View Full Version : Konzelmanns Original (bolledeigmix)
Jeg var innom Sunkost i går og damen der (hun er tysk) ga meg en prøvepose med en bollemix. Dette er lavkarbo produkt fra tyskland som de nå vil prøve å ta inn i butikkene. Det finnes pizzadeigmix og brøddeigmix også. Innholdfortegnelsen er på tysk. Jeg er ikke så god i tysk, så håper noen kan oversette, og jeg lurer på om dette er et ok produkt å bruke av og til på lavkarbo?
Jeg har laget de, men ikke smakt de enda.
Mixen røres ut i 2dl. lunkent vann.
Her er det som står på posen:
Durchschnittliche Nährwerte pro 100g. Mischung: - Brennwert: 2126KJ/507Kcal - Eiweiss: 36,6g. - Kohlenhydrate 4,8g. - Fett: 38,4 g.
Zutaten: Mandelmehl, Weizenkleiber, Konzelsmannns Figurprim Vanille (Eiweissmischung97% (ultrafilitries molkeneiweiss, microproteinkonzentrat, Calciumcaseinat, Hühnrei-Eiweisspulver, Aroma, Emulgator: Sojalecithin, Verdickungsmittel: Guarkenmehl, Xanthan, Säurungsmittel, Citronsäure, Süsstoffe: Sucralosem Acesulfam-K Antioxydantmittel: Ascorbinsäurem Niacin, Pantothensäure, Vitamin E, B6, B2, B1, B12, Biotin, Folsäure, Sojamehl, Trockenhefe, Salz.
Iallfall er det 4,8 gram karbohydrater, og basert på bl.a mandelmel:)
Ja, karbinnholdet er jo akseptabelt, og mandelmel. Men hva er weisenkleiber? Høres litt "hvetemel" aktig ut..
Google is your friend? Eg sjekka omsettinga der, men weisenkleiber omsette den ikkje.
Jeg fant, jeg fant. Hvete gluten betyr det. Er det bra på lavkarbo da? Hmm...
Ja, karbinnholdet er jo akseptabelt, og mandelmel. Men hva er weisenkleiber? Høres litt "hvetemel" aktig ut..
Skrives egentlig med Z...weizenkleiber. Er glutenmel:)
Oversettelse fra tysk til norsk (bokmål)
Gjennomsnittlig ernæringsmessige verdier per 100g. Blanding: - Energi: 2126KJ/507Kcal - Protein: 36,6 g. - Karbohydrater 4,8 g. - Fett: 38,4 g.
Ingredienser: mandel mel, Weizenkleiber, Konzelsmannns Figurprim vanilje (Eiweissmischung97% (ultrafilitries whey protein mikro protein konsentrat, kalsium caseinate, Hühnrei-protein pulver, aroma, emulgator: soyalecitin, thickener: Guarkenmehl, xanthan, forsurende stoffer, Citronsäure, Sweeteners: Sukralose acesulfam-K Antioxydantmittel: askorbinsyre, niacin , pantotensyre, vitamin E, B6, B2, B1, B12, biotin, folsyre, soya mel, tørrgjær, salt.
Er litt skeptisk til tørrgjer og hvete gluten (Weisekleber) eller er det ikke noe å bekymre seg over? Er litt fersk i denne lavkarbo verdenen, så jeg har ikke så mye peiling :P
Smakte en liten bolle nå, den var veldig god med smør og hvitost på. Søt på smak, og konsistensen var fin.
Skrives egentlig med Z...weizenkleiber. Er glutenmel:)
Ja, jeg skrev feil der :cool: Når jeg søkte på google oversetter (glemte jo heeelt den da jeg skrev innlegget) :P så godtok den weizenkleber.
Ja, jeg skrev feil der :cool: Når jeg søkte på google oversetter (glemte jo heeelt den da jeg skrev innlegget) :P så godtok den weizenkleber.
Interessant, for det gjorde den ikkje her! :lol: Fekk opp weizenkleiber på norsk også. Engelsk også for så vidt.
Interessant, for det gjorde den ikkje her! :lol: Fekk opp weizenkleiber på norsk også. Engelsk også for så vidt.
Hvis du prøver uten I'en (Weisenkleber) så tror jeg du skal få den opp :)
Hvis du prøver uten I'en (Weisenkleber) så tror jeg du skal få den opp :)
Aha, eg berre klipte og limte. That explains it! ;)
hvetegluten er om jeg ikke tar feil en vanlig lavkarbo-bakevare, og er blant annet en bestanddel i Ketolyse-bakemixen.
Jeg synes den posen så fin ut jeg! Gi gjerne oppdatering på om den duger i bruk :)
Jeg spiste 3 stk (de er små, på str med et egg ca.) med smør, hvitost og paprika på til frokost kl. 8 i dag tidlig, og er ikke det spor sulten enda.
Jeg frøs de ned i går etter at de var blirr kalde, og i dag syns jeg de var litt tørrere. Jeg tinte de i mikroen (dårlig tid) men de gikk ned og var helt grei å spise. De er søte og gode på smak, så om innholdet er greit for oss lavkarbere, så synes jeg det er et godt alternativ til rundstykker :)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.