View Full Version : Hvor finner jeg sjokolade med 86% kakaoinnhold?
kristi*tobarnsmor*
19-04-11, 12:42
...eller i alle fall over 70%....
Noen som vet?
De har det på min lokale menybutikk (Stovner) :)
Ica har :) Coop Obs. Store matbutikker med godt utvalg bør ha det. Hvis ikke kan du prøve helsekost ;)
Min nærmeste rema, rimi og meny har det ikke. de har kun den 70% sjokoladen som står sammen med bake-tingene, samt evt 70% i godterihylla. Sjeldent jeg ser >70% sjokolade...
Freia Premium er 70% og oppover blant anna. Dei står vel i samme hyllene som "vanleg" sjokolade.
Jeg mente den 86% sjokoladen da. Den har de på velassorterte matforetninger. 70% kan man vel få tak i omtrent "overalt".
Eg såg i eit eller anna avisoppslag at Premium sin 70% var sunnare enn kokesjokoladen som er 70%.
Men bocca og Lindt er best på smak syns jeg :ja: Syns ikke Premium sin er spesielt god.
Eg likar Cote d'Or sin (som er belgisk, og som heiter Sensations), som Premium er basert på. Kan ikkje kjøpe Lindt her veit du! ;)
Men bocca og Lindt er best på smak syns jeg :ja: Syns ikke Premium sin er spesielt god.
Lindt er den aller beste, skikkelig kakaosmak. :D
Jeg kjøpte forøvrig 99% Lindt i Sverige og tok en liten bit, det var som å putte en skje kakaopulver i munnen. Men egner seg fint til baking.
Åh? Er det sånn greie mellom Belgia og Sveits, eller?
Tjaa, veit ikkje heilt, har høyrt det nokre gongar, but it might be my imagination! ;)
Georgine, den 99% har eg også kjøpt, som å tygge hard kakao! Men fin til matlaging. :ja:
Sorry for kupping av tråd! :rodme:
kristi*tobarnsmor*
19-04-11, 14:08
Sorry for kupping av tråd! :rodme:
Haha! Helt i orden! Det kom jo så mange fine tips :) Tusen takk alle sammen. Jeg har nemlig sett i alle matbutikker jeg har vært i i det siste(rema og spar bl.a.), men ikke funnet noe... Det var derfor jeg spurte her. Det er matlaging den skal brukes til, så 99% hadde vært knall! Jeg får bare fortsette letingen. Men, da vet jeg i alle fall at det SKAL finnes! Takk igjen alle sammen.
Haha! Helt i orden! Det kom jo så mange fine tips :) Tusen takk alle sammen. Jeg har nemlig sett i alle matbutikker jeg har vært i i det siste(rema og spar bl.a.), men ikke funnet noe... Det var derfor jeg spurte her. Det er matlaging den skal brukes til, så 99% hadde vært knall! Jeg får bare fortsette letingen. Men, da vet jeg i alle fall at det SKAL finnes! Takk igjen alle sammen.
99% har jeg bare sett i Sverige :)
99% har jeg bare sett i Sverige :)
hvor i Sverige kjøper du den?
hvor i Sverige kjøper du den?
Töckforssenteret :)
kristi*tobarnsmor*
19-04-11, 17:38
Töckforssenteret :)
Er det altså på Maximat du kjøper det da? Eller i en spesiell butikk der?
Er det altså på Maximat du kjøper det da? Eller i en spesiell butikk der?
Maximat har ja, det vil si, det var tomt for 99% da jeg var der for noen uker siden, men de har hatt i alle de årene jeg har handlet der.
I denne byen får vi kjøpt 86% på Spar, og det er bare de som har den. Har sett på alle de andre butikkene uten hell.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.