Jinx
10-09-10, 09:26
Nå har jeg lusket i kulissene lenge, lest og lært mye her inne. Etter at vi kom fra ferie i sommer bestemte jeg og mannen oss for å prøve oss på lavkarbo. Ikke noen spesiell filosofi, men generell lavkarbo. Har begge noen kg som vi gjerne skulle ha blittt kvitt. Jeg har har gått opp en del etter to svangerskap de siste fire årene og et ganske usunt kosthold til tider.
Vi har vært kjempeflinke i grunn, kuttet potet, brød, pasta, brus og godteri og alt med sukker og mel. Han har gått ned nesten ti kg og han er vel ganske fornøyd. Men jeg blir så utrolig frustert selv, det går så sakte for min del! Jeg har gått ned i overkant av 5 kilo siden 19 juli. Det er jo så utrolig lite.... nå har vekta stått rimelig stille i 4-5 uker. Er såå nært å bare gi opp... fatter ikke hva jeg gjør gærent.
Kan jo nevne hva vi spiser:
Frokost: 2 fiberrik med smør og ost eller kjøttpålegg.
Lunsj: samme som frokost, noen dager omelett eller salat.
Middag: kjøtt/kylling/fisk med de "rette" grønnsakene, prøver her å få med en del fett.
Kvelds: samme som frokost eller lunsj. Blir en del kaffe/te i tillegg til dette og drikker mye vann.
Bruker oppskrifter jeg finner her inne og finner på noen selv, men vi har i det hele vært veldig flinke å telle karber og fått i oss lite av dem.
Er jeg helt på bærtur eller? :confused:
Vi har vært kjempeflinke i grunn, kuttet potet, brød, pasta, brus og godteri og alt med sukker og mel. Han har gått ned nesten ti kg og han er vel ganske fornøyd. Men jeg blir så utrolig frustert selv, det går så sakte for min del! Jeg har gått ned i overkant av 5 kilo siden 19 juli. Det er jo så utrolig lite.... nå har vekta stått rimelig stille i 4-5 uker. Er såå nært å bare gi opp... fatter ikke hva jeg gjør gærent.
Kan jo nevne hva vi spiser:
Frokost: 2 fiberrik med smør og ost eller kjøttpålegg.
Lunsj: samme som frokost, noen dager omelett eller salat.
Middag: kjøtt/kylling/fisk med de "rette" grønnsakene, prøver her å få med en del fett.
Kvelds: samme som frokost eller lunsj. Blir en del kaffe/te i tillegg til dette og drikker mye vann.
Bruker oppskrifter jeg finner her inne og finner på noen selv, men vi har i det hele vært veldig flinke å telle karber og fått i oss lite av dem.
Er jeg helt på bærtur eller? :confused: