View Full Version : Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Fjasnissen
15-02-11, 15:55
Stå på og hold ut det løsner sikkert :p
Jeg har ikke blitt kvalm eller svimmel etter trening, men jeg kjenner at kroppen butter veldig når jeg presser meg litt. Var på en skitur i helga og da følte jeg meg skjelven og matt for hver bakke.
Etter trening tar jeg en neve nøtter sånn med en gang og så prøver jeg å få til et skikkelig måltid så fort som mulig.
Selv om jeg følte meg "utslitt" etter skituren så kom jeg meg veldig fort og var i kjempeform igjen etter kun kort tid. :)
Det vil være interessant å høre om andres erfaringer med trening på ketolyse...
Det står om trening i boka, og om svimmelhet og slapphet.
1. Kroppene deres er kanskje ikke helt vant til å bruke ketoner som energi i stedet for karbohydrater. Dette forklarer slapphet/svimmelhet/hodepine i en overgangsperiode.
2. Tung trening før kroppen effektivt kan bruke ketoner som drivstoff bør man være litt forsiktig med. Lytt til kroppen din og tren utifra hvordan den fungerer
Stå på og hold ut det løsner sikkert :p
Jeg har ikke blitt kvalm eller svimmel etter trening, men jeg kjenner at kroppen butter veldig når jeg presser meg litt. Var på en skitur i helga og da følte jeg meg skjelven og matt for hver bakke.
Etter trening tar jeg en neve nøtter sånn med en gang og så prøver jeg å få til et skikkelig måltid så fort som mulig.
Selv om jeg følte meg "utslitt" etter skituren så kom jeg meg veldig fort og var i kjempeform igjen etter kun kort tid. :)
Det vil være interessant å høre om andres erfaringer med trening på ketolyse...
Jeg opplevde også å bli kvalm og svimmel etter trening de to-tre første ukene. Det var akkurat som om at jeg hadde tømt kroppen fullstendig for krefter. Dette gikk over etter ca 3 uker, og nå yter kroppen mye bedre. Er visstnok i perioden mens kroppen venner seg til å brenne fett i stedet for karbo at noen kan få den opplevelsen.
Nå er jeg blitt fortalt at man skal være forsiktig med å presse seg for hardt når man går på lavkarbo, var visst økt fare for infarkt, men det er vel først og fremst for de som allerede tilhører risikogruppene. For de fleste av oss er det sikkert bare ubehagelig, men ufarlig. Uansett prøver jeg å legge meg på ca 80% når jeg er ute og går på ski. Litt puls, men ingen sprenging av grenser.
Etter trening spiser jeg en brødskive eller to med proteinbrød, og tar et lite glass melk til. Eventuelt lager jeg en omelett med purreløk og ost. Da føler jeg meg frisk og rask igjen.
Jeg henger meg på , er også nybegynner og startet for 2 uker siden. :D, har lest mye her, og det som skremmer meg mest er at man går ut av ketose etter 1 tyggis med feil søtningsstoff. å at man faktisk ikke kan ta seg en eneste øl for da er man ute av max forbrenning i 6 uker.
Men ja , jeg skal prøve å se om dette er det rette for meg frem til 1 mars ivertfall :D Har jeg ikke gått ned det jeg forventer til den tid, blir jeg nok å hoppe over på pulverkur som jeg har gode resultater fra tidligere, på kortere tid, og som har vedvart over lengre tid før vekten har gått i feil retning igjen.
Så fr A til B, for jeg lov blir jeg med :)
hei:)
du kan slappe helt av ang ølen, det tar IKKE 6 uker før du begynner å forbrenne igjen..kanskje noen dager.
ps: vis du skal drikke øl så spis masse fett FØR du starter drikkingen og gjerne litt underveis, da jevner du det iallefall ut litt:)
fett først og rødvin etterpå utjevner så godt som helt at du går i null..ikke ei hel flaske da hehe men 2-3 glass.
lært av han som er kongen av lavkarbo..skaldeman :)
en ting til.
ikke tren noe i starten, gå turer er fint.
kroppen er ikke i stand til å takle påkjenningen i starten av dietten.
den har litt tilpassningsproblemer i starten, men dette blir bedre etterhvert.
jeg var helt utafor de første 4 ukene, kjentes ut som jeg var i en boble og litt små full hehe klarte ikke tenke helt klart.
Ser det er laget en måletråd for januar/februar startere. Måling og vekt ser jeg på som to ting som henger sammen, så det er en selvfølge at man kan dele målene sine her også :) Dette blir jo på en måte en "altmuligtråd" for oss Januar/februar-startere, hvor det ikke er noe "regel" for hva som kan deles, bare alle støtter hverandre og deler både gode og dårlige erfaringer :D og selvsagt hvordan det har gått når man kommer til sin veiedag, for de som vil!
Det blir gøy og se om tråden fortsatt er like stor om ett par månder, eller om folk slutter eller gir opp etterhvert (det må vi jo prøve å unngå da), hehe :D
yoyo-slanker'n
15-02-11, 21:19
Slenger meg med på denne tråden jeg :-).
Jeg begynte så smått uke 2 i januar. Har ikke det største vekttapet, men håper det kommer. Har vært syk de 2 siste ukene så har ikke blitt noe trening og ikke mye mat. Har ikke akkurat fristet. Håper jeg blir frisk plutselig! Savner treningen.
Jeg har gått ned 2,3 kg da.
Jeg blogger også litt. Helt for meg selv egentlig. Legger ut oppskrifter og bilder av hva jeg spiser. Pluss litt andre tanker i hverdagen. Blir litt dagbok i det offentlige uten å vise navn eller bilder av meg selv. Enda iallefall!!
Jeg har målt med stix og kan ikke se at jeg er i ketose. Nå må det nevnes at de er gamle så må nok kjøpe meg noen nye.
Håper alle er ved friskt mot.
Forresten så skal jeg ned ca 10-12 kg.
I dag lagde jeg noe godt.
Stekte seifilet krydret med salt og pepper. Som tilbehør smørstekte jeg litt gulrot, som jeg hadde i en kasserolle med 50/50 fløte og melk, ca 3 dl. Tilsatte 1 ss Kikkoman og kokte opp. Lot det trekke i 4-5 min.
Stekte spinat i smør, krydret med litt salt og hvitløk.
Sammen ble dette et nydelig måltid, og en avveksling fra den vanlige måten å steke fisk på.
God morgen :)
Nå har jeg fått dilla på smoothi til frokost .....
Ikke bare for å få i meg nokk fett, men det er så raskt å lage. Stor fornøyd :D
Må bare si en ting om innlegget over, det er ikke anbefalt å spise hverken gullerot eller melk på ketolyse!!!
Det står ikke at h*n går på ketolyse, men egenkomponert ;) ;)
Hildemor på slanking
17-02-11, 14:09
Ser det er laget en måletråd for januar/februar startere. Måling og vekt ser jeg på som to ting som henger sammen, så det er en selvfølge at man kan dele målene sine her også :) Dette blir jo på en måte en "altmuligtråd" for oss Januar/februar-startere, hvor det ikke er noe "regel" for hva som kan deles, bare alle støtter hverandre og deler både gode og dårlige erfaringer :D og selvsagt hvordan det har gått når man kommer til sin veiedag, for de som vil!
Det blir gøy og se om tråden fortsatt er like stor om ett par månder, eller om folk slutter eller gir opp etterhvert (det må vi jo prøve å unngå da), hehe :DHelt greit for meg, ser bare at det er nesten ingen som legger ut mål så derfor tenkte jeg det var en god ide':D
Det hadde vært veldig greit om vi hadde en egen tråd bare for vekt og måling! På den måten blir det lettere å følge med på hverandre. Jeg synes det er veldig motiverende å se andres resultater også, og det gir meg også et puff i baken å skal legge inn mine egne mål. Det vil være mer oversiktelig, for her er det så mye snikk snakk, så man må ofte se langt tilbake for å oppdatere seg. Blir lettere å se hvem som fortsatt er med også;)
Av og til leser jeg gjennom kun veietrådene som ligger her, veldig motiverende å lese f.eks de som har gått bed 20 kg siden august, og da har jeg ikke lyst til å lese meg gjennom 50 sider med snikk snakk;)
Flere som synes det?
Hei alle sammen! Etter noen uker med lesing og pugging føler jeg meg klar for oppstart på ketolyse. Så da slenger jeg meg med her :) Har levd ganske lenge på ferdig-mat og snop.. nå er det på tide å gjøre noe. Har jo noen kilo ekstra som setter en stor demper på selvtilliten, spesielt på fest og rundt folk..svømmehallen skulle jeg mer enn gjerne besøkt men tør ikke!
Nå har jeg kastet ut "søpla" og handlet inn nytt! Gleder meg veldig til å begynne å spise MAT! Må nok bruke litt tid på kjøkkenet i starten til det føles naturlig, men dette skal jeg klare! I første omgang skal jeg prøve å ikke fokusere så mye på vekt, men heller bruke måleband og kjenne litt på dette med lavkarbo.. Har samlet og skrevet ned en haug med oppskrifter som jeg virkelig ser fram til å prøve! YES!
Nå har jeg fått dilla på smoothi til frokost .....
Ikke bare for å få i meg nokk fett, men det er så raskt å lage. Stor fornøyd :D
Må bare si en ting om innlegget over, det er ikke anbefalt å spise hverken gullerot eller melk på ketolyse!!!
Hehe, jeg er klar over det, men som personen under kommenterer har jeg en egenkomponert diett. Og det funker meget bra for meg, jeg raser ned i vekt.
Det er dessuten ikke store mengder det er snakk om, det er tross alt tilbehør. Og den porsjonen deler jeg med min samboer, og det er som regel alltid noe igjen.
Melk er det jeg syns er hardest å redusere, da jeg elsker det og normalt drikker 1-2 liter om dagen. Nå er jeg nede i et lite glass til frokosten dersom jeg spiser proteinbrødskiver, og samme om kvelden.
Hildemor på slanking
17-02-11, 17:21
Det hadde vært veldig greit om vi hadde en egen tråd bare for vekt og måling! På den måten blir det lettere å følge med på hverandre. Jeg synes det er veldig motiverende å se andres resultater også, og det gir meg også et puff i baken å skal legge inn mine egne mål. Det vil være mer oversiktelig, for her er det så mye snikk snakk, så man må ofte se langt tilbake for å oppdatere seg. Blir lettere å se hvem som fortsatt er med også;)
Av og til leser jeg gjennom kun veietrådene som ligger her, veldig motiverende å lese f.eks de som har gått bed 20 kg siden august, og da har jeg ikke lyst til å lese meg gjennom 50 sider med snikk snakk;)
Flere som synes det?Veldig enig med deg. Denne tråden er helt topp å diskutere generelle spørsmål og oppskrifter men hadde vært bedre å ha en egen tråd for vekt og mål;)
Veldig enig med deg. Denne tråden er helt topp å diskutere generelle spørsmål og oppskrifter men hadde vært bedre å ha en egen tråd for vekt og mål;)
Da fortsetter vi på tråden din, med vekt og mål, så får de som vil være med;) Om det skulle være bare du og jeg som vil bruker den, er jo det greit også;) Håper vi blir mange da;)
Hildemor på slanking: Du kan jo ta og endre tråd navnet da :) Til bare Januar/februar veietråd? :)
startet 24.01.11 og var da 101.9 kg slik ser det ut nå
ons 02.02.11 96.7 kg---5.2 kg NED
ons 09.02.11 95.9 kg---0.8 kg NED
ons 16.02.11 96.7 kg---0.8 kg OPP
ons 23.02.11
ons 02.03.11
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
Jaja, ikke fornøyd, men med 4 dagers utskeiing så ble det som det ble :(
Men nå ble jeg stressa her etter å lese dette med en tyggis med feil søtstoff og ut av ketose!!! Jeg studerer 100 % samlingsbasert ved siden av 100 % jobb og de gangene vi har samling på skolen, sliter jeg noe enormt. Har en treng til å dytte innpå ting og bare raide butikken/kantina for alt de har av karber, hehe. Derfor kjøper jeg litt gode og forskjellige sukkerfri sukkertøy og tyggis:o UPS! Tenkte at sukkerfritt er sukkerfritt selvom jeg nå egentlig husker at det ikke er det. Shit. Har skoleuke denne uken, så skal sjekke med stix i kveld om jeg er i ketose eller ikke.
ons 16.02.11 96.7 kg---0.8 kg OPP
ons 23.02.11
ons 02.03.11
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
Jaja, ikke fornøyd, men med 4 dagers utskeiing så ble det som det ble :(
Men nå ble jeg stressa her etter å lese dette med en tyggis med feil søtstoff og ut av ketose!!! Jeg studerer 100 % samlingsbasert ved siden av 100 % jobb og de gangene vi har samling på skolen, sliter jeg noe enormt. Har en treng til å dytte innpå ting og bare raide butikken/kantina for alt de har av karber, hehe. Derfor kjøper jeg litt gode og forskjellige sukkerfri sukkertøy og tyggis:o UPS! Tenkte at sukkerfritt er sukkerfritt selvom jeg nå egentlig husker at det ikke er det. Shit. Har skoleuke denne uken, så skal sjekke med stix i kveld om jeg er i ketose eller ikke.
Synes du burde være førnøyd uansett jeg! Du har tross alt gått ned over 5 kilo på ett par uker :D det er jo UTROLIG BRAA :D Stå på vidre!
var på vekta idag, viste nå 83, 6 kg!! :D Superfornøyd! og det til å med etter 2 utskeielser :eek:
Har ikke klart å holdt meg til en fast veiedag , har veid meg innimellom.
Startvekt: 87,7 kg
31.01.11 : 87,4 kg ( oppstartdagen med ketolyse)
18.02.11 : 83,6 kg
:cool:
huff, er virkelig irritert på meg selv. Var på spa-helg og klarte selfølgelig å skeie ut.
Men var relativt fornøyd når jeg såg at jeg kun gikk opp 0,4 kg, men har først nå kommet i ketose og føler jeg har lagt på meg en mengde kilo etter veie dagen som var på tirsdag .....
Håper det "bare" er vann som har kommet på for i dag viste vekta + 2.1 kg :(
Egentlig ikke noen spørsmål, måtte bare lufte irritasjonen over meg selv ....
Hildemor på slanking
18-02-11, 12:29
Hildemor på slanking: Du kan jo ta og endre tråd navnet da :) Til bare Januar/februar veietråd? :)
Prøvde på det men fikk ikke det til jeg:rolleyes: Kan endre på innholdet i innlegget men ikke tittelen, kanskje det bare er moderatorer som kan ordne det:confused:
Hildemor på slanking
18-02-11, 12:39
Var på seminar på hotell forrige helg og alle fikk servert samme middagen om kveldene. Første kvelden hadde jeg ikke kringkastet min diett og fikk selvfølgelig det samme som de andre; Breiflabb med asparges og potetstappe. Jeg var veldig sulten og tenkte søren heller jeg skeier ut med potestappen- alternativet hadde vært å raide minibaren etterpå:D Holdt meg nok likevel fint innenfor karbene den dagen så det gikk jo helt fint men litt morsomt å tenke på meg som er den godtemonsen i utgangspunktet nå fikk litt dårlig samvittighet for å skeie ut med potetstappe:p Lørdagskvelden hadde vi stekt andelår med risotto, da fikk jeg en frisk salat med rømmedressing i stedet for risottoen. Hadde mange misunnelige blikk -risottoen hadde visst ikke vært helt det store;)
var på vekta idag, viste nå 83, 6 kg!! :D Superfornøyd! og det til å med etter 2 utskeielser :eek:
:cool:
Gratulerer så flink du er :heia:
Hvordan ser en dags meny ut hos dere? tenkte å få litt mer inspirasjon til mat når jeg snart begynner igjen :rolleyes:
Jeg slenger meg på her jeg å....
starta på ketolysekuren 15/2.
Gikk på kuren i mai 2010, og da mistet jeg 10 kilo på 6 uker... det er godt å starte igjen å vite at resultatene vil komme. Blei syk i fjor, så måtte desverre kutte ut da. Men nå er jeg friskere og kommer sterkt tilbake...
Gleder meg til å se litt resultater på vekta igjen!
Godt å ha noen man kan prate med å støtte seg til :o
Gratulerer så flink du er :heia:
Takk skal du ha! :D Snart nådd første delmål! :-) Da blir det "premie" :D
Her blir det delmål for hver 5 kilo!
Delmål 1: Permanent makeup ( øyenbryn )
Delmål 2: Spa dag
Delmål 3: Støpe negler
Delmål 4: Hair Extension
Og sluttmålet blir å få seg en helt ny garderobe :D
Har dere noen premier med hvert delmål? Eller er det kun jeg som skal virklig skjemme meg selv bort ? :o
Hehe, premier er kjempegøy!! Jeg lagde en lang liste sist gang jeg var på ketolyse, men det ble ikke noe ettersom jeg ikke gikk ned! :mad: Men nå tenker jeg kanskje....sydentur når jeg er -13 kilo:) og...MASSE nye klær når jeg er -19:p Så etter det blir det litt flere ting hvis jeg klarer å holde meg på 65 over litt tid
Har dere noen premier med hvert delmål? Eller er det kun jeg som skal virklig skjemme meg selv bort ?
Det var smart :D
Jeg har faktisk ingenting :flau: jeg bare gleder meg såååå vannvittigt til å få se 7 tallet igjen, å da skal jeg se frem til å kanskje få se 6 tallet, at jeg har ikke tenkt på det en gang.
Jammen skal jeg også finne meg noen premier!!
Men at jeg skal ha ny grderobe når jeg er i mål,er ihvertfall sikkert, har latt være å kjøpe nye klær nå for jeg vil ikke ha en mengde klær i all slags størrelser.. å nå begynner buksene å falle av meg, en etter en :flau:
Eller jeg har kommet på en, når jeg ser 7 tallet skal jeg ut å spise sammen med min mann :D Det er sååå lenge siden, bare jeg og han har reist til byen å spist ute, bare vi to nå, at det er noe jeg skal gjøre, å hva jeg skal ha som premie på 75, og 60 vet jeg ikke, men tror jeg skal ha det samme på alle, så blir det skikkelig romantikk i luften igjen, å det at jeg føler meg mer vel for hver gang er jo enda kjekkere :D
Med 5 barn, og minste på bare 2 år, så er det en luksus, å få en kveld for oss selv ute på restaurant en lørdagskveld.
Tusen takk for tipset :D Gleder meg allerede,skal jammen jobbe på :D
Jeg tror det med premier og belønning er en meget god idè !!!
Såfremst ikke premien er at man kan fråtse i smågodt eller annet snafs.
De fleste meget overvektige jeg kjenner belønner seg selv med mat, og da har man en farlig rutine......
Spandèr noen kroner på klær eller utstyr du har ønsket deg, men gjerne noe som oppfordrer til videre aktivitet.
Fjellsko, fiskestang, turski, you name it, uansett hva som passer hver enkelt.
Dere damer kan nyte spa-timer, nye klær eller uansett hva dere føler for :)
Det viktigste er uansett at man setter seg mål, og når man har nådd det målet skal det bare mangle at man ikke belønner seg selv :)
Kjøper heller ingen klær for øyeblikket.. vil ikke sitte igjen med alle disse store klærne mine! Men var idag på et kjøpesenter å det har jo kommet inn SÅÅÅÅ mye fint!! Typisk det når jeg ikke kan bruke det :mad:
Men får bare vere positiv og tenke at det blir min tur snart!! :D
Så heldig du er som har en så stor familie!! 5 er det antallet samboern min også vil ha,men foreløbig er det kun vår lille datter på 6 1/2 mnd enda!
Her er vi ganske bortskjemte på barnevakter fra alle hold så det blir endel kjærestetid når vi ønsker, men er ikke ofte jeg får bruke penger på kun meg selv! er altfor flink å bruke på datteren vår og min samboer.. så derfor er alle mine premier sånne "egoistpremier" :) Rett å slett fordi jeg fortjener det! ;)
Leste her en plass at man svetter mer på lavkarbo.. Vel. Nå er jeg på slutten av dag TO og jeg holder på å renne bort. Usje :\ Trodde det tok litt lenger tid enn som så. Er heller ikke i ketose enda. Er det virkelig så ekstremt eller holder jeg bare på å bli syk?
Jeg tror det med premier og belønning er en meget god idè !!!
De fleste meget overvektige jeg kjenner belønner seg selv med mat, og da har man en farlig rutine......
Spandèr noen kroner på klær eller utstyr du har ønsket deg, men gjerne noe som oppfordrer til videre aktivitet.
Fjellsko, fiskestang, turski, you name it, uansett hva som passer hver enkelt.
Dere damer kan nyte spa-timer, nye klær eller uansett hva dere føler for
Ja da er jeg i den kategorien :flau: som belønner meg med mat, siden jeg vil på restaurant med min mann, men jeg var der med jobben, å jeg bestilte mat som jeg kunne ha, å var fremdeles i ketose når jeg kom hjem. Å det akter jeg å gjøre neste gang også :D
Det med ting til videre aktivitet var kjempelurt, men det har jeg allerede investert i :D Jeg har nye fjellsko, da vi går mye til fjells, ny hafiskestang siden vi fisker her eneste uke flere ganger i uken, fra april til oktober, ellipsemaskin til trening på regntunge dager, å min datter skal være med å gå mer tur. Gleder meg !!!
jeg må vente til det blir litt varmere pga kulde astma`en, men merker energien blir bedre og bedre, så dette ser jeg frem til!!
Typisk det når jeg ikke kan bruke det
Men får bare vere positiv og tenke at det blir min tur snart!!
Samme sier jeg....Men jeg tenker at det kommer nok mengder med flotte klær når i er ferdige også, tenk hvor gøy det blir !!!!
Så heldig du er som har en så stor familie!! 5 er det antallet samboern min også vil ha,men foreløbig er det kun vår lille datter på 6 1/2 mnd enda!
Vil han ha så mange? Jøss så flott da, som regel vil ikke folk ha mer enn 2 her, alt over det er liksom litt vel mange, min plan var også å bare ha 2, men det ble ikke helt sånn ;)
Men her er det mine, dine og våre da, jeg har 3 fra før, en sammen med min mann og min mann en fra før, så er 4 som bor her fast, å det å få tid til oss er ikke alltid så lett, da barnevakter som vil passe på såå mange ikke står i kø ;) men vi fikk en ifjor, som vi skal bruke endel fremover, så vi får mer tid bare oss :)
6,5 mnd er jo en herlig alder, egentlig har vel hver sin alder, her sin sjarm, syns de er herlige hele tiden, til og med 13 åringen her ;)
Her er vi ganske bortskjemte på barnevakter fra alle hold så det blir endel kjærestetid når vi ønsker, men er ikke ofte jeg får bruke penger på kun meg selv! er altfor flink å bruke på datteren vår og min samboer.. så derfor er alle mine premier sånne "egoistpremier" Rett å slett fordi jeg fortjener det!
Det var en kjempe ide syns jeg, men jeg har fått sååå mye til meg selv i det siste, at jeg ønsker meg ikke mer enn en ny garderobe, å den skal jeg spare heeelt til slutt :D
Kan tro det skal bli morro!!!
Linnis: Likte bloggen din kjempegodt :) kommer nok innom igjen :D har skrevet ut litt inspirasjon til mat, å lagt inn i oppskriftsboken min :o Håper det er ok :o
Hildemor på slanking
19-02-11, 08:42
God morgen jenter og gutter:D
Venter besøk fra stavanger av far til eldste jenten min i dag. Har planlagt en tur på handel og lunsj på peppes-håper salaten er god der. Noen anbefalinger og erfaringer med å egekomponere eller salater som faktisk er digg der?
Hope10, du har jo skjønt det! :)
Jeg skulle kanskje utdypet det mere; det er ikke noe i veien å belønne seg med mat, såfremst det er innenfor dietten.
Jeg har en kjenning som var så fornøyd med seg selv fordi han hadde gått seg en liten tur at han satte seg ned og spiste 9 stykker marsipankake.
Da blir det rimelig feil.
Flott at du har kjøpt fjellsko, da fjellturer er en nytelse for både kropp og sjel, og noe man kan gjøre sammen med selv ganske små barn.
Stå på :)
Tror egentlig dette med belønninger er veldig viktig for motivasjonen! I fjor gikk jeg på grete roede kurs, og så sa jeg til andre at når jeg nådde mitt delmål, skulle jeg belønne meg med det og det. Mange var negative til dette, og sa at vekttapet er en belønning i seg selv. Og det er det jo. Men det er jo gøy å unne seg noe ekstra etter uker og månder med jobbing, tror som sagt det er veeeldig viktig jeg :D
Selv er jeg over gjennomsnittet glad i interiør, så blir nok noe fint til leiligheten jeg kjøper :D Og som alle dere andre, når jeg er heelt ferdig blir det ny garderobe :D :D :D
Linnis: Likte bloggen din kjempegodt :) kommer nok innom igjen :D har skrevet ut litt inspirasjon til mat, å lagt inn i oppskriftsboken min :o Håper det er ok :o
Så artig at du tok turen innom den! Fritt frem for å forsyne seg av det lille som er der enda! Skal bli flinkere og bruke bloggen fremover, har akkorat laget en ny kategori som heter matveggen, der vil jeg legge ut bilder av maten jeg spiser og noen oppskrifter :)
Jeg er ikke flink til å blogge, men synes det er en motivasjon i seg selv :)
Jeg slenger meg på her jeg å....
starta på ketolysekuren 15/2.
Gikk på kuren i mai 2010, og da mistet jeg 10 kilo på 6 uker... det er godt å starte igjen å vite at resultatene vil komme. Blei syk i fjor, så måtte desverre kutte ut da. Men nå er jeg friskere og kommer sterkt tilbake...
Gleder meg til å se litt resultater på vekta igjen!
Godt å ha noen man kan prate med å støtte seg til :o
Lykke til denne gangen :D
Synes du burde være førnøyd uansett jeg! Du har tross alt gått ned over 5 kilo på ett par uker det er jo UTROLIG BRAA :D Stå på vidre!
Og jeg er fornøyd, men det er alltid dritt å se plusstegn samme hvor mye totalsummen er, hehe.
var på vekta idag, viste nå 83, 6 kg!!
Superfornøyd! og det til å med etter 2 utskeielser :eek:
Flink du er, super nedgang jo:D
huff, er virkelig irritert på meg selv. Var på spa-helg og klarte selfølgelig å skeie ut.
Men var relativt fornøyd når jeg såg at jeg kun gikk opp 0,4 kg, men har først nå kommet i ketose og føler jeg har lagt på meg en mengde kilo etter veie dagen som var på tirsdag .....
Håper det "bare" er vann som har kommet på for i dag viste vekta + 2.1 kg
Egentlig ikke noen spørsmål, måtte bare lufte irritasjonen over meg selv ....
Krysser for at det er mye vann og vekta går raskt ned igjen :D
Var på seminar på hotell forrige helg og alle fikk servert samme middagen om kveldene. Første kvelden hadde jeg ikke kringkastet min diett og fikk selvfølgelig det samme som de andre; Breiflabb med asparges og potetstappe. Jeg var veldig sulten og tenkte søren heller jeg skeier ut med potestappen- alternativet hadde vært å raide minibaren etterpå. Holdt meg nok likevel fint innenfor karbene den dagen så det gikk jo helt fint men litt morsomt å tenke på meg som er den godtemonsen i utgangspunktet nå fikk litt dårlig samvittighet for å skeie ut med potetstappe:p Lørdagskvelden hadde vi stekt andelår med risotto, da fikk jeg en frisk salat med rømmedressing i stedet for risottoen. Hadde mange misunnelige blikk -risottoen hadde visst ikke vært helt det store;)
Wow, flink du er da :D Spurte du bare om å få noe uten karber?
Hvordan ser en dags meny ut hos dere? tenkte å få litt mer inspirasjon til mat når jeg snart begynner igjen
I går ble det lavkarbopølsepanne som jeg kaller det, hehe. Tar bare blomkål i små buketter, lavkarbopølse i biter og grønn paprika+ litt hvitløk og purre. Steker alt i panna og heller i litt fløte og krydder slik at den blir kremete. Knall god og minner veldig om den ferdig posen med pølsegryte du får kjøpt fra Findus. Vanligvis jobber man kanskje ikke mot å få lik smak som fabrikert mat, men jeg elsker virkelig den posen, haha:p
Måtte fjerne noen smileyer fra svarene jeg har sitert :D Ble for mange til at jeg fikk poste:D
Her sitter jeg etter å ha feiret bursdag for lillebror. Er hjemme hos mamma, og det er tøft! Godteri overalt, styre med min egen mat og jadda, jadda. Men jeg skal klare det.
Bursdagen serverte mamma lasagne, hvitløksbrød og salat. Jeg tok salat også varmet jeg pølsegryta mi. Det ble servert, is, kaker og muffins, ÆSJ!
Nå skal jeg kose meg med litt sukkerfri sjokolade og bacongull når barna er i seng. Bakte pizzaruller i stad så har jeg til lunsj og middag i morgen :D
Hva er lavkarbopølse, og hvor får man kjøpt det?
Har spist litt pølse av og til, i omeletter eller en liten pølse til eggene, men ikke i store mengder. Er jo ikke så avskrekkende manger karber i de, men finnes det varianter med enda mindre, kan man jo lage middag av de.
Såfremst de ikke smaker like trist som kalkun- og kyllingpølser.
Hva er lavkarbopølse, og hvor får man kjøpt det?
Har spist litt pølse av og til, i omeletter eller en liten pølse til eggene, men ikke i store mengder. Er jo ikke så avskrekkende manger karber i de, men finnes det varianter med enda mindre, kan man jo lage middag av de.
Såfremst de ikke smaker like trist som kalkun- og kyllingpølser.
Jeg har kjøpt i Sverige. 2 karber pr 100 er det i de, men det er ikke winer da, men slike tyske pølser. Bratwurst og sånt. Krydrete og gode og passer perfekt til middager en gang i blant :D
I dag var jeg på ica maxi å kjøpte meg Bratwurst fra Grilstad men 1 kh pr 100g.
Gleder meg til å prøve dei i en omelett eller lignende :)
Hva er lavkarbopølse, og hvor får man kjøpt det
Jeg har kjøpt jacobs sine på meny, 4 sorter, å så har jeg lest et sted at rema har noen som heter hot et eller annet og så har vi idsøe pølsene på coop marked her :)
Jeg er skikkelig lei av å ikke spise nå har vært på 12 timers skift idag, å kom nettopp hjem, ungene hadde stelt istand god kveldsmat til meg ( de vet ikke at jeg ikke spiser, eller har spist noe mat de siste 13 dagene), å jeg måtte late som jeg spiste, mens de så bort å skrøyt som bare over hvor godt det var...
Men jeg ville så gjerne ha spist det ...."bare" 8 dager igjen... hadde foresten større nedgang tidligere i uken også, nå har den stagnert å heller gått litt opp, å det kan ihvertfall ikke være for jeg har spist noe feil, jeg spiser jo kun pulver, 5 ganger daglig, i 13 dager til nå, 8 dager igjen.....
kanskje det er mensen, jeg venter på den...
ikke meningen med et syte innlegg, for å komme med noe posetvit, jeg har bestilt meg melkvern idag :D Skal male mandel mel osv selv, det koster 85 kr for 05, kg om man skal kjøpe det.
http://www.tretti.no/media/images/items/500/14537.jpg
Jeg MÅ bare skryte av maten jeg laget i går, da det er noe av det mest fantastiske jeg spiser! :)
Til meg og samboeren laget jeg reinbiff med soppstuing og smørdampede grønnsaker.
Steker biff på vanlig måte, krydrer med salt, pepper og knuste einebær og lager bearnaisesaus til.
Soppstuing er en pose Toro's Kantarell- og Sjampinjongsaus. Normalt er det 1 dl vann og 2 dl melk, men jeg bruker 1 dl vann og 1 - 1 1/2 dl kremfløte. Brun soppen i godt med smør (bruk hvilken sopp du vil, jeg bruker sjampinjong og/eller aromasopp), gjerne sammen med litt sjalottløk. La sausen koke opp, ha oppi soppen og la den småkoke ca 5 min. Sausen inneholder normalt 6 kh pr 100 gr., men når melken erstattes med fløte går den ned. Soppen inneholder jo ingenting, så denne er godkjent.
Ha ca 1 cm vann i en kasserolle, en god klatt smør, og gjerne 1 ts salt dersom du er glad i det. Kok opp, ha oppi buketter av blomkål og brokkoli, rør godt rundt slik at smøret og vannet kommer på alt av grønnsaker. På med lokk og damp til de begynner å bli møre. Rist på kasserollen et par ganger under kokingen, slik at vannet spruter litt rundt nedi.
I går bevilget jeg meg et glass rødvin til, da dette er et virkelig festmåltid, og vi feiret vår 2-årsdag :)
Normalt lager jeg ovnsstekte poteter med hvitløk og sort pepper i stedet for grønnsakene, men i disse diett-tider måtte jeg nesten erstatte de med noe, og da falt valget på smørdampet blomkål og brokkoli. Både biffen og soppstuingen er så smakfulle at det gjør ikke noe med noe litt mildere i smaken.
Vi foretrekker reinkjøtt, men jeg går sterkt ut fra at de aller fleste typer viltkjøtt kan brukes. Vanlig biff fra storfe tror jeg nesten kan komme litt i bakgrunnen smaksmessig i forhold til stuingen og sausen.
Jeg lover at når du først har prøvd den stuingen til biff lager du den flere ganger! :)
Såfremst du liker sopp, da :-D
Hildemor på slanking
20-02-11, 12:38
Og jeg er fornøyd, men det er alltid dritt å se plusstegn samme hvor mye totalsummen er, hehe.
Flink du er, super nedgang jo:D
Krysser for at det er mye vann og vekta går raskt ned igjen :D
Wow, flink du er da :D Spurte du bare om å få noe uten karber?
I går ble det lavkarbopølsepanne som jeg kaller det, hehe. Tar bare blomkål i små buketter, lavkarbopølse i biter og grønn paprika+ litt hvitløk og purre. Steker alt i panna og heller i litt fløte og krydder slik at den blir kremete. Knall god og minner veldig om den ferdig posen med pølsegryte du får kjøpt fra Findus. Vanligvis jobber man kanskje ikke mot å få lik smak som fabrikert mat, men jeg elsker virkelig den posen, haha:p Ja jeg forklarte at jeg gikk på lavkarbodiett og det var ingen problem og de var veldig behjelpelig:)
Er det noen andre her inne som har gått opp etter at de startet? Jeg har lagt på meg to kilo siden jeg starta for snart fire uker siden...også skal jeg ned 20!!
Ja jeg forklarte at jeg gikk på lavkarbodiett og det var ingen problem og de var veldig behjelpelig:)
Så bra :D
Jeg vurdere nemlig og sende en mail til kinarestuaranten vi skal bestille mat av den jentehelgen jeg skal på i mars. Tenkte å høre om de har noen retter som ikke inneholder sukker eller hvete og om de eventuelt har karbohydrat innholdet i rettene sine? Kan man gjøre det? hehe, eller blir det teit!
Vi bestiller 3 eller 4 store retter til denne kvelden og spiser folk det man vil ha. Men jeg bestiller gjerne en egen til meg om jeg får en med lavt karboinnhold. Det er litt mer sannsynlig for at den helgen går uten at jeg får nervøst sammenbrudd om jeg kan spise mat fra det stedet enn å ta med meg selv, hehe.
Er det noen andre her inne som har gått opp etter at de startet? Jeg har lagt på meg to kilo siden jeg starta for snart fire uker siden...også skal jeg ned 20!!
Nei, ikke tilfellet her.
Men er dødsimponert over at du fortsetter, det står det respekt av :D
Hold i litt til og kutt ut ring somkan være partystoppere om du ikke allerede har gjort det.
Klem
Så deilig Mekkal *nam* Skal jaggu prøve soppstuingen og de dampede grønnsakene en dag :D
Synes ikke jeg kan slutte enda, ville blitt så bortkasta på en måte. Og ettersom "alle" går ned, må det jo fungere. Jeg har prøvd før med ketolyse og gikk en uke uten meieriprodukter, da la jeg på meg. De siste dagene har jeg redusert søtstoff drastisk, og har lagt på meg...:S Jeg lar det gå et par daget til uten søtstoff for å se om det løsner. Hvis det ikke går, kanskje jeg må prøve atkins induksjon...Det er frustrerende.
Da har jeg sendt en mail til restuaranten jeg skal spise på neste helg. Bestemor fyller år og vi skal dit hele familien, mamma, søskenbarn, tanter, søsken. Jeg hadde egentlig takket nei, litt fordi det er langt å gjøre og jeg er hos mamma denne helgen for å feire lillebror, men også fordi jeg ikke vet hva jeg skal spise og synes det er vanskelig.
Nå har jeg bestemt meg for at denne dietten blir uutholdelig om jeg skal melde meg ut av sosiale sammenkomster, så jeg skal på den feiring. Sendte mail til restuaranten om å få meny på mail, det stod det på hjemmesiden at de sendte siden de ikke var ferdig med siden. Spurte også pent om de visste karbohydratinnholdet i noen av sausene sine, men at de ikke trengte stresse med dette, og om jeg kunne få ekstra grønnsaker som tilbehør og kutte ut potet/ris mot eventuelt ekstra betaling.
Stolt av meg selv.
Føler forøverig jeg har gått opp MANGE kg denne helgen pga all pepsi maxen. Opplåst som fy! Håper magen går fint ned når jeg kutter brusen i morgen, men den har vært litt overlevelsestingen min denne helgen. Kaker, muffins, godis og karbomat har jeg hvert fall avstått fra, og vært i ketose hele helgen.
Synes ikke jeg kan slutte enda, ville blitt så bortkasta på en måte. Og ettersom "alle" går ned, må det jo fungere. Jeg har prøvd før med ketolyse og gikk en uke uten meieriprodukter, da la jeg på meg. De siste dagene har jeg redusert søtstoff drastisk, og har lagt på meg...:S Jeg lar det gå et par daget til uten søtstoff for å se om det løsner. Hvis det ikke går, kanskje jeg må prøve atkins induksjon...Det er frustrerende.
Krysser fingrene for at det løsner :klem:
Det går fint å spise ute. jeg var med jobben på Big horn i jan, å grudde meg som bare det egentlig, til maten, men bestemte meg for at i "verste" tilfelle skulle jeg bare ta biff og salat,men maten gikk supert, jeg fikk biff, ekstra salat/grønnsaker, rømme ved siden av, å det smakte kjempegodt.
jeg skrev bare minus på bestillingen min, som at jeg ikke ville ha poteter, men ekstra grønnsaker, ikke mais, osv, å jeg sa ingenting, fikk bare bestillingen min som alle de andre :D
ingen som merket noe eller spurte om noe :)
jeg har ikke brukt mange sticksene på denne kuren, men den kvelden brukt jeg en 2 timer etter siste måltid, å jeg var fremdeles i ketose :D
Det går fint å spise ute. jeg var med jobben på Big horn i jan, å grudde meg som bare det egentlig, til maten, men bestemte meg for at i "verste" tilfelle skulle jeg bare ta biff og salat,men maten gikk supert, jeg fikk biff, ekstra salat/grønnsaker, rømme ved siden av, å det smakte kjempegodt.
jeg skrev bare minus på bestillingen min, som at jeg ikke ville ha poteter, men ekstra grønnsaker, ikke mais, osv, å jeg sa ingenting, fikk bare bestillingen min som alle de andre :D
ingen som merket noe eller spurte om noe :)
jeg har ikke brukt mange sticksene på denne kuren, men den kvelden brukt jeg en 2 timer etter siste måltid, å jeg var fremdeles i ketose :D
Så genialt :D
Her er det liksom så mange jeg ser så sjeldent og vi skriver ingen bestilling og har liten lyst til å sitte å brette ut om dietten min foran hele familien og folk jeg ikke kjenner. Bedre restuaranten vet det på forhånd. Og kan de ikke fikse noe for meg, bestiller jeg en biff meny og i værste fall får jeg sitte å spise kun biff, hehe.
Hildemor på slanking
20-02-11, 20:27
Jeg har ikke gått opp sammenlagt men har gått litt opp og med i løpet av uken når jeg snikveier meg. Trener du? Kanskje du har fått muskler som veier mer enn fett vet du. Anbefaler ellers å bruke målebånd for å se om man minker i cm. :)
Syteinnelgg..
Jeg har mista all motivasjon..Jeg klarer ikke finne på middager, leter opp oppskrifter, men har så innmari lyst på poteter, ris o.l.. Så det har gått skeis flere ganger denna uka.. Jeg ser meg i speilet å ser feit ut, vil ikke være sånn, men jeg fikser det ikke...
Neste uke må bare bli enda bedre..
EDIT: Har hvertfall ikke gått opp, men ikke ned heller, så noe gjør jeg vel riktig...
Jeg var ute på resturant med noen venner nylig, jeg bestilte meg biff, sa at jeg ikke ville ha poteter, men gjerne litt ekstra grønnsaker. Det smakte deilig - spiste kanskje litt formye av sausen som selvsagt ikke var lavkarbo, men jeg tror ikke det var så store utskeielsen likevel :o
Heldigvis var det ingen av de andre som bestilte dessert så da slapp jeg den prøvelsen. ;)
Syteinnelgg..
Jeg har mista all motivasjon..Jeg klarer ikke finne på middager, leter opp oppskrifter, men har så innmari lyst på poteter, ris o.l.. Så det har gått skeis flere ganger denna uka.. Jeg ser meg i speilet å ser feit ut, vil ikke være sånn, men jeg fikser det ikke...
Neste uke må bare bli enda bedre..
EDIT: Har hvertfall ikke gått opp, men ikke ned heller, så noe gjør jeg vel riktig...
Ikke gi opp !! Dette blir bra bare du kommer over den første kneika :)
Har du sett på siden til Gerd?
http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327
hun har masse gode oppskrifter. Lag god fløtesaus på kjøttet og se etter ferdige grønnsaksblandinger i frysen på butikken, det er noen greie og lettvindte alternativer der :D
Lykke til
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)
14.02 - 84,6 kg ( - 3,6 kg, 6 uke,1 uke pulver)
21.02 - 82,8 kg ( -1,8 kg, 7 uke, 2 uke pulver)
Hadde egentlig gått ned mer denne uken, men midt i uken gikk jeg opp igjen, venter på mensen nå, så sannsynligvis det, kan ikke ha spist noe feil ihvertfall, siden jeg ikke spiser :roll eyes:
Men absolutt *FORNØYD*, så lenge det går nedover, så går det rette veien :D
Fjasnissen
21-02-11, 09:08
Hope.... jeg skjønner du er en entusiastisk person.... men tre helt like poster i tre forskjellige tråder om målene dine? Og fire identiske poster om vektnedgang i fire seperate tråder? Blir kanskje litt spam-aktig? ;)
Hope.... jeg skjønner du er en entusiastisk person.... men tre helt like poster i tre forskjellige tråder om målene dine? Og fire identiske poster om vektnedgang i fire seperate tråder? Blir kanskje litt spam-aktig? ;)
Beklager,men jeg er med i 2 ulike grupper ser du, med 2 ulike veie/mål grupper til de, så da var det enklest å oppdatere vekt osv på veiedagen idag på den måten, men skal ordne det, beklager :flau:
Da var jeg (dessverre) tilbake! Har vært altfor snill med meg selv det siste halvåret, så nå må jeg disiplinere meg selv! Håper å få like mye hjelp her nå som jeg fikk for ett år siden. :)
Fjasnissen
21-02-11, 10:24
Beklager,men jeg er med i 2 ulike grupper ser du, med 2 ulike veie/mål grupper til de, så da var det enklest å oppdatere vekt osv på veiedagen idag på den måten, men skal ordne det, beklager :flau:
Det er helt greit det.... men da kan man jo f.eks. legge inn vektnedgang i de to veietrådene, og målene i måletråden?
Ikke meninga å være slem her altså :)
Det er helt greit det.... men da kan man jo f.eks. legge inn vektnedgang i de to veietrådene, og målene i måletråden?
Ikke meninga å være slem her altså :)
Helt greit det :) Jeg vil jo ikke spame folk med målene og vekten min, så har ordnet det nå :)
Takk for at du gir beskjed :)
Post det hvor du vil sier jeg :D Jeg er bare med i en gruppe og selvsagt skjønne rjeg du vil poste resultatene i andre grupper også :D Ingenting å beklage spør du meg ;D
Tenkte ta opp sånn grytekjøtt jeg har i fryseren. Tips til hva jeg kan gjøre med det i morgen?
Tenkte kikerter og slikt som jeg spise på fedon, men det hadde visst hauger av karber, hehe. Inspirasjon til gryte??? Skal søke litt inne på forumet her også :D
Og grættis med negang Hope :D Så bra!
Nå er du snart ferdig på shake og kan spise deilig MAT :D
Tusen takk :klem: Men er redd det ikke holder seg borte når jeg begynner å spise igjen, så slipper ikke gleden løs før første uken er over, så håper jeg at ikke alle kiloene kommer tilbake...
Denne bloggen liker jeg godt:
http://lchf-bloggen.blogspot.com/
H*n bruker ikke mengder med erstatningsprodukter, å så bruker h*n MYE urter, åd et elsker jeg :D
Søk på kjøtt så kommer det mye godt opp :)Viss du tester noe, å det smaker bra må du gi meg et vink;) Vi holder på å smake oss gjennom bloggen, har testet et par oppskrifter til nå :)
Åh kjenner meg så igjen!! Jeg har holdt på i ca en mnd nå, og gått mye opp og ned(uten å ane hvorfor), +0,7 en dag, -0,5 neste..har ikke orket å forandre trackeren hver dag nettopp pga dette. Håper det endelig slipper nå, jeg er iallfall nede på mitt letteste idag:) Hang in there!
Trener du ved siden av forresten? Det kan påvirke vekten.
Også må jeg anbefale en fiskegrateng som jeg lager ca 2 ggr i uken nå, helt dilla:
Til 2-3 pers:
2-3 fiskefileeter/200-300 g fisk
100 g skrellede reker
1 stor purre
1 dl fløte
Litt smøreost og/eller creme fraiche
Frisk dill
Salt, pepper, annet ønsket krydder
2-3 fiskefileter (sei eller torsk er nok best, jeg bruker en australsk fisk) deles opp og legges i en ildfast form. Hell ca 1-1,5 dl fløte over, gjerne litt smøreost&creme fraiche biter også for fyldigere smak. Krydre med salt, pepper, fersk dill + sitronpepper og sett inn i ovnen på 200 grader i ca 15 min.
Ta ut formen etter 15 min, fordel oppskåret purre over fisk&fløte. Fordel rekene over på samme måte, krydre litt til og ha ost på toppen. Inn i ovnen i 20 min til. Enjoy!
Den så god ut, har lagret den :) Tusen takk for oppskrift, alltid kjekt med nye oppskrifter.
[U]Her er det vi laget igår, falt i smak hos hele familien:Tacoboller fra lchf bloggen :)
Vi hadde nesten det samme. Skulle lage Lena Beatrice's kyllingnuggets, ( http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/kylling/chicken-nuggets/ ) men fant ikke det kyllingkrydderet hun bruker, så jeg prøvde meg med tacokrydder i stedet. Hadde kun en salat og rømme til, men det ble helt nydelig. Hadde sikkert vært godt med en tacosaus eller salsa til, men det hadde jeg ikke. Savnet det egentlig ikke heller :)
Hei alle sammen :)
Jeg startet mitt nye liv i går, og er veldig motivert!! Har gått på ketolyse-dietten tidligere og vet at den funker for meg. Jeg fant også ut at ketolyse nok er en livsstil som jeg må holde meg til resten av livet. Dessverre kom den lærdommen til meg litt sent....... har gått opp alt jeg gikk ned, + noen kilo ifbm røykeslutt i august 2010 - og enda noen kilo fom oktober '10 tom januar '11 - 4 måneder med intens oppussing av vårt nyinnkjøpte hus. Pussig nok er det de 4 mest fysisk aktive og anstrengende månedene i hele mitt liv, men usannsynlige mengder junk-food sørget allikevel for vektøkning. :confused:
Men - nå er det nok!! Overvekt, høyt blodtrykk, hjerteflimmer og fare for diabetes - det er på tide å gjøre noen grep før det er for sent!!
Har ikke tenkt på å måle cm, men etter å ha lest litt rundt her ser jeg viktigheten av det - så i kveld er det frem med målebåndet :eek: skrekk og gru....... vekten var ille nok........
Ser frem til flere motiverende meldinger fra dere alle - og ny kunnskap og nye oppskrifter.
Ha en strålende dag alle sammen :D
Velkommen :heia: Blir kjekt å følge deg, å jeg vet hvor pyton det var å se de tallene, jeg gjemte mine lenge i skuffen, å bilden jeg tok av meg, har jeg gjemt i mappe etter mappe på pcen, å ikke tenkt å se på de med det første nei, men det med cm var helt genialt..!!
Jeg eier ikke tålmodighet, å frustrasjonen steg i taket når jeg ikke gikk ned, men nå ser jeg at jeg har jo rast av meg på cm :eek::D
Så det skal jeg definitivt fortsette med :D
Å trener man veier jo musklene vi får noe også, så da vild et jo ikke vise på ekten, men med mer muskler får vi enda mer forbrenning så det går rette veien for det :D
Dette SKAL vi greie dere, GLEDER meg til sommeren :cool:
jeg har satt hele familien min over på lchf, meg selv på ketolyse, så vi skal leve med dette. Håper vi greier det, er 100 % over på det på mandag, begynte ifjor like etter sommeren.
Velkommen anita44 :)
Her er det veiedag igjen og et skuffende -0.4 kg, men tror nokk at det kommer av glippen forrige helg og at jeg ikke kom inn i ketose før torsdagen igjen .....
Men neste uke kommer jeg helt sikkert strekere tilbake :D
Har begynt å jogge hver dag nå, men er ikke sikker på hvor lenge jeg kan jogge for å slippe å bygge formye muskler. :confused:
Jogger glatt en halvtime, men kjenner at jeg godt kunne jogget lengre :)
Har foresten bestilt boken "barn i balanse" for å se hva jeg kan gjøre for at mine barn skal få det beste grunnlaget jeg kan gi de. Håper boken svarer opp til mine forventninger.
Velkommen anita44 :)
Her er det veiedag igjen og et skuffende -0.4 kg, men tror nokk at det kommer av glippen forrige helg og at jeg ikke kom inn i ketose før torsdagen igjen .....
Men neste uke kommer jeg helt sikkert strekere tilbake :D
Har begynt å jogge hver dag nå, men er ikke sikker på hvor lenge jeg kan jogge for å slippe å bygge formye muskler. :confused:
Jogger glatt en halvtime, men kjenner at jeg godt kunne jogget lengre :)
Har foresten bestilt boken "barn i balanse" for å se hva jeg kan gjøre for at mine barn skal få det beste grunnlaget jeg kan gi de. Håper boken svarer opp til mine forventninger.
0,4 er jo kjempebra :heia: Gratulerer med super nedgang :heia:
å det at du bygger muskler hjelper jo til enda bedre forbrenning :D
å en lekse jeg lærte denne uken, er at man går kanskje ned cm selv omd et ikke viser på ekten, så skal se at du har mistet mange cm :)
ja du har rett, det går jo rette veien :)
Har ennå ikke skaffet meg målbånd, men bør gjøre det så snart som mulig skjønner jeg.
Nå har jeg jogget en 30 min og skal sette meg ned å ta meg en fett/protein smoothi mens jeg leser noen kapitler av Panserhjerte.
Jeg tror det er veldig viktig å måle, da kroppsform er viktigere enn det tallet som kommer på vekta. Man går inn flere cm på midjemål, men vekta rører seg ikke. Det er tross alt bedre med noen kilo muskler enn noen kilo fett. Det tar mye mindre plass, og er mye bedre for deg.
Setter man dette på spissen kan man ta en person som Aksel Lund Svindal. Han har med sine 189 og 97 kilo en BMI på 27,16. Dette er i følge bmi-kalkulatorer å regne som overvekt. Men det er ingen som kan hevde at han er feit, det er heller ikke mange gram fett på den kroppen. En "vanlig" mann på 189 og 97 kilo har sikkert 15-20 cm større midjemål.
Så bruk målebåndet flittig!
Og prøvende, jeg tror ikke du skal være redd for å bygge for mye muskler med jogging. Litt lett løping forbrenner fett, og er bare sunt.
Stå på!
Fjasnissen
22-02-11, 16:37
Jeg tror forøvrig ingen noensinne har fått for mye muskler av jogging.
Tro meg... jogg i vei du. Muskler er uansett bra for deg.
Og hvis du føler du glatt kunne ha jogga lenger, men bare har en halvtime å bruke.... løp fortere ;)
Høres bra ut, vil jo bli frisk og tynn, ikke en muskelbunt ;) Nei da, er vel lite trolig at jeg blir det med denna treninga.
Hei, Anita 44!
Velkommen hit :D Dette klarer du, hvert fall for deg selv og helsens skyld. SKalø heie deg i mål :D
vinterfrisk
22-02-11, 21:53
-5,7 kg på 7 uker:) Super fornøyd!!:D
-5,7 kg på 7 uker:) Super fornøyd!!:D
Men det er jo helt glimrende :)
Og formen er fin?
vinterfrisk
22-02-11, 23:18
Formen er stigende:) Merker at jeg orker mer en før, og det er jo veldig positivt!:D
Måtte jukseveie idag - og hadde gått ned 1,3 kg :D Vet at det bare er vann, men det var en slags trøst etter målingene idag morges - som ikke var særlig hyggelig :( Målene er lagt inn i excel-arket sammen med vekt og fettprosent.......så kan jeg se på det og gremmes innimellom.
Motet er ihvertfall på topp enda og jeg gleder meg til at kiloene skal "renne" av :rolleyes:
Ha en strålende dag alle sammen :D
De målene kommer du ikke å gremmes over etter en stund, da vil du ta de frem med stolthet å se hvor mye du minsket;)
Lykke til!
Ok, i dag er det den siste bursdagen på noen månder! I dag er det min fantastiske mann som har bursdag, og jeg gleder meg nesten til i kveld når rushet er over... Vi har en stor familie, og januar og februar er det bursdags-boom med hele 8 bursdager i nærmeste familie.... Dvs: svigerbror, mor, tantebarn, min datter, svigerfar, enda et tantebarn, min bror og så min mann;) ja, også morsdag.... alt dette siden jeg begynte på ketolyse! Det værste av alt er at jeg har ikke sprukket en eneste gang!!! Jeg har laget egne greier jeg har tatt med. Har ikke engang lyst på andre kaker når jeg kan spise noe annet;)
Nå har jeg klart det, så nå kan jeg klare de fleste utfordringene! :):):)
Hildemor på slanking
23-02-11, 16:10
Ok, i dag er det den siste bursdagen på noen månder! I dag er det min fantastiske mann som har bursdag, og jeg gleder meg nesten til i kveld når rushet er over... Vi har en stor familie, og januar og februar er det bursdags-boom med hele 8 bursdager i nærmeste familie.... Dvs: svigerbror, mor, tantebarn, min datter, svigerfar, enda et tantebarn, min bror og så min mann;) ja, også morsdag.... alt dette siden jeg begynte på ketolyse! Det værste av alt er at jeg har ikke sprukket en eneste gang!!! Jeg har laget egne greier jeg har tatt med. Har ikke engang lyst på andre kaker når jeg kan spise noe annet;)
Nå har jeg klart det, så nå kan jeg klare de fleste utfordringene! :):):)
Så flink du har vært. Vi har og vært gjennom en runde med bursdager nå og til helgen fyller jeg 40 og har invitert venner til fest. Gleder meg til å eksprimentere på kjøkkenet:D
Oj! Gratulerer! Håper du får en flott dag! :)
Tok en sticks i går kveld, og er enda i ketose;) var litt bekymret, for jeg spiste endel "lovlige" godsaker i går, og var litt usikker på om mengden var for høy, men d gikk bra! Hadde laget eldorado sin sukkerfrie sjokoladepudding og vaniljesaus, og krem med rørte bringebær;) hadde ikke tid til å bake noe, men svigermor hadde laget en gulrotkake. Merkelig nok, så foretrekker de fleste å spise det uten sukker, å kaken hennes ble nesten ikke rørt;)
Nå er jeg godt inn i min 4. uke på ketolyse og det føles deilig.
Er stort sett kvitt suget etter noe å knaske på hele tiden. Koser meg med bacongull et par kvelder i uka.
Det er også kjempegodt å knaske stekt ost :D Kavli skivet ost som stekes i ovnen noen minutter - kjempegodt!!
Har vært flink med trimming og det gir også god samvittighet. Skiturer og styrketrening og spinning innimellom. Følte i starten at jeg ble veldig fort sliten av treningen, men nå er det bedring å spore ;)
Er det noen av dere som har tips til passende varm drikke å ha med seg på tur? Jeg har holdt meg til varmt vann m litt sitron og bittelitt søtning. Har testet Fun Light (skogsbær), men liker ikke smaken i det hele tatt, ekkel søtsmak synes jeg.
Huff, er full av influensa om dagen. Heldigvis (eller ikke?) har det ikke gått ut over matlysten, så jeg spiser det vanlige, men ikke er jeg på jobb og ikke får jeg trent heller.
Jeg veier meg hver dag, og holder streng oversikt, og nå frykter jeg at jeg peker oppover en liten periode. En pose baconcrisp og et par glass Coca-Cola Zero i går kveld + en god kveldsmat var vel litt i hardeste laget.
Jeg har en aktiv jobb og trener litt ved siden av, så jeg har nok et høyere kaloriinntak enn gjennomsnittet her. Utfordringen er å redusere når dagene blir så rolige som nå.
Hvorfor er han her, når han har en så aktiv jobb og i tillegg trener, spør dere kanskje? Vel, det er et resultat av feil kost over lengre tid, særlig etter at jeg etter mange år som singel ble samboer for et par år siden. Da blir det gjerne slik at man lager varm mat til kvelds og skal kose seg sammen med kjæresten. Jeg er en habil kokk, og endelig fikk jeg noen å lage mat til. Vi har spist meget godt de siste par årene, og vi har gjort det til feil tidspunkt.
Når jeg er nede på målvekten min skal jeg introdusere brød og poteter igjen i kosten min, men jeg skal være nøye på mengden og ikke minst når tid på døgnet jeg spiser det. Skal ikke proppe meg med karber for så å gå å legge meg. Heller sørge for å spise slike måltider før jeg skal på fjelltur eller annen trening.
Uansett så har lavkarbomat vært en oppdagelse, og jeg kommer garantert til å ha et kosthold med mye mindre karber enn før.
jeg er i allefall helt ny,og venter ketolyse start pakka i posten nå.. .så da er jeg veldig spent.. skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til, men har nå tenkt å få det til da... syns det er vanskelig å tenke på at man skal finne ut hvor mye karber det er i salat og slik.. for jeg er veldig glad i både det og wok, men da er det og ikke spise for mye av det da... sukk.. : )
Nå har jeg ikke veid meg på snart to uker. Men planlegger og gjøre det til mandag. Forrige mandag var jeg ikke hjemme, og da fikk jeg ikke veid meg om morgenen, så da ble det egentlig bare til at jeg har utsatt det :) Er egentlig litt greit også synes jeg :) Lurer litt på om jeg etterhvert skal begynne med det. Altså 2 ganger i månden. hmm, hvis jeg klarer det da..
Holder på å lage meg pizza til middag/kvelds og jeg gleder meg. Endelig funnet en oppskrift som er deig og ikke omelett :D
Holder på å lage meg pizza til middag/kvelds og jeg gleder meg. Endelig funnet en oppskrift som er deig og ikke omelett :D
Den må du dele med oss!! :)
Den må du dele med oss!! :)
2 ss spielberger sojamel
2 ss glutenmel
1 ss fiberhusk (event. kruskakli)
2 ts tørrgjær
1 ts salt
0,5 dl vann
2 ss olivenolje
Skal kjevles tynn før den settes til heving i 20 min. Ha på ønsket fyll og stek i ovnen i 10 min eller til osten er smeltet.
Og det beste av alt er at det kun er 3 kh i bunnen :D
ons 16.02.11 96.7 kg---0.9 kg OPP
ons 23.02.11 94.5 kg---2.3 kg NED
ons 02.03.11
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
Jaaaaa! Ingen flere sprekker kan tillates før NY om jeg vil gå ned en del til. Det er 6 uker til vi reiser så kan fortsatt miste noen kg Tynn før vi reiser blir jeg uansett ikke, men jeg kan gå fra bælfeit til lubben kanskje:D Synes forøverig det er sikkelig kjipt at jeg skal reise til NY feit IGJEN! Var jo absolutt målet mitt når vi bestilte denne turen at kg skulle bort, men slik går det når man starter seint.
Måtte snikveie i dag da selvom veiedagen er på onsdag og den var 93,3, det er ned 1.2 kg siden onsdag bare Håper ketolyse virkelig gjør susen og at kg raser ned på de siste 6 ukene også.:D:D
Wow! Det må jeg si! Du raser jo ned i vekt! Fantastisk! ;););)
Da var første arbeidsuke på ketolyse snart over. Jeg er heldig og jobber et sted med kantine som serverer mat som fint kan spises på en diett - så lunsjene har gått fint synes jeg. Veide meg idag morges (igjen.....) og har gått ned 1,5 kg på disse første dagene og det er jeg godt fornøyd med. Helgen kommer til å gå fint kjenner jeg - skal teste ut endel oppskrifter som jeg har funnet her inne - gleder meg!!
Mandag morgen reiser jeg til Praha med de to snuppene mine og søster. Litt usikker på hvordan det går....... Men hjemme igjen onsdag ettermiddag og da er jeg ihvertfall "back on track" :cool:
Ha en strålende dag alle sammen!! :D
megselv: du er kjempeflink, bare stå på. :heia:
Sitter nå å prøver å supe i meg frokosten, er så fornøyd med den livsstilen her, og kjenner at jeg kan holde på slik lenge.
Kjempegod mat og en sultfølelse som så og si er borte. Ikke minst at jeg for aller første gang ka si at jeg ikke slanker meg, men at jeg har lagt om livsstilen og vektnedgangen er en fin fin bivirkning :D
megselv: du er kjempeflink, bare stå på. :heia:
Sitter nå å prøver å supe i meg frokosten, er så fornøyd med den livsstilen her, og kjenner at jeg kan holde på slik lenge.
Kjempegod mat og en sultfølelse som så og si er borte. Ikke minst at jeg for aller første gang ka si at jeg ikke slanker meg, men at jeg har lagt om livsstilen og vektnedgangen er en fin fin bivirkning :D
enig med deg!! jeg sluttet å røyke i august og har den gode følelsen inni meg av at den dritten er jeg endelig helt ferdig med. har samma følelsen i forhold til det at denne maten er en livsstil jeg vil fortsette med - selv om jeg synes det er litt vanskelig og jeg blir bittelitt confused av alt jeg leser her inne :confused: men jeg er helt sikker på at jeg skal klare det!! :cool:
Denne uka har gått veldig fint for mitt vedkommende, men jeg tror jeg holder på å bli sprø av kvalmen, svimmelheten og hodebankingen. Motivasjonen blir på en måte trekt litt i feil rettning. Er det flere som sliter med dette? Vet at de fleste opplever det samme og jeg har lest at det er helt vanlig, men hvordan holder dere motivasjonen oppe til å fortsette?
Nå er det helg, så for holde ut til mandag som er min veiedag..
God Helg :)
Hei!
Har snuet innpå her en god stund, før jeg registrerte meg..,
bestemte meg på mandag, etter og ha tenkt på det veldig lenge, og ikke minst lest om det.., gikk på første bommert i dag, og kjenner jeg er irriterende mett pga av det..,men man lærer så lenge man lever :)
gikk på vekten i sta, og med glede så viser vekten 1.5 kilo mindre enn på mandag, så selv om jeg kjente jeg var skeptisk,går det den riktige veien:) gleder meg til og henge litt innpå her og bli kjent med dere :)
Velkommen :heia:
Jeg har ikke hatt et gram oppgang siden jeg gikk over fra pulveret til mat, før idag:( så nå må jeg gjøre det skikkelig her, gå tur og holde meg til den maten jeg bør ha :)
Setter igang nå:D
Håper det hjelper:D
Hadde kebab kjøttdeig igår (lavkarbo) tok meg 5 min å lage, å smakte godt :D
La kinakål på en tallerk, så stekte jeg kjøttdeigen med kebab krydder, å la det over, så en klatt CF å så et dryss med purreløk :D
mannen og eldstemann elsket det også,anbefales, når du skal ha noe lettvint. jeg brukte shish kebab krydderet, det inneholder litt MSG, hva er det?
jeg brukte shish kebab krydderet, det inneholder litt MSG, hva er det?
Smaksforsterkende aminosyre
http://no.wikipedia.org/wiki/Natriumglutamat
Smaksforsterkende aminosyre
http://no.wikipedia.org/wiki/Natriumglutamat
ÆSJ :mad:
Hjemme fra søndagskolen på sykehjemmet, nå skal jeg avgårde på dagens trim, som blir 1 time svømming, siden været er elendig, denne kampen SKAL jeg vinne :boxing:
Jeg håper jeg klarer å svømme att og frem hele timen,skal virkelig forsøke det Men alt er bedre enn ingenting :)
Håper dere har en strålende søndag alle sammen :klem:
Hei dere! :)
Tenkte å tipe dere om en ting som ihvertfall jeg synes er ganske greit.
Før så gikk jeg på Grete Roede, i begynnelsen når jeg målte meg brukte jeg et vanlig målebånd. Dette synes jeg var litt vanskelig siden jeg ikke husker f.eks hvor stramt jeg holdt det, ble det skeivt nå, osv.. Men så kjøpte jeg meg ett sånt her ett: http://butikk.greteroede.no/276717.o2 (kanskje veldig fy og reklamere for dette her, hehe), det er helt genialt!! Vises ikke på bilde, men det er en lås på tuppen av målebåndet som man fester i den hvite målegreia. Så kan man bare trykke på knappen på siden og vips så har målebåndet strammet seg rundt f.eks armen din :) Fryktelig dårlig forklart, men.. Den er ihvertfall super for oss som driver å måler! :D:D
Har veiedag i morgen, men i dag sprakk jeg så det satt! En hel calzone fra en italiensk restaurant ble fortært på rekordtid. Det ble med den, og det er den eneste høykarbosprekken siden jeg begynte (har røket på en bacongull/atkinssjokkis og kremfløtesmell nå og da), så alt i alt er det ok. Jeg hadde null dårlig samvittighet, og nøt den for det den var verdt. For det blir lenge til neste gang!!
Så får vi se i morgen da, hva vekta sier om min søndagssynd :p Takk for pizzabunnoppskrift lenger opp, den skal prøves, for et liv uten pizza er NESTEN ikke verdt å leve :D
28.02 - 82,4 kg (-0,4 kg siden fredag når jeg begynte å spise igjen :D, 3 dager :D)
Super fornøyd med en nedgang på 0,4 kg siden fredag, jeg var skråsikker på at jeg kom til å gå på meg mye i overgangen mellom mat og pulver, så dette er jeg veldig fornøyd med :D
Det er jo kjempebra hope! ;)
28.02 - 82,4 kg (-0,4 kg siden fredag når jeg begynte å spise igjen :D, 3 dager :D)
Super fornøyd med en nedgang på 0,4 kg siden fredag, jeg var skråsikker på at jeg kom til å gå på meg mye i overgangen mellom mat og pulver, så dette er jeg veldig fornøyd med :D
Kjempe bra! Er det ikke litt godt å ta feil en gang innemellom å da:D
Veiedag, ned 0,5 kg siste uka. Hadde håpet på litt mer, men men...
Har hatt en flott helg, koste meg kanskje litt for mye på lørdag kveld, vet det ble mer nøtter enn jeg burde ha spist :o
Ikke trimmet jeg på lørdag heller, men i går gikk jeg en skitur i friskt tempo 1t 20 min - det var jeg fornøyd med - ikke følte jeg meg så innmari sliten heller :)
Jeg har bakt lavkarbobrød så jeg har kommende uke, deilig å ha noe lettvindt til niste, et par skiver med masse ost og et par skiver agurk, friskt, mettende og godt.
Jeg har også laget meg kaffegodt av cocosa og kakaopulver, tror jeg fant oppskriften her inne for lenge siden...
100 gr cocosa
10 gr kakaopulver
3-4 dråper peppermynteolje
litt søststoff
hakkede nøtter
Rør sammen og ha i små konfektformer, avkjøl og nyt. Jeg oppbevarer dem i fryseren for de blir veldig fort klissete i romtemp. En sånn til ettermiddagskaffen er nammis.
Mandag, og var veldig spent på hva vekta sa i morges. Jeg har vært full av influensa i ei uke, og er enda ikke frisk. Så jeg har vært lenket til sofaen, og har ikke fått trent eller rørt meg i det hele tatt. I tillegg har jeg hatt mine to gutter på helgebesøk, og vi har spist og drukket mye godt. Alt innenfor dietten, men jeg var allikevel litt spent.
Når vekta så viser at jeg har gått ned 1 kilo siden forrige mandag blir jeg bare enda mer imponert over hvor effektiv denne dietten er. Men selv om jeg har spist mye godt, har jeg prøvd å begrense mengden, og også holdt meg til faste tider. Jeg har drukket et par liter Coca-Cola Zero i helga, og på fredag ble det faktisk et par små glass rødvin, så litt overtredelser har det vært.
Er bare veldig glad for at jeg ikke har gått opp i løpet av ei uke der jeg ikke har fått gjort noen ting. :)
Huff, her gruer jeg meg til veingen i morgen.
Hadde med meg to jenter på kino i går og gikk på en smågodtsprekk, da jeg ble sittende i mellom og dele ut godterier. :mad: Er skikkelig irritert på meg selv nå, men må bare reise meg opp og fortsette ....
Huff, her gruer jeg meg til veingen i morgen.
Hadde med meg to jenter på kino i går og gikk på en smågodtsprekk, da jeg ble sittende i mellom og dele ut godterier. :mad: Er skikkelig irritert på meg selv nå, men må bare reise meg opp og fortsette ....
Den der kjenner jeg! Sprakk omsider selv i går, og stappet i meg ikke mindre enn en hel calzone fra en italiensk restaurant. Det smakte så godt at jeg ikke klarte å ha dårlig samvittighet, og i dag er det på'n igjen!
Tenk heller på at du koste deg på kino og skeiet ut litt (som er lov, ellers blir man jo gal), og ingen skade skjedd så lenge man sprekker en dag og ikke en uke ;)
Det er jo kjempebra hope!
Ja jeg er kjempe fornøyd :)
Kjempe bra! Er det ikke litt godt å ta feil en gang innemellom å da
HERLIG :D
Veiedag, ned 0,5 kg siste uka. Hadde håpet på litt mer, men men....
det er jo kjempebra :heia: dette går veien ja :heia:
Når vekta så viser at jeg har gått ned 1 kilo siden forrige mandag blir jeg bare enda mer imponert over hvor effektiv denne dietten er. Men selv om jeg har spist mye godt, har jeg prøvd å begrense mengden, og også holdt meg til faste tider. Jeg har drukket et par liter Coca-Cola Zero i helga, og på fredag ble det faktisk et par små glass rødvin, så litt overtredelser har det vært.
Supert :heia: gratulerer :eia: Og God bedring:klem:
Tenk her strever jeg med å få til 0,5 kg, å så går du ned 1 kg MED masse brus, og vin WOW du er heldig!!! :D
Jeg har jo gått opp 3 kilo siden jeg begynte, og da ble jeg så umotivert at jeg hadde 3 dager med høykarbo. Da mistet jeg 5 cm rundt livet...veldig rart altså. Men nå har jeg gått tilbake til lavkarbo så håper det går nedover nå, ikke oppover:rolleyes: Skal veie meg på onsdag tror jeg. Så det blir jo spennende...
Tenk her strever jeg med å få til 0,5 kg, å så går du ned 1 kg MED masse brus, og vin WOW du er heldig!!! :D
Det er ikke godt å si hvorfor. Vi er jo alle forskjellige, så kanskje har jeg en naturlig høyere forbrenning enn deg. Men det kan også være at det er et eller annet som gjør at du ikke går ned, jeg har lest en del om partystoppere. Noen reagerer på ting som koffein, kunstige søtningsmidler e.l., men dette er veldig individuelt. Jeg drikker flere kopper kaffe om dagen, og av og til lett-brus, så det virker ikke som at jeg reagerer på noe av dette.
Fett er jo også en del av denne dietten, men siden fett har over dobbelt så mange kcal pr. gram enn både karber og protein, kan man ikke spise ubegrenset av dette heller. For mye fett i kosten gjør at kroppen får nok kalorier gjennom kosten, og den tærer ikke så mye på kroppsfettet som ønskelig. Jeg spiser relativt lite fett, dvs jeg spiser ekte majones, bacon og er ikke redd for smør eller oljer. Men jeg hiver ikke ukritisk innpå, og velger lettrømme dersom jeg har spist bra med fett ellers.
Nå har jeg absolutt ingen kjennskap til hva du spiser, så dette er rein fabulering, men jeg heller til at det kan være en "partystopper" som gjør det vanskelig for deg.
Nå har jeg en egenkomponert diett og spiser en del som ikke er tillatt i ketolysekuren, men jeg mener det er viktig å finne den dietten man er komfortabel med, og gjør at sjansen for sprekk er minst mulig.
Men uansett hvor mye jeg eller andre går ned, så er det eneste som affiserer deg din egen nedgang. Du har gått ned 0,5 kg denne uka, og masse kilo de siste ukene. Det er det som betyr noe for deg, og det er meget bra!!!
Stå på videre! :)
Det er ikke godt å si hvorfor. Vi er jo alle forskjellige, så kanskje har jeg en naturlig høyere forbrenning enn deg. Men det kan også være at det er et eller annet som gjør at du ikke går ned, jeg har lest en del om partystoppere. Noen reagerer på ting som koffein, kunstige søtningsmidler e.l., men dette er veldig individuelt. Jeg drikker flere kopper kaffe om dagen, og av og til lett-brus, så det virker ikke som at jeg reagerer på noe av dette.
Stå på videre! :)
Jepp å jeg er super fornøyd :D Litt er bedre enn ingenting :D
Jeg har lest om partystopperene ja, så jeg spiser ingen erstatningsprodukter, heller ikke søtning, ikke tomater, da de kan være det for noen, jeg drikker ikke brus, eller alkohole, jeg røyker ikke (omd et kan være av betydning), jeg spiser ikke majones, og bacon, for det liker jeg ikke, å spiser ikke noe for mye fett tror jeg, ligger like over 1500 kcal daglig, å så trimmer jeg hver dag :)
Viss jeg finner den evt partystopperen så hadde jeg blitt super glad, viss jeg har noen,men jeg forsøker videre som jeg gjør, så får jeg vet endre etterhvert, å luke ut det som jeg må endre på :)
Alle tips mottas med takk :klem:
syns dere er flinke alle mann jeg, om dere går opp eller ned.. det her er søren meg ikke bare bare.. å streve med disse ekstra kiloene.. Jeg starter nå med 10 cm mer rundt midjen en jeg bruker å ha.. så håper at jeg går ned, og ikke mer opp på dette her.. sukk..
syns dere er flinke alle mann jeg, om dere går opp eller ned.. det her er søren meg ikke bare bare.. å streve med disse ekstra kiloene.. Jeg starter nå med 10 cm mer rundt midjen en jeg bruker å ha.. så håper at jeg går ned, og ikke mer opp på dette her.. sukk..
Ja for selv om man kanskje ikke går ned på vekten, så går man kanskje ned på cm,d et oppdaget jeg for ikke så lenge siden, fikk lettere (gledeliG) sjokk over alle cm mine som var forsvunnet :eek:
Så du skal se at dette går bra :heia:
Masse lykke til :klem:
Jepp å jeg er super fornøyd :D Litt er bedre enn ingenting :D
Jeg har lest om partystopperene ja, så jeg spiser ingen erstatningsprodukter, heller ikke søtning, ikke tomater, da de kan være det for noen, jeg drikker ikke brus, eller alkohole, jeg røyker ikke (omd et kan være av betydning), jeg spiser ikke majones, og bacon, for det liker jeg ikke, å spiser ikke noe for mye fett tror jeg, ligger like over 1500 kcal daglig, å så trimmer jeg hver dag :)
Viss jeg finner den evt partystopperen så hadde jeg blitt super glad, viss jeg har noen,men jeg forsøker videre som jeg gjør, så får jeg vet endre etterhvert, å luke ut det som jeg må endre på
Alle tips mottas med takk :klem:
Synes en halv kilo er bra, jeg da! :D Er jo tross alt det som er gjennomsnittet. Det er jo ikke sikkert du har noen/spiser noen partystoppere engang, siden det går nedover :) I tillegg har du jo sluttet på pulverkuren, uten å gå opp, slik som veldig mange gjør! Synes rett og slett det er supert jeg :D All nedgang er bra nedgang :p
Synes en halv kilo er bra, jeg da! :D Er jo tross alt det som er gjennomsnittet. Det er jo ikke sikkert du har noen/spiser noen partystoppere engang, siden det går nedover I tillegg har du jo sluttet på pulverkuren, uten å gå opp, slik som veldig mange gjør! Synes rett og slett det er supert jeg :D All nedgang er bra nedgang
Ja det er jeg overlykkelig for at jeg ikke gjorde, så enig med deg "all nedgang er bra nedgang" Super fornøyd bare det er den veien :)
Idag har jeg trillet tur med minstejenta og mannen, å nå skal jeg på biblioteket med ungene, etterpå skal jeg på fotokurs, sammen med min mor og min tante, gleder meg til det :D
Hadde tenkt å gå på svømming idag, onsdag og torsdag, men idag skal jeg på kurs, imorgen skal jeg forsøke å få det med meg, men er avhengig av at min mann er kommet hjem, så han kan passe minstetulla mens jeg er der, så jeg får svømt, på torsdag må jeg nå jobbe overtid, å får derfor ikke svømt...
Skal sjekke om det er andre åpningstider i de andre svømmehallene rundt her...
Hvordan går det med dere andre? Jeg har endret litt taktikk jeg nå, å håper jeg får resultater av det (mer om det i journalen min ;) må bare komme innom å hilse på, er kjempekjekt med hilsener, det gir motivasjon:D ) Hva gjør dere andre, elle rikke gjør :)
Kjekt å høre hva som funker og som ikke funker for andre, selv om det ikke nødvendigvis er likt for alle.
Er dere flinke å trene, hva trener dere evt?
Jeg får høre med dere jeg da, så lenge jeg enda ikke har fått ketolyse boka mi enda.. Men jeg tenkte da at jeg kunne så smått starte å kutte ut de verste brølerne også da. Så nå har frokosten min vært et par stekte egg, 4 baconskiver og salat med feta ost på. Er jeg helt på villspor da? middagen har vært stort sett stekt kylling fileter i biter, med squash, brokkoli,litt løk, stangselleri og champinjong.. den har jeg hatt et par ss rømme oppi, og en liten liten dæsj fløte for å få litt saus.. Det var kjempe godt.. Ellers har det gått i en halv grillet kylling og litt most blåmkål med litt ost oppi.. er jeg på rett spor da? :)
Jeg går som regel nattevakter, men i dag har jeg vært på dagvakt og møtt adskillig flere folk enn jeg gjør på natta. Jeg har fått masse reaksjoner på at det vises så godt at jeg har gått ned i vekt! Kjempemorsomt!!! Å mange var veldig interresert i "oppskrifta". Så jeg har nesten holdt lavkarboforedrag på pauserommet i dag;) og det er flere som vurderer å prøve det ut! Jeg tipset de også om denne nettsiden, for den har hjulpet meg masse;) Noen lurte på om jeg hadde gått på kurs, for de syntes jeg kunne så mye;) Veldig selvtillitsboost;)
Så herlig, jeg får motsatt....når noen spør hvordan jeg har gått ned, å jeg svarer ketolyse....så lavkarbo...så spør de hva det er så forteller jeg litt, så blir de fleste, egentlig alle faktisk...svarene: "kan dere ikke spise poteter???? pasta??? å så brød???? er jo ingenting igjen da, kan jo ikk eleve sånn, hadde aldri jeg orket...,å så bla bla bla...å alt om de lange listene vi KAN spise, hvor nydelig maten faktisk smaker osv osv, er som fløyet ut av hodet deres, så blir det bare uffing og ojing om at det er da helt forferdelig, så jeg like rmeg godt her inne istedet :rolleyes:
Jeg er nettopp kommet hjem fra fotokurs nå, sammen med min mor og tante, å der overrasket min mor meg med et canon 550, med mye ekstrautstyr, så jeg gleder meg vilt til å ta flotte bilder nå :D
:hearts: snille mammen min :hearts:
ons 02.03.11 94.8 kg---0.3 kg OPP
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
Ja, ja! Det er hvert fall 0.3 kg opp med samvittighet! Trener annenhver dag, men resturant besøket ble ett lite fiasko, selvom det ikke var med vilje og jeg ble absolutt lei meg.
Kopierer fra ett annet forum
[QUOTE]Nå er jeg egentlig sikkelig lei meg
Var ute å spiste med familien i går, hadde forberedt dette. Har sendt mail frem og tilbake med restauranten og fått vite at jeg kan be om ekstra grønnsaker og ingen poteter, også fått klarsignal om at bearnaisesausen og peppersausen er greie sauser. De jeg lurte på da det er disse sausene jeg liker best. Bestemte meg for at jeg ville ha black & white og mamma fortalte at den var så god med bearnaisesaus og peppersaus i 2 små skåler. Jeg var i lykkerus. Så kom maten. Det var hvert fall ikke peppersaus, men noe rødt, jeg fikk meg ikke til å spørre heller, men mannen til mamma er kokk og tippet på rødvinssaus med solbær. Jeg prøvde virkelig å ikke spise den sausen, men den var klint utover hele og alle grønnsakene lå i den. Fikk meg ikke til å gjøre noe med det, mange av disse rundt bordet er familie jeg sjeldent ser, så bare spiste. Dødssulten var jeg og etter å ikke spist noe hele dagen for å spare på karber. Spiste en salat kl 11 også var maten kl 19.. Stixen dagen etter var ikke rosa.
Bare så det var sagt så de potene utrolig gode ut, for ikke snakke om den deilig gulrotkaka alle fikk servert etterpå, stoooor med mange cm med glasur som bare rant utover. Ingenting spiste jeg /QUOTE]
Såh, får håper en flott nedgang neste onsdag :D
Hildemor på slanking
02-03-11, 14:50
Jeg er nettopp kommet hjem fra fotokurs nå, sammen med min mor og tante, å der overrasket min mor meg med et canon 550, med mye ekstrautstyr, så jeg gleder meg vilt til å ta flotte bilder nå :D
:hearts: snille mammen min :hearts:
Wow så gøy da, skal si du har en snill mamma:D
Hildemor på slanking
02-03-11, 14:53
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
Ja, ja! Det er hvert fall 0.3 kg opp med samvittighet! Trener annenhver dag, men resturant besøket ble ett lite fiasko, selvom det ikke var med vilje og jeg ble absolutt lei meg.
[QUOTE]Nå er jeg egentlig sikkelig lei meg
Var ute å spiste med familien i går, hadde forberedt dette. Har sendt mail frem og tilbake med restauranten og fått vite at jeg kan be om ekstra grønnsaker og ingen poteter, også fått klarsignal om at bearnaisesausen og peppersausen er greie sauser. De jeg lurte på da det er disse sausene jeg liker best. Bestemte meg for at jeg ville ha black & white og mamma fortalte at den var så god med bearnaisesaus og peppersaus i 2 små skåler. Jeg var i lykkerus. Så kom maten. Det var hvert fall ikke peppersaus, men noe rødt, jeg fikk meg ikke til å spørre heller, men mannen til mamma er kokk og tippet på rødvinssaus med solbær. Jeg prøvde virkelig å ikke spise den sausen, men den var klint utover hele og alle grønnsakene lå i den. Fikk meg ikke til å gjøre noe med det, mange av disse rundt bordet er familie jeg sjeldent ser, så bare spiste. Dødssulten var jeg og etter å ikke spist noe hele dagen for å spare på karber. Spiste en salat kl 11 også var maten kl 19.. Stixen dagen etter var ikke rosa.
Bare så det var sagt så de potene utrolig gode ut, for ikke snakke om den deilig gulrotkaka alle fikk servert etterpå, stoooor med mange cm med glasur som bare rant utover. Ingenting spiste jeg /QUOTE]
Såh, får håper en flott nedgang neste onsdag :D
Så utrolig skuffende restaurantbesøk da.:mad:
Tror jeg hadde klaget og bedt om ny mat jeg altså men nå er jeg en sta bergenser jeg så :D
[QUOTE=megselv;1044141]startet 24.01.11 og var da 101.9 kg slik ser det ut nå
ons 09.03.11
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
Så utrolig skuffende restaurantbesøk da.:mad:
Tror jeg hadde klaget og bedt om ny mat jeg altså men nå er jeg en sta bergenser jeg så :D
Men det var jo ikke restuaranten sin feil, hehe. Jeg sa bare jeg skulle ha black and white med ekstra grønnsaker og uten potet :D
Men, men :D
Denne uka har gått veldig fint for mitt vedkommende, men jeg tror jeg holder på å bli sprø av kvalmen, svimmelheten og hodebankingen. Motivasjonen blir på en måte trekt litt i feil rettning. Er det flere som sliter med dette? Vet at de fleste opplever det samme og jeg har lest at det er helt vanlig, men hvordan holder dere motivasjonen oppe til å fortsette?
Nå er det helg, så for holde ut til mandag som er min veiedag..
God Helg :)
Håper det har gitt seg, det der er ikke godt. Pøs på meg vann :klem:
Har veiedag i morgen, men i dag sprakk jeg så det satt! En hel calzone fra en italiensk restaurant ble fortært på rekordtid. Det ble med den, og det er den eneste høykarbosprekken siden jeg begynte (har røket på en bacongull/atkinssjokkis og kremfløtesmell nå og da), så alt i alt er det ok. Jeg hadde null dårlig samvittighet, og nøt den for det den var verdt. For det blir lenge til neste gang!!
Åh elsker calzone *drømmer*
Grættis! Så bra.
Veiedag, ned 0,5 kg siste uka. Hadde håpet på litt mer, men men...
Gratulerer! Ned er ned :D
Mandag, og var veldig spent på hva vekta sa i morges. Jeg har vært full av influensa i ei uke, og er enda ikke frisk. Så jeg har vært lenket til sofaen, og har ikke fått trent eller rørt meg i det hele tatt. I tillegg har jeg hatt mine to gutter på helgebesøk, og vi har spist og drukket mye godt. Alt innenfor dietten, men jeg var allikevel litt spent.
Er bare veldig glad for at jeg ikke har gått opp i løpet av ei uke der jeg ikke har fått gjort noen ting. :)
Så bra, Mekkal. God bedring og håper formen er stigende.
Jeg har jo gått opp 3 kilo siden jeg begynte, og da ble jeg så umotivert at jeg hadde 3 dager med høykarbo. Da mistet jeg 5 cm rundt livet...veldig rart altså. Men nå har jeg gått tilbake til lavkarbo så håper det går nedover nå, ikke oppover:rolleyes: Skal veie meg på onsdag tror jeg. Så det blir jo spennende...
Usj altså, håper virkelig det løsner kjapt, jeg hadde blirr demotivert til 1000 og synes du er kanonflink som fortsetter.
Nå som jeg føler jeg har kommet godt inn i kostholdet har jeg eksprementert litt på kjøkkenet. Og her en dag lagde jeg noe som var veldig godt (også de som ikke spiser lavkarbo slukte dette).
Det du trenger er:
400g kjøttdeig
Champinjong
rødpaprika
en løk
hjemmelaget tacokrydder
en boks hakkedetomater
brokkoli
seterrømme
revet gulost
salt
pepper
chillipulver
Ta en passe stor gryte, og brun kjøttdeigen sammen med løk og masse meierismør. Imens den steker kutter man opp resten av grønnsakene, pass på at spessielt brokkolien er i små biter. Putt alle grønnsakekene oppi gryta. Krydre med pepper, salt, ganske mye chillipulver og mye tacokrydder. La dette stå og putre litt (her puttet jeg oppi en stor til klatt med smør). Når grønnsakene begynner og bli litt myke heller du oppi boksen med tomatene og fyller boksen halvfull med vann, og heller også dette oppi. La det stå og godgjøre seg i ca. ti min, mens du smaker til med krydder.
Så putter du det i en suppeskål, drysser en god neve ost over og legger en klatt rømme på toppen :-) Kjempe deilig! Denne blir ganske sterk, men rømmen og osten demper det litt. Er god dagen etter som frokost og lunjs også, da er den ikke like suppete, men mer gryte :D
Nå som jeg føler jeg har kommet godt inn i kostholdet har jeg eksprementert litt på kjøkkenet. Og her en dag lagde jeg noe som var veldig godt (også de som ikke spiser lavkarbo slukte dette). <snip>
Denne skal prøves, hørtes veldig enkel og god ut :) Nam, nam!!
Hildemor på slanking
03-03-11, 12:33
[QUOTE=Hildemor på slanking;1044363]
Men det var jo ikke restuaranten sin feil, hehe. Jeg sa bare jeg skulle ha black and white med ekstra grønnsaker og uten potet :D
Men, men :D
Hvis du hadde mailet med restauranten og blitt enig om bearnaise og pepper saus så har vell de ikke gjort som avtalt eller.
Stå på krava, kunden har alltid rett er mitt motto når det gjelder mat:D
[QUOTE=megselv;1044365]
Hvis du hadde mailet med restauranten og blitt enig om bearnaise og pepper saus så har vell de ikke gjort som avtalt eller.
Stå på krava, kunden har alltid rett er mitt motto når det gjelder mat:D
Hehe, mitt motto er, snakk lavt å prøv å ikke synes, neida :D
Men jeg hadde kun mailet med restuaranten om de ulike sausene og om man kunne få ekstra grønnsaker, ikke sagt hva jeg ville ha eller hvorfor jeg lurte :D Jeg fikk oppgitt de fleste av sausene og jeg så at bearnaise og pepper var de som passet best til meg. Ikke sikkert de engang visste at det var jeg som sendte mail, for jeg nevnte det ikke for de :D
Anbefaler alle å lese denne artikkelen:
http://www.side2.no/helse/article3103278.ece
vinterfrisk
03-03-11, 22:36
-6,2kg på 8 uker:)
Start vekt: 82kg
Nå: 75,8kg
Kjempe sur idag,opp 0,7 siden mandag :( Men jeg har ikke veiedag før mandag, så dette var en snikveiing,men allikevel :(
Men samtidig så har jeg tatt av 6 cm denne uken.....
Startvekt: 87,7 kg (veid 01.01.11)
04.03.11 : 82,4 kg
Etter forrige helgs utskeielse er jeg endelig tilbake i ketose og ned i vekt igjen!
Gikk opp 800g forrige helg!! Helt utrolig hva disse karbene gjør med kroppen!! Heldigvis er det bursdagsfeiring kun 1 gang i året så da var det vel lov? :rolleyes:
Kjempe sur idag,opp 0,7 siden mandag :( Men jeg har ikke veiedag før mandag, så dette var en snikveiing,men allikevel :(
Men samtidig så har jeg tatt av 6 cm denne uken.....
Tror du ikke det kan dreie seg om forholdet mellom muskler og fett? Dersom du har gått ned 6 cm er det jo noe (ganske mye, faktisk) som er borte, og husker jeg riktig så er du begynt å trene litt, og i starten bygger du mye muskler, som veier mye mer enn fett.
Selv har jeg gått ned 9 kilo på 8 uker, men bare 7 cm på samme tiden.
Jeg ville jubla over de 6 cm, formen er viktigere enn hva vekta sier :)
Tror du ikke det kan dreie seg om forholdet mellom muskler og fett? Dersom du har gått ned 6 cm er det jo noe (ganske mye, faktisk) som er borte, og husker jeg riktig så er du begynt å trene litt, og i starten bygger du mye muskler, som veier mye mer enn fett.
Selv har jeg gått ned 9 kilo på 8 uker, men bare 7 cm på samme tiden.
Jeg ville jubla over de 6 cm, formen er viktigere enn hva vekta sier :)
Det er jo sant :klem:Tusen takk for oppmuntringen :) Jeg har gått ned 86,kg siden 3 januar, og 40 cm totalt, så jeg er jo superfornøyd, å jeg trener ikke,men trimmer, så det er sikkert det samme, jeg går turer og svømmer, ikke styrketrening osv på treningssenter, men muskler er jo også med på å få vekten ned, så jeg bør være glad:)
Wow, er du kommet til 9 kg, 1 kg igjen så har du tatt av 10 kg :heia:
Det er jo sant :klem:Tusen takk for oppmuntringen :) Jeg har gått ned 86,kg siden 3 januar, og 40 cm totalt, så jeg er jo superfornøyd, å jeg trener ikke,men trimmer, så det er sikkert det samme, jeg går turer og svømmer, ikke styrketrening osv på treningssenter, men muskler er jo også med på å få vekten ned, så jeg bør være glad:)
Takk, takk :) Ja, dette går rette veien for oss begge :)
Svømming er en av de mest effektive trenings/trimmetodene som fins, da du bruker hele kroppen, og bruker masse muskler. Så der har du nok litt av forklaringen. Dersom du ikke har gjort dette noe særlig før vil du oppleve en stor økning i muskelmassen de første ukene før dette begynner å flate ut, og da skal du se at du ikke bare minker i cm, da begynner kiloene å rase av.
40 cm inn på 2 mnd er jo helt fantastisk :) Du er på rett vei :)
Takk, takk Ja, dette går rette veien for oss begge
Svømming er en av de mest effektive trenings/trimmetodene som fins, da du bruker hele kroppen, og bruker masse muskler. Så der har du nok litt av forklaringen. Dersom du ikke har gjort dette noe særlig før vil du oppleve en stor økning i muskelmassen de første ukene før dette begynner å flate ut, og da skal du se at du ikke bare minker i cm, da begynner kiloene å rase av.
40 cm inn på 2 mnd er jo helt fantastisk :) Du er på rett vei :)
Er det :eek:Trener jo skikkelig jeg da :D :D
Jeg visste ikke det, å jeg har gjort det før, men da med en unge på armen, så dermed kun ært i annet, ikke svømt 1 time i strekk 3 ganger i uken, jippi kanskje det løsner for meg etterhvert da når musklene er på plass :heia: Tusen takk for det svaret :klem: OPPMUNTRENDE :D
Hørtes deilig ut å svømme.... Det er noe jeg enda ikke takler, stå å dusje og skifte klær i "offentligheten", og funnet alle slags unskyldninger hver gang svigermor har spurt oss.... Til slutt sa jeg til henne at jeg klarer ikke! Men det nærmer seg kjenner jeg! Det er faktisk en slags belønning for meg den dagen jeg klarer å ta med ongene på badeland;)
Er det :eek:Trener jo skikkelig jeg da :D :D
Jeg visste ikke det, å jeg har gjort det før, men da med en unge på armen, så dermed kun ært i annet, ikke svømt 1 time i strekk 3 ganger i uken, jippi kanskje det løsner for meg etterhvert da når musklene er på plass :heia: Tusen takk for det svaret :klem: OPPMUNTRENDE :D
Skulle ønske jeg var noe til svømmer. Jeg tok svømmeknappen da jeg var liten, men det var såvidt. Svømmer som en skiftenøkkel :-D
Så jeg må velge andre alternativer når jeg skal trimme :)
Skulle ønske jeg var noe til svømmer. Jeg tok svømmeknappen da jeg var liten, men det var såvidt. Svømmer som en skiftenøkkel :-D
Så jeg må velge andre alternativer når jeg skal trimme :)
:lol: Ikke meningen å le, men som en skiftenøkkel, har jeg aldri hørt før :lol:
Er mange andre måter å trene på, så det gjør jo ingenting,men jeg liker ikke å trene i treningssenter, så jeg syns det er best å gå tur, å svømme (når jeg bare er kommet meg ut i vannet...)
:lol: Ikke meningen å le, men som en skiftenøkkel, har jeg aldri hørt før :lol:
Er mange andremåter å trene på, så det gjør jo ingenting,men jeg liker ikke å trene i treningssenter, så jeg syns det er bes å gå tur, å svømme (når jeg bare er kommet meg ut i vannet...)
Bare le :) Det gjør ungene mine på 8 og 11 også, så det er jeg vant med :)
Jeg er heller ikke noe glad i Tarzanloftet, og trives best ute i skog om mark, så jeg tar meg heller en skitur om vinteren og en fjell/fisketur om sommeren. Det er sunt for både kropp og sjel.
Hei hører vel hjemme her da :)
hope10: Jeg er nok som deg med tanke på trening. Gå tur & svømme er min greie :D Også snuser jeg litt på dette zumba greiene , det kan jo være et friskt pust av og til..:p
FrøkenBianca
05-03-11, 19:31
litt ut av det blå, men .. lagde meg akkurat kakao av kokos-melk, vann og en dæsj fløte.. med krem! Jeg er frelst!
God helg alle sammen ;D
Startvekt: 87,7 kg (veid 01.01.11)
04.03.11 : 82,4 kg
Etter forrige helgs utskeielse er jeg endelig tilbake i ketose og ned i vekt igjen!
Gikk opp 800g forrige helg!! Helt utrolig hva disse karbene gjør med kroppen!! Heldigvis er det bursdagsfeiring kun 1 gang i året så da var det vel lov? :rolleyes:
Så bra at du er på rett vei igjen :D
litt ut av det blå, men .. lagde meg akkurat kakao av kokos-melk, vann og en dæsj fløte.. med krem! Jeg er frelst!
God helg alle sammen ;D
Nam, nam:p
Du er superflink :klem:
Jajamensann, mandag igjen, og vekta viser OPP 0,7 kilo. Er nå omtrent tilbake på startvekt etter en drøy måned i ketose. Skal prøve å gå tilbake til brøderstatninger igjen da jeg mistenker at magen min skriker etter fiber om dagen :s Også får det være nulltoleranse ovenfor lettbrus og lettsaft.
Da var det mitt nye mål denne uken (og det blir hardt): ingen ASPARTAM! Og ellers ikke noe kunstig søtning utover en sukett eller no i teen. Hadet bra Atkinsbarer også, nå er jeg suuuur, så dere får ligge på vent i kjøleskapet :(
FrøkenBianca
07-03-11, 09:46
Jeg kom over et godt tips her, som fikk meg til å tenke at jeg hadde spist for mye (og jeg følte vekta gikk feil vei..)
Det var å ta antall gram proteiner du trenger i løpet av ett døgn (1 til 3 pr gram kroppsvekt) og så trenger du like mye i antall gram av fett.. for å få riktig mengde energi..
Jeg har gått ned et nytt kg på ett par dager nå etter ny utregning..
Vet at man ikke skal telle kcal o.l på ketolyse, men jeg, for min del, følte at jeg spiste for mye og levde litt på vanen om at man MÅÅ spise så å så mye i løpet av en dag :)
Jajamensann, mandag igjen, og vekta viser OPP 0,7 kilo. Er nå omtrent tilbake på startvekt etter en drøy måned i ketose. Skal prøve å gå tilbake til brøderstatninger igjen da jeg mistenker at magen min skriker etter fiber om dagen :s Også får det være nulltoleranse ovenfor lettbrus og lettsaft.
Da var det mitt nye mål denne uken (og det blir hardt): ingen ASPARTAM! Og ellers ikke noe kunstig søtning utover en sukett eller no i teen. Hadet bra Atkinsbarer også, nå er jeg suuuur, så dere får ligge på vent i kjøleskapet :(
Liten trøst men jeg har også opp 0,7 kg denne uken :hylgrine: fatter ikke hvorfor, men uansett sånn er det, ingen søtning, ingen erstatningsprodukter eller noe... men jeg gikk i det minste ned 6 cm denne uken, som en liten trøst...
Dette med aspartam er visstnok et omstridt tema. Jeg har lest her inne at det er mange som mener at det er best å unngå det når man er på slankern. Selv har jeg vært syk i 2 uker nå, og jeg har på denne tiden spist som vanlig, og drukket mengder med Coca-Cola Zero, som inneholder aspartam. Jeg fortsetter å gå ned i vekt, riktignok ikke like mye som før jeg fikk influensa, men så har jeg nesten ikke rørt på kroppen de siste 14 dagene heller.
I dag fant jeg denne artikkelen på Nettavisen:
http://www.side2.no/helse/article3105665.ece
Her konkluderer forskerne med at aspartam ikke er helsefarlig, eller har noen innvirkning på sultfølelse eller fedme. Nå er ikke jeg lege, men jeg tenker at dersom noen av dere merker at dere går mere ned de periodene dere ikke drikker lettbrus, kan det kanskje like gjerne være koffeinet som spiller inn. Jeg mener å ha lest at for mye koffein kan spille inn, og at enkelte omtaler det som en "partystopper". Selv drikker jeg en kanne (av og til to) kaffe om dagen, i tillegg til lettbrus, så det virker ikke som det er det for meg, men dette er visstnok individuelt.
Uansett tror jeg at det viktigste er at man har en diett man er komfortabel med selv. Da blir det lettere å holde oppe motivasjonen over tid. Bedre å gå ned 0,5 kg. pr. uke i 6 mnd enn 1 kg. pr uke i 2 mnd.....
Liten trøst men jeg har også opp 0,7 kg denne uken :hylgrine: fatter ikke hvorfor, men uansett sånn er det, ingen søtning, ingen erstatningsprodukter eller noe... men jeg gikk i det minste ned 6 cm denne uken, som en liten trøst...
6 cm er da slettes ikke verst ;)
Jeg tror jeg var bitter og lei når jeg skrev innlegget i dag tidlig, og jeg tenker at egentlig tror jeg ikke det er en halvliter cola zero annenhver dag som er problemet, eller et glass fun light i ny og ne. Jeg har aldri hatt utpreget søtsug (derimot en syk ulvehunger for alt salt og potetgullish), men jeg har slitt med overspising. Nå spiser jeg myyyyye mindre enn før, men det er et slit om jeg ikke engang kan unne meg en stakkars brus. Tror jeg er litt desperat og kanskje ikke skal være like streng, jeg vet ikke :confused: Takk for innspill fra dere andre her ang. aspartamen i allefall, det er lest og notert! Og det samme med innlegget om proteiner/fett!
Jeg drikker mer te enn kaffe nå, og har noen teer som er koffeinfrie. Bruker fortsatt stort sett 2 suketter i de fleste teene, men drikker en god del mindre kaffe i allefall, så er jo blitt litt mindre koffein på meg jevnt over. Og føler jeg like godt kan drikke fanta light, men colasmaken er så sabla god da gitt :rolleyes:
Jeg skal ikke gi opp, jeg skal ikke gi opp, jeg skal ikke gi opp!!! Så, til dere andre? Noen av dere har vel veid dere og glist til vekta i dag? :D Share the joy!
Specialized
07-03-11, 22:22
Begynte ikke før søndag 27. februar, altså sånn 8-9 dager siden, har gått ned 3kg, så er happy med det. Hadde det j..lig de første tre dagene, skallebank og følte meg generelt skikkelig drit, men nå føler jeg meg helt topp, med unntak av at jeg svetter noe helt infernalsk! Sitter stille på jobb, nydusja og med deo, og svetter noe helt sykt i armhulene. Føler meg helt dust. Aldri hatt noe stress med det før.
Sleit litt med den ensformige maten i starten, men kom over det etterhvert. Nå går det ganske greit. Det største savnet var å kunne drikke noe annet enn vann (drakk mye juice og melk før), så det hjalp faktisk veldig da jeg skjønte jeg kunne drikke lettbruss. Drikker litt 7up free når det er som verst. Den er sinnsykt god, og ser ikke ut for å påvirke kroppen min noe særlig (med et lite forbehold om at jeg ikke har særlig mange dagers grunnlag). Når det ikke passer å ordne mat så tar jeg en liten Dahlblads Prolite shake. Det er nok ikke egentlig ment for ketolyse, men tilpasser mengden. Der får en også mange viktige tilskudd. Jeg er ikke egentlig så opptatt av hvor mange kilo jeg ender på, men var 99 da jeg starta, så det hadde vært kjekt å ta av 20kg og ende under 80, men jeg føler meg relativt sprek og sterk som jeg er, så det er ingen krise for meg hva vekten viser så lenge kroppen føles og ser fornuftig ut. Spiser faktisk en del karbohydrater, helt sikkert opp mot 50g, men får utslag på Ketostixen, så da bør jeg vel være fornøyd med det...
Skal også legge til at jeg savner vanlig mat fortsatt, spesielt brød og pizza og slike ting, men spiser Taco (litt forsiktig med krydderet og salsaen), og knuser heller et par skjell og blander en "taco-salat" enn å lage meg 5-6 skjell som vanlig. Tror det går klar under 50g, holder meg iallfall i ketose. Kommer nok til å fortsette å tenke lavkarbo etter dietten og, fordi det føles bra, men å holde på sånn som dette veldig lenge gidder jeg nok ikke. Samtidig forstår jeg heller ikke hvorfor ikke alle som vil ha av noen kilo gjør dette. Helt fantastisk i forhold til resultatet så langt! Føles nesten som at kiloene seiler bort på en fjøl... ;)
Skal også legge til at jeg savner vanlig mat fortsatt, spesielt brød og pizza og slike ting, men spiser Taco (litt forsiktig med krydderet og salsaen), og knuser heller et par skjell og blander en "taco-salat" enn å lage meg 5-6 skjell som vanlig. Tror det går klar under 50g, holder meg iallfall i ketose. Kommer nok til å fortsette å tenke lavkarbo etter dietten og, fordi det føles bra, men å holde på sånn som dette veldig lenge gidder jeg nok ikke. Samtidig forstår jeg heller ikke hvorfor ikke alle som vil ha av noen kilo gjør dette. Helt fantastisk i forhold til resultatet så langt! Føles nesten som at kiloene seiler bort på en fjøl... ;)
Velkommen :)
Dersom du leter under "Oppskrifter" finner du mye bra du kan erstatte det du kaller "vanlig mat" med. Selv spiser jeg mye av et proteinbrød, oppskriften der finner du på bloggen min. Til tacoen vil jeg sterkt anbefale at du bruker Kavli skivet ost med jalapeno, legger den på matpapir, og kjører den i mikroen 2-3 minutter. Da blir den som en kjeks, og smaker helt fantastisk til taco, med litt rømme oppå. Enjoy!
Flott start, forresten! Lykke til videre :)
:sikle::sikle:I dag har jeg bestemt meg for å prøve blomkålmos. namm. litt fløte, smør og salt i. spiste stekt kalkunbryst til.
anbefalles :hungry:
Specialized
08-03-11, 22:38
Mekkal, Takk for det. Skal teste brødet ditt jeg. Regna noe på antall karber per brødskive? Savner en fersk brødskive med ost! ;) Godt tips ang. taco også, vil bli testet.
Sånn det er nå om dagen så spiser jeg gjerne lite eller ingenting karboer i løpet av dagen bare for å kunne spise litt karber til middag. I dag ble det pepperbiff, bearnaise og salat (med paprika), så da ble det egentlig nok karber der.
fjellnisse
08-03-11, 22:59
Hallo:rolleyes:
Har registrert meg her idag. Har tyvlest her noen dager da hehe... til øynene har blitt store og våte :)
Har siden starten på året redusert matinntaket og spesielt med hensyn til sukker. En liten gottemons som meg har klart å holde seg unna sjokolade og annen godis i 1 1/2 mnd...
Trimming er innført i passe mengde og ikke minst regelmessig mengde. Har nå bestemt meg for å prøve lavkabo da. Starta for fult på det idag og har bakt ett par brød av oppskrifter jeg har funnet her inne. Er litt avhengig av brød spsiellt pga jobben. Spiser ofte i arbeidsbilen og ute i friluft på sommeren og har dermed ikke tilgang på kantine og sånn som mange andre. Men vil jo etterhvert prøve ut litt forskjellig mat da.
Har jo noen kg som bør vekk da hehe... Spennende å se hva andre gjør og hva som fungerer for de forskjellige. Finnes vel ingen fasit på dette da som jeg forstått. Gleder meg å se om dette fungerer for meg da...
Har en langtidsplan da selv om en helst skulle sett alle kg forsvant over natta, selv om en har brukt mange år å bygd opp en kropp som er egnet for fart hehe.
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/woAJHcf/weight.png
(http://www.TickerFactory.com/weight-loss/woAJHcf/)
Oooohhh, jeg kom hjem fra kveldsvakt og var egentlig ikke sulten. Men så bare tok gnomen i magen overhånd og fikk meg til å spise masse dritt. Dumme gnom! Og jeg bare "jaja, jeg bare sitter her og trøkker i meg bacongull og piska krem med kakaopulver, for det er så sunt å spise seg sprekkferdig klokka elleve på kvelden".
Det starta riktignok bra da, for jeg hadde kvitta meg med alt vannet det virket som jeg hadde i kroppen ved veiedagen i går. Nå har jeg riktignok veiedag hver dag, for jeg liker å holde styr på ting, men jeg oppdaterer her hver mandag ;)
Dette innlegget hadde egentlig ingen mening eller hensikt, så da sier jeg god natt, og ikke la matgnomen ta overhånd! Vi er da sjefer over eget matinntak, eller hva? :D I hvertfall nesten hele tiden!!
Huff nesten litt skuffet etter en bra ukes start.., og vektnedgang på 1.5 kilo på en uke, har jeg nå gått opp 700 gr., kjente motivasjonen var på bånn og har gått igjennom i hode mitt hva har skjedd:mad: var borte på besøk i helge helgen, og det var utrfordrende.., holdt meg til det jeg skulle,men ble lite vanndrikke og for lite fett..,håper det er det som er grunnen.....
men skal holde ut og ikke gi meg...
Mekkal, Takk for det. Skal teste brødet ditt jeg. Regna noe på antall karber per brødskive? Savner en fersk brødskive med ost! ;) Godt tips ang. taco også, vil bli testet.
Sånn det er nå om dagen så spiser jeg gjerne lite eller ingenting karboer i løpet av dagen bare for å kunne spise litt karber til middag. I dag ble det pepperbiff, bearnaise og salat (med paprika), så da ble det egentlig nok karber der.
Brødet har ca 40 karber (mesteparten fra solsikkefrøene), og jeg vil anta at det blir ca 30 skiver +/- så sier vi maks 1,5 pr. skive tror jeg at vi er på trygg grunn. En viktig ting å huske på er å ikke ha for mye mandler i nøtteblandingen, da blir det for mye kakesmak. De er der for fuktighetens del. Dersom du vil ha brødet litt grovere, er det fullt mulig å IKKE male en del av frøene i kjøkkenmaskinen, men spare litt for å blande i til slutt. Det funker godt :)
Det taco-tipset var et jeg selv fikk da jeg spurte hva man kan spise til taco. Jeg likte det så godt at vi har spist taco flere ganger i det siste. Jeg kan også lage meg en 4-5 slike til kvelds, de er nydelige med litt smør, hvitost og agurk på.
vinterfrisk
09-03-11, 21:22
Jeg hadde veiedag i går. Slik ser min vektnedgang ut til nå:
04.01.11: 82,0kg
11.01.11: 79,6 kg
18.01.11: 78,6 kg
25.01.11: 78,5 kg
01.02.11: 77,3 kg
2 uker jeg ikke målte..
22.02.11: 76,3 kg
01.03.11: 75,8 kg
08.03.11: 75,4 kg
Totalt: 6,6 kg ned. Går ikke så raskt dette her, men nedgang er nedgang så får bare være fornøyd med det:)
-lykke til videre alle sammen:)
To måneder i dag, and here are the facts:
Start
10.01: 88.0 kg.
17.01: 86.3 kg.
24.01: 85.2 kg.
31.01: 83.7 kg.
07.02: 82.7 kg.
10.02: 81.4 kg. 1 mnd. Ned 6.6 kg.
14.02: 82.4 kg.?
21.02: 80.4 kg.
28.02: 79.4 kg.
07.03: 79.2 kg.
10.03: 77.8 kg. 2 mnd. Ned 10.2 kg
Nådde målet på 10 kg før 1.april, og det er jeg meget godt fornøyd med :) Nå skal jeg ned til 75, så får vi se derfra. Ikke umulig at jeg tar to-tre til når jeg først er i gang :)
Er mest fornøyd med at jeg ikke la på meg i perioden 20.02 - 05.03 da jeg var syk, og bare satt i sofaen. Nå er jeg begynt på arbeid igjen, og da er det mere nedgang umiddelbart.
synes at det er litt stille her. hvor har det blitt av alle?:confused::confused::confused:
ons 09.03.11 93.5 kg--- 1.3 kg NED
ons 16.03.11
ons 23.03.11
ons 30.03.11
ons 06.03.11
synes at det er litt stille her. hvor har det blitt av alle?:confused::confused::confused:
Jeg har ikke så mye å meddele vektmessig gitt, men jeg er fortsatt med!
Fredagen og helgen nærmer seg med stormskritt, hva skal dere finne på? Selv skal jeg i bursdagsselskap (typ, drikk deg full-selskap), så jeg vrir de små grå mens jeg bekymrer meg for hvor mye jeg kommer til å sprekke :p Jeg tenker å ta med meg bacongull og sukkerfri sjokolade, samt piske egen krem med kunstig søtning for et par galliano-shots! Så da håper jeg at jeg klarer å ligge unna vanlig potetgull og annen godis som helt sikkert blir satt frem!
Hvis jeg sprekker (mest sannsynlig), så blir det nok på alkoholkarber og ikke maten, det er i allefall planen! Så gjenstår det å se om jeg klarer å holde fingrene fra potetgullbollen når promillen stiger. Det har typisk vært et KJEMPEproblem tidligere, hehe.. Kanskje drister jeg meg til øl, hmmm.. Tuborg Lite er jo kjempegodt, men fortsatt for mange karber i forhold til ketosen. Jaja, jeg har en dag og en halv til på å tenke meg om!
Ok, det var kveldens tanker, natta til alle :)
Jeg er her ihvertfall :) Idag tenkte jeg at jeg skulle unne meg en liten cavalier sjokolade, bare en sånn liten bar. Samboeren jobber helt til halv to i natt, så da blir det litt ektra kos alene med en film og sjokoladen da :D Ellers går det sakte fremover, eller det er vell nedover jeg burde si.. Veeldig sakte, men det gjør meg ikke noe egentlig. Har selvsagt til å rase ned i vekt og være ferdig med slankingen. Men slik er det ikke og da tenker jeg at alt nedgang er bra nedgang :)
Gleder meg til å nå -10kg. men jeg må nok vente noen uker til... 1,3kg til :boxing::boxing::boxing: skal ned til 69 til sommeren. og til 59 til neste februar. har noe å jobbe med da :)
god helg alle sammen
Er det andre enn meg som føler at de tisser HELE natta??? Jeg blir gal. Har slitt lenge med at jeg må opp 2-5 ganger hver natt, og det blir ikke bedre av dette.. Hvor er du, kjære nattesøvn?
I natt var det ikke bare, bare men.. Tok en "shot" med linfrø, sesamfrø, solsikkefrø og et par slurker cocosa, svelget ned med vann. Kvalm halve natta, men det hjalp i allefall!
Fra kveld til morgen hadde 1,7 kilo tatt veien ut av kroppen!!! Altså er jeg festklar i dag ;)
Jeg er her jeg :) Dagene går og kostholdet er nå blitt en del av hverdagen. Trenger ikke lese å lære så mye lenger :)
Er nok mange som har falt av lasset på veien også...
Vi får motivere hvarandre videre. Lykke til :)
fjellnisse
15-03-11, 23:41
Hei ja..
Litt merkelig stille det har bli her da:rolleyes:
Mange som har gitt opp eller er folk bare opptatt med andre ting.
Nå har jeg hold på ei uke med lavkarbo da og det går ganske bra.
Bakt forskjellig brød da å det smaker ikke så værst da
Utfordringen er å lage litt annen mat enn det en har gjort før, men det finnes mange flott oppskrifter så er bare å prøve.
Vekta har å justert seg litt med da med 3 kg siden sist og det er no bra synes jeg, men har jo fortsatt en vei å gå :rolleyes:
Det vil sikkert gå saktere, men får en til 1 kg i uka må en være fornøyd. Får til noe trimming også å det hjelper på.
Ser frem til ei ny uke med riktig kosthold:p
Huff nå har jeg kommet til en fase uten vektnedgang :(
Gikk til og med opp et par hundre gram i forrige uke - huff det er deprimerende.
Jeg fikk ikke trimmet så mye som jeg burde i forrige uke, håper det er årsaken, skal prøve å skjerpe meg i dagene som kommer...
Må prøve å fortsette å være flink, men det er ikke alltid lett.
Hallo til dere som er igjen! Tror det er stille her fordi flesteparten av innleggene kom fra bare et par personer, og de har kanskje falt fra?
Men det er da noen igjen også, som innbitt karrer seg videre!
Det skal sies at det ikke er med glede eller motivasjon, for vekta går fortsatt ikke riktig vei. Fra der tickeren min står nå (-2.7kg) som var for en uke siden, er det i dag bare -1kg totalt. Jeg blir seriøst GAL!!!!
Ett skritt fram og to tilbake, sånn fortsetter det. Etter at jeg kuttet ut brøderstatninger går fordøyelsen fullstendig i stå. Jeg tisser hundre ganger om dagen (og om natta, gjesp), men det er liksom det.. Skal prøve å bestille meg pulver til en grønn shot på iherb så fort jeg får penger, men jeg føler jeg virkelig kunne trengt en detox. Noen som har erfaringer med dette?
Hildemor på slanking
17-03-11, 14:41
Hallo til dere som er igjen! Tror det er stille her fordi flesteparten av innleggene kom fra bare et par personer, og de har kanskje falt fra?
Men det er da noen igjen også, som innbitt karrer seg videre!
Det skal sies at det ikke er med glede eller motivasjon, for vekta går fortsatt ikke riktig vei. Fra der tickeren min står nå (-2.7kg) som var for en uke siden, er det i dag bare -1kg totalt. Jeg blir seriøst GAL!!!!
Ett skritt fram og to tilbake, sånn fortsetter det. Etter at jeg kuttet ut brøderstatninger går fordøyelsen fullstendig i stå. Jeg tisser hundre ganger om dagen (og om natta, gjesp), men det er liksom det.. Skal prøve å bestille meg pulver til en grønn shot på iherb så fort jeg får penger, men jeg føler jeg virkelig kunne trengt en detox. Noen som har erfaringer med dette?
Jeg er her jeg men siden vekten står litt stille for tiden har jeg ikke brydd meg med å skrive så mye, men leser på forumet flere timer om dagen:o
Hard mage hadde jeg problemer med en stund, synes en skje cocosa eller en skje linfrø oppløst i litt vann hadde god effekt på fordøyelsen;)
Specialized
17-03-11, 18:13
Er også her, begynte på 99.8, 3 uker på lørdag, lavest målte er 95.2, så det er ca. 1.5kg i uka. Sånn passe fornøyd med det.. men nå begynner det å dukke opp en del happenings som kompliserer dietten. :(
Etter litt treig vekt nedgang forrige uke har jeg gått ned 1,5 kg denne uka. Spist masse lavkarbovafler :)
Så da er det minus 9 kg på 7 uker deilig :)
Etter litt treig vekt nedgang forrige uke har jeg gått ned 1,5 kg denne uka. Spist masse lavkarbovafler :)
Så da er det minus 9 kg på 7 uker deilig :)
Hey skulle gjerne hatt den oppskriften på vaflene :D 1.5 kilo er jo rått parti,gratulerer
Er også her, begynte på 99.8, 3 uker på lørdag, lavest målte er 95.2, så det er ca. 1.5kg i uka. Sånn passe fornøyd med det.. men nå begynner det å dukke opp en del happenings som kompliserer dietten. :(
sånn passe fornøyd ? jeg har gått ned 2.7 kilo på TI UKER og det er mange med meg :(
Syns du skal være veldig stolt av deg selv,for du har gått ned mye :)
vinterfrisk
18-03-11, 22:50
2 uker jeg ikke målte..
15.03.11: 74,5 kg :))
Totalt: -7,5 kg på 10 uker!
vinterfrisk
18-03-11, 22:52
Jeg henger med, men er ikke så aktiv på skrive fronten... Inne her å kikker jevnlig da:)
Jeg henger med, men er ikke så aktiv på skrive fronten... Inne her å kikker jevnlig da:)
Gratulerer masse med flott vektnedgang!!:heia::heia:
hei, jeg er her og gir meg ikke. vekten står stille denne uka men er -6cm. :D
god helg alle sammen
hei, jeg er her og gir meg ikke. vekten står stille denne uka men er -6cm. :D
god helg alle sammen
6 cm er jo super bra?
er d ikke deilig?? nå er våren her og vi kan kjøpe masse vårklær og spasere rundt mange kilo lettere enn i fjor :) :)
2 uker jeg ikke målte..
15.03.11: 74,5 kg :))
Totalt: -7,5 kg på 10 uker!
Super bra :) Gratulerer:)
vinterfrisk
19-03-11, 15:14
Tusen takk ;)
tusen takk. det er jo bra. tante er på besøk og det er mye stress hos meg nå om dagen. eksamer... jeg har faktisk ikke hatt noen sprekk siden 3.1 :D og ikke noen alkohol heller :D.
jeg slipper å kjøpe nye klær. har masse fra før som passer nå. og enda mere på lofte til sommeren. men da må jeg ned litt til ;)
ha en fin søndag alle sammen :klem:
tusen takk. det er jo bra. tante er på besøk og det er mye stress hos meg nå om dagen. eksamer... jeg har faktisk ikke hatt noen sprekk siden 3.1 :D og ikke noen alkohol heller :D.
jeg slipper å kjøpe nye klær. har masse fra før som passer nå. og enda mere på lofte til sommeren. men da må jeg ned litt til ;)
ha en fin søndag alle sammen :klem:
Høres virkelig bra ut!! De som er igjen her er flinke altså! Ja de fleste utenom meg, haha :D Har drukket rom/cola zero hele uka, sprukket med kake og potetgull på fredag, en øl og kebab (...) i natt, og ja. Denne uka var altfor svak for meg, men det er så lett å sprekke når man ikke ser forskjell selv når man holder seg :mad:
Hei alle sammen! Jeg er med, men har ikke hatt tid :S til å holde meg oppdatert. Mye jobbing, mye studier, mye annet som prioriteres. Står standby påvekta som jeg har gjort siden i fjor høst. Fortsetter på lavkarbo fordi jeg kjenner det gjør meg godt. Har nettopp sjekket kolestorolet; alt er helt normalt: både det gode og det dårlige.
Må skjerpe meg hvis jeg skal gå ned i vekt, og det vil jeg jo.
Og forresten....har bakedag i dag; bakt både tebrød, knekkebrød og en diger pai som jeg skal ha i frysen. Den ble svær, så jeg har nok middag i minst 4 dager. Bruker Spielberger sojamel som gir 3,1 g kh/100 g. Er ikke så begeistret for soyasmaken, men det blir en variant til omelett.
vinterfrisk
20-03-11, 14:15
Synes vi alle er kjempe flinke jeg, og vi kan være stolte av oss selv! :)
Jeg har en utfordring til helgen, da vi skal i 50års lag. Skal serveres gryterett og salat, is til dessert og maaasssse kaker!
Jeg får spise mye salat, åsså tenkte jeg å lage en lavkarbo is å ta med, for ellers er jeg redd jeg kommer til å gumle innpå av det som er der... å skulle det bli en sprekk, så får jeg bare gå på med ny giv dagen derpå. (vet jeg kommer til å drikke litt rød vin).
God søndag!:)
Heisann, hører nok til her, har holdt på ei stund nå.... Synes vekten går sakte nedover, men jeg er ikke så flink til å telle karbene og kaloriene, så det er kanskje ikke så rart.... Men holder meg kun til mat jeg vet inneholder lite karber....
Tenkte jeg skulle dele en oppskrift med dere :D
Mine vafler:
5 store egg
200 g creme fraiche
2 ss sukrin
6 ts fiberhusk
1 ts bakepulver
en liten skvett kremfløte
Blandes godt, la røra stå 5 min, den tykner veldig. Om du synes den er for tykk, tilsett mer fløte. Legg en klatt i veffeljernet og stek, røra flyter utover forde om den virker tykk i begynnelsen og blir til perfekte vafler :D:p
Dette har jeg dilla på for tiden... Hele røra inneholder etter min utregning ca 5 karber? Og du får ca 8 vaffelplater ut av en røre....
Heisann, hører nok til her, har holdt på ei stund nå.... Synes vekten går sakte nedover, men jeg er ikke så flink til å telle karbene og kaloriene, så det er kanskje ikke så rart.... Men holder meg kun til mat jeg vet inneholder lite karber....
Tenkte jeg skulle dele en oppskrift med dere :D
Mine vafler:
5 store egg
200 g creme fraiche
2 ss sukrin
6 ts fiberhusk
1 ts bakepulver
en liten skvett kremfløte
Blandes godt, la røra stå 5 min, den tykner veldig. Om du synes den er for tykk, tilsett mer fløte. Legg en klatt i veffeljernet og stek, røra flyter utover forde om den virker tykk i begynnelsen og blir til perfekte vafler :D:p
Dette har jeg dilla på for tiden... Hele røra inneholder etter min utregning ca 5 karber? Og du får ca 8 vaffelplater ut av en røre....
Takk for den, hørtes spennende ut. Men hva anbefaler du som pålegg på vaflene? Vanligvis har man jo brunost og/eller syltetøy på vafler, men det sier seg selv at det ikke går her. Hva er dine favoritter?
På vaflene bruker jeg masse smør, kanskje litt sukkerfri bringebærsyltetøy eller hvitost.... Men savner brunosten ja :rolleyes:
På vaflene er det godt med rømme og bringebær synes jeg :p
Bringebær røres eventuelt med litt søtstoff.
Nam nam
Så flinke dere er!
Jeg begynte 21. feb og har gått ned 2.7kg.
Gikk opp 300g denne uken, men håper at de forsvinner fort.
vinterfrisk
22-03-11, 16:47
2 uker jeg ikke målte..
15.03.11: 74,5 kg
22.03.11: 73,4 kg :D
Totalt: - 8,6 kg :) :)
fjellnisse
22-03-11, 20:56
Heisann :)
Ny uka har gått og en har fått bra tak på lavkarbomaten. Tørr stadig vekk å prøve ny mat og andre måter å gjøre ting på :)
Får å til gjemt med trim da og vekta går litt ned ca 1,5 kg siste uke.
Synes jo det kunne gått fortere da hehe men er nok inn i en fornuftig nedgang. Er jo lenge igjen til sommeren da spsiellt om en ser ut der det snør og blåser full storm :hylgrine:
Ser jo mange her inne er flinke da og holder ut. Dette skal vi klare alle sammen;)
Dukka opp ei oppskrift på vaffler her no og den skal jeg prøve i kveld tenkte æ. Håper den smaker da en savner sånne ting da.... kanskje en skal skeie ut med ett par skiver geitost.. for se hehe. Har ellers hold meg unna skumle matvarer da og 2 mnd uten sjokolade er helt utrolig da:) Føler ikke behov for den lenger å det er helt utrolig.
Ny uka har gått og en har fått bra tak på lavkarbomaten. Tørr stadig vekk å prøve ny mat og andre måter å gjøre ting på :)
Får å til gjemt med trim da og vekta går litt ned ca 1,5 kg siste uke.
Synes jo det kunne gått fortere da hehe men er nok inn i en fornuftig nedgang. Er jo lenge igjen til sommeren da spsiellt om en ser ut der det snør og blåser full storm :hylgrine:
Ser jo mange her inne er flinke da og holder ut. Dette skal vi klare alle sammen;)
Dukka opp ei oppskrift på vaffler her no og den skal jeg prøve i kveld tenkte æ. Håper den smaker da en savner sånne ting da.... kanskje en skal skeie ut med ett par skiver geitost.. for se hehe. Har ellers hold meg unna skumle matvarer da og 2 mnd uten sjokolade er helt utrolig da:) Føler ikke behov for den lenger å det er helt utrolig.
1,5 kilo på en uke er jo fantastisk! Ikke mange som går så mye ned altså! :) Du burde være kjempe fornøyd med det!!!
vinterfrisk
25-03-11, 21:37
Jeg lagde Lavkarbo iskrem igår :D Den ble utrooolig god!
3 egg skilles
200 g Mascarponeost
Natreen etter smak
1/3 kremfløte
Smak tilsettning etter eget ønske
Bland eggeplommene med osten, Visp kremfløten til krem og visp eggehviten sammen med søtningen.
Bland deretter alt i samme bolle. Jeg hakket oppi 200g sukkerfri sjokolade :) (ikke ofte jeg skal spise denne, selv om det frister veldig!) Bare fantasien som setter grenser for hva man kan ha oppi:)
Opprinnelig fra denne adressen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31476
Jeg byttet ut Philadelpia osten med Mascarpone for den er mer kremete i konsistens og smak (selv om den er veldig dyr).
Denne skal jeg ta med i 50 års lag i morgen, så jeg også kan kose meg litt :D
Specialized
27-03-11, 10:41
Jøss, lavkarbois ja, ikke tenkt over at det lar seg gjøre. :)
Jeg var ute av ketosen lørdag, søndag, mandag og muligens også halve tirsdagen, etter en skikkelig rotbløyte på fredag, men hadde positivt igjen tirsdags kveld og har siden da gått ned 2.5kg. Så etter 4 uker på ketose, minus 4 dager, så er status 99.8 til 93.2kg. 6.6kg får en være fornøyd med! Merker det godt på klærne også allerede.
Hei alle sammen!
Er inne på forumet mange ganger for dagen og leser ,men dårlig med skriving,ja kanskje det blir bedre etterhvert.
selv har jeg vært på lavkarbo egenkomponert siden begynnelsen av februar og kostholdet har satt seg godt slik at dette går utrolig bra for meg.Jeg har heller ikke nytt alkohol de siste 4 ukene og det blir det lenge til da det er fokus på kosthold og vektnedgang 110%
Er i ketose hele tiden og spiser mye mat ,og da mener jeg rundt 2500 til 3500 kcal pr dag.Jeg bruker dessuten diett.no slavisk og dette er et fantastisk bra verktøy.
Vektnedgangen min er ca 1 kg pr.uke og har fått av meg 8 kg siden jeg begynte med lchf og uansett om vekta skal stoppe opp har jeg tenkt å forsette med kostholdet forever da jeg trives veldig bra med dette.
Det er et fantastisk bra forum for slike som oss ,og mye bra innlegg slik at man ser at dette funker for mange..
vinterfrisk
27-03-11, 12:47
Gratulerer med flott nedgang begge to! :D
Kvelden i går gikk veldig bra! Ble et par rødvin glas, men det unnet jeg meg;) 5mndr siden sist. vekta i dag viste 300g mindre en i går, så er super fornøyd:D
Lykke til videre alle sammen! Ha en fin, fin søndag;)
Har gått 2 1/2 mnd på denne dietten, og har gått ned 11 kg. Jeg er ikke matlei, og trives veldig godt med kosten, unntatt når jeg akkurat har laget ferskbrød til samboeren og ungene. Da kjenner jeg at jeg hungrer etter ferskbrød med brunost og kakao. Bortsett fra det går det helt fint, og det er en stor fordel at jeg elsker egg og alt man kan lage av det.
Jeg har derimot en svakhet, og det er at jeg er veldig glad i å kose meg med et glass rødvin eller ei pils. Jeg har klart å begrense meg til helgene, og holder meg til et glass. Jeg merker at nedgangen har stoppet litt opp den siste måneden, men det vil den nok gjøre da det blir mindre og mindre fett å forbrenne. Den første mnd gikk jeg ned 1,5 - 2 kg i uka, mens de siste 5 ukene har jeg gått ned alt fra 0,3 til 1,0 kg. Jeg nærmer meg uansett målvekta, så her er det bare å være tålmodig. Jeg prøver også å trene litt, så da bygger man jo litt muskler også, som da veier en del.
I går koste vi oss med taco, og til de som ikke har fått med seg det tipset: Kavli skivet ost med jalapeno er helt vidunderlig til taco. Legg på matpapir og kjør 3 min på full fres i mikro. Da blir det som kjeks. Smør på rømme og bland alt det andre sammen til en "salat". NYT! :)
I dag blir det kyllingwok. Oppskriften legger jeg ut på bloggen min.
Stå på videre alle sammen!
Jeg er tilbake til startvekt, så alt jeg kan si er KJEMPEBRA til alle dere andre som fortsatt henger med!! Jeg spiser lavkarbo når jeg spiser, men klarer ikke få til regelmessige måltider, og tror jeg spiser for lite fett og kalorier. Også sprekker jeg noe så til de grader, og det blir verre og verre. Overspising suger, det kan jeg i allefall skrive under på. Æsj!! Men jeg fortsetter å henge her inne i allefall, liker meg her åkkesom :)
hei. bruk diett.no så får du full oversikt på hva og hvor mye du spiser og % av fett,karber,protein .funker bra for meg
Herlig søndag med masse nysnø - NOT! Er faktisk fornøyd med all snøen nå, men men. Det er ikke jeg som bestemmer.
Jeg snekveide meg i morges - faktisk var det nedgang du. Blir spennende å se i morgen:) Den siste uka har jeg prøvd å ikke spise for mye; og å holde meg til ting med mindre enn 5 kh/100 g (så noen som gjorde det og syntes det var en god ide) og alltid mer fett enn prot+kh til sammen. Torsdag og fredag viste ketostixen ganske bra fargeutslag; mens lørdag var det mindre. Til nå har den vært svaaaakt farget, såpass at jeg kan si at den har et ørlite utslag. Er spent på hvordan den blir i dag - jeg drakk nemlig ett glass rødvin både fredag og lørdag.... Lurer på om rødvinen har stoppet meg :confused: Skal ikke drikke rødvin i dag, så skal jeg se mandag igjen hvordan fargen er.
Det har vært en deilig helg, og jeg har vært ute og 1,5 hver dag - herlig å endelig kunne bevege seg ute! Lykke til i morgen (eller andre dager) til alle sammen!
Nei no skrøna æ litte grann.....
Jeg bruker å kjøpe meg en Premium dark 70 % til helga. Den er jo på 29,5 kh/100 g. Må vel kutte ut den og som en prøve. Greier ikke den på 86%; har prøvd så iherdig:(
Har dere andre forslag til mørk sjokolade? Synes det er kjekt å ha noe en gang i blant ja
Kiwi har sukkerfri mørk sjokolade, men den er søtet med xylitol, så den er vel ikke noe særlig sånn egentlig. Ellers fører endel ICA Guylian, og der finnes det to varianter søtet med maltitol -melkesjokolade, og 56% mørk. Synes de er veldig gode, men jeg spiser stort sett bare et par ruter, for er ikke så innmari sjokomums :p Hvis jeg bare kunne fått potetgull, mmmm!!!
Hei. da er jeg snart på -10kg. men jeg må nok vente par uker til...
synes at dere er flinke :heia::heia::heia: ha en fin uke alle sammen :D
vinterfrisk
29-03-11, 10:30
2 uker jeg ikke målte..
22.03.11: 73,4 kg
29.03.11: 73,0 kg
(var nede på 72,8 før helgen, men helgens utskeielse er nok en årsak til at jeg gikk opp igjen litt, men, men)
Totalt: -9 kg :D. Om 1-2 uker så er jeg nok på -10 håper jeg!:)
fjellnisse
29-03-11, 22:49
Ny uke har gått og greit å skrive noen ord. Et nytt kg ned siste uke å da. Er godt i gang nå synes jeg. Bakte to brød i kveld så i morgen blir det nystekt brød med mye godt på.
Føles letter å være til nå og buksa begynner å bli stor hehe.
Ble lite vanlig trim siste uka da, men ble vel en 10 timer med snømåking å det er jo å flott trim da :) Men ser frem til å bytte ut snøskuffa med sykkelen no ja:)
Ser flere som melder om fin fremgang her da å det er skikkelig flott å lese om. Ser at lavkarbo hjelper for å få vekta nedover da. Får litt abstinenser noen ganger da det virker som blodsukkeret er litt lavt. Men litt mat så ordner det seg igjen. Kan bli litt ugjevnt mellom måltidene hos meg da grunnet forskjellige ting. Er sikkert ikke helt optimalt men det går ganske greit. Har ikke hatt stopp i vektnedgangen siden jeg starta for 3 uker siden så det må vel tyde på at en gjør endel rett.
Går på ei ny uke med godt mot og ser fram til at vekta viser bare 2 siffer hehe.
Det var målet mitt frem til sommeren, men ser ut å komme i god tid før det no da å det er virkelig oppløftende ;)
Lykke til med ei ny uka for alle som er her inne :p
vinterfrisk
05-04-11, 12:40
2 uker jeg ikke målte..
22.03.11: 73,4 kg
29.03.11: 73,0 kg
05.04.11: 72,5 kg
-9,5 kg :D
fjellnisse
05-04-11, 23:44
Hallo
Blitt sørgelig stille her inne ja :(
Har folk hoppet av, gidder ikke skrive eller funnet en anne tråd å være tro??
Vinterfrisk følger opp litt da og er flott at nedgangen er gjevn.
For min egen del går det å nedover og føler meg lettere og bedre for hver dag som går. -2 kg sist uke da så bør ikke gå nå fortere da. Merker en spiser mye mindre enn før for en er jo sjelden sulten.
Håper flere skriver litt her da ellers blir det liksom ganske tamt da. Greit å dele erfaringer og hjelpe hverandre fremover:p
Hei!
Jeg har fortsatt ikke gått ned mer en 4,1kg. Har stått stille en del uker nå. MEN, jeg målte meg til morgenen i dag, og det var ned 12cm siden sist jeg målte. Det er jeg fornøyd med, så regner jeg med at det løsner og kiloene kommer av etterhvert. For å være helt ærlig er det fryktelig vanskelig å være på butikken om dagen. Alt det påskegodteriet, og jeg tenker på hvetebakst døgne rundt! Men jeg har ikke hatt en eneste sprekk, så det er jeg veldig stolt av. Selvom hjernen min driver og maser etter høykarbo ting hele tiden. Ikke bare søtsaker, men ALT: pizza, tacolefser, mais, pasta, ris, poteter, appelsinjuice, frukt, brød, knekkebrød, og ja lista fortsetter i det uendelige ... :(
Jeg er fortsatt her. Føler at det som skjer er mye av det samme som har skjedd tidligere, så det er ikke så mye å dele, egentlig.
Nedgangen fortsetter jamt og trutt, om enn ikke så mye som før. Etter å ha gått ned over 12 kg sier det seg selv at det er mindre fett å forbrenne. Har bestemt meg for å gå ned til et par-tre kg under målvekten, da man gjerne går opp 2 kg på ei uke når man avslutter dietten.
Jeg har i alle fall bestemt meg for at jeg ikke skal gå helt bort fra lavkarboen når jeg har kommet ned dit jeg vil være. De siste 3 mnd har gjort meg mer bevisst på hva jeg spiser og når. Det kan bli slik at jeg ikke spiser noe karbo etter kl. 18, men lager meg kveldsmat med egg, ost eller knekkebrød med lavkarbopålegg. Dersom dere ikke kjenner til knekkebrødene finner dere de her: http://disarmed.blogg.no/1297794673_nydelige_lavkarboknek.html
Disse er knallgode med smør, hvitost og agurk. De kan selvfølgelig spises sammen med mye pålegg, jeg har t.o.m. spist de sammen med reker og majones.
Tilbake til det jeg pratet om ovenfor: Jeg kan ikke fortsette på denne dietten for evig, jeg går ned mellom 0,5 og 1 kg i uka. Slik at jeg kommer til å spise litt brød til frokost, og poteter til middag, men ellers holde et karbobegrenset kosthold, og i tillegg trimme litt. Da tror jeg at jeg kanskje kan holde meg på denne vekta framover.
hei, var på december/januar tråden men der er det stille nå. kan jeg flytte meg hit? venter på å runde -10. bli godt det men har masse igjen :o
veiedag har jeg på lørdager. noen ganger på fredager. begynte å trene litt denne uka. skal ned minst 7 til til sommeren.
lykke til alle sammen :D:D:D
Og der var målet nådd! :)
Jeg hadde et håp om å klare det på 3 mnd, altså innen 10.april.
Jeg veier meg hver dag, og lager statistikk på snittvekt i løpet av uka heller enn å ha en fast veiedag, da vekta fort kan variere med et kg fra en dag til en annen. I dag morges var jeg 200 gr. under målet, og så lett har jeg ikke vært på 10, kanskje 15 år. Jeg er i bedre form enn på lenge og alt er lettere. Jeg spiser godt og er sjelden sulten, dette er virkelig en effektiv og behagelig måte å slanke seg på. Nå skal jeg ned to-tre kilo til, tilsvarende vektøkningen man får når man legger inn litt karbo i kosten igjen.
ajajaj, dere er så flinke altså!! :)
Gratulerer Mekkal! så flink du er!
Gratulerer Mekkal! så flink du er!
Tusen takk for det :)
Du har også hatt betydelig nedgang, det er bare å fortsette, så når du også ditt mål. Det er jeg sikker på, for denne dietten er altså bare helt fenomenal :)
Stå på!
vinterfrisk
08-04-11, 10:09
Gratulerer så mye Mekkal! :D Kjempe flink er du! Dere andre også;)
Så bra Mekkal! Gratulerer :D
Hildemor på slanking
08-04-11, 10:18
Jeg har lagt på samme vekten nå i flere uker men krymper i cm da så får vel bare fortsette å være tålmodig;)
Nå tror jeg at jeg må begynne med målebånd jeg også. Har stått stille på vekta en stund, ja i dag morges viste den mer enn forrige uke og det er jo litt demotiverende :(
Hadde tenkt å måle meg når jeg startet med lavkarbo, men det ble aldri noe av, litt tiltak å ta fram målebånd, papir og blyant :o
Jeg har jo stramma inn beltet et par hakk, men jeg er litt utålmodig....
Jeg er så glad i å knaske nøtter, skal prøve å bli enda flinkere til å måle opp en dagsdose og ikke skeie ut for mye.
Så får vi komme oss ut i finværet (i alle fall her på østlandet) i helga og forbrenne litt fett :)
Tusen takk for det :)
Du har også hatt betydelig nedgang, det er bare å fortsette, så når du også ditt mål. Det er jeg sikker på, for denne dietten er altså bare helt fenomenal :)
Stå på!
takk takk. jeg er og sikker på at dette er veien. har ikke hatt noen sprekk og skal ikke ha. og jeg som var en sjokkoholick... he he
Rosalita2011
08-04-11, 14:04
Hei alle sammen....
Ny veiedag i dag, men der var det ikke så mye positivt å hente desverre.. Oppgang på 1 kg
Det kan ha sammenheng med at det var påskelunsj på jobben på onsdag, og da spiste jeg grovbrød, drakk appelsinjuice, et par staver kvikk lunsj utenom salater, eggerøre,kokte egg etc etc.. Det var druer i den salaten jeg syntes var best da men Pluss at jeg spiser disse muffinsene http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41667
Men jeg tillot meg å kose meg den dagen, så det straffer seg vel nå... Samtidig bygger man vel muskler også pga høyere protein inntak enn før man startet med livsstilendringen..
Hei alle sammen....
Ny veiedag i dag, men der var det ikke så mye positivt å hente desverre.. Oppgang på 1 kg
Det kan ha sammenheng med at det var påskelunsj på jobben på onsdag, og da spiste jeg grovbrød, drakk appelsinjuice, et par staver kvikk lunsj utenom salater, eggerøre,kokte egg etc etc.. Det var druer i den salaten jeg syntes var best da men Pluss at jeg spiser disse muffinsene http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41667
Men jeg tillot meg å kose meg den dagen, så det straffer seg vel nå... Samtidig bygger man vel muskler også pga høyere protein inntak enn før man startet med livsstilendringen..
Ouuuh, disse muffinsene må jeg teste!!
Selv er jeg kjempeglad i sjokolade-delice (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23844), særlig når de har ligget i kjøleskapet noen dager, nammenam!! Jeg brukte 100g 86% sjokolade og 50g 70% ca. Hadde ikke bare sukkerfri sjokolade, men jeg tror faktisk jeg fortsetter å lage med 100g 86% og kanskje 50g sukkerfri melkesjokolade fra Guylian neste gang jeg lager disse. Også skal jeg bruke litt av english toffee-stevia'n jeg har, den er så fantastisk god!! Jeg byttet ut litt av sukrinen med natreen for å ikke få den kalde smaken folk snakker om, og selv om det knaste bittelitt når jeg spiste disse er de knallgode og ikke kalde etter min mening!
Jeg startet 2. januar 2011 og startvekta var da 113,6 :mad:...! Blæh!!! Idag, 8.april er vekta 99,0 og altså minus 14,6 kilo :rolleyes:. Første delmål var under hundre er dermed nådd på tre måneder. Håper på 8-10 kilo til før sommerferien. Vekta sto stille i tre uker på minus 13 kilo, det var IKKE moro, men nå er jeg på vei igjen:-)
God formiddag! Synes dere er superflinke! Noen har nådd målet, andre er på god vei. Og atter andre ikke....
Jeg har holdt på med dette siden i juli i fjor, og har gått ned 2-3 kg og noen få cm. Men jeg har fått en bedre hverdag med tanke på en mage som fungerer, en kropp som føles bedre osv. Jeg har funnet ut at rødvin og mørk sjokolade (70% eller 86%) har ødelagt for meg:( Er fryktelig glad i rødvin, ikke i så store mengder, men har kunnet tatt meg et 1/2 - 1 glass en to-tre kvelder i uka. Jeg har fulgt med på stix og sett at jeg har svaaaakt utslag. Nå har jeg ikke drukket rødvin på to uker, og har nesten 100% utslag på stixen. Fikk en reduskjon på utslaget forrige helg da jeg spiste mørk sjokolade, så da er den fjernet fra kostholdet og. Jeg kjenner at det foregår noe i kroppen. Jeg ser at den forandrer seg. Ikke mye, men akkurat sånn at jeg merker det. Veide meg i dag og det rusler ned noen få gram, sakte men sikkert. Det er jeg fornøyd med.
Så til dere som sliter eller ikke ser de forventede resultatene: Ikke gi opp. Tror du på dette, så ikke gi opp. Finn din måte å gjøre det på. Det er ikke en diett; det er å spise annen type mat enn du har gjort før - og hodet trenger tid på å tenke på annen måte. Det sies at noen ikke kan spise cherrytomater, andre ikke ost, eller sopp osv. Jeg har vært helt nede på det ekstreme med kun fett og protein (Skaldeman) i kosten, uten at det hjalp meg. Fokuser på å ha det bra fysisk/psykisk, spis akkurat passe mengder og ikke se på hva du "går glipp av". Tenk på hva du får i stedet;).
Rosalita2011
09-04-11, 13:53
Hei..
Har et spørsmål ang stopp på vektnedgang.. Finnes det noe som heter "slemme karber" som man ubevist får i seg, som alikevel gjør at man ikke går ut av ketose?? :/
Sitter å spekulerer i det vide og breie her for å finne ut hvorfor jeg har stillstans/oppgang etter 5 uker!!
Håper noen veteraner ellr andre kan gi meg et oppklarende svar på dette ;)
Bra sagt, Dollsine! Jeg er en av de som fettet ikke vil slippe tak i, men jeg er håpløs når det gjelder sprekking, så kan vel bare takke meg selv, hehe.. Likevel tenker jeg at det er berdre å sprekke litt (eller mye), mot å LEVE PÅ pizza, potetgull og cola zero, som jeg gjorde i lange tider. Hver dag, nesten hele uka.. Det var ikke akkurat godt for kropp eller sjel. Likevel er det jo litt ergerlig at når jeg går fra et så ekstremt dårlig kosthold og over til dette, at selv med litt sprekk så går jeg ikke ned. Må tvinge meg på Sats tror jeg, uff :p
Men jeg er i allefall mer bevisst et sunnere kosthold, for jeg vil helst leve med et moderat karboinntak på sikt, så da tenker jeg at "heller en forferdelig sakte omlegging av livsstil enn en skippertaksdiett" :)
God søndag alle sammen!
God søndag!
Jeg kom på en ting her som jeg vil dele med dere. Jeg er veldig :rolleyes: glad i alt som er salt; potetgull, taffelsticks osv osv. Forbuden frukt nå, men godt lell. Baconcrisp erstatter liksom ikke disse tingene synes jeg, og nøtter osv kan jeg ikke spise. Jeg fikk et tips om å steke chorizopølse i tørr stekepanne og på høy varme. DER har dere snavvel dere! 1,5 g kh, 36 g fett og 20 g protein pr 100 g. Det fungerer med gullsalami også; den blir ikke så sterk/salt som chorizo.
Som et alternativ til stekepanna kan du legge de på alufolie i stekeovnen, 200 grader til de begynner å bøye seg. Snu og stek videre noen minutter.
Jeg har prøvd å steke i micro og, men da ble de mer brente enn gode.
Jeg steker meg noen slike når vi har taco; som erstatning for tacoskjell/nachos. Eller som snacks; det skal ikke mange bitene til før jeg er fornøyd - det er smaken som teller. Håper det smaker!
Hei alle sammen! Neglene mine på hendene går i oppløsing! De deler seg på tvers og jeg piller av "store" flak. Tar vitaminene slik ketolysekuren anbefaler; dog ekstra magnesium pga tildels kraftige leggkramper om natta. Bruker fuktighetskrem i løpet av dagen.
Er det noen som har tips på hva mer jeg kan gjøre?
I dag har jeg hatt skikkelig sprekk, var på fest i går og i dag har jeg spist hamburger og godteri.... Skikkeli fy mat, men etter 2 mnd uten en eneste sprekk, så har jeg ikke såååå dårlig samvittighet. Håper bare jeg ikke har ødelagt så veldig mye :rolleyes:
Hei alle sammen! Neglene mine på hendene går i oppløsing! De deler seg på tvers og jeg piller av "store" flak. Tar vitaminene slik ketolysekuren anbefaler; dog ekstra magnesium pga tildels kraftige leggkramper om natta. Bruker fuktighetskrem i løpet av dagen.
Er det noen som har tips på hva mer jeg kan gjøre?
Hvor mye får du i deg daglig av kalsium (med D-vitamin) og kalium, sink og jern? Mangel på en eller flere av disse kan i allefall gi utslag på negler så vidt jeg vet. Selv bruker jeg ikke ketolysetablettene, men det er vel ganske lave kaliumverdier i de tror jeg? Jeg tar "singelvitaminer" om jeg kan kalle det det, altså ikke ketolysetablettene, så kan ikke sammenligne heeelt :)
Hvor mye får du i deg daglig av kalsium (med D-vitamin) og kalium, sink og jern? Mangel på en eller flere av disse kan i allefall gi utslag på negler så vidt jeg vet.
Ja si det.....jeg registrerer tidvis i Diett.no, og i går fikk jeg i meg 75% av dagsdosen av D-vitamin, dagen før 47%. Ketolysetablettene er da ikke registrert. Jeg spiser mye smør, ost, bacon, egg men lite fisk. Må vel bli flinkere til det siste for å få i meg D-vitamin + være ute i sola.
Takk for tips; jeg skal se nærmere på hvor mye jeg får i meg og om jeg bør ta mer. Jeg tenkte kanskje det hadde en sammenheng med at jeg er i ketose også nå?
Og btw: jeg har gått ned 800 gram siden sist mandag. Deilig!
Tjaa, jeg har ikke hatt samme problem som deg i ketose, tror ikke det er meningen at det skal gå så hardt utover neglene? Hvis du tar en form for multivitaminer så dekker jo de endel (jeg tar en sånn om dagen), pluss at jeg tar 750 mg kalium i tillegg. Det er jo ikke godt å si da, og man skal være forsiktig så man ikke får i seg for mye gjennom tabletter selvfølgelig, i allefall kalium.
Men hva med å prøve kalsium&D-vitamin? Det får man gjerne i samme f.eks. tyggetablett på apoteket, fordi de to backer hverandre opp :)
Takk til deg og Fero. En tanke slo meg i dag; er det ikke sånn at hår og negler "avspeiler" kosthold en tid tilbake? Altså det jeg sliter med nå er en konsekvens av tidligere tider? Håper er også ganske håpløst og det kan jo ha en sammenheng?
Det sies at ketlysetabl dekker dagsbehovet mens man driver med dette. Men jeg skal sjekke ut D-vitaminene og kalsium :) For øvrig trodde jeg det ble nok kalsium når jeg gomler all slags ost tidlig og seint! Og rømme og fløte i maten :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.