View Full Version : Poteten - lovlig likevel?
Nå tar jeg sjelden det som står i KK så veldig seriøst, men dette er det tydeligvis en lege som hevder, så da lurer jeg på hva "ekspertene" her inne mener :)
http://www.kk.no/862583/trikset-som-gjor-poteten-sunnere
Dersom 3.5 karber forsvinner, vil det likevel være ca 12 pr 100g vanlig norsk potet!
I meste laget det også, gitt!:p
Det er det jo. Men om man ikke skal være i ketose, er det forsåvidt ok. Ikke at jeg savner potet overhodet, men noen gjør jo det også ;)
Fedon Lindberg sier vel at to små poteter er ok engang i blandt?
Jeg savner faktisk hjemmelaget potetsalat med mye rømme/fløte, syltet agurk og purre... Kanskje jeg skal la tvilen komme poteten tilgode?? :o
Jeg liker potetsalaten når poteten er byttet ut med butter beans også :sikle:
Jeg liker potetsalaten når poteten er byttet ut med butter beans også :sikle:
Fortell fortell!! Oppskrift! :ja:
Jeg spiser en og annen potet av og til.. går helt fint, gått ned masse jeg.. :) Har jo med hva man spiser og hvor mye.. potet er mye bedre enn feks ris og pasta så..
Men stort sett blir det grønnsaker og kjøtt/fisk.. Men det hender jeg tar noen biter potet om jeg er ute og spiser :) Har ikke ødelagt ketosen min engang det så :D
lager (potetsalat) med kokt blomkål,purre ,litt rødløk og sellerirot, saus av majones rømme og litt hakka sylteagurk:) Kjempegodt:D
lager (potetsalat) med kokt blomkål,purre ,litt rødløk og sellerirot, saus av majones rømme og litt hakka sylteagurk:) Kjempegodt:D
Er det bare jeg som ikke klarer blomkål til noe annet en vanlig kokt blomkål og ostegratinert blomkål?? :confused:
Er det bare jeg som ikke klarer blomkål til noe annet en vanlig kokt blomkål og ostegratinert blomkål?? :confused:
:ja::ja::ja:
;):love:
jeg klarer ikke blomkål til noe.. :>
:eek::eek::eek:
Enda verre!;)
:liste:
:eek::eek::eek:
Enda verre!;)
:liste:
:klem: :lol:
I boka til torkil står det da faktisk at man kan spise en liten nypotet tidlig i sesongen..?
Fortell fortell!! Oppskrift! :ja:
Jeg har ikke laget det på eeeevigheter :o men det burde funke på en hvilkensom helst oppskrift uten eple. Bare bytt ut potetene med passelig mengde bønner?
Unner meg somregel noen av de bittesmå nye potetene som kommer aller først i sessongen. De har ikke på langt nær så mye karber som poteter som er lagrede:)
Potet er stivelse. Stivelse er et disakkarid som spaltes til glukose og glukose - det samme monosakkaridet. Bare glukose gir høyere blodskkerstigning enn sukker, et disakkarid som spaltes i forskjellige monosakkarider, glukose og fruktose.
Potet er fiende, mer enn sukker. Og jeg drømmer om bakt potet! men så er jeg smelt på tjukken og har en unnskyldning.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.