View Full Version : Prøvere

Sider : [1] 2 3

Bøtt
29-11-10, 08:52
Tenkte jeg skulle starte en tråd for oss som prøver å bli gravide..
Vi har prøvd i ca 2-3 år nå ,jeg gikk på p-sprøyte så det tok lang tid før kroppen var slik den skulle med regelmessig syklus.osv.'
Har spist lavkarbo i 3 mnd nå,har også gått på ketolyse tidligere.Vektnedgang er jo også bra når en vil bli gravid :)
Begynner på pergotime neste syklus , ca 2 uker til så det blir spennende.
Hadde vært kjekt å høre fra andre prøvere og så kan vi dele erfaringer og støtte hverandre.
Så flott at vi fikk eget forum her da:)
Greit å ha vist en har tenkt å holde seg til lavkarbo når/hvis en blir gravid,,.

helenemor25
09-12-10, 22:51
Tenkte jeg skulle starte en tråd for oss som prøver å bli gravide..
Vi har prøvd i ca 2-3 år nå ,jeg gikk på p-sprøyte så det tok lang tid før kroppen var slik den skulle med regelmessig syklus.osv.'
Har spist lavkarbo i 3 mnd nå,har også gått på ketolyse tidligere.Vektnedgang er jo også bra når en vil bli gravid :)
Begynner på pergotime neste syklus , ca 2 uker til så det blir spennende.
Hadde vært kjekt å høre fra andre prøvere og så kan vi dele erfaringer og støtte hverandre.
Så flott at vi fikk eget forum her da:)
Greit å ha vist en har tenkt å holde seg til lavkarbo når/hvis en blir gravid,,.

Hei :) vi har og prøvd i 2-3 år,så nå håper jeg det skjer noe snart:) har vært gravid men mista desverre:( krysser for at 2011 er året :)

Bøtt
10-12-10, 08:29
Hei :) vi har og prøvd i 2-3 år,så nå håper jeg det skjer noe snart:) har vært gravid men mista desverre:( krysser for at 2011 er året :)

Off det va trist å høre .Håper dere får det til da.Krysser fingrene sammen med deg jeg:)
Lykke til:)

Veien Fremover
11-12-10, 19:23
Vi er også prøvere :) Eller dvs, har sluttet med prev og lar det "skje når det skje". Helst vil jeg ned 5 kg til - til 80kg. Men er selvfølgelig veldig glad om det skjer før den tid uansett!! :D Ønsket er stort om en liten bror eller søster. Jeg skal ned enda mer etter svangerskapet da, men veide 80 kg når jeg ble gravid med vår første som nå er 2 år (BMI da 30-31)... Og jeg trivdes veldig godt under svangerskapet og var i god form nesten hele svangerskapet, bortsett fra at jeg gikk opp over 30 kg pga masse ødem som følge av svangerskapsforgitning de siste 6 ukene. Så derfor hiver jeg meg med her :) For nå den tid kommer, håper jeg å kunne følge et lavkarbo kosthold denne gang og slippe å gå opp like mye som sist. Etterhvert som det skjer, kommer også min lille blogg til å omhandle det og være en motivasjon for meg :)

Har du/dere barn fra før?

Bøtt
11-12-10, 20:30
Hei hei kjekt at du slenger deg med på tråden her:)
Ja jeg har et barn fra før som er 11år,så her blir det virkelig å begynne på nytt kan enn si:D
Begynte med pergotime i går så håper at jeg blir gravid denne mnd:D

Imp
11-12-10, 23:23
Hei.

Vektnedgang er bra, men også det å spiste lavkarbo har jeg stor tro på at er det riktige, i alle fall for sånne som meg. Når jeg ikke spiser lavkarbo, har jeg ikke mens. Første gang jeg begynte på lavkarbo, hadde jeg ikke hatt naturlig mens på syv år. Etter to uker med lavkarbo kom den. Andre gangen (ca 2 år etter) jeg igjen begynte med lavkarbo, kom den etter en uke. Så ingen tvil om at det er en link der..

Ønsker deg lykke til, og håper at det klaffer for dere snart. :)

maritte
17-12-10, 00:54
jeg er ny her og prøvere!!!! dvs at jeg har pcos og må ned 14 kg før vi setter i gang med prøverør etter å ha prøvd i fem år!!!! nå har det seg sånn at gubbens blodsukker har steget litt så derfor blir det lavkarbo prøving fir hans del også!!

Bøtt
18-12-10, 15:25
jeg er ny her og prøvere!!!! dvs at jeg har pcos og må ned 14 kg før vi setter i gang med prøverør etter å ha prøvd i fem år!!!! nå har det seg sånn at gubbens blodsukker har steget litt så derfor blir det lavkarbo prøving fir hans del også!!

Hei maritte:)
5 år va lang tid det,håper dere klarer det :)
Lykke til med lavkarbo på dere,det er veldig enkelt når enn først er kommet inn i det.Faktisk mange som er blitt gravide å hormonene har stabilisert seg etter at de begynte med lavkarbo.Men det tar ofte litt tid det også da.

Carisma
23-12-10, 10:27
Dere som prøver, bruker dere noe alternativmedisin i tillegg? Jeg prøver definitivt ikke, men jeg har PCOS. Lavkarbo, akupunktur og metformin i kombinasjon har gått fra "Du kommer sannsynligvis aldri til å få barn" for 6 år siden til "Her er det ingenting i veien for at du skal kunne bli gravid" sist jeg var hos GU! (ikke alle trenger metformin, men blodsukkeret mitt var ganske på tur, så jeg trengte det)

Veien Fremover
10-01-11, 12:48
Jeg er ikke så veldig flink å være på dette forumet og følge med.. Men lurer på om dere som er prøvere, har blogg? Jeg har jo en bitteliten blog jeg (veienfremover.blogspot.com), og tenker at når den lille spira sitter vil jeg skrive det som er relevant i forhold til lavkarbokosthold og svangerskap :) Hadde vært gøy å lese andre sin ;)

Noen som har prøvd Vitex her? Lurer litt på å prøve det som alternativmed.. Men vet ikke enda.

echs
11-01-11, 11:11
Heisann! Morsomt med eget forum i forhold til prøvere/gravide/ammende på lavkarbo :)
Eg og gubben har vore prøvere i 3 år no, og i år blir det prøverør...satser på 2011 er året!
Skulle gjerne gått ned i vekt litt før første forsøk i mars, for no er eg bikka 100 kg og det hadde eg lovd meg sjølv aldri skulle skje :(

Bøtt
29-04-11, 20:15
Nå er jeg dritt lei etter 3 års prøving!!
Gikk for 3 gang på pergotime kur og satt otrivelle sprøyte denne måneden men mensen kom den ja så det gikk ikke denne mnd heller.
Gyn.min mente vi kanskje burde satse på prøverør hvis ikke det gikk denne gangen,men det er jo ganske dyrt .Irriterende for det er ikke noe gale med noen av oss,eller jeg har ikke sjekker om jeg har tette eggledere for det kan hvis være et problem det også.

Noen andre som prøver og har brukt pergo og otrivelle?

Carisma
30-04-11, 01:26
Jeg har egentlig hverken prøvd det ene eller det andre, det skjedde liksom ting før jeg rakk å komme så langt... :rolleyes: Men, det som gjorde det for min del var ketolyse + akupunktur/fotsoneterapi. Er absolutt verdt å forsøke før man går på dyre og smertefulle behandlinger. Og sørg for å få stresshormon-nivået ned på et minimum.

Bøtt
30-04-11, 11:16
mm..ja har tenkt på akupunktur for jeg er så anspent i musklatur og stresshormon ligger vel i øverste tak hos meg.:o

Så vi får se hvordan det går ..

Carisma
30-04-11, 13:36
mm..ja har tenkt på akupunktur for jeg er så anspent i musklatur og stresshormon ligger vel i øverste tak hos meg.:o

Så vi får se hvordan det går ..
Hvis du vil hardt nok, så hadde jeg ikke tivlt et sekund på å forsøke dette. Veldig liten kostnad både i kr og psyke fremfor flere unaturlige hormonkurer og slitsomme inngrep.

S@nne
04-05-11, 20:03
Heisann! Melder meg inn her.. Vi har nå vært prøvere ett år uten stort hell. :( Neste skritt er å få meg legetime slik at vi kan få sjekket om det er noe som ikke fungere slik det skal. Gruer meg litt for det og for resultatet. Om det er noe galt med oss vil det føles som ett nederlag.:(

Carisma
04-05-11, 20:14
Om det er noe galt med oss vil det føles som ett nederlag.:(

Hvorfor det? Er det noe feil med folk som får influensa f.eks? Det er mange tilfeldigheter som kan slå inn, og det gjelder MANGE! Har flere venner som har prøvd lenge, og jeg ser ikke ned på de av den grunn.

S@nne
04-05-11, 20:47
Hvorfor det? Er det noe feil med folk som får influensa f.eks? Det er mange tilfeldigheter som kan slå inn, og det gjelder MANGE! Har flere venner som har prøvd lenge, og jeg ser ikke ned på de av den grunn.

Nei, det er ikke noe galt med dem. Vet ikke helt hvorfor jeg føler det slik (har tenkt mye på det i det siste). Kanskje fordi vi har ett barn fra før.. Liker ikke å ha slike negative tanker.:(

Bøtt
05-05-11, 08:21
Heia S@nne:)

Velkommen her:)ja forrstår godt hvordan du tenker iallefall når det ikke skjer noe...Vi har prøvd i tre år og det er ingenting galt med noen av oss.
Men det kommer nok det har jeg tro på:)

Det er vel etter et år uten at en er blitt gravid en skal søke hjelp så det er håp for det da :)det er vanlig å prøve ca 1 år før det klaffer:)

Lykke til:klem:

S@nne
05-05-11, 14:59
Tusen takk butten! :) Det er mange som sier at om man stresser med å bli gravid, kan det forhindre en graviditet. Jeg kjenner at jeg er sånn, følger hver måned med på når jeg har eggløsning og når jeg skal ha mensen ( venter på den). Sist måned kom den 5 dager for sent, og jeg var så sikker på at det var vår tur. :(

Håper det blir vår tur snart! :)

Krysser fingrene for at det blir deres tur snart også! :)

:klem:Lykke til!

surflover
05-05-11, 15:52
Jeg melder min ankomst i denne tråden altså!

Vi prøver også. Har PCOS og Ketolyse/lavkarbo er et lite grep i prøvingen. Så krysser vi fingrene.

Lurer på om noen av dere har opplevd å gå flere uker over forventet mens og ikke vært gravide? Jeg er 20 dager på "overtid" og er ikke gravid. Det er over 1 uke siden sist jeg testet meg nå, men har testet 4 ganger pga middagsselskaper hvorav alkohol har vært et viktig element (mat og vinklubb ;)

Skjønner ikke at kostholdet mitt skal påvirke mens i den retningen? Lavkarbo skal jo tvert om gjøre at mensen kommer oftere... Dessuten har jeg jo ikke hatt problemer med uteblivende mens før, bare lange sykluser (gjennomsnittlig 43 dager). Så dette er første gang det skjer.

Har dere noen erfaringer med dette?
Har prøvd å finne noe om dette på nett, men nei da...

hilsen en noe frustrert prøver

Bøtt
05-05-11, 16:44
Tusen takk butten! :) Det er mange som sier at om man stresser med å bli gravid, kan det forhindre en graviditet. Jeg kjenner at jeg er sånn, følger hver måned med på når jeg har eggløsning og når jeg skal ha mensen ( venter på den). Sist måned kom den 5 dager for sent, og jeg var så sikker på at det var vår tur. :(

Håper det blir vår tur snart! :)

Krysser fingrene for at det blir deres tur snart også! :)

:klem:Lykke til!

Ja håpe at det skjer noe snart for alle som prøver:klem:.Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver ja:o

Bøtt
05-05-11, 16:46

Vi prøver også. Har PCOS og Ketolyse/lavkarbo er et lite grep i prøvingen. Så krysser vi fingrene.

Lurer på om noen av dere har opplevd å gå flere uker over forventet mens og ikke vært gravide? Jeg er 20 dager på "overtid" og er ikke gravid. Det er over 1 uke siden sist jeg testet meg nå, men har testet 4 ganger pga middagsselskaper hvorav alkohol har vært et viktig element (mat og vinklubb ;)

Skjønner ikke at kostholdet mitt skal påvirke mens i den retningen? Lavkarbo skal jo tvert om gjøre at mensen kommer oftere... Dessuten har jeg jo ikke hatt problemer med uteblivende mens før, bare lange sykluser (gjennomsnittlig 43 dager). Så dette er første gang det skjer.

Hei og velkommen i klubben:D

Hadde mye problemer med mensen i starten av lavkarbokostholdet mitt så det er ikke uvanlig.Men nå er den helt stabil med 28dagers syklus.
Så tror kanskje at det kommer seg for deg også det tar litt tid før det retter seg opp.

S@nne
05-05-11, 19:56

Hei og velkommen hit!! :)

Når jeg først begynte å spise lavkarbo var syklusen helt ute å kjøre.. Men jeg husker ikke hvor mange dager.

surflover
05-05-11, 22:19
Men skal syklusen starte å tulle etter 5 mnd på lavkarbo? I motsatt retning enn hva jeg har lest om her inne... Nei, må nok bestille en legetime om ikke tante rød dukker opp snart.

:)

Bøtt
06-05-11, 14:15
Men skal syklusen starte å tulle etter 5 mnd på lavkarbo? I motsatt retning enn hva jeg har lest om her inne... Nei, må nok bestille en legetime om ikke tante rød dukker opp snart.

:)

Nei det var jo litt merkelig du....sjekk med legen ja:ja:

S@nne
06-05-11, 14:45
Helt enig med butten! Hørtes merkelig ut, ville ha bestilt meg time hos legen og fått det sjekket.

surflover
06-05-11, 16:33
Da har jeg time hos legen til uka. Så kanskje hun kan gi meg noen svar - i det minste gjøre en sjekk ;)

Bøtt
06-05-11, 16:34
Da har jeg time hos legen til uka. Så kanskje hun kan gi meg noen svar - i det minste gjøre en sjekk ;)

Lykke til:)
Håper du får noen svar.

Klara
09-05-11, 12:35
Vi har prøvd i noe over 2 år. Jeg har PCOS.

Har spist lavkarbo i 2 mnd, og håper hormonene stabiliserer seg etterhvert. Venter på å starte opp IVF etter sommeren.

Klara
11-05-11, 19:55
Grattis med mens, nlerka! :stortsmil Det lover jo godt at den kom så fort!

Lykke til med vektnedgang og prøving!

nlerka
12-05-11, 10:20
Takk :) Ja, den kom fort, bare håper at det kommer mer regelmessig fremmover, sånn at jeg kanskje kan prøve å finne eggløsning igjen :)

Klara
14-05-11, 11:32
Da har mensen kommet her, noe som aldri er spesielt morsomt, men denne gangen har jeg hatt en tilnærmet normallengde på syklusen! Bare 33 dager!
Siden den pleier å være på 38-42 dager, tar jeg dette som et veldig godt tegn på at lavkarbo virker :smile:

Klara
14-05-11, 11:33
(postet visst innlegget før jeg var ferdig...)

Hvordan går det med dere andre? Noe nytt hos prøverne?

Bøtt
14-05-11, 11:39
(postet visst innlegget før jeg var ferdig...)

Hvordan går det med dere andre? Noe nytt hos prøverne?

Hei:)

Nei prøvde sist måned med pergotime og otrivelle men ble ikke gravid.Så ble anbefalt prøverør neste.Men vi tenkte at vi skulle slappe litt av å ikke stresse s¨å mye nå men er ikkje enkelt.Kjedelig når det må planlegges sånn.Er jo veldig dyrt med prøverør også:(

Klara
14-05-11, 11:47

Nei prøvde sist måned med pergotime og otrivelle men ble ikke gravid.Så ble anbefalt prøverør neste.Men vi tenkte at vi skulle slappe litt av å ikke stresse s¨å mye nå men er ikkje enkelt.Kjedelig når det må planlegges sånn.Er jo veldig dyrt med prøverør også:(

Leit at det ikke gikk!
Skjønner det, det er jo fryktlig slitsomt og stressende, denne prøvingen som strekker seg sånn ut i tid! Ah, det hadde vært fantastisk om det bare gikk av seg selv!

Vi står i kø for IVF :smile: Det kan være veldig lang ventetid, og mye prøver og utsettelser underveis, så det kan være lurt å slenge inn en søknad hvis dere vurderer det. Lang ventetid, hos oss er det normalt 4 mnd!

Ja, det er dyrt! Legen vår regner med at vi må ut med ca 8-9000 til medisiner i første forsøk.

Bøtt
14-05-11, 11:50
Leit at det ikke gikk!
Skjønner det, det er jo fryktlig slitsomt og stressende, denne prøvingen som strekker seg sånn ut i tid! Ah, det hadde vært fantastisk om det bare gikk av seg selv!

Vi står i kø for IVF :smile: Det kan være veldig lang ventetid, og mye prøver og utsettelser underveis, så det kan være lurt å slenge inn en søknad hvis dere vurderer det. Lang ventetid, hos oss er det normalt 4 mnd!

Ja, det er dyrt! Legen vår regner med at vi må ut med ca 8-9000 til medisiner i første forsøk.

Uff ja herlighet urettferdig at det skal være så dyrt synes jeg.
Ja jeg får nesten ringe legen min for hun sa at det var venting til iallefall over sommeren.Vi har jo privat fertilitestklinikk også her i byen da der er det ikke så lang ventetid.Men det er de pengene da...har liksom masse å betale på hus..osv..Synes hun snakka om 24000 for et forsøk.
Men håper vi og dere får det til før det blir prøverør da:)

Klara
14-05-11, 12:00
Privat er alt for dyrt for oss, i hvert fall!

Offentlig så koster det 1500 i egenandel, pluss medisiner, per forsøk. Medisinene koster gjerne mellom 8-15000 per forsøk. Man får tre forsøk dekket. Man kan også få tilbake endel av pengene fra medisiner, slik at man etter tre forsøk ikke har betalt mer enn 19500.

Mens privat er egenandelen gjerne 20000 eller mer per forsøk, og så kommer medisinene i tillegg. Man kan få tilbakebetalt medisinene i privat forsøk også.

Ja, vi håper absolutt vi klarer det på egenhånd! Flere som har fått det til i pausemnd på pergo også, heier på deg!

Bøtt
14-05-11, 12:05
Privat er alt for dyrt for oss, i hvert fall!

Offentlig så koster det 1500 i egenandel, pluss medisiner, per forsøk. Medisinene koster gjerne mellom 8-15000 per forsøk. Man får tre forsøk dekket. Man kan også få tilbake endel av pengene fra medisiner, slik at man etter tre forsøk ikke har betalt mer enn 19500.

Mens privat er egenandelen gjerne 20000 eller mer per forsøk, og så kommer medisinene i tillegg. Man kan få tilbakebetalt medisinene i privat forsøk også.

Ja, vi håper absolutt vi klarer det på egenhånd! Flere som har fått det til i pausemnd på pergo også, heier på deg!

Takk:klem:Ok ja har ikke satt meg inn i det helt med kostnad bare sjekket privat egentlig.Men får sette oss på venteliste tenker jeg.Ja håper det skjer i pausemnd.Har hatt 3 kurer med pergo nå...

Lykke til oss begge og alle andre:)

surflover
14-05-11, 20:08
uff, så kjedelig at det skal være så dyrt :(

Jeg har var hos legen på tirsdag, og ble ikke spesilet klokere. Fikk beskjed om å ta kontakt igjen hvis ikke mensen kom innen 2 mnd (det er lang tid det). Fordi det var "helt normalt" at mensen hoppet over en gang. Men om det skjedde flere mnd på rad så... ja da måtte jeg komme tilbake.

Så tok hun litt blodprøver og sa hun skulle ringe hvis hun oppdaget noe spesielt.

Og hvis jeg ikke var smelt på tjukka når sommeren var over, så skulle jeg komem tilbake for utredning/tiltak/undersøkelser osv...

Kjedelig.

Klara
14-05-11, 22:59
uff, så kjedelig at det skal være så dyrt :(

Jeg har var hos legen på tirsdag, og ble ikke spesilet klokere. Fikk beskjed om å ta kontakt igjen hvis ikke mensen kom innen 2 mnd (det er lang tid det). Fordi det var "helt normalt" at mensen hoppet over en gang. Men om det skjedde flere mnd på rad så... ja da måtte jeg komme tilbake.

Så tok hun litt blodprøver og sa hun skulle ringe hvis hun oppdaget noe spesielt.

Og hvis jeg ikke var smelt på tjukka når sommeren var over, så skulle jeg komem tilbake for utredning/tiltak/undersøkelser osv...

Kjedelig.

Det er litt forskjellige priser rundt om, og folk trenger forskjellige medisiner, men dyrt er det, ja!

Fortsatt ikke TR hos deg?

Min forrige syklus var på 70 dager, har hatt noen sånne... Utrolig kjedelig! Får håpe du kommer i gang igjen, og slipper å vente to mnd!

Har dere prøvd lenge?

flisa77
15-05-11, 12:11
Hei. Hører vel til her eg og...
Eg og gubben har vært prøvere nå 2 år, mens eg har vel egentleg vært prøver i 13 år. Har vært heldig og fått 2 sønner på desse årene, men det har vært lange og slitsomme år.
Eg har tilsammen vært igjennom 8 misslykka IVF forsøk, 4 siste sammen med gubben.
Ingen av oss er påvist noe feil. Begge sønnene mine er laget via naturmetoden, men det viser seg at det går 3-4 år imellom hver gang eg blir gravid på egenhand. Har 4 SA og 1 MA bak meg.
ubben har ingen barn fra før av og har ein veldig sterkt ønske om å bli far og eg har eit veldig sterkt ønske om og få eit kjærlighetsbarn i lag med mannen i mitt liv.
Vegen videre for oss nå er at vi nå tar ein liten pause fra IVF forsøkene og lader opp batteriene våre til høsten for og så søke oss inn i det offentlege systemet ( våre 4 forsøk har vi tatt privat).

Klara
15-05-11, 14:14
Velkommen til oss, Flisa77!
Litt av en vei du og dere har gått! Skjønner godt at dere trenger en pause nå.

Ønsker dere masse lykke til!

surflover
15-05-11, 21:35
Har dere prøvd lenge?

Det begynner å nærme seg ett aktivt år... :)

surflover
15-05-11, 21:36
Hei. Hører vel til her eg og...
Eg og gubben har vært prøvere nå 2 år, mens eg har vel egentleg vært prøver i 13 år. Har vært heldig og fått 2 sønner på desse årene, men det har vært lange og slitsomme år.
Eg har tilsammen vært igjennom 8 misslykka IVF forsøk, 4 siste sammen med gubben.
Ingen av oss er påvist noe feil. Begge sønnene mine er laget via naturmetoden, men det viser seg at det går 3-4 år imellom hver gang eg blir gravid på egenhand. Har 4 SA og 1 MA bak meg.
ubben har ingen barn fra før av og har ein veldig sterkt ønske om å bli far og eg har eit veldig sterkt ønske om og få eit kjærlighetsbarn i lag med mannen i mitt liv.
Vegen videre for oss nå er at vi nå tar ein liten pause fra IVF forsøkene og lader opp batteriene våre til høsten for og så søke oss inn i det offentlege systemet ( våre 4 forsøk har vi tatt privat).

Velkommen!
Håper spiren din snart sitter og at du bare er innom her en kort visitt!

;)

Klara
15-05-11, 22:14
Det begynner å nærme seg ett aktivt år... :)

Skjønner at dere begynner å bli utålmodige!
Får håpe litt sommer er alt dere trenger!

Bøtt
23-05-11, 21:32
Fuck asså!!:mad:Der kom tante rød ....jaja det er vel ingen grunn til å tro at vi klarer dette uten mer hjelp etter 3 år med prøving.
Så får ringe i morgen og få henvisning til sykehuset fertilitetsavd.sette oss på venteliste til IVF.iRRITERENDE At det er så lang venting der for å komme til.

Nei nå er jeg bare sur!!

Klara
23-05-11, 22:55
:klem: Butten!

Dere slipper sikkert unna med 3-4 mnd ventetid!

Bøtt
24-05-11, 08:02
:klem: Butten!

Dere slipper sikkert unna med 3-4 mnd ventetid!

:klem:takk for klem...
Ja håper det ikke blir så lenge venting,men jeg burde jo ringt for lenge siden men tror jo liksom at det skal skje noe...men skal ringe i dag:ja:

Klara
24-05-11, 10:35
:klem:takk for klem...
Ja håper det ikke blir så lenge venting,men jeg burde jo ringt for lenge siden men tror jo liksom at det skal skje noe...men skal ringe i dag:ja:

Kjenner igjen den, altså! Man håper og tror, ønsker og drømmer!

Hvis du ikke har vært igjennom laparoskopi og sjekket eggledere og sånn, så er det lurt å få henvisning til det mens du venter på IVF. Er gjerne litt ventetid på det også.

Bøtt
24-05-11, 10:39
Kjenner igjen den, altså! Man håper og tror, ønsker og drømmer!

Hvis du ikke har vært igjennom laparoskopi og sjekket eggledere og sånn, så er det lurt å få henvisning til det mens du venter på IVF. Er gjerne litt ventetid på det også.

Ja takk for tips,det har jeg ikke sjekket faktisk kan jo være der det er noe gale :ja:Høre om henvisning til det samtidig da:ja:

:klem:

Lianca
24-05-11, 11:32
Heisann! Vi prøver ikke så veldig hardt, men jeg tenkte jeg skulle teste ut om ketolysekuren kunne ordne litt med PCOS'en min :) Blir jeg gravid er det en kjempebonus :)

Bøtt
24-05-11, 12:12
Heisann! Vi prøver ikke så veldig hardt, men jeg tenkte jeg skulle teste ut om ketolysekuren kunne ordne litt med PCOS'en min :) Blir jeg gravid er det en kjempebonus :)

Hei hei:)
Velkommen hit og lykke til med ketolysekuren:)

Klara
24-05-11, 12:51
Ja takk for tips,det har jeg ikke sjekket faktisk kan jo være der det er noe gale :ja:Høre om henvisning til det samtidig da:ja:

Som en bonus er det faktisk noen som har blitt gravide rett etter en laparoskopi, uten at det er funnet noe galt eller gjort noe. Teorien er at når de skyller gjennom egglederne for å se om de er i orden, så er det akkurat nok til at egget kommer seg igjennom.

Det hjalp ikke for oss, da. Men det er visst ikke uvanlig ;)

Lykke til med ketolyse og (små)prøving! Jeg er også på lavkarbo for å prøve å fikse PCOS'en.

Lianca
24-05-11, 15:22
Har du vært lenge på lavkarbo da klara? merker du noen forbedringer mtp PCOS'en?

Klara
24-05-11, 16:40
Har du vært lenge på lavkarbo da klara? merker du noen forbedringer mtp PCOS'en?

Jeg har bare holdt på ca 2 1/2 mnd nå, men har merket forandringer. Det er litt vanskelig å si nøyaktig, for jeg skal ikke noe ned i vekt, og har ikke tatt blodprøver eller innvendig UL siden jeg begynte.

Men det jeg har merket er at huden er mye bedre (kvitt kviser på ryggen og generelt bedre hud), håret er ikke så fett lenger. Hårveksten har ikke endret seg, men det tror jeg tar lang tid uansett.

Syklusene var på mellom 38 og 42 dager i snitt før. Den første på lavkarbo var en 70 dagers syklus med masse spotting, så en 32 dagers med ømme pupper. Nå er jeg 11 dager inn i den tredje, og jeg lurer på om jeg nærmer meg EL! Det er i så fall drastisk innkorting av eggmondningsfasen, som før var på ca 20 dager.

Det at syklusen blir mer og mer normal, vil jo tilsi at hormonene stabiliserer seg. Og hvis det er tilfelle, så er det takket være lavkarbo!

fremtid
24-05-11, 18:08

Hei.

Da jeg fikk eldstemann tok jeg en test hver måned i 3 mnd, negative alle 3, den 4 testen tok jeg i den fjerde måned...den var positiv, ultralyd visste at jeg var 3,1/2 måned på vei....En negativ test er ikke alltid negativ...men en positiv er alltid positiv...

Lianca
24-05-11, 18:30
Jeg har bare holdt på ca 2 1/2 mnd nå, men har merket forandringer. Det er litt vanskelig å si nøyaktig, for jeg skal ikke noe ned i vekt, og har ikke tatt blodprøver eller innvendig UL siden jeg begynte.

Men det jeg har merket er at huden er mye bedre (kvitt kviser på ryggen og generelt bedre hud), håret er ikke så fett lenger. Hårveksten har ikke endret seg, men det tror jeg tar lang tid uansett.

Syklusene var på mellom 38 og 42 dager i snitt før. Den første på lavkarbo var en 70 dagers syklus med masse spotting, så en 32 dagers med ømme pupper. Nå er jeg 11 dager inn i den tredje, og jeg lurer på om jeg nærmer meg EL! Det er i så fall drastisk innkorting av eggmondningsfasen, som før var på ca 20 dager.

Det at syklusen blir mer og mer normal, vil jo tilsi at hormonene stabiliserer seg. Og hvis det er tilfelle, så er det takket være lavkarbo!

Fantastisk! Mener du at lavkarbo kan gjøre noe med hårveksten også?? :_oy: Blir lavkarbo resten av livet om det er tilfelle hvertfall!! :D

Klara
24-05-11, 19:04
Fantastisk! Mener du at lavkarbo kan gjøre noe med hårveksten også?? :_oy: Blir lavkarbo resten av livet om det er tilfelle hvertfall!! :D

Jeg har ikke noen beviser (ennå), har heller ikke hørt om noen med store hårproblemer som har blitt helt kvitt det. Men har hørt noe si at det har blitt noe redusert etterhvert. Og siden hårveksten er et resultat av økte androgener, vil det jo ikke være usannsynlig at den reduseres etterhvert som nivået av androgener synker. Jeg vet jo ikke, men håper :ja:

PS: lavkarbo er veldig bra for PCOS-jenter på grunn av alle de lumske følgesykdommene også, god grunn til å holde seg til lavkarbo.

Lianca
24-05-11, 19:07
PS: lavkarbo er veldig bra for PCOS-jenter på grunn av alle de lumske følgesykdommene også, god grunn til å holde seg til lavkarbo.

Har skjønt at PCOS og lavarbo er en bra kombinasjon ja :)

Bøtt
24-05-11, 19:08
Jeg har ikke noen beviser (ennå), har heller ikke hørt om noen med store hårproblemer som har blitt helt kvitt det. Men har hørt noe si at det har blitt noe redusert etterhvert. Og siden hårveksten er et resultat av økte androgener, vil det jo ikke være usannsynlig at den reduseres etterhvert som nivået av androgener synker. Jeg vet jo ikke, men håper :ja:

Synes du Klara skal skifte til Klara Klok jeg på navnet ditt her inne:)Du er veldig flink å svare folk og gi støtte ,gir deg en grønn prikk på det:ja:

Klara
24-05-11, 19:26
Synes du Klara skal skifte til Klara Klok jeg på navnet ditt her inne:)Du er veldig flink å svare folk og gi støtte ,gir deg en grønn prikk på det:ja:

Tusen takk, Butten :klem: Nå ble jeg glad!

Bøtt
24-05-11, 19:32
Tusen takk, Butten :klem: Nå ble jeg glad!

Lianca
27-05-11, 13:30
Boka og stixene kom i posten i dag :) Tok en test (jaaada, jeg vet vi skal ta den på kvelden..) og den var like rosa som merket på 50 :D

Synes håret mitt ikke ser like slitt ut lenger. Er det mulig etter bare knapt en uke på kuren??

Klara
27-05-11, 14:47
Lianca - Vet ikke med håret, men jeg merket i hvert fall rask forbedring med huden, så ikke umulig :smile:

*

Noen av dere andre prøvere som har merket at lavkarbo gir økt sexlyst?

Jeg merker at jeg har EL nå, for å si det sånn :rodme:

Føler meg rimelig sikker på at det henger sammen med en bedre hormonbalanse, og dermed lavkarbo. Det er jo en fin bonus, da!

Lianca
27-05-11, 14:50
Noen av dere andre prøvere som har merket at lavkarbo gir økt sexlyst?

Jeg merker at jeg har EL nå, for å si det sånn :rodme:

Føler meg rimelig sikker på at det henger sammen med en bedre hormonbalanse, og dermed lavkarbo. Det er jo en fin bonus, da!

Har ikke merket det, men håper det kommer seg ;)

Monagh
29-05-11, 08:57
Sier hallo til dere jeg også. :D

Jeg er snart 41 år og var ferdig med bebbiser for 13 år siden. Trodde jeg. :cool: men sånn var det visst ikke. Temaet å få barn igjen har vært totalt udiskutabelt helt til jeg traff min fantastiske sambo i fjor. Han har ikke barn og jeg begynte i fjor høst å leke med tanken på om det hadde vært hyggelig å forsøke å få en atpåklatt. Tok ut spiralen i november 2010 men hittil har intet skjedd. Irriterer meg litt siden jeg tidligere har blitt så lett gravid som bare fy. :P Men det er da 14 år siden sist.. og en del kilo siden også. Dessuten, han er litt usikker på hvordan svømmerne hans er.

Men vi er ikke desperate altså. Jeg har satt som mål at er jeg ikke gravid innen utgangen av 2011, så blir jeg ikke det. Da er toget gått. Filosofien er at det blir som det blir. Blir jeg gravid så er det hurra - blir jeg det ikke så er det faktisk ikke meninga at jeg skal bli det. Kommer heller ikke til å forsøke allskens behandlinger og remedier og sånn for å bli gravid. Vi er avslappet til hele prosjektet.

Men det hadde vært koselig da.. :)

Bøtt
29-05-11, 09:26
Sier hallo til dere jeg også. :D

Jeg er snart 41 år og var ferdig med bebbiser for 13 år siden. Trodde jeg. :cool: men sånn var det visst ikke. Temaet å få barn igjen har vært totalt udiskutabelt helt til jeg traff min fantastiske sambo i fjor. Han har ikke barn og jeg begynte i fjor høst å leke med tanken på om det hadde vært hyggelig å forsøke å få en atpåklatt. Tok ut spiralen i november 2010 men hittil har intet skjedd. Irriterer meg litt siden jeg tidligere har blitt så lett gravid som bare fy. :P Men det er da 14 år siden sist.. og en del kilo siden også. Dessuten, han er litt usikker på hvordan svømmerne hans er.

Men vi er ikke desperate altså. Jeg har satt som mål at er jeg ikke gravid innen utgangen av 2011, så blir jeg ikke det. Da er toget gått. Filosofien er at det blir som det blir. Blir jeg gravid så er det hurra - blir jeg det ikke så er det faktisk ikke meninga at jeg skal bli det. Kommer heller ikke til å forsøke allskens behandlinger og remedier og sånn for å bli gravid. Vi er avslappet til hele prosjektet.

Men det hadde vært koselig da.. :)

Hei hei velkommen til denne delen av forumet:)Lykke til :)

Klara
29-05-11, 10:23
Hei hei, Monagh!

Velkommen til oss, og lykke til med prøvingen!

Bøtt
29-05-11, 22:47
Hei alle sammen!
Vi har prøvd sånn frem og tilbake,men nå har vi bestemt oss for at vi skal ta prøvingen på alvor.
Håper jeg blir gravid i 2011.

Hei Rufus,lykke til med prøving:heia:

Klara
30-05-11, 08:34
Velkommen til oss, Rufus!

Lykke til med prøvingen!

ingelin82
30-05-11, 14:01
Hei
melder meg på denne.

Har en liten gutt på 2 år men nå er det på tide å få nr 2, men har pcos så nå skal jeg gå ned mangen kg 10- 15, har legetime neste mandag. Spent på hva legen kommer til å gjøre. Jeg har jo ikke mensen, sist gang var i november.

Cho
30-05-11, 18:16
Velkommen til oss, Rufus!

Lykke til med prøvinge!
Lykke til med prøvingen hos dere også:heia:

Klara
30-05-11, 19:12
Hei
melder meg på denne.

Har en liten gutt på 2 år men nå er det på tide å få nr 2, men har pcos så nå skal jeg gå ned mangen kg 10- 15, har legetime neste mandag. Spent på hva legen kommer til å gjøre. Jeg har jo ikke mensen, sist gang var i november.

Hei Ingelin82!

Stikk gjerne innom PCOS-delen av forumet vårt også :smile:

Lykke til med prøvingen!

*

Rufus - Tusen takk!

Cho
31-05-11, 00:46
Hei
melder meg på denne.

Velkommen og lykke til med prøvingen:heia:

dakota
31-05-11, 21:35
Da popper jeg også inn her :) Vi er "gamle" prøvere som fikk det til på første icsi-forsøk og var i himmelen! Vår datter kom til verden for snart 1 år siden :love: Nå er vi igang igjen og har idag fått vite at innsetting blir på fredag!! :eek: Dette blir så spennende at det nesten ikke er til å holde ut! Dette er et fryseforsøk så den eneste behandlingen jeg har vært gjennom nå er Progesteron for å øke slimproduksjonen slik at eggene har best mulige forhold når de settes inn. Så da får vi se! Krysser dere fingrene for oss? :goodluck:

Forresten lykke til med dere andre som er i prøvegropa!

Bøtt
31-05-11, 22:16
Da popper jeg også inn her :) Vi er "gamle" prøvere som fikk det til på første icsi-forsøk og var i himmelen! Vår datter kom til verden for snart 1 år siden :love: Nå er vi igang igjen og har idag fått vite at innsetting blir på fredag!! :eek: Dette blir så spennende at det nesten ikke er til å holde ut! Dette er et fryseforsøk så den eneste behandlingen jeg har vært gjennom nå er Progesteron for å øke slimproduksjonen slik at eggene har best mulige forhold når de settes inn. Så da får vi se! Krysser dere fingrene for oss? :goodluck:

ÅH :heia:masse lykke til:heia:

Klara
31-05-11, 22:26
Så spennende, Dakota!

Klart vi krysser fingrene for dere! :goodluck:

Klara
31-05-11, 22:28
Fjasnissen er forresten i gang med å arrangere lavkarbotreff (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44716) i Oslo.

Jeg har tenkt meg dit, koselig hvis noen flere vil komme!

Cho
31-05-11, 22:41

Så spennende og lykke til:heia:

Sanndrom
31-05-11, 22:45
Hei, hiver meg med her! Prøver sakte men sikkert å legge om kosten til lavkarbo, blir ingen "jern-disiplin" for jeg må kunne leve med det også. Er vant med ris/pasta/potet til middag og brød til alle andre måltider.

I dag bikka vekta 90 kg (er 169 cm høy) og det er for mye!

Har ei jente på snart 2 år og har vært prøvere siden februar. Hadde en SA nå i mai og jeg venter på normal syklus igjen.

Hadde endel plager med bekkenet sist og ønsker å komme meg litt ned i vekt og bli sterkere i kroppen! Kom vel opp i 92-93 kg som høygravid, la bare på med ca 6 kg pga kvalme i begynnelsen.

Håper på liten vektoppgang denne gangen også!

Skal bli koselig å bli kjent med alle sammen!

Klara
31-05-11, 22:53
Hei Sanndrom, og velkommen hit!

Bøtt
01-06-11, 08:02
Fjasnissen er forresten i gang med å arrangere lavkarbotreff (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44716) i Oslo.

Jeg har tenkt meg dit, koselig hvis noen flere vil komme!

Hadde vært koselig men blir litt for langt :(

Bøtt
01-06-11, 08:03
Hei, hiver meg med her! Prøver sakte men sikkert å legge om kosten til lavkarbo, blir ingen "jern-disiplin" for jeg må kunne leve med det også. Er vant med ris/pasta/potet til middag og brød til alle andre måltider.

I dag bikka vekta 90 kg (er 169 cm høy) og det er for mye!

Har ei jente på snart 2 år og har vært prøvere siden februar. Hadde en SA nå i mai og jeg venter på normal syklus igjen.

Hadde endel plager med bekkenet sist og ønsker å komme meg litt ned i vekt og bli sterkere i kroppen! Kom vel opp i 92-93 kg som høygravid, la bare på med ca 6 kg pga kvalme i begynnelsen.

Håper på liten vektoppgang denne gangen også!

Skal bli koselig å bli kjent med alle sammen!

Hei Sanndrom :)

Lykke til og velkommen her:)

Lianca
01-06-11, 08:07

velkommen og masse lykke til!! Krysser alt som krysses kan :)

dakota
02-06-11, 10:50
Takk for hyggelig velkomst! Er det mange "prøverørere" her inne?

Akkurat nå føles alt ganske surrealistisk. Plutselig gikk alt så fort, fra å ha pratet med klinikken for et par uker siden, rett på oppstart av Progynova (hormoner), 12 dager etter det til UL for å sjekke livmoren (tirsdag denne uken), tlf fra klinikken tirsdag kveld med beskjed om oppstart av nye medisiner, og innsetting imorgen! Det går utrolig fort i svingene her nå, men vi er klare :stortsmil (kommer ikke til å sove stort i natt nei....)

Bøtt
02-06-11, 11:13

Akkurat nå føles alt ganske surrealistisk. Plutselig gikk alt så fort, fra å ha pratet med klinikken for et par uker siden, rett på oppstart av Progynova (hormoner), 12 dager etter det til UL for å sjekke livmoren (tirsdag denne uken), tlf fra klinikken tirsdag kveld med beskjed om oppstart av nye medisiner, og innsetting imorgen! Det går utrolig fort i svingene her nå, men vi er klare :stortsmil (kommer ikke til å sove stort i natt nei....)

Wow ,heldig du da at det settes i gang nå:heia:
Jeg venter på svar på henvisningen fra gyn på prøverør ,men er nok en ventetid på 3 -4 mnd tror jeg.

Masse lykke til ,så spennedes da:heia:

Klara
02-06-11, 12:29

Bra at det går så fort, da! :smile:

Vi står i kø, håper på å starte opp etter sommeren.

Men håper håper hver pp på at vi skal klare det selv...

Cho
02-06-11, 14:45

Masse lykke til, dette blir kjempespennende:heia:

Bonus
02-06-11, 15:03
Jeg lurer bare på en liten ting.. Går det fortere når man vil ha hjelp til nr. 2 når man allerede har fått hjelp til nr. 1?

Klara
02-06-11, 15:11
Jeg lurer bare på en liten ting.. Går det fortere når man vil ha hjelp til nr. 2 når man allerede har fått hjelp til nr. 1?

Det gjør det. På søskenforsøk så har man jo allerede vært igjennom hele utredningsprosessen, og så slipper man å prøve et år først, og man trenger ikke engang søke gjennom fastlegen, bare ta direkte kontakt med den behandlende klinikken. :smile:

dakota
02-06-11, 16:17
For oss har det gått raskt helt fra starten fordi vi valgte både privat klinikk og gynekolog. Fikk time 3 uker hos gyn etter henvisning fra fastlegen. Han sendte samtidig henvisning til gyn på sykehuset slik at jeg kunne ta time der jeg kom til først. Etter å ha vært hos gyn på utredning, tok det et par mndr å få time på ivf-klinikken, og etter det igjen 3 mndr før innsetting. Og jeg hadde ikke fått time hos gyn på sykehuset engang innen jeg ble gravid! Altså - forløpet ble slik: henvising fra fastlege i februar, time hos gyn i mars. Ny time hos gyn i april. Time til forsamtale på privatklinikken i juni, oppstart med medisiner rett etter det. Uttak av egg og innsetting i midten av sept. Nå når vi skal ha fryseforsøk fikk vi som sagt time med en gang. Ergo - hvis dere har råd til det anbefaler jeg å gå privat. Ingen venting og en helt annen og mye bedre oppfølging! Men det koster en del mer....

Klara
04-06-11, 15:25
Jeg er utålmodig i DPO-land, som vanlig :blinke: Er 8 DPO nå.

Hvordan går det med dere andre?

Cho
04-06-11, 15:42
Jeg er utålmodig i DPO-land, som vanlig :blinke: Er 8 DPO nå.

Hvordan går det med dere andre?

Hva er DPO-land for noe?

Klara
04-06-11, 15:52
Det er det slitsomme stedet mellom eggløsning og IKM - ikkekommende mens :D
DPO kommer fra det engelske "Days Past Ovulation".

Jeg tenker alltid at jeg skal holde hodet kaldt, og ikke tenke på mulig graviditet før mensen eventuelt blir forsinket. Men så, 3-5 dager etter eggløsning, begynner håpet å stige igjen :p

Cho
04-06-11, 15:55
Det er det slitsomme stedet mellom eggløsning og IKM - ikkekommende mens :D
DPO kommer fra det engelske "Days Past Ovulation".

Jeg tenker alltid at jeg skal holde hodet kaldt, og ikke tenke på mulig graviditet før mensen eventuelt blir forsinket. Men så, 3-5 dager etter eggløsning, begynner håpet å stige igjen :p

Takk for svar!:blomster:

dakota
05-06-11, 10:58
Da er jeg i rugemodus! Det hele føles uvirkelig og helt annerledes enn sist. Denne gangen var så "hverdagslig" på en måte, kjente ingenting hverken i forkant eller under innsettingen. Forrige gang hadde jeg sterke smerter etter egg-uttaket, så sånn sett var denne gangen definitivt bedre. Nå er jeg ufattelig kvalm og ute av lage, håper det er et godt tegn! Fikk ikke symptomer på graviditet så tidlig sist, men det kan jo være annerledes denne gang. Så nå ruger jeg altså på to små spirer så får vi håper det holder seg der (iallefall minst èn av dem :D) Det blir 14 spennende dager frem til testing!

Bøtt
05-06-11, 11:11
Da er jeg i rugemodus! Det hele føles uvirkelig og helt annerledes enn sist. Denne gangen var så "hverdagslig" på en måte, kjente ingenting hverken i forkant eller under innsettingen. Forrige gang hadde jeg sterke smerter etter egg-uttaket, så sånn sett var denne gangen definitivt bedre. Nå er jeg ufattelig kvalm og ute av lage, håper det er et godt tegn! Fikk ikke symptomer på graviditet så tidlig sist, men det kan jo være annerledes denne gang. Så nå ruger jeg altså på to små spirer så får vi håper det holder seg der (iallefall minst èn av dem :D) Det blir 14 spennende dager frem til testing!

Åh :love:masse lykke til:heia:
Krysser fingre for at det går bra for dere:heia:
Uff jeg vet ikke nok om dette men jeg regner med gyn min har sendt papirene mine videre for prøverør.Men når jeg hører om hvordan de tar ut egg og setter inn ,må jeg si jeg er litt redd for den smerten..Men som sagt jeg vet ikke nok om dette..
Men uansett masse masse lykke til ,hold oss oppdatert:)

Klara
05-06-11, 11:18

Så spennende! Vi krysser fingrene for deg, og håper at en (eller to?) av de små eskimoene klamrer seg fast!

Cho
05-06-11, 11:22

Åh så spennende og masse lykke til:heia:
Jeg krysser også fingrene for deg!

dakota
05-06-11, 18:28
Åh :love:masse lykke til:heia:
Krysser fingre for at det går bra for dere:heia:
Uff jeg vet ikke nok om dette men jeg regner med gyn min har sendt papirene mine videre for prøverør.Men når jeg hører om hvordan de tar ut egg og setter inn ,må jeg si jeg er litt redd for den smerten..Men som sagt jeg vet ikke nok om dette..
Men uansett masse masse lykke til ,hold oss oppdatert:)

Hvis du har vært hos gyn har nok papirene blitt sendt videre til klinikken ja. Det KAN hjelpe å ringe og mase littegranne for å få litt fortgang ;) Du skal ikke være redd for smerten ved uttaket. Det er klart det er vondt, men ikke verre enn at vi damer klarer det! For meg kjentes det ut som veldig sterke menssmerter eller kramper, men jeg vet at det oppleves ulikt for alle. Jeg har hørt om flere som sier at de ikke syntes det var spesielt vondt. Du får smertestillende og avslappende. innsettingen kjenner du ingenting til, DET kan jeg garantere :D Uansett - det er verdt ALT!! Lykke til!

Og takk for lykkeønsker fra dere andre også, jeg skal nok holde dere oppdatert! :4klover:

Carisma
05-06-11, 18:40
Det er klart det er vondt, men ikke verre enn at vi damer klarer det!
Fødselen vil nok uansett bli verre.. :D

Bøtt
05-06-11, 20:09
Fødselen vil nok uansett bli verre.. :D

Ja jeg har født før jeg, så ingenting er nok verre enn det, men dette er liksom en annen ting.Litt annerledes når enn må gjennom dette for å bli gravid ,ikke morsomt i det hele tatt:nei:.!
Så smertene skal nok gå greit men er ikke kjekt å gå gjennom dette for å bli gravid:nei:

Bøtt
05-06-11, 20:11
Hvis du har vært hos gyn har nok papirene blitt sendt videre til klinikken ja. Det KAN hjelpe å ringe og mase littegranne for å få litt fortgang ;) Du skal ikke være redd for smerten ved uttaket. Det er klart det er vondt, men ikke verre enn at vi damer klarer det! For meg kjentes det ut som veldig sterke menssmerter eller kramper, men jeg vet at det oppleves ulikt for alle. Jeg har hørt om flere som sier at de ikke syntes det var spesielt vondt. Du får smertestillende og avslappende. innsettingen kjenner du ingenting til, DET kan jeg garantere :D Uansett - det er verdt ALT!! Lykke til!

Og takk for lykkeønsker fra dere andre også, jeg skal nok holde dere oppdatert! :4klover:
Takk:love:

Ja det er nok verdt det og smerte takler jeg :)Men litt skummelt når enn ikke vet så mye om det :ja:Så ser frem til å bli innkalt.

Spennede:)

Harmoni
06-06-11, 18:15
Først av alt vil jeg bare si Lykke til til alle sammen, blir veldig spennende å følge dere:)

Vi har vært gravide en gang som endte i en dødfødsel for 3 år siden. Siden dengang har vi prøvd å prøvd og ingenting skjedd. Vi har vært inne til prøverør, ett uttak 2 innsettinger og et avbrutt. Har gått ned 12 kg med lavkarbo siden jul og skal ned enda 6 før vi skal inn igjen til høsten, regner med det blir i august :)

Prøver masse alternativt, maca, hvetegress healing osv, alt for å få kroppen i balanse. kanskje lettlurt men uansett verdt å prøve i venten på en liten prins eller prinsesse:)

Ha en flott dag

- Harmoni -

dakota
06-06-11, 19:20
Først av alt vil jeg bare si Lykke til til alle sammen, blir veldig spennende å følge dere:)

Vi har vært gravide en gang som endte i en dødfødsel for 3 år siden. Siden dengang har vi prøvd å prøvd og ingenting skjedd. Vi har vært inne til prøverør, ett uttak 2 innsettinger og et avbrutt. Har gått ned 12 kg med lavkarbo siden jul og skal ned enda 6 før vi skal inn igjen til høsten, regner med det blir i august :)

Prøver masse alternativt, maca, hvetegress healing osv, alt for å få kroppen i balanse. kanskje lettlurt men uansett verdt å prøve i venten på en liten prins eller prinsesse:)

Ha en flott dag

- Harmoni -

Hei!
Kjekt at det er andre prøverørere er :) Ønsker deg lykke til videre i prosessen! Og jeg er enig med deg - man prøver alt for å lykkes og så lenge det ikke skader, er det jo bare å kjøre på med maca og healing og hva det skal være :p

Catwoman
07-06-11, 13:14
Åååh, jeg er så spent på alles vegne her!
Sønnen min er 9 år nå og skulle ifølge alle leger aldri vært født...
Har historikk med masse cyster, svulst og graviditeter utenfor livmor. Men jammen ble det ikke ett lite under på meg også!
Flere enn han ble det ikke, men kjenner at det "skrangler" i eggstokka når jeg leser her ;) Ønsker alle sammen lykke til :suss::heia:

Bøtt
07-06-11, 18:02
Åååh, jeg er så spent på alles vegne her!
Sønnen min er 9 år nå og skulle ifølge alle leger aldri vært født...
Har historikk med masse cyster, svulst og graviditeter utenfor livmor. Men jammen ble det ikke ett lite under på meg også!
Flere enn han ble det ikke, men kjenner at det "skrangler" i eggstokka når jeg leser her ;) Ønsker alle sammen lykke til :suss::heia:

Så flott cattwomen:heia:
Takk for det:klem:

Bøtt
11-06-11, 19:43
Hvordan går det med deg dakota?
Og dere andre her inne noe nytt:)

Klara
11-06-11, 21:54
Ikke noe nytt fra meg i hvert fall. Driver og venter på at mensen skal komme :( Bare negative tester, og den sedvanlige "mensenfølelsen". IKM i dag.

Hva med deg, Bøtt?

Og dere andre? Jeg er også spent på å høre nytt fra dere!

Bøtt
11-06-11, 21:58
Ikke noe nytt fra meg i hvert fall. Driver og venter på at mensen skal komme :( Bare negative tester, og den sedvanlige "mensenfølelsen". IKM i dag.

Hva med deg, Bøtt?

Og dere andre? Jeg er også spent på å høre nytt fra dere!

Uff ja kjenner den følelsen...tester på tester...så kommer mensen.Nei ingenting nytt her ,venter på brev fra sykehuset jeg hvis gyn.har sendt videre papirene mine da.Det tror jeg hun har gjort så venter i spenning.

Klara
11-06-11, 22:10
Vet du ikke om hun har gjort det? Ring og hør på tirsdag!
Spennende, da! Men husk at det kan ta en stund før de hører fra seg.

Bøtt
11-06-11, 22:13
Vet du ikke om hun har gjort det? Ring og hør på tirsdag!
Spennende, da! Men husk at det kan ta en stund før de hører fra seg.

Ja alt tar tid:D

Klara
12-06-11, 11:25
Ikke noe nytt fra meg heller, men jeg har masse stikkinger nederst i magen og utrolig hovne bryster kankje jeg får mensen eller så det er kanskje EL?
Vet ikke har uregelmessig mens så jeg har null kontroll over min syklus.

Lykke til videre alle sammen.

Kjedelig med uregeligmessig syklus!

Jeg fikk god hjelp av å bruke fertilityfriend.com, gratis program som analyserer syklusen din, og holder styr på alt sammen.

Anbefales egentlig til alle, men spesielt de med ustabil syklus!

Cho
12-06-11, 11:33
Kjedelig med uregeligmessig syklus!

Jeg fikk god hjelp av å bruke fertilityfriend.com, gratis program som analyserer syklusen din, og holder styr på alt sammen.

Anbefales egentlig til alle, men spesielt de med ustabil syklus!

Takk for tipset:klem:

Klara
12-06-11, 12:09
Bare hyggelig, Rufus.

Jeg begynte å bruke den da vi startet prøvingen, så jeg har nå ca 2,5 år med data :geip: Hadde med utskrifter da vi var på IVF-klinikken, ganske praktisk :stortsmil

I perioder har jeg også betalt noen dollar for VIP-versjonen. Det koster ikke så mye, og gir flere muligheter. Dersom det er noen her som temper, så er programmet gull verdt!

dakota
14-06-11, 19:13
En liten oppdatering fra vest: lørdag (altså en uke etter innsetting) fikk jeg blødninger så kraftige som jeg aldri har hatt de før, og de er like sterke enda. Men fortsatte å ta medisiner som vanlig og ringte klinikken idag. De synes det er rart og uvanlig med så kraftige blødninger nå og mener at det KAN være noe blodoppsamling eller noe annet som forårsaker blødningene. (Det er jo bare 3 uker siden forrige mens). Med andre ord mener de at det fremdeles er håp og vil jeg skal fortsette medikament-regime frem til testen på fredag. Jeg for min del føler meg helt nøytral, merkelig nok. Kjenner jeg veldig nøye etter og er helt ærlig med meg selv, er jeg verken optimist eller negativ. Det er like bra, så blir det ikke den største nedturen hvis testen er negativ på fredag. :ja:

dakota
16-06-11, 18:14
Ny oppdatering: har testet negativt idag. Jeg trodde jeg var forberedt, men fikk meg likevel en liten knekk da det hardt og brutalt sto "ikke gravid" på testen :( Knekken ble ikke mindre da klinikken sa at de har stengt i juli og at vi dermed må vente til august/september før neste forsøk. Jada, jeg vet det ikke er lenge til og tiden går fort og alt det der, var bare så innstilt på å komme igang nå. Dessuten er jeg jo fylt til randen av hormoner akkurat nå, så jeg antar jeg ser litt lysere på det meste nå når jeg har sluttet med piller og herket er ute av kroppen min igjen :D

Bøtt
16-06-11, 18:45
Uff da Dakota det var veldig trist, hadde håpet på at det var positivt hos dere nå ....uffameg ,skal vist ikke være enkelt.Sender deg masse gode tanker:klem::suss:

Klara
16-06-11, 18:48
http://mammanett.no/forum/images/smilies/storklem.gif
Det var leit å høre, Dakota!

Men jeg mener at det ikke er over før det er over. Kjennes kroppen som vanlig før mensen?

Vi venter også til aug/sep pga sommerferien, det føles evig lenge til!

dakota
16-06-11, 19:23
Uff da Dakota det var veldig trist, hadde håpet på at det var positivt hos dere nå ....uffameg ,skal vist ikke være enkelt.Sender deg masse gode tanker:klem::suss:

Takk for det :)

http://mammanett.no/forum/images/smilies/storklem.gif
Det var leit å høre, Dakota!

Men jeg mener at det ikke er over før det er over. Kjennes kroppen som vanlig før mensen?

Vi venter også til aug/sep pga sommerferien, det føles evig lenge til!

Siden jeg har hatt kraftige blødninger en ukes tid nå, er vel det et tydelig nok tegn, tenker jeg. Mensen skal jeg jo ikke ha før neste uke, men syklusen min er så rotete pga medisineringen nå at det ikke er godt å si når det kommer :) Merker ingenting på kroppen nå, bortsett fra litt ømme bryster. Kan ha med medisinene å gjøre. Pleier ikke å ha det i forb med mensen.

Vi får nok bare smøre oss med tålamod og heller nyte sommeren :)

Carisma
16-06-11, 19:25
Er testen 100% sikker da? Jeg testet negativt noen uker etter jeg tydeligvis var blitt gravert.... :rolleyes:

Klara
16-06-11, 19:32
(Jeg måtte telle litt) Er det ikke bare 12 dager siden innsett? Kan jo være for tidlig å teste. :ja:

dakota
16-06-11, 19:49
Er testen 100% sikker da? Jeg testet negativt noen uker etter jeg tydeligvis var blitt gravert.... :rolleyes:

Hehe, den er vel ikke HELT 100% sikker nei :D

(Jeg måtte telle litt) Er det ikke bare 12 dager siden innsett? Kan jo være for tidlig å teste. :ja:

Skulle med rett testet imorgen, da er det 14 dager siden. Men orket ikke vente lenger... Jeg er klar over at en dag til eller fra kan spille en rolle. Så inntil videre oppfører jeg meg som om jeg er gravid, og tar en ny test imorgen. Har nettopp bestemt meg for det og det føles riktig. Men spl på klinikken var jo ikke spesielt optimist siden jeg har blødd så lenge... Men tester igjen imorgen så får vi se :)

Klara
16-06-11, 21:47
Skulle med rett testet imorgen, da er det 14 dager siden. Men orket ikke vente lenger... Jeg er klar over at en dag til eller fra kan spille en rolle. Så inntil videre oppfører jeg meg som om jeg er gravid, og tar en ny test imorgen. Har nettopp bestemt meg for det og det føles riktig. Men spl på klinikken var jo ikke spesielt optimist siden jeg har blødd så lenge... Men tester igjen imorgen så får vi se :)

Skjønner godt at du ikke orket å vente lenger, altså!
Det kan jo være at en av to ikke klarte seg, og at det er årsaken til blødningen. Og har hørt at egg noen ganger fester seg litt senere enn vanlig, når det er assistert befruktning. Derfor mener jeg det ikke er over før det er over :smile:

Krysser fingrene for testen i morgen!

dakota
18-06-11, 10:22
Etter å ha fulgt magefølelsen min OG blitt inspirert av dere, testet jeg meg imorges. Og gjett hva det sto??!! GRAVID!!!!! Jo, det er helt sant! Gubben og jeg sto på badet og snufset og tørket tårer og kikke igjen og igjen på pinnen kl 0530 imorges :lol::lol: Det ble ikke mye søvn etterpå, vi var jo helt oppspilte :D Så nå sitter jeg her og er GRAVID! Det er ikke til å tro at vi skal være så heldige IGJEN! For en dag - for en helg - for en uke - FOR NOEN MÅNEDER dette blir :stortsmil:w00t:

Håper dere alle følger mitt eksempel snarest :klem:

Bøtt
18-06-11, 12:11
ÅH HERREGUD HVOR DEILIG!!!:heia:

Fantastisk, er så glad på dine veier:heie::heia:
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020536.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={9B51A62A-F951-4FE4-A031-35F2D8412C2E})

http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12&p={9B51A62A-F951-4FE4-A031-35F2D8412C2E})

Klara
18-06-11, 16:37
Fantastisk, Dakota! Hurra hurra!
:lol:

*

Og da må jeg jo røpe at jeg også er GRAVID! Fikk en svak strek i går, og tydeligere i dag! Ukeindikatoren sa 1-2 (3-4) uker, mens FertilityFriend sier 5 uker :roert: :spent: :meditere: (en del følelser på gang her...)

Vi har blitt gravide helt på egenhånd, takket være lavkarbo :love:

Skriver under på oppfordringen din, Dakota!

Bøtt
18-06-11, 19:01
Åh i helv...er det mulig:heia:

Gratulerer til deg også Klara det er jo fantastisk:heia:

Så deilig det må være:heia:

Klara
18-06-11, 19:47
Tusen takk, Bøtt! Det må være våren og lyset som har gjort oss mer fruktbare :lol:

Så da håper jeg det gjelder for deg også!

Det er helt vidunderlig! Jeg glemte det i en halvtime nå, kom på det igjen og gliste som en tulling :geip:

Carisma
18-06-11, 19:50
Det må være våren og lyset som har gjort oss mer fruktbare :lol:
Fem uker siden, da var det vel fullmåne omtrent? ;) Tror månen påvirker mer enn vi vet jeg.

Bøtt
18-06-11, 20:13
Tusen takk, Bøtt! Det må være våren og lyset som har gjort oss mer fruktbare :lol:

Så da håper jeg det gjelder for deg også!

Det er helt vidunderlig! Jeg glemte det i en halvtime nå, kom på det igjen og gliste som en tulling :geip:

Herlig :heia:

Klara
18-06-11, 20:24
Det kan godt hende, Carisma! I hvert fall flere enn vanlig som ble gravide på prøverlistene på mammanett :smile:

Carisma
18-06-11, 20:28
Jeg er overbevist om at min sykehus runde denne uka er påvirket av fullmånen, for det hele begynte jo onsdag kveld :rolleyes:

Klara
18-06-11, 20:32
Oj, hva har skjedd?

Carisma
18-06-11, 20:42
Oj, hva har skjedd?
Står litt her, http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=1140117&postcount=74, mer i bloggen min. Men da må du sende en vennesøknad :)

Klara
18-06-11, 20:49
Oj, det hørtes dramatisk ut, men bra at det så bra ut!

Måtte lete litt etter vennesøknadsknappen, tror jeg har fått sendt avgårde en slik en :smile:

dakota
18-06-11, 21:13
Takk alle sammen og gratulerer Klara!!! Fantastisk - heldige oss :p

Jeg lever i en boble idag, har gått rundt med testen i lommen :o i hele dag og tatt den frem og kikket med jevne mellomrom. Det er akkurat som om jeg må dobbelsjekke at jeg ikke har lest feil, at jeg ikke har oversett et "IKKE" foran "GRAVID" :D

Skal bli spennende å følge dere alle sammen :)

Klara
18-06-11, 21:34
Tusen takk! Ja, heldige oss!

Hi hi, skjønner veldig godt hva du mener! Har sett på testene igjen og igjen, og jeg blir like glad hver gang :roert:

Imp
18-06-11, 22:13
GRATULERER Klara, Dakota og dere andre som har klart det. Fantastisk!! Ingen vet bedre enn oss som har strevd med å bli gravide, hvor fantastisk det er å teste positivt. Jeg husker jeg testet, klar blå strek, men jeg klarte pinadø ikke å se den. Er det heeelt sikkert da? Nei..den er da litt svak? Det er sikkert bare tull. Dro på legekontoret med urinprøve, og joda, gravid...fantastisk, uvirkelig følelse.

Kos dere med månedene fremover og redebygging. Og så oppfordrer jeg til å starte gravidtråder hvor dere skriver om hvor lett (og bra) det er å spise lavkarbo under graviditeten. ;)

Klara
18-06-11, 22:24
Du er vel skjønn, Imp!
Det var faktisk din signartur som motiverte meg til å virkelig satse på lavkarbo, da jeg snek rundt her uten bruker, for du hadde to helt klare bevis på at lavkarbo funker mot PCOS! Så tusen, tusen takk for det :blomster:

Det føles ganske så uvirkelig nå, og så er jeg litt stressa fordi jeg synes strekene var så svake... Men som de sier: En strek er en strek! :lol:

Når jeg får summet meg skal jeg oppdatere bloggen min, og skal fortsette å skrive om lavkarbo og PCOS. Men nå også svangerskap!

dakota
18-06-11, 22:43
GRATULERER Klara, Dakota og dere andre som har klart det. Fantastisk!! Ingen vet bedre enn oss som har strevd med å bli gravide, hvor fantastisk det er å teste positivt. Jeg husker jeg testet, klar blå strek, men jeg klarte pinadø ikke å se den. Er det heeelt sikkert da? Nei..den er da litt svak? Det er sikkert bare tull. Dro på legekontoret med urinprøve, og joda, gravid...fantastisk, uvirkelig følelse.

Kos dere med månedene fremover og redebygging. Og så oppfordrer jeg til å starte gravidtråder hvor dere skriver om hvor lett (og bra) det er å spise lavkarbo under graviditeten. ;)

Du inspirerer både her og på et annet forum jeg kjenner deg fra ;) Takk for det!

Jeg lurer på hvordan det blir med lavkarbo fremover. Ikke det at jeg har planer om å kaste meg over karbene fordi jeg er gravid, men jeg går jo ikke ned noe særlig i vekt selv om jeg spiser lite karber og mye fett. Er spent på hvordan vektøkningen blir fremover. :rolleyes:

Imp
18-06-11, 23:00
Hihi, så gøy da. Er du dakota der også?

Jeg gikk opp de obligatoriske 12 kiloene sist, selv om jeg spiste lavkarbo. MEN da var jeg ikke kjempestreng, jeg ga vekk livsstilen når vi var borte på besøk. og vi er i perioder mye borte, 1-2 ganger i uka. Da kan det bli mye hvis man spiser både middag og dessert feks.
Optimalt sett burde jeg jo ha gått ned istedet. Var 81 kg i utgangspunktet og gikk opp til 93. Men de gikk fort av igjen etterpå.

Carisma
18-06-11, 23:13
Jeg gikk opp de obligatoriske 12 kiloene sist, selv om jeg spiste lavkarbo.
Jeg har gått opp 16 kg nå (vært oppe i 17,5, men gikk litt ned igjen). Men mye vann da.... Har forsøkt å leve fedosnk, men var veldig mye kvalm første halvdel så det gikk så som så.

Cho
19-06-11, 20:44
Gratulerer så masse Dakota og Klara med spiren i magen deres:blomster:

Klara
19-06-11, 21:09
Tusen takk, Rufus :klem:

dakota
19-06-11, 22:08
Gratulerer så masse Dakota og Klara med spiren i magen deres:blomster:

Takketakk :D

Harmoni
20-06-11, 18:14
Gratulerer dere som er gravide, for et mirakel. Fortsatt klare syn på at lavkarbo er bra for kroppen:=)

Dere som skal inn på prøverør i aug/sept, hvor får dere behandling?

Klara
21-06-11, 10:21
Tusen takk, Harmoni!

Lavkarbo :love:

Cho
21-06-11, 10:25
Tusen takk, Rufus :klem:

Bare koselig det:klem:

Cho
21-06-11, 10:26
Takketakk :D

Bare hyggelig det:blomster:

Harmoni
21-06-11, 18:23
Mangler 5 kg til August, de SKAL av. BASTAAAA

trener dere mye i tillegg til lavkarbo?

dakota
22-06-11, 13:08
Mangler 5 kg til August, de SKAL av. BASTAAAA

trener dere mye i tillegg til lavkarbo?

Jeg trene ikke, men går turer i skogenmed hundene mine. Regner ikke med det blir de store fysiske utskeielsene de neste 9 mnd :D

Klara
23-06-11, 06:39
Da er jeg nok desverre tilbake som prøver.

Gleden ente i SA i går :(

Bøtt
23-06-11, 08:53
Uff da Klara det var synd ....:(:(:(god :klem: fra meg...

Cho
23-06-11, 11:53
Huff Klara det var veldig trist å høre:(
Stor :klem: fra meg.

Klara
23-06-11, 11:58
Takk for klemmer! :klem: Vi prøver igjen, og håper at det går bra neste gang!

Cho
23-06-11, 12:22
Takk for klemmer! :klem: Vi prøver igjen, og håper at det går bra neste gang!

Lykke til med prøvingen igjen:heia:
Håper du fort blir gravid igjen:klem:

Klara
23-06-11, 12:28
Takk, det håper jeg også! :klem:

dakota
23-06-11, 19:22
Huff, så trist :( Håper det går bra med deg og at dere får det til neste gang :klem::goodluck:

Tonje85
26-06-11, 21:21
Hei. Kan jeg få lov til å slenge meg på her?

Jeg er ei jente på 26 år som bor i Oslo og har prøvd lavkarbo flere ganger før og gått ned, men gått alt opp igjen hver gang jeg har sprukket. Tenkte nå å prøve en gang med lavkarbo lite, altså kutte ned på poteter, pasta, ris og sukker. Så får vi se hvordan det går. Jeg burde i alle fall kvitte meg med 10 kilo som her kommet på de siste årene.

Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å kalles en prøver. Jeg sluttet på p-piller rundt juletider og vi hadde tenkt å begynne å prøve nå etter sommeren, men så skal samboeren min studere et år til, så da kommer vi ikke til å begynne å prøve skikkelig før om et år kanskje, men tenker sånn at dersom det skjer så skjer det. Jeg håper virkelig at det bare skjer, for min store frykt er at vi skal begynne å prøve og ikke få det til. Tenker derfor at jeg må prøve å gå ned litt for å være så godt rustet for å bli gravid som det går an.

Hva spiser dere i løpet av en dag? skulle så gjerne blitt litt inspirert.

Bøtt
27-06-11, 18:44
Velkommen Tonje 85 :heia:

Herregud jeg er også blitt gravid !!!
En uke for sein mens her tok test for en uke siden men den var negativ tok i dag og den var positiv!

dakota
27-06-11, 19:54

En uke for sein mens her tok test for en uke siden men den var negativ tok i dag og den var positiv!

Bøtt!! Gratulerer så mye!!! :lol::lol:

dakota
27-06-11, 19:58
Hei. Kan jeg få lov til å slenge meg på her?

Jeg er ei jente på 26 år som bor i Oslo og har prøvd lavkarbo flere ganger før og gått ned, men gått alt opp igjen hver gang jeg har sprukket. Tenkte nå å prøve en gang med lavkarbo lite, altså kutte ned på poteter, pasta, ris og sukker. Så får vi se hvordan det går. Jeg burde i alle fall kvitte meg med 10 kilo som her kommet på de siste årene.

Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å kalles en prøver. Jeg sluttet på p-piller rundt juletider og vi hadde tenkt å begynne å prøve nå etter sommeren, men så skal samboeren min studere et år til, så da kommer vi ikke til å begynne å prøve skikkelig før om et år kanskje, men tenker sånn at dersom det skjer så skjer det. Jeg håper virkelig at det bare skjer, for min store frykt er at vi skal begynne å prøve og ikke få det til. Tenker derfor at jeg må prøve å gå ned litt for å være så godt rustet for å bli gravid som det går an.

Hva spiser dere i løpet av en dag? skulle så gjerne blitt litt inspirert.

Velkommen til oss, her kan du så klart får være :D

Min dagsmeny kan se omtrent slik ut:
Frokost: bacon + egg + litt revet ost + majones
Lunsj: middagsrester
Middag: tomatsuppe med egg, en klatt rømme, parmesan, og noen lavkarbopølsebiter
Snacks: baconchips, noen ruller med ost og røkelaks, cottage cheese med kanel og en ørliten dæsj syltetøy :o, lavkarbomuffins, atkinsbar.

Jeg ligger et sted mellom 20 og 50 karber pr dag og er egentlig fornøyd med det nå når jeg er gravid :D

Carisma
28-06-11, 02:02
men gått alt opp igjen hver gang jeg har sprukket.

Det kan være lurt å begynne med å se på hvorfor du har sprukket tidligere. Stress? Dårlig planlegging? Sosialt press? Trøst?
Så er du mye bedre forberedt til ny runde.

Catwoman
28-06-11, 09:11

Gratulerer kjære Bøtt!! Nå er jeg virkelig glad på dine vegne her :love: Krysser alt som krysses kan for at dette går bra :suss::heia:

Bøtt
28-06-11, 11:28
Bøtt!! Gratulerer så mye!!! :lol::lol:

Gratulerer kjære Bøtt!! Nå er jeg virkelig glad på dine vegne her :love: Krysser alt som krysses kan for at dette går bra :suss::heia:

Tusen takk dere:love:
Jeg er så glad,bare alt går bra nå fremover så :heia:Har ventet så lenge på dette:love:

Tonje85
28-06-11, 12:18
Det kan være lurt å begynne med å se på hvorfor du har sprukket tidligere. Stress? Dårlig planlegging? Sosialt press? Trøst?
Så er du mye bedre forberedt til ny runde.

Trøst er det bestandig. Er en helt forferdelig trøstespiser. Det er mye derfor jeg trenger å gå ned noen kilo nå. Ellers har jeg syntes det har vært veldig vanskelig å ikke kunne spise forskjellige ting og har tenkt at jeg kan spise alt, bare jeg ikke spiser så mye av det. Men sånn funker det ikke desverre.

Jeg har nok også vært alt for streng med meg selv når det gjelder hva jeg har kunnet spise, noe som har gjort at jeg tenker på mat absolutt hele tiden og prøver å finne erstatninger for det jeg har lyst på. Denne gangen skal jeg prøve å ikke vær fullt så streng, og heller ta tiden til hjelp. Den gangen jeg gikk ned masse med lavkarbo var jeg ikke streng i det hele tatt, kuttet bare ut potetgull, brus, sukker, potet, og til en viss grad pasta og ris. Jeg spiste fullkornsbrød og knekkebrød og sånn.

Catwoman
28-06-11, 13:36
Tusen takk dere:love:
Jeg er så glad,bare alt går bra nå fremover så :heia:Har ventet så lenge på dette:love:
Blir jo helt "verpesjuk" her ;) Min gutt er jo ett lite under, og det ble aldri flere barn på meg. Nå håper jeg det blir noen "barnebarn" snart! Älsklings døtre er jo voksne :p
Gleder meg til å følge deg videre Bøtt! Du har virkelig en spennende tid foran deg :suss:

Nutta
28-06-11, 14:50
Hei :) da titter jg innom jeg også. Vi har akkurat nærmet oss sluttfasen i utredningen. Jg har PCOS og sliter med å få eggløsning som følger av det. I tilleg har jeg vært veldig overvektig, men jg nærmer meg sakte men sikkert målet :) I August (fikk time idag) så skal mannen igjennom en biopsi i bitestikkelen fordi det er påvist null svømmere på begge prøvene. Finner de noe levende der, så setter vi igang med prøverør -altså ICSI :) Vi er utrolig spente, men samtidig så er det veldig skummelt.

Så nå er vi begge innstilt på lavkarbo hele sommeren og høsten, å se om vi kommer oss enda mer ned i vekt. vil jo være så sunn som mulig når vi skal prøve å bli foreldre :D

Netti1985
28-06-11, 20:15
Jeg å slenger meg på her! Jeg skal begyne på pergo time neste gang jeg får mensen, alltså juni.. Er ganske så spent på om det fungerer på oss.. Håper det skjer et mirakel innen di 3 måndnene vi skal prøve di.Fungerer ikke di så skal jeg videre til haugesund å sjekke om egglederne er tette.. Er dem det blir det prøverørs:mad: gruer meg.... men får håpe på det beste..

Går på lavkarbo og har gjort det siden 30 mai, å har gått ned 3 kg. Går sagte men sikkert ned, men er gla jeg bare går ned...

dakota
29-06-11, 19:02
Velkommen, Nutta og Netti1985! Håper å få se at dere også lykkes :4klover::4klover::goodluck:

Nutta
29-06-11, 22:19
takk :D

Cho
29-06-11, 23:02
Velkommen så masse Nutta og Netti1985!

Klara
04-07-11, 09:45
Bøtt, så fantastisk!!!

Gratulerer så mye :heia: Nå ble jeg skikkelig glad!
Masse lykke til med svangerskapet :klem:

Oktober
04-07-11, 12:52
Hei, dere :)
Jeg er ny her men prøver og prøver ;)
Er i gang med prøverrørsbehandling for søsken. Tenkte lavkarbo kunne få meg litt ned i vekt og redusere pcos-symptomer så neste forsøk lettere kan lykkes. Blir så inpirert av å lese om dere som merker forskjell og som faktisk blir gravide!

Cho
04-07-11, 14:32
Er i gang med prøverrørsbehandling for søsken. Tenkte lavkarbo kunne få meg litt ned i vekt og redusere pcos-symptomer så neste forsøk lettere kan lykkes. Blir så inpirert av å lese om dere som merker forskjell og som faktisk blir gravide!

Velkommen og masse lykke til:blomster:

dakota
04-07-11, 18:23

Velkommen! Her er vi flere med kompetanse på prøverør, så er det noe du lurer på eller vil dele er det bare å kjøre på! :D

Bøtt
04-07-11, 22:30
Bøtt, så fantastisk!!!

Gratulerer så mye :heia: Nå ble jeg skikkelig glad!
Masse lykke til med svangerskapet :klem:

Tusen takk Klara:)

Fikk innkallese til samtale ang prøverør dagen etter jeg tok testen.merkelig hvordan det fungerer du.:DDenne mnd har vi slappet helt av,og da skjedde det:heia:Så slapp vi det,bare alt går bra,vi måtte ha ventet til oktober.

Lykke til du også Klara:klem:

Klara
05-07-11, 10:45
Så bra at dere slapp å vente helt til oktober, da! :ja:

Pga av SA'en må vi vente til august, men det er helt greit nå. Jeg har også et håp om å få det til på egenhånd, men kommer ikke til å prøve veldig lenge :smile:

Cho
05-07-11, 12:53
Så bra at dere slapp å vente helt til oktober, da! :ja:

Pga av SA'en må vi vente til august, men det er helt greit nå. Jeg har også et håp om å få det til på egenhånd, men kommer ikke til å prøve veldig lenge :smile:

Håper dere lykkes i august og at dere klarer det på egenhånd:klem:

dakota
07-07-11, 13:29
Da må jeg dessverre fjerne tickeren min og gruppen for en stund. Var på UL idag og fikk bekreftet det jeg fryktet, jeg er ikke gravid. Har hatt en SA et sted på veien, aner ikke når. Men vi prøver igjen til høsten, imellomtiden ønsker jeg dere andre lykke til videre og håper å komme sterkt tilbake til høsten!

Klara
07-07-11, 22:42
Så leit å høre, Dakota! :klem:

Cho
08-07-11, 11:01
Det var sikkelig leit å høre, Dakota:klem:

fremtid
08-07-11, 11:40
hiver meg på her...Jeg har holdt på med lavkarbo i 2 mnd og også vært prøvere i 2 mnd. Tok ut spiralen samtidig med oppstart av lavkarbo..Mensen kom for 2 dager siden og har nå hatt mensen 2 ganger etter at spiralen ble tatt ut, håper vi klarer det til neste eggløsning...Han har ingen barn, jeg har 2 fra tidligere forhold, Jente på snart 5 år og gutt på 7 år. Kryss fingerer og tær for oss...Vi vil, vi vil, håper vi får det til.

Bøtt
08-07-11, 18:32
Da må jeg dessverre fjerne tickeren min og gruppen for en stund. Var på UL idag og fikk bekreftet det jeg fryktet, jeg er ikke gravid. Har hatt en SA et sted på veien, aner ikke når. Men vi prøver igjen til høsten, imellomtiden ønsker jeg dere andre lykke til videre og håper å komme sterkt tilbake til høsten!

Uff uff uff ,dette var skikkelig leit å høre dakota:(Uff det må være helt forferdelig ,sender deg mange gode tanker og håper dere lykkes til høsten:klem::klem::klem:

dakota
09-07-11, 10:41
Tusen takk, alle sammen. Det går egentlig bra nå. Men det er klart at selv om jeg hadde på følelsen å ikke være gravid, var det hardt å se den tomme livmoren min på skjermen. Men nå bare håper jeg mensen kommer kjapt slik at jeg kan starte på medisiner ved mens nr 2, i august, og så innsetting igjen. Vi får bare stå på og det må dere andre også! God sommer :D

Bøtt
09-07-11, 12:02
Tusen takk, alle sammen. Det går egentlig bra nå. Men det er klart at selv om jeg hadde på følelsen å ikke være gravid, var det hardt å se den tomme livmoren min på skjermen. Men nå bare håper jeg mensen kommer kjapt slik at jeg kan starte på medisiner ved mens nr 2, i august, og så innsetting igjen. Vi får bare stå på og det må dere andre også! God sommer :D

God sommer til deg også dakota:klem:

Maika
09-07-11, 13:22
Hei jenter. Har vært innom her og lest en del. Fant ut det var på tide jeg sa noen ord også. Vi er også prøvere, har mistet 2 ganger nå, og 2 gangen jeg mistet var jeg hos en privat gynekolog. Da begynte ting å skje gitt. Han sa jeg har PCOS og insulinsesistanse og mener det er derfor jeg mistet. Han har satt meg på 500mg x 4 metformin og jeg har nå vært gjennom 2 pergo kurer. I går satte vi en eggløsningssprøyte så nå krysser vi fingre og hopper i høyet og koser oss. Jeg lever på generell lav karbo. dvs jeg teller ikke. Vekten går veldig sakte men den går da rette veien så jeg klager ikke. Min kjære lever også på lavkarbo men han spiser av og til litt høykarbo også da han har en svært god forbrenning.

Bøtt
09-07-11, 13:47
Hei Maika :)

Velkommen hit og masse lykke til:klem:

Cho
09-07-11, 14:19
Velkommen til oss Maika og masse lykke til:heia:

Noenkiloformye
23-07-11, 05:04
Hei hei :)
Jeg har nylig begynt med lavkarbo igjen, og er prøver. Ønsker å f"finne noen å snakke med", så da slenger jeg meg like godt på denne tråden :)
Har vært prøver i 2 år neste måned. Ustabile sykluser etter p-piller, og stress,gjorde at jeg ikke ble gravid før godt over 1 år var gått. Mistet da 6 uker på vei. 2 måneder etter var jeg gravid igjen, men måtte ta abort i uke 15 fordi babyen var for syk til å overleve. Svangerskap er for meg en meget negativ ting. Kvalme som ikke slapp taket og redsel for å miste er det jeg forbinder med svangerskap. Nå håper jeg at et lavkarbo kosthold vil hjelpe meg til å møte svangerskap med et mye bedre utgangspunkt.

Så, hei hei til dere her inne :)

Klara
24-07-11, 11:00
Hei, og velkommen til oss!

Så leit å høre at du har hatt en så tung prøverprosess! Får håpe lavkarbo kan hjelpe på de ustabile syklusene, og at neste svangerskap går som det skal.

dakota
24-07-11, 20:18
Jeg har nylig begynt med lavkarbo igjen, og er prøver. Ønsker å f"finne noen å snakke med", så da slenger jeg meg like godt på denne tråden :)
Har vært prøver i 2 år neste måned. Ustabile sykluser etter p-piller, og stress,gjorde at jeg ikke ble gravid før godt over 1 år var gått. Mistet da 6 uker på vei. 2 måneder etter var jeg gravid igjen, men måtte ta abort i uke 15 fordi babyen var for syk til å overleve. Svangerskap er for meg en meget negativ ting. Kvalme som ikke slapp taket og redsel for å miste er det jeg forbinder med svangerskap. Nå håper jeg at et lavkarbo kosthold vil hjelpe meg til å møte svangerskap med et mye bedre utgangspunkt.

Velkommen! Her finnes kompetanse på litt av hvert innen temaet så du må bare bruke oss for det vi er verdt hvis det kan hjelpe :) lykke til videre!

Bøtt
24-07-11, 22:22
Velkommen hit og masse lykke til Noenkiloformye:)

Uff det var en fæl prøveperiode dere hadde hatt :klem:

Femella
25-07-11, 19:11
Her vil jeg og være med!
Vi har prøvd i 1 1/2 år nå, uten å lykkes. Har 2 gutter fra før på 3 og 5 år, har ikke vært hos legen enda... men det er vel neste skritt. Starter med ketolyse nå. Har også en stressende hverdag med småbarn, jobb og tidsklemme... så vi har besluttet at jeg slutter jobben, kanskje det også kan være en positiv faktor.
Selv om det kan innebære at mannen min ikke får pappa-permisjon ... men det er en annen debatt...

Bøtt
25-07-11, 21:11
Velkommen hit Femella:)

Lykke til med prøvingen:)

Cho
25-07-11, 22:41

Velkommen hit og masse lykke til:heia:

Huff så fæl prøveperiode dere hadde hatt:klem:

Cho
25-07-11, 22:43
Her vil jeg og være med!
Vi har prøvd i 1 1/2 år nå, uten å lykkes. Har 2 gutter fra før på 3 og 5 år, har ikke vært hos legen enda... men det er vel neste skritt. Starter med ketolyse nå. Har også en stressende hverdag med småbarn, jobb og tidsklemme... så vi har besluttet at jeg slutter jobben, kanskje det også kan være en positiv faktor.
Selv om det kan innebære at mannen min ikke får pappa-permisjon ... men det er en annen debatt...

Velkommen så masse og lykke til:klem:

Noenkiloformye
26-07-11, 03:42
Takk takk :)
Er mye å lære seg her. Forbereder meg på å lage brøderstatninger, for jeg er grundig lei av egg nå ^^
Merker at jeg sliter litt med dietten nå, for jeg er satt ut av trening pga en skade. Det føles bedre å være på diett når jeg kan være aktiv samtidig. Men får jo god tid til å trene bekkenmusklene i alle fall :)

Carisma
26-07-11, 10:13
Nå på sommeren kan du jo trene i vann, da blir man ikke begrenset av skader :ja:

Noenkiloformye
27-07-11, 02:39
Nå på sommeren kan du jo trene i vann, da blir man ikke begrenset av skader :ja:

Litt usikker på den. Er ulnar nerven jeg har skadet, så lillefinger og ringefinger er numme, og mye smerter derfra og mot albuen. Google gir ingen svar :o
Kan jo prøve, når vi får tilbake solen igjen :p

Harmoni
28-07-11, 19:17
Vi har fått ny time i oktober til prøverør, desto enda mer tid til å gå ned enda mer.
Merker det er litt tyngre å holde seg til lavkarbo nå, dels tror jeg fordi jeg ikke har funnet noen gode brøderstattere. MEN har dog oppdaget atkinsbarer, nesten ikke karbohydrater jo. Woop:) Bestiller fra usa så er det kjempebillig i tillegg.
Lykke til alle sammen:)

Carisma
28-07-11, 21:37
Jeg ville vært forsiktig med slike erstatningsprodukter. Den inneholder ingen næring, kun dårlige tilsetningstoffer. Disse kan være uheldigg for hormonene. Og stabile hormoner er det viktigste for å bli gravid.... :o

Bøtt
29-07-11, 05:59
Vi har fått ny time i oktober til prøverør, desto enda mer tid til å gå ned enda mer.
Merker det er litt tyngre å holde seg til lavkarbo nå, dels tror jeg fordi jeg ikke har funnet noen gode brøderstattere. MEN har dog oppdaget atkinsbarer, nesten ikke karbohydrater jo. Woop:) Bestiller fra usa så er det kjempebillig i tillegg.

Har du prøvd å lage nannahs knekkebrød ?de er knallgod og så lager du opp en del så da er det masse godt pålegg du kan ha på dem.Veldig enkelt:)

Noenkiloformye
29-07-11, 06:07

Atkinsbar er supergodt <3
Lykke til med forsøket :)

Harmoni
29-07-11, 15:52
Har du prøvd å lage nannahs knekkebrød ?de er knallgod og så lager du opp en del så da er det masse godt pålegg du kan ha på dem.Veldig enkelt:)

ja de er gode men har gått veldig lei av de nå.
kunne tenkt meg no rundstykker eller noe så det er litt lettvint med lunsj på jobb...har dere forslag så rop ut:)

Harmoni
29-07-11, 15:53
Atkinsbar er supergodt <3
Lykke til med forsøket :)

Tusen takk. Blir spennende å følge din ferd:)

dakota
31-07-11, 19:37
Da er vi "igang" igjen! Med det mener jeg at jeg fikk mensen igår og begynte straks på Progynova igjen. Så da blir det UL om 12 dager og innsetting om 13-14 dager :4klover: Håper, håper, håper alt går bra denne gang!

taritroll
31-07-11, 20:19
Hei!
Fra og med i dag, er jeg oxo en prøver:)
hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle ned ihvertfall 10 kg før vi begynte å prøve, men klarer ikke vente..
Er ny på lavkarbo, men vekta beveger seg allerede. og det blir helt uaktuellt å gå opp 25 kg dette her svangerskapet(gjorde det sist)
Ble veldig fort gravid sist, så dette er spennende:)

Cho
01-08-11, 09:23
Hei!
Fra og med i dag, er jeg oxo en prøver:)
hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle ned ihvertfall 10 kg før vi begynte å prøve, men klarer ikke vente..
Er ny på lavkarbo, men vekta beveger seg allerede. og det blir helt uaktuellt å gå opp 25 kg dette her svangerskapet(gjorde det sist)
Ble veldig fort gravid sist, så dette er spennende:)

Velkommen og lykke til med prøvingen:4klover:

Femella
01-08-11, 14:52
Takk for velkomsten!

:-)

Noenkiloformye
01-08-11, 21:52
Sukk. Merker at tanta oppfører seg rart etter lavkarbostart. Hun er på vei vekk og BAM så kommer hun tilbake igjen :O
Er virkelig "spent" på hvor lang tid det vil ta å bli gravid denne gangen. Brukte godt over et år på å bli gravid første gang. Mistet da, men 2 måneder etter var jeg gravid på ny. Nå er det to måneder siden aborten og jeg er ikke gravid på ny, men det er ok. Synes tanken på å bli gravid igjen er skremmende. Noen som har/har hatt det på samme måte?

Harmoni
02-08-11, 13:42
Sukk. Merker at tanta oppfører seg rart etter lavkarbostart. Hun er på vei vekk og BAM så kommer hun tilbake igjen :O
Er virkelig "spent" på hvor lang tid det vil ta å bli gravid denne gangen. Brukte godt over et år på å bli gravid første gang. Mistet da, men 2 måneder etter var jeg gravid på ny. Nå er det to måneder siden aborten og jeg er ikke gravid på ny, men det er ok. Synes tanken på å bli gravid igjen er skremmende. Noen som har/har hatt det på samme måte?

Ja, kjenner meg igjen i det du sier.
Vi mista sønnen vår når jeg var 5 mnd på vei og jeg kjenner at det er med litt frykt vi prøver. Mitt høyeste ønske er å bli gravid igjen men er samtidig veldig redd, for at noe skal gå galt,eller at noe lignende skjer igjen. Jeg er lovet veldig hyppig oppfølging men det er nok mange følelser å kjenne på når man blir gravid.

Noenkiloformye
02-08-11, 22:32
Ja, kjenner meg igjen i det du sier.
Vi mista sønnen vår når jeg var 5 mnd på vei og jeg kjenner at det er med litt frykt vi prøver. Mitt høyeste ønske er å bli gravid igjen men er samtidig veldig redd, for at noe skal gå galt,eller at noe lignende skjer igjen. Jeg er lovet veldig hyppig oppfølging men det er nok mange følelser å kjenne på når man blir gravid.

Får ekstra oppfølging vi og, men tror det er snakk om tidlig ul i uke 12. Det blir jo da ca 8 uker å vente. Aner ikke hvordan det skal gå til. Tiden gikk i sneglefart og jeg var kjemperedd for å miste.

Lykke til med kommende graviditet :)

Siria
04-08-11, 13:46
Har også lyst til å være med her. Vi er i første PP nå.

Jeg har pcos, men har spist meg ned i vekt med lavkarbo over flere år. Hadde nesten regelmessige sykluser i et år med lavkarbo etter at jeg sluttet på pillen. I fjor hadde jeg regelmessig i et halvt år, så var det stopp og jeg fikk ikke mensen igjen før denne våren.

Har alltid levd lavkarbo, men begynte på ketolyse i slutten av juli. Etter en uke i ketose fikk jeg positivt utslag på eggløsningstesten, datt nesten av stolen. Har også alle tegnene som følger med det. Så nå prøver vi. Men problemet vårt er at mannen min ikke kan gjennomføre samleie, så vi benytter oss av hjemmeinseminering. Er derfor ekstra spent på om det vil funke.

Skal ha legetime til uke, og vil be om metformin da. Håper på å bli gravid i løpet av høsten, selv om jeg merker at håpet ikke er stort pga alle utfordringen vi har.

Klara
04-08-11, 14:08
Hei Siria og velkommen til oss!
Dere har litt flere utfordringer enn vanlig, ja. Men har hørt suksesshistorier om hjemmeinseminering, det blir spennende å følge med dere.

Masse lykke til med prøvingen!

Siria
04-08-11, 15:15
Tusen takk :) Nå er det forøvrig best å gjøre det? Fikk påvist EL på mandag, og inseminerte mandag, tirsdag og onsdag. Har mye EL slim i dag også, så bør vi gjøre det i dag eller er det greit å vente til i morgen?

nypålavkarb
04-08-11, 15:21
vi har prøvd i nøyaktig 4 år og 6 dager nå.
Alt fra pergotime dobbelt kur i 6 mnd til å ikke tenke på det..
HHåper det skal klaffe nå når vi begge har begynt på lavkarbo:D

Noenkiloformye
04-08-11, 16:02
Tusen takk :) Nå er det forøvrig best å gjøre det? Fikk påvist EL på mandag, og inseminerte mandag, tirsdag og onsdag. Har mye EL slim i dag også, så bør vi gjøre det i dag eller er det greit å vente til i morgen?

Hmmmm. Har hengt litt på et babyforum, og der sier de at de med PCOS ikke bør stole på eggløsningstester, da de kan gi missvisende svar fordi kroppen prøver seg på en eggløsning men ikke klarer det. Får du oppfølging fra gyn slik at du vet helt sikkert at du hadde eggløsning? Eller er det slik at du på lavkarbo har klart å stabilisere hormonene i slik grad at du kan stole på el test? (spør fordi jeg ikke vet, ikke for å dømme deg på noen måte :) )

Om testen var positiv på mandag men ikke tirsdag så vil det jo si at du da hadde eggløsning da. Man teller fra første dag med negativ test etter å ha fått positiv test. Egget lever kun i 24 timer mener jeg, så om du fortsetter eller ikke kommer vel egentlig an på om du vil prøve å "sikre deg" at du ikke misset sjansen :)

Siria
04-08-11, 16:51
Jeg trodde ikke testen betydde at du hadde eggløsning når du fikk positivt utslag, men at du vil få det 24 - 48 timer etter positivt utslag. Det er det som står i bruksanvisningen.

Jeg har lest flere si at folk med pcos ikke kan stole på testene, men når jeg har alle de andre tingene som følger med velger jeg å stole på dem. jeg synes det er veldig mye skremselspropaganda i enkelte forum ( ikke ment til deg) . Får ikke oppfølging av gynekolog, men jeg merker på kroppen også når jeg har EL. Det er noe av de samme smertene jeg har de gangene jeg har mens, akkompagnert med EL - slim etc.

Jeg har ikke vært hos legen og testet, skal til legen til uken. Hadde den timen før jeg testet positivt.

Noenkiloformye
04-08-11, 17:08
Jeg trodde ikke testen betydde at du hadde eggløsning når du fikk positivt utslag, men at du vil få det 24 - 48 timer etter positivt utslag. Det er det som står i bruksanvisningen.

Jeg har lest flere si at folk med pcos ikke kan stole på testene, men når jeg har alle de andre tingene som følger med velger jeg å stole på dem. jeg synes det er veldig mye skremselspropaganda i enkelte forum ( ikke ment til deg) . Får ikke oppfølging av gynekolog, men jeg merker på kroppen også når jeg har EL. Det er noe av de samme smertene jeg har de gangene jeg har mens, akkompagnert med EL - slim etc.

Jeg har ikke vært hos legen og testet, skal til legen til uken. Hadde den timen før jeg testet positivt.

Har ikke PCOS selv så derfor spør jeg deg :) For en skal jo i grunn ikke stolle blindt på forum og info på nettet.

En positiv test trenger ikke nødvendigvis si at du får el da og da, for du kan ha positiv test flere dager på rad. Men når testen da er negativ igjen så betyr det da at el har funnet sted. (regner med at du vet at en el test ikke er positiv med mindre test streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken) Kjekt å føle på kroppen når el er, den egenskapen kunne jeg godt ha hatt selv! :D

Klara
04-08-11, 18:57

Det skal i teorien holde å gjøre det annenhver dag, sæden skal kunne overleve i ca 5 dager, så dere kan godt vente til i morgen. Men i sæden blir ikke utvannet på noen måte av mange utløsninger, så gjør det så ofte dere vil :)

vi har prøvd i nøyaktig 4 år og 6 dager nå.
Alt fra pergotime dobbelt kur i 6 mnd til å ikke tenke på det..
HHåper det skal klaffe nå når vi begge har begynt på lavkarbo:D

Hei og velkommen til oss! Håper dere lykkes snart!

Noenkiloformye og Siria - Testen viser LH-stigning, men det er ikke alltid at et egg slipper, særlig ikke for oss med PCOS. Men man kan få påvist progesteron etter EL hos legen, eller bekrefte EL med temperaturstigning. I følge Stork (tror jeg det var) skal man regne 24 - 48 timer etter første positive test.

Siria
04-08-11, 22:05
Har ikke PCOS selv så derfor spør jeg deg :) For en skal jo i grunn ikke stolle blindt på forum og info på nettet.

En positiv test trenger ikke nødvendigvis si at du får el da og da, for du kan ha positiv test flere dager på rad. Men når testen da er negativ igjen så betyr det da at el har funnet sted. (regner med at du vet at en el test ikke er positiv med mindre test streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken) Kjekt å føle på kroppen når el er, den egenskapen kunne jeg godt ha hatt selv! :D

Nei, det står mye "hear - say" på nett. Jeg tok testen i 7 dager. Dag 8 var den positiv, de to dagene etter var den negativ og etter det testet jeg ikke lenger. Hvis du som pcos slår ut pga sykdommen, tror jeg at testen da vil være positiv flere dager, men jeg vet ikke. Jeg bruker Clear Blue Digital. Her kommer det en runding om testen er negativ, og et smilefjes om den er positiv, da slipper du å tolke streker selv.

Jeg har lært og lytte til kroppen min etter at jeg la om til lavkarbo, men noen tegn er jo også synlige ;)

Noenkiloformye
05-08-11, 00:37
Nei, det står mye "hear - say" på nett. Jeg tok testen i 7 dager. Dag 8 var den positiv, de to dagene etter var den negativ og etter det testet jeg ikke lenger. Hvis du som pcos slår ut pga sykdommen, tror jeg at testen da vil være positiv flere dager, men jeg vet ikke. Jeg bruker Clear Blue Digital. Her kommer det en runding om testen er negativ, og et smilefjes om den er positiv, da slipper du å tolke streker selv.

Jeg har lært og lytte til kroppen min etter at jeg la om til lavkarbo, men noen tegn er jo også synlige ;)

Ja hallo, er blitt så vandt til billig testene at jeg helt glemte at det finnes noe annet :o Jeg er enig med deg i at det nok ville ha slått ut flere dager, det er noe sånt jeg har hørt fra PCOS jentene fra babyforumet og. Utrolig spennende, håper insemineringen lyktes :D

Noenkiloformye
05-08-11, 00:44
Noenkiloformye og Siria - Testen viser LH-stigning, men det er ikke alltid at et egg slipper, særlig ikke for oss med PCOS. Men man kan få påvist progesteron etter EL hos legen, eller bekrefte EL med temperaturstigning. I følge Stork (tror jeg det var) skal man regne 24 - 48 timer etter første positive test.

Jepp, derfor jeg nevnte det med PCOS og el tester. Om man vet at man sannsynligvis ikke vil få et sikkert svar så er det liten vits i å teste og tro at man får el. Man kan jo teste for å se når man tror el kommer vil jeg tro, og da vet man jo når man bør dra til legen og få bekreftet/avkreftet el. El testen viser jo kunn at kroppen forbereder seg på å slippe egg? Har hørt om de som har fått positiv el test og likevel har ikke eggløsningen skjedd :(
Men Siria her er jo tydeligvis en av de som har fått en friskere kropp på lavkarbo. Jeg har jo ikke selv PCOS, men har et nært familiemedlem som har det. Så det er kjekt å høre suksesshistorier :)

Klara
05-08-11, 11:58
Jepp, derfor jeg nevnte det med PCOS og el tester. Om man vet at man sannsynligvis ikke vil få et sikkert svar så er det liten vits i å teste og tro at man får el. Man kan jo teste for å se når man tror el kommer vil jeg tro, og da vet man jo når man bør dra til legen og få bekreftet/avkreftet el. El testen viser jo kunn at kroppen forbereder seg på å slippe egg? Har hørt om de som har fått positiv el test og likevel har ikke eggløsningen skjedd :(
Men Siria her er jo tydeligvis en av de som har fått en friskere kropp på lavkarbo. Jeg har jo ikke selv PCOS, men har et nært familiemedlem som har det. Så det er kjekt å høre suksesshistorier :)

Jeg har selv PCOS, men har heldigvis fått bekreftet EL med blodprøve to ganger, så føler meg trygg på at det virker (nesten) hver gang. Selv blant friske hender det jo at kroppen ikke klarer å få til EL av og til.
Lavkarbo er helt klart veldig bra mot PCOS, det kan jeg skrive under på!

Carisma
05-08-11, 12:28
Lavkarbo er helt klart veldig bra mot PCOS, det kan jeg skrive under på!

Jeg også! Vet ikke om jeg har sagt det før i denne tråden, men vil også absolutt anbefale akupunktur. Det hjelper kroppen å stresse ned også :ja:

Siria
05-08-11, 13:57
Ja, lavkarbo er fantastisk. Jeg har hatt normale sykluser etter at jeg la om og gikk ned endel i vekt. Så var det en stans en periode, men etter at jeg økte på fettinntaket og la over til ketogent normaliserte syklusene seg igjen. Det er ikke så lenge siden jeg leste i et ukeblad om ei jente med pcos som endelig hadde blitt gravid etter at hun la om til lavkarbo ala Hexeberg.

Har også lest at fete meieriprodukter visstnok øker fruktbarheten, men dette vet jeg ikke noe om.

Må du gå til lege den dagen du tror du har EL, for å få bekreftet det i blodprøve?

Skal man som pcos' er være sikker, bør man sikkert uansett prøve annen hver dag.

Carisma
05-08-11, 14:04
Det er ikke så lenge siden jeg leste i et ukeblad om ei jente med pcos som endelig hadde blitt gravid etter at hun la om til lavkarbo

hvis det var i Kamilla rundt påsketider var det meg. :o

Klara
05-08-11, 15:38
Må du gå til lege den dagen du tror du har EL, for å få bekreftet det i blodprøve?

Nei, du skal ta blodprøven 5-8 dager etter EL, synes jeg å huske. Legene prøver alltid å komme med "Syklusdag 21", men da må jeg tålmodig fortelle dem at det er da jeg pleier å ha EL :rolleyes: Det kommer altså an på sykluslengden din og når du pleier å ha EL. :)

Noenkiloformye
05-08-11, 17:34
I dag er en dag jeg normalt sett ville ha trøstespist ganske så grundig. Men takket være lavkarbo slipper jeg unna skapraidingen. En må jo prøve å se positivt på ting, eller hva? :)

Hvordan er det med mennene deres, lever de lavkarbo? Mannen min eter sjokolade og drikker urge som om morgendagen aldri kom. Han har en veldig fysisk krevende jobb, men må si jeg uroer meg for fruktbarheten, det kan da umulig være bra for kroppen dette :o

Klara
05-08-11, 17:54
Det er veldig bra! Frister det mindre på lavkarbo? Jeg har i hvert fall mye mindre trang til sjokolade og snacks!

Min samboer spiser lavkarbo med meg, men drikker øl og spiser brød til lunch. Han har lagt på seg litt, men det er bare bra for ham.
Fruktbarhetsmessig sett er det vel ikke topp å drikke hverken øl eller urge (jeg mistenker det kommer av for lite energi i kosten, i hvert fall hos min mann), men det er veldig lett å ta en sædtest og se hvordan det står til ;)

Happysmurf
13-08-11, 12:14
Hei alle :)
Slenger meg på hær.
Jeg og sambo har vært prøvere siden februar nå, uten resultat.
Er begge nybegynnere på lavkarbo denne uken.
Håper at det skal hjelpe litt på, for nå er jeg utolmodig.

Noenkiloformye
13-08-11, 19:32
Velkommen hit :)
Skjønne du begynner å bli utolmodig nå. Det er lett å si at du må tenke på noe annet, men vanskelig å gjennomføre. Noen sier at stress kan gjøre at du ikke blir gravid, andre sier at stress ikke har innvirkning på fertilitet.
Samtidig har jeg blitt gravid to ganger når det igrunn ikke passet, så jeg tror kanskje litt på at det kan stemme :rolleyes:

dakota
13-08-11, 22:34
Oppdatering herfra: innsetting fk tirsdag! Har sykemeldt meg fra mandag og halvannen uke. Kjente jeg ble stresset etter forrige SA. Og så skal vi ha en lengre jobbreise neste uke som garantert kommer til å ha høyt tempo og lange dager. OG vesla begynner i barnehagen. Det lukter stress og kav og bekymring lang vei og jeg valgte derfor å sykemelde meg for å eliminere det største stressmomentet. Så nå får dere være med å krysse det som krysses kan, er dere snille :goodluck:

Noenkiloformye
13-08-11, 23:47
:goodluck: :D

Cho
14-08-11, 09:00
:goodluck: dakota!

Bøtt
14-08-11, 15:49
Oppdatering herfra: innsetting fk tirsdag! Har sykemeldt meg fra mandag og halvannen uke. Kjente jeg ble stresset etter forrige SA. Og så skal vi ha en lengre jobbreise neste uke som garantert kommer til å ha høyt tempo og lange dager. OG vesla begynner i barnehagen. Det lukter stress og kav og bekymring lang vei og jeg valgte derfor å sykemelde meg for å eliminere det største stressmomentet. Så nå får dere være med å krysse det som krysses kan, er dere snille :goodluck:

Masse lykke til ,krysser det som krysses kan for deg :klem:

Carisma
14-08-11, 18:39
Noen sier at stress kan gjøre at du ikke blir gravid, andre sier at stress ikke har innvirkning på fertilitet.

Jeg kan bekrefte at stress har alt å si! Selv eliminerte jeg alle stressfaktorer (karbohydrater, feil type trening, mentalt stress osv) og først da slo det til.

Noenkiloformye
14-08-11, 19:05
Jeg kan bekrefte at stress har alt å si! Selv eliminerte jeg alle stressfaktorer (karbohydrater, feil type trening, mentalt stress osv) og først da slo det til.

Samme her. Hadde ikke sjans til å bli gravid der vi bodde før, va stresset 24/7. Er stresset nå og så det blir vel ikke på en stund igjen nå.

mizzim
16-08-11, 01:30
jeg skal inn å ha prøverør til høsten å er kjempe spent.
bmi grensa er 32.. å når jeg kommer ned i 102,5 er bmi en på 31.99
veide på onsdag 103.3 gått ned fra 125, så det nærmer seg..
håper såå jeg er under 102,5 innen vi får time til forsamtale..

Noenkiloformye
16-08-11, 04:20
Krysser fingrene for det :)

Klara
16-08-11, 08:24
Happysmurf - Velkommen hit! Og lykke til med prøvingen!

Dakota - Krysser fingre for dere!

Mizzim - Det kommer du sikkert til å klare!

mizzim
16-08-11, 11:38
skrev feil ser jeg. veide 104,4 på onsdag..

Siria
18-08-11, 17:45

Krysser fingrene for deg :)

dakota
19-08-11, 10:46
En liten oppdatering herfra: innsettingen gikk kjempefint og både gubben og jeg har en mye bedre følelse denne gang enn sist! Så nå bare ruger og ruger jeg og prøver å tenke positive tanker og utelukke alt stress. Har sykemeldt meg til neste onsdag så får jeg se om jeg forlenger eller hva. Test den 28.! :D

Oktober
19-08-11, 11:53
God ruging, Dakota. Godfølelse er viktig :)

Klara
19-08-11, 14:40
Så bra, Dakota! Tvi tvi!

Bøtt
19-08-11, 16:48
Jippi Dakota :)tvi tvi:)

Her går det også bra er snart 13 uker på vei nå,men sliter veldig med kvalme da som jeg håper snart går over:ja:

Lykke til alle sammen som prøver:heia: