I dag skal vi lage taco siden min kjærestes datter kommer på besøk. :) Jeg er i min første uke med lavkarbo :D og kunne tenkt meg å spise noenlunde det samme. Har funnet tacokrydder oppskrift så mangler da bare evt taco lefser eller chips. Er det noen som har noen gode oppskrifter der ute? :confused: Ha en herlig helg :cool:
arnakristin
25-03-11, 14:43
Hei,
Anbefaler at du tar deg en tur innom denne samletråden: Tex-Mex mat (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26402)
jeg bruker salatblad i steden for lefse jeg :)
Jeg fant et tips jg likte godt, Kavli ost med jalapenos.. la de på bakepapirkledde kopper og inn i ovnen. Kjempe gost :) Det kan virkelig anbefales :D
<insert_scary_name_here>
26-03-11, 00:14
Kavli-ost kan brukes. Selv foretrekker jeg first price-osten i ferdige skiver (aner ikke hvorfor, liker ellers norvegia...). Steker den i mikro'n til de blir sprø. Kan formes som skjell UMIDDELBART etter steking (pass på - varmt!) eller bare knekkes i biter, sånn liker jeg dem. De kan også krydres om man vil det! :)
<insert_scary_name_here>
26-03-11, 00:16
Lagde meg forresten en form for lefser en gang, skulle prøve å lage skjell i ovnen, av arla finello mozzarella-ost eller noe, var borte, det var den osten de hadde. Den ble ikke sprø, men smeltet og ble nokså seig. Funka greit som lefse det Ü
til neste gang anbefaler jeg deg mama lupes tortilla lefser. må bestilles fra utlandet. knallgode. smaker som fullkornstortilla.
til neste gang anbefaler jeg deg mama lupes tortilla lefser. må bestilles fra utlandet. knallgode. smaker som fullkornstortilla.
Takk ;) Skal se om ikke jeg finner disse :)