View Full Version : Snart fire uker på 15-20 karber,men kun et par dager med utslag på sticks!

marfrasol
09-09-10, 20:36
En bekjent har holdt seg på 15- 20 karber per dag i snart fire uten å gå ned i vekt. Hun har kun hatt utslag på ketosesticks et par dager. Kan noen svare på hvorfor det er slik? jeg har selv vært i ketose mer eller mindre siden slutten av mai og hatt gode resultater. Jeg har lest og prøvd å finne en forklaring på dette, men finner ikke utav det.:confused:

Imse
09-09-10, 20:57
Går hun ned i vekt da? Og kommer de karbene i fra grønnsaker eller fra feks stivlese i kjøttkaker eller fløte og rømme?

Og ellers, jeg kan i lange perioder være i ketose og få null utslag på stixen. Stixen sier kun hva som skjer i urinen og ikke i kroppen. Ketoner i urinen er overskuddketoner og man kan fint forbrenne fett uten at man har overskudd.

marfrasol
09-09-10, 21:10
Nei, hun går ikke ned i vekt. spiser mye grønnsaker, men også seterrømme og fløte.

Megvel
09-09-10, 21:17
Jeg lurer på om hun får i seg nok fett? Pøs på med fett!

marjusen
09-09-10, 21:30
og du har sikkert sjekka de typiske partystopperne som kunstig søtning, atkins barer, lettbrus osv?

Gerd
09-09-10, 21:32
Hva, og hvor mye spises og drikkes?
Telles karber?

Skal h*n mye ned i vekt?

marjusen
09-09-10, 21:34
Hva, og hvor mye spises og drikkes?
Telles karber?

Skal h*n mye ned i vekt?

Erfaringsmessig er det lurt som Gerd skriver over her at dere skriver opp to eller tre dagers typiske menyer. Og da må dere skrive ALT som puttes i munnen fra morran til kvelds:D

Kanskje det er noe dere ikke har tenkt på som de som har vært her lenge har erfaring med:D

Debz
09-09-10, 22:03
Nei, hun går ikke ned i vekt. spiser mye grønnsaker, men også seterrømme og fløte.

Åssen type grønnsaker?? De må styre vekk fra gulrøtter og alle veges som vokser under jordet...

marjusen
09-09-10, 22:09
Åssen type grønnsaker?? De må styre vekk fra gulrøtter og alle veges som vokser under jordet...

Vel, dette er riktig med modifikasjoner. Å spise LITT gulrøtter, LITT løk osv er faktisk ikke det verste så lenge du er nøye med å telle karber. Så dette må event veies.

Men ja, det KAN være en partystopper, men det er MYE annet du skal styre unna før du kutter ut dette.

Marius