Shamu
11-04-11, 12:53
Jeg leser og leser og føler utifra det jeg har lest til nå at jeg peiler meg mer og mer inn på LCHF, Ketolyse eller Atkins. Men jeg er jammen ikke sikker enda. Må nok tilføre meg selv mer kunnskap om de forskjellige retningene før jeg vet hvor jeg er.
Men, jeg tenker veldig lavkarbo og prøver å legge meg på ett minimum av karbohydrater. Hvis jeg regnet riktig de siste to dagene har jeg vært ett sted mellom 10-15 kh til dagen.
I dag har jeg startet med følgende meny.
Kan noen se på denne og se om jeg er på rett vei?
For mye/lite fett?
Jeg drikker mye vann og Fun light. 2-3 liter til dagen.
Tar jern og magnesium i tillegg, samt at jeg går minst 3 km hver dag.
Frokost:
3 lavkarboskiver (ca 2 kh per skive) med smør og camembert
Lunch:
en laksefilet, 4 store brokkolibuketter, 2 ts rømme, en liten porsjon brokkoli/blomkålstappe.
Følte enda ett sug etter maten så jeg fylte på med 1 Nannas knekkebrød med smør og fransk brie
Jeg er i god gang med å lese nybegynnertråden nå, men det er "noen" sider med informasjon, og jo mer tid jeg bruker på å spise feil mens jeg leser meg opp, jo større sjangs har jeg for å gå opp i vekt.. ;) Så derfor litt spøsmål her underveis.
Men, jeg tenker veldig lavkarbo og prøver å legge meg på ett minimum av karbohydrater. Hvis jeg regnet riktig de siste to dagene har jeg vært ett sted mellom 10-15 kh til dagen.
I dag har jeg startet med følgende meny.
Kan noen se på denne og se om jeg er på rett vei?
For mye/lite fett?
Jeg drikker mye vann og Fun light. 2-3 liter til dagen.
Tar jern og magnesium i tillegg, samt at jeg går minst 3 km hver dag.
Frokost:
3 lavkarboskiver (ca 2 kh per skive) med smør og camembert
Lunch:
en laksefilet, 4 store brokkolibuketter, 2 ts rømme, en liten porsjon brokkoli/blomkålstappe.
Følte enda ett sug etter maten så jeg fylte på med 1 Nannas knekkebrød med smør og fransk brie
Jeg er i god gang med å lese nybegynnertråden nå, men det er "noen" sider med informasjon, og jo mer tid jeg bruker på å spise feil mens jeg leser meg opp, jo større sjangs har jeg for å gå opp i vekt.. ;) Så derfor litt spøsmål her underveis.