View Full Version : Spise før eller etter trening?

Idamor
21-08-10, 22:39
Funderte litt på dette nå, og jeg har lest en del om det tidligere. Men husker selvfølgelige ikke nå hva som er best.

Tenkte på å ta meg en 45 minutters tur i morgen tidlig, for å liksom komme litt i gang med trening. Men bør jeg spise frokost først, eller skal jeg ta den når jeg kommer hjem? Eller skal jeg bare se an om jeg er sulten eller ikke i morgen tidlig?

Takk for svar :-)

unaturligslank
21-08-10, 23:43
Spis om du er sulten, ikke spis om du er mett.
De gamle jegerne spiste jo når de kom hjem/hadde fanget byttet, men for all del bedre å spise frokost enn å føle seg ubekvem av sult når du er ute og går.

Idamor
22-08-10, 00:06
Snakket med samboeren litt om dette også nå, og vi ble enige om å spise litt i morgen tidlig før vi går runden, og når vi kommer hjem er det rett i dusjen og spise en lengre frokost da :-)

Takk for svar forresten :-)

droc
23-08-10, 23:49
Ta gjerne en kopp kaffe før dere går ut, det kan øke forbrenningen.

aliasdictus
25-08-10, 22:14
Jeg ville prøvd noen ganger uten mat, og noen ganger med mat i forkant. Så finner du ut hva som fungerer for deg.

Og så ville jeg heller kjørt noen intervaller tidlig på morgenen, tilpasset formen selvfølgelig. Dr Mercola forklarer hvorfor ganske greit:

http://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2010/06/26/10-minutes-of-exercise-yields-hourlong-effects.aspx

For å oppsummere:

Benefits of Peak Fitness Exercises

Once you regularly participate in these 20 minute excises about twice a week, most everyone notices the following benefits:

Lowers your body fat
Dramatically improves muscle tone
Firms your skin and reduces wrinkles
Boosts your energy and sexual desire
Improves athletic speed and performance
Allows you to achieve your fitness goals much faster

Gjør mindre, oppnå mer! :D :)

Sweet Pink Kitty
26-08-10, 07:50
Jeg spiser alltid både før og etter trening. Før trening spiser jeg kun litte gran, f.eks ett egg, etter trening er det som regel alltid middag.