View Full Version : Lavkarbo - men vektnedgangen har stoppet opp...
Har gått på lavkarbo i ca et år nå, og gått ned jevnt og trutt. Så plutselig stoppet alt opp, og jeg har nå stått bom fast i 3 mnd. Vet jo at det er noemalt å stoppe opp litt, men 3 mnd er vel litt lenge syns jeg...
Har lurt på om jeg må prøve på ketolysekur en periode for å få ting i gang igjen, men sliter med å finn ut hva jeg må kutte ut av det jeg spiser nå.
Er det noen som kan hjelpe med litt tips og råd?
Har gått på lavkarbo i ca et år nå, og gått ned jevnt og trutt. Så plutselig stoppet alt opp, og jeg har nå stått bom fast i 3 mnd. Vet jo at det er noemalt å stoppe opp litt, men 3 mnd er vel litt lenge syns jeg...
Har lurt på om jeg må prøve på ketolysekur en periode for å få ting i gang igjen, men sliter med å finn ut hva jeg må kutte ut av det jeg spiser nå.
Er det noen som kan hjelpe med litt tips og råd?
Det blir lettere om du legger ut en liste over hva du spiser :)
Her er det jeg har spist de siste ukene
Frokost; liten ostebit evt. et egg med litt majones, eller ingenting. Ikke så glad i frokost.
Lunch; skinkesalat med oljedressing og 1 egg, evt en omelett eller litt middagsrester.
Middag; div. kjøtt med grønnsaker (kylling, koteletter, biff), gryteretter med mye grønnsaker (bare de som er "lov")
Kvelds; evt. litt ost, fiberrik-knekkebrød med ost, eggomelett
Har nettopp kjøpt ketosticks, og de viser at jeg er i ketose. Men jeg vet jo ikke om jeg har vært det lenge da...
Her er det jeg har spist de siste ukene
Frokost; liten ostebit evt. et egg med litt majones, eller ingenting. Ikke så glad i frokost.
Lunch; skinkesalat med oljedressing og 1 egg, evt en omelett eller litt middagsrester.
Middag; div. kjøtt med grønnsaker (kylling, koteletter, biff), gryteretter med mye grønnsaker (bare de som er "lov")
Kvelds; evt. litt ost, fiberrik-knekkebrød med ost, eggomelett
Har nettopp kjøpt ketosticks, og de viser at jeg er i ketose. Men jeg vet jo ikke om jeg har vært det lenge da...
Kanskje kutte meieriprodukter en periode? Spiser du nok fett?
Hva veier du nå? Og hvor høy er du? Lenge til målvekt? :)
Lite fett synes nå jeg da, en liten ostebit og litt majones er ikke mye å skryte av :)
Sjekk næringsfordelingen på www.diett.no så er du sikker på at du spiser nok fett ihvertfall :)
Syns jo egentlig jeg spiser ganske mye fett, med tanke på at jeg bruker mye rømme, smør og fløte i maten jeg lager.
Tips til måter å få i seg nok fett da?
Syns jo egentlig jeg spiser ganske mye fett, med tanke på at jeg bruker mye rømme, smør og fløte i maten jeg lager.
Tips til måter å få i seg nok fett da?
Hva med å spise det feteste kjøttet og fisken? Koteletter og røkt laks? Rent, animalsk fett er det beste.
Har alltid vært veldig glad i fett på kjøtt, og elsker laks i alle varianter. Så jeg får vel min del av det.
Lurer jo litt på om det kan være mengden mat da...men har prøvd å begrense meg mye. Men kanskje ikke nok. Er jo så godt med soppstuing med fløte, og alt det andre gode man kan spise...;)
Noen som vet hvilken mat man kan spise på lavkarbo, som ikke skal spises på ketolysekur?
Noen som vet hvilken mat man kan spise på lavkarbo, som ikke skal spises på ketolysekur?
Mat med mer karber enn 15-20 gram i dagsinntak? Det er jo bare karbohydratene som begrenses på ketolysekur - eller hva?
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.