Er i Oslo pga jobb, og her i bygda selges lite lavkarbosaker. Hvor i Oslo (sentralt) kan jeg finne noe spennende, og hva bør jeg uansett gjøre en innsats på å kjøpe med meg hjem?
Er nystartet i dette, så vanskelig å vite hva jeg om ei uke fnner ut at jeg trenger...
Kanskje se på innvandrersjapper etter krydder, kokosmelk, nøtter og litt sånt?
Jeg ville kjøpt med meg johannesbrødkjernemel (Svært drøy i bruk) og fiber husk (også drøy i bruk) - som brukes i tykning av sauser/bakverk mm.
Liker du å bake/lage dessert kan det være greit å ta med seg sukrin og sukrinmelis. Se også om du finner vaniljepulver i en helsekost - kjempekjekt å lage vaniljekrem/-saus med feks. (Du kan fint bruke vaniljedråper altså - men jeg liker vaniljepulveret - da får du de sorte prikkene også i kremen ;) )
Kanskje sukkerfri sjokolade - evt 70% ++ mørk sjokolade for desserter?
Jeg har også mandelmel, kokosmel, glutenmel (ikke glutenFRITT altså), linfrø, kruskakli, solsikkefrø, valnøtter og sesamfrø i skapet.
Sjekk ut litt oppskrifter på forumet som du kan være interessert i og noter ned ingrediensene. :)
Ellers kan mye bestilles på nett :)
Både på Oslo City(helt i underetasjen, innerst ved cafeene og Meny-utgangen) og Byporten kjøpesenter har de helsekostbutikker med godt utvalg.
Helios ved heimdalsgata de har godt utvalt eller Rötter på St.haugen, min favoritt!
Super nature har butikk överst på Karl Johan.
Egentlig er det ikke så masse du trenger å kjöpe, kjöper det meste var iHerb.