View Full Version : Gå ned i vekt sammen til JUL!

Sider : [1] 2 3

StineH
06-10-10, 18:20
GOD JUL!!

Eller, det er i allefall det jeg ønsker å ha dette året! En jul der jeg føler meg vel i min egen kropp. Der jeg kan gå i fine klær som passer og høye heler uten at jeg føler meg som en elefant på stylter..
Det nytter å ha andre til å motivere seg, og jeg trenger det virkelig! I dag er det ca 2 og en halv mnd til juleaften.
I den anledning utfordrer jeg ALLE dere der ute til å gå ned 7 kg FØR 24. Desember.
Jeg skal klare det! Er dere med meg?.. =D

http://i25.photobucket.com/albums/c75/metalfucker/DSC_2957.jpg

Mankell
06-10-10, 18:33
Jeg er med!! Dette skal vi jammen klare. :)

silvia_
06-10-10, 18:47
Henger meg på:)

aslaug
06-10-10, 19:03
Hei!
Hiver meg på også, jeg har som vanlig sabotert meg sjøl så jeg ikke har nådd målene mine.
Jeg trenger å gå ned 5 kg til 20desember. Veiedag lørdag tror jeg!
Lykke til oss!!

Linuz
06-10-10, 22:03
Godt å se deg StineH!!
Jeg er med.... har en ustabil og gal vekt om dagen, men vi kan jo si at jeg veier 99 kg (forhåpentligvis). Da er julemålet mitt 92 kg, men aller helst vil jeg nå delmål 2 som er under 90 kg.

Lykke til alle sammen!

Jeg har Skaldemans farsebiff med ost i ovnen, så nå skal jeg få meg litt middag... :p

NitaNita
06-10-10, 22:48
Hei:) Jeg har veldig lyst til å være med. Er ganske nyoppstarta, men med tips og råd og hjelp fra dere skal jeg klare det. Har gått ned 3 kg hittil og skal ned over 30 til så d er bare å sette igang:)

Victory
06-10-10, 22:48
Jeg vil bli med - og jeg VIL klare det!!!!!! :D
Har veiedag til fredag jeg, ingen god følelse for den.... men utgangspunktet skal vertfall være hva vekten forteller meg da. 7 kg klarer jeg nok ikke, men vil veldig gjerne klare 5!

Titti
06-10-10, 22:52
Jeg er med! :D

Nei, nå!
06-10-10, 23:11
I'm in! Fint initiativ, 7 kg er ca det jeg også håper på til jul. Dette klarer vi :)

Tropika
06-10-10, 23:13
Jeg skal prøve.. Håper å få starta på ketolyse den 1 november..

Kirsebæret
06-10-10, 23:37
Jeg er også med!! :)
Skal se om jeg kan lage meg en sånn ticker, så blir det lettere å følge med!

<insert_scary_name_here>
06-10-10, 23:45
I'm in!
1. målet mitt er under 110 til jul, og med sist registerte vekt på 116,6 vil 7 kilo være omtrent akkurat minstemålet. Så det blir helt perfekt!

mamz
06-10-10, 23:46
Jeg vil også være med...... ønsker meg en fin julekjole som jeg føler meg vel i for en gangs skyld.....lei av å ha på store klær for å skjule meg i, når jeg skal pynte meg...:nedfor: I år vil jeg ha kjole og høyhelte sko:D

Skal klare det!! Har veiedag på fredager:)

MadamMim
07-10-10, 00:15
Jeg er med!!!!! Og HVIS jeg klarer det, så er jeg i mål.....!!! Og da har jeg gått ned 32 kg på under ett år....!

Men, så spørs det om disse siste kg vil slippe taket da. Men det går iallefall ikke om man ikke prøver!

:heia:

Jannickepirat
07-10-10, 01:20
Jeg er med!! :-D

mill@
07-10-10, 03:14
Jeg er med! :D

StineH
07-10-10, 07:47
Suupert å se at så mange er med! ^^,
Det er kjempemotiverende!

Jeg går altså ut fra at startvekten min nå er 129,1 kg.
Innen 24. Desember SKAL vekten min ligge på under 122,1 som er -7 kg
Jeg blir helt utrolig glad om jeg klarer å gå ned 9,2 kg, da er jeg under 120 kg som vil bli første gang siden jeg gikk på ungdomsskolen.
Jeg har veiedag på onsdager, så er en uke igjen til jeg vet hvordan det har gått..

OG når vi først snakker om jul, er det noen som vet om det er for mye karbo i mandariner?.. *siiikle*

grotingeling
07-10-10, 08:05
OG når vi først snakker om jul, er det noen som vet om det er for mye karbo i mandariner?.. *siiikle*
Mandarin inneholder pr 100g; 0,9g proteiner, 0,3g fett og 9,8g karbohydrater:(

Zillah
07-10-10, 08:20
7 kilo og 11 uker - Zillah er med!

Gracen
07-10-10, 10:13
Jeg er med,tar utgangspunt i siste vekt som var 84.9 så altså jeg skal veie 77.9 kg til jul...det skal jeg jammen meg klare!!!

trude.lutt
07-10-10, 10:54
Jeg er med! Og målet mitt blir da 95 kg! Veiedag fredager!

oNora
07-10-10, 11:10
Selv om jeg ramla litt av den 1. oktober-greia, så satser jeg med friskt mot på - 7 kg til jul :)
Startvekt 92,1 kg, dvs at jeg må være under 85 kg til jul for å komme i mål...

CocoNut
07-10-10, 11:13
Jeg er med jeg og:-) Min drøm og premie blir at jeg skal gå i en drømmekjole denne julen, en slik som jeg alltid har drømt om å ha på meg. Jeg har veiedag på tirsdagene, jeg veier 89 kg og målet blir da 82, men helst 80 hvis jeg klarer det. Trener også 4 dager i uken, så jeg håper det setter fart på alt sammen.
Dette klarer vi!!!

MyJuly
07-10-10, 11:54
Jeg vil også gjerne bli med :-) Har brukt disse sidene over 1 år, men ikke vært noe særlig flink til å skrive noe... Men nå vil jeg bli mer aktiv :D Hovedmålet er ca 50kg ned, men starter med 7 frem til jul :spent:
Veiedag på onsdager. :heia: for oss!!!

Titti
07-10-10, 14:25
Hvorfor akkurat syv kilo forresten, er det noe magisk ved det tallet? ;)

JKBB
07-10-10, 14:49
Hei!
Jeg blir med her, men tror ikke 7 kg er realistisk for min del...
Jeg har gått ned 17 kg nå, siden 7. juni, og om jeg har gått ned 20 kg til jul vil jeg være fornøyd! :)
Mange liker å sette seg høye mål man kan strekke seg etter, men jeg føler at i min hverdag så gjør jeg nå det jeg kan.. Lavkarboen går av seg selv, og det går bra..jeg er i ketose, og har vært det hele veien, så jeg kommer ikke til å intensivere noe der...

Har hatt perioder nå etter jeg runda -10 kg, hvor jeg har stått stille i flere uker, litt opp også, så jeg satser på å få av 3 kg til jul, og tar det heller som en gledelig overraskelse om det forsvinner flere! :) Trener en del nå, som også gjør at det stagnerer litt innimellom..

Slik jeg ser det så er det bedre å sette seg ett mål som man mener er overkommelig og bli lykkelig over det, og litt ekstra, enn å føle at man ikke strekker til fordi man ikke greide ett mål som i utgangspunktet va litt i overkant..Sånn er det iallfall for meg! :)

Nå sier jeg ikke at 7 kg er vel ambisiøst, nei!! Hadde jeg vært tidligere i prosessen her hadde jeg hoppa på det med en gang, men siden jeg har fått de der platåene nå, og ting går treigere, så velger jeg å gjøre det sånn! :)

Jeg starta som sagt 7. juni..
Starta på 105 kg, veier nå 88kg og er superglad for å se 80-tallet!! :)
Jeg har gått fra str 52-54 til å få på meg str 44!! :D

Mitt mål til julaften 2010 er å veie 85 kg eller mindre! :)

plastbox
07-10-10, 15:15
Bra tråd! Et slikt initiativ hjelper mange! =D

Skulle gjerne slengt meg på, gikk ned 15kg i vinter selv om jeg ikke akkurat var overvektig. Havnet da på 78kg med en kropp jeg trivdes svært godt med på stranda (hadde det enda bare vært en eneste dag med strandvær i ferien min..:nedfor:).

Har pga. diverse tullball måttet flytte hjem til faren min midlertidig, og der i gården går det mye i kneipbrød, syltetøy og potet. Alt for lett å ta noen skiver fremfor å tilberede et helt lite måltid når jeg er sulten, så er glatt 5-6kg tyngre enn jeg helst skulle vært og diabetesen er dårligere kontrollert enn siden i vinter. :( I tillegg er busser og slikt uhorvelig upraktisk, så der jeg før trente 4 dager i uka trener jeg kanskje 1 eller 2 nå.

Så fort jeg flytter ut igjen.. da.. DA! Da skal jeg ned omtrentlig 7kg for følte hadde litt igjen å meisle bort i sommer, og jeg skal leve sunt og friskt og være lykkelig med velregulert diabetes, godt humør, masse energi og masse god mat!

Fytti grisen.. får carb-cravings nå og da etter jeg startet med drittmaten igjen, men det er ingenting i forhold til den vooooldsomme kjøttsulten som setter inn omtrent daglig!:eek: Noen andre som kjenner til denne? Det er.. vel.. jeg blir rett og slett kjøttsulten, kjenner kroppen hyler etter en gryte med kjøttdeig, sopp, løk og diverse grønnsaker stekt i meierismør, en saftig kotelett eller biff, eller et svært stykke fisk med sitronpepper! *hjertesmerte*

Rin
07-10-10, 15:50
[...] den vooooldsomme kjøttsulten som setter inn omtrent daglig!:eek: Noen andre som kjenner til denne? Det er.. vel.. jeg blir rett og slett kjøttsulten, kjenner kroppen hyler etter en gryte med kjøttdeig, sopp, løk og diverse grønnsaker stekt i meierismør, en saftig kotelett eller biff, eller et svært stykke fisk med sitronpepper! *hjertesmerte*

Hehe, den der har jeg hatt hele livet. Min mor kan nok skrive under på at det ble forlangt mye koteletter, biffsnadder og grillet kylling i min oppvekst. Mmm, kjøtt :hearts: Jeg får fortsatt cravings, faktisk - det hjelper ikke hvor mye ost eller tunfiskgryte jeg har i skapet, da.

Men, syv kilo til jul er helt urealistisk for meg, så jeg står nok over denne trådgjengen :p Såre fornøyd om jeg får til 2-3 kg, jeg!

StineH
07-10-10, 17:43
Hvorfor akkurat syv kilo forresten, er det noe magisk ved det tallet? ;)

Det er vel eeegentlig ikke noe spesielt med syvtallet..
Det er liksom 11 uker til jul, og 11 kg og èn hel kg i uka ble litt vel ambisiøst for min del...
Og "bare" 5 kg fordelt på 11 uker ble litt for lite for MINE ambisjoner..

Derfor syntes jeg syv var ett flott lite tall, som ikke er skrekkingytende stort, og ikke alt for lite..
Dessuten bringer vel syvtallet lykke?..

Om du har mindre ambisjoner frem mot jul er det likevel bare å henge seg på! Nedgang, er og blir nedgang.. Om det går i veddeløpshestfart, eller sneglefart! ^^,

Zillah
07-10-10, 17:56
Ettersom vi alle er på ulike stader på vekt-reisa vår, så seier det seg sjølv at akkurat "7 kilo" ikkje vil passe for alle. Det er ikkje dét som er det viktige her. Om eg hadde tenkt at det ikkje var realistisk for meg (ja, det er kanskje tøft men ikkje fullstendig urealistisk) ville eg uansett hengt meg på tråden, men satt meg mitt eige mål. Akkurat som JKBB ((grr eg hugsar aldri kva du heiter, det blir alltid "JBKM" oppi hovudet mitt kan du ikkje skifte nick :p))- har gjort.

Så 157, kanskje du vil vere med og sette deg 3 kilo som mål i staden, eller kva du no måtte føle vert rett for deg?

tora trollmor
07-10-10, 18:09
Jeg vil gjerne være med, klarer nok ikke 5 kg til første vinternatt men til jul da ska 7 kg borte vekk :)

Solange
07-10-10, 19:40
Jeg er også med! Skal snart få meg en ny ticker. 7 kg er omtrent det jeg hadde planlagt til jul :) Jeg kommer til å ha veiedag på fredager, så i morgen tidlig får dere utgangsvekta mi!

Sjanten
07-10-10, 19:50
Jeg også vil med:) Som Solange har jeg veiedag i morgen, legger inn utgangsvekt og ticker for julemålet i morgen!

Bra initiativ og et passe realistisk mål for oss som skal ned 30+:)

nlerka
07-10-10, 20:31
Jeg er med!!! Skal ned forhåpentligvis 10 kg til Jul.. nå skal jeg trene til krampa tar meg :P

agurken
07-10-10, 21:20
Jeg vil også gjerne slenge meg med på denne. Jeg var neeeesten i mål i mars i år, jeg manglet 2 kg for å ha nådd målet på 25 totalt. Men den siste tiden har vært en eneste stor sprekk, og jeg har gått opp nesten 8 kg igjen.... På veldig kort tid.
Så nå vil jeg ta meg selv i nakken og gå de ned igjen. Starter opp for fullt i morgen, med en slags ketolyse/atkins. Skal være litt streng i starten, og håper på god selvdisiplin og raske resultater:) Så får vi se!
Lykke til til alle dere andre også!!

StineH
07-10-10, 21:38
Jeg ble PLUTSELIG kjeeempemotivert for å trene en stubb!
Så da trur eg jaggu at eg ska gjera da! ^^,
-7 kg før 24. Desember! Here I come!!

ned35
07-10-10, 23:24
Jeg er med navnsøster ;)

ChristineSixteen
07-10-10, 23:39
Jeg henger meg på! Minstenoteringen min er 91.7 kg, så da er målet 84.7 kg til jul :)

Fruitdrops
08-10-10, 00:11
Jeg er med! :p Siste gang jeg veide meg viste vekta 106,5 kg. Så det vil si 99,5 kg :D før jul!

Og 7 er faktisk lykketall :rolleyes:

Ivett
08-10-10, 03:19
Jeg er med!!
Jeg veier nå 91,9 kg og kommer nok ikke til å få veie meg igjen før rundt 17 desember, da jeg skal hjem igjen (nå er jeg hjemme pga. høstferie).

84,9 kg må jeg ned til :O
oi.. det er 5 kg. unna for at jeg kan søke om bukplastikk!
Merker kiloene forsvinner myyyyyye saktere nå enn det gjorde før....
men kan nesten ikke tro at jeg har klart å ta av 33,5 kg. frem til nå, ganske uvirkelig...

Victory
08-10-10, 09:06
Her var det mange motiverte mennesker! :) Så gøy - og tenk den gode gode julefølelsen om man har vært skikkelig flink i tiden før... guriland begynner og glede meg til jul jeg nå! :)
Skulle egentlig melde inn kickoff vekten i dag, men har ikke vært på min egen vekt i dag, så da drøyer jeg til i morgen, evt mandag alt etter hvordan helgen utarter seg. :) Man begir seg da ikke ut på fremmede tall på nye vekter, får holde seg til det trygge! Hehe.. ;) Gjør dere det?

Solange
08-10-10, 09:26
Da er jeg igang, har fått laget meg nye tickere. Vekta i dag er på 81.5. Betyr at jeg skal være nede på 74.5 innen julaften! Bare å brette opp armene og sette igang:)

Titti
08-10-10, 11:15
7 er et fint tall. :ja:

Og nei, andre vekter holder vi oss unna, blir for mye å holde styr på. ;)

mamz
08-10-10, 12:28
Hallo :) I dag er min første veiing etter at jeg meldte meg inn her :)
Vekta i dag viste: 65,7 kg

Uke 1: 65,7 kg ....og det er 77 dager til jul :ja:
Uke 2: ...

Sjanten
08-10-10, 14:05
Jeg lovte å henge meg på her etter veiing i dag. Jeg har en trist dag, mitt startpunkt for juleutfordringen blir 118,1 kilo - nøyaktig det samme som da jeg startet på ketolyse 15.september.

Men jeg prøver meg for det - 7 kilo ned til jul betyr at jeg skal nå 111,1 kg.

Rosekinn
08-10-10, 14:28
jeg henger meg med.. godt å ha noen å støtte seg til :)
gleder meg til å ta i et tak igjen :) har vært sykmeldt i 2 mnd pga prolaps, men nå er jeg klar til å lage skikkelig mat og trene igjen:)

har gått ned 25 kg fra det jeg veide på det meste for noen år siden. har holdt samme vekta nå i snart ett år. Vil ned 15 kg til ¨på sikt.. men starter med 5 - 7 kg før jul :)

god helg :)

sili
08-10-10, 18:16
jeg er også med

Ned30kg
08-10-10, 21:52
Eg er med! Veier no 105 og målet blir under hundre til jul!! Veiedag mandag!

binyheim
08-10-10, 21:57
Jeg blir med.Har til nå bare klart 5 kg.

Kikkin
08-10-10, 22:50
Jeg er med!!
Jeg har et eget mål, og det er å komme under 100 kg. Så ned 7kg til julaften vil si at jeg havner på 98kg! Det hadde vært helt perfekt! Og så har jeg en gulrot der framme da...når jeg under 100, så skal jeg kjøpe meg ny kjole og nye sko! :)

LittEngel
09-10-10, 00:14
Jeg vil også være med!:)

Minimum 7 kg før jul!!!

tora trollmor
09-10-10, 00:18
dagens vekt er 102,2 med minus 7 kg til jul blir det ei ny vekt på ca 95kg. Det har jeg ikke vært siden vi gifta oss i 2003 - 7 år siden. men egentlig bare for den mnd, har nok ikke vært under 100 på 18 år ;(

tora trollmor
09-10-10, 09:15
Ha en fin Lørdag. Opp å hopp folkens, en fin høstdag med mange muligheter ;)

StineH
09-10-10, 09:19
Ha en flotters lørdag ja alle sammen! Har sneeeket meg en tur på vekta i dag og kan si så mye som at jeg i allefall snegler meg nedover mot målet!
Dette blir kjempebra folkens!
Gleder meg til vi kommer igang skikkelig nå og vi begynner å se resultater! Dere er så utrolig flinke og en kjempemotivasjon!

Gruer meg dog litt til å ikke kunne spise mandariner.. Jeg eeelsker mandariner.. =/

aslaug
09-10-10, 10:37
Start 74.0 kg_ nå 73,4 sist uke:-0,6 kg_ hittil: -0.6 kg (09/10-10).

Kjempefornøyd!:)

littlettere
09-10-10, 10:44
Slenger meg på denne, jeg. Mål om å gå ned 7 kilo til jul, fra 87,9 kg - 80 kg. Det bør være overkommelig og greitt, og ikke minst gi en utrolig mye bedre opplevelse av julen!

Strategien blir å hele tiden ligge i ketose, ingen unnskyldninger er gode nok. Dette skal jeg gjøre ved å ligge på ca. 15 gram karbo per dag, og spise maks tre måltider. Samtidig skal jeg trene kondisjon minst 3 ganger i uka, og styrke 2 ganger i uka.

Gleder meg til dette!

Lavkarbojenta
09-10-10, 10:55
Eg har lyst å være med og :)

http://tickers.tickerfactory.com/ezt/t/wADMAAU/weight.png

Veier meg kvar onsdag, men dei siste vekene har det stått litt stille :(

behelen
09-10-10, 12:05
Hei
Jeg slenger meg med jeg også:)
Har prøvd dette med godt hell en gang tidligere, men var nok ikke motivert nok dengang. Prøver derfor igjen :)
Jeg veier 97 kilo, og langsiktig mål er 80 kilo.
Første delmål blir 90 kg, og jeg starter i dag. Gleder meg til å dra på butikken..

tora trollmor
09-10-10, 12:07
Hei
Jeg slenger meg med jeg også:)
Har prøvd dette med godt hell en gang tidligere, men var nok ikke motivert nok dengang. Prøver derfor igjen :)
Jeg veier 97 kilo, og langsiktig mål er 80 kilo.
Første delmål blir 90 kg, og jeg starter i dag. Gleder meg til å dra på butikken..
Velkommen skal du være sier jeg som også har hengt meg på her :)

TingeLing_74
09-10-10, 13:35
henger meg på denne
http://tickers.tickerfactory.com/ezt/t/wvoguZR/weight.png (http://forum.lavkarbo.no/%3Ca%20href=)"> (http://www.tickerfactory.com/weight-loss/wvoguZR/)

Cavewoman
09-10-10, 13:39
Ja, jeg blir med på denne :-)
Veier i dag 92 kg, vil ned til 70 sånn på langen...
Har fulgt Skaldemann-dietten tidligere, men det sklei ut ved juletider i fjor, da hadde vekta stagnert i over to mnd...var ikke så lett å holde det gående da.
Men nå starter jeg på´n igjen, og hyggeligere når man er flere

Biggirl
09-10-10, 13:46
Jeg vil også henge meg på juleutfordringen!!

jeg veier nå 109 kg, så 7 kg ned = 102 kg (nesten tosifret det :) )

ser det er flere som gleder seg kjempemye til å komme under 100 kg og som gjerne vil pynte seg med julekjole og høyhælte sko til jul, det vil jeg også! :)

så bretter opp ermene og er klar for å kjempe meg nedover! stå på alle sammen

torgn
09-10-10, 15:44
Jeg vil også henge meg på juleutfordringen!!

jeg veier nå 109 kg, så 7 kg ned = 102 kg (nesten tosifret det :) )

ser det er flere som gleder seg kjempemye til å komme under 100 kg og som gjerne vil pynte seg med julekjole og høyhælte sko til jul, det vil jeg også! :)

så bretter opp ermene og er klar for å kjempe meg nedover! stå på alle sammen

Henger meg på jeg også. Hatt stillestand nesten 3 uker nå med unntak av sisten uken. julekjole og høyhælte sko overlater jeg til min kone.

Zillah
09-10-10, 16:29
Gruer meg dog litt til å ikke kunne spise mandariner.. Jeg eeelsker mandariner.. =/
Jul er jul. Det kan jo tenkes at du kan ta ein på julekvelden etter ein deilig feit kjøttmiddag, når julefreden senkar seg i heimen. Cluet er naturlegvis å kjøpe kun ein (1). Ikkje kjøpe ein heil pose og innbille seg at ein skal smake berre litt mens dei andre skal ligge på fruktfatet til pynt og nytelse for dei andre i huset og eventuelle gjestar. Joda, det kan funke det også, men det er lettare å motså freistingar dersom freistingane er på ein butikk etter åpningstid.

Kjøp éin mandarin og del den med kjærasten, sånn utpå kvelden, med levande lys og sånn, sånn romantisk "Lady og Landstrykaren" men med mandarin i staden for spaghetti med kjøttbollar. Det kunne i alle fall eg tenke meg å gjere. Om eg hadde hatt ein kjærast å dele med.

Moogie
09-10-10, 16:37
ja! denne utfordringen er jeg med på :) Drømmer om å komme under 90 kg og da med 96,7 nå (igår) ville det bli 89,7 kg frem til julaften :) Dette må jeg bare klare! Må kanskje lage en juletiker til meg selv...

Heaven
09-10-10, 16:38
Jeg skal gjøre mitt beste, men har stoppet opp litt så er jo spent om dette vil gå da!!!
Lykke til alle sammen! :blomster:

Mankell
09-10-10, 18:00

Jeg også....men jeg har tenkt til å spise noen båter. Må ha det, bare MÅ ha det.

Heaven
09-10-10, 18:15
Siden andre er så modige så hopper jeg i det, og dette er noe bare mannen min vet!
Nå er vekten 104.1, med minus 7 vil jeg til jul veie 97.1. Dette er fælt å innrømme, men det har jeg ikke veid siden gymnaset og med en alder på 32, blir 33 før jul, så er det nooooen år sia jeg gikk på gymnaset..

Sunroad78
09-10-10, 21:47
EG ER MED!!! :)
7 kg til jul skal eg klare. Eg er no rundt 101 kg og med 7 kg minus så er eg 94 kg :) Første delmål er 99,9 kg og det er 1,1 kg til eg har nådd og det SKAL eg klare i løpet av dei neste 14 dagane. Eg er så pass stor at det burde vere realistisk å klare 1 kg i veka, men eg har vore litt slurvete med snopet i det siste og det er det no slutt med.

Cirkelines
10-10-10, 02:08
Hei!
Ny her inne og foreløbig bare kikket litt rundt om kring. Men denne oppfordringen blir jeg med på. Jeg startet i juni.. det går sakte, men nedover. 7 kilo til jul, det skal jeg klare! :)

Lavkarbojenta
10-10-10, 10:22
Glømte visst å skrive ned kva målet mitt er. Har som mål å gå ned til 84,9, men blir kjempeglad om eg går ned meir...

Når det gjelder trening går eg ofte til skulen (6 km), jogger litt, svømmer og av og til spiller eg squash + litt styrketrening på stuegolvet ;)

entres
10-10-10, 16:44
Jeg er med, You bet. dette skal bli bra. Veiedag onsdag, Og jeg skal IKKE på vekten før!!!:):p

tora trollmor
10-10-10, 16:59
entres- godt å høre at det e flere som har veiedag på onsdag. det har jeg også. :)

sili
10-10-10, 20:55
jeg er også med
jeg har trent en stund og satser på å klare å trene tre til fire ganger per uke. I går fullførte jeg en tre timers spinning maraton..er ganske stolt over det!!!! hadde nok ikke klart det for et år siden for å si det sånn!! En fantastisk opplevelse. Jeg satser på nå å ha veiedag torsdager. Begynte på tirsdag igjen på lavkarbo...håper å komme i ketose snart... Har gått ned en god del og har nå ni kilo igjen til målet mitt!!! DET SKAL JEG KLARE!!!! Ønsker alle på denne tråden masse masse lykke!!!! :D

Moogie
10-10-10, 21:26
da må jeg si at jeg er i gang :) juhu! Hadde ikke tort å håpe på noe forandring på vekta på de 2 dagene men det blei det og i riktig rettning :) søndag er min vanlige veiedag og vekt viste 96,5 kg dvs 0,2 mindre enn på fredag :) Så nå er håpet om at det fortsetter slikt enda større! De neste 2 ukene har jeg praksis på en skole i nærheten og det er en del nærmere enn høgskolen jeg går på så det er nok større sjanser for at jeg kan spassere til/fra praksisen slik at jeg håper på en del mosjon de neste ukene og litt fart på vektnedgange. Så vi for se.

tora trollmor
10-10-10, 21:33
Moogie - nedgang er nedgang:) Gratulere :) :) :) :)

Moogie
10-10-10, 21:36
takk, tora trollmor :)

Friday
10-10-10, 21:46
Jeg er med jeg også! Begynner på'n igjen etter pause siden mai :)

2 dag på lavkarbis og vekta er på 80,5 kg. Satser på 72,5 kg til jul!! We can do it!

meplatina
10-10-10, 22:44
Jeg er med!!! veier 96 nå, skulle begynne på lavkarbo for en stund siden, men greide det liksom ikke...nå derimot har en venninne lysst til å begynne også, og det er kanskje enklere når man er to om det.
Dette skal vi klare!!! vil gjerne ned til under 90 igjen, det hadde vært deilig!

Victory
11-10-10, 10:01
Gratulerer til alle som har gått ned! :) Det motiverer oss som sliter til og ikke gi opp, men bare gi jernet og tenke at snart må jo noe skje etterhvert!!!!
Da sette jeg inn min start vekt: 74.9. Nei, ikke 75, men 74.9 - en STOR forskjell der! ;) Blir det 70 til jul blir jeg happyhappyhappy!!
Ha en fin mandag alle sammen!

Kirsebæret
11-10-10, 13:13
Veide meg i dag, og HURRA! -2,5 kilo :-) Har stått stille noen uker, men nå er jammen motivasjonen tilbake!

JKBB
11-10-10, 14:02
Jeg har veiedag i dag, og da viste vekta 87,1 kg!! Det vil si at jeg har 2,1 kg igjen til jeg har gått ned 20 kg!! :) Det er jo målet mitt før jul! :)

Ivett
11-10-10, 14:27
8 oktober: 91,9 kg
11 oktober: 91,5 kg

får ikke veid meg igjen før rundt 20 des. :/

LadyStar
11-10-10, 15:25
Dette ble jo rene bursdagspresangen, har ønsket meg en veietråd som ikke gikk på 5-10kg pr. mnd. Har nettopp sluttet å røyke, og vekten har beveget seg oppover 3 kg, som er greit nok om det ikke blir flere av de.
Min startvekt i dag er 117.4kg, og jeg har veiedager om tirsdagene.
Kjempeflott tiltak StineH!

plastbox
11-10-10, 15:31
Dette ble jo rene bursdagspresangen, har ønsket meg en veietråd som ikke gikk på 5-10kg pr. mnd. Har nettopp sluttet å røyke, og vekten har beveget seg oppover 3 kg, som er greit nok om det ikke blir flere av de.
Min startvekt i dag er 117.4kg, og jeg har veiedager om tirsdagene.
Kjempeflott tiltak StineH!

Kjempebra at du har sluttet å røyke! Går med tanker om å slutte med røyk og snus selv, men Universet er tydeligvis imot meg. Kjøpte ei pakke Petterøe's 20 i sta, og tror du ikke maskina spytta ut ei pakke Smart også, helt gratis?:rolleyes:

Bra jobb, stå på alle sammen!:D

Rosekinn
11-10-10, 15:51
da har mandagen kommet og jeg slenger meg med på utfordringen! Veide meg i dag og fikk bakoversveis. Har gått opp 3 kg! Men nå skal de av og noen kg til! Gleder meg! Er kjempemotivert :)

Heaven
11-10-10, 16:05
Veid i dag, veier egentlig onsdager men rekker det ikke onsdag ( må heeeelt til foreldrene mine, av prinsipp eier jeg ikke egen vekt :) )
Så jeg har gått ned 1.5 og har da 5.5 igjen til julemålet vårt

mamz
11-10-10, 16:10
Veid i dag, veier egentlig onsdager men rekker det ikke onsdag ( må heeeelt til foreldrene mine, av prinsipp eier jeg ikke egen vekt :) )

Kjempebra :heia:

Heaven
11-10-10, 16:11
Veide meg i dag, og HURRA! -2,5 kilo :-) Har stått stille noen uker, men nå er jammen motivasjonen tilbake!
Gratulerer!!! kjempebra!:heia:

Rosekinn
11-10-10, 16:13
godt jobba Heaven! :)

Heaven
11-10-10, 16:15
Takk! :)

mamz
11-10-10, 16:19

Så flinke dere er, kjempebra :D:)

Sjanten
11-10-10, 16:24
Opprinnelig lagt inn av Kirsebæret, her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=946487#post946487).
Hopper og spretter og jubler for deg:p

Mankell
11-10-10, 17:18

Så flink du er! :)

Mankell
11-10-10, 17:19

Gratulerer. Du er kjempeflink. :)

Mankell
11-10-10, 17:20
Jeg har veiedag i dag, og da viste vekta 87,1 kg!! Det vil si at jeg har 2,1 kg igjen til jeg har gått ned 20 kg!! :) Det er jo målet mitt før jul! :)

Toppers. Du er kjempeflink.

Cheyla
11-10-10, 17:50
Dette virket som en motiverende og koslig tråd, så håper det er greit at jeg blir med jeg også:-) å ha frem til jul som tidsfrist føles og veldig bra, flott tiltak!

Jeg starta i dag, men venter med å veie meg til fredag (planlegger å ha fredag som veiedag). Målet er å komme ned på et sted mellom 53 og 56 kg, må se litt hva som er realistisk.... Første delmål er under 59 kg ihvertfall!

Virker som det er mange her som har kommet godt i gang allerede. Inspirerende og lese, så flinke dere er! Og om noen har tips til dagbøker hvor det står endel dagsplaner/matplaner blir jeg veldig glad for tips om det:-)

Karolinee
11-10-10, 18:30
Eg er med! :D
Men vil ned litt over sju, om det er realistisk eller ikkje veit ikkje eg, men skal prøve :D
Gjekk på lavkarbo fra april til juni.. Men siste mnd va eg ikkje så veldig flink.. Eg haar allerede gått ned 11 kilo, egentlig 15-16, men gjekk opp igjen etter sommeren :(
men i morra e eg påan igjen, og månge kilo skal vekk :D

LIBBA
11-10-10, 18:40
Hei!:)
Helt ny som medlem, men har vært mye inne å sett her.Fått mye inspirasjon, og brukt mange oppskrifter. Super side.Har gått ned 13 kilo siden midten av juni. Slenger meg på denne tråden i håp om å klare 7 kg til jul. dagens vekt: 78,1.

Kiro
11-10-10, 19:36
Hei, jeg er nytt medlem her jeg også, og blir gjerne med på dette. Vet ikke nøyaktig hvor mye jeg veier, og tørr helt ærlig ikke finne det ut heller. Men har gjort en avtale med legen, slik at hun kan holde styr på det. Begynte egentlig i august og har nå gått ned 8 kg. Så hadde vært kjekt med minst syv kilo til før jul. Neste veiedagen min er 2.nov. :)

Heaven
11-10-10, 19:38
Er jo helt utrolig bra!! Så flink du er!

CocoNut
11-10-10, 19:48
så gøy at mange blir med!! nå må vi være flinke å motivere hverandre, og dette kan vel være en skravletråd også, eller?:heia:

agurken
11-10-10, 19:51
Jeg startet på fredag, og venter fortsatt spent på å komme i ketose.... Stixen er stadig fin og utslagsløs. Og vekta viser samme tall, 72,8.... Får vel være tålmodig, denna kroppen slipper ikke så lett nei!

Sjanten
11-10-10, 19:57
Hm....nå er vi maaange. Kult! Tror det til sammen er maaaange hundre kilo som skal gås ned før jul:D

StineH
11-10-10, 20:02
Såklart kan man skravle på denne tråden!
Jeg KLARER ikke å holde meg når helge kommer!
SVARTE FAEN!!! - For å si det pent..

Nå er det nok! Dette MÅ ta slutt!

Victory
11-10-10, 20:35
Helgen er et helvete for meg og! Fatter ikke at de to, eller 2,5 dagene er vel mer riktig, skal skape så mange problemer! Alt frister da!!! Jeg får luske inn her og få motivasjon eller skam for og være den eneste som ikke går ned noe.. ;)

StineH
11-10-10, 21:03
OPP over 3 kg på disse to dagene som har gått..
Jeg setter foten ned èn gang for alle. jeg SKAL få kontroll over meg selv. En lørdag er ikke noe annerledes enn en jævla mandag!

Kirsebæret
11-10-10, 21:07
Takk Heaven, Mamz, Sjanten og Mankell! Koslig med litt cheering!

Har jo ikke presentert meg, så tenkte å gjøre det litt kort!
Begynte å lese her på forumet 9. aug. Da var jeg rett og slett møkk lei av kiloene. I sommer veide jeg nesten like mye som jeg gjorde da jeg var gravid for 3,5 år siden... Og slikt kan man ikke ha noe av? La på meg 30 kilo når jeg gikk med jenta, vanskelig svangerskap med bekkenløsning, og MANGE unnskyldninger for å stappe i seg.Uff. Tenkte at det ville forsvinne med ammingen...men har funnet ut at det kreves litt egeninnsats og!
Så etter å ha lest et døgn her inne satte jeg i gang! Og det angrer jeg ikke på! Har nå gått ned 9,5 kilo på 9 uker!!! (og stått BOM stille på -7 de siste tre ukene). Tror det hjalp å bli med på denne utfordringen, for i morges hadde virkelig løsnet :)

Syns alle her er så flinke, og motiverende! Dette klarer vi!

mamz
11-10-10, 21:19
Kirsebæret: er det ikke godt når det løsner litt, godt å være i gang igjen ;) ...ja, dette skal vi klare :heia:

Stå på dere:):)

CocoNut
11-10-10, 21:20
:heia:Dette klarer dere. til dere som savner noe godt i helgen, så finnes det mange deilige oppskrifter herinne. Jeg har spesielt lagt min elsk på Brownies, som er full av fett og minimalt med karbo, og smaker bare namnam. Jeg lager en liten langpanne som jeg kutter opp i biter og fryser ned i en boks, har matpapir mellom bitene, så tar jeg opp et par stykker i helgen, pisker en klatt krem til og nyyyter:heia:Det hjelper på motivasjonen og kunne kose seg en gang iblandt.

mamz
11-10-10, 21:26
Koser meg med pisket krem/m noen bringebær i helgene( ellers å..... :flau:) + et par sjokoladebiter (kakao 70%) el. baconsvor ;) det er da mye godt vi har lov å spise :) ......fant jeg ut etter hvert, og vekta går jo nedover den :D

agurken
11-10-10, 21:27
:heia:Dette klarer dere. til dere som savner noe godt i helgen, så finnes det mange deilige oppskrifter herinne. Jeg har spesielt lagt min elsk på Brownies, som er full av fett og minimalt med karbo, og smaker bare namnam. Jeg lager en liten langpanne som jeg kutter opp i biter og fryser ned i en boks, har matpapir mellom bitene, så tar jeg opp et par stykker i helgen, pisker en klatt krem til og nyyyter:heia:Det hjelper på motivasjonen og kunne kose seg en gang iblandt.

Nam, brownies!! Lyst til å dele oppskriften med meg og sikkert noen til...?

CocoNut
11-10-10, 21:31
Nam, brownies!! Lyst til å dele oppskriften med meg og sikkert noen til...?

Seffers:) her er linken til oppskriften:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14706&highlight=brownies

csusegg
11-10-10, 21:32
Jeg er med!! :D

Har som mål å ikke kjøpe ny kjole til jul, og da må jeg fortsatt ned ca 7kg. Får kjolene på, men det er ikke særlig vakkert å se på å heller ikke så veldig behagelig. Dette klarer vi fint :)

Christina

Victory
11-10-10, 21:37
Hehe... problemet mitt er ikke og finne lovlige koseting egentlig, er mer at jeg inniblant koser meg så iiinnmari mye! ;)

Sjanten
11-10-10, 21:39
OPP over 3 kg på disse to dagene som har gått..
Jeg setter foten ned èn gang for alle. jeg SKAL få kontroll over meg selv. En lørdag er ikke noe annerledes enn en jævla mandag!

Du - oppgang over to dager måler vi ikke;) La det gå noen dager så har du skrelt de av deg igjen. En helg er vel stort sett da vi alle innimellom snubler - i alle fall så er alt mye vanskeligere for de fleste av oss når helga kommer. Mer sosialt, færre rutiner og de man har sklir lettere ut...

StineH - vi heier på deg, DU skal også ned 7 kilo til jul:p

CocoNut
11-10-10, 21:41
Hehe... problemet mitt er ikke og finne lovlige koseting egentlig, er mer at jeg inniblant koser meg så iiinnmari mye! ;)Ja det kan jo være et problem ja hihi. Jeg prøver meg på skikkelig selvdisiplin, for jeg skal jo ut av ketosen engang og over på lavkarbo, så da får jeg liksågodt legge om livsstilen nå, og øve meg i selvdisiplin. Er glad for den lille kosen jeg kan få, og det føles kjempegodt når jeg klarer det og.

Victory
11-10-10, 21:42
Hvor mye skade gjør egentlig vin, om man passer seg og er flink med maten og andre ting man stapper i seg? (Tenker tørre typer selvfølgelig)

CocoNut
11-10-10, 21:45
Hvor mye skade gjør egentlig vin, om man passer seg og er flink med maten og andre ting man stapper i seg? (Tenker tørre typer selvfølgelig)
Nå vet jeg ikke helt hva som gjelder for din type kostfilosofi, men på Ketolysekuren kan man kose seg med 1 til 2 glass (tørr)vin en gang i blandt.

Victory
11-10-10, 21:48
...ja er vel her det ryker for meg i helgene... får prøve og legge inn noen flere hvite helger, men det er ikke lett for en sosial person med svak vilje.. :)

Heaven
11-10-10, 21:49
Klarer meg fint i helgene, siden oppstart 24.mai 2010 har jeg et par ganger bare vært sjesken :) Utrolig nok, for jeg høvla nedpå ALT jeg kunne få i meg før altså..
Skal jeg på beslk har jeg alltid med meg en pose cashewnøtter eller en bacongull i veska. Sær som jeg er :P Til og med kommet på middagsbesøk med medbrakt salat og kun spist denne jeg altså..

Vin derimot er noe jeg gjerne kunne tenke meg et glass av, men får meg ikke til å drikke det nå. Lovet meg selv å ikke bli fanatisk, men gud hjelpe meg så fanatisk jeg har blitt...

mamz
11-10-10, 21:55
Klarer meg fint i helgene, siden oppstart 24.mai 2010 har jeg et par ganger bare vært sjesken :) Utrolig nok, for jeg høvla nedpå ALT jeg kunne få i meg før altså..
Skal jeg på beslk har jeg alltid med meg en pose cashewnøtter eller en bacongull i veska. Sær som jeg er :P Til og med kommet på middagsbesøk med medbrakt salat og kun spist denne jeg altså..

Vin derimot er noe jeg gjerne kunne tenke meg et glass av, men får meg ikke til å drikke det nå. Lovet meg selv å ikke bli fanatisk, men gud hjelpe meg så fanatisk jeg har blitt...

Sånn er jeg å, nå har jeg bestemt meg, så da står jeg for det:D tar gjerne med noe i veska når jeg skal bort på besøk.....var hos søstra mi forrige uke, hun hadde smurt boller og laget en kake, men jeg hadde med baconsvor og en 70% sjokolade, og hun ble sååå skuffet da....menmen....hun og barna spiste da:rolleyes: Skal bli kvitt de ekstra irriterede kiloene en gang for alle!!:D ...og vin liker jeg heldigvis ikke;)

litago35
12-10-10, 11:51
Hei, så sannelig skal jeg hive jeg med også! Har laaang vei til endelig mål, men gleder meg over hvert gram som forsvinner ut av kroppen!!! Dette skal vi klare!!!7kg mindre til jul, juuppiii!

Rosekinn
12-10-10, 12:45
velkommen Litago35! Godt vi er flere :)

nå har jeg kommet i gang igjen. Kjenner det på kroppen at jeg spiser mindre karbo nå. Har vondt i hodet og er litt slapp, men kom meg på trening :) Sto på elipsemaskinen og trente litt styrke etterpå. Holdt ikke ut så lenge som jeg hadde håpet på, men kom meg nå hvertfall i vei :) Ble litt satt ut av de kjekke mannfolka å vettu :)

Nå er det dusjings og så skal jeg kose meg med en goood omelett :)

Gleder meg til å veie meg på mandag! Håper å ha gått ned litt :)

ha en super dag folkens! :)

nlerka
12-10-10, 13:23
Har bare ett lite spørsmål ang. mosjon! Når dere startet med dietten deres (noen på ketolyse kanskje) trente dere intensivt? eller trente dere i det hele tatt? :confused:

mamz
12-10-10, 13:28
Har bare ett lite spørsmål ang. mosjon! Når dere startet med dietten deres (noen på ketolyse kanskje) trente dere intensivt? eller trente dere i det hele tatt? :confused:

Hei :)
Selv har jeg gått noe turer som trim.....men har vært syk nå på 3 uka, så har ikke rørt meg mye, men vekta går ned den :D

plastbox
12-10-10, 13:31
Får slenge inn en link til en tråd jeg nettopp postet, med link til en artikkel om trening (både aerob og anaerob) i ketose. Long story short: kjør på det du orker, kroppen stopper seg selv. Etter 2-3 uker vil energien komme tilbake og treningen vil føles mye letter.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37303

Tropika
12-10-10, 14:12
Nå kjenner jeg litt på et at det nærmer seg 1 november og oppstart av ketolysekuren.

Jeg føler både spenning og redsel på en gang.. Den største utfordringen blir vel middagene her i huset. Hva skal ungene få og hva skal jeg ha.. Men jeg tenker at det får bli litt dobbelt opp en periode el.

plastbox
12-10-10, 14:32
Nå kjenner jeg litt på et at det nærmer seg 1 november og oppstart av ketolysekuren.

Jeg føler både spenning og redsel på en gang.. Den største utfordringen blir vel middagene her i huset. Hva skal ungene få og hva skal jeg ha.. Men jeg tenker at det får bli litt dobbelt opp en periode el.

Det burde ikke være noe stort problem. Ta som et eksempel "Høstgryte med svinekjøtt" som lå på forsiden av lavkarbo.no i går. Den kan du jo fint lage til hele familien, og eventuelt koke noen poteter dersom resten av familien absolutt mååå ha det. Ellers er det oppskrifter på gratinerte grønnsaker og potetmos-erstattninger her inne, og smørdampet brokkoli, blomkål, rosenkål og/eller asparges er jo fantastisk godt.

Tror ikke familien klager om de får litt friskere tilbehør i stedenfor poteten, og må de ha potet eller spaghetti.. vel.. én ekstra kjele er ikke noe stort problem!

Lykke til! =D

Tropika
12-10-10, 14:34
Det burde ikke være noe stort problem. Ta som et eksempel "Høstgryte med svinekjøtt" som lå på forsiden av lavkarbo.no i går. Den kan du jo fint lage til hele familien, og eventuelt koke noen poteter dersom resten av familien absolutt mååå ha det. Ellers er det oppskrifter på gratinerte grønnsaker og potetmos-erstattninger her inne, og smørdampet brokkoli, blomkål, rosenkål og/eller asparges er jo fantastisk godt.

Tror ikke familien klager om de får litt friskere tilbehør i stedenfor poteten, og må de ha potet eller spaghetti.. vel.. én ekstra kjele er ikke noe stort problem!

Lykke til! =D

Vi finner nok ut av det.. Men alt er nytt og fremmed og jeg gjør vel en fjær til ti høns.. :p

Kikkin
12-10-10, 19:40
Gått ned 0,8 av de 7 kg!!

shaya
12-10-10, 20:47
Jeg er Hjertlig med, men håper på mer en 7 kilo :D

Lykke til alle sammen !!

LIBBA
12-10-10, 21:51
Har ikke vært flink til å trimme:mad:. Blir en gåtur av og til + at jeg går til jobb
(30 min tur/retur). Ikke mye å skryte av, men alle monner drar:). Håper jeg blir flinkere for hver kilo jeg blir lettere;).

JKBB
12-10-10, 21:52

Jeg starta med trening før jeg starta på ketolyse, og fortsatte å trene ca to uker inn i ketosen..da stoppa jeg pga sommer og mye jobb, i tillegg til at jeg ville prioritere å være hjemme med min datter på 1 år, når jeg hadde fri. Merka at jeg ikke var like utholdende, de første ukene i ketose...det er jo en stor omstilling og også en påkjenning for kroppen, så den trenger tid til å venne seg til alt det nye.
Jeg starte opp med trening igjen for halvannen måned siden nå, og trener likt som jeg gjorde før ketolysen. Det er ikke noe problem. Merker jeg faktsik har meg energi nå og kjenner virkelig godt progresjon fra gang til gang, og det er herlig! :)

Jeg er på ingen måte noen treningsfantast. Jeg tar noen timer innimellom, på senter, og trener ellers mølle og styrke på egenhånd, med ett program jeg har fått av treningsveileder. Er der alt fra 1-4 ganger i uka..kommer an på hva vi får tid til! :)

StineH
12-10-10, 23:09
Angående dette med trening!

Noen som har noen tips til styrketrening som man kan gjøre hjemme?
For ei som meg som er skikkelig dårlig form!

<insert_scary_name_here>
13-10-10, 00:46
Da var 10 % i mål, -800 g. denne uka. Og nå tar jeg kvelden med god samvittighet etter å ha gjort det som det snakkes så mye om her nå - trent! :D

Pipje
13-10-10, 00:57
Jeg er med! På tide at jeg engasjerer meg litt i forumet her (pleier bare å snoke rundt uten å skrive noe særlig), og jeg trenger litt ekstra motivasjon akkurat nå.
Vekta er nå 91,7, så til den 14.desember vil jeg være 7 kilo lettere, altså 84,7!
Håper at jeg dette året kan ta meg litt godt ut på julebordet, og på alle bilder som blir tatt i den anledning! :D

LadyStar
13-10-10, 01:24

Danse er jo fin trim :) Og i disse dager er jo zumba fitness veldig populært. Jeg kjøpte dvd i fjor, og tok den faktisk på i dag, etter lang tids pause. Man har ikke en sjanse å følge med på alt i starten, men poenget er jo å bli litt svett, og å være i bevegelse, så kommer formen etterhvert.
Rockering er visst og populært, men jeg har glemt gamle kunster...

I kveld har jeg gått på svømming for første gang i år. Den dørstokkmilen er størst, så nå tror jeg det blir lettere fremover. Jeg må slå retrett på disse røykekiloene som jeg velvillig har tatt imot :eek:

Cirka
13-10-10, 03:46
Hei dere!
Jeg er ny på forumet, og har i overkant av 30 kilo jeg skal ned, så syv kilo skal jeg klare før jul! :D

entres
13-10-10, 08:15
Da ble det bare - 200gr på meg. Ble litt skuffet:confused:. Synes at jeg har spist mye fett og ikke brød, poteter eller annet med mye karb. Men jeg holder ut og håper på fortsatt nedgang neste uke. Jeg har altså igjen til mål. 6,8 kg. Tenkte å forsøke meg på brød som jeg fant oppskrift på her.:) Det gleder jeg meg til. Er forresten imponert over alle som er så dyktige både med trimming og kosthold.! En skikkelig inspirasjon for oss nybegynnere!!:):):)

StineH
13-10-10, 08:57
Hold ut folkens!
her ble det +300 gram etter sprekken i helgen. Men tar det med godt mot og jeg skal ikke sprekke i helgen som kommer igjen!
Er igjen under 130 kg og jeg skal aldri mer noensinne over det igjen. Nå er det nok!
Kjøttdeig og noen små cherrytomater samt en hvitløksdressing til frokost!
Ha en strålende lavkarbodag folkens! ^^,

fettnurket
13-10-10, 10:04
Jeg er med! :)

LadyStar
13-10-10, 10:13
Her er det visst helg hver dag for tiden. Så i dag skal alle bursdagsrester ut av huset.
800g opp siden min oppdaterte ticker i går, hærrrrlighet!! Jeg kommer deg visst i møte StineH.

mamz
13-10-10, 10:34
Hei dere!
Jeg er ny på forumet, og har i overkant av 30 kilo jeg skal ned, så syv kilo skal jeg klare før jul! :D

Hei og velkommen hit:) masse lykke til :)

MyJuly
13-10-10, 11:56
I dag er min veiedag og jammen ble det -0.6. Sakte men sikkert nedover er helt greit det :D

Malinoshka
13-10-10, 11:58
Oi. På vekta mi stod det i dag 98,8.. Jeg trodde det var en spøk. Er jeg endelig under 100 kg? Sånn plutselig? :O Nesten ned 10 kg. Har skjedd en rivende utvikling her i huset etter at jeg begynte å trene 3-4 dager i uka. Nå raser jeg visst ned i vekt etter å ha gått trått en periode. Jeg er uansett med på målet om ned 7 kg til jul. :)

Rosekinn
13-10-10, 13:52

Hei Stine!
Jeg fant mange tips på denne siden http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/trening/basistrening/styrke/grunnovelserbukryggbekken/page118.html

Mange av øvelsene virker litt banale, men de tar godt :) Det viktigste er at man gjør dem sakte og riktig.

Rosekinn
13-10-10, 13:54
I dag er min veiedag og jammen ble det -0.6. Sakte men sikkert nedover er helt greit det :D

gratulere!! Jeg har veiedag på mandag, gleder meg til å gå på vekta for engangs skyld :)

RosaMilla
13-10-10, 15:14
Jeg har ikke vært så aktiv her i det siste, men har nå Bestemt meg. Og ja, med stor B! Dette skal vi klare!!! Det blir en god jul i år! :D

xhegex
13-10-10, 22:27
Jeg er med! Målet mitt er egentlig 10 kg før jul, men tør ikke ha for store forventninger. Kommer jeg meg under 100 kg, blir jeg stooorfornøyd :) Veier ca. 106,5 nå. Hadde en liten stopp i vekta grunnet litt kos i helga, men det er det slutt på!

MyJuly
13-10-10, 23:45
gratulere!! Jeg har veiedag på mandag, gleder meg til å gå på vekta for engangs skyld :)

Takker!
Virker som det blir en stor og fin gjeng dette :) Blir en spennende og morsom tid frem til jul. Gratulerer til alle som har hatt veiedag og gått ned og lykke til til alle dere andre :)
Jeg gleder meg til neste veiedag!

Titania
14-10-10, 00:07
Vil også være med. Vektreduksjoenen går i rykk og napp nå så jeg satser på beskjedne 3-5 kg :)

Cirka
14-10-10, 00:20
Jeg har stixet i kveld, og funnet ut at jeg er i ketose! :D Jeg er så glad nå at jeg bare måtte fortelle det.

monstermarihone
14-10-10, 01:14
Hadde veiedag i dag og har gått ned to kilo siste uka. Så da er det fem igjen. Hadde vært digg å få det til før desember egentlig, I Hvertfall til jul:)

littlettere
14-10-10, 08:14
Har allerede gått ned til 86,5 kg nå, og mangler 6,5 kg før jeg er på julemålet. Går resten av kiloene like fort å få av som de har gjort denne uka, kommer jeg nok til å justere målet. Fytti som jeg gleder meg til å ha på meg noe fint som ikke bare skal skjule på jul- og nyttårsaften.

StineH
14-10-10, 08:49
Har allerede gått ned til 86,5 kg nå, og mangler 6,5 kg før jeg er på julemålet. Går resten av kiloene like fort å få av som de har gjort denne uka, kommer jeg nok til å justere målet. Fytti som jeg gleder meg til å ha på meg noe fint som ikke bare skal skjule på jul- og nyttårsaften.

Utrolig bra jobba!!
Jeg satser på at jeg kanskje kan vise til lignende resultater neste onsdag på veiedagen min. Igår var jeg 300 g mer enn det jeg var på forrige veiedag, meeen sniktitten på vekten i dag sier at jeg allerede er på GOD vei nedover! ^^
Gleder meg til å dele med dere, men det blir ikke før neste onsdag!
Og først må jeg jo overleve den helvettes helgen! -,-

Ha en kjempeflott lavkarbodag folkens!

CocoNut
14-10-10, 10:26
. Fytti som jeg gleder meg til å ha på meg noe fint som ikke bare skal skjule på jul- og nyttårsaften.
Amen to that!!:) gleder meg vilt jeg og. Gratulerer med vekttapet, og stå på:heia:

blomsterfeen
15-10-10, 00:23
Kommer meg litt sent på, men satser på å henge med likevel:-)

Klarte å gå ned planlagte 5 kg til 1. oktober, og har nå siden slutten av juli gått ned 9 kilo. Det gikk veldig raskt og greit til å begynne med, men fra midten av september, har det gått tregere og jeg har ikke klart å være så steng at jeg har holdt meg i ketose.

Går likevel på med friskt mot, og planlegger å finne frem stixen igjen. Og akkurat nå får jeg ikke lagt meg, for Nannahs knekkebrød er til steking i ovnen. Verdt å vente på.-)

Pruttilutt
15-10-10, 01:08
Hmm. Jeg undrer om jeg tør være med eller om det blir enda en faktor for stress og forventninger til meg selv...

Solange
15-10-10, 08:44
Da har det gått en uke siden jeg begynte, og jeg har gått ned 1,6 kg:D:D:D Noe av det er vann, da jeg har fått noen nye blodtrykksmedisiner som også er litt vanndrivende, men jeg er happy anyway:) Ser klart mindre pløsete ut i ansiktet, og det er deilig! Nå håper jeg på å bli i såpass god form at jeg kommer igang med trimming igjen, og det har jeg stort håp om, siden de nye medisinene ser ut til å virke bra.

StineH
15-10-10, 09:00
Jeg har bare en ting å si så tidlig på morgenkvisten!
GUD som jeg gleder meg til onsdag og kunne dele resultatene mine med dere!
Mååå snike meg en tur innom vekta når jeg står opp, synes det gir en ekstra piff igjennom dagen uansett om det er bra eller dårlig som står der.
Jeg kan LOVE dere at nå er det bra.. ^^,

Ha en kjempefin lavkarbodag alle herlige juleutfordringsmennesker!
Og pruttilutt, selvfølgelig må du bli med!
Det er bare å sette ditt eget mål, det må ikke være 7 kg... Også må man ikke ta det så alvorlig!
Greier du det, så er det jo helt fantastisk!
Greier du det ikke, så har du mest sansynligvis likevel mistet endel kg på veien, og all nedgang er nettopp det - nedgang.. Og for min del er det kg som er vekk som aldri, aldri mer skal tilbake på kroppen min...

Må også nevne at det er utrolig deilig at jeg nå for første gang begynner å føle meg litt mer "normal" her inne.. Det var meget ensomt i 140 kg's klassen. Og veldig ensomt i 130 kg's klassen også.. Nå er jeg nede på 120 kg og selv om det ikke er en overflod av mennesker i denne klassen heller, så er det jo noen, og det å kunne sammenligne seg med noen og vite at det ER andre som veier det samme som meg, er en fantastisk følelse!
Sammen skal vi bli lettere! =D

Victory
15-10-10, 09:52
Hei og HURRAAA!
- 0.4 denne uken på meg, ikke kjempeskritt, men jeg har vært på tur med tusenvis av fristelser denne uka, kvelder med middager ute, så jeg er SUPERHAPPY! Uff så stusselig det er der og da med nazikjøret når man er utei sosiale sammenhenger, men GURI så deilig når man ser at det betaler seg. Det er så motivasjon det.... særlig nå som helgen - min aller største trussel på slankefronten - står for døren, men dette skal jeg klare, og det skal du også Stine! Vise helga hvem som er sjefen! :cool:

Grattis alle juleslankere med resultatene!
Scooobiidooobiduuuu!!!

agurken
15-10-10, 11:55
Fredag og veiedag:) Et gledelig syn da jeg gikk på vekta i dag, for den viste -2 kg for denne uka. Superdeilig! Jeg vet jo at første uka er det mest vann som går av, men likevel. Jeg er ikke mindre barnslig enn at jeg noterer tallet og elsker det uansett;) Dessuten syns jeg at jeg kan kjenne det på kroppen, magen er ikke så "stappa" nå.
Nå kan helga bare komme, håper dere får en superduper helg alle sammen!!

mamz
15-10-10, 13:28
*Veiedag i dag og vekta viste akkurat 1 kilo ned, kjempeglad :heia:

Uke 1: 65,7 kg
Uke 2: 64,7 kg :D ...og det er 70 dager til jul :)

Sjanten
15-10-10, 13:40
StineH - du er ikke så langt unna min "klasse". Og med din fart nedover så tar du meg igjen fortere enn svint. For etter 4 uker i ketose har jeg ikke redusert vekta med mer enn 1.6 kilo så denne kroppen gir ikke fettet fra seg frivillig.... Men centimetrene forsvinner og det er bra:)

Status:
Uke 1: 118,1 kg
Uke 2: 117,0 kg (-1,1)

Rest til jul: 5,9 kg

Dette skal jeg klare:p

StineH
15-10-10, 16:36
StineH - du er ikke så langt unna min "klasse". Og med din fart nedover så tar du meg igjen fortere enn svint. For etter 4 uker i ketose har jeg ikke redusert vekta med mer enn 1.6 kilo så denne kroppen gir ikke fettet fra seg frivillig.... Men centimetrene forsvinner og det er bra:)

Status:
Uke 1: 118,1 kg
Uke 2: 117,0 kg (-1,1)

Rest til jul: 5,9 kg

Dette skal jeg klare:p

Hehee.. tusen takk for det.. ^^, Jeg hååper virkelig at jeg kan være under 120 på juleaften. Det er mitt virkelige mål, selv om jeg skal være uendelig fornøyd når jeg kommer meg ned på 122,1 som er -7 kg for meg..
Centimeterene her har forsvunnet også! Siden jeg begynte 21. Juli har det forsvunnet over 73 cm fra kroppen min.
Over 10 cm rundt brystet, 5 cm rundt overarmene tilogmed 2 cm rundt håndleddene! ^^,
Nå gleder jeg meg bare som en unge til magen begynner å minske.. Og juleønsket mitt er at de neste 10 kg som forsvinner fra kroppen min, forsvinner fra magen!
Og såklart klarer du dette sjanten! Du er jo allerede på GOD vei! =D

Timiane
15-10-10, 19:32
Jeg blir og med:).
Når jeg startet med ketolyse kuren i sommer var målet å veie under 100 kg før året var omme.
Idag nådde jeg det målet.
Nytt mål: - 7 kg før jul.

Dette SKAL jeg klare!

Sjanten
15-10-10, 19:34
Åååå helene75 - gratulerer med supert oppnådd mål!!!! Det må være gørartig å komme under 100.

Lykke til med julemålet!

Timiane
15-10-10, 19:45
Tusen takk, Sjanten. Kjempe artig å se det går ann å slanke seg uten å sulte ihjel. Blir litt lettere med kortsiktige mål.
Lykke til du og:heia:

Rosekinn
15-10-10, 21:30
go hælg folkens!

ser at mange av oss gruer oss til helga kommer med dets utfordringer! Jeg har arbeidshelg og håper at de har satt bort sjokoladeskåla og potetchipsen til jeg kommer. Driver å lage meg en ekstra god matpakke no med kylling og salat og masse god ost :) og skal kose meg med den i natt. Må jo unne seg litt ekstra :)

StineH
15-10-10, 23:02
Litt ekstra må man unne seg. Så istedt for å sprekke skikkelig hhar jegg vært på butikken og kjøpt meg en karbsfree julebruuus! Jaa, det er tiidlig! Meeen jeg gleder meg jo allerede sånn til jula kjem! Med alle utfordringene DET fører med seg.. -,-
God helg godtfolk en dag nærmere veiedag for min del! ^^,

Pruttilutt
15-10-10, 23:19
StineH, takk for piffen ;) Jeg blir med, uoffisielt. Minn meg på det når julen nærmer seg, så får vi se ;) Tror ikke jeg kan ha noe mål, for kroppen min gjør som den vil tross for at jeg følger kuren til punkt og prikke (med det jeg kaller små endringer underveis....*kremt*)

Jeg vil ned 3 kg før jul, det kan jeg si i alle fall. Jeg har ved tre anledninger vært på 95-tallet, men det var i forrige uke :P Det var like stort problem da jeg gikk på Reductil og stod på 106, kom meg aldri ned på 105. Så 105 var mitt første delmål :) Virker som jeg skal slite litt ekstra med dette femtallet også :P

tora trollmor
15-10-10, 23:59
Litt ekstra må man unne seg. Så istedt for å sprekke skikkelig hhar jegg vært på butikken og kjøpt meg en karbsfree julebruuus! Jaa, det er tiidlig! Meeen jeg gleder meg jo allerede sånn til jula kjem! Med alle utfordringene DET fører med seg.. -,-
God helg godtfolk en dag nærmere veiedag for min del! ^^,
Hvilken julebrus merke er det da?:confused:

Sjanten
16-10-10, 00:01
Tror dere er gale jeg..... er julebrusen virkelig i butikken allerede altså?!!!:o

Gusj....og jeg som jobber hardt med å fokusere på alt jeg kan spise så jeg er godt forberedt når julemarsipanen dukker opp om et par uker....!:eek:

plastbox
16-10-10, 00:37
Dette med julebrusen er jeg også nysgjerrig på! For 2-3 år siden førte i allefall Ica Maxi en sukkerfri versjon av en av de vanlige Norske julebrusene (husker ikke merke/produsent). Den sukkerfrie flaska hadde grønn skrukork om jeg husker rett, mens de vanlige har hvit. Smakte helt fortreffelig og gav en stakkars diabetiker litt ekstra julefølelse.

Noen som vet hvor man får tak i sukkerfri julebrus?

StineH
16-10-10, 10:04
Jeg husker ikke helt hva slags merke det var, men den hadde hvit kork som plastbox nevner her.. (Jeg ligger i senga og orker ikke stå opp å sjekke merket, men kan sjekke det etterpå)
Det var i allefall 0 karbs ^^,
Så jeg tok rådet fra dere her inne om å ruste opp litt til helgen med lovlige "sprekketing" så det har jeg gjort. Er uansett kjempe motivert for å ikke sprekke da vekta mi plutselig bare fyker nedover... !!

NitaNita
16-10-10, 23:11
Så bra at d er så mange som er sammen om dette:). Jeg har gått ned 4 kilo på 3 uker nå så jeg er veldig fornøyd:D. Dette går så bra!!! Lykke til alle sammen......

<insert_scary_name_here>
16-10-10, 23:21
Her har julemarsipanen allerede stått i hyllene en god stund. Trodde det skulle være verre å gå forbi den enn det er, så langt ihvertfall. Kan hende det endrer seg mot jul. Julebrus har jeg faktisk i boden, rester fra i fjor. Men de skal en nabo få. Merkelig det der, sukkerholdig brus savner jeg virkelig ikke. Må jeg ha noe, drikker jeg litt pepsi max, sprite zero eller 7up free. Trodde det kom til å være noe av det verste, men det føles absolutt ikke som noe tap. God følelse!
Men har tenkt å unne meg en(?) glassflaske med verdens beste julebrus på julaften - Hamar Lillehammer. Brun, akkurat sånn julebrusen skal være :D

StineH
16-10-10, 23:27
Julebrusen uten karbs er Hansa.. :)
Jeg merker faktisk hvor BETYDELIG mye mindre jeg drikker når jeg spiser lavkarbo! Når jeg spise hhøykarbo kunne jegg LETT drikke to 1,5 l flasker med brus eller bonaqua om dagen! Nå blir jeg stappmett etter ettpar munnfuller..
Blir også mett av de mest absurde ting, sånn som 6-7 skiver ost og 5-6 skiver salami/svartpølse..
Jeg kjenner DOG at lysten på "noe" er mer påtrengende lørdag og søndagskvelden...
Men, jeg klager ikke!
GLEDER meg til å kunne notere vekten på veiedagen på onsdag. Holder den seg der den var i dag tidlig skal jeg IKKE klage *GLISE!*

ding
17-10-10, 00:08
Jeg liker denne utfordringen! Helt knall :D Krysser fingrene for at jeg klarer å gå ned 7kg til jul jeg også...

LIBBA
17-10-10, 00:37
Så bra at d er så mange som er sammen om dette:). Jeg har gått ned 4 kilo på 3 uker nå så jeg er veldig fornøyd:D. Dette går så bra!!! Lykke til alle sammen......

:D "4 kilo på 3 uker!"
Kjempeflott:heia:

Moogie
17-10-10, 00:44
nå er jeg veldig spent på om jeg har klert å gå ned noe denne uka. Har veiedag imårra. Har vert sååååå mye stress hele den siste uka at jeg føler ikke noe nedgang. Men jeg har mosjonert nesten hver dag og har gått fra skolen så håper det hjelper på. Er kjempe gira på å fortsette for denne uka har jeg fått så mange komentarer på hvor fin jeg er :) flere venniner som undret seg over hva er det som er forandret med meg, om ikke jeg har gått ned i vekt eller noe:D og når jeg forteller at jeg har gått ned over 7 kg på 7 uker (har jo gått ned 2,5 kg på lavkarbo før jeg begynte med ketolyse :cool: ) så blir de så overasket, he-he.
Jeg satser virkelig på en skikkelig nedgang til jul! Har en lekker rød kjole med hvit som jeg kunne tenkt meg å bruke da, eller enda bedre den svarte med grå blomster som er helt utrolig lekker snitt på! Men da må jeg bare under 90 for å passe i en av dem, og gjerne ned til 87 eller noe for å passe i den svarte. 87 blir nok litt mer enn utfordingen, men kanskje det går? Litt høye forventninger, eller? He-he

Timiane
17-10-10, 18:20
Alt er mulig hvist man bare vil det og er motivert. Har gått mye ned i vekt, men ikke hatt de helt store hoppene. Nå har det løsnet, over 2 kg på en uke. Har tyv startet på juleribba, og det gjorde susen....

Lykke til dere allesammen og gratulere til dere som er igang.

StineH
17-10-10, 18:30
Jeg kjøpte meg ribberull på butikken i stad... Rustet opp igjen kjøleskapet med lavkarbokos.. Trengte det, for holdt på å bestille pizza fordi jeg MÅTTE ha noe... MEN gikk (jaa, på beina mine) heller i butikken og kjøpte lavkarbomat.. Nå er lysten over og jeg har ikke rørt noe av det jeg kjøpte.. ^^,
*stolt*

Pruttilutt
17-10-10, 18:38
Skal jeg tør satse på 5 kg til jul? 15. desember drar vi på en ukes familietur til Spania... Hadde vært digg å kunne skryte av et slikt tap til da! Spørsmålet er bare om jeg tør ha et slikt konkret mål!

StineH
17-10-10, 18:39
Skal jeg tør satse på 5 kg til jul? 15. desember drar vi på en ukes familietur til Spania... Hadde vært digg å kunne skryte av et slikt tap til da! Spørsmålet er bare om jeg tør ha et slikt konkret mål!

Hvis ikke du tør ha ett helt konkret mål, så si at du har lyst til å gå ned 5 til da.. ikke at du "MÅ" for det er jo ingen tvang! Vil ikke kroppen din, så vil den ikke... Gå på med godt mot! =D

Pruttilutt
17-10-10, 18:44
Okei, men da peiser jeg på med en liten ticker,da. Sniff!

StineH
17-10-10, 18:53
okei, men da peiser jeg på med en liten ticker,da. Sniff!

liker! (y)

Girlii90
18-10-10, 00:13
hei :)
Er ny her og vil gå ned endel kg til Jul, er litt sent ute vet jeg men bedre sent enn aldri :)

StineH
18-10-10, 07:22
hei :)
Er ny her og vil gå ned endel kg til Jul, er litt sent ute vet jeg men bedre sent enn aldri :)

Heeelt klart!
Velkommen skal du være Girlii90! =D:D

<insert_scary_name_here>
18-10-10, 13:07
Velkommen i gjengen Girlii90!

Nå er jeg superfornøyd, siden sist mandag har nålen gått ned 2,4 kilo!!! Og jeg er snart halvveis til 7-kilosmålet før jul, og mangler bare 3,4 til jeg er under 110. Og i tillegg har jeg nå en bmi på 30-tallet, og ikke 40 som jeg har ligget på lenge! Det er ikke akkurat lavt, men tross alt langt bedre =)

LadyStar
18-10-10, 15:49
Jeg kjøpte meg ribberull på butikken i stad... Rustet opp igjen kjøleskapet med lavkarbokos.. Trengte det, for holdt på å bestille pizza fordi jeg MÅTTE ha noe... MEN gikk (jaa, på beina mine) heller i butikken og kjøpte lavkarbomat.. Nå er lysten over og jeg har ikke rørt noe av det jeg kjøpte.. ^^,
*stolt*

Men vi kan jo spise pizza :) Denne var kjempegod! Limer inn hele oppskriften her:

Nannahs oopsie pizzasnurrer

Oopsierøre:
6 egg
1 boks philadelpiaost naturel
2ts bakepulver
1-2 ss fiberhusk.

Jeg kjører alt sammen i kjøkkenmaskin og lar røra vile ca 15 min
så fiberhusken får tykknet røra.
Imens lager du fyll:

400g kjøttdeig
1løk,1 hvitløksfedd
2 champinjonger
3 toppede ts tomatpure
litt vann og krydder etter hva du liker.

Brun alt i panne og gni kjøttdeigen til den blir finkornet.
Ha i tomatpure og brun litt til. Viktig for å få fram sødmen.
Ha i en skvett vann ...småkok noen minutter og smak til m krydder.
Når oopsierøra er tjukk som grøt brer du den utover 2 bakeplater på bakepapir.Sett dem i ovnen på varmluft 150g i 10-15 min.
Ta dem ut og bre fyllet jevnt utover men ikke helt ut i kanten.
Stek i nye 10-15 min. Imens river du godt med ost.
Når steketida er over tar du brettene ut og strør ost over med engang.
Husk å strø godt ut i kanten. Osten er limet her.
Bruk bakepapiret til hjelp og rull sammen til en fast rullekake som du pakker stramt inn i bakepapiret, legger den på en rist m skjøten ned for å avkjøles.Når den er kald kan du enten skjære skiver og strø ost over disse før du lar dem stå litt ovnen..eller du kan oppbevare rullene i kjøleskapet og skjære pizza snurrer etter behov.
Dette var supergod turmat:)

StineH
18-10-10, 17:10
Men vi kan jo spise pizza :) Denne var kjempegod! Limer inn hele oppskriften her:

Nannahs oopsie pizzasnurrer

Oopsierøre:
6 egg
1 boks philadelpiaost naturel
2ts bakepulver
1-2 ss fiberhusk.

Jeg kjører alt sammen i kjøkkenmaskin og lar røra vile ca 15 min
så fiberhusken får tykknet røra.
Imens lager du fyll:

400g kjøttdeig
1løk,1 hvitløksfedd
2 champinjonger
3 toppede ts tomatpure
litt vann og krydder etter hva du liker.

Brun alt i panne og gni kjøttdeigen til den blir finkornet.
Ha i tomatpure og brun litt til. Viktig for å få fram sødmen.
Ha i en skvett vann ...småkok noen minutter og smak til m krydder.
Når oopsierøra er tjukk som grøt brer du den utover 2 bakeplater på bakepapir.Sett dem i ovnen på varmluft 150g i 10-15 min.
Ta dem ut og bre fyllet jevnt utover men ikke helt ut i kanten.
Stek i nye 10-15 min. Imens river du godt med ost.
Når steketida er over tar du brettene ut og strør ost over med engang.
Husk å strø godt ut i kanten. Osten er limet her.
Bruk bakepapiret til hjelp og rull sammen til en fast rullekake som du pakker stramt inn i bakepapiret, legger den på en rist m skjøten ned for å avkjøles.Når den er kald kan du enten skjære skiver og strø ost over disse før du lar dem stå litt ovnen..eller du kan oppbevare rullene i kjøleskapet og skjære pizza snurrer etter behov.
Dette var supergod turmat:)

Men jeg er ikke sååå flink til å lage mat jeg...:(
Også denne fiberhusken? Hvaa er egentlig det?
Tror det er best for meg å holde meg stramt i trøya og bare spise ekte skaldeman kost.. i allefall til de neste 50 kg er vekk...
Forøvrig er jo ikke akkurat PEPPES pizza det beste alternativet heller...:(

Rosekinn
18-10-10, 18:14
Veiedag i dag og vekta viste en kg ned! Hurra :) Jeg skal feire den kiloen med en liten gåtur med min kjære mor :)
hvordan går det med dere andre?

LIBBA
18-10-10, 18:45
Veiedag for meg også. Ned 700 gram.
Ikke helt fornøyd men det går nå riktig vei:). Er nå "bare" 6300 gram igjen til julemålet:p He,he.

Rosekinn
18-10-10, 18:48
Veiedag for meg også. Ned 700 gram.
Ikke helt fornøyd men det går nå riktig vei:). Er nå "bare" 6300 gram igjen til julemålet:p He,he.

Men det går nedover :) Det er 700 gram som ikke kommer på igjen! godt jobba :)

LIBBA
18-10-10, 19:01
Men det går nedover :) Det er 700 gram som ikke kommer på igjen! godt jobba :)

Takk for det;). Godt jobba du også:).
Vi klarer dette. Gleder meg til en BMI under 30 ( er der snart):).

Isøgla
18-10-10, 19:07
Hva med når du gjør hvadu kan og vekta står io ro, noen tips så er jeg med

Kikkin
18-10-10, 19:15
Gikk ned 0,5kg siste uken.
Dvs en total på 1,3 av 7 kg til jul.

JKBB
18-10-10, 23:53
Og her kommer grunnen til at jeg satser på bare 3 kg ned til jul!!

Forrige mandag: 87,1 kg. Jeg hadde 2,1 kg igjen til mitt mål, som forøvrig er 20 kg ned totalt.
I dag: 87,4 kg...
Vekta varierer mye fra morgen til morgen, og har faktisk på det minste vært nede i 86,4 kg i løpet av uka...

What to dooooooo....

Sånn har vekta holdt på siden jeg veide 95 kg... skikkelig ustabil...så jeg tror nokk at jeg er nede på 85 innen jul uansett, for den går jo ned innimellom og. :)

Jeg har vært i ketose siden jeg starta, så det er ikke snakk om utskjeielser her heller...

Heaven
18-10-10, 23:57
MIn veiedag nærmer seg og jeg gruer meg.. Begynt å trene på spenst og må jo ha danna muskler i dette dvaske kroppsurret mitt. Ergo går jeg kanskje ikke så mye ned..
Trente mandag, onsdag, torsdag, fredag og søndag i uke 41. Det er faktisk litt..

Huff gruer gruer.. Veier onsdag

EirinBK
19-10-10, 11:08
Jeg vil også bli med på dette:) Blir kjekt å kunne overraske familien når vi kommer hjem på juleferie! blir nok noen :eek:sånne ansikter da, forhåpentligvis! Startvekt på ca 90 kg.

LadyStar
19-10-10, 13:30
Nå er jeg kjempeglad :)
Har gått opp 3 kg etter min røykeslutt for 1 mnd siden, og nå har jeg gått ned igjen 2kg. Og har oppdatert tickeren, for det er kjekkere at det står vektnedgang, enn vektøkning på delmålet :)
Begynte å svømme forrige uke, så nå er damen kommet i bevegelse også, uten at det belaster ben etc for mye :)
Blir spennende med deres andres oppdateringer!

Heaven
19-10-10, 18:05
Gratulerer med flott nedgang, LadySTar

Mankell
19-10-10, 18:40
Det er tisrdag og det betyr veiedag for meg.
- 1,9 kg. Jeg er godt på vei til jul. Dette skal jeg klare. (og helst litt til)

Moogie
19-10-10, 21:46
vekta viste 0,4 kg nedgang den siste uka. Ikke så mye å skryte av men det går nå rette veien. Hadde liskom håpet på mer men igjen så blei det ikke mye. gruer meg litt til sluten av denne uka for nå skal jeg bort i flere dager og bo på hotell og der skal vi jo få servert lunch og middag under møtene og det er jo felles så ikke bare-bare å velge hva man vil ha men jeg kan jo altids la være å spise det jeg ikke vil ha. Kan jo bare håpe på at de serverer godt med fisk, kjøt eller fugl så jeg får nok der i alle fall. Blir jo meget lite mosjonering denne uka også siden det blir så mye stillesitting i møtene.
Nå skal jeg gå å kose meg med et par konfekt jeg har laget av kokosfet og mørk 86% sjokolade og nøtter.

StineH
19-10-10, 22:22
Veiedag for meg i morgen.. Er kjempespent! Har endel vann i kroppen igjen nå kjenner jeg, men det er jo snart DEN tiden i mnd igjen...
Håper i allefall på å få nedjustert tickeren min! =D

Heaven
20-10-10, 00:40
Gratulerer til alle som er gått ned!
I morgen er min veiedag og jeg GØRRGRUER meg!!!! *skjelve*

StineH
20-10-10, 07:44
Jaay!
Da har jeg vært på vekten!
Den har vært veldig mye opp og ned de siste dagene ( har en STOR mistanke om at kroppen min samler vann)
Men den stoppet i allefall på 126,6 kg som er 2,8 kg siden forrige uke!! ^^,

Dvs at jeg har igjen 4,5 kg for å nå julemålet mitt! Denne uken har bare vært super, men regner ikke med at neste blir like suksessfull.. Merker liksom at kroppen min har slått på bremsene. I tilegg skal jeg på tur neste uke, en tur som varer helt fra lørdagsmorgen til torsdag!!! Skal på lærlingsamling på Starum og gruer meg egentlig med tanke på maten... Velvel.. Jeg får spise det som er minst "farlig"
Lykke til i dag heaven, det går nok riktig vei skal du se!

Heaven
20-10-10, 15:30
1.uke: - 2 kg
2.uke: - 600 g
3. uke: + 500 g
4. uke: gadd ikke veie, har uka så til de grader (er nr før blodoverføring tror jeg ) så jeg orker ikke nedturen med å gå på vekta.
5. uke: - 2,7
6.uke - 1.5
7. uke: veide ikke
8. uke: - 900 g
9-uke: - 300 g
10.uke: -400 g
11.uke: - 700 g
12.uke: - 1,4 kg
13.uke: + 1 kg
14.uke: -1.5 kg
15.uke: - 1 kg
16.uke: -1 kg
17.uke: -600 g
18.uke: + 100 g
18. 1/2 uke: - 1,5 kg
19.uke: + 200 g

Fader au.. 102.8 kg.. Drit å draaaa

tora trollmor
20-10-10, 19:31
0,8kg ned i dag så nå venter jeg spent på 2sifret tall neste uke :heia:Akkurat 100 kg no :)

Heaven
20-10-10, 20:04
Godt jobba! Heldiggris.. venter på 100 jeg også, 2.8 unna :(

tora trollmor
20-10-10, 20:11
Heaven, ja det va utrolig godt følelse da:) Du kan bare glede deg;) Dette klarer du å snart. Jeg har stått stille i ca 4 -5 uker så nedgang sist uke å denne uka ble godt mottat ja:)

Sjanten
20-10-10, 20:12
Jaay!
Den har vært veldig mye opp og ned de siste dagene ( har en STOR mistanke om at kroppen min samler vann)
Men den stoppet i allefall på 126,6 kg som er 2,8 kg siden forrige uke!!

Dèt kaller jeg lønn for strevet, så gøy!!http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000204AE.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p=%7B3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3%7D)

StineH
20-10-10, 21:19
Dèt kaller jeg lønn for strevet, så gøy!!http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/000204AE.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p=%7B3AD171D7-1D35-49C1-83E9-28571D1BC5A3%7D)

Jaa! Det var kjempegøy! Bare veeeldig kjipt at kroppen min valgte nettopp nå å samle vann... Hadde nemlig en god del mindre minstenotering... MEN det kommer, det kommer.. Går jeg ned like mye i løpet av neste uker blir jeg himmelfallen!

Linuz
20-10-10, 22:01
Så flinke dere er!!!! Nedgang er nedgang, enten det er 400 g eller 4 kg. Skulle ønske det var meg...

Jeg har fremdeles ikke fått rota meg til å kjøpe ny vekt... så jeg venter litt med veiing. Samt at jeg har vært utrolig slapp i det siste og først denne uka kommet meg på riktig spor igjen... men nå skal jeg ikke gi meg!

Har blitt flinkere på jobb (mitt store problem er at jeg begynte å jobbe igjen = stress, mas og uryddig spising) og gjort følgende justeringer:
Spiser en Skyr med kremføte oppi eller Babybel-ost når jeg kommer + svart kaffe med fløte i. Drikker mye mer vann (med kullsyre som vi har, yay). Tar med egen lunch, kjøtt og litt grønt + ost, slik at jeg slipper salatbaren i kantina eller Fiberrik med pålegg hele tiden. Prøver å holde meg unna alt godteriet som står rundt på jobben + fredagskaken...

Middag er jeg stort sett flink med. Er det krise på vei hjem tar jeg meg et kyllinglår eller en pølse med bacon på vei til kaia...

Heaven
20-10-10, 23:29
Heaven, ja det va utrolig godt følelse da:) Du kan bare glede deg;) Dette klarer du å snart. Jeg har stått stille i ca 4 -5 uker så nedgang sist uke å denne uka ble godt mottat ja:)
Opp 200 g jeg denne uka uten å ha gjort noe jeg ikke skal :( Men trente mye forrige uke, kan jo være muskler. Pluss at helvetestanta e på vei :(

klage klage

Heaven
20-10-10, 23:38
Jaay!
Men den stoppet i allefall på 126,6 kg som er 2,8 kg siden forrige uke!! ^^,

Dvs at jeg har igjen 4,5 kg for å nå julemålet mitt! Denne uken har bare vært super, men regner ikke med at neste blir like suksessfull.. Merker liksom at kroppen min har slått på bremsene. I tilegg skal jeg på tur neste uke, en tur som varer helt fra lørdagsmorgen til torsdag!!! Skal på lærlingsamling på Starum og gruer meg egentlig med tanke på maten... Velvel.. Jeg får spise det som er minst "farlig"
Lykke til i dag heaven, det går nok riktig vei skal du se!
Takk for lykkeønskning, men gikk feil :(
Men gratulerer med sinnsykt flott nedgang!!! Utrolig godt jobba!

Sjanten
20-10-10, 23:57
Opp 200 g jeg denne uka uten å ha gjort noe jeg ikke skal :( Men trente mye forrige uke, kan jo være muskler. Pluss at helvetestanta e på vei :(

klage klage

Ikke miste motet, Heaven. De grammene får du igjen nedover neste gang du veier deg. Stå på:)

MyJuly
21-10-10, 00:45
Jaja, hadde veiedag i dag, men den forbigikk i stillhet... :o
Har hatt noen dårlige dager mat og treningsmessig denne uken, men er sterkere tilbake nå. Men velger derfor å vente med veiing til neste uke.

Keep up the good work alle sammen :stortsmil

monstermarihone
21-10-10, 01:39
jaja, kom ikke under 100 denne uka heller :( Manglet 300 g forrige uke, men gikk opp 100 g denne uka, så da får jeg smøre meg med tålmodighet. Irriterende at det er så nært, men så lykkes jeg ikke likevel! Men, 100 gram opp er jo ikke noe, så da får jeg bare vente i tålmodighet.

Zillah
21-10-10, 06:43
Her er det lite positive endringar denne veka.
07.10.10 104,2
14.10.10 103,6
21.10.10 104,4 (same som på min vanlege veiedag på mandag)

Eg får skulde på hm... mage-tarm innhald, mensen, bla bla bla... :p Trur ikkje det skulle vere så veldig mykje vatn i kroppen, kjennes ikkje slik. Forventar forøvrig eigentleg at dette blir ei kneik å kome over. Eg låg rundt 103 kilo i ein lang periode i yngre dagar, så kroppen må kanskje rett og slett omprogrammere seg til at dette faktisk ikkje er mi normalvekt. Vi får sjå korleis det går.

Fofa
21-10-10, 06:49
Jeg er med på minus 10 før jul!!! Jeg VET godt hva som skal til for meg å "rase ned"...nemlig masse trening. Så jeg vet virkelig ikke kva jeg venter på. Kommer med en unnskyldning dummere enn den andre, for å snike meg unna treningen:o
Har ikke veid meg på 3 uker, men tror jeg veier rundt 95 kg. Jeg er 1,75 høy, så jeg trenger ikke å gå ned så altfor mye for å bli fornøyd. Jeg ønsker å komme ned rundt 80.. Så om jeg klarer å komme til 85 til jul, hadde det vært supert!!!

agurken
21-10-10, 15:08
Hjelpe seg!!! Jeg har akkurat satt tenna i en grandis!! Svake menneske..... Dagen ble bare totalt annerledes enn jeg hadde tenkt, og grandis var det eneste jeg hadde lyst på til middag. (Ja, tidlig middag, det er en av de annerledestingene...) Søren og, jeg var så godt i gang!!!! Og har veiedag i morgen. Ikke prøv dette hjemme folkens, det anbefales ikke for selvfølelsen.........

Sjanten
21-10-10, 15:22
Hjelpe seg!!! Jeg har akkurat satt tenna i en grandis!! Svake menneske..... Dagen ble bare totalt annerledes enn jeg hadde tenkt, og grandis var det eneste jeg hadde lyst på til middag. (Ja, tidlig middag, det er en av de annerledestingene...) Søren og, jeg var så godt i gang!!!! Og har veiedag i morgen. Ikke prøv dette hjemme folkens, det anbefales ikke for selvfølelsen.........

Ja, ja. Shit happens. Det går over!:klem:

plastbox
21-10-10, 17:27

Føl godt på hvordan du har det nå! Bli intim med hvordan det føles, og husk følelsen til neste gang du får lyst på noe så bedritent som frossenpizza!;)

Mankell
21-10-10, 18:20

klage klage

Har jeg misforstått nå? Du har vel ikke gått opp? Fra 18.uke til 19.uke har du forsatt minus 1.3 eller er jeg helt på bærtur nå? Den halve uken din der gikk du ned 1.5.

Flink er du iallefall. Stå på. :)

Solange
22-10-10, 08:50
Veiedag for meg idag, men ikke noe jubel akkurat...OPP 500 gr......Tenkte vel det var for godt til å være sant da jeg gikk ned 1,6 kg forrige uke:rolleyes: Men bite tenna sammen og håpe på bedre resultat neste fredag.... Har fremdeles 9 uker på meg, så hvis jeg går ned drøye 0,5 i ukene fremover burde det gå...VIL greie det!

Sjanten
22-10-10, 15:20
Jadda...

Start 15/9: 118,6 kg
15/10: 117,0 kg
22/10: 118,2 kg

F...:mad:

LadyStar
22-10-10, 17:15
Jadda...

Start 15/9: 118,6 kg
15/10: 117,0 kg
22/10: 118,2 kg

F...:mad:

Trøsteklemmer litt. Men neste uke uke er alt og mere til borte igjen ;)

Rosekinn
22-10-10, 20:25
god hælg folkens! Stå på :) Er ikke resultatene fra uke til uke som teller. Men nedgangen på langsikt! Hold ut, vekta tusler snart nedover igjen!

csusegg
24-10-10, 19:50
AArrggg... vekta har ikke flytta seg et eneste gram denne uka. Forklaring: månedens røde uke og det gir meg alltid litt økt vekt, men verst av alt: kake HVER J.... DAG på jobben!!!! Har syntes det har vært uhøfflig å si nei hver gang, så har tatt et lite stykke. Men hjelper jo ingenting når det er hver dag! så nå har jeg informert om mitt vektprosjekt på jobben, så får de godta at jeg ikke spiser hver gang. Er heldigvis ikke vanlig at det er kake hver dag. Er som regel bare på fredager, og det kan man jo tross alt unne seg.

Fortsetter med ny giv, og skal få unna de 7 kg til jul :)

Gleder meg til jul!!!!!!

fettnurket
24-10-10, 23:09
Start 01.09: - 0 kilo
Veiedag 24.10: - 10 kilo

:D :D :D ANDRE DELMÅÅÅÅÅL NÅDD!!!!

Solange
24-10-10, 23:12
start 01.09: - 0 kilo
veiedag 24.10: - 10 kilo

:d :d :d andre delmååååål nådd!!!!

gratulerer!!

tora trollmor
24-10-10, 23:12

Gratuler med stor nedgang da:) Flink du ja:) Stå på videre.

Sjanten
24-10-10, 23:13

Gratulerer og stå på videre:) Vær stolt!!!!

fettnurket
24-10-10, 23:21
Tusen takk dere! :D Åååh, det føltes så BRA å komme på vekten og se at jeg plutselig hadde mistet en kilo til, og jeg gleder gleder gleder meg til ethvert kilo til som forsvinner!

For øvrig har jeg så langt "bare" tatt av 2 kilo i denne jule"konkurransen", og ikke 10. :)

Pruttilutt
24-10-10, 23:45
god hælg folkens! Stå på :) Er ikke resultatene fra uke til uke som teller. Men nedgangen på langsikt! Hold ut, vekta tusler snart nedover igjen!

Denne trengte jeg nå <3

pernille
25-10-10, 00:25
Henger meg på hos dere :)
Har hatt en sprekk som varte i ca 3 uker. La på meg 3 kg men er nå tilbake til der jeg slapp.
Sprekken begynte med en tur som skulle vare i 3 dager. Så har livet bare vært litt vanskelig på det personlige planet og det har vært vanskelig å hente seg inn igjen.

Nå er jeg tilbake. Humøret er på topp og trening og lavkarbo blir igjen fokuset i livet mitt. :)

pernille
25-10-10, 00:27
Måle mitt er å komme ned i 73 kg til jul :)

SandraIngeborg
25-10-10, 03:00
Hei.. Henger meg på jeg å. Er jeg sta nok klarer jeg det nok.. Stå på ALLE sammen:)

SandraIngeborg
25-10-10, 03:08
Henger meg på jeg:) Skal klare detta.. Stå på:)

Kikkin
25-10-10, 08:05
Gått ned 1kg siste uken, så da har jeg klart 2,3 av 7kg så langt...

Moogie
25-10-10, 14:25
Gått ned 1kg siste uken, så da har jeg klart 2,3 av 7kg så langt...
det er jo en kjempe bra nedgang! Supert!

Moogie
25-10-10, 14:30
jeg må nok gjøre noe ekstra denne uka for den siste uka har jeg vert på reise og måte spise hotellmat og det man får servert på de felles middager. Det gikk for så vidt helt ok for jeg klarte å kutte ut det meste av de verste karbo men det vises nok på at det er ingen nedgang den siste uka!

mamz
25-10-10, 15:30
*Veiedag på fredag, men glemte helt av det denne gangen:rolleyes:

Uke 1: 65,7 kg
Uke 2: 64,7 kg :D
Uke 3: 63,9 kg :) .....ca 2 mnd til julaften nå:heia:

(http://www.tickerfactory.com/weight-loss/w0j4WK5/)

Rosekinn
25-10-10, 16:01
har hatt veiedag i dag. Å har gått ned en kg! 5 kg igjen som skal av til jul. Trur den blir tøff :) Men gir meg ikke!!!

LIBBA
25-10-10, 22:49
Så var det veiedag. OPP 200gram:mad:.
Har vært flink, så det var surt:nedfor:.
Kan bli hardt med 7 kilo ned til jul med denne farta.
Får håpe det løsner denne uka:)

JKBB
26-10-10, 00:20
Gått ned 300 g siden sist uke, og er superfornøyd med det! Nedgang er nedgang! :)
Veier nå 86,8! 1,8 kg igjen til mitt julemål som var 3 kg! :p
Detta skal jeg greie!! :)

18,2 kg mindre meg totalt nå, siden 7. juni!! :)

Gleder meg til å se 85 kg på vekta! Da skal jeg kjøpe meg kjole, for første gang på MAAANGE år!! Denne jula skal jeg se smashing ut!

Lykke til videre til alle dere andre! :)

JKBB
26-10-10, 00:25
Jeg har forresten krympa 12 cm den siste mnd!
6 av dem rundt magen!!
99 (!!!!!!!) cm tilsammen nå! Wohoo! :D

Legger til her at jeg trener ca to ganger i uka, og det ser at det hjelper MYE på cm'ene som satt som støpt den perioden jeg ikke trente, mens kg'ene sitter bedre nå, sikkert muskelvekst, i motseting til da jeg ikke trente, da gikk jeg ned ca en kg i uka..

Uansett er det cm som vises på kroppen, så heller den veien sier nå jeg! :) Trives utrolig godt med å trene også nå, så det kommer jeg ikke til å slutte med, uansett. :)
(selv om det er gøy med mye minus på vekta og...) :p