View Full Version : Jeg lurer på en ting (ang. tomatsuppe)

maric
06-01-11, 21:09
jeg er helt ny her, å har tenkt å prøve meg på lav karbo. men hvis jeg skla spise suppe f.eks kan jeg kjøpe pose tomat suppe..? (dumt spm kanskje) eller må jeg lage den selv?

langaard
06-01-11, 21:15
Hei Maric:) Lag tomatsuppe fra bunnen av, mye bedre enn suppeposene, som inneholder en del sukker. Du finner oppskrift her inne:) Jeg lager store posjoner og fryser i passelige porsjoner.

senorita
06-01-11, 21:19
Bør nok ikke spise posesuppe nei..

maric
06-01-11, 21:21
Hei Maric:) Lag tomatsuppe fra bunnen av, mye bedre enn suppeposene, som inneholder en del sukker. Du finner oppskrift her inne:) Jeg lager store posjoner og fryser i passelige porsjoner.

okay:) takk for svar! da blir det hjemmelaget:)

Imse
06-01-11, 22:44
Lag sjøl, fres 1/2 løk( eller mindre etter smak), hel på en boks med hakkede tomater, fyll opp boksen med vann og ha i, 1 terning buljong( jeg synes hønsebuljong er best), kok i 10 minutter..Smak til med pepper og salt. Ha gjerne i en skvett fløte og evt kjør stavmikseren i suppa om du vil ha den helt glatt. Spis med kokte egg eller stekt bacon.

langaard
06-01-11, 22:46
Lag sjøl, fres 1/2 løk( eller mindre etter smak), hel på en boks med hakkede tomater, fyll opp boksen med vann og ha i, 1 terning buljong( jeg synes hønsebuljong er best), kok i 10 minutter..Smak til med pepper og salt. Ha gjerne i en skvett fløte og evt kjør stavmikseren i suppa om du vil ha den helt glatt. Spis med kokte egg eller stekt bacon.
Og så fyller vi på med smørstekte kylingbiter f.eks:D

maric
07-01-11, 14:07
takk for oppskrift:):) det var jo kjempe enkelt:)

vimsen85
07-01-11, 18:22
Mmmmmm. Tomatsuppe :sikle:

TrillTrall
07-01-11, 18:30
Denne lager jeg:

http://pinkangel.blogg.no/1266662758_ziggys_tomatsuppe.html

Jevner den ikke jeg da. Lager gjerne en diger kjele og har over i små porsjonsbokser og setter i fryseren. Tiner på noen minutter i microen og er toppe å ha med jobb til lunsj om du har micro der. :) Spiser dem gjerne med solsikkebrød med smør på til og et par kokte egg. Mmmmm....