View Full Version : Desember/januarstarter-tråden!
Hei!
Den 03.01.10 skal jeg begynne på ketolysekuren. Jeg har satt meg denne datoen for da er jeg skikkelig motivert og klar for det når det starter. Vil du være med på denne tråden?? Sleng deg på:)
Startvekt 28.12: 69,4 kg.
Delmål: 64 kg
Hovedmål: 60 kg
Jippi! Jeg har ventet på en desemberstartertråd! :D Innså vel at det var lurest å vente på en januartråd, da det sikkert ikke var mange som begynte rett før årets største etegilde! Fordelen er at jeg allerede har gått ned 4.6kg. ;) Deilig med komplimenter fra familien i jula. Og det var spesielt deilig å bruke en kjempefin kjole jeg ikke har kunnet bruke de siste to årene! Og det har vært så lett! Og såpass effektivt at to familiemedlemmer slenger seg med på nyåret. Det blir fint å ha noen å støtte seg til midt i all skepsisen:) Fins nok av "know-it-all"- folk som alltid vet best. Gleder meg som en unge til å begynne og studere medisin og få litt faglig tyngde bak påstandene mine! Høsten kan ikke komme raskt nok!
Men før det: bryllup i mai! Jeg har bestilt brudekjolen en str for liten for å gi meg selv en utfordring, men begynner å lure på om den må syes inn om jeg fortsetter som nå! DET hadde vært noe det! Prøvde kjolen til forloveren min i dag (hadde tenkt å låne den til et annet bryllup), men den var for stor! Hurra! Og vi har alltid vært ca samme str. Oh happy day! :D
Mine veiinger:
Rock bottom: 93.6kg (i sommer en gang)
Etter to måneder med halvhjerta LCHF: 89.0kg!
Nå har jeg ketolyseutstyr og leker meg med ketosticks på kveldene, prøver å være litt mer seriøs. Skal begynne å trene igjen snart også (er til og med velsignet med tredemølle i huset), har ikke gjort det siden november... Kjenner at jeg ikke har lyst til å møte vennene mine på en stund, for å få en WOW-reaksjon når jeg først møter dem:D Selvtillitten har aldri vært dårlig, men den er definitivt på vei oppover nå, føler meg skikkelig bra! Gleder meg til å kjøpe nydelige klær og kjoler når jeg blir mindre! Har egentlig bare kjøpt "telt" i noen år nå, pga. oppblåst karbomage. Etter mine FIRE første dager på LCHF kunne jeg bruke tettsittende klær igjen uten at jeg så fødeklar ut.
Gleder meg til fortsettelsen, lykke til alle sammen! Det er ikke så vanskelig, bare veldig deilig:)
Hm... jeg ble visst litt pratsjuk:D Får gå å plage gubben istedet, han kom nettopp hjem fra kveldsskift. Natta:)
Hei Ikea og Cilia :D Vil også gjerne bli med her:) Jeg begynte 26.12...Har snikveid,og det ser ok ut,men skal vente til mandag igjen før jeg legger noe vekt på resultat. Skal bort på middag både 1. nyttårsdag og 2.nyttårsdag,så blir desverre litt karb da,men begrense så godt jeg kan:) Samboeren er også med på dette,blir litt enklere da :)
Nå var det nok kg på,nå vil jeg ha de av:D
Startvekt - 26.12 - 92.3 kg
Hei!
Så hyggelig at vi er flere:) Gleder meg til vi kommer ordentlig i gang alle mann, og at vi kan dele efaringer! Idag skjedde det noe ubeskrivelig pinlig! Jeg skulle ta på meg en olabukse, som passet helt fint i september, og så spjæra den noe helt inni hampen! :p godt jeg var hjemme sier jeg bare!
Benedictee
29-12-10, 16:09
Begynte egentlig i juni men har kastet vekk ca 3 mnd på utskeielser. Jeg er klar igjen førstkommende Lørdag (forventer litt alkohol og pogull på nyttårsaften). Snek meg til 10 minutter på elipsesykkelen i stua nettopp, skal prøve å fortsette. 5 minutter 5 ganger dagen i tillegg til mine 3 turer med bikkja hver dag. Nå blir det nazi, jeg kan ikke tillate meg å forfalle mer. Og desember har vært en høykarbomåned, og det er egentlig greit, for jeg føler meg så fæl nå at jeg håper jeg husker det i lang tid fremover slik at det ikke frister å skeie ut.
Hiver meg her jeg oxo:)
var på januarforumet i fjor, men datt desverre litt ut av det:( var mye stress den tida, gikk ikke ned på 6 mnd.. så etter det hoppet jeg av, og da ble det litt opp og ned.
Har også prøvd GR-kurs i mellomtiden, men det fungerte vertfall ikke på meg. Gikk nokk litt opp på det!!! uff..
Jeg er også klar igjen, har hatt en lang pause nå hvor jeg ikke har konsentrert meg om å gå ned men mer kost meg med maten. Ikke så veldig høykarbo igjen, men mer enn jeg burde for å gå ned ihvertfall. Jeg har planer om å minke ihvertfall 10 kg neste år.
ANA: hvordan fikk du inn den der tickern??? lagde en slik jeg oxo.. men funket ikke slik som den skulle til meg:S
Jeg hiver meg på her. Startet på mandag, da var jeg lei av all julematen, julegodteri og julekaker, lengtet etter lavkarbomaten ;)
Jeg har veiedag på mandager. Planen er å gå ned 12,3 kg. Har nå en bmi på 27, og når jeg når målet mitt har jeg en bmi på 22.
Startvekt er 67,3 kg
Jeg stixet nettopp, og er i ketose :D
Hiver meg på jeg også...... Aldri prøvd lavkarbo, men har trua på dette.... :-)
Mål: - 5 kg før påske / - 10 kg før sommeren
hei har gått på ketolyse fra mai 2010 til september 2010 og gått ned 18 kilo. har operert magen (bukplastikk) og skal nå gå ned 7-10 kilo til...så da henger jeg meg på her.... startet opp 29 desember... men for fullt 3 jannuar... har foresten levd lavkarbo hele tiden etter ketolyse så har holdt vekten;)
Slenger meg på her jeg også....starter opp igjen på Ketolyse til mandagen. Usikker på vekta (veier meg til mandagen), men har planer om å gå ned 25-30 kg i løpet av 2011...allerhelst til sommern hihi :o
ANA: hvordan fikk du inn den der tickern??? lagde en slik jeg oxo.. men funket ikke slik som den skulle til meg:S
Ser ut som du har fått til nå, eller?
Slenger meg på jeg også, sjøl om jeg egentlig starta opp i midten av november. Har slitt med omgangssjuke med påfølgende kvalme i en mnd tid nå, så har blitt en del høykarbo på meg. Og nå i jula har jeg eti det jeg har hatt lyst på, men har likevel holdt vekta ganske greit da :) Men skal bli godt å begynne på at nå, merker at magen ikke har bra av for mye karber :p
Har bestemt meg for ketolysekuren igjen jeg å, begynner på søndag, har
hatt en alt for lang pause nå, føler meg oppblåst og "uvel" :(
Gleder meg til å få tilbake den gode følelsen jeg hadda da jeg gikk på ketolysekuren i høst :p ....tør ikke veie meg enda....venter til noen dager etter at jeg er i gang ;)
Jeg vil også være med:) Starter 1. januar.
Litt usikker på om jeg tør å veie meg allerede på lørdag - har gått opp noen kilo nå i desember...:o
Jeg blir med her jeg også :) Starter nedkarbingen i morgen eller på lørdag. Ikke bestemt meg for om det blir generell lavkarbo eller ketose enda. Offisiell veiedag blir på fredager.
Godt nytt år, alle sammen! :)
Nå er jeg i gang, og det føles herlig! :D
Hei. Da har jeg startet med nedkarbingen. Nyttårsaften i går og noen få utskeielser, men synes jeg klarte meg noenlunde bra. Ihvertfall om jeg sammenligner med uka før :p
Vekt 31.12.10: 77.2 kg (full av julekarber m.m )
Benedictee
01-01-11, 14:17
Idag skal jeg spise opp mitt siste rundstykke og drikke opp min siste pepsi max, da er kjøleskapet helt skrapet, og imorgen har pappa bursdag. Da blir det biff med brokkoli og jeg skal prøve å hoppe over kaken. Mandag er det fullstendig karbostopp.
Jeg vil og være med!
starter 03.01.11.
Vil ha en kickstart. Planlegger veiedager på mandagsmorgen. Men, er vandt til å veie meg tre-fire ganger pr dag, så det blir nok vanskelig å bare veie meg en dag i uka.
Er SÅ klar for å gå ned i vekt. Veier i dag 99 kilo, og vil ned til 70. Er 174 cm høy. Kraftig beinbyggning. Håper vi kan støtte hverandre i opp - og nedturer!
Endelig nytt år og her har jeg spist egg og eggerøre i dag, i kveld blir det tacosalat. Fikk i meg de siste 2010 karbene i går kveld og gleder meg til de slipper taket i pølsefingrene mine.
Jet vil og gjerne vaere med!
Klarte meg nesten gjennom jula paa generell lavkarbo, men de siste dagene har det sklidd ut.... Saa naa er jeg skikkelig uggen og full av karb.
Maalet i foerste omgang er 57 kg. Veide meg i morrest og var 62 kg, veiedag paa fredag fra naa av.
Saa haaper aa finne masse stoette her inne til aa naa maalet:-)!
mamma til tre gutter
01-01-11, 15:10
Jeg slenger meg på. Gikk ned masse i høst, men har skeiet litt ut i jula (som planlagt), så her er det på igjen fra mandag. Har vel gått opp mellom 2-4 kg. Er vel masse vann også pluss at syklusen er på rette tidspunkt. Veier nå ca 78 og skal ned til 67. GLEDER meg!:)
Lykke til alle sammen!:)
Hiver meg med!
Startvekt: 71,5
Delmål: 68
Idealvekt: rundt 60 trur eg.
Benedictee
01-01-11, 16:01
Vekta igår 87,noe :O
Delmål 1: 80....helst innen 1 mars
Delmål 2: 75....helst innen 1.mai
Delmål 3: 70....helst innen 1.juni
Mål: 65-70..Husker ikke sist jeg var så "liten" så må se an hva som føles mest komfortabelt når det nærmer seg. Delmålene bør være overkommelige i tidsperspektiv. Har selvsagt hele livet, men er så lei av å være tjukk og ekkel, og vil gjerne at 2011 blir et bra år, helst som forholdsvis slank :)
har lest Forskjellen på ketolyse og atkins nå, og er supermotivert.
trude.lutt
01-01-11, 17:55
Jeg blir også md! Har ikke klart å komme ordentlig i gang, og nå i julen totalt kaos! Merker at jeg har spist helt feil med rotete søvn, eksem, betennelses i kroppen og deppa tanker: Bare en ting å gjøre, begynne på LCHF! I kveld har jeg bakt lapper og i morgen skal jeg bake knekkerød! Mål? 20-25 kg ned, tørr ikke gå på vekten ennå så jeg vet ikke hvor mye jeg veier:o
Åssen knekkebrød baker du?
Hurra:-) Jeg er også klar den 3 januar. Da blir det lavkarbo i lang tid. Planen er å gå ned 10 kg før sommeren så må være skikkelig flink. Da er det jo fint å ha noen man kan snakke med som kjører samme kosthold. Lykke til alle sammen :-)
Åssen knekkebrød baker du?
Det var ikke meg du spurte, men jeg anbefaler Nannahs (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214). De er best og jeg baker de akkurat nå :-)
Takk! De skal jeg prøve:)
Jeg skal også igang igjen på mandag. Veier meg da....
Godt nyttår!!!
Nå blir det hard kjør med lavkarbo fremmover.. :)
Begynner på mandag 3/1-12 og har en plan om å ned VERTFALL 15 kg før uke 23. Det burde gå!
når tenker folk å ha veie dag?:)
Jeg tenkte mandag, siden jeg starter nå til mandag.
Jeg vil også gjerne være med på denne. Etter aaaaltfor mye karber og snop i HELE desember må jeg jeg nå gripe tak.... Min historie er -22 for ett år siden, nå: +ca 10 kg. Søren altså, jeg har da ikke jobbet så hardt kun for at jeg skal gå opp igjen!?! Nei, jeg har innsett at lchf er min vei å gå, og fra i morgen er det en ny start! Gleder meg til jeg kommer inn i det igjen, og til å komme tilbake på 65 kg.
Det er nå det skal gjøres:) Lykke til alle sammen!
hiver meg på denne! 2011 skal bli det året jeg får tilbake meg selv!
skal ned fra 88 kilo til 65 kilo innen 2011...
begynner å spise sunt i morgen, planen er å begynne på ketolyse, men vil sette meg veldig godt inni dette, å handle klart, kjøpe det som trengs for å ha den beste forutsetningen for å stå det gjennom :)
Jeg kaster meg på jeg også! Gikk ned 10-12 kg i høst, har skeiet ut i jula som mange andre!
Har tidligere veiet meg HVER DAG. orker ikke dette lengre, stress å være så fokusert på vekten og tenke jeg må veie meg hver dag når jeg står opp. Så nå er mandager min faste veiedag.
Er ca 85 kg nå, begynte på ketolyse i dag.
Første delmål er å se 70-tallet
Målet mitt er 75 kg.
Hei! Jeg begynner i morgen, delmål 60 kg, hovedmål 55 kg. Håper å klare delmål innen 1. mai og hovedmål innen 1. juni :-)
Augustbruden
02-01-11, 12:17
Jeg hiver meg garantert med her!!
Her skal det ketolyses!!!
Målet er 15 kg før August for da skal jeg inn i en sånn hvit kjole med slep:D
Så jeg skal klare dette.
Høyde: 171cm
Startvekt: 85kg
Mål:70kg!!
Hei,
Nå har jeg blåst støvet av gamle nyttårsforsetter, og trår til med lavkarbo!:). Har lest litt om lavkarbo, og med en BMI som har passert 30 er det ikke noe å vente med...! :o En slik "fersking" som meg tar i mot alle gode råd med takk, -og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med forumet og alle dere andre som er på vei mot en lettere tilværelse:D
Augustbruden
02-01-11, 14:24
Gratulerer med giftemål!
Tusen takk:D
Hei igjen:)
I morgen sparker det i fra for oss fleste her. Og til dere som allerede har begynt: Hold motet oppe!:) I morgen tar jeg ost, skinke, agurk og tomat til frokost. Hva skal dere spise? I kveld blir det et skikkelig høykarbo måltid, lasagne:p Var i butikken i stad og tenkte: Nei, i dag skal jeg ha lasagne for det blir leeeenge til den "vanlige" lasagnen igjen. Gleder meg så ille til å begynne med lavkarbo. Har en sort slim fit kjole som venter på meg i skapet. Trening for meg denne uken ser slik ut: Mandag - håndball trening, tirsdag- spinning, onsdag- håndballballtrening, torsdag - spinning, søndag- håndballballkamp. Gjennomfører jeg dette blir jeg stolt over meg selv! Noen andre som har planer om/ hva de skal trene til den kommende uken?:)
Klem:D
Veit ikke hva jeg skal spise til frokost i morra, da jeg ikke har handla inn lavkarbo mat.. Kanskje stå tidlig opp og gå i butikken før jeg skal på skolen?
Egg og bacon kanskje?
Ellers så venter jeg med å spise til lunch...
Noen som har noen belønning ved oppnåd mål eller delmål?
Ved oppnådd delmål skal jeg kjøpe meg noe fresht undertøy:p:p Når hovedmålet er nådd skal jeg kjøpe meg 2 nye olabukser, koste hva de koste vil. De to andre spjæret jo:p
Nei, i dag skal jeg ha lasagne for det blir leeeenge til den "vanlige" lasagnen igjen.
Kan være du ikke har lyst på "vanlig" lasagne etter du har prøvd ostelasagnen :D
Og her blir det nok egg og halloumi til frokost, om jeg ikke tar ørret, blomkål og sandefjordsmør-rester
Slenger meg på, kjøpte boka ifjor og leste den aldri! Må ned 10 kg til sommeren og tror jeg skal klare det;) Digg med en diett du ikke dør av sult. OGSÅ ganske digg at vin ikke er fy fy en sjelden gang;) Vi skal klare detta her, ny start og nye muligheter. Vekten er på 82 kg.
Har tenkt å belønne meg ja.. Rekner med at det blir med fine kjole underveis;)
Hei og riktig godt nytt år til alle mann! :)
jeg er nå KJEMPE klar for en ny runde! Tok av meg 10 kg i fjor og har lagt på meg 6 nye.. Kjempe bra.... :( Men de skal bort! Delmål for delmål!
Er så supert og ha et forum man kan støtte seg på! Det gjør faktisk jobben litt enklere!
Håper på mange gode samtaler her inne - lykke til alle sammen! Gleder meg til det begynner og forsvinne noen kg og at klærne ikke ser ut som stappa pølseskinn lenger...
Hasselnøtt
02-01-11, 23:17
Jeg er med. Startet 1 desember 2010. Det går litt tregt. Ned litt, opp litt osv. Men, totalt sett så har jeg gått ned 1.7 kg. :) Håper virkelig at jeg ikke har gått mer opp den siste uken. :( Har veiedag på onsdager fra før, så jeg fortsetter med det.
Motivasjonen er på topp og jeg tilbringer mye tid på kjøkkenet. Alt jeg lager av mat tar jeg bilder av og setter inn i "Egenkomponert" oppskriftsbok. Der er det en lett blanding av Lavkarbo, "vanlig" mat, kaker og mat som tilberedes i dampkoker. Blir litt "hummer og kanari" ja..:D Må jo lage noe godt til de andre i familien, selv om jeg ikke kan spise det.
Ellers så har jeg begynt å trene :eek:. Med Wii som motivasjon. Funker greit. To kvelder trening, en kveld pause osv... Blir spennende å se om det blir resultater av det. Svett blir jeg i allefall...Hehe..
Lykke til alle sammen (inkl meg) :p.
Har akkurat nå bestemt meg for å hive meg på denne tråden etter noen timer med gladlesning i diverse motivasjonstråder på forumet. Har aldri prøvd noen faste metoder for å slanke meg, vekten har vært stabil det siste året, men for høy!
Alder: 24
Høyde: 193
Vekt nå: 128
Delmål: under 100 til den 1. Juni (1,5 kg/ uke)
Mål: 90 kg
Dette blir spennende!
Da er januar første ketolysemåltid inntatt:) ble eggerøre og bacon i dag gitt, men merker at det blir det ikke mye av. Ble litt småkvalm og litt små lei av egg og bacon siden sist gang jeg gikk på ketolyse enda.
Har også tatt mulitivitaminer og en seloije kapsel, og lurer derfor på om selolje er bra å ta på slik kosthold?? noen som vet noe her?
Startet forresten dagen med 30 min rask gange.. merker det var forfriskende. Og ikke minst så så hærlig med god tid før jobb da:)
Ha en fin dag folkens!
Eg starta i dag 03.01.11 :)
Er kjempe glad for å sjå det er fleire som starta so vi kan hjelpe kvarandre :))
Har aldri prøvd denne metoden før og veit ikkje noko om det så er litt usikker..
hei hei, vil også være med. Har vært her fom. februar 2010 tom. april men datt ut..... dette fungerer og derfor vil jeg hit igjen. :goodluck:
Første kelolysemåltid ble omelett med ost og bacon...nammmm...har også laget med meg osteknekkis som snack på jobben. Om en halvtimes tid skal jeg ha lunch med hjemmelaget salat - gleder meg:)
Håper forøverig at jeg kommer kjapt i ketose - gikk veldig kjapt sist gang, så håper det går fort denne gangen også:D
Hadde kanskje vært en idee om vi hadde laget en egen veietråd for januarslankerne....så er det litt enklere å holde oversikt:cool:
Da har jeg holdt på en uke. det ble - 2.7 kg:D så er det bare til å forsette :-) Lykke til dere som startet idag:)
Jeg startet dagen i går med ketolyse! Har oppdatert signatur og alt. Nå er det en helt ny start for meg.
Spennende å se hvor lang tid kroppen bruker på å komme i gang.
Sto veldig lenge stille, så jeg har hatt en lang planlagt sprekk og håper at det nå blir ny giv nedover igjen...
+2 kg i desember.. :eek:
Da er jeg også igang.
Dette vil ikke være første gang jeg går ned ved hjelp av Ketolyse-type diett, men er sikker på at dette er ganske mye mer behagelig en "pose-diett". Gleder meg til å komme ordentlig igang, og håper at motivasjoen klarer å holde seg oppe. Det er alle solskinnshistorier på lavkarbo.no som har fått meg til å kjøpe boken og til å komme igang. Samboeren vil også følge dietten, så da håper jeg at vi sammen skal klare å følge lavkarbo livsstil fremover.
Delmål og mål. Setter ganske ambisiøse endelige mål, men tror jeg må gjøre dette for å komme meg dit. Jeg vil se mer på fettprosent enn BMI, da BMI ikke vil passe min kroppsbygning. Vil nok være ganske skrapet om jeg kommer meg langt under 25 i BMI.
1. delmål er å se 99 Kg innen 1 februar.
2. delmål er 90 Kg innen 1 mai . (Min tidligere "rekord")
3. delmål er 83 Kg innen 13 august, da gifter jeg meg :)
Veiedag - mandag morgen
03.01.11 - 104,5 KG F% 28,6
Hiver meg også med.. Har prøvd dette før, og gikk ned flere kilo. Men nå er det et par år siden og kiloene + noen fler er kommet vel på igjen.
Bare i høst har jeg gått opp ca 8 kilo.. :eek: Dette skyldes nok et røykestopp-forsøk der røyk ble erstattet med annen dritt. :sint: Sint på meg selv. Men det eneste jeg kan gjøre med det er å brette opp ermene, kutte karbohydratene, og komme meg i bevegelse.
Start for meg er mandag 10. januar.
Alder: 45. Vekten min er nå 83 og målet før sommeren er 65.
Håper dette går greit og at vi alle blir fornøyd med våre resultater etterhvert.
Lykke til alle sammen.. :stortsmil
skravlelinda
03-01-11, 15:25
Hei hei :) Jeg slenger meg også med. Startvekt 80 kg, men har gått ned 4 kg bare på å være litt flink (over to mnd periode) Men nå skal jeg være SKIKKELIG flink. Startet 1/1-2011!! :D
Mål er 63 kg :rolleyes:
skravlelinda
03-01-11, 15:39
Men har et spørsmål, noen av dere som blir slappe i begynnelsen? Sovner overalt... Stuptrøtt, og uopplagt... :eek: Men er vant til å drikke energidrikker og cola i store mengder (ehem...) Er kroppen min i sjokk allerede? Og evt hvor lenge varer det?
Startet IDAG :)
Har igrunnen aldri "slanket" meg før, så føler dette heller blir en endring i livsstil. Mannen min begynte i høst, men da var jeg gravid og usikker på om jeg kunne begynne. Nå er babyen to måneder, jeg fullammer, så skal ikke på ketolyse-kur, men tenker å kjøre ganske stramt med lavkarbo. Håper det blir lettere når mannen min også gjør det, så kan vi støtte og hjelpe hverandre!
Etter to forholdsvis tette graviditeter skal det strammes opp:p
Veiedag blir mandager, siden jeg startet idag.
Veide idag 96,6 kg og vil i første omgang ned til 80. Er leeeenge siden jeg var 80kg så har lyst til å se om jeg trives med den vekta :)
Har utrolig nok gått ned 2 kg i jula jeg da...hmmmm:confused: trodde startvekta kom til å være 98, men gjør ingenting at den er 96 heller ;)
Motivasjonen min er: Mere energi til ungene, føle meg vel og kjøpe ny, fin garderobe samt ta frem de fine plaggene mine som er pølseskinn nå:D
Uansett: Lykke til alle sammen, dette skal vi klare!
Hei. jeg startet i dag. har gått på dette før jeg ble gravid igjen i 09. gikk da ned 10 kg på 9 uker, så veit at d funker :D
Veiedager på torsdager jeg da. men starter jo i dag, så dette er første og største vekt jeg har hatt utenom som høygravid.
Vekt: 118,1
delmål1: 110,0
delmål2: 100, 0 osv :P
Tidl. medlem
03-01-11, 17:37
:smile:
Jeg og vil kaste meg med i januargjengen, for nå må kiloene vekk.
Jeg tok av 10 kg med ketolyse for 2 år siden, men sluttet pga jula og kom meg aldri i gang igjen. I løpet av de 2 årene har jeg holdt meg stabil i vekt, så nå er jeg klar for å ta av MINST 10 kg til, gjerne 15 kg. Vi får se hva det blir til. Veiedag tenker jeg blir hver onsdag.. Midt mellom helgene, det er lurt tror jeg.
Startvekt: 79 kg
Delmål 1: 74 kg (innen 1.3-11)
Delmål 2: 69 kg (innen 1.6-11)
Drømmemål: 64 kg
:heia: Vekk med kiloene!
Da var iallefall jeg i gang!
Spist deilig middag nå, med sopp gratinert i ridderost, og vossakorv!
Skal straks på butikken og handle inn ketolyse varer :)
Lurte bare på en ting, var det honningmelonen man kunne mævle i seg, altså under 5 gram karbo pr 100 gr melon. De gule? Det værste er å ikke spise frukt, alt annet går helt fint, er ikke så glad i brød/potet/pasta. Har forresten vært flink og laget knekkebrød for variasjonen sin skyld. mange gode oppskrifter her inne;)
9 gram pr 100 i følge http://www.chiquita.ch/no/no/products/fruit/honeydew-melons.html
Denne har mindre: http://www.chiquita.ch/no/no/products/fruit/galia-melons.html
Og jeg har vært på spinning, utrolig deilig. Tror jeg snart er nede i før-jule-vekt
Hei ,her vil jeg bli med å !
Tjuvstartet idag utifra hva jeg har lest meg til på forumet og skal kjøpe bok og stix i morgen.
dagens meny :
frokost : osteomelett av 2 egg og 50 gr ost -digg!!
middag : Ovnsbakt laks som jeg strødde baconskiver og sopp på .
smørdampet brokkoli
hjemmelaget saus av cremefraiche,majones,dill,salt & pepper og, lime
Den middagen ROCKA :) og jeg er kjempefornøyd og motivert.
vekta viser 78 kg -helst skulle den vært nede ved 68 tenker jeg ;)
Håper på masse gode råd og folk som kan holde meg i øra når motivasjonene daler..for erfaringsmessig gjør den det -men jeg vil,jeg vil og skal få det til nå!
Godt nyttår alle sammen og lykke til alle som en :)
Veiedag i dag!
Hadde en utrolig dumt og unødvenig utkeielse i helgen, vet ikke hva som skjedde egentlig. Klarte bare ikke styre meg.. Men har i hvert fall gått ned noe til tross for utskeielse.
27.12.10: 67,3 kg
03.01.11: 66,7 kg
Nytt år, nye muligheter.
Etter en god tur ut av keto-land, er jeg fra i dag av med igjen. Skal komme med nærmere rapporter undervegs.
I dag er forøvrig kroppen tung, og har ei passe hodepine.
Springer på toalettet hele tiden, oger rå-tørst.
Veiedag i dag....veide 84,7 kg....var under 85 iallefall! Gleder meg til jeg er <80 :)
*Da er jeg godt i gang, og det føles så godt :D føler meg faktisk litt mindre oppblåst i magen allerede :p
Skal kjøpe stix i morgen! SÅ godt å være i gang og på rett vei igjen ;)
Ønsker dere alle ett Godt Nytt År :) Og Lykke til alle sammen, dette klarer vi ;)
Jeg hiver meg med fra onsdag 5.01. Er ca 99 nå. Og vil ned på 85 i første omgang. Veldig spent på om jeg klarer det, og hvor lang tid. Men håper at jeg er ned 10 kilo på 3 mnd i alle fall, så tar jeg resten derfra.
nybegynner85
04-01-11, 01:11
Heisann!:)
Jeg hiver meg på her... Jeg hadde store planer om å gå ned til min trivselsvekt i høst, og det gikk fint i ca 3 uker, så tok stresset overhånd...Studier, jobb og ny leilighet tok all energi, så nå sitter jeg her og veier mer enn før jeg startet...:( Men nå er det lavkarbo som gjelder, jeg skal ned, ned, ned! Veier nå 76,5 kg, og skal ned ca 10 kg. Ha skjønt at lavkarbo er livsstilen for meg, kjenner meg SÅ mye bedre på lavkarbo! Mer komfortabel i egen kropp, liksom... Mindre oppblåst, slankere, føler meg flink fordi jeg holder meg unna sukker etc... Har hatt min første lavkarbodag i dag, så nå gjelder det å holde ut i mer enn tre uker! Mannen min støtter meg fullt ut, og det hjelper meg veldig. Han har ikke vektproblemer, men liker lavkarbomaten veldig godt. Kjenner at det gjør det hele litt lettere:)
Gleder meg til å sprade rundt i jeansene mine (som er for trange nå)!:)
Hilsen Nybegynner (igjen:))
Heisann!:)
... Jeg hadde store planer om å gå ned til min trivselsvekt i høst, og det gikk fint i ca 3 uker, så tok stresset overhånd...Studier, jobb og ny leilighet tok all energi, så nå sitter jeg her og veier mer enn før jeg startet...:(
Kjenner meg igjen i dette .... og så kom jula også. Vi får prøve å holde motivasjonen opp nå i det nye året!
Nybegynner igjen, jeg også :D
Fjasnissen
04-01-11, 08:53
Men har et spørsmål, noen av dere som blir slappe i begynnelsen? Sovner overalt... Stuptrøtt, og uopplagt... :eek: Men er vant til å drikke energidrikker og cola i store mengder (ehem...) Er kroppen min i sjokk allerede? Og evt hvor lenge varer det?
Hei.
Dette er helt vanlig. Kroppen din er tydeligvis vant til å få i seg stoooore mengder karbohydrater (og spesielt da sukker, tydeligvis). Nå har du plutselig kutta ut disse, og kroppen må da omstille seg til å få energien sin på andre måter. Jeg hadde en uke før jeg begynte på kuren hvor jeg droppa brus, godteri, is osv. Var skikkelig sløv og trøtt, men så blei alt så mye bedre. Jevnere energi gjennom hele dagen, framfor i små hopp hver gang jeg heiv i meg sukker.
Hvor lenge det varer kan variere litt. Hodepine og svimmelhet kan også være symptomer når man kvitter seg med et så stort karbo-inntak. Husk at sukker er som alt annet avhengighetsdannende stoff, det tar litt tid før du får det ut av systemet og blir "clean". :)
Fjasnissen
04-01-11, 08:55
Siden ArnaKristin ikke har gjort sitt vanlige innhopp i oppstartstråder, så får jeg ta en copy-paste av hva hun vanligvis bidrar med:
Hei,
…og da legger jeg ut tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo… (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970) Der finner du det meste en nybegynner lurer på men henvisning til andre nyttige tråder man bør lese seg opp på.
Les og lær - husk at kunnskap=makt!
Benedictee
04-01-11, 10:37
Jeg blir mye mer slapp og trøtt av høykarbo..merket det veldig godt i romjula, sleit skikkelig med søvnen og kunne dra meg på sofaen hele dagen. Nå er jeg godt igang fra søndag kveld. Skriver opp alt jeg spiser og drikker, og er generelt motivert. Har tilogmed sluttet å handle pepsi max selv, slik at det eneste jeg får drikke av det er hos mine foreldre eller på besøk osv. Ser frem til veiedag på mandagene og skal virkelig prøve å holde meg unna vekta frem til da.
flinkeellinor
04-01-11, 11:06
Hei allesammn!
Hiver meg med her jeg også. Startet 1.1.2011 og skal ned 11 kg før sommeren. Håper at dette er året man skal komme seg ned til "drømmevekta" :)
Nå stopper vekta på 75 kg :eek: det skal det bli en endring på!
Hei!
I går ble det eggerøre med ost og bacon til frokost, tomat, agurk og løk til lunsj. Og kyllingvinger til middag+maaasse vann. Trente i går og jeg var ordentlig slapp. Ble sinnsykt sliten av å løpe frem og tilbake et par ganger bare.. Hmm.. Tydelig en prosess som skjer i kroppen. Men merker jeg har en bedre mage nå:)
Midnight Choir
04-01-11, 12:34
Hei, dere! Jeg er helt ny, og skal ikke "plage" dere med unødvendige spørsmål håper jeg (lover å lese tidligere innlegg :) ), men dette gleder jeg meg til og håper inderlig det gir resultater. Jeg har såvidt startet opp, og synes det er veldig uvant med så mye fett, men det skal gå greit med alle dere andre på laget. Jeg har i mange år hatt veldig fokus på fettfattig mat, og jeg kjenner (dessverre) at jeg faktisk er litt redd for at jeg ikke har skjønt tegninga og at jeg bare går opp-opp-opp... Men motivasjonen er på topp, og jeg gleder meg til fortsettelsen. Tusen takk for inspirerende innlegg, alle sammen! :)
Hei dere:)
Jeg slenger meg på her. Jeg begynte litt sist i november, men det gikk skeis i jula gitt:o og de fire kg jeg gikk ned, kom kjapt tilbake (pluss en til:mad:)
Så nå er jeg tilbake, med større selvkontroll håper jeg!!!
Begynte 3 januar.
Vekt: 91.1:nedfor:
Mitt første mål er: 80kg;):visemuskl
Lykke til til oss alle
Da har jeg holdt på en uke. det ble - 2.7 kg:D så er det bare til å forsette :-) Lykke til dere som startet idag:)
Wow, så bra :heia: stå på videre :)
inger synnøve
04-01-11, 14:13
jeg startet og opp 1 januar, men hadde prøvdmeg litt i romjulen. så jeg har funnet ut at lav karbo kan være en fin måte for meg å bli kvitt 8 kg+ få en bedre helse .jeg har morbus crhon , fybrio og kronisk senebetennelse i hele kroppen;)
veier nå 78
høyde 178
mål 70
Jeg hiver med på denne gruppen, men jeg begynte faktisk allerede 23. november. Alle mente jeg måtte være gal som begynte rett før jul, men det har ikke vært noe problem. Jeg har vært i ketose hele tiden til tross for noen få utskeielser (dessert) i julen. Jeg har gått ned 8 kg :) og gikk ikke opp et gram i julen.
Jeg går tur så og si hver dag, alt fra 1-2 timer, men nå har jeg hatt så vondt i et bein siden nyttårsaften at jeg må ta det litt med ro:(. Det tar litt lengre tid å gå ned nå, men det går sakte med sikkert riktig vei.
Veide 81 kg når jeg startet og er 73 kg nå. Har som mål å gå ned til 68 kg, men 65 er vel der jeg helst bør være. Tiden får vise. Skal i bryllup i September så til da skal jeg ha nådd målet (håper jeg når det lenge før den tid :))
De 4 første ukene kjøpte jeg ferdig mat via "spisdegslank.no" og det er helt klart noe jeg anbefaler på det sterkeste. Veldig enkelt å komme i gang da. Nå lager jeg maten selv og det fungerer også fint.
Jeg hiver meg med her. Prøver meg på en Ketolysekur.
Gikk ned fra 144 til 120 for 1 års tid siden(med kun trening og vanlig kosthold) , men har sklidd veldig ut siste 6 mnd, og er nå over 130 igjen. skal under 100(eller 90) i løpet av 2011.
Så nå tenkte jeg at jeg skulle teste ketolyse.. så får vi se hvordan det blir.
Så flott at det er en gruppe for oss som starter nå :heia: Jeg har slanket meg tidligere å klarte 11 kg, men har nå gått opp igjen :( dumt av meg, men jeg sprakk til slutt rett å slett, savnet alt jeg ikke kunne spise, spesielt elsker jeg middager, å de måtte jeg spise med måte...
Så når jeg nå kom over denne, der jeg kunne spise mer av det jeg liker best så ville jeg virkelig gjøre et forsøk, så motivasjonen var på topp,men selv om jeg har lest mye så føler jeg enda ikke at jeg har full kontroll på dette..men jeg skal fortsette å lese, å lære av andre, samt en venninne som har tatt dette tidligere, å håper med dette at det SKAL gå :D
Jeg har 4 barn, å er ikkekommet meg ned etter siste svangerskap :( så dette er på en måte siste sjanse for at jeg skal få det til, jeg har forsøkt såmange ulike ting nå, så nå må jeg bare få det til..
Vi skal i bryllup i sommer, så det er det førstemålet mitt, at jeg skal komme inn i en flott kjole da :D
vektmålene mine er egentlig 26 kg, men klarer jeg 20 er jeg meeeeer enn fornøyd, jeg er 91 kg nå, eller var det på mandag 03.01.11, å målet mitt er 70 kg, første delmål er å få se 7 tallet igjen, da skal jeg bli overlykkelig,men samtidig var det nettopp der det røyk for meg sist, for da stoppet alt, å så brast alt, å nå er de samme kg tilbake igjen :(
Håper jeg får være med her :) trenger støtte, råd, tips og ideer fra andre, å håper at jeg etterhvert skal kunne komme med det også :)
I går var jeg i ketose igjen. Spennende å se om det går nedover på vekta også!
Velkommen til alle nye i "klubben" Sammen er vi sterke!
Kan det stemme at jeg er i ketose dag 2?
bruker dere urinsticks foresten? jeg har ikke kjøpt dette enda.
ja det kan fint stemme at du er om du har spist lite karber de siste to dagene :)
Jeg bruker urinstix. I starten hver dag. Når jeg er trygg på hva jeg spiser bruker jeg det ikke. Bare innimellom for kontroll.
Blir spennende med veiedag til fredag. Tror det skal bli fast veiedag...
Er på dag 2 her og er forstatt ikke i ketose - litt skuffa siden jeg gikk i ketose dag 1 forrige gang, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Gleder meg til å komme hjem slik at jeg kan sjekke sticken igjen...blir mye testing nå i førsten for å sjekkom om man er i ketose;) Sticks er et must nå i begynnelsen - syntes jeg da :cool:
Hei!
Mitt første innlegg her inne:) Jeg er 46 år, 178 cm, veide 91 kg, (BMI 28.7) da jeg startet opp med ketolyse dietten 1.des. 2010.
Vekten i dag morges var på 87,7 kg. Har som mål å gå ned til ca 74 kg til sommeren. Kanskje litt mye i løpet av et halvt år? Men vet av tidligere erfaringer at jeg MÅ ha strenge MÅL for å komme i MÅL;) Før jeg fikk barn (har tre av dem) veide jeg ca 63 kg. Men det er 20 år siden.....er realistisk nok til å se at det kanskje ikke er helt optimalt...
Har nå bestilt mat fra spisdegslank.no:) I første omgang mat for 14 dager fremover, 4 måltider pr. dag. I min hektiske hverdag har jeg store problemer med å planlegge, gjøre innkjøp av "tillatte" råvarer og tilberede gode lavkarbo måltider. Synes derfor dette alternativet virker spennende! Synes heller ikke prisen er så hakkandes gæærn heller. Kr. 940,- for en 14 dagers periode. Jeg overskrider jo glatt det beløpet når jeg handler inn, meierismør, fløte, egg, entrecôte, bacon, fersk fisk etc... Hadde vært morsomt å høre om det er andre som har erfaringer med dette opplegget??? Jeg starter opp i morgen:D
Er på dag 2 her og er forstatt ikke i ketose - litt skuffa siden jeg gikk i ketose dag 1 forrige gang, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Gleder meg til å komme hjem slik at jeg kan sjekke sticken igjen...blir mye testing nå i førsten for å sjekkom om man er i ketose;) Sticks er et must nå i begynnelsen - syntes jeg da :cool:
Det tok 1 uke før jeg kom i ketose:)
inger synnøve
04-01-11, 18:38
disse Sticksene går det ann å kjøpe kun de og hvor?:)
disse Sticksene går det ann å kjøpe kun de og hvor?:)
På apoteket:)
Jeg kjøpte mine på apoteket. :)
inger synnøve
04-01-11, 18:41
På apoteket:)
takk skal du ha :)
Jeg vil også være med!! :)
Skal ned 7-8 kg før sommeren.
Har aldri slanket meg før, så dette blir spennende.
Litt usikker på om jeg skal kjøre lavkarbo eller ketolyse enda..prøver meg litt frem.
Supert med en side som denne som både kan motivere og gi et spark bak hvis man trenger det ;)
Lykke til dere!
Hei Mimosa
Jeg har spist lavkarbomat siden 23. desember. De 4 første ukene bestilte jeg mat fra spisdegslank. De to første ukene bestilte jeg ferdig oppsatt meny og det var kanonbra. Brød og middag. De neste to ukene bestilte jeg ikke ferdig meny, men valgte rettene selv (og da 5 retter iom at jeg hadde begynt å gå mye turer). Det var ikke like bra for meg. Gikk litt i ball hvilke retter jeg skulle spise når og droppet det mer eller mindre. Siden har jeg lagd lavkarbomat selv og har gått ned 8 kg :). Jeg tror det er veldig lurt av deg å starte med å bestille mat. Veldig enkelt å ha kontroll og du går sannsynligvis fort ned i vekt.
Jeg har bare godt å si om det og ønsker deg lykke til :)
Hei igjen!
Da var dag nr to på lavkarbo vel overstått. Skriver ned hva jeg har spist disse to dagene. Alltid moro å dele hverandres menyer og ideer:)
Dag1 (stod opp 13.30 den dagen så virker sikkert lite, men jeg sto opp seinnt:p)
Frokost/lunsj: Bacon med en heidundranes omelett.
Middag/kvelds: Kyllingvinger
+ masse vann.
Dag 2
Frokost: 3 Babybel ost med paprika
Snacks: Spekeskinkerull med smøreost og ruccola salat (MMMM!)
Middag/kvelds: Super go' pai. Egg, fløte, vann, bacon, sopp, løk og masse ost! + masse vann og et glass pepsi max. Ser at mange på forumet her får en partystopper av slik brus, men jeg tester ut om jeg får det. Får se på veiingen til fredag. Og forresten; noen som begynner å få dårlig smak i munnen? Skal kjøpe urinstix i morgen og se om jeg er i ketose, føles sånn for å si det mildt:p
Jupp...dårlig smak i munnen kommer av at man er i ketose....Men de lærde sier at det går over etterhvert *krysser fingre og tær for det*:p, Det er jo faktisk fett vi puster ut :D
inger synnøve
04-01-11, 22:38
frokost : grovbrød med smør (er ikke så glad i frokost)
lunch: 2 speilegg+bacon+ salat
middag: biffsnadder+salat+bernesaus
kveldsmat: ommelett+salat+bacon
har bakt 3 typer brød idag. så har smakt litt på de og+ hatt 0% yougurt
er der noen som ka si hva de stripsene heter/hva jeg skal spør etter på apoteket?:)
frokost : grovbrød med smør (er ikke så glad i frokost)
lunch: 2 speilegg+bacon+ salat
middag: biffsnadder+salat+bernesaus
kveldsmat: ommelett+salat+bacon
har bakt 3 typer brød idag. så har smakt litt på de og+ hatt 0% yougurt
er der noen som ka si hva de stripsene heter/hva jeg skal spør etter på apoteket?:)
ketostix:)
inger synnøve
04-01-11, 22:55
ketostix:)
tuuuuuuuuuuusen takk ;):)
Frokost/lunsj: Osteomelett og bacon stekt i masse meierismør:p
Middag/kvelds: Taco med masse salat og rømme.
2 måltider pr dag, passer meg utmerket!
Så har jeg spist et par ruter 70% sjokolade og seff pepsi max, godt å være i gang igjen ;)
Skulle kjøpe ketostix på apoteket, men de hadde ikke.....måtte bestille sa de.....:(
tuuuuuuuuuuusen takk ;):)
Skulle bare mangle:D
Da vil jeg kaste meg på her:)
Gammel ketolysetraver.Gikk ned 17 kg på den og nå er det kommet på endel igjen ja...
Starter imorgen og er klar til dyst.
Kom endelig i ketose i gårkveld og er skikkelig i gang. Merker jeg sliter med egg og bacon til frokost, så må finne på noe annet der etterhvert. Smugtitta på vekta nå på morran hihi minus 1,7 kg på to dager - er strålende fornøyd:D selvom det er mesteparten vann, så er kg ned kg ned:p
inger synnøve
05-01-11, 07:30
jeg står på stedet hvil :( går ikke ned ett gr. hva gjør jeg galt? drikker mye vann. spiser, bacon,ommeletter.egg. lav brød,knekkebrød,kjøttmiddager med grannsaker og 1 yougort i ny og ne. kjenner jeg blir litt fortvilet.
Hasselnøtt
05-01-11, 08:26
Veiedag. :)
Har tidligere brukt felles veietråd, men "flytter" meg over hit, da jeg "tilhører" desember-starterne.
Jeg går ikke mye ned, får ikke den store AHA-opplevelsen. Jobber hardt med å holde kuren. Dvs. tilbringer masse tid på kjøkkenet. Er jo utrolig gøy, men tidskrevende. Godt jeg har dette forumet og kan finne mange deilige oppskrifter. Vet ikke hva jeg hadde gjort uten dere. ;)
Start: 01.12.10: 88,0
Uke 1 - 08.12.10: 87,1 (-0,9)
Uke 2 - 15.12.10: 86,0 ( -1,1.... totalt - 2,0 kg)
Uke 3 - 22.12.10: 85,8 (-0,2... totalt - 2,2 kg)
Uke 4 - 29.12.10: 86,3 (+0,5... totalt - 1,7 kg)
Uke 5 - 05.01.11: 85.9 (-0,4.... totalt - 2,1 kg)
Skjønner jo at dette kommer til å ta laaaaang tid. Men, pyttsann. Har da brukt 4 år på å gå opp disse 20 kiloene, og da får det vel ta sin tid å gå ned igjen. Blir uansett slankere til sommeren 2011 enn jeg var i 2010 :D
Da sitter jeg med egg og bacon, og skal kose meg med det ...ehhh:rolleyes: kjenner jeg sliter litt med det etter å ha spist det i mndvis sist,men nam..nam:D
Fjasnissen
05-01-11, 08:51
Velkommen tilbake MaritR :klem:
jeg står på stedet hvil :( går ikke ned ett gr. hva gjør jeg galt? drikker mye vann. spiser, bacon,ommeletter.egg. lav brød,knekkebrød,kjøttmiddager med grannsaker og 1 yougort i ny og ne. kjenner jeg blir litt fortvilet.
Nå går jegg på ketolyse og har en strengere diet en deg, men hva med å kutte ut youghert og spise kun grønnsaker som vokser over jorda....Kan også være lurt å skrive ned ett par dager hva man spiser og se hvor mye man faktisk får i seg av både fett og karbohydrater.:rolleyes:
Velkommen tilbake MaritR :klem:
FJASNISSEN :):):) Jo takk du...godt å være tilbake:D
Da sitter jeg med egg og bacon, og skal kose meg med det ...ehhh:rolleyes: kjenner jeg sliter litt med det etter å ha spist det i mndvis sist,men nam..nam:D
Kjenner den følelsen :rolleyes: har spist egg og bacon til frokost i lang tid jeg å.....så i dag tenker jeg prøve tomatsuppe med egg til frokost/lunsj....spiser ikke så tidlig jeg da....føler ikke for mat enda :(
Ha en fin dag :)
hei hei, dag 3 her. gleder meg til å gå på vekta på lørdag. har ikke mulighet til å bruke mye tid på kjøkkenet da går det en del osteknekkis med påleg til frokost og lunch her. fant ny smak på Rema med pepperoni. :hungry: men sliter med å få nok vann i meg :confused:. noen tips?
Midnight Choir
05-01-11, 10:22
Jeg har bare holdt på i 2 dager, så jeg kan vel ikke forvente all verden, men jeg har fryktelig vond smak i munnen, er svimmel, tørst hele tiden (og ja, drikker, drikker og drikker) og kaldsvetter, så jeg føler da vitterlig at noe er på gang :) Tok for moro skyld en stick igår, men den ga ikke utslag, så jeg er spent på kveldene som kommer når jeg skal prøve igjen. Synes selv jeg har vært kjempeflink til å kutte karbs og samtidig øke fettinntaket noe voldsomt ifht hva jeg har gjort tidligere, så nå krysser jeg alle fingre og støtter meg til alle dere som er knallflinke både til å komme med gode tips og til faktisk å holde motet oppe hos mange! Nå har jeg pakket med meg kyllinglår, oliven, oster, tomater og salat m/oljedressing til lunsj og har noen ytterst få mandler i beredskap dersom jeg går helt av skaftet på jobb. Så bare et lite spørsmål; setter dere begrensninger ifht f.eks Pepsi Max? Jeg synes ofte den hjelper på både tørst, "fyser" og som avveksling fra bøttevis med vann, men jeg trenger en kvalifisert uttalelse på at det er greit. Er det en "av og til"-drikk, eller er det nei, nei, nei de første ukene...?
hei hei, dag 3 her. gleder meg til å gå på vekta på lørdag. har ikke mulighet til å bruke mye tid på kjøkkenet da går det en del osteknekkis med påleg til frokost og lunch her. fant ny smak på Rema med pepperoni. :hungry: men sliter med å få nok vann i meg :confused:. noen tips?
Jeg har ei imsdal flaske som jeg har med meg over alt....den er på 0,7l. Setter meg mål om at jeg skal drikke to - tre slike på jobben. 1 før lunch og en etter. Funker bra for meg:)
Jeg har bare holdt på i 2 dager, så jeg kan vel ikke forvente all verden, men jeg har fryktelig vond smak i munnen, er svimmel, tørst hele tiden (og ja, drikker, drikker og drikker) og kaldsvetter, så jeg føler da vitterlig at noe er på gang :) Tok for moro skyld en stick igår, men den ga ikke utslag, så jeg er spent på kveldene som kommer når jeg skal prøve igjen. Synes selv jeg har vært kjempeflink til å kutte karbs og samtidig øke fettinntaket noe voldsomt ifht hva jeg har gjort tidligere, så nå krysser jeg alle fingre og støtter meg til alle dere som er knallflinke både til å komme med gode tips og til faktisk å holde motet oppe hos mange! Nå har jeg pakket med meg kyllinglår, oliven, oster, tomater og salat m/oljedressing til lunsj og har noen ytterst få mandler i beredskap dersom jeg går helt av skaftet på jobb. Så bare et lite spørsmål; setter dere begrensninger ifht f.eks Pepsi Max? Jeg synes ofte den hjelper på både tørst, "fyser" og som avveksling fra bøttevis med vann, men jeg trenger en kvalifisert uttalelse på at det er greit. Er det en "av og til"-drikk, eller er det nei, nei, nei de første ukene...?
Pepsi maks kan være en partystopper for noen, jeg for min del drikker gjerne ett par glass hver dag for å stilne fysingen..Føler liksom at jeg gjør noe ulovlig da hihi uten at jeg gjør det
Midnight Choir
05-01-11, 10:32
Takk for det! Jeg må vel også innrømme at det nok ikke gjør noe at jeg drikker (veldig mye) mindre Pepsi Max fremover, for jeg synes det smaker amazing og det kan fort bli for mye og for ofte for min del... Men laster har vi vel alle ;o)
Hei Brinken! Tusen takk for tilbakemelding ang. opplegget på "Spis Deg Slank" :) Inntok mitt første frokostmåltid i dag: 1 rundstykke som inneholder bla gresskar og solsikkekjerner, hampefrø, parmesanost. Slengte et par skiver med edamerost på toppen. Kjempegodt:D Spiste dette for to timer siden, og er fortsatt mett!
Etter å ha lest meg litt opp på opplegget, ser jeg nå at det ikke vil være noe "problem" å gå ned fra 88 kg til 70 kg til sommeren. Men da MÅ jeg være viljesterk!!
Ellers sier jeg tusen takk til ALLe her inne som er aktive og skriver innlegg her inne:) Det er bare SÅ inspirerende!!! Kan ikke få takket nok til inititivtaker til Lavkarbo.no. Dere gjør en kjempejobb:D
Skal prøve å knote meg til å få lagt inn tickeren min nå. Har forsøkt meg på det tidligere men fikk det ikke til.
Jeg har ei imsdal flaske som jeg har med meg over alt....den er på 0,7l. Setter meg mål om at jeg skal drikke to - tre slike på jobben. 1 før lunch og en etter. Funker bra for meg:)
skal gå og hente flaske nå. Takk ;)
Hei Brinken! Tusen takk for tilbakemelding ang. opplegget på "Spis Deg Slank" :) Inntok mitt første frokostmåltid i dag: 1 rundstykke som inneholder bla gresskar og solsikkekjerner, hampefrø, parmesanost. Slengte et par skiver med edamerost på toppen. Kjempegodt:D Spiste dette for to timer siden, og er fortsatt mett!
Etter å ha lest meg litt opp på opplegget, ser jeg nå at det ikke vil være noe "problem" å gå ned fra 88 kg til 70 kg til sommeren. Men da MÅ jeg være viljesterk!!
Ellers sier jeg tusen takk til ALLe her inne som er aktive og skriver innlegg her inne:) Det er bare SÅ inspirerende!!! Kan ikke få takket nok til inititivtaker til Lavkarbo.no. Dere gjør en kjempejobb:D
Skal prøve å knote meg til å få lagt inn tickeren min nå. Har forsøkt meg på det tidligere men fikk det ikke til.
Hei! skriv ticker i søkefeltet og der finner du "oppskrifter" Lykke til ;)
drikk vann.. ? :)
hehe.. jeg er på dag 2 nå. kjenner igjen den rare smaken i munnen og svimmelheten..
Disse to dagene har jeg også vært ganske så flink og stått opp 0530 for å gå å trene før jobb.. kjenner at jeg er ganske stolt av det.. skal få tak i noen stix å se om jeg er i ketose.. håper det..
Midnight Choir
05-01-11, 10:58
drikk vann.. ? :)
hehe.. jeg er på dag 2 nå. kjenner igjen den rare smaken i munnen og svimmelheten..
Disse to dagene har jeg også vært ganske så flink og stått opp 0530 for å gå å trene før jobb.. kjenner at jeg er ganske stolt av det.. skal få tak i noen stix å se om jeg er i ketose.. håper det..
Så bra! Trening hjelper på både form, rygg og humør, synes jeg, så jeg koser meg med både karate og jogging. Håper det i kombinasjon med kuren gjør susen
Jeg begynte også for 2 dager siden, å jeg merker ingen forskjell enda :S ikke vondt i hode, eller noen andre forandringer..kanskje jeg ikke gjør det riktig da :S, jeg skal reise inn til apoteket idag å hente sticks, de hadde de inne, heldigvis, så får jeg se om jeg gjør det riktig :)
Jeg smug gikk på vekten også idag :flau: da jeg leser at flere er kommet i ketose allerede på dag 2, flere steder, men ingen endring der heller for min del, så tror jeg holder meg til veiing en dag i uken heller..
Men hvordan gjør dere det her, har ikke vært med her før jeg, setter dere opp ein veietabell på alle i gruppen, med oversikt over ukentlig nedgang?
Har vi en fast veiedag osv?
3. dagen her nå. Synes det går overraskende lett :) Lurer på om jeg spiser greit da..
Kan noen av dere se gjennom og kommentere??:):)
Her er hva jeg har spist:
Dag 1:
Frokost: 2 egg, to cherrytomater, 2 skiver serranoskinke
Lunch: 1/2 boks kyllingskinke (hermetikkboks),1 egg, 1/2 avokado, stangselleri, litt agurk og tomat
Middag: Svinefilet surret i serranoskinke, hjemmelaget fløtesaus, broccoli og blomkål
Kvelds: 3 skiver kokt skinke, 5 skiver greddost
3 liter vann
Dag 2:
Frokost/lunch: 400g kyllingvinger, salat med litt avokado, grønn paprika
Middag: Taco av kyllingkjøttdeig, hjemmelaget salsa og guacamole, seterrømme, masse ost, rødløk, agurk og cherrytomater, salat
Kvelds: 3 skiver serranoskinke og et revita knekkebrød
3 liter vann
Dag 3:
Frokost: 2 egg, 4 skiver bacon stekt i smør
Lunch: 2 kyllinglår
Til middag i dag blir det bakt laks med vårløk, broccoli og blomkål. Sæterrømme og agurksalat laget med vann og krydder
Ser det greit ut??
Jeg begynte også for 2 dager siden, å jeg merker ingen forskjell enda :S ikke vondt i hode, eller noen andre forandringer..kanskje jeg ikke gjør det riktig da :S, jeg skal reise inn til apoteket idag å hente sticks, de hadde de inne, heldigvis, så får jeg se om jeg gjør det riktig :)
Jeg smug gikk på vekten også idag :flau: da jeg leser at flere er kommet i ketose allerede på dag 2, flere steder, men ingen endring der heller for min del, så tror jeg holder meg til veiing en dag i uken heller..
Men hvordan gjør dere det her, har ikke vært med her før jeg, setter dere opp ein veietabell på alle i gruppen, med oversikt over ukentlig nedgang?
Det er på ingen måte sikkert at jeg er i ketose, jeg bare føler meg litt rar.. med litt rar smak i munnen og svimmel.. men jeg har kuttet karbs helt da.. (dvs utenom de få du får i tomat, agurk og oliven egg og bacon.) det er det eneste jeg har spist de to siste dagene..
Lagde ziggy sitt polarbrød på mandag kveld spiser opp restene av det i dag, og har også lagd egge-muffins til snack/kveldsmat skal prøve å lage ostesnack-ting i kveld..
Kompis av meg brukte ei lita uke på å komme i ketose, så ikke stress..
Benedictee
05-01-11, 11:40
Oi, jaggu var det mye vann i kroppen etter en måneds høykarbohelvete. Veide 86,9 kg på søndag og måtte jukse idag, 84,6 kg. Huhei! :D
Hiver meg på her jeg, for NÅ er jeg klar for å begynne;) Skal ned ca 8 kg. Kjenner jeg har litt "angst" for alt fettet, ettersom jeg har levd rimelig fettfattig før.For 6 år siden fulgte jeg Fedon og gikk ned 14 kg raskt. Men nå har de krøpet på igjen etter røykeslutt i fjor:o
Prøvde ca 3 uker i November ala Atkins, men gikk ikke ned noe. Stod på stedet hvil hele tiden. Så kom jula...og vips: Opp 3 kg! Krysser fingre og tær for at dette funker nå da... :)
inger synnøve
05-01-11, 11:50
nå har jeg vært på tur :) spist speilegg og bacon til lunch. imorgen skulle apoteket få inn stix så da skal jeg hente dem da :) vet dere hvor mye slike koster sånn ca ? :)
Fjasnissen
05-01-11, 11:54
Hei.
Svarer litt på denne, siden det er flere som tydeligvis lurer på det samme.
Noen kommer i ketose allerede første dagen, mens andre vil trenge litt mer tid. Man kan som sagt måle dette på ketostix (eller ketolysestix) to timer etter siste måltid på kvelden for sikrest måling, og utslag er utslag. Får man veldig mørkt utslag kan det bety at man bør drikke mer.
Når det gjelder veiedager og hvordan man setter det opp, så kan det lureste kanskje være å starte en egen tråd som man kaller "Desember- og januarstarternes veietråd" hvor man stort sett holder seg til å skrive ned progresjonen sin. Ta en titt på en av de andre veietrådene for tips. Hver og en bør finne ut hva som er best for dem i forhold til veiing. Enkelte veier seg flere ganger om dagen (går litt mani i det for enkelte) mens mange veier seg en gang i uka på fast dag (og fast tidspunkt - for eksempel rett etter at man har stått opp og gått på do). Selv har jeg brukt den siste metoden, fordi vekta flyr både opp og ned i løpet av en dag, og jeg vil heller se "the big picture" enn detaljene i løpet av en dag.
Det kan kanskje også være greit at man holder seg til å oppdatere veietråden en dag i uka selv om man veier seg hver dag, sånn at den ikke blir full så innmari fort. Dere er jo ganske mange, som man kan se av den raske veksten på denne tråden.
Tror vel det dekker en del av de tingene jeg har sett i tråden her til nå :)
Jeg betalte 96,- for min boks på apoteket. Inneholdt 50 stk :)
nå har jeg vært på tur :) spist speilegg og bacon til lunch. imorgen skulle apoteket få inn stix så da skal jeg hente dem da :) vet dere hvor mye slike koster sånn ca ? :)
Her koster de 92 kr fikk jeg vite:)
inger synnøve
05-01-11, 12:07
Her koster de 92 kr fikk jeg vite:)
takk for svar ;)
Eg slenger meg på. Byrjar på ketolyse måndag 10. januar. Gjekk ned 10 kilo førre halvår på eigenkomponert lavkarbo, trente ein del, men var ikkje så streng med karbohydratane, så eg er spent på korleis det vert å følge ketolysekuren. Men eg har bestemt meg for å gjennomføre iallfall fire veker, og så eventuelt gå tilbake til ein mindre streng måte å ete på (men fortsatt lavkarbo, sjølvsagt).
Har ikke fått utslag på stixene ennu. Mulig de er gamle.
Har ånde av den seriøse sorten, fortsatt er hodepina der.
Jeg taper vann, og vekta går ned.
I dag er jeg sulten. Kunne helt sikkert spist en hel kalv, alene.
Midnight Choir
05-01-11, 13:07
Hahahahaha, måtte bare le i kantinen på jobb idag, for jeg hadde med meg egenkomponert Ketolyse-lunsj i bøtter og spann (følte jeg), som jeg pakket ut av boksen jeg hadde med og la på en papptallerken. Danderte med bestikk og greier og forklarte med entusiasme for mine kollegaer hvor bra dette er og skal bli. Den ene kollegaene min jublet, for hun har prøvd det før og syntes det var fantastisk! Men til poenget; maten var så full av fett at hele papptallerkenen gikk i oppløsning. Dét må da bety at jeg både har forvandlet kosten min totalt (fra et antifettregime de luxe) OG at jeg virkelig har et høyt fettinntak slik kuren krever. Og i tillegg ble jeg god og mett, selvsagt :);)
Hei.
Tror vel det dekker en del av de tingene jeg har sett i tråden her til nå :)
Supert :) Tusen takk for oppklaringen, da begynner jeg å skjønne det :D
Skal avgårde å hente meg sticks nå med det samme, spent på om jeg får det til :) ser ikke ut som jeg gjør alt riktig enda når jeg ser på de andre sin mat her, men jeg håper det kommer seg fort, å når jeg bare lærer meg endel basis, så skal jeg nok klare å egenkomponere retter etterhvert, ut fra hva jeg kan spise :) dette skal bli spennende :D
skal lage min egen blogg idag, så jeg kan se tilbake på etterhvert som jeg kommer videre på reisen mot min trivselsvekt :D
Slenger meg på jeg også!
Dag 3: jeg er sulten hele tiden, har 'hetetokter', skjelver, og hodepine som har vart siden dag en.. Det må i det minste bety at kroppen holder på å 'avruse' seg selv, håper jeg.
Problemet mitt er å finne 'på farten mat', men kikker mye på oppskriftsidene, og har allerede fått masse inspirasjon der. :)
Jeg er med :)
Startet mandag 3.januar. Med omgang nr 2 på ketolyse.
Gikk ned 20 kg i 2010. Etter en pause fra kuren gikk jeg opp 5 kg.
Nå skal vekta nedover igjen. :)
Veier nå 87 kg. Målet i første omgang er 75 kg.
Har masse motivasjon og stå-på vilje, så dette skal jeg klare!
Stå på alle sammen! :)
Fjasnissen
05-01-11, 14:56
Har ikke fått utslag på stixene ennu. Mulig de er gamle.
Har ånde av den seriøse sorten, fortsatt er hodepina der.
Jeg taper vann, og vekta går ned.
Ulempen med stix er at om det kommer for mye oxygen til så vil de fungere dårligere, eller slutte å fungere helt.
Når man har en boks, ta ut en og sørg for at du lukker lokket skikkelig på boksen med en gang. Første tegn til at de begynner å tørke ut er at ikke hele flaten får farge, eller at det blir prikkete.
Høres jo i alle fall ut som om du er i ketose. Få i deg nok vann ;)
Så herlig det må være å se resultater :heia: Dere er flinke :heia:
Stixen viser at jeg er i ketose, har hodepine og er veldig slapp og sliten. Men, har ikke noe smak i munnen, som flere beskriver.
Skal man ha det for at det skal være optimalt?
Fjasnissen
05-01-11, 15:10
Nei... man må ikke ha "ketose-ånde" for å være i ketose. Er du heldig så slipper du unna den ;)
Stixen viser at jeg er i ketose, har hodepine og er veldig slapp og sliten. Men, har ikke noe smak i munnen, som flere beskriver.
Skal man ha det for at det skal være optimalt?
Dårlig onde er en av bakdelene av å være i ketose....er nok ikke noen krise hvis du ikke har dårlig ånde...er du i ketose så er du i ketose:):D
Hello!
Var akkurat på apoteket å kjøpe ketosestix. 50 stk for 55 kr! Jeg tok testen og den var i mellom den som var helt mørk og den som var lysere. Er på en måte en rute i fra å være på den mørkeste. Noen som skjønner hva jeg mener nå?:p Lurer på om jeg er i ketose bare jeg?:o
Du er i ketose, men er den så mørk bør du få i deg litt vann.
Fjasnissen
05-01-11, 15:28
Får jeg bare komme med et vennlig tips som kan gjøre at de som har vært en stund på forumet her svarer? En ting er at søkefunksjonen ikke alltid er lett å få til, og man stiller spørsmål som det finnes mange tråder om.... det skjer. Men ikke spør om igjen og om igjen om ting som allerede er svart på i samme tråd.
Jeg kommer gjerne og svarer på ting som jeg kan svare på, men etter hvert vil jeg nok gi opp hvis folk ikke gidder å lese de trådene de spør i engang. ;)
Edit: Men heldigvis så har dere MaritR (under her) som ikke er fullt så slem og gretten som meg :)
så lenge du har utslag på sticken så er du i ketose, men er som det sies her at er den for mørk så bør du drikke mere vann. Jeg ligger storsett på den som er litt mørkere en lyserosa:)
Åjeg har også fått tak i sticksene nå :D å jeg GLEDER meg til å se om jeg er kommet i ketose, men jeg leste her inne at man burde vente til 2 timer etter siste måltid om kvelden, så jeg må fint ente en stund til, før jeg får vite noe, å i en annen tråd har jeg nå lært at jeg må ha mer fett, så jeg må visst ta i et tak, nå når middagen skal lages, å virkelig smøre på med fett :D
Startet på mandag jeg, og da var jeg allrede i ketose den kvelden! VELDIG svak rosa.. men rosa fargen var der. I går var jeg på litt mørke rosa:)
Ååååhh.. skal klare dette nå. Vi er flere på jobb som holder på med ketolyse.. så da er det litt ekstra spennede å høre hvordan det har gått osv;)
Skal straks lage meg tacograten her jeg.. mmm..gleder meg;)
Hva har dere had til mat i dag??? =)
Hasselnøtt
05-01-11, 17:37
Hva har dere had til mat i dag??? =)
Til meg blir det kyllingfilet stekt i ovn. Broccoli, paprika og rødløk dampet i dampkokeren og hvitløkssaus.
Resten av familien spiser det samme som meg, i tillegg til at jeg lager jeg ris i dampkokeren og Landlord bearnais (kjapt og billig) :)
Jeg må bare dele noeher, uansett hvor teit det må høres ut, men jeg begynte i forgårs, å syns det var uhorvelige mengder informasjon på en gang, så har egentlig hatt nok med å lære meg litt etter litt, med mat, fy mat, vitaminer, sticks, osv, å ikke helt skjønt det med 15 karber helt, eller dvs jeg har jo forstått hva det går i, men ikke helt satt meg inn i det enda, å tenkte at nå var det virkelig på tide, å jeg FORSTOD DET LETT :D jeg var redd at den delen skulel velte det for min del,når folk snakket om å regne ut, å pr 100 g osv osv, men det var faktisk ikke vanskelig, å det syns jeg var SUPERT :danse:
Høres sikkert kjempeteit ut for alle dere andre som forstod dette med det samme da men :flau: et stort øyeblikk for meg ;) å samtidig syns jeg det var knallbra at det ikke var vanskelig å finne ut av. Men ser jo den at man må regne, sammen hele dagen, å at det tar tid nå i begynnelsen, men ettrhvert tror jeg det il gå mye bedre, å jeg gleder meg til det :)
Middagen min idag var egentlig veldig enkel,bare noe jeg hadde i kjøleskapet siden jeg ikke har handlet inn så mye lavkarbomat enda, så idag ble det:
blomkål, rosenkål, purre, bogskinke, fløte over, å raspet ost på toppen, helt enkelt, men lukter deilig, å ser veldig godt ut :D jeg gleder meg til min første skikkelige middag med lavkarbo mat :D
har bare hatt lunsjer, frokost osv til nå :) redd for å ta feil matvarer før jeg hadde satt meg skikkelig inn i dette :)
dag 4 på ketolyse og har allerede gått 500 gram ned..vet dette er vann, men still;) har allerede gått ned 18 kilo på ketolyse, men skal ned 10 til;) nå går det for det meste i avokado og reker....mmmm og ostelasagne og ostebrix...disse tingene er sto favoritt:)
Alle ser ut til å være godt igang! Det er flott det dere, jeg er sikker på at med litt viljestyrke og riktig mat vil kg rase av...ikke noe mer hokus pokus for dette er ingen lotteri. Vi er i full kontroll til å velge hvordan det skal ende;). Dag 1 lagde jeg med en gang lavkarbo knekkiser som jeg spiser til frokost og lunch sammen med masse digg pålegg. Må være ærlig å si at jeg ikke har kjøpt sticks og ikke følger det helt sånn slavisk (boka er her ett eller annet sted men må finne den. Jeg la på meg 34 kg under svangerskapet og er nå 6 kg unna førtidsvekten så noe har jo forsvunnet takket være trening trening og trening. Derfor meldte jeg meg inn på et senter igjen og var åppe kl 06.00 og trente før jobb..DIGG! Elsker å trene, det er ufattelig deilig. Når det gjelder mat så har jeg en enkel regel: spiser så og si ingenting av matvarer/drikker som inneholder mer enn 5g karbo pr 100g. Vet ikke om dette er direkte "ketolysekur"regel men har nå på 2 dager gått ned mer enn 1 kg (vann helt sikkert men en start er det jo, naturlig at vannet forsvinner først). Det som er flott med denne spisestilen er rett og slett at jeg stopper når jeg er mett og mævler ikke i meg mat som før. Øl er også lagt bort fullstendig og gleder meg til å nyte ett glass vin i helgene. Drikker en haug med kaffe og te på jobb, samt masse masse vann. Har en 1,5 liters imsdal flaske som forsvinner raskt. Jeg er derimot blitt litt slapp og trøtt grunnet dette men det er verdt det. Treningen gir meg energi gitt. Flott at vi deler tanker her inne, isted ble jeg fristet til de grader av honning melon og eple men var flink;) Har 0 lyst på brød, pasta, potet, sjokkis og potetgull....men savner youghert og skyr. Måler aldri maten, gjør dere? Fikk igrunn nok av det når jeg gikk på Grete Roede(og gikk masse ned!)
Nok et dumt spm fra meg her, beklager...men er det vanlig å bli veeeeeeeldig kvalm etter at man har spist middag, grønnsaker og skinke med mye fløte over og ost på toppen? kan det bli for mye fløte på en måte? Vi har hatt spysken hele romjulen, så selv om det føles som om det er like før jeg spyr, så vet jeg at det kan ikke være derfor, å det kom like etter middag, å jeg er kvalm enda :veitikke:
men savner youghert og skyr[/quote]
jeg også!!! Men skyr er da vel ikke så ille??? viss mann lever på lavkarbo? :)
Hope10: er ikke uvanelig at man blir både kvalm, svimmel, trøtt og hodepine....Dette vil gå over etterhvert:)
men savner youghert og skyr
jeg også!!! Men skyr er da vel ikke så ille??? viss mann lever på lavkarbo? :)[/quote]
så vidt jeg husker så er det vel en god del karbo i Skyr....iallefall hvis du skal gå på ketosedietten
Prøver meg jeg også - noen år siden sist!
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wYNtOYt/exercise.png
(http://www.TickerFactory.com/exercise/wYNtOYt/)
Midnight Choir
05-01-11, 21:09
Startet mandag 3.jan. og er nå i ketose! Og som aller første erfaring fra en veldig glad novise; til middag lagde jeg noe som smakte veldig bra; brokkoli og blomkål (lettkokt) blandet med masse fløte, fersk basilikum(fantastisk smak!), salt og ost på toppen over en stor dæsj olivenolje, deretter gratinert i ovnen. Inspirert av "Slank med ketolysekuren". Mannen min ble så misunnelig at han også vurderer diett...;) Og jeg kniste litt i butikken idag på vei fra jobb, for da ble jeg dødssulten og ble lettere febrilsk. Løp inn på Rema1000 og kastet meg over en stor flaske vann, flere tomater og en pose med mørpølse med veldig lite karbs, og VIPS forsvant sultfølelsen. Og det hjelper med saltet, kjenner jeg. I morgen blir den store første testen, da jeg drar på jobboppdrag og skal holde 2 halvdagsseminarer m/foredrag, og der det gjerne er smurte rundstykker til lunsj... Om jeg skal avvike fra kosten allerede? Aldri i verden! hehehe Så i kveld pakker jeg kyllinglår, mozzarella i lake, tomater, oliven og skal sikre meg skikkelig fløte i kaffen, så tenker jeg det skal bli knall :). Ha en super kveld, folkens, og lykke til i dagene som kommer!
Hope10: er ikke uvanelig at man blir både kvalm, svimmel, trøtt og hodepine....Dette vil gå over etterhvert:)
Ok :) Greit å vite :)
Midnight Choir
05-01-11, 21:22
Kom på en ting; på nyttårsaften lagde jeg massevis av tapas og kom over en oppskrift i et dansk blad som viste seg å være en fulltreffer, nemlig "Parmesanchips". Jeg kjøpte flere poser med "finmalt" parmesan (sikkert ikke ekte parmesan, men et veldig godt alternativ og som du finner i vanlig ostedisk) som jeg rørte sammen med hakket fersk rosmarin. La det i små hauger på en bakeplate og stekte på 180 grader i ca 10 minutter. Utrolig deilig smak, salt og godt, og "skikkelig fett". Veldig greit å ha i veska eller i skuffen på kontoret når krampa tar meg:)
Skyr inneholder desverre rundt 11 g karbo pr 100g. Som sagt så mener jeg å huske en eller gang at tommelregelen var ingenting som inneholder mer enn 5g
pr 100 g. Jeg har alltid blitt kvalm av for mye fett...selv når jeg ikke går på diett så blir jeg kvalm av kremkaker ol. Jeg tror det vanligste mange tenkr i begynnelsen er at det er jo digg å bare spise bacon rømme krem osv. Faktum er at man blir lei de første dagene. Det er helt avgjørende (for min del) å spise forskjellige ting ellers blir jeg lei og dette skal jeg holde på med i allfall 2 mnd til. Det er litt pes men sjekk ut litt av de ulike oppskriftene her inne, spesielt knekkebrød/brødene som får min hverdag til å føle seg MYE mer normalt! Deilig med en brødskive eller knekkebrød! Eller ulike mat sammensettinger....i helgene kommer jeg til å kose meg med kremfløte, bær, litt vin og baconsnacks(kun den ene typen og med måte da det inneholder endel salt)..også skal jeg lage dikk hvitløksvokk med crispy chicken og grønnsaker. Har spist taco wrapped i salatblader idag. Igår ble det løvstek"lefse"-salsa rømme saus med salat og tomat. Velger man riktig mat blir man mett, fornøyd og ned i vekt. Det er lov å nyte denne dietten;)
Midnight Choir
05-01-11, 21:28
Skyr inneholder desverre rundt 11 g karbo pr 100g. Som sagt så mener jeg å huske en eller gang at tommelregelen var ingenting som inneholder mer enn 5g
pr 100 g. Jeg har alltid blitt kvalm av for mye fett...selv når jeg ikke går på diett så blir jeg kvalm av kremkaker ol. Jeg tror det vanligste mange tenkr i begynnelsen er at det er jo digg å bare spise bacon rømme krem osv. Faktum er at man blir lei de første dagene. Det er helt avgjørende (for min del) å spise forskjellige ting ellers blir jeg lei og dette skal jeg holde på med i allfall 2 mnd til. Det er litt pes men sjekk ut litt av de ulike oppskriftene her inne, spesielt knekkebrød/brødene som får min hverdag til å føle seg MYE mer normalt! Deilig med en brødskive eller knekkebrød! Eller ulike mat sammensettinger....i helgene kommer jeg til å kose meg med kremfløte, bær, litt vin og baconsnacks(kun den ene typen og med måte da det inneholder endel salt)..også skal jeg lage dikk hvitløksvokk med crispy chicken og grønnsaker. Har spist taco wrapped i salatblader idag. Igår ble det løvstek"lefse"-salsa rømme saus med salat og tomat. Velger man riktig mat blir man mett, fornøyd og ned i vekt. Det er lov å nyte denne dietten;)
Å! Det hørtes veldig godt ut!
Hasselnøtt
05-01-11, 21:29
Kom på en ting; på nyttårsaften lagde jeg massevis av tapas og kom over en oppskrift i et dansk blad som viste seg å være en fulltreffer, nemlig "Parmesanchips". Jeg kjøpte flere poser med "finmalt" parmesan (sikkert ikke ekte parmesan, men et veldig godt alternativ og som du finner i vanlig ostedisk) som jeg rørte sammen med hakket fersk rosmarin. La det i små hauger på en bakeplate og stekte på 180 grader i ca 10 minutter. Utrolig deilig smak, salt og godt, og "skikkelig fett". Veldig greit å ha i veska eller i skuffen på kontoret når krampa tar meg:)
Dette må prøves. Løper inn på kjøkkenet og setter på steikeovnen. Her skal det bli "andre boller" :D
Gleder meg
Midnight Choir
05-01-11, 21:32
Dette må prøves. Løper inn på kjøkkenet og setter på steikeovnen. Her skal det bli "andre boller" :D
Gleder meg
Bra! Men nå så jeg at de skal stå i ovnen i 6-8 minutter (og ikke 10 som jeg skrev), så watch out ;)
Hasselnøtt
05-01-11, 21:40
Bra! Men nå så jeg at de skal stå i ovnen i 6-8 minutter (og ikke 10 som jeg skrev), så watch out ;)
Ojsann...Godt jeg satt meg ned her med PC-en, mens jeg venter på at ovnen skal bli varm. Har laget med ekte parmesan, så det blir spennende.
Prøvde å mixe noen med norvegia 50% og parmesan 50% . Bruker pizzakrydder og chilli. Blir spennende å smake på de :D
Midnight Choir
05-01-11, 21:47
Ojsann...Godt jeg satt meg ned her med PC-en, mens jeg venter på at ovnen skal bli varm. Har laget med ekte parmesan, så det blir spennende.
Prøvde å mixe noen med norvegia 50% og parmesan 50% . Bruker pizzakrydder og chilli. Blir spennende å smake på de :D
hehehe Jeg har også akkurat satt på ovnen. Det går sikkert helt strålende med osteblanding, og så er det veldig bra at man lett kan skifte krydder, så forslaget ditt må jeg prøve en dag. Jeg kjøpte store bunter med både koriander, rosmarin og timian i en utrolig bra innvandrerbutikk og det både lukter og smaker heaven! Ellers kan det være at f.eks cajennepepper i bittebittesmå mengder kan gjøre susen også, eller små biter chorizopølse, oliven, soltørkede tomater e.l. Alt går heldigvis an bare man tør å smake:p
Hasselnøtt
05-01-11, 22:42
Parmesan fungerte ikke :( Ble bare brent. Det røyk faktisk av osten inni ovnen. :eek:
Blandingen av parmesan og norvegia ble helmax :D Smakte knallgodt. Må nok ha en viss fettprosent på osten for å få den til å smelte. Lagde et par med bare norvegia. Ble gode de også. Så nå går jeg igang med runde nr to og fyller hele brettet med osteblandinger. Må ha litt snacks med på venninne-besøk i morgen.
Midnight Choir
05-01-11, 23:02
Parmesan fungerte ikke :( Ble bare brent. Det røyk faktisk av osten inni ovnen. :eek:
Blandingen av parmesan og norvegia ble helmax Smakte knallgodt. Må nok ha en viss fettprosent på osten for å få den til å smelte. Lagde et par med bare norvegia. Ble gode de også. Så nå går jeg igang med runde nr to og fyller hele brettet med osteblandinger. Må ha litt snacks med på venninne-besøk i morgen.
Mmmmm!:D Synd med parmesanen, men da kan det faktisk hende at den "uekte" parmesanen jeg nevnte tidligere faktisk er bedre å bruke. Jeg brukte det idag og det fungerte utmerket, men jeg skal teste blandingen din så fort som bare rakker´n. Kos deg med både venninner og snacks!
De hørtes gode ut, må teste de til helgen jeg :D Så har jeg noe å se frem til :)
Jeg har testet med sticksene nå, å jeg er i ketose :D Jeg kan nesten ikke tro det, jeg fikk det til :D Håper jeg får det til videre også :)
Jeg fikk svak lilla, så jeg må nok drikke litt mer, så den blir mer rosa, greit å ta med seg :)
Men jeg fikk negativt svar på glukose, ovenfor ketose avlesningen, skal jeg ha det? er det sukker?
Hasselnøtt
05-01-11, 23:22
Ferdig resultat:
2/3 deler norvegia
1/3 del parmesan
Pizzakrydder og løkpulver drysset oppå.
180 grader 6 min, midten i ovnen.
Og "dessverre" oppspist av meg og mannen min :D
Du er i ketose, men er den så mørk bør du få i deg litt vann.
Mere vann? Jeg har drukket 5 flasker med 0,7l vann, og 0,5 l pepsi. Det må da være nok?
Får jeg bare komme med et vennlig tips som kan gjøre at de som har vært en stund på forumet her svarer? En ting er at søkefunksjonen ikke alltid er lett å få til, og man stiller spørsmål som det finnes mange tråder om.... det skjer. Men ikke spør om igjen og om igjen om ting som allerede er svart på i samme tråd.
Jeg kommer gjerne og svarer på ting som jeg kan svare på, men etter hvert vil jeg nok gi opp hvis folk ikke gidder å lese de trådene de spør i engang. ;)
Edit: Men heldigvis så har dere MaritR (under her) som ikke er fullt så slem og gretten som meg :)
Helt i orden:) Grunnen til at jeg spurte er at jeg har ikke de "vanlige" som alle snakker om som er sånn rosa skala. Mine går fra hudfarge til mørkbrun, vet det bare er å bruke hodet; jo mørkere, mer i ketose. For mørk- for lite vann. Ville bare spørre for å være 110% sikker:)
Mine går fra hudfarge til mørkbrun, vet det bare er å bruke hodet; jo mørkere, mer i ketose. For mørk- for lite vann. Ville bare spørre for å være 110% sikker:)
Nå er jeg helt ny her da, så kan være jeg svarer deg feil, men mener jeg har lest at uansett utslag så er du like mye i ketose, selv om den er helt svak, det at den er mørkere er bare at det er mer konsentrert, å at en derfor kan drikke litt mer, jeg drikker også mye syns jeg, men fikk allikevel den mellomste på skalaen, som var litt mørkere, å skal derfor forsøke å drikke enda mer :)
inger synnøve
06-01-11, 08:17
nå har jeg inntatt min første frokost før kl 0800 siden 2006. :)jeg har spist en frokost tallerken med pai uten deig, det er en oppskrift som jeg har funnet her inne. den ligger i den STORE KOkEBOKA:)
jeg tør nesten ikke si det ,men jeg hadde gått ned på vekta idag,(nesten for godt til å være sant? så jeg avventer til søndag for å skrive det ned her ;)
nå har jeg inntatt min første frokost før kl 0800 siden 2006. :)jeg har spist en frokost tallerken med pai uten deig, det er en oppskrift som jeg har funnet her inne. den ligger i den STORE KOkEBOKA:)
jeg tør nesten ikke si det ,men jeg hadde gått ned på vekta idag,(nesten for godt til å være sant? så jeg avventer til søndag for å skrive det ned her ;)
Må se om jeg også finner den, hørtes godt ut, å greit å variere måltidene litt, så vi ikke går matlei. Jeg har spis hardkokte egg idag, sånne som de serverer på koldtbordet. Deler et hardkokt egg i to, så en dasj majones, en reke eller et par (alt etter hvor store de er), å en liten dasj paprika.
De er faktisk kjempegode, selv om jeg ikke liker majones :)
Jeg måtte snike meg på vekten idag jeg også, selv om den ikke vsite nedgang igår, å den var faktisk mindre hos meg også :O :D Håper den er der på mandag også,når jeg har veieidag :)
Hadde egentlig tenkt å vente til mandag med å veie meg, men måtte bare se, siden jeg fikk utslag på ketose på sticksen igår, håper det fortsetter sånn :)
Ok :) Greit å vite :)
En annen ting du kan tenke på i begynnelsen er å få i deg litt mer salt, seltin anbefaler Torkild , da blir allmenntillstand litt bedre. Og om du er redd for brus og søtstoffer kan du jo trappe ned før du kutter de helt ut.....kroppen trenger litt tid :)
Lykke til videre.
( jeg startet 3 jan jeg også ) ;)
En annen ting du kan tenke på i begynnelsen er å få i deg litt mer salt, seltin anbefaler Torkild , da blir allmenntillstand litt bedre. Og om du er redd for brus og søtstoffer kan du jo trappe ned før du kutter de helt ut.....kroppen trenger litt tid :)
Lykke til videre.
( jeg startet 3 jan jeg også ) ;)
seltin har jeg,men ikke brukt det så mye, har brukt pepper, siden det har vært salt i skinken osv,men skal forsøke det da:) tusen takk for hjelpen :klem:
Jeg er ikke kvalm idag (enda), så håper det ikke skjer igjen etter middag idag, gått greit med frokosten ihvertfall.
Brus og søtstoffer bruker vi lite av, vi gikk over på et kosthold med mer rene råvarer ifjor høst, og kuttet også ut sukker med det samme, eneste på lørdagen da får de juice.Des mnd var et unntak da fikk de noe mer, ville ikke legge en demper på det, men da nugatti osv kom på bordet hos de vi var hos i jula, så spiste ikke ungene det likevel..å ikke klager de på at de ikke får snop osv heller, for de får andre ting, frukt, bær og popcorn, som de elsker, så tror kanskje det var greit at vi begynte sånn, kanskje litt enklere for kroppen da, selv om det ikke føltes sånn i det hele tatt igår.
Jeg liker ikke sjokolade,ikke min bror, eller eldstemann av ungene her eheller, folk ler når jeg sier det :Smen vi likte sure ting i snopet, så det kan nok være jeg savner etterhvert, men håper det går greit, siden vi vanligvis hadde lite av det.. klementiner savner jeg allerede, selv om jeg burde være lei av de, etter å ha spist de i hele desember...
Fjasnissen
06-01-11, 08:57
Helt i orden:) Grunnen til at jeg spurte er at jeg har ikke de "vanlige" som alle snakker om som er sånn rosa skala. Mine går fra hudfarge til mørkbrun, vet det bare er å bruke hodet; jo mørkere, mer i ketose. For mørk- for lite vann. Ville bare spørre for å være 110% sikker:)
Okay.... jeg var muligens ikke tydelig nok i min forklaring, så jeg skal gjøre en litt bedre jobb.
Det stixene måler er ikke grader av ketose, men konsentrasjon av ketoner i urinet. Disse ketonene er rest-ketoner som kroppen ikke har brukt. Det finnes forskjellige grunner til at fargen endrer seg, og folk er i tillegg forskjellige. Man kan for eksempel få et ganske svakt utslag om man har trent hardt en dag (da har man brukt mer ketoner, fordi kroppen trenger mer energi til å utføre de oppgavene den blir satt til), og får man et sterkt utslag kan det (må ikke, men kan) være grunnet for lite vann. Det eneste man bør tenke på når man ser på stixen er:
a) Utslag = ketose
b) For mørkt = har jeg drukket nok væske i dag?
Sånn.... da blei kanskje saken rundt måling med stix klarere? ;)
Og som nevnt ofte... mål to timer etter siste måltid på kvelden for å få den sikreste målingen (noe som kan være problematisk om du er som meg som ikke spiser no særlig mat på kvelden).
Jeg er ganske happy i dag.. føler meg ikke så dårlig som i går, fikk utslag på stix i går og hadde gått ned nesten 3 kg.. og begynte kuren på tirsdag.. nå har jeg vært super-nazi med kosten da og trent hver dag, så jeg er dødshappy..
Ketoseånden er på plass :p
Men, en snikveiing visste opp og ikke ned :rolleyes: Ja, ja. Veiedag i morgen.. Får håpe kroppen har sluppet litt vann til det..
Snikveide meg i dag og har gått ned nesten 2 kg på tre dager :):)
Selv om det er vann er det godt å se at noe skjer! Og det var himmelsk å se 59 tallet igjen :):) Det er en stund siden sist...
Ha en fin dag alle sammen!
Melder meg stille og forsiktig inn her jeg også. Jeg er nå tilbake på ketolyse etter 3 mnd opphold. Håper jeg skal klare de siste kiloene nå, etter to fødsler på ett år og ganske stor vektoppgang i begge sv.skap. Begynte for fire dager siden, på 71.9kg og nå viser vekta 69.5. Ting skjer i kroppen, og jeg er i ketose ifølge stix'ene. Idealmålet er 58 kg, men jeg skal være kjempefornøyd om jeg klarer å komme ned på 61-62 kg.
Melder meg stille og forsiktig inn her jeg også. Jeg er nå tilbake på ketolyse etter 3 mnd opphold. Håper jeg skal klare de siste kiloene nå, etter to fødsler på ett år og ganske stor vektoppgang i begge sv.skap. Begynte for fire dager siden, på 71.9kg og nå viser vekta 69.5. Ting skjer i kroppen, og jeg er i ketose ifølge stix'ene. Idealmålet er 58 kg, men jeg skal være kjempefornøyd om jeg klarer å komme ned på 61-62 kg.
Masse lykke til Havana:heia::heia:
Masse lykke til Havana:heia::heia:
Takk for det :)
TrillTrall
06-01-11, 12:06
Jeg kjøpte flere poser med "finmalt" parmesan (sikkert ikke ekte parmesan, men et veldig godt alternativ og som du finner i vanlig ostedisk)
Sjekk innholdet der - slike "osteposer" inneholder gjerne mye rart og kan inneholde tildels mye karber.
TrillTrall
06-01-11, 12:11
Skyr inneholder desverre rundt 11 g karbo pr 100g. Som sagt så mener jeg å huske en eller gang at tommelregelen var ingenting som inneholder mer enn 5g pr 100 g.
Øh nei - ifølge nettsidene til Q-meieriene inneholder Skyr 3,9 g kh/100 g. Mulig det er naturellvarianten, men det er jo like greit ettersom de har søtet de andre med aspartam.
TrillTrall
06-01-11, 12:13
Nei, det finnes ikke grader av ketose, enten er du i ketose eller så er du det ikke. Om stixen blir lys er urinen utvannet, blir stixen veldig mørk er urinen din konsentrert, men det har ingenting med "graden" av ketose å gjøre.
Nå er jeg helt ny her da, så kan være jeg svarer deg feil, men mener jeg har lest at uansett utslag så er du like mye i ketose, selv om den er helt svak, det at den er mørkere er bare at det er mer konsentrert, å at en derfor kan drikke litt mer, jeg drikker også mye syns jeg, men fikk allikevel den mellomste på skalaen, som var litt mørkere, å skal derfor forsøke å drikke enda mer :)
Er helt riktig det du skriver der. Formulerte meg litt feil.:D
Jeg driver også og snikveier meg. Vet det er dumt, og jeg har planer om å skjerpe meg etter hvert, men er liksom redd for å gå glipp av en "god vektdag":rulleøyne I dag streiket plutselig vekta, og jeg løp huset rundt etter nye batterier selv om jeg absolutt ikke har tid til sånt tull om morgenen... (Ikke var jeg spesielt fornøyd med nedgangen heller.)
Men ellers går det jo bra:smile: Formen er grei, og jeg savner ikke høykarbomat foreløpig.
Lykke til videre, alle sammen!:goodluck:
Hei. Helt ny her og prøver å lære med dette forumet så godt jeg kan :P
Jeg er 23år og mamma til ei lita tulle. Starutet på ketolysedietten mandag og har allerede gått ned 2,3kg :D:D:D
Håper virkelig det fortsetter. Målet er å gå ned 25kg, så fort som mulig :) hehe.
Skyr inneholder desverre rundt 11 g karbo pr 100g.
Hvilken type skyr er dette? Den med frukt? Den inneholder sukker så den skal man ligge langt unna! Men vanlig skyr med bær inneholder mellom 4 og 5g karbo pr 100g, og er ok som mellommåltis. Men for de på Ketolyse er det alt for lite fett, så bland den med fløte! :ja:
inger synnøve
06-01-11, 13:59
om der er en plass her som viser /sier noe om hvor mye fett vi må ha i oss hver dag for å kunne gå ned noe:) ?
Jeg vil også være med!
Gikk ned 8 kg fra april til september i 2010, men har klart å få på alt igjen gitt... Sånn går det når man bare skal skeie ut litt...ukene og månedene går fort da, og plutselig går ikke buksene igjen lenger.. Ja ja:o
Heldigvis må de siste kiloene ha vært masse vann, for jeg har gått ned 2,1 kg bare siden mandag - hurra!:D....så da var det bare 13,5 kg igjen til målet.
Håper på å være i mål 1 juni - det skal jeg vel klare?
Høyde: 179
Start vekt 3/1: 85,6 (83,5 i dag)
Mål: 70
*Da har jeg veid meg og vekta viste 65,1 altså 1,8 kilo opp...ikke så aller verst da :rolleyes:
Og nå er jeg på vei nedover igjen :) ....målet er ca.58 kilo;)
Er alle her inne flinke til å trene i tillegg??? jeg har ikke begynt med noe trening enda, vet ikke helt hvor jeg skal skvise det inn heller, med 4 barn pluss en avlastningsjente, dagene går i å hente og bringe barn til fritidsaktiviteter, lekser osv osv, å så er det middag, å så begynner kveldsstellet, å da legger vi en hver halvtime, å sistemann er i seng kl 21, å da må jeg lage alle sekker, matbokser, klær osv klare til dagen etter, å så må jeg se over huset, vaske tøy, henge opp, legge sammen osv...
I tillegg jobber jeg i butikk på dagene, og av og til kveldene, så da løper jeg rundt mye, varedager osv,
Hvordan får dere det til ??? å hvor mye må man trene i tillegg til alt dette?
Jeg har knapt nok tid til å slappe av noe nå, å når jeg får muligheten er det herlig å ta seg en stille stund, like før jeg legger meg..
Er alle her inne flinke til å trene i tillegg??? jeg har ikke begynt med noe trening enda, vet ikke helt hvor jeg skal skvise det inn heller, med 4 barn pluss en avlastningsjente, dagene går i å hente og bringe barn til fritidsaktiviteter, lekser osv osv, å så er det middag, å så begynner kveldsstellet, å da legger vi en hver halvtime, å sistemann er i seng kl 21, å da må jeg lage alle sekker, matbokser, klær osv klare til dagen etter, å så må jeg se over huset, vaske tøy, henge opp, legge sammen osv...
I tillegg jobber jeg i butikk på dagene, og av og til kveldene, så da løper jeg rundt mye, varedager osv,
Jeg har knapt nok tid til å slappe av noe nå, å når jeg får muligheten er det herlig å ta seg en stille stund, like før jeg legger meg..
Hei:) høres ut som om du får trim ja:D
TrillTrall
06-01-11, 18:01
Hvilken type skyr er dette? Den med frukt? Den inneholder sukker så den skal man ligge langt unna! Men vanlig skyr med bær inneholder mellom 4 og 5g karbo pr 100g, og er ok som mellommåltis. Men for de på Ketolyse er det alt for lite fett, så bland den med fløte! :ja:
De nye med frukt er søtet med sukker fremfor aspartam og de inneholder ikke mer enn 3,9 g karber / 100 g så i et nødsfall er det vel ikke det verste man kan ha i seg.
Midnight Choir
06-01-11, 18:49
Sjekk innholdet der - slike "osteposer" inneholder gjerne mye rart og kan inneholde tildels mye karber.
Enig i at vi må være oppvakte, og i dette tilfellet var kom jeg heldigvis veldig godt ut når det gjelder å "slippe unna" karbs og heller sikre max fettinnhold. Men det finnes helt sikkert mange varianter der man opplever det motsatte, så takk for "advarselen" :)
Jeg slenger meg på hos dere :) Holdt på med lavkarbo kosthold en periode i høst, og det fungerte veldig bra. Men plutselig ble jeg så forferdelig lei av maten at den rett og slett bød meg imot. Begynte å spise karbohydrater igjen, og gikk rundt som en luftfylt boble i 2 uker før det begynte å normalisere seg.
Nå er jeg klar for å prøve på nytt, være flinkere til å variere maten sånn at jeg ikke blir så lei. Bruke noen timer i løpet av helgen for å planlegge den neste uken.
En annen stor utfordring er treningen. Nå har jeg trent 30 days shred to dager og brukt rockeringen min, så nå gjelder det å fortsette den trenden. Er helt ødelagt i magen av den rockingen, men det er bare å bite tenna sammen så blir det vel bedre etterhvert.
Og med så sinnsykt mye snø som har kommet på østlandet nå så må jeg vel finne fram skia litt også :)
Målet mitt er å komme ned til 60 kg, og passe inn i bunaden igjen. Forferdelig å ha et sånt fint plagg hengende i skapet. Første delmål er å se 6-tallet, og det skal jeg klare innen bursdagen min 21. mars. Dvs. et gjennomsnitt på 0,8 kg i uka.
Lykke til allesammen :)
Her er det mange som er flinke med trening ja. Har ikke fått kommet helt i gang, har vært så trøtt og slapp de siste ukene, spesielt denne uka.
Irriterer meg fremdeles over den unødvendige utskeielsen jeg hadde nyttårssaften :( Den førte til at jeg likeså skeiet ut resten av helgen også :sukk: + mandag og tirsdag... Ikke bra. Rett før jeg var rett tilbake til gamle rutiner. Tirsdag kveld tok jeg meg selv i nakken og bestemte meg for å skjerpe meg! Har vært veldig flink onsdag og i dag og skal holde det til jeg når målet mitt! Vært på storhandel også i dag, handlet masse kjøtt, kjøttdeig, kylling og fisk :)
Lykke til videre alle sammen!
Hei alle
Jeg kaster meg på jeg og. Begynte å spise lav.karbo på mandag, og det har vært en tung tid siden. Har hatt en masse hodepine, fortsatt litt, og har vært veldig sulten selvom jeg har spist godt.
Målte meg i sted og var i moderat ketose, så da er jeg veldig glad. Merker at jeg er i mye bedre humør, mye mindre trøtt en vanlig, samt mye mer energi.
Jeg veier nå 100kg, og håper på å være rundt 80kg, helst under, til sommeren.
Jeg er litt usikker på hva jeg kan forvente meg av kuren, så jeg har ikke satt meg noe delmål ennå. Tror nok jeg godt kunne ha lagt rundt 75kg under optimale forhold
Trener spinning tre ganger i uken, og det fungerer godt for meg.
Er det bare meg som er konstant trøtt????!
Du “må” ikke trene på ketolysekuren, men en halvtimes gåtur hver dag anbefales i boka. Du kan selvsagt trene mer, men hard trening i ketose vil for mange føles tungt pga. de tomme glykogenlagrene, spesielt i starten.
Enig med langaard i at aktiviteten din på hjemmebane høres ut som trim nok;) Skjønner i hvert fall godt at du ikke har hatt tid og overskudd til ”vanlig” trening.
Selv er jeg i gang med raske gåturer inkl. litt småjogging, lett styrketrening på stuegulvet og sykling foran tv-en. Sistnevnte føles av en eller annen grunn ufattelig kjedelig samme hvor interessant tv-programmet er:rolleyes:
Har gått på ketolysekuren over flere måneder tidligere, men da trente jeg ikke utover rolige gåturer. Leser om flere som føler at de får energi på en helt ny måte etter noen uker i ketose, når de har kommet over ”startvanskene”. Spent på om dette skjer med meg også:p
Neida Bollemor, du er ikke alene om det:klem:Det blir bedre etter en stund:)
Neida Bollemor, du er ikke alene om det:klem:Det blir bedre etter en stund:)
Så bra å høre:)
jeg har sooooo vondt smak i munnen.... har vært på ketolyse før men så ille har det aldri vært :nei: flere?
jeg har sooooo vondt smak i munnen.... har vært på ketolyse før men så ille har det aldri vært :nei: flere?
DA er du nok i ketose.. Typisk ketoseånde.. ;) Det får "alle" tror jeg :P
DA er du nok i ketose.. Typisk ketoseånde.. ;) Det får "alle" tror jeg :P
ja. det er jeg. og ble plaget av det i 3 måneder sist. grunn at jeg har sluttet fordi jeg orka ikke mere.... men så ille har det aldri vært. skal holde ut denne ganger :ja: men er det noe å gjøre med det? persille funker ikke på meg... og borte bli det ikke heller...
Jeg kjøper fribol host/hals å apoteket når ånden blir for ille, hjelper det å la den smelte i munnen leeenge..:D
Jeg kjøper fribol host/hals å apoteket når ånden blir for ille, hjelper det å la den smelte i munnen leeenge..:D
takk. skal prøve. problemen er at det er meg som kjenner smaken. andre sier at det lukter ikke. men det er bre da :D
Ikke hodepine i dag (Jippi)
Dagens matinntak:
Frokost: 3 eggs omelett i smør
Lunch: Agurk, tomat, kalkun badet i min egen remmulade (den er god og ikke spes. lett)
Middag: 3 av konas karbiser, 1/2 stekt løk med mye smør, brokkoli
Aftens: 12 skiver Norwegia, 8 skiver Taffelost og en kald karbonade.
Ketoseånden er der, og kroppen slipper vann, men stixene gir ikke utslag. Må kjøpe nye når lønna kommer.
Midnight Choir
07-01-11, 06:35
God morgen!
"SB12", munnskyllevann fra apoteket, er veldig bra mot "ketoseånde" og all annen dårlig ånde forøvrig:). Jeg har alltid en flaske stående både hjemme og på kontoret, og det er redningen når det står på som verst.
Her er det ketose om dagen, og i natt har jeg følt meg som om overgangsalderen har tatt meg. Utrolige svettetokter og litt sånn "shaky"-følelse, men jeg føler meg opplagt i en helt annen grad enn jeg kan huske...! Og det etter å ha avholdt 2x 2,5 times foredrag i går som normalt bruker å være temmelig utmattende...Å, ,det er så godt å kjenne at noe er på gang! Nå må jeg få fatt i en ny elektronisk badevekt, for den kastet jeg ut for et år siden, og den manuelle IKEAvarianten er mildt sagt noe upresis.
Ha en super dag!
inger synnøve
07-01-11, 07:23
gomorgen til dere alle sammen:)
igårkveld tok jeg en strix test og nå lyste den !!jippi"" så nå håper og tror jeg at jeg er på rett vei, mannen min sin vekt viste idag nedgang:)
Hasselnøtt
07-01-11, 08:37
God morgen.
Ny dag og nye gleder. :D Har sluttet med "grovt" brød (Hildeborgs proteinbrød) for en stund. Spiser lavkarbo-rundstykker i stedet for. Funker bra. Gått ned 600 gram siden onsdag. Er spent på de neste 5 dager før jeg har veiedag :)
I dag har jeg spist ett rundstykke med smør, laks og majones oppå. Mye farris og to kopper kaffe.
Til lunsj blir det kremet eggerøre m/gressløk, smør og seterrømme i, laks, lavkarbo-rundstykke, ett par ostechips og confecta sin ananas-gele. Tror kanskje noen av mine kollegarer kommer til å misunne meg litt :D
Er alle her inne flinke til å trene i tillegg???
Nei...er ikke flink til å trene, finner ikke tid....har 4 barn/ungdommer i hus og jobb i tillegg, så min trim blir gåturer på kvelden, men har heller ikke gjort det på mange måneder :( tok av 6-7 kilo i høst uten å gå en eneste tur, så nå håper jeg å bli kvitt de siste kiloene selv om det ikke blir mye trim;)
gomorgen til dere alle sammen:)
igårkveld tok jeg en strix test og nå lyste den !!jippi"" så nå håper og tror jeg at jeg er på rett vei, mannen min sin vekt viste idag nedgang:)
Så herlig da, godt å være "i gang" :)
God Helg :p
god morgen :). deilig følgelse å være godt i gang. veiedag i morgen. skal ta det 2 ganger i uka. bli så lenge å vente en hel uke... da bli det lørdag og tirsdag på meg. sult følgelsen er borte men savner frukt. spiser osteknekkis med masse påleg til frokost og lunch. har ikke tid til å lage noe annent... det bli pizza i morgen (med ostebunn) :spisesnak
det høres jo ut som om du er aktiv nok, men om du vil trene enda litt, så kan jeg anbefale knebøy. Da trener du den største muskelgruppen i kroppen. og det er den som forbrenner mest. Knebøy - video (http://treningstips.org/kneb%C3%B8y/) og jeg merker god trening av det.
Nå har jeg vært på kur i 4 dager, og vært på elixia 2 av morgenene, så jeg føler jeg har vært ganske flink.. prøver å trene litt hjemme om jeg ikke orker å gå på treningsstudio.
0,4 ned siden søndag.. Er jo en start. Så jo vekta hadde gått opp tidligere i uka.. Fredag blir min offisielle veidag da :) Men klarer jeg å ikke snikveie meg... :p
Hei høres ut som om du får trim ja
Ja jeg har nok å gjøre på, men syns det ser ut som om alle her inne trener noe veldig, å jeg har ikke begynt en gang å ikke vet jeg når på døgnet jeg skulle få tid, for på den tiden jeg har ledig er det ikke noe som har åpent her, 20 min til nærmeste treningssenter her, eller 40-45 min til neste..
Men tenkte å begynne med noe her hjemme kanskje :) noen som gjør det? treningsvideo? treningsapperat?
Nei jeg også ;)
Du “må” ikke trene på ketolysekuren, men en halvtimes gåtur hver dag anbefales i boka. Du kan selvsagt trene mer, men hard trening i ketose vil for mange føles tungt pga. de tomme glykogenlagrene, spesielt i starten.
Ja det føles ekstra tungt nå,men jeg forsøker å bruka all aktiviteten på jobben som en slags trening nå, sitter minst mulig, løfter og går fort mye mer, det er en liten begynnelsen ihvertfall :)å så får jeg se om jeg får til noe hjemme etterhvert, men ser på vekten at det går nedover enda ihvertfall , jippi,håper VIRKELIG det fortsetter.
DA er du nok i ketose.. Typisk ketoseånde.. ;) Det får "alle" tror jeg
Da erd et det som skjer her også, ufattelig lite lyst på kyssene fra mannen nå, men han vil ikke høre snakk om det :P
gomorgen til dere alle sammen
igårkveld tok jeg en strix test og nå lyste den !!jippi"" så nå håper og tror jeg at jeg er på rett vei, mannen min sin vekt viste idag nedgang
Så flott :heia:
Velkommen Lene og aragorn :heia:
Update fra meg, jeg hadde ikke tid igår, for da kjørte jeg ungene rundt som julebukker, å nå står det fater fulle med snop rundt over alt her :P
jeg går ned på vekten, å jeg bare håper det fortsetter,må få til noe trening etterhvert, men ikke helt enda, da jeg er travelt opptatt denne uken, skal ha 33 gjester på bursdag her på søndag, skal lage stek til middag så er enkel mat heldigvis
elles så har jeg hatt litt vondt i hodet igår,men det kan være siden jeg satt 3 timer i bil å kjørte på julebukker, i elendig vær :D
vektnedgangen til nå fryder jeg meg vilt over, å bare krysser fingrer og tær for at det fortsetter!!
Men må på jobben nå, kommer innom senere, gleder meg til å lese hvordan det går med dere andre :D
hjemme i dag. koser meg med "berde" lunch. stekte gr.saker i masse smørr, pepper, rømme og masse ost på. :) prøver å ikke bruke salt. bli fårikål til middag.
Hvis du sliterr med å få trent, hva med å være med ungene ut å base i snøen, ta med ungen på en gå tur...Det er ikke så mye som skal til - 30 min med litt god puls gjør underverk ;) Ellerr har barna spillkonsoller??? Der finnes det mye forskjellige treningsspill som hele familien kan være med på....Alt går hvis man vil veit du;)
Hei!
Har begynt å leva etter Skaldeman sine prinsipp, men lurer på om eg skulle gå over til ketolysekuren, treng nokre råd. Er livredd for at eg skal legga på meg i staden for å ta av, starta på mandag, foreløpig har lite skjedd, men det rekna eg med. Eg er ikkje så veldig aktiv for tida, føler eg bruker halve dagen til å planlegge kva eg skal ete og så ete. Eg er ganske lav og har veldig mange kilo for mange.
Hei!
Tok en snitt titt på vekta i dag. Ned 2,9 kg på 5 dager:D Idag har jeg spist kyllingvinger. Var på spinning i dag,og det var ubeskrivelig tungt. Jeg er skikkelig sliten, jeg måtte gi meg flere ganger på intervallene. Kjenner jeg blir mye fortere sliten enn tidligere, jeg tåler ikke halvparten av den treningen jeg tålte før.. Skikkelig irriterende! Hvordan går det med dere?
Fjasnissen
07-01-11, 12:45
Hei!
Har begynt å leva etter Skaldeman sine prinsipp, men lurer på om eg skulle gå over til ketolysekuren, treng nokre råd. Er livredd for at eg skal legga på meg i staden for å ta av, starta på mandag, foreløpig har lite skjedd, men det rekna eg med. Eg er ikkje så veldig aktiv for tida, føler eg bruker halve dagen til å planlegge kva eg skal ete og så ete. Eg er ganske lav og har veldig mange kilo for mange.
Hei. Hvorfor kan du tenke deg å bytte allerede? De fleste som lager et opplegg vil anbefale deg å fortsette på noe du har startet med en periode, før du evt. bytter (ser at Torkil som har Ketolysekuren har gjort dette før når noen har vurdert å bytte til hans opplegg fra f.eks. Atkins etter veldig kort tid). Hvis du bare har holdt på siden mandag, så ville jeg gitt det noen uker til før du evt. bytter. Hvorfor er du redd for å legge på deg? Hvis du følger opplegget burde det gå fint. Prøv å ikke stresse med det. Slapp av og nyt maten, så skal du se at kiloene begynner å falle av. Kroppen trenger tid til å omvende seg til det nye kostholdet. For noen går det fort, og for andre tar det litt mer tid.
Venus Willendorf
07-01-11, 12:52
Hei, slenger meg med her jeg :)
Starter i dag, men har gode erfaringer med ketolysekuren fra et forsøk i fjor vår. Det største problemet mitt (som gjorde at jeg droppa ut sist gang) er å få den relativt begrensede dietten til å passe inn i sosiale settinger når jeg ikke vil fortelle til hele verden at jeg går på ketolysekuren (hvertfall ikke før det er godt merkbart at det funker).
Det var ikke mange ukene jeg holdt på sist gang, så jeg rakk aldri å bli kreativ i matveien. Så setter pris på at folk deler gode ideer :)
Takk for svar! :) Trur kanskje det har med at eg er så usikker på kva som er det rette valget. Eg et kun karbo frå dei oppskriftene i boka, og har kutta ut sukker, brød, ris, pasta og poteter. Ja, trur kanskje eg skal gi det ei stund og sjå. Kan det vere lurt å begrense meieriprodukt som fløyte, creme fraiche og rømme? Ser det er litt avvik i kva folk anbefaler rundt dette.
:_plystre:Hei, slenger meg med her jeg :)
Starter i dag, men har gode erfaringer med ketolysekuren fra et forsøk i fjor vår. Det største problemet mitt (som gjorde at jeg droppa ut sist gang) er å få den relativt begrensede dietten til å passe inn i sosiale settinger når jeg ikke vil fortelle til hele verden at jeg går på ketolysekuren (hvertfall ikke før det er godt merkbart at det funker).
Det var ikke mange ukene jeg holdt på sist gang, så jeg rakk aldri å bli kreativ i matveien. Så setter pris på at folk deler gode ideer :)
kjenner godt at du vil ikke fortelle det til folk. bli så mange rare komentarer. det jeg har gjort er at jeg sa at jeg tror jeg ikke tåler mel og andre ting med stivelser i (potet, ris, gullerot), fordig jeg bli oppblåst etter det. og at jeg får vondt i hodet av sukker. sa at jeg vil prøve å droppe disse en stund for å se om det bli bedre uten. er klar over at det ikke er helt riktig men ikke alle klarer å fortelle at de er på slanken og forklare hva det handler om og forsvare seg. ikke jeg i hvert fall. funka fint :_plystre:
:_plystre:
kjenner godt at du vil ikke fortelle det til folk. bli så mange rare komentarer. det jeg har gjort er at jeg sa at jeg tror jeg ikke tåler mel og andre ting med stivelser i (potet, ris, gullerot), fordig jeg bli oppblåst etter det. og at jeg får vondt i hodet av sukker. sa at jeg vil prøve å droppe disse en stund for å se om det bli bedre uten. er klar over at det ikke er helt riktig men ikke alle klarer å fortelle at de er på slanken og forklare hva det handler om og forsvare seg. ikke jeg i hvert fall. funka fint :_plystre:
Akkurat det samme med meg. Jeg skal på jobb i dag og der er det slik at vi MÅ sitte å spise ned med pasientene, er en del av miljø terapien (psykiatri pasienter). Det er alltid brød, og brød posene har ikke næringsinnhold så det er helt uaktuelt for meg. Slengte nettopp et lavkarbo brød i ovnen, så får jeg ta med et par skiver. Hvis de spør meg da, svarer jeg at er reagerer så dårlig på brød:p Skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å si at jeg går på lavkarbo, klarer det liksom ikke. Ikke en gang svigers vet om det:p
Venus Willendorf
07-01-11, 13:38
Sist gang sa jeg ikke noe til samboeren engang. Tror ikke jeg sier det denne gangen heller, før jeg må :p
Han må jo begynne å lure på hvor det blir av all pizzaen, etterhvert :o
Fjasnissen
07-01-11, 13:42
Takk for svar! :) Trur kanskje det har med at eg er så usikker på kva som er det rette valget. Eg et kun karbo frå dei oppskriftene i boka, og har kutta ut sukker, brød, ris, pasta og poteter. Ja, trur kanskje eg skal gi det ei stund og sjå. Kan det vere lurt å begrense meieriprodukt som fløyte, creme fraiche og rømme? Ser det er litt avvik i kva folk anbefaler rundt dette.
Jeg kan ikke så mye om Skaldemannopplegget, så jeg kan egentlig ikke gi noen konkrete tips. Det er riktig at enkelte på Ketolysekuren må være litt forsiktige med meieriproduktene, og det gjelder sikkert på Skaldemann også. Det har vel mer med hvor stor (eller kanskje liten) toleranse vi har for enkelte produkter. Hvis det står noe spesifikt i opplegget ville jeg fulgt de rådene framfor mine. Mye av dette er jo prøv og feil metoden, siden vi alle er forskjellige. Gi det litt tid før du begynner å avvike fra opplegget :)
Frokost:
3 karbonader, med løk i smør, litt agurk og tomat.
Lunsj:
3 karbonader, og litt remulade.
--------------------------------------------------
Etter å ha sett på Gillian, om kaffens katabole effekt på kroppen, har jeg begynt å spekulere på om mitt enorme kaffeinntak kan ha vært brems i ketolysekuren? Mitt normale forbruk har vært rundt 4liter/døgn.
Har nu forsøkt med kaffereduksjon siden mandag, sammens med at jeg starta på nu ketorunde. Drikker 3-4 kopper hver dag nå, og det er kraftreduksjon. Dropper også kveldskaffen. Londonte derimot går det litervis av. Noe må jeg avreagere på.
Uansett, vekta kryper ned. I dag var det officiell veiedag, og jeg kan notere -3,7 Kg siden mandag. Jada, mesteparten er nok vann, men det går rett vei, og da må det gjerne være tannstein jeg mister for min del :)
Frokost:
3 karbonader, med løk i smør, litt agurk og tomat.
Lunsj:
3 karbonader, og litt remulade.
MMM! Det hørtes ut som en god frokost gitt, fikk helt vann i munnen. Lyst til å dele oppskriften på karbonadene dine?:)
Nå har jeg prøvd det proteinbrødet på pakningen til soyaproteinet. Jeg brakk meg når jeg smakte på den uten pålegg :p, men med baconsost var den faktisk ganske så god:) Men, noen som vet hvor lenge det holder seg? Kan det fryses?
Hodepinen er nå borte, og jeg prøvde en stix i går og den viste moderat ketosenivå i urinen. Jeg antar at dette har med at jeg er flink til å drikke mye vann, og ikke at jeg gjør noe galt.
Hodepinen er borte, og i går kveld var jeg i et fantastisk godt humør og hadde masse energi. Ryddet flere rom, handlet, lagde mat til både meg og fruen. Hun la faktisk merke til at jeg var "annerledes". :-) Jeg har også brukt å være veldig trøtt om kveldene, men i går var jeg ikke trøtt i det hele tatt.
Har hatt et par tøffe dager hjemme med sykt barn denne uken, dag 3 og 4 etter jeg startet. Det var ganske tungt da jeg var mye sulten og hadde masse digg i huset etter julen. Jeg klarte meg godt og ser fram til å veie meg på mandag.
Jeg får håpe det vedvarer. Føler meg ganske fin nå også, og jeg er ikke så sulten lenger heller. Hadde en god lunch med sopp, paprika, løk og kylling (med hvitløk selvsagt).
Gleder meg til å veie meg til mandagen, håper bare ikke at jeg blir skuffet.
God helg til alle sammen
Fjasnissen
07-01-11, 15:07
Ikke bli skuffa over tallet på vekta. Kjenn heller etter hvor bra du føler deg. Den nye energien som du nettopp beskrev. Slapp av i forhold til vekta, ikke stress, så ordner resten seg sjøl :)
MMM! Det hørtes ut som en god frokost gitt, fikk helt vann i munnen. Lyst til å dele oppskriften på karbonadene dine?:)
Veeeldig enkel oppskrift i tre pkt:
1) Skaff kone
2) Spørre kone peeent
3) Spise karbonader
Hasselnøtt
07-01-11, 16:47
1) Skaff kone
2) Spørre kone peeent
3) Spise karbonader
Haha...den var god :D
Godt du har en snill kone som tar seg av deg :)
Lykke til videre.
1) Skaff kone
2) Spørre kone peeent
3) Spise karbonader
Ha ha...:stortsmil:stortsmil
Ha ha...:stortsmil:stortsmil
Hahahaha. Fikk en bra latter her nå :p
Men dere... Jeg begynte på ketolyse på mandag og siden i går har jeg hatt "av og på" strålende smerter i venstre legg-bein og kne. Hva kommer det av? er det noe jeg mangler av vitaminer/mineraler?? Noen fler som har sånn??
Hmm, er det kramper du mener?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.