men ikke gi deg! Vis at nicket ditt passer til deg nå. ;) Den posen med smågodt smaker bare søtt kliss uansett... (det er ihvertfall hva jeg prøver å si til meg sjøl innimellom..... Hjelper det??? Næææ....) Prøv å bøtt innpå med vann et par dager, - så skal du se vannet slipper. Jeg gikk opp 700 gram fra fredag til i går jeg og. Og i går drakk jeg bøttevis med vann.... I dag var vekta ned 400 av de igjen. (og så fikk jeg besøk fra Raufoss.... det hjalp jo litt det og.... :P )

Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, - men jeg reagerer ihvertfall på varmen... da tviholder kroppen på vann. Faktisk så mye at jeg må gå på vanndrivende innimellom.

Sier som Gjertrud Sand: Vi får tru de bli likar i mårra! ;)

Vatti
02-08-10, 22:12
OK, jeg sier det samme: Vis at du ER nicket ditt!!
Et par dager med strengt regime, så er du back in business!

Jeg er fremdeles i ketose, som jeg har vært siden mai (med to små glipper), og har nå gått ned den svimlende sum av ....

*trommevirvel*

1,1 kg

Hmmm, jeg føler kaaaaanskje at noe er i ferd med å skje nå. Vi får se, vi får se. Hadde det ikke vært for at jeg føler meg bedre og har mer energi med ketogent kosthold så hadde jeg jammen sluttet for lenge siden. Blir spennende å se hvordan det går når jeg begynner med trening 16. august. Både gleder og gruer meg. Håper virkelig det har en positiv effekt og at jeg dermed vil RASE ned i vekt.

Tasja
02-08-10, 23:55
Tusen takk for det :) Kjekt å ha en plass å skrive!

Jeg har gått ned 12,1 kg (merkelig hvor viktig det er med desimaltall :cool:) siden februar, vil anta at sikkert 8-9 av de har jeg gått ned etter at jeg begynte på atkins(hadde ikke vekt når jeg bodde i USA, så er litt ca på når jeg gikk ned hva der borte). Så det synes jeg er veldig kjekt da. ;) Jeg ønsker i hovedsak å gå ned ca 7 kg til, da tror jeg at jeg er fornøyd for denne gangen. Men det vet jeg jo ikke før jeg er der :p

Tenkte jeg skulle komme med et lite tips jeg har funnet ut av de siste dagene. Jeg koker meg tevann til de fleste måltid, slik at når jeg er ferdig å spise koser jeg meg med en kopp te i stedet for å ville ha dessert. Funker for meg ihvertfall. Chai-te med fløte er supergodt!

Heia alle sammen, vi er flinke som svømmer mot strømmen og står på :heia:
Selv om det ikke alltid går akkurat slik vi vil :hest:

Mailin
03-08-10, 10:56
Arrrgh jeg står også bom stille for tiden.... Har vært på 94-tallet i snart 3 uker! Holder ut altså og ketostixen gir utslag, så det er vel bare en kneik jeg må over. Men neste uke er det danmarksferie og bryllup, regner med å skeie ut litt da, så kanskje det blir en slags karboboost på meg da...
Enten det eller kjøpe meg en graviditetstest, man vet jo aldri hehe

Frøkengiraldriopp
03-08-10, 14:41
Tusen takk for gode ord :) Jeg skal vise meg nicket mitt verdig. Klarte å stå i mot smågodtet i går (det lå litt i en pose i skapet, datterns rester etter lørdagen - det havna i søpla - godt tilgrisa av kaffegrut og middagsrester - hahahaha). I dag har jeg pøst på med vann, har tissa et par ganger i timen minst - så kvitter meg ihvertfall med vann - håper det skal synes på vekta i morgen :)

Mailin
03-08-10, 15:09
Tusen takk for gode ord :) Jeg skal vise meg nicket mitt verdig. Klarte å stå i mot smågodtet i går (det lå litt i en pose i skapet, datterns rester etter lørdagen - det havna i søpla - godt tilgrisa av kaffegrut og middagsrester - hahahaha). I dag har jeg pøst på med vann, har tissa et par ganger i timen minst - så kvitter meg ihvertfall med vann - håper det skal synes på vekta i morgen :)
Lykke til! Skal svømme i dag og prøve å drikke mer vann i morge og resten av kvelden jeg også, så får vi se om det fungerer!:)

Mammamiia
03-08-10, 19:20
Arrrgh jeg står også bom stille for tiden....

Samme her.... før ferien (månedsskiftet juni/juli) var vekta 75,8, - i dag var den 75,3..... (100 gram unna bestenoteringen) Og imellom der har den vært helt oppe i 77,6!! Ikke mye å hoppe i taket for det heller. Halvkiloen ned på 5 uker lissom.... Men vi gir oss ikke, - gjør vi vel? ;)

Burde vel begynne å trene litt igjen, - men det var den derre dørstokken, - den er så HØY...

Mailin
03-08-10, 20:17
Samme her.... før ferien (månedsskiftet juni/juli) var vekta 75,8, - i dag var den 75,3..... (100 gram unna bestenoteringen) Og imellom der har den vært helt oppe i 77,6!! Ikke mye å hoppe i taket for det heller. Halvkiloen ned på 5 uker lissom.... Men vi gir oss ikke, - gjør vi vel? ;)

Burde vel begynne å trene litt igjen, - men det var den derre dørstokken, - den er så HØY...
Vi gir oss aldri! Forrige onsdag var jeg på 93-tallet (eneste gangen) og har svømt i dag. Hvis det hjalp og jeg er på 93-tallet i morgen også er onsdagen min offisielle veiedag!:)

Mammamiia
03-08-10, 20:52
Da krysser vi fingrene for flotte tall i morgen! Nye bestenoteringer?? ;)

Jeg sender minstemor på ferie i morgen, - og blir da helt alene til søndag. Så da tenkte jeg at jeg skulle være litt flink og veie og skrive ned ALT jeg spiser i noen dager, og føre det inn på diett.no - kanskje jeg får en aha-opplevelse? Synes liksom ikke jeg kan drive og veie, telle karber, protein, fett og kalorier og styre verre med to tenåringsjenter rundt meg, - som er utrolig fikserte på utseende og livredde for "love-handles".... (de er syltynne begge to!) Men nå som jeg skal være alene kan jeg jo tenke bare på meg selv?? :D

Jah, - det tror jeg jammen jeg gjør....

Tasja
03-08-10, 22:04
Synes liksom ikke jeg kan drive og veie, telle karber, protein, fett og kalorier og styre verre med to tenåringsjenter rundt meg, - som er utrolig fikserte på utseende og livredde for "love-handles".... (de er syltynne begge to!) Men nå som jeg skal være alene kan jeg jo tenke bare på meg selv?? :D

Jah, - det tror jeg jammen jeg gjør...

Jeg er enig med deg der, best å trå litt varsomt. Jeg har prøvd til tider å skrive ned, men jeg synes ikke det hjelper meg så mye. Eneste det fører til er nesten at jeg spiser mindre grønnsaker for de drar opp tallene så mye :rolleyes: Forsøker å spise grønnsaker til hvert måltid og ikke bytte det ut med andre litt mindre gunstige karbohydratkilder.

Mailin: Flinkas! Bare husk at musklene kan ta opp mer vann etter trening, så man kan veie litt mer etter man har trent. Men det virker jo uansett, man vil jo helst være fast i fisken når man først er blitt slank :D

Mailin
04-08-10, 08:43
Da krysser vi fingrene for flotte tall i morgen! Nye bestenoteringer?? ;)
Var under 94 i dag ihvertfall, vekten landet på 93,9 så jeg er ganske fornøyd, men en del ifra bestenoteringen fortsatt!

Men du, nå skal tickeren endelig oppdateres!
Bruker du bestenotering på ticker eller fra dag til dag selv når du har gått opp?

Hevingen
04-08-10, 08:57
Mye bra resultater her! Og jeg tror vel jeg kan si at jeg føyer meg inn i rekken.

På mandag var det ny veiing. Da stod vekta på 96,9. Min beste på 4 år. Det er nå ned litt over 9 kg siden mai! Det begynner jo å bli litt :) Og ca 18 siden mitt aller tyngste.

Hevingen
04-08-10, 08:58
Var under 94 i dag ihvertfall, vekten landet på 93,9 så jeg er ganske fornøyd, men en del ifra bestenoteringen fortsatt!

Bruker du bestenotering på ticker eller fra dag til dag selv når du har gått opp?

Så flott veiing! Og jeg bruker bestenotering på tickeren. Litt motivasjon å få den nedover, særlig hvis det har gått trått en stund.

Mammamiia
04-08-10, 09:40

SÅ flott Mailin!! :) Det var bra deilig å se det 3-tallet, tenker jeg. ;) Og jeg VIL se 4-tallet før gubben er hjemme fra Nordsjøen!!!

Kjempebra resultat på deg og, Hevingen! Så inspirerende å se at dere går ned!

Ikke fullt så flott her.... 75,5, - opp 200 siden i går. Men jeg har ikke veiedag før fredag, så jeg får klemme på. Burde trene litt, jeg vet det.... Kanskje jeg tar en rask gåtur når jeg har sendt avgårde jentungen?

Jeg har hele tiden bestenoteringen på tickeren ja. Det blir et lite "minimål" i seg selv, synes jeg. 300 over pers i dag..

Mailin
04-08-10, 12:02
SÅ flott Mailin!! :) Det var bra deilig å se det 3-tallet, tenker jeg. ;) Og jeg VIL se 4-tallet før gubben er hjemme fra Nordsjøen!!!

Kjempebra resultat på deg og, Hevingen! Så inspirerende å se at dere går ned!

Ikke fullt så flott her.... 75,5, - opp 200 siden i går. Men jeg har ikke veiedag før fredag, så jeg får klemme på. Burde trene litt, jeg vet det.... Kanskje jeg tar en rask gåtur når jeg har sendt avgårde jentungen?

Jeg har hele tiden bestenoteringen på tickeren ja. Det blir et lite "minimål" i seg selv, synes jeg. 300 over pers i dag..
Var kjempedeilig ja! Hm da oppdaterer jeg også tickeren igjen med bestenoteringen (ikke den fra søndag da jeg var nede i 92,5 pga øl og vin altså hehe)
Du klarer helt sikkert 4-tallet før helgen hvis du trener og drikker vann, stå på!!
(eller kanskje trikset er å drikke noen glass hvitvin dagen før veiedagen:D)

Mammamiia
04-08-10, 12:57
(eller kanskje trikset er å drikke noen glass hvitvin dagen før veiedagen:D)

Hehe. Har ihvertfall tenkt å unne meg et glass rødvin eller to i kveld! :)

Mammamiia
05-08-10, 11:17
Sååååå kan jeg da igjen oppdatere tickeren min, - med hele 100 gram i minus! Yaaay!!! :cool:

Vatti
05-08-10, 11:40
Jeg kan også oppdatere tickeren min. Minus 500 g. Nå begynner det å skje ting, endelig. Total vektnedgang siden mai (1,6 kg) er jo ikke noe særlig å skryte av, men magen har blitt... holdt på å skrive flatere, men ordet "flat" har jo ikke noe med min mage å gjøre.... magen har blitt mindre bollete.

Forhåpentligvis kan jeg trekke fra enda mer på tickeren på mandag. Gleder meg allerede!

Mailin
05-08-10, 11:49
Sååååå kan jeg da igjen oppdatere tickeren min, - med hele 100 gram i minus! Yaaay!!! :cool:
ÅÅ gratulerer!!!!:D
Jeg var opp igjen i dag... 700g fra i går:(
Håper på bedre resultat i morgen!

Mammamiia
05-08-10, 12:04
Jeg kan også oppdatere tickeren min. Minus 500 g. Nå begynner det å skje ting, endelig. Total vektnedgang siden mai (1,6 kg) er jo ikke noe særlig å skryte av, men magen har blitt... holdt på å skrive flatere, men ordet "flat" har jo ikke noe med min mage å gjøre.... magen har blitt mindre bollete.

Forhåpentligvis kan jeg trekke fra enda mer på tickeren på mandag. Gleder meg allerede!

Så bra Vatti!! Endelig løsner det for deg, - og nå skal du se det bærer "utforbakk" med deg.... ;) Vektmessig altså! Så moro! (og gjett om du fortjener det, etter å ha holdt ut så lenge uten å gi deg!)

Mammamiia
05-08-10, 12:06
ÅÅ gratulerer!!!!:D
Jeg var opp igjen i dag... 700g fra i går:(
Håper på bedre resultat i morgen!

Det er nok sikkert bare vann. (...pleier jeg å si til meg selv) Bøtt på, - så ser du snart 3-tallet igjen! ;)

imorgen
05-08-10, 14:32
Da er ferien snart ferdig og jeg må innrømme at det har blitt 3 is i løpet av disse tre ukene og 3 kvelder med jordbær og fløte (litt store posjoner) :rodme: og Fedonbrød til frokost. Ellers har jeg vært flink.

Gikk på vekta i dag og har gått ned 1,5 kg men har ikke veiedag før på mandag. Er kjempefornøyd. :) Tilsammen 8 kg siden 14 mai og er halvveis til målet.:heia:

Jeg sto stille i over 3 uker så å se at vekta fremdeles går ned nå er godt.

Stå på alle sammen.

Mailin
05-08-10, 14:41
Da er ferien snart ferdig og jeg må innrømme at det har blitt 3 is i løpet av disse tre ukene og 3 kvelder med jordbær og fløte (litt store posjoner) :rodme: og Fedonbrød til frokost. Ellers har jeg vært flink.

Gikk på vekta i dag og har gått ned 1,5 kg men har ikke veiedag før på mandag. Er kjempefornøyd. :) Tilsammen 8 kg siden 14 mai og er halvveis til målet.:heia:

Jeg sto stille i over 3 uker så å se at vekta fremdeles går ned nå er godt.

Stå på alle sammen.
Så fantastisk bra!
Skal selv på ferie neste uke, og vet at det kommer til å bli en del utskeielser. Blir vel sånn i bryllup i danmark hehe.... Og å dele hytte med et annet par, og spise middag med andre blir vanskelig med et lavkarbo-kosthold vet jeg...

Frøkengiraldriopp
05-08-10, 21:18
Ny bestenotering i dag :) I dag stoppet vekta på 81,7 - 700 gram mindre enn i går - og 2 kg mindre enn mandag, var nok mye vann ja - men altså - 81,7 - Det betyr at det bare er 1,8 kg til jeg er under 80. Sist jeg gikk ned i vekt var etter jeg fikk barn - altså for ca 4 år siden - da gikk jeg ned 18 kg - da var bestenotering 77,7 kg - nå ser jeg det i en ikke fjern fremtid :D

Totalt nå: 6,7 kg, på 2 måneder og noen dager (med 4 uker ferie i midten) Er godt fornøyd jeg :)

Veldig moro å se at det er gode resultater på så mange - Gratulerer så masse alle - vi er dødsflinke - nå er det fart i maistarterne .. .

Mailin
05-08-10, 22:16
Ny bestenotering i dag :) I dag stoppet vekta på 81,7 - 700 gram mindre enn i går - og 2 kg mindre enn mandag, var nok mye vann ja - men altså - 81,7 - Det betyr at det bare er 1,8 kg til jeg er under 80. Sist jeg gikk ned i vekt var etter jeg fikk barn - altså for ca 4 år siden - da gikk jeg ned 18 kg - da var bestenotering 77,7 kg - nå ser jeg det i en ikke fjern fremtid :D

Totalt nå: 6,7 kg, på 2 måneder og noen dager (med 4 uker ferie i midten) Er godt fornøyd jeg :)

Veldig moro å se at det er gode resultater på så mange - Gratulerer så masse alle - vi er dødsflinke - nå er det fart i maistarterne .. .
Å gratulerer, så utrolig bra!!! Jeg testet ketosen i dag og den har aldri vært så mørkerød før, så jeg er spent på i morgen!:)

Mammamiia
05-08-10, 23:29

Gratulerer! Kjempebra! :) Her kommer godnyhetene på løpende bånd. :)

Mammamiia
06-08-10, 10:39
Jeg rir på bølgen jeg og, - offisiell veiedag i dag, og resultatet er: 74,5!!! Jippiiii! ENDELIG er første delmål nådd og jeg fikk se 4-tallet! (de siste hundre gramma satt langt inne...... :P )

Mailin
06-08-10, 11:37
Jeg rir på bølgen jeg og, - offisiell veiedag i dag, og resultatet er: 74,5!!! Jippiiii! ENDELIG er første delmål nådd og jeg fikk se 4-tallet! (de siste hundre gramma satt langt inne...... :P )
Åh så bra!!! Gratulerer!:) Tenker det var deilig ja!
Jeg står fortsatt bom stille. Har drukket vann i dag til den store gullmedaljen, og løper på do et par ganger i timen.... (litt irriterende når man er på jobb siste dagen før ferie og har 1000 ting å gjøre men)
Håper på bedre resultater i morgen og en real karboboost til neste uke:D

Mailin
06-08-10, 11:37
Hehe. Har ihvertfall tenkt å unne meg et glass rødvin eller to i kveld! :)
Forresten, ble det noe rødvin i går? :D

Mammamiia
06-08-10, 12:11
Forresten, ble det noe rødvin i går? :D

Det ble et par glass ja.... *kremt*

Mine vinglass rommer en halvliter......

Mailin
06-08-10, 12:21
Det ble et par glass ja.... *kremt*

Mine vinglass rommer en halvliter......
Hehe en hel flaske?:D
Kanskje jeg også skal gjøre det i kveld! Ikke noe i veien med det!:)

Frøkengiraldriopp
06-08-10, 14:42
Bra, Mammamia :) Det er så herlig når det går den rette veien.

Håper karboboost neste uke gjør susen, Mailin :) Lykke til med det og god ferie :)

Ellers er jeg en sånn som veier meg hver dag, og hver dag er offisiell veiedag. Og da er det med glede jeg kan si at jeg nå har gått ned 7 kg :)

Mailin
06-08-10, 14:44
Bra, Mammamia :) Det er så herlig når det går den rette veien.

Håper karboboost neste uke gjør susen, Mailin :) Lykke til med det og god ferie :)

Ellers er jeg en sånn som veier meg hver dag, og hver dag er offisiell veiedag. Og da er det med glede jeg kan si at jeg nå har gått ned 7 kg :)
oioioi 7 kg! Oppdater tickeren da vel!:D

Og takk for det, skal kose meg masse!:)

Mailin
07-08-10, 11:57
Hurra hurra hurra, nede til bestenotering igjen i dag! Endelig stemmer tickeren min hehe

Mammamiia
07-08-10, 12:16
Hurra hurra hurra, nede til bestenotering igjen i dag! Endelig stemmer tickeren min hehe

Gratulerer Mailin!!! :) Så moro! :heia:Dette går rette veien!

Burde nesten ha feira med et vinglass i kveld, - men jeg skal på Gardermoen og hente to tenåringer som kommer hjem fra Kreta klokka TRE i natt, - så det skjærer seg.... hehe.

Frøkengiraldriopp
07-08-10, 21:36
Så bra, Mailin :) Hurra for minstenoteringer :)

Mammamiia
08-08-10, 11:58
WHAT!!!! Vekta i dag viste - ned enda en halvkilo!! :_plystre:

*tickeroppdatering*

Frøkengiraldriopp
09-08-10, 09:26
Såå bra mammamiia :)
Selv sto vekta på stedet hvil for min del, men det er SÅÅÅÅÅ utrolig mye bedre enn sist mandag, da den viste 1,8 kg opp :) Så jeg regner med at jeg får ny minstenotering i løpet av uka, snart nytt 10-tall :)

Vatti
09-08-10, 13:00
Gratulerer alle slankevenner!! Det går jo bra med alle, jo!

Jeg har også gått ned enda litt mer. Jeg blir så glad!! Det tok laaaang tid før noe som helst skjedde, men nå føler jeg at jeg er på vei.

Oppdaterer tickeren, selvfølgelig. Hvert gram teller!!

Lill-B
11-08-10, 14:36
Har gått ufattelig tregt her i gården, med skoleferie som ALDRI tar slutt, er
det ikke så mye produktivt jeg får gjort for meg selv. Har to unger som
ikke kan overlates til seg selv en stund - og da blir det ikke så mye å få gjort.
MEN jeg har allikevel en ny bestenotering uten trening i juli til nå -6.8kg:ja:
:heia: Så når jeg kan kjøre ungene på skolen er jeg tilbake til et bedre aktivitetsnivå igjen. :heia:

Mammamiia
12-08-10, 11:34
Så godt at det endelig løsner for deg, Vatti. :) Du skal se kiloene kommer til å renne av deg jevnt og trutt nå framover. ;)

Kjempebra, Lill-B. Veldig bra resultet i ferien!!

Og jammen skal det bli "godt" å komme inn i hverdagen igjen. For min del synes jeg det er lettere å følge dietten da. Jeg skal på 1,5 ukes ferie fra mandag, - og jeg er fryktelig spent. Vi skal bl.a. innom min svigermor, - og jeg VET hun har kake klar til vi kommer. Vi skal feire hennes 80-årsdag litt på etterskudd, - så jeg vrir hjernen min for å komme unna en megasprekk. (enda hun VET at både mannen min og jeg går på ketolysekur....) Men kanskje jeg skal unne meg en sprekk akkurat den dagen? Sprakk så det sang sist vi var der og....

Men i dag er det go'nytt på hjemmefronten: Må oppdatere tickeren min igjen, - ned nye 300 gram siden sist. :) (og bare 200 gram unna halvveis!!)

Hevingen
16-08-10, 09:52
Offisiell veiedag:

Det har vært litt dårligl med mandagsveiinger. Men i dag er jeg tilbake. Så her kommer en liten oppdatering:

3.5: 106,0
16.8: 95,9

Det er ned 10,1. Helt utrolig herlig følelse! Neste delmål er da under 90.

Mailin
16-08-10, 10:07
Så godt at det endelig løsner for deg, Vatti. :) Du skal se kiloene kommer til å renne av deg jevnt og trutt nå framover. ;)

Kjempebra, Lill-B. Veldig bra resultet i ferien!!

Og jammen skal det bli "godt" å komme inn i hverdagen igjen. For min del synes jeg det er lettere å følge dietten da. Jeg skal på 1,5 ukes ferie fra mandag, - og jeg er fryktelig spent. Vi skal bl.a. innom min svigermor, - og jeg VET hun har kake klar til vi kommer. Vi skal feire hennes 80-årsdag litt på etterskudd, - så jeg vrir hjernen min for å komme unna en megasprekk. (enda hun VET at både mannen min og jeg går på ketolysekur....) Men kanskje jeg skal unne meg en sprekk akkurat den dagen? Sprakk så det sang sist vi var der og....

Men i dag er det go'nytt på hjemmefronten: Må oppdatere tickeren min igjen, - ned nye 300 gram siden sist. :) (og bare 200 gram unna halvveis!!)

Så bra det går med alle!
Selv er jeg tilbake fra 1 ukes ferie i danmark, hvor jeg spiste og drakk hva jeg ville. Visste jo det kom til å bli en nedtur å gå på vekta, og det ble det jammen også... opp over 2,5 kg! Men, det var det samme etter forrige sprekk og da gikk jeg ned igjen veldig veldig fort (3,5 kg på en uke!) så håper på det samme denne gangen! Får være litt ekstra flink, drikke mye vann, være i aktivitet og ikke ha noen sprekker så ordner det seg nok!!

PS Bra ferie da!!

Hevingen
16-08-10, 10:26
Lykke til i uka som kommer, Mailin! Så får vi håpe det går like greit denne gangen. Du koste deg sikkert veldig i Danmark, så da får du heller ta en litt streng uke nå.

Mailin
16-08-10, 10:49
Lykke til i uka som kommer, Mailin! Så får vi håpe det går like greit denne gangen. Du koste deg sikkert veldig i Danmark, så da får du heller ta en litt streng uke nå.
Takk takk!:)
Ja det ble myyyye øl og vin, burgere, brød, pommes frittes, chips, snop osv. Tenkte ikke noenting over hva jeg spiste men etter som uka gikk følte jeg meg bare mer og mer pløsete og gledet meg til å komme meg hjem og begynne på'an igjen!:) Dette skal gå bra!

Mailin
16-08-10, 13:58
Så bra det går med alle!
Selv er jeg tilbake fra 1 ukes ferie i danmark, hvor jeg spiste og drakk hva jeg ville. Visste jo det kom til å bli en nedtur å gå på vekta, og det ble det jammen også... opp over 2,5 kg! Men, det var det samme etter forrige sprekk og da gikk jeg ned igjen veldig veldig fort (3,5 kg på en uke!) så håper på det samme denne gangen! Får være litt ekstra flink, drikke mye vann, være i aktivitet og ikke ha noen sprekker så ordner det seg nok!!

PS Bra ferie da!!

I dag kom forresten mensen så da har jeg stort håp om å gå ned mange kilo de nærmeste dagene hihi:D

Frøkengiraldriopp
16-08-10, 18:46
Jeg fikk mensen før helgen, og gikk umiddlebart opp halvannen kg - men i dag da jeg gikk på vekta hadde jeg ny minstenotering - riktignok bare 100 gram, men likevel :)

I tillegg har to personer i dag, uavhengig av hverandre, sagt til meg: "Har du gått ned i vekt eller? Du ser helt annerledes ut" Har ikke sett dem på en måned, så ting har jo skjedd siden sist - ble jo såååå glad :)

Hevingen; knallbra :) Flink er du :)
Mailin: skal se neste veiedag blir enda bedre ja :)

Vatti
16-08-10, 23:36
Så flinke alle er!!!

Her har jeg dessverre bikket utav ketose, og jeg aner ikke hvorfor. Skulle teste med stix i går kveld og regnet med at den ble lys lilla som alltid - men nei, den var kritthvit. Testet en gang til med samme resultat. Og jeg vet ikke hva jeg har spist. Jeg mistenker at det kan være dip'en jeg hadde til mine ostestenger og agurkstenger... Irriterende er det iallefall. Når jeg første skulle ut av ketose kunne det iallefall ha vært pga en diger pose med smågodt, noen halvlitere eller en diger softis!

Så i dag har jeg spist ost, egg, ren kylling og andre ting jeg vet er helt sikre, så får vi håpe at det ikke tar så lang tid før jeg er tilbake i ketose.

Og det intensivkurset jeg har meldt meg på er selvsagt utsatt fra 16. august til 16. september. Og jeg som var så motivert!!!

Hevingen
17-08-10, 09:04
Dette går nok bra videre, Vatti. Så bare hold deg til kostholdet, så ordner det seg nok :)

Mailin
17-08-10, 09:39
Jeg fikk mensen før helgen, og gikk umiddlebart opp halvannen kg - men i dag da jeg gikk på vekta hadde jeg ny minstenotering - riktignok bare 100 gram, men likevel :)

I tillegg har to personer i dag, uavhengig av hverandre, sagt til meg: "Har du gått ned i vekt eller? Du ser helt annerledes ut" Har ikke sett dem på en måned, så ting har jo skjedd siden sist - ble jo såååå glad :)

Hevingen; knallbra :) Flink er du :)
Mailin: skal se neste veiedag blir enda bedre ja :)
Så gøy! Det begynner å vises altså!:)
Ja, i dag var jeg 1/2 kg mindre enn i går, så det raser nok ganske fort ned igjen!:D

Frøkengiraldriopp
19-08-10, 14:26
Det gjør det :) Er herlig - og ny minstenotering igjen idag - 300 gram til :) Snart er jeg på nytt ti-tall :D Gleder meg så innmari til det.

Mailin
19-08-10, 14:39
Det gjør det :) Er herlig - og ny minstenotering igjen idag - 300 gram til :) Snart er jeg på nytt ti-tall :D Gleder meg så innmari til det.
Gratulerer!!!
Jeg raser ned, nå er jeg bare 300g til det jeg var før jeg reiste. Altså 2,3 kg på bare 3 dager! Skal jo ikke være mulig det men sånn er det ihvertfall!:D Håper på ny bestenotering i løpet av helgen eller tidlig neste uke!

Frøkengiraldriopp
20-08-10, 08:08
Ojojoj :) Det raser av :) I dag kom jeg for sent på jobben - for jeg måtte prøve klær - et skjørt som jeg ikke fikk igjen glidlåsen på i det hele tatt på 17. mai - nå får jeg det på og det sitter pent :) Jeg måtte også prøve en shorts jeg kjøpet i fjor, uten å prøve, for den var så kul - har aldri brukt den - men har nå pakket den med meg til hyttetur i helga, for nå sitter den :)

7,9 kg totalt nå - halv kilo til, så er jeg under 80. Jeez, dette er så moro :)

Mailin
21-08-10, 12:31
Ojojoj :) Det raser av :) I dag kom jeg for sent på jobben - for jeg måtte prøve klær - et skjørt som jeg ikke fikk igjen glidlåsen på i det hele tatt på 17. mai - nå får jeg det på og det sitter pent :) Jeg måtte også prøve en shorts jeg kjøpet i fjor, uten å prøve, for den var så kul - har aldri brukt den - men har nå pakket den med meg til hyttetur i helga, for nå sitter den :)

7,9 kg totalt nå - halv kilo til, så er jeg under 80. Jeez, dette er så moro :)
Hurra hurra, ny bestenotering i dag!!!:D

Hevingen
23-08-10, 10:28
Så flinke dere er! Morsomt med klær som plutselig passer. Kom selv på at nå kan jeg sikkert bruke igjen noen kjoler jeg kjøpte for noen år siden når jeg skal noe fremover. Skal i bryllup i oktober, og har kanskje en nesten ubrukt kjole i skapet!

I dag har jeg gått ned 1,4 kg fra forrige uke! Hurra. Det synker nedover, og det er herlig.

Mammamiia
27-08-10, 23:59
OJ! Sååååå flott å se at det løsner for dere! :) Dette skal vi klare, dere!

Jeg er akkurat inn døra etter et par ukers ferie... (og med et par kjempesprekker.....) Så jeg er superspent på vekta i morgen. Regner med jeg har gått litt opp, -men håper det ikke er for mye...... :veitikke:

Mammamiia
28-08-10, 11:00
Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... *trommesolo* :

75.0

.... Jaja, jeg burde vel ha lært nå, - megasprekker er ikke så smart. (men jeg holder meg under 1.delmål da, - det er da NOE....):(

Mailin
28-08-10, 11:43
Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... *trommesolo* :

75.0

.... Jaja, jeg burde vel ha lært nå, - megasprekker er ikke så smart. (men jeg holder meg under 1.delmål da, - det er da NOE....):(
Det fyker ned igjen, tro meg! Se noen innlegg over, gikk ned nesten 2,5 kg på en uke etter ferien min! Nå har jeg minstenotering hver eneste dag!:D

Mammamiia
28-08-10, 11:50
Det fyker ned igjen, tro meg! Se noen innlegg over, gikk ned nesten 2,5 kg på en uke etter ferien min! Nå har jeg minstenotering hver eneste dag!:D

Takk for oppmuntringen! ;) Ja det håper jeg da virkelig. Drikker vann så det tyter her nå, - og håper det gjør susen. Dessuten er det vel snart tid for tantebesøk, -selv om hun kommer relativt uregelmessig for tiden........ (ikke ringer hun og sier i fra på forhånd heller........ :rolleyes:)

Mammamiia
29-08-10, 11:14
...og jeg må være kjerringa mot strømmen.... for her er det OPP en kilo fra i går til i dag. Håper det er mens i anmarsj som gjør det...... og så jeg som drakk 3 liter vann + mye kaffe og litt rødvin i går........

Veldig spent på veiinga i morgen!

Mammamiia
30-08-10, 09:16
Jaddaaaaaa! :rolleyes: Nå er jeg nesten nede igjen, - kun 600 gram til minstenoteringen.

Merkelig med disse vektsvingningene du.... jeg har en mistanke om at jeg har drukket litt lite i ferien (les:vann) og at kroppen derfor tviholdt på det vannet jeg drakk førdagen.... (og slipper igjen nå...) Så får vi se da, - om jeg er like heldig (flink) som deg, Mailin, og at vekta begynner å rase nedover hos meg og. :) Håper det.

Frøkengiraldriopp
30-08-10, 12:34
Mammamia - jeg har laget en lapp som jeg har hengt på kjøleskapet jeg - der står det: "Husk hva som skjedde da du tok en karbohelg sist". For det gjorde jeg sist helg, og da jeg kom hjem hadde jeg rast opp over 2 kg,. og jeg har brukt en uke på å komme meg ned på minstemålet mitt igjen - så nå er jeg der jeg var fredag for halvannen uke siden. NÅ i helga har jeg vært flink, har holdt meg til min spiseplan, og har tenkt å gjøre i uoverskuelig fremtid, for jeg VET jo at det er da det funker :) Nå gleder jeg meg til å komme til et nytt titall :) Ha en fin uke alle :)

Mailin
30-08-10, 12:41
Mammamia - jeg har laget en lapp som jeg har hengt på kjøleskapet jeg - der står det: "Husk hva som skjedde da du tok en karbohelg sist". For det gjorde jeg sist helg, og da jeg kom hjem hadde jeg rast opp over 2 kg,. og jeg har brukt en uke på å komme meg ned på minstemålet mitt igjen - så nå er jeg der jeg var fredag for halvannen uke siden. NÅ i helga har jeg vært flink, har holdt meg til min spiseplan, og har tenkt å gjøre i uoverskuelig fremtid, for jeg VET jo at det er da det funker :) Nå gleder jeg meg til å komme til et nytt titall :) Ha en fin uke alle :)
uff det er noe med lørdagskosen altså.... Jeg ble helt despo etter sjokolade på lørdag. Skulle se film, var alene hjemme, tente stearinlys og det regnet ute. Men ingenting godt på bordet!
Despo som jeg var kjørte jeg langt om lenge til jeg fant en butikk som var åpen og som solgte sukkerfri sjokolade.
Jeg gumlet og gumlet.
Takk gud for at jeg var alene den kvelden! For maken til trompetkonsert i stua der etter at 1,5 sjokolader var inntatt! Til og med katten ble skremt! Det der er jammen meg ikke noe man kan spise i sosialt lag, men må gjøres helt på egenhånd hvis det absolutt skal gjøres. (og denne gangen var det helt nødvendig, veldig synd på meg den kvelden.)
Men altså, det frister ikke noe særlig å gjøre det igjen hehe.

Mammamiia
30-08-10, 13:08
Jepp. Tror jeg har lært nå. Hehe. Den ene sprekken var forøvrig planlagt lenge (Svigermors 80-årsdag) Men den andre (eller egentlig den første) ble litt impulsiv... Vi var på hotell i Geiranger, - med middagsbuffet - noe som er helt genialt for oss lavkarboere, var kjempeflink med fisk/skalldyr og div egg til forrett, stek, biff og blomkål til hovedrett og oster til ettermål.... men så lyste dessertbordet opp, - og jeg så en SVÆR rosa bolle med TROLLKREM i! Og trollkrem har jeg ikke spist på 20 år minst - så det ble en for stor fristelse. Og da jeg skulle sprekke likevel, - så leste jeg på hjemmelaga karamellpudding med karamellsaus (!!) og sitronfromasj i samme slengen! OG SÅ VAR DET IKKE TROLLKREM - MEN BRINGEBÆRKREM! :sint: Kjempeskuff - og totalt bortkasta sprekk. Jaja. Har lært ja. :) Men jeg blir ikke uvel av karbosprekker jeg da, - dessverre kanskje..... I helga blir "utskeielsen" bacongull og rødvin!! NEMLIG! :cool:

Frøkengiraldriopp
31-08-10, 11:07
På tide å oppdatere tickeren min igjen :D Akkurat 80 stoppet vekta på i dag, det betyr at det er bittelitte gran som skal til før jeg er på et nytt titall :) JIPPI!!!!

Mailin
31-08-10, 12:10
På tide å oppdatere tickeren min igjen :D Akkurat 80 stoppet vekta på i dag, det betyr at det er bittelitte gran som skal til før jeg er på et nytt titall :) JIPPI!!!!
Gratulerer!
Selv var jeg 1 kg opp fra i går..... dritt!:(

Mammamiia
02-09-10, 08:21
Gratulerer med ny bestenotering Frøkengiraldriopp! Kjempebra!!! :)

Det er nok bare vann Mailin, - ingen legger på deg 1 kilo fett over natta vettu. ;) Spent på neste veiing hos deg.

Her går det sakte men sikkert nedover etter ferien, - nå er det kun 300 gram til jeg er der jeg var før utskeielsen :) Og sååååå...... håper jeg på ny bestenotering snart jeg og. :) Te hælga kanskje.....???

Frøkengiraldriopp
02-09-10, 10:33
300 gram går fort Mammamiia:) Det er jeg et levende bevis på.
Og mailin - det er garantert vann - denne uka har jeg pøst på med te, vann, litt funlight og det funker :)

I dag jumpa vekta under 80 - og stoppa på 79,3 - jeg bare smiler i dag jeg :) Det går så bra, og jeg er så glad for denne ekstra motivasjonen før hyttetur i helga. Var i bursdagsselskap hos ei venninne i går kveld, og sa pent nei takk til alt av kaker, drakk bare te, og det var egentlig greit. Belønningen fikk jeg i morges :)
hurra, hurra, hurra :)

Mammamiia
04-09-10, 11:07
Hurraaaa!! :) I dag er det ENDELIG tid for ny justering av ticker! 73,4 i dag, - og jeg er OVER HALVVEIS til målet!! :)

Det må feires med et godt glass vin i kveld, trur eg! :heia:

Frøkengiraldriopp
06-09-10, 10:35
Så bra, mammamiia :) Gratulerer med minstenotering :) Gleder meg til jeg kommer dit - er ikke så langt unna. Har holdt meg stabilt på 79,3 siden torsdag nå, og er veldig fornøyd med det. Har vært flink i helga, og holdt meg til kostholdsplanen - selvom jeg mistenker at mensen er på vei for i går hadde jeg syyyyykt lyst på sjokolade ..

Ha en herlig mandag damer - og ha hele tiden målet i siktet :)

Mammamiia
07-09-10, 20:11
Jeg synes vi er så flinke jeg! Vi fortjener virkelig en applaus! :blomster: (fant ingen klapper, - så da får det bli en blomst i stedet.) Tenk så mange kilo vi har kvitta oss med tilsammen her i "maigjengen" da!
Apropos.... jeg lurer veldig på hvordan det går med dere alle, spes de vi ikke har hørt noe fra på en stund - håper ikke noen har gitt opp?? For dette greier vi jenter. Stå på! :)

Til sommeren skal jeg kjøpe meg ny bikini!! Jepp, det skal jeg - nemlig! En fiiin en og! :kul:

Mammamiia
08-09-10, 07:47
Ny tickeroppdatering på meg i dag, ned hele hundre gram siden siste beste, men det må noteres! (og er et piiiittelite skritt videre.. ;) )
73,3 i dag.

Frøkengiraldriopp
08-09-10, 09:46
Bra, Mammamiia :) hvert gram teller ... selv har jeg notert 600 gram opp, men venter tantebesøk hvert øyeblikk, så det tar jeg ikke så tungt, går alltid opp på den tia i måneden. Bare holder meg til den nye livsstilen min jeg, som jeg trives så godt med :)

og lurer som deg Mammamiia - hvor er alle??

Mammamiia
08-09-10, 09:53
Bare du får jaga tanta på dør så raser nok vekta nedover igjen, skal du se. ;) Her har jeg venta på tanta i flere uker, - hun er neimen ikke ofte innom for tia! (kan jo ha noe med alderen min å gjøre og da.....:o)

Er helt enig med deg i at dette absolutt er en "likanes" livsstil! Alltid god og mett, og så mye godt en lan lage seg! I gårkveld var jeg litt fysen, og tok ei spiseskje Skyr Naturell i en kopp, slo over fløte og en liten dæsj Fun Light med blåbærsmak. Ohlala! DET var godt det! :)

Lill-B
08-09-10, 10:49
Så herlig å ha klart første delmål mammamiia... Grattis! :heia:
Jeg henger med fortsatt med det går såååå seiiint..... :høh:kan i allefall
En liten ny bestenotering og jeg mangler "kun" 2.9 på det første
delmålet mitt. Har økt en god del på treingingsøktene så litt kan være muskler. hehe- kan i allefall få lov å tro det. :snill:

Mailin
09-09-10, 11:36
Så herlig å ha klart første delmål mammamiia... Grattis! :heia:
Jeg henger med fortsatt med det går såååå seiiint..... :høh:kan i allefall
En liten ny bestenotering og jeg mangler "kun" 2.9 på det første
delmålet mitt. Har økt en god del på treingingsøktene så litt kan være muskler. hehe- kan i allefall få lov å tro det. :snill:
Går skikkelig bra her også for tiden, hele 10 kg ned nå, og første delmål nådd! :D
Blir en utfordring i helgen da, når min kjære har bursdag. Skal bake et par lavkarbo-kaker (eller ihvertfall prøve), så det går nok bra. Er litt spent på hvordan gjestene vil reagere da hehe

Mammamiia
09-09-10, 12:39
Går skikkelig bra her også for tiden, hele 10 kg ned nå, og første delmål nådd! :D
Blir en utfordring i helgen da, når min kjære har bursdag. Skal bake et par lavkarbo-kaker (eller ihvertfall prøve), så det går nok bra. Er litt spent på hvordan gjestene vil reagere da hehe

WOW!!! :) Gratulerer med kjempeflott resultat så langt, Mailin! Stålsett deg i helga du, - jeg har erfart at en sprekk koster mer enn det smaker... (ble satt mange uker tilbake.....) Spis deg mett før kakene er på bordet, - så går det lettere. ;) Krysser fingrene for deg!

Muuulig de 100 grammene mine skyldes at jeg var hos frisøren på tirsdag og fjerna ganske mye hår? :D Og mulig jeg går ned noen til neste uke også, da forsvinner en visdomstann.....

siri0109
09-09-10, 16:40
er en stund siden jeg har vært her...men veier nå 79 kilo og det vil si ned 13 kilo fra starten av...:) veldig fornøyd og søknaden om bukplastikken er sendt for nå veier jeg nok til å få operasjonen:)

Frøkengiraldriopp
10-09-10, 07:45
Ny minstenotering :) 78,9 - 9,5 siden 18. mai :) HURRA!!! Og så moro å lese at det går bra for flere av oss maistartere :)

Frøkengiraldriopp
10-09-10, 08:00
Siri : Den søknaden gleder jeg meg til å sende og - men mangler litt ennå - nesten 14 kg kg. Men snart halvveis ihvertfall :) Gratulerer til deg.

Mailin
10-09-10, 08:14
er en stund siden jeg har vært her...men veier nå 79 kilo og det vil si ned 13 kilo fra starten av...:) veldig fornøyd og søknaden om bukplastikken er sendt for nå veier jeg nok til å få operasjonen:)
Oi så fantastisk! Gratulerer!!!:D

Mammamiia
17-09-10, 10:33
100 gram til.... Dette går SMÅTT, - men godt. Jeg føyk opp et par kilo forrige uke i forb. med denne tanta, - men de er borte igjen nå. Håper det ikke stopper med disse 100 grammene. Time will show. ;)

Edit: Så forresten at det var TOhundre gram ned..... Det er jo dobbelt så mye.:D

Mailin
17-09-10, 11:47
100 gram til.... Dette går SMÅTT, - men godt. Jeg føyk opp et par kilo forrige uke i forb. med denne tanta, - men de er borte igjen nå. Håper det ikke stopper med disse 100 grammene. Time will show. ;)

Edit: Så forresten at det var TOhundre gram ned..... Det er jo dobbelt så mye.:D
Jeg har gått opp 2 kg siden søndag. Da jeg i går fikk enormt sjokoladesug (sukkerfri selvfølgelig) og gråt av begge Hellstrøm-episodene skjønte jeg at noe var i gjære, og jada jeg fikk tanta i dag. Så regner med at de 2 kg renner av igjen like fort som de kom på!
Men om en uke drar jeg til Rhodos og tar karbopause igjen.

Mammamiia
17-09-10, 12:06
Jeg har gått opp 2 kg siden søndag. Da jeg i går fikk enormt sjokoladesug (sukkerfri selvfølgelig) og gråt av begge Hellstrøm-episodene skjønte jeg at noe var i gjære, og jada jeg fikk tanta i dag. Så regner med at de 2 kg renner av igjen like fort som de kom på!
Men om en uke drar jeg til Rhodos og tar karbopause igjen.

Åh, - jeg er IKKE misunnelig! *jugekors* Rhodos høres jo helmaks ut da! Tenk deg all den deilige greske maten. Åh.... asså! Gresk salat med tzatsiki, og en ISKALD Amstel.... DET er lunch det. :) Kos deg masse.

Tantekiloer er ikke noe å by seg om, - det er bare vann. ;)

Mammamiia
18-09-10, 10:31
Jessss! Jeg ser 2-tallet!!! :D

(72,9) 18/9
(72,8) 19/9

Mailin
20-09-10, 08:45
Jessss! Jeg ser 2-tallet!!! :D

(72,9) 18/9
(72,8) 19/9
Så bra!
Jeg står på stedet hvil igjen. Håper det går seg til etter ferien! (det pleier jo det!)

Mammamiia
20-09-10, 09:54
Hehe. Må jo oppdatere tickeren i dag og.. nye 100 gram ned.
(72,7) 20/9
(72,5) 21/9

Du skal se det fyker nedover når du er hjemme fra ferie igjen og starter med topplada batterier, Mailin! ;)

Frøkengiraldriopp
23-09-10, 10:49
Hei jenter :) Hatt en liten pause jeg :) Fikk besøk fra england og tok en planlagt liten sprekk - dvs at jeg var såvidt over 80 igjen på mandagen, men det renner fort av - snart nede på minstemålet igjen :)

Dere er forøvrig kjempeflinke - så deilig å se 2-tallet, Mammamiia.

Mammamiia
27-09-10, 09:20
Det renner fort av igjen vettu, Frøkengiraldriopp! ;)

Her går det SMÅTT, - ned 100 gram siden den 21. (72,4) ... men jeg har det ikke travelt. :)

Mammamiia
28-09-10, 09:30
Og heppsann.... der hoppa det ned til 72! Og jeg er akkurat TI KILO ned! :heia: (det burde nesten feires...... :P )

Frøkengiraldriopp
28-09-10, 11:26
Så bra, mammamiia :) 10 kg er fantastisk. Jeg har nytt minstemål i dag jeg og - tror jeg da. For vekta mi klarte ikke helt å bestemme seg, tror den er sulten på nye batterier. Den stoppet først på 77,9 - to ganger - så måtte jeg sjekke en gang til - for det var så mye - da stoppet den på 79,3 - da måtte jeg selvfølgelig sjekke igjen - og da stoppet den på 78,8 - to ganger. Så nå er jeg litt usikker - noterer det siste - for det er sannsynlig - også må jeg kjøpe nytt batteri i ettermiddag. 100 gram ned altså - ny minstenotering :)

Mammamiia
29-09-10, 07:50
Gratulerer med ny minstenotering, Frøkengiraldriopp! :) Det er så moro når en ser det går rette veien! (og jeg er spent på veiing med nye batterier... :) )

Her er jeg visst inne i en god periode, - ned 200 gram i dag og. Måtte det vare en stund.......

71,8! :visemuskl

Frøkengiraldriopp
29-09-10, 08:12
Grattis mammamiia :) Du er snart på 6-tallet du :D

Nye batterier i vekta, og i dag stanset den stabilt på - 78,4 - fire ganger på rad. JIPPI!!!

Det vil si at jeg nå har gått ned 10 kg siden 18. mai - det er 2,5 kg i mnd det - i snitt. Er så kult. ER inne i en god stim jeg og - håper det varer leeeeenge for oss begge, mammamia

Mammamiia
29-09-10, 09:07
Nye batterier i vekta, og i dag stanset den stabilt på - 78,4 - fire ganger på rad. JIPPI!!!

Det vil si at jeg nå har gått ned 10 kg siden 18. mai - det er 2,5 kg i mnd det - i snitt. Er så kult. ER inne i en god stim jeg og - håper det varer leeeeenge for oss begge, mammamia

Se der ja! :) Så utrolig bra. Ja, tenk at vi tilsammen har "spist" bort to slike 10-kilossekker med sukker da?? (og de er tunge!) :) Kjempeflinke er vi! Jeg hadde egentlig sett for meg at jeg skulle ned på 65 til sommeren jeg da, - men med denne farta så går det jo mye fortere! (Og JA, - jeg er klar over at de siste kiloene går saaaaaaktere, - men lell da gitt....)

Faktisk så gikk jeg på vekta igjen i sted, - og da viste den 71,7 - og selvsagt må jeg oppdatere ticker igjen! hehe.....

Men nå er det kaffetid for meg! :) Keep up the good work! ;)

Frøkengiraldriopp
30-09-10, 09:55
Det er helt utrolig, Mammamiia :) 20 kg :)

Vi er så like forresten, måtte jo selvfølgelig veie meg i dag jeg og - (klarer jeg å la være en dag? Nei!!)

I dag stoppet vekta - 5 ganger - på 77,4 :D HURRA. Og jeg har selvsagt oppdatert ticker jeg og :)

Mammamiia
30-09-10, 11:31
Guri malla! Dette går jo så det suser! :) Så gøy!! Vi er helt borte vekk til påske vi, med den farten her! Gratulerer med ny pers!! Og jammen er du straks halvveis til målet ditt og! Kjempeflink er du!

Ja jeg klarer ikke la være å gå på vekta hver dag jeg. Men jeg merker at jeg blir MER stressa av IKKE å veie meg.... da går jeg og grubler på vekta hele dagen. Veier jeg meg, - så vet jeg det lissom. Og så har jeg det i bakhue at OM det skulle gå opp en dag, - så er det ingen krise. I dag var jeg 72,1 - altså opp 400 gram siden i går. Men det kan komme av at jeg spiste ganske seint (og ganske mye) i gårkveld, - at jeg ikke har vært på do enda i dag (drittprat) etc... Så lenge jeg spiser og gjør som jeg pleier, - så går jeg ned sakte men sikkert, - det vet jeg jo nå. Litt i rykk og napp riktignok men.... ned! :)

Og i dag prøvde jeg på meg ei bukse som jeg i vår ikke fikk over låra engang..... Den var fortsatt litt trang, - men jeg fikk jammen igjen glidelåsen!! :) Snart er den passe. Sånt er gøy!! :D

Lill-B
30-09-10, 19:14
Så utrolig flinke dere er. Jeg har ikke like mye vekttap som dere *misunnelig*
MEN jeg har derimot mistet MASSE centimeter. 6 cm rundt lårene og ikke mindre
enn 12 centimeter rundt midjen. :heia: OG gått ned en buksestørrelse - fra 44 til 42 :heia:
Siden jeg har økt antall trenngsøkter samt at de er en del tyngre økter så velger
jeg å tro litt på større muskler også :ja: jepp!! alt i alt fornøyd. :)

Frøkengiraldriopp
30-09-10, 21:40
Mammamiia :) Fantastisk - det er så gøy når klær som ikke har passet på en evighet, passer igjen - beste følelsen i verden :)

Lill-B: 7,7 kg er jo masse, bare 3,3 kg unna meg - og det høres ut som du trener hakket hardere enn meg. Og som du sier, muskler veier mer enn fett :) Du er kjempeflink :)

Cm ja, det har jeg nesten ikke tenkt på, det må sjekkes i morra tidlig - lenge siden jeg har målt - men jeg vet jo at jeg har tapt cm - siden jeg også har klart å komme meg inn i bukser jeg ikke har brukt på en stund. Uansett, det er så motiverende - og moro.

Lill-B
30-09-10, 22:03
Ja de centimeterene (34 i alt) var gode å observere når vekten hadde stått
på stedet hvil en periode. :ja: kan anbefales :heia:

Mammamiia
01-10-10, 08:30
Kjempebra jobba, Lill-B! :) Du har jo gått ned MYE! Og sikkert masse mer fett enn vekta tilsier, siden du har bygget muskler vettu! Og all ros til deg for at du er flink og trener... Der har jeg et enormt forbedringspotensiale.... (men det er noe drittum når min x eier alle treningssentrene rundt omkring her.... Hrmf.... Får bruke naturen, mange flotte områder rundt her som en kan gå bananas i.)

Jeg er småirritert på meg sjøl for at jeg ikke målte i starten jeg..... Tenkte at det, - næsj, - DET gidder jeg ikke... Men tenk så motiverende da når en ser at cm forsvinner. :) Den trange buksa mi får gjøre nytten-. ;) Og så må jeg snart kjøpe hulltang........ eller nye belter. Men jeg ser og at det er rundt magen at det forsvinner sist....

Mammamiia
01-10-10, 11:19
71,6 :d

Mailin
04-10-10, 09:48
71,6 :d
Åh jeg har gått opp masse! Vært en uke på ferie og spist utallige porsjoner chips, ris, brød, øl osv.... Og det har jammen meg straffet seg! Ja, det er selvfølgelig mye vann, jeg er helt oppsvulmet i både føtter og hender og resten av kroppen, men likevel!

Ikke heeelt tilbake til der jeg startet altså men det er jammen ikke langt fra!:(

Jaja nå er det tilbake til striskjorta og havrelefsa igjen (ikke bokstavelig selvsagt hehe) så får vi se om det renner av igjen, akkurat som etter de andre feriene! Krysser fingrene!