View Full Version : Septemberskravletråden for 30+

grotingeling
01-09-10, 07:36
Hei folkens - velkomment til September
August forsvant som dugg for solen, skal si det gikk kjapt for seg i alle fall for min del.
Nå gleder i alle fall jeg meg over høsten vi går inn i - hva med dere?

grotingeling
01-09-10, 07:47
O'herlige september, dette er vel min favoritt måned - fortsatt henger litt varme igjen, men nå kommer alle de fantastiske høstfargene som jeg digger
http://www.animated-gifs.eu/ps-smilies-autumn/0010.gifhttp://www.animated-gifs.eu/ps-smilies-autumn/0015.gifhttp://www.animated-gifs.eu/ps-smilies-autumn/0018.gif
Jeg har dessuten de siste dagene merket at motivasjon og humør har steget betydelig, så jeg tror september blir min måned.
Og det hjelper jo at jeg har bursdag og dermed har en kake i vente - lavkarbo rullekake tenker jeg det blir, sjokoladeversjonen

Catalina79
01-09-10, 12:00
*slenge seg innom her også*

Høsten er favorittårstiden ja, virkelig. :) Alle fargene, lukta, turene en tar i skog og mark.. Sukk, helt herlig. :) Og både jeg og sambo har bursdag iløpet av mnd, så det er jo litt ekstra kjekt.

Grotingeling: Bra at humør og motivasjon er på vei opp! :D Håper det fortsetter den veien.

Ha en fin 1 september folkens. :klem:

vaskeklut
01-09-10, 15:19
Jeg skulle gjerne hatt litt mer august jeg :o

Sanney
01-09-10, 16:45
for min del kan vi godt hoppe over september og gå rett på oktober :D

Orkidee1
01-09-10, 16:46
Da håper jeg det er greit at jeg hiver meg med :)

Anarko
01-09-10, 19:30
Jess, september er da her! Er klar jeg! September er jo stortsett en veldig fin mnd. Høstlukta er fersk og fin, det begynner å bli mange farger ute osv...
Min 1. september har vært fin! Etter 3 dager i ny jobb så begynner jeg å føle meg stødig i "foredragene" mine. Jeg har ikke drukket fullt så mye kaffi som i går, og spiste en herlig (dog ikke helt karbofri) middag.

Kjøpte meg nakkekoteletter, bacon, champignon og fløtesaus (4 kb pr dl)... så kokte jeg opp saus med vann, tilsatte fløte og enebær. Skjærte kotelettene i strimler og stekte med bacon... Oppi sausen med det, stekte så champignon og simsalabim. Attpåtil så hadde jeg litt tyttebærsyltetøy i sausen... som IKKE er karbofritt. Men, kan vel ikke være sååå intenst galt. Godt var det i alle fall, og det kunne ha vært verre :)

grotingeling
01-09-10, 20:56
for min del kan vi godt hoppe over september og gå rett på oktober :D
Hei - det var jo en ide, men bare hvis det innebærer at det hoppet medfører et automatisk vekttap på 5kg :p

Sanney
01-09-10, 21:02
hehe, kjæresten min kommer på et to ukers besøk 2.oktober, så jeg har en grunn :p og akkurat da "driter" jeg i om jeg snegler meg videre nedover eller ikke :D

christine76
01-09-10, 22:24
Ny måned, nye muligheter..

Jeg har bestemt meg for å ta en siste innspurt på pulver, og jeg gruer meg litt, men gleder meg til å bli kvitt resten av overvekten. Jeg trives supert med lavkarbokostholdet mitt, men med det nivået jeg ligger på så står vekten helt i ro. Jeg er like lite lysten på å telle karber som å telle kalorier, da er jeg redd for at alle spisespøkelsene mine kommer ut av skapet. Så da tar jeg denne løsningen som jeg vet at fungerer for meg. Selv om jeg tror at det blir tøft. Men det er jo ganske deilig at jeg "vet" at i løpet av oktober så er jeg normalvektig.

Håper at jeg kan få lov til å klage litt her når det er vanskelig selv om jeg følger et litt annet opplegg enn normalen.

Anarko
01-09-10, 22:24
Med kjæreste på besøk så blir det gjerne nedgang uansett pga trim? :p

Nå skal jeg og min kjæreste se resten av twilight nr 3(begynte på den i går). Kan hende det er fordi at jeg har sett en parodi på filmen, eller kanskje det er fordi at så mange disser den, men jeg klarer IKKE å ta den seriøst. :eek:

Har dere en fin 1.september folkens?
Nå skal vi bare se ferdig denne glitrete "vampyr"filmen og sove. Natta :)

grotingeling
01-09-10, 22:43
Ny måned, nye muligheter..

Jeg har bestemt meg for å ta en siste innspurt på pulver, og jeg gruer meg litt, men gleder meg til å bli kvitt resten av overvekten. Jeg trives supert med lavkarbokostholdet mitt, men med det nivået jeg ligger på så står vekten helt i ro. Jeg er like lite lysten på å telle karber som å telle kalorier, da er jeg redd for at alle spisespøkelsene mine kommer ut av skapet. Så da tar jeg denne løsningen som jeg vet at fungerer for meg. Selv om jeg tror at det blir tøft. Men det er jo ganske deilig at jeg "vet" at i løpet av oktober så er jeg normalvektig.

Håper at jeg kan få lov til å klage litt her når det er vanskelig selv om jeg følger et litt annet opplegg enn normalen.

Jeg skal også over på pulver igjen (Eurodietten), og litt av samme grunn som du.
Jeg går ikke ned på den maten jeg spiser nå, og jeg har gjennomført full telling av alt både vekt, karber, proteiner, fett og kalorier uten noe resultat.
ED har funket før, og jeg satser på at det funker nå også - dessuten er jeg kjempemotivert :p

Og klaging er fullstendig lov, vi trenger nok alle å blåse ut litt gørr innimellom :D

Sanney
01-09-10, 22:55
Med kjæreste på besøk så blir det gjerne nedgang uansett pga trim? :p

ikke umulig! ;) sist jeg var hos han sto jeg stille, gikk i det minste ikke opp :D

sistegang
01-09-10, 23:06
September er jeg også glad i. Begge ungene har bursdag og vi har bryllupsdag. Syns høsten er bedre enn vår og sommer. Tempoet går ned og det er ikke så mange /mye forventninger om ting en må gjøre eller rekke.

Anarko
02-09-10, 00:01
Syns både vår og sommer er fantastisk jeg :) jeg liker til og med vinteren, men som oftest bare i begynnelsen :D
Alle årstidene har sin sjarm.

Zillah
02-09-10, 11:55
Høsten kom litt fort for min smak, spesielt ettersom sommaren lot vente på seg både vel og lenge. :( Vi har berre hatt 2 månader utan ulltøy... og med 3 grader da eg stod opp i morres, så forstår eg at eg må skunde meg å få orden ute før frosten kjem og tar knekken på både vassrør og planter! Men det er i alle fall sol og opphaldsvær i dag, og da er hausten fin, for lufta er så klar :)

Eg har også forferdeleg mykje å jobbe med inne i huset, men håpar å få det verste ut av vegen så eg kan frigjere tid til å gå og trene igjen. Det trengs! :rolleyes:

Catalina79
02-09-10, 16:42
Har dere hatt en fin dag??

Her skinner sola idag, og jeg har vært med mini på babysynging for første gang. Det var stas for en liten kropp. :) Men vi skal prøve oss på den eldste gruppa neste torsdag, tror han syns det var litt kjedelig med å holde seg i ro. ;) Bortsett fra ei på 8 mnd, var det kun 2-4 mnds babyer på gruppa vi prøvde idag.. og vel, aktivitetsnivået er noe helt annet på de. :) Mini blir overaktiv når han bare blir husvarm. :cool:

Ellers så skal jeg ta med ene bikkja vår på bronsemerkekurs ikveld.. gruer meg, siden vi rett og slett ikke har trent organisert/målrettet på nesten 2 år. Såh, det var litt av dagen her. :o

Ha en flott ettermiddag folkens. :)

Sanney
02-09-10, 19:05
driver å eksperimenterer på kjøkkenet. sist jeg gjorde det gikk det dårlig, men tror det skal gå greit denne gang. bare modder litt på oppskriften på en kyllinggryte jeg prøvde tidligere denne uka :)

forrige gang bare kylling, paprika og saus og ost. denne gang tilsatt broccoli og hakket fersk rød chilli, samt mindr baconost i sausen, men litt mer fløte, og tandoori krydder på kyllingbitene. svaret fåes om ca 20 min :p

silvia_
02-09-10, 19:09
Vet noen hvor man får kjøpt Lav Karb Tortilla chips og pasta? Har funnet et par sider i Usa og i England ,men en utrolig høy porto ,tenkte muligens det var noen norske, svenkse nettbutikker, men har ikke funnet det

Popp
02-09-10, 19:36
Da er jeg også kommet meg over til September http://www.animated-gifs.eu/meteo-autumn/0004.gif
Men blir gjerne med på å hoppe over til Oktober. Sitter nå med 3 uker intens OVERTIDS jobbing, stress og lite søvn. Gleder meg til oktober!!
Det er det fantastiske været her utenfor kontoretvinduet mitt ( sitter 15m fra sjøen) og bare jeg titter ut blir jeg deprimert. Skulle ønske jeg var med på en av de båtene som seiler/kjører forbi.

http://www.pic4ever.com/images/bf1.gif "tusler tilbake til mine excelark"

sistegang
03-09-10, 00:37
Jeg har kjøpte 2 nye bukser, og for første gang på veeeelig lenge måtte jeg si:"Denne er for stor, har du en størrelse mindre?". Og det var i en vanlig butikk. Nesten alt tøy jeg har er kjøpt på postordre. Det er minst 7 år siden jeg har veid så "lite" som nå.

Anarko
03-09-10, 19:33
Gratulerer sistegang :) Sånt føles deilig.
I dag har jeg hatt en herlig dag! Elsker jobben min! Men jeg drikker intenst mye kaffi, og kroppen er i HØYGIR! I kveld skal jeg og typen bort til en kompis og drikke litt Lite øl og kose oss :)
I morgen blir det maling av stua

Kolve
03-09-10, 19:52
Da er jeg også kommet meg over til September http://www.animated-gifs.eu/meteo-autumn/0004.gif
Men blir gjerne med på å hoppe over til Oktober. Sitter nå med 3 uker intens OVERTIDS jobbing, stress og lite søvn. Gleder meg til oktober!!
Det er det fantastiske været her utenfor kontoretvinduet mitt ( sitter 15m fra sjøen) og bare jeg titter ut blir jeg deprimert. Skulle ønske jeg var med på en av de båtene som seiler/kjører forbi.

http://www.pic4ever.com/images/bf1.gif "tusler tilbake til mine excelark"

Anbefaler hjemmekontor løsning :-) Gjerne fra ICE som har dekning ut over kysten

Popp
03-09-10, 20:22
Anbefaler hjemmekontor løsning :-) Gjerne fra ICE som har dekning ut over kysten
:D Ikke når du har 3 små gutter som hopper opp og ned i sofaen, Lekesloss, masing om alt fra TV-titting, Nintendo spilling, MAT etc. Mer effektivt å sitte på kontoret med STOR skjerm.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:c0raTG52rlFoIM:http://user.tninet.se/~fxg297r/images/KONFLIKT.jpg

Anarko
04-09-10, 16:28
Silvia, jeg kan ikke hjelpe deg med pasta... men når jeg og snuppedupp har taco, så tar jeg en plate, har på bakepapir, dekker med ost og tar det inn i ovnen. Der står den til den bobler pittelitt, men ikke la den svi seg. Så når den er nedkjølt så skjærer du den opp i det du mener er passelige biter. Når jeg dekker hele platen så skjærer jeg opp i 4, nok til meg og han gutt. Veldig godt! Jeg savner ikke tortillalefser i alle fall :) Bruk gjerne baconchips om du savner tortillachipsen :)

Er det noe lavkarbopasta å få tak i altså? Hva var prisen? Jeg har ikke hatt særlig problem med å kutte ut poteter, brød og ris egentlig. Men pasta, det har jeg alltid vært glad i. Ikke at jeg savner det så intenst nå etter ca 2 mnd på det her. Men ja, kunne vært greit innimellom :)

I dag får jeg og gutt besøk. Jeg har kjøpt nakkekoteletter som jeg skjærer opp i strimler, og steker på panna med rikelig smør. Så kutter jeg opp både bacon og champignon og steker det også. I mellomtiden har jeg laget til fløtesaus og tilsatt rikelig med einebær og en boks seterrømme. Når alt er stekt så blander jeg det i en stor kasserolle og lar det småkoke litt så smakene får sette seg osv :) NYDELIG! Er tenkt å lage kålrabistappe (ikke så mye av det til meg, men litt i alle fall) og koke brokkoli attåt. Kjempegodt :D

Sanney
04-09-10, 16:35
fått ryddet ut a verandaen idag, masse gamle brukte malekoster, gulvlistbiter, og annet skrot. støvsug'n har jeg og :D
nå gjenstår det bare å trykke litt mat i trynet, vaske håret og ta helgeinnkjøp :)

Popp
05-09-10, 09:18
Nam, Anano. Det hørtes så deilig ut at det renner av munnvikene mine nå. Vi som er på ED kan ikke spise slike ting i det hele tatt. Men når jeg er ferdig på ED - nærmere jul en gang - så er det MANGE oppskrifter her inne som skal testes ut! :D

Men vi på ED har en egen pasta som er full av proteiner og lite karbo, den smaker desverre ikke så godt i seg selv, men med mye krydder så synes jeg det er blitt en god erstatter. Desverre må du ha lege erklæring på å kjøpe den.

Idag var det kaldt! Bare +5 grader nå kl 08.00 - er det på tide å finne frem strømpebukser til barna eller skal jeg heller fortsette å tro at det er sommer - men den varmen som solen avgir :cool:. For tidlige på morgenen til å ta slike store avgjørelser. Nå stikker jeg for å ta meg en deilig kopp kaffe. http://www.pic4ever.com/images/kaffeetrinker_2.gif

Ha en strålende september søndag!

Popp
05-09-10, 09:19
fått ryddet ut a verandaen idag, masse gamle brukte malekoster, gulvlistbiter, og annet skrot. støvsug'n har jeg og :D
nå gjenstår det bare å trykke litt mat i trynet, vaske håret og ta helgeinnkjøp :)
Det hørtes ut som en bra jobb utført. Vi hadde en slik jobb i sommer, leide container og fikk kastet masse gammelt. Det gir en deilig følelse etterpå.

Kikkin
05-09-10, 10:47
Jeg kjøpte meg to nye bukser og en ny genser på fredag... På Cubus!! Er lei av å handle på "store str"-avdelinger, så det var virkelig deilig å kjøpe noe på en "vanlig" avdeling!! :)

Sanney
05-09-10, 10:59
jeg er ei virkelig pære, så jeg har alltid kunnet kjøpe topper i den "vanlige" avdelinga... men bukser? nei, rævva mi er altfor stor :p
jeg kjøpte meg nesten en ny bukse for en tid siden.. men jeg lot vær. hver bukse koster ca 400kr, det blir dyrt å bytte ut så mange ganger :p selv om jeg bare har *en* bukse som sitter pent nå, resten er altfor stort... men det er jo gøy det og ^^

grotingeling
05-09-10, 11:36
Sooooolhttp://4.bp.blogspot.com/_riz--itiAsY/Sm6ZQcSKnrI/AAAAAAAAADc/FbuvDTLyfzg/s400/1+smiling+sun.jpeg
Elsker dette stabile september-været altså http://www.pic4ever.com/images/2uge4p4.gif - blir ut på tur når frokosten er inntatt.
Gårdagens hodepine er så langt fraværende, og det meste av hovenheten i beina (pga fredagens vin) er også borte.
Dette blir helt klart en herlig dag her hos meg http://www.pic4ever.com/images/chase.gif

Anarko
05-09-10, 11:54
Popp: det var nydelig :) Jeg lagde så mye at det blir middag i dag også.

Tror jeg må google litt på den Euro Dietten... den høres så effektiv ut.

Nydelig vær her i Bergen! Elsker at det er litt skarpere i lufta nå, og begynt å bli litt farger i trærne :)

grotingeling
05-09-10, 12:08
Popp: det var nydelig :) Jeg lagde så mye at det blir middag i dag også.

Nydelig vær her i Bergen! Elsker at det er litt skarpere i lufta nå, og begynt å bli litt farger i trærne :)
Jepp - Bergen og omegn har et fantastisk herlig høstvær :D
Hvis du vil lese om Eurodietten, så kan jeg anbefale følgende linker;

http://www.eurodiet.no - den norske siden
ED-trådene her på forumet hvor vi deler gleder, frustrasjoner med først og fremst tips til dietten:
Fase 1:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19833
Fase 2:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20445
Fase 3:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25454

Hvis du ønsker utredning for ED, ta kontakt med Fedon-klinikken i Bergen/Dr. Trude Hetland (Bryggen 9, inngang fra Lodin Lepps gt)
http://www.fedon.no/no/Dr_Lindbergs_Klinikker/Dr_Lindbergs_Klinikk_-_BERGEN/

Dietten er ingen dans på roser, men for oss som velger å følge den har den veldig god effekt for de fleste.
Den må imidlertid følges slavisk, og det skal sies at produktene ikke akkurat gir de mest fantastiske smaksopplevelsene :rolleyes:
Men det funker, for meg har det gitt -30kg så langt.

Popp
05-09-10, 12:11

Den har fungert veldig bra på meg. :D

Kort sagt om ED:

Den er effektiv om du følger dietten til punkt og prikke.
Enkel å følge fordi alle matvarene får du sendt i posten.
Som regel er det bare å blande med vann på de fleste av matrettene.
Det er lite karbo og lite fett i kosten. Tanken er at du skal forbrenne ditt eget fett og ikke tilføre. Null bacon :rolleyes: (dog har jeg sneket meg til en slice i ny og ne i helgene)

grotingeling
05-09-10, 12:12
Kan jo også nevne at jeg akkurat har startet opp en ny runde med ED Fase 1, etter en pause på 3 mnd hvor jeg forsøkte meg på ketolyse.
Det ble 3 mnd med vedlikehold, men veeeeldig lite vektnedgang selv om jeg fulgte opplegget rimelig slavisk (mener jeg selv da...;))
ED er sånn sett enklere å følge; man spiser produktene og de tillatte grønnsakene (så og si de samme som på ketolyse), ingen veiing, telling og siste men ikke minst veldig lite styr på kjøkkenet :D

Popp
05-09-10, 12:14
Hvis du ønsker utredning for ED, ta kontakt med Fedon-klinikken i Bergen/Dr. Trude Hetland (Bryggen 9, inngang fra Lodin Lepps gt)
http://www.fedon.no/no/Dr_Lindbergs_Klinikker/Dr_Lindbergs_Klinikk_-_BERGEN/

Dietten er ingen dans på roser, men for oss som velger å følge den har den veldig god effekt for de fleste.
Den må imidlertid følges slavisk, og det skal sies at produktene ikke akkurat gir de mest fantastiske smaksopplevelsene :rolleyes:
Men det funker, for meg har det gitt -30kg så langt.

Det var dagens reklame for Bergen! :D

Du har vært så dyktig, grotingeling med de 30 kilo. Nå er jeg bare noen kg unna jeg også :eek:

grotingeling
05-09-10, 12:17
Det var dagens reklame for Bergen! :D

Du har vært så dyktig, grotingeling med de 30 kilo. Nå er jeg bare noen kg unna jeg også :eek:
Ble nok litt revet med der et sekund :rolleyes: - men er jo like greit å fortelle hvor klinikken ligger med en gang liksom :D
Du har vært kjempeflink, og snart er du jo i mål :heia:

Anarko
05-09-10, 14:11
Tusen takk for tips, linker og informasjon!
Jeg skal sjekke ut. Problemet mitt er at maten må smake litt, for jeg blir så raskt matlei. Derfor har jo LCHF passet meg ypperlig for det er så mye godt. Men på den annen side; hvem vil vel ikke ha litt effektivitet? Jeg vet jo at jeg har gått ned, til tross for at jeg ikke har veid meg, men det er nok mer andre som ser forskjellen enn meg selv foreløpig.
Så spiller jo pris en rolle også. Men dette kan bli spennende! :D

StineH
05-09-10, 16:53
Jeg er kjempefornøyd med været i Bergen i dag altså! Kan jo bare ikke bli bedre! Har vært ute på fjelltur på Stendafjellet, gått opp og ned fjellet to ganger faktisk. Kjenner det i beina nå, men det var kjempedeilig! Og sitter med en god følelse nå!

Jeg er derimot litt skeptisk mot ED, men det er vel mest fordi jeg vet at jeg aldri hadde klart å fullføre det. Jeg er helt nødt til å kunne spise meg mett, skeie ut litt og leve livet samtidig som jeg går ned i vekt. Er i dette øyeblikk på akkurat - 13kg siden starten 29. Juli - så det går jo faktisk i ett greit tempo, selvom jeg blir utålmodiiig!!!

Popp
05-09-10, 17:24
Jeg er kjempefornøyd med været i Bergen i dag altså! Kan jo bare ikke bli bedre! Har vært ute på fjelltur på Stendafjellet, gått opp og ned fjellet to ganger faktisk. Kjenner det i beina nå, men det var kjempedeilig! Og sitter med en god følelse nå!

Jeg er derimot litt skeptisk mot ED, men det er vel mest fordi jeg vet at jeg aldri hadde klart å fullføre det. Jeg er helt nødt til å kunne spise meg mett, skeie ut litt og leve livet samtidig som jeg går ned i vekt. Er i dette øyeblikk på akkurat - 13kg siden starten 29. Juli - så det går jo faktisk i ett greit tempo, selvom jeg blir utålmodiiig!!!

Kjempebra jobbet, StineH :heia:

Kolve
05-09-10, 18:14
Nydelig vær ble til 3 mil sykkel tur :-) Bare synd at det er siste dag i ferien og i morgen er det tilbake på jobb :-)

Carisma
05-09-10, 18:50
Bare synd at det er siste dag i ferien og i morgen er det tilbake på jobb :-)
Samme her... :( Men, det betyr også tilbake til faste rutiner både med mat og trening. Og det SAVNER jeg! :D

Zillah
05-09-10, 19:55
Eg har vore på villmarksleir med dei to eldste jentene mine i to dagar, eg.
Gløymde å ta med meg maten min :rolleyes: , einaste eg hadde var ein handfull paranøtter i ein pose, to heimelagde muslikjeks og ein termos med eggemjølk. Men det gikk rasande bra, vi grilla sjølvfanga fisk i dag til middag. Supert vær og kjekk helg i det fri :)

sistegang
05-09-10, 20:16
I helga har vi rydda i huset, og har fylt opp en varebil med søppel. Det blei mange minutter med trening. Idag har jeg flydd opp og ned i trappene, fordi vi har montert parabol. Var sliten i kveld, så jeg lagde bare minipizzaer av kavliost.
De er spist opp, mens det blei zappa rundt på mange forskjellige kanaler. Stor forskjell fra bare å ha NRK.
Nå runder jeg snart 100 kg, gleder meg til å bli 2 siffra.

Fruitdrops
05-09-10, 20:35
Nå skal jeg og min kjæreste se resten av twilight nr 3(begynte på den i går). Kan hende det er fordi at jeg har sett en parodi på filmen, eller kanskje det er fordi at så mange disser den, men jeg klarer IKKE å ta den seriøst. :eek:

Ikke så lenge siden jeg klarte å få sett den første filmen. Hadde jo hørt endel positivt(mest om bøkene) og mye negativt(stort sett filmene) om twilight, men bestemte meg for å ikke høre på hva andre sa og finne ut hva jeg syntes om den.

Etter de første 10 minuttene så skjønte man jo hvor dårlige skuespillerene var. Tenkte for meg selv at det er sikkert enda en fantastisk bokserie som en eller annen filmressigør har klart å ødelegge. Så filmen videre, og det var nesten så jeg begynte å le flere ganger, men når han begynte å GLITRE, da gadd jeg ikke se mer!

Noe så tragisk! Når vampyrer får sol på seg så glitrer de ikke, de brenner opp!

Jeg har alltid, siden jeg var liten, elsket vampyrer, men de siste årene, spesielt etter twilight, har mitt syn på vampyrer blitt ødelagt :(

Sanney
05-09-10, 21:02
kjæresten min heter tilfeldigvis edward... jeg kan ikke terge han for ofte, da han hater twilight... exen hans hadde dilla på bøkene :p

StineH
05-09-10, 21:30
Jeg eeelsker twilight, men filmene er ikke i nærheten av bøkene. Det gjelder forøvrig det meste av fantasybøker som blir omgjort til film..

christine76
05-09-10, 21:51
Har laget fårikål til middag i dag. Da føles det skikkelig surt å være på pulver og ikke kunne spise av det. Men jeg har gått ned 2,6 kg på 4 dager, og selv om en del av det nok er vann samt at jeg ikke har noe særlig mat i systemet så er det allikevel deilig etter en periode med stillstand på vekten. 7,1 kg igjen, det er jo ikke mye.

grotingeling
05-09-10, 22:02
Grattis Christine :heia:, 2,6kg på 4 dager er jo kjekt (vann eller ikke vann....)

Fruitdrops
06-09-10, 09:34
Wohoo, første veiedag!
Begynte forrige mandag, og idag viser vekta 3,4 kg mindre! :D

Jada, det er vann, men kg er kg!!

Popp
06-09-10, 10:38
Fruitdrops og Christine76 Og det er en fantastisk flott start! :heia: Gratulerer med nedgang :D

Jeg er på jobb igjen etter en helg på jobb. For en kjedelig helg.... :(
Gleder meg til oktober.

Anarko
06-09-10, 22:03
Hehe, film nr 1 av Twilight var da faktisk den beste... de blir morsommere og morsommere (mer glitrende) etterhvert.

Popp
06-09-10, 22:39
Twilight?? :veitikke:
Det må være nok en bekreftelse på at jeg er blitt gammel og grå når jeg ikke aner hva dere snakker om. :lol:

Sanney
06-09-10, 22:43
hehe, nå må vi jo huske på hvem som har skrevet den, og målgruppa..
dama er mormoner, er ikke for ingenting at bella ikke får hva hun vil uten ring.. og den er jo skrevet for tenåringsjenter, kanke værra for skummelt da vøttø.

selv har jeg verken lest bøkene eller sett filmene, men twilight blir jo disset på nettet så det holder etter... vampyrfans liker ikke glitring :p

Popp
06-09-10, 23:51
Men nå tusler jeg hjem fra jobb.
Riktig sliten etter å ha vært på jobb siden 08.30!:eek:

:sove::sove::sove::sove::sove::sove::sove:

grotingeling
07-09-10, 00:11
Men nå tusler jeg hjem fra jobb.
Riktig sliten etter å ha vært på jobb siden 08.30!:eek:

:sove::sove::sove::sove::sove::sove:
Sov godt Popp :klem:

sistegang
07-09-10, 10:40
Jeg elsker vampyrerfilmer og serier og ser alt jeg kan om dem. Twilligh, Vampiers diary, Beeing Human. Så tror ikke dette har noe med alder å gjøre. Herlig å bare slappe av med noe så urealistisk.

Pangolina
07-09-10, 10:47
Wohoo, første veiedag!
Begynte forrige mandag, og idag viser vekta 3,4 kg mindre! :D

Jada, det er vann, men kg er kg!!

Er det ikke deilig? :D

Gratulerer så mye med nedgangen!

Sanney
07-09-10, 18:28
kavliosten har fått ny smak nå, pepperoni! den ble kjempegod som kjeks, absolutt ikke for hot :) soyamelk med vaniljesmak derimot, var bare kvalmt...

Anarko
07-09-10, 19:41
Jeg er svak for vampyrer, varulver og alt annet i den duren også :D Liker vampire diaries, being human, supernatural osv :)

StineH
07-09-10, 21:00
Jeg er svak for vampyrer, varulver og alt annet i den duren også :D Liker vampire diaries, being human, supernatural osv :)

Jeg signerer denne!
Elsker å kunne rømme til en verden som er helt absurd, men samtidig "ekte".. Kan ikke forklare det!
Elsker Anne rice og Darren Shan, og ja, jeg liker utrolig godt twilight sagaen, men hater at alle fjortisene og Hollywood har ødlagt!.. -,-

maxie
08-09-10, 16:22
Hvis dere liker vampyrer og sånt, kan jeg anbefale True Blood-bøkene, og serien.
Lånte første boka hos lillesøstern min da vi var i syden i august, og jeg er SÅ hekta!
er på bok 4 allerede, skikkelig husmor-porno :p
Hadde aldri trodd jeg skulle bli hekta på noe sånt, jordnær og realist som jeg er ;)

Anarko
08-09-10, 20:58
True Blood er genialt! At jeg kunne glemme å nevne det er jo helt på trynet :D
Jeg liker også Anne Rice. Hun har det jeg mener er loven på vampyrfronten :)
Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg er svak for Harry Potter bøkene. Jeg drømmer meg fullstendig bort da. Jeg er trist når jeg er ferdig med bøkene for da må jeg tilbake til "real life".
Jeg har kjøpt meg en vampyrbok nå som er sengelektyre; Laurell K. Hamilton med "Anita Blake - De døde våkner". Står bakpå: "Det Da Vinci-koden gjorde for konspirasjonsthrillere har Anita Blake gjort for vampyrsjangeren"... Så det høres jo lovende ut da :)

StineH
08-09-10, 21:33
True Blood er genialt! At jeg kunne glemme å nevne det er jo helt på trynet :D
Jeg liker også Anne Rice. Hun har det jeg mener er loven på vampyrfronten :)
Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg er svak for Harry Potter bøkene. Jeg drømmer meg fullstendig bort da. Jeg er trist når jeg er ferdig med bøkene for da må jeg tilbake til "real life".
Jeg har kjøpt meg en vampyrbok nå som er sengelektyre; Laurell K. Hamilton med "Anita Blake - De døde våkner". Står bakpå: "Det Da Vinci-koden gjorde for konspirasjonsthrillere har Anita Blake gjort for vampyrsjangeren"... Så det høres jo lovende ut da :)

Jeg eeelsker Harry Potter.. Har jo vokst opp med de bøkene! Jeg var 11 da Harry var 11 (da den første boken kom ut) og deretter har det gått slag i slag egentlig.. Og jeg er egentlig ikke flau over å innrømme det heller! =D

Du må gi meg en feedback på den boken, altså Anarko, det hørtes bare utrolig spennende ut!

Anarko
08-09-10, 21:52
Jeg var litt eldre enn Harry Potter da. Men jeg var syk, og ba en venninne om at hun lånte noen bøker på biblioteket for meg. Og da var Harrry Potter en av de, jeg var kjempeskeptisk. Syns coveret såg forferdelig teit ut, og tenkte at dette ble bare dumt. Men så feil kan man ta :)

Btw, noen der ute som kjøper Nordfjord sine middags eller kjøttpølser innimellom? Jeg vet ikke helt hva de har gjort med de, før syns jeg de smakte veldig godt. Nå er det et eller annet merkelig... Kjenner det på lukten med en gang man åpner pakken.

1,5 mnd som røykfri i dag :D

StineH
08-09-10, 22:25
Jeg var litt eldre enn Harry Potter da. Men jeg var syk, og ba en venninne om at hun lånte noen bøker på biblioteket for meg. Og da var Harrry Potter en av de, jeg var kjempeskeptisk. Syns coveret såg forferdelig teit ut, og tenkte at dette ble bare dumt. Men så feil kan man ta :)

Btw, noen der ute som kjøper Nordfjord sine middags eller kjøttpølser innimellom? Jeg vet ikke helt hva de har gjort med de, før syns jeg de smakte veldig godt. Nå er det et eller annet merkelig... Kjenner det på lukten med en gang man åpner pakken.

1,5 mnd som røykfri i dag :D

Eeelsker Harry Potter! :love:

Ikke prøvd, er de lavkarbo!?.. =D

Og gratulerer som røykfri! Ett stort steg!

Sanney
08-09-10, 22:36
fått dilla på pepperoniostekjeks.. og etter 3 dager med rygg og nakkesmerter på jobb er ikke humøret helt på topp.
jeg må male foringslista på badet asap.. men med smerter i nakke og armer som får senebetennelse bare du ser på dem frister det ikke.. jaja, i morgen *må* jeg... har nå hvertfall fått vasket no klær idag da

grotingeling
08-09-10, 22:37
Åja - Harry Potter er kjekk underholdning.
Har alle bøkene på engelsk, og i tillegg har jeg filmene.
Vurderer faktisk å kjøpe lydbøker for å ha i bilen :D

Grattis med 1,5mnd røykefri Anarko:klem:

silvia_
09-09-10, 14:02
Hei
Selve pastan kostet bare et par pund , men det kostet ca 35 pund og sende til Norge og det er jo ca 330 kroner så da blir pastan dyr

Anarko
09-09-10, 19:14
Litt usikker på om de er lavkarbo, såg ikke noe på varedeklarasjonen, men jeg har spist veldig lite av de da. Syns ikke de er gode lenger heller så kommer ikke til å kjøpe av de mer uansett.

Takk for gratulasjoner :D Godt å slippe hosten :)

Nå er det bare i morgen igjen så er det helg. Deilig.

Skulle hatt lavkarbopasta i Norge. Det er det eneste jeg med hånda på hjertet savner. Savner det heldigvis ikke så mye lenger :)

Sanney
09-09-10, 19:41
Jeg tok et dypdykk i kleskapet i går kveld for å finne noe å ha på meg på treffet imorra... alle penklærne mine var for STORE!:hylgrine::hylgrine:

:D

Så idag har jeg vært på shopping, tenk!

christine76
09-09-10, 21:58
Skulle hatt lavkarbopasta i Norge. Det er det eneste jeg med hånda på hjertet savner. Savner det heldigvis ikke så mye lenger :)
De har jo på Kinsarvik Frukt da, både spagetti, penne og skruer. Vi bruker det sånn innimellom. Men det har jo fremdeles litt karber da, så vi har det ikke så ofte. Lasagneplatene har de dessverre ikke.

Anarko
09-09-10, 22:15
Åh? Har ikke jeg sett. Men har ikke spurt da. Får ta turen innom :)

vaskeklut
09-09-10, 22:19
Jeg tok et dypdykk i kleskapet i går kveld for å finne noe å ha på meg på treffet imorra... alle penklærne mine var for STORE!:hylgrine::hylgrine:

Så idag har jeg vært på shopping, tenk!

Hæhæhæ :D Gratulerer! Deilig, er det ikke? :D

Jeg oppdaga i går at buksa jeg kjøpte som var for trang for noen uker siden sitter som støpt nå! Biiiittelitt muffins enda, men det skjuler vi med ei t-skjorte:D Hurra! I tillegg begynner den som nettopp slutta å gi meg muffins å bli for stor :o

maxie
09-09-10, 22:43
De har faktisk lavkarbopasta på gymgrossisten.com ;)

Anarko
10-09-10, 18:45
Jeg fant jeg fant! Men foreløpig utsolgt da... Men skal helt klart ta en titt på Kinsarvik også først :)

Carisma
10-09-10, 20:05
Jeg fant jeg fant! Men foreløpig utsolgt da... Men skal helt klart ta en titt på Kinsarvik også først :)
De ligger ute i nettbutikken til kinsarvik også, kinsarvik.no.

grotingeling
11-09-10, 11:32
Måtte bare snike meg innom vekta i dag, og det ser ut til at returen til eurodiett funker :ja:
På tross av tante rød er jeg nå 500g lettere enn på mandag :D, og det lover jo godt for mandagens veiedag :w00t:

Kinsarvik har masse lavkarbo-produkter, bl.a. solbærsaft helt uten søtning.

christine76
11-09-10, 12:00
Den solbærsaften må jeg huske å se etter neste gang jeg er der. Er innom jevnlig for å kjøpe pasta, atkinsbarer og diverse. Ikke jevnlig som i ofte da, men sånn en gang hver til annenhver måned.
Ser for meg at solbærsaften kan være super som smakstilsetning til Skyr eller CC. Nam, bør ikke fantasere om mat jeg nå som jeg ikke kan spise det.

Jeg er på jobb. 12 timers skift hele helgen. Ikke særlig kjekt det, men det blir avspasering av det da.

grotingeling
11-09-10, 12:11
Ja den solbærsaften er god! Har bl.a. brukt den i saus til stek og biff - nyyyyydelig.
Ha en fin dag på jobben :klem:

Popp
11-09-10, 12:49
Harry Potter er bra - leste 1 boken for eldstetassen ifjor og etterpå så vi filmen sammen. Han er godt i gang med bok nr 2 som han skal lese selv - for han vil så gjerne se filmen. Noen som husker hvilken film det begynner å bli ganske så sssskummmelt i, er det film nr 4?

Idag kan jeg skryte på meg at jeg har syklet til jobben :D Det tok ca 20 min. Det er vel ca 3 år siden sist.

christine76
11-09-10, 12:55
Så flott med sykling Popp!:D Er deilig å kunne føle seg flink.

Ha en fin jobbdag.

Sanney
11-09-10, 13:02
treffet igår var rene slankekuren, jeg er hele 700 gr lettere, og bludsukkeret har gått ned litt :p noe skal vel tilsies vannvekt, da jeg tok på meg et strammere par kompresjonsstrømper en det jeg har brukt tidligere i uka. må få kjøpt noen nye, disse begynner å bli utslitte

Anarko
11-09-10, 14:12
Fant ikke frem til den lavkarbopastaen der... Men på tirsdag får jeg penger, så jeg stikker innom kinsarvik da :)

Anarko
11-09-10, 14:14
Noe litt morsomt til dere på lørdagen :D
http://www.youtube.com/watch?v=3woEDTUbDYg&feature=player_embedded

Forresten, angående Harry Potter, jeg vet ikke hvor gammel gutten din er da, men bøkene er mye skumlere enn filmene syns nå jeg. Bok 3 er jo nervepirrende. Hehe. Mens filmen ikke var fullt så skummel. Men det spørs hvor gammel, og eventuelt følsom gutten din er.

vaskeklut
11-09-10, 14:35
BMI sier at jeg ikke har ekstrem fedme lengre, "bare" fedme! :D

Woho, jeg er ikke ekstremt feit, bare feit!! :D :lol:

christine76
11-09-10, 15:02
Gratulerer Vaskeklut! :heia:Det er alltid kjekt å krysse grenseverdier.

christine76
11-09-10, 15:08
Jeg nærmer meg jo ferdig med så mye som jeg har tenkt å gå ned, men plutselig så begynner jeg å grue meg til å skulle gå på vekten. Ikke i frykt for at jeg ikke har gått ned, men i frykt for at jeg har gått ned. Jeg ser jo fremdeles tjukk ut, og jeg bruker fremdeles ganske stor klesstørrelse. Så nå begynner jeg å bli redd for at når jeg når vektmålet mitt så skal jeg slett ikke være så slank og lekker som jeg hadde tenkt meg. Hva gjør jeg da? Tror det blir vanskelig å motivere seg for videre slanking, men det er jo litt nederlag å legge så mye energi og innsats inn i og slanke seg og så blir ikke resultatet bra en gang.

Vet jeg bare vaser nå, merker jo både på utseende og helse at jeg har tatt av masse, masse kilo. Men ble brått litt nervøs for at det ikke skulle være nok. Jaja, time will show. Er i alle fall spent på hva vekten vil vise på tirsdag når jeg kommer hjem fra denne jobbreisen og ikke har fått veiet meg på en uke.

Popp
11-09-10, 16:55
Jeg nærmer meg jo ferdig med så mye som jeg har tenkt å gå ned, men plutselig så begynner jeg å grue meg til å skulle gå på vekten. Ikke i frykt for at jeg ikke har gått ned, men i frykt for at jeg har gått ned. Jeg ser jo fremdeles tjukk ut, og jeg bruker fremdeles ganske stor klesstørrelse. Så nå begynner jeg å bli redd for at når jeg når vektmålet mitt så skal jeg slett ikke være så slank og lekker som jeg hadde tenkt meg. Hva gjør jeg da? Tror det blir vanskelig å motivere seg for videre slanking, men det er jo litt nederlag å legge så mye energi og innsats inn i og slanke seg og så blir ikke resultatet bra en gang.

Vet jeg bare vaser nå, merker jo både på utseende og helse at jeg har tatt av masse, masse kilo. Men ble brått litt nervøs for at det ikke skulle være nok. Jaja, time will show. Er i alle fall spent på hva vekten vil vise på tirsdag når jeg kommer hjem fra denne jobbreisen og ikke har fått veiet meg på en uke.

DU er hvertfall ikke alene om å ha de tankene. Jeg ser selv at jeg er mye, mye tynnere i ansiktet og halsen, men magen har fremdeles bilringer. Noe kan kanskje bli bedre om jeg trener litt styrke men noen Tyra Banks blir jeg nok aldri - hverken som modell eller neger.

Vaskeklut: Gratulerer med "bare" fedme. :heia:

grotingeling
11-09-10, 17:10
BMI sier at jeg ikke har ekstrem fedme lengre, "bare" fedme! :D

Woho, jeg er ikke ekstremt feit, bare feit!! :D :lol:
Gratulere med nedgradering :heia:

sarasirene
12-09-10, 23:49
hei hei :)

kansje jeg skal si noen ord i denne tråden og :) Er ikke så flink på å skravle her inne enda jeg ;)

Vel vel... Leste om Harry Potter her, og da ble jeg med med en gang... Jeg og min gode gutt på 8 (veldig snart 9) år holder på å lese bok nr 3 her... og har vel sett filmene sånn ca 10 ganger alle sammen... selv om de er litt skumle. Jeg så de først og vurderte om han kunne se dem... var litt i tvil på film nr 3 og fire, men det gikk visst greit.

nok om det

Må jo fortelle om min jille oppdagelse på fredag :D
Jeg har gått inn 17!! cm rundt livet siden 29. juli :D:D:D 17 CM!! Jeg er sååå stolt.

vaskeklut
13-09-10, 02:02
Takk, alle! :D

Er det forresten noen som ønsker seg et par jeans i str 52? jeg har et par som er lovlig store nå. 150,- pluss frakt! tror de kosta 400 eller 500 ny.

I tillegg har jeg en sportsbh fra triumph som er pent brukt og i str 90E som ikke er brukbar for min del lengre.

Jaggu er jeg nok blitt litt mindre jeg og :o

christine76
13-09-10, 07:59
Det er deilig med klær som blir for store ja. Jeg har også et par jeans som jeg må bytte ut. Men vil vente så lenge som mulig så jeg ikke trenger å kjøpe så ofte, så jeg snurper sammen i livet så godt jeg kan.

Ellers så synes jeg det er veldig lurt å selge ja. Jeg er selv ikke så flink til det, og da jeg ikke tør å spørre noen om de vil ha dem heller (det blir liksom å gni det inn at jeg klarer å gå ned og ikke dem) så ender stort sett alt mitt hos Fretex.

Jeg er ganske lei av å jobbe nå. 12 timers skift siden onsdag, inkludert helgen. Men i morgen ettermiddag skal jeg få reise hjem til familien min igjen. Gleder meg til å se ungene! Riktignok så skal jeg på kurs på Xtravaganza i morgen, så jeg får bare se dem litt før jeg må stikke. Men så kommer jeg hjem og kan lese for dem før de skal sove. *sukk* Spent på hva vekten sier når jeg kommer hjem.

grotingeling
13-09-10, 09:31
Fretex er en kjekk løsning for å bli av med for store klær, har forsøkt å selge på Finn og andre nettsider men det er ikke allverdens til respons.
Så da er det bedre å gi det vekk enn at det hoper seg opp i skapet mitt :p
Dessuten har jeg selv kjøpt en del på Fretex de siste 2 årene, rett og slett for å spare penger på klær.
Har jo ikke økonomi til å bytte ut hele garderoben hver 2/3/4 mnd liksom :rolleyes:.
Sparer heller litt ekstra for å kunne kjøpe meg en helt ny garderobe når jeg når hovedmålet mitt, og da blir det enten England eller USA for å få mest for pengene (og en tur på kjøpet) :D

Ellers så kan jeg melde om -1kg den siste uka http://www.nhlcyberfamily.org/special/02snoopy.gif

vaskeklut
13-09-10, 12:22
Hehe, ja. Grunnen til at jeg forsøker å selge er fordi jeg lever på studentbudsjett ;) Ikke gir jeg til Fretex av rent prinsipp heller. Men det er en veldig annen diskusjon. Får se om jeg ikke finner en container fra UFF eller noe som jeg kan levere klærne i :)

Gratulerer med en kilo Grotingeling!

christine76
13-09-10, 12:29
Hvis det med Fretex er en religionsting så er jeg i prinsippet enig med deg, men siden jeg ikke finner noen alternativer her så...:utenutryk
Synes det blir viktigere med miljø enn religion.

Men for all del, mente at du var flink som solgte, jeg kunne ønske jeg fikk somlet meg til det også. Jeg tenker innimellom at jeg skal selge noe, men så blir det bare liggende og til slutt havner det i Fretexhaugen allikevel. Møbler og dører osv. er jeg derimot flink til å få solgt på finn.

sistegang
13-09-10, 12:37

Jeg hadde det slik en av mine tidligere slankinger. Jeg så ikke like tynn ut som sist gang jeg hadde ønskevekta. (hadde slanka meg 34 kg). Jeg blei så skuffa at jeg ga f...'en, gikk opp igjen 40 kg på 1,5 år. Denne gangen fokuserer jeg heller på alt jeg nå får til. Gå turer, hoppe i land fra båten, overskudd til å gjøre husarbeidet, være ute blant folk uten å være flau pga størrelsen min, kjøre berg og dalbane (fikk ikke plass i fjor), redusert på medisinene mine, ikke vondt i ledd, snorker ikke så mye +++ enda mer. Og disse tingene betyr mer enn hvilken buksestørrelse jeg til slutt ender på.

vaskeklut
13-09-10, 12:49
Hvis det med Fretex er en religionsting så er jeg i prinsippet enig med deg, men siden jeg ikke finner noen alternativer her så...:utenutryk
Synes det blir viktigere med miljø enn religion.

Men for all del, mente at du var flink som solgte, jeg kunne ønske jeg fikk somlet meg til det også. Jeg tenker innimellom at jeg skal selge noe, men så blir det bare liggende og til slutt havner det i Fretexhaugen allikevel. Møbler og dører osv. er jeg derimot flink til å få solgt på finn.

Heheh, jeg vil absolutt ikke starte en diskusjon eller noe omkring dette (er mange som begynner å diskutere etc). Men grunnen til at jeg ikke vil gi Fretex er fordi de har kasta ut sine egne soldater pga homofili -noe jeg tar sterkt avstand fra. Utkastelsen altså, ikke homofili.. I tillegg til at de kaster mye av det tøyet som er fullt brukbart. Men det er så absolutt bedre å gi tøyet til de enn å kaste det med en gang. Enig med deg i at miljø er viktigst :)

christine76
13-09-10, 13:27
Vil heller ikke starte en diskusjon, men vil bare si at jeg er helt enig med deg

Anarko
13-09-10, 19:05
Er også helt enig angående fretex. Men er de ikke veldig nøyne på klærne de får inn? Alt må være strøket og vasket osv... at klærne er nyvasket er jo selvfølgelig greit. Men om man har 2 søppelsekker fulle i klær og en travel hverdag så er ikke akkurat ønsket om å stå å stryke så mye klær fristende når de skal gå bort til de fordomsfulle folka der :P

Zillah
13-09-10, 19:11
Ojsann. Stryke gjer eg no ikkje med kleda vi har på oss ein gong.
Blir jo uansett ikkje noko fine etter å ha vore klemt saman i sekkar og containarar.

Anarko
13-09-10, 19:58
Min nye favorittmiddag (til dere som ønsker tips) : kylling (jeg bruker rema sin hele grillede, og fjerner skinnet), brokkoli, purre, sopp og grønn paprika. Om kyllingen er ferdig på forhånd så wokker du grønnsakene først og tar så kyllingen i. Om ikke wokker du kyllingen, så grønnsakene. Bland sammen. Hell over kokosmelk, pepper, persille og karri. Kjempegodt!

Catalina79
16-09-10, 10:59
Anarko: dette skal prøves ut ja. :) Snadder.

Her regner det idag, og vi hangler litt. Høstforkjølelse regner jeg med. Men, desto større grunn for å fyre i peisen og tenne litt kubbelys på kveldstid, så koselig atte. :)

Ønsker dere en flott dag. :)

sistegang
16-09-10, 11:51
Min nye favorittmiddag (til dere som ønsker tips) : kylling (jeg bruker rema sin hele grillede, og fjerner skinnet), brokkoli, purre, sopp og grønn paprika. Om kyllingen er ferdig på forhånd så griller du grønnsakene først og tar så kyllingen i. Om ikke wokker du kyllingen, så grønnsakene. Bland sammen. Hell over kokosmelk, pepper, persille og karri. Kjempegodt!

Middag i dag! Hadde ikke peiling hva vi skulle ha i dag.:)

<insert_scary_name_here>
16-09-10, 14:27
Blander meg litt inn her jeg og. Ganske nybegynner på sidene her, bare på 4. dag med ketolysekur.

Jeg er så enig med alle de her som liker Harry Potter. Var utrolig skeptisk i starten, liker egentlig ikke alt som blir hypet opp så utrolig mye, og på videregående hørte jeg om HP hver bidige dag, og gikk lei uten å ha lest en eneste side. Men så en stund etterpå, da det verste hadde roet seg, begynte jeg på 1. boka. Og siden har det gått slag i slag, og nå gleder jeg meg VELDIG til nesten filmen kommer! Da skal jeg på kino, og jobbe med å bryte innarbeidede vaner - jeg må vel egentlig ikke spise masse snop bare fordi jeg er på kino, det er jo filmen jeg kommer for å se! Ikke mer enn 2 måneder igjen nå :D

Anarko
16-09-10, 18:20
Var godt sant, Sistegang?

christine76
16-09-10, 20:49
Jeg har handlet klær i dag. Og jeg har hatt en veldig god shoppingopplevelse. Det er i grunnen ikke noe særlig lettere å handle klær nå enn før, for utvalget er større og det kompliserer ting. Men hjelpes så mye gøyere det er.:D

Catalina79
16-09-10, 22:46
Hihi, så kjekt å få et slikt luksusproblem Christine76. :) Det er beste sort egentlig. :)

Anarko
17-09-10, 18:59
Luksusproblem er den beste typen problem! :P

Jeg var på konsert i går, og på jobb i dag. Men er veldig fornøyd med tingenes tilstand akkurat nå :D Slo til og med til med hjemmelaga hollandaisesaus i dag! Og i kveld blir det vampire diaries og true blood :)

grotingeling
18-09-10, 10:37
Lørdag, regn og rundvask er min oppskrift for dagen.
Har i hele sommer utsatt jobben med å olje kjøkkenbenken, men nå skal den til pers!
Må bare vaske den grundig først, og da tenker jeg det er like greit å bare vaske ned hele kjøkkenet :geip:
Og når det nå likevel striregner utenfor, why not liksom.
Dessuten er samboeren på hyttetur med gutta, og dermed blir det lite matlaging = benken får tørke skikkelig før vi bruker den igjen.
Skal senere i dag ut i regnværet og få meg en skikkelig herlig skogstur - er så herlig lukt i skogen når det regner.
Men nå = vann, såpe og kluter :D

Carisma
18-09-10, 12:44
Lørdag, regn
Strålende sol her i Oslo, og jeg skal ut på Bokfestival. Hele sentrum er fylt opp av bokting. Hadde i utgangspunktet planer om å få med meg "alt", men jeg brygger på en forkjølelse så jeg har senket ambisjonene litt. Først og fremst bort i Operaen, og se om jeg får kjøpt noen julegaver. "Fyll en pose bøker til 499,-" fra pallesalg kan jo fort lønne seg :ja:

Sanney
18-09-10, 13:59
har vært på expert og kjøpt meg stavmikser med alt :D like greit, stavmiksern jeg arva sliter med å knuse bacongull og kjøkkenmaskinen er ca 30 år gammel, med kun visp og eltekrok, og en liten hakkebeholder ved siden av... den funker, dog :p

Anarko
18-09-10, 16:53
I dag skal jeg prøve noe nytt; hvitløksmarinert skinke og reker. Har troen. Fant oppskriften på nettet når jeg lette etter lc-vafler. Ellers er planen å ta det rolig, tror jeg. Kanskje en tur ned til en kompis. Men får se. God lørdag til alle!

christine76
18-09-10, 19:44
Huff, jeg burde også olje kjøkkenbenken på nytt. Men jeg tenker at jeg utsetter det litt til..

grotingeling
18-09-10, 21:18
Da er kjøkkenet vasket og benken oljet to ganger :stortsmil, men rakk ikke den planlagte skogsturen :høh:
Får ta den i morgen i stede :p

Popp
19-09-10, 13:39
Lenge siden jeg har skravlet her...men jeg har hurtiglest i ny og ne.
Velkommen til <insert_scary_name_here> (http://forum.lavkarbo.no/member.php?u=20839) oversetter vi her til ISNH? ;)

Også har jeg vært innom bildetråden på 30+. Fint å se bilde av mange av dere der. Jeg synes dere alle var blitt så flotte! Gøy å se før og etter bilder :D

Må ellers bare fortelle fra igår hvor jeg hadde et avbrekk fra jobbingen (noe tullball med IT-jobber som ikke var blitt overført riktig). Raste avgårde til storsenteret for å se etter ny høstjakke. Kastet meg over en i str 40 og den var for stor!! :eek: Jeg trodde str. 40 skulle være mitt mål når jeg begynte å slanke meg - og aldri hadde jeg trodd at jeg skulle komme meg ned i 38! Testet også ut str 36, som jeg fikk på meg - men aldri om jeg skal kjøpe meg for stramme klær mer.

Men noen ny jakke ble det ikke denne gangen. Er det ikke typisk at man finner klær når man bare er å vimser rundt, men straks du er på oppdrag for å finne noe spesielt, f.eks jakke finner man ingenting. :rolleyes:

Anarko: Flott at du legger inn så mange deilig middagstips. Jeg skal teste ut den wokkede kyllingen ikveld.

Grotingling: flink pike som har oljet benken

Ha en virkelig strålende søndag :)

<insert_scary_name_here>
19-09-10, 13:58
Takk popp, helt greit å forkorte nicket mitt, fullt inneforstått med at det kanskje er litt langt ;)

Å, som jeg gleder meg til å komme dit at jeg må gå ned i størrelse i forhold til hva jeg forventer, og størrelse 38 er jo bare knallbra! Tør ikke engang å håpe på å komme så langt ned. Grattis!

Sanney
19-09-10, 14:09
min aller første lavkarbokake i ovnen. skal i bursdag idag, så tenkte å ta med en kake :p er hos familien min som vet akkurat hva jeg driver med, så de blir ikke fornærma akkurat :p

Popp
19-09-10, 14:12
Fretex er en kjekk løsning for å bli av med for store klær, har forsøkt å selge på Finn og andre nettsider men det er ikke allverdens til respons.
Så da er det bedre å gi det vekk enn at det hoper seg opp i skapet mitt :p
Dessuten har jeg selv kjøpt en del på Fretex de siste 2 årene, rett og slett for å spare penger på klær.
Har jo ikke økonomi til å bytte ut hele garderoben hver 2/3/4 mnd liksom :rolleyes:.
Sparer heller litt ekstra for å kunne kjøpe meg en helt ny garderobe når jeg når hovedmålet mitt, og da blir det enten England eller USA for å få mest for pengene (og en tur på kjøpet) :D

Jeg har noen bukser og gensere i str 46 om du er intr. :D

grotingeling
19-09-10, 14:59
Jeg har noen bukser og gensere i str 46 om du er intr. :D
Takk - men oppdaget i går at jeg nå bruker str 44 :p

Popp
19-09-10, 15:00
Takk - men oppdaget i går at jeg nå bruker str 44 :p
:lol: Ingenting er bedre enn det! Jeg får nok heller svinge innom UFF containeren :)

grotingeling
19-09-10, 15:02
:lol: Ingenting er bedre enn det! Jeg får nok heller svinge innom UFF containeren :)
Ja jeg fant en UFF-container ikke langt hjemmefra i forrige uke, og i dag har jeg vært og levert 2 sekker med fullt brukbare klær som har blitt for store i løpet av de siste 6 mnd :)

Popp
19-09-10, 15:27
Ja jeg fant en UFF-container ikke langt hjemmefra i forrige uke, og i dag har jeg vært og levert 2 sekker med fullt brukbare klær som har blitt for store i løpet av de siste 6 mnd :)
Så flink du er med alt det administative i huset. Nå må du ikke ta i så mye at vi andre får dårlig samvittighet :p

grotingeling
19-09-10, 15:31
Så flink du er med alt det administative i huset. Nå må du ikke ta i så mye at vi andre får dårlig samvittighet :p
Ingen fare - nå ligger jeg å slenger på sofaen og bare sløver :D

Sanney
19-09-10, 20:15
kaka ble god den, eneste var vel at jeg hadde litt lite søtning i kremen, og den ble litt blaut etter at jeg ladge den litt lenge før den ble spist. mektig var den og, et stykke var nok ^^

Popp
19-09-10, 22:57
Da har jeg satt 5 ED muffins i stekeovnen - med masse kanel. Imorgen blir det muffins til kvelds, Kjekt å kunne fryse ned de 4 andre

Catalina79
20-09-10, 21:37
Grotingeling: Du er effektiv vil jeg si.. oljer benk og styrer på. :)

ISNH, (var det rett forkortelse??;)): Du klarer det du vil klare, bare ha troa på deg selv. :) Legg en plan for hva du skal spise etc, så forsvinner nok kiloene etterhvert. Lykke til.

Popp: Ble muffinsene gode? ED muffins? Finner kanskje oppskriften på forumet, skal stikke og se.

Her i huset er det rolig og stille ikveld. Dvs, jeg LATER meg max, mens sambo raser rundt og maler lister. Er sånn det skal være?? Mja, det er kanskje litt skeivfordeling akkurat ikveld, men han drar på sjøen om kun få dager så jeg lader opp litt ekstra. Hihi, fin unnskyldning. :D

Ha en fin kveld. :)

vaskeklut
21-09-10, 00:28
ISNH, (var det rett forkortelse??;)): Du klarer det du vil klare, bare ha troa på deg selv. :) Legg en plan for hva du skal spise etc, så forsvinner nok kiloene etterhvert. Lykke til.

Signerer den der! I begynnelsen kan det hjelpe mye å ha f.eks ukesplaner over hva du skal spise. Kjøp stort en gang i uken (om du har mulighet) og beregn bittelitt mer enn du tror holder :o For min del hjalp det i hvert fall mye å planlegge og lage menyer. Nå gjør jeg ingenting slik lengre, fordi jeg er blitt vant til å tenke lavkarbo i alt jeg skal trøkke i gapet. :) Alt blir mye lettere etter en stund!

Lykke til :)

<insert_scary_name_here>
21-09-10, 02:18
Catalina: Jeg har fått en god start, så jeg klager ikke så langt. Hvertfall ikke så veldig mye ;) Bare jeg fortsetter slik i 10 uker til, så er jeg ferdig ;)
"Jeg er veldig glad i hardt arbeide - jeg kan sitte å se på det i timesvis" Blir vel nødvendigvis til at du må ta husarbeidet når han er på sjøen, om du ikke skyver alt unna da ;) Er han lenge borte?

Har klart å lage middagene nokså greit første uka, og der har vi flere idéer å ta av, så det går. Verre er det med mat de dagene jeg jobber. Da blir det for lett til at jeg ikke spiser. Tror også jeg sliter med å få i meg nok fett - gikk lei bacon allerede dag 2 ;)

I morgen er hvertfall planen å lage lasagne med squash, og tenker å lage såpass stor porsjon at vi har til lunsj på onsdag og.

Anarko
21-09-10, 08:28
Jeg er også sluttet med å handle inn stort. Det er ganske så rart, men jeg bruker mindre penger nå enn jeg gjorde i starten. Og bruker enda mindre penger nå enn da jeg levde høykarbo merkelig nok... Men har blitt kresen, kan ha med det å gjøre. Jeg vil bare ha kjøttdeig, biff, kylling og svinestrimler. Og biff er dyrt, så da blir det svinestrimlene til rema... Jeg er litt matlei, men burde vel få i meg litt mer fisk. Jeg var på søstrene Hagelin i går og kjøpte meg 3 fiskekaker som var blitt laget av ren fisk. Det var knallgodt! Så om jeg bare går innom der iblant så tror jeg at jeg får dekket fiskebehovet :)
Kanskje jeg skal ta for meg litt lavkarbobakst? Noe dere anbefaler dere som har bakt mer enn meg? Jeg lurer på lavkarboeplekake. Har alltid elsket eplekake... sukk.

Anarko
21-09-10, 08:29
Jeg må legge til at jeg også spiser hovedsaklig brokkoli og isbergsalat til maten. Tilsetter også grønn paprika når jeg husker å kjøpe det :)

sistegang
21-09-10, 11:25
Var godt sant, Sistegang?
Ja det var virkelig godt, kommer til å lage det igjen.

Sanney
21-09-10, 11:59
Anarko, jeg bakte lavkarboeplekake i helga, og den ble godt mottatt av alle som spiste den, bare kremen ved siden av jeg bommet litt på :p

selv er jeg dårlig idag og måtte gå hjem fra jobb.. var dårlig i går kveld av uviss grunn, bra idag morges til jeg spiste frokost.. kjempet mot kvalmen siden.

Catalina79
21-09-10, 16:44
ISNH: Ja jøss, utfra det du skriver så går nok alt rette veien; nedover. :)
Sambo blir vekke tjah, 5 uker. Han skal egentlig ha en turnus på 4 uker hjemme - 4 uker borte. Men i år har det vært pyton. Først en periode på 8 uker borte, hjemme knapt 3, så på nytt med 7 uker på jobb og da skulle denne friperioden egentlig være på 6-7 uker. Den ble 4,5 uke. Frustrerende. :mad: Litt trist for han også, han har mista mye av utviklingen til mini. Men, vi nyter dagene han er hjemme, så håper vi det blir bedre ordning neste år. Hehe, jeg rydder som en idiot når jeg er alene. Huset er mer rent når han kommer hjem enn når han drar. :rolleyes:

Anarko: De fiskekakene hørtes himmelsk ut. Nesten som hjemmelagde? Her i huset går det mye på fisk, er veldig glad i det. Men kjenner igjen den matleie følelsen, sikkert derfor vi har forska på en del ting nå når sambo har hatt fri. :) Blitt mye prøv å feil. :D

Sanney: Masse god bedring!! Håper kvalmen gir seg snart. :klem:

christine76
21-09-10, 19:07
Her er det litt utskeiing for tiden..
Har pause fra pulverkuren for å kunne delta på måltidene på en konferanse jeg er på. Går fint å spise lavkarbo til måltidene (selv om desserten i går var litt hard å stå i mot) Men det blir betraktelig mer vin enn jeg burde drukket..
Men har det kjekt da, og knytter masse nyttige jobbkontakter.

Fikk kommentar fra en jeg satt med bord med at hun ikke kunne skjønne hvorfor jeg var på diett sånn som jeg så ut. Da måtte jeg bare svare at hadde hun sett meg for et halvt år og 35 kg siden så hadde hun skjønt det. Har fått noen kommentaer fra tidligere kollegaer også på at jeg har krympet :D

Popp
21-09-10, 19:26
Popp: Ble muffinsene gode? ED muffins? Finner kanskje oppskriften på forumet, skal stikke og se.

:D ED= Eurodiet - ingen oppskrift annet enn en pose fra ED - blander med vann. Meget enkelt, men de smaker litt for tørt for min del. Neste gang tar jeg en smørklatt oppi. Kanskje det hjelper?

Christine76: Klart at de ser at 35kg av deg har blitt borte. Du har gjort en kjempejobb! :heia:

Zillah
21-09-10, 20:33
September... Månaden går mot slutten og no merker eg godt at det er haust.

Haustfargar i naturen er fint. Men det hadde vore finare om vi også hadde hatt den deilige klare lufta som er så spesiell på solskinnsdagar på denne tida av året. Ikkje mykje solskinn ute og går no om dagen, dessverre. Regn, gråver, og altfor lite sol. :kadetgaar

Er det andre som plages av kortare dagar og mindre dagslys? Eg merker ikkje så mykje på humøret (enda) - heldigvis. Og det store sjokoladesuget har heller ikkje satt inn. Eg håpar at eg skal slippe unna den fella i år, no som eg følger ein ketogen diett. Sjokoladen tok knekken på meg i fjor, september til mars var tung (og eg blei også 8 kilo tyngre :mad:). Denne vinteren må bli annleis - eg ikkje berre håpar men trur at dietten er eit godt våpen mot sjokoladen. Har iallfall ikkje lyst på det enda :D

Men eg er trøtt frå eg står opp om morgonen til eg legg meg om kvelden, og det er tungt nok å halde seg på beina til ungane er i seng... :sove:

Korleis er den mørke årstida for de andre i 30+ gjengen?

Sanney
21-09-10, 20:39
har slitt med tretthet siden begynnelsen av august.. og etter spøk fra mamma er jeg nå redd jeg er gravid.. lurer på om jeg skal trosse kvalmen og stikke på meny og kjøpe en test nå istedenfor å vente til imorgen..

jeg har vært en trøtting i mange år, men jeg var mye bedre i juni og juli da jeg started lavkarbo enn nå.. og jeg spiser jo det samme som da

<insert_scary_name_here>
21-09-10, 21:14
I dag har det vært strålende sol ute, og en herlig frisk luft. Akkurat sånn jeg liker - ikke iskald vinter, og heller ikke glovarm sommer. Må tilstå at høst og vår er mine favorittårstider. Av en eller annen grunn er jeg mer disponert for depresjoner på sommeren enn ellers, så jeg klager ikke på høsten.

Sanney, jeg har ikke klart å ikke sjekke om jeg var gravid. Var redd for det for litt siden, og jeg kjøpte rimelig fort en test. Heldigvis var den negativ her, jeg føler meg ikke helt klar for sånt nå selv... Spent på resultatet om du har testet!

Carisma
21-09-10, 21:56
kjøpte rimelig fort en test. Heldigvis var den negativ Testen kan være negativ hvis du tester for tidlig, den viser ikke "ordentlig" resultat før etter 4 uker eller så :o

<insert_scary_name_here>
21-09-10, 21:59
Ville nok vært lengre uti enn det, om det hadde vært tilfelle. Så tror nok ikke det skjer noe nå. Men kanskje om noen år, hvis jeg når vekten jeg vil ha ;)

Sanney
21-09-10, 22:07
mitt siste "stunt" var 1. august, så jeg er godt på vei om så er tilfelle.. hvilket er grunnen til at jeg vil vite det snart så det ikke er for sent å gjøre noe med det.. høres kanskje kynisk ut, men jeg er imot å sette uønskede barn til verden.. det er nok av dem der ute.

var ute og kjøpte test, resultatet kommer vel imorgen tidlig..

Anarko
21-09-10, 22:30
Å gå og lure på om man er gravid er ikke direkte hyggelig.... Eller, om man vil være det så er det jo selvsagt bare flott :D Jeg vet i alle fall at det er feil tidspunkt for meg og kjæresten min.

Angående fiskekakene: ja, de er akkurat som hjemmelagede :) Det er jo søstrene Hagelin i Bergen, en veldig gammel bedrift, som er kjent for sin gode fiskemat på hjemmelaget vis. Det er nydelig! Og om man ikke trenger så mange fiskekaker (jeg klarte meg fint med 3 i medium størrelse) så er det ikke særlig dyrt heller:)

Sanney
21-09-10, 23:29
woa, tidenes laveste blodsukker målt.. sent på kvelden, 5.4! aldri målt så lavt om morgenen en gang! (ennå) dette lover bra for mandagens blodprøver :D i mai hadde jeg langtids på 8.8, legen begynte å murre om medisiner hvis jeg ikke fikk stabiliert det snart..

Catalina79
22-09-10, 00:56
:D ED= Eurodiet - ingen oppskrift annet enn en pose fra ED - blander med vann. Meget enkelt, men de smaker litt for tørt for min del. Neste gang tar jeg en smørklatt oppi. Kanskje det hjelper?

Aha, da skjønner jeg.. Tenkte ikke å se på hva slags linje du holder deg på. ;) Litt smør bruker å hjelpe på det meste.. hihi. :)

Catalina79
22-09-10, 01:03
Sanney: lykke til med testen i morgen. (Jeg hadde ikke klart å vente til i morgen..).

Høsten ja, jeg bruker å være i bedre humør etc på høsten enn på sommeren. Elsker at det blir kaldere og mørkt, så kommer stjernene. Gode skogsturer. Herlig. Men i år er det slettes ikke slik, kroppen verker og null energi. Men, koselig med levende lys på kveldene da. :) :)

Ha ei fin natt folkens.

Sanney
22-09-10, 07:24
testen var NEGATIV! wohoo! ingen potensielle unger å bekymre seg om no mer :D da er det bare å finne ut hvorfor jeg er så satans trøtt og uopplagt hele tiden...

ok, blodsukkeret var 5.4 igår kveld, lenge etter at jeg spiste.. nå er det 8.1, og jeg har ikke spist noe som helst Oo. nå begynner apparatet mitt å bli noen år, kanskje det bør skiftes ut..

Mankell
22-09-10, 18:33
Er det bare jeg som blir kvalm av tanken på egg? De første dagene var det veldig godt, men etter en uke med lavkarbo velter det seg i magen bare jeg tenker på egg. De siste dagene har jeg spist CC med bringebær til frokost.
Er det noen som har forslag til andre frokoster? Tenkte jeg skulle lage en frø/nøtteblanding som jeg kan ha i yoghurt på morgenen.

Zillah
22-09-10, 18:46
Eg syns framleis egg er like godt etter snart 4 mnd.
Men eg ser jo her på forumet at mange blir lei av det veldig fort. Eg må vere heldig :)

Det er ellers mykje ein kan finne på. Av og til kan ein jo ta brøderstatning (lenabeatrices tekaker, eller ei skive ketolysebrød), heimelaga müsli i tyrkisk yoghurt, müslikjeks m pålegg på, salami/osterull i salatblad, avocado...mmmm avocado - synd det er så dyrt =sukk=, middagsrestar, i grillsesongen gikk det mykje på kotelett her hos meg nam nam, frokostpannekake med eller utan steikt flesk/bær, smoothie... :sikle:

Anarko
22-09-10, 20:22
Det fins jo mange variasjoner av eggeretter da? Av og til tar jeg bare en salat til frokost. Andre ganger så hopper jeg bare over hele skiten. Men noe som alltid er godt er fårepølse/mørpølse/salami osv osv med smøreost på. Det er frokost til tider for meg. Spesielt når jeg er matlei. :)

Gratulerer med negativ test Sanney!

Jeg merker btw at jeg er matlei. Om vi ikke har noe jeg syns er godt i hus så gidder jeg rett og slett ikke å spise. Og å velge middag er hver dag et prosjekt :P Men kommer seg vel antar jeg :)

Carisma
22-09-10, 23:18
Er det noen som har forslag til andre frokoster?
ja, "noen": http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494 ;)

Biggirl
22-09-10, 23:24
Heisann, slenger meg inn på diskusjonstråden jeg også!
kjekt å se at det er mange her som nærmer seg målene sine, det er jammen inspirerende å se! :)

jeg gikk veldig lei av egg i forrige omgang av lavkarbo (2006-07), men jeg har oppdaget den geniale eggemelken som jeg fant oppskrift på her inne. i dag fikk jeg til den perfekte blandingen for min smak. da får jeg faktisk i meg nesten 3 egg, litt fløte og mye smør, uten at det smaker egg og mye smør, hehe. genialt!

nå skal jeg planlegge morgendagens mat før jeg finner loppekassa. Ciao ;)

christine76
23-09-10, 10:16
Må bare få sagt det, etter gårsdagens veiing er jeg nå offisielt normalvektig! Bare et par kilo til nå så er jeg helt ferdig! Så kommer den vanskeligste jobben da, å holde vekten. Helt surrealistisk at jeg har gått ned 36 kg siden jeg startet.

<insert_scary_name_here>
23-09-10, 14:10
Gratulerer Christine, fantastisk bra!

vaskeklut
23-09-10, 15:09
Må bare få sagt det, etter gårsdagens veiing er jeg nå offisielt normalvektig! Bare et par kilo til nå så er jeg helt ferdig! Så kommer den vanskeligste jobben da, å holde vekten. Helt surrealistisk at jeg har gått ned 36 kg siden jeg startet.

Gratulerer så utrolig mye! :D Du har vært skikkelig flink har du! Håper ikke dette betyr at du forlater oss i 30+ da..

Catalina79
23-09-10, 15:46

GRATULERER!!! :heia: Du har gjort en kjempejobb. :) Og du klarer å holde vekten, bare ha troa på deg selv. Masse lykke til.

Signerer vaskeklut, og håper du ikke forlater oss. :D

grotingeling
23-09-10, 19:26
Så herlig - gratulere :heia:

Biggirl
23-09-10, 20:09
Gratulerer Christine!! det er en super milepæl altså!! håper du forteller oss hvordan det er å holde vekten, hvordan det føles å være "på den andre siden", hehe. :)

Mankell
23-09-10, 20:47
Gratulerer Christine! Så flink du har vært. Hvor lang tid har det tatt for deg?
Lykke til videre.

christine76
23-09-10, 21:19
Takk for gratulasjoner!

Nå er jeg jo ikke helt ferdig enda, har noen kilo igjen å gå ned. Men sånn ut over det så kunne det ikke ramle meg inn å forlate dere her inne. Det er jo dere jeg synes jeg hører sammen med, og dere som forstår hvordan det er. Kanskje om et par år så er jeg slank oppe i hodet og føler det annerledes, men nå er det dere her inne som jobber med de samme tingene som meg som jeg føler jeg hører til med. :klem:

christine76
23-09-10, 21:24
Gratulerer Christine! Så flink du har vært. Hvor lang tid har det tatt for deg?
Lykke til videre.
Det har tatt meg seks og en halv måned å gå ned de 36 kiloene. Men jeg har gått på pulver store deler av tiden da. Lavkarbomat virker visst mer stabiliserende enn slankende på meg. Men det er jo greit, det er det jeg kommer til å trenge fremover.

Jeg gruer meg forresten veldig til alt maset fra folk rundt meg kommer til å komme, om at nå kan jeg jo spise ditt og datt for nå slanker jeg meg ikke mer. Har prøvd å forklare at lavkarbo er en varig livsstilsendring, men det synker visst ikke inn.

vaskeklut
23-09-10, 21:50
Christine76: Da sier du at de kan passe sine egne saker :p

Jeg orker aldri høre på maset til folk.
"Når skal du begynne å spise normalt igjen da?"
"Aldri."
"ALDRI??"
"Nei, hvorfor skal jeg begynne å spise det som gjorde at jeg ble feit i utgangspunktet? Da blir jeg jo bare feit igjen da."
"Men... Brød og sjokolade og... og.."
"Du kan godt spise det du, spis så mye du vil, men klag ikke til meg om/når du blir feit!"

....

christine76
23-09-10, 22:02
Det var et bra svar vaskeklut :D

Catalina79
23-09-10, 23:10
Hva gjør dere på ikveld da?

Her er det rolig og stille, blir snart å finne puta. De siste nettene har vært urolige, med tilsvarende lite og ingenting søvn.

grotingeling
23-09-10, 23:16
Sløver i sofa'n og prøver å bli kvitt den vedvarende hodepinen.
Blir nok senga på meg snart

vaskeklut
23-09-10, 23:22
Jeg føler jeg er flink :D (for en gangs skyld)
Jeg har vaska badet, og nå leser jeg kunsthistorie. Leser om egyptisk kunst nå:cool::o Er pensum, jeg har ikke veldig spesielle hobbyer :P

Har kokt et par egg jeg skal spise nå straks og :D

christine76
23-09-10, 23:25
Jeg har stort sett sittet med PCen og forumert. Og så har jeg rocket med rockeringen i 20 min og så ryddet litt. Nå er det nok på tide å finne sengen snart, for det er en ny dag i morgen og jeg må gjøre ungene klar til barnehage alene.

Anarko
24-09-10, 00:46
Gratulerer Christine! Kjempeflink har du vært!

Jeg brygger på noe, en forkjølelse antar jeg. Skal ha mesteparten av morgendagen fri, men har sagt jeg skal komme innom for å ta meg av ting som jeg har avtalt med kunder å gjøre fredag. Noe som gjør at jeg føler meg ganske så flink. Jeg har gomla en halv pakke med Ricola halsdrops uten sukker; noe som har gjort magen litt ustabil. Haha, burde visst at det kom til å skje.

SÅ, hadde jeg kjempelyst på noe varmt og litt lettfordøyelig i kveld. Det endte opp med noe jeg syns var svingodt! Picnicskinke i biter, ost i biter (eventuelt revet), fløte, brokkoli, pepper og ketchup. Ha ost, fløte og pepper i en kasserolle og varm opp. Sleng oppi picnicskinka og la de kose seg sammen. Kok opp vann med salt i til brokkolien og når brokkolien har fått et oppkok så kutter du den i biter og slenger oppi sammen med fløten. Jeg er ketchupoman, så hadde en dæsj med sukkerfri ketchup oppi og rørte godt rundt. Kjempeenkelt og veldig godt! Kan umulig være mye karber i? Picnicskinka er på 1 gram kh, ost er vel bortimot ingenting, brukte ca 1,5 dl med kremfløte, og 3 store brokkolibuketter. Jeg har uansett god samvittighet :) Og et mulig tips til dere andre der ute!

Skal snart køye jeg også, "MÅ" bare se litt mer One Tree Hill...

Popp
24-09-10, 11:34
((((( GRATULERER))))) :heia: Så morro at du nærmer deg målet. Samme her og snart skal jeg ut å kjøpe nye klær. Det blir bonusen min etter å ha klart å komme meg ned til normalvekt.
Du er nok ikke alene om å tenke på jobben som nå ligger foran oss. Men jeg skal klore meg fast her inne enda ett år til, tenker jeg. Og sette meg en max grense på vektoppgang til: 2 KG :cool: (julen? :lol: )

christine76
24-09-10, 13:00
Jeg kjøper visst oftere og oftere nye klær nå. Men endelige belønningen er en solid shoppingrunde i London i november :D
Jeg har også satt meg en grense, når jeg først er ferdig nå så skal jeg ikke over 70 kg igjen, da må jeg gjøre noe med en gang.

Jeg har tatt en utrolig vanskelig telefonsamtale i dag som jeg har gruet meg til og hatt vondt i magen for i et par uker. Utrolig lettet. Og så ser det ut til at jeg skal få meg ny jobb på nyåret.

Popp
24-09-10, 18:30
Jeg kjøper visst oftere og oftere nye klær nå. Men endelige belønningen er en solid shoppingrunde i London i november :D
Jeg har også satt meg en grense, når jeg først er ferdig nå så skal jeg ikke over 70 kg igjen, da må jeg gjøre noe med en gang.
:lol: Det er morsomt å kjøpe nye klær nå, men jeg har ikke hatt tid pga jobben. Men snart er overtidsjobbingen over for i år - og da skal jeg ut på SHOPPING! http://www.foreldreportalen.no/forum/images/smilies/Glede/lykkelig.gif

Jeg har tatt en utrolig vanskelig telefonsamtale i dag som jeg har gruet meg til og hatt vondt i magen for i et par uker. Utrolig lettet. Og så ser det ut til at jeg skal få meg ny jobb på nyåret.
GRATULERE!
og en god klem for at du har hatt det så vondt i det siste :klem:

Titania
24-09-10, 19:12
Har kjøpt meg vaffeljern i dag :D . Noen som har et tips til en god lavkarbo oppskrift ?

grotingeling
24-09-10, 19:37
Har kjøpt meg vaffeljern i dag :D . Noen som har et tips til en god lavkarbo oppskrift ?
Jeg digger disse; Nannahs gode vafler (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25620)

Titania
24-09-10, 19:48
Jeg digger disse; Nannahs gode vafler (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25620)

Røra står i kjøleskapet klar for steking !

PS ! den smakte fortreffelig også uten å steke den ;-)

sistegang
25-09-10, 22:12

Gratulerer, håper du klarer å stabilisere vekta der du vil. Jeg har og tatt av 36 kg, men jeg har ennå 30 til å ta av. Så jeg blir nok hengene her inne lenge ennå.:o

Catalina79
26-09-10, 00:21
Gratulerer, håper du klarer å stabilisere vekta der du vil. Jeg har og tatt av 36 kg, men jeg har ennå 30 til å ta av. Så jeg blir nok hengene her inne lenge ennå.:o

Du er flink. :heia: Har du tatt av 36 kg siden april? Supert. :)

Jeg blir imponert over alle de flinke menneskene her inne, det er en kjempeinspirasjon. !! Virkelig. (Måtte bare ut med det.. :o)

Anarko
26-09-10, 14:02
Jeg har planer om å lage fårikål nå snart, og da bruke spisskål istedet. Men så hørte jeg noen si at man skal ha litt mjøl i vannet slik at det blir litt tykkere. Pleier dere det, eller kan man fint la være?

Så var det annen mat. Slik som tyttebær. Når jeg lager meg vlltgryte så klarer jeg bare ikke å kutte ut tyttebærsyltetøyet. Jeg ser noen bruker solbærsirup i stedet. Er det like godt, og eventuelt bedre med tanke på karbs? Viltgryta i seg selv er ikke så mye karber i. Bruker sjysaus, av og til fløtesaus, og tilsetter seterrømme. Det er sausen, så er det jo stortsett bare kjøtt, bacon og sopp i tillegg. Og mengden saus er ikke så stor heller, jeg vektlegger kjøttet. Jeg ser tyttebærsyltetøyet inneholder 48 karb per 100 gram. Men jeg bruker jo langt i fra 100 gram, selv om jeg ikke veier mengden så vet jeg jo det.

Hva tenker dere? Skeier dere ut med noe?

Carisma
26-09-10, 14:49
Du trenger ikke mel i fårikålen.

Jeg har laget eget tyttebærsyltetøy med splenda, da slipper jeg å bekymre meg over det ferdigkjøpte. Er veldig fort gjort, og nå får man jo tyttebær på butikken :ja:

Zillah
26-09-10, 16:14
Er vand til å strø et tynt lag mjøl mellom laga med kjøtt og kål, ja. Men det kan eg jo ikkje gjere no lenger, så da lar eg berre vere. Like god smak, det blir litt tynnare sø, men heilt uproblematisk syns no eg.

Anarko
26-09-10, 16:28
Kan jbkm gjøre såen litt tykkere? Eller fiberhusk kanskje?

christine76
26-09-10, 17:21
Jeg pleier ikke å bruke mel i fårikålen uansett. Men jeg vil tro at litt JBKM vil fungere ja. Hvis du får det til uten at det klumper seg.

Anarko
26-09-10, 18:26
Kan sikkert lage en jbkm-jevning før jeg slenger det oppi med resten :) Takk i alle fall!

Carisma
26-09-10, 18:30
Mel er helt unødvendig. Mamma pleide å lage med mel før, men hun har slutta, fordi fårikalen blir bedre uten jevninga.

Sanney
27-09-10, 17:59
in your face doctor! (altså, min er grei han altså, han hadde ingen sterke meninger om lavkarbo da han sa rett ut han ikke visste noe om det :p)

HbA1c (langtidssukker) 6mai: 8.8 27.september: 6.7!
sykepleiersekretrisene fikk store øyne gitt, såå mye ned på så kort tid :D

vaskeklut
27-09-10, 18:23
in your face doctor! (altså, min er grei han altså, han hadde ingen sterke meninger om lavkarbo da han sa rett ut han ikke visste noe om det :p)

HbA1c (langtidssukker) 6mai: 8.8 27.september: 6.7!
sykepleiersekretrisene fikk store øyne gitt, såå mye ned på så kort tid :D
lavkarbo rocker sokkene, nemlig! gratulerer med fine resultater! :D

Catalina79
27-09-10, 21:53
Fikk du tak i spisskål Anarko? Vi leita etter det forrige uke, og spurte på spar-butikken (den som har best grønnsaksdisk) om de kunne få tak i spisskål. Dama svarer: Spisskål? Det fantes ingenting som het spisskål. Jeg sa til henne at de har den i permen sin med oversikt over grønnsaker. Jah, det var bare leverandøren som fant på rare navn for kål det, hun kunne ikke skjønne hvorfor det var nødvendig å finne på grønnsaker som ikke fantes... :confused: Jaja. Det ble vanlig kål på oss. Men hissig som jeg er, så fikk jeg sagt at det er noe som heter spisskål, og at meny (i ei anna bygd et stykke unna oss), bruker å ha det. Da snudde ho helt på flisa, og lurte på hvordan den såg ut etc. Tåpelige menneske.

Sanney: Gratulerer med flotte resultater!! :)

Anarko
27-09-10, 22:17
Det blir ikke før til helgen igjen at jeg går på spisskåljakt. Jeg er rimelig sikker på at de ikke har det på Rema da (handler stortsett alltid på Rema). Men skal på meny på bystasjonen og se der. Der må de jo ha det, så velassorterte som de er.
Måtte le av den historien der :D Den toppet kvelden for å si det slik ;)
Gleder meg veldig til fårikål! Det blir snadder!
Lurer på en ting da; om man lager med spisskål, er det slik at den ikke skal koke så lenge? Vanlig hodekål skal jo koke like lenge som kjøttet... Så, vet dere?

Catalina79
27-09-10, 22:30
Jeg har aldri lagd fårikål med spisskål, men leste at den ikke skal ha lang koketid og den heller mot sommerkål i oppførsel. Sommerkålen blir helt oppløst hvis man koker den like lenge som kjøttet. Så det er kanskje best å koke kjøttet først, og ha i kålen når det nærmer seg slutt?
Lykke til med å finne den berømte kålen. ;)

Anarko
27-09-10, 22:35
Den berømte "ikkeeksisterende" kålen faktisk. Kan bli som jakten på atlantis det her skjønner jeg :)

Carisma
28-09-10, 01:01
Alle innvandrer-forretnignene jeg har vært i har spisskål. Alltid :ja:

sistegang
28-09-10, 14:24
Jeg slipper jakt på spisskål. For jeg spiser ikke fårikål. Gemalen blir alltid invitert til mora mi, når hun har det. Hun syns så synd på han, som har ei så håpløs kone.:p

<insert_scary_name_here>
28-09-10, 14:53
Sistegang - godt det er flere enn meg som ikke spiser fårikål. Det eneste som er verre enn å spise fårikål, er å lukte på fårikål ;)

christine76
28-09-10, 15:10
Skjønner ikke at det går ann å ikke like fårikål altså..

Jeg er litt lei av å jobbe. Har jobbet vanvittig mye de siste ukene. Jobbet 14 timer i går, og det kommer til å bli 12 timer i dag.

<insert_scary_name_here>
28-09-10, 16:22
Fårikål er et mysterie for meg... Men så liker jeg ikke veldig godt kokte grønnsaker heller da, foretrekker dem ukokte. Og hvertfall ikke ihjelkokt!

Fysj, håper ikke du alltid jobber så mye Christine, kjenner jeg blir sliten bare av tanken!

vaskeklut
28-09-10, 16:24
Jeg liker heller ikke fårikål! Men det er fordi jeg ikke liker sau/lam. Jeg liker i-kål jeg :D

christine76
28-09-10, 16:43
Jobber ikke alltid så mye nei, men den siste måneden har det blitt veldig mye. Er forsåvidt like greit å jobbe lange dager da, når jeg uansett er i Stavanger og familien er i Bergen. Og det blir jo avspasering av det. Dessuten så har jeg en veldig spennende jobb. Men allikevel er det slitsomt med så mye jobbing. Hadde ikke gjort meg noe å gå hjem nå snart sånn som folk flest gjør.

christine76
28-09-10, 16:44
Jeg liker forresten best i-kål. Liker kjøttet også, men kålen som er kokt i lammekraften er det beste.

Anarko
28-09-10, 18:47
Jeg elsker fårikål :) men smaken er som baken... Jeg takler derimot ikke tunfisk på boks. Det er jammen meg ekkelt det! Kattemat!

christine76
28-09-10, 18:49
Liker det også jeg.
Dessverre så liker jeg litt for mye mat litt for godt.. Men dette er jo sunne eksempler da.

Anarko
28-09-10, 19:01
Jeg er så heldig at jeg er veldig glad i sunn mat :) Men så av og til så savner jeg f.eks. sushi (med ris), pasta og sånt... dagens opptur(er) er at jeg gjorde det bra på jobb, OG fant sukkerfri sjokolade på Rema! Cloetta! :D

Sanney
28-09-10, 20:57
jeg liker verken bææ eller kål jeg da.. kresen som fy :D ellers har jeg jobbet nærmere 12 timer idag, 5 av dem med styggvondt i ryggen.. så nå føler jeg meg overkjørt av en søppelbil..

Sanney
28-09-10, 21:35
stjålet denne fra fjesboka, nå er jeg født på åttitallet jeg da, så husker fint lite av det.. :p

"Vi lever åttitallet på nytt; Treholt er i alle medier, A-ha er på verdensturné, på kino går Karate Kid og Wall Street, det er krig i Afganistan, alle skal jogge, Nils Arne Eggen trener Rosenborg, alle går itights, vi lader opp til VM på ski i Oslo, men hvorfor Samantha Fox er byttet ut med ......Marianne ......Aulie, skjønner ikke jeg.........."

Carisma
28-09-10, 21:55
Den var faktisk veldig bra sanney :lol:

Jeg likte ikke fårikal før, men som så mye annet smaker det plutselig helt annerledes når ikke de dumme karbene ødelegger smakssansen lenger

Anarko
28-09-10, 22:51
At karbene ødelegger smakssansen har jeg aldri tenkt på...

Den såg jeg på facebook rett før jeg sjekket her faktisk :D en annen som går er denne (dog ikke så bra):

Under en sexundersøkelse på gamlehjemmet ble Olga 82 år, spurt om når hun
sist hadde sex. " 1945" sa Olga. " Oi, det var lenge siden " sa
intervjueren. " Å, dere unge har ikke begrep om tid." sa Olga " Klokka
er jo bare ti over åtte...."

Men litt artig er den dog :D

I kveld begynte jeg og typen på iron man 2. Den virker veldig bra så langt. Men må gi meg nå, skal sove. Trøtt som et fjell, eller noe i den duren.

Snart er det oktoberskravletråd :)

christine76
28-09-10, 22:58
Jeg liker den filmen:D
Finnes få ting som er så sexy som Robert Downey Jr.

Carisma
28-09-10, 23:03
Finnes få ting som er så sexy som Robert Downey Jr.

Phft, han lider av Robbie syndromet. Totalt uten utstråling så fort han dropper dopet :D

Anarko
29-09-10, 08:18
Jeg syns han har kjempeutstråling.. Men han hadde mer utstråling i nr 1 faktisk. Hmm. Men hot as hell er han!

christine76
30-09-10, 21:10
Da erklærer jeg meg selv som ferdig å slanke meg!

Jeg har totalt gått ned 38,2 kg siden jeg begynte på Xtravaganza i slutten av februar. Teller jeg med det jeg fikk til på egenhånd i januar og februar så har jeg gått ned litt over 42 kg. Det er jammen mye mer enn jeg hadde trodd på forhånd. Jeg husker jeg startet kuren og tenkte jeg var ambisiøs som tenkte å gå ned 15 kg, og dermed komme ned i ca 90 kg. Så fjernt det er nå.

Men selv om jeg har gått ned mye, så føler jeg meg litt som en nybegynner allikevel. Jeg har jo gått på pulver 20 av de siste 31 ukene. Så jeg har enda mye å lære om lavkarbo. Heldigvis holdt jeg vekten med lavkarbo i sommer, selv om jeg ikke var flink til å trene, så jeg har stor tro på at dette skal virke. Akkurat hvilket nivå jeg må ligge på når det gjelder karber og fett må jeg finne ut etter hvert, men dette er en omlegging for resten av livet i alle fall. Jeg har jo allerede bevist grundig at et "normalt" kosthold gjør meg feit.

Jeg satser på å fortsette å holde meg her inne med dere om det er greit. Det er her inne jeg føler meg mest hjemme. For jeg føler på en måte litt at dem som ikke har vært der liksom aldri helt kan forstå hvordan det er. (blir helt sentimental her jeg nå)

Masse lykke til videre til dere som er godt på vei eller nettopp har begynt. Dette klarer vi!

<insert_scary_name_here>
30-09-10, 21:21
Hipphipphurra Christine. Rett og slett utrolig godt jobbet!

grotingeling
30-09-10, 21:34
Da erklærer jeg meg selv som ferdig å slanke meg!

Jeg har totalt gått ned 38,2 kg siden jeg begynte på Xtravaganza i slutten av februar. Teller jeg med det jeg fikk til på egenhånd i januar og februar så har jeg gått ned litt over 42 kg. Det er jammen mye mer enn jeg hadde trodd på forhånd. Jeg husker jeg startet kuren og tenkte jeg var ambisiøs som tenkte å gå ned 15 kg, og dermed komme ned i ca 90 kg. Så fjernt det er nå.

Men selv om jeg har gått ned mye, så føler jeg meg litt som en nybegynner allikevel. Jeg har jo gått på pulver 20 av de siste 31 ukene. Så jeg har enda mye å lære om lavkarbo. Heldigvis holdt jeg vekten med lavkarbo i sommer, selv om jeg ikke var flink til å trene, så jeg har stor tro på at dette skal virke. Akkurat hvilket nivå jeg må ligge på når det gjelder karber og fett må jeg finne ut etter hvert, men dette er en omlegging for resten av livet i alle fall. Jeg har jo allerede bevist grundig at et "normalt" kosthold gjør meg feit.

Jeg satser på å fortsette å holde meg her inne med dere om det er greit. Det er her inne jeg føler meg mest hjemme. For jeg føler på en måte litt at dem som ikke har vært der liksom aldri helt kan forstå hvordan det er. (blir helt sentimental her jeg nå)

Masse lykke til videre til dere som er godt på vei eller nettopp har begynt. Dette klarer vi!
Gratulere som ferdig slanket - 42 kg siden januar står det virkelig respekt av http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gifhttp://www.pic4ever.com/images/greenstars.gif
Og klart du skal få fortsette å "henge" med oss, vi vil jo gjerne høre hvordan det går nå når du skal over på vedlikehold/nytt kosthold.
Det er jo som du selv sier nå jobben begynner, og av erfaring vet i alle fall jeg at det er minst like tøft å skal finne riktig nivå og så stole på seg selv at en gjør ting riktig:cool:
Skal bli kjekt å følge deg videre på veien inn i det nye kostholdet :klem:

Anarko
30-09-10, 22:23
Gratulerer Christine! Kjempeflink er du!

Catalina79
30-09-10, 22:51
Gratulere som ferdig slanket - 42 kg siden januar står det virkelig respekt av http://www.pic4ever.com/images/47b20s0.gifhttp://www.pic4ever.com/images/greenstars.gif
Og klart du skal få fortsette å "henge" med oss, vi vil jo gjerne høre hvordan det går nå når du skal over på vedlikehold/nytt kosthold.
Det er jo som du selv sier nå jobben begynner, og av erfaring vet i alle fall jeg at det er minst like tøft å skal finne riktig nivå og så stole på seg selv at en gjør ting riktig:cool:
Skal bli kjekt å følge deg videre på veien inn i det nye kostholdet :klem:

Jeg bare signerte denne jeg.. Syns det var så godt skrevet. Håper det var greit..?? Er tom for ord ikveld.. (hørt sånt??).. :D

Men hvertfall: Du har gjort en suveren jobb!! Gratulerer som ferdigslanket, og lykke til med vedlikeholdet og ditt nye liv. :D

vaskeklut
01-10-10, 02:29
Gratulerer så utrolig mye, christine76! Du har vært SKIKKELIG flink! Og vi håper på å få beholde deg her inne så lenge vi kan :D Jeg bøyer meg i støvet for deg. over 40 kg siden januar står det skikkelig respekt av!:visemuskl

grotingeling
01-10-10, 08:20
Oktoberskravletråd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=941974) er opprettet :D

Mankell
04-10-10, 21:34
Gratulerer Christine. Så flink du har vært. Lykke til videre.