View Full Version : Augustskravletråd for 30+
grotingeling
01-08-10, 11:52
Hei folkens - da var det august sånn helt plutselig gitt :eek:
Hvor ble sommeren av :confused: æ bare spørr!!!!!!
Stod opp tidlig i dag, og har brukt morgenen til å tenke gjennom hva jeg har gjort i juni og juli - ikke mye viser det seg.
Skulle fikse hagen - for mye regn
Skulle male garasje, trappehus og uthus - for mye regn
Skulle trene mer - av mange grunner har dette ikke blitt prioritert
Skulle følge ketolysedietten - har greid det ca 70% av tiden
Skulle sove mer - denne har jeg faktisk greid å gjennomføre :D
Så, hva nå?
Vel, denne helga var jeg faktisk giret for å få i gang treningen igjen - men nei da.
Fredag måtte jeg gå hjem fra jobb pga migrene, kvalme, symptomer på halsbetennelse og feber.
Lørdag vedvarte alle plagene, sove myyyyye
I dag - mye bedre form, ingen kvalme eller feber og halsen er neste helt bra.
Men matlysten er helt borte, måtte tvinge i meg litt yoghurt for å kunne ta morgendosen med Glucophage
Så jeg prøver igjen i morgen (med treningen altså), for i dag må jeg prøve å få i meg litt mer mat enn jeg har greid de to foregående dagene.
Står til med dere da?
Stod opp tidlig i dag, og har brukt morgenen til å tenke gjennom hva jeg har gjort i juni og juli - ikke mye viser det seg.
Den kom nok hit :D Var jaggu på tide og. :rolleyes:
grotingeling
01-08-10, 15:18
Den kom nok hit :D Var jaggu på tide og. :rolleyes:
Buuuuuuuuu!!!! Nei da, dere fortjener litt sommer hjemme i trøndelagen.
Men vi har jammen ikke hatt noe særlig sommervære her på vestlandet heller.
Sender du litt nedover om en ukes tid eller to?
Lite sommar, ja.
Men så lenge det er lyst ute så er eg no rimeleg glad likevel...
Står bra til her. Vært syk i hele sommer. Men på bedrings vei nå. 5 dager igjen med penicillin. Håper den knekker fandenskapen så jeg kan begynne å trene igjen:)
Har vært lavkarbo i nesten 2,5 uker, og røykfri i 1 uke nå. Så er til tross for sykdom ganske så fornøyd med meg selv.
Syns det er veldig merkelig at det er august, føles som i går at det var mai og jeg så frem til den lange sommeren. Nå er jo august en sommermåned også, men ofte begynner jo høstværet denne mnd.
Været denne sommeren har ikke vært det beste, men jeg klager ikke på temperaturene. Syns det har vært kjempevarmt! Og har hatt vifta på nonstop. Men det er jo fint å få litt sommerfeeling da, så klager ikke :)
Vet forøvrig ikke om jeg er 30+, men jeg har lyst ned 15-20 i alle fall. Og holde meg der eller under. Jeg vet pr i dag ikke vekten min nøyaktig siden jeg ikke har vekt. Og det er til tider veldig greit syns jeg. Jeg var ekstremt besatt av vekten før, og sluttet å veie meg i mange år. Var først i fjor når jeg gikk ned mange kg at jeg begynte å veie meg igjen når jeg hadde tilgang til vekt. Nå har jeg ikke veid meg siden januar, og jeg har gått ned litt nå siste ukene i alle fall. Så jeg sier at rundt om 15-20 kg vil jeg ned :)
Så, hva nå?
Vel, denne helga var jeg faktisk giret for å få i gang treningen igjen - men nei da.
Fredag måtte jeg gå hjem fra jobb pga migrene, kvalme, symptomer på halsbetennelse og feber.
Lørdag vedvarte alle plagene, sove myyyyye
I dag - mye bedre form, ingen kvalme eller feber og halsen er neste helt bra.
Men matlysten er helt borte, måtte tvinge i meg litt yoghurt for å kunne ta morgendosen med Glucophage
Så jeg prøver igjen i morgen (med treningen altså), for i dag må jeg prøve å få i meg litt mer mat enn jeg har greid de to foregående dagene.
Står til med dere da?
Phuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!! Ble bare sliten av å lese gjennom alt du skulle gjøre. Altfor mange planer når sommeren er her.
anarko: bare å bli med om det ikke finnes en gruppe for 15-20. Vi andre har jo ikke 30 kilo hele tiden ;). Selv satser jeg på ca 5 kg igjen....trur eg.
Imorgen er det arbeidsdag igjen etter en deilig sommerferie. Kjenner at jeg gruer meg, men kjenner jeg meg selv rett så har jeg nok funnet arbeidsformen igjen innen tirsdag :lol:
Buuuuuuuuu!!!! Nei da, dere fortjener litt sommer hjemme i trøndelagen.
Men vi har jammen ikke hatt noe særlig sommervære her på vestlandet heller.
Sender du litt nedover om en ukes tid eller to?
Skal vurdere det... :D akkurat nå regner det da. :høh:
grotingeling
01-08-10, 21:32
Phuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!! Ble bare sliten av å lese gjennom alt du skulle gjøre. Altfor mange planer når sommeren er her.
anarko: bare å bli med om det ikke finnes en gruppe for 15-20. Vi andre har jo ikke 30 kilo hele tiden ;). Selv satser jeg på ca 5 kg igjen....trur eg.
Imorgen er det arbeidsdag igjen etter en deilig sommerferie. Kjenner at jeg gruer meg, men kjenner jeg meg selv rett så har jeg nok funnet arbeidsformen igjen innen tirsdag :lol:
Nei da Popp - ikke for mange planer, det gjelder bare å kombinere :D
Både det å fikse hagen og male diverse vegger inngår i mere trim - så egentlig snakker vi om tre ting;
Trim, kosthold og sove :lol:
Velkommen Anarko, bare sleng deg med i gjengen :klem:
Håper du får en fin første dag på jobben i morgen :p
Takk for flott velkomst :D Syns dette forumet er utrolig givende!
grotingeling
02-08-10, 09:11
Skal vurdere det... :D akkurat nå regner det da. :høh:
Sendte du sola likevel????
Nå titter den i alle fall inn vinduet mitt her på kontoret, og jeg vurderer allerede å gjøre denne arbeidsdagen en smule avkortet... :D
Her har også sommeren vært ganske fraværende. Det har regnet en del, og egentlig er det bra, for vi har en hekk som må ha masse vann etter at den ble flyttet. Så da ordner naturen det selv.
Jeg har en uke igjen av ferien, og det hadde vært deilig med litt sommervær med sol og hele pakka. Men bør egentlig male en veranda når sola titter frem, så kanskje det er greit at den holder seg litt i skjul ;)
Endelig august!!! Jeg er glad i sommer og sol, men her i huset ble det delvis hverdag idag! Minste jenta i barnehagen og nesten normal hverdag. Nå venter vi bare på skolestart og da er alt som det skal være.
PRIVI ELSKER HVERDAGER :D
Sendte du sola likevel????
Nå titter den i alle fall inn vinduet mitt her på kontoret, og jeg vurderer allerede å gjøre denne arbeidsdagen en smule avkortet... :D
Den stakk fra meg! Tok springfart og bare ...*SVOOOOOSJ* :realmad: Møkkasol. :cool:
:D veide meg etter en uke med lavkarbo og jeg er ned 4.7 kg!!!:eek:
feira i dag med litt bringebær og fløte:p
:D veide meg etter en uke med lavkarbo og jeg er ned 4.7 kg!!!:eek:
WOW!!! Gratulerer med et fantastisk resultat!!!!!
Jeg skal veies imrg, kan jo håpe på likt ditt resultat etter uke 1 :D
Jeg har ikke vekt. Men føler på meg at jeg har gått ned :)
Har laget minipizza til middag i dag, pokker så godt det var...
Solen er ikke her i Bergen lenger i alle fall (til tross for gode meldinger). Vurderer å gå en tur eller noe, så jeg ikke gror fast her jeg sitter :P
er overlykkelig etter ikke å ha gått opp i ferien, snarere ned med 2 cm på hoftene og ca 3-400 gram :D nå er det bare å fylle opp kjøleskapet og komme i gjenge igjen :)
Jeg er veldig fornøyd! På lørdag kjøpte jeg meg softshelljakke fra stormberg! De har ikke passet til meg før, så nå er jeg smørblid!!
grotingeling
02-08-10, 23:13
Den stakk fra meg! Tok springfart og bare ...*SVOOOOOSJ* :realmad: Møkkasol. :cool:
Huff da, men jeg kan betrygge deg om at jeg har hatt god nytte av den i ettermiddag.
Fikk grunnet uthuset slik at vi forhåpentligvis får malt det før høsten, og så har jeg ryddet opp etter trehugsten vi bedrev forrige gang sola tittet innom :D
veide meg etter en uke med lavkarbo og jeg er ned 4.7 kg!!!:eek:
Fantastisk - gratulere og stå på videre :heia:
er overlykkelig etter ikke å ha gått opp i ferien, snarere ned med 2 cm på hoftene og ca 3-400 gram nå er det bare å fylle opp kjøleskapet og komme i gjenge igjen
Yay for godt ferieresultat, nå er det straka vegen videre :klem:
Jeg er veldig fornøyd! På lørdag kjøpte jeg meg softshelljakke fra stormberg! De har ikke passet til meg før, så nå er jeg smørblid!!
Ja er det ikke gøy når "normale" klær faktisk begynner å passe!!!! Good for you :klem:
Hei alle sammen:-)
Jeg blir med her jeg:p fant ut at sommeren hadde gått alt for fort og det hadde kiloene også, fikk litt sjokk i dag når jeg gikk på vekten så nå er det bare å begynne.
Jeg gleder meg til at klærne sitter litt penere hi hi og kiloene raser av.
syntes at det er mange flinke her og jeg håper å bli like flink.
kan man spise yoghurt, trenger også litt tips hva dere spiser, nå gleder jeg faktisk litt:-)
Ha en flott kveld alle sammen.
Hei og velkommen Mat :)
Jeg kan fortelle deg om frokosten min i dag. Jeg lagde en omelettwraps (2 egg + litt fløte og krydder) som jeg hadde skinke, isbergsalat, litt tomat, brie, i underkant av en boks med makrell i tomat i (den er dessverre litt sukker i, men det var det jeg hadde for hånd i dag, skal bytte ut med peppermakrell er planen) og toppet det hele med majones. Nydelig :)
Yoghurt... vel, les på varebeskrivelsen så finner du ut hvor mange karber det er... noen er mer i enn andre. Men yoghurt er vel ikke noe man bør spise mye av nei.
Tyrkisk yoghurt er vel spisbart for lavkarbere, tror jeg :)
Hvor får man tak i tyrkisk yoghurt? Har holdt øynene åpne etter det, men nei...
Hvor får man tak i tyrkisk yoghurt? Har holdt øynene åpne etter det, men nei...
I de fleste (kanskje litt større?) matbutikker :) Finnes som regel enten ved yoghurthylla, eller ikke langt unna rømme etc :) Pakningen er som ei bøtte, altså ikke yoghurtbokser som vi er vant med!
yoghurt som smaker som rømme frister ikke så veldig hi hi
Kan være bøtteformen som gjør at jeg har ignorert det galant :)
Hei alle sammen:-)
Jeg blir med her jeg:p fant ut at sommeren hadde gått alt for fort og det hadde kiloene også, fikk litt sjokk i dag når jeg gikk på vekten så nå er det bare å begynne.
Jeg gleder meg til at klærne sitter litt penere hi hi og kiloene raser av.
syntes at det er mange flinke her og jeg håper å bli like flink.
kan man spise yoghurt, trenger også litt tips hva dere spiser, nå gleder jeg faktisk litt:-)
Ha en flott kveld alle sammen.
Den yoghurten som heter Skyr fra Q-meireriene er ok som lavkarbo. Man kan godt ta litt nøtter eller frukt og blande i om man ønsker litt mer ut av måltidet. Du får kjøpt den i de fleste matbutikker.
http://www.google.no/images?q=tbn:dwsLC26v0XPC3M::www.handelsbladetfk.n o/cache/image/1329/65/skyr.jpg
3dje dagen på jobb etter ferien, og det er fortsatt vanskelig å komme opp om morgenen :sove:. Men ungene syntes det var gøy å se vennene sine igjen i bhg og SFO. Idag skal vi feire farfar 73 års dag, lurer på hva vi skal kjøpe til gave. Han liker godt krimbøker, noe som har hørt noe om denne boken?
http://www.leserglede.com/pics2/Isprinsessen.jpeg
christine76
04-08-10, 10:44
Her er vi tilbake fra ferie. Har stått omtrent i ro vektmessig i ferien og er veldig fornøyd med det. Nå er det i gang med trening igjen
Den yoghurten som heter Skyr fra Q-meireriene er ok som lavkarbo. Man kan godt ta litt nøtter eller frukt og blande i om man ønsker litt mer ut av måltidet. Du får kjøpt den i de fleste matbutikker.
http://www.google.no/images?q=tbn:dwsLC26v0XPC3M::www.handelsbladetfk.n o/cache/image/1329/65/skyr.jpg
3dje dagen på jobb etter ferien, og det er fortsatt vanskelig å komme opp om morgenen :sove:. Men ungene syntes det var gøy å se vennene sine igjen i bhg og SFO. Idag skal vi feire farfar 73 års dag, lurer på hva vi skal kjøpe til gave. Han liker godt krimbøker, noe som har hørt noe om denne boken?
Vel. Boka er helt OK. Ikke den beste Läckberg har skrevet, men den duger. Det er også den første i serien om Erika og Patrik. Originalt er boka den første i serien, men den har av en eller annen (idiotisk) grunn kommet ut midt ute i serien her i Norge. Men boka er lett å lese og det er grei underholdning! (Jeg er noget nøye på krim, jeg leser absurd mye av det :D ) Så du kan kjøpe den, og så kan han kjøpe resten av serien om han liker den etter hvert :)
Og til de der yoghurtene fra Skyr: De smaker søtstoff, synes nå jeg.. I tillegg har de noe sånn som 13 karber?
TrillTrall
04-08-10, 14:27
Läckberg er en av de aller mest populære krimforfatterne om dagen. :) Og om han ikke vil ha den (før den er lest!) så får han jo byttet den, med mindre det er en bokklubbutgave med bokklubb-logo på baksiden kanskje.
Jeg vil si meg rimelig sikker på at han kommer til å like Dan Brown. Ellers av norske bøker syns jeg Harry Hole bøkene til Jo Nesbø er veldig bra. Anbefaler "Snømannen" og "Frelseren" :)
Nå har jeg spist lavkarbo frokost (blir sulten så sent på dag) som jeg er meget fornøyd med. Fettkvoten var i alle fall bra!
Jeg leser en bok nå av Sten Sture Skaldeman : "GI-NULL"... Er lavkarbo bok, han gikk ned ca 65 kg på lavkarbo, og deler erfaringer, fakta, og oppskrifter. Veldig kjekt å lese, og det får meg bare til å brenne enda mer for dette! I morgen har jeg 3 uker på lavkarbo :D
Jeg vil si meg rimelig sikker på at han kommer til å like Dan Brown. Ellers av norske bøker syns jeg Harry Hole bøkene til Jo Nesbø er veldig bra. Anbefaler "Snømannen" og "Frelseren" :)
Nå har jeg spist lavkarbo frokost (blir sulten så sent på dag) som jeg er meget fornøyd med. Fettkvoten var i alle fall bra!
Jeg leser en bok nå av Sten Sture Skaldeman : "GI-NULL"... Er lavkarbo bok, han gikk ned ca 65 kg på lavkarbo, og deler erfaringer, fakta, og oppskrifter. Veldig kjekt å lese, og det får meg bare til å brenne enda mer for dette! I morgen har jeg 3 uker på lavkarbo :D
Dan Brown har jo et fantastisk dårlig språk, og sykt mange faktafeil da :o *kremt*
GI-NULL er awesome! Skaldeman virker på meg å være en skikkelig kjernekar. Jeg elsker at han kaller oss det vi er - "tjockisar" :D I stedet for å gå rundt grøten og si "mennesker med litt ekstra vekt" eller lignende. For det er jo det vi er - tjockisar! Men han skriver og at han ikke vil anbefale å gå så raskt ned i vekt som han gjorde da, mtp at både hodet og huden skal være med :) Det er en fornuftig konklusjon, synes jeg. Mange slankere er så opptatt av å skulle rase ned mest mulig på kortest tid, og tenker ikke på konsekvensene det kan få.
Jeg gikk ned 40 kg i fjor på cellegift, på et halvt år, og jeg vet hvordan det er å gå raskt ned. Gikk opp igjen ca 10, men har gått ned igjen noe nå, planen er som sagt 15-20 kg til. Da er jeg nede mellom 60 og 70 et sted, og der vil jeg trives :)
Skaldeman har mange gode oppskrifter, og jeg har lest gjennom halve boken de to siste kveldene, til tross for å ha vært stuptrøtt :D
Dan Brown bør vel kanskje helst leses på engelsk om man vil ha godt språk. Faktafeil kan så være, men bøkene er kjempespennende syns nå jeg da :) Men anbefalte først og fremst Jo Nesbø siden det er krim i alle fall :)
MammaMonica
04-08-10, 16:50
Hei:)
Slenge meg på her me dokke:)
Dokke e kjempe flinke alle sammen her inne å beundra dokke veldi:) Håpe eg og kan klare kampen mot vekta en gang for alle dinne gangen:)
Eg har våre so heldi å blitt prøve kanin til styraren i barnehagen til ungane mine å ser positivt på de dinne gangen:) han skal hjelpe meg i gjennom mine 3 første måna med kuren å eg ser på ditte som veldi positivt:) håpe og trur dokke kan verte ei god støtte i tillegg:)
Jada, bare å søke råd og støtte:) så bra du har en som hjelper deg! Det må være utrolig motiverende :) jeg har aldri vært så motivert på noen livsstil eller "diett" før, så jeg er kjempeglad. Har fått kokosmel i posten i dag, og skal lage lavkarbopannekaker :)
grotingeling
05-08-10, 07:23
Nå er jeg bare lei! :sint:
Ikke av lavkarbo altså, men av å hoste så mye på natta at jeg er helt utslitt når jeg liksom skal stå opp og gå på jobb.
Dette var 4. natta på rad hvor jeg har måtte sitte i senga for i det hele tatt å få sove litt, men må likevel ut på badet for å få hostet opp masse gørr flere ganger.
I natt har jeg vel vært opp 1 gang pr time tenker jeg, og det blir det ikke mye kvalitetssøvn av gitt :rolleyes:
Men det gir seg seg sånn i 5-6 tida som er da jeg normalt står opp, og på dagtid er det nesten ikke noe hosting - urettferdig!!!
I dag blir det hjemmekontordag, for jeg trenger rett og slett en litt rolig arbeidsdag etter denne natta.
Vil bli frisk NÅ :_prikk:
Nå er jeg bare lei! :sint:
Ikke av lavkarbo altså, men av å hoste så mye på natta at jeg er helt utslitt når jeg liksom skal stå opp og gå på jobb.
Dette var 4. natta på rad hvor jeg har måtte sitte i senga for i det hele tatt å få sove litt, men må likevel ut på badet for å få hostet opp masse gørr flere ganger.
I natt har jeg vel vært opp 1 gang pr time tenker jeg, og det blir det ikke mye kvalitetssøvn av gitt :rolleyes:
Men det gir seg seg sånn i 5-6 tida som er da jeg normalt står opp, og på dagtid er det nesten ikke noe hosting - urettferdig!!!
I dag blir det hjemmekontordag, for jeg trenger rett og slett en litt rolig arbeidsdag etter denne natta.
Vil bli frisk NÅ :_prikk:
:phuu: Glad for at det ikke var lavkarbo du var lei av!
Stakkars :sympatiklem: :klem: oversendes. Hadde det slik som det i begynnelsen av ferien. Levde på solvipect og litt cosylan til natten. Det ga seg etter en uke. God bedring.
Velkommen mammamonica :heia: anarko: Trist å høre om cellegiften din. En god kollega av meg gjennomgikk dette for 2 år siden og kommenterte at dette ønsket hun ikke sin fiende å gjennomgå. Håper alt er vel nå!
Det ble Fyrvokteren (2010) av Camilla Lackberg. De hadde bare Isprinsessen i pocketutgave og det ville jeg ikke kjøpe som gave. Kjærsten til svogeren min er svensk og kjente til forfatteren og gikk god for henne. :cool:. Jeg leser ingen bok nå, men prøver å komme meg gjennom alle bladene som har hopet seg opp det siste året. Akkurat nå er det Foreldre & Barn fra 2009. En bra artikkel om å få barn til å like maten vi serverer. Mange gode ideer der og jeg har allerede prøvd ut den med å la barna være med på å lage maten. Forrige uke lagde eldstemann hamburgere med løk, sennep, persille og syntes det var kjempegodt (enda han sier at han ikke liker løk)
nei, nå ble jeg skravlete her. Godt at det er en skravletråd :lol:
Cellegiften var hard, men den forandret livet mitt til det bedre. Så jeg setter pris på det den har gitt meg. Det er over, og ting er bra. Det var ikke kreft jeg tok det for heldigvis. Men takk for omtanke, det settes stor pris på :D
Jeg hadde en slik hoste for et par uker siden (henger pittelitt igjen enda, men bare litt) og jeg måtte ta penicillin for den. Så kanskje lurt å ta en tur til legen og få sjekket crp?
Har lest alle bøkene til Camilla Läckberg i sommer. (var på båttur langs Bohuslenskysten). Jeg likte de godt.
Godt har jeg også likt meg på Bridgefestivalen på Lillehammer denne uka. +1,5 kg. For mye vin, ulovlig mat og godteri - ute av ketose noen dager nå. Tidligere år har jeg også alltid gått opp denne uka. Så vel hjemme igjen er det bare å ta seg sammen igjen.
Skal ikke på jobb før 16. august så jeg håper fortsatt på at det skal komme litt pent vær i sommer.
Godt gjort å ikke ha gått opp mer da :)
Heisann! Kan jeg henge meg på denne tråden jeg og? Har fulgt med dere et par dager, og liker det jeg ser :D
Jeg har prøvd meg litt fram og tilbake på lavkarbo i sommer, og har merket at kroppen trives bedre uten karbo enn med. De siste 2,5 ukene har jeg derfor vært konsekvent. Har lest boka til Sofie Hexeberg, og er nå i gang med den første til Skaldeman. Har også lest meg opp på dette forumet, om ikke annet for å vite hva jeg holder på med :o. Derfor står det at jeg ikke helt vet hvilken vei jeg følger, men ut fra det jeg har lest ligner det mest på Skaldemans metode. Har vært overvektig i 25 år, på det meste sånn opp til 30 kg pluss. Greide å gå ned 30 kg for noen år siden ved hjelp av blodslit, kcaloritelling og lite mat. Etterhvert kom kiloene :(krypende tilbake og pr i dag bærer jeg med meg ca 15 kg pluss. Tenker dette er en måte å leve på og ikke slankekur - men kjenner jeg må ta meg selv i nakken for å ikke tenke kilo og nedgang :mad:. Prøver å fokusere på å spise når jeg er sulten, til jeg er mett og å få i meg nok fett. Ennå er det ikke noe problem; liker maten veldig godt! Har jo knapt nok smakt fett tidligere; er det noe rart det er godt:p:p?
Velkommen i klubben:) jeg leser akkurat nå Skaldeman sin GI-NULL! og liker den veldig godt. Jeg har plassert meg selv i gruppen 25+ der, altså den midterste gruppen der. Men søker også inspirasjon fra de to andre gruppene (50+ og 10+)...
Jeg har et lite dilemma i kveld... vi får besøk av et vennepar, og skal spille spill. Kjæresten min vil at vi skal ta noen øl (ca 3 flasker hver à 0,33 l)... og jeg har regnet på dette og funnet ut at om jeg drikker 3 øl så er det ca 30 karber :O Pilsen er allerede innkjøpt, men jeg kjenner samvittigheten gnager som bare pokker. Jeg vil jo fremdeles holde meg under 50 dagen da, men jeg føler dette er en sånn sosial situasjon der det blir litt dumt om jeg sitter der: nei, jeg drikker ikke vanlig øl, det er for mye sukker i. Men jeg kan i alle fall kutte ned til to øl, og da er det 20 karber som er mye bedre :)
Hvordan tar dere slike situasjoner? Jeg drikker vanligvis drinker som er blandet ut med sukkerfrie godsaker, og jeg antar de fleste av dere er vindrikkere. Magen min tåler ikke vin, får mye halsbrann av det. Og i dag ble det rimeligst og tydeligvis mest naturlig med øl.
Jeg har plassert meg selv i gruppen 25+ der, altså den midterste gruppen der. Men søker også inspirasjon fra de to andre gruppene (50+ og 10+)...
Eh....her ser jeg at jeg ikke helt forstår hva du mener:confused:.... Du har plassert deg i "25+ der" - hvor har du plassert deg? Og de andre gruppene?
Ang øl melder jeg fullstendig pass; er rødvinsdrikker på min hals, og har lært meg å sette pris på en iskald hvitvin om sommeren. Du sier du får halsbrann av rødvin; har du prøvd hvit? Du kjenner sikkert til at enkelte sorter øl har mindre karbo?
Jeg kjenner til at enkelte sorter øl har mindre karbo ja. Hvitvin er ikke så galt, det spørs hvor sur den er. Jeg holder meg som sagt normalt til brennevin, enten vodka eller whiskey og sukkerfritt blandevann.
Skaldeman har i GI-NULL delt inn i 3 grupper; 50+, 25+ og 10+... Det jeg mente.
:) Bør lese den boka etterpå da skjønner jeg:rolleyes:
Litt eget stammespråk her inne enkelte ganger; dog var den der enkel. Takk!
Du får den i pocketutgave for 139,- så prisen er ikke så verst :) mange gode, enkle oppskrifter inni der. Pluss mye fakta om hva naturlig lavkarbo kost gjør for oss.
Jeg har nå laget min første smoothie med min nye blender!
Litt frosne bringebær
2 ss matyoghurt
kremfløte på gefühlen
og litt natreen
NYDELIG! Ble ikke så mye da, men mettende var det.
Føler at jeg nå har litt problemer med å kjøpe meg ting til leiligheten. Jeg trenger verandamøbler, men siden jeg vet det er store sjangser for at jeg flytter utenlands on 1-2 år om forholdet holder, kvier jeg meg for å gjøre innkjøpet =/
Og jeg kunne godt trengt en blender og, alt jeg har er en 20+ år gammel kjøkkenmasking med visp og eltekrok, og en stavmikser... :p
Jeg fikk plutselig en utfordring....er bedt bort i morgen kveld på ost, kjeks og vin. Har ikke lyst til å proklamere at jeg har begynt med dette før jeg er sikker på at det virker. Vinen er grei; det er medbrakt så jeg tar med det jeg skal ha. Har tenkt å spise middag i passe tid før sånn at jeg ikke er sulten når jeg kommer dit :rolleyes: Osten er heller ikke noe problem; kjeksen derimot:(.....
Har lest en del og ser bl.a. at Skaldeman sier at en kan spise noe skikkelig fett en stund før inntak av karbo. Hvordan gjør dere dette? Er det andre ting jeg kan gjøre lurt??
Lag deg ostekjeks! kjøp tavli sine med smak, smelt de i ovnen og la de bli sprø, kjøl ned, og ta med :D
ønsker alle en fin helg... nå reiser jeg og ungene på ferie...:D
er veldig spent på hva vekta er når jeg kommer hjem :)
vekta er ned 0,9 siden mandag så totalt har jeg nå gått ned 5,6 kg på 12 dager...:D
Velkommen i klubben:) jeg leser akkurat nå Skaldeman sin GI-NULL! og liker den veldig godt. Jeg har plassert meg selv i gruppen 25+ der, altså den midterste gruppen der. Men søker også inspirasjon fra de to andre gruppene (50+ og 10+)...
Jeg har et lite dilemma i kveld... vi får besøk av et vennepar, og skal spille spill. Kjæresten min vil at vi skal ta noen øl (ca 3 flasker hver à 0,33 l)... og jeg har regnet på dette og funnet ut at om jeg drikker 3 øl så er det ca 30 karber :O Pilsen er allerede innkjøpt, men jeg kjenner samvittigheten gnager som bare pokker. Jeg vil jo fremdeles holde meg under 50 dagen da, men jeg føler dette er en sånn sosial situasjon der det blir litt dumt om jeg sitter der: nei, jeg drikker ikke vanlig øl, det er for mye sukker i. Men jeg kan i alle fall kutte ned til to øl, og da er det 20 karber som er mye bedre :)
Hvordan tar dere slike situasjoner? Jeg drikker vanligvis drinker som er blandet ut med sukkerfrie godsaker, og jeg antar de fleste av dere er vindrikkere. Magen min tåler ikke vin, får mye halsbrann av det. Og i dag ble det rimeligst og tydeligvis mest naturlig med øl.
Det finnes LITE-øl :) De har mindre karber. Selv løser jeg problemet ved å la vær å drikke :p Jeg har rett og slett slutta å bry meg om hva folk sier når jeg ikke tar en øl med de. Tenker som så at jeg kan ta en øl når jeg ikke har like mye å gå ned! :D
Jeg fikk plutselig en utfordring....er bedt bort i morgen kveld på ost, kjeks og vin. Har ikke lyst til å proklamere at jeg har begynt med dette før jeg er sikker på at det virker. Vinen er grei; det er medbrakt så jeg tar med det jeg skal ha. Har tenkt å spise middag i passe tid før sånn at jeg ikke er sulten når jeg kommer dit :rolleyes: Osten er heller ikke noe problem; kjeksen derimot:(.....
Har lest en del og ser bl.a. at Skaldeman sier at en kan spise noe skikkelig fett en stund før inntak av karbo. Hvordan gjør dere dette? Er det andre ting jeg kan gjøre lurt??
Dette kommer du til å få til - så "gå ut av skapet". Bak dine egne kjeks som du tar med. Disse (http://http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23969&highlight=Kjeks+uten+bismak) var virkelige gode. Lykke til.:)
Prøver å linke igjen http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23969&highlight=Kjeks+uten+bismak
Skaldeman sier så ja! Du spiser noe fett som f.eks fet ost en halvtimes tid før du skal spise det andre. Ang. kjeks og ost kan du gjøre som noen andre foreslo, lage ostekjeks. Eller du kan rett og slett bare la vær å spise kjeksen. fyll på med ost på fatet ditt og ikke bry deg ;) Om noen kommenterer det så kan du si at du får vondt i magen av kjeks, eller at du rett og slett ikke har lyst på / liker det. Jeg får utrolig vondt i magen av mye rart når "utenforstående" spør :rolleyes: Om du er virkelig frekk kan du si at de bør passe sine egne saker :D:o Neida.
Jeg får utrolig vondt i magen av mye rart når "utenforstående" spør :rolleyes: Om du er virkelig frekk kan du si at de bør passe sine egne saker :D:o Neida.
He he he; ang magevondt så stemmer det godt - det var sånn jeg i første omgang begynte med lavkarbo. Pga oppblåst/ekkel mage kuttet jeg ut alt brød et par uker. Virkningen var så effektiv at jeg måtte sjekke ut mer hvorfor det ble sånn. Og her er jeg, lavkarbo med mer....
Jeg ordner meg egne kjeks og tar med ja. Skal komme meg ut av skapet, ikke noe problemer det - vil bare vente til det vises litt først. Takk for hjelpa så langt! Ha en superduper dag :D
He he he; ang magevondt så stemmer det godt - det var sånn jeg i første omgang begynte med lavkarbo. Pga oppblåst/ekkel mage kuttet jeg ut alt brød et par uker. Virkningen var så effektiv at jeg måtte sjekke ut mer hvorfor det ble sånn. Og her er jeg, lavkarbo med mer....
Jeg ordner meg egne kjeks og tar med ja. Skal komme meg ut av skapet, ikke noe problemer det - vil bare vente til det vises litt først. Takk for hjelpa så langt! Ha en superduper dag :D
Da er jo saken biff! Spør noen om hvorfor du ikke spiser kjeksene de har med, så sier du bare at du får vondt i magen av det. Det burde de ha forståelse for! Lykke til :)
Hei igjen alle sammen!
Begynner å bli litt matlei, og har lyst til å prøve litt asiatisk mat i helga- lavkarbo varianten så klart! Lurer derfor på om noen av dere har en god wok-saus å anbefale? Gjerne med chilli og hvitløk som kan passe til kylling eller scampi?
Kos deg med ost&vin i kveld Dollsine! :)
Mange gode woksauser, men jeg kjenner ikke til karboinnholdet i dem. Gå på butikken og se du på utvalget, da får du oversikt også :) jeg liker den med ingefær og chili tror jeg det er... men lenge siden jeg har brukt den nå.
hei alle sammen :) klar for helg?
her er motivasjon på bånn i dag. og spiste dermed en domleis:( men til forskjell fra forrige uke, så hadde jeg kommet til å kjøpt med en 2 litring hjem.. så får tenke litt sånn på d.. føler meg så sliten også. men må gjennomføre 30 days shred... motivasjon trengs dlux til d!
tror jeg skal lese del tråder her inn å bli inspirert jeg nå! d er jo derfor jeg er her inne:)
God Helg!
God helg!
Jeg sitter alene i huset til mamma og pappa med datteren min... mamma er bortreist og jeg skulle passe litt på pappa som har angina. Vel, nå ligger han på sykehuset og jeg sitter her alene på kveldene... fyyyyysen... men har klart meg ganske bra så langt. Litt svimmel, kvalm og hodepine gjør at jeg ikke orker å lage noe spesielt til meg selv heller. Snufs, pip... det blir nok bedre snart. I morgen kommer mannen min heldigvis!
Takk for tilbakemld Anarko, men jeg tenkte mer på en oppskrift slik at jeg kan lage sausen selv... ;) Det finnes mange gode wok-sauser på butikken- men de er ikke akkurat lavkarbo :/
God helg alle sammen!
Takk for mange gode tips til kjekser og hvordan håndtere en kveld med jenter, ost og vin. Jeg laga ostekjeks av ferdig skiva bacontaffelost (2-3 min i micro på 600 W // husk bakepapir), og de falt i smak hos flere :D. Bakte også knekkebrød, eller forsøk på knekkebrødene mine, men de må tørkes mer før de blir helt sprø. Ok å ha med til osten var de lell. Jeg eksperimenterte med oppskrifta mi i ettermiddag; og etter noen forsøk hvor de ikke ble helt bra kom jeg på å ha i egg. 60 kruskakli + 2 ss fiberhusk var ikke helt det samme som 4 dl hvetemel :p nei. Første forsøk med knekkebrød ser jeg for meg kan bli smuldret opp og hatt i youghurt e.l :o
Nå er det natta her; ha en superduper dag i morgen alle sammen!
Malleleo: jeg får til tider søtsug selv. Spesielt når jeg sitter utenfor bystasjonen og kjenner luften av nybakte skillingsboller.... da stikker jeg hjem og finner på noe selv. Har nettopp fått meg blender:) Har litt frosne bringebær i blenderen (mange skriver 150 gr osv, men jeg syns det er for mye) så tar jeg et par egg, kremfløte, matyoghurt og litt natreen og mikser. For meg blir det bedre enn iskrem. Og eggene er kun for mettheten sin skyld, og du kjenner IKKE smaken av de. Bringebær er veldig lite karber i i forhold til andre frukter (mener det er 3-4 karber pr 100 g.)Håper dette er til inspirasjon!
grotingeling
07-08-10, 09:46
Endelig på bedringens vei http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-dance013.gif, første natt på en uke hvor jeg har sovet hele natta - i liggende stilling :p
Våknet uthvilke, halsen var ikke tett - ikke sår en gang, og bare litt tett i nesen.
Ingen feber heller, bitte litt hoste henger fortsatt i - men alt i alt myyyyye bedre http://serve.mysmiley.net/happy/happy0158.gif (http://www.mysmiley.net/freesmiley.php?smiley=happy/happy0158.gif)
Nå gjelder det bare å ta det rolig de neste dagene slik at jeg ikke får tilbakefall - er så lett å ta seg ut for tidlig når en endelig føler seg så og si frisk igjen :rolleyes:
Blir nok mye http://images.zaazu.com/img/laptop-animated-busy-animation-smiley-emoticon-000418-medium.gif (http://[URL]http://zaazu.com), http://www.pic4ever.com/images/119.gif og lite http://bestsmileys.com/exercising/5.gif denne helga.....
Catalina79
07-08-10, 11:52
Sniker meg inn i denne skravletråden jeg også.. Var såvidt innom julitråden, og satser på å henge med mer her.
Anarko: Ser du skriver tidligere i tråden at du har fått tak i kokosmel. Hvordan bruker du det, og hvor får du tak i det?
Ellers så er det supert vær her, så når poden våkner opp tror jeg at jeg skal manne meg opp til en trilletur i sentrum. Må komme meg over skrekken for å være ute blandt folk. :eek: Riktig skummelt hvor raskt det har skjedd egentlig.. for 2-3 år siden var jeg sosial og det meste prella av.. men nå: usjh. Håper jeg greier å komme tilbake til det jeg en gang var, samtidig som jeg jobber med å få ned vekta. Kanskje livet blir herlig igjen. :)
Ha en finfin dag folkens. :)
Jeg eksperimenterte med oppskrifta mi i ettermiddag; og etter noen forsøk hvor de ikke ble helt bra kom jeg på å ha i egg. 60 kruskakli + 2 ss fiberhusk var ikke helt det samme som 4 dl hvetemel :p nei. Første forsøk med knekkebrød ser jeg for meg kan bli smuldret opp og hatt i youghurt e.l :o
Jeg klarte å lese 60 egg!! :eek::D:D *pusse kontaktlinsene*
Skal i 30årslag idag, grillparty. og jeg har blitt lovet salat uten dressing på og cola zero, maten har vi med selv, så det blir bra :) Hun vet også hva jeg holder på med, så den biten er jo grei.
Min eks så nye bilder av meg på facebook sa jeg så annerledes ut, og hva enn jeg driver med burde fortsette med det.. er jo oppløftende selv om det kommer fra han :p
:D Du har nok et mulig behov for å pusse kontaktlinsene ja vaskeklut :p - 60 egg er vel mye. Men knekkebrødkjeksene hang sammen; og har fått tørke mer på benken i natt. Siden jeg eksperimenterte litt har jeg veeeeldig mye, mye mer enn hva jeg kommer til å spise de neste par ukene.
Våkna med en dundrende hodepine i dag; selv om jeg ikke drakk mer enn en halv flaske rødvin på hele kvelden. Du verden hvor den skvetten satt :nei: . Spiste jeg før jeg dro, og supplerte med ost/kjeks utover kvelden og - likevel ble det en litt snublende gange hjem.... :full:Har sett ett eller annet sted at en tåler alkoholen dårligere på denne kosten, og det stemte for min del i går.
I kveld er det ny runde; invitert på grillings; med beskjed om å ta med medbrakt mat/drikke. Får se om det blir en pepsi max eller mer vin for min del:o :rolleyes:
Nå skal jeg rusle ned og gå gjennom noen skap; sorterer, kaster, leverer til gjenvinning - og fryder meg mens jeg holder på. Får sjelden tid til sånt gørrarbeid og da er det ekstra godt når jeg får gjort det. Flere som kjenner seg igjen??? Ha en suuuuper dag!!
*går og pusser linsene* :D
Ja, det er en kjent sak at man fort kan bli kanon på veldig lite alkohol med denne kosten ja.. :D Billig i drift er det vel noe som heter :p
Jeg er litt heldig og er billig i drift i fra før av. I går merket jeg at jeg ble enda billigere i drift. Drakk lite, men var i kanonform. Ikke dårlig i dag heller, bare litt trøtt :) Dette er første gang jeg har drukket på noen uker (klarte å lure meg unna den ølen jeg snakket om tidligere...) og merket det var annerledes. Men klarte å regulere meg etter behovet ganske så raskt. Heldigvis, ellers hadde jeg nok ikke kunne skrytt av god form i dag :P
Kokosmel skal man kunne få tak i på helsekost (noe jeg fant ut etter å ha bestilt det på internett til dyrere pris).. Jeg bruker det når jeg skal lage lavkarbo pannekaker, og så er planen å lage noe som heter osterundstykker med det. Men da trenger jeg også fiberhusk, som jeg ikke har fått tak i enda. Du kan selvsagt bruke det i mer; lapper, vafler, diverse bakverk osv... Men jeg har ikke full oversikt enda. Har en link jeg kan gi deg der det er blitt brukt en del kokosmel :)
Jeg trodde forøvrig at møllerens fibra mel kunne erstatte fiberhusken, siden fibramelet er 20 gram mindre kh pr 100g. Og fibra og fiberhusk, ja, hørtes likt nok ut for meg. Så feil kan man ta :)
I dag blir det avslapping. Jeg og kjæresten diskuterer middag. Jeg kunne på sett og vis tenkt meg minipizza. Men han har nevnt en kjøttdeigomelett. Noe som også frister. Andre gode forslag? Jeg vet i alle fall at jeg vil ha kjøtt, fett og ost. Haha. Gjerne en bearnaisesaus også. Dagen derpå og maten man har lyst på da....
Jeg kjøpte fiberhusk på helsekosten; tror jeg betalte 65,- for en pakke. Ser at flere sier at en får kjøpt det billigere på nett og i Sverige. Er det noen som har tips om hva en kan kjøpe i nabolandet? Og hvilke butikker en får tak i det på?? Det sies at svenskene har kommet lengre med tanke på alternativ kost, både i forhold til allergi, gluten og LK og har godt utvalg i hyllene. Altså ikke som her at vi må på spesialbutikk som jo helsekosten er.
Jeg sleit jo med knekkebrødene mine i går, og skulle erstatte 4 dl hvetemel. Til vanlig (før...) brukte jeg 2 dl hvetemel og 2 dl grov rug når jeg bakte dem. Hva slags mel kan jeg bruke for å erstatte disse to? Noen tips?? :veitikke:
Du kan jo velge en annen oppskrift? Jeg fant her en oppskrift på knekkebrød:
3,5 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
2,25 dl kli
2 ss fiberhusk
1 ts salt
1/2 ts sukrin
5 dl vann
__________________________________________________ ________________
Rør sammen alle ingrediensene til en deig. Smør/klem deigen ut på to stekeplater dekket med bakepapir. Rut opp deigen med et pizzahjul. Denne oppskriften skal rekke til 32 knekkebrød.
Stek begge platene i ovnen på varmluft på 160 grader i 1 time og 10 minutter. La platene bytte plass to ganger i løpet av steketiden. Samtidig snur du platene med fremsiden inn. På denne måten sikrer du at knekkebrødene blir jevnt stekt. Hvis du ikke har varmluft steker du bare platene hver for seg.
Ta platene ut av ovnen og fjern knekkebrødene fra bakepapiret med en gang. La de kjøle av på rist.
Oppbevar knekkebrødene i en tett metallboks. Knekkebrødene holder seg fint i flere uker.
For variasjon kan du ha for eksempel gresskarkjerner, valmuefrø eller krydder i knekkebrøddeigen.
Og, så har jeg funnet en oppskrift på mandelkjeks, som også skal være gode til ost:
2 dl malte mandler
1 dl sesamfrø
2 eggehviter
1/2 ts salt
1 ts sukrin
2 ts fiberhusk
__________________________________________________ __________________
Sett ovnen på 180 grader.
Bland sammen alle ingrediensene. Juster eventuelt deigen med et par ss vann om den blir for tørr.
Smør et flak bakepapir med litt olivenolje. Pass på at det ikke blir så mye olje. Et tynt tynt lag holder.
Rull små kuler av deigen. Press kulene ut til flate rundinger på bakepapiret. Du kan eventuelt stanse ut penere rundinger med et lite likørglass eller lignende. Kjeksene på bildet er stanset ut med et glass som har ca. samme diameter som Ritzkjeks.
Hvis du vil kan du nå smakssette kjeksene ved å drysse krydder, salt eller frø over dem (se under).
Stek kjeksene på 180 grader i ca 15 minutter. Følg med underveis. Steketiden er avhengig av tykkelsen på kjeksene. La dem kjøle av på en rist.
Så er det noen forslag om smakstilsetninger, men blir betrygget om at kjeksen er god som den er også. Men uansett; smakstilsetninger:
- havsalt
- valmuefrø
- timian & hvitløkspulver
- basilikum & parmesan
- kvernede chiliflak
- linfrø
- paprikapulver
- sellerisalt
- løkpulver
- oregano
Når det gjelder knekkebrød så er det INGEN ting som slår Nannahs knekkebrød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214&highlight=nannahs+knekkebr%F8d) . Kan trygt anbefale absolut alt den dama tryller frem!
takk for tips anarko:D skal dra frem blenden igjen! resten har jeg i skapet heldigvis.
i dag skal jeg prøve zumba! noen her som har prøvd d? så noen av bevegelsene og de så litt kjappe og vanskelige ut for store meg... men skal prøve da..
christine76
08-08-10, 16:10
Jeg har jogget i dag, ute! Stolt over meg selv:D
Jeg har jogget i dag, ute! Stolt over meg selv:D
Kjempebra!!! Gratulerer:visemuskl
Jeg spør av ren :veitikke: uvitenhet... Hva slags pulver har du gått på, og hvorfor?? :forvirret
Catalina79
08-08-10, 17:38
Christine76: Så flink du er!!! :boxing: Stå på. :D
Anarko: Ja send gjerne linker til oppskrifter med kokosmel. Skal se om jeg finner dette på helsekosten iløpet av uka. Spennende. :)
Fikk kjøpt fiberhusk på coop mega, en pakke på 300 g til litt over 70 kr. Syns det var en smule dyrt, men har den vel ei god stund fremover.
Har dere hatt en fin søndag? Jeg tok med lillegutt ned til sjøen, og han fikk stikke føttene nedi en snartur. Det var stor stas. :D Trakka litt på tang, og smakte på steiner.. :rolleyes: Ellers har det vært temmelig rolig her, trilletur og husarbeid.
Zumba er kjempeartig! Hvis du liker å danse er det den perfekte treningsformen- synes jeg da! ;) Det ser litt vanskelig ut men du kommer fort inn i det, og det finnes forskjellig vanskelighetsgrad :)
300 grams pakken coster 50 svenske på grensa. 100 grams posen koster 47.50 på meny her.. 300gr pakkene har de akkurat begynt å selge, så aner ikke prisen. men det er ganske drøyt ja, avhengig av hvor mye du baker :)
ellers skeia jeg ut litt igår.. tok vel en liten neve tilsammen av noe av potet/maisgodteriet som var satt fram. men jeg holdt meg unna browniesene og sprite'n med sukker i :p skal jobbe i akvariene idag, så da blir de litt svetting og forbrenning :p
Catalina79
08-08-10, 18:07
Jøss, det var litt av en forskjell... Får tro vi kommer oss til Sverige en gang snart. Begynner å få ei rar liste over ting som skal handles. :) Heldige dere som bor nært grensa!! :D
Jeg har belønna meg sjøl med mini PC, fordi jeg har runda -30 kg.:). Om 20 kg til skal jeg kjøpe meg en iPod touch. Har ikke bestemt meg hva jeg skal gjøre 15 kg etter det. Jeg trenger litt belønning å tenke på de gangene jeg har lyst til å spise noe ulovlig.
christine76
08-08-10, 22:32
Kjempebra!!! Gratulerer:visemuskl
Jeg spør av ren :veitikke: uvitenhet... Hva slags pulver har du gått på, og hvorfor?? :forvirret
Jeg har gått på Xtravaganza sitt pulver. Gikk på det først i tolv uker, hadde 3 uker pause og holdt på i 5 uker til.
Hvorfor? Fordi jeg var veldig tjukk og noe måtte gjøres. Var på treningsstudio og fikk presentert opplegget og signet opp. Det er et fult års kurs, men med pulver i starten og mat etter hvert. Det var der jeg ble introdusert for lavkarbo. Synes det er et supert opplegg, selv om jeg nå legger meg på litt mindre karbo og litt mer fett enn det som er anbefalt i kurset. Maten som er anbefalt er veldig likt Lindberg.
Jeg er veldig fornøyd med å ha gått på pulveret. Jeg har gått masse ned i vekt fort, uten at det har klusset til forbrenningen eller noe. Jeg har fått oppfølging og blitt introdusert til lavkarbo. Mange går ned bra på lavkarbo alene, og det er flott. Men jeg visste ikke om det alternativet for et halvt år siden og jeg ville nok uansett ikke hatt bedre resultater enn det jeg har nå.
Jeg har gått på Xtravaganza sitt pulver. Gikk på det først i tolv uker, hadde 3 uker pause og holdt på i 5 uker til.
Hvorfor? Fordi jeg var veldig tjukk og noe måtte gjøres. Var på treningsstudio og fikk presentert opplegget og signet opp. Det er et fult års kurs, men med pulver i starten og mat etter hvert.
Hva koster et kurs?
christine76
08-08-10, 23:06
Hva koster et kurs?
Det koster litt over 900 kr i måneden i ett år. Da er medlemsskap på treningssenteret inkludert, men pulveret for den perioden man bruker det er utenom. Det er ikke akkurat billig, men jeg er helt uten tvil om at for meg har det vært verd det. Ikke bare har jeg slanket vekk nesten en tredjedel av kroppsvekten min på noen måneder, men jeg har også blitt mye sprekere og funnet ekte treningsglede.
Det koster litt over 900 kr i måneden i ett år. Da er medlemsskap på treningssenteret inkludert, men pulveret for den perioden man bruker det er utenom.
Ok... Men hva ligger pulveret på i mnd sånn ca+ For meg er det uaktuellt å bytte treningssenter, så det blir i tillegg til mitt vanlige senter.
christine76
09-08-10, 00:27
Er ikke sikker men tror pulveret kom på mellom seks og syv hundre i uken. Blir bok ganske dyrt om du skal betale annet treningssenter også. Men for all del, før bedre helse kan det fint være verd det.
Jeg har fått meg mitt første delmål!
Jeg har to rimelig nyinnkjøpte t-skjorter. Mitt første delmål er at de skal bli litt mer passelige. De går på nå også, men er rimelig stramme.
Hatt en fin helg folkens?
Jeg har to uker som røykfri i dag!
Jeg har fått meg mitt første delmål!
Jeg har to rimelig nyinnkjøpte t-skjorter. Mitt første delmål er at de skal bli litt mer passelige. De går på nå også, men er rimelig stramme.
Hatt en fin helg folkens?
Tøff du som både legger om kosthold og slutter å røyke samtidig. Lykke til videre.
Mekka forresten sammen en god wok-saus i går:
Til 1 porsjon:
1 stor ss sambal oelek (må smake seg fram her for det er litt sterkt)
ca 2-3 ss olivenolje
1 ts Mushroom sauce
MYE finhakket hvitløk
litt sukrin eller annet søtstoff
1 grønnsaks buljongterning (kan og bruke kjøtt, kylling eller fisk) oppløst i litt vann (NB! ikke ha for mye vann for da blir sausen så tynn og utvannet!
Den ble litt salt, så hvis man er litt var for salt kan man bare halvere buljongen, eller ev kutte den helt ut og krydre selv.
Ble snadder sammen med kyllingwok! :D
grotingeling
09-08-10, 14:17
Gratulere med 2 røyfrie uker - keep up the good work :klem:
Grattis til alle med nedgang! Jeg har gått opp 800 gram; mest sannsynlig pga at jeg har spist for mye (blitt for stappmett) og drukket for lite. Tar sikte på å spise 4 ganger pr dag denne uka og ikke tre som jeg har gjort til nå. Hvor mye vann drikker dere i løpet av en dag? Jeg har veldig lyst på iskaldt vann og drikker 1,5 - 2 liter i tillegg til te/kaffe. Er det nok??
Takk :) Det med kostholdet føles egentlig lett, for jeg er så ufattelig motivert. Og jeg har endelig fått kjæresten min med på det. Han spiser nok litt mer karber enn meg (glad i ting som er panert), men jeg vil tro han holder seg under 50 karber om dagen. Og når han kun spiser det jeg lager så er det enda mindre, og han er kjempeimponert! Men vi lager jo kun god mat da :)
Røykeslutten var litt spontant, men en god avgjørelse siden jeg var syk. Nå er jeg frisk, men har ikke lyst på røyk og mer hoste. Belønner meg selv litt hver uke for de pengene jeg sparer.
Det pulveropplegget høres ut som noe for min mor, som er veldig opptatt av at resultatene skal komme raskt. Selv om hun ikke er så overvektig som hun vil ha det til, siden hun holder seg mellom 70 og 80 kg og er 172 cm.
Men fy så dyrt det var? Jeg syns at personer som er overvektige burde fått sponset en slik kur, i alle fall til en viss grad.
Syns sistegang har et supert belønningssystem! Kanskje en idè for flere av oss? Og gratulerer med å ha gått ned 30kg! :D
Men fy så dyrt det var?
Jeg syns ikke det var så dyrt, man trenger jo ikke annen mat i tillegg.
Åh, da så. Da var det jo ikke så gale.
christine76
09-08-10, 22:27
Eurodiet er vel et sponset diettsystem som ligner på det jeg har gått på, bare med en ekstra mellomfase mellom pulver og vanlig mat er det ikke?
Ellers så tenker jeg at om man veier 70-80 kg og er 172 høy så er det ikke god nok grunn til en så drastisk slankekur. Men det er bare min mening da..
Jeg er på reise til Stavanger med jobben, og i dag har jeg vært på Dropsen og kjøpt sukkerfritt sjokoladepålegg, ikke mindre enn 6 forskjellige sjokoladeplater og en eske med konfekt (alt sukkerfritt selvfølgelig). Kjekt med et bedre utvalg enn det de har på Rema. Så nå har vi sjokolade i lange tider fremover. Deretter har jeg spist en utrolig god kebab uten brød på hotellrommet. Nå skal jeg slappe av og nyte barnefri.
Kokosmeloppskrifter på en fantastisk blogg jeg fant!
http://lav-karbo.blogspot.com/search/label/Kokosmel
Grattis til alle med nedgang! Jeg har gått opp 800 gram; mest sannsynlig pga at jeg har spist for mye (blitt for stappmett) og drukket for lite. Tar sikte på å spise 4 ganger pr dag denne uka og ikke tre som jeg har gjort til nå. Hvor mye vann drikker dere i løpet av en dag? Jeg har veldig lyst på iskaldt vann og drikker 1,5 - 2 liter i tillegg til te/kaffe. Er det nok??
Drikk så mye vann du har lyst på og eller føler at kroppen din trenger du :)
Eurodiet er vel et sponset diettsystem som ligner på det jeg har gått på, bare med en ekstra mellomfase mellom pulver og vanlig mat er det ikke?
Ellers så tenker jeg at om man veier 70-80 kg og er 172 høy så er det ikke god nok grunn til en så drastisk slankekur. Men det er bare min mening da..
Jeg er på reise til Stavanger med jobben, og i dag har jeg vært på Dropsen og kjøpt sukkerfritt sjokoladepålegg, ikke mindre enn 6 forskjellige sjokoladeplater og en eske med konfekt (alt sukkerfritt selvfølgelig). Kjekt med et bedre utvalg enn det de har på Rema. Så nå har vi sjokolade i lange tider fremover. Deretter har jeg spist en utrolig god kebab uten brød på hotellrommet. Nå skal jeg slappe av og nyte barnefri.
Nå vet ikke jeg hva du legger i sponset diettsystem, men ED har 4 faser hvor 4de fase er Fedons lavkarbo. Fase 1 er kun ED produkter, Fase 2 bytter du ett ED måltid med fugl, fisk, kjøtt etc. og Fase 3 bytter du ut 2 ED måltider + frukt + nøtter + melkeprodukt.
Ellers vil jeg tipse dere om at dere kan be om fradrag på neste års selvangivelse om dere kan viser til at dere har gått ned i kilo til et helsemessig bra tilstand og har holdt denne vekten over lengre tid. Dette ble hvertfall jeg opplyst om av min lege på Fedonklinikken. Så jeg har spart på kursavgift og matkvitteringer.
Kos deg ellers med barnefri :heia:
TrillTrall
09-08-10, 23:15
Og jeg har endelig fått kjæresten min med på det. Han spiser nok litt mer karber enn meg (glad i ting som er panert), men jeg vil tro han holder seg under 50 karber om dagen.
Paner i knust bacongull! Dypp det som skal paneres i egg med krydder og vend det i knust bacongull (pass på at du kjøper det som virkelig er laget av svinesvor og ikke det juksebaconcrispet som er laget av mel! heter vel "snacks med baconsmak" eller noe sånt) og stek i panne eller stekeovn. :) Godt!
Ikke nok til en drastisk slankekur mener jeg heller. Men det er som oftest du selv som synes verst om deg. Så det er forklaringen på min mor :) Men til hennes forsvar så var hun kjempetynn, og var det hele livet helt til hun fikk min søster.
I morgen får jeg lønning og skal gå litt wild på helsekost og meny på jakt etter sukkerfritt snadder :D og bacongull er et must.
Kjenner til den paneringen der :) har brukt den når jeg lager kyllingnuggets. Har ikke kommet så langt at vi har brukt det på fisk enda. Men jeg er sikker på at det er godt :)
Er det forresten noen som savner pommes frites, eller chips eller hva dere kaller det? Legg bacongull i en ildfast form, ta gjerne ost over og inn i ovnen. Det er nydelig! Da har du plutselig fish and chips eller hva enn du brukte å ha pommes frites til tidligere :)
christine76
09-08-10, 23:59
Nå vet ikke jeg hva du legger i sponset diettsystem, men ED har 4 faser hvor 4de fase er Fedons lavkarbo. Fase 1 er kun ED produkter, Fase 2 bytter du ett ED måltid med fugl, fisk, kjøtt etc. og Fase 3 bytter du ut 2 ED måltider + frukt + nøtter + melkeprodukt.
Ellers vil jeg tipse dere om at dere kan be om fradrag på neste års selvangivelse om dere kan viser til at dere har gått ned i kilo til et helsemessig bra tilstand og har holdt denne vekten over lengre tid. Dette ble hvertfall jeg opplyst om av min lege på Fedonklinikken. Så jeg har spart på kursavgift og matkvitteringer.
Kos deg ellers med barnefri :heia:
Jeg bare synser på ting jeg ikke vet noe om. Innbilte meg at ED var noe billigere å følge siden det er henvist gjennom legen, men det er kanskje feil?
Vet du noe mer om det med skattefradrag? Jeg vil regne med at jeg også vil kunne få igjen noe på det da.
Jeg bare synser på ting jeg ikke vet noe om. Innbilte meg at ED var noe billigere å følge siden det er henvist gjennom legen, men det er kanskje feil?
Jeg har gått på kurs på fedon klinikken og betalte 4.700 + maten i tillegg. Dyrt, men hvert det er min konklusjon
Vet du noe mer om det med skattefradrag? Jeg vil regne med at jeg også vil kunne få igjen noe på det da.
Iflg Ligningens ABC: Skattyter som lider av fedme, der det foreligger legeattest som viser varig sykdom eller svakhet, og som får hjelp til slanking innenfor norsk offentlige helsevesen, kan få særfradrag for merkostnader til slik behandling og øvrige merkostnader som følge av sykdommen, dersom vilkårene for særfradrag for øvrig er oppfylt. For å beregne ev. merkostnader til klær i forbindelse med vektreduksjon, kan det tas utgangspunkt i dokumenterte utgifter, fratrukket SIFOs standardbudsjett for kleshold, se www.sifo.no (http://www.sifo.no)
Kokosmeloppskrifter på en fantastisk blogg jeg fant!
http://lav-karbo.blogspot.com/search/label/Kokosmel
Takk for linken!
Jeg har både kokosmel og mandelmel, men jeg må si at jeg liker mandelmelet bedre. Jeg elsker mandler! 8 kh i 100 g er jo strålende... sjelden jeg bruker 100 g av det.
I dag lagde jeg Jamies pannekaker og byttet ut hvetemelet med en blanding av spelt, mandelmel og fiberhusk. Jeg bommet grovt, da jeg tok like mye mel som i oppskiften; mandelmel utvider seg voldsomt, akuratt som kokosmel! Så neste gang prøver jeg helt uten spelt, med mindre mandelmel og litt mer fiberhusk. Men pannekakene ble supergode etter å ha hatt i litt ekstra fløte og vann i røra. Datteren min og mannen min spiste dem også! :D
Jeg bruker den lappe/svelerøra som pannekakerøre, man tilsetter bare mer kremfløte. Jeg syns de er nydelige! Typen elsker de også :D
christine76
10-08-10, 08:02
Jeg har gått på kurs på fedon klinikken og betalte 4.700 + maten i tillegg. Dyrt, men hvert det er min konklusjon
Iflg Ligningens ABC: Skattyter som lider av fedme, der det foreligger legeattest som viser varig sykdom eller svakhet, og som får hjelp til slanking innenfor norsk offentlige helsevesen, kan få særfradrag for merkostnader til slik behandling og øvrige merkostnader som følge av sykdommen, dersom vilkårene for særfradrag for øvrig er oppfylt. For å beregne ev. merkostnader til klær i forbindelse med vektreduksjon, kan det tas utgangspunkt i dokumenterte utgifter, fratrukket SIFOs standardbudsjett for kleshold, se www.sifo.no (http://www.sifo.no)
Da er Eurodiet også dyrt ja, men som du sier så er det verd det.
Blir vel ikke noe skattefradrag på meg da, siden jeg ikke slanker meg innenfor offentlig helsevesen. Synd..
grotingeling
10-08-10, 12:06
Da er Eurodiet også dyrt ja, men som du sier så er det verd det.
Blir vel ikke noe skattefradrag på meg da, siden jeg ikke slanker meg innenfor offentlig helsevesen. Synd..
Jeg har også fulgt Eurodietten, men gjennom en privatklinikk i Bergen, og fått fradrag på skatten.
Det jeg gjorde var å føre opp summen av alle utgiftene til ED-produkter og legetimer under pkt 3.5.4 - Særfradrag for store sykdomsutgifter (http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Publikasjoner/Rettledninger/Rettledninger-2010/Rettledning-til-postene-2009/#post_3_5), og da selvsagt lagt ved legeattest som bekrefter at jeg har diabetes2.
Kravet er at en har en sykdom eller svakhet som varer i mer enn 2 år, at utgiftene er merutgifter i forhold til friske(????!!!!), at de overstiger (for 2009) 9180,-, at de kan dokumenteres/sansynliggjøres på forespørsel og at du har legeattest. Hvis sykdommen er kronisk trenger en ikke sende inn legeattest hvert år.
Send ikke inn kvitteringene, men sett opp en oversikt med de ulike typer utgifter hvor totalsummene står.
Kvitteringene må oppbevares i 10 år (mener jeg), i tilfelle du får krav om ettersyn.
christine76
10-08-10, 13:08
Ja, kravet om sykdom tror jeg at ikke er noe problem, ettersom jeg måtte gå ned i vekt på grunn av spiserørsbrokk og komplikasjoner rundt det. Så gjenstår det bare å se om slankekurs på treningssenter kvalifiserer da, siden det ikke er henvist av lege (selv om han ga meg beskjed om å slanke meg da). Jeg får snakke med legen om det neste gang jeg er der, kanskje han vet mer om det. Hadde vært veldig greit å få dekket litt altså, for det har gått med en del penger i kurs og i nye klær og undertøy.
Får slenge meg på i denne tråden, skal ned 35kg, har 11 igjenn. Kjører Xtravaganza og er fornøyd med det :)
Da har du gått ned mye da :) gratulerer!
Fikk endelig kjøp meg fiberhusk i dag. Jeg la merke til at på nettet stod det at det er 80 kh pr 100 gr. Men på pakken jeg kjøpte står det 0. Hva stemmer? Noen som vet?
Jeg fikk beskjed om at magen var blitt mindre i dag. Så jeg gikk ut og kjøpte meg en kebabsalat! :) Kuttet ut maisen og brødet. Meget godt!
Catalina79
10-08-10, 17:55
Velkommen hit Leifeinar. :) Du har kvitta deg med mer enn du har igjen!! :heia:
Å jeg er såå fersk enda merker jeg.. Mandelmel? (Og nok en gang, jeg spørr før jeg leter etter svar..typisk meg).
Tusen takk for link, skal bli gøy å prøve ut nye oppskrifter etterhvert. Hvor mange karb er det i kokosmelet?
Hva har dere på pannekakene? Jeg brukte bacon og sukker før.. (savn), men det går jo ikke lenger. Bacon ja, sukker nei. ;)
Du kan jo bruke kunstig søtning da :) bruker bacon. Kokospannekakene er søte på smak pga kokoset så du trenger egentlig ikke noe særlig søtt :) Litt bringebær eventuelt. Men jeg bruker seterrømme og bacon. Og nå begynner jeg å sikle.... :P
Kokosmelet har 64,8 karber pr 100 gram... Men du bruker bare et par ss hver gang :)
Velkommen hit Leifeinar. :) Du har kvitta deg med mer enn du har igjen!! :heia:
Å jeg er såå fersk enda merker jeg.. Mandelmel? (Og nok en gang, jeg spørr før jeg leter etter svar..typisk meg).
Tusen takk for link, skal bli gøy å prøve ut nye oppskrifter etterhvert. Hvor mange karb er det i kokosmelet?
Hva har dere på pannekakene? Jeg brukte bacon og sukker før.. (savn), men det går jo ikke lenger. Bacon ja, sukker nei. ;)
Kjøp deg sukrin. Det brukes på samme måte som sukker:)
Jeg har snusa litt på en Menybutikk i dag, og fant både fiberhusk og pølser fra Jacobs. Pølsene inneholder kun 0.1 g kh/100g. Rimelig lite nok tenker jeg ;) Prisen var ikke liten :(, de kostet kr 44,90 for 260g. Heldigvis er ikke pølser favorittmaten min. Fiberhusken kosta 70,- for 300g; billigere enn på helsekosten. Jeg fant også en kruskakli med bare 9 g kh fra Regal. Den jeg bruker fra Mølleres er det 18,5g/100 g. Alt i alt har jeg hatt en god shopperunde:)
Kom på å stikke innom et par apotek for å kjøpe Ketostix; tenker å se om de har noe for seg. Har noen av dere prøvd det?
Var også på en helsekostbutikk og spurte etter johannesbrødkjernemel. De var utsolgt men hun bak disken spurte hva det var; de to siste dagene har veldig mange spurt etter det sa hun. Hun skulle ta inn ekstra ladning;)
Catalina79
10-08-10, 22:01
Kjøp deg sukrin. Det brukes på samme måte som sukker:)
Er egentlig ikke så begeistra for disse søterstatningene.. En smule kresen kanskje. :) Men hvem vet, etter noen mnd så savner jeg vel pannekaker så mye at jeg prøver. :)
Catalina79
10-08-10, 22:03
Jeg har snusa litt på en Menybutikk i dag, og fant både fiberhusk og pølser fra Jacobs. Pølsene inneholder kun 0.1 g kh/100g. Rimelig lite nok tenker jeg ;) Prisen var ikke liten :(, de kostet kr 44,90 for 260g. Heldigvis er ikke pølser favorittmaten min. Fiberhusken kosta 70,- for 300g; billigere enn på helsekosten. Jeg fant også en kruskakli med bare 9 g kh fra Regal. Den jeg bruker fra Mølleres er det 18,5g/100 g. Alt i alt har jeg hatt en god shopperunde:)
Kom på å stikke innom et par apotek for å kjøpe Ketostix; tenker å se om de har noe for seg. Har noen av dere prøvd det?
Var også på en helsekostbutikk og spurte etter johannesbrødkjernemel. De var utsolgt men hun bak disken spurte hva det var; de to siste dagene har veldig mange spurt etter det sa hun. Hun skulle ta inn ekstra ladning;)
Ja den shoppinga skal en ikke klage på. :) Supert med tips om kruskakli. Alle monner drar, ikke sant.
Catalina79
10-08-10, 22:05
Uff, nå kommer det 3 innlegg på en gang fra meg.. sorry, skal ikke gjenta seg!! Jeg leser ikke godt nok, men raser avgårde med et svar. :S Rømme og bacon, DEN kan jeg kjøpe. Da settes pannekaker på menyen straks jeg får tak i kokosmel. :D
Hei Leifeinar, velkommen hit og gratulerer med flott nedgang allerede.
Denne kruskakli og meldisk. generelt må jeg bare holde meg unna for jeg aner ingenting om dette ift lavkarbo. Det er det som er deilig med ED, stort sett er alt ferdig produsert og man trenger kun å bekymre seg over hvilke grønnsaker man skal ha og bestemme seg om man skal ha egg, kylling, fisk eller kjøtt.
Deilig temperatur ute nå. Jeg koser meg varmegradene og nå gikk solen ned for en time siden. Men det er tragisk å lese om brannene i Russland og flommen i Asia. Stakkars folk.
Uff, nå kommer det 3 innlegg på en gang fra meg.. sorry, skal ikke gjenta seg!! Jeg leser ikke godt nok, men raser avgårde med et svar. :S Rømme og bacon, DEN kan jeg kjøpe. Da settes pannekaker på menyen straks jeg får tak i kokosmel. :D
Skravlebøtte :lol:
Neida, dette er jo en skravletråd så det er bare å fortsette.
byttet ut hvetemelet med en blanding av spelt, mandelmel og fiberhusk.
Husk at spelt har minst like mange karber som vanlig hvetemel.
Er egentlig ikke så begeistra for disse søterstatningene.. En smule kresen kanskje. :) Men hvem vet, etter noen mnd så savner jeg vel pannekaker så mye at jeg prøver. :)
Sukrin er ikke søterstatning :) Det er et sukkeralkohol som finnes naturlig i frukt, men som ikke gir blodsukkerhopp etc. Du kan lese mer om det her. (http://www.funksjonellmat.no/sukrin-om.php) Men du gjør nok lurt i å holde deg unna søtning, da slipper du at søthungeren blir trigget :cool:
Ser at flere spekulerer på søtstoffene. Heldigvis sier jeg, har jeg ikke lyst på noe søtt. Dog er det psykiske higet til en viss grad til stede....
Jeg har alltid brukt å ta en Extratyggis etter måltidene, for å rense munnen og for å få bedre ånde (liker hvitløk:rolleyes:). Det var en del karb. i form av sukkeralkoholer/polyoler i den... Savner virkelig tyggisen min:hylgrine:, og har sett at enkelte mener den kan ødelegge ketosen. Torkil (lege) sier at vi på LK ikke skal ha disse søtstoffene:veitikke:. Hva gjør dere andre?
For øvrig prøvde jeg ketosestixen i kveld og i følge den er kroppen i gang:visemuskl. Håper inderlig det vises på vekta og snart. Klærne er merkbart videre:p:p
Husk at spelt har minst like mange karber som vanlig hvetemel.
Jeg vet, pannekakene var til datteren min, så jeg tenkte ikke utelukkende på meg selv da jeg lagde dem. Men selv med 40-50 g (!!) spelt ble det kun 42 karber i hele røra og det ble 8-10 pannekaker, så da var det greit å spise en for meg og. Mindre enn 5 kh er jo ikke så ille ;)
Neste gang blir det myyyye mindre mel og jeg skal prøve med kun mandelmel og se om det funker. Mandelmelet har 8 kh/100 g og kokosmelet jeg har tror jeg er nede i 5 kh/100g ( Aman Prana ).
Jeg er helt ærlig litt brisen nå. Har nettopp spist egg og bacon, og det var nydelig. Desverre har jeg drukket noe øl i kveld. Men har ikke spist middag da. Så det var mindre karber i dag enn vanligsvis. Ølen er mer eller mindre unnskyldt da.
Merker derimot et sterkt røyksug i dag. Men har holdt meg unna!
I morgen/idag (onsdag) skal jeg på Iron Maiden konsert og det blir stas! Blir ihvertfall ikke noe øl da!
Oh Store KarboGud, gi blaffen i dagens øl. Takk.
Setter utrolig stor pris på denne tråden! God natt alle sammen!
Catalina79
11-08-10, 12:20
Sukrin er ikke søterstatning :) Det er et sukkeralkohol som finnes naturlig i frukt, men som ikke gir blodsukkerhopp etc. Du kan lese mer om det her. (http://www.funksjonellmat.no/sukrin-om.php) Men du gjør nok lurt i å holde deg unna søtning, da slipper du at søthungeren blir trigget :cool:
Aha, kjekt med folk som vet mer enn meg. :) Tusen takk for link. Jeg trodde det var en av disse søtningene jeg. :o
Anarko: Kos deg på Iron Maiden ikveld! Blir sikkert max bra. Du er flink som holder deg unna røyken!
Har dere en fin dag? Her er det grått og trist idag, noe som er like greit.. Jeg svetter så masse om dagene, så det er bedre å gå tur i gråvær enn i sol. ;) Ha en finfin dag folkens.
Er veldig glad i dag for at jeg ikke røykte i går :)
I kveld er det Maiden og i morgen er det intervju for et kurs jeg skal gå. Så må holde meg edru i kveld, noe som sikkert er like greit, siden de beste konsertopplevelsene er i edru tilstand :) Ønsker dere alle en strålende onsdag!
de beste konsertopplevelsene er i edru tilstand :)
Helt enig! Skjønner ikke greia med å skulle tylle i seg haugevis av alkohol på konserter, for å ende opp med å bruke halvkonserten i dokø (og resten i kø for mer alkohol)! :nei:
De få konsertene jeg har drikki alkohol på har jeg hatt veldig lite igjen for sammenligna med de hvor jeg har vært edru :ja:
Kan fortelle at Iron Maiden var fantastisk. Bruce Dickinson nærmer seg vel 60 er i bedre form enn 15 åringer flest... Helt utrolig bra!
Kan fortelle at Iron Maiden var fantastisk. Bruce Dickinson nærmer seg vel 60 er i bedre form enn 15 åringer flest... Helt utrolig bra!
åhallo! heldig du er :D jeg har selv sett maiden to ganger, helt fantastisk! håper du sa hei til eddie for meg!
Konserter er herlig åkkesåmm! Har fått med meg at også enkelte leger i Bergen liker det og prioriterer å dra på konsert framfor å være på jobb. Håper inderlig det får konsekvenser på en eller annen måte. Det ville det hatt om en annen skulket og!
Vi koser oss i Trøndelagen nå; godt over 20 grader hver dag. I går var det 26!! Herlig. Måtte fram med shortsen jeg kjøpte for noen uker siden; den smatt smidig på plass gitt :D Me like! Vekta viser liten nedgang men heldigvis gjør klærne det. I kveld skal jeg bort på tapas; så ettermiddagsmaten (les: middagen) bestod av bringebær og fløte. Får ikke det fortgang på fettforbrenningen vet ikke jeg.... Er snart ferdig med Skaldemans første bok nå, og merker at jeg gjentar mantraet hans om å trykke på fettforbrenningsknappen. Dessverre har ikke bibilioteket de andre bøkene hans, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å kjøpe alle.
Har dere tips til hvilken jeg bør velge? Torkil Andersens Slank med ketolysekur, en av Skaldemans bøker eller andre? jeg har allerede Hexebergs bok; frisk med lavkarbo. Kokebøker føler jeg at jeg ikke trenger; det er så mye gode forslag her inne at det holder. Tips anyone??
Har dere tips til hvilken jeg bør velge? Torkil Andersens Slank med ketolysekur, en av Skaldemans bøker eller andre? jeg har allerede Hexebergs bok; frisk med lavkarbo. Kokebøker føler jeg at jeg ikke trenger; det er så mye gode forslag her inne at det holder. Tips anyone??
Les litt om de forskjellige retningene her inne på forumet f.eks og bestem deg for hvilken retning du tror kan passe deg best. Jeg synes Skaldeman er best, andre igjen Ketolyse, Lindberg etc. Vi andre kan ikke si hvilken du skal velge, det er noe du må kjenne på selv mtp grønnsaker, fett og kjøtt og hvilken mengde av hva du ønsker.
Jeg kjenner ikke så mye til de forskjellige bøkene rundt om, men kjenner til kurene da. Jeg leser Skaldemann sin GI-NULL! og liker den veldig godt. Som han sier, vi blir noen fettforbrenningsmaskiner! :)
Hilste til Eddie fra deg vaskeklut. Han hilste tilbake ;)
Takker. Spørs om jeg må lese GI-null og da :)
Har hatt et fint besøk på tapasrestaurant. Bestilte stekt sopp i olje; vanvittig godt. Aoli og mojo gikk ned sammen med soppen. Tok med en omelett i samme slengen. Droppet brødet selvfølgelig, men spiste omeletten. Den var god den og ja....helt til jeg spurte hva de gjør med den for å få den så stiv:( Jepp; potet og hvetemel. Ble plutselig veldig mett... Jeg tror ikke det ble så mye kh ut av det, men lell.... Skulle ønske de la ut menyen på nettet sånn at en kan forberede seg. Men nok sutring nå. Ny dag i morgen:) med nye sjanser. Kos dere alle sammen; nå kommer helga for fullt.
Har hatt et fint besøk på tapasrestaurant. Bestilte stekt sopp i olje; vanvittig godt. Aoli og mojo gikk ned sammen med soppen. Tok med en omelett i samme slengen. Droppet brødet selvfølgelig, men spiste omeletten. Den var god den og ja....helt til jeg spurte hva de gjør med den for å få den så stiv:( Jepp; potet og hvetemel. Ble plutselig veldig mett... Jeg tror ikke det ble så mye kh ut av det, men lell.... Skulle ønske de la ut menyen på nettet sånn at en kan forberede seg. Men nok sutring nå. Ny dag i morgen:) med nye sjanser. Kos dere alle sammen; nå kommer helga for fullt.
Spist er spist! :D Ikke fokuser så mye på det du har gjort, fokuser videre ;)
Jeg selv lever på epler og pepsi max, selv om det er heeelt i mot det skaldeman sier jeg skal leve. Men, har en en mage som ikke vil ha noe annet for tiden så får en spise det en klarer å holde på. Som jeg gleder meg til å dra til legen og finne ut hva som er galt! Jeg vil bli bra, jeg vil nemlig ha MAT :o
Vaskeklut da! Vil ikke magen ha annet enn epler og Pepsi max?!? Det er ikke bra. Flott at du går til legen! Ikke alle ville gjort det...Skaldeman sier også at du skal gi kroppen det kroppen vil ha - akkurat som du gjør. Fortsett med det og lykke til hos legen!
PS! Er forresten sånn ekkelt "stinn i magen" i dag, sånn som jeg alltid var før - tross minimalt med kcal osv. Altså konkluderer jeg med: dette har noe for seg!
Vaskeklut da! Vil ikke magen ha annet enn epler og Pepsi max?!? Det er ikke bra. Flott at du går til legen! Ikke alle ville gjort det...Skaldeman sier også at du skal gi kroppen det kroppen vil ha - akkurat som du gjør. Fortsett med det og lykke til hos legen!
Nei, den er forferdelig teit den der magen min for tida! Jeg er jo så utrolig sulten og har så lyst på skikkelig mat (ikkeno i veien med matlysta altså!), men den vil bare ikke ..ha det i magen.. Og helt ærlig, jeg er ikke så sikker på om jeg vil leve på pepsi max og epler resten av livet :D SÅ godt er det nemlig ikke :D Jo, takk! Skal dit på tirsdag, så får vi satse p åat det ordner seg.
Prøv å få i deg noe salt, det binder magen i alle fall. Jeg liker sprite zero når jeg er sånn i magen... Pepsimax/cola zero osv. er så surt og gjør magen bare mer opprørsk for min del i alle fall.
Kjøp deg bacongull! :D
Lurt med salt ja. Farris er også ok å drikke for saltets del. Bra du skal til legen så fort :helsesjekMerkelig at det er det eneste mage vil ha; det er mye annen mat som er snillere med magen.
Jeg er vanvittig glad i Pepsi max og skulle ønske jeg kunne drikke det hver dag :sikle: Måtte slutte pga jeg kjente jeg fikk skikkelig ubehag i kroppen når jeg drakk det. Nå tar jeg en skvett innimellom og bare nyter. :D:goodluck:
Pepsi Max og cola generellt er jo veldig surt for magen. Jeg merker i alle fall mye til halsbrann og urolig mage om jeg drikker for mye. Men sprite zero tåler jeg veldig godt :) så går det i fun light ellers.
Nå har jeg krydret og styrt på med fisk her. Og satt den i ovnen. Ikke satt på varmen enda dog, ikke sulten etter frokosten enda. Noe jeg har merket mye til etter at jeg begynte på lavkarbo (at det går lang tid mellom hver gang jeg er sulten)...
SÅÅÅÅ har jeg bestilt meg mobil i dag.... HTC HD2. Som jeg fant til gunstig pris med godt abonnement. Jeg er supersvak for duppeditter og duppedatter. Sukk. Men heldigvis bedre enn mobilen jeg har nå som har vært på reperasjon 8 ganger på 1 år.
Jeg vet, det er jo helt sykt. Drikker ikke spesielt mye pepsi max da, det går mest i vann. Men salt mat har jeg forsøkt, det funker heller ikke. Farris med eplejuice i funker heller ikke. Jeg VET det ikke er omgangssjuka, siden jeg har holdt på i snart en mnd og føler meg frisk ellers :eek: Jaja, det går nok over! :D
Åååh, ny fooon. Jeg har så lyst på ny fon jeg også! *sjalu*
SÅÅÅÅ har jeg bestilt meg mobil i dag.... HTC HD2. Som jeg fant til gunstig pris med godt abonnement. Jeg er supersvak for duppeditter og duppedatter. Sukk. Men heldigvis bedre enn mobilen jeg har nå som har vært på reperasjon 8 ganger på 1 år.
GLED DEG!!! Jeg har hatt HD2 i mange måneder og stortrives! Den er dessverre på en liten servicebehandling nå; hatt litt prakk med den men har ikke greid å levere den inn før nå:nedfor:. Savner den virkelig:hylgrine:!! På butikken sa de at de ikke har hatt prakk/problemer med denne type tlf men jeg vet ikke om jeg tror på dem da...Uansett bør den fungere igjen, hvis ikke leverer jeg inn den igjen. 8 ganger på ett år er vel mye; regner med det er mange forskjellige feil på den gamle da? Se rettigheter her (http://forbrukerportalen.no/rettighetsartikkel/mobiltelefon_dine_rettigheter_nar_feil_oppstar) ved reklamasjon på mobil.
Jeg og elsker duppeditter og dingser og alt en kan gjøre med dem :w00t: Familien flirer av meg og sier jeg har abstinenser når når HD2'en er på butikken - og ja - jeg kjenner på savnet... Følger med om den er snart tilbake, og gleder meg. Vi kan gjerne dele erfaringer og tips!!
GLED DEG!!! Jeg har hatt HD2 i mange måneder og stortrives! Den er dessverre på en liten servicebehandling nå; hatt litt prakk med den men har ikke greid å levere den inn før nå:nedfor:. Savner den virkelig:hylgrine:!! På butikken sa de at de ikke har hatt prakk/problemer med denne type tlf men jeg vet ikke om jeg tror på dem da...Uansett bør den fungere igjen, hvis ikke leverer jeg inn den igjen. 8 ganger på ett år er vel mye; regner med det er mange forskjellige feil på den gamle da? Se rettigheter her (http://forbrukerportalen.no/rettighetsartikkel/mobiltelefon_dine_rettigheter_nar_feil_oppstar) ved reklamasjon på mobil.
Jeg og elsker duppeditter og dingser og alt en kan gjøre med dem :w00t: Familien flirer av meg og sier jeg har abstinenser når når HD2'en er på butikken - og ja - jeg kjenner på savnet... Følger med om den er snart tilbake, og gleder meg. Vi kan gjerne dele erfaringer og tips!!
Tuller du, har du levert den inn ÅTTE GANGER?!?! for samme feil? Om du leverer den inn tre ganger for samme feil har du krav på ny..
ragnhildanita
14-08-10, 02:36
bare en tanke som slo meg,bor du i orkdal? det gjør jeg
8 ganger ja. Det har stortsett vært forskjellige ting, bortsett fra 2 ganger, da var det det samme. Jeg har sagt at det burde kvalifisere til ny telefon. Men Sony Ericsson sa nei. Jeg hadde egentlig forelsket meg litt i X10, men har gitt opp SE for ganske så lenge nå når det er så dårlig service. Gleder meg mye til HTC'en kommer! Det blir min første! Og jeg som deg er utrolig svak for sånt... Deler gjerne erfaringer, og kommer sikkert med et par spørsmål etterhvert også:)
I kveld har jeg vært ute og spilt biljard, og vunnet over halvparten av gangene. Så jeg er jo kjempefornøyd :) Har dere planer for helga? Her blir det avslapping, avslapping, og atter avslapping.
Vaskeklut: Har du forsøkt med idoform-tabletter? De for akutt mageproblemer? De var de eneste som fikk stabilisert min mage etter en særdeles hardnakket matforgifting...
Jeg sikler også på android-telefon: http://www.amobil.no/artikler/samsung_s8500_wave/76650/1
Men, venter til etter ferien. Litt kjedelig om det skjer noe med den når den er helt ny... :rolleyes:
God morgen! En nydelig dag i trøndelag; det var 20 grader kl 06 i morges! Att det går an! Det er faktisk bare 18 gr nå, så det er vel noe i at en ikke skal sove bort sumarnatta... Frokosten er inntatt; omelett med røkt ørret, smør og rømme + div vitaminer/mineraler. Nå skal jeg angripe et av husets rom og rydde! Er hjemme alene og da kan jeg rydde (les: sende til gjenvinning/kaste) i fred og ro. Ellers er mann og barn tilnærmet hysteriske for att alt som de ikke visste de hadde og ikke savnet kan forsvinne :stortsmil
Ragnhildanita: jeg er ikke fra orkdalen nei; mer nordover :rolleyes:
Jeg har hatt SonyE i mange år og vært strålende fornøyd. Da jeg i vinter tenkte å være veldig ufornuftig og kjøpe meg en ny mobil helt uten grunn (er ikke helt meg det nei...) så spekulerte jeg lenge på Iphone eller HD2 Leo. Etter å ha lest masse tester, lånt/prøvd/eksperimentert med venners Iphone fant jeg ut at dette ikke ga meg nok utfordringer og dupperter. Uten at jeg har hatt Iphone og virkelig fått prøvd den velger jeg å tro at HD2 gir meg mer utfordringer og gleder mm enn en epletelefon da. Digger å bruke den som modem... Bruker nettet fritt.... Det er datamaskina mi det der og jeg tar aldri med meg laptopen når jeg skal reise bort mer. Savner :nedfor: Leo'n min
Med fare for å virke "n00b" så må jeg spørre; HTC HD2 og HD2 Leo er det samme?
Jeg har alltid vært fornøyd med SE også, helt til jeg fikk denne mobilen.
Jeg har alltid vært fornøyd med SE også, helt til jeg fikk denne mobilen.
Jeg har hatt 3-4 SE og de har alle fått samme problem etterhvert. De slutter å gi beskjed når det kommer nye meldinger i innboksen, plutselig bare ligger det melding der (Ikke lyd eller melding på skjerm). Spurte hos en forhandler om det var tilfeldig at det hadde skjed med alle mine telefoner og han sa det var velksjent og at det skjedde med "alle" SE før eller seinere....
Vaskeklut: Har du forsøkt med idoform-tabletter? De for akutt mageproblemer? De var de eneste som fikk stabilisert min mage etter en særdeles hardnakket matforgifting...
Jeg sikler også på android-telefon: http://www.amobil.no/artikler/samsung_s8500_wave/76650/1
Men, venter til etter ferien. Litt kjedelig om det skjer noe med den når den er helt ny... :rolleyes:
Det der er da ikke android.... Samsung har ikke android-telefoner såvidt jeg vet...
HTC HD2 og HD2 Leo er det samme?
Du står ikke i fare for å virke "n00b" nei; ND2 og Leo er den samme. Telefonen er mindre kjent som Leo; mest som HD2.
Ok, jeg begynte å søke rundt for å finne forskjellen :) Jeg gleder meg i alle fall til å få ny telefon!
Hva har dere gjort denne lørdagen da? I dag var jeg faktisk en tur med fløibanen, og bestemte meg for at neste gang så skal jeg gå! (I alle fall ene veien) Så har jeg vært hos en venninne av meg, hun kjøpte seg chips og sjokolade, jeg slo til meg bacongull! Herlig kveld!
Det der er da ikke android.... Samsung har ikke android-telefoner såvidt jeg vet...
Hmm, jeg har lest flere steder at det er den beste android-telefonen på markedet. Den har ikke android operativsystem, men jeg regner med de bruker android som et videre begrep på denne typen telefoner....
Forøvrig kom dette opp da jeg googlet android samsung: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=582533. Så de har i det minste en....
God morgen! Veiedag for min del; selv om jeg har tjuvkikka de siste 5-6 dagene og... en liten oppgang igjen; den som jeg manglet sist mandag:confused:. Forstår ikke dette helt; ligger under 5% / 15 g kh om dag; 1,3 :1 eller mer på Skaldemans forholdstall. Ser at omregnet i kcal så spiser jeg fra 2000 kcal og oppover pr dag. Mener at siden jeg er så i startfasen så burde jeg ikke ha stoppet opp sånn. Noen tips anyone??
christine76
16-08-10, 09:10
Skal til legen i dag og få undersøkt armen som jeg tror jeg har senebetennelse i. Veldig spent på hva han sier at jeg kan og ikke kan gjøre med den fremover.
grotingeling
16-08-10, 09:18
God morgen! Veiedag for min del; selv om jeg har tjuvkikka de siste 5-6 dagene og... en liten oppgang igjen; den som jeg manglet sist mandag:confused:. Forstår ikke dette helt; ligger under 5% / 15 g kh om dag; 1,3 :1 eller mer på Skaldemans forholdstall. Ser at omregnet i kcal så spiser jeg fra 2000 kcal og oppover pr dag. Mener at siden jeg er så i startfasen så burde jeg ikke ha stoppet opp sånn. Noen tips anyone??
Hei Dollsine (herlig navn forresten - skikkelig trøndersk med trykk på dobbel l...)
Har du sjekka forholdet mellom proteiner og fett?
Kan jo være at du får i deg litt mer proteiner enn det som er optimalt for deg, og da merker i alle fall jeg at vekta stagnerer eller går litt opp.
Selv har jeg en liten nedgang på 200g :)
Dette er litt av den vannvekta som kom på i forrige uke, og jeg håper de resterende 1,3kg med vann er borte i løpet av noen dager.
Har du sjekka forholdet mellom proteiner og fett?
:confused: Forholdet mellom fett og proteiner?? Trodde det var forholdet mellom kh+prot og fett jeg.... Venter spent på oppdatering!
Jeg har snust litt rundt etter info om såkalte partystoppere nå, og selv om det sies at en ikke skal prøve noe før etter 4 uker så prøver jeg litt eksperimentering nå etter 3.uke. Av det jeg spiser er tomat, ost, fløte og rømme gode kandidater. 1 cherrytomat pr dag er greit å kutte ut. Fløte det samme. Jeg spiser mye ost, både i salat, i omelett, som lett kveldsmat (sammen med rømme og spekeskinke) og tenker at det kan jeg også elegant kutte ut. Må rømmen gå samme vei, ja da sliter jeg. Kan bli hardt å få i seg nok fett da. Nå er det tid for å dra på jobben; ha en god dag.
Det med partystoppere er det jeg har minst peiling på av alt. Når det gjelder proteiner, fett og kh så har Skaldemann en fettkvote. Alt over 1 er veldig bra der. Det går ut på at fettet skal veie minst like mye som proteinet (med lav kh-andel), og fettet kan gjerne veie dobbelt så mye som proteinet, eller mer. Skaldemann elsker sånt :D Du rekner det ut slik: protein+kh= x. Fett/x= fettkvoten. F.eks. 100 gr fett, 80 gr protein, 20 gr kh. 80+2+=100. 100/100=1, altså en fettkvote på 1. Var det noelunde forståelig?
grotingeling
16-08-10, 11:12
:confused: Forholdet mellom fett og proteiner?? Trodde det var forholdet mellom kh+prot og fett jeg.... Venter spent på oppdatering!
Jeg må spise ca dobbelt så mye fett som proteiner for å få vektnedgang, så en vanlig dag for meg er ca 70g proteiner, 150-200g fett og max 15g karbohydrater.
Har prøvd ut mange kombinasjoner før jeg kom fram til dette, så her er det nok veldig individuelt vil jeg tro.
christine76
16-08-10, 11:39
Da har jeg vært hos legen. Han slengte rundt seg med uttrykk som musearm og tennisalbue før han fortalte meg at jeg kunne forvente at det går minst tre måneder før jeg blir helt bra. Derifra gikk det litt bedre da, jeg har fått øvelser jeg skal gjøre, betennelsesdempende medisiner, 50% sykemelding i 3 uker og en del gode råd om hva jeg kan og ikke kan gjøre. Så bør det bli en god del bedre i løpet av de tre ukene. Hvis ikke skal jeg komme tilbake og vi skal se på mer drastiske behandlingsformer.
Da har jeg vært hos legen. Han slengte rundt seg med uttrykk som musearm og tennisalbue før han fortalte meg at jeg kunne forvente at det går minst tre måneder før jeg blir helt bra. Derifra gikk det litt bedre da, jeg har fått øvelser jeg skal gjøre, betennelsesdempende medisiner, 50% sykemelding i 3 uker og en del gode råd om hva jeg kan og ikke kan gjøre. Så bør det bli en god del bedre i løpet av de tre ukene. Hvis ikke skal jeg komme tilbake og vi skal se på mer drastiske behandlingsformer.
Godt å høre at du har fått litt hjelp, selv gikk det vel en uke før min var borte. Men da brukte jeg ikke armen i det hele tatt, prøvde å holde den mest mulig i ro.
Jeg har gått ned 1,2 kg denne uken. Begynner veldig å nærme meg 6-tallet. :eek: HJELP! Har ikke vært der på 20 år. Igår begynte poppmannen plutselig å snakke om at jeg må få en bonuspremie når jeg jeg er ferdig "Du som har vært så standhaftig og flink". :love: Lurer på hva han finner på denne gangen.
OI så flink du er da :D jeg ser jeg har gått ned selv. Men har ikke vekt, så tar det bare på øyemål.
På fredag skal jeg og venninnene mine ha jentekveld, og hun som står for den har funnet lavkarbooppskrifter. Det setter jeg kjempestor pris på! Jeg skal stå for alkoholen, så jeg velger jo noe uten sukker i. Gleder meg veldig!
musearm og tennisalbue før han fortalte meg at jeg kunne forvente at det går minst tre måneder før jeg blir helt bra.
GJØR SOM LEGEN DIN SIER!! Jeg har slitt med tennisalbue i over ett år og det går kanskje ikke over:nei::hylgrine:Hadde jeg hørt på lege og fysioterapeut ville jeg kanskje vært bra i dag? Så derfor er min sterkeste oppfordring at du gjør som de sier, gjør øvelser mv. Ikke la legen utsette å henvise deg til fysioterapeut; det er oftest ventetid der og skulle du bli bra kan du avbestille.
sarasirene
17-08-10, 00:39
HURRA :D:D:D
jeg har jo som sagt tatt et valg om å ikke veie meg, men måler meg isteden :D
Har egentlig ikke måledag før neste uke... men klarte ikke holde meg så måtte bare måle rundt magen og den har skrumpet enda 4 cm siden forrige uke http://pic4ever.com/images/47b20s0.gif http://blokksberg.com/images/smilies/jippi.gif
Da kan jeg legge meg og være GLAD OG FORNØYD (selv om jeg pleier det da, men kan være litt ekstra nå)
Gratulerer! kanskje jeg må skaffe meg målebånd? Gjør jo nytten det også.
GJØR SOM LEGEN DIN SIER!! Jeg har slitt med tennisalbue i over ett år og det går kanskje ikke over:nei::hylgrine:Hadde jeg hørt på lege og fysioterapeut ville jeg kanskje vært bra i dag? Så derfor er min sterkeste oppfordring at du gjør som de sier, gjør øvelser mv. Ikke la legen utsette å henvise deg til fysioterapeut; det er oftest ventetid der og skulle du bli bra kan du avbestille.
Denne signerer jeg! HØR PÅ LEGEN! Tennisalbue er noe dr*t!!! Manuellterapeuten min sier og at jo lengre man går med de uten å gjøre noe, jo vanskeligere er de å kurere. Såh. Gjør noe asap! Jeg har vært uten jobb i et halvt år nå på grunn av albuen. IKKE kødd med tennisalbue, det er noe svineri som du ikke vil ha lengre enn nødvendig.
christine76
17-08-10, 10:32
Skal helt klart gjøre som legen sier ja. Selv om jeg ble møtt med en god del motvilje på jobb når jeg presenterte at jeg har blitt sykemeldt.:(
Skal helt klart gjøre som legen sier ja. Selv om jeg ble møtt med en god del motvilje på jobb når jeg presenterte at jeg har blitt sykemeldt.:(
Det skal du så absolutt ikke bry deg noen ting om! De kan bli så sure de bare orker. Det viktigste er faktisk at du blir bra og kan fortsette å gjøre jobben din skikkelig når du blir bra. :)
HURRA :D:D:D
jeg har jo som sagt tatt et valg om å ikke veie meg, men måler meg isteden :D
Har egentlig ikke måledag før neste uke... men klarte ikke holde meg så måtte bare måle rundt magen og den har skrumpet enda 4 cm siden forrige uke http://pic4ever.com/images/47b20s0.gif http://blokksberg.com/images/smilies/jippi.gif
Da kan jeg legge meg og være GLAD OG FORNØYD (selv om jeg pleier det da, men kan være litt ekstra nå)
Bra jobbet! :heia:
Minner meg om at jeg skal måle meg selv før siste gruppemøte på torsdag.
Henger meg på vaskeklut jeg og; ikke bry deg om dem. Det er din helse, og det er du som skal leve med den - og handa - i mange mange år ennå. Det er ingen som kommer til å takke deg for godt arbeid den dagen du sitter der med kronisk betennelse og alltid må ta hensyn. Forklar dem at det er viktig ved slike betennelser å ikke overbelaste. De skal være glade du er på jobb i 50% tenker jeg! Det irriterer meg at det skal være sånn!!! Da jeg var på det verste med to tennisalbuer ble jeg helt sykmeldt noen uker. Selvfølgelig måtte noen kommentere at jeg kunne nå være på møter osv. Selvfølgelig; men hvem skulle kneppe buksa når jeg var på toalettet? Hvem skulle bære maten og kaffekoppen min? Eller åpen døra som en måtte bruke to hender på for å få opp? Skulle likt å se han mest kritiske gjøre det :lol::stortsmil gitt! Som du skjønner ventet jeg altfor lenge før jeg gikk til legen.... noe som har konsekvenser i dag:nedfor: Så derfor tenk på deg selv og at ingen andre gjør det!!!
Henger meg på vaskeklut jeg og; ikke bry deg om dem. Det er din helse, og det er du som skal leve med den - og handa - i mange mange år ennå. Det er ingen som kommer til å takke deg for godt arbeid den dagen du sitter der med kronisk betennelse og alltid må ta hensyn. Forklar dem at det er viktig ved slike betennelser å ikke overbelaste. De skal være glade du er på jobb i 50% tenker jeg! Det irriterer meg at det skal være sånn!!! Da jeg var på det verste med to tennisalbuer ble jeg helt sykmeldt noen uker. Selvfølgelig måtte noen kommentere at jeg kunne nå være på møter osv. Selvfølgelig; men hvem skulle kneppe buksa når jeg var på toalettet? Hvem skulle bære maten og kaffekoppen min? Eller åpen døra som en måtte bruke to hender på for å få opp? Skulle likt å se han mest kritiske gjøre det :lol::stortsmil gitt! Som du skjønner ventet jeg altfor lenge før jeg gikk til legen.... noe som har konsekvenser i dag:nedfor: Så derfor tenk på deg selv og at ingen andre gjør det!!!
Eller skjære opp maten din om dere fikk lunsj! Da jeg var på mitt verste klarte jeg hverken løfte vannglasset eller dele maten min :eek: Kneppe buksa-problemet løste jeg ved å bare bruke joggebukse..:D Heldigvis bor jeg sammen to venninner, de gjorde nesten alt for meg som jeg ikke klarte å gjøre med venstrehånda. Det var like før de hjalp meg å pusse tenner og vaske håret også.. :D
ble møtt med en god del motvilje på jobb når jeg presenterte at jeg har blitt sykemeldt.:(
De syns heller du burde bli sykmeldt 100% ja? :rulleøyne:
de gjorde nesten alt for meg som jeg ikke klarte å gjøre med venstrehånda. Det var like før de hjalp meg å pusse tenner og vaske håret også.. :D
Ouch, nå kom jeg på han som studerte på samme plas som meg som presterte å brekke begge armene! :eek: Han måtte ha hjelp til ALT for å si det sånn! De han boddepå hyblhus med var sjeleglad han hadde kjæreste som hjalp han :D
christine76
17-08-10, 21:35
Gjett hvem som har fått vondt i venstrearmen også nå da..:(
Ikke så ille som høyrearmen altså, men kjenner det igjen som sånn det var i starten. Så da er det slutt på å bruke venstrehånden til musen for å avlaste.
Ellers så må jeg si til sjefens forsvar at vi er et lite firma, og har det veldig travelt. Så jeg skjønner ikke selv hvordan det skal gå å være sykemeldt. Det var mer måten han sa det på som var feil. Jeg skrev en mail om at jeg ikke satte pris på det. Han forklarte at det ikke var personlig ment, og andre sjefen som også var på samme møte har sagt at han reagerte på at det var krasst sagt. Så da er det ingen sure miner nå. Men jeg har en presentasjon jeg må lage klar til torsdag, og en til tirsdag, så mye tid til avslapning blir det ikke. Jeg får satse på hyppige pauser og veksling mellom tablet, touchpad og mus. Det er travelt nå, men jeg kommer ikke til å ha bedre tid til å være sykemeldt senere, så det er bare til å ta det med ro.
Kjenner forresten veldig godt igjen det med å ha problemer med å bære lunsjbrett og løfte glass og sånn. Heldigvis klarer jeg å kneppe buksen med bare litt vondt.
bruke venstrehanda er jo det værste man kan gjøre, man overbelaster den med å gjøre ting med den man ikke er vant til... og da får man trøbbel der og.
noe jeg har goood erfaring med da jeg pga en legetabbe har en høyrearm permanent ute av ledd med dertil feilstilling, og senebetennelser rett som det er.
heldigvis er jeg blitt god til å gjenkjenne signalene etter 22 år, så jeg får som regel stoppet det tidlig.. og jobben min slår den sjelden ut :)
Ikke så ille som høyrearmen altså, men kjenner det igjen som sånn det var i starten. Så da er det slutt på å bruke venstrehånden til musen for å avlaste.
Kjenner forresten veldig godt igjen det med å ha problemer med å bære lunsjbrett og løfte glass og sånn. Heldigvis klarer jeg å kneppe buksen med bare litt vondt.
Stakkar!! Jeg synes så synd på deg, for jeg vet så veldig godt hvordan det er! :( Uff. Men du? Kjøp deg sånne tennisalbuestøttereimer :) De henger sammen håndleddsstøtteskinnene på apoteket. Kjøp en til hver arm! Det avlaster littegranne. Og du? Bruk minst mulig PC hjemme :) Kos deg med å se på TV eller andre ting hvor du ikke bruker armene i hele tatt. Lag fatler av skjerf som du kan ha armene i og gå med hjemme. Det ser helt latterlig ut, men alt som gjør at du ikke belaster armene hjelper. Legg gjerne armene litt høyt på en pute om du sitter i sofaen og sånn. Ellers så kan du jo og forsøke ispose (jeg gadd aldri bruke penger på det, så jeg tok en pose frosne erter :D ) og legge på senefestet. Husk bare å ikke ha det direkte på huden! Og vær nøye med å gjør øvelsene dine. God bedring, kjære du!
Ellers så må jeg si til sjefens forsvar at vi er et lite firma, og har det veldig travelt. Så jeg skjønner ikke selv hvordan det skal gå å være sykemeldt. Det var mer måten han sa det på som var feil. Jeg skrev en mail om at jeg ikke satte pris på det. Han forklarte at det ikke var personlig ment, og andre sjefen som også var på samme møte har sagt at han reagerte på at det var krasst sagt. Så da er det ingen sure miner nå. Men jeg har en presentasjon jeg må lage klar til torsdag, og en til tirsdag, så mye tid til avslapning blir det ikke. Jeg får satse på hyppige pauser og veksling mellom tablet, touchpad og mus. Det er travelt nå, men jeg kommer ikke til å ha bedre tid til å være sykemeldt senere, så det er bare til å ta det med ro.
Ser du har tablet / touchpad / mus.
Har du tegnebrett? da kan du bruke så det blir akkuratt som å skrive med kulepenn. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495666
Så har du musekule isteden for mus.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374502
Ser at mange anbefaler at du skal ha armene i fatle, det bør du om du ikke klarer å være rolig uten :-D
Om du absoult må sitte foran en pc og jobbe, anbefaler jeg ut av egen erfaring en sitte stilling som mange vil si er helt feil.
Pass på at du kan rulle deg inn under der pcen står.
1. Sett kontorstolen så lavt som mulig.
2. Sett deg godt tilrett, vipp så stolen bakover.
3. flytt deg inntil pulten/bordet
4. Plasser så begge underarmene på bordet med håndbaken på støtten til tastaturet
5. Plasser musen/alternativ mellom deg og tastaturet.
6. og sist men ikke minst slapp av :cool:
Kort versjon, Liggestilling på stol. kontorpulten på magen, og armene på bordet.
uansett god bedring og HVIL ARMENE
I dag var jeg nede i sentrum, der delte de ut Friele sin nye iskaffè gratis. Jeg tok jo i mot, alt som er gratis er jo supert, og jeg tenkte at det var nok sukkerfritt siden det var kaffè og tenkte ikke på å lese på pakken. Jeg var tørst og det var kjempevarmt så jeg supet nedpå i full fart og kjente etter å ha drukket halve boksen (tynn litt lang boks på jeg tipper 0,33(?)) at dette var noe i søteste laget og leste da på siden av boksen at det var 9 karber pr dl. Dårlig samvittighet kom akutt og boksen gikk i søpla...
I dag var jeg nede i sentrum, der delte de ut Friele sin nye iskaffè gratis. Jeg tok jo i mot, alt som er gratis er jo supert, og jeg tenkte at det var nok sukkerfritt siden det var kaffè og tenkte ikke på å lese på pakken. Jeg var tørst og det var kjempevarmt så jeg supet nedpå i full fart og kjente etter å ha drukket halve boksen (tynn litt lang boks på jeg tipper 0,33(?)) at dette var noe i søteste laget og leste da på siden av boksen at det var 9 karber pr dl. Dårlig samvittighet kom akutt og boksen gikk i søpla...
Gjort er gjort! Tenk på det positive, du kunne drukket HELE boksen ;)
Sant så sant! Tror det veid opp av kylling og fløte og ostegratinert brokkoli:)
I dag har jeg meldt meg på et kurs i yoga. Har så dårlig kroppsbeherskelse og balanse. Opp og ned i vekt gjennom åra og vonde knær får skylda for det. Gruer meg til mandag, regner med at alle de andre ikke har +30 kg for mye på kroppen.
I dag har jeg meldt meg på et kurs i yoga. Har så dårlig kroppsbeherskelse og balanse. Opp og ned i vekt gjennom åra og vonde knær får skylda for det. Gruer meg til mandag, regner med at alle de andre ikke har +30 kg for mye på kroppen.
Det tror jeg du skal ta helt med ro! På yoga er det alle slags folk, og det er et mye mer inkluderende miljø enn f.eks. enkelte helsestudioer, synes nå jeg. Sitter og finner fram til høstaktivitet selv jeg... det står mellom magedans og yoga!
Jeg må anbefale kickboxing her! Fantastisk balansetrening! ikke det, de aller fleste kampsporter har det. Pluss at det er utrolig bra ellers også, og gøy!
sarasirene
21-08-10, 06:08
jeg slår et slag for zumba :)
det er veldig artig om man liker å danse da.
christine76
21-08-10, 09:06
Jeg kan anbefale magedans, det holdt jeg på med i et par år, og det var utrolig gøy, og bra trening for kjernemuskulaturen. Sluttet dessverre da jeg fikk barn og har ikke klart å plukke det opp igjen.
Zumba har de endelig fått på treningssenteret mitt, så det skal jeg prøve ut neste uke tenker jeg.
christine76
21-08-10, 09:25
Artig hvordan noen ting er verd å få vondt for. Det er verd å ha gangsperr etter trening, noe som i og for seg er positivt. Men andre vondter kan også være verd det. Jeg har for eksempel tenkt å spise litt sukkerfritt smågodt til kinoen i kveld, selv om jeg vet at jeg får vondt i magen av det. Og så føler jeg meg litt teit som synes det er så viktig med de smågodtbitene.
Heisann, slenger meg på her jeg også!
Jeg vurderer starte med tai chi og qigong. Syntes det virker veldig spennende!
Er ikke så flink til å trene, som jeg kanskje burde vært, med tanke på å få strammet opp kroppen :)
Tai chi trenger du en del tålmodighet med. Det er jo i de fleste sine øyne den ultimate kampsport, men mange kjeder seg med tai chi, for det tar årevis å bli god. Man kan lett rekne med 20 år på å bli skikkelig god.
Jeg går Kali Sikaran og Kickboxing og syns at blåmerker og alt er verdt det. Elsker desse kampsportene, og spesielt kickboxing. Jeg får så utrolig mye ut av det. Er i strålende humør etterpå for alt av frustrasjoner og spenninger forsvinner ut av kroppen.
Sukkerfri sjokolade og annet snop.... er det egentlig noe man kan unne seg? Jeg ser enkelte mener det er "no go" om man er streng. Jeg blir veldig usikker, savner av og til sjokolade, selv om det er sjeldent. Men vet at innimellom kunne det vært godt. Og jeg tenker spesielt på når julen kommer og jeg og kjæresten skal feire hos min mor, og der er jo min sjokoladeavhengige (men veldig tynne) stefar. Da vil det være all slags snadder på bordet, og jeg vil ha et alternativ. Uansett om jeg får vondt i magen av det:) Spørsmålet er om man legger på seg av det?
qi gong er aktiv avspenning, ikke noe du blir svett av. rolige bevegelser, men man er i bevegelse og man trener vel kanskje litt balanse i noen av øvelsene. ganske behagelig.
mener at noen nevnte på klinikken jeg gikk på at det var to typer qi gong, men den vi ikke hadde var visst ganske rå..
Japp, samboern holdt på med begge deler for endel år tilbake siden. Så han kan litt. :)
Sukkerfri sjokolade og annet snop.... er det egentlig noe man kan unne seg? Jeg ser enkelte mener det er "no go" om man er streng. Jeg blir veldig usikker, savner av og til sjokolade, selv om det er sjeldent. Men vet at innimellom kunne det vært godt. Og jeg tenker spesielt på når julen kommer og jeg og kjæresten skal feire hos min mor, og der er jo min sjokoladeavhengige (men veldig tynne) stefar. Da vil det være all slags snadder på bordet, og jeg vil ha et alternativ. Uansett om jeg får vondt i magen av det:) Spørsmålet er om man legger på seg av det?
Det er individuelt. Den største sannsynligheten er vel at du kan risikere å stagnere i vektnedgangen selv om du ikke går opp. Det er veldig vanlig. Om jeg skal ha sjokolade, spiser jeg 86%, eller sånne (http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/no-godt-til-kaffen/kaffekos-for-toffinger/). Jeg rører ikke sukkerfri sjokolade lengre, jeg blir skikkelig dårlig av det.
Jeg tar meg også heller en bit 90% med ekte sukker i, blir vel en 4-5 kh, enn en med kunstig søtning... det får jeg diare av. Jeg kommer ikke til å slutte helt med sjokolade, har gått jevnt ned uansett, men hver dag blir det ikke lengre!
Jeg unner meg litt bringebær i fløte innimellom. Og det har blitt litt kakebaking i sommer. Må si jeg var mektig fornøyd med ostekaken! Og hvis det er flere som liker Gelè så har Eldorado gelè uten sukker.Det er 0.2karbs pr 100g i bringebær og 0.8karbs pr 100g i jordbær.
også jeg som ikke liker bringebær da.. eller bacongull :p unner meg 70% sjokis nå og sda, samt nøtter. jeg må bare jobbe med hvor ofte jeg spiser det.. men jeg tusler nedover, kanskje det hadde vært bedre om det ikke gjorde det så jeg kunne tvunget meg selv til å slutte med sjokolade og nøtter.. :p
men nå venter middagen på meg, fylt marinert biff med salat og kryddersmør :D
Ah, den middagen hørtes god ut, Sanney! :)
Jeg tror det alternativet med å kutte helt ut er best :)
Jeg har så langt ikke kjøpt inn, eller spist noe snop, og jeg har drevet på i 1,5 mnd nå. Jeg har hatt lyst på av og til, men søtsuget har egentlig bare forsvunnet mer og mer... Jeg unner meg bacongull innimellom da:) men det er jo ikke sukker i. Og jeg merker at jeg syns alt er så salt. Salter kjempelite, men kan synes det er voldsomt likevel. Andre som merker noe på salt?
TrillTrall
21-08-10, 22:21
Og jeg merker at jeg syns alt er så salt. Salter kjempelite, men kan synes det er voldsomt likevel. Andre som merker noe på salt?
JA! Jeg salter så og si ikke maten i det hele tatt jeg, litt salt på kyllingfileten når den ligger i panna, masse pepper og basilikum, sammen med bremykt eller meierismør og rømme gir det smak i lange baner! På fisken bruker jeg citronpepper, mulig det inneholder noe salt? I alle fall trenger ikke jeg mer salt i tillegg til det. Bruker lite salt i brødmat også, synes det fort blir for mye.
grotingeling
21-08-10, 23:45
Må ha fått i meg noe jeg ikke tåler!!!!!!
Har gått rundt med en voldsomt søtsug i hele dag, og endte opp med å tryne i samboerens ferske brød...... og det med nugati som pålegg!!!!!!:eek:
Kjente tendensene allerede i går ettermiddag, søtsug rett etter middag, men ikke på langt nær så framtredende som i dag.
Tror jeg må ha spist noe i kantina til lunch i går eller torsdag som inneholdt myyyyyye stivelse/sukker, for jeg har i to dager vært på jobbreise og ikke hatt anledning til å ta med egen lunch = ikke 100% kontroll.
Torsdag ble det saltkjøtt, flesk og pølse (den var nok ikke lavkarbo nei..), og i går gikk jeg for marinert kyllinglår med salat (spiste ikke skinnet/marinaden).
Jeg mente jeg hadde alt under kontroll, men tydeligvis ikke:kadetgaar
Så enden på visa ble mageknipe og kvalme, i tillegg frykter jeg en hodepine/migrene-runde i morgen.
Ikke særlig stolt over meg selv, men spist er spist - nå er det bare å komme seg videre.
Må ha fått i meg noe jeg ikke tåler!!!!!!
Har gått rundt med en voldsomt søtsug i hele dag, og endte opp med å tryne i samboerens ferske brød...... og det med nugati som pålegg!!!!!!:eek:
Kjente tendensene allerede i går ettermiddag, søtsug rett etter middag, men ikke på langt nær så framtredende som i dag.
Tror jeg må ha spist noe i kantina til lunch i går eller torsdag som inneholdt myyyyyye stivelse/sukker, for jeg har i to dager vært på jobbreise og ikke hatt anledning til å ta med egen lunch = ikke 100% kontroll.
Torsdag ble det saltkjøtt, flesk og pølse (den var nok ikke lavkarbo nei..), og i går gikk jeg for marinert kyllinglår med salat (spiste ikke skinnet/marinaden).
Jeg mente jeg hadde alt under kontroll, men tydeligvis ikke:kadetgaar
Så enden på visa ble mageknipe og kvalme, i tillegg frykter jeg en hodepine/migrene-runde i morgen.
Ikke særlig stolt over meg selv, men spist er spist - nå er det bare å komme seg videre.
Du er blitt utsatt for sukkerterror! Sniksukkerisert! :eek::eek:
grotingeling
22-08-10, 01:10
Du er blitt utsatt for sukkerterror! Sniksukkerisert! :eek::eek:
Akkurat, det var rette betegnelse - sukkerterror.
Sikkert utført av de som ser på oss som noen tullinger.
Hvor kan jeg anmelde dette????
Æ bare spørr!!!!
*løper på do igjen*
Må vise dere denne, som skremte meg litt:
http://lenabeatrice.net/overvekt-og-slanking/carblovers-diet/
En frøken med en fantastisk blogg og mye gode oppskrifter, som har gått en lang vei og nesten nådd sitt mål :) Inspirerende. Pluss at hun snakker om mye annet også :)
Sukkerterrorisering? Makan, skulle tatt den ene og slått den andre med.
grotingeling
22-08-10, 01:34
Må vise dere denne, som skremte meg litt:
http://lenabeatrice.net/overvekt-og-slanking/carblovers-diet/
En frøken med en fantastisk blogg og mye gode oppskrifter, som har gått en lang vei og nesten nådd sitt mål :) Inspirerende. Pluss at hun snakker om mye annet også :)
Du har funnet bloggen til hun som kaller seg Dreamy :D her på forumet - Lena Beatrice som hun jo heter.
Vi er nok mange som også følger hennes egen blogg, for hun har en mengde herlige oppskrifter :sikle:
grotingeling
22-08-10, 01:37
Ja jeg er ikke akkurat happy kan du si.... men nå sitter jeg og momser morrpølse
Satser på at litt fett og proteiner skal avverge en potensiell migrene - dessuten forebygge morgendagens søtsug.
Det skal bli noen tøffe dager, for nå må jeg avsukrifiseres igjen :sint:
Jeg husker min avsukrifisering (festlig ord)... det var noen harde dager, men absolutt verdt det :)
Så det er Dreamy sin blogg altså? Syns den dama er tøff. Er innom jevnlig.
grotingeling
22-08-10, 01:41
Jeg husker min avsukrifisering (festlig ord)... det var noen harde dager, men absolutt verdt det :)
Så det er Dreamy sin blogg altså? Syns den dama er tøff. Er innom jevnlig.
Jepp og jepp :D
grotingeling
22-08-10, 12:43
So far so good ;)
Ingen hodepine men fortsatt litt søtsug da jeg våknet i morges.....
Men nå har jeg inntatt en relativ fet frokost, og forhåpentligvis vil det medvirke til en rask retrett til den fete vei :p
Goodie goodie :) jeg har inntatt egg- og skinkefrokost med sukkerfri ketchup på. Jaggu glad det finnes sukkerfri ketchup, for jeg trenger ketchup i mitt liv.
Til middag blir det kylling, bacon og champignon i ildfast form med en blanding av kremfløte, egg og ost over. Brokkoli attåt. En fin belønnelse etter at vi har vasket leiligheten :) Stefar kommer på besøk i morgen og da må det være shinet føler jeg.
Og jeg skal ha entrecote med smelta brie! Mmmmmmm... god middag!
grotingeling
22-08-10, 22:26
Dagen har gått over all forventning, ingen hodepine og søtsuget har så og si gitt seg helt - skjønner ingenting jeg :_oy:
Har fått i meg masse vann og litt funlight, men kun spist frokost og middag - begge med masse fett.
Og sammen med egenaktivisering i form av huskvask, har jeg altså kommet meg helskinnet gjennom dagen.
Tror nok det var oppskriften som skulle til, noe jeg definitivt finner utav i morgen.
Nå er det faktisk snart natta for min del, morgendagen blir kjempestressdag - så det gjelder å sove godt i natt :rolleyes:
Dagen din virker veldig lik min :) Husvask og sånt her også og bare frokost og middag.
christine76
23-08-10, 15:44
Hvorfor skal det bety så mye for andre hva jeg spiser?
Vi skal til Berlin i helgen og feire svigers sitt sølvbryllup. Og for et par dager siden kom svigermor og spurte om det var noe jeg kunne spise av desserter. Sånn med tanke på valg og bestilling av spisested og sånn. Jeg svarte at nei, jeg kommer ikke på noe på restaurant som jeg kan spise til dessert (kom ikke på ostetallerken før dagen etter). Men passet på å si at jeg ikke syntes at det gjorde noe at de spiste dessert og ikke meg. Hun tok det forsåvidt bra, men så litt brydd ut. Og så begynte mannen min å skyte inn at han hadde tenkt at han kan spise litt dessert siden det er en spesiell anledning og det burde jo jeg kunne også (han følger strengere lavkarbo enn meg til daglig og er i ketose).
Jeg har ikke tenkt å gi fullstendig beng i kostholdet og spise en sukkerbombe av en dessert bare for at de skal føle seg bedre. Er jo forsåvidt flott at de tenker på det, ville vært litt kjipt om de valgte en restaurant med bare pizza og pasta, men ut over det så skjønner jeg ikke at det kan være viktig om jeg spiser dessert eller bare tar en kopp kaffe mens de spiser.
Har i dag funnet ut at fiskepinner egentlig smaker lite godt. Ja, jeg vet det er lite karbo med fiskepinner, men når de var stekte så pirket jeg av alt av panering utenpå, hadde på smør og sukkerfri ketchup.... hadde smakt bedre med bare smør med ketchup på tror jeg. Dagen før lønning det her, så er litt trangt om jeg ikke ville begynne på den planlagte middagen med kjøttdeig i ketchupsaus og brokkoli.
Jeg var på jobbintervju i dag. Jeg var kjempenervøs, og jeg er litt redd det viste litt for godt. Jeg er i alle fall rimelig sikker på at om jeg ikke får jobben så er det pga det. Er fremdeles nervøs egentlig. Merkelige greier.
Har i dag funnet ut at fiskepinner egentlig smaker lite godt. Ja, jeg vet det er lite karbo med fiskepinner, men når de var stekte så pirket jeg av alt av panering utenpå, hadde på smør og sukkerfri ketchup.... hadde smakt bedre med bare smør med ketchup på tror jeg. Dagen før lønning det her, så er litt trangt om jeg ikke ville begynne på den planlagte middagen med kjøttdeig i ketchupsaus og brokkoli.
Jeg lager mine egne fiskepinner jeg. Fiskefileter,finknust baconcrip, egg, salt og pepper ;) Visp sammen egget, dypp filetene i egg og så i baconet, krydre med salt og pepper og steik. :) Smaker helt fortreffelig! (Og jeg mener det er flust av mel i fiskepinnedeigen, er det ikke :eek:?!)
SØTSUG:( åh, vi har jo så masse med sukker i her også i og med at jeg har en del til baking(kokesjokolade, marshmellows, sjokolademousse++) og etter den karbofesten i helgen da jeg var bortreist har jeg enormt med sug i dag.. har såå lyst til å dra på butikken og kjøpe noe lovlig:rolleyes: eller så må jeg finne motivasjon og holde ut sånn at jeg kan lage meg kveldsmat..
Er sikkert noe mel i fiskepinnedeigen også ja :( men jeg var sååå sulten og har mensen attpåtil så matlysten har vært fullstendig mongo. De fiskepinnene jeg spiste hadde 17 gr kh pr 100 gr. Og når jeg tar vekk paneringen må det jo minke betraktelig mener jeg da?
Har oppnådd 70kgs grensen :WoW:
Men er hardt angrepet av sukkermonsteret. Og sliter med å holde meg unna det søte.... Den startet sitt angrep i helgen da vi var på hytta. Vet ikke om det er fordi på hytta har vi alltid kost oss ekstra med sjokolade, nugatti og annen deilig mat. Mulig kroppen min kjente seg igjen for mitt forsvar var ikke sterk nok mot sukkermonsteret. 7 måltider både fredag, lørdag og søndag som inkluderte 2 sjokoladebarer! Nei, dette gidder jeg ikke å være med på. Hmmm....ble visst 2 barer idag også. HUffda!
grotingeling
23-08-10, 23:50
Å nei Popp - ikke du også???
Sukkermonsteret tok meg på lørdag - tryna i brød med nugatti jeg :nei::wacko:
Og dårlig sa du? Fikk skikkelig mageknipe og kvalme som varte i flere timer!
Å nei Popp - ikke du også???
Sukkermonsteret tok meg på lørdag - tryna i brød med nugatti jeg :nei::wacko:
Og dårlig sa du? Fikk skikkelig mageknipe og kvalme som varte i flere timer!
:klem: "fight, we shall" (Yoda uttrykk fra Star Wars - gutta mine har helt dilla). Det er bare å dra opp ermene og få på arbeidshanskene, dette skal vi klare å komme oss gjennom. :nikker:
grotingeling
24-08-10, 09:55
:klem: "fight, we shall" (Yoda uttrykk fra Star Wars - gutta mine har helt dilla). Det er bare å dra opp ermene og få på arbeidshanskene, dette skal vi klare å komme oss gjennom. :nikker:
Passer bra med litt force nå ja :D, og klart vi skal kjempe - finnes jo egentlig ikke andre alternativer gjør det vel? :p
Kanskje dette bare var en wake up call?
Jeg velger å tro det, for hele innstillingen min er nå mye bedre.
Startet dagen med rømmegrøt og spekemat til frokost :sikle:, og har tatt ut kjøttkaker i fløtesaus til middag.
Lunch blir Nannah-knekkebrød med smør, ost og salami (fortsatt litt unntaksstilstand på jobb)
Alt ligger altså tilrett for en skikkelig fet tirsdag :lol:
Er så heldig at det er kun gemalen og jeg i huset. Og det huset er renska for alt som vi ikke kan spise. Så sukkermonstrene må bare gå forbi vårt hus. Vi er heldige.;)
Jeg merket søtsug rett før og akkurat den første og andre dagen av mensen. Men så ga det seg. Nå er jeg plutselig ikke sulten i hele tatt og mer humørsyk :P men koste meg med svinekjøttdeig med fløtetomatsaus og fløtegratinert brokkoli i dag.
Var på yogakurs i går - skikkelig støl i dag. Blei svett og varm, av bare å tøye på muskler. Gleder meg til neste gang.
sarasirene
24-08-10, 20:24
haha... ser at det ikke bare er meg som holder på å tørne pga dette sukkemonsteret... http://blokksberg.com/images/smilies/hallcandysmile3.gif Men!!! jeg har klart å motstå til nå og SKAL klare å motstå til det gir seg http://i272.photobucket.com/albums/jj184/befje/smileys/th_bf-eggthroughsmiley.gif ... men lett er det ikke...
Skal nemlig ha mensen og da blir jeg alltid desperat etter sjokolade... Så nå har jeg laget dette (http://lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/no-godt-til-kaffen/) i håp om at dette skal redde meg...
I tillegg blir jeg bare ikke mett i dag... Kunne spist og spist... men har nå klart å holde meg til måltidene da... Jeg blir alltid sulten når det er sånn rett før mensen... :( irriterende altså http://www.moppo.net/anisigns/signer/whistle/whistle.gif
hm, jeg tåler visst ikke maltitol alikevel.. igår gikk det bra, idag måtte jeg fly på do.. eller var det noe annet jeg har spist idag.... men jeg har ikke spist noe idag jeg ikke har spist før o.o;
grotingeling
24-08-10, 22:48
hm, jeg tåler visst ikke maltitol alikevel.. igår gikk det bra, idag måtte jeg fly på do.. eller var det noe annet jeg har spist idag.... men jeg har ikke spist noe idag jeg ikke har spist før o.o;
Maltitol er for mange bokstavlig talt noe dritt! :D
Jeg har lagt merke til at min toleranse minker, og nå skal det snart ingenting til før magen starter opp romlingen - og da er det kort tid til do-løpingen starter....
Nei - nå har jeg sluttet, og lager heller noe fra denne siden (http://lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/no-godt-til-kaffen/) - yummy :sikle:
bare synd at jeg liker verken kokos eller bringebær no særlig.. ei heller bacongull. jaja, får tvinge meg selv til å slutte tror jeg :p er jo ikke no kos i det når man flyr på do etterpå!
men ellers har jeg spist denne sjokoladen flere ganger før uten å reagere. ikke ofte, i og med at den ikke finnes på menybutikken her i området...
Veiedag idag...ned 4 kilo på 2 uker. Greit det?:cool:
Men sliter litt med maten nå. Har grei fordeling av kalorier på fett,protein og karber, men er redd for at kalori inntaket blir for lite. Ligger på 1500 til 1700 pr. dag. Er det fare for at kroppen kommer på "sparebluss" da?
Ketolysekuren sier at en skal spise når en blir sulten, men når en ikke føler sult så må kroppen gå på sparebluss etter hvert?
Dag 3 og 4 var slitsomme, men etter det har det gått greit...helt fram til i dag. Vondt i hue og mage, akkurat som kroppen IKKE vil ha fett...noen som ha opplevd det samme?
bare synd at jeg liker verken kokos eller bringebær no særlig.. ei heller bacongull. jaja, får tvinge meg selv til å slutte tror jeg :p er jo ikke no kos i det når man flyr på do etterpå!
men ellers har jeg spist denne sjokoladen flere ganger før uten å reagere. ikke ofte, i og med at den ikke finnes på menybutikken her i området...
du kan lage kaffekos for tøffinger f.eks uten kokossmak altså ;) jeg smelter kokosolje uten smak og tilsetter kakao og evt litt søtning og eller fløte. og så lar jeg greia stivne :)
da må jeg traske inn til byen og finne kokosolje da. vi er så heldige å ha en helsekost butikk på senteret og en innvandrersjappe her i byen :p
Jeg har noen beger med gele lagd av fun-lightsaft og gelatin i kjøleskapet. Litt fløte over det når jeg vil kose meg litt.
blir ingen kokosolje denne uka ser det ut til, jeg må jobbe overtid imorra.. og jeg bor utafor byen, så innvandrersjappa rekker jeg ikke. jaja, har kjøleskapet og frysern full av digg, sulter ikke:)
Jeg får ikke muffinstopp av den ene buksa mi lengre!!! :w00t:
vaskeklut: yaiyyyyyy!!!!!!!!!
Her kom matlysten tilbake med et smell! Etter 3 tulledager med lite mat, småspising mm.... men heldigvis ingen store karbosprekker da.
I dag har jeg hatt i meg (inkl. panering på kyllingnuggets) 1 POSE bacongull! Pluss osteknekke med bacon, eggerøre av 1 egg, bacon og soyafløte, 8 hjemmelagede kyllingnuggets med seterrømmedipp.... 0 grønnsaker - fy meg! Masse fett.....
Og nå har jeg en lavkarbosjokoladekake i ovnen!
Himmel og hav - hvordan skal dette gå? Veiedag om 2 dager....
vaskeklut: yaiyyyyyy!!!!!!!!!
Her kom matlysten tilbake med et smell! Etter 3 tulledager med lite mat, småspising mm.... men heldigvis ingen store karbosprekker da.
I dag har jeg hatt i meg (inkl. panering på kyllingnuggets) 1 POSE bacongull! Pluss osteknekke med bacon, eggerøre av 1 egg, bacon og soyafløte, 8 hjemmelagede kyllingnuggets med seterrømmedipp.... 0 grønnsaker - fy meg! Masse fett.....
Og nå har jeg en lavkarbosjokoladekake i ovnen!
Himmel og hav - hvordan skal dette gå? Veiedag om 2 dager....
Du har jo spist minimalt med karbo i dag da ;) Jeg tror nok denne dagen er helt fin jeg :D
Og ja, yaiyyyy!! :D
:argh: Sukkermonsteret ga seg ikke, og nå lever jeg i troen at det er mensen som årsaken til inntaket. Nå når jeg kjenner fienden, så vet jeg hvilke forsvarsvåpen jeg har: Vann, Gå seg en tur, se på en god film, etc. IKKE MER EKSTRA BARER!!! :(
Gerrard: 4 kg ned er ja, takk enda mer :D Flink du har vært :heia:
vaskelklut: muffinstopp? Ja, da har jeg hørt et nytt utrykk :humre:
På torsdag lagde jeg fløtepannekaker og osterundstykker. NYDELIG! Fløtepannekakene hadde bare 13 karber på hele røra og jeg og modern klarte nesten halvparten hver. Så var det rømme og bacon. Lavkarbo er jammen meg herlig :)
sarasirene
28-08-10, 15:05
Det er så jilt å treffe folk man ikke har sett på en liten stund... og når de sier "du må ha tatt av deg siden sist" og jeg kan si "JAAAAAAA" er jo ekstra jilt :) både i går og i dag har jeg fått høre det og det gir en jammen et kick til å fortsette og :) selv om jeg er fryktelig sjesken om dagen og venter på besøk av tante rød hvilken dag som helst her ;)
Jeg er ca. en halvkilo opp, skylder på M :mad:.... i dag har jeg vært ganske flink da; 6 hjemmelagede kyllingnuggets med majonesdipp til frokost/lunch, litt agurk, et lite stykke lavkarbosjokokake og nå har jeg spist 3 skiver lavkarbobrød med reker i majones, brie og fleskepølse + litt paprika.
Har dundrende hodepine... for lite kh? For lite vann?
Kult å få kommentarer da sarasirene! Satser på at det snart er meg!
har begynt å få kommentarer jeg og :) og idag har jeg kjøpt blomkål, skal lage jukseris.. og jeg liker ikke blomkål :p
har begynt å få kommentarer jeg og :) og idag har jeg kjøpt blomkål, skal lage jukseris.. og jeg liker ikke blomkål :p
Ha i smør og krydder! :D
Popp: jaa, det er sånn når magen presses opp av buksa, sånn at man får en "fin" bul/bilring rett over linningen :D
Ha i smør og krydder! :D
Popp: jaa, det er sånn når magen presses opp av buksa, sånn at man får en "fin" bul/bilring rett over linningen :D
Kjenner til de, ja. Lovehandles, kaller en engelsk venninne av meg de. Morsomme navn for de ekstra kiloene. :D
sarasirene
28-08-10, 20:19
vet du... Det har vi akkurat spist og det var jo kjempegodt :) men vi er glad i blomkål vi da ;) Lagde hjemmelaget soppsaus og grillet noe kjøttgreier til og nå er jeg STAPPMETT
Lovehandles, kaller en engelsk venninne av meg de. Morsomme navn for de ekstra kiloene. :D
Lovehandles er vel de som blir på ryggen liksom? Som man kan holde i når man danser... eller sånt. :rolleyes: Muffinstopp er nok mer over hele, eller hvertfall foran.
jeg skal spise italiensk krydret laks idag, imorgen blir det kyllingnuggets, kanskje jeg prøver meg på "risen" da :p
Jeg syns blomkålris er best med saus på. Bare for seg selv kan den bli litt tørr, eller i værste fal bitter om blomkålen ikke er blodfersk...
wow, så mye bedre seterrømme er i forhold til vanlig rømme! syns rømme blir for surt, men seterrømme var jo ikke surt i det hele tatt! og nå er jeg stappmett... siste laksebiten får gå i kjøleskapet inntil videre :p
grotingeling
29-08-10, 12:15
Etter en august med vanvittig mye stress og ingen endring av vekta, men heldigvis har de siste dagene med nedtrapping av stresset og myyyye søvn ført til at en del vann har forlatt meg.
Ligger fortsatt 1kg+ over minstenotering, men har et håp om at ting nå snur til min fordel.
Nå ser jeg fram til å gå over i september og høsten, for jeg er et skikkelig høst-menneske;
Sitte inne og fyre i peisen, tusle en tur i regnet, lukte på skogen, hente fram håndarbeid, lese, arrangere fårikål-slag http://www.pic4ever.com/images/4025mr7.gif.
Ikke det at jeg ikke liker sommeren altså, men den kan ofte bli stressende pga alt en skal gjøre når det er sol og varmt
Og ikke minst kan det bli mange skuffelser, fordi det som i sommer ikke har vært særlig mange "sommerdager".
Sånn sett så har årets sommer vært helt ok for min del, for jeg tåler ikke mye sol og varme.
Gleder meg http://www.pic4ever.com/images/greenstars.gif
Jeg er så glad! Fikk også beskjed i går om at jeg har gått ned, av både mor og stefar :cool: Noe som gir meg ekstra motivasjon og ikke minst glede :D
I dag skal jeg bake osterundstykker og lage kjøttboller. Begynner i ny jobb i morgen og skal ha med meg god niste hele uka :) :heia:
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.