View Full Version : Mett

abs
25-08-10, 22:26
Har nå vært på lavkarbo siden begynnelsen av august. Har kuttet ut brød, ris, pasta o.l. Denne uken har jeg merket at jeg er nesten konstant mett. Kan godt gå flere timer uten at jeg har spist, merker kun på humøret at det kanskje er på tide å få i seg litt mat.
Noen andre som har opplev noe lignende?
Hvor mange måltider har dere i løpet av en dag?

Megvel
25-08-10, 22:59
Ja! Er det ikke deilig! Mange som har møtt mett før første gang siden småbarnsalderen på lavkarbo...

Imse
25-08-10, 23:00
Kjempedeilig ja.

Jeg spiser 2-4 ganger for dagen alt ettersom sulten, jeg spiser når jeg er sulten, noen dager er det ofte og mye og andre dager nesten ikke noe.

aktivjente
26-08-10, 21:37
Jeg er blitt mye mer sulten! Før hoppa jeg gladelig over frokost, og var aldri sulten før 12. Da holdt det fint med to måltider om dagen (og tross hard trening 5 g. i uka gikk jeg opp, opp, opp). Nå er jeg sulten hele tida. I dag var jeg så sulten på jobb at jeg var svimmel, enda jeg hadde spist frokost! Håper det betyr at jeg har økt forbrenningen, men det er slik jeg ser, alt annet enn normalt å bli så sulten når man er i ketose/ spiser lavkarbo. Eller ?

ikita
26-08-10, 21:40
Jeg føler meg mett hele dagen... Det er jo en deilig følelse det, men jeg prøver å spise 4 måltider til dagen(hver 3-4 time). trenger ikke spise masse, nare det er noe.. Er redd jeg ødelegger den lille forbrenningen jeg har visst ikke ;)

Kitt
26-08-10, 22:49
Jeg er blitt mye mer sulten! Før hoppa jeg gladelig over frokost, og var aldri sulten før 12. Da holdt det fint med to måltider om dagen (og tross hard trening 5 g. i uka gikk jeg opp, opp, opp). Nå er jeg sulten hele tida. I dag var jeg så sulten på jobb at jeg var svimmel, enda jeg hadde spist frokost! Håper det betyr at jeg har økt forbrenningen, men det er slik jeg ser, alt annet enn normalt å bli så sulten når man er i ketose/ spiser lavkarbo. Eller ?
I begynnelsen er det mange som blir kjempesultne!:p
Det er bare å spise riktig så blir det bedre etter hvert! Husker jeg var litt fortvilet en dag jeg faktisk ble småkvalm bare av tanken på mat!:eek:
Det har aldri i mitt 43 år lange liv skjedd før! Jeg som alltid har kunnet spise alt over alt uansett liksom!:p

Megvel
26-08-10, 23:22
Jeg føler meg mett hele dagen... Det er jo en deilig følelse det, men jeg prøver å spise 4 måltider til dagen(hver 3-4 time). trenger ikke spise masse, nare det er noe.. Er redd jeg ødelegger den lille forbrenningen jeg har visst ikke ;)
Du må huske at om du snur deg inn i ketosen så har kroppen noe å forbrenne hele tiden, og det henger fast på kroppen din ;) Derfor er det greit å spise når du er sulten, men spise nok totalt.

aktivjente
27-08-10, 08:58
Tusen takk Kitt!
Jeg får bare venne meg til den ekle følelsen i magen - hehe - og håpe det går over. Synes det er litt pussig at jeg ikke var sulten i begynnelsen, men nå etter 1 1/2 uke.