View Full Version : Tråd for junistartere
Begynte Torsdag med ketolyse og med mine 119 kg er jeg spent på hvordan det går.
Håper andre som har startet eller har tenkt å starte nå i juni hiver seg med her og deler erfaringer med oss andre junistartere.
Hei! startet nå for en uke siden, har prøvd dette før en gang med veldig godt resultat... startet på 83 kg, og har som mål 20 kg mindre... etter en uke har jeg gått ned 2,5 kg :D
Hei!
Jeg startet på mandag og blir gjerne med på Junistarterne. Første gang jeg prøver dette, men i forhold til hva som kan spises og ikke, føler jeg at dette er meg. :D
Hei!
Startet søndag 6 juni og har gått ned 3,5 kg. Har heller ikke prøvd kuren før. Motiverende å se at vekta går ned så fort(selv om jeg vet det bare er vann enda :))
Lykke til alle sammen:)
SnartGudinna?
11-06-10, 16:47
Hei:)
Jeg blir gjerne med i junitråden. Startvekt var 144,7 og det var 1juni. Har erfaring med denne livstilen(selv om ketolyse er vel strengt tatt en diett, for så og gå over til lavkarbo) og stortrives med den. Selv om jeg detter av innimellom, men det har noe med følelser å gjøre:o. Gleder med fremover og til å se vekta krype sakte men sikkert nedover. De neste to ukene pleier jeg og stå nesten stille, men jeg skal være tålmodig:D!
Lykke til alle sammen!
Uke1: -7,4kg =138,3kg
arnakristin
11-06-10, 17:52
Hei,
Da ser jeg at junistartene er i gang så jeg legger ved link til en tråd med en samling nyttig informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen.
Til alle nybegynnere på lavkarbo… (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970)
arnakristin
11-06-10, 17:55
Hei:)
Har erfaring med denne livstilen(selv om ketolyse er vel strengt tatt en diett, for så og gå over til lavkarbo) og stortrives med den.
Hei,
Bare en liten begrepsavklaring, lavkarbo er en paraplybetegnelse på karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Ketolyse er en kur og den faller selvfølgelig under begrepet lavkarbo. Mange øker kh kvota men en del velger også å leve ketogent etter at vekt målet er nådd.
Vintergumman
11-06-10, 18:08
Heihei :)
Jeg starta også på mandag, skal ned nesten 50 kg (in my dreams). Vekta suser nedover, men jeg venter meg et platå hvert øyeblikk.
SnartGudinna? WOW! for en pangstart du har hatt!!
jeg startet for 8-9 dager siden og har gått ned hvertfall 4-5 kg :):):) jeg trenger å gå ned hvertfall 45 kg. men blir fornøyd med 30 i første omgang:)
snartgudinna? kjempe flink du har vært :D
Melder meg på her jeg å. Startet 1 juni.. Litt smårusk i starten her..:) Helt fersk på dette her så håper det går flott etter hvert.
Melder meg på jeg også.
Jeg startet på mandag og tok av nesten 2,5 kilo det første døgnet. (Har aldri gått så mye på do før. :lol: )
Jeg har ikke gått ned noen ting etter det, men jeg tisset på en stick i dag og fikk utslag. Så jeg håper det går nedover etter dette :D
Hiver meg gjerne med her, jeg! Har ventet på at noen skulle starte en slik tråd, faktisk.. :lol:
Startvekt den 1. juni var 93.4 kilo, ti dager senere ligger vekta på 85.7 - altså 7.7 kilo på ti dager. Jeg er strålende fornøyd (selv om den offisielle veiedagen er mandag..)! :D
Startet mandag 7. juni:) Allerede gått ned 4,5 kilo og ketostixen er så mørk lilla at den nesten er sort:eek::D Men er enda en stund til jeg kan klemme meg inn i favorittbuksene mine:nedfor:
SnartGudinna?
12-06-10, 01:02
Arnakristin: Det var nok bare litt klumsete skrevet fra min side, men er klar over at lavkarbo dekker fler enn ett kosthold. Siden det i boka til Torkil blir sagt noe om at 6mnd på KL så er det greit med en pause, trodde jeg ikke han anbefalte å leve på KL. Men det gjør jo hver enkelt som de vil. Jeg blander meg ikke opp i det hehe:).
Vintergumman og Kiril: Takk for oppmuntring, alltid koselig;). Jeg har jo som mål og gå ned 64kg,så det er nok mest vann som kroppen fjerner. Bare håper jeg kan klare ca1kg i uka gjennomsnittlig.
Her i junitråden får vi det koselig, også pepper vi hverandre:)!
Følger med her og er deltaker på hjemmefronten. Stor støtter å hjelp fra forumet. I tillegg har jeg boka Frisk med Lavkarbo som er skrevet av Dr. Sofie Hexeberg. Det er en bok som jeg bruker som oppslagsverk og motivasjon. Lykke til alle som forlater noen overflødige kg med ketolysekur. Vi tror på dette og derfor fortsetter vi, bli med på laget.:)
Så gøy å se at mange ble med her da....
Jeg fikk tabletter, stix og bok i posten på fredag så nå er jeg igang, og litt inn i dag 4 har jeg foreløpig ingen problemer og er ifølge stixen i ketose.
Er spent på hvordan det går videre både med meg selv og dere andre.
LYKKE TIL! Dette klarer vi :)
grotingeling
13-06-10, 11:14
Hei - her hører vel også jeg til, siden jeg byttet til ketolyse 1.juni.
Gikk i perioden mars 2009 - mai 2010 på Eurodiett med veldig gode resultater, men måtte innse at det opplegget ikke lenger gav meg noe særlig resultat.
Har fortsatt ca 20 kg som skal av, og da falt valget på ketolyse - og du verden så mye deilig mat jeg har spist de to ukene jeg har holdt på :D
Ønsker oss alle lykke til på ferden, dette skal vi greie :heia:
Jeg startet for omtrent to uker siden, og jeg har gått ned 2,5 kg. Kjempe fornøyd at det virker:)
Har allerede gått ned 20 kg med vanlig kost og trening, men nå er det de siste kiloene som mangler, eller heller mer siste magefett som må bort!
SnartGudinna?
13-06-10, 15:02
Jeg har syndet litt og smakt på disse atkinsbarene(de var jo gode da:_plystre: )og har jo lest at det kan være en partystopper. Så jeg sneik meg til å veie meg idag, og nå hadde vekta rast ned svimlende 8kg på 10 dager:D! Kanskje kommer straffen om noen dager!? Noen som har efaring med disse og stopp i vektnedgang eller ei?
Jeg kan vel også slenge meg på her :)
Begynte mandag 8. juni. Fikk et klart inntrykk av at alt vann i kroppen forsvant den dagen ... :)
Jeg har ikke vært på vekta en eneste gang, og har heller ikke tenkt å gjøre det. Har tidligere gått ned ganske mye, men har det siste året fått tilbake i meste laget. Var hos legen i slutten av april/begynnelsen av mai (husker ikke helt), og ble veldig skuffa da jeg så vekta ... Begynte å trimme (i første rekke Bymarka i Trondheim, Ladestien, etc) og snudde så til Ketolyse for ei snau uke siden. Jeg føler at jeg har mer energi og at jeg fysisk har blitt litt mindre, men det er jo selvsagt ikke mulig å si 100% sikkert. Uansett akter jeg å fortsette med dette og være knallhard ei stund til. Det er egentlig ikke noe problem heller. Hadde jo starter-kit´et liggende i noen uker før jeg begynte. Måtte kjenne etter at jeg var 100% motivert og klar for å foreta slike grep. Fikk meg en på trynet (mentalt) forrige helg, og vips var jeg klar.
Vekta viste 138 da jeg var hos legen (jeg er 194 høy). Skal tilbake for nye blodprøver mandag om ei uke, og det blir neste gang jeg får veid meg. Er litt spent på hvor mye jeg har klart å miste på de rundt 2 månedene, men føler meg ganske sikker på at det er endel, altså - selv om det først er den siste måneden jeg har trimma i særlig grad (og altså siste knappe uka jeg har kjørt Ketolyse) ..
Så får jeg vurdere om jeg skal kjøpe nye batterier til badevekta mi etterhvert :D
Så får jeg vurdere om jeg skal kjøpe nye batterier til badevekta mi etterhvert :D
Selv prøver jeg å ikke være så opptatt av vekten, ketosestix og sånne ting, men det er greit å ha dem tilgjengelige. Jeg veier meg hver mandag morgen, og jeg tror at det kommer til å hjelpe godt på dersom det skulle dukke opp en dag jeg føler meg lite motivert.
Lykke til! :D
Jeg har syndet litt og smakt på disse atkinsbarene(de var jo gode da:_plystre: )og har jo lest at det kan være en partystopper. Så jeg sneik meg til å veie meg idag, og nå hadde vekta rast ned svimlende 8kg på 10 dager:D! Kanskje kommer straffen om noen dager!? Noen som har efaring med disse og stopp i vektnedgang eller ei?
Venninna mi spiser atkinsbarer, store Ifa, drikker brus og sukkerfri saft og egentlig alt annet hun kan finne som egentlig er "ulovlig" på ketolysekuren, men som hun kan spise og likevel holde seg innenfor riktig karbinntak.. og det har ikke hindret hennes vektnedgang i alle fall :ja:
Mens andre merker at det stopper så snart de får i seg noe sånt.. så det er vel veldig individuelt da. Selv prøver jeg å holde meg unna sånt, og har enda ikke kjøpt noe godteri-lignende, men unner meg noe cola zero i tillegg til vannet jeg drikker - regelen min er alltid å drikke et glass vann før jeg får drikke brus. :)
Hvordan er atkinsbarene farlige for ketolysekuren? er ganske ny, så har ikke satt meg inn i forskjellen fra ketolyse og atkins...:o
SnartGudinna?
13-06-10, 18:27
Marteamanda: Det er sikkert veldig individuellt hvordan det virker inn på vekten og i kroppen generellt, men fint å høre om litt forskjellige erfaringer.Flott for venninnen din at hun fortsatt går ned:)!
Det var første gangen jeg har prøvd noe sånt, for tidligere har jeg holdt meg helt "ren". Den regelen om vann før du gir deg lov til å drikke brus hørtes ut som en god ide. Jeg er nemlig veldig glad i pepsi max og drikker det jevnlig. For meg så har det ikke noe å si med tanke på vektnedgang, men sunt er det jo absolutt ikke! På sikt ønsker jeg å slutte, men nå tar jeg en ting av gangen;)! Lykke til med å minske rompene våre hihi:D!
Isa88: Det kan du lese mer om i denne tråden :) http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22612
SnartGudinna?: Jepp, jeg synes selv det er en ganske okei måte å gjøre det på, for da vet jeg at det kun kommer i tillegg til det kroppen faktisk trenger, og at ikke noe av væskebehovet mitt blir liksom-fylt av brus, som jo er usunt. Og så er det ikke alltid jeg har spesielt lyst på brus etter å ha drukket endel vann heller, og om jeg har det så er det på en måte plass til mindre, om du skjønner.. :lol:
Kunne jo være morsomt om det fungerte for andre også :D
Hei,
jeg er også ny. Jeg startet på tirsdag og er altså på min 5. dag. Jeg er ikke overvektig, har en BMI på 24,5 men jeg vil gjerne ned 5-7 kilo. Jeg prøvde meg på under 20g. kh for dagen, men det gikk ikke. Jeg ble så skjelven, kvalm, fikk hodepine og "bomullshode" at jeg var nødt til å øke til 50-60. Jeg har fortsatt bomullshode og føler meg generelt ikke helt i toppform. Er det bare meg som har problemer???
Magen min, som har vært trøblete i mange år, har derimot blitt mye bedre. Jeg tålte ikke grønnsaker før, men kan spise mye nå uten å merke noe som helst. Fantastisk!
Hva spiser dere til frokost forresten? Før jeg begynte på lavkarbo tålte jeg ikke å spise egg til frokost, fikk skikkelig diaree. Jeg kan fortsatt ikke spise egg, så lurer fælt på hva jeg skal spise nå, som metter godt nok og som ikke føles som middag. (Er redd for at jeg, som alltid har vært et middagsmenneske, skal bli veldig lei av middag...)
Cec xxx.
Vintergumman
13-06-10, 21:03
Jeg prøvde å starte opp 2 ganger kort tid før denne gangen, som nå har klart å vare. Første gangen merket jeg også at jeg ble vanvittig slapp og hadde vondt i hodet. Selvfølgelig, jeg var jo vant til en diger posjon godis nesten hver dag. Vil anbefale en slags nedtrapping. Det gir også mulighet til å forberede seg og bli vant med hva slags matvarer man vil spise. Jeg driver fremdeles og tester ut mye rart, og kjøleskapet har nok aldri vært så fullt som nå :O I det jeg gav meg første gangen på lavkarbo, sov jeg nesten en hel dag. Jeg var helt kake og pendlet bare mellom senga og sofaen. Men det er over nå, kjenner energi piple opp, og det er MYE lettere å stå opp om morgenen (til min andre halvdels store fortvilelse :) )
Hva med en liten "delikatesse"-tallerken til frokost? Noe spekeskinke (eller bare vanlig salami), noen sticks av ost og noe agurk. Det metter kanskje ikke helt fantastisk, men.
Mitt problem har ikke vært at jeg har villet sove, mer at jeg IKKE har fått sove pga. hjertebank og svimmelhet. MEN det virker som om det har gitt seg litt nå. Sov tålig bra i natt. :)
God idee med den "delikatessetallerkenen". Skal kjøpe inn litt spekeskinke i morgen. Regner med at Serranoskinke er for mye sukker? Det er den jeg liker best...:-) OK., har nå sjekket og det ser ut for at Serrano har 0 kh. JIPPI!
Haha, jeg er glad vi har to kjøleskap, hvis ikke hade jeg hatt et lite problem for jeg har også kjøpt inn masse mat som jeg skal eksperimentere med. Har nå laget knekkebrødene som jeg fant oppskrift på her. De står i ovnen. For å være helt ærlig så ser de ikke så gode ut....:-D
Cec xxx.
grotingeling
13-06-10, 21:38
Mitt problem har ikke vært at jeg har villet sove, mer at jeg IKKE har fått sove pga. hjertebank og svimmelhet. MEN det virker som om det har gitt seg litt nå. Sov tålig bra i natt. :)
Tar du magnesium? Mange som opplever kramper i beina (urolige bein), hjertebank osv, opplever at magnesiumtilskudd hjelper. Husk i så fall å ta tabelettene sammen med mat, og av egen erfaring vil jeg anbefale å ta dem til dagens siste måltid.
Delikatessetallerken var en god idé, det skal jeg prøve:D Kan vel funke like fint til lunch det, og så har man jo mange muligheter i forhold til grønnsaker og slikt også der.
Ellers kan jeg kanskje foreslå en annen variant? Jeg vet ikke hva den heter (:o) men sånn stoooor skinke som man får kjøpt på vanlige butikker.. den koster litt mer, men er knallgod og ketosevennlig - bare å kikke rundt og finne noe man liker :) Jeg legger ut en sånn, dekker den med gräddost eller norvegia, og legger agurk og paprika på. Så ruller jeg sammen og koooser meg. KAn jo varieres på mange måter også :)
arnakristin
13-06-10, 21:43
Regner med at Serranoskinke er for mye sukker? Det er den jeg liker best...:-) OK., har nå sjekket og det ser ut for at Serrano har 0 kh. JIPPI!
Hei,
Vil bare nevne at produsentene kan sette 0 kh dersom varen inneholder mindre enn 1 kh pr 100 g. Dvs dersom det faktiske innholdet av kh er 0,99 så kan produsenten med loven i hånd sette 0 kh på varedeklarasjonen.
Hei,
Vil bare nevne at produsentene kan sette 0 kh dersom varen inneholder mindre enn 1 kh pr 100 g. Dvs dersom det faktiske innholdet av kh er 0,99 så kan produsenten med loven i hånd sette 0 kh på varedeklarasjonen.
Pleier å regne ca 1g. likevel jeg, bare for sikkerhets skyld :)
Ja, jeg tar magnesium når jeg husker det. Skal kanskje prøve å bli flinkere. hva skjer forresten hvis du ikke tar de tmed mat og hvorfor til kvelds (fordi man blir trøtt av det, tror jeg, kanskje jeg har hørt...:-))?
Mange gode tips her! Vel, jeg får satse på 1 g. kh. i Serranoen da...:-) Takk for tipset! Weee, gleder meg til å handle igjen i morgen... (Og pengene bare renner ut...:-))
Cec xxx.
Knekkebrødene er nå ferdig og... fy søren så gode! Spesielt med masse "Synnøve Findens smør med maldonsalt". YUMMI! Da får vi bare vente og se om magen tåler det... :-)
Cec xxx.
Åj, DET var vektnedgangen sin det:p Grattis:D
grotingeling
13-06-10, 23:51
Ja, jeg tar magnesium når jeg husker det. Skal kanskje prøve å bli flinkere. hva skjer forresten hvis du ikke tar de tmed mat og hvorfor til kvelds (fordi man blir trøtt av det, tror jeg, kanskje jeg har hørt...:-))?
For min del blir jeg seriøst løs i magen når jeg tar magnesium på tom mage, og da mener jeg skikkelig diare :eek:
Jeg ble anbefalt å ta magnesium på kvelden, etter at jeg fortalte legen om kramper i beina etter at jeg la meg på kveldene. Har søkt litt rundt på nettet, og ser flere referanser til at andre gjør det samme
Fant forøvrig dette om magnesium;
Magnesium inngår som ko-faktor i over 300 enzymer som deltar i kroppens energiomsetning, dannelsen av nye proteiner og nukleinsyre-stoffskifte. Ut over dette spiller magnesium også en viktig rolle ved overføring av nerveimpulser til muskler og ved hjertets impulsledning.
Magnesium er altså en nødvendighet for at kroppens stoffskifte, og dessuten muskler og hjerte, skal fungere normalt. Som legemiddel og kosttilskudd, inngår magnesium i behandlingen av magesår (antacida) og som avføringsmiddel.
Knekkebrødene er nå ferdig og... fy søren så gode! Spesielt med masse "Synnøve Findens smør med maldonsalt". YUMMI! Da får vi bare vente og se om magen tåler det... :-)
Cec xxx.
Hvilken oppskrift brukte du? Fikk lyst til å prøve, jeg :D
Så var det mandag, og første veiedag etter start. Blei veldig skuffa, for her har det ikke rikket seg et gram:(. Har holdt meg under 20 karb om dagen, og fått i meg masse fett. Kanskje formye?. Magen har stoppet mer eller mindre opp, er ikke vant til dette, for den har fungert som ei klokke bestandig. Men på den andre siden, er jeg ikke så oppblåst som jeg har vært på høy-karbo mat. OG det er deilig:D. Gubben har nå også hivd seg på dette opplegget, han satt og var veldig misunnelig på maten jeg spiste. Synes det var så mye godt. Og han har gått ned, 3 kg siden fredag.
Nå skal ukas mat planlegges, handles inn, også fortsetter vi det nye livet:D.
Ønsker alle en god uke, og stå på.
grotingeling
14-06-10, 08:52
Hei Dessi - selv om vekta ikke har rørt seg, så vil jeg anta at du har mistet centimeter. Foreslår at du i tillegg til vekta bruker målebåndet, for jeg ser at selv om vekta i perioder ikke beveger seg så blir jeg mindre i cm.
Lykke til med matplanleggingen :D
grotingeling
14-06-10, 08:53
Ukas veidedag er alltid like spennende, men dagens tall var veldig beroligende;
- 700 gram, og i tillegg så har jeg gått sammen 6 cm http://www.millan.net/minimations/smileys/hapydancsmil.gif
Hvilken oppskrift brukte du? Fikk lyst til å prøve, jeg :D
jeg bakte iallefall nannahs supergode knekkebrød i går:D De er så gode at jeg må virkelig styre meg for ikke å overspise:spisesnak
I dag er det veie og måle-dag... Spent:) Men regner med å ha stangnert litt nå. Raste jo tross alt ned 4,5-5 kg bare de første dagene jo:eek::D men sukk.... jeg savner frukt jeg:(
Vintergumman
14-06-10, 09:18
Ja, blir litt molefonken når man skal gå en hel sommer uten melon og druer :(
Veiedag viste 114,5 (ish.. at en digitalvekt skal være så ustabil, altså..) Det er altså 3,5 ned første uka. Fornøyd med det. Tror tante rød kommer på besøk nå, så regner ikke med noe voldsom nedgang til uka.
Dessi: så flott at gubben ville være med! Var det noe spesielt du laget som fanget hans øye? Jeg laget baconskilpadder i går, men de bare freaket ut gubben :p
Første veiedag og jeg er ganske fornøyd. -2,7 :)
grotingeling
14-06-10, 10:55
Jeg laget baconskilpadder i går, men de bare freaket ut gubben :p
Baconskilpadder:confused: - forklar!!
Dette høres jo spennende ut, så oppskrift og framgangsmåte hadde vært veldig kjekt :D
Vintergumman
14-06-10, 11:21
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33265
Smakte alldeles fortreffelig, og var overhode ikke vanskelige å lage :)
grotingeling
14-06-10, 11:25
Stilig http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/11.gif - ser jo ut som skilpadder jo http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/11.gif
Disse må jeg bare prøve ut http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/12.gif
Fantastisk hvor kreative folk er altså!
Vintergumman
14-06-10, 11:29
Enig!
Jeg spiser mer spennende mat nå enn jeg noensinne gjorde på vanlig kost :)
Jeg slenger meg med på junigruppa. Gikk på kuren for to år siden, med veldig bra resultat, men raste opp alle kg etter en tøff og lat tid. nå skal det bort og målet er minus 20 kg
grotingeling
14-06-10, 13:44
Jeg slenger meg med på junigruppa. Gikk på kuren for to år siden, med veldig bra resultat, men raste opp alle kg etter en tøff og lat tid. nå skal det bort og målet er minus 20 kg
Velkommen tilbake :klem:
Velkommen! :D Er helt sikkert på at det kommer til å gå kjempefint :)
I dag har jeg veiedag, og vekten viste 84.4 kg - det vil si et totalt vekttap på 9 kg, og 2.4 kg bare den siste uken. Regner vel nesten med å stagnere noe den kommende uken siden det har gått så bra til nå, men er motivert som bare juling for å komme skikkelig i gang med trening! Tidligere har jeg gått en tur i ny og ne, men ikke vært veldig flink til å følge opp..:o
Noen flere med veiedag på mandag?
Vintergumman
14-06-10, 14:03
Æsj, nå sitter jeg og leser til det som forhåpentligvis er min siste eksamen ever, men jeg kjenner både fokus og motivasjon er i bånn. Hvem gidder vel å lese masse på en nydelig dag som denne hvor sola endelig titter fram igjen. Og det er fryktelig vanskelig å lese uten å ha noe snop å ty til. Kjøpte en delikatesseost med kirsebærsmak fra Rema, den smakte greit i starten, men nå synes jeg den bare er pyyyy.. Har tatt noen valnøtter, men jeg tør ikke ta fler nå. (Selvom smaken sitter igjen i munnen, og jeg godt kunne tenke meg å spise opp hele krukka!)
Har ikke direkte søthunger (lukta på en stratos i helgen, men konkluderte med at det ikke lukta noe særlig godt.), men jeg savner potetgull litt (MYE!!). Har jo en pose lovlig baconkrisp i skuffen, men jeg vil ikke kapitulere der heller. BLÆÆÆ, jeg vil ut i det fine været!!
Ja, selv om vekta sto stille, skal jeg finne frem målebånd også. Merker jo på kroppen at den ikke er fullt så stappa.
Vintergumman: Når gubben så at jeg kunne ha smør, rømme, fløte, osv. over det meste, og spise seg god og mett, og offeret var å legge bort brød, poteter, pasta osv. var han med med en gang. Jeg presenterte han for brokolimos og blomkål-puré som tilbehør i steden for det vanlige, og dette falt i smak.:D
Har lagt 2-minuttersbrød i mikro, og det smaker fortreffelig. Nydelig med masse godt pålegg uten karb. Det er så deilig å kunne spise og være mett og holde seg mett i mange timer. Har historie som jo-jo slanker, og tidligere har jeg alltid vært sulten på diett, men nå er jeg endelig mett.:D
Dessi, som alltid er glad i mat
Får jeg og være med som er sein i gang?
Jeg har starta i dag med ketolysekur og skal ned ca 10 kilo. Det er både ettervekt etter bebbisen jeg fikk i fjor sommer og vektøkning fra medisinbruk.
Jeg har trikset litt i faget de siste ukene og faktisk gått ned et par kilo innimellom så dette har jeg trua på!
Så søte de skillpaddene var! Tror jeg må lage noen sånne i morgen!
Ja, jeg merker også at jeg eksperimenterer noe voldsomt på kjøkkenet for tiden. Knekkebrødene var Nannas knekkebrød. Mine ble forøvrig helt myke over natten. :-/ mulig jeg hadde for mye vann siden jeg ikke brukte linfrø. Tenker at linfrø ikke er noe bra for magen min, siden den allerede er litt "løs". :-) får prøve å minske vannmengden litt neste gang.
Takk for tipset om å ta magnesium om kvelden!
Stakkers deg som skal ha eksamen, men vær glad det er siste! Huff, jeg må si jeg frykter for dietten til høsten siden jeg antageligvis kommer til å begynne å studere igjen da... Er så utrolig lett å ty til søtsaker på lesesalen eller under kjedelige forelesninger. Hmmmm... Vel, den tid den sorg!
Haha, veiedag.... Jeg veier meg hver dag... Er altfor nysgjerrig til å vente en hel uke! :-) Men jeg har gått ned usle 1,2 kilo på 6 dager da... Misunner dere dom raser ned, på den andre siden så skal ikke jeg ned mer enn 5-7 kilo, så da går det kanskje litt saktere? Dessuten har jeg spist en del mer kh.... :) synes dere andre er superflinke!
Vel foreløpig har dagen i dag vært veldig bra. Vært en tur på jobb og bomullshodet funker, heldigvis... :-) har også vært på helsekosten (haha, må innrømme at jeg aldri har vært den som har frekventert helsekostbutikkene så veldig hyppig før) og kjøpt sukrin sukker og sukrin melis. Magen min tåler ikke så godt kunstige søtningsstoffer så da jeg leste at sukrin er "magevennlig" tenkte jeg at jeg må prøve det. :-) Kjøpte også soyaflokker, men har ingen aning om hva de skal brukes til. Får sikkert bruk for de! :-)
Dere får ha en super dag videre! (Sorry for alle ev. Skrivefeil, ikke så lett å skrive på iPhone. :-))
klem
Jeg kan vel også slenge meg på her :)
Begynte mandag 8. juni. Fikk et klart inntrykk av at alt vann i kroppen forsvant den dagen ... :)
Jeg har ikke vært på vekta en eneste gang, og har heller ikke tenkt å gjøre det. Har tidligere gått ned ganske mye, men har det siste året fått tilbake i meste laget. Var hos legen i slutten av april/begynnelsen av mai (husker ikke helt), og ble veldig skuffa da jeg så vekta ... Begynte å trimme (i første rekke Bymarka i Trondheim, Ladestien, etc) og snudde så til Ketolyse for ei snau uke siden. Jeg føler at jeg har mer energi og at jeg fysisk har blitt litt mindre, men det er jo selvsagt ikke mulig å si 100% sikkert. Uansett akter jeg å fortsette med dette og være knallhard ei stund til. Det er egentlig ikke noe problem heller. Hadde jo starter-kit´et liggende i noen uker før jeg begynte. Måtte kjenne etter at jeg var 100% motivert og klar for å foreta slike grep. Fikk meg en på trynet (mentalt) forrige helg, og vips var jeg klar.
Vekta viste 138 da jeg var hos legen (jeg er 194 høy). Skal tilbake for nye blodprøver mandag om ei uke, og det blir neste gang jeg får veid meg. Er litt spent på hvor mye jeg har klart å miste på de rundt 2 månedene, men føler meg ganske sikker på at det er endel, altså - selv om det først er den siste måneden jeg har trimma i særlig grad (og altså siste knappe uka jeg har kjørt Ketolyse) ..
Dette klarer du!!!! Jeg gikk ladestien med rask gange her en dag det var nydelig vær:) HERLIG! Håper vi går ned masse alle sammen, hvor mye skal du ned? Du er jo nesten 2 meter så!
Haha, veiedag.... Jeg veier meg hver dag... Er altfor nysgjerrig til å vente en hel uke! :-) Men jeg har gått ned usle 1,2 kilo på 6 dager da... Misunner dere dom raser ned, på den andre siden så skal ikke jeg ned mer enn 5-7 kilo, så da går det kanskje litt saktere? Dessuten har jeg spist en del mer kh.... :) synes dere andre er superflinke!
Vel foreløpig har dagen i dag vært veldig bra. Vært en tur på jobb og bomullshodet funker, heldigvis... :-) har også vært på helsekosten (haha, må innrømme at jeg aldri har vært den som har frekventert helsekostbutikkene så veldig hyppig før) og kjøpt sukrin sukker og sukrin melis. Magen min tåler ikke så godt kunstige søtningsstoffer så da jeg leste at sukrin er "magevennlig" tenkte jeg at jeg må prøve det. :-) Kjøpte også soyaflokker, men har ingen aning om hva de skal brukes til. Får sikkert bruk for de! :-)
Dere får ha en super dag videre! (Sorry for alle ev. Skrivefeil, ikke så lett å skrive på iPhone. :-))
klem
Hehe, det går nok noe saktere når du ikke har så mye å ta av, ja - jeg er fornøyd med å gå ned ganske fort i begynnelsen, for jeg har jo faktisk tenkt til å gå ned over 30 kilo, men for at huden og hodet og alt skal henge med så er det nok greit at det stagnerer litt etter hvert for oss som har mer å ta av også ;) Men forresten: 1,2 kilo på en uke er jo BRA, spesielt med tanke på at du skal gå ned såpass lite. Det er jo snakk om en ganske stor prosentandel av det du skal ned, på bare en uke! Kommmer jo til å gå knallfort om det fortsetter i den farten ;D
Dama på helsekosten her har begynt å hilse på meg ved å si "neimen, er du her nå igjen ja!".. Men er jo hyggelig også! Hun synes det er kjempeinteressant å diskutere lavkarbo og ketolyse med meg, og har visstnok gått ned over 20 kilo selv veld hjelp av lavkarbo, så hun har mange tips og gode råd om diverse varer.
Ha en fin dag!
I dag er første gangen jeg har hatt lyst til å "sprekke" :eek:
Lagde pizza til barna og det er igjen ett stykke. Det ligger på benken og frister meg. Pizza er det aller aller beste jeg vet.
Da vi var på butikken, hadde brødbilen akkurat vært der. Det luktet deilig nystekt brød i hele butikken. Da var det veldig vanskelig å holde seg unna.
Men jeg har bestemt meg for at jeg skal!! klare dette. Jeg har kjøpt inn til et herremåltid i kveld::D
- Hamburger av rent storfekjøtt (selvfølgelig uten brød ;) )
- Smeltet amerikansk hamburger-cheese på toppen
- Fløtegratinert blomkål med tzatziki-krydder
- Bearnaisesaus
- Salat med agurk og grønn paprika
Skjønner egentlig ikke hvorfor man har lyst til å sprekke når man kan spise sånn mat med GOD samvittighet.
Vintergumman
14-06-10, 19:03
(...)
Skjønner egentlig ikke hvorfor man har lyst til å sprekke når man kan spise sånn mat med GOD samvittighet.
Vet du, akkurat den samme tanken hadde jeg nettopp. Vandret på Ica Maxi og så på alle melonene og druene som lå ute, og lurte på om jeg virkelig skulle gjennomføre dette. Så fant jeg et billig stykke kjøtt og gikk hjem og stekte det i smør, og laget fløtesaus til.. omnomnom.
Men det er klart, det er ENNÅ lettere å sprekke når pizzastykket ligger klart på benken hjemme :-/ Så flink du var som sa nei takk :D
hiver meg på her også... begynnte vel egentlig i slutten av mai,(26. mai) men så hadde jeg en sprekk i helga å gikk opp alt jeg hadde gått ned:( er vel for det meste vann men alikevel.. så nå beynner jeg "på nytt" og håper det er greit for dere at jeg er med her ;) ..!
92,4 kg.!
Velkommen og lykke til!
Kjempegøy at så mange blir med :D
Vittig (tror det er et Bergens uttrykk?) at dere skriver dette med fristelser. I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg litt og gikk rett inn på et bakeri. Luktet, så meg rundt, og tenkte "nei, dette har jeg ikke lyst på!" og gikk ut igjen! :-D Det verste er at jeg faktisk ikke hadde lyst på (hadde riktignok nettopp spist lunsj, middagsreiser fra i går: Kyllingpai uten pai (kan det hete kyllingpai da??:-)) og salat.
For en gammel Grete Roede traver er dette helt fantastisk! jeg kan spise meg mett på både pølser (ihvertfall de som jeg har funnet), smør, sauser, pai, krem, fløte, hamburger, ost... oioioi, Grete Roede kan bare gå hjem! :-D For MEG er dette det beste som har hendt!
Mannen spiste deilig shortbread med karamell og sjokolade som jeg hadde kjøpt i England forrige helg (før jeg begynte på lavkarbo). Saddisten meg måtte jo lukte og se lenge på kaken før jeg bare sa: "Nei takk, har ikke lyst på!" :-D
Joda, jeg er fornøyd med 1,2 kilo på 6 dager, men er redd det bare er vann. Har forøvrig ikke merket at jeg har mistet mye vann, slik som mange sier. Jeg har drukket veeeldig mye, men har ikke gått så mye på do, så hvor er vannet blitt av? Kanskje det kommer... :)
klem
PS. jeg kom akkurat på en ting jeg kommer til å savne noe helt SYYYYKT: SUSHI!!!!!! Aiaiaiaiaiai...
klem
Godt det ikke bare er jeg som har blitt gjenkjent på helsekosten. Er stadig innom og spør om ting. I dag fikk jeg tips om cocosa og sjokolade, og den står nå i kjøleskapet til stivnings. Hakket opp noen never mandler også. De sa at litt cocosa hver dag var bare sunt for fettforbrenningen og så gjorde det ikkeno om man hadde i like deler av den mørkeste sjokoladen. Gleder meg.
Ketosestix har jeg og kjøpt, lurer på hvor fort jeg kommer i ketose hvis jeg holder meg til så få karber som jeg klarer?
Lagde pizza til barna og det er igjen ett stykke. Det ligger på benken og frister meg. Pizza er det aller aller beste jeg vet.
Da vi var på butikken, hadde brødbilen akkurat vært der. Det luktet deilig nystekt brød i hele butikken. Da var det veldig vanskelig å holde seg unna.
Men jeg har bestemt meg for at jeg skal!! klare dette. Jeg har kjøpt inn til et herremåltid i kveld::D
- Hamburger av rent storfekjøtt (selvfølgelig uten brød ;) )
- Smeltet amerikansk hamburger-cheese på toppen
- Fløtegratinert blomkål med tzatziki-krydder
- Bearnaisesaus
- Salat med agurk og grønn paprika
Se her:
Min Ketolysepizza!!!!!
http://berggrens.files.wordpress.com/2010/06/img_2021.jpg
(hvis bilder blir stort, BEKLAGER, skjønner ikke hvordan jeg skal lage det lite :()
Oppskrift på : Min blogg (http://majakristine.com/2010/06/04/ketolyse-pizza/)
åssewn bunn har du brukt der a?
åhhhhh.... den pizzaen så utrolig god ut.
Den MÅ jeg prøve. Takk takk takk :)
steppeulven
14-06-10, 22:11
Hei! Jeg vil være med i juni-tråd! Så hyggelig at så mange deler min kostholdsinteresse, har testa alt mulig (som skal være sunt) og til slutt stod nesten bare Atkins ol. igjen, for jeg har vært så uhyre skeptisk til fettmengdene, samt at det å innta så mye av daglig næring høyt oppe i næringskjeden har svidd litt i min sosiale og økologiske samvittighet...
Men nyskjerrigheten ble større og større, og nå måtte jeg bare prøve. Tenker at det må vel gå an å finne sunne middelveier når vekta er på plass, inkludere mer plantebasert protein og mindre animalsk. Har tatt sentrale blodprøver etc hos legen og skal gjøre disse igjen om en stund for å se om "farlige" verdier går opp eller ned. Har ikke så mange kilo som skal av, så da kan jeg vel ikke forvente den store hurtigheten? Startet mandag for enuke siden, gikk ned 2 kg ila. de fem første dagene, så stoppet vekta i helga og gikk til og med litt opp igjen. Da har jeg enten spist for mye grønnsaker/salat, eller så er det sånn det skal være. Jeg liker maten, uvant å spise så mettende mat og samtidig være på diett! Artig å ha andre og dele erfaringer med! Jeg heier på dere, junistartere!:)
HEEEER ER OPPSKRIFTEN (http://www.google.no/imgres?imgurl=http://img143.imageshack.us/img143/7707/img3110uh7.jpg&imgrefurl=http://forum.lavkarbo.no/showthread.php%3Ft%3D21850&usg=__hex9VKdW4SCYM2zQA52Wgzq3-Vs=&h=480&w=640&sz=224&hl=no&start=20&um=1&itbs=1&tbnid=5tOasqksKLP8_M:&tbnh=103&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dlavkarbo%2Bpizza%26um%3D1%26hl%3Dno%2 6sa%3DN%26tbs%3Disch:1) :)
Den var nydelig! Men halver oljebruken, det var aaalt for mye olje!
Hadde den med meg på jobb til lunsj dagen etter å jeg synes det gikk fint å varme den i micro:) Best fersk da, men sånn er det vel med alt?
:p Jeg begynte også nå i juni, i går søndag den 14. Har prøvd detta før men er nok ikke den mest tålmodige slankeren jeg vet om.
Nye lodder, nye gevinster ;)
Jeg skal ned 16 kilo, men begynte på 76 kilo og er nå nede på 72 etter 3 uker på en forsiktig diett uten noe fett.
Så jeg starter på nytt og håper detta går veien, både for meg og alle dere andre :D
Godt det ikke bare er jeg som har blitt gjenkjent på helsekosten. Er stadig innom og spør om ting. I dag fikk jeg tips om cocosa og sjokolade, og den står nå i kjøleskapet til stivnings. Hakket opp noen never mandler også. De sa at litt cocosa hver dag var bare sunt for fettforbrenningen og så gjorde det ikkeno om man hadde i like deler av den mørkeste sjokoladen. Gleder meg.
Ketosestix har jeg og kjøpt, lurer på hvor fort jeg kommer i ketose hvis jeg holder meg til så få karber som jeg klarer?
Jeg har brukt å blande cocosa, bakekakao og litt sukrin som står i kjøleskapet. Myye lettere for meg å innta cocosa på den måten, det føles mer som å suge på en sjokoladebit til den smelter enn å knaske stivnet olje.. ;)
Jeg spiste nesten null karber dag 1 og 2, for å komme kjapt i ketose. Det gikk knallfort, jeg var inne etter litt over en dag, men jeg vet ikke om det var fordi jeg er disponert for det eller pga så lite karber.. Whatever floats your boat sier nå jeg, det er bare snakk om et par dager så det er grenser for hvor stor skade det kan gjøre :)
Gått inn enda 2 cm over rumpa, en over magen og en halv rundt armen. Til sammen 8,5 cm over det hele på en uke:D Nuh skal jeg gomle nannahs gode knekkebrød;) Gadd ikke veie i dag:)
Skal sjekke om jeg er i ketose før jeg legger meg, håper jo det, men forventer ikke. Det der med grønnsaker er veldig kjent for meg, jeg skal nok ikke ha så møe av det, for da stopper vekta opp. Noe MÅ jeg jo ha, men reduserer til max en vanlig porsjon pr. dag fra nå.
Oj, her i huset har 15-åringen fått spysyke og diaree. Er redd jeg kommer til å gå på en smell hvis jeg blir syk... Dere som har gått på lavkarbo før, hvordan fikser dere å være spysyk?
Cec xxx
Kommer vel ann på hva grønnsaker?
Ja mulig det. Tror jeg er best på friske salater, ikke for møe kål og løk. Vet ikke, men må prøve for å vite hva som gjør at jeg stopper opp. :-)
SnartGudinna?
15-06-10, 08:20
Idag er min veiedag, og jeg har gått ned 8,1 kg og veier nå 136,6kg. Det er et svimlende tall på to uker, men jeg har mye som skal bort og det er mye vann. Men alt det skal vekk det også, så jeg er såå fornøyd:)!
Lykke til alle junistartere;)!
grotingeling
15-06-10, 08:24
Idag er min veiedag, og jeg har gått ned 8,1 kg og veier nå 136,6kg. Det er et svimlende tall på to uker, men jeg har mye som skal bort og det er mye vann. Men alt det skal vekk det også, så jeg er såå fornøyd:)!
Grattis :heia::klem:
Gratulerer til alle som har tatt av! STÅ PÅ!
Jeg gikk opp 200 g. fra i går, men regner med det er spekematen og pølsene jeg spiste i går, var litt mye salt kanskje...:) Er ved godt mot! :)
Sommerklemmer fra Bergen
Jeg starta mandag for en uke siden, og hadde på søndag, som jeg velger å bruke som veie- og måledager gått ned nesten en kg. Det er jo faktisk 3 kg forskjell på morgen og kveld...går det an? eller er veka mi gal? Har ikke digitalvekt, bare sånn med skive...
Bør jeg veie meg morgen eller kveld??
Når det gjelder cm så har jeg gått sammen 17 cm siden jeg begynte å trene for snaaart to mnd siden! :) Usikker på hvor mye den siste uka, siden jeg ikke målte meg før jeg starta. Det kjennes på buksene mine for å si det sånn! :) KJEMPEMOTIVASJON!
(Det er bare det at det ikke har forsvunnet en eneste cm fra baken og lårene...:_oy:)
Mange sier at de renner så mye på do den første tida...jeg har drukket store mengder med vann, men ikke vært så mye på do egentlig, så de "vannkiloene" har nokk ikke jeg mista...
Har forresten bestemt meg for at første delmål for meg ikke kommer til å være antall kg, men ei bukse jeg bare så vidt får over rumpa nå! :P Gleder meg! :)
Har forresten bestemt meg for at første delmål for meg ikke kommer til å være antall kg, men ei bukse jeg bare så vidt får over rumpa nå! :P Gleder meg! :)
Det er et fornuftig mål du. Grunnen til at jeg må ned noen kilo er ikke bare at jeg mistrives med meg selv, men også at jeg ikke gidder kjøpe nye klær. Helt unøvendig er det. Jeg skal bare ned ca 10 kilo, men det skal bli så godt å være mitt lette nette selv igjen.
Gleder meg sånn til jeg har vært flink en hel uke, men jeg gruer meg litt til helga. Får lage masse nullkarbsnop sånn at også jeg har noe å gnafse på.
Ellers så har jeg laget ketolysevennlig brød, og det er så mye lettere enn å bake vanlig brød at det ikke er noe savn i det hele tatt. Alt går med nok pålegg.
Jeg starta mandag for en uke siden, og hadde på søndag, som jeg velger å bruke som veie- og måledager gått ned nesten en kg. Det er jo faktisk 3 kg forskjell på morgen og kveld...går det an? eller er veka mi gal? Har ikke digitalvekt, bare sånn med skive...
Bør jeg veie meg morgen eller kveld??
Når det gjelder cm så har jeg gått sammen 17 cm siden jeg begynte å trene for snaaart to mnd siden! :) Usikker på hvor mye den siste uka, siden jeg ikke målte meg før jeg starta. Det kjennes på buksene mine for å si det sånn! :) KJEMPEMOTIVASJON!
(Det er bare det at det ikke har forsvunnet en eneste cm fra baken og lårene...:_oy:)
Mange sier at de renner så mye på do den første tida...jeg har drukket store mengder med vann, men ikke vært så mye på do egentlig, så de "vannkiloene" har nokk ikke jeg mista...
GRATULERER, det er jo kjempebra!
Det er ikke noe rart om det er stor forskjell på morgen og kveld, husk på at man spiser og drikker myye vann :) Best å veie seg på morgenen, slik at man får sin faktiske vekt og ikke vekten varierer veldig pga hva og hvor mye man spiser og drikker. Selv må jeg alltid forferdelig på do hver morgen, så passer på å få det også unnagjort før jeg veier meg ;)
Jeg var heller ikke bemerkelsesverdig mye på do i begynnelsen, men vannkiloene forsvant da etter noen dager, de - det er veeldig individuelt, plutselig er de nok vekk ^^
:heia: Gratulerer med en super start. Dette går veien. :cool:
Hei!
Slenger meg på her. Har nå gått på ketolyse og gått ned 5 kg. Skeiet ut i helgen med Pepsi Max og la på meg 2 kg fra fredag til søndag :( Så nå er det slutt på lettbrus for min del ;)
Hei!
Slenger meg på her. Har nå gått på ketolyse og gått ned 5 kg. Skeiet ut i helgen med Pepsi Max og la på meg 2 kg fra fredag til søndag :( Så nå er det slutt på lettbrus for min del ;)
Hei og velkommen. :heia:
Gleder meg sånn til jeg har vært flink en hel uke, men jeg gruer meg litt til helga. Får lage masse nullkarbsnop sånn at også jeg har noe å gnafse på.
Ellers så har jeg laget ketolysevennlig brød, og det er så mye lettere enn å bake vanlig brød at det ikke er noe savn i det hele tatt. Alt går med nok pålegg.
Jeg synes også det er godt å være ferdig med førte uka, og grudde meg fælt til helga, men det gikk kjempebra!! :)
På fredagskvelden diska vi opp med TACO, Kan jo spise det aller meste der, masse kjøtt, ost og rømme, og faktisk en del First Price tacosaus, som jeg fant ut hadde minst karber på butikken vår, (3 karber pr 100 g, i motsetning til Santa Maria sine med "No sugar added" på 5,2 eller no sånt) og litt løk, paprika, tomat, salat... :) Jeg trudde jeg kom til å savne mais og ananas, men det var ikke i tankene mine dag jeg spiste, det var så godt som det var! :p Savner du tacoskjell veldig kan du bruke ostekjeks med litt salt eller annet krydder på f.eks! :)
På lørdag hadde vi lasagne. :) Vi lagde fra bunnen av, og det gikk kjempefort, i tillegg til at det var GRISEGODT! :) Brukte osteskiver i stedet for pastaplater!
Har bilde av Tacorester på ostekjeks og lasagnen på bloggen min her:
http://lavkarbojune.blogspot.com/2010/06/dag-5-og-resten-av-dag-6.html
Når det kommer til snop har jeg prøvd de forskjellige typene baconsnacks, og personlig synes jeg Bacongull i svart pose var best, (2 karbo på 100 g tror jeg), så det var mitt lørdagsgodt, sammen med cola zero! :)
Jeg er IKKE redd for neste helg, dette går som en drøm! :)
så det var mitt lørdagsgodt, sammen med cola zero! :)
Vell...helgegodt tror jeg vi sier! :p
Hei alle sammen, blir med på denne tråden for junistartere. Begynte selv for fullt på søndag (13.6) og har tenkt til å veie meg på mandager.
Er veldig spent på om dette er noe for meg. Har vært på GR mange ganger opp igjennom årene, og fra denne måten å spise på til mye fettrik mat er uvant. Tankesettet er ikke helt med ennå.:confused: Har prøvd å lese en del om dette, og må si at trådene her inne er fulle av nyttig informasjon når man er ny. Lykke til alle sammen:)
Jeg har heller ikke mistet disse berømte vannkiloene. Har drukket som en hest, men vært ganske normalt på do. Merkelig, for vanligvis pleier jeg å gå mye på do hvis jeg drikker mye... Vel, får håpe disse vannkiloene forsvinner snart...
Jeg synes delmålet ditt er supert! Jeg har ikke målt meg, så jeg tror jeg kommer til å ha samme mål. Har en kjole som er litt for trang. Hahahaha, tenke seg til å kjøpe en kjole som er litt for trang bare fordi det var salg...:-D Gjort er gjort, så da får jeg bare peise på med lavkarbo! :-D
Har forresten funnet ut hva jeg kan ha med meg på tur. Bokser med tunfisk! Synes det blir litt vel tørt med bare tunfisk, så jeg tor jeg går for tunfisken med sataysaus. Er 7,5 kh. i den, men det får bare være. Bedre enn brød og veldig lett å ha med en boks og en plastgaffel. Eneste problemet blir vel tunfiskånden, men får unne meg en ekstra etterpå så de andre slipper å dø...:-D
Klem
Åh, tunfisksalat... tunfisk, majones og egg. Og kanskje noen kikerter oppi... Tror jeg må handle littegranne før jeg drar hjem jeg
Hehe, noen her som har merket at matbudsjettet har gått kraftig opp? :-D
PS. Nei, jeg har ikke noe budsjett, er altfor lite strukturert til det, men jeg merker jo at det går mer penger til mat....:-)
Vintergumman
15-06-10, 14:57
Nja, synes ikke det går opp så alt for mye. Vi ligger på en jevn sum i mnd, men kan jo hende det øker litt siden han ikke vil spise lavkarbo.
Derimot så kommer vi nok til å spare inn på godis. (Jeg irriterte livet av han i helga, fordi han ikke fikk lov å spise rett foran meg, så han sa han ikke gadd ha godis mer. :)) Før har vi hatt både 2 og 3 lillelørdager, pluss skikkelig utskeiing i helga, så det er klart det blir noen kroner spart der.
Jeg tror nok det går noen kroner mer i starten når man skal eksperimentere mer og man er ganske sulten i starten. Etterhvert når kroppen blir vant til maten, hører jeg at sultbehovet blir sjeldnere og man trenger som regel ikke spise mer enn to ganger om dagen (individuelle preferanser, selvfølgelig). Passer meg egentlig utmerket, jeg har aldri klart å ha 5-6 småmåltider om dagen, slik de anbefaler.
Begynner egentlig å tro at jeg er som skapt for dette opplegget. Jeg trives med å spise sjelden, jeg elsker kjøtt (har aldri egentlig likt poteter og brød), jeg elsket å maule pålegg når jeg var mindre og kyllingskinn er en delikatesse for meg :)
Jeg føler også at jeg er skapt for dette opplegget her, bortsett fra at jeg var/er ganske glad i godterier, ikke egentlig sjokolade, har aldri likt det, men mer de greiene som henger igjen i tennene...:-D Det verste er at jeg pleide å spise litt hver dag før! Nå har jeg ikke rørt, eller for den saks skyld hatt lyst på det på en uke! Jeg skjønner det ikke. Jeg trodde jeg kom til å bli sprø, men jeg har ikke merket noe til "godtesug". Jeg vet jeg kommer til å savne vannmelen til sommeren, men tror kanskje jeg skal unne meg litt av og til? Ja, kanskje, får se... :)
De to andre i huset her spiser fortsatt normal kost, så vi kjøper fortsatt både poteter, ris, godterier, potetgull osv... i tillegg til et lass med cottage-cheese, seterrømme, hauger med egg, fløte, "helsekost-greier", mer kjøttpålegg osv... Hehe, det vil vel stabilisere seg det og, om enn på et litt høyere nivå! :-D Er glad min mann støtter meg, ihvertfall siden magen min er blitt så bra (han bryr seg ikke så mye om jeg veier 5 kilo mindre heldigvis:-)).
Klem
Hehe, det merker jeg veldig! Men jeg holder fortsatt på med eksperimentering og prøver ut forskjellige matretter og oppskrifter, så kanskje det vil stabilisere seg etter hvert?
Vi har vanligvis ikke pleid å lage middag her hjemme mer enn et par ganger i uken, for sambo jobber mye overtid og da passer det ofte slik at jeg nettopp har spist når han kommer hjem, eller omvendt. Og det sier seg jo selv at matbudsjettet blir mindre om man for det meste lever på brødskiver og pålegg enn når man lager skikkelige måltider til hvert måltid. Og så har jeg jo kjøpt endel ting fra helsekosten som ikke akkurat er billige, men det er jo også produkter som holder en stund! Så det ser jeg som en investering :)
Men bare så det er sagt: det er verdt det! Og jeg tror nok at om man er flinke til å benytte seg av tilbud og sånt så blir det ikke så mye dyrere enn vanlig :)
Tidl. medlem
15-06-10, 18:41
Hei alle dere andre der ute:)
Er nettopp startet med å spise mat jeg trodde var ulovlig i vektsammenheng. Må klipe meg litt i armen for å spise "brød" med rømme og egg, og fløte i kaffen..Både min mann og jeg startet i går så jeg er veldig mottakelig for gode råd. Lurer litt på hvor mye dere spiser til hvert måltid. Har ikke fått tak i bok enda.
Lurer og på hvordan jeg kan få en slik fin kurv som dere har med vektnedgang osv.
Hehe, jeg bare *må* fortelle.... Altså, etter at jeg fant ut at jeg måtte ha litt mer enn 20 kh. har jeg ikke tenkt tanken på å måle med ketose-sticks. Tenkte at det ikke er nødvendig siden jeg jo spiser sikkert mellom 50 og 60 kh. for dagen. Så var det det med at jeg er nord-europas mes nysgjerrige da... Testet ut i dag og... JIIIPPIII jeg er i ketose!!! Hadde ikke trodd det altså! :-D
Kestoseklem til dere alle! :-D
Ja, penga flyr!!!!!!!!!! Godt feriepengene er rett rundt hjørnet. Jeg er på 2.uka nå, og tror jeg allerede har brukt flere hundre kroner bare på egg:p. Må jo eksperimentere litt da. Men regner med at etter hvert vil dette roe seg, så blir det vel snart tilnærmet vanlig handling igjen. Kan skjønne det blir dyrt å bare spise pålegg:D (NESTEN DA). Til helgen skal jeg til Sverige og da skal jeg kjøpe med bla. Brie, litt annen pris der, 79,- for 1 KG. Gleder meg, jeg elsker Brie:o. Kanskje jeg blir kurert? Att jeg rett og slett spiser for mye? Hvem vet? Men forskjellen nå er at det er lov. Jeg rett og slett elsker denne måten for diett. Alt jeg alltid har ønsket å spise mer av kan jeg nå:D.
Ja, penga flyr!!!!!!!!!! Godt feriepengene er rett rundt hjørnet. Jeg er på 2.uka nå, og tror jeg allerede har brukt flere hundre kroner bare på egg:p. Må jo eksperimentere litt da. Men regner med at etter hvert vil dette roe seg, så blir det vel snart tilnærmet vanlig handling igjen. Kan skjønne det blir dyrt å bare spise pålegg:D (NESTEN DA). Til helgen skal jeg til Sverige og da skal jeg kjøpe med bla. Brie, litt annen pris der, 79,- for 1 KG. Gleder meg, jeg elsker Brie:o. Kanskje jeg blir kurert? Att jeg rett og slett spiser for mye? Hvem vet? Men forskjellen nå er at det er lov. Jeg rett og slett elsker denne måten for diett. Alt jeg alltid har ønsket å spise mer av kan jeg nå:D.
Ååååh, jeg misunner dere som kan reise rett over til Sverige å handle... billig... Vel... Jeg vurderer sterkt å ta en tur til Køben. Har en haug med bonuspoeng både på fly og hotell, så det kommer ikke til å koste meg mer enn noen hundrelapper.... Hmmm... Fristende... MEN jeg skal jo reise hjem fra Liverpool via Amsterdam på tirsdag. Der har de mye oster ihvertfall... JOOOHOOO! Synd jeg ikke kan ta med meg kjøttvarer fra UK, der er det *så* billig og.... Kjøtt, grønnsaker... alt... Hehe, da vi bodde der elsket jeg å gå i matbutikkene, de har jo så mye som vi ikke har hjemme! :) <vil flytte igjen...>
Cec xxx.
Tidl. medlem
15-06-10, 20:00
Må bare prøve om jeg fikk det til.
Tidl. medlem
15-06-10, 20:22
Måtte ha hjelp fra min andre halvdel:) Skal ut og handle mer rømme. Bakte brød av 8 egg i dag og de var kjempegode.Fant ei god oppskrift på grethe roede som vakte interessen min for dette opplegget.
Limoncella
15-06-10, 20:33
Jeg slenger meg på jeg og. Startet egentlig før, men hadde for mange sprekker til at det kan telle. Har gått opp 15 kilo de tre siste årene. Tror skiftarbeid i restaurantbransjen og stress har hatt mye å si. Så nå starter jeg i ny "ordentlig" jobb i august og vil ned igjen slik at jeg kan ta fatt på mitt nye liv og føle meg vel samtidig. Lykke til alle sammen. Jeg heier på oss!
Det deilige er jo at man ikke behøver å telle kalorier, men bare karber. Jeg har spist 2700kcal i dag, men kun 15 kh. Blir litt mange kcal kjenner jeg, men det skal jo ikke bety noe så da spiser jeg med god samvittighet.
:heia: :heia: Er bare så glad for å være i gang igjen. Dag to har gått strålende. Første dag var jeg uggen og slapp, og hadde vondt i hode, idag har formen vært mye bedre, vet ikke om det er fordi jeg droppet treninga?? Ja ja, får teste det ut imorra. Da skal det trenes....:heia:
Brød av åtte egg? Er nysgjerrig. Har du lyst til å dele oppskriften?
Cec xxx.
Tidl. medlem
15-06-10, 23:43
Brød:) Deler dem gjerne med dere
Bakte dem i dag . Nam
8 egg
2 ts seltin
4 dl seterrømme
1 dl rapsolje
3 ts bakepulver
8 ss linfrø
100 g sesamfrø
150 g kruskakli
100 g valnøttkjerner
100 g solsikkekjerner
Malte frø og kjerner. To brødformer med bakepapir
180 grader 50 - 60 min-
1 skive 1 karb.
Lykke til. De gjorde susen hos oss:)
Hehe, jeg bare *må* fortelle.... Altså, etter at jeg fant ut at jeg måtte ha litt mer enn 20 kh. har jeg ikke tenkt tanken på å måle med ketose-sticks. Tenkte at det ikke er nødvendig siden jeg jo spiser sikkert mellom 50 og 60 kh. for dagen. Så var det det med at jeg er nord-europas mes nysgjerrige da... Testet ut i dag og... JIIIPPIII jeg er i ketose!!! Hadde ikke trodd det altså! :-D
Kestoseklem til dere alle! :-D
Oi! :klem:
Så bra :D Målte du opp hvor mange gram karber du fikk i deg da? Kunne vært interessant å vite :D
Takk for oppskrift på brød. Skal prøve ut når jeg kommer hjem fra Liverpool på onsdag!
Jeg har ikke målt nøyaktig nei, men sånn ca. Er jeg nok oppe i mellom 50 og 60. Mulig det er litt mindre. Har bestemt meg for at jeg skal slappe litt av mht. Denne kuren. Hvis det skal bli en livsstilsendring kan jeg ikke drive å telle og måle og veie alt. Så lenge jeg går ned i vekt er jeg fornøyd. Om detotsatte skjer så skal jeg heller begynne å regne litt. Hvis jeg først begynner å telle så blir jeg så oppslukt i det at jeg ikke klarer å tenke på annet og så hår jeg konstant rundt med dårlig samvittighet. Hverken kan eller vil på den "galeien" igjen. (Var vel farlig nær en spiseforstyrrelse da jeg gikk på Grete Roede for 14 år siden.)
cec xxx.
Skjønner :)
Nei, det kan jeg tenke meg er en god idé - selv teller jeg ikke karber nå, men fokuserer på å spise riktige typer mat osv - føler også at det å veie og tele fort kan bli en u-ting i hverdagen.. Og alle må jo uansett gjøre det de trives best med! Har tenkt til å begynne å veie og måle nøyaktig neste uke, kanskje - for da tenker jeg å begynne å trappe litt opp :)
Dag 10 i dag...gikk på vekta bare for å se, siden jeg nesten ikke hadde gått ned forrige uke...vekta rikker seg ikke altså....WHAT TO DOOOO! :(
Jeg er ikke demotiver av den grunn, bare motivert for å finne ut hva jeg gjør galt egentlig...MEN det er litt kjedlig da, å lese om dere andre som har hatt suuupre resultater og gått ned 5 kg pluss de første 10 dagene...
Jeg handler stevia og cocosa fra http://www.iHerb.com
Kan handle 2 bokser med stevia for under 200 kr som er tollgrensa i norge. porto koster bare 4 dollar.
cocosan handler jeg bare en boks av i gangen slik at jeg får sendt på billigste måte. Overstiger det en hviss tyngde blir porto på 12dollar.
Gojiking.co.uk/ her handler jeg også mye fint. De pakker i sendinger som går under tollgrensa hvis du sier ifra om at du ønsker det.
http://www.valutakalkulator.net/ bruker jeg til å regne ut pris på det jeg handler. Har ikke valutakursen i hodet;)
Dag 10 i dag...gikk på vekta bare for å se, siden jeg nesten ikke hadde gått ned forrige uke...vekta rikker seg ikke altså....WHAT TO DOOOO! :(
Jeg er ikke demotiver av den grunn, bare motivert for å finne ut hva jeg gjør galt egentlig...MEN det er litt kjedlig da, å lese om dere andre som har hatt suuupre resultater og gått ned 5 kg pluss de første 10 dagene...
Da kan jeg berolige deg med at jeg ikke har gått ned mer enn 1 kg (svinger litt, så tar det dårligste resultater :-)). Jeg skal jo ikke ned mer enn 5-7 kg, så i prosent har jeg jo gått ned en del, men jeg blir også litt lei når jeg hører om alle de som går ned 4-5 kilo den første uken. Lurer på om jeg spiser for mye kh, selv om jeg er i ketose men jeg orker ikke å gå ned mer, da blir jeg gal. :-). For meg er det snakk om å ha livskvalitet mens jeg slanker neg og det var derfor jeg ville prøve lavkarbo/ketolyse. Livet er for kort til å gå på slankekurer som forringer livskvaliteten min! :-)
Regner med du er i ketose? Kanskje du spiser for mange kalorier? Har lest at for mange kalorier kan være et problem for noen. Eller kanskje det er melkeprodukter, kunstig søtning? Eller kanskje du bare er litt treg? Kanskje du ikke har tømt vannlagrene enda? (Jeg tror det er mye vann som forsvinner hos de som hår ned 3-5 kilo på en uke.) jeg har drukket sykt mye, men ikke vært på langt nær då mye på do som jeg vanligvis er hvis jeg har drukket mye vann....
God "ikke-gi-opp-klem"
Awww...
Tror det har mye å gjøre med hva man spiser og hva man får i seg av fett,proteiner og karbs. Jeg spiser for lite fett tror jeg......
Så vurderer å få i meg noe erstatninger!
Jeg tok en teststrimmel i går og joda, jeg er lilla jeg!!!
Hoppet og danset på badet av glede. Jeg har ikke gått ned ett eneste lite gram, men jeg begynte jo på mandag så det tar vel litt mere enn to-tre døgn vil jeg tro.
Sånn rent økonomisk tror jeg ikke vi merker noe, for det jeg spiser ekstra av kikerter, egg og rømme-og-sånt tar jeg lett igjen på mindre snop. Jeg kan lett dytte i meg en 200grams sjokoladeplate på en kveld. Heldigvis har jeg ikke lyst på noe snop nå, jeg har cocosa-sjokoladen min og den dekker behovet egentlig. Før kjente jeg at jeg var så sukkersugen at jeg nesten besvimte. Nesten som føling. Nå er det helt borte heldigvis.
Tidl. medlem
16-06-10, 12:15
Hvor får man tak i sånn teststrimmel og bok. Begynte dagen i dag med to egg, bacon og litt av det gode brødet. Føles litt rart å bare spise slik mat. Har vondt i hodet ja..men skal visst være sånn de første dagene har jeg fått med meg. dette er dag nr. 3. Har printa ut den matvaretabellen som er her og er overrasket over hvor mye karbo vi egentlig har spist. Ikke rart kiloene raste på etter å ha ligget noen uker med brekte ribbein..Nei målet mitt er å like det jeg ser i speilet når jeg prøver klær i butikken...Nå kommer et av barnebarna inn og er ferdig på skolen. Må vel ta meg litt av ham:)
På meny butiikker eller Ketolyse.no (http://www.ketolyse.no) :)
Tidl. medlem
16-06-10, 12:52
Takk for svar:) Da skal jeg anskaffe en slik. Fant oppskrifter med bilder fra en bruker og det er midt i blinken for en nystartet som meg. la dem til mine favoritter så kan jeg gå inn å se på dem når jeg skal lage mat.
Hei,
Da ser jeg at junistartene er i gang så jeg legger ved link til en tråd med en samling nyttig informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen.
Til alle nybegynnere på lavkarbo… (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970)
Takk til ArnaKristin for tråden til alle nybegynnere, har fått svar på mange av spørsmålene mine og mye nyttig info på et sted.
arnakristin
16-06-10, 13:42
Jeg handler stevia og cocosa fra http://www.iHerb.com
Kan handle 2 bokser med stevia for under 200 kr som er tollgrensa i norge. porto koster bare 4 dollar.
cocosan handler jeg bare en boks av i gangen slik at jeg får sendt på billigste måte. Overstiger det en hviss tyngde blir porto på 12dollar.
Gojiking.co.uk/ (http://Gojiking.co.uk/) her handler jeg også mye fint. De pakker i sendinger som går under tollgrensa hvis du sier ifra om at du ønsker det.
http://www.valutakalkulator.net/ bruker jeg til å regne ut pris på det jeg handler. Har ikke valutakursen i hodet;)
Hei,
Vedrørende valuta omregningskurs så blir de fastsatt av tollvesenet og kursen går på den dagen de behandler varen, ikke kjøpsdato. Tollesenet endrer valutakursene hver torsdag og de ligger tett opp til gjeldede kurs bortsett fra om valutamarkedet er veldig turbulent da.
Tollvesenets omregningskurser (http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=no)
Kaster meg på bølgen jeg også, dette her går jo ikke an. Har prøvd å gå ned i mange år, men nå går bare vekta mer og mer oppover. Skal på ferie snart og kan ikke si at kroppen er noe lekkert syn i bikini akkurat.....men det er lov å håpe om 6 uker da. Har som mål å gå ned 20 kg, da er jeg tilbake til den kroppen jeg hadde for 23 år siden :p
Jeg kjøpte ketolysetesterne på apoteket jeg. Under hundrelappen for et glass med 50 stix. Synes ikke det var så ille jeg. Jeg bruker sikkert ikke hver dag. Nå bruker jeg hver dag fordi jeg synes det er en skikkelig fin motivasjon for å se at jeg faktisk har vært flink pike.
Og husk, det er ikke nødvindigvis et mål at stixen skal være mørkelilla. Bare den er lilla er man i ketose og da er det ok. Jeg leste det her på forumet et sted av en erfaren ketoguru. Kan være lurt å ha med seg. Litt carbiser må vi jo ha:p
Jeg kjøpte også mine ketostix på apoteket (Apotek 1), - betalte kun 54,50 for 50 stk. Mine er fra Bayer.
Heihei!
Jeg startet opp med lavkarbo i går (15.juni). Har aldri prøvd dette ut skikkelig før, så det er helt nytt for meg. Jeg skal ned ca 13 kg, så jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå.
Så langt har det gått bra!
Hvordan regner dere ut hvor mange karbo dere får i dere? Synes det er litt vanskelig jeg... må man veie maten da?
Heihei!
Jeg startet opp med lavkarbo i går (15.juni). Har aldri prøvd dette ut skikkelig før, så det er helt nytt for meg. Jeg skal ned ca 13 kg, så jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå.
Så langt har det gått bra!
Hvordan regner dere ut hvor mange karbo dere får i dere? Synes det er litt vanskelig jeg... må man veie maten da?
Prøv å ta en titt på denna tråden, der finner du tabeller http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34431
Ellers er det mange som bare leser etiketter, og det funker bra når man er inne i det.
:eek: Hva i alle dager... Jeg har gått OPP:(
Ikke en sprekk har jeg hatt, og spiser når jeg er sulten, ikke etter faste tider. Det var jo lov.
Hvor mange karber inntar dere som minimum pr. dag? Og maximum?
Detta var merkelig rart synes jeg. Ser jo at dere andre er så glade for å ha gått ned, og noen av dere ganske møe i løpet av kort tid.
Vintergumman
16-06-10, 22:02
Ikke en sprekk har jeg hatt, og spiser når jeg er sulten, ikke etter faste tider. Det var jo lov.
Detta var merkelig rart synes jeg. Ser jo at dere andre er så glade for å ha gått ned, og noen av dere ganske møe i løpet av kort tid.
Usjda, synd med en sånn start, men det kan jo være mange logiske grunner til det.
Ser du starta 14. juni, altså for to dager siden. Hvis du har spist ekstremt lavfett i perioden før (og sikkert masse grovt brød og frukt og sånt som vi gjør når vi tror vi er supersunne), tar det jo litt tid før kroppen får omstilt seg. Har du sjekket om du er i ketose?
Flere damer (du er dame, er du ikke?) holder gjerne på noe mer vann når det nærmer seg den tiden i mnd. Det kan vel også være en mulig forklaring.
Jeg var bare så vidt innom bloggen din. Er du sikker på at du spiser nok?
Cec xxx.
Benedictee
16-06-10, 22:46
Joiner dere i Junitråden framfor maitråden :) Begynte å lese om ketolyse helgen før 26 mai og "startet" da. var ikke 100% engasjert og prøvde meg bare frem, så det er de siste to ukene jeg har vært virkelig MED på kuren. Så:
Uke 1: 2,2 kg
Uke 2: 0,9kg
Startet på 91,9kg, er idag 88,8kg og satser på 65kg..en vakker dag :P
Jeg begynte 31 mai, så er begge steder jeg!!!!:D hihi
Ble nok bare ganske skuffet! Skal ikke gi meg, men ble overrasket over at jeg hadde gått opp. Om ingenting hadde skjedd hadde jeg ikke brydd meg, vet jo det tar tid. Er i ketose, og jeg spiser nok. Man skal jo bare spise til man er mett, og det gjør jeg så absolutt:p
Men Vintergumman, jeg er dame;) men har fjernet eggstokker og livmor, så den tiden på måneden er det ikke.
Spiser som sagt nok Cec1973, men bør nok spise mere grønt.
Gir meg ikke for alt i verden. Det får gjerne gå tregt, men ned skal jeg.:D
Lykke til til oss allesammen, jammen godt vi kan støtte hverandre når vi blir frust. :)
Da kan jeg berolige deg med at jeg ikke har gått ned mer enn 1 kg (svinger litt, så tar det dårligste resultater :-)). Jeg skal jo ikke ned mer enn 5-7 kg, så i prosent har jeg jo gått ned en del, men jeg blir også litt lei når jeg hører om alle de som går ned 4-5 kilo den første uken. Lurer på om jeg spiser for mye kh, selv om jeg er i ketose men jeg orker ikke å gå ned mer, da blir jeg gal. :-). For meg er det snakk om å ha livskvalitet mens jeg slanker neg og det var derfor jeg ville prøve lavkarbo/ketolyse. Livet er for kort til å gå på slankekurer som forringer livskvaliteten min! :-)
Regner med du er i ketose? Kanskje du spiser for mange kalorier? Har lest at for mange kalorier kan være et problem for noen. Eller kanskje det er melkeprodukter, kunstig søtning? Eller kanskje du bare er litt treg? Kanskje du ikke har tømt vannlagrene enda? (Jeg tror det er mye vann som forsvinner hos de som hår ned 3-5 kilo på en uke.) jeg har drukket sykt mye, men ikke vært på langt nær då mye på do som jeg vanligvis er hvis jeg har drukket mye vann....
God "ikke-gi-opp-klem"
Takk for klem! :)
Ja, jeg er i ketose, fikk endelig kjøpt stix i dag, og sjekka nå i kveld. Jeg spiser iallfall ikke for mye kh, det teller jeg slavisk...kan være at jeg ikke er flink nokk til å spise mye fett...eller at jeg spiser for lite...eller for mye? Jeg er ikke sikker...
Jeg spiser jo fløte og ost....men ikke så mye kunstig søtning...kun noen suketter i te en gang i uka maks, og i pepsi maxen....
Men nå er saken slik at jeg målte cm i dag, og jammen har jeg ikke krympa 11 cm rundt magen og hofta siden søndag! Haka holdt på å falle i gulvet! Så NOE er det jo som skjer i denne kroppen min...har ikke vært mer på do enn normalt jeg nei, men drikker MYE vann, så jeg holder sikkert godt på vannet da?
Jeg har jo nettopp begynt på jobb igjen etter mammapermisjon også, jobber i butikk, så tror butikkmusklene er på vei tilbake...jeg HÅPER at det er det som skjer her. :)
Vekta skal vi ikke bry oss så mye om..Bedre med løse klær og mindre cm rundt livet!!!!
Så lenge du har gått ned i cm. er vel det bra? Det synes jeg ihvertfll!
Men dere... FYYYY FLAAATE for en djevelsk ånde jeg har! Har noen andre merket det? På jobben sitter jeg med fjeset nesten opp i fjeset på kundene mine. Heldigvis, for dem, bruker jeg munnbind, men er redd ånden min siver ut...:-) Uheldigvis for meg, for da kjenner jeg ånden min mye bedre inni munnbindet....:-/ Pusser tennene som en gal, men det hjelper bare ikke. Noen andre råd? Foreløpig prøver jeg å maskere med tyggis, selv om det ikke skal være så bra....
Cec xxx.
Ketonene går ut gjennom munnen, ble kvalm av min ånde selv istarten, heldigvis har dette gått over!!!
Kjøp fribol på apoteket, er mye karbo i tyggis.......
hvor lenge har du holdt på med ketolyse? jeg er i uke 3 og det er nesten ikke ånde igjen:)
Vekta skal vi ikke bry oss så mye om..Bedre med løse klær og mindre cm rundt livet!!!!
Nei, det er det jeg trøster meg med også! :)
Vekta kommer vel etter den også...
Jeg tenker som så at jeg gjør en del riktig da, i forhold til maten, når jeg krymper så fort...
Totalt krympa 28 cm nå, etter jeg begynte å trene for to mnd siden. :D
(men ikke noe rundt rumpa og lårene, WHATS THAT ABOUT??)
Jeg synes også at det har gitt seg litt, den ånden, er midt i uke 2!
Men de første dagene, fikk det jo umiddelbart første dag...HELT PYTON!!!
Nei, det er det jeg trøster meg med også! :)
Vekta kommer vel etter den også...
Jeg tenker som så at jeg gjør en del riktig da, i forhold til maten, når jeg krymper så fort...
Totalt krympa 28 cm nå, etter jeg begynte å trene for to mnd siden. :D
(men ikke noe rundt rumpa og lårene, WHATS THAT ABOUT??)
Låra mine minker ikke de heller....!!!!!!!!!!!
Rompa minka 4 cm denne uka...:P jeez lissom..vil heller ha tynnere lår!!!!!!!!!!!!!!
arnakristin
16-06-10, 23:09
Hei,
De vanligste årsakene til vektoppgang selv om man følger kuren til punkt og prikke er:
Noen går opp i vekt i forbindelse med mens og/eller eggløsning.
Salt mat binder vann i kroppen.
Låra mine minker ikke de heller....!!!!!!!!!!!
Rompa minka 4 cm denne uka...:P jeez lissom..vil heller ha tynnere lår!!!!!!!!!!!!!!
Hahaha! Godt å høre vi er flere! :p
Jeg har mye å ta av både på rupe og lår, men kanskje det kommer etter hvert, og at det stopper litt opp rundt magen?
HÅPER DET! :P
Har stor nokk rumpe som det er, om ikke alt annet enn den skal krympe liksom..kommer til å se ut som om jeg har ENDA MER junk in the trunk! :S
Hahaha! Godt å høre vi er flere! :p
Jeg har mye å ta av både på rupe og lår, men kanskje det kommer etter hvert, og at det stopper litt opp rundt magen?
HÅPER DET! :P
Har stor nokk rumpe som det er, om ikke alt annet enn den skal krympe liksom..kommer til å se ut som om jeg har ENDA MER junk in the trunk! :S
Mjæ, magen har gått ned 5 kg den og;) den som er værst! rompa vil jeg egentlig ha:D
Mjæ, magen har gått ned 5 kg den og;) den som er værst! rompa vil jeg egentlig ha:D
Hehe, ja, vi er forskjellig laga! :)
Jeg trenger å krympe over alt...bortsett fra puppene....de kommer vel til å bli som gamle sokker med tennisballer i til slutt... Huff :S
Jeg trenger å krympe over alt...bortsett fra puppene....de kommer vel til å bli som gamle sokker med tennisballer i til slutt... Huff :S
Mja om mine blir det så erre silikon som gjelder;)
Tror ikke jeg går så fort ned i vekt at dem blir stygge..håper ikke det..
Veier du mye? om jeg får spørre?:) og hvor mye skal du ned?
Mja om mine blir det så erre silikon som gjelder;)
Tror ikke jeg går så fort ned i vekt at dem blir stygge..håper ikke det..
Veier du mye? om jeg får spørre?:) og hvor mye skal du ned?
Hehe, nesten litt ekkelt å bli spurt om det, men jeg kan godt svare ja! :)
Jeg veier 104 kg. Ska i første omgang ned 30 kg og kjenne litt på hvordan jeg trives der. Meget mulig, hvis jeg greier dette, at jeg vil ned mer når jeg kommer dit...husker ikke hvordan det var å veie 75 kg...husker ikke når det var heller...
Har prøvd mye forskjellig, til ingen nytte, desverre. Har trua på dette da! :)
Jeg har startvekt på 107 kg. gikk ned til 97 med kickboxing, så har jeg gått fra 94-100 opp og ned...Så når jeg startet på ketolyse var jeg på 101....Nå veier jeg 93,7 :D Snart 8 kg unna!!!! wuhu...eller en total på 12 :)
Jeg har alltid vært stor..husker ikke åssen det var å veie 70...tror jeg brukte 38 i bukser da:P
Jeg har egentlig ingen kommentar annet enn at jeg lo høyt da jeg leste dette! :-)
cec xxx.
Jeg har egentlig ingen kommentar annet enn at jeg lo høyt da jeg leste dette! :-)
cec xxx.
Hehe, vet ikke annet enn at jeg må ta det med humør..er selvfølgelig ikke noe artig, men sånn er det. Vinner jeg i lotto, eller får igjen mye "på skatti, da blir det silikooon i tatti"! :)
Jeg har startvekt på 107 kg. gikk ned til 97 med kickboxing, så har jeg gått fra 94-100 opp og ned...Så når jeg startet på ketolyse var jeg på 101....Nå veier jeg 93,7 :D Snart 8 kg unna!!!! wuhu...eller en total på 12 :)
Jeg har alltid vært stor..husker ikke åssen det var å veie 70...tror jeg brukte 38 i bukser da:P
Det er jo kjempebra! :):)
Jeg har også alltid vært stor....eller har i hele mitt liv følt meg stor. Ser på bilder ti år tilbake i tid, da jeg var ungdom, så synes jeg ikke at jeg var stor i det hele tatt...skjønner ikke tankegangen min da... Menmen..nå er jeg over 100 kg, så nå ER jeg stor og har vært her lenge. Gleder meg til lettere tider! ;)
grotingeling
17-06-10, 00:00
Hos legen.......
I dag var tiden inne for en status-sjekk hos legen, og dermed også finne ut nøyaktig status på kroppens tilstand :rolleyes:
De harde fakta er:
0 total vektreduksjon
+ 300g muskler
+ 1 kg vann
Så totalvekta var opp 1,3 kg siden forrige besøk som var rett etter påske, noen jeg faktisk er veldig førnøyd med.
Den gangen hadde jeg absolutt laveste notering på vekten med 86.5kg, og nå er jeg altså på 87.8kg.
Not bad :cool: med tanke på at jeg ved oppstart på ketolyse 1.juni var 89.9kg :o
Vi diskuterte også videre framdrift, og jeg har full støtte for mitt valg om å avslutte eurodietten og heller satse på ketolyse.
Hun er imidlertid tydelig på at jeg må trappe ned på stressfaktorene i hverdagen, de bremser veldig vektnedgangen min og er ikke positiv på noen som helst måte
Nye blodprøver skal tas i august, men allerede nå skal jeg starte å ta B12-tilskudd igjen pga at symptomene er tilbake.
Alt i alt en meget positiv opplevelse (liker hun legen veldig godt), og jeg fikk en del tips i forhold til ferieturen i europa - 3 arbeidsdager igjen :D
Ketonene går ut gjennom munnen, ble kvalm av min ånde selv istarten, heldigvis har dette gått over!!!
Kjøp fribol på apoteket, er mye karbo i tyggis.......
hvor lenge har du holdt på med ketolyse? jeg er i uke 3 og det er nesten ikke ånde igjen:)
Jeg er på dag 8. Håper ånden forsvinner, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre. På den andre siden, kanskje det er et positivt tegn, at det skjer NOE selv om ikke vekten går voldsomt mye ned?
Nå har jeg pakket og er klar til å reise i morgen tidlig. Har pakket noen bokser med tunfisk, litt nøtter (hvis det er krise) og noe mørkt rugbrød (ved enda større kriser... :-)) Uansett bedre å ta en halv rugbrødskive enn noe jeg ihvertfall ikke skal ha. De første dagene spiste jeg faktisk en hel sånn skive (tynne mursteinskiver) fordelt utover dagen. Har hendt jeg har tatt 1/4 skive innimellom og. Har, som sagt, tenkt å "raide" de engelske butikkene etter lavkarbo mat. Har en liten koffert inni den store slik at jeg har mye plass! :-)
cec xxx.
Hehe, vet ikke annet enn at jeg må ta det med humør..er selvfølgelig ikke noe artig, men sånn er det. Vinner jeg i lotto, eller får igjen mye "på skatti, da blir det silikooon i tatti"! :)
Kom på noe... Da jeg var 17 var jeg i syden med min kjære. Vi var på vei opp fra vannet og mot oss kom det en gammel dame. Se det for deg: Brun og skrukkete som en rosin, toppløs og pupper som hang ned på knærene. Jeg tuller ikke når jeg sier at det var like før hun sparket i de med knærene! Må ha gjort et voldsomt inntrykk for selv mannen min, som aldri husker noe, husker dette! Haha, sorry, ikke for å skremme deg, men.... Du begynte! :-)
Klem
asså jeg har helt motsatt problem der jeg med rumpe og lår, hehe for de er tynne ;p så jeg må ikke gå ned noe i rumpa heheh ;p ser jo ut som en mellomting av en gorilla og ett spisestuebord..! hehe ;p
satse på det passer litt bedre sammen når non kilo er borte ;D
har foresten ånden til en gorilla å ;p så ja der er vi tydligvis fler ;P
Det er jo kjempebra! :):)
Jeg har også alltid vært stor....eller har i hele mitt liv følt meg stor. Ser på bilder ti år tilbake i tid, da jeg var ungdom, så synes jeg ikke at jeg var stor i det hele tatt...skjønner ikke tankegangen min da... Menmen..nå er jeg over 100 kg, så nå ER jeg stor og har vært her lenge. Gleder meg til lettere tider! ;)
Jaaa lekre er vi og lekrere skal vi bli:D
asså jeg har helt motsatt problem der jeg med rumpe og lår, hehe for de er tynne ;p så jeg må ikke gå ned noe i rumpa heheh ;p ser jo ut som en mellomting av en gorilla og ett spisestuebord..! hehe ;p
Sånn er det bare dessverre, forskjellig kroppfasong er jo grunnen til dette..Noen legger på seg på overkroppen og noen på magen, noen bare på rompe lår..lagt på meg over alt jeg..så tar ganske lang tid før du ser resulatater!!!! skal jo ha vekk litt over alt...
Startet på maitråden, men går over å skrive på juni nå. Ser lite resultat i uke 4. Litt skuffet, men slik kan det jo være for mange har jeg forstått. Vil fortsette jevnt og trutt videre. Lykke til dere andre med!:)
Ferskingen
17-06-10, 09:44
Startet på ketolyse for et par uker siden, men glemte å både veie/måle meg - i tillegg til at jeg tror har vært i en mellomting av ketolyse/lavkarbo :eek: Så jeg tok dagen i går som den første dagen i ny kur... I den forbindelse lurer jeg på: Hva er best? South Beach dietten eller Andersens ketolysekur? Noen som har erfaring med begge?
Ser ellers at andre plages med det samme som meg selv - en ånde som kan ta drepen på de fleste.. ;) Var spesielt morsomt da min datter sto på butikken og sa med høy stemme: "Mamma IKKE pust på meg!! Du har den verste ånden EVER!!" Unødvendig å si at hvis det hadde vært et hull i gulvet, så hadde jeg kravlet meg ned dit :D
Håper det ikke går lang tid før den forsvinner....
Prøver også MCT-olje for å se om det setter fart på forbrenningen. Noen som har erfaringer med den?
Mye spørsmål - men sånn er det når man er fersking i faget ;)
arnakristin
17-06-10, 10:12
Startet på ketolyse for et par uker siden, men glemte å både veie/måle meg - i tillegg til at jeg tror har vært i en mellomting av ketolyse/lavkarbo :eek: Så jeg tok dagen i går som den første dagen i ny kur... I den forbindelse lurer jeg på: Hva er best? South Beach dietten eller Andersens ketolysekur? Noen som har erfaring med begge?
Ser ellers at andre plages med det samme som meg selv - en ånde som kan ta drepen på de fleste.. ;) Var spesielt morsomt da min datter sto på butikken og sa med høy stemme: "Mamma IKKE pust på meg!! Du har den verste ånden EVER!!" Unødvendig å si at hvis det hadde vært et hull i gulvet, så hadde jeg kravlet meg ned dit :D
Håper det ikke går lang tid før den forsvinner....
Prøver også MCT-olje for å se om det setter fart på forbrenningen. Noen som har erfaringer med den?
Mye spørsmål - men sånn er det når man er fersking i faget ;)
Hei,
Først vil jeg bare nevne at ketolyse hører inn under paraplybetegnelsen lavkarbo. Vil anbefale deg å lese deg opp på de ulike lavkarbo retningene og finne ut hva som passer for deg, noen trives med å være i ketose andre ikke. Her finner du mer informasjon om de ulike lavkarbo retningene. http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6 (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6)
”Den” ånden er en tydelig indikasjon på at du er i ketose og for de fleste så går den over etter hvert.
Jeg har prøvd MCT olje men synes ikke det var mye til hjelp, men for mange er den et fint supplement for å få i seg nok fett i løpet av dagen.
Kom på noe... Da jeg var 17 var jeg i syden med min kjære. Vi var på vei opp fra vannet og mot oss kom det en gammel dame. Se det for deg: Brun og skrukkete som en rosin, toppløs og pupper som hang ned på knærene. Jeg tuller ikke når jeg sier at det var like før hun sparket i de med knærene! Må ha gjort et voldsomt inntrykk for selv mannen min, som aldri husker noe, husker dette! Haha, sorry, ikke for å skremme deg, men.... Du begynte! :-)
Klem
Hahaha! jeg ser det for meg ja! Hehe! Men jeg ser for meg at dette er litt vanligere for den eldre garde!? :P Blir mine sånn i en alder av 25 så kommer jeg til å gjøre noe med de altså!! :P Adder de til listen! :P Må vel få fjerna overflødig hud på magen også, HVIS jeg klarer dette! :)
Haha, da tror jeg overkroppen min og unerkroppen din hadde passa sammen...jeg ser helt feil laga ut. Har lovehandels, og derifra og ned er alt mye større ut...ser ut som to helt forskjellige kropper.. Men om handelsene kyrymper sånn at det ser ut som den store rompa hører til resten om ikke annet, så er vel det bedre. :)
Hei og hå fra flyplassen!
Dette er den desidert beste dlankekuren jeg har vært på! Måtte ha noe kjapp mat på flyplassen. Mannen foreslo pølse i brød. "Ja takk," sa jeg og tok kun pølse m. Bacon. Masse fett.., skikkelig god slankemat! :-) i tillegg hadde jeg et kokt egg, så da var lunsjen i boks! Deeeeeiliiiig og så enkelt! Love it! Fant forresten noen kokos-godter her m. Lite kh. Kun 3 kh. Pr. Enhet (ca. 30 pr 100g) Ikke akkurat perfekt, men sikkert greit å ha om man bare MÅ. Bedre enn sjokolade og jeg tror jeg kan klare meg med en halv enhet, då da blir det bare 1,5. :-) jeg kjøpte de, mannen har smakt, men ikke jeg! Hehe, har skapene fulle av bacongull (? Det lovlige ihvertfall) og mørsk sjokolade, men har ikke hatt noe behov! :-)
cec xxx.
Startet på maitråden, men går over å skrive på juni nå. Ser lite resultat i uke 4. Litt skuffet, men slik kan det jo være for mange har jeg forstått. Vil fortsette jevnt og trutt videre. Lykke til dere andre med!:)
Jeg er godt ut i andre uke å har STARTA med dårlige reultater lik -nesten 1 kg, på vekta...
MEN Cm forsvinner så fort at jeg tror nesten ikke det jeg ser på målebåndet! :) JIPPIII!
Det er til stor hjelp for motivasjonen! :)
Foreslår å måle cm for ALLE!!! En dag vil vekta stagnere litt, selv om man er i ketose, og da er det til stooor hjelp å se at ting skjer likevel! :)
Hahaha! jeg ser det for meg ja! Hehe! Men jeg ser for meg at dette er litt vanligere for den eldre garde!? :P Blir mine sånn i en alder av 25 så kommer jeg til å gjøre noe med de altså!! :P Adder de til listen! :P Må vel få fjerna overflødig hud på magen også, HVIS jeg klarer dette! :)
Haha, folk må tro jeg er sprø her jeg sitter og ler høyt gir meg selv! :-) Og ja, jeg regner ikke med at du vil få slike pupper nå, og hvis du får det får vi starte en innsamlingsaksjon! :-D
klem
Prøv å ta en titt på denna tråden, der finner du tabeller http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34431
Ellers er det mange som bare leser etiketter, og det funker bra når man er inne i det.
Takker for svar! =)
Jeg får prøve meg litt frem. Jeg hadde uansett fullt utslag på ketose-strixsen, det må jo bety at jeg gjør ting riktig?
Foreløpig følger jeg oppskrifter etter "de beste GI-oppskriftenes" 14 dagers "kom i gang-meny". Så jeg regner med at jeg holder meg på riktig antall karber. Jeg har ikke komt helt inn i dette med å telle, og vet ikke helt om jeg er så keen på det. Er redd jeg blir litt "hysterisk". Ble litt overfokusert på kcal når jeg var på vektklubben en periode, og det skremte meg litt. Leser jo på etiketten før jeg spiser og sørger for at alt har et lavt innhold av karbohydrater.
Rettelse: Jeg veier nå 102 kg! :) Starta på 105, så da har jeg gått ned 3 kg. ÅÅÅÅ, som jeg gleder meg til å være under 100!!! :D
Rettelse: Jeg veier nå 102 kg! :) Starta på 105, så da har jeg gått ned 3 kg. ÅÅÅÅ, som jeg gleder meg til å være under 100!!! :D
Og det er ikke lenge til!! =) Du er god! =)
Dette er kanskje et litt intimt/personlig spørsmål, men må spørre likevel. :rodme:
Er liksom ikke så mange andre jeg føler jeg kan spørre om dette.
Mitt "problem" er at jeg ikke går på do. (ikke for å tisse altså, det gjør jeg mange ganger daglig :_plystre: )
Har ikke vært på flere dager nå. Er det normalt?
Dette er kanskje et litt intimt/personlig spørsmål, men må spørre likevel. :rodme:
Mitt "problem" er at jeg ikke går på do. (ikke for å tisse altså, det gjør jeg mange ganger daglig :_plystre: )
Jeg vet ikke så mye om akkurat det, annet enn at mamma ble bedre i magen en godt stund, etter at hun starta med lavkarbo, men så ble ble det plutselig tregt igjen....Jeg har motsatt problem...jeg ble også bedre, men to ganger av de tre siste dagene har det blitt helt rennende...(blir nesten litt rød når jeg sitter å skriver her) Det ble så ille at jeg måtte bare løpe altså...skikkelig ekkelt...hadde gått rett i buksa om jeg ikke hadde knipt igjen med alt jeg hadde... :S
Og det er ikke lenge til!! =) Du er god! =)
Takk! :)
Endelig skjer det noe! :)
Jeg har og samme tingen..må ikke like ofte på do lengre:eek:
Bare deilig egentlig! liker ikke å tørke mæ i ræva i grunn..:rolleyes:
Haha, fantastisk!=)
Jeg har det også sånn. Magen jobber litt treigere. Tror det er vanlig med forstoppelse når man går på lavkarbo. Det sa hvertfall dama i helsekostbutikken. Med de har noe greier der som skal hjelpe. Vi får jo ikke så mye fiber i oss lengre, som vi gjorde gjennom brødet. Så hvis det blir helt ille så finnes der fibertilskudd o.l. som kan hjelpe=)
Jau, :) ....
AAAOOO, ser på bakeprogram..det var den LEKRESTE ostekaka ever.....
Stekt i ovn, med kjeksbunn og blåbær og ost....den må jeg prøve å lage på et ketolysevis..Noen som er interessert i at jeg skal prøve???
TrillTrall
17-06-10, 15:59
Hei!
Jeg startet på mandag og blir gjerne med på Junistarterne. Første gang jeg prøver dette, men i forhold til hva som kan spises og ikke, føler jeg at dette er meg. :D
Jeg var tilbake til karbo en stund, men hoppet tilbake til lavkarbo igjen, det er så mye digg mat her! :) Kjekt å passe vekta og spise laks med rømmesaus til middag... :D
Jau, :) ....
AAAOOO, ser på bakeprogram..det var den LEKRESTE ostekaka ever.....
Stekt i ovn, med kjeksbunn og blåbær og ost....den må jeg prøve å lage på et ketolysevis..Noen som er interessert i at jeg skal prøve???
Ja det må du prøve! :)
Du kan bytte ut kjeksa med nøttebunn! Jeg prøvde knuste mandler og smør ut i fra ei oppskrift her inne, men synes det ble litt for mye smørsmak! Det skal gå an å blande nøtter med egg og litt forskjellig ogå steike den..kan være det finnes en sånn oppskrift her inne. :) Jeg skal prøve det neste gang iallfall! :)
Ja det må du prøve! :)
Du kan bytte ut kjeksa med nøttebunn! Jeg prøvde knuste mandler og smør ut i fra ei oppskrift her inne, men synes det ble litt for mye smørsmak! Det skal gå an å blande nøtter med egg og litt forskjellig ogå steike den..kan være det finnes en sånn oppskrift her inne. :) Jeg skal prøve det neste gang iallfall! :)
Da skal jeg gjøre det vd neste anledning! Nå lager jeg solsikkebrød, bare jeg bruker gresskarkjerner.Det ser knallgodt ut. har puttet litt ekstra ting oppi, bla: Olje, oliven, kruskrakli og div krydder. Oliven på toppen såklart!...Laga dobbel røre og, så det blir nok brød fremover! Bilder kommer:D:D
hehe
savner det ikke jeg heller altså, men synes bare det var litt rart.
Jeg får vel vente noen dager og se hva som skjer. Og skjer det ingen ting, løper jeg på apoteket. (hvis jeg tør :rodme: )
Da skal jeg gjøre det vd neste anledning! Nå lager jeg solsikkebrød, bare jeg bruker gresskarkjerner.Det ser knallgodt ut. har puttet litt ekstra ting oppi, bla: Olje, oliven, kruskrakli og div krydder. Oliven på toppen såklart!...Laga dobbel røre og, så det blir nok brød fremover! Bilder kommer:D:D
Jaa! :) Og oppskrift! :D
TrillTrall
17-06-10, 17:17
Jeg har blitt mye bedre i magen på moderat lavkarbo jeg. :) Tidligere var jeg ofte hard i magen og plaget med luft - nå er det veldig lite luft og avføringen er så myk og fin atte. :cool:
Nammis brød!!!
Tror igrunn oppskriften er Nannahs!! Link : Solsikkebrød (http://lchf-bloggen.blogspot.com/2010/01/solsikkebrd.html)
Min egen måte å gjøre det på:
6 egg
125g kremost
1/2 dl melk/fløte
220g finmalte gresskarkjerner
2 ss fiberhusk
1 klype kruskrakli
2 ts bakepulver
Litt olje, chilikrydder, paprikakrydder (velg smaker selv)
Rør alt sammen
Så finkuttet jeg oliven å hadde på toppen !! NAM
litt salt i røra og gjerne havsalt på toppen!
Jeg bruker det i en langpanne, moser det utover til ønsket høyde, steker i ovnen på 175 grader i 25 minutt ca. (kommer ann på høyde)
YUM!
I følge frøa jeg kjøpte er det lavere karber enn det som står i matvaretabellen! YAY! Nå ble jeg glad:D Ca 2 karber pr skive, kommer såklart ann på hvor store skiver du lager da. Dette er det beste jeg vet!
Fototid:
http://berggrens.files.wordpress.com/2010/06/majabrc3b8d.jpg
http://berggrens.files.wordpress.com/2010/06/nammis.jpg
Litt uklart da jeg måtte bruke mobil, haha vitaminer i bakrunnen:rolleyes::rolleyes:
Går fint ann å bruke til pizzabunn og tror jeg:) Bare halvsteke den først!
Benedictee
17-06-10, 20:39
Hva er fiberhusk og kliskrakliheisann?
Fiberhusk får du kjøpt på helsekost:) og kruskrakli får du kjøpt for 8 kr på rema:D er mye da, så varer lenge lenge:)
Hvis du skal begynne å bake så får du det meste på helsekost..jeg har kjøpt meg dette:
Helsekost
Johanneskjernebrødmel
fiberhusk
solsikkekjerner
gresskarkjerner
Meny
Ketolyse bakemix
Multivitaminer
Dem selger og ketolyse bøker og stix.
Har egen hylle for masse produkter.
Rema
Kruskrakeli
mandler
osv
:)
Fiberhusk får du kjøpt på helsekost:) og kruskrakli får du kjøpt for 8 kr på rema:D er mye da, så varer lenge lenge:)
Hvis du skal begynne å bake så får du det meste på helsekost..jeg har kjøpt meg dette:
Helsekost
Johanneskjernebrødmel
fiberhusk
solsikkekjerner
gresskarkjerner
Meny
Ketolyse bakemix
Multivitaminer
Dem selger og ketolyse bøker og stix.
Har egen hylle for masse produkter.
Rema
Kruskrakeli
mandler
osv
:)
Fiberhusk kan du også kjøpe på Ica og Ultra! 20 kr billigere der ;)
De fleste frø (linfrø, sesamfrø o.l.) kan du kjøpe på Rema og andre dagligvarebutikker :)
Ja derfor jeg sa dem har masse produkter;)
hadde alt kjøpt fiberhusk hos helsekost før jeg dro dit.
Anbefaler http://lenabeatrice.net for masse gode oppskrifter :)
Henger meg på dere jeg!
Startet på mandag 14. Ikke så mange dager enda, men hittil ser det ut at dette er noe jeg kan klare!
Velkommen skal du være! :D
V E I E D A G ! ! ! !
Vekta første uka viste en nedgang på 2,5 kg. Og minus 4 cm rundt magen (målte kun den).:) Kommer til å måle flere steder imorgentilig.
Stixen viser noe mellom lys og mørk lilla, men denne første uka har jeg nok ikke vert flink nok med maten pga hektisk jobbing og lange dager.
Men er tross alt fornøyd.
Kan jo ta noen av forandringene jeg har merka denne første uka.
-Sjokoladesuget (som har vert uutholdelig før) er borte, rart men herlig.
-Svetter lettere.
-Går ikke på do oftere enn før, men det kommer MYE mer når jeg først går.
-Har mye mer energi og tiltakslysten.
Har også vert gjennom den svimmelheten og den lette hodepinen mange har dem første dagene men det er gått over.
Ellers syns jeg maten er fabelaktig å spise all den maten vi kan spise...elsker det!
Stixen viser noe mellom lys og mørk lilla, men denne første uka har jeg nok ikke vert flink nok med maten pga hektisk jobbing og lange dager.
Men er tross alt fornøyd.
Husk at stixen ikke trenger å være mørk! Det er gjerne et tegn på at man ikke har drukket nok vann. Utslag er utslag. Det finnes ingen grader av ketose :)
Spiser du linfrø?? Jeg spiser endel av det, og da blir det ikke no problem her hvertfal:D Det gjør susen :cool:
Lag deg linfrøknekkebrød, det setter fart på magen.
2 ss hele linfrø
2 ss knuste linfrø
og 2-3 ss vann eller ett stort egg
Ha utover ett bakepapir og sett i mikroen på full guffe i 3-5 min. Knallgodt med ost:D;)
Ett glass rødvin hjelper også veldig på magen, synes jeg. I dag skal jeg ta en øl før senga, har nemlig spist så lite karber at det er lov. Juhuuu.
Jeg har blitt mye bedre i magen på moderat lavkarbo jeg. :) Tidligere var jeg ofte hard i magen og plaget med luft - nå er det veldig lite luft og avføringen er så myk og fin atte. :cool:
Hva mener du med "moderat", TrillTrall?
Har du økt karbohydratene, eller gjør du som jeg, spiser mindre grønnsaker? :rolleyes:
Anbefaler http://lenabeatrice.net for masse gode oppskrifter :)
Enig med deg, tmaria. Titter stadig på hennes sider, og der er det virkelig forandringer på den dama. :D Gerd også har masse lekre oppskrifter og har hatt ett makaløst resultat. :)
tror jeg må prøve linfrø.
Tusen takk for gode råd. :D
lenabeatrice.net har redda mange middager her i huset :) kjempe fin side men utrolig mye godt så ja, sterke anbefalninger herfra også :)
Hjelpes:eek: -7 kg siden jeg startet for 14 dager siden....:heia:
WOW!! Gratulerer!! :D
Det er fantastisk! :)
Målte rompa i går, bare for å se om no skjer der bak, og joda, nå har den begynt å kympe litt! JIPPIIII!!!! Gadd ikke se mer nøye på det så gleder med til måle og veiedag på søndag! :) Mulig veiedag blir mandag siden jeg veier meg på morningene nå, og vi skal være borte i helga.
:heia: Gratulerer!
Idag viser vekta ned 2,2 kg :heia: Er godt fornøyd med det siden mandag. Min skikkelige veie dag er ikke før på mandag, er veldig spent på helga, for skal på leir i helga, og får servert mat.....:rolleyes: Tror jeg skal lage opp en stor salat og lure meg litt plass i kjøleskapet. Veit jo aldri hva som blir servert.
Men føler meg litt teit nå jeg spiser noe helt annet enn alle de andre..:rolleyes::o
Ja ja, er vel bare noe jeg må komme over.:cool:
Wow! Ned over 7 kilo på 14 dager, det er jo helt fantastisk! Gratulerer!
Hmmmm .... Det er nok ikke så lett å spise lavkarbo på reise, ihvertfall ikke uten litt planlegging. Altså i går spiste jeg en pølse og et egg kl. 12. Trodde jeg skulle klare å få stukket innom en butikk, for å kjøpe litt ost, på Schipool, men flyet var forsinket inn, så vi måtte løpe til neste fly. Med det resultatet st jeg måtte spise den andre halvdelen (den første gikk ned på første flytur) av mursteinskiven min og en haug med mangler. Var fortsatt sulten og spiste derfor 2,5 tuc kjeks, m til sammen ca 6 kh. Da vi kom til flyplassen kjøpte jeg meg en liten ost og en pakke kyllingskinke. Var i himmelen! :-) middagen ble en biffsalat uten ris, nesten uten salat og litt biff. Altså, sikkert egentlig rissalat, som jeg ba om å ikke få. :-) glad jeg hadde spist ost og kyllingskinke!
Ellers har jeg ikke skjeiet ut med annet enn cola light, og det skal jeg jammen meg unne meg når jeg er på ferie, til det tyter ut av ørene! :-)
Ferieklem
Pingunn: gratulerer med minus 2,2!
Jeg har ikke spist ute med andre enda, men vi skal på helgetur med et vennepar dag. Og ja, jeg skjønner hva du mener med st du føler deg teit ved å spise noe helt annet. Det blir liksom voldsomt sært! Jeg skal prøve å ikke lage noe oppstyr, rett og slett spise litt før vi går og så bare bestille det kjøttet jeg vil ha og så la poteten/risen ligge igjen, ev. Spørre om å få salat istedetfor. Godt tips, ta med deg noe hermetikk og noen plastgafler , så har du noe du kan spise raskt, uten tilberedning og uten at det må ligge kaldt. Det eneste jeg kommer på er tunfisk, men tar gjerne imot andre tips!
God tur-klem
Hei! Hiver meg på her jeg :)
Mannen min og jeg begynte på ketolyse-kuren 1 juni og stortrives med dette kostholdet. Vi skal begge ned ca 10-15 kg. Etter de to første ukene har vi gått ned 3 kg hver og er strålende fornøyd med det :)
Men en ting jeg lurer på om noen kan svare meg på er;
Jeg har hele tiden fått rosa/lilla utslag på stixen, mens mannen min hele tiden har ligget "på kanten". Han er innafor på "skalaen" men bare såvidt. I går kveld var det plutselig ingen farge på stixsen hans. Hva skyldes dette? Vi spiser det samme. Er det mulig at han får i seg for lite karber? Skjønner ikke helt dette jeg.....
arnakristin
18-06-10, 10:16
Hei! Hiver meg på her jeg :)
Mannen min og jeg begynte på ketolyse-kuren 1 juni og stortrives med dette kostholdet. Vi skal begge ned ca 10-15 kg. Etter de to første ukene har vi gått ned 3 kg hver og er strålende fornøyd med det :)
Men en ting jeg lurer på om noen kan svare meg på er;
Jeg har hele tiden fått rosa/lilla utslag på stixen, mens mannen min hele tiden har ligget "på kanten". Han er innafor på "skalaen" men bare såvidt. I går kveld var det plutselig ingen farge på stixsen hans. Hva skyldes dette? Vi spiser det samme. Er det mulig at han får i seg for lite karber? Skjønner ikke helt dette jeg.....
Hei,
Det finnes ikke grader av ketose, utslag er utslag. Mørk farge kan være en indikasjon på at man drikker for lite vann. I tillegg er det viktig at testen tas på kvelden minst 2 timer etter siste måltid..
Må forresten også si, at jeg det har vært skikkelig morro å lese denne tråden :) Både pga av alle de gode resultatene, og ikke minst mye MYE god humor :) Stå på alle dere skjønne mennesker:heia:
Hei,
Det finnes ikke grader av ketose, utslag er utslag. Mørk farge kan være en indikasjon på at man drikker for lite vann. I tillegg er det viktig at testen tas på kvelden minst 2 timer etter siste måltid..
Takk for svar :) Vi har alltid testa på kvelden. Skjønner at utslag er utslag, men bør han "bekymre" seg når det plutselig ikke er utslag? Hvis dette fortsetter og han fortsetter å gå ned i vekt/mål så er det vel ikke noe å bry seg om?
Vi har brukt stixene som motivasjon også, men kanskje det bare dumt...
Har noen noen gode tips ang hvitvin med litt sukker???
Jeg er ikke så glad i rødvin, og liker best søt vin...det går jo IKKE nå! :p
En vin man kan sitte ute å nyte på verandaen!!
Haster litt! :p
Takk for svar :) Vi har alltid testa på kvelden. Skjønner at utslag er utslag, men bør han "bekymre" seg når det plutselig ikke er utslag? Hvis dette fortsetter og han fortsetter å gå ned i vekt/mål så er det vel ikke noe å bry seg om?
Jeg tror det er sånn at når det ikke er utslag, så er han ikke i ketose, men på lavkarbo kan man gå ned mye i vekt, også uten å være i ketose, så om han fremdeles går ned, så funker det tydeligvis for han å ligge litt over ketose"grensa". :)
Stixen er vel fin motivasjon det! :) Ha nettopp kjøpt jeg også, og synes det er gøy å sjekke innimellom! :)
(Må bare få nevne her med det sammen at jeg tror ketosegrensa til min kjære samboer er ganske høy! Han var på middag med jobben og var flink under middagen, men da desserten kom på bordet, SJOKOLADESUFFLÉ!! Så sprakk han! Tror du ikke han var i ketose alikevel kvelden etter??? Er bombesikker på at det ALDRI hadde gått med meg) :P
Har noen noen gode tips ang hvitvin med litt sukker???
Jeg er ikke så glad i rødvin, og liker best søt vin...det går jo IKKE nå! :p
En vin man kan sitte ute å nyte på verandaen!!
Haster litt! :p
Bersan Saint-Bris Sauvignon 2008/2009 Denne er frisk, litt søt og veldig god :) Koster ca 120 kr, og har bare 1 gram sukker på literen :) Anbefales!
Var på vekta i dag og jeg har gått OPP en halv kilo de siste to dagene. Jeg vet at jeg ikke skal veie meg hver dag, men nå i starten synes jeg det er greit å følge med.
Hvorfor har jeg gått OPP???
Det jeg spiste i går:
Frokost: 3 speilegg, stekt i smør og mayones
Lunch: 2 speilegg, stekt i smør og mayones
middag: 150g kjøttdeig, bittelitt tacopulver og tacosaus, salat og agurk
Hva tror dere kloke mennesker?
hvor er grønnsakene??? alt for lite karber i salat og agurk, det er jo bare vann!! det er jo såvidt karbohydrater i hele dagen din sammenlagt.....
Karber må man ha:)
arnakristin
18-06-10, 11:10
Hei,
Det er bare for høyt kh inntaket som kan få deg ut av ketose. Dersom man drikker mye vann vil man få svakere enn om man drikker lite vann på samme mengde kh. Noen får for eksempel ikke utslag etter trening, noe som er helt normalt. Enkelte av oss damene får for eksempel ikke utslag under mens. Så lenge han går ned i vekt så vil jeg ikke bruke tida på noen bekymringer…
De aller, aller fleste tåler mer enn 25 kh og fortsatt være i ketose, noen her inne er i ketose i opp til inntak på 50 kh pr dag.
Skjønner det er motiverende med stiksen men det er helt unødvendig å bruke hver dag. En annen ting er jo at ketose ikke er ensbetydende med vektnedgang…
Jeg startet 1.juni. Men så var det en bursdagsfeiring der vi drakk alkohol. Kun sprit og sukkerfritt, men ALT stoppa opp i 6 dager!!! Ikke å anbefale..
Bersan Saint-Bris Sauvignon 2008/2009 Denne er frisk, litt søt og veldig god :) Koster ca 120 kr, og har bare 1 gram sukker på literen :) Anbefales!
Og denne er et litt billigere alternativ; Paxis Arinto 2009 Koster 88 kr og har 2,40g på literen.
Jeg startet 1.juni. Men så var det en bursdagsfeiring der vi drakk alkohol. Kun sprit og sukkerfritt, men ALT stoppa opp i 6 dager!!! Ikke å anbefale..
Mulig dette med sprit er litt individuelt? Jeg har ikke hatt dette problemet. Men jeg passa på at det gikk et par timer etter mat før jeg begynte å drikke. Leste et sted at det var lurt :)
Var på vekta i dag og jeg har gått OPP en halv kilo de siste to dagene. Jeg vet at jeg ikke skal veie meg hver dag, men nå i starten synes jeg det er greit å følge med.
Hvorfor har jeg gått OPP???
Det jeg spiste i går:
Frokost: 3 speilegg, stekt i smør og mayones
Lunch: 2 speilegg, stekt i smør og mayones
middag: 150g kjøttdeig, bittelitt tacopulver og tacosaus, salat og agurk
Hva tror dere kloke mennesker?
Altfor lite grønnsaker og karbo :)
Du bør ligge på 15-20 gram karbo hver dag..
Gratulerer!! :D
Takk for tipset! :):)
Og denne er et litt billigere alternativ; Paxis Arinto 2009 Koster 88 kr og har 2,40g på literen.
Takk for tipset til deg også! Skal se på vårt lille pol hva de har! :)
Mulig dette med sprit er litt individuelt? Jeg har ikke hatt dette problemet. Men jeg passa på at det gikk et par timer etter mat før jeg begynte å drikke. Leste et sted at det var lurt :)
Kan godt hende det, men det frister ikke å kaste bort no mere tid for meg iallefall...
Kan godt hende det, men det frister ikke å kaste bort no mere tid for meg iallefall...
Det skjønner jeg godt! Jeg kommer nok til å holde meg helt unna alkohol nå i starten.
Det skjønner jeg godt! Jeg kommer nok til å holde meg helt unna alkohol nå i starten.
Sikkert lurt. Når jeg leste litt mer i boka, så jeg jo at man helst skulle holde seg unna alkohol de 4 første ukene..;). Men alle gjør som de ønsker, jeg ønsker ikke å "trekke" ut tia :)
arnakristin
18-06-10, 15:22
Hei,
Vedrørende alkohol…
Mange stopper opp eller også kan gå litt opp etter inntak av alkohol. Dette er fordi kroppen prioriterer å kvitte seg med alkoholen i kroppen fremfor fettforbrenning.
De aller fleste tåler mindre alkohol når de er i ketose, noen sier de blir dårligere enn normalt mens andre igjen ikke har tømmermenn dagen der på.
Jeg må finne en ny middag favoritt.....:confused:
For 2 år siden gikk det mye i fløtegratinert brokoli med kjøtt.
Var så enkelt å lage.:cool: Lagde det til middag idag, og merket fort at jeg var sykt lei av det.
Er også lei av linfrø brødet (lollypoppbrød) :rolleyes: Noen som har testet ut brødet på www.spisdegslank.no (http://www.spisdegslank.no) ?? Hvordan er det? mye karb?? Er sykt dyrt da...:(
Nei til uka må jeg leite rundt i oppskrifter, og finne noe snadder :D
Snart bærer det av sted på leir, har pakket med meg litt mat itilfelle, har ikke lyst til å sprekke nå. ;) Skal ikke skal ikk skal ikke
Ha en super helg alle sammen. Kos dere med måte :rolleyes:
Tidl. medlem
18-06-10, 16:04
Akkurat tatt ut de nystekte "brødene" mine ut fra ovnen. De lukter kjempegodt og hele fam. spiser dem nu. Blir mett av 1 skive..så de rommer litt:)
I ovnen står kjøttedeig,brokkoli, løk og litt fløte som skal stå ei stund, ha ost over til slutt . Ja det blir nok mat for mons kan jeg tenke meg..Vi holder på med den 5 dagen så jeg leser oppskrifter så det suser.)Var nettopp innom noe her som ramset opp alt det en trengte i matveien så nå er jeg litt sikrere på hva jeg skal handle. Blir jo reine husmora igjen på denne kuren:) Vet ikke om jeg har gått ned noe enda men det får vi se på søndag.God held til dere alle:)og takk for all hjelp som finnes her.
heia og god helg ja:) Sååå godissyyyyyyk:(
sukk, noen som har brownies oppskrift?
heia og god helg ja:) Sååå godissyyyyyyk:(
sukk, noen som har brownies oppskrift?
Jeg mener jeg har sett noen her ja... Søkt i oppskrifter?
Jeg er heldigvis ikke så sukkersugen som jeg var før, men jeg sto leeeenge på helsekosten med en pose 100 %sjokolade og lurte på om jeg kunne gjøre den sukkerfri på ordentlig. Må forskes mere på. Det sto ikkeno på pakken annet enn at det var 100%kakao. Men det kan jo være karber i alikevel for alt jeg vet. Om ikke annet kan jeg vel kanskje blande den i cocosa og få karbefri sjokoladegodis da? Noen som har sett de der?
Gratulerer!
Så flink du har vært:)
blææh, jeg er såå oppblåst å venter snart TR...veier jo 2 kg mer i dag enn i morrest:P
blææh, jeg er såå oppblåst å venter snart TR...veier jo 2 kg mer i dag enn i morrest:P
Henge meg på denne...fikk TR i dag, men har ikke veid meg da..gidder ikke heller! Nå skal jeg vente til søndag! :)
Ja, ikke finn på å vei deg !!!!
Ble deprimert...:( så deprimert at jeg kunne tenke meg å lage brownies.......................................... ..........
Buuuhuuu..
veide 92,1 i går.. å nå veide jeg 94.2 :P
meeen..håper på at den er på 92 ett eller annet på søndag...
ikke store håp men..
grotingeling
18-06-10, 20:08
Jepp - kjenner den følelsen, samme situasjon her også :cool:
Ingen veiing før på mandag for min del, og da er forhåpentligvis situasjonen normalisert:p
Jepp - kjenner den følelsen, samme situasjon her også :cool:
Ingen veiing før på mandag for min del, og da er forhåpentligvis situasjonen normalisert:p
Ja...huff..jeg klarer ikke la være..
veiehekta....:mad:
Jeg klarer heller ikke å la være å veie meg. Men håper det går over etter hvert.
Etter en "dårlig" matdag i går, har jeg tatt meg sammen i dag og spist flere karber.
Laga meg et interessant måltid her i kveld.
Blomkål og brokkoli med en halv boks rømme og tine krydderost. Mozarella på toppen og halv time i ovnen. Smakte litt merkelig, men sammen med tacokjøttdeig ble det faktisk godt.
Så nå håper jeg at jeg har fått i meg nok karber og grønnsaker ;)
Jeg vil vil vil under 90 kg før juli!!!!!! Så må trene som F...:P noen gode tips til goood trening?
Jeg er sulten, sint, deppa og har SÅÅ lyst på en brødskive med syltetøy! HJELP!
Jeg er sulten, sint, deppa og har SÅÅ lyst på en brødskive med syltetøy! HJELP!
Lage lavkarbo brød og hjemmelaget syltetøy??
Det tror jeg er lurt..å lurer på om jeg skal gjøre det i morra..
SAVNER brødskive med ost og syltetøy!
Lage lavkarbo brød og hjemmelaget syltetøy??
Det tror jeg er lurt..å lurer på om jeg skal gjøre det i morra..
SAVNER brødskive med ost og syltetøy!
Det var lurt, men jeg har lyst på det NÅ! Er stor fare for at jeg sprekker litt nå.. jeg som har vært så flink... Frister så lite med kylling og bacon i kveld. Og så har jeg ikke ingrediensene... kanskje jeg skal prøve meg på tacosalat... det frister litt...
Hvordan lager man lavkarbo brød egentlig? Jeg har jo tekninsk sett ikke sjekket om jeg har ingrediensene en gang..... :confused:
VIl du ha oppskrift????
HEEER:
Nammis brød!!!
Tror igrunn oppskriften er Nannahs!! Link : Solsikkebrød (http://lchf-bloggen.blogspot.com/2010/01/solsikkebrd.html)
Min egen måte å gjøre det på:
6 egg
125g kremost
1/2 dl melk/fløte
220g finmalte gresskarkjerner
2 ss fiberhusk
1 klype kruskrakli
2 ts bakepulver
Litt olje, chilikrydder, paprikakrydder (velg smaker selv)
Rør alt sammen
Så finkuttet jeg oliven å hadde på toppen !! NAM
litt salt i røra og gjerne havsalt på toppen!
Jeg bruker det i en langpanne, moser det utover til ønsket høyde, steker i ovnen på 175 grader i 25 minutt ca. (kommer ann på høyde)
YUM!
I følge frøa jeg kjøpte er det lavere karber enn det som står i matvaretabellen! YAY! Nå ble jeg glad:D Ca 2 karber pr skive, kommer såklart ann på hvor store skiver du lager da. Dette er det beste jeg vet!
Fototid:
http://berggrens.files.wordpress.com/2010/06/majabrc3b8d.jpg
http://berggrens.files.wordpress.com/2010/06/nammis.jpg
Heeer:) kjempegodt!
Tusen takk for oppskrift! =) Jeg har ikke halvparten av det der i hus, men jeg får lønn på mandag så da skal jeg ta turen ut og handle inn litt lavkarbo bakevarer! Så jeg skal prøve meg på den oppskriften da! =)
Det ble taco på meg i kveld, og ikke en gang lavkarbo. Jeg er så SULTEN og da styrer ikke fornuften lengre. Jeg må ha litt energi før jeg tar fatt på nedvasking av leiligheten før visning i morgen. Ja for samboer har nemlig dratt på fest uten å gjøre en eneste ting her hjemme. Og jeg har jobbehelg, så da blir det nattevask på meg.... Merker jeg er bittelitt irritert på han i kveld.....
Jeg spiser da taco:) Lager oste-chips som shell og stooorkoser meg:) Med alt!!!!
Bare spør om råd :) Uerfaren men veldig nygjerrig, så har lært meg mye alt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:) send en privat melding om du vil ha msn-snakk!.. Vi må jo støtte hverandre..
Uuuuuusj...Oppblåst og vondt i magen enda!!! Vil det skal gå over NÅ..Føler vekta står HELT stille i tillegg................
*gråte* :P
Uuuuuusj...Oppblåst og vondt i magen enda!!! Vil det skal gå over NÅ..Føler vekta står HELT stille i tillegg................
*gråte* :P
trøsteklem
Takk for oppskrifta, den skal jeg prøve!! Prøvde å lage det brødet som stod i ketolyseboken, det var greit, men dette ser jo mye bedre ut!!!!
God helg!!!!
Dumme meg som veide meg i dag og veide ikke noe mindre :(
Sukk!!!
har blitt så glad i og putte valnøtter i brød jeg..! det gir lissom litt tyggemotstand (når du treffer en) og velgid godt på smak..!
Takker så mye for tipset!
Prøvde denne i går, og likte den veldig godt! :)
(Ble dessuten veldig fort brisen) ;)
Anbefaler denne videre!
Dumme meg som veide meg i dag og veide ikke noe mindre :(
Sukk!!!
Måler du cm??
Jeg gikk ikke ned noe i kg den første uka, men heldigvis så krympa jeg MANGE cm! :) Det er jo dette folk ser, og dette man kjenner på klærne! ;)
ANBEFALES for å ikke miste motet når vekta er dum! ;)
ååååååååååååååh..Svenskebryllup <3333
Ferskingen
19-06-10, 19:16
Fant en oppskrift på en av sidene jeg var innom og prøvde å bake det. For meg som da hadde vært 14 dager uten brød smakte det himmelsk!! :D
Brødet inneholder totalt 3 karber pr 100 g når det er ferdig og var veldig lett å lage - her kommer oppskriften:
Lavkarbobrød:
1 boks cottage cheese
7 egg
100g kruska kli
100g sesamfrø
200g linfrø
1/2 dl rapsolje (jeg hadde ikke det og brukte vanlig olivenolje)
Linfrø legges i bløt 2-3 timer - (ha over i sil og rør slik at vannet går mest mulig ut)
Egg og cottage cheese blandes i en bolle og moses med stavmikser. Bland i resten av ingrediensene. Has i stor brødform - bruk bakepapir.
Stekes i ca 2 timer på 190 grader iflg originaloppskriften - mine sto i 2 1/2 time da jeg glemte de av :o MEN de ble perfekte!!
Avkjøles på rist over natta. Oppbevares i kjøleskapet. Kan deles i skiver og fryses eks 4 og 4 :)
Jeg spiser dette brødet til frokost med smør, hvitost og paprika... Nyyydelig og ikke minst mettende!! :hungry:
Enjoy!! :syklubb:
Jau:) synes mitt fungerer veldig greit:P så holder meg til det foreløpig!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.