Er på leting etter en god vaffeloppskrift uten JBKM. Tenkte jeg skulle lage vafler i kveld, har det meste her bortsett fra JBKM.
Noen som kan hjelp? De fleste oppskrifter jeg har funnet inneholder nemlig det.
Jeg har både ketolyse bakemiksen og atkins sin bakemiks.
Du MÅ nok ikke ha JBKM. Har du Fiberhusk? Kan sikkert bruke det også, eller litt ekstra bakemiks!
grotingeling
18-06-10, 20:01
Jeg lager Nannahs gode vafler (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25620) med følgende endring;
6egg
1pk 200g kremost naturell (philadelphia)
2ts bakepulver
1 1/2 ss splenda
6 ts fiberhusk
kanel eller kardemomme
Fungerer kjempegodt :D :lol:
Min framgangsmåte er:
Bland fiberhusk med kremost og lar dette ligge og temperere seg mens jeg pisker eggene til nesten ferdig eggedosis.
Tilsetter så splenda i eggene og pisker videre til eggedosis
Tilsetter så kremost-fiberhusk-blandingen og rører til det er minimalt med små klumper, og til slutt tilsettes bakepulver.
Stek vaflene
Hvis jeg ønsker å oppbevare vaflene til neste dag (eller lenger), pakker jeg dem inn i et kjøkkenhandle som legges i en brødpose i kjøleskapet.
Er fortsatt gode flere dager etter steking forutsatt at det er noen igjen ;)
Takk begge to!
Har fiberhusk i hus, så kan selvsagt bruke det. Tenkte bare ikke over det der og da. Merkelig hvordan man kommer på at selvfølgelig kan det brukes ETTER at noen ANDRE har foreslått det ;-)
Grotingeling: De vaflene der skal jeg prøve meg på tenkte jeg. Har tilfeldigvis kremost i mengder i kjøleskapet nå :-)
Jeg lager vafler av egg,fløte, rømme, smeltet smør, pofiber, litt søtning og fiberhusk.
Tar alt på slump og vaflene er kjempegode (synes ungene også).
Jeg lager Nannahs gode vafler (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25620) med følgende endring;
6egg
1pk 200g kremost naturell (philadelphia)
2ts bakepulver
1 1/2 ss splenda
6 ts fiberhusk
kanel eller kardemomme
Fungerer kjempegodt :D :lol:
Min framgangsmåte er:
Bland fiberhusk med kremost og lar dette ligge og temperere seg mens jeg pisker eggene til nesten ferdig eggedosis.
Tilsetter så splenda i eggene og pisker videre til eggedosis
Tilsetter så kremost-fiberhusk-blandingen og rører til det er minimalt med små klumper, og til slutt tilsettes bakepulver.
Stek vaflene
Hvis jeg ønsker å oppbevare vaflene til neste dag (eller lenger), pakker jeg dem inn i et kjøkkenhandle som legges i en brødpose i kjøleskapet.
Er fortsatt gode flere dager etter steking forutsatt at det er noen igjen ;)
NAM! Lagde disse ikveld. Ble ca 2 g karb per plate.. Nyydelige!