View Full Version : Desember/januarstarter-tråden!
Lurer på det samme - er det kramper? For leggkramper kan forekomme på ketolysekuren hvis man ikke tar tilskudd av magnesium.
Hmm, er det kramper du mener?
Nei føles lissom ikke ut som muskel krampe. Mer som akutt strålende smerte i skjelettet/beinet. I Leggen og kne. Men bare av og til og kun venstre...
Aldri hatt sånn før. Kan hende det ikke har noe med ketolyse å gjøre i det hele tatt, men kommet nå etter diett start....
Det skader uansett ikke å ta litt ekstra magnesium :ja:
Det skader uansett ikke å ta litt ekstra magnesium :ja:
Ja kanskje prøve det da. Se om det hjelper. Som "sagt" så kommer og går det, men ille ubehagelig når det "kommer". Akutt strålende/verkende smerte.
Takk for tipset :)
ups. tror jeg spiste for mye kål. hadde fårikål til middag.hadde en god porsjon. og stekte gr.saker til lunch men har den vonde smaken så håper at det gikk bra :veitikke:
Hehe. Satse på at det gikk bra vel :p
Huff, nå er jeg så sjokolade sugen at jeg spiser "lissom" sjokolade som gutt ungen på 5år har laga på leke komfyren. Haha. Snakk om desperat :P
Huff, nå er jeg så sjokolade sugen at jeg spiser "lissom" sjokolade som gutt ungen på 5år har laga på leke komfyren. Haha. Snakk om desperat :P
har du meny butikk i nærheten? kjøpte sjokolade fra atkins. ikke sone advanse barer men en sjokolade. spiste på den i noen dager. smaker himmelsk :spisesnak
Den kan du iallefall spise mye av:D
nisse: Menyen her hos oss er nå stengt, men ta en tur og titte etter den sjokoladen i marra. Takk for tipset :p Har spist litt av sånn med 70%sjokolade, men er ikke det samme. Stopper ikke søt suget så kan like godt la være....
Den kan du iallefall spise mye av:D
Hehehe. Ja jeg ba om mer og mer :P og han laga til meg, de rareste ting. Bare det var med sjokolade så var det greit :P hahaha
Men har dere noen tips til hva enn kan kose seg med i helda da? Snacks lissom... Er pop corn ille fy fy??
nisse: Menyen her hos oss er nå stengt, men ta en tur og titte etter den sjokoladen i marra. Takk for tipset :p Har spist litt av sånn med 70%sjokolade, men er ikke det samme. Stopper ikke søt suget så kan like godt la være....
Hehehe. Ja jeg ba om mer og mer :P og han laga til meg, de rareste ting. Bare det var med sjokolade så var det greit :P hahaha
Men har dere noen tips til hva enn kan kose seg med i helda da? Snacks lissom... Er pop corn ille fy fy??
Hei Tutta! Liker du baconcrisp så kos deg med det:p Bare sjekk at du kjøper kjøper ekte vare:p Men de er jo salte, så du kan samle litt vann:) Men vann er vann, og ikke fett:) så da så:D
Stopper ikke søt suget så kan like godt la være....
Hvis du har søtsug spiser du sannsynligvis for lite fett.
Og pop corn er omtrent det verste du kan spise, Mais har mye sukker og skyhøy GI!
Hvis du har søtsug spiser du sannsynligvis for lite fett.
Og pop corn er omtrent det verste du kan spise, Mais har mye sukker og skyhøy GI!
Hvordan kan jeg spise mer fett da? Er også mye sulten, så kanskje for lite fett er grunnen til det??
Æsj... Er virkelig pop-corn så ille.... Buhuuu. Sitter her med en bolle nå. Pokker. Jaja... Sånn er det når enn er blitt for feit. Dette er min straff :P Og etterhvert tynn kropp som belønning for alt strevet :p
Er virkelig pop-corn så ille....
Tja, du kan jo vurdere det her selv: http://www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=popcorn&type=produkter
Lag ostechips i stedet!
[quote=Carisma;995765]Tja, du kan jo vurdere det her selv: http://www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=popcorn&type=produkter
Huff og æsj. Det var mye. Gikk og kasta alt i søpla jeg *stolt* :p
Åssen lager man sånn ostechips da? Er ikke så flink til å søke etter oppskrifter her enda.... :(
Åssen kan man få i seg mer fett da??
Hvordan kan jeg spise mer fett da? Er også mye sulten, så kanskje for lite fett er grunnen til det??
Æsj... Er virkelig pop-corn så ille.... Buhuuu. Sitter her med en bolle nå. Pokker. Jaja... Sånn er det når enn er blitt for feit. Dette er min straff :P Og etterhvert tynn kropp som belønning for alt strevet :p
HIV DE POPKORNA TUTTA:) de gjør deg IKKE noe godt, bare anger i morra :mad::mad:Selverfart:mad:
[Er ikke så flink til å søke etter oppskrifter her enda.... :(
Kunnskap er makt, og jo fortere man lærer seg å finne fram i informasjonen jo fortere vet man at man gjør ting riktig :ja: (Dessuten finner man alt raskere via google enn å søke på forumet, bare ta med lavkarbo.no i søkefeltet)
Uff jeg er blitt skikkelig hekta på kaffe latte med karmamel...mmMMm. :)
Sitter å drikker det no... hadde tenkt å holde meg helt unna søtstoff. Men klarer ikke det:( savner pepsi max!!!!!! Har ikke drukket det siden søndag 2 ;)
Langaard: Ja jeg kasta de i søpla :) Ille stolt av meg selv :P hehe
Kunnskap er makt, og jo fortere man lærer seg å finne fram i informasjonen jo fortere vet man at man gjør ting riktig :ja: (Dessuten finner man alt raskere via google enn å søke på forumet, bare ta med lavkarbo.no i søkefeltet)
Ja jeg søker vel inne på oppskrifter her 10ganger om dagen, men syntes det ikke er lett enda. Om jeg vil ha noe med kylling f.eks og søker det, så kommer det opp masse, men syntes jeg må lete så veldig på hver tråd for å finne selve oppskriften... Men ille lyst å søke på google da :)
Uff jeg er blitt skikkelig hekta på kaffe latte med karmamel...mmMMm. :)
Sitter å drikker det no... hadde tenkt å holde meg helt unna søtstoff. Men klarer ikke det:( savner pepsi max!!!!!! Har ikke drukket det siden søndag 2 ;)
så flink du er! det klarer jeg ikke. men har begrenset det til 1-2 glass per dag:). stopper ikke vektnedgang hos meg (har ikke gjort i fjor).
-3.4 i dag! er så glad :ja: mesteparten er vann men men. . . :D
Benedictee
08-01-11, 09:34
Var selv uten pepsi max fra mandag til onsdag, men fant ut at vann er så ufattelig kjedelig. Jeg har behov for noe smak i livet. Så, et glass vann gir meg en bonus på et glass pepsi max :)
Venus Willendorf
08-01-11, 11:08
Fant ut at stixene mine gikk ut i august :(
Tenkte jeg skulle måle i går kveld, siden jeg fikk den smaken i munnen (etter kun én dag, gikk vel to dager sist gang). Men så hadde jeg akkurat spist omelett med ost, skinke og diverse i, så jeg tenkte det kanskje bare var derfor jeg hadde en smak som hang igjen etter omeletten. Men stixen var hvertfall rosa og fin den, og ikke av den lyseste typen heller!
Men så vet jeg jo ikke hvordan alder påvirker de stixene.. Om de kan gi falsk positiv eller ikke. Det står kanskje i boka eller på papiret som følger med stixene, men jeg har dem ikke her akkurat nå.. Så håper kanskje noen av dere vet :D
Men jeg har fremdeles den smaken i munnen (eller hvertfall en ny type smak, virker veldig slik jeg husker den fra sist gang) så jeg tipper nesten jeg er i ketose. http://skypeemoticons.net/wp-content/uploads/2010/01/Skype-emoticons-41-whew.gif Blir lettere å holde seg unna snopet da :o
Venus Willendorf
08-01-11, 11:14
Kjempebra, Nisse :D
Husker det som sykt digg å se vekten gå ned hver eneste dag sist jeg var i ketose. Har så lyst til å veie meg, men vekta står i klesskapet og typen sover.. Får vente litt til da.. ^^
Veeeldig enkel oppskrift i tre pkt:
1) Skaff kone
2) Spørre kone peeent
3) Spise karbonader
Du glemte punkt 4. Inviter kone inn på forum for å dele sin fantastiske oppskrift ;)
så flink du er! det klarer jeg ikke. men har begrenset det til 1-2 glass per dag:). stopper ikke vektnedgang hos meg (har ikke gjort i fjor).
Flink og flink :p vet ikke om det er så mye bedre å blir litt hekta på kaffa latte med KARAMEL enn et glass pesi max eller 2????
Er jo søtstoff det oxo..
Var selv uten pepsi max fra mandag til onsdag, men fant ut at vann er så ufattelig kjedelig. Jeg har behov for noe smak i livet. Så, et glass vann gir meg en bonus på et glass pepsi max :)
jaaa.. BARE vann er kjedelig:p hadde som mål og holde meg unna søtstoff første tiden, derfor kutt på pespi max. Men når er vel ikke karameln i kaffe latten min noe likere eller???
Er ikke det at jeg må drikke pepsi max hver dag.. og drikker heller ikke mye av det. Men nå som jeg har sagt til meg at jeg ikke skal ha søtstoff.. er jeg nermest desperat etter det!!! Så da er jeg litt fornøyd over at jeg ikke engang smakt det på snart ei uke:D
hei!:)jeg hiver meg også på denne,har begynt med lavkarb,og begynte sist man,og har gått ned 2,5kg,men har 20 til og ta av:eek:evig kamp dette,men dere motiverer meg:)
Så herlig :heia:
Ned 1.2 kg denne uka. Minstenotering var litt lavere, men sliter med å få gått på do så det var her en del dager siden gitt. Spiser jeg mye ribbe får jeg diare, og spiser jeg variert så blir det forstoppelse. Ikke helt enkelt dette. Gikk inn i ketose også selv om det ikke var meningen, men er ute igjen nå pga bursdagsfeiring i helga.
Men hva kan jeg gjøre med at jeg blir så treg i magen da? Blir bare sånne små darter som er harde, som sauskit på en måte :p
Noen som har noen tips til ting man kan putte i munnen for å bli kvitt den ekle smaken? venner man seg til denne etterhvert? Føles som noe har dødd inne i der...
Hei alle
Jeg har lest en god del om man kan/skal få en vond smak i munnen, og jeg forstår jo fra dere at dere får det.
Jeg har ingen smak i munnen, og har heller ikke fått påpakning fra fruen om at det var noe galt med ånden min. Er det slik at man skal ha en slik ånde, eller er det bare noen som får det?
Jeg er i ketose, så langt jeg vet, stixa sa iallefall det både torsdag og fredagskveld.
Bollemor, hva slags latte med karamell er det du drikker? Ble nysgjerrig - er så glad i karamell:sikle:
Får i meg altfor mye kunstig søtstoff selv: Fun light, lightbrus og suketter i kaffen (tør ikke skrive hvor mange):rodme: Kaffe med fløte blir ikke samme nytelsen for meg hvis den ikke er søt.
"Alle" sier jo at søtsuget forsvinner etter en stund hvis man kutter søtt, men jeg fatter liksom ikke at det kan gjelde meg:rolleyes: Har ikke turt å prøve - er redd for å bli så frustrert og gal at jeg sprekker totalt og ødelegger hele kuren.
Er det flere som vil fortelle litt om hvordan de har det når det gjelder søtsug? Kanskje noen vil prøve å kutte eller trappe ned sammen med meg etter hvert? Men først må jeg prøve den karamellatten;)
Er det flere som vil fortelle litt om hvordan de har det når det gjelder søtsug? Kanskje noen vil prøve å kutte eller trappe ned sammen med meg etter hvert? Men først må jeg prøve den karamellatten;)
Hei! Jeg drakk mye cola før, veldig mye! Jeg har kjøpt Pepsi Max, og digger det! Jeg drikker maks 1/2 l om dagen, begrenser meg til det ellers kunne jeg bare drukket og drukket. Kjente i dag at søtsuget var ganske så stort, og det er jo tross alt lørdag, så jeg kjøpte meg en sånn atkins melkesjokolade med crisp. 1, 4 g karbo var det i den sjokoladen tror jeg (muligens jeg husker feil, men det var ikke over 2 g hvertfall). Den smakte akkurat som Crispo. Så nå er søtsuget borte. Jeg fatter ikke det der med fett jeg heller, spiser jeg mer fett nå så kommer det ut av øra:p
Idag ble jeg virkelig satt på prøve! Å herregud. Den første prøvelsen:Var på jobb, hadde tatt med meg 2 proteinbrødskiver til frokost, men så glemte jeg omeletten til lunsj!!! Til middag der i dag var det risgrøt, satt flere ganger og tenkte; herregud, et par skjeer gjør jo ikke noe. JO DET GJØR DET FAKTISK! Reiste meg opp, gikk på vaktrommet og tok en goood slurk vann, jeg spiste ikke noe grøt:D Prøvelse 2: Sambo og jeg skulle ta noe kjapp mat, dro innom kebabsjappe, han bestilte kebabtallerken med masse pomfri, den duften seig seg inn i nesa. Så var det min tur da, "Hva skal det være"? - Jeg tar en kebabsalat jeg, UTEN noe rømme og saus.
Føler jeg skryter veldig nå, men er ikke det jeg prøver på, er bare stolt av meg selv:)
I kveld blir det hjemmelaget pizza med samboer, vanlig deig, ikke for meg da så klart. Jeg bare spiser fyllet jeg:) Hva blir det til middag for dere på denne lørdagskvelden?
TrillTrall
08-01-11, 17:15
Jeg er egentlig en søtsnasker av dimensjoner! Men det er faktisk sant at man mister søtsuget om man ikke spiser sukker eller stivels i noen særlig grad. :) Jeg drikker en del te med suketter i løpet av dagen da, 1 sukett i et vanlig krus, 2 i den digre termokoppen min (4,5 dl!). I kveld har jeg tenkt å unne meg litt sjokoladekrem med sukrin. :)
TrillTrall
08-01-11, 17:17
I kveld blir det hjemmelaget pizza med samboer, vanlig deig, ikke for meg da så klart. Jeg bare spiser fyllet jeg:) Hva blir det til middag for dere på denne lørdagskvelden?
I dag ble det to osteburgere (ferdig kjøpte fra frysedisken, burgere med ost inni) med broccolimos (m/smør og krydder) og 7-8 rosenkål delt i biter og stekt i masse smør med krydder. :sikle:
Venus Willendorf
08-01-11, 17:33
Er så redd for slike ferdigprodukter med kjøtt jeg, som karbonader, burgere osv, de kan jo være tilsatt så mye rart. Er det noe dere vet om som er trygt å spise?
Kjente i dag at søtsuget var ganske så stort, og det er jo tross alt lørdag, så jeg kjøpte meg en sånn atkins melkesjokolade med crisp. 1, 4 g karbo var det i den sjokoladen tror jeg (muligens jeg husker feil, men det var ikke over 2 g hvertfall). Den smakte akkurat som Crispo. Så nå er søtsuget borte.
Å ja, den er kjempegod:) Bare synd at det er så få steder de har den.
Føler jeg skryter veldig nå, men er ikke det jeg prøver på, er bare stolt av meg selv:)
Du har god grunn til å være stolt! Her inne er det vel lov å skryte - synes det er motiverende å lese, jeg:)
Jeg er egentlig en søtsnasker av dimensjoner! Men det er faktisk sant at man mister søtsuget om man ikke spiser sukker eller stivels i noen særlig grad. :) Jeg drikker en del te med suketter i løpet av dagen da, 1 sukett i et vanlig krus, 2 i den digre termokoppen min (4,5 dl!). I kveld har jeg tenkt å unne meg litt sjokoladekrem med sukrin. :)
Bare 1 eller 2 suketter? Da er du jo kjempeflink! Du kan kanskje tenke deg hvilket nivå jeg ligger på:o
TrillTrall
08-01-11, 18:34
Bare 1 eller 2 suketter? Da er du jo kjempeflink! Du kan kanskje tenke deg hvilket nivå jeg ligger på:o
Tidligere brukte jeg 2 suketter i et krus, men nå synes jeg det blir alt for søtt. :) Så det har helt klart hjulpet mot søtsuget å kutte ut sukker og stivelse! Mener jeg hørte om en her inne som brukte 5 (!) suketter i en kopp - det hadde ikke vært drikkelig for meg, verken tidligere eller nå! :eek:
Nå vet jeg at jeg stort sett bare kommer med kjipe innlegg her inne, men: Husk at en livsstilsomlegging i stor grad også handler om å spise RENERE. Å bruke en masse produkter/drikke med kunstig søtning passer ikke helt inn med det. :o
En annen side av det er at alle disse kjemikaliene skal renses i kroppen, noe som tar masse ressurser som kroppen kunne brukt til å renske ut gammel dritt og brenne fett. Selvfølgelig er det deres valg, men gjør det i det minste til et bevisst valg, ikke et valg fordi dere er redd for å utfordre dere selv!
Om man velger å spise masse søtt fordi man er redd for å sprekke uten sier vel også det litt om at man må jobbe med hodet. Dessuten NOK fett og vann hindrer søtsug, søtstoffer øker suget! :ja:
Jeg har mistet matlysten jeg, er det også noe som er vanlig? Jeg blir bare ikke sulten når jeg skal...Men etter en stund så føler jeg at jeg må lage til noe siden de andre skal ha mat, å spiser litt...
Noen andre som har det sånn? jeg er redd jeg spiser for lite fett siden det ser ut som om dere er så flinke til det.. jeg har bare fløte hellt over retten jeg, eller seterrømme til,det siste likte jeg så lite at det var såvidt jeg fikk i meg noe av det :/..gjør det noe,må det flyte i fett omtrent, for å virke skikkelig?
Flink og flink :p vet ikke om det er så mye bedre å blir litt hekta på kaffa latte med KARAMEL enn et glass pesi max eller 2????
Er jo søtstoff det oxo..
bedre og bedre. bare det at du klarte å slutte er helt topp! :D
Så herlig :heia:
takk. skal gå denne gangen. må ned mye mere en på tickeren men det er som delmål. fant ut at jeg skal slanke meg for meg og meg bare. hadde altid rare grunner. leke med barna, gubben.... men nå er det klart. jeg skal ned. gikk ned 8 kg på en måned i fjor men husker ikke hvorfor jeg slutta. skulle bare ta en pause på par dager som ble til 10 måner og 17 kg pluss. spiste masse potetgull og sjokolade hver dag. klarer ikke forstå det men nå er det meg som har kontroll over kroppen min og hodet mitt. og det er jeg som bestemmer hva jeg putter i munnen min. det finnes ingen som kan stoppe meg. vi har masse godt hjemme men det gjør ikke noe. men kjøpte atkins sjokolade. greit å ha i huset. just in case :ja: lykke til alle sammen og ikke gi opp. :goodluck::heia:
Midnight Choir
08-01-11, 19:25
Åh...nå ble jeg satt på en aldri så liten prøve. Mannen min hadde handlet smågodt til ungene, og jeg har alltid ELSKET smågodt...:( Og på et brøkdels sekund kjente jeg at jeg MÅ ha, jeg også. Men nei, nei, nei, av alle ting hadde jeg akkurat laget et brett med ostechips, og da var det bare å hive innpå et par slike, så ga hungeren etter godteri seg. Takk og lov!
Ostechips:
Revet/"pulverisert ost"(jeg bruker en parmesanblanding som kjøpes i små poster i ostehylla på vanlige matbutikker), litt krydder (jeg veksler mellom tørkede og friske urter, f.eks oregano, basilikum, rosmarin etc), legg blandingen på en stekeplate med bakepapir med spiseskje (små "topper" over hele platen". Stekes midt i ovnen på 180 grader i 6-8 minutter.
Delicious!!
Bollemor, hva slags latte med karamell er det du drikker? Ble nysgjerrig - er så glad i karamell:sikle:
Får i meg altfor mye kunstig søtstoff selv: Fun light, lightbrus og suketter i kaffen (tør ikke skrive hvor mange):rodme: Kaffe med fløte blir ikke samme nytelsen for meg hvis den ikke er søt.
"Alle" sier jo at søtsuget forsvinner etter en stund hvis man kutter søtt, men jeg fatter liksom ikke at det kan gjelde meg:rolleyes: Har ikke turt å prøve - er redd for å bli så frustrert og gal at jeg sprekker totalt og ødelegger hele kuren.
Jeg drikker vanlig kaffe med fløte, og så har jeg bestil fra utlandet en stor dunk med karamelsaus uten karbo (skummel t magen i store dosa:p)
Den er bare HIMMELSK!!! og veldig søt!
Hører alle sier det som du sier ja, om at det vil forsvinne.. og jeg merker jeg blir mer gal etter noe søt nå som jeg har sagt at det FY. Så skjønner den at du er redd for å sprekke !!
Så smart, det skal jammen jeg også gjøre :D drikker alt for mye pepsi max:rolleyes:
Venus Willendorf
08-01-11, 22:04
Jeg har blitt så utrolig tørst, er det en ketose-greie?
Har en følelse av jeg har er kommet i ketose igjen etter de teite utskeielsene i begynnelsen av uka.. Kanskje jeg ska stixe nå?? :) Blir så skuffet hvis jeg ikke er i ketose enda... Men tror ikke jeg klarer å vente til i morgen kveld ;)
Jeg har blitt så utrolig tørst, er det en ketose-greie?
Jeg er også veldig tørst, har vært det i hele dag. Jeg håper det har noe med ketosen å gjøre. Syns jeg husker å ha hatt det slik tidligere også når jeg har vært i ketose.
Nå vet jeg at jeg stort sett bare kommer med kjipe innlegg her inne, men: Husk at en livsstilsomlegging i stor grad også handler om å spise RENERE. Å bruke en masse produkter/drikke med kunstig søtning passer ikke helt inn med det. :o
En annen side av det er at alle disse kjemikaliene skal renses i kroppen, noe som tar masse ressurser som kroppen kunne brukt til å renske ut gammel dritt og brenne fett. Selvfølgelig er det deres valg, men gjør det i det minste til et bevisst valg, ikke et valg fordi dere er redd for å utfordre dere selv!
Om man velger å spise masse søtt fordi man er redd for å sprekke uten sier vel også det litt om at man må jobbe med hodet. Dessuten NOK fett og vann hindrer søtsug, søtstoffer øker suget! :ja:
Bare vær ”kjip”, du;) Vi trenger litt konstruktiv kritikk slik at f.eks. de ufornuftige hjertesukkene mine ikke blir stående som en slags ”sannhet” her inne. Det er helt klart mye grums oppi hodet mitt som jeg bør jobbe med:o Jeg skrev innlegget fordi jeg innerst inne ønsker å få til en forandring. Er bare usikker på om det er totalkutt eller nedtrapping jeg bør satse på? Er det individuelt hva som funker best? Da jeg sluttet å røyke var det totalkutt som gjaldt, men vet ikke om dette kan sammenlignes.
Jeg drikker vanlig kaffe med fløte, og så har jeg bestil fra utlandet en stor dunk med karamelsaus uten karbo (skummel t magen i store dosa:p)
Den er bare HIMMELSK!!! og veldig søt!
Hører alle sier det som du sier ja, om at det vil forsvinne.. og jeg merker jeg blir mer gal etter noe søt nå som jeg har sagt at det FY. Så skjønner den at du er redd for å sprekke !!
Takk for forståelsen:) Men håper jeg klarer å endre på den innstillingen.
Tror jeg skrinlegger latteprosjektet siden den karamellsausen ikke var så lett tilgjengelig – sikkert like greit;)
Henger meg på denne tråden her.
Begynte med keto på mandag og det går overraskende bra med motivasjonen. får med sambo fra mandag da. det skal bli godt. men sliter med inntak av pepsi max foreløpig...
spiser masse isbergsalat og agurk til alt og elsker det. og toro bernaise saus til rent kjøtt. (bruker fløte i saus da) lagde noen kjempe gode snacks muffins i går (6 egg,2 stekte kyllingpølser og masse ost i muffinsformer på 20min. i 160g varmluftsovn. de ble RÅ gode. anbefales.
morro å lese om alle,stå på.
har gått ned 1,8kg på 6dager. jippi.
En annen ting som slår meg, siden de fleste av oss sliter med å kutte ut pepsi max'en (jada, jeg har vært der jeg også, så jeg vet godt hva jeg snakker om). Er ikke det et tegn på at det er ting i den som ikke er helt bra for oss?
Hei, jeg er ny på forumet, og vil gjerne være med her. Fint å ha noen som kjører omtrent samme opplegget. Startet på mandag, og etter en tøff uke, med mye hodepine og fysj, har jeg og kroppen hatt det finfint nå i helga. Ketose er ikke dumt, nei. Mye bedre og jevnere humør, og veldig varme tær. :knegg: Kroppen kjennes lettere også. Jeg veide meg ikke før start, men vekta i dag viste før jul-vekt, og det føles ikke SÅ nødvendig å ha på seg panserholdinnstrømpisene døgnet rundt, så da regner jeg med at ting fungerer som de skal. Denne uka har jeg bare rukket/orket å trene pilates en gang, men neste uke blir det litt spinning, og kanskje aqua og pilates. Fint å komme inn i gode treningsrutiner også.
Synes det er vanskelig å få full oversikt over hva jeg kan og ikke kan spise, og kjører veldig safe, med ikke så veldig spennende mat foreløpig. Regner med å kunne utvide menylisten min etter hvert som jeg blir sikrere i dette.
Eh, ja Pepsi Maxen står på skal kutte ut etter hvert-lista mi også. Akkurat det er det litt vanskelig å innstille seg på, men ...
Venus Willendorf
09-01-11, 01:59
Velkommen, Kaija :)
Bare 0,5 kg ned siste uke, men 0,5% ned i fett :)
Satse friskt på mange skritt og 3 treninger i neste uke også ... Vil ha fettprosenten min under 30 ...
skravlelinda
09-01-11, 07:14
Jeg har på en uke gått ned 2.5 kg, og 5 cm rundt magen :eek: :eek: :eek:
Måtte jo ha vært oppblåst som en ballong etter jula.... Uansett, så sier dette meg at lowcarb er noe jeg vil fortsette med for alltid :)
skravlelinda
09-01-11, 07:19
Henger meg på denne tråden her.
Begynte med keto på mandag og det går overraskende bra med motivasjonen. får med sambo fra mandag da. det skal bli godt. men sliter med inntak av pepsi max foreløpig...
spiser masse isbergsalat og agurk til alt og elsker det. og toro bernaise saus til rent kjøtt. (bruker fløte i saus da) lagde noen kjempe gode snacks muffins i går (6 egg,2 stekte kyllingpølser og masse ost i muffinsformer på 20min. i 160g varmluftsovn. de ble RÅ gode. anbefales.
morro å lese om alle,stå på.
har gått ned 1,8kg på 6dager. jippi.
Du må prøve brokkolimos til middag, det er rett og slett vanvittig godt!!! Ungene sitter bare å roper "mere, mere" :rolleyes:
Vi koker to små blomkål i 7 min, siler av vannet, hiver en stor klatt
meierismør opp i, 5 skiver ost, ei skje seterrømme og salt og pepper - bruk stavmikseren opp i panna -vips finished!!! Enjoy :)
Dette er visst litt vanskelig å skjønne for mannen min. Han skulle handle i går. -Hæ, skal du ha baconchips??? Og litt etterpå: -Ja, du skrev seterrømme, og ikke den andre, så jeg kjøpte det, meeeen... Og så skulle han være snill, tenke på hun der som skulle ned i vekt og slikt, og kom hjem med en svær ananas. :D
inger synnøve
09-01-11, 10:46
idag var det veie dag
jeg 78.3 ned til 76,7
min kjære 97 ned 93
:):):):):)
Dette er visst litt vanskelig å skjønne for mannen min. Han skulle handle i går. -Hæ, skal du ha baconchips??? Og litt etterpå: -Ja, du skrev seterrømme, og ikke den andre, så jeg kjøpte det, meeeen... Og så skulle han være snill, tenke på hun der som skulle ned i vekt og slikt, og kom hjem med en svær ananas. :D
Ha ha, ja de mannfolka.....:lol::lol:
Venus Willendorf
09-01-11, 11:42
Ned 2,8 kg siden fredag :D
Men det er det beryktede store vannfallet man får i begynnelsen, samt at jeg var på en slik vekt-topp på fredag. En slik som faller litt etter en dag eller to uansett, selv om man ikke begynner på ketolyse den dagen. Så regner med det roer seg fra nå av.
Jeg husker nedgangen var jevn og daglig sist gang, men husker ikke hvor mye det var daglig. Hvor mye går dere ned per dag, sånn ca?
Venus Willendorf
09-01-11, 11:46
Den blomkålmosen hørtes interessant ut, Skravlelinda. Den må jeg prøve!
Og Kaija, så gøy :D Jeg er beredt på å gjøre shoppingen selv fremover, ellers kommer nok typen hjem med pizza og slikt
søkki!! så flink dere er :D Skal veie meg i morgen jeg =)
idag var det veie dag
jeg 78.3 ned til 76,7
min kjære 97 ned 93
:):):):):)
wow, her går det unna :heia: så flinke dere er :):)
Morro med masse tips og takk for brokkolimos,dette skal prøves.
mett etter en god egg og bacon frokost.
stå på folkens.. morro med alle som går ned,vitner om flinke folk. :)
Syns dere er kjempeflinke hele gjengen, stå på dere :heia:
Midnight Choir
09-01-11, 14:59
Nå begynner jeg virkelig å bli bekymret her...!
Jeg startet mandag 3.januar og var raskt i ketose. Jeg har vektnedgang, hodepine "ketodeånde", svettetokter, føler meg god og mett, mye mer våken og opplagt, og alt skule tilsi at jeg er på god vei. MEN: igår hadde jeg ikke utslag på stix´n, og jeg har for nysgjerrighetens skyld testet stix på ulike tidspunkter ila dagene som har gått, rett og slett for å gjøre meg kjent med nr det gir utslag og ikke. Men igårkveld var det ingen utslag, og nå har jeg forsøkt flere ganger og ingenting skjer. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal ha fått i meg for mye karbs, for jeg har sjekket varedeklarasjoner opp og ned i mente, og jeg har økt veldig fettinntaket.
Sognemorr, kyllingklubber med skinn, bacon, egg, meierismør, creme fraiche, fet fisk, maaaaaaasse vann, lite kaffe og isåfall mye fløte i, NULL Pepsi Max,brokkoli, blomkål, tomater, salater, fetaost med lake, de feteste oster, oliven og akkurat nå; baconsvor. Og likevel; ut av ketose. :(
Jeg drikker som nevnt utrolig mye vann (halvlitersglass før, mellom og under alle måltider, så jeg har hatt svake utslag (men rosa, ikke beige - før nå). Jeg har gått ned fra 73,5-69,1 kg siden mandag, så noe er da definitivt på gang, men hva gjør jeg galt...? Nå stikker jeg ut på en joggetur, så håper jeg testen i kveld sier noe annet, men.... Hvis jeg skal ha et så vanvittig fettholdig kosthold, så er jeg nødt til å være i ketose, ellers kommer motivasjonen til å gå til bunns som et blylodd...
beklager denne sutringen. Skal se an hva som skjer. Begynte dessuten å lure på om stix ´ene er ødelagt, for vi har det fryktelig varmt hjemme og boksen står i stua der det definitivt er varmest, men det er vel å tro på julenissen....
inger synnøve
09-01-11, 15:08
wow, her går det unna :heia: så flinke dere er :):)
tusen takk :) det er gøy når nåla går nedover. det går litt trekt med meg men det forstår jeg,jeg har slanket meg 20kg tidligere,men har gått opp 5 så d er de som jeg vil ha av igjen og de sitter godt kan man si he he he:)
Venus Willendorf
09-01-11, 15:51
Lykke til med neste stix, Midnight Choir :)
Hørtes merkelig ut det der ja
Midnight Choir
09-01-11, 15:57
Lykke til med neste stix, Midnight Choir :)
Hørtes merkelig ut det der ja
Tusen takk! :)
TrillTrall
09-01-11, 16:16
Nå begynner jeg virkelig å bli bekymret her...!
Unnskyld - men spiller det noen rolle om du får utslag eller ikke? Du har gått ned 4 kilo på noen dager og kjenner deg i toppform!
Midnight Choir
09-01-11, 16:36
Unnskyld - men spiller det noen rolle om du får utslag eller ikke? Du har gått ned 4 kilo på noen dager og kjenner deg i toppform!
Jeg aner ikke... én ting er på kort sikt. Noe annet er å se fettinntaket mitt i et lengre perspektiv. Og jeg tviler ikke på at kroppen faktisk jubler over endelig å få fett innabords, for jeg har vært "fettdiktator" i mange, mange år, men er det sunt dersom kroppen over tid ikke forbrenner det "riktig"?
Trenger litt tips å råd her:)
Skal på julebord til helgen, å lurer litt på hva jeg skal gjøre for å ikke gå ut av ketose. Vet ikke hvor vi skal.. så det gjør ting litt vær:confused: Vet heller ikke om det er overnatting inn i bilde.
Så da lurer jeg på om dere har noe å komme med her?
Har tenkt å spise kjøtt og grønsaker (viss det er det da) til maten, drikke kun vann til maten (siden jeg ikke liker verken øl eller vinn :p)
drikke sprite med cola zero og funlight..(tar med blandevann sjøl?)
ha med meg snack som baconsvor og kanskje en sukkerfri sjokolade??
Da er vel den kvelden i boks??
Burde jeg ha med ketolysevennlig frokost? viss det er overnatting liksom.. noen forslag som er lette å ha med seg??
Midnight Choir
09-01-11, 22:18
Trenger litt tips å råd her:)
Skal på julebord til helgen, å lurer litt på hva jeg skal gjøre for å ikke gå ut av ketose. Vet ikke hvor vi skal.. så det gjør ting litt vær:confused: Vet heller ikke om det er overnatting inn i bilde.
Så da lurer jeg på om dere har noe å komme med her?
Har tenkt å spise kjøtt og grønsaker (viss det er det da) til maten, drikke kun vann til maten (siden jeg ikke liker verken øl eller vinn :p)
drikke sprite med cola zero og funlight..(tar med blandevann sjøl?)
ha med meg snack som baconsvor og kanskje en sukkerfri sjokolade??
Da er vel den kvelden i boks??
Burde jeg ha med ketolysevennlig frokost? viss det er overnatting liksom.. noen forslag som er lette å ha med seg??
Hei!
Et lite tips ifht frokost; jeg var inne på et av forumene og fant følgende oppskrift på eggemuffins;
6 egg,
2 kylling/kalkunpølser i små biter,
masse revet ost
(jeg hadde oppi oregano også)
opp i muffinsformer
stekes på 160 grader i ca 20 minutter.
Jeg reiser mye med jobben, og får den store testen i morgen tidlig. Har pakket ned eggemuffins, sognemorr, baconcrisp og kjøper en pose tomater på veien. Så skal det nok gå bra:) Når det gjelder fest trenger jeg også råd...!
Har ikke fått vært på i helgen pga helgebesøk her, så må oppdatere meg idag, men har ved en rask titt fått med meg at vi har fått ihvertfall en ny :)
Velkommen Kaija :heia:
Så flinke alle er :heia: :heia:
Å oppskriftene så kjempegode ut så de skal jeg teste :hungry: tusen takk til dere som deler oppskrifter, alltid kjekt med tips syns jeg, så jeg sniker de til meg :)
Jeg syns uken har gått fort, å faktisk syns jeg det har gått greit også, til tross for at vi hadde selskap her igår, med 30 stk på middag, jeg klarte meg gjennom det også. Å så var vi på fest på lørdag, 63 gjester, og middag, lapskaus....så den våget jeg meg ikke på..Var fremdeles i ketose om natten da,men sjekket ikke med sticks igår, men har ikke spist noe som skulle velte meg ut av ketosen tror jeg, jeg spiser veeeeldig safe nå i begynnelsen, tiljeg er kommet bedre inn i dette, men skal utide etterhvert som jeg forstår mer av opplegget, vil ikke bli matlei, så skal forsøke å variere.
Første uken min er over, jeg begynte forrige mandag, å idag var derfor min første veiedag, så jeg kan med sjokk si, at jeg gikk ned 3,1 kg :O fra 91, til 87,9, jeg kan bare ikke fatte at det er mulig engang, men jeg er veldig fornøyd ihvertfall :)
delmålet mitt er å se 7 tallet, hovedmålet er 70, herlig å få en kickstart på motivasjonen må jeg si :)
god morgen til alle :D. Jeg må bare dele på en oppskrift. I går ville gutta ha lasagne. greit tenkte jeg. hvis jeg kommer til å sitte og se på de mens jeg spiser salat da sprekker jeg. tok en mendre form til maten min. stekte kj.deig litt pepper, ts med chilli, ss med tomatpurre og sont passe med fløte for å få saus. så var det lag med kjøttsaus, lag med skivet sjampiong, lag med skivet ost ost og en gang til på toppen. satt det i ovn sammen med lasagne til gutta på 200 i 30min. det der var godt :hungry:.
litt spinat blader til og da var det middag. har halvparten igjen til i dag.
Venus Willendorf
10-01-11, 10:21
Høres veldig godt ut, Nisse :) Og god morgen!
Hei Venus. Hvordan fikk du til 2 tickers? er lurt å ikke ha alt på en.men målet bli nesten umulig for meg på en. derfor satt jeg som mål 15 kg for lite.... :confused::confused::confused:
Go`morgen :)
Den oppskriften må jeg forsøke en av dagene, jeg sliter litt med hvilken mat jeg skal velge osv enda, så kjører veeeeldig safe..
Vil ikke bli matlei, så må begynne å forsøke meg mer frem på nye oppskrifter nå :)
Go`morgen :)
Den oppskriften må jeg forsøke en av dagene, jeg sliter litt med hvilken mat jeg skal velge osv enda, så kjører veeeeldig safe..
Vil ikke bli matlei, så må begynne å forsøke meg mer frem på nye oppskrifter nå :)
Vet, hva du mener....
Men kan dele en på god "Pizza". stekte en fra butikken til gubben samtidig. 4 skiver med kavli ferdigskivet ost tett ved siden av hverandre, noen steder oppe på hverandre for å lage en pizza. i ovn på 200 i ca 8 min. man må se an når det begynne å bli litt hardt. ut av ovn, smørre med tomatpurre, skinke, ost og peperoni på toppen. tilbake til ovn i ca 10 min til. så deilig å kunne spise pizza på lørdag og... husk bakepapir da :D
Venus Willendorf
10-01-11, 11:44
Hei Venus. Hvordan fikk du til 2 tickers? er lurt å ikke ha alt på en.men målet bli nesten umulig for meg på en. derfor satt jeg som mål 15 kg for lite.... :confused::confused::confused:
Det er akkurat samme måten som med én, bare to ganger :)
Jeg liker Lilyslim.com bedre, men tickerfactory.com har mer grafikk å velge mellom, så jeg måtte dit for å lage påsketicker ^^ Så jeg har en fra hvert sted.
Lilyslim har oversikt over alle ticker'ne dine og (du må logge inn), så du kan ha flere tickere med delmål uten å ha alle på signaturen, bare sikle på dem der inne eller bruke dem slik du vil. Bare så dumt man må oppdatere dem hver for seg, burde gått an å skrive inn ny vekt ett sted så alle oppdaterte seg..
Om du sliter med å få flere inn i signaturen så kan du trykke på http://forum.lavkarbo.no/images/editor/switchmode.gif oppe i høyre hjørne, så får du signaturen i tekst istedetfor bilder.
Det er akkurat samme måten som med én, bare to ganger :)
Jeg liker Lilyslim.com bedre, men tickerfactory.com har mer grafikk å velge mellom, så jeg måtte dit for å lage påsketicker ^^ Så jeg har en fra hvert sted.
Lilyslim har oversikt over alle ticker'ne dine og (du må logge inn), så du kan ha flere tickere med delmål uten å ha alle på signaturen, bare sikle på dem der inne eller bruke dem slik du vil. Bare så dumt man må oppdatere dem hver for seg, burde gått an å skrive inn ny vekt ett sted så alle oppdaterte seg..
Om du sliter med å få flere inn i signaturen så kan du trykke på http://forum.lavkarbo.no/images/editor/switchmode.gif oppe i høyre hjørne, så får du signaturen i tekst istedetfor bilder.
Takk :) skal prøve
Vet, hva du mener....
Men kan dele en på god "Pizza". stekte en fra butikken til gubben samtidig. 4 skiver med kavli ferdigskivet ost tett ved siden av hverandre, noen steder oppe på hverandre for å lage en pizza. i ovn på 200 i ca 8 min. man må se an når det begynne å bli litt hardt. ut av ovn, smørre med tomatpurre, skinke, ost og peperoni på toppen. tilbake til ovn i ca 10 min til. så deilig å kunne spise pizza på lørdag og... husk bakepapir da :D
Wow!! TUSEN TAKK for tipset, skal defintivt testes førstkommende lørdag :D
Wow!! TUSEN TAKK for tipset, skal defintivt testes førstkommende lørdag :D
Bare hyggelig :D
Hadde veiedag i dag:) hele 4 kg :D fornøyd!!
gratulerer! :heia:
Benedictee
10-01-11, 21:54
Jeg prøvde det Kavligreiene en gang, å legge de inntil hverandre hvor de noen steder overlappet hverandre, for å unngå å hive fyll på de små skivene...det funka IKKE her..ble bare soggy og ekkelt. Tilbake til enkle minipizzaer..elsker dem :)
Jeg prøvde det Kavligreiene en gang, å legge de inntil hverandre hvor de noen steder overlappet hverandre, for å unngå å hive fyll på de små skivene...det funka IKKE her..ble bare soggy og ekkelt. Tilbake til enkle minipizzaer..elsker dem :)
hmm. jeg har stekt de først for å ikke bli soggy... men er greit med mange små ja :D
http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/brod/crispy-ostekjeks/
Fant denne, er det noe lignende til det dere mener? disse tenkte jeg å forsøke, å denne bloggen var bare SUPER, innom flere ganger daglig, å sjekker ut oppskrifter osv nå :D
Deler link, så kanskje noen andre også kan ha bruk for den :)
Mandag og veiedag i dag! 81,4 kg!!!!!!!! SUperfornøyd! Har dermed gått ned 3,3 kg på en uke. HÆLI!!!
Nermer meg faretruede delmålet mitt, som er under 80 kg! Skal bli magisk å se 70-tallet på badevekta! :):):)
Mandag og veiedag i dag! 81,4 kg!!!!!!!! SUperfornøyd! Har dermed gått ned 3,3 kg på en uke. HÆLI!!!
Nermer meg faretruede delmålet mitt, som er under 80 kg! Skal bli magisk å se 70-tallet på badevekta! :):):)
hei hei, så flink du er! når er det du begynte? du har gått ned masse. gratulerer! :D:D:D:D:D
hei hei, så flink du er! når er det du begynte? du har gått ned masse. gratulerer! :D:D:D:D:D
Tusen takk! Det føles fantastisk. :)
Jeg begynte i slutten av oktober. Hadde en uke med utskeielse i jula, ellers ketolyse. Utrolig effektivt dette her! Klarer knapt å tro at om litt over 6 kg til har jeg nådd målet mitt.
Kjempebra :heia: skjønner godt du er fornøyd ja:D
Så flink du er, dette er jo kjempebra :D lykke til videre :)
Dagens matinntak:
Frokost: 3 egg, en snei agurk
Lunch: Kjøttpudding, agurk og tomat i min remulade.
Middag: Rømmegrøt (herfra) med smør, candarell og kanel
etterfulgt av litt ost og baconchrips ( var litt salthungrig)
Kvelds: Græddost
En uke er over, vekta har droppa 5Kg, jeg er ketose, humøret er fint, været er godt, barna og kona er snille, hva mer kan man be om?
Hello!
Idag har jeg bestilt masse greier på nettet, bare lavkarbo da selvfølgelg!
Dette var det jeg bestilte:
- 5 sjokoladbarer med kokos
- Pitabrød
- Brødbake miks
- Pizzdeig miks
- Vanilje shake ( 4 stk)
- Jordbær shake (4 stk)
= betalte kun 588 kroner med frakt!:D
Så flinke dere er :heia:
Jeg lurer pånoe, går man opp igjen litt når man venter på mensen?? jeg gikk på vekten idag, å den var en halvkilo MER idag :O å jeg fikk høre at noen snakket om mensen, er det vanlig, eller kan jeg ha falt helt ut av ketosen heller? skal sjekke det ikveld altså, men bare lurer på om det er vanlig å kunne gå opp litt? har ikke fått fortåelsen for det tidligere her ser dere..
Hello!
Idag har jeg bestilt masse greier på nettet, bare lavkarbo da selvfølgelg!
Dette var det jeg bestilte:
- 5 sjokoladbarer med kokos
- Pitabrød
- Brødbake miks
- Pizzdeig miks
- Vanilje shake ( 4 stk)
- Jordbær shake (4 stk)
= betalte kun 588 kroner med frakt!:D
Hvor kjøpte du alt dette? Finnes det en nettbutikk? Kunne godt tenkt med Pizzadeig og pitabrød miks.
jippi.....jeg har falt ut av ketosen ...allerede....:(
eneste jeg gjorde igår, som ikke var likt de andre dagen var at jeg spiste endel norvegia, trodde ost var safe jeg, men er det ikke det? jeg var på 2 møter etter hverandre, så gikk en del tid før jeg fikk spist igjen, å når jeg kom hjem så måtte jeg lage middag, å mens jeg ventet spiste jeg norvegia ost...
Noen som vet noe om det? takknemlig for hjelp.
Fjasnissen
11-01-11, 09:15
Dette høres litt rart ut. Norvegia skal da ha forsvinnende lite karber (0-1 gram pr 100). Skal ikke falle ut av ketose av det. At noen kan få mindre vektnedgang eller stopp i vektnedgang av enkelte melkeprodukter er jo ikke helt ukjent, men ikke at man faller ut av ketose.
Hasselnøtt
11-01-11, 09:16
God morgen Hope10
Vet ikke så mye om det, men synes det høres utrolig rart ut at det skjer KUN pga osten? Jeg har spist så utrolig mye rart i 6 uker (inkl. MASSE ost, gele, ostekake, grønnsaker OVER jorden osv), og drukket hvitvin/rødvin. Kun 1 gang falt ut av ketosen - og det var siste natt. Regner med at det er pga rødvinen som jeg drakk i går kveld :) Du burde jo ikke falle ut pga litt ost? Ingenting annet du har gjort/spist som du kommer på?
God morgen Hope10
Vet ikke så mye om det, men synes det høres utrolig rart ut at det skjer KUN pga osten? Jeg har spist så utrolig mye rart i 6 uker (inkl. MASSE ost, gele, ostekake, grønnsaker OVER jorden osv), og drukket hvitvin/rødvin. Kun 1 gang falt ut av ketosen - og det var siste natt. Regner med at det er pga rødvinen som jeg drakk i går kveld :) Du burde jo ikke falle ut pga litt ost? Ingenting annet du har gjort/spist som du kommer på?
Nei jeg har ikke spist noe annet, ikke for mye elelr for lite i forhod til alle de andre dagene, alt som var anderledes igår var:
-jeg spiste kun 2 måltider pga at jeg hadde 2 lange møter på dagen, men var ikke sulten før på ettermiddagen heller, så satt ikke å kjente at jeg var sulten
-spiste ikke litt, men ENDEL :flau: ost mens jeg ventet på at kyllingfiletene skulle bli ferdige stekte
-kom på en ting til, krydret kyllingfiletene, med paprika, sitronpepper, og hvitløkspulver, har før bare brukt salt, har det noe å si?
resten av dagen var som vanlig,til frokost hadde jeg en omelett,med 2skiver noregia, og snackpaprika biter og bogskinke i, stekt i smør, til kveldsmat hadde jeg 10 rosenkål, og 2 kyllingfileter, med smør til, å så spiste jeg jo endel norvegia mens jeg ventet på den middagen, utenom dette drakk jeg bare masse vann...det var alt igår...
så eneste som er anderledes fra andre dager er at det er mye ost, aldri spist det de andre dagene, å at jeg kun hadde 2 måltider, pleier ha 3-4.
Hvor kjøpte du alt dette? Finnes det en nettbutikk? Kunne godt tenkt med Pizzadeig og pitabrød miks.
http://www26.netrition.com/low_carb_products_page.html
Hvis du handler for under 200 kr så slipper du toll, jeg handlet for 197 kr, og så kom frakten på 300 kr. Det er jo billig i forhold til hva man måtte betalt i norge uansett:)
Nei jeg har ikke spist noe annet, ikke for mye elelr for lite i forhod til alle de andre dagene, alt som var anderledes igår var:
-jeg spiste kun 2 måltider pga at jeg hadde 2 lange møter på dagen, men var ikke sulten før på ettermiddagen heller, så satt ikke å kjente at jeg var sulten
-spiste ikke litt, men ENDEL :flau: ost mens jeg ventet på at kyllingfiletene skulle bli ferdige stekte
-kom på en ting til, krydret kyllingfiletene, med paprika, sitronpepper, og hvitløkspulver, har før bare brukt salt, har det noe å si?
resten av dagen var som vanlig,til frokost hadde jeg en omelett,med 2skiver noregia, og snackpaprika biter og bogskinke i, stekt i smør, til kveldsmat hadde jeg 10 rosenkål, og 2 kyllingfileter, med smør til, å så spiste jeg jo endel norvegia mens jeg ventet på den middagen, utenom dette drakk jeg bare masse vann...det var alt igår...
så eneste som er anderledes fra andre dager er at det er mye ost, aldri spist det de andre dagene, å at jeg kun hadde 2 måltider, pleier ha 3-4.
Noen personer (meg selv innkludert) kan under gitte omstendigheter omdanne melkeprotein til sukker, svært fort.
Norwegia er reint melkeprotein, med litt fett. Bytt den med Græddost, så er du berga.
Noen personer (meg selv innkludert) kan under gitte omstendigheter omdanne melkeprotein til sukker, svært fort.
Norwegia er reint melkeprotein, med litt fett. Bytt den med Græddost, så er du berga.
:) TUSEN TAKK :klem: :)
Jeg lurer pånoe, går man opp igjen litt når man venter på mensen??
Det er veldig vanlig å gå opp en vannkilo eller to når man venter mensen
Veldig mange får ikke utslag på ketosestixen under mensen. Det trenger ikke bety at du IKKE er i ketose, men av en eller annen grunn blir resultatet forvrengt.
Så mange flinke det er her inne :heia: veldig takknemlig for alle svar her :) har ikke fått mensen enda,men venter på den nå ja, iløpet av maks en uke, er litt ute av kurs for øyeblikket..
men fikk også vite at resultatet på sticksen var best 2 timer etter siste måltid om kvelden, så skal sjekke ikveld, var bar ejeg som ikke klarte å ente siden jeg plutselig fikk oppgang, da testet jeg med det samme :)
Håper jeg fremdeles er der :) uansett så må jeg jo bare fortsette med det samme, men om jeg hadde gjort noe galt, ville jeg utelatt det i min videre kostplan :)
Midnight Choir
11-01-11, 12:55
HEi!
Jeg har falt ut av ketose innimellom, og jeg er sikker på at det har med å gjøre at jeg har spist for lite ila en dag, for jeg er på reisefot ifbm jobb. For noen dager siden skjedde det, og da kjørte jeg på med masse fett, og da koblet jeg meg på igjen. Idag har jeg slitt med å få tak i fett, og dermed gir det ikke utslag. Etter kontortid skal jeg springe for å få tak i noe ¨fylle på med, og regner da med å være på plass igjen i kveld.
Lykke til!
Venus Willendorf
11-01-11, 13:47
Ketose er vel egentlig kroppens forsvar mot sult og fasteperioder, så for meg høres det merkelig ut om du går ut av ketose ved å ikke spise... :confused:
Ketose er vel egentlig kroppens forsvar mot sult og fasteperioder, så for meg høres det merkelig ut om du går ut av ketose ved å ikke spise... :confused:
Nja, det er vel sparebluss. For å danne ketoner må jo kroppen brenne noe. Og hvis den sparer og ikke forbrenner vil den heller ikke danne ketoner.
Venus Willendorf
11-01-11, 14:07
Nja, det er vel sparebluss. For å danne ketoner må jo kroppen brenne noe. Og hvis den sparer og ikke forbrenner vil den heller ikke danne ketoner.
Hjernen trenger glucose for å fungere, og er kroppens #1 vitale kroppsdel som den beskytter over alt annet. Når kroppens glucoselagre i muskler og lever er oppbrukt så må den bryte ned fettet (triglyserider) og hente ut det som er lagret der, uavhengig av om du spiser eller ikke.
Kroppen brenner hele tiden, selv under sparebluss. Det er ikke slik at du ikke går ned i vekt om du ikke spiser, bare se på anorektikere. Spareblusset er kun et tiltak fra kroppens side, ikke en total omgjøring av de naturlige lovene.
Det er ikke slik at du ikke går ned i vekt om du ikke spiser,
Vel, jeg og flere med meg har erfaring med det stikk motsatte. Selv har jeg klart å legge på meg flere kilo ved å ikke spise, og jeg kan forsikre deg om at hjernen bare fungerer på et minimum i slike perioder, noe som kan tyde på at den ikke henter ut det den trenger.
Hei alle sammen!
Nå begynner jeg å bli så innmari lei alt med egg altså, omelett,eggerøre,kokt og stekt! Idag er det bakingens dag for å prøve å finne noen alternativer, hvertfall til frokost. Skal på ost og kjeks kveld,så har baket lavkarbo kjeks, smakte kjempe godt. Miksa og triksa litt med den selv fra en jeg fant på forumet. Her er min oppskrift:
- 50 g soyaprotein
- 3 egg
- 6 grovhakkede mandler
- litt kokos ( ca 3 ss)
- klype salt
- 1 ss kokosmelk.
Smøres tynt utover på plate med bakepapir, stå på 170 gr i 15 min. Jeg tok de ut etter 15 min, og la de over på rist, og så stekte jeg ytterlige 3-4 minutter. De ble sprøe, og med philadelphia ost smakte de supert! Skal også prøve Nannahs knekkebrød i kveld! :)
Venus Willendorf
11-01-11, 14:31
På sikt vil du gå ned i vekt ved å ikke spise. Det er totalt og ubestridelig at det over lengre tid ikke går an å legge på seg (fett) uten å spise, selv om det kan hende man dør først om man tar det til ekstremen. For hvor skulle den ekstra vekten komme fra? Jeg sier det igjen, bare se på anorektikerne. Du blir bare ikke feitere av å sulte ihjel.
Jeg tviler ikke på at kroppen tar opp det den kan og tviholder på det dersom den tror den ikke får mer mat på en stund. Jeg har selv erfaring med sparebluss. Men det er begrenset hvor lenge kroppen kan spare.
Og det er jo forskjell på hvorvidt man får utslag på stix/har keto-ånde eller whatever, og om man faktisk fremdeles er i ketose. Kroppen bruker energi hele tiden bare for å holde seg selv i live, og om den ikke får noe nytt inn så er den helt nødt til å bruke det den har.
hvor skulle den ekstra vekten komme fra?
Hovedsaklig vann
Venus Willendorf
11-01-11, 14:35
Legg merke til min "fett" i parentes ;)
Venus Willendorf
11-01-11, 15:24
Må bare presisere at jeg ikke sier at det er verken effektivt eller sunt å ikke spise, og vil absolutt ikke anbefale noen å la være å spise :)
Bare så det er klart ^^
Jeg bare mener at dersom man er i ketose, og så ikke spiser på en stund, så er man fremdeles i ketose selv om nedgangen kanskje blir langsommere.
Venus Willendorf
11-01-11, 17:49
Det er så vanskelig :(
Kjæresten min vil på peppes og så vil han ha grøt, og jeg sier at jeg ikke har lyst og ikke har lyst på, så blir han irritert på meg.. Jeg hadde masse forslag (riktignok litt uvanlige forslag, til oss å være) til hva vi kunne lage med hva vi har (vi glemte å stikke innom butikken pga en merkelig lyd i bilen), men det endte med at han tok litt brødmat med en sur mine.
Greia er at jeg har en unnvikende personlighetsforstyrelse (han vet ikke om den heller, annet enn at han vet jeg har problemer med visse ting), så jeg er feks ekstremt opptatt av å ikke bli kritisert og derfor veldig privat med slike ting som at jeg slanker meg og hvordan jeg gjør det (ketolyse er jo en relativt omstridt kur, så jeg vet ikke hvordan han ville tenke om det). Så selv om jeg har veldig lyst til at han skal vite, så er det absolutt umulig for meg å få ut ordene. Jeg har vurdert å feks la boksen med ketolysestix stå fremme på badet så han ser dem, for det ville jo vært et ganske tydelig hint. Men jeg tviler nesten på at han hadde lagt merke til dem :D Eventuelt kunne han spurt "hva er dette", og da ville jeg vært like langt :(
Er det ikke bedre å la boka ligge framme da? Og hva hvis han finner ut at du har holdt på med dette lenge uten å fortelle det, ville han ikke føle at du gikk bak ryggen hans og i værste fall ikke stolte på han?
Midnight Choir
11-01-11, 17:54
Hjernen trenger glucose for å fungere, og er kroppens #1 vitale kroppsdel som den beskytter over alt annet. Når kroppens glucoselagre i muskler og lever er oppbrukt så må den bryte ned fettet (triglyserider) og hente ut det som er lagret der, uavhengig av om du spiser eller ikke.
Kroppen brenner hele tiden, selv under sparebluss. Det er ikke slik at du ikke går ned i vekt om du ikke spiser, bare se på anorektikere. Spareblusset er kun et tiltak fra kroppens side, ikke en total omgjøring av de naturlige lovene.
Vet ikke om dette er en henvisning til mitt innlegg, men jeg har nok vært temmelig uklar i meldingen min om inntrykket er at jeg kommuniserer at jeg ikke spiser...? Tvert imot, jeg spiser, men altfor uregelmessig og feil ifht dimensjoneringen av måltidet (altså altfor lite fett). Etter en veldig "innhenting" på fettsiden viste det seg at stixen igjen ga utslag, og tilfeldigvis(?) skjedde det samme på denne jobbturen, der de uryddige måltidene gjentok seg. Blir isåfall spennende å se om måltidet jeg har hatt nå, der jeg har økt inntaket av fett veldig, klarer å kompensere igjen og dermed gi utslag. Jeg har vært yhyre forsiktig med karbs, men dersom jeg får for lite fett vil jeg jo anta at de få karbene raskt er i overtall.
Midnight Choir
11-01-11, 17:56
Vet ikke om dette er en henvisning til mitt innlegg, men jeg har nok vært temmelig uklar i meldingen min om inntrykket er at jeg kommuniserer at jeg ikke spiser...? Tvert imot, jeg spiser, men altfor uregelmessig og feil ifht dimensjoneringen av måltidet (altså altfor lite fett). Etter en veldig "innhenting" på fettsiden viste det seg at stixen igjen ga utslag, og tilfeldigvis(?) skjedde det samme på denne jobbturen, der de uryddige måltidene gjentok seg. Blir isåfall spennende å se om måltidet jeg har hatt nå, der jeg har økt inntaket av fett veldig, klarer å kompensere igjen og dermed gi utslag. Jeg har vært yhyre forsiktig med karbs, men dersom jeg får for lite fett vil jeg jo anta at de få karbene raskt er i overtall.
Forøvrig har jeg god vektnedgang, så jeg er forsåvidt ikke bekymret (enda)
Kjæresten min vil på peppes og så vil han ha grøt, og jeg sier at jeg ikke har lyst og ikke har lyst på, så blir han irritert på meg.. Jeg hadde masse forslag (riktignok litt uvanlige forslag, til oss å være) til hva vi kunne lage med hva vi har (vi glemte å stikke innom butikken pga en merkelig lyd i bilen), men det endte med at han tok litt brødmat med en sur mine.
Greia er at jeg har en unnvikende personlighetsforstyrelse (han vet ikke om den heller, annet enn at han vet jeg har problemer med visse ting), så jeg er feks ekstremt opptatt av å ikke bli kritisert og derfor veldig privat med slike ting som at jeg slanker meg og hvordan jeg gjør det (ketolyse er jo en relativt omstridt kur, så jeg vet ikke hvordan han ville tenke om det). Så selv om jeg har veldig lyst til at han skal vite, så er det absolutt umulig for meg å få ut ordene. Jeg har vurdert å feks la boksen med ketolysestix stå fremme på badet så han ser dem, for det ville jo vært et ganske tydelig hint. Men jeg tviler nesten på at han hadde lagt merke til dem :D Eventuelt kunne han spurt "hva er dette", og da ville jeg vært like langt :(
Jeg ville absolutt funnet en måte å fortelle han om Ketolyse-kuren.
Han kan jo være en viktig støttespiller i din nye livstil.
Håper du finner ut av det!!!
Midnight Choir
11-01-11, 18:00
Skjønner godt at det er vanskelig. Men min erfaring er at å holde ting skjult i de fleste tilfeller blir en slitsom prosess. En person sa en gang at "Det beste med å alltid si sannheten er at du ikke trenger å huske hva du har sagt":) Jeg har erfart at den energien man bruker på å unnvike realitetene er best å bruke på helt andre ting. Lykke til!;)
Det er mye motiverende lesning her, supert! :D
Jeg har nå tatt av 1.2kg denna uka, superfornøyd! Har et "mål"/ønske om 0.5 i uka, det ser jeg på som realistisk! Men det går rette veien, så da får man bare være glad for det :)
Ny uke nå, med nye muligheter. Klarte og følge opp ut på tur 4 dager forrige uke, og er nå godt i gang denna uka også! Rir to ganger i uka, mandag og tirsdag, pluss at jeg i dag tok skia fatt en tur etter middag! *klappesegsjølpåhue*
Står på folkens, sterke er vi! :D
Midnight Choir
11-01-11, 20:47
Det er mye motiverende lesning her, supert! :D
Jeg har nå tatt av 1.2kg denna uka, superfornøyd! Har et "mål"/ønske om 0.5 i uka, det ser jeg på som realistisk! Men det går rette veien, så da får man bare være glad for det :)
Ny uke nå, med nye muligheter. Klarte og følge opp ut på tur 4 dager forrige uke, og er nå godt i gang denna uka også! Rir to ganger i uka, mandag og tirsdag, pluss at jeg i dag tok skia fatt en tur etter middag! *klappesegsjølpåhue*
Står på folkens, sterke er vi! :D
Så flott! Godt jobbet!:)
Føler meg sjikkelig feit nå! haha! Mange av dere veier det som jeg VIL veie og noen til og med under det! 110 kg kærlighet er jeg laget av og skal ned til 70 i løpet av 2011 om jeg så skal... jaaa!! Jeg skal bli så slank å fin!
(jeg forstår at det ikke betyr noe hva jeg mener, men jeg ville bare si at man skal være nøyd med seg selv så lenge det ikke går ut over helsen)
Midnight Choir
11-01-11, 21:35
Føler meg sjikkelig feit nå! haha! Mange av dere veier det som jeg VIL veie og noen til og med under det! 110 kg kærlighet er jeg laget av og skal ned til 70 i løpet av 2011 om jeg så skal... jaaa!! Jeg skal bli så slank å fin!
(jeg forstår at det ikke betyr noe hva jeg mener, men jeg ville bare si at man skal være nøyd med seg selv så lenge det ikke går ut over helsen)
Go, girl, GO! :D
Å jadda...snakk om å ta sorgene på forskudd....tidligere idag fikk jeg oppgang på vekten, å jeg tok en sticks med det samme, som ikke viste utslag på ketose, men nå ikveld, 2 timer etter siste måltid, er det fullt utslag på ketose :D
heldigvis...
Velkommen til dere nye nå, har ikke fått oppdatert meg på alt enda, da jeg er nettopp kommet hjem, men jeg bare måtte fortelle at jeg ikke hadde falt ut av ketosen, for jeg ble sååååå glad :D
Midnight Choir
11-01-11, 22:07
Å jadda...snakk om å ta sorgene på forskudd....tidligere idag fikk jeg oppgang på vekten, å jeg tok en sticks med det samme, som ikke viste utslag på ketose, men nå ikveld, 2 timer etter siste måltid, er det fullt utslag på ketose :D
heldigvis...
Velkommen til dere nye nå, har ikke fått oppdatert meg på alt enda, da jeg er nettopp kommet hjem, men jeg bare måtte fortelle at jeg ikke hadde falt ut av ketosen, for jeg ble sååååå glad :D
Goooood! Jeg skal snart ta en stix, jeg også....:o
Kjære deg. Skjønner godt du synes det er vanskelig å fortelle han om dette, men tror du ikke han reagerer sterkere om han finner ut av det av seg selv? Hvis du er overvektig, ønsker vel han det beste for deg? Og for deg nå (sånn som jeg tolker det) er å gå på ketolyse og gå ned i vekt. Har en søster som også ikke alltid tør å fortelle det som det er, fordi hun er så redd for hva alle skal synes. Men sannheten kommer frem til slutt, kanskje ikke akkurat nå, men den kommer frem. Stol på deg selv, og følg det du selv føler er riktig. Min personlige mening er at du burde si det, slik at du slipper å holde slike ting inne i deg selv. Håper det kan trøste litt:)
Jeg startet i går og er sååååå klar :D ! Har gått på Ketolyse før, gikk ned 9 kilo på 2 mnd :) Men så har jeg gått opp nesten allt igjen da jeg ikke var så flink lenger :( men den feilen skal jeg ikke gjøre igjen :)
Målet nå er å gå fra 66.6 kg og ned til 50 kg :) er 160 høy :)
Må bare si en ting til dere, hvis dere er lei egg frokostene eller hva du måtte spise; Prøv Nannahs knekkebrød! De er sinnsykt gode, kun 1 g karber per knekkebrød. Veldig enkle og lage, og SINNSYKT gode! Mye bedre enn vanlig knekkebrød!
Midnight Choir
11-01-11, 23:25
Må bare si en ting til dere, hvis dere er lei egg frokostene eller hva du måtte spise; Prøv Nannahs knekkebrød! De er sinnsykt gode, kun 1 g karber per knekkebrød. Veldig enkle og lage, og SINNSYKT gode! Mye bedre enn vanlig knekkebrød!
Har du oppskriften lett tilgjengelig?
Nannahs knekkebrød!
- 200 g solsikkekjerner (3,5dl)
- 1 dl linfrø
- 1 dl sesamfrø
- 2, 25 dl kli (kruskakli)
- 2 SS fiberhusk
-1/2 ts salt
- 5 dl vann
- Rør alt sammen
- La den hvile i 10 min slik at fiberhusken får svellet
- Ha på bakepapir på to plater, fordel det på to plater ( det er vanskelig å fordele utover, virker umulig til tider, men et godt tips er å ta på seg en pose på hånden, da klistrer den sge ikke like godt.
- Det skal smøres tynt utover
- Lag ruter med pizza hjul 4x4 ruter per plate ( totalt 32 stk)
- Stek begge platene samtidig på 160 gr (varmluftsovn) i 1 t og 10 min.
- Snu platene og bytt plass minimum to ganger.
Midnight Choir
12-01-11, 00:21
Nannahs knekkebrød!
- 1 dl linfrø
- 1 dl sesamfrø
- 2 SS fiberhusk
-1/2 ts salt
- 5 dl vann
- Rør alt sammen
- Ha på bakepapir på to plater, fordel det på to plater ( det er vanskelig å fordele utover, virker umulig til tider, men et godt tips er å ta på seg en pose på hånden, da klistrer den sge ikke like godt.
Takk! :)
Nannahs knekkebrød!
- 1 dl linfrø
- 1 dl sesamfrø
- 2 SS fiberhusk
-1/2 ts salt
- 5 dl vann
- Rør alt sammen
Skal testes i morgen.
Nannahs knekkebrød!
Det kan være lurt å linke til originaloppskriften, siden det ofte står endel tips og triks i originaltråden, samt at man kan legge til egne kommentarer. Greit å ha alt samlet på ett sted.
min erfaring er i alle fall at det er viktig å ha med partneren sin på laget når man skal gå lavkarbo. Jeg har verdens kjekkeste jente da, ho leste ketolyseboka, og når ho lager mat til meg, så lager ho ketolysevennlig mat..
ANBEFALER på det sterkeste at du forteller både at du er på diett og hvilken type diett..
Så selv om jeg har veldig lyst til at han skal vite, så er det absolutt umulig for meg å få ut ordene.
Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig, kjæresten min fnyste også når jeg nevnte ketolysekuren, han mener vi bare skal ha et 'normalt' kosthold, og hvis jeg bare kutter ned på brus og sjokolade, så vil jeg gå ned (lett for han å si som er sylslank, og kan spise hva han vil uten å legge på seg).
Men til slutt måtte jeg bare forklare han at dette var det jeg ville, og at jeg må ha klare grenser, hvis jeg skal ha håp om å klare dette. Han ble nok litt overrasket i begynnelsen, men nå som han ser hvordan dette kostholdet påvirker humøret mitt, og at nåla går nedover, så støtter han meg 100%. han er bare glad til, for nå er det jeg som lager all maten, og han spiser bare det han får servert han, og nyter det :)
Bare bit i det sure eplet, hvis du har vansker for å si det, skriv det ned på en lapp, jeg lover deg at han kommer til å ta det mye bedre enn du tror! Så får det være opp til han om han vil fortsette med sitt kosthold, eller smake på alt det gode du kan diske opp med!
Lykke til!
Sååå flinke dere er :heia:
Jeg gikk opp igår, om det er pga all norvegia`en jeg puttet i meg, sitronpepperen, eller mensen i anmarsj, eller andre grunner er jeg ikke helt sikker på, men jeg har ihvertfall fjernet sitronpepperen, kjøpt meg græddost, å fortsetter som før å håper på nedgang til mandag :)
Jeg vet jeg ikke skal gå på vekta hver morgen, men klarer liksom ikke holde meg borte heller :flau: er jo såååååå spennende.
Så jeg et at jeg står på det samme som igår, altså fremdeles oppgang siden sist, men jeg fortsetetr med fatt mot, denne gangen SKAL det gå
Jeg VIL inn i en flott kjole i bryllupet vi skal i i juni, å jeg vil så veldig gjerne kunne gå i bikini til sommeren, å bade sammen med ungene, uten å måtte se etetr om det kommer andre ned til stranden vår, å dermed begynne å fiske, eller fange krabber delvis påkledd heller
Ikke det at det ikke er kjekt, men mine unger elsker å bade, å jeg vil ære med de, samme når de skal i bassenget...PYTON for meg...men vil så veldig gjerne, men føler meg fæl... skikkelig uvel...:(
Min mann fatter ikke hvorfor jeg skjuler meg, å han syns ikke det er nødvendig at jeg gjør dette, så selv om jeg forteller at jeg gjør det fordi jeg ikke trives med meg selv,å at jeg nå har en BMI som er over på fedme, så når det ikke inn, men han respekterer at jeg ønsker heldigvis, selv er han tynn, å kan fråtse i det han har lyst på, å det skjer........nada.....noen som har det
men så lenge han respekterer at jeg ønsker dette, å ikke lager noe styr når jeg spiser noe annet enn de, så er det supert :D
Det kan være lurt å linke til originaloppskriften, siden det ofte står endel tips og triks i originaltråden, samt at man kan legge til egne kommentarer. Greit å ha alt samlet på ett sted.
Here you go; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214&highlight=Nannahs+knekkebr%F8d ;)
Hvor er de gode oppskriftene til Gerd som mange snakker om her inne, lett og lett men finner de ikke jeg, er de samlet en plass, eller er det en her og en der?
Midnight Choir
12-01-11, 18:31
Å, nå lagde jeg noe utrolig godt, i og med at jeg likevel skulle lage "ordentlig" pizza til guttene mine :D. Så nå har jeg en isboks av "rester" (det meste faktisk, for den er mektig og god) som blir både lunsj på jobb og middag i morgen. Fant en oppskrift inne på et av forumene, som jeg justerte litt og tilpasset mine smaksbehov:
Pizzabunn:
1 beger cottage cheese (moses)
4 egg (piskes)
150-200 g revet hvitost
--> blandes og bres utover bakeplaten, og forstekes midt i ovnen på 200grader i 15-20 minutter
Fyll:
Kjøttdeig av svin
Oregano
Små biter salt påleggspølse (fårepølse/salami/chorizo e.l)
En liten boks tomatpuré
Fersk rosmarin (hakkes)
Hvitløk
2 ss smeltet meierismør blandet med et par spiseskjeer matfløte
Salt og pepper
Revet hvitost på toppen
Stekes på 200grader.
Å, nå lagde jeg noe utrolig godt, i og med at jeg likevel skulle lage "ordentlig" pizza til guttene mine :D. Så nå har jeg en isboks av "rester" (det meste faktisk, for den er mektig og god) som blir både lunsj på jobb og middag i morgen. Fant en oppskrift inne på et av forumene, som jeg justerte litt og tilpasset mine smaksbehov:
:w00t: Pizza har jeg lyst på, denne skal testes IKVELD :D takk for at du deler oppskrift, godt med noe annet enn salat og omelett..som går igjen her...
I dag har jeg hatt tomatsuppe med indiske kjøttboller (en oppskrift jeg fant her inne). Den var sinnsykt god. Samboer som ikke er noen lavkarbo fyr, spiste to store skåler og syntes dette var den beste tomatsuppen han noensinne har hatt. Sitat fra han; Nå er det garantert slutt på toro tomatsuppe, nå er det kjerringas tomatsuppe som gjelder:p
Men over til noe annet, jeg føler at jeg spiser alt for lite. I dag har jeg spist 1 knekkebrød og 1 skål suppe + en halv atkins bar før trening. Klarer liksom ikke få i meg mer, blir kvalm hvis jeg skal dytte inn på noe mer. Noen andre som sliter med det samme? Kan dette gi en stopper på vektnedgangen? ( at jeg ikke spiser sånn ekstremt mye fett).. :)
Tidl. medlem
12-01-11, 20:10
Å, nå lagde jeg noe utrolig godt, i og med at jeg likevel skulle lage "ordentlig" pizza til guttene mine :D.
Oh, den så god ut. :nam: Nå vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen. :D
Har en stor jobb foran meg med å lese meg opp på den tråden ser jeg :) Bra med mye aktivitet, det gir masse inspirasjon!
Må benytte anledingen til å anbefale noen oppskrifter jeg fant her inne. Middagen i dag ble denne gryteretten her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15737 Den falt virkelig i smak så den kommer jeg til å lage flere ganger. Hadde blomkål med smør som tilbehør.
Nå sitter jeg og nyter disse vaflene http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37282 Disse var heller ikke dumme. Jeg stekte pannekaken først, smurte på litt tomatpuré og skinkeost, og hadde på skinke og ost før jeg brettet den dobbelt og stekte den litt til. Resultatet ble en deilig toast :)
Lunsjen i dag besto av eggerøre, laks, salat og rømme. Har spist salat med ost og skinke et par dager nå, og kjenner at det var greit å finne noe annet å spise også.
Og et tips når søtsuget kommer... kaffe med fløte og et par suketter :) Nesten som kaffe latte :p
I dag har jeg hatt tomatsuppe med indiske kjøttboller (en oppskrift jeg fant her inne). Den var sinnsykt god.
:)
link? :)
Men over til noe annet, jeg føler at jeg spiser alt for lite. I dag har jeg spist 1 knekkebrød og 1 skål suppe + en halv atkins bar før trening. Klarer liksom ikke få i meg mer, blir kvalm hvis jeg skal dytte inn på noe mer. Noen andre som sliter med det samme? Kan dette gi en stopper på vektnedgangen? ( at jeg ikke spiser sånn ekstremt mye fett).. :)
Spis når du er sulten. Bare pass på å få i deg ketopillene og vann nok. Du setter forbrenninga noe ned, med å spise sjeldent, men kroppen brenner uansett, og mat inn - forbruk=lagerstatus :)
I og med at glykogenlagrene dine er så godt som tomme, så må kroppen bruke et eller annet anna. De alternativene den har, er protein og fett fra kroppen selv.
Frokost: 3 egg
Lunch: Kjøttpudding, agurk, løk, tomat og remuladen min
Middag: Kalkungryte suprise + 4 taffelostekjeks med leverpostei
Kvelds: 1 Atkinsbar, noen lavkarbo nøtter, en boks torskerogn.
Ligger rundt 20 karber/døgn
Er i ketose
Vekta står stille, men etter siste ukes ras, var det forventet. Er fornøyd med 1/2-1kg/uke
Veiedag er egentlig fredag.
Slenger meg på her jeg også :)
Startet 07.01. Har gått ned 3 kg.
Har prøvd å spise alle måltider en "skal" til nå jeg.. Men burde kanskje følge tipset med å bare spise når man er sulten.. For å spise når man ikke er sulten er virkelig ikke noe særlig. Har skumlest tråden her , men får lese den nøyere nå tenker jeg!
Fjasnissen
13-01-11, 08:42
Hele tankegangen om at man skal spise ofte og små måltider for å øke forbrenninga er utdatert og usann. Kroppen forbrenner hele tia. Spis når du er sulten og til du er passe mett. Dette er det eneste dere behøver å tenke på i forhold til når dere skal spise. Dette betyr også at man kanskje må spise litt saktere enn det enkelte av oss gjorde før, fordi det tar litt tid før kroppen sier ifra om at den faktisk er mett.
Dette er min fjerde dag på ketolysekuren, og eg føler meg heilt topp. Går og ventar sånn halvvegs på det ubehaget som ketolyseboka seier at truleg kjem til å kome, men eg håper jo at det ikkje gjer det. Syns det er herlig å ete egg og bacon til frukost med kaffi og fløyte til. Har gått ned 1,5 kilo på tre dagar, så så langt er alt flott.
Noen som husker hvor mye fett vi skal ha pr dag??? Sitter å regner på det jegg spiser og tror jeg får i meg for lite fett....greit med 15 karb, men fettet...Har ikke boka forran meg akkurat nå siden jeg er på jobb:o
Fjasnissen
13-01-11, 10:35
Heisann Marit :)
Skal vi se om jeg kan klare å si det riktige da. Jeg var jo alltid litt slepphendt med både fett og proteiner, så lenge karbene var riktig.
15 gram karbo
1 gram protein pr kilo kroppsvekt (mer hvis du er en aktiv person)
Resten fett.
Tror det er noe sånt som 70-75% fett.
Benedictee
13-01-11, 10:37
Ser ingenting i veien med en nakkekotelett, stekt sjampis og en god dæsj rømme til frokost :D
Heisann Marit :)
Skal vi se om jeg kan klare å si det riktige da. Jeg var jo alltid litt slepphendt med både fett og proteiner, så lenge karbene var riktig.
15 gram karbo
1 gram protein pr kilo kroppsvekt (mer hvis du er en aktiv person)
Resten fett.
Tror det er noe sånt som 70-75% fett.
Takk lille venn....var noe slikt jeg også trodde :)
Midnight Choir
13-01-11, 11:27
Ser ingenting i veien med en nakkekotelett, stekt sjampis og en god dæsj rømme til frokost :D
hehehehe, ved første øyekast overså jeg "stekt" foran "sjampis", så jeg ble umiddelbart imponert over dagligdags glam med champagne til kotelettene:D:D:D
link? :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37005&highlight=Tomatsuppe+medindiske+kj%F8ttboller :)
Hei :)
Jeg er på min andre uke og har hatt "fysing" helt til i går, da lagde jeg meg en form med: 100 g Cocosa og 100 gr sukker/melkefri sjokolade og noen never med hakkede nøtter jeg liker, smelta alt og hadde det i ei lita form med bakepapir og inn i kjøleskapet. Skar opp i biter - fett og godt og man orker ikke mer enn en liten bit eller to - og vips sukkersuget forsvinner. :D
Det er ca 48 karber pr 100 gr i sjokoladen jeg kjøpte så blir ikke mye pr. bit.
Lykke til!
Noen som husker hvor mye fett vi skal ha pr dag??? Sitter å regner på det jegg spiser og tror jeg får i meg for lite fett....greit med 15 karb, men fettet...Har ikke boka forran meg akkurat nå siden jeg er på jobb:o
Så dette i en annen tråd:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13741
Kanskje denne kan være til hjelp?
Hele tankegangen om at man skal spise ofte og små måltider for å øke forbrenninga er utdatert og usann. Kroppen forbrenner hele tia. Spis når du er sulten og til du er passe mett. Dette er det eneste dere behøver å tenke på i forhold til når dere skal spise. Dette betyr også at man kanskje må spise litt saktere enn det enkelte av oss gjorde før, fordi det tar litt tid før kroppen sier ifra om at den faktisk er mett.
Begynner å skjønne det nå ja :) Og hvis jeg klarer å snu de innkjørte mønstrene enda litt mer, og til å slutte å tenke på mat hele tiden, bare spise når jeg er sulten og la kroppen styre det selv.. Ja det må være en SKIKKELIG befrielse!
Dette er min fjerde dag på ketolysekuren, og eg føler meg heilt topp. Går og ventar sånn halvvegs på det ubehaget som ketolyseboka seier at truleg kjem til å kome, men eg håper jo at det ikkje gjer det. Syns det er herlig å ete egg og bacon til frukost med kaffi og fløyte til. Har gått ned 1,5 kilo på tre dagar, så så langt er alt flott.
Dag 8 her, og hodepinen kom for fullt tidligere i dag. Ubehaget er visst noen som er veldig individuelt skjønner jeg, kanskje du er heldig og slipper helt unna? :D
Cassiopeia
13-01-11, 18:02
Jeg tror jeg melder meg på her jeg :)
Egentig brgynte jeg i oktober, men det har butta imot. Jeg har stått stille, gått opp litt, gått ned et par kilo, stått stille, gått opp litt, gått ned et par kilo til...
Jeg ser tydelig at vekta svinger i takt med månen, så jeg får ikke panikk når jeg har gått opp to kilo fra siste veiing (slik som i dag), men jeg synes det går alt for sakte.
Jeg satser på at det hjelper å gå sammen med dere andre!
Motivasjon og råd er alltid velkomne (og jeg hjelper så gjerne om jeg kan).
Som dere vel ser av tickeren min, så skal jeg ned mye, minst 30 kg. Jeg har satt 70 kg som mål, men vi får se hva som skjer når jeg er der.
Etter ketolysestandarden er 7 kg på tre mnd veldig lite når jeg har så mye å ta av, så jeg må prøve å finne ut hva jeg gjør feil. Jeg har ikke vært flink nok til å notere meg hva jeg spiser, så fra og med i dag blir det strengt regime med matdagbok på meg.
Arbeidshypoteser per i dag:
1. Jeg drikker for lite vann
2. Jeg spiser for lite
3. Kroppen min reagerer negativt på svinekjøtt.
hei:)
Da har jeg nettopp inntatt en nydelig biff middag:) mmmm det var godt det:)
hvordan går det med folk?
Her går det så det suser.. ikke veid med siden mandag, men håper på et stort vektnedgang da oxo;) litt redd jeg spiser litt lite fett, så lurer på er det ikke noe jeg kan lage av smør? Forsalg??? hihi
Midnight Choir
13-01-11, 18:54
Føler det går bra med opplegget, og begynner å få fram kreativiteten hva angår matretter, heldigvis. Idag ble det brokkoli- og blomkålgrateng fra Landlord, med biter av avokado og 8 skiver fårepølse. Veldig godt! Og så digg å variere bort fra de enorme mengdene med egg jeg har fortært den siste tiden...! Nå er det kaffe med matfløte som gjelder, og til kvelds rester av pizzaen jeg lagde igår (se kommentar lenger oppe for oppskrift):) Gikk raskt ned i starten, så gikk det bittelitt opp igjen, så det blir spennende å veie på mandag. Er heldigvis i ketose, og da regner jeg med at alt er som det skal.
Lykke, lykke til, alle sammen!
Pizzabunn:
1 beger cottage cheese (moses)
4 egg (piskes)
150-200 g revet hvitost
--> blandes og bres utover bakeplaten, og forstekes midt i ovnen på 200grader i 15-20 minutter
Fyll:
Kjøttdeig av svin
Oregano
Små biter salt påleggspølse (fårepølse/salami/chorizo e.l)
En liten boks tomatpuré
Fersk rosmarin (hakkes)
Hvitløk
2 ss smeltet meierismør blandet med et par spiseskjeer matfløte
Salt og pepper
Revet hvitost på toppen
Stekes på 200grader.
Denne var suuuuper god :D Hadde denne til middag idag, å skal ha rester i matboksen imorgen, sammen med salat :D
Settter pris på at dere deler oppskrifter dere har testet selv, jeg er ikke så flink med å teste mange nye, men skal forsøke meg litt nå :)
Midnight Choir
13-01-11, 22:08
Denne var suuuuper god :D Hadde denne til middag idag, å skal ha rester i matboksen imorgen, sammen med salat :D
Settter pris på at dere deler oppskrifter dere har testet selv, jeg er ikke så flink med å teste mange nye, men skal forsøke meg litt nå :)
Så bra! :)
Venus Willendorf
13-01-11, 23:14
En liten artig oppdagelse:
Tennene mine blir ikke lodne :D
Benedictee
13-01-11, 23:35
hehehehe, ved første øyekast overså jeg "stekt" foran "sjampis", så jeg ble umiddelbart imponert over dagligdags glam med champagne til kotelettene:D:D:D
haha! hadde det vært så væl..måtte dessverre ut å kjøre..OG jobbe. Får ta igjen DEN sjampisen ;)
Dette vil jeg gjerne være med på! :)
Natt til mandag 10.01.11 gikk det opp for meg. Jeg skal ned i vekt, og det NÅ! Jeg har gått på lavkarbo-diett i 4 dager nå, og har allerede gått ned 2,3 kg! :D
Høyde: 1.72
Startvekt: 94.1
Nåværende vekt: 91.8
Mål: 70
Denne gangen er jeg ikke i tvil. Jeg skal ned 20 kg i 2011! :-) Føles godt!
Uff skjønner ikke noe jeg...har ikke gått ned ett eneste gram denne uka:( Joa har fått mensen, men pleier kun å gå opp dagen føre for å være nede igjen dagen etter....Skikkelig demotiverende dette altså, får satse på at det er kroppen som holder igjen og at det løsner snart.:o
Midnight Choir
14-01-11, 07:03
Uff skjønner ikke noe jeg...har ikke gått ned ett eneste gram denne uka:( Joa har fått mensen, men pleier kun å gå opp dagen føre for å være nede igjen dagen etter....Skikkelig demotiverende dette altså, får satse på at det er kroppen som holder igjen og at det løsner snart.:o
Jeg skjønner heller ikke hva som skjer. Nå har det stabilisert seg på ketose (og der er sterkere rosa utslag, så det er iallefall ikke tvil, og dessuten ser jeg jo at jeg nok drikker litt for lite). Likevel har jeg faktisk gått opp i vekt siden veiing mandag og jeg føler at fingrene er litt hovne. Sikkert noe vann i kroppen som har samlet seg opp, for jeg har hatt et godt saltinntak. Samtidig går jo forsåvidt midjen inn og jeg føler meg veldig opplagt, så jeg får skrive det på kontoen for overgangs-ups and downs.....
Merker jeg er i ketose og er ganske så opplagt og jeg drikker 2-3 liter vann hver dag. Føler igrunn at jeg gjør at riktig, så får gjør som deg og føre dette på up and downs kontoen :rolleyes:
Velkommen Supah :)
Jeg må hive meg på samme lasset, jeg spiser veldig safe, drikker mye, gjør det riktig, men gikk allikevel opp siden veiedag mandag, idag har jeg faktisk gått noen gram ned, så nå er jeg 0,3 kg fra der jeg var på mandag, men som dere sier så føler jeg meg helt ok, ikke særlig sulen, får utslag på sticksene, drikker mye, spiser grønnsaker innforbi det jeg kan osv..
Håper det går over....:(
Antagelig så er det våre kropper som reagerer på ketolysedietten.. vi får ta tiden til hjelp og fortsette med vårt nye kosthold så løsner det nok snart og kg raser av oss:D
Dag 8 her, og hodepinen kom for fullt tidligere i dag. Ubehaget er visst noen som er veldig individuelt skjønner jeg, kanskje du er heldig og slipper helt unna? :D
Ja, det hadde vore herlig, men det kan jo hende det kjem om nokre dagar. Time will show!
Midnight Choir
14-01-11, 09:47
Antagelig så er det våre kropper som reagerer på ketolysedietten.. vi får ta tiden til hjelp og fortsette med vårt nye kosthold så løsner det nok snart og kg raser av oss:D
Enig! Og alternativet, altså ikke diett, er bare så mye, mye verre! Jeg får så mange kommentarer på at jeg ser så opplagt og "ny" ut, og det stemmer i bøtter og spann med slik jeg føler meg. Og da er det jo uansett verdt å ta med svingningene! Sånn er jo livet forøvrig også, og dermed naturlig å ta med i beregningene. Ha en super dag, folkens!:D
Cassiopeia
14-01-11, 13:22
Jeg skjønner heller ikke hva som skjer. Nå har det stabilisert seg på ketose (og der er sterkere rosa utslag, så det er iallefall ikke tvil, og dessuten ser jeg jo at jeg nok drikker litt for lite). Likevel har jeg faktisk gått opp i vekt siden veiing mandag og jeg føler at fingrene er litt hovne. Sikkert noe vann i kroppen som har samlet seg opp, for jeg har hatt et godt saltinntak. Samtidig går jo forsåvidt midjen inn og jeg føler meg veldig opplagt, så jeg får skrive det på kontoen for overgangs-ups and downs.....
Velkommen Supah :)
Jeg må hive meg på samme lasset, jeg spiser veldig safe, drikker mye, gjør det riktig, men gikk allikevel opp siden veiedag mandag, idag har jeg faktisk gått noen gram ned, så nå er jeg 0,3 kg fra der jeg var på mandag, men som dere sier så føler jeg meg helt ok, ikke særlig sulen, får utslag på sticksene, drikker mye, spiser grønnsaker innforbi det jeg kan osv..
Håper det går over....:(
Vi er nå i alle fall fire i samme båt.
Det er nok kroppene våre som holder igjen, som samler vann pga mensen osv, men demotiverende er det. Jeg har drevet på slik i tre mnd nå, og det går så alt for sakte for meg... -Men jeg får ikke lenger panikk når jeg legger på meg, for det er bare vann, og det forsvinner i løpet av et par dager.
Det er fullmåne på onsdag, mensen er ventendes, og jeg samler vann ei ukes tid i forveien. Sånn er det bare, og sånn har det alltid vært.
Cassiopeia
14-01-11, 13:29
Men dere... Jeg har inntrykk av at dere finregner på vekta og jukseveier innimellom veiedagene, og det er kanskje ikke så lurt.
Husk på at et krus kaffe veier et par hundre gram, og en liter vann veier en kilo.
Hva vi spiser og drikker har jo stor innvirkning på vekta der og da, og ikke bare etter forbrenning slik at vi må regne med en del "lokale variasjoner" fra dag til dag.
Det er en grunn til at vi ikke bør veie oss for ofte.
Cassiopeia
14-01-11, 13:36
Skal vi se om jeg ikke finner igjen det som Gerd har skrevet her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811) om slankestress...
Som veteran på forumet, ser jeg at det er blitt en del ”slankestress” ute og går her for tiden… Det bekymrer meg veldig…. Og jeg vet det er vondt for de som stresser…
Dette er IKKE ment som kritikk på noen som helst måte, men et innlegg med velmente råd og erfaringer. Som jeg håper dere kan ta til dere og tenke på.
Jeg har selv vært ny på ketolysekuren. Jeg har selv gått på ketolysekuren over lengre tid. Jeg vet hva det vil si å være på ketolysekur.. Men jeg har lært så veldig mye, om kosthold, om meg selv på denne tiden. Og jeg lærte å bli tålmodig.
En del ”stress”- ting har jeg merka at går igjen og igjen:
1: Det er om å gjøre å gå ned mest mulig på kortest tid.
- Mitt tips: La kroppen få slappe av, gjør ting etter boka, spis riktig. Husk at hodet og huden skal være med.. Vær tålmodig….Det lønner seg til syvende og sist. Og man har nødvendigvis ikke gjort/spist noe galt, om vekta går tregt.
2: Har ikke vekta gått ned ”massevis” i uka, så begynner man å prate om platå og partystoppere…Selv om det bare har gått 2 uker….
- Et platå er det når vekta har stått bom stille (ikke rikka seg opp eller ned) i minst 4 uker. Det er helt normalt at kroppen vil protestere litt når vi legger om kostholdet så drastisk. Kroppen blir rett og slett forvirra. Gi den tid. Ingen kropper er like
3: Man hekter seg opp i ketosestixene
-Viss man spiser riktig (etter boka) da skal man ikke bekymre seg. Det er IKKE stixa som fører til vektnedgang. Stixa er bare en indikator på hva som skjer i urinen.
4: Det er veldig stor forespørsel etter godteri-erstatninger, hvilke sjokolade, drops,gele osv.. kan man spise…
-Mitt tips: La ev. godis, osv. bli forbeholdt lørdagskvelden. Som ”det lille ekstra”. Ikke spis så mye søtstoff i uka, selv om det er ”lovlig”. Kroppen trenger det faktisk ikke. La ordet ”kos” som man har kobla til godisspising få en annen betydning. Lese ei god bok, gå en tur, ringe ei veninne… Noen vaner må man bryte for å komme ut av ”den onde sirkelen”. Og å erstatte ”vanlig” godis med sukkerfritt løser ingen problemer, men kan være med å forsterke de. Bl.a. søtsug.
Man må i tillegg jobbe med det mentale. Man må endre vaner og uvaner. Og det er ikke gjort på en, to tre… Det er for mange en stor jobb å snu tankegangen…
Man må faktisk spørre seg selv, veldig ofte, hvorfor vil jeg ha det og det, hvorfor føler jeg for å spise det og det…
Et veldig godt tips jeg fikk da jeg starta var å skrive opp dagens hendelser, positivt som negativt i ei skrivebok. Og å ha en du allierte deg med, spesielt når det butter i mot.
Ketolysekuren er en slankekur. Men også en start på en evig kostholdsomlegging.
Jeg håper så inderlig at dere som stresser, kan senke skuldrene og slappe mer av. Ha tålmodighet…
For uansett hvor mye man ønsker, håper, tror og vil i topplokket, så er det til syvende og sist kroppen som bestemmer tempoet.
Og når kroppen får bestemme tempoet, så har den det godt.
Vi er nå i alle fall fire i samme båt.
Det er nok kroppene våre som holder igjen, som samler vann pga mensen osv, men demotiverende er det. Jeg har drevet på slik i tre mnd nå, og det går så alt for sakte for meg... -Men jeg får ikke lenger panikk når jeg legger på meg, for det er bare vann, og det forsvinner i løpet av et par dager.
Det er fullmåne på onsdag, mensen er ventendes, og jeg samler vann ei ukes tid i forveien. Sånn er det bare, og sånn har det alltid vært.
Men dere... Jeg har inntrykk av at dere finregner på vekta og jukseveier innimellom veiedagene, og det er kanskje ikke så lurt.
Husk på at et krus kaffe veier et par hundre gram, og en liter vann veier en kilo.
Hva vi spiser og drikker har jo stor innvirkning på vekta der og da, og ikke bare etter forbrenning slik at vi må regne med en del "lokale variasjoner" fra dag til dag.
Det er en grunn til at vi ikke bør veie oss for ofte.
Jeg er helt ny på dette så jeg var ikke klar over det du sier om at 1 liter vann veier en kilo :O osv, kjempegreit å vite :) jeg venter også mensen innforbi denne uken nå, så da kan det hende at det skjer med meg også, som sagt har jeg aldri vært på dette før, å dermed heller aldri hatt mensen før i dette, så derfor er det lettere senere å se et slags mønster på kroppen min, men kanskje jeg også er en som samler vann en uke før, uansett ned er ned, så så lenge det går den veien, så er jeg fornøyd, selv om det går sakte :)
Jeg vet ikke hva du mente med at vi finregner vekta helt, eller jukseveiinger, men jeg har veiedag hver mandag,m å jeg vet at man ikke skal elelr bør gå på oftere, men jeg syns det er sååå spennende, at jeg klarer ikke å holde meg borte, så hver morgen når jeg står opp så pleier jeg å gå på vekten, før jeg har spist, eller kledd på meg :flau:
men det er med den veiingen den dagen da, å så fører jeg kun mandagene opp :)
tusen takk :) det er gøy når nåla går nedover. det går litt trekt med meg men det forstår jeg,jeg har slanket meg 20kg tidligere,men har gått opp 5 så d er de som jeg vil ha av igjen og de sitter godt kan man si he he he:)
jeg må bare si inger synnøve,jeg vet hvor "stor"du var,og det er beundrigsverdig og se hvor flink du har vært til og slanke deg:)men du går jo så mye også,og det hjelpr jo på,synes du er kjempeflink.jeg har 25kg til og ta av ,og det er slitsomt.men det skal gå:)
Cassiopeia
14-01-11, 18:49
Jeg vet ikke hva du mente med at vi finregner vekta helt, eller jukseveiinger, men jeg har veiedag hver mandag,m å jeg vet at man ikke skal elelr bør gå på oftere, men jeg syns det er sååå spennende, at jeg klarer ikke å holde meg borte, så hver morgen når jeg står opp så pleier jeg å gå på vekten, før jeg har spist, eller kledd på meg :flau:
men det er med den veiingen den dagen da, å så fører jeg kun mandagene opp :)
Det er akkurat det jeg mener, Hope. Vi er så gira og så spent at vi bare "må" på vekta hver morgen, og før vi har spist, helt uten klær, men for all del etter vi har tissa!
Been there, done that, still doing it ;)
Det jeg mener er kort og godt at vi trenger å slappe av, og gjerne legge vekta helt vekk i perioder. I alle fall skal vi ikke bekymre oss for å ha gått opp "noen gram" i løpet av en dag eller to. Vi snakker kilo her, ikke sant? Mange kilo, for ketolyse er for oss som skal ned ti kilo eller mer. De andre virker det rett og slett dårligere på.
Dermed må vi tenke kilo og måneder, ikke gram og dager.
Så enkelt, og så vanskelig :)
Det er akkurat det jeg mener, Hope. Vi er så gira og så spent at vi bare "må" på vekta hver morgen, og før vi har spist, helt uten klær, men for all del etter vi har tissa!
Been there, done that, still doing it ;)
Det jeg mener er kort og godt at vi trenger å slappe av, og gjerne legge vekta helt vekk i perioder. I alle fall skal vi ikke bekymre oss for å ha gått opp "noen gram" i løpet av en dag eller to. Vi snakker kilo her, ikke sant? Mange kilo, for ketolyse er for oss som skal ned to kilo eller mer. De andre virker det rett og slett dårligere på.
Dermed må vi tenke kilo og måneder, ikke gram og dager.
Så enkelt, og så vanskelig :)
Aha ....BUSTED......:flau:...hehehe..jepp det er nettopp det jeg gjør...:P
Ja jeg skjønner at det er kiloer, ja, jeg har 26 kg igjen ihvertfall..men har delmål før den tid....men som du sier, kjempelett, men samtidig nettopp det som er så vanskelig, å hvert eneste gram ned, er sååå motiverende ;)
Hei
Jeg er så forferdelig usikker på om jeg spiser rett. Jeg er i ketose, men det betyr vel ikke nødvendigvis at jeg brenner fett på en god måte.
Jeg la inn det jeg har spist i dag i "Mat på Data", og jeg synes at jeg spiste veldig mange kalorier. Spiste nesten 4315kJ og det synes jeg var mye.
Lister dagens meny:
Frokost:
2 speilegg
3 striper bacon
3 agurkskiver
Lunch:
Indrefilet svin ca. 100-150g
2 sopper
50 g paprika
litt løk og chili
1dl matfløte
+ salat med olivenolje over
Middag:
100-150g biffkjøtt
100g brokkoli
Ikke alltid jeg har kvelds, men da har jeg ofte det samme som jeg har til frokost.
I følge "Mat på data" har jeg da, som sagt, en energimengde på 4315Kj. Protein 103g, karbohydrater 8g, kostfiber 3.7, fett 64,5
Proteiner er vel sånn ca. greit da jeg veier litt under 100kg, og trener 2-3 ganger i uken. Men antar at jeg kanskje er noe lav i karbohydrater og iallefall lav på fettinntak. Nå bruker jeg noe fett i matlagingen, raps, olivenolje eller flytende vita.
Spiser jeg feil? Burde jeg legge om menyen?
Er forferdelig usikker. Har ikke gått ned all verden denne uken, etter en god start forrige uke. Nå skal jeg ikke stresse for mye med dette, og la ting gå seg litt til.
Jeg ønsker dog kanskje å justere menyen noe om jeg gjør dette feil
Cassiopeia
15-01-11, 03:24
Så vidt jeg kan se er du alt for lavt på både fett og energi. 4315 kJ er ikke mer enn 1027.38 Kcal, og du bør opp imot det doble for at ikke forbrenninga di skal gå i stå.
Kjappe tips til å øke fett- og energiinhold:
Stek egg og kjøtt i smør,
Lag brokkolimos med smør og/eller fløte (bare for å bruke det samme som du har spist her),
Bytt for all del matfløten med kremfløte (bland den heller ut med vann om du vil ha mer væske)
Og drikk vann, MASSE vann.
Så vidt jeg kan se er du alt for lavt på både fett og energi. 4315 kJ er ikke mer enn 1027.38 Kcal, og du bør opp imot det doble for at ikke forbrenninga di skal gå i stå.
Ai, ai. Det var kjedelig å gå på en slik blemme å blande Joule og Kcal. Tenkte ikke tanken i det hele tatt. Så bare tallet 4000 og ble skremt.
Jeg får skylde det på en sen fredagskveld... ;-)
Takk for tips. Når du sier smør, så mener du f.eks. ordentlig tine meierismør? Jeg skal prøve de tipsene som du snakker om. Tror jeg skal prøve meg i helgen med veiing av maten, slik jeg gjorde helt i begynnelsen.
Jeg mener jeg drikker masse vann. Har vann i flaske stående ved siden av meg på jobb, og jeg fyller den flasken mange ganger for dagen. Renner på do hele tiden. Våkner av og til midt på natten, fordi jeg må late vannet. Føler meg som en gammel mann....
Hei
Nå er frokosten overstått og jeg har nå forstått at jeg må få i meg mer energi, i hovedsak fra fett.
Ser fra forumet her at en fordeling mellom fett/protein/karbohydrater bør være 75%/20%/5%. Da snakker vi om prosentvis energimendge, og ikke prosentvis mengde.
Leste et annet sted på forumet at 1g fett har 9kcal energi, mens protein og karbohydrater har 4kcal.
Til frokost hadde jeg egg og bacon, stekt i smør.
I følge "Mat på Data" så fordelte det seg i gram som 38.5 fett, 23,2g protein og 0.5g karbohydrater.
Utregnet vil da energitilskuddet være fordelt slik:
Fett: 38,5 * 9kcal = 346,5kcal (78,5%)
Prot: 23,3 * 4kcal = 93,2kcal (21,1%)
Karb: 0,5g * 4kcal = 2kcal (0,4%)
Total: 441kcal (100%)
Nå var det jo litt lite karbohydrater, men det får jeg ta igjen senere på dagen. Da vil jo fordelingen til frokost være rimelig grei iallefall.
Har jeg forstått det riktig?
Hei
Jeg er så forferdelig usikker på om jeg spiser rett. Jeg er i ketose, men det betyr vel ikke nødvendigvis at jeg brenner fett på en god måte.
Jeg la inn det jeg har spist i dag i "Mat på Data", og jeg synes at jeg spiste veldig mange kalorier. Spiste nesten 4315kJ og det synes jeg var mye.
Lister dagens meny:
Frokost:
2 speilegg
3 striper bacon
3 agurkskiver
Lunch:
Indrefilet svin ca. 100-150g
2 sopper
50 g paprika
litt løk og chili
1dl matfløte
+ salat med olivenolje over
Middag:
100-150g biffkjøtt
100g brokkoli
Ikke alltid jeg har kvelds, men da har jeg ofte det samme som jeg har til frokost.
I følge "Mat på data" har jeg da, som sagt, en energimengde på 4315Kj. Protein 103g, karbohydrater 8g, kostfiber 3.7, fett 64,5
Proteiner er vel sånn ca. greit da jeg veier litt under 100kg, og trener 2-3 ganger i uken. Men antar at jeg kanskje er noe lav i karbohydrater og iallefall lav på fettinntak. Nå bruker jeg noe fett i matlagingen, raps, olivenolje eller flytende vita.
Spiser jeg feil? Burde jeg legge om menyen?
Er forferdelig usikker. Har ikke gått ned all verden denne uken, etter en god start forrige uke. Nå skal jeg ikke stresse for mye med dette, og la ting gå seg litt til.
Jeg ønsker dog kanskje å justere menyen noe om jeg gjør dette feil
Du spiser alt for lite grønnsaker....Lag en salat til lunch f.eks;)
karbohydrater 8g,
Du bør ligge mellom 15 og 20g, ikke noe poeng å ligge lavest mulig.
Når du sier smør, så mener du f.eks. ordentlig tine meierismør?
Det er bare Smør som er Smør, alt annet er kjemisk framstilt (og inneholder blandt annet det samme som malingsfjerner! :eek:)
Cassiopeia
15-01-11, 12:10
Når du sier smør, så mener du f.eks. ordentlig tine meierismør? Jeg skal prøve de tipsene som du snakker om.
Akkurat :) Ekte, rent meierismør, laga av fløte/rømme. Det er i grunnen det samme hva slags smør, så lenge det er av rette sorten.
Nå var det jo litt lite karbohydrater, men det får jeg ta igjen senere på dagen. Da vil jo fordelingen til frokost være rimelig grei iallefall.
Har jeg forstått det riktig?
Karbene får du alltids i deg, jeg tror ikke du skal være redd for det :)
Jeg ser forresten at du gjør samme feilen som meg (faktisk tror jeg det er en viktig grunn til at det går sakte med meg) og spiser lite grønnsaker.
Karbene bør aller helst komme fra grønnsaker, så et salatmåltid er bra. Ellers er det en ide å ha grønnsaker til eller i alt, f.eks noen agurkskiver og evt litt tomat til egg & baconfrokosten.
Cassiopeia
15-01-11, 12:18
Frokost i dag ble en eggemelk-latte:
1,5 dl vann kokes opp med 50 g smør
Pisk 2 eggeplomer lett (stavmikser)
fortsett å piske mens du heller vann/smør oppi
smak til med vaniljeessens om du vil
og hell dette over et shot espresso.
Energi: Fett 97%, protein 3% karb <1%
(0,5 g karbohydrater, 416 Kcal)
Og så var det skikkelig godt!
Karbene bør aller helst komme fra grønnsaker, så et salatmåltid er bra. Ellers er det en ide å ha grønnsaker til eller i alt, f.eks noen agurkskiver og evt litt tomat til egg & baconfrokosten.
Jeg bruker vanligvis å ha med agurk til frokosten. Glemte det i dag.
Bruker du et helt måltid med kun salat? Spiser du da ekstra fett i andre måltider, eller bruker du salat ved siden av noe?
Cassiopeia
15-01-11, 12:42
Jeg prøver å ha noe grønt til alle måltider, men innrømmer glatt og elegant at jeg ikke er flink nok. det er liksom så lett å glemme de agurkskivene, samem hvor gode de er.
Jeg tar gjerne en neve ruccola ved sida av egga, forresten. Jeg vet ikke helt hvorfor det er enklere å ete masse ruccola enn isbergsalat forresten. Kanskje fordi det bare er å ta seg en neve?
Om jeg lager salat så prøver jeg å lage den feit og proteirik. En neve grønt, litt paprika (jeg er ikke glad i rå tomater), kanskje løk eller purre og så tilsetter jeg ost, kokte egg og/eller litt kjøtt. Avocado er en suveren fett- og proteinkilde som jeg elsker, men bruker for lite.
Hmm... det høres ut som det blir avocadosalat til lunsj, gitt.
Å det er jeg også, å nå føler jeg meg temmelig oppgitt også, for jeg har ikke veid kjøttet, bare grønnsakene :( ikke legger jeg det inn et sted, å for å være heeeeelt ærlig så fatter jeg ikke hvordan dere klarer å regne ut hvvor mye av alt dere spiser, selv om jeg har sett mange eksempler, og forklaringer.... må forsøke en gang til å forstå det, når jeg slipper å ha 4 barn hengende over meg, så helst vil overta pcen... men om jeg ikke får til den biten, er ikke dette noe for meg da? er det avgjørende for å klare det?
Kjappe tips til å øke fett- og energiinhold:
Stek egg og kjøtt i smør,
Lag brokkolimos med smør og/eller fløte (bare for å bruke det samme som du har spist her),
Bytt for all del matfløten med kremfløte (bland den heller ut med vann om du vil ha mer væske)
Og drikk vann, MASSE vann.
Du spiser alt for lite grønnsaker....Lag en salat til lunch f.eks;)
Så flott at du gir tilbakemld, har du veldig lyst å si meg hve jeg gjør galt også :o setter stor pris på om du vil.
Det er bare Smør som er Smør, alt annet er kjemisk framstilt (og inneholder blandt annet det samme som malingsfjerner! :eek:)
Melange?? Er det feil? Jeg har masse av Tine smør, men jeg liker ikke det...å så lukter det fælt når jeg steker det syns jeg :o
Jeg er i ketose fremdeles, aner ikke hvordan jeg får det til egentlig, nå når jeg ser hvor avansert dette faktisk er ovenfor her .. men jeg teller karber på grønnsakene kun, å ikke på det andre, trodde jeg kunne spise til jeg var mett på det andre jeg, var det min venninne som har tatt denne, sa til meg :flau:
Men har veldig lyst å vise dagens oversikt for meg, for da kan jeg også rette på det jeg gjør feil, om noen vil hjelpe meg å se på det :)
Frokost:
Forsov meg 8egentlig ikke, var våken, men hadde sirup i baken idag, så kom litt veeeeel sent ut av sengen :P) når jeg skulle på jobb idag, så varmet 2 pizzastykker, fra oppskriften tdligere i denne tråden, å blandet inn kinakål, skar alt i biter å spiste det....
Stekt en omelett av 5 (er det mye :flau) egg, litt purre, fløte, og bogskinke, til lunsj på jobb, har drukket mengder med vann, sikkert for mange, for det er egentlig det letteste med dette syns jeg :P
omeletten spiste jeg på jobben, å etter jobb har jeg ikke hatt anledning til å spise enda, å så er jeg ikke sulten, men siden alle snakker om at det er lurt å spise ofte for å holde forbrenningen oppe, så skal jeg forsøke det lite og ofte, selv om det ikke frister så altfor mye..
Middag idag blir 2 kyllingfileter, så skal jeg steke champinjong (5 kanskje), litt purre, sammen med fløte, å ha soppstuing til kyllingene sammen med 10 kokte rosenkål, som jeg bare elsker, å MÅ ha hver dag :D
Senere ikveld skal jeg ha ostekjeks, ved å steke kavli oppskjært ost, med jalapeno, eller bacon, etter oppskrift herfra, med hjertesalat, reker, majones, og agurk, og med egg, hjertesalat og majones.
Hvor må jeg endre noe??
Melange??
Melange=malingsfjerner :ja:
Her ser man hvorfor:
http://bloggfiler.no/idavaag.blogg.no/images/585014-10-1265467938297.jpg
Hope10: Glem at du skal spise lite og ofte, på ketolyse skal du spise når du er sulten hverken mere eller mindre...:)
:eek: vekk med Melange......Alt dere kan :_ohmy:
Hope10: Glem at du skal spise lite og ofte, på ketolyse skal du spise når du er sulten hverken mere eller mindre...:)
Ok, blir så forvirret, så at det stod om ketolysen i et ukeblad denne uken, å der mener jeg det stod at det var viktig å spise jevnlig for å holde forbrenningen igang, chili var også bra for det, samt drikke mye vann og trene, var derfor jeg kom på det, for jeg spiser kanskje bare 2 måltider en dag, sidne jeg ikk eblir sulten på lenge nå, får ikke skikkelig sultfølelse lenger.
Jeg er veldig imponert over at jeg har klart å holde meg unna vekta jeg! Gleder meg til veiedag på tirsdag, det blir spennende å se hva som har skjedd på en uke.. Fikk tilbakemelding i dag på at jeg hadde gått ned. Og det er jo gøy etter så kort tid :)
Hei :) Har ikke lest gjennom hele tråden, men ser dere er godt igang.
Jeg meldte meg inn på forumet i slutten av 2010. Hadde en liten "test periode" med lavkarbo i 2 uker da for å se om jeg i det hele tatt hadde motivasjon og tid til å tenke litt annerledes når det kom til mat :) Jeg ble kjempemotivert og gikk ned 2 kg de to ukene!! Men så visste jeg at jeg ville kose meg i jula, så etter disse to ukene gikk jeg over til vanlig høykarbo kost med ny planlagt start 3.januar 2011 -og da begynte jeg for fullt igjen. Og jeg koser meg SÅÅÅ fælt. Til nå har det ikke vært så veldig vanskelig. Jeg har klart å holde meg unna alt søtt og har egentlig ikke savnet det (men det var selvfølgelig hardt de tre første dagene). Lager masse deilig mat (etter inspirasjon fra Lena Beatrice sin blogg -hun fortjener all oppmerksomhet hun kan få) og LCHF bloggen :) Jeg er veldig glad for at andre deler av sin kunnskap og erfaring, for uten det vet jeg ikke om jeg hadde klart dette. Som tre-barns mor og med full jobb har jeg ikke tid til å sette meg helt inn i dette og gjøre utregninger osv selv, så jeg satser på at ved å følge andres oppskrifter kommer jeg langt :) Så får vi se om jeg etterhvert klarer å stole nok på meg selv til å lage mat på egenhånd -og altså ikke bruke andres oppskrifter hele tiden ;)
Ikveld er det to uker siden jeg startet og derfor skal jeg veie meg ikveld -så får vi se om jeg har gått noe ned. Håper jo på det, men lavkarbo begynte jeg på først og fremst fordi jeg oppdaget hvor stabiliserende det var for blodsukkeret mitt, samt å bli kvitt søtsug (jeg var en sjokoholiker og kunne lett spise 200 gram sjokolade daglig).
Gleder meg til å dele erfaringer med dere :)
Innlegget til Gerd var helt supert:heia:Godt å ha noen erfaringsrike som kan komme å passe på oss litt. Nå har jeg hatt 10 år som har endt i ganske mange kg pluss, og da jeg startet vektnedgangen i 2010 hadde jeg hele 26,3 kg (grøss) som skal av igjen. Da er det jo klart at det ikke er gjort på noen uker. Regnskapet fra 2010 sier at 7,9 kg ble borte, så det fortsatt mange igjen å jobbe med i 2011. Men nå har jeg funnet fremgangsmåten, og skal jobbe meg sakte med sikkert nedover :)
Kjenner meg veldig igjen i det flere av dere skriver om veiing flere dager i uka, faktisk hver eneste morgen, og ofte på kvelden også. Kanskje jeg skal prøve å legge bort vekta denne uka, langt inni et skap eller noe sånn at den ikke er så tilgjengelig. Kjenner jo at humøret blir litt dårlig de dagene som vekta viser noen 100 gram mer en den forrige dagen, men så kan de plutselig være av igjen neste dag.
Ha en flott søndag allesammen :)
Jeg har én vakt igjen av arbeidshelgen min, og da er det heldigvis tre uker til neste
Jeg skal også på tur neste helg og planlegger allerede hvordan jeg skal komme meg igjennom en helg på hotell og med diverse selskapeligheter .jeg er ikke så bekymret for maten egentlig , tar med med noe nødproviant just in case. ( litt kyllinglår,baconcrisp , mini Babel osv. Jeg er mer bekymret for dette med alkohol , og har lest her inne at å være i ketose og å drikke alkohol ikke alltid er helt bra . Forstår at mange blir dårlige og reagerer raskt på alkoholen . Tenker å prøve forsiktig med litt rødvin og se hvordan det går , håper jeg ikke går ut av ketose :) vet noen hvordan jeg forandrer på ticketen min etterehvert som vekten går nedover ??
Cassiopeia
16-01-11, 14:01
Jeg er veldig imponert over at jeg har klart å holde meg unna vekta jeg! Gleder meg til veiedag på tirsdag, det blir spennende å se hva som har skjedd på en uke.. Fikk tilbakemelding i dag på at jeg hadde gått ned. Og det er jo gøy etter så kort tid :)
Flott, Emine!
Cassiopeia
16-01-11, 14:24
Jeg skal også på tur neste helg og planlegger allerede hvordan jeg skal komme meg igjennom en helg på hotell og med diverse selskapeligheter .jeg er ikke så bekymret for maten egentlig , tar med med noe nødproviant just in case. ( litt kyllinglår,baconcrisp , mini Babel osv.
Det er nok lurt å ta med litt nødproviant ja :) Kanksje en pose eller boks med nøtter er bra attpå det du nevner her.
Hotellmat er sjeldent noe problem, i alle fall ikke hvis du planlegger litt. De fleste hotell har jo buffeter til frokost og lunsj, så da er det bare å boltre seg i all den gode og lovlige maten. -Og med så mye godt er det ingen som reagerer om du lar brødet ligge heller.
Gjennom jobben har jeg arrangert kurs og konferanser på mange ulike hoteller opp igjennom åra, og alltid er det spesielle hensyn som må tas i matveien. Om de bare får noen dager på seg er det knappest noen grenser for hva folka på hotellkjøkkenet fikser, og ofte er de bare glade for å få ei utfordring.
En gang hadde jeg med et reisefølge med alle disse utfordringene:
Cøliaki, melkeintoleranse, eggintoleranse, diabetes, en veganer, et par lakto-ovo vegetarianere, en nøtteallergiker, en sirusallergiker, to på saltfri kost, et par fedonister, en som måtte ha most mat, og en muslim som ba om Halal-kjøtt.
ALLE fikk god mat SAMTIDIG.
Ta en telefon rett over helga, fortell hva du ikke kan spise, og ikke minst hva som er JA-mat, så fikser de det :)
Jeg er mer bekymret for dette med alkohol , og har lest her inne at å være i ketose og å drikke alkohol ikke alltid er helt bra . Forstår at mange blir dårlige og reagerer raskt på alkoholen . Tenker å prøve forsiktig med litt rødvin og se hvordan det går , håper jeg ikke går ut av ketose :)
Alkohol skal du være forsiktig med av to årsaker:
1. Du tåler sannsynligvis mye mindre, i alle fall første gangene du drikker.
Første gangen jeg drakk alkohol i ketose var jeg ikke forberedt på dette, så jeg drakk normalt, kanskje mer og raskere enn vanlig også, på grunn av situasjonen rundt meg. Jeg ble snydens på kort tid, skikkelig dritings av en alkoholmengde jeg normalt ikke skulle reagert særlig på. Anbefales ikke.
2. Alkohol er gift for kroppen (det er jo derfor vi blir berusa), så levra konsentrerer seg om å forbrenne alkohol før den tar seg tid til å brenne kroppsfett. Derfor må du regne med an liten stopp i vektnedgangen.
Skal du drikke alkohol, så drikk tørr vin (be om en med lite restsukker) og mye vann. drikk mer vann enn vin, og kos deg med det (lille) volumet du innvilger deg. - For ingen ting er så trasig som dårlig samvittighet. Jeg er sikker på at man legger på seg av den.
vet noen hvordan jeg forandrer på ticketen min etterehvert som vekten går nedover ??
Klikk på den, og logg deg inn med passordet du valgte da du lagde den. Når du har endra talla, evt laga en ny, så bør det vises i tickeren. Hvis ikke kopierer du koden inn i tickeren på samme måte som første gang.
Hei hei:) i går var jeg på julebord/nyttårsbord med jobben. Det var blåtur, som endte opp med først rebus, før vi tok turen vidre til SPENST treningstudio.. der det va leid en instruktør til å ha time med oss. Ble zumba i en time. Etter treninga så var det å pynte seg og hive på ytterklær, for ute så skulle vi på kanefart, som endte hjem til sjefen:)
Der ble vi servert spekkemat, bær- is - sjokolade kake, og masse alkohol. For min del så ble det ikke så mye alkohol, jeg hadde jo på forhånd bestemt meg for ikke falle ut av ketose. Men det må jeg ærlig innrøme at jeg gjor:( Da vi startet juleborde.. så ble vi servert piroger, og rusbrus. Men sjefen hadde meg spekkemat til meg, jeg drakk vann først. Og ville det.. Men ble på et sett vis litt pressa til å ta en rusbrus jeg også.. så jeg drakk 1 rusbrus med 11 karb per dl!!!, for å ikke sitte der å være kjip:S Resten av kvelden ble det vann til maten (spiste ikke potet og slikt som er fy) , jeg tok litt bær til desser.. men droppa isen og kaka. Etter maten ble vi servert drinker.. og der ble det nokk 2-3 drinkere med bacardi razz (fyyyyyy) og cola zero. Men uff..er så vanskelig i slike situasjoner, hva skal man gjøre da??? sitte der med kun vann? jaja.. blir lenge til neste gang værtfall. Håper på at den ene rusbrusen og de drinken ikke ødelegger for my for veiedag i morgen, og at jeg kommer meg fort inn i ketose igjen:)
Uff, jeg gruer meg litt til slike sosiale sammenhenger kjenner jeg. Man blir jo sett på som SÅÅ kjip.. Jeg unngår så langt det går slike ting nå om dagen -og heldigvis for meg så har jeg det veldig fint med mann og barn hjemme i kvelder og helger -så jeg savner ikke å være veldig sosial akkurat nå heller :) Men jeg vet jo at dagen vil komme og jeg vet at jeg kommer til å være streng mot meg selv da. Det er maten som bekymrer meg mest egentlig for alkohol drikker jeg fint lite av og det kan jeg faktisk klare meg uten -og den som sier noe annet da kan bare prøve seg ;) Jeg bestemmer faktisk over MEG, sånn er det bare! Men maten som sagt..Ja, en får jo bare spise det en kan av det som serveres og la vær det man er usikker på.. Og så planlegger jeg faktisk å være så forberedt at jeg kommer til å spørre hva som serveres og evt ta med min egen mat hvis det viser seg at det ikke blir riktig for meg å spise det som serveres :) Ikke på restaurant da selvfølgelig, men hvis man blir bedt bort til folk...
Ikke så opptatt av vekta, men det er jo moro lell da :) På to uker har jeg gått ned 4 kg :) Fornøyd, så får vi ta en ny måling om to uker :)
jaa jeg er i ketose enda :D tok en sticks for å sjekke siden i har vært i 60 års dag, å spiste ute, med hele familien, å jeg slet med å finne mat, men det har heldigvis gått bra :D phu, jeg kan puste lettet ut :P
I morgen har jeg gått på ketolyse kuren i en uke, jeg klarte ikke å holde meg unna vekten i stad fordi jeg var så spent, og da hadde jeg ikke gått ned en eneste kilo! Hadde faktisk gått OPP 1 kilo?! Jeg har tissa på stix og den har vist utslag (den ble litt lilla, men vet jeg drikker litt for lite vann) Så det betyr jo at jeg er ketose? :o Det er kjempe umotiverende, men fikk mensen i går, så kan ha noe å gjøre med det? Har gått på ketolyse før og da har jeg mista 2 kilo på 2 2-3 dager også, og nå? NADA :( men men, får holde meg i skinnet litt til å håpe på forandringer! Det trenger jeg!
I morgen har jeg gått på ketolyse kuren i en uke, jeg klarte ikke å holde meg unna vekten i stad fordi jeg var så spent, og da hadde jeg ikke gått ned en eneste kilo! Hadde faktisk gått OPP 1 kilo?! Jeg har tissa på stix og den har vist utslag (den ble litt lilla, men vet jeg drikker litt for lite vann) Så det betyr jo at jeg er ketose? :o Det er kjempe umotiverende, men fikk mensen i går, så kan ha noe å gjøre med det? Har gått på ketolyse før og da har jeg mista 2 kilo på 2 2-3 dager også, og nå? NADA :( men men, får holde meg i skinnet litt til å håpe på forandringer! Det trenger jeg!
jeg venter ogsåå på mensen, å gikk opp denne uken uisst om det er derfor eller andre ting, men jeg har ihvertfall ikke kommet meg ned igjen, å mensen er ikke kommet enda, så da går jeg kanskje enda mer opp, men jeg håper det går ned igjen etterpå da, så gleeeed deg til uken etter mensen du så kanskje du har gått ned endel da :D
Det skal ihvertfall jeg glede meg til, var noen som sa det at vi kan hold epå mer vann eller noe rundt mensen, å at vi kunne gå opp 1-2 kg, så tror nok det ordner seg etterpå, gleder meg til å se tallene dine da :heia:
slumrende ullteppe
16-01-11, 22:25
i morgen begynner jeg og samboern på ketolyse... blir spennende, og hardt siden jeg er sukkeravhengig... men vi gleder oss og er motivert for å klare dette... har mange kilo som skal bort, og håper virkelig at jeg klarer å følge dette...:D
Ukens utfordring til meg selv:
1. Ingen Pepsi max før på fredag
2. Ingen snikveiing - altså ikke veiing før på søndag (den blir hard)
3. Få til hvertfall to treningsøkter - ser ut som det blir strålende vær
for skiturer på østlandet den kommende uken
Må jobbe med meg selv litt her, men det er jo det utfordringer er for :)
Ha en fin uke allesammen!
i morgen begynner jeg og samboern på ketolyse... blir spennende, og hardt siden jeg er sukkeravhengig... men vi gleder oss og er motivert for å klare dette... har mange kilo som skal bort, og håper virkelig at jeg klarer å følge dette...:D
Velkommen slumrende ullteppe!! Jeg og samboern spiser også ketogent:) Masse lykke til!!
jeg venter ogsåå på mensen, å gikk opp denne uken uisst om det er derfor eller andre ting, men jeg har ihvertfall ikke kommet meg ned igjen, å mensen er ikke kommet enda, så da går jeg kanskje enda mer opp, men jeg håper det går ned igjen etterpå da, så gleeeed deg til uken etter mensen du så kanskje du har gått ned endel da :D
Det skal ihvertfall jeg glede meg til, var noen som sa det at vi kan hold epå mer vann eller noe rundt mensen, å at vi kunne gå opp 1-2 kg, så tror nok det ordner seg etterpå, gleder meg til å se tallene dine da :heia:
åh, det var en trøst å høre! Håper det er derfor! Ja, får vente i spenning og se! Håper jeg bare raaaser ned i vekt! :D Tissa akkurat på en stix og den ble først rosa, også lyselilla, så var jo utslag. Men har også gått på penicillin nesten hele uka ( slutta på fredag) det kan kanskje ha noe å si også? Noen som vet det?
Midnight Choir
17-01-11, 02:55
Det er nok lurt å ta med litt nødproviant ja :) Kanksje en pose eller boks med nøtter er bra attpå det du nevner her.
Hotellmat er sjeldent noe problem, i alle fall ikke hvis du planlegger litt. De fleste hotell har jo buffeter til frokost og lunsj, så da er det bare å boltre seg i all den gode og lovlige maten. -Og med så mye godt er det ingen som reagerer om du lar brødet ligge heller.
Gjennom jobben har jeg arrangert kurs og konferanser på mange ulike hoteller opp igjennom åra, og alltid er det spesielle hensyn som må tas i matveien. Om de bare får noen dager på seg er det knappest noen grenser for hva folka på hotellkjøkkenet fikser, og ofte er de bare glade for å få ei utfordring.
En gang hadde jeg med et reisefølge med alle disse utfordringene:
Cøliaki, melkeintoleranse, eggintoleranse, diabetes, en veganer, et par lakto-ovo vegetarianere, en nøtteallergiker, en sirusallergiker, to på saltfri kost, et par fedonister, en som måtte ha most mat, og en muslim som ba om Halal-kjøtt.
ALLE fikk god mat SAMTIDIG.
Ta en telefon rett over helga, fortell hva du ikke kan spise, og ikke minst hva som er JA-mat, så fikser de det :)
Alkohol skal du være forsiktig med av to årsaker:
1. Du tåler sannsynligvis mye mindre, i alle fall første gangene du drikker.
Første gangen jeg drakk alkohol i ketose var jeg ikke forberedt på dette, så jeg drakk normalt, kanskje mer og raskere enn vanlig også, på grunn av situasjonen rundt meg. Jeg ble snydens på kort tid, skikkelig dritings av en alkoholmengde jeg normalt ikke skulle reagert særlig på. Anbefales ikke.
2. Alkohol er gift for kroppen (det er jo derfor vi blir berusa), så levra konsentrerer seg om å forbrenne alkohol før den tar seg tid til å brenne kroppsfett. Derfor må du regne med an liten stopp i vektnedgangen.
Skal du drikke alkohol, så drikk tørr vin (be om en med lite restsukker) og mye vann. drikk mer vann enn vin, og kos deg med det (lille) volumet du innvilger deg. - For ingen ting er så trasig som dårlig samvittighet. Jeg er sikker på at man legger på seg av den.
Klikk på den, og logg deg inn med passordet du valgte da du lagde den. Når du har endra talla, evt laga en ny, så bør det vises i tickeren. Hvis ikke kopierer du koden inn i tickeren på samme måte som første gang.
Å, fy søren...! I går kveld skulle jeg driste meg til å ta bittelitt rødvin, for jeg har kun drukket kaffe med fløte + vann/Farris siden 3.januar. Tok totalt ett lite glass, og jeg har nå ligget og følt meg skikkelig "fyllesyk" siden kl..22...! Får ikke sove og har rett og slett følelsen av at kroppen gjør ALT for å kvitte seg med det:( Absolutt ikke å anbefale, og slett ikke verdt det(!), når man er i ketose, så her blir det alkoholfritt i lang tid fremover, altså.
Ukens utfordring til meg selv:
1. Ingen Pepsi max før på fredag
2. Ingen snikveiing - altså ikke veiing før på søndag (den blir hard)
3. Få til hvertfall to treningsøkter - ser ut som det blir strålende vær
for skiturer på østlandet den kommende uken
Må jobbe med meg selv litt her, men det er jo det utfordringer er for :)
Ha en fin uke allesammen!
Ser ut som en flott plan :)
:nedfor:.....som forventet oppgang denne uken for meg....skikkelig frustrerende,siden jeg ikke har skeiet ut med noe som helst.....hadde det bare vært 0,1 ned, så hadde jeg vært fornøyd, men oppgang var skikkelig frustrerende...:(
Et skikkelig teit spm, fra meg....vi skal kunne spise alt som har hatt et hode leste jeg et sted, er blåskjell ok? det har vel strengt tatt ikke noe hode da, men sjømat er vel ok, om jeg husker riktig?
Fjasnissen
17-01-11, 11:08
Den regelen med hode har jeg ikke hørt før... men blåskjell har, i følge "Den store matvaretabellen" bare 0,6 gram pr 100.
Vil anbefale alle å bruke den tabellen til å slå opp varer dere er usikre på.
Her: http://lavkarbo.no/matvaretabell
Den var genial, visste ikke at den fantes en gang jeg.....:flau: tusen takk skal du ha, søkte på den nå :)
Fjasnissen
17-01-11, 11:12
Hmmmm.... trodde det var en link til den i nybegynnerposten til ArnaKristin som jeg la inn relativt tidlig i tråden.... men med så mange som har startet i desember og januar, så drukna den kanskje litt. Vanligvis ligger den som en av de første postene i en slik tråd, men det gikk så fort at jeg ikke rakk å legge den inn før ;)
sikkert jeg som har klart å overse den, merker det ikke er alt jeg har oversikten over helt enda, men det kommer seg heldigvis sakte men sikkert. Ble litt MYE info i starten ja, selv om jeg ventet en mnd på å begynne, så jeg kunne sette meg skikkelig inn i dette, så jeg slapp å lure på alt, så lurer man jammen på mye når man starter opp allikevel, men forsøker så godt jeg kan å surfe rundt å få dette til nå :)
Fjasnissen
17-01-11, 11:26
Jeg lurte også på en hel del når jeg starta, og jeg også brukte mye tid på å lese her før jeg satt i gang. Sånn vil det nesten alltid bli når det er så mye informasjon man skal ta til seg. Men se etter den nybegynner-posten. Mye nyttig informasjon der.
Hei
Hadde veiedag i morges, og hadde faktisk gått ned 1.2kg denne uken. Jeg ble ganske overrasket, da jeg ikke har klart å holde meg unna vekten i uken som gikk.
Da viste den lite og ingen nedgang.
Jeg tok et par grep i helgen da det viste seg at jeg ikke tok inn nok fett og energi totalt sett. Kanskje satt det i gang kroppen? ;-)
Uansett, igjen en god start på uken. Gleder meg til neste uke om dette fortsetter.
Hei. Jeg slenger meg på her! Gikk på ketolyse i høst men gikk bare ned 4,5 kg ( har gått opp nesten alt igjen i jula..) men er mer motivert denne gangen! Skal gå ned 25-30 kg og har som delmål å gå ned 10 kg før sommeren! :) Håper det er et realistisk mål.
Cassiopeia
17-01-11, 13:57
Jeg tok et par grep i helgen da det viste seg at jeg ikke tok inn nok fett og energi totalt sett. Kanskje satt det i gang kroppen? ;-)
Jeg gjorde det samme, samtidig, og vips! Over en kilo ned :)
Takk for drahjep Aragorn, det var dine 4000 kJ som sparka meg i baken :)
Jeg gjorde det samme, samtidig, og vips! Over en kilo ned :)
Takk for drahjep Aragorn, det var dine 4000 kJ som sparka meg i baken :)
Det lover jo bra for oss at vi kan ta av såpass på en dag eller to..... ;-)
Heia.
Hiver meg med her jeg.
Virker som det er mange trivelige folk her, så dette kan bli en koslig "vente" på vår og fin kropp tid:p
Har gått på ketolyse for ca. 3 år siden, gikk da ned 25 kilo.
Nå har 12 av de kommet på igjen, men de skal får dra tilbake igjen til sommeren.
Har veiedag på fredag, sees da.
Wow! Her er det fortsatt liv ser jeg! Jeg er på vei med å starte med ketolyse igjen, omtrent ett år siden jeg startet første gang. (Jeg startet faktisk i dag). Jeg sprakk litt til sommeren 2010. også sprakk jeg helt når sommeren var slutt... også begynte jeg så vidt igjen på høsten, og sprakk igjen helt. Fra og med i dag skal jeg være flink! I allefall en god stund ;)
Noe av det som var vanskelig til sommeren... var at Jeg og samboern min begynte samtidig på ketolyse. men når sommeren var godt i gang, føte han at han var klar for å stabilisere seg. så han gikk til bok 2 av opplegget.. mens jeg fortsatt skulle være i ketolyse.. Dette var veldig vanskelig for meg. Da jeg ble fristet av blandt annet all frukten han ville spise.. Det var også ganske mange matvarer han kunne begynne å begi seg ut på.
Nå skal jeg på'n i gjen med godt mot!
Siden jeg startet i fjor... har jeg tilsammen gått ned...... ingenting.. men lagt på meg 5 kilo.... ( ikke akkurat som planlagt). men jeg gikk ned ca 18 kg mens jeg faktisk holdt på da!
Det er iallefall min historie!
(dette var kopiert fra februarstarter tråden fra i fjor)
Så her starter jeg da! Mine 118.3kg skal nesten halveres.. forhåpentligvis over lang tid... Men jeg vil ned til 70-80 kg .( og nei... ikke før sommeren.. ;) )
Jeg håper iallefall at jeg skal klare å holde meg motivert og ikke sprekke så allt for ofte, og ikke så altfor lenge. Det er et par anledninger jeg allerede vet om som jeg vil skeie ut på, men jeg håper at det ikke sklir ut alltfor meget fordet!
Venus Willendorf
17-01-11, 15:39
Jeg var helt ute i helga. Mumset sjokolade og pizza som en gal, og gått opp 1.5 kg i vann. Men jeg besinnet meg heldigvis på morgenen i dag, og lagde meg en god frokost bestående av egg og bacon :D
Hei folkens:)
Henger meg på som enda en ketose nybegynner!
Startet 3. januar og har gått ned 5,6 kg siden da! Veier meg kun hver mandag morgen:rolleyes:
Synes det går overraskende greit og er klar til å teste ut litt flere oppskrifter!
Tror det er viktig å være litt tålmodig og ikke legge FOR mye press på seg selv:p
Midnight Choir
17-01-11, 23:29
Hjelpe meg :o Hahahaha
Er i ketose og har vært stabil i flere dager, og synes kosten er kjempebra og at det aller, aller meste er utrolig mye bedre! Men jeg kaldsvetter og veksler veldig i temperatur, føler at jeg nærmest "bader" i svette om natta og at hodet til tider er på en skikkelig karusell. Dette er ikke noe syte-og klageinnlegg, mer en betraktning rundt at det faktisk er veldig fascinerende å merke kroppslige endringer. Jeg tenker jo innimellom på at jeg skulle ønske jeg hadde gått ned mer, men leser stadig vekk, på ulike fora, at enkelte har hatt en treg start og at det for noen tar tid før det går "utforbakke" vektmessig. Og faktisk er gevinstene så store på andre områder (f.eks energimessig) at det får jeg holde ut. Jeg skjønner at enkelte synes det blir vel mye spørsmål her inne om ting som er blitt nevnt før, men jeg tror det er fellesskapet, fellestemaene og stadige bekreftelser på at vi har de samme spørsmålene og utfordringene som faktisk gjør at man føler seg hjemme og inkludert her. Og jeg tenker at siden dette jo er en startertråd, så må nødvendigvis noen stier tråkkes opp igjen. Det er liksom nok å sette seg inn i og holde seg oppdatert på i selve livstilsendringen her at iallefall jeg har litt problemer med å finne fram i gamle tråder og være oppdatert på hva som er sagt før. Jeg synes "nybegynnerspørsmål" er viktige påminnelser om hva vi faktisk holder på med, og skjerpende ifht egen slanke- og kostholdspraksis.
I morgen blir det karatetrening, så da får motstanderne passe seg, altså! :D
God natt, alle sammen, og lykke til resten av uka!
god morgen alle sammen. da er vi på uke 3. målet mitt er å gå ned 10kg til påske (sent påske denne året). noen flere som har lyst til å bli med? hva med å lage eget tråd? :spent::spent:
Fjasnissen
18-01-11, 09:09
Det finnes en tråd under "Sofakroken" (nederste forumet) som heter "5 kilo til påske". Kan jo slenge deg på der
Det finnes en tråd under "Sofakroken" (nederste forumet) som heter "5 kilo til påske". Kan jo slenge deg på der
ja. men tenkte på 10. ikke 5. da bli det bare 0,7 kg til jeg er i mål. bli ikke motivert av det jeg... ;)
ja. men tenkte på 10. ikke 5. da bli det bare 0,7 kg til jeg er i mål. bli ikke motivert av det jeg... ;)
Hvis du er i mål om 0,7 så er det jo 5 kg igjen til påske da
Fjasnissen
18-01-11, 09:41
Og du får helt sikkert lov til å bli med selv om det er 10 kilo fra i dag du skal ned. Tror ikke folk er så kjipe ;)
Veiedag I dag, har gått ned 1,6 kg siden forrige tirsdag :) Veldig fornøyd med det, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at det gikk enda fortere!
Har drukket litt pepsi max, og spist noen atkinsbarer den uken som var. Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å holde meg unna begge deler. Kanskje bevege litt på meg også ;)
Håer det går bra med dere alle sammen!
Jeg har lyst til å trene litt for å få litt fart på det evt, men jeg har lite med overskudd, hører mange snakke om hor opplagte de er blitt, men jeg er også i ketose, å jeg merker ingenting til det, jeg er bare trett,
trett om morgonen, trett på jobb, å har egentlig nok med å gjennomføre det jeg må iløpet av en dag, klesvask, husutvask, sengeskift, aktiviteter til ungene osv osv..
Hvor langt ut i kuren er dere, som er blitt fulle av energi/opplagte? ser frem til den biten der :)
I forje uke laga jeg brownies og sjokolade (se link), er det noen som vet hvor lege de holder seg i kjøleskapet???
http://lchf-bloggen.blogspot.com/2010/08/brownies.html
http://lchf-bloggen.blogspot.com/2010/12/hasselnttkonfekt.html
Venus Willendorf
18-01-11, 15:38
Nå fikk jeg tilbake ketosesmaken i munnen! Akkurat NÅ :eek:
Venta på den i hele dag :D
Tidl. medlem
18-01-11, 19:52
Jeg har lyst til å trene litt for å få litt fart på det evt, men jeg har lite med overskudd, hører mange snakke om hor opplagte de er blitt, men jeg er også i ketose, å jeg merker ingenting til det, jeg er bare trett,
trett om morgonen, trett på jobb, å har egentlig nok med å gjennomføre det jeg må iløpet av en dag, klesvask, husutvask, sengeskift, aktiviteter til ungene osv osv..
Hvor langt ut i kuren er dere, som er blitt fulle av energi/opplagte? ser frem til den biten der :)
For meg løsnet det først i dag.. Altså 14 dager etter jeg begynte. Jeg har tvunget meg gjennom dagene som har gått hittil, holdt på å sovne på jobb og bare vært helt matt. Men i dag har jeg godt med energi.
Og jeg vet det ikke kommer av god nattessøvn, for jeg var våken halve natta med poden min.
For meg løsnet det først i dag.. Altså 14 dager etter jeg begynte. Jeg har tvunget meg gjennom dagene som har gått hittil, holdt på å sovne på jobb og bare vært helt matt. Men i dag har jeg godt med energi.
Og jeg vet det ikke kommer av god nattessøvn, for jeg var våken halve natta med poden min.
Ok, er over 14 dager siden jeg begynte, så kanskje det nærmer seg for meg også da, jeg holder også på å sovne på jobb, eller om jeg setter å se på fjernsyn, eller for å høre at ungene leser leksene sine på ettermiddagen :S
Takk for tilakemld, da kan det hende det skjer noe her også til slutt :)
da har jeg gått ned 1 kg til.. så minus 5 kg på uker nå:)
:heia: så flink du er :)
gratulerer! :heia:
Cassiopeia
18-01-11, 23:24
WOW!! Du har nesten nådd meg igjen jo!
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.