View Full Version : Auguststarternes tråd

Sider : 1 [2] 3

Lille34
31-08-10, 09:50
Hei, Lille34, og velkommen til augustgjengen!

Takk, takk:D

KattaG
31-08-10, 10:51
[quote=Muffin;925235]drikke nok vann, kanskje passe på at du ikke får i deg for mange kalorier og slikt? quote]

Må man telle kalorier også?? Tenkte dette gikk av seg selv, og ikke skal bry seg om det...

Muffin
31-08-10, 13:02
[quote=Muffin;925235]drikke nok vann, kanskje passe på at du ikke får i deg for mange kalorier og slikt? quote]

Må man telle kalorier også?? Tenkte dette gikk av seg selv, og ikke skal bry seg om det...

Som sagt, jeg er helt ny her, så du skal ikke høre for mye på meg, men mener å ha lest her inne at noen passer på å ikke få i seg alt for mange kalorier heller, for å se om det hjelper på vektnedgangen.

Lille34
31-08-10, 17:32
Ei venninne av meg går Extravaganza-kurs, og der fikk de streng beskjed om å ikke telle kalorier, så jeg holder meg til det jeg også. Så lenge vekta går nedover, har jeg null bekymring for kaloriene:) Selv i helga, da jeg hadde i meg masse meieriprodukter med dertil masse kalorier (opp mot 2500 på en dag), gikk jeg ned 1 kilo.

Det er vel først om vekta stopper opp, eller går feil vei, at man evt trenger å se på kalorier i tillegg.

1979
31-08-10, 18:59
Åh, jeg er så lykkelig. Fikk på meg en av mine yndlingsbukser i daghttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon10.gif
Den var litt trang så det var ikke den jeg brukte i dag, men bare det at jeg klarte å kneppe den igjen var bare helt herlig.
Kanskje den passer helt perfekt etter 2-3 kilo.

Maten går kjempe bra og alt er bare helt vidunderlig for tiden,
lever på en rosa skyhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif
Får bare håpe det vedvarer.

belino
31-08-10, 19:38
Er jeg den eneste som kjenner søtsuget, og som synes det er tøft å gå på kuren? Jeg LIKER ikke å lage mat, savner brødet kjempemasse, savner å drikke melk osv.:nedfor:

MarensLille...
31-08-10, 20:38
Er jeg den eneste som kjenner søtsuget, og som synes det er tøft å gå på kuren? Jeg LIKER ikke å lage mat, savner brødet kjempemasse, savner å drikke melk osv.:nedfor:

Jeg lagde brødet som ligger under bakst-oppskrifter, og det var såååå godt!!! Anbefales virkelig!!! :D http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639

Å like å lage mat er noe som må læres... Jeg elsker å lage mat, og har jobbet som restaurantsjef i flere år. (Det er vel hovedgrunnen til at jeg sliter med overvekt også...:rolleyes:)
Jeg anbefaler deg å følge oppskrifter du finner her inne på forumet, og i diverse slanke- og lavkarboblogger på nett. Når du får bra resultater å klarer å lage noe som virkelig er digg, tror jeg dette vil trigge deg til å eksperimentere mere. Husk å følge oppskriften, og ikke slump, det kan være alfa omega... :p

Noen god melkeerstatning kan jeg dessverre ikke gi deg, men jeg bruker den røde Alpro Soyamelken til matlaging, i kaffen o.l. Den inneholder kun 0,1 kh pr 100 ml. :D

Og jeg tror kanskje at om søtsuget river i deg, at du får i deg for lite fett og kalorier...? Tar du krom forresten...?
Jeg har holdt på i over 2 uker og har kun hatt EN dag jeg virkelig slet. Hadde sååååå lyst på noe søtt! Da lagde jeg krem av en dl fløte og hadde en god ss med natreen oppi... Dette hjalp på søtsuget fordi jeg ble kvalm! *Hehe* :D

STÅ PÅ!!! Dette klarer du!!!

KattaG
31-08-10, 20:58

Nei, du er ikke alene! Kan du drikke tab, pepsi max osv? Det er jo omdiskutert i forhold til søtningsmiddel, men foreløpig må jeg ha det. Hvis vekten går riktig vei, så ser ikke jeg på det som er problem foreløpig. Har ikke gått en uke enda, så får se hvordan det går :) Men liker du maten? Du er fornøyd med resten av kostholdet?

KattaG
31-08-10, 21:00
Er det forresten noen her som har følt seg kvalme fra tid til annen? I begynnelsen? Jeg er småkvalm innimellom, gjerne en halvtime - time etter at jeg har spist (begynte på søndag).

MarensLille...
31-08-10, 21:03
Er det forresten noen her som har følt seg kvalme fra tid til annen? I begynnelsen? Jeg er småkvalm innimellom, gjerne en halvtime - time etter at jeg har spist (begynte på søndag).

Jeg var kvalm dag 3 og 4... Så gikk det over!!! :D Tror det er ganske normalt...
Også blir jeg ikke sulten lenger, får bare vondt i mellomgulvet som går over når jeg spiser... Sært å få forandret sultfølelse! :cool:

KattaG
31-08-10, 21:09
Ok, bra, da går det nok over snart. Er forkjølet i tillegg, så føler meg ganske crap hele tiden for tiden.. :S Gleder meg til den omtale energien kommer!:)

Snopsnoken
31-08-10, 21:15

Neida, søtsuget har vært der, selv om det er bekjempet per dd. Kjenner jeg meg rett, så kommer det tilbake - gjerne hvis jeg synes noe er stressende. Beste råd for øyeblikket: les denne tråden;
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713

Medli
31-08-10, 21:22
Jeg kjøpte meg ei lita flaske Pepsi Max på skolen her om dagen siden jeg var fryktelig trøtt, og det skal inneholde litt koffein. Jeg liker nemlig ikke varme drikker!

Før pleide jeg å ta Cola i stedet, føler det er litt mer effektivt enn Pepsi Max men det er nå så.. Er det noen andre lettbruser/drikker som har oppkvikkende effekt? :P

Ellers har jeg bakt lenabeatrice sin sjokoladekake, tenker å ta opp et stykke hver helg. Å kontrollere 'søtsuget' for min del funker mye bedre om jeg vet at jeg kommer til å få spise noe godt fram i tid. Dette har jeg holdt å sjakk i årevis. :P

belino
31-08-10, 21:23
Å, takk dere! :o Jeg skal klare det! Dessverre MÅ jeg har Zero. Det er virkelig gulroten i hverdagen. Dessuten har jeg spist to ruter Cloetta mørk sjokolade. :o:o:o Føler jeg har fått kost meg litt, og det hjelper veldig.

Takk for brødoppskrift. Den skal jeg prøve. Har laget brød etter en annen oppskrift, men det var ikke det beste jeg har prøvd.

Takk virkelig for oppmuntringen. Det hjelper SÅ på! :)

belino
31-08-10, 21:25
Neida, søtsuget har vært der, selv om det er bekjempet per dd. Kjenner jeg meg rett, så kommer det tilbake - gjerne hvis jeg synes noe er stressende. Beste råd for øyeblikket: les denne tråden;
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713

Begynte nesten å gråte jeg.... Fiiin tråd!

Lillalill
31-08-10, 21:37
Sv: September slankern
Jeg er så SULTEN. Eller, det kjennes som sult, men er nok karboabstinenser. Begynte i går ettermiddag, vært på Harryhandel i dag og kjøpt MASSe som skal gjøre dette mulig. Kjøtt, fisk, diverse frø og rødvin. Er en ølhund, så det kommer jeg til å savne. I kveld blir det to glass rødvin, og et par sigaretter. Jeg vet at det kommer til å dempe dette suget av en annen verden.

Jeg er 31 år, og 102-4 kg. Har ikke forsøkt å slanke meg før, og har lest at da er det enklere. Jeg har vært langt nede, bipolar lidelse, og med tilhørende medisinering kombinert med stillesitting resulterte dette i en vektoppgang på over 30 kg på et halvt år. Etter dette har jeg gitt opp, derfor er dette første slankeforsøk. Det er 3 år siden vektoppgang, og jeg er nå nærmest medisinfri. Hvertfall fra de typiske vektoppgangsmedisinene. Jeg kommer ikke til å ha noen veiedag med det første. Må merke at jeg kommer igang først. Planen er også å trene 3 ggr per uke ved treningsstudioet på høgskolen min.

La inn dette på september også, men det er jo enda august. Og dere er så mange. :)

juli82
31-08-10, 22:24
Hei!

hiver meg på her jeg også:-)
i siste liten
begynte sist fredag, da viste vekta 77 kg,
skal ned 17 kg

jeg er 28 år, jobber på sykehjem nå og da, ikke i fast arbeid, samboer og er mamma til 4. 3 jenter og en gutt.
eldste jenta mi ble bare 7 år, jente nr 2 ble litt over 1 år.
så har jeg en gutt på 3 og lille jenta er 10 mnder:)

Grunnen til mine vekt problemer er at jeg trøstespiser....
fra desember til juli!

nå er det nok, lei av å være små feit og ha problemer med å finne klær som passer!!

så nå skal jeg spise meg slank på god mat og ha det trivelig her inne sammen med dere:)

Lillalill
31-08-10, 22:36
Å, nei. Det hørtes grusomt ut. :( .

Glemte å fortelle om meg selv at jeg også er mor til en gutt på seks. Og studerer statsvitenskap. Dette er en del av "nye meg". Ut av huset, operasjon slankere, og operasjon klokere. :)

juli82
01-09-10, 06:57
Kan jeg ta vanlige multivitaminer eller må jeg kjøpe ketolyse vitaminene??

Tulla 81
01-09-10, 14:34
Akutt sug etter noe med karbohydrater. Så sterkt sug at jeg ikke klarer å jobbe, men sitter heller å "har lyst på". Fader det er slitsomt.

Hva gjør dere i disse situasjoene? Spiser dere noe, eller pines til det er over?

*lyst på bakeverk, hamburger, ships og smågodt*

MarensLille...
01-09-10, 15:12
Akutt sug etter noe med karbohydrater. Så sterkt sug at jeg ikke klarer å jobbe, men sitter heller å "har lyst på". Fader det er slitsomt.

Hva gjør dere i disse situasjoene? Spiser dere noe, eller pines til det er over?

*lyst på bakeverk, hamburger, ships og smågodt*

Jeg spiser noe uten kh så jeg blir skikkelig mett... Da fyser jeg ikke mere! :cool:

IdaMarie
01-09-10, 15:53
Jeg er så utrolig fornøyd med meg selv i dag. Var på besøk hos ei venninne, som satte fram kaker og lapper til kaffien, og jeg smakte ikke. :D Jeg var ikke så veldig fristet heller, og siden ingen spurte meg direkte om jeg ville ha, så var det lett å la være å forsyne seg også.

Nupsida
01-09-10, 16:06
Jeg er så utrolig fornøyd med meg selv i dag. Var på besøk hos ei venninne, som satte fram kaker og lapper til kaffien, og jeg smakte ikke. :D Jeg var ikke så veldig fristet heller, og siden ingen spurte meg direkte om jeg ville ha, så var det lett å la være å forsyne seg også.

*klappklapp*

Sushi86
01-09-10, 19:11
Hei alle sammen!

Hiver meg med her jeg også, siden jeg har holdt på i 20 dager nå :) Er helt ny på forumet, og har lest litt rundt omkring her inne :)

Jeg er 15 kg overvektig, og håper et lavkarbokosthold vil hjelpe meg med dette. Har hatt utslag på ketosestixene alle dagene, men har ikke gått ned i vekt enda. Har veiedag på lørdager, av alle dager :) Kanskje jeg bør forskyve den til mandagene istedet :D På tross av at jeg ikke har hatt vekttap enda, ser jeg flere fordeler med å være i ketose. Har ikke fæle blodsukkersvingninger og er heller ikke så oppblåst i magen lengere. Ei heller har magen vært så ustabil som den er på mitt vanlige kosthold.

Vil bare si LYKKE TIL og STÅ PÅ til alle dere august-startere - Dette klarer vi :D:D:D

Titania
01-09-10, 20:20
Ett hjertesukk fra meg !!
Har gått på LCHF i 3 uker og hatt et fantastisk resultat. 5 kg ned. Merker at jeg mister litt fokus. Har hatt 2 små sprekker og en stor på under en uke. :(
I dag var jeg i en jobb setting hvor det var en oppsatt meny. Har fulgt enkelte råd på forumet om å prøve å tilpasse kuren men det ble ikke servert noe annet enn brød og pasta. Gikk på vekta da jeg kom hjem og hadde gått 1.5 kg opp(sikkert mye vann men demotiverende ). Lurer på hvor lang tid det tar før jeg er tilbake på sporet.
Har enda ikke sagt det på jobben. Bør jeg ???? Vil det bli enklere om jeg gjør det ? Hva synes dere, noen erfaringer ?

Lillalill
01-09-10, 20:52
Har ziggylapper i ovnen.

Jeg er litt irritert, for jeg hadde tenkt å bake brød, men glemte å kjøpe kruskakli. Som bakstekjerring er dette noe jeg alltid har i hus, så det sto ikke på lappen, men så var det altså tomt.

Nå har jeg brukt opp cottage cheesen, til ziggylapper. Men jeg har rømme, fløte, linfrø, sesamfrø, bakemix og masse masse egg. Noen tips? :) Jeg har sett gjennom MANGE oppskrifter, men det er jo så mange. Derfor jeg spør. Kanskje noen av dere har noe sånt i hodet?

Gerrard
01-09-10, 22:08
Har gått på ketolyse i 3 uker nå. Fornøyd med vekttap på 5 kg. Regner egentlig med at jeg kommer til å stå stille i vektnedgangen ei uke eller to nå.

Er en ting jeg lurer veldig på. Det sies at en skal få karber hovedsaklig av å spise grønnsaker som vokser over bakken fortrinnsvis blomkål og brokkoli. I følge Diett.no så må en spise ca 600 gr. med brokkoli for å få 12 gr. karber...går det an å spise såååå mye brokkoli da? Det klarer ikke jeg i allefall..Er dette riktig beregning? evt. hva annet bruker dere som karbokilder?

aktivjente
01-09-10, 22:24
Har gått på ketolyse i 3 uker nå. Fornøyd med vekttap på 5 kg. Regner egentlig med at jeg kommer til å stå stille i vektnedgangen ei uke eller to nå.

Er en ting jeg lurer veldig på. Det sies at en skal få karber hovedsaklig av å spise grønnsaker som vokser over bakken fortrinnsvis blomkål og brokkoli. I følge Diett.no så må en spise ca 600 gr. med brokkoli for å få 12 gr. karber...går det an å spise såååå mye brokkoli da? Det klarer ikke jeg i allefall..Er dette riktig beregning? evt. hva annet bruker dere som karbokilder?

Jeg spiser en fiberrik til frokost, har litt melk i morgenkaffen, litt karber i salaten jeg spiser til lunch (paprika, agurk, salatblader osv) og så momser jeg så mye brokkoli/blomkål jeg klarer til middag. Da klarer jeg å ligge presis på 15, og det funker bra for meg!

Er inne i tredje uka mi, og vektnedgangen går saktere nå. Hvorfor må man regne med at det stopper opp etter tre uker?

Gerrard
01-09-10, 22:40
Føler bare at det kommer til å stoppe opp nå. Men vet jo ikke det. Har bare lest endel innlegg fra folk som har startet med ketolyse tidligere (april og mai) og det synes som om det er mange som stopper opp litt etter 4-5 uker.

Prøver å holde meg mellom 15 og 20 gr. karber, men noen dager er det vanskelig. Skal prøve fiberrik jeg også, da får en litt fra staren av dagen og det blir sikkert lettere å havne på ønsket nivå.

Hva bruker du som fettkilder da? her går det mye i smør, fløte, ost, fet fisk (peppermakrell) og bacon/kyllinglår. Problemet er litt at det er mye proteiner i kjøtt og jeg vil ikke ha for mye av det..

Her er mine mål pr. dag:
15-20 gr. Karber
80-90 gr. protein
150-170 gr. fett

Har funka hittil i allefall. Tar kosttilskudd kjøpt på keolyse.no og drikker 3-4 liter vann pr.dag.

Muffin
02-09-10, 07:17
Hei!
Har tatt av meg 1,2 kilo siden sist veing, og er jo glad for det, siden jeg da har tatt av meg den halvkiloen jeg la på meg og en del til. Ligger nå på 87,3 og er spent om jeg kommer meg bort herfra, da 87-tallet er det jeg har ligget på lenge. Liker IKKE det tallet, så det skal bort.:boxing:

Men kjenner jeg må vurdre kostholdet litt. Føler meg ikke i form for tida. Alt føles som ett ork, svetten pipler bare jeg støvsuger litt, og om natten kaldsvetter jeg, og føler meg generelt i dårlig form. Noen andre som har det slik?

Er det noen her inne som kan forklare meg hvordan jeg kan endre tickeren min? Hadde blitt glad da! :D

Nei, nå har tida gått fra meg her. Må få avgårde meg selv på jobb, og ungene på skole!

Ha en fin dag ! :)

Nupsida
02-09-10, 08:38
Smugveide meg idag, og vet dere hva!?!?!
Jeg har gått ned 1,3 kg siden mandag! :D:D:D

IdaMarie
02-09-10, 13:23
Så flott Nupsida. :D

belino
02-09-10, 15:15
Jeg er såå glad for tipset om soyamelk. Endelig fikk jeg meg kaffe latte og det var helt himmelsk! Tusen takk du som tipset meg!

nina75
02-09-10, 15:21
Hei!
Har tatt av meg 1,2 kilo siden sist veing, og er jo glad for det, siden jeg da har tatt av meg den halvkiloen jeg la på meg og en del til. Ligger nå på 87,3 og er spent om jeg kommer meg bort herfra, da 87-tallet er det jeg har ligget på lenge. Liker IKKE det tallet, så det skal bort.:boxing:

Men kjenner jeg må vurdre kostholdet litt. Føler meg ikke i form for tida. Alt føles som ett ork, svetten pipler bare jeg støvsuger litt, og om natten kaldsvetter jeg, og føler meg generelt i dårlig form. Noen andre som har det slik?

Er det noen her inne som kan forklare meg hvordan jeg kan endre tickeren min? Hadde blitt glad da! :D

Nei, nå har tida gått fra meg her. Må få avgårde meg selv på jobb, og ungene på skole!

Ha en fin dag ! :)

JEg er også uvel om natta - kaldsvetter ikke men føler at hele kroppen jobber og får ikke sove. Også får jeg så dårlig ånde spesielt på kvelden og natta. På dagtid får jeg også helt plutselig svettetåkter også når jeg ikke har gjort noe særlig.

MarensLille...
02-09-10, 15:42
Jeg er såå glad for tipset om soyamelk. Endelig fikk jeg meg kaffe latte og det var helt himmelsk! Tusen takk du som tipset meg!

Jeg har anbefalt den røde Alpro'en her inne tidligere hvertfall ;)
(Den er det kun 0.1 kh per 100 ml...) Det regner jeg som NULL!!! :D Jeg lager både kaffe lattè og chai lattè med den hjemme, for jeg har en sånn liten melkeskummer som jeg kjøpte for nesten ikkeno på Ica... Works like a charm ;) I kaffe lattèn har jeg litt natreen og noen dråper vaniljeessens, og det smaker kjeeeeeeeeeeeeempegodt! :D

Nokkin
02-09-10, 17:50

Har det slik jeg også, har enda, etter 4 uker fortsatt ett enormt søtsug. Går på tabletter og alt mulig for å unngå søtsyken, men hjelper ikke. Tror mye sitter i hodet.
Mitt største problem er savnet etter bakevarer, som brød - boller - rundtsykker, og ikke minst iskald melk eller biola...Sukk....

Men det er verdt det, når man går på vekta :)

Bit tenna sammen, dette klarer du!

aktivjente
02-09-10, 21:16
"Hva bruker du som fettkilder da? her går det mye i smør, fløte, ost, fet fisk (peppermakrell) og bacon/kyllinglår. Problemet er litt at det er mye proteiner i kjøtt og jeg vil ikke ha for mye av det.."

Fettkilder ja, Føler ikke at jeg er noe flink til å spise fett. Spiser min. en avokado pr dag, elsker laks og kveite. Når jeg spiser fisk hiver jeg over så mye smør jeg kan klare.
Ser du får til det jeg sliter aller mest med; drikke nok vann. Hvordan kan man huske å drikke, når man ikke er tørst?

KattaG
02-09-10, 21:43
Jeg har anbefalt den røde Alpro'en her inne tidligere hvertfall ;)
(Den er det kun 0.1 kh per 100 ml...) Det regner jeg som NULL!!! :D Jeg lager både kaffe lattè og chai lattè med den hjemme, for jeg har en sånn liten melkeskummer som jeg kjøpte for nesten ikkeno på Ica... Works like a charm ;) I kaffe lattèn har jeg litt natreen og noen dråper vaniljeessens, og det smaker kjeeeeeeeeeeeeempegodt! :D

Oi, det var jeg ikke klar over!! Kjøpte nettopp en alpro, men tror ikke den var rød.. Da må jeg få tak i den! Fant ut i dag at det ble litt mye med 1,5 latte som ble nesten 7 karbo tror jeg, men den alproen jeg har. Da skal jeg på jakt :) har du forresten prøvd den eggemelken..? Vanilje essens får man også tak i på vanlig butikk?

TrillTrall
02-09-10, 22:26
Vanilje essens får man også tak i på vanlig butikk?

:ja: Jeg kjøpte nettopp på Ica, står blant bakevarene.

salomon
03-09-10, 00:47
Hei!http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif
Hiver meg med jeg å. Holdt på i 2uker nå, var på vekta for første gang i dag. Gått ned 4,7 kghttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif Dette blir gøy fremover! Vi får oppmuntre hverandre så går dette!

MarensLille...
03-09-10, 08:35
Oi, det var jeg ikke klar over!! Kjøpte nettopp en alpro, men tror ikke den var rød.. Da må jeg få tak i den! Fant ut i dag at det ble litt mye med 1,5 latte som ble nesten 7 karbo tror jeg, men den alproen jeg har. Da skal jeg på jakt :) har du forresten prøvd den eggemelken..? Vanilje essens får man også tak i på vanlig butikk?

Nei, har ikke prøvd... Hmmm, tror jeg må teste det ut nuh... :D
Ja, 7 karber er mye i en kaffe syns jeg... Da spiser jeg heller 2 dl krem liksom! ;) :p Jeg kjøpte den røde på Ica Maxi, men de har den sikkert andre steder også... Var 2 stk røde kartonger, den ene sto det 0,2 på og den andre 0,1... Tok selvfølgelig den med minst! Smaker jo soya, men med søtsoff og sterk kaffe/espresso blir den god. Kanskje du har kjøpt den som er søtet siden det var såpass med karber i den...? :confused:

KattaG
03-09-10, 08:46
Nei, har ikke prøvd... Hmmm, tror jeg må teste det ut nuh... :D
Ja, 7 karber er mye i en kaffe syns jeg... Da spiser jeg heller 2 dl krem liksom! ;) :p Jeg kjøpte den røde på Ica Maxi, men de har den sikkert andre steder også... Var 2 stk røde kartonger, den ene sto det 0,2 på og den andre 0,1... Tok selvfølgelig den med minst! Smaker jo soya, men med søtsoff og sterk kaffe/espresso blir den god. Kanskje du har kjøpt den som er søtet siden det var såpass med karber i den...? :confused:

ja, ikke umulig det.....! Den er faktisk uvanlig god, hehe. Skal få tak i den andre :) Drikekr eggemlken nå, første gang jeg prøver den! Kjempegod:) Men merker man ikke behøve rå overdrive med smøret :rolleyes:

KattaG
03-09-10, 08:47
Ja.. uvanlig mye skrivefeil i den meldingen der..:geip::geip:

Lille34
03-09-10, 08:57
Hei igjen:) Huff, snikveide meg i dag og har gått OPP 400 g siden forrige lørdag??? Vet ikke helt hvorfor, holder meg stort sett under 15 karber hver dag, og aldri over 20. Har riktignok ikke fått trimmet så mye denne uka, men likevel. Det er så mye bedre å stå stille på vekta enn å gå opp, liksom... Mister litt motivasjon da:(

Har kjøpt inn cocosa, mørk sjokolade og fribol banandrops til helga. Trenger å kose meg litt på lørdagskvelden, så da blir det lavkarbo sjokoladebiter og drops. Gleder meg:p Satser på en skogstur i morgen. Liker den skarpe luften om høsten, og med sol i tillegg, er det nok veldig fint oppe i skogen:)

MarensLille...
03-09-10, 09:02
ja, ikke umulig det.....! Den er faktisk uvanlig god, hehe. Skal få tak i den andre :) Drikekr eggemlken nå, første gang jeg prøver den! Kjempegod:) Men merker man ikke behøve rå overdrive med smøret :rolleyes:

Skal lage jeg også, må bare klare å legge fra meg lille sjuklingen min uten at han begynner å skrike igjen!!! :( Ikke lett å være 6 mnd, ha feber OG få 3 tenner samtidig!!! :(

Nei, skal huske å handle usaltet smør i dag, det blir nok bedre... :D

KattaG
03-09-10, 09:03
Høres bra ut!! :) Jeg har min første veiing på søndag, er også ganske spent.. Ble forkjølet samme dag som jeg begynte, så har heller ikke trent.
Har du målt deg?? Det jeg synes mange glemmer her inne, er at vekten egentlig har ikke så mye å si, det er cm som teller. Det er utrolig viktig å måle seg, eller kjenne på klærne. Ok, du har gått opp 400 gram, men føler du det på kroppen?
Hvis vekten eller cm mine ikke har gått ned, kommer jeg til å bli skikkelig skuffa.. :( Men, skan ikke tenke på det enda! Føler meg uansett kjempebra for tiden, bare den siste delen av forkjølelsen gir slipp. Magen min føler mye bedre også!

KattaG
03-09-10, 09:05
Hei!http://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif
Hiver meg med jeg å. Holdt på i 2uker nå, var på vekta for første gang i dag. Gått ned 4,7 kghttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon7.gif Dette blir gøy fremover! Vi får oppmuntre hverandre så går dette!

Så utrolig bra! :D

KattaG
03-09-10, 09:08
Skal lage jeg også, må bare klare å legge fra meg lille sjuklingen min uten at han begynner å skrike igjen!!! :( Ikke lett å være 6 mnd, ha feber OG få 3 tenner samtidig!!! :(

Nei, skal huske å handle usaltet smør i dag, det blir nok bedre... :D

Hehe, smart, det må jeg gjøre...! Ikke for å bli for personlig, men ammer du..? Bare tenkte på dette med ketolyse, om man kan gjøre det samtidig?

Sendte en ganske forkjølet gutt i bhg isted, han har de to siste ukene fått 4 tenner samtidig... :wacko:

MarensLille...
03-09-10, 09:23
Hehe, smart, det må jeg gjøre...! Ikke for å bli for personlig, men ammer du..? Bare tenkte på dette med ketolyse, om man kan gjøre det samtidig?

Sendte en ganske forkjølet gutt i bhg isted, han har de to siste ukene fått 4 tenner samtidig... :wacko:

Nei, jeg ammer ikke! :D Og jeg skjønner godt at du spør for jeg synes ikke noe om å amme i Ketose, men det får hver enkelt vurdere selv... Jeg diskuterer ikke sånt, for jeg har til tider vanskeligheter med å holde meg saklig!!! :p:D
Nå sitter jeg å drikker en lattè med eggemelk, og den ble jo sykt god!!! Jeg brukte 20 g smør, 1,5 dl vann og en eggeplomme. Traktet 2 kopper kaffe med dobbelt så mye pulver enn jeg pleier, og hadde oppi 4 suketter og 5 dråper vaniljeessens... NAAAAAAAM!!!! :D Men skal som sagt kjøpe usaltet smør, og en instant espresso... Da blir den nok 100 % :D:D:D

MarensLille...
03-09-10, 09:26
Høres bra ut!! :) Jeg har min første veiing på søndag, er også ganske spent.. Ble forkjølet samme dag som jeg begynte, så har heller ikke trent.
Har du målt deg?? Det jeg synes mange glemmer her inne, er at vekten egentlig har ikke så mye å si, det er cm som teller. Det er utrolig viktig å måle seg, eller kjenne på klærne. Ok, du har gått opp 400 gram, men føler du det på kroppen?
Hvis vekten eller cm mine ikke har gått ned, kommer jeg til å bli skikkelig skuffa.. :( Men, skan ikke tenke på det enda! Føler meg uansett kjempebra for tiden, bare den siste delen av forkjølelsen gir slipp. Magen min føler mye bedre også!

Jeg har ikke målt, men skal begynne på mandag siden jeg har veiedag på mandager. jeg raste ned 3,7 kilo første uka!!! Andre uka var det 400 g... Denne uka er det kun 200 g foreløbig (ja, jeg har jukseveid meg litt!) men jeg kjenner på kroppen at jeg har blitt smalere!!! Selv om vekta ikke har beveget seg så mye di siste 2 ukene, føler jeg selv at jeg har blitt slankere asså! Rart... Magen er flatere, klærne sitter bedre, og jeg føler meg TOPP!!! :D

I looooooooooove my way of living nowadays!!! :D:D:D

KattaG
03-09-10, 09:46
Nei, jeg ammer ikke! :D Og jeg skjønner godt at du spør for jeg synes ikke noe om å amme i Ketose, men det får hver enkelt vurdere selv... Jeg diskuterer ikke sånt, for jeg har til tider vanskeligheter med å holde meg saklig!!! :p:D
Nå sitter jeg å drikker en lattè med eggemelk, og den ble jo sykt god!!! Jeg brukte 20 g smør, 1,5 dl vann og en eggeplomme. Traktet 2 kopper kaffe med dobbelt så mye pulver enn jeg pleier, og hadde oppi 4 suketter og 5 dråper vaniljeessens... NAAAAAAAM!!!! Men skal som sagt kjøpe usaltet smør, og en instant espresso... Da blir den nok 100 % :D

Jeg har espresso maskin :D Men ja, den skal lages flere ganger!!:D Er vel mindre karb i den enn med soya :)

MarensLille...
03-09-10, 10:02
Hei igjen:) Huff, snikveide meg i dag og har gått OPP 400 g siden forrige lørdag??? Vet ikke helt hvorfor, holder meg stort sett under 15 karber hver dag, og aldri over 20. Har riktignok ikke fått trimmet så mye denne uka, men likevel. Det er så mye bedre å stå stille på vekta enn å gå opp, liksom... Mister litt motivasjon da:(

Har kjøpt inn cocosa, mørk sjokolade og fribol banandrops til helga. Trenger å kose meg litt på lørdagskvelden, så da blir det lavkarbo sjokoladebiter og drops. Gleder meg:p Satser på en skogstur i morgen. Liker den skarpe luften om høsten, og med sol i tillegg, er det nok veldig fint oppe i skogen:)

Det der er så forskjellig fra person til person, det der med treningen... Jeg raste ned 3,7 kilo første uken på ketolyse, og da trente jeg ikke en gang! De neste to ukene har jeg trent endel, og vekten har stått bom stille... Snodig! Men skjønner at du mister litt motivasjon asså... Det er bare å holde ut, vi vet jo at det funker!!! :D

Hva bruker du cocosaen til...? Spiser den rent eller...? Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe inn et glass, eller om det er nødvendig...?

Skogstur hørtes nydelig ut! Kanskje jeg skulle tatt med meg eldstemann en tur ut i ettermiddag... :rolleyes:
Elsker å være ute, men angst for orm og slangelignende djevler hemmer meg litt... Får håpe de har gått i dvale nå så jeg slipper å bli hentet ut fra skogsholtet i full panikkangst med tvangstrøye... *Hihi*

Nei, hold ut kjære du, plutselig raser det nedover med både deg og meg og alle sammen!!! :D

Lille34
03-09-10, 11:19
Ok, du har gått opp 400 gram, men føler du det på kroppen?

Nei, jeg føler det ikke på kroppen egentlig. Jeg begynte aldri med målebånd, men jeg merker jo at magen har gått ned ganske mye. Når jeg tenker meg om har det blitt mye kjøttdeig og annet salt denne uken, og det binder jo vann i kroppen, så noe av forklaringen ligger nok der.
Lykke til med veiingen søndag:)

Det er bare å holde ut, vi vet jo at det funker!!! :D Hva bruker du cocosaen til...? Spiser den rent eller...? Jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe inn et glass, eller om det er nødvendig...?

Ja, skal definitivt holde ut:) Jeg vet jo at det helst skal gå litt sakte, slik at vekttapet er mer holdbart. Håper på ca 2 kg pr mnd, men blir bare litt utålmodig innimellom:o Cocosaen skal jeg bruke til å lage sjokoladebiter til lørdagskosen. De ser veldig gode ut :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25522

Og ja, dette skal vi klare:D

MarensLille...
03-09-10, 13:17
Husker dere å oppdatere veietråden folkens????????????? :D

Er så nysgjerrig på hvordan det går med alle sammen jeg!!! ;)
Men det hadde vært fint om alle bare kan endre den første tråden de la inn underveis, slik at vi slipper å bla så mye frem og tilbake for å se hvem som har gått ned hva... osv... ;) You see???

Lillalill
03-09-10, 17:37
På dag 5. En ting som slo meg i dag er at jo lengre man kommer, jo større blir fallhøyden ved sprekk. Noe som igjen gir et incentiv til å holde seg. Ikke at jeg tror at jeg kommer til å være fullstendig sprekkfri frem til 1. desember, men det kan jo hende ... Jeg legger inn pause i hele desember, slik Torkil foreslår i ketolyseboken. Planen er å være ferdig til mai. Men er jeg ikke det, så tar jeg en ny tørn til høsten igjen.

Dollsine
03-09-10, 19:47
Artig med flere nye! Ser at det er flere som ikke går ned; jeg har målt med ketostix hver dag denne uka og vært i ketose alle dager med unntak av i går. Registrerer alt jeg spiser også, og håper og tror jeg kan finne en sammenheng. Gir ikke opp så lenge jeg ikke legger på meg! Selv om det er lite motiverende å stå sånn stille. Ser andre raser ned kilo på kilo - skulle jeg fulgt dette hadde jeg til nå gått ned 6-7 kg, og ikke 1,7 som det faktisk er. Nå er det helg med helgekos. Gleder meg! God helg til dere alle:p

Titania
03-09-10, 20:35
Må innrømme at jeg har snikveid meg. Bom fast siden forrige uke.:nedfor:
Ikke veldig rart siden jeg har sprukket annenhver dag denne uka.:o

MEN jeg strammet inn ett hull i beltespenna !!!!! det er omtrent 2 cm rundt livet. :D

God helg alle sammen.

Medli
03-09-10, 20:52
Nå har jeg akkurat blandet eggedosis av egg og sukrin.. Tok for det første aaalt for mye sukrin, og har bare håndvisp. xD Resultatet er supersøt halvblandet røre.. Uuh, kvalm etter 2ss. Er sinnsykt spent på veiing, faller ikke ut av ketose selv om jeg har uheldige dager. F.eks. var jeg med på Egon og spiste tacosalat, som inneholder mais.. Dårlig utslag den kvelden, men utslag er jo utslag! Har litt dårlig magefølelse (forhåpentligvis er det bare eggedosisen xD) :/

Tonje85
03-09-10, 21:18
Denne uka har både hatt gode og dårlige dager. Jeg begynte så bra mandag og tirsdag og syntes alt gikk som en lek. Men onsdag måtte jeg holde meg hjemme fra jobben, for jeg har fått betennelse i kjevebeinet etter å ha opperert ut en visdomstann. Det er så vondt at jeg holder på å dø. Torsdag og fredag var jeg på seminar med jobben. Hadde store planer om å være flink og avstå fra alt som inneholdt for mange karber, men hadde stå utrolig store smerter og har knasket paralgin forte som sukkertøy og har styntes å synd på meg selv at alle forsetter gikk til hælvete. Nå prøver jeg å finne tilbake til motivasjonen og starte på'n igjen i morgen.

God helg alle sammen!

Muffin
03-09-10, 21:28
God bedring til deg, Tonje! :)

Dollsine
04-09-10, 11:04
God morgen! Har spiste en bedre frokost her nå, med tebrød, smør, masse majones:hungry: og egg. Livet er godt å leve med sånn god mat :D

Jeg var på en helsekostbutikk hvor jeg fant cocosa; visste ikke hva det skulle brukes til og spurte dama i kassa. Hun (skrinn og mager som bare det) brukte det på brødskiva med blåbær på. Smurte på et tykt lag sa hun; hun var så glad i kokossmaken. Jeg så ikke helt for meg å gjøre det samme så jeg droppet kjøpet. Sånn utenom sjokoladebiter - hva brukes det til??

Jeg har heldigvis ikke lyst på snop; og skulle det komme så tenker jeg på mørk sjokolade 86% - og så går det over:p. Digger mørk sjokkis men det smaker ikke mer. Tar heller ei skjei seterrømme; det smaker skikkelig søtt!

Nå gleder jeg meg til fårikålsesongen:sikle:; masse fett kjøtt - som jeg jo aldri har spist pga nettopp fettet! Koker alltid fårikål uten hvetemel så det blir det å spise masse kjøtt og litt mindre kål. I stede for motsatt;) Nammis!

Hvordan gjør dere det med vitamintilskudd?? Jeg tar en krom, en selen og 3 magnesium + trantabletter. I den første ukene tok jeg alt samtidig; det har jeg skjønt ikke alltid er så lurt. Tar derfor hver og en spredt utover dagen. Hva tar dere? Har lest at kalium og kalsium er viktig og, men tenker at med så mye ost, rømme, fløte i kosten må det være nok. Tar jeg feil?

MarensLille...
04-09-10, 15:44
Nå gleder jeg meg til fårikålsesongen:sikle:; masse fett kjøtt - som jeg jo aldri har spist pga nettopp fettet! Koker alltid fårikål uten hvetemel så det blir det å spise masse kjøtt og litt mindre kål. I stede for motsatt;) Nammis!

Hvordan gjør dere det med vitamintilskudd?? Jeg tar en krom, en selen og 3 magnesium + trantabletter. I den første ukene tok jeg alt samtidig; det har jeg skjønt ikke alltid er så lurt. Tar derfor hver og en spredt utover dagen. Hva tar dere? Har lest at kalium og kalsium er viktig og, men tenker at med så mye ost, rømme, fløte i kosten må det være nok. Tar jeg feil?

Samme her! Vi har allerede hatt en fårikålmiddag, og det smakte nyyyyydelig :D Hvetemel i fårikål, er det vanlig??? Vi bruker nå bare kål, kjøtt, vann, salt og maaaaaaasse hel pepper... :D

Jeg kjøpte alle tablettene fra www.ketolyse.no (http://www.ketolyse.no) jeg, og der står det på pilleglassene når på døgnet man skal ta de ;)
Frokost: Krom+Kalium, Lunsj: Selen+Sink, Middag: Krom+Kalium igjen, Kvelds: Magnesium.
Enkelt og greit ;)

hmmm
04-09-10, 18:00
Jeg SLIIITER!
Orker ikke mat, og går opp i vekt. Er i ketose, men tipper kroppen min lagrer ALT, siden jeg har mista matlysta...... Dritt...:mad:

MarensLille...
04-09-10, 19:05
Jeg SLIIITER!
Orker ikke mat, og går opp i vekt. Er i ketose, men tipper kroppen min lagrer ALT, siden jeg har mista matlysta...... Dritt...:mad:

Vet du, jeg var ganske nedfor jeg også for et par dager siden... Synes alt var slit, ingen matlyst osv... Vekta hadde stått bom stille i 2 uker... Mistet skikkelig motet helt til jeg tok meg selv i nakken i går. Drakk masse vann hele dagen, ingen pepsi max, 4 feite måltider (selv om jeg ikke var sulten) og når jeg gikk på vekta i morges... MINUS EN KILO FRA I GÅR!!! :D:D:D

Det jeg vil frem til er at jeg tror det er heeeeeeelt normalt å ha nedturer hvor alt virker bare bajs, men så plutselig løsner det igjen!!!

Hold ut kjære du, dette går over!!! :)

hmmm
04-09-10, 20:05
Ja, jeg får håper det.
Må drikke mer vann og spise mer fett. Tror du har helt rett.....

Dollsine: Hva algs tebrød er det du spiser til frokost?

Matlei
04-09-10, 20:13
Hei

Måtte bare skrive inn noen tanker jeg har gjort meg i løpet av de nesten 14 dagene jeg har holdt på. Jeg trodde faktisk det skulle bli veldig vanskelig å ikke få spise sjokolade og potetgull som jeg VAR så glad i... kunne mumse om kveldene når ungene hadde lagt seg. MEN jeg har nesten ikke tenkt tanken på godis, og jeg har ikke sprukket og ikke vært over 20 kh noen dager. I dag baka jeg sjokoladekake til fotballturnering og jeg hadde ikke lyst å smake engang :D ER SÅ STOLT :D og har funnet ut en belønning til meg selv om kveldene da søtsuget var som værst... En halv SKYR skogsbær/vanilje med fløte... mmmmmmm.... Er jo såååå godt :)

Men i dag har jeg som sagt vært på fotballturnering så ble mange timer det ikke ble spist noe, andre kjøpte seg is og pølse i varmen mens jeg var fornøyd med livet og ei cola light. Jeg føler at energien er topp og hodepina som jeg var plaga med er helt borte :)

Og for dem som ikke ser endringer på vekta eller kanskje går litt opp - mål cm istedenfor :) Har hørt om mange som står stille på vekta ganske lenge mens kroppen strammes inn (og dersom man trener - definerer muskler) MEN det vises på cm og kjennes på klærne :D

God helg folkens :D og nyt den på skikkelig vis :D

Dollsine
04-09-10, 22:11
Er i ketose, men tipper kroppen min lagrer ALT, siden jeg har mista matlysta...... Dritt...:mad: Du sier noe som jeg har "fryktet".... gir ketostixen utslag når kroppen forbrenner det fettet vi spiser og??? Lurer på om det kan være det som skjer i kroppen siden jeg ikke går ned...

Jeg lager tebrød etter oppskrift fra LenaBeatrices tekaker:
Tebrød ca 6 stk

3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme/creme fraiche
litt salt
1,5 ss fiberhusk
20 g linfrø
20 g sesamfrø
20 g solsikkekjerner
Ca 40 – 50 g kruskakli - til røren blir tykk nok
1 ts bakepulver

Pisk eggene lett, bland i ost, rømme, salt og fiberhusk til en jevn røre. Ha i kruskaklien til slutt; rør i litt etter litt med inntil 40 g og la røra stå i 8-10 min. Hvis den er veldig løs ha i mer. Røra skal bli tykk nok til å kunne legges på stekeplate i runde kaker og de SKAL flyte ut litt, men ikke så mye. Ha derfor i så lite kruskakli som mulig - det er her karbene sitter.

Ha i bakepulveret helt til slutt, rett før steking. Bruk ei skjei og legg 6-8 kaker på bakepapir på stekeplata.

Stek i ca 15 min på 170 grader eller til de er gyldne

Disse har jeg liggende i fryseren, og tar opp det jeg skal ha en dag. Er jeg mye på farten legger jeg et par i en pose i veska; da har jeg alltid mat tilgjengelig hvis noe dukker opp. Det er alltid ost å få tak i rundt omkring som brukes som pålegg. Hvert brød gir ca i underkant av en kh.

Dollsine
04-09-10, 23:35
Hvetemel i fårikål, er det vanlig??? Vi bruker nå bare kål, kjøtt, vann, salt og maaaaaaasse hel pepper... :D

Frokost: Krom+Kalium, Lunsj: Selen+Sink, Middag: Krom+Kalium igjen, Kvelds: Magnesium.
Enkelt og greit ;)

Her i trøndelag bruker mange mel mellom lagene ja; har opplevd "søet" som en grøtete blanding og:eek:. Jeg bruker det aldri; kun det samme som du:p
Takk for tips til vitaminene; jeg tar en mulitivitamin med gerymax på morgenen, så fordeler jeg krom, selen og magnesium. Kanskje jeg skal kjøpe ketolysetablettene når jeg går tom og følge den planen?

Nå er lørdagskvelden snart over og det er tid for senga. Ha en god dag i morgen alle sammen!

aktivjente
05-09-10, 11:53
Søndag formiddag, og jeg føler meg SÅÅ elendig etter lørdagens sprekk på sure godterier... spiste garantert 2-300 gram. Hadde kjøpt inn nøtter, men det var ungenes smågodt som frista. Hva gjør dere for å unngå slike sprekker??? Kan vel ikke nekte barna lørdagsgodt, men duverden så mye lettere det hadde vært om jeg ikke hadde noe godt i huset:mad:.

Medli
05-09-10, 12:13
Investerte i Hexebergs 'Frisk med lavkarbo' i går, og vil virkelig anbefale den ettersom det er fint å få mer info når man skal ha en slik livsstil. I tillegg inneholder den beskrivelser av utallige medisinske fordeler utover det å gå ned i vekt, som kan være gode å poengtere dersom man må 'forsvare' livsstilen sin. Det var også nyttig å lese mer om fett (som man lenge har blitt fortalt hvor 'farlig' er), og forstå spesifikt hvilken type som kan lede til hjerte- og karsykdommer (transfett, overveiende syntetisk og finnes i friterte matvarer og noe halvfabrikat i Norge).

Siden det står en hel masse om diabetes kommer jeg garantert til å ta med denne hjem til familien en gang jeg drar på besøk i høst, la dem låne den og håpe de tar hintet.. :P

Du sier noe som jeg har "fryktet".... gir ketostixen utslag når kroppen forbrenner det fettet vi spiser og??? Lurer på om det kan være det som skjer i kroppen siden jeg ikke går ned...

Det kan være flere grunner til at man ikke går ned. Hexeberg nevner høyt alkoholinntak, stress og kortison. Ellers kan kroppen havne i en fase hvor den 'vurderer' om den burde forbrenne mer fett eller spare det til en periode med matmangel, men jeg fikk inntrykk av at dette var mest vanlig om man først hadde gått ned en hel del.. Uansett er det anbefalt å fortsette som før, og står man stille over 'lengre tid' (ukesvis eller månedsvis, litt upresist :P), så anbefaler hun faktisk å spise mer karber et par uker uker så stramme inn igjen. Eller vurdere porsjonsstørrelsene sine..

Biggirl
05-09-10, 12:21
Er så kjekt å titte innom her og se hvor bra dere gjør det. noen utfordringer er det jo selvfølgelig, men da er det jo greit å diskutere det med andre i samme båt!
flotte nedganger på flere her inne og det er motiverende å se, selv om jeg selv ikke går like fort ned. i dag starter min tredje uke og jeg er i prøvefasen når det gjelder oppskrifter og sånn. :)

har et mål om å komme meg ned 10 kg til før jul, for da vil jeg være halvveis til ålvekten. hiv og hoi, er visst bare å brette opp ermene.
300 gr ned denne uken og -7 cm! er fornøyd med det, men satser på å trappe opp treningen og kutte ned på søtstoffene i uken som kommer. heller prøve å spise mer fett så jeg holder meg mett og unngår søtsuget.
lykke til med ny uke folkens. :D

KattaG
05-09-10, 13:00
Søndag formiddag, og jeg føler meg SÅÅ elendig etter lørdagens sprekk på sure godterier... spiste garantert 2-300 gram. Hadde kjøpt inn nøtter, men det var ungenes smågodt som frista. Hva gjør dere for å unngå slike sprekker??? Kan vel ikke nekte barna lørdagsgodt, men duverden så mye lettere det hadde vært om jeg ikke hadde noe godt i huset:mad:.

Har du sett på oppskriftene for dessert? Du kan faktisk lage mye godt, bare ved å bruke søtningsmiddeli istedet, og en riktig oppskrift selvfølgelig :) Jeg har to ganger spist bær med fløte og splenda for ikke å sprekke. Er mye bedre det :o og så godt som det er!

Lille34
05-09-10, 17:06
I dag har jeg ikke gått på vekta:smile: Skal prøve å la være en hel uke, da stress over manglende vektnedgang ikke akkurat hjelper meg videre. Har begynt å skrive opp alt jeg skriver på diett.no for å holde oversikt med fettinntak mm. Jeg ligger ganske bra an, er sånn ca der jeg skal være. Prøver å spise mer grønnsaker og drikke mer vann, så får jeg håper alt dette fører til at vekta går nedover igjen:)

Fredag lagde jeg sjokoladebiter, sjok.muffins og vafler for å ha noe å kose meg med i helgen - likte ingen av delene:( Jeg får holde meg til god mat istedet. Spiste vanvittig middag i dag! Fylt kyllingfilét med baconbånd:p Fylte fileen med osteskiver og Tine smøreost urter da den var nesten ferdig stekt, surret et par baconskiver rundt og stekte til disse var brune. Hadde stekt tomat og kokt brokkoli til, og lagde en nydelig saus av stekefettet blandet med fløte. Nam:p Skal lage meg et par ostepizza biter til kvelds, de er det ihvertfall mer enn nok fett i.

Lille34
05-09-10, 17:08

Jeg har ikke hatt noen sprekker enda, men det hender godterisuget kommer ja. har jo unger i huset, og som dine så spiser de godteri på lørdager. Verst er det om de har sjokolade, da det er det beste jeg vet og det jeg savner mest...

Får jeg søthunger, pleier jeg å ta 1 dl creme fraice og blande med litt Fun Light. Smaker aldeles nyyydelig!:)

MarensLille...
05-09-10, 17:35
Hei folkens :)

I dag har jeg vært i sverige med svigerforeldrene mine og hamstret kyllingfilet, svineschnitzel (skrives det sånn da tro :confused:), karbonadedeig, bacon, spekemat, roastbeef og hamburgere! :D Også fant jeg sånne tynne spekepølser som het Ølkorv, som hadde NULL kh... O' du herlige pølse... :D
Kjøpte masse smågodt til jentungen også (min aller aller aller største last)... Og vet dere, det fristet ikke LITT en gang!!! ;)

I love this life!!! :D

Håper alle har kommet seg gjennom helgen uten de alt for store utskeielsene, og at vi som har veiedag i morgen får fine resultater! Jeg skal begynne å måle midjen (den begynnende midjen vel og merke ;)) i morgen i tillegg til å veie meg, så det blir spennende å se fremover hvordan tallene blir...

Nyt de siste timene av helgen alle sammen, i morgen er det ny uke og maaaaaaaaange nye muligheter! :D

Medli
05-09-10, 18:10
Verst er det om de har sjokolade, da det er det beste jeg vet og det jeg savner mest...

Liker du ikke mørk sjokolade, da? Freia Premium med minst 86% kakao har 'bare' 19g kh per 100g. Ei - to ruter om det føles tungt kan funke. :)
Kjøpte en annen type økologisk med 86% kakao tidligere, men den hadde faktisk over 30g kh per 100g. Ble overrasket da jeg så Freia var bedre! Kommer til å bruke denne typen i kaker o.l. fremover. Da kan det bli lov med litt glasur også, nemlig. :D

belino
05-09-10, 21:21
Jeg sliter for tiden. Savner SÅÅÅ "vanlig" mat! Synes dette er tøft og jobber med meg selv HELE tiden for å finne motivasjon til å fortsette.

Hei folkens :)

I dag har jeg vært i sverige med svigerforeldrene mine og hamstret kyllingfilet, svineschnitzel (skrives det sånn da tro :confused:), karbonadedeig, bacon, spekemat, roastbeef og hamburgere! :D Også fant jeg sånne tynne spekepølser som het Ølkorv, som hadde NULL kh... O' du herlige pølse...

Kjøpte du noe annet? Skal også på harryhandel og må skrive liste. :D

MarensLille...
05-09-10, 21:39
Kjøpte du noe annet? Skal også på harryhandel og må skrive liste. :D

Mjaaaaaaa, babymat, bleier, morsmelkerstatning... ;)

Altså alt av kjøtt er jo sååååå billig der da. Angrer på at jeg ikke kjøpte bankekjøtt eller noe oksekjøtt av noe slag... Indrefilèt, ytrefilèt, entrecòte...
Og pålegg må du jo hamstre da! :D Fet ost...
Men vær obs, for det er mye av pålegget som er 0 kh her som har endel kh der borte... Ble skuffet over smøreosten til kavli f.eks... 0 kh i Norge, mens den i sverige hadde 3 kh pr 100 g... Det er jo ikke sååååå mye, men man må jo kutte til det minimale der man kan... ;)
Endel av salamien og annen pølse hadde skyhøyt kh innhold også, så bruk god tid på innholdsfortegnelsene...
Tyrkisk yoghurt kjøpte jeg... Hmmm, var det noe mer da...? :rolleyes: Jo!!! Eldorado Linfrø!!! Kostet 17 svenske kroner for en kilo, og de er det 0 kh i!!! :D Mange andre typer linfrø er det langt over 30 i... :(

Lille34
05-09-10, 21:44
Liker du ikke mørk sjokolade, da? Freia Premium med minst 86% kakao har 'bare' 19g kh per 100g. Ei - to ruter om det føles tungt kan funke. :)
Kjøpte en annen type økologisk med 86% kakao tidligere, men den hadde faktisk over 30g kh per 100g. Ble overrasket da jeg så Freia var bedre! Kommer til å bruke denne typen i kaker o.l. fremover. Da kan det bli lov med litt glasur også, nemlig. :D

Ikke så veldig glad i mørk sjokolade, nei. Da måtte jeg isåfall spist den sammen med en kopp te, men sistnevnte tør jeg jo ikke drikke lenger pga søtstoffet jeg pleier å bruke i den *sukk*. Det er jo sååå godt med en kopp te og melkesjokolade:p Men sånt gjør man ikke... nope:o

Dollsine
05-09-10, 22:03
en kopp te, men sistnevnte tør jeg jo ikke drikke lenger pga søtstoffet jeg pleier å bruke i den *sukk*. :o Hva slags søtstoff bruker du? Og hvorfor har du sluttet....???

Jeg SLITER - skikkelig! :hylgrine:Motivasjon for å fortsette er på laveste nivå. Ønsker meg så veldig å gå ned litt - bare sånn at jeg ser at dette funker. har prøvd det meste; kuttet ut det ene og det andre. Snart har jeg bare igjen å prøve Skaldemans rene kjøttkaker som eneste mat. Det er litt drastisk; tross alt lever jeg ikke helt alene.

Depper skikkelig nå!:veitikke:

Lille34
05-09-10, 22:29
Hva slags søtstoff bruker du? Og hvorfor har du sluttet....???

Jeg SLITER - skikkelig! :hylgrine:Motivasjon for å fortsette er på laveste nivå. Ønsker meg så veldig å gå ned litt - bare sånn at jeg ser at dette funker. har prøvd det meste; kuttet ut det ene og det andre. Snart har jeg bare igjen å prøve Skaldemans rene kjøttkaker som eneste mat. Det er litt drastisk; tross alt lever jeg ikke helt alene.

Depper skikkelig nå!:veitikke:

Huff da, høres skikkelig kjipt ut å ha det sånn som du har det nå:( Jeg er nok litt tom for motivasjon selv for tiden, ettersom vekten har stått stille (faktisk gått litt OPP) den siste uka. Men jeg kan ikke, og vil ikke gi meg! Skal greie dette, orker ikke å spise masse karbo og fortvile over at vekta bare stiger lenger. Dessuten ble jeg så daff av all karboen og usunn mat, godt å slippe den matdaff-følelsen. Det sies at det er individuelt hvordan kroppen reagerer på lavkarbo. Noen raser ned, andre går ned, stopper opp, går litt opp, stopper igjen osv osv. Jeg tror vi bare må være tålmodige og holde oss til lavkarbo, så blir nok alt bra til slutt.:klem:

Ang søtningsmiddel, så pleier jeg å bruke Natreen suketter i te'en, og det skal visstnok være partystopper for enkelte. Jeg bruker jo Splenda i matlaging, og det er vel neppe noen forskjell på disse to, men jeg har fått det for meg at suketter er verre:rolleyes: Burde kanskje kutta ut smoothiene mine hver morgen, som jeg jo har Splenda i, men det er eneste frokosten jeg greier å gå i meg. Blir kvalm om jeg spiser masse fett om morgenen.

belino
06-09-10, 13:30
Å, endelig en god dag. Etter en elendig helg med tusen fristelser (selskap) gikk jeg på en smell og spiste et lite kakestykke. Sikkert 1000 karber i ett stykke. :( Det tok nøyaktig 30 min før jeg fikk vondt i magen og masse luft (noe jeg minimalt med på ketolysekuren), og som ventet gikk jeg ut av ketolyse. :( Har ikke turt å gå på vekta i dag... :(

I dag har jeg bakt knekkebrød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17639) (uten kanel denne gangen - mye bedre så slipper jeg å tenke på julekaker hele tiden) og kost meg med kokt egg, ovnsbakt laks med rømme og brokkoli og nå en nydelig kaffelatte med soyamelk. Elsker min Nespresso!

Dollsine
06-09-10, 17:53
Huff da, høres skikkelig kjipt ut å ha det sånn som du har det nå:( Jeg er nok litt tom for motivasjon selv for tiden, ettersom vekten har stått stille (faktisk gått litt OPP) den siste uka. .......Det sies at det er individuelt hvordan kroppen reagerer på lavkarbo. Noen raser ned, andre går ned, stopper opp, går litt opp, stopper igjen osv osv. Jeg tror vi bare må være tålmodige og holde oss til lavkarbo, så blir nok alt bra til slutt.:klem:
.

Takker! Jeg bruker også natren i te. Nå har jeg lagt inn drastiske tiltak; alt av grønt er borte, har kuttet ut te/kaffe/ost you name it. Jeg har ikke stått i ro en uke; det er 2 mndr. I dag viste vekta liten nedgang; en halv kilo. Dessverre har disse kommet og gått mange ganger i de siste to mnd. Krysser fingrene for at hardkuren virker! Korppen er merkelig; er dønn sliten i helgene - sover 11-12 timer hver natt, + noen timer på ettermiddagen. Går i døs resten av tiden; lurer på om kroppen protesterer mot det som skjer og at trettheten er et resultat av dette? Jeg er nok altfor opptatt/fokusert på mat/kosthold og manglende resultater - men hvordan i all verden greie å ikke fokusere på det når jeg venter på å gå ned?!?!

Nei; dette var nok sutring for i dag. Ha en god kveld alle sammen!!

aktivjente
06-09-10, 18:40
Jeg skjønner godt at du er fortvila Dollsine! Ser bare hva en helgesprekk og 1 kg OPP har gjort med mitt humørhttp://smileys.on-my-web.com/repository/Unhappy/unhappy-046.gif. Har tenkt litt over reaksjonen min (orka ikke engang skrive ned alle tallene fra vekta), og kom fram til dette: når vektnedgang blir definisjonen på hverdagslykke er noe galt fatt! Dette skal jo bli en ny livsstil, og jo mer man stresser, dess mer fortvila man blir over tallene på vekta - jo vanskeligere blir det å gå ned. Det er mange som har skrevet det på forumet; la kroppen få den tida den trenger...

Skulle bare ønske det var så enkelt som det høres ut... Du har holdt ut så langt, så du klarer det nok!! Jeg håper bare at jeg kan være like tøff.

Lille34
06-09-10, 20:15
Så enig med deg, Aktivjente. Kroppen tar den tiden den trenger, og stress gjør det bare verre om man først opplever stillstand. Mener å huske at jeg leste her inne et sted om ei som handde stått stille de første fire mnd før hun begynte å gå ned, men likevel greid å gå ned over 20 kg på et år, inkl de fire første mnd. Så det er håp for oss alle:)

Dollsine, jeg synes du høres litt vel trett ut. Kanskje du skulle lagt ut egen tråd med beskrivelse av trettheten din, så får du råd fra erfarne folk her inne. De leser jo ikke vår tråd:) Fortsetter det, hadde det nok vært lurt å kontakte legen for å sjekke at alt er ok.

KattaG
06-09-10, 21:33
Håper det er greit at jeg skriver spm her, men jeg får plutselig ikke lagt inn ticker på signaturen, er det noen som vet hvorfor? Får bare "invalid file" når jeg prøve å legge den til..

Fjasnissen
07-09-10, 08:30
Hvilken av linkene prøver du å bruke?

Du skal bruke den øverste av de tre, og lime den inn i den store hvite ruta på signatursiden (ikke i de små rutene med link er)

KattaG
07-09-10, 09:54
Hvilken av linkene prøver du å bruke?

Du skal bruke den øverste av de tre, og lime den inn i den store hvite ruta på signatursiden (ikke i de små rutene med link er)

Der jaaa!! Taaaaakk! Har prøvd utallige versjoner, men nå gikk det finally :)

MarensLille...
07-09-10, 21:22
Der jaaa!! Taaaaakk! Har prøvd utallige versjoner, men nå gikk det finally :)

Flinkesen :D

Men altså, seriøst, nå må jeg bare spørre om noe...
Er det bare meg som synes det er litt dødt i dette forumet...? Altså, Ketolysedelen av forumet...?? :(
Jeg synes ikke det er så mange "aktive" her egentlig... Og med aktiv mener jeg ikke å sitte å skravle og synse og dele alt om seg selv og sitt liv... Men det er liksom svært få nye tråder... Litt kjedelig rett og slett... :( Eller er det bare meg som er så vant til skravlekjerringene på Babyverden at dette blir litt dødt i forhold??? *Hehe* :D

Lille34
07-09-10, 22:24
Hadde en "rævva"-dag i dag, kroppsmessig. Følte meg virkelig ikke særlig lekker, og ende med mørk dongeribukse og en jakke da jeg skulle ned til byen - i flere-og-tjue-varmegrader:rolleyes: Varmt, gitt... Merkelig nok, da jeg forrige sommer veide bare 6 kilo mindre enn nå så følte jeg meg ganske ok. Skulle ikke tro 6 kilo hadde så mye å si, men har man en dårlig dag, så har man en dårlig dag...:_oppgitt:

Dessuten, jeg hadde ikke forberedt meg på en varm sommerdag nå i september. Huden min har fått et litt sånn nå-er-det-lenge-siden-man-har-sett-sola-gitt-utseende, og hvit hud er definitivt ikke slankende:rolleyes: Jeg er klar for den nye, lekre vinterfrakken og mer dekkende tøy umiddelbart.

Lille34
07-09-10, 22:31

Er det bare meg som synes det er litt dødt i dette forumet...? Altså, Ketolysedelen av forumet...?? :(
Jeg synes ikke det er så mange "aktive" her egentlig... Og med aktiv mener jeg ikke å sitte å skravle og synse og dele alt om seg selv og sitt liv... Men det er liksom svært få nye tråder... Litt kjedelig rett og slett... :( Eller er det bare meg som er så vant til skravlekjerringene på Babyverden at dette blir litt dødt i forhold??? *Hehe* :D

Tjaa... vært litt rolig i denne tråden de siste dagene ihvertfall, men det kan jo ta seg opp igjen. Er så ny her inne enda, at jeg vet ikke hva normalen er :) Og Babyverden er helt ukjent for meg, i og med at minstebarnet blir 11 år, så jeg kan ikke sammenligne;)

Nupsida
08-09-10, 11:05
smugveide meg idag, og vekta viste 89,6!!!
Husker ikke sist jeg veide åtti å noe :D

bolleblondina
08-09-10, 11:22
Jadda, nok en uke er over og det har gått forholdsvis greit (-800 g) selv om jeg bare MÅTTE drikke ØL på fredag :D

Sliter litt med matlysta (er jo aldri sulten), så noen dager er nok inntaket litt i minste laget. Men vektpila viser jo nedover så noe jeg gjør er nok riktig :) Vekttapet kunne nok vært en smule høyere hvis jeg ikke hadde vært klodens lateste he he! Går på jobb (30 min hver vei, men skal innrømme at noen ganger tar jeg bussen hjem....) og tur med bikkja (absolutt ikke i høyt tempo siden alt skal snuses på), men det har foreløpig bare blitt med det....Skjønner at jeg snart på ta meg sammen og i det minste få til et par økter med styrketrening i uka, vil jo at kroppen skal være litt "fastere" når jeg er i mål!

De neste ukene vil være preget av fristelser (les: ØL, jeg er nemlig ikke så fryktelig glad i sjokolade, kaker etc.), så det er bare å manne seg opp! Jeg skal nok holde ut med hvitvinsglasset mitt jeg :-D

Lillalill
08-09-10, 16:51
Jeg også er ølhund. Det er faktisk det vanskeligste for meg også. :) Har bestemt meg for å drikke én lavkaloriøl, før jeg finner frem hvitvinen. :)

KattaG
08-09-10, 17:27

Hehe, skjønner hva du mener! Virker som de som har vært her en stund kanskje har vært borti mange av de samme temaene og henviser til andre tråder... (skjønner det altså!). Vi får bli flinkere!! :):)

KattaG
08-09-10, 17:31
Dere som har holdt på lenger enn meg (litt over 1 uke..) opplevde der eå plutselig bli slitne og svimle? De to siste dagene har jeg liksom vært litt slapp og sånn, ikke orket å trene osv. (Men likevel ikke i nærheten av hvordan jeg ble før jeg begynte på kuren! ) Venter på mensen, kanskje det kan være det..
Og søtsuget disse dagene tar hel av..! Drikker latte/kaffe med soya og suketter og/eller pepsi max hver dag.. :blinke:

Lignende opplevelser..?

MarensLille...
08-09-10, 18:37
Dere som har holdt på lenger enn meg (litt over 1 uke..) opplevde der eå plutselig bli slitne og svimle? De to siste dagene har jeg liksom vært litt slapp og sånn, ikke orket å trene osv. (Men likevel ikke i nærheten av hvordan jeg ble før jeg begynte på kuren! ) Venter på mensen, kanskje det kan være det..
Og søtsuget disse dagene tar hel av..! Drikker latte/kaffe med soya og suketter og/eller pepsi max hver dag.. :blinke:

Lignende opplevelser..?

Jeg hadde det akkurat sånn når jeg fikk mensen forrige uke. Bare bajs rett og slett... Såååååå søtsug!!!
Orker ikke trene fremdeles jeg da, og jeg er i uke 4, men jeg går laaaaaaaaaaaange turer hver dag med lillegutten da :D

En ting jeg har merket med denne kuren... Jeg har mye mere energi enn jeg har på høykarbo, MEN... Når energien tar slutt, da tar den virkelig slutt også!!! I dag gikk vi tur, ca 15 km (frem og tilbake til svigermor), og de siste 100 meterene hjem de var rett og slett et helvete! Måtte kjempe for hvert skritt jeg tok... Hadde liksom brukt opp alt!!! :(

KattaG
08-09-10, 19:19
Jeg hadde det akkurat sånn når jeg fikk mensen forrige uke. Bare bajs rett og slett... Såååååå søtsug!!!
Orker ikke trene fremdeles jeg da, og jeg er i uke 4, men jeg går laaaaaaaaaaaange turer hver dag med lillegutten da :D

En ting jeg har merket med denne kuren... Jeg har mye mere energi enn jeg har på høykarbo, MEN... Når energien tar slutt, da tar den virkelig slutt også!!! I dag gikk vi tur, ca 15 km (frem og tilbake til svigermor), og de siste 100 meterene hjem de var rett og slett et helvete! Måtte kjempe for hvert skritt jeg tok... Hadde liksom brukt opp alt!!! :(

Hmm.. er det sånn det skal være da..? Jeg prøvde meg på styrketrening på mandag, en time i sal, og da følte jeg at jeg virkelig hadde lite krefter! Jeg merket jeg var sulten, så det kan være , som du sier, at når kroppen trenger mat eller man har brukt mye energi, så blir det helt tomt..
Men er det fordi man spiser for lite fett eller for lite proteiner at man ogsp kan føle seg slapp? Har ikke vært flink med grønnsaker de siste dagene..

Nokkin
08-09-10, 20:37
"Hva bruker du som fettkilder da? her går det mye i smør, fløte, ost, fet fisk (peppermakrell) og bacon/kyllinglår. Problemet er litt at det er mye proteiner i kjøtt og jeg vil ikke ha for mye av det.."

Fettkilder ja, Føler ikke at jeg er noe flink til å spise fett. Spiser min. en avokado pr dag, elsker laks og kveite. Når jeg spiser fisk hiver jeg over så mye smør jeg kan klare.
Ser du får til det jeg sliter aller mest med; drikke nok vann. Hvordan kan man huske å drikke, når man ikke er tørst?

Jeg også sliter med å drikke nok vann. Vi bør jo drikke minst 2 liter vann, men jeg er jo ikke tørst.... Og jeg syns de er vanskelig å tvinge i seg vann...

Lille34
08-09-10, 21:25
Jeg også sliter med å drikke nok vann. Vi bør jo drikke minst 2 liter vann, men jeg er jo ikke tørst.... Og jeg syns de er vanskelig å tvinge i seg vann...

Etter 2-3 uker ble jeg mye tørstere enn jeg pleier å være, og har stort sett ikke problemer med å få i meg nok vann lengre. Om dere venner dere til å drikke 1/2 l vann til hvert måltid, og spiser 4 måltid, har dere fått i dere 2 liter i løpet av dagen:)

belino
08-09-10, 21:32
Jeg var rett og slett ØDELAGT på treninga. Måtte gå ut av salen de to siste minuttene av timen fordi jeg var helt utslitt og superkvalm. :(

Medli
08-09-10, 21:56

Lignende opplevelser..?
Søtsug rundt 'mensenperioden' er vel ganske vanlig? Har alltids kunnet beregne når det nærmet seg, uten å telle dager, basert på søthungeren.

Jeg har de siste dagene vært plaget av at beina 'dovner av / prikker / sovner' mye lettere enn før. Om jeg bare sitter litt uvanlig (ikke rett-opp-og-ned-stilling) så merker jeg det nesten med en gang. Og det kan til tider bli ganske ubehagelig. Trenger jo ikke ha noen tilknytning til lavkarboen, men har ikke opplevd det så pågående før.. Prøvde å søke på forumet her om det fantes tråder om det, men greide ikke finne noe.

monstermarihone
08-09-10, 22:02
Jeg hadde det skikkelig sånn med treninga til å begynne med, men nå synes jeg det er bedre, er litt usikker på hvorfor, men kanskje kroppen venner seg til å forbrenne fett etterhver?

NIK
08-09-10, 22:16
Hei alle sammen. Nå har jeg levd en uke på lavkarbo/ketolysekosthold. Gikk ned litt de første dagene, så kom det på igjen, så jeg står nå bom stille. Tar det ikke så tungt- Regner med at kroppen trenger litt tid til å justere seg etter en total kostholdsomlegging.

Lurer på om noen har noen gode dagsmenyer å dele med meg?

Lurer også på om noen har noen tips til noen gode salater (og dressinger) som jeg kan ha med meg som lunsj på jobben :)

hmmm
09-09-10, 01:25
æsj.i dag hadde vi helsekontroll på jobben.

Der fikk jeg vite at jeg var i dårlig form, og at fettprosenten var for høy.
Jeg var i følge hennes målinger i dårligere form enn det jeg var for to år siden, noe som er tull. Da trente jeg aldri. Nå trener jeg tre ganger i uka (i 6 uker nå). Videre hadde fettprosenten steget med 10%.
jeg veier altså 84 kg, er 164 cm og hr fettprosent på 40. For to år siden veide jeg 77 kg, og hdde en fettprosent på 30. Hvordan kan det ha deg? Skjønenr ikke det helt.
I det minste roste hun meg for at jeg hadde gått ned 6 kg, og sa at de dårlige resultatene på formen, kunne komme av at ejg var i ketose (noe hun faktisk kunne lukte mens jeg sykla). (pluss medisiner jeg går på).

Er ihvertfall litt deppa.
Hvor mye må jeg gå ned for å få en normal fettprosent da? Når den er på 40 nå?

KattaG
09-09-10, 12:38
Søtsug rundt 'mensenperioden' er vel ganske vanlig? Har alltids kunnet beregne når det nærmet seg, uten å telle dager, basert på søthungeren.

Jeg har de siste dagene vært plaget av at beina 'dovner av / prikker / sovner' mye lettere enn før. Om jeg bare sitter litt uvanlig (ikke rett-opp-og-ned-stilling) så merker jeg det nesten med en gang. Og det kan til tider bli ganske ubehagelig. Trenger jo ikke ha noen tilknytning til lavkarboen, men har ikke opplevd det så pågående før.. Prøvde å søke på forumet her om det fantes tråder om det, men greide ikke finne noe.

Jeg er/var sukkeravhengig/avhengig av karbohydrater, så før jeg begynte på denne kuren hadde jeg søtsug konstant. Er sikker i sammenheng med det, men er bare redd for at den ikke skal gå bort igen.

Tar du magnesum?

1979
09-09-10, 14:46
Jeg har de siste dagene vært plaget av at beina 'dovner av / prikker / sovner' mye lettere enn før. Om jeg bare sitter litt uvanlig (ikke rett-opp-og-ned-stilling) så merker jeg det nesten med en gang. Og det kan til tider bli ganske ubehagelig. Trenger jo ikke ha noen tilknytning til lavkarboen, men har ikke opplevd det så pågående før.. Prøvde å søke på forumet her om det fantes tråder om det, men greide ikke finne noe.[/quote]

Jeg og er veldig plaget av at beina sovner en del etter jeg har begynt på kekolyse kuren. Jeg tenkte det fordi jeg er litt utrent eller kanskje røykeføtterhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon10.gif Nei da, vi får håpe det ikke er nå farlig

MarensLille...
09-09-10, 15:16

Jeg var i følge hennes målinger i dårligere form enn det jeg var for to år siden, noe som er tull. Da trente jeg aldri. Nå trener jeg tre ganger i uka (i 6 uker nå). Videre hadde fettprosenten steget med 10%.
jeg veier altså 84 kg, er 164 cm og hr fettprosent på 40. For to år siden veide jeg 77 kg, og hdde en fettprosent på 30. Hvordan kan det ha deg? Skjønenr ikke det helt.
I det minste roste hun meg for at jeg hadde gått ned 6 kg, og sa at de dårlige resultatene på formen, kunne komme av at ejg var i ketose (noe hun faktisk kunne lukte mens jeg sykla). (pluss medisiner jeg går på).

Jeg fikk beskjed av en personlig trener på elixia, at min fettprosent burde ligge på ca 33... Nå er den på ca. 40... Jeg er 170 høy å veier 87 kg... Skal ned på 70 kilo ca, og han regnet med at da ville fettprosenten ligge på 33 % avhengig av hvor mye jeg trente. Damers fettprosent skal være høyere enn mannens pga. pupper og lår sa han så pent mens han blunket litt! :D
De har vekt som måler fettprosenten på Elixia, så kanskje jeg burde tatt meg en tur på trening igjen snart, for å sjekke... ;)
Har lite energi til overs til trening om dagen dessverre, men håper det bedrer seg snart :)

Titania
09-09-10, 18:06

Lignende opplevelser..?

Har det også slik. Har lest ett eller annet sted at det er naturlig. Kroppen venner seg ikke til det nye kostholdet før det har gått et par måneder minst.

Lille34
09-09-10, 21:59
Er det noen som vet om det har noe å si hvis karboinntaket ligger under 15? Ser jeg sliter med å få i meg nok karber, og håper ikke det stopper vektnedgangen. Har omsider fått bestilt de anbefalte kosttilskuddene på Ketolyse.no. Har ikek tatt noe hittil, og ser det påstås at dette også kan stoppe vektnedgang. Her taes ingen sjanser, nei:)

Spiste noe veldig godt til kvelds.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25155 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25155)
Disse knekkebrødene er veldig gode med kremost med urter, ei skive hvitost og rød paprika oppå der igjen:p Var så gode at jeg måtte ha 4 stykker:o Til mitt forsvar var det dagens tredje og siste måltid, så jeg var litt sulten:rolleyes:

Medli
09-09-10, 22:52
Tar du magnesum?
Jeg kjøpte et tilskudd etter en morgen med muskelkrampe i beinet (har opplevd dette tidligere selv før lavkarbo, men har vært lenge siden sist). Problemet er bare at det tilskuddet inneholder så sinnsykt med karbo.. Jeg kan kun ta en halv anbefalt dose på en dag hvor jeg er 'superflink'. Har ikke kikket etter andre tilskudd, men jeg vil ikke ha piller som må svelges hele.

Men dette med at føttene sovner begynte først etter at jeg tok tilskuddet noen dager. Muskelkrampe har jeg ikke hatt flere ganger.

Randi70
10-09-10, 19:58
Hei jeg er ny, og gleder meg til å være glad, frustrert, sint,lei meg, gi og få støtte:o
Dette klarer vi:)

Dollsine
10-09-10, 20:25
Er det noen som vet om det har noe å si hvis karboinntaket ligger under 15? Ser jeg sliter med å få i meg nok karber, og håper ikke det stopper vektnedgangen. Har omsider fått bestilt de anbefalte kosttilskuddene på Ketolyse.no. Har ikek tatt noe hittil, og ser det påstås at dette også kan stoppe vektnedgang. Her taes ingen sjanser, nei:)

God kveld alle sammen! Er tilbake etter noen dager unna forumet :). Til ditt spørsmål vil jeg svare nei; jeg ligger på 3-4 g kh pr dag nå; har vært nødt til å gå så langt ned. Ser du skriver at kosttilskudd kan stoppe nedgang; takk for tipset! Jeg har sluttet helt å ta alle tilskudd, samtidig som jeg har sluttet all annen mat enn egg, kjøtt, fisk og fett (dvs som Skaldeman). HVis dette ikke får meg i gang så vet jeg ikke! Hvis det hjelper så tenker jeg å innføre litt etter litt for å se hva det er som stopper. Merker at jeg har mistet mye vann; dette til tross for stort vanninntak hver dag :) Vann og farris <3. Ketostixen viser svakt utslag hver dag nå, og jeg regner med det er alt vannet som gjør at den er svak.

Lille34
10-09-10, 20:30
Hei jeg er ny, og gleder meg til å være glad, frustrert, sint,lei meg, gi og få støtte:o
Dette klarer vi:)

Velkommen, Randi:) Vi er nesten naboer også, ser jeg. Jeg bor 15 min unna deg, i Rock City'n:) Lykke til med lavkarbo!

Lille34
10-09-10, 20:37
God kveld alle sammen! Er tilbake etter noen dager unna forumet :). Til ditt spørsmål vil jeg svare nei; jeg ligger på 3-4 g kh pr dag nå; har vært nødt til å gå så langt ned. Ser du skriver at kosttilskudd kan stoppe nedgang; takk for tipset! Jeg har sluttet helt å ta alle tilskudd, samtidig som jeg har sluttet all annen mat enn egg, kjøtt, fisk og fett (dvs som Skaldeman). HVis dette ikke får meg i gang så vet jeg ikke! Hvis det hjelper så tenker jeg å innføre litt etter litt for å se hva det er som stopper. Merker at jeg har mistet mye vann; dette til tross for stort vanninntak hver dag :) Vann og farris <3. Ketostixen viser svakt utslag hver dag nå, og jeg regner med det er alt vannet som gjør at den er svak.

Jeg har vist formulert meg litt feil; jeg mente at kosttilskuddene fra Ketolyse skal være til god hjelp for vektnedgang, og om man ikke tar kostti.. så kan det føre til en saktere vektnedgang:) Jeg bestilte produktene for to dager siden, og de kom allerede i dag! Jeg står helt stille nå, har gjort det i 2 uker. Frustrerende, ettersom jeg er så utålmodig etter å gå ned i vekt. Men ifølge de mer erfarne her inne, er det ikke uvanlig å stå stille selv etter så kort tid. Så jeg holder meg trofast til 10-15 karber ettersom kakaediagrammet i diett.no er rimelig bra i tillegg til at jeg har vært i ketose siden dag to. Det må da løsne til slutt:rolleyes:

Dollsine
10-09-10, 22:24
Jeg har vist formulert meg litt feil; jeg mente at kosttilskuddene fra Ketolyse skal være til god hjelp for vektnedgang, og om man ikke tar kostti.. så kan det føre til en saktere vektnedgang:) ...................Frustrerende, ettersom jeg er så utålmodig etter å gå ned i vekt. ........Det må da løsne til slutt:rolleyes:

Da har jeg nok misforstått ja:D. Lykke til med tålmodighetsprøven; for min del er den nå snart vart i 2 mndr. Holder ut ennå...

Lille34
10-09-10, 23:17
2 mndr føles nok vanvittig lenge når man har begynt på slankekur og ser for seg hvordan man skal rase ned i vekt. Man leser jo masse her inne om alle som raser ned i vekt, og mindre om de som sliter. Vi ønsker jo helst å fortelle om alt det positive, det vi har gått og drømt om, mens vi holder det negative for oss selv. For at vekten stagnerer alt for tidlig, føles jo ikke positivt for noen. Jeg tror likevel at mange har opplevd det samme, og jeg har tro på at det er individuelt hvor fort kroppen greier å ta til seg dette nye kostholdet. Planen min var jo å gå ned 10 kg til oktober, men det ser ut til at kroppen min har andre planer.

Krysser fingrene for oss begge, og for alle andre som har stagnert:)

Stå på:klem:

Nupsida
11-09-10, 14:57
Herremin! Idag ser jeg faktisk hvor mye jeg har tatt av meg! jeg veier meg jo bare, måler ikke med målebånd å slikt for har det ikke. Å går bare med litt posete klær, så merker liksom ikke noe forskjell der. Men idag, når jeg skulle ta på meg mage beltet mitt fikk jeg sjokk! Før måtte jeg ha det i det andre hakket, greide å presse det inn i det tredje, men så ikke bra ut. Når jeg skulle ta det på meg idag, fikk jeg det inn i det FEMTE hullet uten problem! DEt er sykt! :D
Er så gla nå! :D

Titania
11-09-10, 15:24
Herremin! Idag ser jeg faktisk hvor mye jeg har tatt av meg! jeg veier meg jo bare, måler ikke med målebånd å slikt for har det ikke. Å går bare med litt posete klær, så merker liksom ikke noe forskjell der. Men idag, når jeg skulle ta på meg mage beltet mitt fikk jeg sjokk! Før måtte jeg ha det i det andre hakket, greide å presse det inn i det tredje, men så ikke bra ut. Når jeg skulle ta det på meg idag, fikk jeg det inn i det FEMTE hullet uten problem! DEt er sykt! :D

Gratulerer:heia::heia::heia:

Dollsine
11-09-10, 19:04
2 mndr føles nok vanvittig lenge når man har begynt på slankekur og ser for seg hvordan man skal rase ned i vekt. ..................Planen min var jo å gå ned 10 kg til oktober, men det ser ut til at kroppen min har andre planer.

Krysser fingrene for oss begge, og for alle andre som har stagnert:)

Stå på:klem:

Gjett om jeg hadde samme mål og tanker - som kroppen ikke ville helt være med på :eek:. Merker jo på klærne at de er blitt løsere, men det og har stoppet litt opp nå - helt til denne uka da jeg kjører nådeløst på bare fett og kjøtt.

Jeg og krysser fingrene for både deg, meg og flere med. HAr tro på at det blir, men vil så gjerne kunne fortelle om mer enn 2 kg:p - som forsvant for 2 mndr siden liksom:p

En eller annen spurte meg i forrige uke om jeg var sliten, og det stemmer - jeg var veldig sliten noen dager akkurat da innleggene ble skrevet. Sånn "helt tom"sliten. Det var helt sikkert i sammenheng med kroppens protester generelt. Heldigvis har det vært bedre denne uka, selv om det kan være tussig på slutten av dagen enkelte dager. Takk for omtanken til deg som spurte!

Lille34
11-09-10, 22:40
Så bra, Nupsida:D

Dollsine: Dagene kan jo bli litt tøffere når ting ikke går som man hadde tenkt også. Kjenner selv at humøret synker når vekta IKKE gjør det:( Har gått et par dager nå og grublet veldig over hva jeg gjør feil ettersom jeg ikke går ned. Prøver å spsie mer grønnsaker og har begynt med disse kosttilskuddene, og håper det gjør seg litt. Får ikke trimmet så mye pga sykdom, men håper jo å få opp trimkvoten litt også. Vet man ikke skal stresse med slanking, men det er jaggu ikke enkelt...

Men, vi kjemper videre, vi:D Håper du får beder dager etterhvert, Dollsine:)

Medli
12-09-10, 11:51
Fantastisk! :D Har ikke gått ned like raskt selv, men merker at jeg egentlig kunne trengt et nytt belte fordi mitt gamle er for stort, evt. se om noen kan lage nytt hull i det. Kjøpte det nemlig slik at det passet på det innerste hullet (såpass 'optimistisk' var jeg i tida før lavkarbo...).

Søndag er veiedag, og på tirsdag har jeg gått en måned på lavkarbo og holdt meg i ketose hele tida! Vekta rapporterte -1kg fra forrige søndag! Er utrolig glad for at jeg enda fortsetter å gå ned, bare venter på at det skal stoppe opp eller noe slikt..

Nupsida
12-09-10, 12:09
smugveide meg idag ( dårlig vane, skal snaaart slutte!) Og vekta viste 87,9. Det vil si at siden juli har jeg tatt av meg *tropmpetfanfare* 10 KG! :D

Lille34
12-09-10, 18:45
smugveide meg idag ( dårlig vane, skal snaaart slutte!) Og vekta viste 87,9. Det vil si at siden juli har jeg tatt av meg *tropmpetfanfare* 10 KG! :D

Kjempebra!!:D Hva spiser du iløpet av en dag for å gå ned så mye? Trimmer du mye? Litt misunnelig her...:)

tassa69
12-09-10, 20:14
Men hva er vanlig fettprosent da?? syns å huske jeg hadde 46%.....er 180, og 95kg...men jeg kan huske feil gitt...

tassa69
12-09-10, 20:19
Hmmm, vært innlagt med astmasyk gutt...og spist ikke så bra på sykehuset., mer luft i magen, mer vann i kroppen...usj og urk....

Matlei
12-09-10, 21:07
Jaja...

da har jeg vært på konferanse(hotell) og det gikk dårlig... tilbake igjen på ketolyse-mat torsdag, men gikk på en liten sprekk igjen fredag i bursdag... og lørdag i godteposen sammen med ungene...Puh.. harde bud..

MEN i dag er jeg på rett spor igjen og syns det er godt å komme inn i rutinene med mat igjen :-) Har veiedag i morra og gleder meg IKKE akkurat til den for å si det sånn... Regner med jeg desverre har gått opp igjen det jeg hadde gått ned :mad: Så jeg bretter opp armene igjen og gyver løs på ei ny uke med nye muligheter :D

Nupsida
12-09-10, 21:16
Kjempebra!!:D Hva spiser du iløpet av en dag for å gå ned så mye? Trimmer du mye? Litt misunnelig her...:)

Hihi :D
Nei, jeg spiser egentlig ikke helt så strengt så jeg skulle gjort :P
Er litt fæl til å glemme telle karbene (les: glemmer alltid!) Pluss at jeg har en skyr til lunjs, som oftest hver dag noe som opptar en god del av karbogrensa mi, men det gjør jeg for jeg sliter med å få i meg nok iløpet av en dag :P

Drikker også en del sukkerfri brus. Trimmer ganske lite, går rundt 20-30 min hverdag til bussen til skolen. (skal bli bedre på dette!)

Men, så lenge jeg går ned i vekt kommer jeg til å fortsette sånn her.
Slapp livsstil : D

Lille34
12-09-10, 21:27
Hmmm, vært innlagt med astmasyk gutt...og spist ikke så bra på sykehuset., mer luft i magen, mer vann i kroppen...usj og urk....
Huff da, stakkar gutten din:( Mye melmat osv på sykehuset, men kunne du ikke fått lavkarbo om du hadde spurt etter det? Håper det går bedre med sønnen din nå?

Lille34
12-09-10, 21:30
Hihi :D
Nei, jeg spiser egentlig ikke helt så strengt så jeg skulle gjort :P
Er litt fæl til å glemme telle karbene (les: glemmer alltid!) Pluss at jeg har en skyr til lunjs, som oftest hver dag noe som opptar en god del av karbogrensa mi, men det gjør jeg for jeg sliter med å få i meg nok iløpet av en dag :P

Kanskje det faktisk er det at du ikke stresser med ting som faktisk gjør at det fungerer så bra for deg? Vi vet jo at stress er en partystopper. Tror jeg skal følge ditt eksempel ei stund, og se hvordan det går:)

Nupsida
12-09-10, 21:48
Kanskje det faktisk er det at du ikke stresser med ting som faktisk gjør at det fungerer så bra for deg? Vi vet jo at stress er en partystopper. Tror jeg skal følge ditt eksempel ei stund, og se hvordan det går:)

Jeg er litt fel ned å stresse med vekta da, når den ikke går rett vei.. men ellers stresser jeg ekstremt lite :P
Ja, du kan jo se hvordan det funker for deg :)
Er litt morro at folk misunner meg, hihi :P

Medli
12-09-10, 23:36
Men hva er vanlig fettprosent da?? syns å huske jeg hadde 46%.....er 180, og 95kg...men jeg kan huske feil gitt...

Hva som er sunt/normalt kommer litt an på alder, disse tallene her kommer fra bruksanvisninga til fitnessvekta mi (Tanita) som måler blant annet fettprosent:

17 år
Mindre enn 16% = for lite
16% - 30% = sunt
Over 30% - 35% = for mye
Over 35% = fedme

19 år
Under 19% = for lite
19% - 32% = sunt
Over 32% - 37% = for mye
Over 37% = fedme

20 - 39 år
Under 21% = for lite
21% - 33% = sunt
Over 33% - 39% = for mye
Over 39% = fedme

40 - 59 år
Under 23% = for lite
23% - 34% = sunt
Over 34% - 40% = for mye
Over 40% = fedme

Bayone
13-09-10, 00:46
Blæ. Høykarbohelg de lux. Tenkte det kom til å skje for vi skulle tilbringe mye tid i bil i tillegg til to overnattinger uten tilgang på skikkelig kjøkken. Det ble pizza, potetskruer, popcorn, yoghurt, IKEA kjøttboller MED poteter og avsluttet i dag med koldtbord med loff og stort kakebord i barnedåp i dag.

Trenger jeg si at magen krangler og kroppen føles skikkelig uggen. Heldigvis hverdag igjen i mrg. Da er det tilbake til det kostholdet kroppen trives med. Eneste jeg vet at jeg ikke har mer hjemmelaget knekkebrød igjen så i mrg må jeg bake både brød og knekkebrød. Det trenger jeg for å overleve ;)

1979
13-09-10, 14:11
Off. Perfekt start på dagenhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon8.gif
Sovna av i mårrest, glemte helt av veiinga.
Men det er da en dag i morgen å, får bare krysse fingrene på at det iallefall er nedagen.

Dollsine
13-09-10, 16:30
Grattis, sikkert godt at det endelig begynner å bli litt større nedgang.

takk for støtten på veietråden 1979! Jeg håper dette kan være starten på noe mer :p
Dårlige dager kommer og går; det er jo noe som heter blåmandag - kanskje ikke uten grunn?? Vi er jo egentlig kjempeheldige som stadig får nye dager å bryne oss på. Og nye muligheter. Lykke til med veiing i morgen!

MarensLille...
13-09-10, 17:33
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36559
Prøvde noe nytt til middag i dag, og det var suksess! Bør prøves ;)
Dette var nam for meg som har savnet pasta bolognese! :D:D:D

Randi70
13-09-10, 18:08
Jeg er ganske fersk på denne lavkarbokuren...eller jeg vet ikke hva jeg følger egentlig. Har lest boka til Torkil, og bruker de produktene som blir anbefalt der ( bakemix, vitaminer). Jeg tenker 0 karbo hele tiden, også får jeg i meg noe selvsagt. Men hvordan vet jeg hvor mye karbo jeg får i meg????

Det står jo på varen man kjøper hvor mye d er pr. 100 gram, men jeg spiser jo ikke en hel pakke pålegg hvert måltid???

Et eksempel. Her er dagens meny...så langt.

Frokost : Et egg
Lunsj: To skiver lavkarbobrød med majones og okserull
Mellommåltid: Et kokt egg
Middag: Laksefilet i rømmesaus med blomkål og brokkoli.

Dette er så lang idag....regner med det blir en skive til kvelds med ost e.l.

Får jeg da i meg nok karbo, eller for mye???
Noen sier jeg skal veie maten, ser ikke helt poenget med det. Det er jo Grete Roedefilosofi hvor de teller kalorier...her teller vi jo ikk kcal.
Jeg passer bare på å holde meg unna frukt,sukker,mel,melk,potet og andre grønnsaker som vokser under jorden, pasta og brød.

Sikkert dumme spm, men jeg lurer alikevel :rolleyes:

MarensLille...
13-09-10, 18:36
Randi :

Det er akkurat derfor du skal veie, fordi du ikke alltid spiser akkurat 100 g av noe!!! ;)
F.eks om du spiser 4 skiver agurk oppå kjøttpålegget, som utgjør ca. 20 g, så må du finne ut hvor mye 100 g inneholder, og så dele og gange... :)
Hvis ikke har du jo NULL kontroll på kh inntaket da...?

KattaG
13-09-10, 20:12
Hjelp meg folkens... jeg har blitt så lei!! Føler jeg spiser det samme hele tiden.. Avokado har jeg totalt stopp på, klarer ikke få det i meg. Det har gått i kjøtt og blomkål mos til middag, med saus av ost, fløte og krydder... :( Huff, nei, skal skjerpe meg, kan lage pizza osv, men må bare lufte frustrasjonen min litt. Har lyst på all mat for tiden! Boller, pasta, knekkebrød! Har bare gått ned 300 gram denne uken :confused: Men skal ikke gi opp!!

Jeg lurte litt på disse partystopperne.. hvorfor er det partystoppere egentlig? Sånn som meieriprodukter? Hva er grunnen?

Ellers, går det bra med dere andre, får dere trent?? Får ikke det jeg.. Er det noen som merker at veknedgangen forbedres mye med trening?

nina75
13-09-10, 20:15
Har akkurat nå hatt en fantastisk kveldsmat! Jeg har funnet noen kjøttboller som bare inneholder 2 karber pr 100 gr (kyllingkjøttboller fra den stolte hane kjøpt på ica). :D. Noen kjøttboller, litt gulost og salatrester. Super mat!

Randi70
13-09-10, 20:29
Jaaaaa.......endelig noe som er like matlei som meg. Jeg også sliter vannvittig. Føler jeg lever på kyllingfilet og laks.
Jeg er redd jeg ikke får i meg nok fett. Jeg er drittlei egg og bacon.....og fløte klarer jeg ikke i annet enn en skvett i sauser. Idag klarte jeg å bruke seterømme til laksen, men syns d e kvalmt med mye fett faktisk. Hva kan jeg spise for å få et fett-kick???
En pose Bacon-crisp unner jeg meg i helgene...det kan jeg faktisk like.
Men jeg tror vi alle går på en matlei periode...så det er vel bare å være kreativ og ikke mnst finne tid til det i en stressende hverdag med uger, jobb og aktiviteter :-)

KattaG
13-09-10, 20:42
Jaaaaa.......endelig noe som er like matlei som meg. Jeg også sliter vannvittig. Føler jeg lever på kyllingfilet og laks.
Jeg er redd jeg ikke får i meg nok fett. Jeg er drittlei egg og bacon.....og fløte klarer jeg ikke i annet enn en skvett i sauser. Idag klarte jeg å bruke seterømme til laksen, men syns d e kvalmt med mye fett faktisk. Hva kan jeg spise for å få et fett-kick???
En pose Bacon-crisp unner jeg meg i helgene...det kan jeg faktisk like.
Men jeg tror vi alle går på en matlei periode...så det er vel bare å være kreativ og ikke mnst finne tid til det i en stressende hverdag med uger, jobb og aktiviteter :-)

Ja ikke sant..! Jeg sliter med å få i meg for mye karbo tror jeg.. Jeg teller ikke :eek: Men tror jeg har en grei oversikt. regner du ut? De kaffelattene ute med spyamelk er litt skumle.. Klarer ikke la være å kjøpe.:rodme: Nei, liker du avocado da? Med reker og majones? da blir det en del fett.. Hmm.. Kommer bare på fet ost, fløte og bacon :cool:

MarensLille...
13-09-10, 21:01
Dere som sliter med å få i dere nok fett, har dere vurdert cocosa...? Kokosfett som fås kjøpt i helsekost... Jeg vurderer å kjøpe det nå, for jeg har ikke fullt så stor vektnedgang som jeg håpet på...
Vet at flere har hatt vellykket resultat av å spise 1-2 ss på kvelden så fettforbrenningen får seg en skikkelig boost i løpet av natten ;)

Ellers har jeg fått dilla på fløtegratinert avocado som tilbehør til middagene... Bruker en liten ildfast form (sånne som egentlig er til creme brulèe), kutter 1/2 avocado i biter, krydrer med salt og sitronpepper, heller over litt fløte og topper med masse ost :D Kjempegodt, og en fin fettkilde :)

Randi70
13-09-10, 21:08
Reker og majones spiser jeg om dagen + litt ridderost. Er ikke så glad i Avokado, men d hørtes godt ut :-)) Kokos er ikke et alternativ for min del...jeg liker ikke noen form for kokos. Må prøve å kutte ut matfløten og bruke kremfløte tror jeg....kanskje litt mer feite oster. Bacon liker jeg jo, men er så lei egg. Kanskje fløtegratinert grønnsaker med bacon er en idè??
Jeg har ikke regnet hittil, men tror jeg har en viss oversikt. Spiser lite av alt egentlig. Har sluttet å spise meg så mett at jeg sprekker...spiser til jeg er passe mett, og heller flere måltider om dagen.
Men hva mener der om farseprodukter som fiskekaker, pudding, kjøttkaker osv?

Lille34
13-09-10, 21:13
Har akkurat nå hatt en fantastisk kveldsmat! Jeg har funnet noen kjøttboller som bare inneholder 2 karber pr 100 gr (kyllingkjøttboller fra den stolte hane kjøpt på ica). :D. Noen kjøttboller, litt gulost og salatrester. Super mat!

Det så ganske godt ut, så det må prøves:D

MarensLille...
13-09-10, 21:15
Men hva mener der om farseprodukter som fiskekaker, pudding, kjøttkaker osv?

Vi spiser mye farseprodukter hjemme, men jeg lager de selv fra bunnen av, slik at jeg vet hva de inneholder... Det meste du får kjøpt i butikken inneholder både hvetemel, potetmel og annet man ikke bør spise i lavkarbokost... Jeg bruker jbkm, bakemix eller soyaprotein som bindemiddel istedet for mel, og det funker kjempefint! :)

Lille34
13-09-10, 21:23
Dere som sliter med å få i dere nok fett, har dere vurdert cocosa...? Kokosfett som fås kjøpt i helsekost... Jeg vurderer å kjøpe det nå, for jeg har ikke fullt så stor vektnedgang som jeg håpet på...
Vet at flere har hatt vellykket resultat av å spise 1-2 ss på kvelden så fettforbrenningen får seg en skikkelig boost i løpet av natten ;)

Ellers har jeg fått dilla på fløtegratinert avocado som tilbehør til middagene... Bruker en liten ildfast form (sånne som egentlig er til creme brulèe), kutter 1/2 avocado i biter, krydrer med salt og sitronpepper, heller over litt fløte og topper med masse ost :D Kjempegodt, og en fin fettkilde :)

Har aldri falt meg inn at det kan være lurt å spise noe ekstra fettholdig på kvelden, men det er kanskje ikke så dumt? Den avocadogratengen din så veldig god ut, så da har jeg enda et alternativ til tilbehør. Det blir liksom de samme tingene hele tiden...

Dollsine
13-09-10, 23:07
Jeg lurte litt på disse partystopperne.. hvorfor er det partystoppere egentlig? Sånn som meieriprodukter? Hva er grunnen?
Grunnen? Ja si det? For enkelte kan noen matsorter sørge for å stoppe all vektnedgang. Jeg har lest en del om emnet (siden jeg har stått i ro så lenge), og ser at for noen er det tomat, andre ost, light brus osv. Jeg vet ikke hva som er mine partystoppere, men lever nå kun på fett, kjøtt, fisk og egg - og tenker å innføre en og en matvare for å se hva det er.

Dere som sliter med å få i dere nok fett, har dere vurdert cocosa...? ........
Dette visste jeg ikke! Men....hvordan inntar du cocosa? Det er jo i fast form? Tips mottas med takk! Og jeg iler avgårde og kjøper meg et glass ;)

MarensLille...
14-09-10, 07:14
Grunnen? Ja si det? For enkelte kan noen matsorter sørge for å stoppe all vektnedgang. Jeg har lest en del om emnet (siden jeg har stått i ro så lenge), og ser at for noen er det tomat, andre ost, light brus osv. Jeg vet ikke hva som er mine partystoppere, men lever nå kun på fett, kjøtt, fisk og egg - og tenker å innføre en og en matvare for å se hva det er.

Dette visste jeg ikke! Men....hvordan inntar du cocosa? Det er jo i fast form? Tips mottas med takk! Og jeg iler avgårde og kjøper meg et glass ;)

Det finnes 2 typer. En er til matlaging (steke, bake), mens den andre kan du ha på skiven eller spise rent. Ser for meg at det blir rimelig seigt å spise rent, men ned går det vel på et vis... En får holde seg for nesen så en ikke merker smaken :heia:

Lille34
14-09-10, 08:54
Det finnes 2 typer. En er til matlaging (steke, bake), mens den andre kan du ha på skiven eller spise rent. Ser for meg at det blir rimelig seigt å spise rent, men ned går det vel på et vis... En får holde seg for nesen så en ikke merker smaken :heia:

Tror nok ikke det hjelper å holde seg for nesen for å ikke merke smaken, ettersom at smaksløkene sitter på tunga:) Lukta vil du derimot ikke merke da;)

Brittk
14-09-10, 12:16
Eg bruker ei skei cocosa i kaffe og soyamelk, eller kakao( kakao, søtningsmiddel, vann og fløyte) Kjenner ikkje smaken på cocosaen då :)

MarensLille...
14-09-10, 13:56
Tror nok ikke det hjelper å holde seg for nesen for å ikke merke smaken, ettersom at smaksløkene sitter på tunga:) Lukta vil du derimot ikke merke da;)

Men smaksløkene funker ikke så lenge du holder deg for nesa! Bare prøv! :heia: Du kjenner ikke smaken før du slipper igjen! Seriøs! :D

MarensLille...
14-09-10, 13:58
Eg bruker ei skei cocosa i kaffe og soyamelk, eller kakao( kakao, søtningsmiddel, vann og fløyte) Kjenner ikkje smaken på cocosaen då :)

Lurt! :D Jeg liker kokos da, så for meg er det vel heller konsistensen av å spise det rent som ville vært det verste :p

Lille34
14-09-10, 16:44
Men smaksløkene funker ikke så lenge du holder deg for nesa! Bare prøv! :heia: Du kjenner ikke smaken før du slipper igjen! Seriøs! :D

Sykepleieren i meg nekter å godta dette:o Såfremt man har en av sansene (smaks-) så burde man jo kjenne det, selv om lukte- og synssansen er bort. Men jeg legger meg paddeflat, da det visstnok skal være gjort forskning på akkurat dette:D Jeg prøvde da, med et banandrops, og jeg sverger på at jeg kjente ihvertfall litt smak, altså. Nesten helt sikkert:D

TrillTrall
14-09-10, 16:59
Sykepleieren i meg nekter å godta dette:o Såfremt man har en av sansene (smaks-) så burde man jo kjenne det, selv om lukte- og synssansen er bort. Men jeg legger meg paddeflat, da det visstnok skal være gjort forskning på akkurat dette:D Jeg prøvde da, med et banandrops, og jeg sverger på at jeg kjente ihvertfall litt smak, altså. Nesten helt sikkert:D

*hehe* Har du ikke opplevd å være så tett i nesa at ikke noe mat smaker noe som helst?

MarensLille...
14-09-10, 18:06

Hihihihi, jeg ser den ;)

...det var nok bare hodet ditt som VISSTE at du sugde på et banandrops... :p

Rart med det, men det funker på meg hvertfall! Gjør alltid dette om jeg må ta hostesaft eller annet flytende som smaker giftig... :D

Lille34
14-09-10, 19:32
*hehe* Har du ikke opplevd å være så tett i nesa at ikke noe mat smaker noe som helst?

Det smaker jo litt, ikke sant? Sånn bittelitt ihvertfall? Nesten helt sikker på det også:p

Lille34
14-09-10, 19:37
Hihihihi, jeg ser den ;)

...det var nok bare hodet ditt som VISSTE at du sugde på et banandrops... :p

Rart med det, men det funker på meg hvertfall! Gjør alltid dette om jeg må ta hostesaft eller annet flytende som smaker giftig... :D

Da har jeg konkludert med at luktesansen er sterkere enn smakssansen, sånn at jeg har litt rett ihvertfall;) Føles mye bedre:D

Skal likevel svelge stoltheten min såpass neste gang jeg må svelge medisin som smaker gift (da gjør det jo vondt å svelge uansett...) at jeg holder for nesa mens jeg svelger. Sånn i ren slår-et-slag-for-fellesskapet-ånd:D

Medli
14-09-10, 22:57
Da hadde jeg månedsjubileum, ketose fra dag 1 og fortsatt i gang i dag. :) Er litt spent ettersom jeg har gått meg på å prøve ut sukkerfrie sjokolader, siden de inneholder så lite karber.. Men så var det hva disse sukkeralkoholene vil gjøre med vektnedgangen, da. :P Leser flere steder at de kan være veldig store party-stoppers. Vil prøve denne uka og vurdere nedgangen på søndag. Freia 86% kakao er jo helt fint brukbar, selv om man skulle ønsket det var enda litt færre karber i. Skal teste ut en cookies-oppskrift med nøtter og sjokolade til helga. :)

Om man bare finner nok lavkarbo-ting som er nommis så kan man vel også overleve jula uten nevneverdige sprekker. :D

Dollsine
15-09-10, 21:51
Da har jeg både kjøpt og smakt på cocosa ;) Ikke så ille på smaken og kokos lukter jo godt. Jeg var mest spent på konsistensen; fryktet at det ville bli et belegg av fett i munnen etter å ha spist det. Heldigvis var det ikke det. Jeg kjøpte den som skal haes oppå mat, brød osv, dvs ikke til steking.
En av dere nevnte at det å ta ekstra fett på kvelden før leggetid fikk fortgang på fettforbrenningen. Det har jeg ikke hørt/lest om før men jeg synes det er inspirerende (alt er det for min del for tiden da:rolleyes:).
Ketostixen gir kraftig utslag hver kveld nå, men vekta (joda..snikveier hver morgen) viser over en kg opp siden mandag. Jeg setter min lit til at det er fordi jeg får "tante rød" på besøk i disse dager. Hvis ikke....:realmad:

Nå er det god natt her i gården; ble så altfor seint i går og når man er i min alder må man ta igjen det tapte:sove:
Ha en super dag i morgen alle sammen!

Nupsida
16-09-10, 00:26
Har endelig fått begynne på treninga nå! :D Idag var det zumba i en time, knall morsomt! å hardt ikke minst!

Morro! :D

MarensLille...
16-09-10, 21:03
Da har jeg konkludert med at luktesansen er sterkere enn smakssansen, sånn at jeg har litt rett ihvertfall;) Føles mye bedre:D

Skal likevel svelge stoltheten min såpass neste gang jeg må svelge medisin som smaker gift (da gjør det jo vondt å svelge uansett...) at jeg holder for nesa mens jeg svelger. Sånn i ren slår-et-slag-for-fellesskapet-ånd:D

Det er sånn det skal være :D *Hihihi*

MarensLille...
16-09-10, 21:07
Har endelig fått begynne på treninga nå! :D Idag var det zumba i en time, knall morsomt! å hardt ikke minst!

Morro! :D

Åååååh, jeg har såååååå lyst å bli med på en Zumba-time på Elixia en gang, men foreløbig har jeg bare stått å smugtittet i døra... :( De er såååå flinke de som trener de timene, og jeg, med alle mine tjukkebolla-kiloer, føler liksom at jeg ikke passer helt inn... :p
Kanskje jeg rett og slett bare skal kaste meg inn i det, og driiiiiiite i hva alle andre syns??? Jeg er 30 år og 2 barnsmamma, da er det lovlig at det disser litt vel??? :D:D:D
I morgen blir det hvertfall spinning, så får vi se om jeg klarer å manne meg opp til en Zumba-time i løpet av neste uke... ;)

Dollsine
16-09-10, 21:43
....og jeg, med alle mine tjukkebolla-kiloer, føler liksom at jeg ikke passer helt inn..... :p
Kanskje jeg rett og slett bare skal kaste meg inn i det, og driiiiiiite i hva alle andre syns???

Drit! i hva de andre synes! Du er du, de er dem! Gi blaffen! Diss i vei; de kommer til å misunne deg som tør å være SÅ tøff at du gjør det. Kom igjen; dans - og fortell oss hvordan det var. Jeg har råååålyst til å prøve zumba; men treningssenteret mitt tilbyr det ikke dessverre.

Nupsida
16-09-10, 22:29
Åååååh, jeg har såååååå lyst å bli med på en Zumba-time på Elixia en gang, men foreløbig har jeg bare stått å smugtittet i døra... :( De er såååå flinke de som trener de timene, og jeg, med alle mine tjukkebolla-kiloer, føler liksom at jeg ikke passer helt inn... :p
Kanskje jeg rett og slett bare skal kaste meg inn i det, og driiiiiiite i hva alle andre syns??? Jeg er 30 år og 2 barnsmamma, da er det lovlig at det disser litt vel??? :D:D:D
I morgen blir det hvertfall spinning, så får vi se om jeg klarer å manne meg opp til en Zumba-time i løpet av neste uke... ;)

slik hadde jeg det også.. men jeg hoppet i det, og angret ikke ett sekund! :D

Dessuten så har folk det nok med å trene, enn å sitte å kikke på andre! :D

Nupsida
16-09-10, 22:39
har laget lav-karbo knekkebrød, NAM! :D

http://i938.photobucket.com/albums/ad228/nupsida/CIMG0189.jpg

hmmm
17-09-10, 00:22
oppskrift Nupsida?

Nupsida
17-09-10, 09:49
oppskrift Nupsida?

http://lowcarbs.blogg.no/1267817912_hjemmelagde_knekkebrd.html

MarensLille...
17-09-10, 13:57
Drit! i hva de andre synes! Du er du, de er dem! Gi blaffen! Diss i vei; de kommer til å misunne deg som tør å være SÅ tøff at du gjør det. Kom igjen; dans - og fortell oss hvordan det var. Jeg har råååålyst til å prøve zumba; men treningssenteret mitt tilbyr det ikke dessverre.

Ja, du sier noe...:o Flesk er flesk bare en kort stund til, så jeg burde egentlig bare hoppe i det!!! :D (Selvironi har jeg hvertfall nok av ;))

MarensLille...
17-09-10, 13:58
slik hadde jeg det også.. men jeg hoppet i det, og angret ikke ett sekund! :D

Dessuten så har folk det nok med å trene, enn å sitte å kikke på andre! :D

Jaaaaaaa, jeg kikker på andre når jeg trener jeg da... ;):p Men det er bare fordi jeg er misunnelig... :D

nina75
17-09-10, 20:26
har laget lav-karbo knekkebrød, NAM! :D

http://i938.photobucket.com/albums/ad228/nupsida/CIMG0189.jpg

Dette knekkebrødet har jeg også laget, men mine ble bare seige :mad:.. smaker godt men er seige. Har ikke varmluftsovn. Kan det være grunnen?

Nupsida
17-09-10, 22:56
Dette knekkebrødet har jeg også laget, men mine ble bare seige :mad:.. smaker godt men er seige. Har ikke varmluftsovn. Kan det være grunnen?

Kan nok være det.. jeg har varmluftsovn heldigvis :)

Nupsida
17-09-10, 22:56
Idag bakte meg og mamma lavkarbo gulrotkake, smakte skikkelig godt, men holdt med ett stykke for å si det slik!

http://i938.photobucket.com/albums/ad228/nupsida/CIMG0199.jpg

Nupsida
17-09-10, 22:57
Idag bakte meg og mamma lavkarbo gulrotkake, smakte skikkelig godt, men holdt med ett stykke for å si det slik!

http://i938.photobucket.com/albums/ad228/nupsida/CIMG0199.jpg

JEg spiste forresten ikke kakepynten (hjertene), siden den er ren sukker, men synes den var fin som pynt :)

Medli
18-09-10, 03:13
Har ikke varmluftsovn, men fikk laget disse uten at de ble seige. Tok vel ekstra varme på, og så får man bare se an steketiden. Det ene brettet mitt ble delvis svidd, og det var ikke godt!
Du får prøve på nytt, men det er mulig å få et bra resultat selv uten varmluft. :P

EDIT:
Var på en innflytningsfest i går, og siden jeg forutså mengder av potetgull og høykarbofestmat så lagde jeg cookies5 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10475) på forhånd og tok med en del. Gjett hva som ble totalt spist opp! :D Har heldigvis 4 stk igjen hjemme som jeg kan kose meg med i kveld. Men var kjempegøy å få komplimenter på denne.. alternative baksten min. Også var de så superenkle å lage! Nå kan ikke jeg finmale nøtter uten å bruke en evighet, så de ble mer grovhakkede. Men kjempegode og faste kjeks ble det likevel. :)

Hedge71
18-09-10, 16:59
Hei :)
Begynte 23 august og tror det vil være smart å være med i dette forumet.
Har gått ned ca 6 kg og er fornøyd så langt, men regner med at det vil komme tøffere dager. :eek:

Merker at jeg blir litt matlei, hva gjør dere da?
Hva når dere er ute og reiser,har dere med dere mat?

Syns dere alle virker så flinke og er gode til å motivere hverandre, og håper vi kan dra nytte av hverandre videre:D

Hedge71
18-09-10, 17:08

når knekkebrødene har stått så lenge som de skal og fortsatt ikke er stive kan du sette ned temperaturen på ovnen å sette døra litt på gløtt. Da blir de stive uten å bli brendt

Dollsine
18-09-10, 21:12
Velkommen! Jeg reiser en del og er nøye på planlegging. Har jeg tilgang på kjøleskap (på hotell el) så blir det med skaldemans kjøttkaker, stekt ost (i micro) og tekaker/proteinbrød og kokte egg lurt. Stabburs-laks og peppermakrell er også lurt å ha. Blandes med majones og/eller rømme og evt kokt egg er god mat på tur. Er jeg uten tilgang på kjøleskap fryser jeg ned kjøttkakene og brødene og har de med i en liten kjølebag med fryseelement. Ellers er salat, omelett, kokt egg enkelt å få tak i siden mange butikker har salatdisk. Bor jeg på hotell går det mye i egg, bacon, fisk, salami mm til frokost og lunsj. Alt handler om planlegging og forberedelse!

Du blir matlei; har du sjekket kokeboka for lavkarbo? Søk den opp her inne. Ellers står det flere oppskrifter i bøkene til Anderson, Hexeberg og Skaldeman. Lykke til!

aktivjente
18-09-10, 21:13
Hei :)
Begynte 23 august og tror det vil være smart å være med i dette forumet.
Har gått ned ca 6 kg og er fornøyd så langt, men regner med at det vil komme tøffere dager. :eek:

Merker at jeg blir litt matlei, hva gjør dere da?

Syns dere alle virker så flinke og er gode til å motivere hverandre, og håper vi kan dra nytte av hverandre videre:D

Har vært på klassetur i Køben ei uke. Tok med meg fiberrik (berga frokosten), og spiste ellers MYE salat. Er også blitt litt matlei, og må nok ta en titt innom mattrådene her på forumet, spes hva skal du ha til middag i dag. Den anbefales!

Nupsida
18-09-10, 22:42
Da er min første sprekk overstått! Blir spennende å se hva vekta viser tirsdag morgen nå.

Dollsine
18-09-10, 23:08
Da er min første sprekk overstått! . Alt unnagjort er "godt gjort". Greit å være ferdig med det? Du er forberedt for denne tirsdagen, så jeg ønsker deg lykke til med neste tirsdag; da er du ferdig med sprekken igjen:D

Nupsida
18-09-10, 23:25
Alt unnagjort er "godt gjort". Greit å være ferdig med det? Du er forberedt for denne tirsdagen, så jeg ønsker deg lykke til med neste tirsdag; da er du ferdig med sprekken igjen:D

Ja, er greit å være ferdig med det! å fannt ut av det å sprekke ikke er så morro som man skulle trodd.. sitte der å spise sjokolade med dårlig samvittighet..

Takk :)

Medli
19-09-10, 11:14
Maltitol - jeg forbanner deg! Vil herved fraråde alle fra 'sukkerfrie' produkter med lite karbo som inneholder slikt søtningsstoff. 0kg ned, men en halv kg opp (fra muskler vel og merke! o.O) I tillegg ble det mer lettbrus enn vanlig i helga pga jeg bruker det til blandevann.

Er sjeleglad for at jeg har fitnessvekta.. Om jeg kun hadde sett + halv kg og ikke fått sett sunnere fett- og vannprosent pluss større muskelmasse så ville jeg blitt ganske 'emo'.

Sjokolade med mye kakao 4 life! :)

Forsåvidt kan vel slike sukkerfrie ting være et OK alternativ til 'ordentlig' sjokolade o.l., siden man sannsynligvis legger på seg mindre / ingenting, bare ikke går ned like mye. Ikke kommer man ut av ketose heller, som er grunnen til at vi har lett for å la oss lure. :P
Selv på lavkarbo så finnes det få snarveier og triks..

KattaG
19-09-10, 12:54
Jeg har nå gått på ketolyse i 3 uker. Den første uken var det en fin vektnedgang på 2,7 kg. Neste uke 300 gram, og denne uken 100 gram...

Jeg teller ikke karbohydrater. Er ganske sikker på at jeg ligger rundt 15-20. Og ja, jeg har boken og lest i den. Men, likevel, så har diskutert med blant annet søsteren min, som en gang spiste maten fra spis deg slank. Der har man vel opp til 50 gram karbohydrater pr. måltid. Jeg blir da litt skeptisk og tenker "ok, har det så lite å si om man har 15 eller 25 gr. karbo hver dag"? Derfor jeg har blitt sløv og ikke teller så mye. Burde jeg være knallstreng og telle alt? Kan det gi utslag? Som sagt, jeg vet det står i boken, men vil heller høre med mennesker som har erfaring med det. Har vært i ketose hver dag.

Trening er det lite med, får beveget meg ved å gå, men har ikke nok energi til å dra på helsestudio, noe jeg heller ikke liker. Synes energien min var kjemepbra, så har den sunket vesentlig den siste 1- 1/2 ukene. Det er lettere å stå opp om morgene og blodsukkeret er stabilt, men som sagt, kroppen føles vasnere..

Jeg vil ikk gi opp!!!! :boxing:Jeg hadde så store (sikkert altfor store) forventninger, og det er ikke så rart når man ser alles resultater og leser suksess historier. Man vil jo gjerne være en av dem.. :kadetgaar:kadetgaar

Håper det går bra med dere alle sammen!

Dollsine
19-09-10, 13:13
Har vært i ketose hver dag.......

Jeg vil ikk gi opp!!!! :boxing:Jeg hadde så store (sikkert altfor store) forventninger, og det er ikke så rart når man ser alles resultater og leser suksess historier. Man vil jo gjerne være en av dem.. :kadetgaar:kadetgaar

Hei! Jeg kan ikke svare deg på de andre spørsmålene dine; det finnes helt sikkert andre på denne tråden som vet. Jeg ser du er i ketose hver dag. Jeg har også sett at flere sier de er det, men at de likevel ikke går ned i vekt. Kan noen forklare meg hvorfor? jeg trodde at når man var i ketose så forbrenner kroppen fett. Er det ikke så enkelt:confused:?

Jeg har også hatt store forventninger; så store at jeg tror det har stoppet nedgangen. Det ble rett og slett en stressfaktor - og stress er en såkalt partystopper. Bildene i hodet/forventningene har vært at magen (den er størst) og bilringene (de er mange) var borte på noen få uker. Sånn gikk det dessverre ikke nei :(. En bilring (den øverste) forsvant de første ukene, så stoppet det opp. De siste to ukene ser jeg (og kjenner) at mageflesket er blitt mer slapsete eller kvapsete - om du skjønner hva jeg mener? Håper og tror det er første tegn på at skrotten endelig skjønner at dette ikke er farlig og at dette er rette vei å gå.

Du sier du går ned, selv om det i uke 3 ble mindre enn tidligere. Jeg opplevde å gå opp over en kilo på bare to dager da jeg ventet mensen; kan det være en forklaring for deg? Spiser du mat med mer salt som binder vann kan det ha innvirkning.

Jeg har i perioder kjent meg slappere og tror det er pga at kroppen tilpasser seg. Enkelte ganger kan jeg trene hardt, andre ganger er jeg utslitt halvveis i oppvarmingen. Da tar jeg det mer med ro og ikke "tar meg ut". Tror det er kroppens måte i si fra på.

Du har holdt på i tre uker - og det er ingen grunn til å gi opp! Jobb med forventningene dine; endre mål og tidsperiode og bildet av deg selv underveis. Hold deg til den oppskrifta du tror på. Går det over 4 uker uten resultat kan du prøve deg på nytt alternativ, som f.eks å telle kh. Lykke til!

1979
19-09-10, 18:29
Er kommet hjem fra nok en hyttetur.
Tenkte overhodet ikke på å sprekke engang.
Er igjen så stolt over meg selv.

Kjenner jeg begynner å bli litt matlei og er da veldig ensforming i maten.
Skal sette meg ned å finne meg noen deilige oppskrifter på forumet.

Lykke til alle sammen som har veiedag i morgen, her krysses det både fingre og tærhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon10.gif

nina75
20-09-10, 19:47
når knekkebrødene har stått så lenge som de skal og fortsatt ikke er stive kan du sette ned temperaturen på ovnen å sette døra litt på gløtt. Da blir de stive uten å bli brendt

Hei! Takk for tips med døra! Skal teste igjen nå i kveld - nye må bakes! Smaken ble god selv om de ikke var helt krusprige. Har brukt kriseløsning med brødrister...

Lurte på hva andre har som mål ... foruten antall kg.
Mine mål er følgende:
- passe inn i bunaden
- passe inn i favoritt skjørtet!
- ikke bli helt utslitt av bare litt trim
- komme klesstørrelsen jeg var før 3 barn kom

Nupsida
20-09-10, 20:21
Idag har jeg vært flink når det gjelder trening! Svømming i en time er ikke feil! :D

Hedge71
20-09-10, 21:08
Hei! Takk for tips med døra! Skal teste igjen nå i kveld - nye må bakes! Smaken ble god selv om de ikke var helt krusprige. Har brukt kriseløsning med brødrister...

Mine mål er følgende:
- passe inn i bunaden
- komme klesstørrelsen jeg var før 3 barn kom

- Jeg har som mål å komme inn i klærne jeg hadde før jeg fikk barna.
- At dongeribukse kan føles (nesten) like greit som joggebukse
- Bytte låne klær med venninner :goodluck:

hmmm
20-09-10, 22:26
Jeg er her fortsatt.
Sliten. Livet er hektisk med tre aktive barn.
Er fortsatt i ketose, har ikke sprukket en eneste gang, men går ikke ned noe særilg- Bare 200 g denne uka. Tilsammen har jeg gåttn ned litt over 6 kg, så jeg klager ikke!

1979
21-09-10, 08:31
Mine mål er følgende:
- passe inn i bunaden
- komme klesstørrelsen jeg var før 3 barn kom[/quote]

Mine mål er:
- Passe inn i klærne som jeg hadde på i fjor sommer ( da snakke vi at de skal være behagelig)
- Føle meg vel i en jakke som kun går til livet
- Passe inn i bunaden, hadde vært så arti å endelig kunne ha den på 17. mai

Fjasnissen
21-09-10, 08:51
Jeg har egentlig bare ett ultimat mål:
Ikke få diabetes som resultat av mitt horrible tidligere kosthold. De 10 kiloene er bare en bi-effekt av kostholdsomlegginga. ;)

Nupsida
21-09-10, 13:08
Mine mål er:
At jeg skal kunne være fornøyd med kroppen min, få bedre selvtillit.
Gå å handle klær og holde meg i godt humør! (HATER SHOPPING!)
Like å gå i dongeribukser.
Komme inn i ett dongeriskjørt.
Forbedre kondisen min!
At humøret mitt blir mer stabilt.
Lavere kolesterol.

Dette er bare noen av målene mine da, men men :P

Lille34
21-09-10, 13:18
Hei igjen:)

Nå har jeg vært hos kjæresten i noen dager. Hadde store planer om å spise lavkarbo hele tiden, men skeie ut litt på lørdag. Det skar seg, for å si det sånn... Jeg hadde ikke råd til å kjøpe inn alt jeg trenger for å spise lavkarbo, og dermed ble det bare delvis den første dagen. Prøvde meg på lite fett og lite karbo for å jevne ut litt fram til den planlagte sprekken, men ga etter dor trangen til å bare spise det som var tilgjengelig. Resultatet ble hodepine, oppblåsthet, og sist men ikke minst, opp 2 kg:mad: Min egen feil da... Kom hjem i går kveld, og nå er jeg i full gang med lavkarbo igjen. Motivasjonen er heller laber, både pga sprekken og fordi jeg i ukene før ikke hadde gått ned noe, men satser på at det går seg til.

Så tvi, tvi til meg:)

Lille34
21-09-10, 13:20
Mine mål:

Se fin ut i min nye bunad som er ferdig i mai-11
Føle meg vel i tights og tunika
Føle meg mer vel
Redusere fordøyelsesproblemer mm

:)

KattaG
23-09-10, 18:56
Frustrert...!

Jeg har lyst på all mulig mat, har ekstrem søthunger, er så lei egg, er så lei avokado. For å ikke snakke om hvor lite energi jeg har! Booker time på time, men har aldri ork til overs, så må alltid kansellere. Føler musklene mine er veldig svake!:( Hvis jeg har lyst på litt mat, er det vanskelig å finne noe som er lett å mekke sammen.Synes alt var spennend eog gøy til å begynne med, hadde masse energi. Nå føler jeg hele livet mitt dreier seg om mat, og hva og hvordan jeg skal lage neste måltid.

Huff... jeg begynner å bli frustrert, og synes dette er veldig vanskelig.. Hva skal jeg gjøre? :hylgrine:

aktivjente
23-09-10, 19:07
Skjønner hvordan du har det - var der for ei stund sida selv.

Jeg tok meg en planlagt sprekk - bare for å oppdage at : alt smaker så alt for søtt! Det er godt med pizza, spaghetti og ris, men da må jeg tåle at vekta FYKER opp.. og så var jeg supermotivert til å gå igang igjen etterpå. ( og kiloene tikket så lydig av at..)

Når jeg blir lei av min daglige salat med avokado, egg m.m prøver jeg å finne noe nytt og spennende å hive oppi. Noen biter feta, litt godt salatkrydder, kylling, chili, sesamfrø... og så minner jeg meg selv på hvorfor jeg ønsker å spise ketogen kost.

Ikke sikkert dette er løsningen for deg, kanskje andre har bedre råd.

Lykke til!

Lille34
23-09-10, 21:28
Jeg savnet variasjon og flere mattyper, og har derfor gått over til Lindberg's. Passer meg utrolig mye bedre! Det er lettere å finne ting å spise, og jeg føler at jeg spiser MYE mer variert og balansert nå. Ikke godt på det så mange dagene enda, men jeg er allerde i bedre humør og mer motivert:)

monstermarihone
23-09-10, 23:39
Vittig at så mange andre her også har mål som har med klær å gjøre. Mitt ultimate mål er å passe inn i dongeribukser i "vanlige" butikker. Altså å kunne velge bukser etter hvilke som er fine og ikke hvilke som passer.
Ellers er det:
- føle meg vel med min egen kropp
- bedre selvtillitt
- Bedre form, føle at jeg er i god form
- få mindre vondt i rygg, nakke og hode
- kunne byttelåne klær med venninner

sikkert flere ting også, skal tenke litt på det fremover tror jeg. Ellers kjenner jeg meg skikkelig igjen i det å miste lysten på mat og å få søtsug. Men det jeg har smakt av søtt har vært skikkelig kvalmt og da har jeg ikke hatt lyst på. Og så har jeg spist bringebær med fløte, det føles som ordentlig dessert :) Maten bare prøver jeg å lage et eller annet hvis jeg er sulten og venter på at matlysten kommer tilbake, sånt går jo i perioder uansett hva man spiser.

Dollsine
25-09-10, 10:50
Jeg er ikke falt av lasset egentlig, men kjenner at motivasjonen mangler. I dag da jeg veide meg, var jeg 200 gram tyngre enn jeg var da jeg begynte på lavkarbo for litt over 1 mnd siden.
Hei IdaMarie! Ikke gi opp!!! Du er nemlig ikke alene i den båten du er i nå. En hører om og leser om alle disse fantastiske nedgangene på lavkarbo; og får noen forventninger til egen nedgang. I alle fall gjorde - og tildels gjør - jeg det. Så når jeg som du, setter i gang får vi et kortvarig vekttap og thats it. Jeg har brukt (altfor) mange timer på å lese meg opp på hva lavkarbo er, både her inne, nettet ellers og i bøker. Mellom linjene leser jeg at det er ingen tvil om at det er flere som du og jeg som ikke raser ned i vekt. Noen kan fortelle at vekta har stått i ro i opptil 6 mndr før det "løsnet". Kanskje er det rette veien å gå, kanskje ikke. Jeg vet ikke om jeg har greid å være så utholdende; det er noe med familieliv, arbeid, sosialt liv også.

Jeg er også demotivert; en blir det når en så sterkt ønsker seg noe og jobber så iherdig for det - og likevel ikke ser anelsen av resultat. Og sånn går uke etter uke:(. Og så sier noen at en kanskje spiser mat som fungerer som partystopper; men at hva det kan være varierer fra person til person. Så går en på med fornyet styrke......og ramler desto lengre ned i kjelleren når ikke det heller gir resultater. Jeg er litt sånn oppgitt, samtidig holder jeg på tanken om at jeg ikke er tyngre enn da jeg startet for 3-3,5 mndr siden - til tross for alt fettet jeg har spist.

Jeg vet ikke hva du har prøvd og ikke prøvd; jeg vet at jeg startet med å kutte åpenbare karbokilder som brød, potet, pasta ol. i maten. 2 kg rett av på to uker; vann tenker jeg men dog. Yezz! Optimistisk og full av pågangsmot fortsatte jeg med dette. Etter noen uker og ikke mer nedgang og atskillige innlegg og bøker lest går jeg over på Skaldeman, dvs kun fett og kjøtt. De eneste kh jeg fikk i meg var de fra kremfløte, meierismør og seterrømme. Alt jeg spiser noteres ned og jeg er nøye med å overholde fettprosenten og forholdstallet mellom fett og kh/protein. Hva skjer; jo 1,8 kg ned på ei uke. Yezz! Enda mer optimistisk og med mer pågangsmot fortsatte jeg dette opplegget; NÅ hadde jeg funnet løsningen MIN. Nå i dag - 2 uker etter den første uke med denne varianten - har jeg gått opp 1,1 av disse 1,8 kg. Og da går jeg ned i kjelleren igjen.... Jeg har forsaket så mye og det har kostet meg så mye. Disse opp og nedturene er så slitsomme; å skifte mellom den optimismen for så å må jobbe hardt med motivasjon igjen... Du kjenner deg sikkert igjen tenker jeg..... Så kommer det gode råd om at sånt gir stress, og stress er en partystopper. Slutt å tenk på det sies det. Jo...det er jo enkelt. Jeg må skifte fokus, men over til hva?

Akkurat nå er jeg lei, nesten så lei at trøstespising er et alternativ. Magen har "stoppet opp", ubehagelig bare det. Jeg ønsker jo så sterkt å kjenne at kroppen krymper! Det er jo derfor jeg holder på! Hadde jeg sett virkning av Skaldemanvarianten skulle jeg ha fortsatt, men akkurat nå orker jeg ikke.

Jeg vet jeg må skifte fokus; bort fra vektnedgang og slanking og over til noe annet.

For en tid tilbake ble vi i tråden spurt om hva som er målet med vektnedgangen; og jeg tenker det er viktig å sette både del- og hovedmål. Jeg har ikke svart, rett og slett fordi jeg ikke helt har visst hva jeg skulle svare. Til nå har hovedmålet vært å gå ned i vekt, og å merke at kroppen minsker. Altså har jeg ikke nådd målet mitt, verken på den ene eller andre måten. Nedtur igjen…. For min del blir det derfor viktig å ha andre mål, mål som ikke handler så mye om antall kg og cm rundt magen.

Ser at flere har som mål å komme inn i bunaden. Det er et godt mål men jeg sydde min selv - og har derfor også sydd den ut selv:(. I klesskapet ligger det klær jeg gleder meg til å komme inn i; men det har sammenheng med vekt og centimeter igjen og er altså ikke så godt mål for meg.

Videre ønsker jeg selvfølgelig å komme i bedre form; og det handler mindre om vekt og mer om meg og hva jeg velger å bruke tiden min på. Jeg har alltid vært glad i å gå, men gjør det bare i perioder. Jeg har en drøm om å gå på et fjell her i distriktet uten å være helt ødelagt etterpå (dårlige knær/dårlig form). Det fjellet har jeg drømt om å gå på i mange år; kanskje er det overkommelig mål. For å nå det målet må jeg trene; som delmål blir det å gå minst en tur i uka + trene styrke minst 1 gang/uke. Jeg er klar over at dette er lite, men i forhold til en travel hverdag ellers liker jeg heller å sette klare og overkommelige minimumsmål - og så får det som kommer oppå bli bonus. Jeg er så heldig å ha en god venn som liker å sette seg små treningsmål og vi tar sikte på fjellet sammen. Det ser jeg fram til kjenner jeg :)

Jeg ser jeg har skrevet et langt innlegg som svar på ditt IdaMarie. Samtidig ser jeg at jeg har skrevet et svar til meg selv og. Sånn sett takker jeg deg for å sette ord på det jeg tenker og føler. Jeg hadde behov for akkurat dette. Du hjalp meg med ditt innlegg, tusen takk.

Jeg går tilbake til grønnsaker i kosten; litt blomkål og brokkoli i omeletten, salat til lunsj, og til kokte grønnsaker til middag. Så får jeg se hva kveldsmaten blir; rester fra dagens middag kanskje. Kanskje et glass vin en gang i blant, en kopp te/kaffe. Så blir det turgåing og trening med fjelltoppen i sikte. Jeg skal ta ut et bilde av fjellmålet mitt og henge på tavla slik at det blir lettere å huske det!

Dollsine
25-09-10, 11:14

Jeg har lyst til å følge opp Nina75’s spørsmål om hva som er målene våre jeg. Den andre siden av et mål er å gi seg selv små belønninger for godt utført arbeid. Tidligere, når jeg har vært på vanligslankern og forsaket veldig mye godt, bevilget jeg meg selv noe pent hver 2.kg. Det kunne bli langt i mellom hver gang ja…. Det kunne være et skjerf jeg syntes var fint, en god handkrem, en blomsteroppsats, et par øredobber, en duk, et fint lys osv. Ett eller annet som pyntet opp i hverdagen.

Nå spiser jeg jo god mat, og det er jo en belønning i seg selv. Hvis dere har lest det forrige innlegget mitt så ser dere at jeg skal ha fokus på trening og aktivitet framfor vekt og centimeter. Jeg tenker å ha et belønningssystem for dette og jeg. Jeg er veldig flink til å velge TV eller ei god bok:lesebok: framfor aktivitet, så for meg er det å prioritere minst en tur i uka og minst en styrketrening et bra mål. Jeg har fortsatt lyst til å kjøpe noe fint til meg selv, kanskje hver lønningsdag? Det trenger ikke koste så mye, det viktigste er at jeg gjør det og at det er for meg selv. Jeg har såpass oversikt over meg selv og mine gjøren og laden at jeg vet hva jeg har gjort og ikke gjort de siste 4 ukene i forhold til trim. Tror jeg går for det jeg; hver lønningsdag kan jeg investere i de neste 4 ukene med noe til meg selv :D

Hva tenker dere – eller hva gjør dere for å belønne og skryte av dere selv?

1979
25-09-10, 12:16
Jeg har lyst til å følge opp Nina75’s spørsmål om hva som er målene våre jeg. Den andre siden av et mål er å gi seg selv små belønninger for godt utført arbeid. Tidligere, når jeg har vært på vanligslankern og forsaket veldig mye godt, bevilget jeg meg selv noe pent hver 2.kg. Det kunne bli langt i mellom hver gang ja…. Det kunne være et skjerf jeg syntes var fint, en god handkrem, en blomsteroppsats, et par øredobber, en duk, et fint lys osv. Ett eller annet som pyntet opp i hverdagen.

Nå spiser jeg jo god mat, og det er jo en belønning i seg selv. Hvis dere har lest det forrige innlegget mitt så ser dere at jeg skal ha fokus på trening og aktivitet framfor vekt og centimeter. Jeg tenker å ha et belønningssystem for dette og jeg. Jeg er veldig flink til å velge TV eller ei god bok:lesebok: framfor aktivitet, så for meg er det å prioritere minst en tur i uka og minst en styrketrening et bra mål. Jeg har fortsatt lyst til å kjøpe noe fint til meg selv, kanskje hver lønningsdag? Det trenger ikke koste så mye, det viktigste er at jeg gjør det og at det er for meg selv. Jeg har såpass oversikt over meg selv og mine gjøren og laden at jeg vet hva jeg har gjort og ikke gjort de siste 4 ukene i forhold til trim. Tror jeg går for det jeg; hver lønningsdag kan jeg investere i de neste 4 ukene med noe til meg selv :D

Hva tenker dere – eller hva gjør dere for å belønne og skryte av dere selv?
Først vil jeg si at du er utrolig flink til å sette ord på dine tanker, både dette og forrige innlegg.
Du har jo det mest perfekte målet, å gå en fjelltopp er jo en stor bragd.
Jeg og barna skulle gå opp til Vassfjellmasta her en dag (vet ikke om du vet hva det er, men det er iallefall langt og veldig bratt), trodde jeg skulle dø. Så kanskje dette skal bli et av mine mål.

Ellers så har jeg som hovedmål å rett og slett bli komfortabel med min kropp.
Det er jo veldig vanskelig (det vet jo alle som ønsker å ga ned i vekt).
Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i 12 år (gått opp og ned 10-20 kg) og endelig føler jeg at maten ikke er en konstant tanke gjennom hele dagen. Skrev ikke det på mitt først innjegg ang. mål, da det egentlig er et ikke tema.
Sykdommer er der, men begynner også å forstå hvor viktig den er for å leve. Så det er mitt mål, skul bare ønske at det er dette som skal til for å bli iallefall litt bedre. Vet at det står i ketolyseboken at kuren ikke annbefales til personer med spiseforstyrrelser, men det er jo individuelt.
Så jeg er ved godt mot.
Åhh, dette ble kanskje litt rotete skrevet, men gud så godt dette var å skrive det ned!!

Men vil si masse lykke til til deg og håper du vil klare målet ditt.

Dollsine
25-09-10, 14:57
Tusen takk for den positive tilbakemeldingen 1979! Du skriver ikke rotete; det er lett å lese og følge tankene dine. Skriv mer!
Jeg vet hvor Vassfjellet er, men har aldri vært der selv. Du døde jo ikke, så det er bare å prøve seg igjen. Sikkert lurt å starte litt forsiktigere heller sette masta som langsiktig mål.
Det du sier om å være komfortabel med seg selv er viktig! Jeg tror mye av opplevelsen av å være komfortabel sitter mellom ørene og ikke nødvendigvis rundt livet. Derfor er det viktig å jobbe med hodet underveis og. Håper du får en fantastisk dag i det vakre været vi har i dag

Lille34
25-09-10, 21:31
Får jeg spørre hvor i Trøndelag dere er fra, Dollsine og 1979? Vassfjellet er ukjent for meg, tror jeg ihvertfall.

1979: har selv hatt spiseforstyrrelser i 18 år, og jeg kjenner at dette ikke er bra for meg. Har gått over fra Ketolyse til Lindberg, men sf'n blir veldig trigget, slik den alltid blir når jeg er på slanker'n. Eller, den blir jo trigget om jeg ikke slanker meg også, så lenge jeg er misfornøyd med meg selv. Og det er jeg jo stort sett... Har det best når jeg har gått ned noen kilo og greier å holde meg der ei stund. Så begynner jeg å gå opp igjen osv osv. Sf'n er vel egentlig til stede hele tiden uansett, så det er ikke lett å si om dette er bra eller dårlig. Om ting løsner litt, og jeg begynner å gå ned, så roer den seg etterhvert. Når jeg står stille over lengre tid, blir jeg motløs og begynner å tenke sf-tanker. Ikke enkelt dette.... men det skal bli bra til slutt:)

:klem:

1979
25-09-10, 21:57
Får jeg spørre hvor i Trøndelag dere er fra, Dollsine og 1979? Vassfjellet er ukjent for meg, tror jeg ihvertfall.

1979: har selv hatt spiseforstyrrelser i 18 år, og jeg kjenner at dette ikke er bra for meg. Har gått over fra Ketolyse til Lindberg, men sf'n blir veldig trigget, slik den alltid blir når jeg er på slanker'n. Eller, den blir jo trigget om jeg ikke slanker meg også, så lenge jeg er misfornøyd med meg selv. Og det er jeg jo stort sett... Har det best når jeg har gått ned noen kilo og greier å holde meg der ei stund. Så begynner jeg å gå opp igjen osv osv. Sf'n er vel egentlig til stede hele tiden uansett, så det er ikke lett å si om dette er bra eller dårlig. Om ting løsner litt, og jeg begynner å gå ned, så roer den seg etterhvert. Når jeg står stille over lengre tid, blir jeg motløs og begynner å tenke sf-tanker. Ikke enkelt dette.... men det skal bli bra til slutt:)

:klem:
Egentlig så var det du skrev her tatt rett ut av mitt liv.
Ketolyse funker for meg når jeg går ned, men blir det stagnasjon så er det rett tilbake på usunn tankegang.
Men som du skriver så SKAL det gå bra til slutthttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon11.gif

Jeg bor forresten i Trondheim. Vassfjellet er i utgangspunktet slalombakker, men er nydelig å gå tur i. Spsielt på høsten.
Er i fra du da?

Dollsine
25-09-10, 21:58
Får jeg spørre hvor i Trøndelag dere er fra, Dollsine og 1979? Vassfjellet er ukjent for meg, tror jeg ihvertfall. Jeg er fra nordlige delen av trøndelagen. Ser at du og er trønder; sånt liker jeg! Synd du har slitt med spiseforstyrrelser så lenge; ønsker inderlig at du blir bedre!

Lille34
25-09-10, 22:20
Jeg er fra nordlige delen av trøndelagen. Ser at du og er trønder; sånt liker jeg! Synd du har slitt med spiseforstyrrelser så lenge; ønsker inderlig at du blir bedre!

Tusen takk for omtanken:):) Håper jo på å få et såpass fornuftig forhold til mat at jeg gradvis blir bedre. Sånn sett tenker jeg jo at kontrollert inntak av mat over lengre tid fører til gode vaner og dermed en svakere spiseforstyrrelse.
Jeg er også fra den nordlige delen av trøndelag, og føler nå at jeg burde vite hvor Vassfjellet er:o

1979
27-09-10, 10:52
God morgen alle sammenhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon10.gif

Gikk på vekta i dag, 6. veieuke. 1,4 kg ned?? Det er jo helt utrolig, og egentlig litt uforståelig.
Vet at det går laaang til når en skal ned de siste kiloene, men dette er jo
"lett" (kanskje en del overderevet at det er lett da men...)
Det er vel kanskje mest sannsynlig at de siste 5 kiloene går en del tregere da. iallefall var det utrolig godt å vokne opp å gå på vekta i dag. Utrolig hvor mye det preger humøret utover dagen.
Skal prøve å gå ned de siste kiloene til 27. oktober da det er Oslo tur med Mamma Mia show.

Nå er det bare å gå ut å male ferdig huset og plante de siste planteløkene i det fantastiske været her i trøndelag. Knall sol, men kun 8 grader.

Ha en fortreffelig uke alle sammenhttp://forum.lavkarbo.no/images/icons/icon10.gif

Nupsida
27-09-10, 11:01
Gruer meg til veiedagen i morgen.. Håper bare jeg har gått ned i vekt!

Lille34
27-09-10, 13:19
Akkurat nå er jeg så drittlei av all slanking! Det fungerer jo ikke, foreløpig, og jeg kjenner at jeg stresser utrolig mye med akkurat det:( Vet at det ikke er bra å stresse, men akkurat nå opptar manglende vektnedgang meg veldig mye og jeg blir i utrolig dårlig humør av det. Hjelper jo ikke med masse stress ellers i livet akkurat nå + menstruasjon i vente. Vurderer om jeg skal ta en liten planlagt pause for å ikke gå på en skikkelig smell:confused: Trenger å tenke på noe annet enn mat for tiden. Det tar for mye energi, noe som ikke er bra ettersom jeg er syk og trenger å bruke det lille jeg har av energi på viktigere ting.

Bare en aldri så liten utblåsning herfra:o

Dollsine
27-09-10, 21:22
Bare en aldri så liten utblåsning herfra:o Flott! Ta utblåsingen her!! Hvis du er syk og trenger all energi på å bli frisk er du nok lur om du prioriterer det. Du kan jo fortsatt spise vanlig mat men droppe brød, potet, pasta, ris osv. Jeg tar en sånn pause nå og jobber samtidig med å få sortert litt i hodet. Lar være å spise ovennevnte og sukker og sånt, og prøver å fokusere på andre ting i stedet. Det går bra til slutt var det en klok mann som sa - og er det ikke bra så er det ikke slutt. Jeg tror det kan stemme for oss som sliter med dette her inne.
NUpsia: ikke gru deg; det blir som det blir. Det er bare å fortsette med krum hals det vet du :)

Grattis 1979; det virker som kroppen din har skjønt det:DMåtte det fortsette sånn og

Jeg fikk nå kommentar fra sjefen i dag om at NÅ vistes det at jeg har gått ned i vekt. Ja ja; vekta går opp, målbandet viser det samme som for flere uker siden. Dog har en jakke jeg kjøpte for 3 uker siden blitt litt romsligere, men den er det strech i så jeg vet ikke hva som er årsaken da...

Nupsida
28-09-10, 11:06
NUpsia: ikke gru deg; det blir som det blir. Det er bare å fortsette med krum hals det vet du :)

gikk visst greit idag : D
Ned 2,1 kg på en uke :)

Lille34
28-09-10, 12:58
Flott! Ta utblåsingen her!! Hvis du er syk og trenger all energi på å bli frisk er du nok lur om du prioriterer det. Du kan jo fortsatt spise vanlig mat men droppe brød, potet, pasta, ris osv. Jeg tar en sånn pause nå og jobber samtidig med å få sortert litt i hodet. Lar være å spise ovennevnte og sukker og sånt, og prøver å fokusere på andre ting i stedet. Det går bra til slutt var det en klok mann som sa - og er det ikke bra så er det ikke slutt. Jeg tror det kan stemme for oss som sliter med dette her inne.

Jeg er kronisk syk, og blir neppe frisk igjen. Men jeg blir sykere om jeg stresser, og det vil jeg jo unngå. Har bl a fatigue, og må derfor posjonere det lille jeg har av energi daglig. Skjer endel ting i livet nå, bl a med ungene, som krever at jeg bruker energien der istedetfor på slanking. Så da blir det sånn:)

Jeg kommer til å holde meg til lavkarbo, da det er sånn jeg ønsker å leve, men jeg går ikke inn for å slanke meg nå. Jeg bare spiser sunt, men sikkert med litt mer utskeiielser enn jeg ville hatt om jeg skulle slanke meg.

Helt enig med deg i at en pause er bra om man sliter veldig, ellers går man bare lei og gir opp. Ta heller en pause og begynn med frisk giv senere:)

Lille34
28-09-10, 12:58
gikk visst greit idag : D
Ned 2,1 kg på en uke :)

Gratulerer, Nupsida! Kjempebra:D

Nupsida
28-09-10, 13:31
Gratulerer, Nupsida! Kjempebra:D

Hihi takk : D

Dollsine
29-09-10, 17:07
Jeg er ganske så stolt av meg selv i dag! Var ikke på vekta i morges; det bruker jeg hver eneste dag...:o Ha en strålende dag alle sammen!

aktivjente
29-09-10, 19:21
[quote=Dollsine;941198] Var ikke på vekta i dag ![/morges; det bruker jeg hver eneste dag...:o [quote]

Så bra! Liker ditt nye fokus, med å se bort fra vekta og er en smule misunnelig. Jeg er dessverre av dem som bare MÅ veie meg hver dag- og hvor evt. stillstand eller oppgang resulterer i dårlig humør den dagen. Har ikke lyst til å være så opphengt i vekt :mad:

Ser også at det lett blir en utskeielse når vekta ikke jobber med meg - noe som seff. fører til ny stillstand igjen, og så er det hele en dum, negativ spiral. Bare MÅ komme meg ut av den! Skal klare det!!

Lille34
29-09-10, 20:06
[quote=Dollsine;941198] Var ikke på vekta i dag ![/morges; det bruker jeg hver eneste dag...:o [quote]

Så bra! Liker ditt nye fokus, med å se bort fra vekta og er en smule misunnelig. Jeg er dessverre av dem som bare MÅ veie meg hver dag- og hvor evt. stillstand eller oppgang resulterer i dårlig humør den dagen. Har ikke lyst til å være så opphengt i vekt :mad:

Ser også at det lett blir en utskeielse når vekta ikke jobber med meg - noe som seff. fører til ny stillstand igjen, og så er det hele en dum, negativ spiral. Bare MÅ komme meg ut av den! Skal klare det!!Som om jeg skulle sagt det selv! Tallet på vekta styrer dagene mine. Har jeg ikke gått ned, blir jeg i dårlig humør og kan ende med å gi f... og trøstespise. Går jeg opp, er det enda verre. Går jeg ned, er det enten veldig motiverende og bra - eller en grunn til å kunne skeie ut bare bittelitt, ettersom det går så bra likevel. Og da er man jo tilbake til start:o

Burde egentlig kaste den vekta på huet og rævva ut vinduet, men det blir så dyrt i lengden ettersom jeg alltid ender opp med å kjøpe ei ny for hver gang jeg er så fornuftig...

nina75
29-09-10, 21:17
:confused:Jeg prøver også å holde meg unna vekta for tida.. Har klart det i to dager nå, og håper at jeg skal klare det frem til mandag som er veidag. Grunnen til at jeg har klart det de siste dagene er at jeg har hatt det så travelt de to siste dagene. Nå håper jeg på fortsatt travle dager.

Håper å få fokuset mitt over på at buksene blir større. OG på målet... som er langt der fremme ennå , men når 5-6 kg er vekke på en måned + så føles det likevel nærmere enn noen gang tidligere. Motivasjonen er der også fortsatt siden jeg føler meg mer mett enn på lenge. OG hos meg er det meste av godtesuget borte.

Som motivasjon har jeg også hengt opp en kjole jeg veldig gjerne vil inn i. Den henger på skapdøra på soverommet og er så fin at jeg hver dag våkner og tenker at denne gangen må jeg holde ut...Denne gangen skal jeg bli fin og tynn igjen selv om det tar tid..;)

Nupsida
29-09-10, 21:22
Var sikker på at jeg skulle dø idag på treninga! var sykt hardt :S
Men, er godt for kroppen! :D

bolleblondina
29-09-10, 22:22
Synes det går skikkelig treigt med vektnedgangen!!!!!!! Ned 0,3 kg denne uken, det samme forrige uke og stillstand uka før det. MEN...:) Nå er det en del folk som begynner å kommentere at det syns (spesielt de jeg ikke har fortalt det til!), så det er jo et tegn på at selv om det hittil bare er 3,4 kg totalt, så har det tydligvis vært 3,4 viktige kg he he!! Og buksene passer, eller er blitt store:)

MarensLille...
30-09-10, 19:41
Synes det går skikkelig treigt med vektnedgangen!!!!!!! Ned 0,3 kg denne uken, det samme forrige uke og stillstand uka før det. MEN...:) Nå er det en del folk som begynner å kommentere at det syns (spesielt de jeg ikke har fortalt det til!), så det er jo et tegn på at selv om det hittil bare er 3,4 kg totalt, så har det tydligvis vært 3,4 viktige kg he he!! Og buksene passer, eller er blitt store:)

Samme her!!! Synes det går tregt selv, men er mange som kommenterer vektnedgangen og da får man et puff i ræva! :D
(Har gått ned 25 kg på 6 mnd, så det skulle jo bare mangle at det ikke synes!!!)
Jeg fikk på meg jeans i forrige uke, og det er over et år (hvis ikke enda mere) siden sist.... :D DET var gøy!!! Flinke vi ;)

Dollsine
30-09-10, 21:36
hengt opp en kjole jeg veldig gjerne vil inn i
LURT! Vi får bare holde ut; jeg ser ingen grunn til å gå tilbake til brød og pasta (dvs melmat) - så lenge jeg blir dårlig i magen av det. Potet og sånt er ikke noen forsakelse heller. Jeg skal på vekta på lørdag, så skal jeg ha en pause hvor jeg bare spiser når jeg er sulten og akkurat passe nok. Så får vi se :p Som dere ser er jeg fortsatt opphengt i hele greia; jobber videre med hodet!

Dollsine
02-10-10, 10:49
YEZZ! Halv kilo ned i dag fra sist mandag - selv om jeg har gått de grammene ned opptil flere ganger før :o
Føler meg mye roligere, ikke så opphengt i mat og minst mulig kh og mest mulig fett osv. Altså tenker jeg at jeg har hatt godt av disse dagene. Siden det fungerte fortsetter jeg videre. Skal prøve å ikke veie/måle/notere maten noen dager og; bare for å se om kroppen greier å regulere seg selv. Det blir ekstra spennende! Ha en stråååååålende lørdag alle sammen! Her fortsetter finværet; vi trenger det vi trønderne etter en ganske så miserabel sommer!

Medli
03-10-10, 09:31
Fikk ikke veid meg sist helg da jeg var bortreist, men i dag viste vekta mi for første gang en fettprosent i kategorien 'overfat' og ikke i 'obese'. I tillegg til at vannprosenten min er under 1% unna å være 'normal'.
Har gått ned litt i kg også, men ikke så fryktelig mye. Samtidig så dukker det opp mer muskelmasse igjen, som jeg ikke helt skjønner hvor kommer fra, ettersom jeg ikke har trent noe ekstra. Denne uka dropper jeg 1 treningsøkt t.o.m. for å øve mer til midtsemesterprøver.

Men siden alt går riktig vei, så kan man ikke klage! Var litt nervøs pga jeg har fått den uvanen at mørk sjokolade som ligger igjen etter helga gjerne blir tatt litt og litt av i løpet av uka. Faller jo aldri ut av ketose, og de inneholder jo bare naturlige stoffer, så ser ikke ut til at det gjør meg noe galt.. Kan prøve å få ei testuke uten nå, siden min 86% kakao snart er borte. :D

Denne helga har jeg også prøvd å lage is (oppskrift fra Hexeberg sin bok) og tekaker. :) Kjempegodt! Tekakene blir god variasjon for knekkebrødene, ettersom jeg går litt lei inn i mellom. Var vant fra før av å ha to typer knekkebrød som jeg varierte med.

Nupsida
03-10-10, 10:06
Herregud, jeg nekter å tro det! Gikk på vekta idag, å den viste 84,3!!!
Det er ned ca 2 og en halv kilo siden tirsdag!

Jeg gikk på vekte idag med ett lite håp om å se 85 tallet, men så hoppet 84 frem?
JEg vedder på at vekta bare lurer meg!

MarensLille...
03-10-10, 11:50
Herregud, jeg nekter å tro det! Gikk på vekta idag, å den viste 84,3!!!
Det er ned ca 2 og en halv kilo siden tirsdag!

Jeg gikk på vekte idag med ett lite håp om å se 85 tallet, men så hoppet 84 frem?
JEg vedder på at vekta bare lurer meg!

Du er jo kjempeflink!!! :D Vi begynte så og si samtidig på ketolyse, men du har mye bedre vektnedgang enn meg ser jeg... Hipp hurra for deg!!! :D
Min vekt lurer meg litt innimellom dessverre, men jeg tar alltid utgangspunkt i den laveste vekten uansett da... :heia:
Kan vise ett tall èn dag, for så å vise halvannen kilo MER dagen etterpå...
Nei, nå er det stopp på veiing hver dag asså... :p

Nupsida
04-10-10, 01:13
Du er jo kjempeflink!!! :D Vi begynte så og si samtidig på ketolyse, men du har mye bedre vektnedgang enn meg ser jeg... Hipp hurra for deg!!! :D
Min vekt lurer meg litt innimellom dessverre, men jeg tar alltid utgangspunkt i den laveste vekten uansett da... :heia:
Kan vise ett tall èn dag, for så å vise halvannen kilo MER dagen etterpå...
Nei, nå er det stopp på veiing hver dag asså... :p

Takk søte :D Du er jo også kjempeflink!

Skal veie meg imorgen på en annen vekt for å se om det kan stemme! Isåfall blir jeg utrolig glad! :D

Men, en av grunnene til at jeg mister så mye tror jeg kan være at jeg kanskje er allergisk mot mel. Mamma har alltid lurt på hvorfor jeg la på meg, spiste jo ikke noe usunnt! Alikevell raste kiloene på... Etter ett par tester mente legen at det var laktose jeg var allergisk mot (Gik rundt med diaree flere ganger om dagen på det værste) Men etter jeg begynte på ketolysekuren har jeg ikke slitt en dag me disse problemene, heller ikke når jeg spiser en boks med kremfløte! Så¨nå lurer mamma på om det er mel jeg er allergisk mot, og derfor kiloene raser. Men, er jo bare bra det :D

MarensLille...
05-10-10, 12:39
WAFFELS, BABY!!! :D

I dag hadde jeg sååå lyst på noe søtt til lunsj, og tenkte å prøve ut vaffeloppskriften på Soyaproteinboksen fra ketolyse. Som vanlig klarer ikke jeg å holde meg til oppskriften uten å eksperimentere, så derfor ble det min egen vri. Og jeg ble såååååå overrassket!!! De ble bare så sykt gode, og jeg følte nesten at jeg "jukset", så gode var de!!! Og kun 1,2 g kh i hver plate, så det var jo bare GULL!!!
Så lunsjen i dag ble 2 stk av Marens sinnsyyyyyyykt gode vafler, med 10 g Noras Jordbærsyltetøy Uten Tilsatt Sukker (1,4 g kh) og 10 g seterrømme (0,3 g kh). Tilsammen besto lunsjen i dag da av 4,1 g kh, og det synes jeg jammen ikke er verst når den var sååååååååååå god!!! :)))

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286274117788.jpg

Du trenger:
3 egg - ca 1,5 g kh
100 g seterrømme - 2,9 g kh
1 dl kremfløte - 2,9 g kh
1 dl soyaprotein - ca 1 g kh
1/2 dl vann
1 ss natreen eller annen søtning - ca. 1 g kh
10 dråper vaniljeessens (Ikke oppgitt kh...Noen som vet??)
1 ts kanel (Ikke oppgitt kh, noen som vet??)
2 ss fiberhusk - 0 g kh
1 ts bakepulver - ca 0,6 g kh

Totalt 9,9 g karbohydrater i røra, og jeg fikk 8 plater, noe som utgjør ca. 1,2 g kh i hver vaffel :)
Bland alle ingrediensene godt, og la stå å hvile i 10-20 minutter før du steker. Dess lenger den hviler dess tykkere blir røra fordi bakepulveret og fiberhusken sveller.

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286273354714.jpg

Jeg overdriver ikke folkens, disse må dere prøve! Smaker (og ser ut) som "vanlige" vafler!!! :D

MarensLille...
05-10-10, 12:59
Takk søte :D Du er jo også kjempeflink!

Skal veie meg imorgen på en annen vekt for å se om det kan stemme! Isåfall blir jeg utrolig glad! :D

Men, en av grunnene til at jeg mister så mye tror jeg kan være at jeg kanskje er allergisk mot mel. Mamma har alltid lurt på hvorfor jeg la på meg, spiste jo ikke noe usunnt! Alikevell raste kiloene på... Etter ett par tester mente legen at det var laktose jeg var allergisk mot (Gik rundt med diaree flere ganger om dagen på det værste) Men etter jeg begynte på ketolysekuren har jeg ikke slitt en dag me disse problemene, heller ikke når jeg spiser en boks med kremfløte! Så¨nå lurer mamma på om det er mel jeg er allergisk mot, og derfor kiloene raser. Men, er jo bare bra det :D

Aaaaah, ja det kan jo være lurt å få sjekket ut dersom du har tenkt å innføre mer kh etterhvert som du har funnet matchvekten og blitt der en stund :)
Jeg syns vi er flinke alle som èn jeg, uavhengig om man har gått ned 2 kilo eller 20... Det viktigste er at man har tatt tak i vektproblemet og bestemt seg for å gjøre noe med det!!! :) For noen går det lettere enn andre, kroppen skal tross alt venne seg til dette vi driver å utsetter den for... :p Stå på alle sammen, dette skal vi klare!!! :heia:

Nupsida
06-10-10, 01:47
Jeg syns vi er flinke alle som èn jeg, uavhengig om man har gått ned 2 kilo eller 20... Det viktigste er at man har tatt tak i vektproblemet og bestemt seg for å gjøre noe med det!!! :) For noen går det lettere enn andre, kroppen skal tross alt venne seg til dette vi driver å utsetter den for... :p Stå på alle sammen, dette skal vi klare!!! :heia:

Ja, synes jeg også! :D

monstermarihone
07-10-10, 00:02
Nå har jeg hatt veiedag igjen, og har gått ned 1,1 kilo, som er ganske mye, spesielt når jeg har holdt på i to måneder. Veldig veldig veldig glad for det!

Nupsida
07-10-10, 00:16
Nå har jeg hatt veiedag igjen, og har gått ned 1,1 kilo, som er ganske mye, spesielt når jeg har holdt på i to måneder. Veldig veldig veldig glad for det!

Gratulerer! Så flink du er! :)

Nupsida
07-10-10, 14:04
WAFFELS, BABY!!! :D

I dag hadde jeg sååå lyst på noe søtt til lunsj, og tenkte å prøve ut vaffeloppskriften på Soyaproteinboksen fra ketolyse. Som vanlig klarer ikke jeg å holde meg til oppskriften uten å eksperimentere, så derfor ble det min egen vri. Og jeg ble såååååå overrassket!!! De ble bare så sykt gode, og jeg følte nesten at jeg "jukset", så gode var de!!! Og kun 1,2 g kh i hver plate, så det var jo bare GULL!!!
Så lunsjen i dag ble 2 stk av Marens sinnsyyyyyyykt gode vafler, med 10 g Noras Jordbærsyltetøy Uten Tilsatt Sukker (1,4 g kh) og 10 g seterrømme (0,3 g kh). Tilsammen besto lunsjen i dag da av 4,1 g kh, og det synes jeg jammen ikke er verst når den var sååååååååååå god!!! :)))

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286274117788.jpg

Du trenger:
3 egg - ca 1,5 g kh
100 g seterrømme - 2,9 g kh
1 dl kremfløte - 2,9 g kh
1 dl soyaprotein - ca 1 g kh
1/2 dl vann
1 ss natreen eller annen søtning - ca. 1 g kh
10 dråper vaniljeessens (Ikke oppgitt kh...Noen som vet??)
1 ts kanel (Ikke oppgitt kh, noen som vet??)
2 ss fiberhusk - 0 g kh
1 ts bakepulver - ca 0,6 g kh

Totalt 9,9 g karbohydrater i røra, og jeg fikk 8 plater, noe som utgjør ca. 1,2 g kh i hver vaffel :)
Bland alle ingrediensene godt, og la stå å hvile i 10-20 minutter før du steker. Dess lenger den hviler dess tykkere blir røra fordi bakepulveret og fiberhusken sveller.

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286273354714.jpg

Jeg overdriver ikke folkens, disse må dere prøve! Smaker (og ser ut) som "vanlige" vafler!!! :D

De der skal jeg så sykt prøve ut!! Men, Jeg har noe soyaprotein jeg kjøpte på en helsekost, kan jeg bruke det? eller må jeg bruke sånn ketolyse-soyaprotein?

MarensLille...
07-10-10, 16:45
De der skal jeg så sykt prøve ut!! Men, Jeg har noe soyaprotein jeg kjøpte på en helsekost, kan jeg bruke det? eller må jeg bruke sånn ketolyse-soyaprotein?

Det kan du helt sikkert bruke :) Hva er kh innholdet? Ketolyse sitt er 2,8 pr 100 g om ikke jeg husker feil... :cool:

Nupsida
07-10-10, 17:31
Det kan du helt sikkert bruke :) Hva er kh innholdet? Ketolyse sitt er 2,8 pr 100 g om ikke jeg husker feil... :cool:

Hmm.. jeg kan sjekke det når jeg kommer hjem ;)

Gerrard
11-10-10, 21:35
Hei!

Begynner "auguststartere" å falle ifra her? hmmm... Har veiedag i morgen og er veldig spent på resultat. Jeg er MER interessert i kg enn i cm ned..i motsetning til andre her inne. Cm ned kommer jo på kjøpet.. ;-)

Viktig dag i morgen. Laget som jeg trener skal spille avgjørnde seriekamp...poeng i den kampen så vinner vi serien..og så skal Liverpools skjebne om nye eiere avgjøres i engelsk rett...i tillegg skal jeg veie meg.. he he

Skulle ønske jeg var flinkere til å mekke mat etter oppskriftene her inne... ser så godt ut mye av det. Men jeg havner på enkle ting som boksmakrell, reint kjøtt, sauser, majones, fløte, bacon osv. osv....

Nupsida
11-10-10, 22:54
Ja, synes det begynner å dabbe av litt her! Våkn opp folkens! :D

Gruer meg til veiedag imorgen, to helger på rad med fyll.. det lover ikke godt! :/
Jaja, var jo noen flotte dager da :)

MarensLille...
12-10-10, 10:51
Jeg er her enda hvertfall!!! :D
Men med en hel uke med sjuke unger og motivasjon lik NULL, så har jeg rett og slett ikke turt å veie meg denne uken!!! *Hehe*
Tror jeg skal vente med å veie meg til den 1/11, og så veie meg månedlig etter det. Jeg synes det blir så mye fokus på vekta nå... Skjerpings Maren!!! ;) Når GRAMMENE teller, da er man litt for vektfokusert syns jeg... Så nå venter jeg til den første før jeg går på vekta igjen... ;)
Har du fått prøvd ut vaflene Nupsida??? :D

Nupsida
12-10-10, 14:43
Jeg er her enda hvertfall!!! :D
Men med en hel uke med sjuke unger og motivasjon lik NULL, så har jeg rett og slett ikke turt å veie meg denne uken!!! *Hehe*
Tror jeg skal vente med å veie meg til den 1/11, og så veie meg månedlig etter det. Jeg synes det blir så mye fokus på vekta nå... Skjerpings Maren!!! ;) Når GRAMMENE teller, da er man litt for vektfokusert syns jeg... Så nå venter jeg til den første før jeg går på vekta igjen... ;)
Har du fått prøvd ut vaflene Nupsida??? :D

Åja, å de var nydelige! :D
Ble litt mer karber i mine da, men de var så mettende, så ble ikke noe problem ;)

MarensLille...
12-10-10, 14:55
Åja, å de var nydelige! :D
Ble litt mer karber i mine da, men de var så mettende, så ble ikke noe problem ;)

Så bra :D
I dag har jeg spist ostekake til både frokost og lunsj... *Hihi* Lavkarbo da... Ca 3 kh i et stykke... Det kan jeg leve med! :D
Skikkelig søtsug om dagen, så tror jeg må kutte ut kunstig søtning... Men... Åååååååe, jeg vil ikke!!! :P

Nupsida
12-10-10, 18:21
Så bra :D
I dag har jeg spist ostekake til både frokost og lunsj... *Hihi* Lavkarbo da... Ca 3 kh i et stykke... Det kan jeg leve med! :D
Skikkelig søtsug om dagen, så tror jeg må kutte ut kunstig søtning... Men... Åååååååe, jeg vil ikke!!! :P

Ååå, ostekake høres helt himmelskt ut.. Oppskrift? :)
Jeg og har et helsikkes søtsug om dagen.. får sikker t ikke i meg nok fett.. *sukk*

aktivjente
12-10-10, 19:12
Er også med her, har bare ikke hatt noe å melde. Lever fortsatt på oppturen jeg har i humøret! Deilig å slippe sukkersug og skjelvinger, men har fått en stygg uvane med å skeie ut i helgene (ikke mye, men nok til å stagnere vektnedgangen). Urrgh. Hvordan i alle verden kommer man seg ut av en slik ond sirkel?? (kan ikke la være å handle inn, jentene mine får godteri kun i helgene, men da må de ha).

Nupsida
12-10-10, 21:13
Var såå sukkersugen idag, men fant en oppskrift i boka jeg fikk lyst å prøve..
Så nå har jeg STORKOST meg med ostesmørbrød-vaffler, det var så godt! Har hatt skikkelig lyst på ordentlig ostesmørbrød lenge, så dette var genialt :D

MarensLille...
13-10-10, 21:22
Ååå, ostekake høres helt himmelskt ut.. Oppskrift? :)
Jeg og har et helsikkes søtsug om dagen.. får sikker t ikke i meg nok fett.. *sukk*

Selvfølgelig skal du få det :D
Oppskriften er i utgangspunktet fra Gerds ostekake, men med min egen vri... (jeg som aldri klarer å følge en oppskrift vettu :p)

Bunnen:
250 g kongeblanding (paranøtter, cashew, valnøtter osv i pose) 17,5 g kh
100 g usaltet smør - 1 g kh

Mal nøttene til grovt mel. Smelt smøret i micro. Bland godt sammen til en deig. Trykk deigen godt ned i bunnen av en rund kakeform.

Ostekremen:
1 boks seterrømme - 8,7 g kh
1 boks kremfløte - 8,7 g kh
1 boks philadelphia original - 6,4 g kh
2 dl Fun light appelsin
1 dl vann
4-5 tsk gelèpulver

Varm opp 1 dl vann blandet med 2 dl funlight i en kjele. Ta kjelen av platen før det koker, og bland inn gelèpulveret. Avkjøl.
Pisk fløten til krem.
Bland osten og rømmen til den er klumpefri, og bland inn den avkjølte geleen.
Bland dette forsiktig inn i den piskede kremen.
Hell ostekremen over bunnen og la stå i kjøleskap minimum 4 timer, helst natten over.
Om du ønsker gelèelokk på kaken, kan dette lettvint lages med Confekta sukkerfri jordbærgelèe, bare husk å halvere vannmengden i bruksanvisingen. La den avkjøles før du heller den oppå ostekremen. NB!!! ostekremen må ha stivnet før du heller på gelèelokket!!!

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286825615981.jpg

Resultat: Kaken ble kjempedigg!!! Ostekremen er god og syrlig, men geleèlokket ble for kunstig søtt for meg. Tror nok jeg lager lokket av fun light med jordbær eller granateple neste gang, for confecta sin var veeeeeeeldig kunstig. Men ungene likte den da!!! :D Kaken anbefales!!!

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286861289830.jpg

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286861292250.jpg

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286861294948.jpg

Nupsida
13-10-10, 21:47
Selvfølgelig skal du få det :D
Oppskriften er i utgangspunktet fra Gerds ostekake, men med min egen vri... (jeg som aldri klarer å følge en oppskrift vettu :p)

Bunnen:
250 g kongeblanding (paranøtter, cashew, valnøtter osv i pose) 17,5 g kh
100 g usaltet smør - 1 g kh

Mal nøttene til grovt mel. Smelt smøret i micro. Bland godt sammen til en deig. Trykk deigen godt ned i bunnen av en rund kakeform.

Ostekremen:
1 boks seterrømme - 8,7 g kh
1 boks kremfløte - 8,7 g kh
1 boks philadelphia original - 6,4 g kh
2 dl Fun light appelsin
1 dl vann
4-5 tsk gelèpulver

Varm opp 1 dl vann blandet med 2 dl funlight i en kjele. Ta kjelen av platen før det koker, og bland inn gelèpulveret. Avkjøl.
Pisk fløten til krem.
Bland osten og rømmen til den er klumpefri, og bland inn den avkjølte geleen.
Bland dette forsiktig inn i den piskede kremen.
Hell ostekremen over bunnen og la stå i kjøleskap minimum 4 timer, helst natten over.
Om du ønsker gelèelokk på kaken, kan dette lettvint lages med Confekta sukkerfri jordbærgelèe, bare husk å halvere vannmengden i bruksanvisingen. La den avkjøles før du heller den oppå ostekremen. NB!!! ostekremen må ha stivnet før du heller på gelèelokket!!!

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286825615981.jpg

Resultat: Kaken ble kjempedigg!!! Ostekremen er god og syrlig, men geleèlokket ble for kunstig søtt for meg. Tror nok jeg lager lokket av fun light med jordbær eller granateple neste gang, for confecta sin var veeeeeeeldig kunstig. Men ungene likte den da!!! :D Kaken anbefales!!!

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286861289830.jpg

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286861292250.jpg

http://bloggfiler.no/marensslankeblogg.blogg.no/images/796123-7-1286861294948.jpg

Å nam! Du er jo ett naturtalent på kjøkkenet, ser det ut som :) Skal prøve denne når mamma kommer hjem å kan hjelpe meg, hihi :P

Nupsida
13-10-10, 21:49
HAr trent skikkelig idag!
joggetur 20 min.
Zumba/styrke 45 min¨
svømming 45 min.

Flinke meg :D

monstermarihone
14-10-10, 18:27
Mmm det så godt ut. Har falt litt ut av nettsiden, men kostholdet går det bra med. For tiden jobber jeg så mye at jeg helt glemmer å spise, så det er jo litt kjipt. Vekten går jo ned så det suser da, men på en veldig lite bra måte :( Håper ting roer seg litt ned snart, for sånn har kan jeg jo ikke ha det.

Nupsida
17-10-10, 12:31
Mmm, hadde en kjempegod, rask frokost idag :)
Ostekjeks (kavlis baconost) med krydderkremost og krydret salami og agurk :)

Nupsida
18-10-10, 09:30
Endelig viser vekta 1 kilo ned : D
HErsens mensen altså!