View Full Version : Hjelp, jeg åt pizza
Sukk, hadde en innlevering som jeg ikke hadde gjort ferdig, så vert oppe hele natta for å få den ferdig. åt selvfolgelig noe jeg ikke burde, drakk brus også.
Jeg er en trøstespiser, føler jeg kan kontrollere matlysten veldig bra på denne dietten,men det hjelper ikke mot selvsabotøren i meg. Prøvd atkins to ganger før men etter rund en mnd går det altid galt. Nå er det rundt 5 uker og jeg er kjempeskuffet av meg selv. Lovet meg selv jeg skulle klare det denne gangen!
Føler jeg ikke har gått ned noe spesielt mye, men kroppen min er altid så fornøyd når jeg spise slik. Ingen halsbrann, veldig glad og godt humør, nesten aldri sulten. I dag har jeg vert kjempesulten pga de dumme karbohydratene!
"Børst" det av deg, og gå videre! Ikke la et lite feilskjær spolere! Stå på! :)
Ingen grunn til å være sint på seg selv. Vi spiser alle ting vi ikke burde, enten det er planlagt eller på impuls.
Det jeg gjør når jeg skal hente meg inn igjen er å ta meg en treningsøkt. Da forbrenner jeg fortere de karbohydratene jeg har spist og jeg kommer fortere i ketose igjen.
Det er bare til å fortsette :)
Gjort er gjort, spist er spist, og det at du har gjort én mindre lur ting i et slitent øyeblikk forandrer ikke at du har tatt tak i kostholdet ditt, i psyken din, og at du er på veien mot et bedre liv! Det var én liten glipp, nå har du kjent hvordan du føler deg etterpå og har kanskje en litt større sperre neste gang. Og har du ikke det, så går du videre likevel. :klem:
Takk for oppmuntringer:) Rett tilbake paa dietten eneste svar!
Fikk halsbrann med engang, da. Saa vet jeg er paa rett vei naar jeg spiser lavkarbo. Blir slapp og trott av karbohydrater.
En dag omgangen:)
Jeg var på fest igår og drakk noen drinker med blandevann med sukker i/brus. Har dårlig samvittighet for det, men som alle de andre over her sier: ja, det var en glipp og ja,jeg føler litt på det idag. Spesielt siden jeg ikke har holdt på med dette så lenge.
Så nå skal jeg på spinning i ettermiddag og tilbake på LCHF igjen.
Om ikke annet, har faktisk jernviljen kicket inn igjen. Hurra! :)
Jeg fant dette glimrende sitatet på Facebook:
"-Føles hverdagen tøff? Ble ikke dagen helt som du hadde tenkt? Løs problemet som din hannhund ville ha gjort, -kan det ikke spises eller pules, piss på det og gå videre..."
Nemlig. :D
Ja dagen etter er verst, ble kjempe sulten jeg. Er så lett å bli fristet i en verden full av sukker!
Vi får bare gå videre. Har ikke tampt kampen før vi slutter å prøve:D
helsefreak
12-09-10, 21:29
Jeg fant dette glimrende sitatet på Facebook:
"-Føles hverdagen tøff? Ble ikke dagen helt som du hadde tenkt? Løs problemet som din hannhund ville ha gjort, -kan det ikke spises eller pules, piss på det og gå videre..."
Nemlig. :D
Hahaha, dette var noe av det beste jeg har hørt på lenge! :-)
Snopsnoken
12-09-10, 21:45
Sukk, hadde en innlevering som jeg ikke hadde gjort ferdig, så vert oppe hele natta for å få den ferdig. åt selvfolgelig noe jeg ikke burde, drakk brus også.
Jeg er en trøstespiser, føler jeg kan kontrollere matlysten veldig bra på denne dietten,men det hjelper ikke mot selvsabotøren i meg. Prøvd atkins to ganger før men etter rund en mnd går det altid galt. Nå er det rundt 5 uker og jeg er kjempeskuffet av meg selv. Lovet meg selv jeg skulle klare det denne gangen!
Føler jeg ikke har gått ned noe spesielt mye, men kroppen min er altid så fornøyd når jeg spise slik. Ingen halsbrann, veldig glad og godt humør, nesten aldri sulten. I dag har jeg vert kjempesulten pga de dumme karbohydratene!
5 uker = 35 dager.
Av 35 dager har du glippet en dag. 1 dag! Det var ikke et optimalt lavkarbomåltid, men verre enn som så er det faktisk heller ikke. Det er hva du gjør herfra som er avgjørende. Statistisk sett spiser du sunt hver dag (34 av 35 dager)!!
5 uker = 35 dager.
Av 35 dager har du glippet en dag. 1 dag! Det var ikke et optimalt lavkarbomåltid, men verre enn som så er det faktisk heller ikke. Det er hva du gjør herfra som er avgjørende. Statistisk sett spiser du sunt hver dag (34 av 35 dager)!!
Hehe når du sier det på den måten, blir det en helt annen sak!:D sikkert ikke spist så sunt 35 dager i strekk på 10 år, når jeg tenker meg om. Kroppen min godter seg rett og slett. Akkurat som den sier til meg, dette er den maten jeg vil ha!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.