View Full Version : Marsskravletråden til 30+
Ny måned, nye muligheter! Hva er planene deres for mars? Jeg skal bli frisk fra spiserørsbetennelse og søke meg jobb, tenkte jeg!
spiserørsbetennelse :O au det hørtes ikke godt ut, hvordan fikk du til det?
Hei.
Min plan for mars er å komme igang med litt forsiktig trening, og å veie maten min (har stått stille to uker nå, så jeg må nok følge opp den biten bedre).
Ellers har jeg som mål å få trent hund minst tre ganger i uka.
sjokolademomsen
02-03-11, 09:45
Hei allesaman :)
Ny måned nye moglegheitar :):):):)
Planen min for mars er:
Trene 3-4 ganger i veka
Fortsette med ketolyse (skal til syden søndag, men har all inclusive, så alt ligg til rette for at eg skal klare å holde meg under 10g karber der og :))
Sette meg nye mål når det gjeld vektreduksjon som er moglege å nå (-5kg skal eg klare i mars)
Fortsette å belønne meg sjølv når eg har oppnådd del mål og mål :)
Variere med mat og treningsvaner
Ikkje være så opptatt av vekta, men heller cm (veging 3-4 ganger i mnd)
Ha det moro i saman med familie og venner. Ein skal jo ikkje slutte å leve sjølv om ein går på diett :)
grotingeling
02-03-11, 10:59
Mars ja dere, der var vi over i våren gitt!!
Har mange ønsker for hva jeg vil skal skje i mars;
Få tilbake førerkortet - har jo ikke epilesi.....
Trigge vektreduksjon igjen, stillstand i 8 uker nå
Trene 900 minutter (ca 30 min hver dag i snitt)
Bli mer sosial
Reise på ferie
Men av ønskene er det kun 2 som står som mål hos meg:
Trigge vektreduksjon igjen, stillstand i 8 uker nå:(
Trene 900 minutter (ca 30 min hver dag i snitt)
Går for under 80kg i månedsskiftet mars/april
Mars! Elsker at det nærmer seg vår.
Mine mål for mars:
-Fortsette å trene.
-Fortsette med lavkarbo
-Prøve å finne ut av desse mageproblemene mine
-Holde humøret oppe og hjelpe mor gjennom denne siste måneden.
-Fokusere på det som er positivt.
Og så har jeg som mål å møte lavkarbogjengen i Bergen :)
starter mars med manuellterapeutbesøk for å fikse nakken min så jeg kanskje kan slippe å gå runt å ha vondt absolutt hele tiden... det drar meg ned og jeg orker ikke gjøre mer enn absolutt nødvendig.
ellers skal jeg fortsette med å trene hver dag jeg har tid.
Mars <3
Jeg begynte denne måneden med å trene. Hardere enn jeg bruker. Så i dag er jeg støl, men ikke så ille som jeg hadde fryktet..
Mine planer for denne mnd er kanskje ikke fryktelig lavkarborelaterte.
Jeg skal..
..lese meg opp på pensum
..leve på maks 500,- i uka
..trekke meg fra et studentstyre, sånn at jeg får mer tid til det jeg ønsker å gjøre
..prøve å trene et par ganger i uka
..få begynt på prosjektbeskrivelsen av masteroppgaven
spiserørsbetennelse :O au det hørtes ikke godt ut, hvordan fikk du til det?
Tror det kom av at jeg var superstressa i fjorvår, og da ble syreproduksjonen satt i gang noe sykt. Så det har vært masse halsbrann og etsing på spiserøret *sukk*
Åh vår! <3 Det har jeg ikke tenkt på engang! Håper at snøen IKKe kommer tilbake, sånn at jeg slipper å være livredd hver gang jeg skal ut på krykkene! ^^
Mine mål for mars:
- Kjøpe inn manualer og benkpress
- Fortsette med de gode vanene jeg har laget meg ang styrketrening.
- Prøve så godt det er mulig å ikke snikveie meg :p
- Bli såpass god i foten at jeg kan begynne så smått å jobbe igjen.
- Være mer snakksalig og glad! :D
10 grader i Trondheim i ettermiddag, så nå snakker vi vår. I alle fall er håpet om vår mer til stede enn noensinne før. :D
Mine planer for Mars:
- fortsette med å skrive ned det jeg spiser
- holde meg motivert og jobbe med viljestyrken
- begynne smått med 30ds igjen
Tror det kom av at jeg var superstressa i fjorvår, og da ble syreproduksjonen satt i gang noe sykt. Så det har vært masse halsbrann og etsing på spiserøret *sukk*
Uff. Det hørtes ikke godt ut i det hele tatt. :klem: til deg vaskeklut. Håper det ordner seg raskt!
Jeg lurer på en ting... Jeg har en skikkelig dårlig dag i dag p.g.a at vi skal ha et arrangement i morgen som ser ut som det ikke kommer til å bli så bra. Jeg har gjort det jeg lovde å gjøre, om enn i siste liten, men føler likevel at jeg bare får kritikk. Jeg kjenner at jeg bare blir lei meg og sliten og har ikke engang lyst å gå i morgen. Så jeg vurderer å bare slutte. Men jeg vet at det kan se bra ut på en CV å ha drevet med organisasjonsarbeid og at jeg kanskje burde holde ut til slutten av semesteret. Men jeg vet ikke om jeg orker. Jeg føler ikke jeg har noe igjen for det, bortsett fra at jeg kan skrive det på CV'en. Hva synes dere? Er det bare egoistisk å trekke seg?
Jeg ville trukket meg.. tror ikke det trekker opp en cv SÅÅ mye, at det er verdt å plage seg igjennom det? Du kan jo bruke tiden på noe annet gøy istedet som gir deg noe :) Det ville jeg gjort.. Det må jo faktisk være lov å tenke litt på seg selv også, uten å bli stempla som ego..
Kjipt med spiserørsbetennelse :/ God bedring!
Vimsen: går det ikke an å konfrontere de som kritiserer så mye da? Det er som du sier fint å kunne putte det på CV'en. Men om det tærer deg så mye ned som det høres ut som er det gjerne best å tenke på hva som vil være best for deg også. Blir du deppa går det jo lett utover skolearbeidet som du MÅ gjøre.
Jeg ville trukket meg.. tror ikke det trekker opp en cv SÅÅ mye, at det er verdt å plage seg igjennom det? Du kan jo bruke tiden på noe annet gøy istedet som gir deg noe :) Det ville jeg gjort.. Det må jo faktisk være lov å tenke litt på seg selv også, uten å bli stempla som ego..
Nei, tror heller ikke det har så mye å si for CV'en. Men jeg regner også med at hun som er leder ikke kommer til å bli blid på meg heller. Og vi deler lesesal. Men jeg trenger egentlig ikke alt dette ekstra stresset kjenner jeg. Har liksom nok å gjøre...
Takk for støtten :klem:
Kjipt med spiserørsbetennelse :/ God bedring!
Vimsen: går det ikke an å konfrontere de som kritiserer så mye da? Det er som du sier fint å kunne putte det på CV'en. Men om det tærer deg så mye ned som det høres ut som er det gjerne best å tenke på hva som vil være best for deg også. Blir du deppa går det jo lett utover skolearbeidet som du MÅ gjøre.
Jeg lurer på om det kanskje mest er at dagen i dag føles som en total drittdag og alt ble feil. Men jeg kan fortsatt ha på CVen at jeg har vært med et halvt år. For jeg var med forrige semester også. Jeg gidder ikke konfrontere henne, for jeg vet hvordan hun er. Og det å konfrontere henne vil gjøre henne til et offer for slemme meg.. Og jeg orker ikke drama. Selv om det sikkert blir det uansett.. Ghaaah. Jeg har sittet på lesesalen i 4 timer og har enda ikke lest et ord. Kanskje på tide å gå hjem og take a chillpill :P
Da får hun bare bli sur.. Si du har altfor mye å gjøre og ikke tid.. Det må de jo bare tåle...
Ja, hun får vel det. Jeg får prøve å bare ignorere det. Trengte visst å få ut litt galle. Blæ! Det er hyggelig med alle fine menneskene her på forumet som støtter :D Takk Senorita og Anarko!
Deilig å få utløp for litt frustrasjon hva? Pryl en pute!
*Anarko glad for å kunne hjelpe til*
:DHeisann! Å god VÅR!!
Er så deilig å kjenne at sola varmer og at dagene blir lengre og lengre! Blir jo våryr av mindre:)
Min planer og mål for mars er
gjennomføre 30 days shred med jillian ( allerede ferdig med 2 av 30)
komme meg ut å gå tur 3 ganger i uka
gjennomføre ryggskolen på st.olavs
gå ned 3 kg
være blid og positiv
nyte livet
være mer sosial :)
Lykke til jenter og gutter :)
Mine mål for mars er:
- komme under 70 kg
- Bli flinkere til å holde meg under 15 karber til dagen
- Bli flinkere til å holde kosen til helgene!!
Ja.. det var vell det? :)
Hei:D
Helt ny her jeg-snublet over forumet her mens jeg søkte på slankesider på nett.
Jeg bjunte slank på mandag.Nå er jeg lei av kiloene mine.
De siste 7 årene har jeg lagt på meg 50kg pga medisiner.
For 5 uker siden klarte jeg endelig slutte å røyke så jeg føler at viljestyrken min kommer seg:D:D
Så da er det bare å sette i gang da-å ikke utsette lengre.
Sarah78: velkommen og lykke til :)
Sarah78: velkommen og lykke til :)
Takk:)
tette-nette
03-03-11, 09:42
Ja da var mars igang :)
Kan bare bli bedre nå :)
Mål for mars:
-trene minimum 4 ganger i uken
-ligge i forkant med skolearbeid
-mål på 5 kilo nedgang, men iallefall til 96 :)
-komme meg ut og glemme gutten (lov å håpe)
-bare kos i helgen
-kutte ned på pepsi max
Huff det ble smørbrødliste.. men tenker at det er en ekstra motivasjon og bli fortalt man ikke er god nok. da skal man bli bedre :)
Nå skjønner jeg veldig lite... Jeg veide meg i oktober og var da 103 kg... Så gikk jeg tydeligvis ned en del til desember, det fikk jeg beskjed av hos min mor. Så har jeg fått klare beskjeder utover nyåret at man ser jeg har gått ned, har trent, spist veldig lavkarbo, og vært flink pike. I dag gikk jeg på vekten igjen for første gang siden oktober, og hva står der? JO, 103 kg! Med klær på osv. Men likefaenmegvel. Klar over at jeg får lett muskler osv, men 103 kg???
tja, sykepleierne på legesenteret her fikk jo hakaslepp over hvor mye jeg hadde gått ned på 3 mnd, som var hele 2 kg... målebåndet mitt glemte jeg hos typen, så jeg får ikke målt meg heller. men flere av buksene mine bare henger og slenger :p
Jeg merker det jo på klærne og har fått mange kommentarer, men faen heller. BAH! Har ikke målebånd, og det er vel en av feilene jeg har gjort med å ikke bruke det fra dag 1.
I dag har jeg hentet pakkene fra spisdegslank.no. Hadde egentlig tenkt å starte med det fra mandag av, men Pappa insisterte på at vi skulle starte i morgen. Han er fremdeles ganske skeptisk, men det kommer seg nok. Særlig med tanke på at han allerede har mistet to kg siden han startet med ketogen kost på mandag. Jeg for min del håper ting begynner å løsne litt mer nå som jeg beveger meg over på dette kostholde for en stund (går egentlig på en blanding av atkins og ketolyse). :)
Jeg merker det jo på klærne og har fått mange kommentarer, men faen heller. BAH! Har ikke målebånd, og det er vel en av feilene jeg har gjort med å ikke bruke det fra dag 1.
Jeg laget meg en tråd (egentlig var det gaveband, men så lenge det funker) som var like lang som midjemålet mitt. Dermed kunne jeg måle med den om det var forskjell i str. min. Men dersom klærne er løsere og folk legger merke til det har det jo skjedd saker. Jeg har gått opp de siste 3 ukene, men når jeg målte meg hadde jeg gått ned cm all over the place.. Så vekt er vekt, mens kroppen er noe helt annet!
Jeg skal på jobbintervju i morgen. Kjenner jeg er litt nervøs... God energi tas imot med takk ;)
Trenger litt god energi for tiden jeg også, og det er ikke pga tallet på vekten engang. Men ønsker deg lykke til på jobbintervju! :)
Ja, nå blir det måling fremover! Jeg er jo rimelig sterk i både armer, rygg og bein, så noe tyngde i muskler har jeg jo. Så satser det er forsvunnet 50 kg i fett og kommet 50 kg i muskler :lol: :D
sjokolademomsen
04-03-11, 07:41
Lykke til på jobbintervju i dag:):):):):)
Tusen takk! Skal sende litt god energi til deg Anarko ;) Må bare komme meg gjennom intervjuet så jeg har noe til overs :D
monstermarihone
04-03-11, 15:40
Jeg tror jammen meg jeg skal lage noen mål for mars. Februar har vært ganske tung i forhold til mat med masse utskeielser og tull, men har også følt meg tynnere og finere enn på mange år, og fått masse komplementer og fått høre at jeg har blitt mye tynnere. Men hvis jeg setter meg noen konkrete mål så blir det kanskje lettere.
Mål for mars:
- Komme ned til 85 kilo
- Trene to ganger i uken, heller korte treningsøkter til å begynne med, men bare komme i gang
- Sove åtte timer hver natt
- Planlegge lunsjer og middager bedre slik at jeg kan spise mer god mat og mindre kjedelig mat
- begrense utskeielser til to per uke. (Og med utskeielser mener jeg pizza / sushi / brød eller andre ikke-lavkarboting i små doser. For hvis jeg sier at jeg ikke får skeie ut i det hele tatt kommer jeg til å fortsette som nå, og det er ikke så bra)
- Ikke spontanshoppe klær bare fordi de passer i en mindre størrelse enn før. Jeg har nok klær, og de kommer til å bli for store. Ikke bare forhåpentligvis, men helt sikkert, for jeg skal videre ned i vekt.
Hvis jeg klarer dette skal jeg få lov til å belønne meg selv med noe fint som jeg har lyst på. Kanskje en tur til frisøren med striping og klipping. Eller manikyr eller fotpleie. Eller begge deler / alle tre, alt etter hva lommeboken tillater etter nytt leilighetskjøp...
Tidl. medlem
04-03-11, 19:17
Jeg har siden jeg startet på lavkarbo hatt et mål om å veie 88 kg den 18. mars. Hvor jeg fikk 88 fra aner jeg ikke, men jeg skal treffe familien min den helgen samt gå rundt i bikini og jeg vil så gjerne se litt bedre ut enn før og ihvertfall ha selvtilliten om jeg ikke rekker å få kroppen...
Har hittil gått ned 5 kg på to måneder. Siden startvekten min var på 96 kg manglet jeg på mandag [91 kg] 3 kg på å nå målet mitt.
Mars betyr for meg; MASSE trening.
Jeg trente en gang på januar og en gang på februar. Denne uka har jeg trent 3 ganger. Synes det er mer passelig!
Jeg har via pulsklokke funnet ut at jeg trener bort ca 600 kcal pr. trening. Siden jeg må komme meg til trening etc. så regner jeg med at jeg går ned ca 100 gram ekstra for hver trening! Det er god motivasjon!
Husk at du legger på deg i muskler når du trener :)
Det har jeg erfart... høhø
Dette er en teori jeg har hørt fra en terapeut jeg har hatt, og som jeg synes har god logikk - refluks skyldes i de fleste tilfeller for lite syre, magesekken kan ikke bli for sur. Lukkemuskelen som ligger mellom magesekken og spiserøret trigges av syre - altså har du nok syre, vil lukkemuskelen være stengt slik at det ikke skal komme syre opp i spiserøret.
Antacida, syrehemmende, vil kun legge seg som et lokk over syra, slik at symptomene hemmes, men problemet er der like fullt, i tillegg vil for lite syre gjøre nedbrytningen av proteiner fra mat utilstrekkelig, da syre er nødvendig for at enzymene i magesekken skal fungere.
Jeg har hatt tidvis halsbrann, ikke store problemer, men fikk syretabletter, som jeg skulle ta før mat, for å øke syreinnholdet i magesekken og dermed bedre nedbrytningen av proteiner (jeg har store problemer med matintoleranser)
Jeg noterte meg at ikke bare tålte jeg maten bedre med syretabletter, jeg hadde aldri (!) halsbrann lengre, aldri!
At lukkemusklene trigges av syre er, så vidt jeg vet allment akseptert, jeg konfronterte en gastrolege med dette faktum, og hvorfor antacida ble gitt istedet for syre, og fikk kun unnvikende svar, men så er det jo heller ingen hemmelighet at syrehemmende er storindustri - et av de mest solgte legemidler over disk.
Kan være verdt å prøve ut (i samarbeid med lege/terapeut som ser litt lengre enn sin egen legenesetipp)?
Håper uansett det ordner seg:)
Tidl. medlem
05-03-11, 13:05
Husk at du legger på deg i muskler når du trener :)
Det har jeg erfart... høhø
Er obs på at det kan skje, men tror ikke det er så stor fare så lite styrke som jeg trener. Synes dans, zumba og lignende er gøy.
Hørte et sted at det er veldig vanskelig å legge på seg muskler uten at en går inn for det - siden muskler veier mindre enn fett og det skal mye til for å bygge muskler. Det som derimot er et "problem" iforhold til vekta er at musklene trekker til seg mer vann enn tidligere når en starter å trene, slik at en virker tyngre =)
Med andre ord så legger en somregel på seg vann ikke muskler.
Når har de fleste veiedag?
Jeg veier meg på mandager.
Tidl. medlem
05-03-11, 13:15
Jeg veier meg nesten hver dag; naken om morgenen etter jeg har vært på do og før frokost. Jeg skriver opp de datoene vekta mi viser nytt tall og ikke hva jeg veier fra uke til uke.
Jeg har ei gammel vekt som ikke er digital, så jeg ser ikke 100g opp og 100g ned etc. Ser det først når jeg har gått opp/ned mist 1/2 kg. Vekta på kroppen min er stabil, så går jeg opp eller ned så er det reelt.
Er obs på at det kan skje, men tror ikke det er så stor fare så lite styrke som jeg trener. Synes dans, zumba og lignende er gøy.
Hørte et sted at det er veldig vanskelig å legge på seg muskler uten at en går inn for det - siden muskler veier mindre enn fett og det skal mye til for å bygge muskler. Det som derimot er et "problem" iforhold til vekta er at musklene trekker til seg mer vann enn tidligere når en starter å trene, slik at en virker tyngre =)
Med andre ord så legger en somregel på seg vann ikke muskler.
Jeg har da alltid lært at muskler veier MER enn fett.
Jeg veier meg vanligvis på onsdager. Men nå har jeg veid meg litt hver dag for jeg går bare oppover for tida og jeg håper på at det skal slippe :S
Tidl. medlem
05-03-11, 13:27
Det har du selvfølgelig helt rett i!
Mulig jeg har lært feil da. Det var en kompis som trente for å legge på seg muskler og sleit med å gå opp i vekt som sa det.
Enkelte får lettere muskler enn andre, deriblant jeg. Alt fysisk arbeid har jeg alltid tatt lett. Før når jeg bodde på bygda og var med på slåtten så løftet jeg 50 kg på høygaffel uten problem flerfoldige ganger om dagen, etter bare en ukes tid med jobb.
tette-nette
05-03-11, 15:09
Her er det veiedag den timen jeg er hos pten min. Det er som oftes mandag eller tirsdag..
Men må innrømme at jeg er en liten veioman så jeg veier meg cirka hver morgen og kveld hjemme..
Jeg har visst ikke noen spesiell veie dag. Jeg prøver å ikke veie meg så lenge jeg klarer, og så blir veiedagen når nyskjerrigheten blir for stor ;)
Vimsen: Organisasjonsarbeid teller MASSE på cv'n! Mer enn karakteren som regel. MEN, du har jo holdt på meg det i nesten et år som du sier, og så lenge du kan begrunne hvofor du sluttet (ikke sånn "orka ikke ansvaret" om du skjønner :o). Fortell at du måtte ta et valg mellom det og tid til studiene (faget teller jo alltid mest), men at du gjerne skulle fortsatt om du ikke følte det gikk så utover faget i den perioden. Det viktigste er å vise at du kan ta begrunnede avgjørelser. men som sagt, få det med på cv'n, og få gjerne en attest på det. Sambo jobba på Hulen da han studerte, og jobber nå med musikk og langt fra det han egentlig studerte :D Uten den erfaringa hadde han kjedet seg som fikseopdretter en plass langs norskekysten nå.
Jeg har ikke noen spesiell veiedag, veide meg torsdag for første gang siden oktober. Og så i går tidlig igjen, der jeg plutselig hadde gått ned et kilo. Jeg vurderer sterkt å investere i en vekt. Men det får bli etter at jeg har investert i et kattetre til pusekattene mine :)
SÅ var det mars og det går mot vår:D
Målene mine for mars:
- ned 5 kg
- trene styrke 2-3 ganger i uka
- starte med 30ds (når dvd`n kommer i posten)
-prøve å bake litt lavkarbobrød og lavkarbokaker;)
Veiedag på fredager her, så har eg noen dager til neste veiedag dersom det blir litt vin i helgene hehe:)
Håper alle har en strålende lørdagskveld:D
Tidligere veide jeg meg mandager, men har bytta til torsdager.
Vil ikke sette meg noen mål for mars. Sliter så fælt akkurat nå så jeg "tør" ikke gjøre noe som kan oppleves som nederlag.
Tidl. medlem
06-03-11, 13:53
Enkelte får lettere muskler enn andre, deriblant jeg. Alt fysisk arbeid har jeg alltid tatt lett. Før når jeg bodde på bygda og var med på slåtten så løftet jeg 50 kg på høygaffel uten problem flerfoldige ganger om dagen, etter bare en ukes tid med jobb.
Aha=)
Ikke værst! 50 kg er veldig bra!
Har drevet og sett på bilder av nedgangen til folk her inne. Er så imponert av alle sammen. Blir faktisk skikkelig rørt og gleder meg til at jeg kan gjøre det samme en dag.
Hvordan har det seg at man kan gå fra å være supermotivert ene kvelden, og helt i bånn dagen etter? Slik har ihvertfall helgen min vært. Fredag kveld var mer motivert enn noensinne, og så våknet jeg lørdag morgen og var drittlei hele greien. Dette kommer mest av at jeg begyner å bli ganske lei av å se det samme tallet på vekten om, og om igjen. :/Så denne helgen endte derfor med en gedigen fastelavens utskeilese med boller og hele pakken. Så nå er jeg klar! klar til å starte på nytt, og håper at jeg nå kan bli mer motivert til å forsette videre. :)
Da har jeg bestemt meg for å gjøre bloggen min mer kostholdsrelatert siden det er så mange som lurer på hva jeg egentlig spiser iløpet av en dag, hvordan lavkarbo funker osv.
Kommer til å skrive om ting som hva jeg har spist i løpet av en dag, prøve ut ulike oppskrifter, ja, lavkarbo stuff :)
Her er adressen til bloggen om noen er interessert: http://nadjasin.blogg.no/
Jeg følger mye med på lavkarbooppskriftsbloggene :)
Og har bestemt meg for å ta mer bilder av maten jeg lager selv. Og i dag ble det sushi, noe jeg vil dele med resten av folket. Må bare legge innpå bildene, og så tar jeg det på bloggen her inne på forumet.
christine76
07-03-11, 09:43
Jeg har vært totalt fraværende her inne en stund nå. Er rett og slett så mye som skjer i livet mitt for tiden at tiden ikke strekker til. Men jeg bør egentlig prioritere det. For jeg merker at det også blir lettere og lettere for at ting sklir litt ut. I det daglige får det greit, men så er det plutselig en dessert på en fancy restaurant, eller litt sushi selv om det er med ris. Og på fredag spiste jeg til og med en vaffelplate på jobben. Så om jeg ikke klarer å holde fokus nå så sklir det lett ut tror jeg og jeg vil IKKE gå opp i vekt igjen.
christine76
07-03-11, 09:46
Spiste forresten lavkarbo-fastelavensboller i går, og det var veldig godt.
"Back on Track" endelig er jeg meg sjøl igjen og klarer å spise som jeg skal. Vår depresjon er noe dritt. Jeg har i alle år da "brukt" mat/godteri som medisin. Og det har blitt noen kg hvert år. Den store forskjellen fra før er: Tidligere var det smågodt for minst 100 kr (det forsvant på null komma null)hver dag. De tre gangene jeg sprakk helt og kjøpte smågodt var det for ca 25 kr og bare en gang i uka. Det blei noen vafler og litt is og litt frukt altså stadig litt ulovlig, MEN etter å tatt meg inn i vinterferien er jeg nede igjen. Dette kan ikke bare ha med viljestyrken å gjøre, behovet for "medisin" må og ha vært lavere i år.
Nå trenger jeg motivasjon her jenter.... Er så lei meg og trist at jeg bare har lyst til å legge meg under pleddet å trøkke i meg sjokolade å smågodt :(:(:(
Vært hos ørelegen å tatt hørselstest, og jeg hører så dårlig at jeg må begynne med høreapparat på begge ørene :(
33 år og høreapparat i begge ørene.. Fy flate!!
Ikke lett å holde motavasjonen oppe til å spise sundt i dag, så noen som kan komm med noe positivt/morsomt etc for å holde meg i gang??
Nå trenger jeg motivasjon her jenter.... Er så lei meg og trist at jeg bare har lyst til å legge meg under pleddet å trøkke i meg sjokolade å smågodt :(:(:(
Vært hos ørelegen å tatt hørselstest, og jeg hører så dårlig at jeg må begynne med høreapparat på begge ørene :(
33 år og høreapparat i begge ørene.. Fy flate!!
Ikke lett å holde motavasjonen oppe til å spise sundt i dag, så noen som kan komm med noe positivt/morsomt etc for å holde meg i gang??
Jeg har litt erfaring med det her, siden min kjæreste, som er 30 år, også har veldig dårlig hørsel. Han fikk det som barn da, etter mange runder med ørebetennelser. Han har høreapparat, og en samtaleforsterker. Han liker best samtaleforsterkeren. Nå skal han mest trolig få noe lignende samtaleforsterkeren, men det skal ikke plukke opp like mye støy.
Det er ikke verdens undergang, og nå til dags har de jo ganske så diskrete høreapparat. Tenk heller slik at nå vil du jo få med deg alt som blir sagt, noe du ikke kan ha fått gjort tidligere. Det går fremdeles an å nyte livets goder, du trenger bare litt hjelp til å høre. Jeg tror det her går fint! Og når du en dag har fått høreapparat så vil du føle at det faktisk er ganske så greit likevel.
Jeg vet ikke om det her var noe oppmuntrende, men jeg er sikker på at det vil gå bra :)
christine76
08-03-11, 13:31
:klem: til TonjeKB.
Det er jo ikke som om du plutselig har fått dårlig hørsel, du har bare plutselig fått vite at du vet hjelpemidler kan få gjort noe med det som alt har vært sånn en stund. Det er jo positivt. Men jeg skjønner allikevel at det er en hard nyhet å svelge.
Det blir ikke enklere om du samtidig skal ha dårlig samvittighet for en sprekk, så prøv å la vær med det.
Har dessverre ikke noe morsomt å komme med da..
Jeg må egentlig også bruke høreapparat, å jeg er bare 18! :( Men, jeg får det ikke til. så da får jeg heller bare høre dårlig da..
-------
Nå står forresten ismaskinen jeg fikk til jul i frysen, klar til bruk for imorgen! Er sååååå spent! Skal raide forumet etter noen bra oppskrifter etterpå. Iiiiiiiiis <3
ser egentlig på høreapparat på linje med briller. ser du dårlig, bruker du briller, hører du dårlig, så er det høreapparat.
vært til utredning for hørselsvikt selv, da jeg var i begynnelsen av 20 årene. men jeg hører bra jeg. jeg takler bare ikke støy og mange som snakker samtidig, så da blir det mye hæ :p
Jeg har for første gang laget lc-fastelavensboller. Det var veldig godt! Men nå klarer jeg ikke mer av de før neste år.
Takk for støtten jenter :) Går bedre med meg nå, men var ditt deppa i stad ja, selv om jeg var forberedt på at det ville gå denne veien. .Jeg har IKKE skeiet ut. Holdt meg til planlagt kost i hele dag :D Nå har jeg akkurat tatt ut min første porsjon med eggeloff ut av ovnen.Gleder meg til å smake.. Er bare utrolig imponert over hva noen egg kan bli til!! :eek::eek::D
Takk for støtten jenter :) Går bedre med meg nå, men var ditt deppa i stad ja, selv om jeg var forberedt på at det ville gå denne veien. .Jeg har IKKE skeiet ut. Holdt meg til planlagt kost i hele dag :D Nå har jeg akkurat tatt ut min første porsjon med eggeloff ut av ovnen.Gleder meg til å smake.. Er bare utrolig imponert over hva noen egg kan bli til!! :eek::eek::D
Jeg laget fastelavensboller i dag og pisket både krem og eggehviter for hånd. Nå føler jeg meg veldig sterk i høgre underarm :D
Du kommer til å klare deg helt fint, det er jeg overbevist om.
Aha=)
Ikke værst! 50 kg er veldig bra!
Har flere ganger fått hørt, til misnøye fra meg, at jeg er mer som en mann når det gjelder fysiske ting. Men jeg antar at det er et kompliment inni den kommentaren også.
Men ja, 50 kg er ikke så verst, og takk :)
Hei:D
Helt ny her jeg-snublet over forumet her mens jeg søkte på slankesider på nett.
Jeg bjunte slank på mandag.Nå er jeg lei av kiloene mine.
De siste 7 årene har jeg lagt på meg 50kg pga medisiner.
For 5 uker siden klarte jeg endelig slutte å røyke så jeg føler at viljestyrken min kommer seg:D:D
Så da er det bare å sette i gang da-å ikke utsette lengre.
Sammen er vi sterke :) stumpa røyken for fem uker siden jeg også...har slutta på ordentlig denne gangen :) jeg har 35 kilo som skal vekk, og er på min første uke. Så mitt forsett for mars er å få en pangstart, og samtidlig ønske dere alle lykke til!!!!
Nå syntes jeg at jeg har vært flink ^^ Jeg fikk en "bestilling" på smørbrød(rundstykker) og har i dag smurt 40 halve rundstykker med altslags godt på, uten å bli fristet av nystekte rundstykker what so ever :D (bare av roastbiffen og røkelaksen, men de var lov) :p
Men jeg kom til å tenke på en ting... Når det gjelder manualer vettu: Hva er best? Lett med mange repitisjoner eller tyngre og begynne med 10 reps om gangen, for så å øke etter hvert og kjenne at du trener? :p
Tidl. medlem
09-03-11, 10:06
Ikke noe vits i å ta mer enn 12 rep:) ta så tungt som du greier enten 4x4 eller 8-12x3.
ruslepølsa
09-03-11, 13:11
Helt fersk på dette formumet jeg også.
Starte sist uke med aktins dieten og er inne i andre uke in induksjonen.
Startet også Svømming 3-5 dager i ulken for 3 uker siden(fortsatt slitsomt).
Mål for Mars.
Fortsette tregning.
Begynne å skrive ned alt jeg spiser.
Klare å holde den gode motivasjonen jeg har fått over meg vedlike.
Komme meg ned en 5-6 Kilo i løp av Mars.
Ellers bli en aktiv deltaker i formumet
Hei. Så denne tråden nå, så da sier jeg hei her og. Jeg er på dag 3 på lavkarbo. So far so good. Skal ned en masse kilo, så sant jeg har viljestyrke til det:D Trenger nok masse ass kicking om noen måneder, er jeg redd.....Er det noen andre mars startere her?
Og der var lavkarbo-bloggen min ordentlig igang! :D
Idag har jeg fått fikset meg nytt design (kjempefornøyd! Flinke meg :), og har ryddet skikkelig opp! Har også lagt ut de oppskriftene som jeg bruker mest, og slankehistorien min er lagt ut! :D
http://www.nadjasin.blogg.no/
----------------
Nå skal jeg snart begynne på den hjemmelagde isen, er så spent på hvordan resultatet blir :)
Jeg skal så seriøst gifte meg med ismaskinen min! :D :D
Har savnet is helt siden jeg begynte, og har laget idag (Etter et veldig misslykka forsøk igår) og det smakte såååååååååååå mye bedre enn kjøpe is!
http://bloggfiler.no/nadjasin.blogg.no/images/241746-7-1299787378206.jpg
Yummy, det så godt ut. Kanskje jeg bør skaffe meg en ismaskin jeg også. :)
Yummy, det så godt ut. Kanskje jeg bør skaffe meg en ismaskin jeg også. :)
Beste investeringen jeg har gjort ang lavkarbo hvertfall! :D
Gleder meg til å prøve meg på sorbe :D
Tidl. medlem
10-03-11, 23:19
Så kjempegodt ut!
Hva koster en slik maskin og hvordan fungerer det?
Denne kostet rundt 5-600, den funker slik at du har den i frysen i 24 timer før du skal lage is, så lager du "deigen" og heller den oppi mens den roterer. Isen blir ferdig på 20 min og blir sånn myk konsistens på. LAger du is i frysen så blir den full av iskrystaller med mindre du rører kraftig vært kvarter.
Oi, ser ut som en meget god investering!
Nå er jeg kommet hjem, og spist en altfor sen kvelds, etter å ha møtt lavkarbo-gjengen i Bergen :) meget koselig.
Jeg sitter her og angrer noe fryktelig på at jeg har meldt meg på to timers grunnkurs på Zumba i morgen. Ikke har jeg koordinasjon eller kondis. Jeg må ha vært "utilregnelig" i gjerningsøyeblikket, da jeg meldte meg på.
Jeg sitter her og angrer noe fryktelig på at jeg har meldt meg på to timers grunnkurs på Zumba i morgen. Ikke har jeg koordinasjon eller kondis. Jeg må ha vært "utilregnelig" i gjerningsøyeblikket, da jeg meldte meg på.
Det er gøy og ikke spesielt vanskelig! Jeg lover!
Kan love deg sistegang at det blir kjempemorro!
Den siste måneden har egentlig ikke gått så veldig bra for meg sånn vektnedgangmessig. Har prøvd det meste, og bytter konstant fra den ene filosofien til den andre, men det har til min store fortvilelse stått ganske “stille” og jeg har gått opp og ned de samme to kiloene. Men på mandag begynner jeg med streng induksjon igjen, så nå skal jeg bare nyte helgen, og kose meg med blant annet hjemmelaget is (Takk Nupsida!), og bare glede meg til å virkelig starte på mandag. Wish me luck. :)
Zumba var skikkelig gøy, men jeg plundrer virkelig med å få med meg beina. Har lasta ned noen videoer. Så her skal det pugges trinn til neste gang.
I'm in looooooove!!!
Ha en nydelig søndag alle nydelige folk på forumet!
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
grotingeling
13-03-11, 13:32
I'm in looooooove!!!
Ha en nydelig søndag alle nydelige folk på forumet!
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
Herlig :love::love::love::love:
Herlig :love::love::love::love:
Det er virkelig herlig :D
Deilig å være forelska ja :D
Min plan for mars er å forhåpentligvis gå ned 7 kg så jeg får den etterlengete brystreduksjonen min! :D
Gaaaaaaaad! Koffor må kjærlighet være så jævlig vanskelig. Koffor måtte den her dagen bli en jævlig berg og dalbane?
Dersom noen sier noe i fylla, regner dere det som bare fyllevrøvl dagen etter på. Jeg trodde at ting man sa i fylla skulle være sanne. Jeg får bare mer mot til å si ting jeg ikke tør ellers i fylla, men kanskje andre er annerledes? Kanskje de sier ting de egentlig ikke mener for å være hyggelig. But y? Det kompliserer da bare ting!
Jeg er fortsatt forelsket.. Kanskje bare litt mer ulykkelig sådan.
Nytt mål for mars; komme i gang med ketolyse! Bestilte bok i dag!
Dersom noen sier noe i fylla, regner dere det som bare fyllevrøvl dagen etter på.
Det kommer jo litt an på... Jeg har nok litt hang til å tenke at hyggelige ting sagt i fylla er forsøk på å få noen til sengs... Men nå er jeg noen hakk mer kynisk enn de fleste da. :o
Gaaaaaaaad! Koffor må kjærlighet være så jævlig vanskelig. Koffor måtte den her dagen bli en jævlig berg og dalbane?
Dersom noen sier noe i fylla, regner dere det som bare fyllevrøvl dagen etter på. Jeg trodde at ting man sa i fylla skulle være sanne. Jeg får bare mer mot til å si ting jeg ikke tør ellers i fylla, men kanskje andre er annerledes? Kanskje de sier ting de egentlig ikke mener for å være hyggelig. But y? Det kompliserer da bare ting!
Jeg er fortsatt forelsket.. Kanskje bare litt mer ulykkelig sådan.
Jeg tror han mente det jeg. Bare ta det litt rolig og flørt og sånt. Han kan umulig motstå din søte sjarm mener da jeg :)
Man mener jo ting man sier i fylla, man er bare ikke like modig dagen derpå som oftest.
Det kommer jo litt an på... Jeg har nok litt hang til å tenke at hyggelige ting sagt i fylla er forsøk på å få noen til sengs... Men nå er jeg noen hakk mer kynisk enn de fleste da. :o
Hehehe. Ja, men det blir jo en litt annen situasjon enn den jeg var i. For dette foregikk på melding og vi bor i 2 forskjellige byer. Så det vet jeg ikke var motivet.. Dette er noen jeg kjenner inn og ut og som kjenner meg inn og ut. Og i går sa hun at "jeg kanskje var den som kunne få jenta som ikke tror på kjærlighet til å tro på den". Mens i dag var det litt sånn at hun ville unngå å snakke om elefanten i rommet.
Beklager at jeg bare spyr ut all frustrasjon. Føler meg skikkelig fjortis, men ingen av vennene mine hadde tid til å henge i kveld.
Jeg tror han mente det jeg. Bare ta det litt rolig og flørt og sånt. Han kan umulig motstå din søte sjarm mener da jeg :)
Man mener jo ting man sier i fylla, man er bare ikke like modig dagen derpå som oftest.
Tihi. Takk Anarko :) Jeg skal ta det rolig. Bare ble litt mye frustrasjon. Og HUN skal komme på besøk i april. Og jeg vet liksom ikke hvor jeg har henne nå. :confused: Forvirra. Men jeg får vel bare avvente det..
i dag var det litt sånn at hun ville unngå å snakke om elefanten i rommet.
Å, det bare høres ut som fylleangst. Bare la det modnes litt, og vis at du ikke syns det var for pågående så går det seg nok til :ja:
Å, det bare høres ut som fylleangst. Bare la det modnes litt, og vis at du ikke syns det var for pågående så går det seg nok til :ja:
Takk :)
Jeg kjente jeg trengte litt oppmuntring. Føler meg litt dum som har fallt for en av mine beste venner. Det kompliserer ting veldig.. Men det har vært mye flørting egentlig. Bare at det som oftest er i fylla. Jeg skal være tålmodig, snakke det i hel med mine venninner som kjenner historien og så ta det som det kommer. Ingen masing..
Hva skulle jeg gjort uten forumet?
Hehehe. Ja, men det blir jo en litt annen situasjon enn den jeg var i. For dette foregikk på melding og vi bor i 2 forskjellige byer. Så det vet jeg ikke var motivet.. Dette er noen jeg kjenner inn og ut og som kjenner meg inn og ut. Og i går sa hun at "jeg kanskje var den som kunne få jenta som ikke tror på kjærlighet til å tro på den". Mens i dag var det litt sånn at hun ville unngå å snakke om elefanten i rommet.
Beklager at jeg bare spyr ut all frustrasjon. Føler meg skikkelig fjortis, men ingen av vennene mine hadde tid til å henge i kveld.
Beklager at jeg skrev han altså!
Men tror hun mente det. Det er nok bare nerver. Ganske modig å si noe slikt, og da føler man seg kanskje litt nervevrak etterpå.
Tihi. Takk Anarko :) Jeg skal ta det rolig. Bare ble litt mye frustrasjon. Og HUN skal komme på besøk i april. Og jeg vet liksom ikke hvor jeg har henne nå. :confused: Forvirra. Men jeg får vel bare avvente det..
Om det er noen trøst så vet hun sikkert ikke helt hvor hun har deg heller. Nå vet jeg jo ikke hva du svarte tilbake til henne, MEN vil tro at etter det hun sa så er hun nervøs, og litt til ;)
Om det er noen trøst så vet hun sikkert ikke helt hvor hun har deg heller. Nå vet jeg jo ikke hva du svarte tilbake til henne, MEN vil tro at etter det hun sa så er hun nervøs, og litt til ;)
Vel jeg har vel egentlig sagt at jeg mente alt jeg sa. Og jeg snakket med henne på msn før i dag og spurte om jeg kunne være helt ærlig me henne. Og da sa hun at hun trodde det ikke var så lurt. Så jeg spurte om vi bare skulle unngå å snakke om elefanten i rommet. Og da sa hun "Ja, for den er trofast" (og det er fra et sitat fra Horton hears a who; "I meant what I said, and I said what I meant. An elephant's faithful, one hundred percent!"). Så no skjønna eg egentlig ingenting..
Og det går fint at du sa han altså. Skulle bare spesifisere.. :p
Tror jeg skal legge meg nå. Så håper jeg at det ordner seg på en eller annen måte. og jeg tror hun er redd. Jeg er iallefall det.
Vel jeg har vel egentlig sagt at jeg mente alt jeg sa. Og jeg snakket med henne på msn før i dag og spurte om jeg kunne være helt ærlig me henne. Og da sa hun at hun trodde det ikke var så lurt. Så jeg spurte om vi bare skulle unngå å snakke om elefanten i rommet. Og da sa hun "Ja, for den er trofast" (og det er fra et sitat fra Horton hears a who; "I meant what I said, and I said what I meant. An elephant's faithful, one hundred percent!"). Så no skjønna eg egentlig ingenting..
Og det går fint at du sa han altså. Skulle bare spesifisere.. :p
Tror jeg skal legge meg nå. Så håper jeg at det ordner seg på en eller annen måte. og jeg tror hun er redd. Jeg er iallefall det.
Er alltid litt skremt når man begynner å få noe på gang jeg. Alltid redd for å bli såret og kanskje spesielt siden dere er så gode venner ifra før av? Men så må man bare hoppe ut i det :) Jeg tror søvn hjelper, og hun har vel egentlig sagt at hun mente det da, så det trenger du ikke engste deg for. Er nok bare nervene som prater til dere begge.
Sove godt da :)
Er alltid litt skremt når man begynner å få noe på gang jeg. Alltid redd for å bli såret og kanskje spesielt siden dere er så gode venner ifra før av? Men så må man bare hoppe ut i det :) Jeg tror søvn hjelper, og hun har vel egentlig sagt at hun mente det da, så det trenger du ikke engste deg for. Er nok bare nervene som prater til dere begge.
Sove godt da :)
Nja, hun har ikke sagt at hun mente det etter hun ble edru. Hun bare unngår å snakke om det. Men nå skal jeg slutte å snakke om det. Og gå å legge meg. Sov godt du og! :D
Ja, btw. Var jeg som quota Horton først. Jeg vet ikke helt hva hun la i det å quote tilbake. Meeeen. Jeg skulle jo sove. Gaaad! Takk for at du gidder å peptalke :D
Helluen. Jeg slenger meg med her, jeg. Men hva foregår her? Ser flere har skrevet om planer for mars, er det det tråden går ut på? I tillegg til skravling?
Jeg har aldri brukt den sosiale delen av et forum før, så dette kan jo bli interessant. ^^
Helluen. Jeg slenger meg med her, jeg. Men hva foregår her? Ser flere har skrevet om planer for mars, er det det tråden går ut på? I tillegg til skravling?
Jeg har aldri brukt den sosiale delen av et forum før, så dette kan jo bli interessant. ^^
Vi skravler om alt her vi! Grunnen til at folk snakker om marsplanene sine er fordi jeg spurte om hva folk hadde planer om i mars da jeg starta tråden for å få i gang praten.( Og fordi jeg er grådig nysgjerrig da :o )
Velkommen til dere nye, vi er steintøffe her inne, ikke sant folk? :D
:lol:Kthxbye: det var bare noe vi fant ut vi ville skrive om denne måneden. Vår og greier vet du. Velkommen btw :)
Vimsen: klart, peptalker anytime. Been there, done that med nervøsitet, undring og alt. Vet det ikke er enkelt. Jeg som trodde bare mannfolk var vanskelige :lol:
Vi skravler om alt her vi! Grunnen til at folk snakker om marsplanene sine er fordi jeg spurte om hva folk hadde planer om i mars da jeg starta tråden for å få i gang praten.( Og fordi jeg er grådig nysgjerrig da :o )
Velkommen til dere nye, vi er steintøffe her inne, ikke sant folk? :D
Aha, da forstår jeg. Jeg gadd ikke lese helt fra begynnelsen, litt lat og sånn. Planen min for mars er å få all snøen til å smelte vekk. :)
:lol:Kthxbye: det var bare noe vi fant ut vi ville skrive om denne måneden. Vår og greier vet du. Velkommen btw :)
Takk. (:
Planen min for mars er å få all snøen til å smelte vekk
Beste planen hittil!
Beste planen hittil!
Muligens er jeg litt for optimistisk, men man må jo satse hardt? Er bare å hjelpe til, så kan vi dele heder og ære. ;)
Vimsen: klart, peptalker anytime. Been there, done that med nervøsitet, undring og alt. Vet det ikke er enkelt. Jeg som trodde bare mannfolk var vanskelige :lol:
Kthxbye velkommen :)
Anarko: Hehe. Venninna mi har slutta å komme med uttalelsen "mannfolk, altså" og sei no "folk, altså" til ære for meg. Eg trudde og det var lettare å være lesbisk enn hetro. Der tok eg visst feil. Kjærlighet er vanskelig uansett.. :p Men hode mitt føles litt lettare i dag :)
Nja, hun har ikke sagt at hun mente det etter hun ble edru. Hun bare unngår å snakke om det.
Hmmm, hvor full var hun? Kan det være at hun ikke husker alt helt klart og derfor ikke vil snakke? Altså husker noe, men ikke hele sammenhengen f.eks?
Og....du er helt sikker på at hun spiller på samme laget? For hvis hun ikke vanligvis gjør det kan det jo være litt sjokk hun lider av også, over seg selv.
Eg trudde og det var lettare å være lesbisk enn hetro. Der tok eg visst feil.
Haha, jeg er impnert over de som tør årøve jeg. Hadde aldri orka å være sammen med noen som tenkte likt som meg! :lol:
Usj... Har drukket kaffe og som vanlig så har jeg av alle ting blitt dautrøtt av den. Merkelig reaksjon altså. Noen som har et forslag til hvordan jeg kan kvikke meg opp litt?
Vimsen, fikk du svaret mitt på PMen? Aldri svart på en på dette forumet før, så vet ikke om jeg gjorde det riktig? .D
Hadde aldri orka å være sammen med noen som tenkte likt som meg! :lol:
Heh, tenker nok likere samb'en enn en hvilken som helst jente jeg. Ikke den mest utpregede feminine jenten i verden liksom. Men er enig, kudos til alle som tørr være seg selv.
Hmmm, hvor full var hun? Kan det være at hun ikke husker alt helt klart og derfor ikke vil snakke? Altså husker noe, men ikke hele sammenhengen f.eks?
Og....du er helt sikker på at hun spiller på samme laget? For hvis hun ikke vanligvis gjør det kan det jo være litt sjokk hun lider av også, over seg selv.
Haha, jeg er impnert over de som tør årøve jeg. Hadde aldri orka å være sammen med noen som tenkte likt som meg! :lol:
Heh, tenker nok likere samb'en enn en hvilken som helst jente jeg. Ikke den mest utpregede feminine jenten i verden liksom. Men er enig, kudos til alle som tørr være seg selv.
Hahaha. Vi er ikke så like da. Men ja, hun spiller som meg, på begge lagene :p Og hun var ganske full. Og nå har jeg fått et halvklart svar på en mail jeg sendte og vi har snakka på msn et par timer. Vi har vel ikke kommet fram til noe mer sånn egentlig. Men jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Dersom det skjer, skjer det.
Ja, jeg fikk den Kitsu. Skal svare snart. Kan hende vi må utsette det..Men jeg skal sende melding til dere i morra..
Så hva skjer blandt 30+erne på en helt vanlig tirsdag ettermiddag?
Så hva skjer blandt 30+erne på en helt vanlig tirsdag ettermiddag?
Funderer på hva jeg skal finne på til middag. :rolleyes:
Spiser middag! Så kommet hakket lengre... :D
Jeg tror det at kjærester blir mer og mer like hverandre etterhvert. Ikke alltid, men ofte.
Lurer også litt på hva jeg skal ha til middag i dag. Lurer i tillegg på om det er noe veldig fornuftig å ta seg til.
Idag skal jeg ha denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11809 til middag! høres sååååå godt ut! :sikle:
Lager middag, men har hatt en dårlig matdag i dag. Er nok litt for streng mot meg selv, men det er en ny dag i morgen.
Etter litt frem og tilbake har vi da bestemt oss for en gryte med svinekjøtt og sånt namnam. Finally!
Ketolyseboka er kommet i posten! Oh happy day!
Jippi, Anarko :)
Jeg hurtigrydder før mamma kommer på besøk (om en time). Har gått rundt her å sulla i hele dag :p Og er i ganske godt humør igjen. Alt ordner seg :)
Har også litt musikaldilla og får hjelp til husarbeidet av:
525,600 minutes, 525,000 moments so dear.
525,600 minutes - how do you measure, measure a year?
In daylights, in sunsets, in midnights, in cups of coffee.
In inches, in miles, in laughter, in strife.
In 525,600 minutes - how do you measure a year in the life?
How about love? How about love? How
about love? Measure in love.
Seasons of love.
Ha en nydelig kveld alle nydelige mennesker <3
NAM, lasagnen var kjempegod! Smakte nesten akkurat som vanlig lasange jo :)
Så skal jeg prøve meg på eggemelk-kakao senere idag, er spent på den altså! :P
Jeg har noe eurodietpasta som jeg har kjøpt som jeg bruker når jeg en sjelden gang lager lasagne. Men er tenkt å eksperimentere med squash en gang. Ostelasagne har jeg laget en gang, godt det ja :D
Alt ordner seg ja Vimsen! Jeg har gått lang tur med Kenneth, noe som gjorde godt. Så nå blir det middag. Liker å ha sen middag av en eller annen grunn.
Så hva skjer blandt 30+erne på en helt vanlig tirsdag ettermiddag?Vært på kino og sett Black Swan. Jeg liker sånne "kødde med huet ditt"-filmer :ja: Selv om den godt kunne tatt dene enda lenger, så var den bra.
christine76
16-03-11, 00:12
Noen som har noen gode ideer til hvorfor jeg har hatt enormt med kviser på brystet og ryggen de siste to ukene? Jeg pleier aldri å ha mer enn maks en og annen og nå er det tjukt av dem og det er ganske ekkelt. Jeg liker å ha litt utringning, men nå går ikke det. Og om dere ikke nødvendigvis vet hvorfor, er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg gjør noe med det?
Og burde jeg stilt dette spørsmålet i jeg lurer på tråden i stedet?
Puh, nå har jeg akkurat gjort noe jeg har gruet meg for. Jeg har veiet meg. Jeg har ikke veiet meg på en måned før det, og jeg har ikke vært særlig flink med mat og trening i det siste, så selv om jeg ikke har merket noe på klærene så har jeg vært sikker på at jeg måtte ha lagt på meg. Men det hadde jeg ikke, samme vekten som for en måned siden. Så nå kan jeg puste lettet ut og slutte å grue meg. Takk og lov for lavkarbo altså!
Noen som har noen gode ideer til hvorfor jeg har hatt enormt med kviser på brystet og ryggen de siste to ukene? Jeg pleier aldri å ha mer enn maks en og annen og nå er det tjukt av dem og det er ganske ekkelt. Jeg liker å ha litt utringning, men nå går ikke det. Og om dere ikke nødvendigvis vet hvorfor, er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg gjør noe med det?
Har du begynt med en ny sjampo eller balsam? Eller en ny såpe? Slike ting inneholder ofte SLS, noe som har en stygg tendens til å gi urenheter :) Jeg ville bytta til produkter uten SLS (sulfater). Det gjorde både hodebunnen og urenhetene mine MYE bedre i hvert fall :)
christine76
16-03-11, 08:38
Har ikke byttet shampo eller balsam nei, og uten å være sikker så vil jeg tippe at shampoen min ikke inneholder noe særlig guff, for den er fra Lush.
hei hei.
Var med her for lenge siden, er det fortsatt plass til meg her?
Datt helt ut av alt sammen både når de gjaldt mat og forum, men er igang igjen nå.
Fysioterapauten min spurte i går hvorfor jeg ikke fortsatte med lavkarbo siden det fungerer. Ble litt flau for jeg hadde ikke noe svar på det. Så her er jeg igjen med anger på hvor "dum" jeg var men klar for å ta fatt igjen.
monstermarihone
16-03-11, 14:40
Mmmm squashlasagne. Det er det lenge siden jeg har laget, det skal på menyen denne uka! Synes det er enda bedre enn vanlig lasagne jeg.
Jeg hadde bursdag i helgen og spiste masse kake og muffins. Og det var skikkelig godt. Så jeg angrer ikke. Eller litt, men ikke mer enn at jeg kan leve med det. Og ikke gjøre det igjen:)
Velkommen tilbake til Minni1 :D
I dag er det på'n igjen med ny giv. Lager omelett fra ketolyseboken og humøret er på topp igjen :)
It's all the little things in life, you know.
Jøss, laget meg en kopp med eggemelk rundt halv tolv idag. Har ikke spist noe annet idag, men er ennda ikke sulten! Sykt! Jeg som har slitt med å være skikkelig lysten på alt de siste dagene og sulten konstant. Wee :D
Oioioi, de middagsmuffinsene mine var skummelt gode. Har nesten lyst å lage meg en porsjon til - men er mett. :D
Har hatt noen skikkelige kjipe matdager de siste dagene. Blitt en del av de "forbudte". Blir nok en trilletur i morgen etter å ha levert storesøster i barnehagen. Håper vekta er snill mot meg på mandag. Føler ikke slikt ut nå og vil ikke veie meg heller for å sjekke det ut. Blæææ...
Oioioi, de middagsmuffinsene mine var skummelt gode. Har nesten lyst å lage meg en porsjon til - men er mett. :D
Oppskrift??
Muffins:
2 egg
30g olje - bruker raps om de er til middag og kokos om de er til dessert
Rundt 10g fiberhusk
15g kokosmel
0.5-1tsk bakepulver
Hva enn andre ting man vil ha i, om det er spinat eller søtning. :D
Visp sammen olje og egg, hiv i det tørre. Lurt å sikte kokosmel. 15-20min på 175grader. Gir 4 fulle vanlige silikonformer, doble om man vil ha mer.
Kitsu: Å de muffinsene hørtes kjempegode ut! Må snart dra meg til å kjøpe kokosmel ja! Hvor pleier dere kjøpe det? :)
Jeg lagde aioli i går.. OMG, det ble helt fantastisk godt :D Stakkar de jeg bor sammen med da.... :o Spiser det til alt nå, på knekkebrødet, i salat, til middag... Nomnomnom...
Kitsu: Å de muffinsene hørtes kjempegode ut! Må snart dra meg til å kjøpe kokosmel ja! Hvor pleier dere kjøpe det? :)
Mitt er kjøpt på Kinsarvik. Heldig nok til å bo i Bergen. Og ja, jeg liker disse veldig godt, er halvveis gjennom en dobbel porsjon pizzakryddermuffins med kvitseidsmør på nå. Synes de er litt fastere i fisken, så å si, enn de som er mer eggebasert. Og så synes jeg kokosmel smaker mindre "off" enn mandelmel.
Glemte å si at det er greit å la røren stå litt, så fiberhusken ikke knaser sånn. :D
Tidl. medlem
17-03-11, 23:41
Jeg spiste litt for mye mørk sjokolade i sted, merker magen er litt urolig!
Skal på hotellopphold i helga og har siden jeg startet på lavkarbo (1.1.11) lovet meg selv at jeg kan spise akkurat det jeg vil denne helga. Helt ærlig så må jeg innrømme det ikke lenger frister å fråtse i kaker og desserter..
Jeg funderer på å starte med å trene litt. Jeg er ikke sånn turgåer type, og har dårlig kondis. Hva trener dere andre som drasser på 30-50 kilo extra?vet lissom ikke hva som er best å begynne med.
christine76
18-03-11, 13:47
Jeg begynte med styrketrening, og å gå fort på tredemølle. Så har formen gradvis forbedret seg og kiloene forsvunnet, og plutselig så jogget jeg.. Og syntes det var gøy!
Men viktigste rådet jeg kan komme med er å ikke begynne for hardt. Få deg gjerne en pulsklokke og pass på å ikke komme for høyt på puls. Du skal ikke slite deg helt ut, da blir treningen bare et ork.
Fredag og helgen begynner.
DEILIG.
Skal få ryddet litt mere rundt i huset. Holder på med en skikkelig opprydding. Ut med alt som ikke brukes. Nå skal det bli orden her. Det tar sin tid, men det er så deilig for hver ting jeg bestemmer meg for å få ut. Vi har en miljøstasjon noen meer unna , mye som havner der.
Skal ha pizza til middag. For meh betyr det kjøttdeig, ost og salat.:)
I går var jeg på jobb for første gang etter at jeg opererte i foten, og det var så gøøøøøy!!! :D MEN nå får jeg betale da. Kom hjem og var hoven og blå oppover hele leggen, og noe jeg ikke har opplevd før nå; BLÅFLEKKER flere steder på leggen der det er vont! Og jeg har ikke slått meg, det vet jeg. Hva skjeeer? :o
Jaja, så nå sitter jeg med foten mot taket og prøver å slappe av hvertfall. Dette kommer til å bli en kjedelig helg...
Hvilke planer har dere for helgen da?
Og god helg til dere alle! ^^
Nå er det ti minutter til skolen er slutt, og da er det helg her også! :D
Denne helga skal jeg reise hjem til der jeg bodde før! Så, da blir det 9-10 timers kjøring idag, søke sommerjobb, cafètur og ut på byen å feire ei veninnne imorgen, før det blir 9-10 timers hjemkjøring på søndag. OGSÅ skal jeg til London på tirsdag!!! Gleder meg noe sykt! :D Men.. gruer meg litt til å holde meg til ketolysen.. :(
God helg! :)
Helg! Men kommer til å surmule hele helgen, for jeg vet at pakken min fra iHerb er her i by'n, men DHL vil ikke kjøre den ut før på mandag. Damen her eier ikke tålmodighet, altså. :D
Nå er det ti minutter til skolen er slutt, og da er det helg her også! :D
Denne helga skal jeg reise hjem til der jeg bodde før! Så, da blir det 9-10 timers kjøring idag, søke sommerjobb, cafètur og ut på byen å feire ei veninnne imorgen, før det blir 9-10 timers hjemkjøring på søndag. OGSÅ skal jeg til London på tirsdag!!! Gleder meg noe sykt! :D Men.. gruer meg litt til å holde meg til ketolysen.. :(
God helg! :)
Å heldiggen!! Jeg vil også til London! :p Men får vente til jeg kan gå normalt igjen. Hehe. Og å holde deg til kostholdet går helt sikkert bra, du er jo så flink! :) God helg og god tur!
I kveld får jeg og min kjære besøk, så da skal jeg lage lasagne (lavkarbo of course). Så blir det film og litt ps3 :D
God helg til folket!
I kveld får jeg og min kjære besøk, så da skal jeg lage lasagne (lavkarbo of course). Så blir det film og litt ps3 :D
God helg til folket!
Høres ut som min planlagte kveld og, bortsett fra at jeg skal lage eggerøre og røkelaks. God helg!
ikveld skal det ryddes, imorra kommer nemlig min kjære på besøk. har ikke sett han siden nyttår, så blir nok en utålmodig togtur opp til gardermoen ja :p
monstermarihone
18-03-11, 17:10
Ååå nå har jeg skikkelig lyst på helg. I dag har jeg ikke vært noe flink, fant daimsjokolade på kontoret og så var jeg så trøtt at jeg spiste masse. Så da blir det ikke mer utskeielser i helga! En gang i uka er maks, og det var ikke en gang spesielt godt og nå er jeg litt kvalm.
Hva trener dere andre som drasser på 30-50 kilo extra?
Før trente jeg spinning og endel styrke. Men har gått over til Yoga, det har veldig mye bedre effekt på meg. VIste seg at jeg trengte å roe ned heller enn å dra opp tempoet. :o Før jeg ble gravid kombinerte jeg det med zumba, nå er det vannaerobic i stedet. Også går jeg tur i helga. Jeg syns det var dødskjedelig før, men har begynt å like det :ja: Gjerne med staver når det er bart ute.
ÅÅÅÅ er det mulig da.
Laget meg en kotelett til frokost ( har vært så sulten disse dagene og da har jeg funnet ut at det er best å begynne dagen med en kotelett).
Ved siden av ovnene så lå det en åpen potetgullpose fra i går. Mannen hadde kjøpt den uten å tenke seg om. Jeg har ikke noe problem med at de spiser det uten meg. Problemet var at armen min av gammel vane tok en neve av innholdet i posen og puttet i munnen min. Trodde slike vaner var borte nå, men tydeligvis så er den på plass når jeg minst aner det.
Siden jeg ikke er i ketose så har det ikke så mye å si for vekta annet enn at det var fryktelig irriterende å oppdaget at jeg fortsatt gjør slike ting.
Hva trener dere andre som drasser på 30-50 kilo extra?
Jeg kan ikke trene noe akurat nå men jeg går litt tur. Har fått råd av fysioterapauten min å begynne med yoga for å stimmulere lymfesystemet. Erfaring fra tidligere er at å gå med staver var veldig positivt for meg.
Ellers så skal dagen gå med til å rydde. Er veldig fint vær ute så det blir nok en liten tur ut også.
Har 2 pakker kjøttdeig som skal brukes til middag. Har dere noen forslag til hva som kan lages av det?
ruslepølsa
19-03-11, 12:37
Sliter selv med at hendene noen ganger bare griper det som ligger på benken.
Om det ligger et rundstykke eller noe snop der har jeg flere ganger tatt meg selv i å plutselig ha det i hendene på vei mot munn... Skjønner det ikke. Jeg VET jeg ikke skal ha det men noe inne i hode mitt tar kontroll over hendene og bare vil ha karbo..
Heldig vist er samboeren min blitt flinkere til ikke å kjøpe snop eller ha de liggende fremme.
Klarer meg fint uten alt av snop som sjokolade og potetgull så lenge de ikke ligger freme eller står på bordet.. Står de først fremme, da blir det fort en liten mental kamp(som jeg har tapt mye de siste 10 årene) men nå går det letter å vinne.
Ruslepølsa
Sambo'n min fungere ikke uten en stor plate sjokolade eller en stor kartong juice om dagen, så jeg ble kjapt flink til å ignorere fristelser. :D
Sambo'n min fungere ikke uten en stor plate sjokolade eller en stor kartong juice om dagen, så jeg ble kjapt flink til å ignorere fristelser. :D
På tide å få sjekket blodsukkeret hans? Faren min var sånn da han fikk dia2....
Han er frisk som en fisk - uforskammet så. Han er bare veldig glad i mat og godis, har alltid vært det. Men skal ta rådet ditt til etterretning, Carisma - selv om jeg nok tror det bare er et "sweet tooth"-problem, ikke et medisinsk et.
tror det bare er et "sweet tooth"-problem, ikke et medisinsk et.
Jeg tror mange med begynende blodsukkerproblemer skylder på dette. Desto mer grunn til å føloge med på det. Avhengighet av raske karbohydrater tyder jo uansett på at man har kraftige blodsukkerreaksjoner, at man merker veldig godt når det går ned. Over årene vil det bare bli værre, og insulinet vil bli utslitt. Så må kroppen produsere mer insulin for å kompensere, og man får enda større søtbehov. Tilslutt fungerer ikke systemet lenger og man har diabetes.
Trenger jo ikke skjer før om 15 år, men jeg vet selv hvor iriterende det er å vite at man kunne forhindret det bare man visste litt mer om sammenhengen. :o
Sant nok, er noe å tenke på for han. Har bedt han sjekke neste gang han er til legen. Men han blir aldri syk, så han kommer seg liksom aldri dit. Dette er fyren som ble høy av en smertestillende tablett han fikk etter en helg på fylla, fordi han ALDRI hadde tatt noe sånt før (Skal si jeg lo). Han hadde nok hatt godt av mindre sukker, men tror nok ikke jeg er den som kan få han til å spise mindre av det - han er tynn som ei flis og vokste opp med en mor som er konditor. Gammel vane er vond å vende, og alt det der.
Han klarer seg egentlig uten sukker da, jeg overdriver jo litt. Tingen er at han er fullt i stand til å spise en stor sjokoladeplate hver dag, men de kan og vare to-tre uker i slengen og noen ganger går det lang tid i mellom dem og. Det varierer veldig. Tror egentlig bare jeg synes han spiser mye sukker fordi jeg ikke gjør det selv. Liker ikke melkesjokolade noe særlig selv, synes det er ALTFOR søtt, gjorde det til og med før jeg begynte på ketolyse. Er salt snop som er min bane, ikke søtt. :p
Å herre for en grusom drøm jeg hadde i natt!! Leste, og tenkte over dette innlegget i går vet du:
ÅÅÅÅ er det mulig da.
Laget meg en kotelett til frokost ( har vært så sulten disse dagene og da har jeg funnet ut at det er best å begynne dagen med en kotelett).
Ved siden av ovnene så lå det en åpen potetgullpose fra i går. Mannen hadde kjøpt den uten å tenke seg om. Jeg har ikke noe problem med at de spiser det uten meg. Problemet var at armen min av gammel vane tok en neve av innholdet i posen og puttet i munnen min. Trodde slike vaner var borte nå, men tydeligvis så er den på plass når jeg minst aner det.
Så da hadde jeg mareritt om at jeg havna på sukkervogna og la på meg alle avtatte kilo, pluss litt til. Det begynte med at jeg automatisk puttet en hånd potetgull i munnen. Uff, det skal aldrig skje! Hehe :o
Å herre for en grusom drøm jeg hadde i natt!! Leste, og tenkte over dette innlegget i går vet du:
Så da hadde jeg mareritt om at jeg havna på sukkervogna og la på meg alle avtatte kilo, pluss litt til. Det begynte med at jeg automatisk puttet en hånd potetgull i munnen. Uff, det skal aldrig skje! Hehe :o
:lol:
Jeg har også hatt sånne marertitt. Det er fælt :p
Jeg har et spørsmål til dere. jeg bruker nemlig å si til mennesker i livet jeg er veldig gla i at jeg elsker dem. Syns dere at å elske er forbeholdt partner eller kan man elske familie og venner også?
Selvfølgelig kan man elske både partnere, familie og venner, etter min mening! Det finnes mange måter å vise kjærlighet på :)
Jeg har et spørsmål til dere. jeg bruker nemlig å si til mennesker i livet jeg er veldig gla i at jeg elsker dem. Syns dere at å elske er forbeholdt partner eller kan man elske familie og venner også?
Jeg er motsatt, klarer ikke å si det til noen - her går det i "glad i deg" til alle kjære - inkludert sambo'n. Men man bruker da de ordene som passer en, meningen er jo det som teller.
Jeg er motsatt, klarer ikke å si det til noen - her går det i "glad i deg" til alle kjære - inkludert sambo'n. Men man bruker da de ordene som passer en, meningen er jo det som teller.
Som sagt mener jeg at man kan elske både partnere, familie og venner, men jeg er ikke flink til å si det for det. Jeg klarer ikke en gang å si "glad i deg" til mine nærmeste. Med et anstrengt forhold til familie generelt, hadde det for meg følt ganske unaturlig å si noe slikt. Men jeg skulle ønske at det ikke var slik da. Men til min nærmeste venninne sier jeg det titt og ofte(at jeg er glad i henne). Til eksen kunne jeg si at jeg elsket han. Og til en jeg holder på med nå, sier jeg at jeg elsker ham fordi at jeg gjør jo det :)
Som sagt mener jeg at man kan elske både partnere, familie og venner, men jeg er ikke flink til å si det for det. Jeg klarer ikke en gang å si "glad i deg" til mine nærmeste. Med et anstrengt forhold til familie generelt, hadde det for meg følt ganske unaturlig å si noe slikt. Men jeg skulle ønske at det ikke var slik da. Men til min nærmeste venninne sier jeg det titt og ofte(at jeg er glad i henne). Til eksen kunne jeg si at jeg elsket han. Og til en jeg holder på med nå, sier jeg at jeg elsker ham fordi at jeg gjør jo det :)
Jeg sier det til mennesker som jeg virkelig føler jeg elsker. Men hjemme har de alltid sagt at de elsker meg, så derfor føles det vel naturlig for meg. Men mange synes det er litt sært og syns at ordet elske er forbeholdt partner. Men jeg føler ofte at jeg har like sterke bånd/følelser for andre mennesker enn noen jeg er forelsket i (men da uten kanskje de seksuelle følelsene, om man kan kalle dem det).
Jeg sier det til mennesker som jeg virkelig føler jeg elsker. Men hjemme har de alltid sagt at de elsker meg, så derfor føles det vel naturlig for meg. Men mange synes det er litt sært og syns at ordet elske er forbeholdt partner. Men jeg føler ofte at jeg har like sterke bånd/følelser for andre mennesker enn noen jeg er forelsket i (men da uten kanskje de seksuelle følelsene, om man kan kalle dem det).
Hehe, ja det er jo stor forskjell på å elske noen man er forelsket i og noen som man er veldig glad i/elsker. Men jeg mener uansett at man kan si at man elsker noen, så lenge man skiller mellom de ulike formene for kjærlighet. Jeg kan si at jeg elsker hundene mine, feks. Hehe, uten dem hadde livet ikke vært verdt å leve. Og så kan jeg si at jeg elsker kaffe, og jeg kan si at jeg elsker *navnetpåhanjegelsker*. :) Jeg elsker alle disse, men på helt forskjellige måter ^^
Hehe, ja det er jo stor forskjell på å elske noen man er forelsket i og noen som man er veldig glad i/elsker. Men jeg mener uansett at man kan si at man elsker noen, så lenge man skiller mellom de ulike formene for kjærlighet. Jeg kan si at jeg elsker hundene mine, feks. Hehe, uten dem hadde livet ikke vært verdt å leve. Og så kan jeg si at jeg elsker kaffe, og jeg kan si at jeg elsker *navnetpåhanjegelsker*. :) Jeg elsker alle disse, men på helt forskjellige måter ^^
Heh, var det jeg mente lenger oppe der. Om man klarer si at men elsker noe eller noen, si det. Jeg - jeg "elsker" bare materielle saker jeg. Personer er jeg glad i - fordi jeg er ukomfortabel med å bruke ordet "elsker" i den sammenheng. Men det er meg, og det er ingen problemer med at andre som ikke er like 'forknytte' som meg sier det til både venner og familie - og det kommer da frem av sammenhengen hvilken type "elsk" det er. :D
Jeg elsker jo familien min, men vet at min familie mener at å si at man elsker en person, er noe man gjør til partner. Jeg sier det derfor ikke til familien, men sier at jeg er glad i de, selv om jeg i høyeste grad elsker de :) Det har litt med hva de aksepterer.
Jeg elsker sambo. Og sier det når jeg føler for det. Jeg er veldig glad i vennene mine. Kanskje jeg til og med elsker noen av dem? Syns det er litt vanskelig det siste der. For så visst er jeg utrolig glad i vennene mine, men de er ikke familie, eller kjæreste. Noen av mine næreste venner kunne like gjerne ha vært familie, så de vil jeg tørre påstå at jeg elsker. Men vil jo nødig såre noen ved å si at jeg "bare" er glad i resten :P Det skal egentlig litt til for at jeg blir glad i noen, men enkelte treffer meg rett i hjerterota, og jeg blir glad i de på 1-2-3.
Tidl. medlem
20-03-11, 19:21
Fra jeg startet på lavkarbo har jeg hatt avtale med meg selv om at DENNE helga er fri. Oppdaget og lært mye om meg selv og om lavkarbo etter en slik helg. I motsetning til hva jeg skrev i forrige innlegg har jeg fråtset denne helga. Både i kaker, snop og mat.
Jeg merket at giddesløs-heten jeg tidligere har slitt med kom tilbake og at føttene hovnet opp. Kom akkurat hjem og selv om jeg kommer til å slite med søtsug de nærmeste dagene kommer det til å bli veldig godt å komme i gang med vanlig lavkarbomat!
Jeg funderer på å starte med å trene litt. Jeg er ikke sånn turgåer type, og har dårlig kondis. Hva trener dere andre som drasser på 30-50 kilo extra?vet lissom ikke hva som er best å begynne med.
Jeg begynte med yoga og vannaerobic. Noe annet tålte ikke knea mine.
Nå har jeg igjen vært helt ute å sklidd. Og det i ett siden torsdag. Var flink i 1 1/2 uke siden sist jeg gikk på tryne. Gemalen klarer seg, mens jeg kjøper og putter alt i munnen. Ikke smaker det så godt som jeg tror heller.:mad:
Oi, hjelp. Jeg er blitt invitert på date til helgen av en fyr jeg har snakket litt med på nettet. Jeg har aldri vært på date før. Ble fryktelig nervøs nå.
Oi, hjelp. Jeg er blitt invitert på date til helgen av en fyr jeg har snakket litt med på nettet. Jeg har aldri vært på date før. Ble fryktelig nervøs nå.
Ååååh, så gøy! :D Men det går så bra så! Bare vær deg selv og prøv å slappe av så går det helt fint :D
Nemmen så spennende da! Litt nervøsitet er normalt. Har dere avtalt hva dere skal gjøre på daten?
Blir middag, og muligens en film. Er ikke helt bestemt enda.
Så spennende, Kiro.
Var i dåp i dag. Må innrømme at jeg ble skikkelig fristet av sjokoladekaken som var der, men jeg klarte å holde meg unna. Er til vanlig en kakoman så kjempe stolt av meg selv. Fristet å lage meg noe da jeg kom hjem, men lot det ligge. Lagde meg heller te med cocosa i. :D
Så spennende, Kiro.
Var i dåp i dag. Må innrømme at jeg ble skikkelig fristet av sjokoladekaken som var der, men jeg klarte å holde meg unna. Er til vanlig en kakoman så kjempe stolt av meg selv. Fristet å lage meg noe da jeg kom hjem, men lot det ligge. Lagde meg heller te med cocosa i. :D
Kjempeflinka:):)
Blir middag, og muligens en film. Er ikke helt bestemt enda.
Fin date det! Om du/han bor i nærheten av kino/bowling osv så er det også en idè.
Så flink du var.
Vi skal feire bursdag til datteren her i dag og det blir ikke lett å holde seg unna kaker og div. Syns slike dager er like vanskelig som helgene.
Lykke til på date Kiro. Morro.
sjokolademomsen
21-03-11, 11:33
Hei alle saman.
Da var eg tilbake etter 1 veke i syden. Hadde eitt par utskeielsar i løpet av veka (2 kuler med is, 3 stk kaffi og bailys og 2 irish cofee) Men er det ferie så er det ferie. Kvidde meg litt for å gå på vekta når eg kom heim da, men sidan forrige veging (14 dagar sidan) har eg tatt av 1 kilo. Så var nok ikkje den store utskeiinga :)
Ha ei super veke folkens :)
Jeg reiser til London med klassen imorgen, og fant ut idag av at de måltidene som er inkludert er så langt fra lavkarbo som mulig. Så derfor har jeg funnet ut at istedenfor å skeie ut i påska, så tar jeg heller å skeier ut disse 4 dagene. Er en bestemmelse tatt litt sånn halvhjerta, men merker det skal bli godt med en liten pause fra alt mat bestyr. Dessuten så er det jo enklere å holde seg til lavkarbo når en er hjemme hos seg selv i påska enn når man er borte i et annet land.
Har nettopp laget min første porsjon hjemmelaget sjokolade. Forholdsvis greit resultat, ble veldig mørk. Må ha litt mere stevia i neste gang, tror jeg. Men de går nedpå.
Noen forslag til saker jeg kan putte i sjokoladene? Smaker og teksturer liksom?
Har nettopp laget min første porsjon hjemmelaget sjokolade. Forholdsvis greit resultat, ble veldig mørk. Må ha litt mere stevia i neste gang, tror jeg. Men de går nedpå.
Noen forslag til saker jeg kan putte i sjokoladene? Smaker og teksturer liksom?
Nøtter. Bringebær. Chili. Chilisjokolade er faktisk utrolig godt.
Baff! Jeg er blitt syk og kan da ikke gå ut. Det er kjedelig det! MEN, skal lage meg squashcarbonara, og se film. I går trengte jeg noe varmt og lagde en litt kjapp tomatsuppe. Brukte vann, buljongterning, tacosaus fra first price (hadde bare litt igjen), tomatpure, litt fløte og pepper og persille. Ble ganske så godt faktisk til at det ble laget så kjapt.
Nøtter. Bringebær. Chili. Chilisjokolade er faktisk utrolig godt.
Oh, jeg vet. Bruker lage chilisjokoladekake. Oi, det var litt av et ord.
Har på følelsen at ferske bringebær kanskje ikke helt er tingen i sjokolade. Men med sjokoladesaus, jepp! :D
Oh, jeg vet. Bruker lage chilisjokoladekake. Oi, det var litt av et ord.
Har på følelsen at ferske bringebær kanskje ikke helt er tingen i sjokolade. Men med sjokoladesaus, jepp! :D
Ingefær!
Baff! Jeg er blitt syk og kan da ikke gå ut. Det er kjedelig det! MEN, skal lage meg squashcarbonara, og se film. I går trengte jeg noe varmt og lagde en litt kjapp tomatsuppe. Brukte vann, buljongterning, tacosaus fra first price (hadde bare litt igjen), tomatpure, litt fløte og pepper og persille. Ble ganske så godt faktisk til at det ble laget så kjapt.
God bedring Anarko. Suppe er livets kilde når man eg syk!
God bedring Anarko. Suppe er livets kilde når man eg syk!
Jeg skal lage mye mye mye carbonarasaus, så blir litt suppe det og ;)
Så ser jeg en film om svartedøden, og tenker at feber og sår hals ikke er så verst likevel :P
Tidl. medlem
21-03-11, 21:04
Hadde planer om å lage sjokolade idag jeg og, men helsekosten hadde ikke kokosfett så da laget jeg meg en herlig lavkarbosalat istedet. Hadde skikkelig søtsug, og det forsvant heldigvis! Så får jeg heller prøve meg på sjokoladebaking i helga.
Jeg hadde tenkt å lage sjokolade etter en oppskrift her http://www.okosjokolade.no/oppskrifter.html og muligens noen bounty sjokolader etter denne oppskriften http://www.dagbladet.no/2011/03/19/tema/helse/klikk/15875235/?tipsmsg=1#tips
Ellers er chili, ingefær og sitron godt i sjokolade. Bær kan dyppes i sjokolade. Jeg har og veldig lyst til å prøve med salte nøtter i.
Muligens røre sammen sjokolade og salte peanøtter og dekorere med chili eller kokos. :D
*Jeg elsker å lage og spise mat*
Hadde planer om å lage sjokolade idag jeg og, men helsekosten hadde ikke kokosfett så da laget jeg meg en herlig lavkarbosalat istedet. Hadde skikkelig søtsug, og det forsvant heldigvis! Så får jeg heller prøve meg på sjokoladebaking i helga.
Jeg hadde tenkt å lage sjokolade etter en oppskrift her http://www.okosjokolade.no/oppskrifter.html og muligens noen bounty sjokolader etter denne oppskriften http://www.dagbladet.no/2011/03/19/tema/helse/klikk/15875235/?tipsmsg=1#tips
Ellers er chili, ingefær og sitron godt i sjokolade. Bær kan dyppes i sjokolade. Jeg har og veldig lyst til å prøve med salte nøtter i.
Muligens røre sammen sjokolade og salte peanøtter og dekorere med chili eller kokos. :D
*Jeg elsker å lage og spise mat*
For min del er peanøtter for mye karbo i, men ideen er god. Liker salte mandler, så lurer på om jeg skal prøve med det. Er bare noe med salt sjokolade, er kjempegodt.
Jeg laget med kakaopulver i stedet for masse, siden iHerb - som jeg kjøper fra - stort sett bare selger det. Funket det og, men sitter og lurer litt på hva som gir vanlig kjøpesjokolade den konsistensen det har - hjemmelaget blir ganske hard på en måtte.
Hmm, ingefær og salte mandler - ett eller annet med tanken tiltaler meg. Men må ingefæren kokes først, mon tro?
Jeg er skikkelig dårlig i magen i dag. Og det er min egen feil. Jeg spiste sånn 3 Atkins-barer tidligere i dag, mest for å teste ut hva som skjedde. Haha, jeg angrer selvsagt nå. Men, noen som har erfaring og kan svare meg på om det kommer til å gå over til i morgen? Det hadde liksom vært litt greit, for jeg skal avgårde, og på trening. Eventuelt noen tips til hvordan jeg kan hjelpe magen litt?
Tidl. medlem
21-03-11, 22:34
For min del er peanøtter for mye karbo i, men ideen er god. Liker salte mandler, så lurer på om jeg skal prøve med det. Er bare noe med salt sjokolade, er kjempegodt.
Jeg laget med kakaopulver i stedet for masse, siden iHerb - som jeg kjøper fra - stort sett bare selger det. Funket det og, men sitter og lurer litt på hva som gir vanlig kjøpesjokolade den konsistensen det har - hjemmelaget blir ganske hard på en måtte.
Hmm, ingefær og salte mandler - ett eller annet med tanken tiltaler meg. Men må ingefæren kokes først, mon tro?
Salte mandler er sikkert digg! eller så kan en sikkert hakke paranøtter og riste de i stekovnen med litt smør og salt?
Jeg ville prøvd med råingefær, om det er "riktig" aner jeg ikke.
Vil tro en kan få mykere konsistens og en mildere smak om en blander inn fløte. Mulig det kan fungere å legge sjokoladen lagvis (slik som i freia 70%).
Har ikke prøvd å lage hjemmelaget sjokolade selv, men gleder meg til å prøve...
Jeg har maulet på repsils i dag. Trodde de var sukkerfrie, men ser nå at det er de altså IKKE.
Salte mandler er sikkert digg! eller så kan en sikkert hakke paranøtter og riste de i stekovnen med litt smør og salt?
Jeg ville prøvd med råingefær, om det er "riktig" aner jeg ikke.
Vil tro en kan få mykere konsistens og en mildere smak om en blander inn fløte. Mulig det kan fungere å legge sjokoladen lagvis (slik som i freia 70%).
Har ikke prøvd å lage hjemmelaget sjokolade selv, men gleder meg til å prøve...
Det er egentlig en veldig grei ting å kunne gjøre, man kan lage seg noe "kos" og likevel ha kontroll på hva som er i sjokoladen.
Vet bare at når man lager kandisert ingefær, så kokes den først - er jo veldig trevlete i rå tilstand.
Heh, må jo ikke glemme kokos heller. Må ha meg en tur på Rema, Landlord sin revne kokos har greit med karbo. Lage Bounty i morgen kanskje?
Jeg har maulet på repsils i dag. Trodde de var sukkerfrie, men ser nå at det er de altså IKKE.
Dekadin, som fås på apoteket er sukkerfrie. Jeg syns de funker bedre også.
Tidl. medlem
21-03-11, 23:01
Det er egentlig en veldig grei ting å kunne gjøre, man kan lage seg noe "kos" og likevel ha kontroll på hva som er i sjokoladen.
Vet bare at når man lager kandisert ingefær, så kokes den først - er jo veldig trevlete i rå tilstand.
Heh, må jo ikke glemme kokos heller. Må ha meg en tur på Rema, Landlord sin revne kokos har greit med karbo. Lage Bounty i morgen kanskje?
Kan godt være en bør koke den, jeg aner ikke ;)
- Ikke sant også synes jeg det er litt kos å lage det også. Blir noe annet enn å plukke opp en sjokolade på butikken ;) Kjøpte noen søte konfektformer på rema idag.
Kan godt være en bør koke den, jeg aner ikke ;)
- Ikke sant også synes jeg det er litt kos å lage det også. Blir noe annet enn å plukke opp en sjokolade på butikken ;) Kjøpte noen søte konfektformer på rema idag.
Jeg brukte noen minimuffinsformer som jeg fikk gratis med en ordre fra eBay en gang i tiden. De fungerte, men ble litt pirk. Må se på Rema om de har noen som er bedre egnet, siden jeg må innom likevel da. ;)
Det funker ikke å lage melkesjokolade med fløte. Har hørt at det skal gå med tørrmelk, men leste om noen her på forumet som prøvde og det ble fiasko. Jeg har revet ingefær i min sjokolade. Rå vel og merke. Men jeg tror man kunne lage type sjokoladekrem om man prøvde å ha fløte i den. Kanskje jeg må teste det. Kanskje det er noe å ha på ei kake.. ;)
Det funker ikke å lage melkesjokolade med fløte. Har hørt at det skal gå med tørrmelk, men leste om noen her på forumet som prøvde og det ble fiasko. Jeg har revet ingefær i min sjokolade. Rå vel og merke. Men jeg tror man kunne lage type sjokoladekrem om man prøvde å ha fløte i den. Kanskje jeg må teste det. Kanskje det er noe å ha på ei kake.. ;)
Ja, er vel vanskelig å blande olje og fløte - heh.
hulebjørnens klan bøkene er på tilbud for tia, så jeg kjøpte de to første... har aldri lest dem, men mamma og mange andre har alltid mast om de bøkene.. mamma leste til og med en av dem på fransk da det tok så innmari lang tid før den ble oversatt :p
ellers hadde jeg ny minstenotering idag, selv om jeg føler at jeg ikke har vært sååå flink.. men blir jo en del gåturer og annen trim i og med at jeg har besøk for tiden. igår kjøpte vi manualsett også, uvant med så tunge vekter, jeg har jo bare brukt to bokser med hakka tomater inntil nå :p
hulebjørnens klan bøkene er på tilbud for tia, så jeg kjøpte de to første... har aldri lest dem, men mamma og mange andre har alltid mast om de bøkene.. mamma leste til og med en av dem på fransk da det tok så innmari lang tid før den ble oversatt :p
Jepp, er vel fordi den siste kommer ut i disse tider. Jeg leste de 4 første som pur-ung tenåring, mye knising bak lukkede dører da ja.
Jeg leser Eragon bøkene for tiden, nr 2 i rekken for å være eksakt. Morro morro :)
Jeg leste hulebjørnens klan for mange år siden. Har lurt på når siste kommer ut så det var godt å høre at den endelig kommer.
Jeg har bare lånt de tidligere kansje jeg skal jeg kjøpe de nå og ta med på båtferien til sommern.
ookay, selv på lavkarbo har blodsukkeret mitt om morgenen ligget ganske høyt, rundt 7. noe som er normalt da leveren produserer glukosen den trenger om natta. men idag viste måleren 5.7! aldri hatt så lavt morrasukker jeg. i tillegg var det ny minstenotering, nå bare 2.7 fattige kilo til tosifra! er vel hvertfall 10 år siden jeg var der :p
Sanny :heia:
Ny dag og nye muligheter jeg. Kaker som ble spsit på mandag er borte fra systemet og det kjennes.
Dagen ble startet med proteinbrød med pålegg
http://i489.photobucket.com/albums/rr251/Tirill1/proteinbrd2282x188.jpg
Au, pokker! Våkna med migrene og har et jobbintervju om noen få timer. Kommer ikke til å gå bra.
Har vært lite aktiv her fordi jeg har ikke klart å spise som jeg vil. Og jeg blei bare lei meg av å lese hvor flinke alle andre var. Nå er jeg på rett spor igjen, og det er bra. Har jo bare 10 - 15 kg til som skal bort. Og det MÅ jeg få til før jeg kan få brystreduskjon.
Jippi, kan virke som om perioden med ulvehunger er over for denne gang - har ikke gått og hatt lyst på mat i hele dag. Lurer på om det er fordi jeg har vært flinkere å spise grønnsaker i det siste.
Da er jeg tilbake etter en uke i london, og en ukes pause fra lavkarbo.
Begynte dagen med en eggemelk-kakao, og ble altfor altfor mett :S
Tenker du har hatt det fint i London Nupsida.
Vi planlegger en tur i høstferien vi, gleder oss veldig.
Tenker du har hatt det fint i London Nupsida.
Vi planlegger en tur i høstferien vi, gleder oss veldig.
Hadde en kjempeflott tur! Så mye spennende som hendte, og masse fint og se på. OG fantastiske shoppingmuligheter ikke minst!! Primark <3
Jeg er så glad.:D Har endelig funnet hva som gjør at jeg gikk opp igjen, så nå er den dumme kiloen borte igjen. JIPPIIIIII:)
Jeg er så glad.:D Har endelig funnet hva som gjør at jeg gikk opp igjen, så nå er den dumme kiloen borte igjen. JIPPIIIIII:)
Hurra! Hva var det for noe?
Er så utrolig deilig og være tilbake på lavkarbo, og endelig har mettheten kommet tilbake! Før jeg skeia ut så kunne jeg bare ete og ete, og hadde ALLTID lyst på noe! Selv om jeg spiste masse fett osv. Så trur kroppen har hatt godt av en liten pause :) Håper bare ikke att det går tilbake igjen. Er så slitsomt å bare spise og spise og spise, og aldri føle seg mett :(
Var selv ganske lei før helgen etter oppgang at jeg lot meg spise som jeg ville. Ble noen kg opp, men begynner å bli motivert til å fortsette der jeg slapp.
Kommer til å kjøpe inn ketokyseboken når jeg får lønning.
Har skrevet litt om mine erfaringer med utskeielser på bloggen min, om noen skulle være intressert :P
okay. har typen på besøk, og da blir det ikke alltid helt lavkarbo.. altså besøk på sushiresturang på lørdag, (ingen lavkarb alternativ :p) sataykylling igår, en og annen vanlig sjokolade etc..
men er en del mer aktiv enn vanlig, f eks hadde vi en 2.5 timers tur igår. og vekta mi "raser", dvs jeg går ikke opp og ned samme kiloen hundreogførti ganger som før, er heller mer stabil og går ned... ned 1.5 kg på ei drøy uke, enda jeg har spist masse ulovlig.. har faktisk bare 2.2 kg til å være tosifret!
Gikk på vekta idag, ¨å den viste rundt 2 kg opp. Er ikke sååå ille, hadde egentlig forventa mer, men er litt trist alikevell :(
Hadde utskeiing i helga og synes faktisk at det var vanskelig å begynne med lavkarbo igjen. Var ikke sånn når jeg begynte med kuren.
Men tror jeg er i ketose snart, begynner å føle symptomer. Håper det blir lettere igjen når det kommer til mandag igjen.
Jeg har vært matlei siden fredag. Var på tapaskveld da og alt smakte så godt, så da ble alt så kjedelig på fredag. Men i går så slo jeg til med chicken tandoori og har nå matlyst igjen :) Idag blir det lk lasagne, og vi får middagsbesøk :)
Jeg er blakk, rett før lønning nå. Aner ikke hva jeg skal spise - den tunfiskboksen i skapet er lite appetittvekkende. Har egg dog, så blir sikkert omelett. Lurer på om jeg bare skal kjøre en DIGER skei red curry i den, så det virkelig smaker noe.
akkurat stappa i meg fransk biff med hjertesalat og sellerirot fries. elsker allerede frityrkokeren min, friesene ble såå mye bedre, og mye enklere å tilberede :p
imorra blir det crispy duck, har også en zebrastek i frysen...
Eg skal til Istanbul i morra!!!!! :D :D :D :D
Eg skal til Istanbul i morra!!!!! :D :D :D :D
Ta meg med i kofferten? :D
Ta meg med i kofferten? :D
Spring til Bergen så skal du få værra med :D
Spring til Bergen så skal du få værra med :D
Løper nå!!
Årh.. gikk på en skikkelig pepsimax smell idag. Jeg som skulle holde brus og sånnt til helgene :(
Jaja, sånn går det når en leser til prøveeksamen.
Tidl. medlem
29-03-11, 23:56
Noen som vet hvor mye cocosa er det vanlig å bruke i te og hvilken type? hørt flere snakket om at det er godt, men tror jeg tok litt for mye, brukte virgin :P
JEG HAR FÅTT JOBB FOR SOMMEREN!
Sorry, måtte bare få det ut. :D
Tidl. medlem
30-03-11, 00:06
Gratulerer! Med hva da?!
Noen som vet hvor mye cocosa er det vanlig å bruke i te og hvilken type? hørt flere snakket om at det er godt, men tror jeg tok litt for mye, brukte virgin :P
jeg bruker en teskje ca. jeg bruker den typen som ikke har smak, ettersom jeg synes mine tesorter smaker nok fra før :)
Gratulerer Kitsu! :)
Middagsbesøk overstått og det ble veldig vellykket. Både min kjære som ikke er særlig glad i lasagne og kompisen som var på besøk likte lavkarbolasagnen min. Tror jeg skal prøve å lage squashlasagne om ikke lenge :)
imorra blir det crispy duck, har også en zebrastek i frysen...
Hva er zebrastek? Ikke zebra-zebra vel? :o
joda, stripete hest. vi hadde bison medaljonger i forrige uke :p mye rart å finne på nordby supermarked serru ;) de hadde kengurusteik og. og noen ganger har de krokodille og, men det var utsolgt sist :p
joda, stripete hest. vi hadde bison medaljonger i forrige uke :p mye rart å finne på nordby supermarked serru ;) de hadde kengurusteik og. og noen ganger har de krokodille og, men det var utsolgt sist :p
Ojoj. Jeg visste ikke de solgte slikt engang, jeg. Så bevandra er jeg i kjøttverdenen. Men er det noe godt da?
bison var godt. hakke smakt zebraen enda, ei heller kenguru. smakt krokodille da, det var helt greit, sånn bortsett fra at det var kaldt kjøtt, og bare en liten bit.
pappa kjøpte pytonslangekjøtt, det var visst ganske seigt så det var en engangsforeteelse :p
Laget nettop en tråd i ketolysedelen av forumet: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42487)
Noen som har lyst å ta en titt å se om dere kan komme med noen råd og tips?
Tidl. medlem
30-03-11, 18:21
jeg bruker en teskje ca. jeg bruker den typen som ikke har smak, ettersom jeg synes mine tesorter smaker nok fra før :)
Takk, skal prøve det =) Har god kvalitet på mine te-typer og det ble kræsj - samt at jeg brukte alt for mye ;)
Sånne greier har de på det ene senteret ved Charlottenberg og....usj.....:(
Æsj, er skikkelig kvalm i dag. Ble det helt plutselig på vei hjem fra jobb. Eneste jeg har klart å få i meg er ingefær-avtrekk. Hjalp for en stund, men nå er jeg kvalm igjen.
smakt krokodille da, det var helt greit,
Jeg spsite krokodille på en Australsk restaurant i København, og det var helt fantastisk! Kanskje noe av det beste jeg har smakt!
ordentlig tilberedt er det nok snytgodt ja, jeg fikk bare kalde småbiter i det selskapet jeg var i :p
Jøss, ble faktisk mett av en liten salat idag med isbergsalat, agurk, sjampinggong, skinke, bitte bitte litt gulrot og hvitløksdressing. Kanskje jeg er på rett spor igjen? :D
Tenkte forresten å dere ett innleg av Linda, som er blogger for motivated.no og er på forumet kjent som lone. Her forklarer hun hva lavkarbo egentlig er. Synes det var kjempebra skrevet! :D
http://nadjasin.blogg.no/1299504939_repost__lavkarbo_hva_.html
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.