View Full Version : Noen som har Remuladeoppskrift?


Skorpia
24-01-05, 18:51
Noen som har oppskrift på en god remulade,og som i tillegg ikke er full av karbos.
Savner nemlig en god remulade til å ha ved siden av roastbeefen.

Gamla
25-01-05, 00:54
Håper du vil like denne!
Bernaissesaus 6 porsj. Totalt 6 gram karbohydrater
http://misc.eat-web.com/images/mat/bernaise.jpg
75 gram meierismør
1 dl kremfløte
2 eggeplommer
1 ss bernaise essens
saft av ¼ sitron
½ ts estragon
1 ss finhakket kruspersille

Bland alt i en kjele. Rør godt hele tiden mens sausen tykner over svak varme. Hold sausen varm i vannbad.

guro
25-01-05, 08:39
Remulade ! ?



· 1 porsjon majones

· 1 dl kremfløte, pisket

· 1 ss kapers, hakket

· 1-2 ss sylteagurk, hakket

· (1/2 ts ansjoslake)


Majones !



Egg og olje bør ha samme temperatur før du begynner.



Bland

· 1 egg

· 1 ts sennep

· ¾ ts salt

· 1 ts fruktose

· 3 ss sitronsaft

med stavmikseren. Mens stavmikseren går, sper du forsiktig med

· 2,5 dl kaldpresset olje (avokado).

Om majonesen blir for tykk, sper du med en skje kaldt vann.

Skorpia
25-01-05, 21:55
Flott med tilbakemeldinger og oppskrifter,men når det gjelder remuladen inneholder den både sylteagurk(som inneholder sukker) og fruktose.

Men det er klaer jeg kan jo bytte ut fruktosen med splenda,men sylteagurk da må jeg jo lage den selv med splenda eller liknende og jeg har ikke engang peilin hvor lenge sånt må lagres og eller lages før det er spiselig. Og egentlig skal en jo ikke røre hverken sukker eller søtningsmiddel under induksjonen.

Jeg får vel heller klare meg uten en stund,til jeg er ferdig med induksjonen,for da letter jeg litt på krava:)

Iset
11-03-05, 23:28
Nå er denne tråden gammel, men Skorpia, vi selger sylteagurker i helsekosten som er uten sukker. :) Surkål også, den skal jeg prøve. :sikle:

mofe
11-03-05, 23:32
Nå er denne tråden gammel, men Skorpia, vi selger sylteagurker i helsekosten som er uten sukker. :) Surkål også, den skal jeg prøve. :sikle:

Hva heter den typen, Iset? :snill:

Iset
12-03-05, 23:55
Husker ikke hva de heter, men det er på en stor glasskrukke med gull-lokk. Helios har den, så Life-kjeden kan bestille den til deg om de ikke har den inne. De har surkål,. rødbeter og sylteagurker (hele). :)

Anne Karin
19-01-09, 19:16
Dette er vel litt sent men: 4 eggeplommer, ca 0,4 dl kaldpresset tistelolje, 1dl hakket slangeagurk, 1ts. grønnsaksbuljong, litt havsalt, 2 ss. eddik 7%, 2-3 ss.finhakket løk, 1 ss. sennep, 1 ts. pepper. Stavmixer.

Anne Karin
19-01-09, 19:18
obs, glemte 2 ss. med sukrin

Adriane
19-01-09, 19:57
Fant en gammel en her:

2 ss majones
1 ss rømme eller creme fraiche
1 ts hakket kapers
1 ts hakket sylteagurk
smak til med noen dråper eddik
og evt søtning