View Full Version : Tips til hva en bør kjøpe på innvandrerbutikker?


Kanutten
26-03-11, 18:16
Jeg er så heldig at jeg har en asia 1000 :lol: butikk i nærheten! De har utrolig mye der og jeg spør derfor, HVA bør jeg kjøpe?? Tips??

monja
26-03-11, 18:21
Krydder. Kjøpte både koriander, hvitløkspulver, chilipulver og cumin der i bokser. Kjempebillig :)

lifejack
26-03-11, 18:24
Krydder var det første jeg tenkte også! Og alt av sånn currypaste og slikt hvis du driver i den bransjen;)
Grønnsaker og nøtter/frø (endel har jo nøtter i løsvekt, noe jeg er veldig glad i hvis jeg skal ha større kvanta. Så teit å måtte kjøpe masse 150g-poser på supermarkedet).

Engledans
26-03-11, 18:24
oljer, og grønnsaker.

Kanutten
26-03-11, 18:26
Tusen takk for tips!!! :klem:

Rin
26-03-11, 18:32
På mine lokale sjapper av den sorten handler jeg krydder, oljer, grønnsaker, egg (!), sauser, oster, oliven. Er spesielt glad i glass med forskjellige krydderpastaer, og simpel hvitløks- eller ingefærpasta. :cool:

Kanutten
26-03-11, 18:35
På mine lokale sjapper av den sorten handler jeg krydder, oljer, grønnsaker, egg (!), sauser, oster, oliven. Er spesielt glad i glass med forskjellige krydderpastaer, og simpel hvitløks- eller ingefærpasta. :cool:


Jaaa! Det var det jeg skulle se etter! Pasta!! Urtepasta.. :rolleyes:

Ashley
26-03-11, 20:17
Fersk fetaost og krydder:)

<insert_scary_name_here>
26-03-11, 21:19
På innvandrersjappa her i bygda kjøper jeg sukkerfri sjokolade - de har et stort utvalg, krydder og nøtter. Peanøttene fra sunrise (mener jeg det er) har ikke mer enn 8 gr. karber.

Imp
26-03-11, 22:34
Krydder. Men sjekk om de har poser. Boksene er fine, men posene inneholder fire ganger så mye og er billigere.

Fetaost og vineddik. Naturris hvis du eller noen i familien bruker det. Løk i sekker pleier å være billig. Og de fleste grønnsaker. Du lærer deg å sammenligne prisene etterhvert.
Og så har de ofte sånn soltørkede tomater på glass som er bedre og billigere. Og sikkert en hel masse annet..

Anos
26-03-11, 22:38
Hva med yoghurt? Tyrkisk yoghurt med lite karbs pleier dem å ha i slike butikker.
Jeg ville bare gått rundt å lest på karboinholdet til de forskjellige matvarene jeg,
tror de har en del matvarer med langt mindre karbs enn det er i våre matvarebutikker.

BenteR
26-03-11, 22:39
Jeg kjøper også bønner, kikerter og linser. Selv om de har en hel del karboer, så påvirker de ikke blodsukkeret mitt negativt. Tvert imot. Mitt blodsukker går NED etter en middag med belgfrukter.

Carisma
27-03-11, 01:26
Avocado :ja:

Tiki
27-03-11, 09:03
Liker du thaimat, så finnes det Fiskesaus på flaske (Fich saus) uten karbo, en glutenfri tror jeg. De fleste finnes det sukker i. Og så har jeg ville sjekka ut om de har den sukkerfrie søtsure chilisausen som det er skrevet om i en annen tråd her. Den har jeg ikke funnet på sjappene der jeg går, men de er stort sett drevet av tyrkere.

Hermetikk er ofte billigere også, minimais, bambusskudd og mye mere, og pureer ja i alle varianter, chili, hvitløk, ginger, sitrongress. Ofte litt sukker i de, men er jo veldig sterke og en bruker lite av de så det utgjør jo ikke mye.

hotnspicy
02-04-11, 02:21
Jeg har av min egen oppfatning om at "alt" er billigere i innvandrerbutikk enn vanlige dagligvarebutikker. Har noen andre samme synspunkt? Du kan nok kjøpe de tingene du trenger der.

Kanutten
02-04-11, 18:01
Har nå laget huskeliste...

koriander, hvitløkspulver, chilipulver og cumin i bokser
currypaste
Grønnsaker og nøtter/frø
oljer
krydder, oljer, grønnsaker, egg (!), sauser, oster, oliven. Er spesielt glad i glass med forskjellige krydderpastaer, og simpel hvitløks- eller ingefærpasta
Fersk fetaost
Peanøttene fra sunrise
soltørkede tomater på glass som er bedre og billigere
Tyrkisk yoghurt
bønner, kikerter og linser
Avocado
Hermetikk er ofte billigere, Fiskesaus på flaske

Tusen takk, alle sammen, for tips!!! :klem:

Carisma
02-04-11, 18:43
Jeg kjøper flere typer ferske urter (koriander, persille osv) og kutter opp og fryser ned. Da har du ferske urter tilgengelig til enhver tid.