View Full Version : Minus 41 kg og BMI under 30!

Ivett
10-04-11, 13:09
Ville bare dele gleden min med dere! Samtidig er det så vanskelig å tenke seg at jeg har gått ned så mye! Hadde det vœrt noen andre hadde jeg vært imponert, men klarer på en måte ikke helt å tenke sånn over min egen innsats :confused:
Den siste tiden har det også gått ekstremt treigt ned, for det meste står vekta helt stille, noe som frustrerer meg veldig til tider. Spesielt når jeg aldri har skeiet ut eller noe som helst i disse ca. 15 mnd. jeg har holdt på med ketolyse.

I går kjøpte jeg meg vårjakke i en farge jeg aldri i livet før kunne tenkt tanken å vurdere engang.... har alltid gått i svart, og aldri eigd en vårjakke egentlig...

Det morsomme er at jeg såg ei jakke på Cubus forrige uke som var fin, men tenkte at den største str. (44) de hadde var nok for trang for meg og turte derfor ikke å prøve den. Men igår tenkte jeg at det skada ikke å prøve, prøvde den og den var faktisk for stor!!! :eek: Så det ble en i str. 42 på meg! Sykt! Når jeg en gang var opp i str. 60 +!

Må si jeg hadde vœrt fornøyd med meg selv nå selv om jeg vet tallet ikke er et pent tall, 84 kg (har ikke lyst å bli noe supertynn) hadde det ikke vœrt for den forferdelige magen som er i veien!! En klinikk jeg snakka med sa jeg måtte ned til 80 kg. før jeg kunne opereres, så det er målet mitt nå.
Ellers tviler jeg på at jeg vil ned under 75 kg. egentlig.

Så har jeg endelig fått meg hals! Hahahaha.... :D

nellie
10-04-11, 13:10
Du er jo en liten tiny dame:D
Gratulerer med flott resultat.

Rin
10-04-11, 13:10
GRATULERER! Og for en hals! Jeg er misunnelig, jeg. :p

:heia: :heia:

bevaremegvel
10-04-11, 13:13
Gratulerer så mye!!
Du har vært fantastisk flink som ikke har skeiet ut en gang på 15 mnd "klapper i hendene for deg" :)
Og gevinsten ser vi jo på bildene, kjempeflott!

Og den kåpa var jo lekker :)

Gerd
10-04-11, 13:14
Fantastisk :heia:

langaard
10-04-11, 13:16
WOW!!!
Du er superfin:_oy::heia:

Jabba
10-04-11, 13:17
Kjempebra!!!

Minni1
10-04-11, 13:17
:heia:

Gratulerer .
Du har vært kjempeflink.

Supah
10-04-11, 13:20
Helt utrolig!!! Gratulerer så mye med fantastisk nedgang! Du ser fantastisk ut på bildene!

:D :D

Anitamor1212
10-04-11, 13:47
Wow! For en forskjell!
Du har vært kjempeflink! :heia:

bærrgen
10-04-11, 14:03
Fantastisk, du har vært kjempeflink :heia:

LIBBA
10-04-11, 14:10
Gratulerer med megasuper nedgang :heia:
Kjempeprestasjon.
Du er flott på bildene, og den kåpa var jo lekker da :D :D

Cyan
10-04-11, 14:12
Dæven jente! Du er jo helt rå :D
Og for noen lekre bein du har! Misunnelig ;)

Photobscura
10-04-11, 14:18
Oioi! Kjempejobb! Du ser smashing ut! :heia:!
Du har jo gått ned mye på relativt kort tid, håper at du så småningom får hodet med på endringene og selv ser hvor flott du ser ut!

Modezty
10-04-11, 14:45
WOW!

Gratulerer med flott nedgang :heia:

Utifra bildene kan jeg ikke helt se hvorfor du trenger å gå ned noen kilo til. Jeg ville nå fått henvisning av legen til en annen spesialist, for å se om kriteringene blir de samme der.

Shamu
10-04-11, 14:57
Fantastisk! Jeg er søkkimponert!

Furine
10-04-11, 14:59
Gratulerer med kjemperesultat! Du ser vanvittig flott ut! :ja:

gilbertine
10-04-11, 15:47
Gratulerer med kjempeinnsats og resultat! Du ser svært stilig og elegant ut :)

Georgine
10-04-11, 15:51
Utrolig bra jobbet og du ser virkelig flott ut! :heia: :heia:

KarMa40
10-04-11, 19:54
Gratulerer med hals og kilo og ny bmi klasse!

Og det er noen seriøst bra bein, med smale lekre ankler!

Låner ut dette sitatet fra en gamlekjæreste (193cm og 98kilo, lett neandertalpreg) "Hadde jeg hatt sånne jentebein, hadde jeg bare gått med miniskjørt hele tiden!!!"

EDIT: Du har forøvrig intet neandertalpreg!!!

Ivett
11-04-11, 14:56
Tusen takk for så mange fine kommentarer :) :)
Må si at hodet ikke alltid klarer å henge med....

dumidalia
11-04-11, 15:03
Bøyer meg i støvet, du er fantastisk!!
Utrolig bra innsats! Og du ser helt smashing ut, men jeg vet alt om hoder som ikke henger med i virkeligheten. Håper du klarer å se det selv også snart :)

Ivett
11-04-11, 17:08
tusen takk for det :)
Er ofte sånn at jeg ikke ser mye forskjell.. men det er også dager hvor jeg tilfeldigvis går forbi et vindu som speiler meg og jeg blir kjempe overasket og må gå forbi enda engang for å se om jeg såg riktig.. hehehe.. :)

Flott nedgang hos deg!

somaya
11-04-11, 19:38
Gratulerer med utrolig innsats! Du ser smashing ut (og for meg ser det ikke ut som du trenger gå ned noe særlig mer)
Jeg er virkelig impressed!:)

Tidl. medlem
13-04-11, 22:16
Gratulerer! Du har gått ned sykt mye og det er en enorm forskjell på deg! Imponerende resultat!

Også MÅ jeg si; du har dritsexy bein!

mrs kishty
21-04-11, 20:47
Bøyer meg i støvet....

Domilla
21-04-11, 21:37
In the words of Mr.Big in Sex and the City: "Abso-fu**ing-lutely amazing" :O
*bows and starts worshipping*

Jeg er så imponert. Så mye motivasjon og vilje! Du er en inspirasjon! :)

Tommeline
25-04-11, 20:29
Wow, for en innsats du har gjort. Ser kjempeflott ut :D

Ivett
21-05-11, 17:01
tusen takk for kjempe fine kommentarer! :) Det hjelper veldig mye!!

Zincite
21-05-11, 17:24
Gratulerer med fantastisk resultat. Jeg ser du er frustrert fordi det har stått litt stille, så jeg kopierer (igjen) inn noen kloke ord (http://www.lommelegen.no/783057/vektnedgang-mv)fra lommelegen (Barexstein) jeg har bitt meg merke i - og som kan gi et godt perspektiv :)

Så flott at du har fått til en slik svær vektnedgang ved hjelp av korrekt kostomlegging !
Det viktigste du kan gjøre nå, er å holde på disse omleggingene over tid, slik at det blir en livsstil.

Videre er det slik at når man har gått ned betydelig i vekt, slik du har gjort, og så flater vekttapet ut og vekten stabiliserer seg, så har man virkelig "skutt gullfuglen".
Da har du nemlig oppnådd det som kalles en "platåvekt", dvs at du beholder en ny og lavere kroppsvekt over tid.
Mange blir da frustrerte, fordi det har mål om en enda lavere kroppsvekt.

Men her er fakta:
Det å oppnå en slik platåvekt som du nå har gjort, og NB BEHOLDE denne over tid, jo lenger jo bedre, er ditt beste våpen og virkemiddel mot å gå opp i vekt igjen !
Du vet jo selvfølgelig at det ikke er det å gå ned i vekt som er den største utfordringen, men det er det å unngå å gå opp igjen som er det vanskeligste, og som kun fåtallet av alle slankere får til, faktisk bare en ca 5%; !
Og der kommer platåvekten inn:
Jo lenger du tillater deg (og klarer) å ligge på den nye stabile nyvekten din nå, jo mindre er sjansen for at du øker i vekt igjen ! Og jo lettere blir det senere å gå videre ned.

Du skal derfor nå la deg selv ligge på denne vekten 93,5 over så lang tid som mulig. Gjerne både et halvt og et helt år. Gjør du det, har du virkelig lagt det best mulige fundament og forsikring mot å gå opp i vekt igjen. Du har resten av livet på deg, for å gå videre ned i vekt vet du, og du vil jo ha langvarige permanente resultater, og ikke bare jo-jo slanking, og da skal du bruke denne platåvekten du nå har oppnådd, for alt den er verd !

Anos
21-05-11, 20:38
Jeg er mektig imponert! Gratulerer så mye, du ser helt fantastisk ut, helt nydelig.

Jeg lurer litt på om du har trent i denne perioden, eller har du gått ned så mye alt takket være ketolyse? Lykke til med de siste 17kg :)

Pøsh
21-05-11, 21:24
Få med deg hodet ditt, du er smashing!!

Euphita
21-05-11, 21:41
Gratulerer!
Du ser smashing ut ja!

heidia79
23-05-11, 23:30
:)Hurra for deg!! Du er jo supeflink jo!!!:)

ulvi
26-05-11, 21:50
Kjempemotiverende å se bildene dine!
Du ser helt FANTASTISK ut :)
Skulle gjerne hatt de beina, hehe!

Tufso86
26-05-11, 22:13
Fantastisk resultat! Gratulerer så mye!

LibraGirl
27-05-11, 00:11
Du har vært utrolig flink!!

fAith
30-05-11, 15:14
Utrolig bra! :heia:

littleme
30-05-11, 15:23
Utrolig bra jobbet! Du har vært kjempeflink, og ser dritbra ut på bildene! :D Gratulerer så mye, gleder meg til å joine BMI under 30!! :D

gvm82
30-05-11, 23:43
DU ser fantastisk ut! Skulle ønskt beina mine hadde sett slik ut :D