View Full Version : Julistarternes tråd
Pruttilutt
19-08-10, 21:30
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Håper indelig at cm forsvinner snart! Da jeg var på det tyngste; 124 kg, så var jeg 122 cm rundt livet. Er nå 116 :/ Hadde trodd det skulle være mer!
Kommer på nå at jeg ikke har drukket annet enn to små glass Tab X-tra :o urutinert :)
Eier ikke matlyst, selv ikke når det rumler i magen... Et godt og ferskt eksempel fra i dag: Spiste en liten porsjon oppvarmet hjemmelaget Stroganoff klokken 02:30 i natt etterfulgt av en Atkinsbar ( jobber nattevakt, forrige måltid før der igjen var to skiver laksefilet med rømme i 20-tida i går kveld ), var bare kvalm og trøtt til morgenen - noe som gjorde at jeg gikk til sengs uten mat... Våknet rundt klokken 18 i kveld, litt i ulage. Stekte 4 skiver bacon og 3 egg klokken 21:00. Fremdeles ikke lyst på mat da, men følte at jeg "måtte" spise noe!
Vekta krymper stadig nedover... Har fulgt Ketolyse-filosofien siden midten av juli, og har gått ned rundt 8-9 kilo. Siste uken ca 2,5 kilo...
Vil gjerne ha tips til raske og enkle matretter med mye fett og proteiner...
unaturligslank
19-08-10, 21:41
Ikke tenk at det er lite, tenk på det du har oppnådd! Nesten 24 kg og 6 cm rundt midjen:D!! Magen minker, men noen har lettere for å holde på magefettet enn andre. Du har definitivt gått mere ned andre steder på kroppen.
Jeg har tømt flere imsdal-flasker i dag, men nå skal jeg kose meg med et glass kald pepsi max:D
unaturligslank
19-08-10, 21:48
Eier ikke matlyst, selv ikke når det rumler i magen... Et godt og ferskt eksempel fra i dag: Spiste en liten porsjon oppvarmet hjemmelaget Stroganoff klokken 02:30 i natt etterfulgt av en Atkinsbar ( jobber nattevakt, forrige måltid før der igjen var to skiver laksefilet med rømme i 20-tida i går kveld ), var bare kvalm og trøtt til morgenen - noe som gjorde at jeg gikk til sengs uten mat... Våknet rundt klokken 18 i kveld, litt i ulage. Stekte 4 skiver bacon og 3 egg klokken 21:00. Fremdeles ikke lyst på mat da, men følte at jeg "måtte" spise noe!
Vekta krymper stadig nedover... Har fulgt Ketolyse-filosofien siden midten av juli, og har gått ned rundt 8-9 kilo. Siste uken ca 2,5 kilo...
Vil gjerne ha tips til raske og enkle matretter med mye fett og proteiner...
Skulle gjerne sett mer av hva du spiste jeg! 8-9 kg siden midten av juli, misunnelig:rolleyes:. Gå inn på lenebeatrice.net, mener det er endel forslag der.
Jeg spiser mye egg/bacon, rent kjøtt/bearnaise, tacokjøtt. Har virkelig fått dreisen på tacokrydder nå og det tror jeg blir min redning.
Hodepinen kan jo komme av lite vann? Pass på at du får i deg nok mat/fett og tilskudd! Men hovedregelen er jo at du skal spise når du er sulten. GR-reglene om jevnt matinntak gjelder ikke for oss på ketolyse.
Atkins-baren tror jeg forresten er "ulovlig", men spiser ikke sånne så jeg kjenner ikke innholdet såpass at jeg skal være skråsikker.
Skulle gjerne sett mer av hva du spiste jeg! 8-9 kg siden midten av juli, misunnelig:rolleyes:. Gå inn på lenebeatrice.net, mener det er endel forslag der.
Jeg spiser mye egg/bacon, rent kjøtt/bearnaise, tacokjøtt. Har virkelig fått dreisen på tacokrydder nå og det tror jeg blir min redning.
Hodepinen kan jo komme av lite vann? Pass på at du får i deg nok mat/fett og tilskudd! Men hovedregelen er jo at du skal spise når du er sulten. GR-reglene om jevnt matinntak gjelder ikke for oss på ketolyse.
Atkins-baren tror jeg forresten er "ulovlig", men spiser ikke sånne så jeg kjenner ikke innholdet såpass at jeg skal være skråsikker.
Hei :=)
Tror Atkinsbarene er greie i ny og ne, kroppen tar bare opp rundt 2 karbohydrater, resten er sukkeralkoholer...
Åh, i dag kom en skikkelig skuff. Har gått ned over 9 kg siden start 16. juli, men ikke f om buksestørrelsene vil bli mindre! :( Står fortsatt på bukse 48 :( Blæ.
Touch'a 101-tallet i dag, men forventer ingenting. Har som mål å være på 100-tallet 4. september (bursdag).
Har lyst til å komme med en liten oppmuntring her, jeg. Og den går igjen på det helsemessige ;)
Husk at vi som er feite ikke bare har fettet liggende under huden.
Indre organer får også et solid fettlag etterhvert som vi lagrer mer og mer fett.
Dette fettet tar laaaang tid å få vekk, selv når midjemålet krymper som bare det.
Det kan godt hende at "utenpåfettet" ikke rører seg det spøtt, mens "innapåfettet" krymper i stedet. Isåfall er dette også en enorm helsegevinst!
Dette "innapåfettet" er en tilstand som vi her til bygds kaller "innfeit". Dette begrepet brukes på dyr stort sett, men folk har også den samme tilstanden.
Om man ser på meget overvektige personer som får fettsugning (typ extreme makeover), blir de slanke som bare søtten, men om de spenner ut magen er de ikke mange centimeterne smalere likevel. Dette fordi fettsugningen jo foregår utenpå kroppen, og gjør ingenting med alt det ekstra som ligger på indre organer.
Det kan hende at de som ikke går ned i midjemål med magen litt trukket inn (for det gjør vi nok alle vi som er overvektige helt underbevisst) vil merke forskjell når målene tas ved utspent mage i stedet :)
unaturligslank
20-08-10, 00:20
Wow! Har jeg aldri tenkt på, nå følte i alle fall jeg meg mye bedre:)
Pruttilutt
20-08-10, 14:54
Kjempegod tanke å tenke innimellom, at det skjer ting med kroppen vår som vi ikke kan se - men de skjer likevel! Nå kan buksa bare vente, for hvis leveren kan normalisere seg, så er jo det viktigere enn den buksa ;)
I dag har jeg et annet spørsmål til allmenheten her inne;
Hva gjør jeg når stixen blir lysere og lysere? F.eks. i dag spiste jeg på vei til skolen en liiiiten salat med x-tra virgin oliveoil, skinke, ost, litt salatblader og rød paprika. 1 flaske vann.
Kom hjem for litt siden og stekte en omelett av 3 egg, 2 ss fløte, 1 dl ost, 2 små tomater i skiver og 9 skiver bacon til bunns. Sjekka stix nettopp og den er like lys! :( Blir så redd at jeg skal ha falt helt ut av det her nå.
Men jeg gikk jo amok på jordbær i gårkveld, kan det ha noe med det å gjøre?
Er det fornuftig å steke 2 seibiffer og bacon til middag med smørkokte brokkoli? Må jo ha noen vitaminer også, så grønnsakene er et must.
Noen som ser noe umiddelbart feil?
Ja ,også må jeg nevne at jeg ble bevisst i morges på at jeg drikker for lite! De siste to ukene har jeg drukket aaalt for lite, men føler det blir skummelt å "vanne ut" urinen enda mer - da faller jeg ut av ketose? Eller?
.
Opp tre kilo på en uke!
Har vært ute av ketose denne uka på grunn av en operasjon, de har plukket ut en plate og noen skruer fra beinet mitt.
Vekta viser opp tre kilo fra 74 til 77. Huff.
Håper endel av dette er "vannkilo". Nå gleder jeg meg til å gå tilbake til ketose, og er spent på hvor lang tid det vil ta før jeg er tilbake på 74 kilo.
Må desverre gå på krykker 3 uker, og skal ta det ganske med ro, så noe trening å snakke om blir det ikke i begynnelsen.
Blir spennende å gå på vekta neste uke!
(Jeg endrer ikke ticker'n foreløpig, for jeg anser dette som "spesielle omstendigheter", vil heller bli påmint om vektnedgangen jeg hadde før dette her)
unaturligslank
20-08-10, 15:46
Denne er til sandramor, så det kom en melding i mellom i løpet av den evigheten jeg brukte på å taste. Skravlesyk?:D
Bruk grønn paprika istedetfor rød, dropp tomat, i alle fall om det er søt tomat. Vei alle grønnsaker og regn på kh for å være sikker på at du ligger der du skal. Noen sier man skal ligge på 20, andre sier man skal ligge på 15, jeg tror 15 er riktig å gå etter. Det kan jo være jordbærene, hvor mye spiste du? Man kan spise 100 g, det er ikke mange bær...
Ikke la deg stresse for mye av stixen. Du faller ikke ut av ketose om du drikker mye vann, men konsentrasjonen av ketoner i urinen vil synke, fordi vannmengden øker. Dette sier ingenting om det som foregår inni kroppen din. Det viktigste er at du spiser riktig og går ned, fargen på stixen spiller ingen rolle! Selv om den selvfølgelig kan være en fin pekepinn innimellom.
Jeg "sliter" også med utslag på stix. Det har vært episoder da det helt klart har vært kostens skyld, men nå tror jeg det er vannmengden, jeg drikker sinnsykt mye vann!
I går kveld hadde jeg forøvrig godt utslag. Spiste litt kjøttdeigblanding før jeg sovna, med litt lovlige grønnsaker, og i dag morges var det ikke noe utslag. Har hørt at om man bruker alle ketonene blir det ikke noen rest i urinen (f eks ved lite mat/hard trening) og lurer på om det er forklaringen i dette tilfellet...?
Jeg skal forresten kjøpe Skaldemanboka etterpå, og vurderer å bli enda mer restriktiv med grønt (og lavkarbogodt:p)
unaturligslank
20-08-10, 15:51
Annex, ikke vær lei deg! Dette er jo helt klart veldig spesielle omstendigheter. Bare start på ny frisk, og ikke bry deg om tickeren. Er nok mye vann i kroppen av medisiner.
Pruttilutt
20-08-10, 16:01
Denne er til sandramor, så det kom en melding i mellom i løpet av den evigheten jeg brukte på å taste. Skravlesyk?:D
Bruk grønn paprika istedetfor rød, dropp tomat, i alle fall om det er søt tomat. Vei alle grønnsaker og regn på kh for å være sikker på at du ligger der du skal. Noen sier man skal ligge på 20, andre sier man skal ligge på 15, jeg tror 15 er riktig å gå etter. Det kan jo være jordbærene, hvor mye spiste du? Man kan spise 100 g, det er ikke mange bær...
Ikke la deg stresse for mye av stixen. Du faller ikke ut av ketose om du drikker mye vann, men konsentrasjonen av ketoner i urinen vil synke, fordi vannmengden øker. Dette sier ingenting om det som foregår inni kroppen din. Det viktigste er at du spiser riktig og går ned, fargen på stixen spiller ingen rolle! Selv om den selvfølgelig kan være en fin pekepinn innimellom.
Jeg "sliter" også med utslag på stix. Det har vært episoder da det helt klart har vært kostens skyld, men nå tror jeg det er vannmengden, jeg drikker sinnsykt mye vann!
I går kveld hadde jeg forøvrig godt utslag. Spiste litt kjøttdeigblanding før jeg sovna, med litt lovlige grønnsaker, og i dag morges var det ikke noe utslag. Har hørt at om man bruker alle ketonene blir det ikke noen rest i urinen (f eks ved lite mat/hard trening) og lurer på om det er forklaringen i dette tilfellet...?
Jeg skal forresten kjøpe Skaldemanboka etterpå, og vurderer å bli enda mer restriktiv med grønt (og lavkarbogodt:p)
Tusen hjertelig takk for pekepinner! Ja,jeg har brukt de små, søte tomatene (tåler forøvrig ikke tomat, paprika, sitron, appelsin osv), men skal kutte de helt ut. Konsentrere meg om blomkål og brokkoli i smør heretter. Så, ditt råd er at jeg skal drikke mye vann uavhengig av den teite stixen? :P Har aldri lest om Skalderman. Er det likt ketolyse? =)
Humm.. jeg tenkte jeg skulle prøve å lage marengs av eggehviteoverskuddet mitt, jeg.
Så jeg kjørte igang kjøkkenmaskinen, hev oppi hauge med eggehviter, en ts splenda pr hvite og pisket til det ble fin, stiv og blank marengs.
Tenkte det ville være godt med kakao oppi, så hev oppi en gooood del av det også.
Glemte jo helt at marengs ikke tåler fett, og at det er fett i kakaopulveret. Så den datt sammen. Klasket likevel dette i ovnen for å gjøre et forsøk.
Og så MÅTTE jeg smake på røren, såklart.. Det var akkurat som sjokolademousse, jo!!!
Hjelpes hvor jeg angrer på at jeg forsøkte å steke denne smørja, for det ble alt annet enn vellykket, for å si det slik. Men røra skal definitivt brukes til dessert neste gang :p
unaturligslank
20-08-10, 18:32
Tusen hjertelig takk for pekepinner! Ja,jeg har brukt de små, søte tomatene (tåler forøvrig ikke tomat, paprika, sitron, appelsin osv), men skal kutte de helt ut. Konsentrere meg om blomkål og brokkoli i smør heretter. Så, ditt råd er at jeg skal drikke mye vann uavhengig av den teite stixen? :P Har aldri lest om Skalderman. Er det likt ketolyse? =)
Skaldeman (uten r;)) er en svensk mann som har gått ned veldig mye (fra 145-80) på lavkarbo. Han har gitt ut flere bøker, inkl kokebok. Jeg kjøpte GI-NULL på ark i sta (pocket 139,-) og skal begynne og lese i helgen. Det er egne tråder på skaldeman under kostholdsfilosofier. Han har selv vært aktiv her på forumet, men tror nok ikke han er her lenger.
Prinsippene hans er nok ganske like som ketolysekuren, men enda strengere slik jeg har forstått det. Kan komme med oppdatering etter at jeg har lest boka. Har også hørt at kokeboka er veldig bra, så den skal jeg bestille på nettet:)
unaturligslank
20-08-10, 18:36
Og ja, bare fortsett å drikk vann! Det er ikke nødvendig å sjekke med stix hele tiden så lenge man følger dietten riktig. Jeg var mye mer fornøyd med meg selv og det jeg fikk til før jeg gikk til innkjøp av stix, og mye mindre stressa! Så jeg skal i alle fall la de ligge en stund. Går jo ned i vekt selv om man ikke tisser på "pinnen":) Skal slutte å veie meg hver dag og:rolleyes:
Heier på det unaturligslank svarer på alt her. Da slapp jeg :D
Pruttilutt
21-08-10, 00:38
Ja, det er kloke ord her. :) Ble så "opp i det" i følelser i stad, så måtte blogge om dere alle fantastiske orakler her inne. Følelsene går litt i kaos pga. helt forskrudd hormonell ubalanse etter jeg starta med kuren :o Håper det gir slipp snart :) Kveldsvekta er mindre enn forventet, og det er kanon. Håper i morgen blir en lysere dag, så det var kommet en oppskrift på gryterett og det fikk jeg smertelig lyst på.
Ønsker alle en fin helg og lykke til på mandag (de fleste har vel veiedag, da?) <3
Så bra, Sandramor :)
Her sneik jeg meg på vekta nå før frokost (srpøstekt bacon rullet i ost :p)
Og fant ut at jeg har gått ned ganske bra denne uka. Skal jo veie igjen på mandag, men frykter at jeg kommer til å ha gått opp igjen da. Skal til min gamle far en tur, og han har brød og poteter som "grunnkost" :S
Jaja. Jeg får bare prøve å moderere meg litt, og håpe at magen ikke får sjokk :p
unaturligslank
21-08-10, 14:21
Så bra, Sandramor :)
Her sneik jeg meg på vekta nå før frokost (srpøstekt bacon rullet i ost :p)
Og fant ut at jeg har gått ned ganske bra denne uka. Skal jo veie igjen på mandag, men frykter at jeg kommer til å ha gått opp igjen da. Skal til min gamle far en tur, og han har brød og poteter som "grunnkost" :S
Jaja. Jeg får bare prøve å moderere meg litt, og håpe at magen ikke får sjokk :p
Siterer Skaldeman løst fra hans kapittel Når svigermor kommer på besøk:
"
Det er forbudt å være grei! Tenk slik: Jeg skal bli kvitt halvparten av overvekten min, ingenting er like viktig. Jeg viker ikke en tomme før jeg er kvitt halvparten av overvekten min. Uansett!
Vi er veloppdragne og spiser det vi ikke bør spise. Mange som forteller meg om hvordan et lite bløtkakestykke ble til en formidabel katastrofe. Det er ikke kakestykket som gjør det, det er kropen og hjernens reaksjon på kakestykket."
Hvorfor må du spise brød og potetet? Det er pappa'n din som har det i grunnkosten sin, ikke du? Hva er det i denne situasjonen som gjør at du velger å vike fra denne livsstilsendringen som er så viktig for deg?
"
Det er forbudt å være grei! Tenk slik: Jeg skal bli kvitt halvparten av overvekten min, ingenting er like viktig. Jeg viker ikke en tomme før jeg er kvitt halvparten av overvekten min. Uansett!
Vi er veloppdragne og spiser det vi ikke bør spise. Mange som forteller meg om hvordan et lite bløtkakestykke ble til en formidabel katastrofe. Det er ikke kakestykket som gjør det, det er kropen og hjernens reaksjon på kakestykket."
Hvorfor må du spise brød og potetet? Det er pappa'n din som har det i grunnkosten sin, ikke du? Hva er det i denne situasjonen som gjør at du velger å vike fra denne livsstilsendringen som er så viktig for deg?
Jeg slapp nå unna brød og poteter i allefall, men far diska opp med fleskepannekake *sikle*
Det er vel en del hvetemel i fleskepannekaka, men langt mindre enn hva det er i fars hjemmebakte brød.
Pappa er blitt litt "skrøpelig" på sine eldre dager. Har deriblant hatt mange hjerteinfarkt, og to slag. Han lever jo da på kost som er anbefalt av lege, deriblant poteter og brød. Ettersom han har veldig veldig stor glede av å fremdeles klare å lage god mat, har jeg rett og slett ikke hjerte til å si at "pappa, jeg kan ikke spise maten din når jeg endelig kommer på besøk, jeg, for jeg er på slankekur skjønner du, og den maten jeg spiser får ikke du lov av legen din å spise ..". Dumt, men sant. Han er jo SÅ glad for å kunne dele denne gode maten med noen..
Så da ble det fleskepannekake idag. Han nødet på vafler også, og da ble det en liten vaffel på meg. Han bruker i det minste ikke sukker i vaffelrøra, heller massemasse egg og rømme, så da..
I morgen bærer det avgårde til sverige. Pleier spise middag da vi er over der, og da er jeg på en måte reddet likevel. Spiser jeg godt der, og kjøper meg ei pakke spekeskinke er måltidene reddet likevel. Mandag bærer det hjem igjen ganske tidlig på dagen, så da sniker jeg meg unna frokosten ;)
Selv om dette helt sikkert ble en sprekk i ketosen min, betyr ikke det at jeg ikke kan være forsiktig med de resterende karbo-fellene.. :p
"
SÅ sant! På jobben på lørdag fikk jeg en ekstra pause siden det var min siste dag der, sjefen disket opp med kaffe og is... Siden hun hadde fikset og styret følte jeg virkelig ikke at jeg kunne si nei. Men jeg burde ha gjort det! Herregud, kan ikke drive og spise bare fordi jeg ikke har hjertet til å si nei. :D
Blæ.. jeg har i grunnen ikke veiedag før i morgen, men måtte smugtitte litt i dag.. ingen endring siden sist uke :(
Har stått stille i snart 2 mnd nå.. vekslett litt mellog + og - 1kg.
Begynner seriøst å gi opp jeg nå
.
Opp tre kilo på en uke!
Har vært ute av ketose denne uka på grunn av en operasjon, de har plukket ut en plate og noen skruer fra beinet mitt.
Vekta viser opp tre kilo fra 74 til 77. Huff.
Håper endel av dette er "vannkilo". Nå gleder jeg meg til å gå tilbake til ketose, og er spent på hvor lang tid det vil ta før jeg er tilbake på 74 kilo.
Ser ut til at det går seg til :D
:helsesjekOperasjon 18/8 - veiing dagene etter: 20/8: 77 kg 21/8: 75.5 kg 23/8: 74.9 kg ny 24/8: 74.2 kg ny 25/8: 74.3
Det er nok mye vann jeg har fått i kroppen fordi jeg gikk ut av ketose og spiste normalkarbo i to-tre dager før operasjonen, samt at jeg fikk servert rundstykker på sykehuset.Nå er første målet mitt å komme tilbake på 74 blank, min tidligere minstenotering.
Pruttilutt
23-08-10, 16:35
Blæ.. jeg har i grunnen ikke veiedag før i morgen, men måtte smugtitte litt i dag.. ingen endring siden sist uke :(
Har stått stille i snart 2 mnd nå.. vekslett litt mellog + og - 1kg.
Begynner seriøst å gi opp jeg nå
neimen! Hysj på sæ! Er det noen som skal klare det, så er det du!
Vi står deg alle bi, i tykt og i tynt! Har noen evaluert hva du spiser i løpet av en dag? Drikker du nok? Hang in there... Be patient!
Veiedag unnagjort, og det var ikke så ille som fryktet :p -1 kg, opp noen cm her o der, ned andre plasser. Verre med gubben som slo seg på fylla på lørdag. Han angret sårt igår, og veldig idag også. :D
unaturligslank
23-08-10, 17:22
Oppfordrer alle til å bli med på en vennlig konkurranse! Om å gjøre å gå flest dager uten en sprekk i kuren. Kanskje det kan hjelpe så man unngår sprekk når man står foran kjøleskapet og kjenner suget:)?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35968
Pruttilutt
23-08-10, 21:44
I dag har jeg lyst å dele med dere alle at jeg har gått ned 10,3 kg og uansett hva vekten vil vise i morgen, så har jeg gått ned 10 kg!! Det er helt sykt og jeg er over-the-top glad og STOLT over meg selv!
Jeg feiret med å lage hjemmelaget lavkarbo-is og nå ser jeg på TV etter å ha spist den deeeeilige sjokoladeisen! :D
unaturligslank
23-08-10, 22:27
Fy søren!! Gratulerer! :heia::heia::heia:
Ble litt misunnelig nå altså:rolleyes:
Pruttilutt
23-08-10, 22:29
:D Vel, du ser nå vekta, det er enda mer å ta av. Det kan dessuten være at om to uker er situasjonen helt omvendt; kanskje jeg står bom fast på det forbanna 3-sifra tallet som jeg har vært på i 10 år (jeg er 21) og du har gått ned 6 kg. Alt kan skje!
unaturligslank
23-08-10, 22:38
Sånn må du ikke si da. Alt kan skje, plutselig har du gått ned 10 kg til!!:)
Nå fikk i alle fall jeg ekstra motivasjon, jeg skal også klare det!
Pruttilutt
23-08-10, 23:09
Og jeg heier på deg! Hvis jeg klarer det, så klarer du også det. Vi skal klare det sammen, vet du. Jeg vil ikke gå i mål alene ;)
Bra det er en motivasjon for deg, og jeg håper du ikke får en dårligere følelse fordi jeg har gått ned 10 kg, men som sagt, det vises IKKE på cm foreløpig annet enn at brystene er blitt litt mer daue enn det de var i utgangspunktet (i alle fall ikke et hurra ;) )
Nattaklem :)
I dag har jeg lyst å dele med dere alle at jeg har gått ned 10,3 kg og uansett hva vekten vil vise i morgen, så har jeg gått ned 10 kg!! Det er helt sykt og jeg er over-the-top glad og STOLT over meg selv!
Jeg feiret med å lage hjemmelaget lavkarbo-is og nå ser jeg på TV etter å ha spist den deeeeilige sjokoladeisen! :D
Gratulerer sandramor, du er til stor inspirasjon! :D:D:D
unaturligslank
24-08-10, 17:04
Og jeg heier på deg! Hvis jeg klarer det, så klarer du også det. Vi skal klare det sammen, vet du. Jeg vil ikke gå i mål alene ;)
Bra det er en motivasjon for deg, og jeg håper du ikke får en dårligere følelse fordi jeg har gått ned 10 kg, men som sagt, det vises IKKE på cm foreløpig annet enn at brystene er blitt litt mer daue enn det de var i utgangspunktet (i alle fall ikke et hurra ;) )
Nattaklem :)
Neida, jeg blir ikke lei meg. Bare gla for at du gjør det bra! Er på dag 2 med Skaldeman og motivasjonen er på topp:)
Bra å se at andre får det til/at det er mulig. Også får jeg noe å strekke meg etter.
sarasirene
24-08-10, 19:28
Så utrolig bra :D http://pic4ever.com/images/clap.gif
Pruttilutt
24-08-10, 21:29
Herlighet, gikk nesten rett i grininga her! Jeg, inspirasjon? Kjære alle sammen; det er jo takket være den fantastiske gjengen vi har her inne som støtter og motiverer, og ikke minst kommer med råd underveis når man står på randen til å sparke i kjøleskapet, som gjør at jeg bare fortsetter, tross +gram her og +kg der, så finner jeg trøst i alles kamp her inne og finner viljen til å fortsette. Sjeldent følt slik samhold før, og det er enda vi er spredte for alle kanter ;) Alle her fortjener et skikkelig sukkersuss :D
unaturligslank
24-08-10, 22:57
Ååååå, så koselig melding, blir litt rørt på denne kanten og:).
Godt vi har hverandre ja:klem:
Albertine6
26-08-10, 18:12
Heisann:)
Har ikke sett denne tråden før jeg. :)
Jeg startet på ketolysekuren 5.juli. Var da 95 kg:cool: Førse delmål er 85kg , og målet er 75kg
Gikk ned til 90 kg til slutten av juli. Skulle da på ferietur, der vi lå på hotell i flere dager.. Prøvde, men nyttet ikke å gå på kuren da, så jeg tok en pause, men spiste ikke godteri da.
Vekta var heldigvis den samme når vi kom hjem.
Trener på treningssenter 2-3 ganger pr uke, har gjort det siden januar. Men fra å være veldig rolig, og sofaslave, til ganske aktiv med trening på senter + gå turer, gikk jeg ikke ned et eneste gram med "vanlig sunn kost" + endel snop. Veldig frustererendes. Kuttet snop i periioder også, men uten effekt.. Ga litt opp da, og bestemte meg for å begynne med lavkarbo, og leste litt og fant ketolysekuren... :D
Har fått veldig troen på denne kuren, eneste jeg kan slite litt med, det er å få i meg nok mat.Kutter ut måltider til tider, så de må jeg prøve å skjerpe meg med..
Har ikke lest alle innleggene enda, men det skal jeg få gjort etterhvert. De jeg har lest hitill har ihvertfall imponert meg! Dere er flinke!!!
Håper det er greit at jeg henger meg på denne tråden, og slår følge på veien nedover!!!
:)
Dadumdidum...
Idag blir det "dasketur" på meg og gubben. Med en del timer til rådighet i frederikshavn har jeg stoooore planer om å tråle helsekostforretningen :twisted:
Fant ut at et glass cocosa der koster ca 90 norske, mot 194 i helsekosten her!
Foreløpig er det JBKM, soyaprotein, lucernefrø (det blir så godt oppå pålegg og til svinekjøtt!) og glutenmel som står på lista.
Dette er altså en nøye planlagt avstikker fra kuren, og jeg vet nok det kan bli noget vrient å gå forbi hylla med M&M's på båten, altså :p Tror likevel jeg skal klare det ganske så bra.
Buffeten blir en utfordring muligens, men jeg har for helsike holdt meg på matta i ca fem uker. Jeg tror jeg har fortjent en liten "utskeielse" i form av en skje fløtegratinerte poteter :p
På båten selges jo også en del sukkerfrie varianter av sjokkis, de skal få bli med hjem i bagen. Vil ikke risikere å fly rundt med rennamage der nede, for å si det slik :lol:
Gikk på en "sprekk" igår. Eller, den ble jo nøye utregnet, men jeg merker nå at det var dumt å gjøre. Jeg MÅTTE nemlig ha melk. Deilig, iiiiiiskald melk. Åh, den fristet noe så forferdelig, og jeg satte meg ned for å regne ut hvor mye jeg kunne drikke.
GUDBEDRE så godt det var! Heldigvis ble kartongen tom, så jeg får ikke repetert gårsdagens "synder" :lol:
Pruttilutt
29-08-10, 11:54
Jeg er... jeg er... jeg er.... ÅÅÅ!
Reiste hjem til mamma onsdag kveld på en framskyndet høstferie.
Gått opp nesten TO kilo, og det er enda jeg har holdt meg på kuren (mamma er også på kuren) og vært ekstra påpasselig for fristelsene.
Torsdag hadde vi ikke vekt her, så det måtte jeg kjøpe til mamma. Den er teit. Jeg har erklært den for DUSH (Den Ultimate Sandra-Hateren). Den er grei med mamma, men viser meg ørten forskjellige sifre for hver gang jeg trør på den dævelskapen! Jeg reiser (heldigvis) hjem i dag og gleder meg til mi vekt står for tur (ber til Gud og andre guder i samme slengen om at vekta til mamma er ubrukelig...) Jeg reiste hjem onsdag på 101.1 kg, vekta i dag var 102.5. Er det rart jeg fortviler eller?! ÅÅ! Dette må ikke skje nå igjen, at jeg legger alt på meg...
unaturligslank
30-08-10, 13:59
Velkommen Albertine!
Mallilen: Nå er vel du på tur allerede, så dette kommer litt sent. Men er det verdt å risikere alt det du har ofret og alt du ønsker så høyt for EN SKJE med fløtegratinerte poteter? Nå vet ikke jeg hvor stor skje du har i tankene, men kan ikke skjønne at det vil gi deg så stor tilfredstillelse.
Min erfaring er at ting smaker bedre i fantasien, men i virkeligheten føles det bortkastet etter at det er spist. Dessuten kommer ofte nederlagsfølelsen som forteller deg at man like gjerne kan gi opp, eller suget som ikke vil gi seg. En sprekk leder ofte til andre sprekker.
Som sagt, dette kommer nok for sent, men kanskje noe å tenke på neste gang. Vær forsiktig med lavkarbo-godtet også. Det er noe sukker i en del av dette også, så man kan ikke spise store mengder, + at de skaper søtsug disse og.
Nå høres jeg kanskje streng ut. Jeg kan være svak og sprekke innimellom jeg og. Men hadde rollene vært omvendt nå, så hadde jeg ønsket at noen var streng mot meg.
unaturligslank
30-08-10, 14:12
Jeg er... jeg er... jeg er.... ÅÅÅ!
Reiste hjem til mamma onsdag kveld på en framskyndet høstferie.
Gått opp nesten TO kilo, og det er enda jeg har holdt meg på kuren (mamma er også på kuren) og vært ekstra påpasselig for fristelsene.
Torsdag hadde vi ikke vekt her, så det måtte jeg kjøpe til mamma. Den er teit. Jeg har erklært den for DUSH (Den Ultimate Sandra-Hateren). Den er grei med mamma, men viser meg ørten forskjellige sifre for hver gang jeg trør på den dævelskapen! Jeg reiser (heldigvis) hjem i dag og gleder meg til mi vekt står for tur (ber til Gud og andre guder i samme slengen om at vekta til mamma er ubrukelig...) Jeg reiste hjem onsdag på 101.1 kg, vekta i dag var 102.5. Er det rart jeg fortviler eller?! ÅÅ! Dette må ikke skje nå igjen, at jeg legger alt på meg...
Ikke la dette knekke deg Sandramor! Du skriver at du har vært flink hos moren din, og da burde du være fornøyd med deg selv! Tenk på styrken du har vist ved å kontrollere deg og være flink med maten, så får vekta være det den er. Du har gjort en innsats og det burde styre selvfølelsen din, den burde ikke bli styrt av tallene på en vekt.
Kanskje du har fått mer muskler, kanskje har du spist salt mat som binder vann, kanskje henger det sammen med syklusen din, kanskje det er en mengde andre årsaker som jeg ikke kjenner til? Bare ta tiden til bruk, og ikke gi opp, så vil du se at du fortsetter nedover. Du har kommet langt allerede.
Du skriver at du er redd for å legge på deg igjen, men det skjer bare om du gir opp, så ikke gjør det!! Du har funnet en metode som fungerer, men man vil alltid støte på "bumps in the road" uansett, da gjelder det å være sterk.
Et par spørsmål på slutten: Kan det være lavkarbo-isen du feiret med før du reiste som har gjort det, hva var det i den? Har du tatt noen medisiner som kan ha ført til vann i kroppen?
:klem:
Pruttilutt
30-08-10, 17:34
Ikke la dette knekke deg Sandramor! Du skriver at du har vært flink hos moren din, og da burde du være fornøyd med deg selv! Tenk på styrken du har vist ved å kontrollere deg og være flink med maten, så får vekta være det den er. Du har gjort en innsats og det burde styre selvfølelsen din, den burde ikke bli styrt av tallene på en vekt.
Kanskje du har fått mer muskler, kanskje har du spist salt mat som binder vann, kanskje henger det sammen med syklusen din, kanskje det er en mengde andre årsaker som jeg ikke kjenner til? Bare ta tiden til bruk, og ikke gi opp, så vil du se at du fortsetter nedover. Du har kommet langt allerede.
Du skriver at du er redd for å legge på deg igjen, men det skjer bare om du gir opp, så ikke gjør det!! Du har funnet en metode som fungerer, men man vil alltid støte på "bumps in the road" uansett, da gjelder det å være sterk.
Et par spørsmål på slutten: Kan det være lavkarbo-isen du feiret med før du reiste som har gjort det, hva var det i den? Har du tatt noen medisiner som kan ha ført til vann i kroppen?
:klem:
Du er virkelig ryggraden min, Unaturligslank.
Jeg er tilbake til dit jeg var forrige helg, så målet om å være under 100 kg innen lørdag 4. september må jeg antakeligvis legge laaangt fra meg.
Det eneste jeg vet jeg har skeiet godt ut med er Ifa, både den i eske og i pose; frukt og søt lakris. Kanskje det har hatt større påvirkning enn beregnet? Ellers har jeg jo holdt meg under 15,og vel så det!
Lavkarbo-isen bestod av 3 eggeplommer, 2 ss kakaopulver, 2 ss splenda og 3,3 dl fløte pisket til krem. Tror du den er ille? Står ikke på medisiner nå i det hele tatt, ikke gjort siden april-mai. Har hatt mens i fem uker, ferdig nå, kan det ha noe å si? Etter jeg begynte på skolen har jeg spist mer salat (lett tilgjengelig) enn det jeg normalt sett har gjort tidligere på kuren - med er påpasselig med proteinene og fett, lite farligheter der :) Føler nå egentlig at jeg har vært flink, og det har jeg jo vært! Kanskje jeg rett og slett har innebygd stress etter Bodø-turen? Var jo en gooood del negativ action der, kan man si... I tillegg presser jeg meg med 4. september-målet mitt... :confused:
unaturligslank
30-08-10, 18:21
Hmmm. Jeg vet ikke hvor mye den kunstige søtningen i Ifa, og lavkarbo-is har og si. Kunstig søtning er jo ofte en partystopper, så du burde nok droppe det for sikkerhets skyld. Jeg tenkte du kanskje hadde hatt bær i isen. Jeg dumma meg ut på en stor porsjon bær/fløte/søtning-is en stund tilbake...men det har du jo ikke hatt i så det er det ikke. Tror ikke isen din er så ille, men det er vel ikke vits i å ta noen sjanser.
Det skal jo være greit med salat, men kanskje det har blitt litt mye? Kommer an på hva som er i salaten og hvilke andre karbo-kilder du får i deg i løpet av dagen. Det er jo ikke så lett å veie salaten og telle karbo på skolen, men på atkins skal man holde seg under et par dl med salat pr dag, så ha det i bakhodet (husker ikke nøyaktig mål, men se på Atkinsforumet). Vær forsiktig med tomat og paprika, og ingen mais selvfølgelig. Bruker du dressing? Og i så fall, hva slags dressing? Spiser du for mye proteiner? Leste et sted at ved overskudd av proteiner omdannes de i leveren, og gir "samme" effekt som karbo. Husker ikke ordentlig, bare noe jeg skumma forbi.
Mensen i 5 uker høres grusomt ut! Du skal ikke se bort i fra at du har litt indre ubalanse som stikker kjepper i hjulene for deg. Du får bare smøre deg med tålmodighet og være stolt av jobben du gjør. Jeg har slitt lenge med å gå ned det jeg gikk opp etter min sprekk så jeg har ikke så mye vektnedgang å være stolt av, men jeg er stolt fordi jeg ikke har gitt opp og fortsatt holder meg til dietten, og det burde du også være!!:):)
Det eneste jeg vet jeg har skeiet godt ut med er Ifa, både den i eske og i pose; frukt og søt lakris. Kanskje det har hatt større påvirkning enn beregnet? Ellers har jeg jo holdt meg under 15,og vel så det!
Er ikke den IFA'en i eske søtet med vanlig sukker? Mente det bare var de i pose som er sukkerfrie :S
Pruttilutt
31-08-10, 14:47
Vekta bare øker. Kutter ut all Ifa, all saft, all lureri! Skal ha 15 karb hver dag - hovedsakelig fra blomkål og brokkoli. Så det så!
Takk for støtten! <3
unaturligslank
31-08-10, 15:27
Bra!!!!
Hei Sandramor, husk at slankestress kan motvirke nedgang.
Dvs deponer vekta hos noen du kjenner i minst ei uke.
Du brukte lang tid på å gå opp, la kroppen gå ned likeledes. Bare sundt det!
Hva mener du med mens i fem uker? Har man tatt en graviditetstest?
unaturligslank
31-08-10, 19:12
Kan man være gravid med mens i 5 uker?
Det er ikke uvanlig med blødninger i første trimester. Det er mange som ikke mister mens men som får "en rar mens" som ikke gir seg.
Pruttilutt
31-08-10, 20:09
Må ha vært den med den hellige ånd, i så fall ;)
Hadde mensen i fem uker etter flere år opphold pga. p-sprøyte. Gikk å venta på den i tre måneder før den endelig kom tre dager inn i ketosen :) Det tok fem uker før den dro, den er vel like om hjørnet, nå da...
Må ha vært den med den hellige ånd, i så fall ;):D
Ny runde på gang kan jo holde på vannet. Fatt mot!
unaturligslank
31-08-10, 20:25
Sånne graviditetsblødninger, er de like kraftige som vanlig mensen?
Jeg har nettopp hatt en runde med graviditetsnoia (blandede følelser egentlig, føler meg klar, men dårlig timing). Mensen som kom nå er veldig kraftig så da tenkte jeg at alt er i orden, men nå ga du meg litt noia igjen Megvel!
Ikke lenge siden jeg slutta på sprøyte jeg heller Sandramor, gikk på den i 2-3 år. Gikk på ring i 3 mnd, siste måneden har jeg tatt minipille. Fikk også mensen når jeg starta på ketolyse. Håper jeg slipper 5 uker sånn som deg, høres grusomt ut!
Pruttilutt
31-08-10, 20:54
Det var hardt! Føltes litt som en straff også :P Kanskje derfor vekta har gått opp siden forrige tirsdag? Den holder på blodet? :P Dag 1 uten farlig-IFA. Dog, jeg måtte ha en cola zero da jeg holdt på å gå i bakken på butikken og det var det nærmeste jeg kom til å noe å drikke. 0 karb da, men er jo det lure-sukkeret.
Spiste 2 cheese-burgere stekt i smør med 8 små skiver bacon attåt, samt smørkokt brokkoli, cirka 100 gram. Var mett rimelig lenge :) Til kvelds nå mens jeg satt med matematikken, så spiste jeg noen solsikkebrikker med salami og ekte majones :)
Det var hardt! Føltes litt som en straff også :P Kanskje derfor vekta har gått opp siden forrige tirsdag? Den holder på blodet? :P Dag 1 uten farlig-IFA. Dog, jeg måtte ha en cola zero da jeg holdt på å gå i bakken på butikken og det var det nærmeste jeg kom til å noe å drikke. 0 karb da, men er jo det lure-sukkeret.
Spiste 2 cheese-burgere stekt i smør med 8 små skiver bacon attåt, samt smørkokt brokkoli, cirka 100 gram. Var mett rimelig lenge :) Til kvelds nå mens jeg satt med matematikken, så spiste jeg noen solsikkebrikker med salami og ekte majones :)
Solsikkebrikker?? Hva er de?:confused:
Pruttilutt
31-08-10, 21:33
Kan legge ut på oppskrifts-delen av forumet :)
(og legge inn i meldingen til deg som jeg skal skrive straks).
:hearts:
unaturligslank
31-08-10, 22:10
Sandramor: ta en titt på denne tråden. (stikkord: IFA)
Forsåvidt en tråd som er interessant for alle!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35968
Velkommen Albertine!
Mallilen: Nå er vel du på tur allerede, så dette kommer litt sent. Men er det verdt å risikere alt det du har ofret og alt du ønsker så høyt for EN SKJE med fløtegratinerte poteter? Nå vet ikke jeg hvor stor skje du har i tankene, men kan ikke skjønne at det vil gi deg så stor tilfredstillelse.
Min erfaring er at ting smaker bedre i fantasien, men i virkeligheten føles det bortkastet etter at det er spist. Dessuten kommer ofte nederlagsfølelsen som forteller deg at man like gjerne kan gi opp, eller suget som ikke vil gi seg. En sprekk leder ofte til andre sprekker.
Som sagt, dette kommer nok for sent, men kanskje noe å tenke på neste gang. Vær forsiktig med lavkarbo-godtet også. Det er noe sukker i en del av dette også, så man kan ikke spise store mengder, + at de skaper søtsug disse og.
Nå høres jeg kanskje streng ut. Jeg kan være svak og sprekke innimellom jeg og. Men hadde rollene vært omvendt nå, så hadde jeg ønsket at noen var streng mot meg.
Du er så herlig altså, unaturlig, og jeg lover at slemme piker som egentlig er snille faktisk lærer lekser de også ;)
Dette er jo den aller første SPREKKEN jeg har hatt, der jeg har tillatt meg å spise slik jeg gjorde før. Og for et gilde det skulle komme til å bli!
Det gikk ikke akkurat som planlagt, for å si det slik, og jeg er en hel del erfaringer rikere nå enn før sprekken. Faktisk såpass mange erfaringer rikere at jeg egentlig ikke ville vært foruten dette gildet som gikk i vasken...
Jeg holdt meg på matta til vi gikk i buffeten. Gomlet spekeskinke og roastbiff, rømme, agurk og så videre. Liiiiten porsjon, for med så mye godt på ett sted, så SKULLE jeg smake på alt jeg trodde jeg kom til å like..
De fløtegratinerte potetene var ikke på langt nær så gode som jeg husket. Faktisk heller ekle.
Helstekt biff er seige greier, og strutsefilet(!!!) er ikke som kylling. Bearnaisen var altfor syrlig, og den "store" porsjonen med sjokolademousse ga ikke mersmak (i andres verden stor porsjon, i min verden for et par måneder siden knapt en munnfull!)
Brød var tørt og trått, og ble lagt til side og vekk.
Helt ærlig så var "forretten" min med spekemat og lavkarbo(foruten litt sprøstekt løk) faktisk det beste med hele måltidet!
Dog gikk det med litt baileys, og der var jo sprekken allerede et faktum!:rolleyes:
Jaja, så fikk man jo oppleve at maten ikke var så god som man mente å tro også. I Taxfreen var jeg redd jeg skulle gå på en smell med både kjempetoblerone og minst to poser m&m. Jeg tenkte likevel at jeg heller skulle kjøpe noe vi hadde mulighet for å bli kvitt. Kjempeskilpadder og center ble løsningen.
Opplevelsen av disse var at de nærmest BRANT nedover halsen, og det kjentes som om kroppen ville støte det fra seg. En merkelig erfaring, ettersom ei pakke kjempeskilpadder hadde gått rett ned på høykant sammen med 4-packen med center for bare to mnd siden...
Nuvel, så langt bare skuffelse.
Men dagen derpå?
OMG, det var DER de virkelige erfaringene slo inn, altså..
Hele jævla dagen (vi snakker da 10 timer i land) gjorde jeg nesten ikke annet enn å se toaletter fra innsiden. Ikke rennemage, slik den har vært i lange tider, men konstant smådriting, nesten som sauemøkk vil jeg påstå.
Her en klump, der en klump. (beklager om jeg blir vel visuell nå, men..)
Ikke vondt i magen, men hele tiden en følelse av at jeg måtte på do, helst for tre minutter siden. KONSTANT!!!
Meningen var å leie sykler og være litt turister. I stedet holdt vi oss i handlegata og gikk bare og tittet.
Jeg foretrekker Cola Zero å drikke, er ikke videre glad i øl. Bestilte zero, men fikk vanlig cola tre av fire ganger. Det merktes raskt, brant nedover halsen akkurat som om magen sa at "dette vil jeg ikke ha!".
Vi spiste grei frokost (forsøkte med brød, men det var ikke godt samme hvor ferskt og varmt og herlig det så ut) på en plass. Deretter "lunsj" i form av å smånippe til gubbens pommes frites. Det ble ikke mange, for å si det slik... Nok en gang denne følelsen av at kroppen mente det var helt feil å spise.
Middagen ble pizza, og denne taklet kroppen helt fint merkelig nok. Dog tok det laaaaaang tid å spise den opp, og gubben hjalp til slutt til for å bli kvitt siste rest.
Det ble altså ikke mer mat etter dette, men kjøpte en kyllingbaguette sent på kvelden sånn just in case jeg skulle bli sulten. Et par biter med center gikk ned, men det var stopp tvert!
Kyllingbaguetten ble frarøvet kylling og salat og dumpet i søplekassa.
Dog ble det litt likør igjen, og jeg ble full som en dupp etter to små glass, og sov som et utkjørt barn hele veien tilbake til norge.
Våknet av maset over høyttaleren idag tidlig (wtf?? AV båten kl 8 her også?? Sadister...), bråpakket, fløy på do i et spenna renn, og så dro vi hjem.
Spiste et knekkebrød til "frokost" - det holdt lenge for å si det slik.
Også idag har jeg flydd på do som en annen ojoj, trykket ut en liten klump, gått fem min, og så måttet på do igjen.
(Det er forøvrig ikke flust av doer fra Oslo til Kongsvinger når man trenger dem for tre min siden...)
Spiste en grei lunsjmiddag bestående av ost, egg og bacon tidlig på dagen idag, og endelig begynner systemet å stabiliseres virker det som. Jeg ble mett i stedetfor uvel, i allefall.
Det ble måling og veiing idag i stedetfor i går. Resultatet er +200gram i vekt, ellers ned på alle cm.
Jeg sitter ikke her med dårlig samvittighet eller sutrehumør, merkelig nok, selv om jeg sikkert kunne ha gått ned mer i både vekt o gmål om jeg hadde holdt meg på matta. Egentlig tvert i mot.
Jeg er bare så skuffa over at alt det jeg trodde skulle være superdigg viste seg å ikke være det i det hele tatt (bortsett fra melka jeg drakk - GUD så godt det er med iskald melk!!!!).
Akkurat nå er jeg veldig glad for disse ekstra erfaringene, kanskje mest fordi jeg nå vet at jeg ikke lenger kommer til å savne ting så mye som jeg gjorde før turen, og også på grunn av ubehaget det medførte - altså ei lekse lært.
I morgen er en ny dag med ketogen diett, og jeg kan da skrive "dag 1" på nytt. :)
Hilsen hu som kom hjem med tobakkskvote, en ost og to pakker anthonbergmarsipan som ble gitt bort på flekken ;)
unaturligslank
01-09-10, 11:40
Wow, for et eventyr du har hatt!
Du har sikkert lært mye av det. En ting er hva andre forteller, en annen ting er hva man føler på kroppen selv. Og kroppen din har jo vært gjennom litt av hvert nå:p.
Du får ha lykke til på dag 1 da:):)
Å jeg dør av latter...
Fin beskrivelse!
Nestegang får du helt andre øyne til buffeten. I dag spiste jeg også buffetfrokost, jeg spiste masse røykelaks, paprika, skinke, eggerøre, en minipølse og en diger kopp kaffe. Får helt fråtsefølelse og alt er lov! Amnamnamnam... (forestill deg cookiemonster (http://www.google.com/imgres?imgurl=https://www.msu.edu/course/isb/202/tsao/images/cookiemonster.jpg&imgrefurl=http://fun140.com/gifts/133-cookie-monster/deliver&h=480&w=480&sz=85&tbnid=o1QXsn1BvEJ05M:&tbnh=129&tbnw=129&prev=/images%3Fq%3Dcookiemonster&zoom=1&usg=__qCoijbZbIpNACS0H4UkqFA9hPZ8=&sa=X&ei=sSh-TIuUD8fuOeemiIME&ved=0CB0Q9QEwAA))
Wow, for et eventyr du har hatt!
Du har sikkert lært mye av det. En ting er hva andre forteller, en annen ting er hva man føler på kroppen selv. Og kroppen din har jo vært gjennom litt av hvert nå:p.
Du får ha lykke til på dag 1 da:):)
Takk for det :)
Gubben tåler tydeligvis mye mer enn jeg, men så har han heller ikke vært på langt nær så streng som jeg har vært med dietten frem til dette.
Som nevnt over, så er nesten det beste med denne erfaringen at jeg nå VET at sjokolade og godteri ikke er på langt nær så godt som det var, og at sukker faktisk er noe skrotten min ikke vil ha. Det hjelper jo en del på det mentale også, særlig ettersom sjokolademonsteret våkner rett som det er hos meg. Til nå har jeg jo bare brukt cocosa og kakao+litt nøtter og søtning og blandet og satt i kjøleskapet når sjokomonsteret har våknet. Det har jo vært kanondigg! I allefall i forhold til både skilpadder og center :p
Matlysten er igrunn bortevekk idag, fikk med meg en sabla forkjølelse hjem, så nå er øyne, ører,hode og bihuler på vei til å tetne helt til. Det blir liksom ikke så mye sult av sånt..
Har drukket vann til den store gullmedalje for å forsøke å "skylle ut" litt. Har vel drukket drøyt fire liter det siste døgnet, så det er håp også her :D
Du er så herlig altså, unaturlig, og jeg lover at slemme piker som egentlig er snille faktisk lærer lekser de også ;)
Resten av innlegget ser dere jo over
;)
Fantastisk bra beskrivelse! (mallilens historie om "dasketuren")
Jeg ler så jeg nesten skiter på meg.
Jeg er på litt hvitvins-sprekk siden i går, feirer at beinet er ferdigbehandlet, så ikke ta meg for seriøst.
Tenker på den gamle greia om at "Snille piker kommer til himmelen, vi andre kommer så langt vi vil".
Har en nabo her som slo seg på hvitvins-slanking. Han sa at det er jævlig dyrt, jævlig effektivt og sosialt, og du husker ikke noe av det.
Men nå skal jeg ta meg litt sammen, og gi skrotten litt eggerøre med en dash fløte i først, og kjøttkaker til sen middag. Må spise også, vettu.
:klem:Klem til alle dere her på forumet!
Haha, hvitvinsslanking, ja.. Det kunne kanskje vært noe. Om jeg hadde likt vin, vel å merke :p
Det ble ingen dag 1 igår likevel :(
Jeg fikk med meg en helsikes forkjølelse fra danmark, og formen var verre enn først antatt. Mulig det har noe å å gjøre med at jeg forsøkte å gjøre noe praktisk igår (sette opp siste gjerdetråden til hestene). Ikke særlig tungt, men litt oppi her måtte jeg bare gi opp ettersom jeg holdt på å gå i bakken sånn ca annenhvert minutt. Kom meg ned igjen og i seng. Spiste litt ost, men holdt på å kaste opp etter to tygger.
Deretter sov jeg til gubben kom hjem, og klarte i allefall ikke å lage noe vettug mat...
Løsningen ble da ei lita pølse, litt potetsalat og litt sprøstekt løk. Gubben fikset det meste, og jeg var vel bare takknemlig for å få i meg noe som helst.
Klarte imidlertid å slenge ei pakke bacon i panna igår så jeg skulle ha noe ferdig å småspise idag, så gjør et nytt forsøk idag da.
Forkjølelsen har dratt med seg sin bestevenn bronkitt, og begge har inntatt systemet mitt i så stor grad at jeg ikke har stemme, hoster som om jeg skulle hatt KOLS og sitter inne i finværet med to par ullsokker. Dog er hodepinen nesten borte, antagelig på grunn av hyppig inntak av betennelsesdempende i varierende former..
GAH! :(
(men NÅ sutrer jeg)
Albertine6
03-09-10, 08:13
Hehe. Fin beskrivelse av Dansketuren. Ler litt for meg selv her. :)
Synes dette er en kjempekoselig tråd der vi kan dele litt erfaringer og frusterasjoner.. Og ikke minst gleder over å se at tallet på vekta blir mindre og mindre:)
Her hadde jeg en sprekk forrige uke pga diare, slapp og magesmerter. Tror faktisk det kom at av jeg hadde fått i meg for lite mat. Ikke så enkelt å gå på hemmelig ketolysekur og ikke vil si det til noen unntatt sambo. Hadde besøk av foreldrene mine forrige uke, og de hjalp oss med litt oppussing. Jeg jobba hardt i 2 dager, og spiste minimalt. Så føler at kroppen sa ifra ved å gjøre meg uvell. Så torsdagen da jeg hadde sittet på do med diare og magesmerter og formen var ganske så slapp, så bestemte jeg meg for en sprekk. Sto da opp og spiste 2 grove brødskiver med pålegg. Spiste div fy mat utover dagen, og jeg begynnte å føle meg litt bedre. Fortsatte sprekken fredagen, og da med litt godis på kvelden.
Lørdagen startet jeg på ketolysekuren igjen, og har holdt meg uten problemer etter det.
Jeg har ikke problemer med godterisug når jeg er i ketose, men det største problemet for meg er maten. Hva skal jeg spise når jeg er i farta? ut på shopping, eller på besøk, eller bare surrings.. Det sliter jeg veldig med, og ender ofte i at jeg ikke spiser. :S
Laget dobbel posjon av oopsie roll i forrigårs, og det er vidunder"brød" i mine øyne. Spiser dem som "brød" med pålegg.
Jeg Trener en god del, denne uken blir det 4 ganger på treningssenter. Tar meg ganske mye ut på øktene. Og jeg synes det er gøy. Tidligere nektet jeg å sette mine føtter i et treningssenter, men no storkoser jeg meg. Har trent siden januar.
Føler at vektnedgangen stagnerer litt, men håper det er pga treningen...
Venter på å få vekk 5 kg til nå, slik at jeg kan begynne å føle meg litt vel på veien til et slankere liv.. Målet er 15-20 kg til...:S
Albertine6
04-09-10, 09:43
Da har jeg både veid meg og målt meg.. Vekta går veldig saaaaaaakte, men sikkert nedover... I cm hadde jeg virkelig gått inn. *juble*
Hadde gått inn 16,5 cm!!!! Og jeg er veeeldig fornøyd... :D ( Har ikke målt cm siden 16.juli, så det er på en litt lengre periode da...)
Pruttilutt
16-09-10, 16:42
PANIKK!!
Stixen har aldri vært så LYS før! Nå vel, jeg har spist kjempesmå måltider den siste uken pga. uvelhet, men nå må jeg booste på. Steker 1 løvbiff (2 karb), 50 gram sopp (1 karb), hakker opp en avokado (aner ikke karb) og steker 15 gram bacon attåt. Må virkelig kutte ut JUKSEsjokolade og JUKSEbrus heretter! Fyttikatta nå er jeg stressa altså!! vekta opp også, men intet over 1 kg, så det går greit, liksom. Hjelp! :x
Døh, pruttilutten, nå må du ikke fise avgårde i fistel, dah :D
Utslag er utslag uansett hvor lys eller mørk. Lys betyr bare at du antagelig har fått i deg nok væske :)
Pruttilutt
16-09-10, 17:04
Haha :) Derfor det har rumlet så ille de siste dagene :P Når skal jeg lære... ;)
Problemet er at jeg har drukket kjempelite, under litern, de siste dagene. :/ I går var jeg på skolen i 9 timer og fikk ikke spist så mye da, husker ikke hvor mye jeg drakk heller, sikkert kjempelite. Typisk meg. Må ikke kødde opp nå, altså!!
Pruttilutt
29-09-10, 15:35
Hvor er alle blitt av? :(
Her går det dårlig, gitt. Hadde et koselig vekttap i helga, ned til borti 96-tallet, men øker og øker og øker. Jeg lover meg selv hver gang jeg ser et positivt tall at jeg SKAL huske på det når jeg ser et stygt tall, at jeg skal tenke at det går bra. Men følelsen det gir i kroppen når alt går "galt" er jo virkelig dritt?
Har dessuten gjort en brøler; spiste en Bergene melkerull i går. Det stod per 27 gram 4,5 gram sukker, men jeg falt ut av ketose, så det må ha vært noe mer! Ærlig talt, altså!
jeg går litt fram og tilbake mellom å kutte ut kuren for en periode eller om jeg skal streve meg videre. Jeg vet at jeg bør fortsette for kroppen og helsens del, men akkurat nå hadde det vært DEILIG med en fersk sjokoladebolle, gitt! Farsken og, altså!
Jeg har generelt en dårlig periode nå, psykisk, og har hjemlengsel. Trives ikke der jeg bor og lever med en konstant uro i kroppen. Det er blædi-blæ. Alt jeg ønsker meg er en fersk sjokoladebolle (eller 15...)
JEg er her, i allefall :D Sliter litt med nettilgangen og pc som henger seg opp om dagen, så blir ikke så mye innom og titte som før..
Jeg kjenner til det der, pruttilutten, den derre enorme sjokoladecravinga som dukker opp fra tid til annen. Jeg tror det for øyeblikket har litt med å gjøre at lyset nå har skiftet voldsomt, og natten nå er lengre enn dagen igjen. Vinteren står snart på døra og banker på, og det er ikke til å stikke under en stol at vi faktisk blir litt deprimerte av sånt. Og DA kommer gjerne sjokoladesuget eller ønsket om å spise noe som smaker så inderlig godt at det roer ned hjernen litt ;)
Du har gått ned mye også, og da kommer gjerne ønsket om å "belønne" seg selv litt. "Det kan jo ikke være sååå farlig, jeg har jo gått ned en del og fortjener dette!". Sånn har jeg tenkt maaange ganger, og hver gang har jeg dundret opp igjen til startvekt før jeg har rukket å få sukk for meg, da etter månesvis med sultekur og fornuftig matinntak :roll:
Det er så utrolig verdt det der og da, men når man ser resultatet blir man jo ennå litt mer deppa, og så er man *pang* tilbake i den onde sirkelen igjen.
Har man først vært sjokoman, så er veien tilbake dit så vanvittig kort. Det er vanskelig å komme seg ut av, og utroooolig lett å falle av "vannvogna".
Jeg har ikke tenkt å gi deg et spark bak, det er det bare du selv som kan gjøre. Men du må gjerne låne min fot :klemme:
Her i huset er det oppdaget "nye" gleder. JEg forsøkte å lage bearnaisesaus her forrige dagen, og oppdaget at det er rivende enkelt! Overalt på oppskrifter på bearnaise står det jo at man må være såååå forsiktig, såååå nøye, og om man er usikker er posevarianten bedre. Bullshit!!!
Dette er vel noe av det enkleste jeg har laget noengang, tror jeg, i allefall i forhold til hva man får igjen. Tykk, deilig, luftig og fantastisk god saus som tar tre minutter pluss skilling av egg! Jeg kan ikke for mitt bare liv fatte at jeg ikke har prøvd dette før!
Men det er kanskje like greit at jeg ikke forsøkte før jeg var godt i gang med ketogent - ellers hadde nok vekta vært laaaaangt høyere enn den var da jeg begynte :p
Så nå om dagen spiser vi bare middag som passer sammen bearnaise. Og hva er det vel som IKKE passer med den sausen?? Eneste jeg kan komme på er fisk. Ellers spiser vi kalvebiff, kyllingfilet, karbonader, svinebiff og alle mulige varianter av kjøttbiter sammen massemasse tykk bearnaise. Me like!! :D:D
Pruttilutt
17-10-10, 15:50
Jenter! Hvor er dere? Føler meg så ensom uten action i tråden vår! :(
Hva gjør dere om dagen? går dere ned? Har dere pause? Hvordan er motivasjonen?
Jeg har lenge hatt et slags platå, men har erfart at sjokolade (Cavalier) er fyfy uansett hvor lite eller mye jeg spiser. Det stopper opp vekta at once!
har bestilt meg 30 days shred fra play.com og betalte 65 kroner inkl. porto. Også til uken skal jeg få kjøpe zumba-pakken hos ei i byen. Jeg føler meg klar for litt aktivitet og body-shaping :)
unaturligslank
18-10-10, 01:12
Det er stille her nå ja. Jeg er ikke så skravlete i dag, men kommer sterkere tilbake i morgen!
Hei hei folkens:o
Motivasjonen dro på permanent ferie i begynelsen av oktober:( Har gått opp nesten alle kiloene jeg kjempa for å gå ned:mad: og dobbel.
Det ble ikke bedre da zumba plassen min ble gitt til noen andre fordi jeg ikke møtte opp. Jobba hver eneste torsdagskveld:mad:
Så slik er det. *SUKK*
Men nå er jeg igang igjen og har veiedag på fredager:) Håper den viser et lavt tall i mårra:)
Pruttilutt
11-11-10, 21:37
Kjære deg, og velkommen tilbake! Håper jeg er like sterk som deg og andre med deg når jeg faller av "vogna", dvs. til jul.
Hvordan går det ellers, da? Er du fit for fight? Har kjøpt zumba med sticks for å trene hjemme, men ser bare så innmari latterlig ut! Har også 30 days shred, og jeg har faktisk mer tro på den enn zumbaen - kan være fordi jeg allerede har gangsperra ;)
Trenger du inspirasjon, motivasjon osv, så er vi her! Selv om gruppa er i koma, så er jeg nå aktiv ennå. Ha en flott kveld :) Og vær stolt av deg at du finner veien tilbake!
Kjære deg, og velkommen tilbake! Håper jeg er like sterk som deg og andre med deg når jeg faller av "vogna", dvs. til jul.
Hvordan går det ellers, da? Er du fit for fight? Har kjøpt zumba med sticks for å trene hjemme, men ser bare så innmari latterlig ut! Har også 30 days shred, og jeg har faktisk mer tro på den enn zumbaen - kan være fordi jeg allerede har gangsperra ;)
Trenger du inspirasjon, motivasjon osv, så er vi her! Selv om gruppa er i koma, så er jeg nå aktiv ennå. Ha en flott kveld :) Og vær stolt av deg at du finner veien tilbake!
Tusen hjertelig takk!:D Er motivert og posistiv:)
Jeg prøvde også 30DS men ble ekstremt lei før jeg var ferdig med level 1. Det er så dørgende kjedelig med samme rutinen om og om igjen. Men det er bra trening da:)
Nå er det på tide å blåse nytt liv i denne tråden :)
Motivasjonen har vært på ferie ei god stund nå og nesten alle kiloene er tilbake :(
Men nå er jeg på gli igjen: har startet med spis-deg-slank mat... Er lei av å lage mat og har for lite fantasi til å spise variert. Maten er god, så dette SKAL gå!
Mål:
-Gå ned 6 kg til jul
-Holde vekta fra lille julaften til 1. nyttårsdag
-Gå ned 10 kg i løpet av 2011 (gjerne mer, men det får komme som et ekstra pluss :p)
Hohoooh! Ytterligere en kg ned siden søndag. Cm rundt midjen har krympet noe igjen, men er likevel større enn for 14 dager siden. Hmpf.
Har snart prøvd alle klærne jeg har i klesskapet (inkludert undertøy i ymse varianter) for å finne ut hva jeg skal ha med til syden. Konklusjon: Jeg føler meg nesten smashing i sommerklær :p
Ble ikke noe dårligere av at klærne jeg bestilte er i største laget. Men det gjør liksom ingenting siden det likevel er "dasseklær" som joggebukser i flere varianter.
Åh, nå begynner jeg å virkelig glede meg til sydenturen, altså. Noe av årsaken er vel også det å komme vekk fra alt julegodiset som ha stått i butikkene gudvethvorlenge (jeg må ærlig innrømme at jeg ikke lenger legger merke til slikt - før var det noe av det første jeg så).
Og ENDELIG skal jeg få brukt den knallgønne bikinien min. Og halternecktoppen jeg alltid har hatt lyst til å bruke, men aldri turt siden sideflesk og ryggspekk har tyti ut på alle kanter!
siden jeg nå er sånn supermotivert sjøl, så ØSER jeg ut supermotivasjon til alle dere som vil ha, enten dere trenger det eller ikke!
Ikke for å skryte FOR mye, men slik jeg har det akkurat nå unner jeg dere alle å ha det!:D
Pruttilutt
26-07-11, 19:31
Altså, peeps? Er dere ikke her lengre? :(
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.