Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nær å gi opp...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 09:26   #1
Jinx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 2
Jinx er på en erverdig vei
Unhappy

Nær å gi opp...

Nå har jeg lusket i kulissene lenge, lest og lært mye her inne. Etter at vi kom fra ferie i sommer bestemte jeg og mannen oss for å prøve oss på lavkarbo. Ikke noen spesiell filosofi, men generell lavkarbo. Har begge noen kg som vi gjerne skulle ha blittt kvitt. Jeg har har gått opp en del etter to svangerskap de siste fire årene og et ganske usunt kosthold til tider.

Vi har vært kjempeflinke i grunn, kuttet potet, brød, pasta, brus og godteri og alt med sukker og mel. Han har gått ned nesten ti kg og han er vel ganske fornøyd. Men jeg blir så utrolig frustert selv, det går så sakte for min del! Jeg har gått ned i overkant av 5 kilo siden 19 juli. Det er jo så utrolig lite.... nå har vekta stått rimelig stille i 4-5 uker. Er såå nært å bare gi opp... fatter ikke hva jeg gjør gærent.

Kan jo nevne hva vi spiser:
Frokost: 2 fiberrik med smør og ost eller kjøttpålegg.
Lunsj: samme som frokost, noen dager omelett eller salat.
Middag: kjøtt/kylling/fisk med de "rette" grønnsakene, prøver her å få med en del fett.
Kvelds: samme som frokost eller lunsj. Blir en del kaffe/te i tillegg til dette og drikker mye vann.

Bruker oppskrifter jeg finner her inne og finner på noen selv, men vi har i det hele vært veldig flinke å telle karber og fått i oss lite av dem.

Er jeg helt på bærtur eller?

Jinx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:41   #2
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Nær å gi opp...

Syntes det så ut til å ha være ett sundt kostholdt. Etter å ha lest i forskjellige forumer her så kan vekta stå mere eller mindre stille i flere uker av ganger (ja vet - deprimerende), men gi ikke opp, det vil løsne. Har du prøvd å mosjonere litt?? Kan hjelpe det også

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:38   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nær å gi opp...

Jeg lurte på hva din BMI er nå og hvor langt ned du synes du skal?
Man får en helt annen "kamp" om man skal ned 50 kg enn om man skal ned 10 totalt.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:48   #4
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Nær å gi opp...

Altså.. om vekta har stått stille i 4-5 uker, vil det jo si at du gikk ned mer enn 5 kg på 2-3 uker. Selv om du nå har stått stille en stund, har du likevel kvittet deg med mer enn 5 kg i løpet av syv uker. Det er godt over halvkiloen pr uke, det!

*heie på og sende motivasjon*

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:09   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Nær å gi opp...

Hvor mange karbo får du i deg på en gjennomsnittlig dag? Du skriver at du driver med egenkomponert og da er det vanskeligere å svare enn om du følger en retning.

Jeg vil anbefale deg å lese noen bøker; Bedre uten brød, Ketolyse eller andre og følge de retningslinjene de gir.

Jeg vet at for min egen del så vil 4 fiberrik om dagen være for mye og det er det nok for mange andre og om du vil være i ketose.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 15:24   #6
Tenorsax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 11
Tenorsax er på en erverdig vei

Sv: Nær å gi opp...

Det tar tid, og lenger tid hvis du har drevet m jojoslanking tidligere, er jeg blitt fortalt. Overrasket over at fiberrik ikke er ok? Jeg spiser det( 3-4 stk) både til frokost og lunsj. Ikke fristende å slutte m det. Kanskje derfor det går så sakte, jeg har veldig svak ketose, den var sterkere før jeg fant ut at disse kunne spises. Kan være en forklaring, ja. Men du verden så kjekt.

__________________


Tenorsax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 16:14   #7
Jinx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 2
Jinx er på en erverdig vei

Sv: Nær å gi opp...

Takk for fine svar og motivasjons-sending
BMI-en min ligger på 28, mitt mål er å gå ned i allefall ti kilo til fra der jeg er nå.

Når det gjelder karboinntak så ligger jeg på under 30 om dagen, max 50 på noen dager. Kjempedumt om man ikke kan spise fiberrik da;/ Synes det er en god og mettende brøderstatning, og det er jo bare 2,7 karber i hver skive.

Håper vektapet tar seg opp litt snart. Er bare så demotiverende å gå opp og ned den samme halvkiloen i ukesvis! Har ikke drevet med jojo-slanking før. Har slanket meg en gang før med Libra (nesten likt som Grete Roede) og gikk da ned ca 18 kg.

Jinx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 16:28   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Nær å gi opp...

Om man kan spise fiberrik kommer an på hvilken linje man legger seg på i forhold til hvilken retning og om akkurat din kropp tåler at du spiser såpass mange fiberrik per dag.

Man må nesten velge dersom man ikke tåler så mange per dag; enten mange fiberrik eller at vekta går sakte ned.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 17:27   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nær å gi opp...

Jeg gikk på generell lavkarbo 6 mnd uten å gå i ned noenting...

Det viste seg at jeg spiste for mye kcalorier for min kropp... så nå når jeg holder et øye med kcaloriinntaket går vekta ned jevnt og trutt

Prøv bare å spise mindre porsjoner ei ukes tid uten å endre på så mye annet og se hva som skjer Går du da litt ned - kan det være så enkelt som det

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no