View Full Version : Togtråden!

Sider : 1 [2] 3 4 5 6

Bøtt
02-05-11, 08:54
Etter og ha vært av og på toget en uke nå så går jeg på igjen i dag og satser alt på å bli her:)

Lykke til videre alle sammen.

Og gratulere med nedgang til dere som har vært så flinke:heia:

halkatlala
02-05-11, 08:57
da gikk toget til oslo i går og roger waters var kjempebra- men jeg holdt på å dø av sult og det eneste å få kjøpt var pølse med lompe (kasta mesteparten av lompa,da) men er fortsatt i ketose :) formen er fin og jeg tror tilogmed at jeg har gått ned noen gram siden jeg kasta meg på toget :D

Anne
02-05-11, 09:27
-1,3 på 6 dager (ble bare 6 dager denne første uka iom jeg vil rapportere på mandager) og er veldig fornøyd med togturen så langt.

Kommer tilbake senere i dag, for er i kontorvogna nå og har det litt travelt noen timer...:)

Ha en flott da:klem:

Gerd
02-05-11, 09:33
Togturen gikk fint i går, tross enormt,akutt søtsug på kvelden. Det døyvet jeg med stangselleri og norzoladip :D

Og i dag startet togturen i veievogna med 2 kilo ned :D :heia:

Modezty
02-05-11, 10:02
Jeg har gått opp 600 gram i helgen :eek:

Litt flere glass vin enn beregnet, litt mye mørk sjokolade - og en "vanlig" hamburger gjorde sitt til at vekta gjorde et hopp. Det snek seg visst inn et par ispinner også :o

Men nå er det slutt! Lavkarbo igjen fra idag - og håper å være i ketose om et par dager.

Mill
02-05-11, 10:25
Jeg liker dette toget! Får jeg være med?
Eller kanskje jeg burde løpe etter? ;)

Begynte i går og har alt gått ned 1,6 kilo (:eek::eek::eek:), så jeg har mistet litt vann, i alle fall! Men det vil si at jeg har unnagjort 1,6 kilo av mitt første delmål (på 5,5 kilo) i løpet av et døgn. *Fornøyd* :D

Tenkte jeg skulle finne den zumba-vognen etterhvert, men i disse dager blir det mest rusling frem og tilbake grunnet min nyopererte status. Kommer sterkere tilbake!

Men hvor er frokostvogna? Det rumler i magen...

Anne
02-05-11, 12:16
Det er så utrolig kaldt i den kontorvogna jeg sitter i i dag, så lurer på om det er noe galt med varmeanlegget...Var like kaldt i lunsjvogna også:(

Tror jeg får gå en tur inn i trimvogna å løpe noen trapper....

Regret
02-05-11, 12:21
jøss endelig kan jeg begynne telle ned igjen i det jeg gikk ned 200g i går! og dermed har jeg begynt 17.mai utfordringen :rolleyes: bedre sent enn aldri si, men 3kg til da er bare å gi opp.

Nå skal jeg straks i matvogna og få eggerøre og laks til frokost!

Labomba
02-05-11, 12:29
Sitter fortsatt i frokostvogna og er ikke sulten:rolleyes:
Tror det beste er å bevege meg ut på vaskerommet så jeg får brukt litt energi - av den jeg ikke har:p, så er jeg ihvertfall i gang.

http://123glitter.com/comments-graphics/file/6709.gif

Nnem
02-05-11, 13:11
God dag fra solfylte Oslo.

Mor og sønn slapper av foran tvkupeen. Mor med en kopp te og lillebror med smokken.
Dagen startet med allergi og hodepine. Tatt medisiner for det ene og det andre. Så ble det en tur på veievogna. Veldig fornøyd med nedgang på 2,1 kg. Da er jeg 1,1 kg unna tickeren og 1,9 kg unna minstenotering. Det lønner seg å være streng:) Tror nok denne uken blir tøff nå som tanta har kommet på besøk også.

Nå blir det en liten matbit og trilletur før vi henter storesøster i barnehagen.

streber
02-05-11, 13:25
2,6 ned på en uke her, mangler 200 gram så er vekten der den var før påske.:DPUH! Nå har jeg vært i trimvogna, skal i klesvaskevognen, så i dusjvognen, før jobbevognen kaller. "Sånn går no dagan"Her skinner sola på stoppestedet fosen:cool:

Bøtt
02-05-11, 13:41
2,6 ned på en uke her, mangler 200 gram så er vekten der den var før påske.:DPUH! Nå har jeg vært i trimvogna, skal i klesvaskevognen, så i dusjvognen, før jobbevognen kaller. "Sånn går no dagan"Her skinner sola på stoppestedet fosen:cool:

:heia: flinke!!!

Hevingen
02-05-11, 13:47
Så bra at mange har gått ned ordentlig denne uka! Jeg gikk ned 3,7 selv. Mye vann. Men herlig likevel! Det vil si at jeg er over halvveis til mitt første stoppested, som egentlig ikke "må" nås før 4. juni. Kanskje jeg må legge litt andre mål etterhvert. Men vet jo at det ikke kommer til å gå like fort de neste ukene, så det er kanskje like greit å ha det samme målet.

Nå sitter jeg i kontorvogna. Har rett og slett brukt så mye tid i veranda- og sovevogna i helga at det har vært utrolig lite skriving. Men nå blir det mer aktivitet på meg her inne. Må bare jobbe en del først. Tar dette nesten som en røykepause :)

Hjørdis
02-05-11, 18:00
Ok, da er vognene med sjokolade og annet ulovlig koplet av togsettet!
Her er kun gode og fine vogner igjen, og de som finner fristelser fra nå av, må stå over èn omgang :lol:

Takk Lava, dette vil gjøre susen :ja:
Etter at jeg spiste ostepølser fra grillen i skogsvogna til lunsj i går har jeg vært flink.
Satt i restaurantvogna og ble servert nydelige saftige elgburgere av en kjekk kelner (mannen min):love: i går kveld, og jeg sa nei takk da jeg ble bydd ett glass vin :ja:
I dag har jeg vært innom serveringsvogna ett par turer, egg og bacon til frokost, litt Blå Castello til lunsj( var ikke sulten), og det blir laks med noe godt tilbehør til middag. Vært innom vaskerivogna innimellom, ellers har jeg holdt til i hvilevogna mye av dagen:)

jegerjenta
02-05-11, 18:43
Har for det meste holdt meg i sovevogna idag, eller sløvevogna den tiden jeg liksom har vært våken:D

Har mistet et av tre kilo som kom på i låpet av påsken. Er fornøyd med det, hadde jo en avsporing i helga:p.

Trives godt på lavkarbotoget, og syns det er mange flinke mennesker her inne:D

grotingeling
02-05-11, 19:56
Har stort sett løpt mellom møteromsvogna kombinert med vannvogna og toalettvogna i dag, så forhåpentligvis har det forsvunnet enda mer vann :D
Føler meg tilfreds med dagens matinntak, og i alle fall med mengden vann.

Sitter nå i planlegge-kjøretur-i-Europa-vogna, med håp om å finne fram til en morsom kjørerute for sommeren.

Modezty
02-05-11, 20:12
Har vært i stillevogna og sovevogna i dag, men har nå klart å spise lavkarbo likevel.

Har ørlite vondt i hodet fortsatt, men kom på at jeg har glemt å drikke kaffe i dag - så det skal jeg gjøre nå. Ellers blir det gjort lite i dag.

VSB
02-05-11, 21:10
Har vært i terapivogna i dag, sykkelvogna og deretter sovevogna. Våknet halv 8 uten å skjkønne hvor ettermiddagen hadde forsvunnet... Matmessig har det gått bra, til tross for en tur i kantinevogna. Suppe på grønnsaker og salat er ikke ille, men merket at det ble litt lite protein og fett, at jeg ble fortere sulten igjen. Tok det igjen med egg og spekemat da jeg kom hjem da.

Antoinette6
02-05-11, 21:18
Guuuud, jeg har glemt vannvogna!! Jeg kopler på et par til slik at vi har nok.

Veldig bra at sjokoladevognene er koplet fra, Lava. Det er visst blitt et eget tog. Dit skal jeg IKKE !

Min togtur er finfin, men det går sakte nedover, syns jeg. Kanskje det er stress ? Æsj. Mai er som regel så travel, syns jeg.

Salat til lønsj,- med majones. Og soppstuing til middag. Med fløte. Litt lite mat, ja. Jeg er i frøknekkebrødbakevogna nå og skal nok ha meg et ferskt et, - med smør. Mye smør ! Lite proteiner, - ja, jeg vet. Tar litt ribberull snart,tenker jeg. Har vært i Sverige, må vite.

Fortsatt god tur !

grotingeling
02-05-11, 22:11
Så bra at du koblet på noen flere vannvogner Antoinette6, var tilløp til kø tidligere i dag i den ene vi hadde fra før.
Jeg er i ferd med å tasse over i sovevogna allerede, kjenner at dagen har vært lang nok nå.
Blir dermed en ledig plass i vannvogna hvis noen ligger på etterskudd :D
Takk for en herlig dag på toget dere, sees i morgenhttp://www.tiptopglobe.com/skin/smile/s2884.gif (http://www.tiptopglobe.com/smileys-free-download)

tora trollmor
02-05-11, 22:15
Skjøner ikke hvem det er som har skruvd av varmen overalt :(
Hadde i hele går å i dag ullundertøy på meg, i natt frøs jeg sån at jeg tok på meg ullteppe, kaln si dyne å mi selv - enda så frøs jeg :(
Bra kaln ikke e hjemme enda ;) Jeg er jo en varmblodig dame som aldri har ullundertøy på vinteren selv om det er -15 grader ute.
Ellers så har vi vært ute mye i dag på jobb, fint vær alikevell om jeg fryser, Spist og drukket nok, men jeg strever litt med vitaminene. Husker ikke på de:confused:
Har ikke merket noe på kroppen enda at jeg ikke husker tablettene ;)

Ønsker alle en fin kveld å gratulere til alle som har gått ned i vekt. Vi som sliter kommer sterkere etter snart ;)

Antoinette6
02-05-11, 22:16
Takk, grotingeling ! Jeg iler til plassen din i vannvogna NUH !!!

:klem:

halkatlala
02-05-11, 22:18
det har vært en fryktelig humpete tur for meg i dag.
var på nyåpninga av de nye treningslokalene til dattera mi i dag og det var så mye gode kaker der. jeg smakte tilogmed på et lite stykke:( ble svimmel og fikk vondt i mage, da. bare til pass for meg:snurt:

Antoinette6
02-05-11, 22:18
Jeg skrur opp varmen, jeg, trollmor :ja:

Du går ned når du fryser, tror jeg :)

tora trollmor
02-05-11, 22:25
Jeg skrur opp varmen, jeg, trollmor :ja:

Takk, setter utrolig stor pris på mere varme:) fryse gir vekttap :D Håper inderlig du har rett - bli spennende å se på lørdag ;)

Antoinette6
02-05-11, 22:31
Takk, setter utrolig stor pris på mere varme:) fryse gir vekttap :D Håper inderlig du har rett - bli spennende å se på lørdag ;)

Sann mine ord ! :ja:

KimPossible
02-05-11, 22:46
Da har jeg kommet hjem etter 2 timer i ut-og-gå-tur-vogna :)
Sliten i bena, men samvittigheten er SÅ mye bedre, har spist altfor mye salte nøtter og sukkerfri sjokkis.. (smugla ombord i toget grunnet rasende, gnagende pms-monter).
Så nå blir det en tur i dusjen, før jeg finner sovekupeen og boka. :D
Natta!

Regret
02-05-11, 22:48

Jasså du, er det da fritt fram for å ta en naked mile da? :D Det må gjøre godt det haha

tora trollmor
02-05-11, 22:54
Jasså du, er det da fritt fram for å ta en naked mile da? :D Det må gjøre godt det haha
Den var go da. kanskje vi må sette opp ei ekstra trimvogn for denne :D
Ha en fin kveld tog venner. Nå skal jeg finne sovevogna som er godt oppvarmet :klem::hearts:

Regret
02-05-11, 22:58
haha ja best å ha den på lukket vogn med advarsler før man kan gå inn :p

Antoinette6
02-05-11, 22:59
*vurderer å kle av seg alt og springe frem og tilbake i toget*

. . .og det er jaggu blitt et laaaaangt tog, ja ! :lol:

Regret
02-05-11, 23:01
ja herlighet, det hadde blitt en lang løpetur! jaaaaja god trim og om man er naken så går man jo ned. win-win for oss i såfall, kanskje ikke så mye win for resten av passasjerene ;)

Antoinette6
02-05-11, 23:06
Mulig enkelte passasjerer hadde tatt anstøt, ja :lol:

VSB
02-05-11, 23:15
Ikke alle som er motivert for å fryse seg slankere tror jeg...

Regret
02-05-11, 23:51
hehe jeg leste igjennom heeeele tråden jeg og telte vogner og kupéer. Dette var visst et sabla langt tog med 62 vogner! dog sjokoladevogna var visst avkoblet, og det var flere vannvogner som var satt på..

Sovekupé, togleiligheter, spa-avdeling, diskotek, zumbavogn, spinningvogn, vannvogn, stillevogna, svømmekupé, gå-vogna, bakevogn, kontorvogna, utskeielsesvogn, jobbevogna, spisevogna, matvogna,treningsvogna, turvogna, kaffevogna, rengjøringsvogna, badekarvogna, konfirmasjonskupé, selvangivelsekupé, tvvogna, bryllupsvogn, eksamenkupé, skammevogna, frokostvogna, helge-vogna, handlevogna, verandavogna,tivolivogna, småbarnsvogna, kjærestevogna, loppemarkedvogna, husmorvogna, dessertvogna, hagevogna, allergivogna, aktivitetsvogna, lesevogna, veievogna, ryddevogna, festvogna, kinovogna, fysevogna, fornuftvogna, pappahelgvognen, bålvogna, familiemiddagsvogna, scrappevogna, grillvogna, barvognen, sjokoladevogna, kursvogna, lunsjvogna, dusjvogna, serveringsvogna, hvilevogna, planleggevogna, terapivogna, kantinevogna.

mocc@
03-05-11, 06:35
Det var en del vogner.... :)

Rusle inn i frokostvogna før jeg tar turen til jobbvogna og blir der ett par timer idag.. :)

Gerd
03-05-11, 06:37
Gårsdagen gikk bra. Var i jobbevogna og så en del i kokkeleringssvogna. :D

Antoinette6
03-05-11, 07:33
Fantastisk, Regret ! :heia: Det er jo helt klart at det tydeligvis også er en såkalt skrive-og regnevogn her inne. Takk for togvognlisten ! I like it !

Jeg måååå innom vannvogna en liten stund før jeg går på jobb.

Ha en flott dag, folkens ! :klem:

Og ikke noe snikpåkopling av sjokoladevogner, - det være seg sukkerfrie eller 70 %. Da må man over i sjokoladetoget, nemlig.

monja
03-05-11, 07:52
OJ, det var jammen mange vogner. Jeg er i jobbvogna akkurat nå, men burde vært i skammevogna :( Pokker altså. Noen fristet med krone is i går og idag er jeg ute av ketose. Æsj :( Nå har jeg vært i frokostvogna og drukket to kopper med kaffe med fløte og kokosolje. Mat blir det ikke før lunsj idag. Noe positivt er at jeg er 600 gram lettere idag enn igår da :) Ha en fin dag på toget alle sammen :D

KimPossible
03-05-11, 08:10
Sliten i bena etter turen i gå-vogna i går. Og alt saltet og de såre bena mine nå, er nok grunnen til at det er blitt 400 g opp til i dag. :rolleyes:
Jaja. er i jobbevogna nå, skal over i vannvogna, og være flink til å ta mange turer innom der i dag.:D

Karissima
03-05-11, 10:27
Jaha, i dag var det min tur til å stikke hodet inn i veievogna. Hadde ikke mye lyst men ble gledelig overrasket over at 800 gram var blitt borte vekk :D

Slike togreiser liker jeg :ja:

VSB
03-05-11, 12:01
Jeg har tilbragt formiddage3n i sovevogna, er visst ikke helt i form. Litt allergi og litt sliten etter helgen og problemer med å rette opp døgnrytmen igjen... Skal ut en tur snart, målet var å sykle, men mangler litt motivasjon akkurat nå.:(

Hjørdis
03-05-11, 12:40
hehe jeg leste igjennom heeeele tråden jeg og telte vogner og kupéer. Dette var visst et sabla langt tog med 62 vogner! dog sjokoladevogna var visst avkoblet, og det var flere vannvogner som var satt på..

Sovekupé, togleiligheter, spa-avdeling, diskotek, zumbavogn, spinningvogn, vannvogn, stillevogna, svømmekupé, gå-vogna, bakevogn, kontorvogna, utskeielsesvogn, jobbevogna, spisevogna, matvogna,treningsvogna, turvogna, kaffevogna, rengjøringsvogna, badekarvogna, konfirmasjonskupé, selvangivelsekupé, tvvogna, bryllupsvogn, eksamenkupé, skammevogna, frokostvogna, helge-vogna, handlevogna, verandavogna,tivolivogna, småbarnsvogna, kjærestevogna, loppemarkedvogna, husmorvogna, dessertvogna, hagevogna, allergivogna, aktivitetsvogna, lesevogna, veievogna, ryddevogna, festvogna, kinovogna, fysevogna, fornuftvogna, pappahelgvognen, bålvogna, familiemiddagsvogna, scrappevogna, grillvogna, barvognen, sjokoladevogna, kursvogna, lunsjvogna, dusjvogna, serveringsvogna, hvilevogna, planleggevogna, terapivogna, kantinevogna.
:D:D:D Noe for en hver smak mao :ja:

Jeg har vært i vannvogna, kaffevogna og frokostvogna så langt i dag, og ble så sittende fast i vogna med Wi FI muligheter:eek: Men, legger ikke på meg av det da :D

Nnem
03-05-11, 13:01
Jeg er i den samme vogna som i forrige innlegg.

Men i dag skal jeg prøve meg på eggemelk. Det blir spenende det:)

Orkide
03-05-11, 13:04
Har vært i jobbvogna stort sett i hele dag, men har hatt en kjapp tur innom spisevogna hvor det ble servert rosastbeef med majones og salat ved siden av.
Det var en god avkobling før jeg iler inn i arbeidsvogna igjen
Har forrøvrig vært flittig i vannvogna også:)

Karissima
03-05-11, 14:23
Da har jeg vært en tur innom spisevogna. Ble sen lunch på meg i dag men den var vel verdt å vente på. Laks av ypperste klasse og salat :D

Nå går turen tilbake i jobbevogna , stå på mens motivasjonen er på topp :ja:

grotingeling
03-05-11, 15:56
Da er jeg endelig ferdig med jobbevogna for i dag, som har vært tidvisavbrutt av treningsvogna, lunchvogna, vannvogna og rushtrafikkvogna :D
Sitter nå i nonsvogna hvor jeg fant trådløst nett, og har inntatt et lett nonsmåltid.
Var ikke helt klar for middagsvogna, men sulten nok til å måtte ha litt mat.
Usikker på hva ettermiddagen bringer, men skal i alle fall ha 10 minutter i sofavogna nå;)

Sunfrid
03-05-11, 17:02
Hallo, jeg har virkelig vært på togtur i dag og er passe sliten i hodet.....:confused::confused::confused:
Startet i frokostvogna og kom raskt over i transportvogna, så 4-5 timer i legevogna hvor jeg var igjennom en hukommelsestest som virkelig gjør en stakkar forvirret. -Går på hundekurs om dagen hvor vi lærer å aktivisere hunden ved la den bruke hodet for å "slite" den ut, og jammen tror jeg ikke det virkere på oss tobeinte også....:) Så ble det en ny tur i transportvogna hvor jeg så stakk innom jobb-intervjuvogna, og nå er det en rask tur i mat vogna før det bærer over i sportsvogna.... Phu :p tror det blir tidlig i seng i dag.....

Ha en flott ettermiddag, akkurat i dag er det ypperlig vær til togtur her på østlandet:ja:

jegerjenta
03-05-11, 17:02
Sitter her i sofavogna og slapper av etter middag:_plystre:. Har tenkt meg en tur i trenigsvogna i løpet av ettermiddagen, og så tilbake til jobbevogna:forstoikk

streber
03-05-11, 17:47
:eek:jeg har klødd på fugleloppebitt istedetfor å sove i natt, så jeg er i syyyykt trøttvogna i dag, med noen avstikkere til jobbevognen i 8 timer, trimmevognen en knapp time, husarbeidsvognen og skal nå i dusjvognen, så MÅ jeg innom husarbeidsvognen en økt til, før jeg KUN skal befinne meg i syyyykt trøttvogna resten av kvelden. Ungene endel borte i kveld, ikke mye mening i mora deres, så DET er nok like greit:o

halkatlala
03-05-11, 17:58
tut-tuuut:D
var i ketose igjen allerede på kvelden i går etter den smellen med kake. NÅ er det nok tull for en stund. kidsa har fått mexikansk gryte til middag-jeg fikk lut og kaldt vann, men spiste 2 kokte egg med tomat, agurk, løk og masse majones mens dem var på skolen. tipper jeg tar meg et eller annet slags kjøtt med soppstuing litt senere også. har drukket masse vann i dag:) og en del kaffe med fløte:)

Regret
03-05-11, 18:24
I dag har jeg tatt meg en liten vår-rengjøring her hjemme og herlighet så godt det er å ha en skikkelig godt utluftet og rent hjem! Blir full av energi når alt er på plass jeg, og en skikkelig treningsrunde er det også å vaske hele plassen :D Nå står det sommerkoteletter å surre på ovenen sammen med kokt brokkoli, nå skal det bli godt med litt mat :) Jeg har ikke rukket å vært innom vannvogna i dag, så jeg blir nok sittende der en stund i kveld også, og jeg er evig lykkelig for at den ikke er langt unna toalettvogna! hoho :D

tuuutuuut! håper alle har en fin kveld!

Kanutten
03-05-11, 18:28
Jeg sitter i storogtjukkvogna... Jeg har av en eller annen grunn lagt på meg 6 kilo etter at jeg begynte med manuellterapi for to måneder siden! :eek: Ikke spiser jeg mer, tvert imot, jeg beveger meg mye mer og tro meg, det er ikke muskler som er kommet på.. :(

Manuellputten snakket noe om at lagene mine i kjøttet/flesket/musklene hadde på en måte grodd sammen og nå masserer han for harde livet for å få dem fra hverandre igjen.. KAN det ha noe å si for vektøkninga?

tora trollmor
03-05-11, 18:36
I dag har jeg vært flink med vann og faris :) bare må ha litt faris om dagen. Baconrullene er inntatt både til frokost og lunsj. Til middag ble det torsk men fløte/smør saus med blomkålmos og stekt sopp:)
I dag starta vi med 17 mai pynt på bhg, utrolig flinke barn som kan mye. Ha en fin kveld uten sjokolade :)

mocc@
03-05-11, 19:19
Da har jeg vært innom trimvogna. Vært litt flink med vannet idag, men litt og gå på.. :)

Nå skal jeg rusle en tur i tv-vogna og bare slappe av..

streber
03-05-11, 19:38
Jeg sitter i storogtjukkvogna... Jeg har av en eller annen grunn lagt på meg 6 kilo etter at jeg begynte med manuellterapi for to måneder siden! :eek: Ikke spiser jeg mer, tvert imot, jeg beveger meg mye mer og tro meg, det er ikke muskler som er kommet på.. :(

Manuellputten snakket noe om at lagene mine i kjøttet/flesket/musklene hadde på en måte grodd sammen og nå masserer han for harde livet for å få dem fra hverandre igjen.. KAN det ha noe å si for vektøkninga?

DET var merkelige greier kanutten! :eek:Men la oss på en måte håpe terapeuten har rett, for da kommer det seg vel etterhvert!:rolleyes::)

Sunroad78
03-05-11, 20:43
Eg har i dag vore på arbeidsvogna og på treningsvogna. No er det soffavogna før eg spring i dusjen og tek siste stopp på sovevogna ;)

KimPossible
03-05-11, 20:59
Det nærmer tid får å gå til fastevogna... enda 3 timer til, da, men nå er jeg så mett at jeg vet ikke om jeg skal spise mer.
Får se hvor susete jeg er etter operasjonen, men skal prøve å holde meg til lavkarbo, altså.:ja:

grotingeling
03-05-11, 21:09
Fant en ny vogn dere: ut-i-skogen-opp-i-trærne-vogna!!!
Kan absolutt anbefales, dagens stopp var en liten topptur på 231 høydemeter :D
Fantastisk trening for både balanse/stabilitet, kondisjon og styrke - og kroppen formelig sitrer etterpå :stuart:
Nå står tv-vogna på planen, før det igjen blir en tidlig kveld i sovevogna :sove:

Regret
03-05-11, 21:46
Jeg har så sykt vondt i beina i kveld *hyle, grine og syte* kan ikke fatte hva jeg har gjort.. Det startet i ene ankelen mens jeg drev ryddet og vasket tidligere i dag. Det kjentes ut som noe som jeg oppfatter som en blodpropp (det er nok ikke det) altså det er som om blodet stopper opp og det blir et enormt trykk og det stikker. men nå stråler det fra begge lårene og nedover, knærna er helt utmattet og jeg greier ikke lengere å gå på de.. Kan da vel ikke ha blir så utslitt av å rydde vel? Lurer på hva det kan være.. jeg begynte å ta magnesium for 3 dager siden, så det kan være noe med det, men jeg tviler.
Ellers har kosten min vært helt ok i dag, litt mer fett enn hva jeg skulle, også kalorier, men ellers er alt perfekt.

hmm tror jeg slår meg ned i tvvogna og slapper av litt jeg..
Det ble ikke til at babyen jeg er dagmamma for kommer i morgen, men han kommer i overmorgen i stedenfor. Det skal bli gøy! bare synd at det kræsjet med psykologtimen min.. jaja jeg har alltids en mann som kan se etter han i 1 time. Spent på hvordan babyen og min gutt går sammen :D og ikke minst, hvordan det er å være 'mamma' til TO med bare 9 måneder i mellom. og for ikke å glemme å stå opp 06:30! Jeg står opp rundt 12 nå ;P og guttungen min sover lenge også, er ikke vandt med babyer lengere hehe.

Hevingen
03-05-11, 21:48
Så ble det en ny tur i transportvogna hvor jeg så stakk innom jobb-intervjuvogna, og nå er det en rask tur i mat vogna før det bærer over i sportsvogna.... Phu :p tror det blir tidlig i seng i dag.....

Hehe, fikk tanker om at du lå i en vanlig sportsvogn og ble trillet rundt :D

Selv har jeg fartet rundt i mange vogner de siste to dagene. Dere andre har vært veldig aktive, så det ble litt å lese seg opp på. Jeg har hatt en tur innom labvogna. Har tatt MR av rygg, selv om de egentlig skulle fokusere på haleben. Tror nok de bommet. Men så hadde kiropraktoren glemt å sende henvisningen, så kan man vente annet?

Jeg skal inn i vannvogna og fylle på drikke før jeg setter meg i tvvogna en liten stund før sovevogna inntas.

Håper alle får en fin tur på nattoget.

Regret
03-05-11, 23:27
hihi nå kribler det i magen min :D kan være vannet jeg nettopp drakk i en fei, eller så er det tanken på at om 500g så har jeg gått ned 3 kg! 0,5kg er jo egentlig ingenting bare jeg følger lavkarbo og ketolysen til punkt og prikke. Jada, 3kg på 5-6 uker er kanskje ikke så mye, men her har det altså gått SÅ tregt at dette er visst et stort steg for meg. Om 600g derimot er jeg søren meg UNDER 70kg :D og da skal jeg aldri aldri aldri over den grensa igjen, basta!

Det kribler også fordi plutselig så blir jeg tobarnsmor i morgen allikevel, altså dagmamma-barnet mitt kommer i morgen allikevel i stedenfor på torsdag. Så i morgen tidlig skal jeg forsiktig grave fram gåstol, vippestol, rangler og gym matta vi brukte til pjokken min før han kunne krabbe. Håper bare det ikke blir noe sjalusidrama mellom min og han da. Nei nå må jeg traske over til sovevogna, for dette betyr plutselig at jeg må opp 06.30 allikevel i morgen :rolleyes: og jeg som akkurat drakk 1 liter vann da.. for et dumt tidspunkt å få vite at jeg må forte meg å sove. Glad sovevogna er vegg i vegg med toalettvogna fortsatt!

VSB
03-05-11, 23:34
Har tilbragt litt for mange timer i sovevogna jeg... Håper det retter seg i morgen. Glad den sjokoladevogna ble koblet fra, for jeg har vært riktig sugen på kvelden. Ble en atkinsbar som tidlig lunsj, kanskje ikke så smart.

Antoinette6
04-05-11, 07:16
Godtfolk !!!

Jeg har vært i teatervogna ! Jeg ankom like før Torshov. Soria Moria-vogna, altså. Kjempebra stykke av Kjetil Bang-Hansen. "Ti liv" - komedie fra krigen. Ja, jeg vet det høres litt rart ut, men det anbefales på det varmeste. Har fått svært gode kritikker.

Moren min spanderte også gratinerte sjøkreps i restaurantvogna som faktisk ligger INNE i teatervogna, - et lite hjørne, liksom. Veeeeeldig, veeeeeeldig bra ! Anbefales også !

Og ellers ? Jeg føler at jeg 'holder på' vannet, - men det kan like godt være noe jeg tror fordi jeg syns det går så tregt nedover. Nå har jeg ikke vært i veievogna siden fredag morgen, men skal ta meg en tur innom i morgen tidlig. Fredag reiser jeg med hurtigtoget til konfirmasjon i Stavanger.

God tur ! Første stopp er en av vannvognene ! Godt det er så mange. . .

Husk også vitaminautomatene som er montert i vannvognene !

Djinglebells, djinglebells. . . nei, det var no' annet. . . .

Orkide
04-05-11, 07:57
Veiedag i dag, og da viste vekta 1,1 kg ned, er fornøyd med det.
Siden jeg var ute å spiste 1. mai og spiste dessert og tok en øl, så klager jeg ikke på dette:)

Har forøvrig forskynt meg av pilleautomten og vært innom vannvogna. :)

Hevingen
04-05-11, 08:32
I dag har jeg tatt et hjørne i stuevogna og gjort om til kontor. Jobber hjemmefra i dag. Så det er eneste løsningen. Sliter med å sitte på kontorstolen, men her i stuevogna er setene så gode at dagen går sikkert fort.

Uten for min vogn skinner sola, men det er kaldt. Så det er veldig deilig å nyte utsikten herfra.

God togtur til alle sammen!
http://tromp.no/wp-content/uploads/perron4-tog.gif

Regret
04-05-11, 08:37
Da er jeg kommet på jobb jeg også, sitter hjemme i stuevogna med 2 små her nå som babler, krangler, leker og sloss :p
Da ble plutselig dagene snudd igjen og fasten gikk fra 12 timer til 15 timer igjen, men i går drakk jeg alt for lite vann så det ser ut til at vekten stoppet opp, men jeg må veie meg litt senere i dag også så fasten får godgjort seg skikkelig før jeg konkluderer noe.

Nå skal jeg koke meg en kopp grønn te, så skal jeg bare nyte disse små nurkene :D

Hevingen
04-05-11, 09:27
Vann og grønn te, du sier noe der Regret. Tusler inn i kjøkkenvogna for å ordne både med drikke og litt å tygge på. Er ikke så mye å gjøre i kontorvogna ennå. Venter på at kundene skal våkne litt, og etter matbiten skal jeg skrive litt kursdokumentasjon.

Hjørdis
04-05-11, 09:58
Hvem pokker var det som hektet på den pizzavogna i går kveld?:(

Hevingen
04-05-11, 09:59
Ikke jeg, i alle fall. Jeg var i dårligtilåspisevogna.

Regret
04-05-11, 10:19
Hvem pokker var det som hektet på den pizzavogna i går kveld?:(

:eek: lavkarbo pizza vel?

Nnem
04-05-11, 11:56
God formiddag.

Skal straks gå og lage meg grønn te. Blitt helt hekta på det, tror også det hjelper med vannet mitt. Ikke kjent til det på dager.

Da jeg skulle innom frokostvogna i dag ble det eggemelk. Og jeg må si at jeg ble veldig imponrert, for dette var jo nam nam. Gleder meg til å lage en ny porsjon i morgen:D

Ellers blir det klessvaskvogna og ryddevogna her i togsettet. Skal på vekta i morgen. Er veldig spent på om jeg har gått ned noe. Føler selv at jeg kan ha gjort det, men man vet jo aldri. Hvertfall nå som tanta er på besøk og man veier seg maks 2 ganger i uka.
Ha en fin kveld videre.

Hevingen
04-05-11, 13:11
Skal tusle bort i kjøkkenvognen og ordne meg litt grønn te. Hjelper på vannet mitt i alle fall. Kanskje jeg skulle prøvd meg på sånn eggemelk. Har lest to i dag som har prøvd og er fornøyd, så da tror jeg at jeg tester det ut. Blir lunsjen min det da.

KimPossible
04-05-11, 14:19
Da er jeg hjemme etter en faktisk ganske fin tur i sykehusvogna. Operasjonen er unnagjort, foten gipsa, og plassert i pc-vogna for øyeblikket. Havner nok snart i sove/lese bok-vokvogna, godt plassert blant dyner og puter. :)

KimPossible
04-05-11, 14:20
*lese bok-vokvogna*..... :lol: ikke helt på nett enda etter narkose og masse smertestillende... hihi

Supah
04-05-11, 14:27
Jeg har veldig lyst å hoppe på dette toget.. :) Jeg burde vel egentlig være i student-vognen og lese til eksamen..

Men i dag har jeg mest lyst til å være i alle de andre vognene....:rolleyes:

Har handlet litt klær i dag. Nye sommerklær i mye mindre størrelser!! :) Er helt fantastisk. Begynner virkelig å føle meg bra nå.. -17 kilo!

Hevingen
04-05-11, 14:30
Flott Supah!

Det er mange vogner man heller vil være i av og til, enn den man bør være i.

Men ta en rask tur innom de andre før du setter deg til rette i studievogna.

Supah
04-05-11, 14:32
Flott Supah!

Det er mange vogner man heller vil være i av og til, enn den man bør være i.

Men ta en rask tur innom de andre før du setter deg til rette i studievogna.

Ja, tror jeg skal gjøre det. Nå har jeg vært en stund i tv-vognen. Om 30 min er det rett inn i studentvognen!! :smile:

Hevingen
04-05-11, 14:56
Jeg har en times tid igjen i kontorvogna. Så tror jeg at jeg skal ta med meg pc'en inn i tv-vogna. Så skal jeg ha tven i bakgrunn mens jeg lar datamaskinen jobbe med å konvertere data for meg. Har masse filer som skal konverteres fra ett system til et annet. Tar tid, men ikke så mye energi, heldigvis :D

Regret
04-05-11, 16:13
Har jeg smittet dere med grønn-te syndromet eller? :p Plutselig så var det et par til som ville lage seg grønn te :D

Jadda, jeg skulle bare faste i 12 timer i dag jeg, men så ble det utvidet til 15, men det gikk søren meg 17 timer før jeg fikk i meg mat, og med mat mener jeg en håndfull baconsnacks i farten.. gjett om jeg er tom for energi nå! Plutselig måtte jeg til dyrelegen i hui og hast, mens jeg passer 2 små barn og måtte langt for å få låne en bil.. huff for et stress. nå skal vi ut å handle straks og det er stress det også for jeg har nemlig ikke skrevet handleliste.. :( Gleder meg til middag og senga i kveld! pemper vann nå i et håp om å gå litt mer ned i morgen. Irriterte meg sånn at jeg stoppet når jeg hadde fått en så fin flyt.

Hevingen
04-05-11, 16:22
Jeg elsker grønn te, men i det siste halve året har det blitt mer kaffe enn te. Har blitt flinkere til å drikke te igjen, men har god margin til hvordan det var før.

Nå skal jeg ut å finne lillegutt i barnehagevognen (hvis den er med...) Og så var det tv-vognen med pc på fanget :D

Karissima
04-05-11, 16:51
Har vært innom både rengjøringsvogna og bakevogna i dag. Nå er det tid for spisevogna før jeg skal ha en stille stund i lesevogna :D (vogna vogna vogna :lol:)

Nnem
04-05-11, 18:15
Er også veldig glad i grønn te, begynte å drikke det igjen etter at jeg ble forskjølet og mistet stemmen sist uke. Og har bare fortsettet siden:)

Modezty
04-05-11, 18:25
Akkurat kommet inn fra kontorvogna. Har satt på poteter (til mann og barn) og skal snart begynne å koke grønnsaker og steke koteletter. Blir sen middag i dag, men måtte jobbe meg ferdig først.

Har vært kjapt innom butikken, for å handle det jeg manglet. Men nå er det en halvliter vann og litt tid ved pc.

Anne
04-05-11, 19:26
Idag blir det en rolig dag i avslapningsvogna. Titte litt på tv og ellers surfe litt og være litt tilstede...:o

Har vært noen veldig travle dager, hvor jeg har flydd frem og tilbake mellom mange vogner. Kontorvogn, treningsvogn...den med steppemaskin/trapper, handlevogn:p, spisevogn, kjøkkenet(så de andre får mat), dugnadsvogna både for hager, boder og gjestevogner..
Kroppen er sliten i dag, så helt nødvendig med litt avslapning:ja:

Det var Blomkål med hjemmelaget Bolognese i spisevogna i dag. Smakte godt og iskaldt vann.

Mulig jeg tar en tur inn i hudpleievogna etterhvert. Deilig, pleiende og avslappende det og.:)

Kos dere der dere er:klem:

grotingeling
04-05-11, 20:12
Innholdsrik dag på toget gitt.
Startet i hjerteforsknings-vogna, hvor jeg fikk sjekket elastisitet og strømning i pulsårene.
Flott hastighet på blodstrømmen, og bedre elastisitet enn gjennomsnittet for min aldersgruppe :D
Deretter gikk ferden over i telefoneringsvogna for å bestille plass på Kielferga og ringe servicemann på stekovnen (den begynte å "sprenge" sikringer i helga.... takk og lov for automatsikringer :p)
Ble noen timer i kontorvogna, før jeg nå har delt meg mellom vaskeklærvogna og sofavogna.
Må nok også komme meg innom vannvogna, for jeg ligger veeeeldig på etterskudd med væskeinntaket :o

S@nne
04-05-11, 20:35
Hei og hå!! Dette toget ser fantastisk ut!! :D Håper det er greit at jeg hopper på, selv om jeg ikke var med fra staren. Mitt første mål er - 3 kg. Sitter og moter meg opp til å hoppe fra tv-vognen og over i trim vognen. :rolleyes: Hadde planer om en liten økt på trimsykkelen i dag.

Hevingen
04-05-11, 20:51
Velkommen ombord S@nne!

Nå stenger jeg snart pc'en. Har ikke fått gjort noe produktivt. Problemer hele veien... Så litt tvtitting før jeg går inn i sovevogna.

Anne
04-05-11, 21:25
Og da har jeg avsluttet hud og fotpleie og gått videre til bibliotekvogna for å finne litt god køye-lektyre:p

Ha en fin natt, alle sammen:klem:

Karissima
04-05-11, 21:37
Jeg har nettopp vært i frisørvogna og fått farget håret . Nå blir det vel tv vogna resten av kvelden :D

kattungen
04-05-11, 22:09
Kan jeg hoppe på toget jeg også? :spent:

Antoinette6
04-05-11, 22:13
I dag har jeg tatt et hjørne i stuevogna og gjort om til kontor. Jobber hjemmefra i dag. Så det er eneste løsningen. Sliter med å sitte på kontorstolen, men her i stuevogna er setene så gode at dagen går sikkert fort.

Uten for min vogn skinner sola, men det er kaldt. Så det er veldig deilig å nyte utsikten herfra.

God togtur til alle sammen!
http://tromp.no/wp-content/uploads/perron4-tog.gif

For et flott tog vi har ! SLIK skal tog se ut !

TAKK ! :)

Antoinette6
04-05-11, 22:18
Så fantastisk mange vogner på dette toget ! Egen bibliotekvogn er fint ! :ja:

Jeg burde ha vært i flere vogner, men gidder jeg ? Nope. Tok nettopp en liten stopp hos svigermor og fikk kaffe, men hoppa fort på toget igjen da hun bød på vafler. Ikke denna jenta, nei ! :heia:

Nå skal jeg jaggu svinge innom denne vogna hvor de servere eggmelk. Jeg skal se litt på de andre som drikker og se hva det egentlig er, - og så skal jeg prøve. I morgen, kanskje.

Og så skal jeg kjøpe grønn te i morgen ! :ja:

kattungen
04-05-11, 22:33
Jeg testa eggemelk med kakaopulver i dag Antoinette, og det var overraskende godt! :D

VSB
04-05-11, 23:35
Jeg har klart å holde meg unna sovevogna i dag, utover at det ble en sen morgen. Det er jeg fornøyd med. Blir jeg som står i kjøkkenvogna om det skal bli noe jeg kan spise. Ellers har jeg bl.a. vært i biblioteksvogna og sykkelvogna. Har låånt et par oppskriftsbøker av Fedon Lindberg som jeg koser meg med. Selv om jeg også burde vært en tur i "lese-til-eksamen-vogna". Får se i morgen, ny dag, nye muligheter, men først blir det litt trim med klattring.

Regret
05-05-11, 00:36
iik :eek: Jeg innså NÅ at i morgen er det veie dag igjen! Jeg som innbildte meg at det fortsatt var mange mange dager igjen.. æsj, jeg føler at dette går litt i dass, men vi får se :p Huff, håper målebåndet er snilt også, og jeg glemte helt å teste etter ketose.. får håpe jeg må tisse om en times tid og våkner av den grunn, da kan jeg fortsatt teste uten at det har gått for lang tid, og det har da gått 2 timer siden sist måltid. Hvis ikke, så må jeg konkludere med at den er positiv, jeg føler meg i ketosestand så jeg tror ikke noe annet i såfall, ser ingen grunn til å ikke være det heller. bah.. nei jeg tripper bort i sovevogna jeg nå og får min 5 timer søvn før det ringer på døra igjen. Lenge leve B-menneske som aldri lærer å legge seg tidsnok! tihi, snakkes i morgen!

Anne
05-05-11, 06:59
Kan jeg hoppe på toget jeg også? :spent:JA, kom igjen her er det plass til alle. Vi bare hekter av og på vogner etter behov:p

Dolsi
05-05-11, 07:41
:D Finnes det en vektvogn på dette toget vårt?
i såfall så har jeg vært innom den i dag og vekta var snill mot meg.
Ned 1,5 kilo siden siste torsdag :)

Nå er det tid for litt papirarbeide så da må jeg gå over i en annen vogn

Regret
05-05-11, 08:22
Morn morn, da har jeg vært oppe i snart 3 timer allerede og er litt usikker på hva jeg mener om den nye døgnrytmen. Vanskelig å komme i gang kjenner jeg da jeg sliter med å bli trøtt tidlig nok, men det går seg vel til :)

Ja det finnes en veievogn og dit skal jeg om noen timer jeg også, i dag er det veiedag, men jeg må la fasten få godgjøre seg hvertfall fram til 11 før jeg veier. Jeg har målt da, men det er skuffende nok ingen forskjell fra sist torsdag så jeg har mine tvil på at vekta har hoppet særlig også...

Antoinette6
05-05-11, 08:28
God morgen, godtfolk !

Og jeg skulle i veievognen i dag og gruet meg litt. Men tror dere ikke det var 700 gram ned denne uken, dah !? Det ble jeg veldig, veldig glad for. (- og det til tross for konjakkere, absint og sprudlende hvitvin i helgen som var)

Juhuuuu !!1

Og TAKK, kattungen ! Jeg skal prøve i dag, jeg. Men da må jeg vel kjøpe sånn kjempedyrt kakaopulver på helsekost og sånn ?

Orkide
05-05-11, 08:32
God morgen, godtfolk !

Og jeg skulle i veievognen i dag og gruet meg litt. Men tror dere ikke det var 700 gram ned denne uken, dah !? Det ble jeg veldig, veldig glad for. (- og det til tross for konjakkere, absint og sprudlende hvitvin i helgen som var)

Juhuuuu !!1

Og TAKK, kattungen ! Jeg skal prøve i dag, jeg. Men da må jeg vel kjøpe sånn kjempedyrt kakaopulver på helsekost og sånn ?

:heia::heia::heia:for nedgang

Antoinette6
05-05-11, 08:33
Orkide ! :klem:

Anne
05-05-11, 08:55
God morgen, godtfolk !

Og jeg skulle i veievognen i dag og gruet meg litt. Men tror dere ikke det var 700 gram ned denne uken, dah !?
:heia:
Godt jobba, selv med kosedrikke innabords:klem:

Karissima
05-05-11, 09:45
Snek meg inn i veievogna i dag og svevde ut igjen 400 gram lettere :D

Nnem
05-05-11, 10:04
Antoinette6: Regal/Freia 100% kakao kan du bruke.

Supah
05-05-11, 10:28
Da prøver jeg meg igjen på studie-vognen litt. Men må snart inn i spisevognen for å få i meg litt frokost. Kjenner jeg virkelig er sulten :smile:

kattungen
05-05-11, 10:45

Jeg brukte vanlig bakekakao jeg, for det var det jeg hadde i skapet... :p

Regret
05-05-11, 10:58
veievogna er noe dritt i dag :( Nå har jeg stått stille i 2 dager.. og i går fikk jeg ikke i meg mer enn 950 kalorier 3g karbo, nesten 3L vann + annen drikke. Jeg holdt fasten og holdt meg i aktivitet heeeeele dagen, men allikevel - nada. Jaja jeg har gått ned 500g i løpet av denne uka da, ikke helt fornøyd men det er jo bedre enn ingenting.. Tror jeg trenger en del mer karbo for å gå ned i vekt faktisk og jeg fikk i meg for lite fett (65%) og for mye proteiner (33%) i går, så jeg tror jeg aner grunnen til at det gikk som det gikk.. bare så veldig demotiverende.

jegerjenta
05-05-11, 11:13
Tenker jeg holder meg i husmorvogna idag:p forløpig ihvertfall..........:o

Hevingen
05-05-11, 12:42
:heia: Antoinette6 :heia: :heia: Dette er jo flott!

Jeg tror jeg må lage en ny vogn. Hjemmekontorvogna. For der har jeg oppholdt meg de siste to arbeidsdagene. Og det er greit. I dag har jeg vært ordentlig produktiv, så jeg har ikke dårlig samvittighet for å stikke innom dere. Neste gang jeg skal ta meg en pause tror jeg at jeg skal prøve meg med kakao i eggemelk. Høres spennende ut :D

Jeg har sneket meg en tur innom veievogna i dag. Ikke offisiell veiedag, og glad er jeg for det. For jeg hadde gått opp 800 gram. Jeg vet at jeg ikke har vært like flink til å drikke vann denne uka som forrige. Så nå er jeg strengere med meg selv. Har snart fått i meg en liter vann. Men det er jo i alle fall 2 igjen tenker jeg før jeg er fornøyd.

Gerd
05-05-11, 13:05
De siste dagene har gått meget bra her :heia:

Er i kontorvogna nå, men gleder meg til å reise til hjemme-vogna om en liten halvtime :heia:

Alle usunne vogner og fristeri-vogner er nå låst, og nøklene sendt med envegsbillett til "Langtvekkistan" :D
Hilsen konduktøren :p

VSB
05-05-11, 14:21
Jeg har vært innom treningsvogna i dag, (har visst fått en klattrevegg der) og en liten tur i lese-til-eksamen-vogna, lenge siden så der er samvittigheten litt lettere. Skal reise bort i helgen og bekymrer meg masse for kostholdet. Vil ikke være til bryderi, vil ikke være (bli oppfattet som) sær, men ei heller sprekke og sannsynligvis bli dårlig av det. HJEEEELP:forvirret

Antoinette6
05-05-11, 14:25
Guuuud, jeg er så glad for at vi har en så oppegående konduktør ! Om vognene skal åpnes må de dirkes opp, - i ansikts sved og tenners gnidsel ! So that you know, folks !

Jeg svever ennå på en liten lykkesky og strammet beltet inn et hakk til, - just for the fun of it ! :lol:

Nå vil jeg teste ut denne eggkakaoen ellerhvamannåskalkalledet. Men jeg finner ikke oppskrift ! Får vel lete litt til, tenker jeg. Jeg HAR jo sett det flere steder. Kanskje det står i journalene til folk?

Men jeg må henge opp tøy først. . .

streber
05-05-11, 14:29
Her var man i kvittet seg med ALT av vektøkning vognen:D:D:D:D:D:D, handle som en gal på boksalgvognen, være med datter til astmaspesialist vognen, prøve å finne klær til min nyekroppvognen i går. I dag har jeg vært i husarbeidvognen og nå skal jeg i jobbevognen noen timer :)

S@nne
05-05-11, 14:50
Er for tiden i kontorvognen, men er straks på tur til treningsvognen. :)
Glder meg til å komme meg dit og få litt energi! :D
Ellers blir det nok husmor vognen på meg i dag, er en stund siden jeg var innom der.. :p

Antoinette6
05-05-11, 15:17
Husmorvognen ? Hvor ? HVOR ??? :D

Hjørdis
05-05-11, 15:17
Glad Gerd har kastet nøklene til alle usunne vogner:ja:
Skal ut i skogsvogna en tur med vovsen, så innom spisevogna for ett lite mellommåltid, så må jeg ta turen til kursvogna ett par timer i kveld:ja:

Supah
05-05-11, 15:23
Nå har jeg vært i husmorsvognen og laget sokkepar :eek:!!! Det var litt av en jobb kan man si. Selv etter å ha jukset litt, og laget par av noen som bare er nesten like, har jeg en stor haug igjen med enslige sokker..

Har lest 60 sider til eksamen i dag. Så det er jo et fremskritt. Men det sier litt om hvor kjedelig det er når jeg heller vil pare sokker.. :p

Gerd
05-05-11, 15:27
Guuuud, jeg er så glad for at vi har en så oppegående konduktør ! Om vognene skal åpnes må de dirkes opp, - i ansikts sved og tenners gnidsel ! So that you know, folks !

Jeg svever ennå på en liten lykkesky og strammet beltet inn et hakk til, - just for the fun of it ! :lol:

Nå vil jeg teste ut denne eggkakaoen ellerhvamannåskalkalledet. Men jeg finner ikke oppskrift ! Får vel lete litt til, tenker jeg. Jeg HAR jo sett det flere steder. Kanskje det står i journalene til folk?

Men jeg må henge opp tøy først. . .

Her: http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327&pictureid=1877
:D

Antoinette6
05-05-11, 15:42
Snille, skjønne, tjenestevillige konduktøren vår SOM HAR BURSDAG I DAG, altså ! :love:

Jeg bare nevner det. Skal vi ta den rosa sangen, dere ? Den der med "Hurra for deg som fyller. . ."? :lol:

Karissima
05-05-11, 15:53
Tar med meg en bok og nyter litt sol i terrassevogna :D

jegerjenta
05-05-11, 16:51
Begynner å bli lei av husmorvogna for i dag. Skal snart en tur i treningsvogna. Tror det blir en sykkeltur i dag:lol:

Regret
05-05-11, 17:07
veievogna er noe dritt i dag :( Nå har jeg stått stille i 2 dager.. og i går fikk jeg ikke i meg mer enn 950 kalorier 3g karbo, nesten 3L vann + annen drikke. Jeg holdt fasten og holdt meg i aktivitet heeeeele dagen, men allikevel - nada. Jaja jeg har gått ned 500g i løpet av denne uka da, ikke helt fornøyd men det er jo bedre enn ingenting.. Tror jeg trenger en del mer karbo for å gå ned i vekt faktisk og jeg fikk i meg for lite fett (65%) og for mye proteiner (33%) i går, så jeg tror jeg aner grunnen til at det gikk som det gikk.. bare så veldig demotiverende.

snakk om å ta sorgen på forhånd! Jeg veide igjen kl 14 (uten å ha spist eller drukket) og søren meg var 300g borte siden jeg veide 10.30 :D så da ble det nedgang lell! 800g denne uken da :) det er i grunn ganske bra for å være meg. Du kan da tenke deg at jeg har brukt 5 hele uker på 2,8kg :p

Bøtt
05-05-11, 17:33
Dagen har jeg vært i møtevognen ,matvognen,bakevognen og nå strikkevognen:D

I morgen er det veiedag så da får vi se om påskekosen har forsvunnet:)

S@nne
05-05-11, 19:50
Da var jeg ferdig i trenigsvognen :), har vært en tur i badvognen og nå er det spisevognen neste. :p

Anne
05-05-11, 19:56
Jeg bare nevner det. Skal vi ta den rosa sangen, dere ? Den der med "Hurra for deg som fyller. . ."? :lol:Gjerne...:full:...Ups...kan visst bare drikkeviser jeg:o...går i skammevognen:cool:

VSB
05-05-11, 20:57
:lol:Gjerne...:full:...Ups...kan visst bare drikkeviser jeg:o...går i skammevognen:cool:
Jeg stemmer i med begge deler jeg:dulte:

grotingeling
05-05-11, 22:42
Sent men godt snublet jeg inn i bursdagvogna tidsnok til å rope høy: HURRA for Gerd!!!!
Har vært nok en travel togdag hos meg.
Startet rolig med en rolig tur i kjøre til jobben vogna, men så gikk hastigheten opp.
Først var jeg innom treningsvogna, for så å svippe innom møtekavalkadevogna i noen timer før jeg måtte sprinte bakover i toget for å finne auologen-vogna.
Var så sliten at jeg nesten sovnet i tannlegestolen, men det gikk fort over når tannlegen startet boret......
Ettermiddagen har gått med i planlegge-ferie-vogna, og nå har vi snart en overordnet ferietur planlagt :p
Det var da jeg endelig fikk tatt meg en tur rundt i toget, og oppdaget altså dette bursdagsselskapet.
..... endelig forsto jeg hva all syngingen i korridorene dreide seg om :D

Så forøvrig at vi har fått hjemmekontorvogn, og den tror jeg faktisk jeg skal benytte meg av i morgen ;)

Antoinette6
05-05-11, 22:54
Så flott at vi har en bursdagsvogn også ! Glimrende ! Jeg håper folk sier i fra når det er feiring. Anne og jeg fikser sanger :ja:

Det er vel kanskje et par konfirmasjonsvogner også, vil jeg tro. Jeg skal i den helt bakerst som stopper i Stavanger. Og barnebarnvogn har vi vel også ? For alle tilfellers skyld kopler jeg på en :love:

God helg til alle passasjerer ! :klem:

Labomba
06-05-11, 00:40
I dag har jeg vært i barnevognen:)
Tulla sov hjemme i natt og i dag var det full leting og masse telefoner til busselskapet hun kjørte med i går. Hun hadde glemt mobilen og pungen sin på bussen. Da tok jeg henne med en tur i skammevogna gitt;) Hun har så møe annet i tankene bestandig, akkurat som om hun skal skynde seg til neste spennende ting som skjer. Vi fant begge deler igjen heldigvis, og jeg fikk ha henne hjemme hele dagen. En deilig dag på toget:p

Anne
06-05-11, 08:02
Jeg var innom kennelvogna med datters hund, før jeg la meg i går kveld...Tusla inn i sovevogna ved 22-tida og sov til nesten 0700 i morges:eek:- Nesten 9 timer:heia: i ett strekk :heia: Det må være den "TATOGET-TATAOGET-TATOGET" lyden som har hold meg i søvn i natt.

Må en tur i handlevogna i dag...og kanskje en snartur inn i husmorvogna...ellers er dagen på planleggingsstadiet foreløpig.

Ha en fin dag:klem:

kattungen
06-05-11, 08:58
Må en tur i handlevogna i dag...og kanskje en snartur inn i husmorvogna...ellers er dagen på planleggingsstadiet foreløpig.

Handlevogna :p

Anne
06-05-11, 10:05
Handlevogna :p:p Ikke sant...fin vogn:D

jegerjenta
06-05-11, 10:10
Handlevogna..........Den vogna må jeg besøke, høres morsom ut:D

Skal holde meg i slapp-off vogna idag, og bare kose meg:) Kanskje jeg kan finne oppskrift på ei lavkarbo-kake og ta med meg på jobb i morgen:rolleyes:

VSB
06-05-11, 11:28
Jeg har vært en tur i sykkelvogna i dag, ganske bedagelig tempo, men bevegelse i hvert fall. Handlet litt til hyttetur også.Litt smått som er greit å ta med seg bort. Skyr, atkinsbarer, ost, cherrytomater, nøtter, tørkede aprikoser.

Hevingen
06-05-11, 11:30
Her sitter jeg på toget, men er litt forvirret. For jeg driver til stadighet og kombinerer jobbevogna med stuevogna. Og i dag er det til og med et sykt barn i stuevogna... Jeg fikk noen arbeidsoppgaver jeg kan gjøre når jeg har en 5-åring masende rundt, så "slapp" jeg bruke en fraværsdag. Tror vel egentlig det var de som ikke ville at jeg skulle ta helt fri.

Men her sitter jeg og stuller med jobben. Det er en enkel oppgave, tar bare tid. Og jeg får mye ventetid, så da kan jeg hilse på her :)

nadine
06-05-11, 11:36
Jeg er fortsatt med på togturen altså,men akkurat nå er jeg så irritert på kroppen min så ikke skjønner noe :( Står på stedet hvil og har gjort det i noen uker nå.Ser ikke ut til å være lett å bli kvitt de siste 4-5 kg

streber
06-05-11, 12:08
Nadine, de siste kiloene er jo alltid de verste å få av:oLykke til!
Her har vi vært i trimv vognen. Skal hoppe i dusjvognen, så på avslutning for pensjonsklare kollegaervognen, så i ærendvognen, så i husarbeidsvognrn, matlaingsvognen og forberede til konfirmasjonsvognen. Ingen veiedag-mensen rett rundt hjørnet!

Ha en fin tur i dag:)

Hevingen
06-05-11, 12:20
Lykke til med konfirmasjonen, streber :)

Bøtt
06-05-11, 14:52
I dag har jeg ligget i sykevogna til nå ...så gikk jeg i veievogna.

Ned 1 kg siden mandag det er jeg fornøyd med:heia:

Ha en fin helg alle på toget:Dtut tut

Hevingen
06-05-11, 15:01
I dag har jeg ligget i sykevogna til nå ...så gikk jeg i veievogna.

Ned 1 kg siden mandag det er jeg fornøyd med:heia:

Ha en fin helg alle på toget:Dtut tut

God bedring!

grotingeling
06-05-11, 18:54
Endelig fredag :heia:
Rolig dag i dag.
Vært i hjemmekontorvognen som også her var kombinert med stuevognen, men i tillegg var den også kombinert med klesvaskvognen - skikkelig multitasking altså :D

Nå står pakke-samboeren-klar-for-guttetur-vognen for tur, før jeg tar plass i fredagssløvekupéen inne i tv-vogna ;)

Kanutten
06-05-11, 19:00
Jeg har vært i knøvogna i dag og er temmelig sliten...
Er nå i den utslitte vogna som er omtrent kondemnert....

Regret
06-05-11, 19:20
:rolleyes: tante rød er på besøk og i skapet er det en delvis ulovlig sjokolade.. dette er hardt.
Ene kjæledyret mitt som jeg har hatt i årevis døde i dag også, så dette blir en tung kveld kjenner jeg..

Forresten jeg tippet 3 kg i dag :D mitt første delmål er i boks!

kattungen
06-05-11, 19:39
:rolleyes: tante rød er på besøk og i skapet er det en delvis ulovlig sjokolade.. dette er hardt.
Ene kjæledyret mitt som jeg har hatt i årevis døde i dag også, så dette blir en tung kveld kjenner jeg..

Forresten jeg tippet 3 kg i dag :D mitt første delmål er i boks!

Hjørdis
06-05-11, 20:23
Rolig, men koselig dag på toget. Møtte gode venninner i restaurantvogna og inntok lunsj der. Dagens første måltid var det, kyllingsalat:ja:
Drukket litt for mye kaffe kanskje....., men også masse vann:ja:
I kveld spiste vi lakserett fra Gerd i tv vogna, med auberginmos og tomatsalsa. Namm :ja:
Holder til i den vogna en stund og trekker tidlig inn i sovevogna. Det er i hvertfall planen :)

Catwoman
06-05-11, 20:48
Befinner meg i synessyndpåsegsjøl vogna :( Og derfra er ikke veien lang til is-kake-sjokolade toget..
Skikkelig vondt etter ett fall i går, klarte og slå halebeinet noe voldsomt! Og slo hodet nedi golvet tilslutt.. Så det har vært soffan i hele dag. Og älskling kommer ikke hjem før i morra :( Så da svinser jeg innom ensomhetsvogna også..
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002041D.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={14B92854-B57A-4D1A-9554-4165993E1AD1})

http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12&p={14B92854-B57A-4D1A-9554-4165993E1AD1})

Labomba
06-05-11, 20:51
Blitt en rotete dag i kjøkkenvogna i dag, men har nå bakt boller og Pitabrød:p Skulle vært innom vaskevogna, men det ble bare en liten tur gitt.
Men.. Lånte mobilen til konduktøren og fikk ringt banken, fikk en eiendomsmegler til å komme allerede på mandag for å verdivurdere på nytt, det synes jeg var god service.;)

tora trollmor
06-05-11, 20:59
Da har jeg begynt å komme meg opp i en varmere vogn. Ullklærne er igjen lagt i skapet;) Dagene er utrolig gode, spiser så mye god mat, drikker vann og litt faris:)
I morgen er det veiedag for meg å den må jeg huske før jeg tar plass i konfirmasjons vogna:) Gudbarnet vårt har borgelig konfirmasjon i OlavsHallen i morgen. Jeg har aldri deltatt på borgelig konfirmasjon så det blir spennende :)
Ha ei fin helg folkens :)

Regret
06-05-11, 21:06
Befinner meg i synessyndpåsegsjøl vogna :( Og derfra er ikke veien lang til is-kake-sjokolade toget..
Skikkelig vondt etter ett fall i går, klarte og slå halebeinet noe voldsomt! Og slo hodet nedi golvet tilslutt.. Så det har vært soffan i hele dag. Og älskling kommer ikke hjem før i morra :( Så da svinser jeg innom ensomhetsvogna også..
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002041D.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p=%7B14B92854-B57A-4D1A-9554-4165993E1AD1%7D)

:klem: Vi kan være elsklingen din imens! Her får du masse trøst og støtte vettu, og kakene lar vi ligge :ja:

Bøtt
06-05-11, 21:18
http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/0002041D.gif (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10&p={14B92854-B57A-4D1A-9554-4165993E1AD1})

http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 (http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12&p={14B92854-B57A-4D1A-9554-4165993E1AD1})

:suss: og en :klem:til stakkars catta.

Catwoman
06-05-11, 21:19
:klem: Vi kan være elsklingen din imens! Her får du masse trøst og støtte vettu, og kakene lar vi ligge :ja:
Tror jeg blir her i trøstevogna jeg :klem:Kanskje kakevogna stenger snart..

Bøtt
06-05-11, 21:22

Kakevogna er stengt catta ,så det går ikke alikevel:D

Karissima
06-05-11, 21:22
Gerd har satt hengelås på kakevogna :D

Catwoman
06-05-11, 21:28
:suss: og en :klem:til stakkars catta.
:suss:

Catwoman
06-05-11, 21:31
Kakevogna er stengt catta ,så det går ikke alikevel:D

Gerd har satt hengelås på kakevogna :D
Liker Gerd jeg :D
Men merkelig hvordan tankemønster og smerter "slenger" meg tilbake i tid.. :o

tora trollmor
06-05-11, 21:56
Liker Gerd jeg :D
Men merkelig hvordan tankemønster og smerter "slenger" meg tilbake i tid.. :o
Vi skal ikke tilbake i tid ;) Vi skal bare fremmover:love::suss:

KimPossible
07-05-11, 00:10
:klem:på Catwoman.

Var i "synessyndpåmegselv"-vogna i går jeg. Hadde sinnsykt mye smerter etter operasjonen. Guffen vogn, altså.

Har vært i sofa og tv-vogna i hele dag, med foten høyt oppe. Formen er bedre, og nå satser jeg på en god natts søvn, og at jeg klarer å komme igang med lavkarboen igjen snart. Har ikke blitt så mye mat siden onsdagen, men det jeg har fått i meg har vært langt fra lavkarbo. Kjennes på magen, for å si det sånn... :p:o

God natt!

Modezty
07-05-11, 08:58
Har ikke fått lest meg opp på tråden, så hopper rett inn...

Har vært i frokostvogna - og har kost meg med en kopp kaffe med fløte i tillegg.

Nå skal jeg i lese-til-eksamen vogna - har eksamen på onsdag, og gruer meg. Har vært litt mindre strukturert dette vårsemesteret enn jeg burde. Men jeg får prøve, og se hvordan det går. Full jobb og fulltidsstudium, kombinert med hektisk vårsemester for ungene blir kanskje "litt mye" :_oppgitt:. Jeg har visst også fått nye arbeidsoppgaver på jobb også, i 50% av stillingen - morsomt men krevende å sette seg inn i nye arbeidsoppgaver og rutiner.

Ja, ja - det kan jo forklare at jeg har gått opp i vekt i våres. Stress er ingen god slankevenn.

Nå får jeg se om jeg finner lese- og konsentrasjonsvogna, merkelig hvor fristende det er å vaske vinduer i dag... Men det får bli neste helg.

Modezty
07-05-11, 08:58
Var forresten i veievogna i dag, og resultatet er ned ytterligere 600 gram :D

grotingeling
07-05-11, 09:01
Ferdig med frokostvogna - ble resten av kjøttsausen fra i går :sikle:
Sitter nå og girer meg opp til dagens oppgaver/planer.
Må nok starte i vaskegulvene-vogna først, men så står handlevogna for tur :D
Trenger sommerklær, og så skal jeg gjøre ukas matshopping som alltid.
Men hovedplanen er å tilbringe ettermiddagen i kjøkkenvogna, teste ut et par-tre oppskrifter herfra :)

Regret
07-05-11, 17:27
:eek: Jeg snikveide meg i dag og vekta sa 69,9kg!!! Jeg er UNDER 70 kilo!! :eek::eek: :D Nå skal jeg ALDRI over igjen!

Gerd
07-05-11, 17:37
:eek: Jeg snikveide meg i dag og vekta sa 69,9kg!!! Jeg er UNDER 70 kilo!! :eek::eek: :D Nå skal jeg ALDRI over igjen!

Grattis :heia:

streber
07-05-11, 17:53

Gratulerer, drømmer om det samme:rolleyes:

kattungen
07-05-11, 20:04
Jeg har vært i handlevogna i dag :D Der var det mye fint, gitt!!

Hevingen
07-05-11, 20:23

Gratulerer! Så fint at du kan få en så god opplevelse etter en tung dag her om dagen.

Catwoman, sender over mange klemmer og varme tanker. :p

Gerd
07-05-11, 20:26
Dagene, og maten + vanndrikking og vitaminer går kjempebra her :ja:

I kveld er jeg en bitteliten tur i rødvinsvogna.---- :p

Hevingen
07-05-11, 20:32
I dag har jeg vært i geocachevognen. Etter å ha sluppet lillegutt av i et bursdagsselskap tok min kjære og jeg gps i hånda og gikk en liten geocache tur. Så var vi hjemme igjen, hentet lillegutt i bursdag så var det ut på verandavognen for å spise deilig mat som min kjære hadde organisert. Jeg hjalp litt med grønnsakene. Så var det en ny tur i turvogna. Denne gangen skulle vi legge ut en egen cache. Etter det har jeg stort sett holdt meg i stuevogna. Og her blir jeg resten av kvelden.

Regret
07-05-11, 21:08
Endte opp med 2 flasker musserende vin med jordbær i her :rolleyes: Angrer sikkert i morgen, men akkurat nå er jeg veeeeldig fornøyd ;) Aldri smakt før og dette var skikkelig godt! Skal sies at jeg skal ikke drikke begge flaskene, bare smaker på ett glass :)

kattungen
07-05-11, 21:12
Endte opp med 2 flasker musserende vin med jordbær i her :rolleyes: Angrer sikkert i morgen, men akkurat nå er jeg veeeeldig fornøyd ;) Aldri smakt før og dette var skikkelig godt! Skal sies at jeg skal ikke drikke begge flaskene, bare smaker på ett glass :)

Åh, de er gode! :D Sikkert ikke lavkarbo-vennlige, men GODE :cool:

Regret
07-05-11, 21:16
De er nok ikke særlig lavkarbovennlige nei, men det er svært godt å unne seg litt sånt en gang i blandt også :)

kattungen
07-05-11, 21:35
De er nok ikke særlig lavkarbovennlige nei, men det er svært godt å unne seg litt sånt en gang i blandt også :)

http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/default/jupp2.gif

Sunfrid
07-05-11, 22:25
God kveld godtfolk :)

Jeg er med fortsatt, men denne uka tror jeg nesten jeg har gått meg vill på toget.... :confused: Men for et fantastisk tog, jeg har vært innom jobbintervju-vogna og er strålende fornøyd -begynner i jobb på mandag etter å ha blitt omskolert i 2 1/2 år hvor jeg hadde siste dag forrige fredag :heia:

Og i dag har vi hatt bursdagsfeiring for yngstemann med barnelag og voksenbursdag på samme dag :happybday sliten men godt å samle alle fristelsene på en dag. Hadde laget en ostekake-krem hvor jeg laget en porsjon i et dessertglass til meg uten kjeks, bare kremen og frossne bær. Men røyk på 2 konfektbiter og 5 nonstopp:ja: ganske stolt av meg selv....

Ha en fin lørdagskveld.... :klem:

Regret
07-05-11, 22:39
å herregud, alkohol på lavkarbo er ikke noe å anbefale! Ble visst 2,5 glass her nå og jeg er heeeelt smashing... fader altså dette var ikke helt planlagt haha. Jaja da får jeg bare sette meg i vannvogna resten av kvelden så jeg er pigg nok til å vaske bil og reise til på landet med guttungen for å se på hestene i morgne :) huff så vanskeligdet ble å skrive :D

Bestemamma
07-05-11, 23:02
å herregud, alkohol på lavkarbo er ikke noe å anbefale! Ble visst 2,5 glass her nå og jeg er heeeelt smashing... fader altså dette var ikke helt planlagt haha. Jaja da får jeg bare sette meg i vannvogna resten av kvelden så jeg er pigg nok til å vaske bil og reise til på landet med guttungen for å se på hestene i morgne :) huff så vanskeligdet ble å skrive :D

Enig i at alkohol er en utfordring for oss på lavkarbo, rødvin og hjertesorg er ingen god kobinasjon for meg......:p

Regret
07-05-11, 23:09
Nei huff det tror jeg på! Utrolig hvor raskt man reagerer altså og det er ikke lenge siden jeg spiste meg mett på middag også så jeg forstår ikke helt hvorfor dette skjer. Samboer hadde en teori om at lavkarbo gjør det vanskeligere å bli full på grunn av alt fettet, men jeg tror det er motsatt, eller jeg kjenner jo at det er lett å bli beruset så jeg tror ikke fettinntaket har noe å si.. noen som kan oppklare litt for oss? Hvorfor blir lavkarboere mer følsom for alkohol til tross for fet mat?

tora trollmor
08-05-11, 00:05
3,2 kg ned denne uka, sikkert mye vann men utrolig artig da :)
I dag har jeg vært i konfirmasjons vogna, men mange gode kaker ;)
Jeg tok 2 stk kake ;)
men fra nå er det ketolyse kuren som gjelder :)

Bestemamma
08-05-11, 01:26
Nei huff det tror jeg på! Utrolig hvor raskt man reagerer altså og det er ikke lenge siden jeg spiste meg mett på middag også så jeg forstår ikke helt hvorfor dette skjer. Samboer hadde en teori om at lavkarbo gjør det vanskeligere å bli full på grunn av alt fettet, men jeg tror det er motsatt, eller jeg kjenner jo at det er lett å bli beruset så jeg tror ikke fettinntaket har noe å si.. noen som kan oppklare litt for oss? Hvorfor blir lavkarboere mer følsom for alkohol til tross for fet mat?

Jeg tok den helt ut i kveld....snakket med mange gamle kjærester, og tok dem med storm...he,he,he hadde det virkelig kjempekos...virket som om de savnet meg, ja.....angrer slett ikke i morgen....:D

Sunfrid
08-05-11, 10:16
Yes, yes, yes :ja: ned 3,3 kg siden jeg gikk på toget, og første mål er nådd -20 kg :jegvant:

Ha en fin søndag :klem:

grotingeling
08-05-11, 10:17
Grattis med nedgang Tora Trollmor og Sunfrid :heia:

Nnem
08-05-11, 10:28
Var i dåpsselskap i går og kostholdet ble holdt ganske greit.
Men så kom de til kakene. Jeg hadde bakt en kake til anledningen(høykarbo). Måtte smake og spiste 3 biter før jeg ga meg.
Stolt av meg selv for at jeg klarte å ikke spise ferdig kaken. Jeg er en skikkelig kakemons til vanlig.

I dag blir det slappeavvogna og ryddevogna som står på tur.

streber
08-05-11, 11:03
Jeg befinner meg i den vogna som nettopp ble koblet på nå-for de som er dyktige på lavkarbomat, men som liksom skal følge Eurodietten:(Kan gå bort å puste på mannen for å bevise for dere at jeg er i ketose om dere vil, brølet hans om å skaffe meg en pastill, kommer til å overbevise dere om at lavkarbo DET har det vært i helgen, men lite ED produkter ja http://smileys.smileycentral.com/cat/10/10_12_9.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_)

http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb112&pp= (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb112_&utm_id=7920)

Dolsi
08-05-11, 11:10
Tok meg en tur i matvogna jeg . Egg og bacon til lunsj.
Nå hopper jeg videre for jeg skal hjelpe til i konfirmasjon i dag.
Heldigvis har de koldtbord, så jeg kan spise der også om jeg blir sulten da.
Har med meg kake, men den frister ikke så særlig da jeg ikke har noe søtsug for tiden :D

Orkide
08-05-11, 11:23
Har ikke skervet her på oen dager, men jeg har vært i mange vogner:)

Det går bra med lavkarbo kosten, men jeg har lett for å hoppe over vannvogna.
Må skjerpe meg på det.

I dag skal jeg innom VANNVOGNA mange ganger, rydde i skap vogna og nyte solen vogna.
Så får vi se om det blir flere etter hvert.

Bestemamma
08-05-11, 14:17
I dag er jeg på vannvogna :D

Vekta er på vei nedover og vi har 21 grader ute....livet leker:love:

Engledans
08-05-11, 14:22
Jeg står fortsatt bomfast, som jeg har gjort i en måned nå.....sukk....dva atjeg har stått bom fast i halveslankeperioden. Er egentlig klar for å gå ned litt, men hvordan? mer fett tro, vil det gjøre susen? Vurderer sterkt å drikke rett av olivenoljeflaska.....

Regret
08-05-11, 14:46
Engledans: før var jeg superheldig om jeg gikk ned 1-200g i uka, men plutselig så fant jeg et opplegg som fungerte supert for meg. Kanskje det kan hjelpe deg også? Jeg begynte litt forsiktig med periodevis fasting hvor jeg ikke spiste mellom kl 22 og 13, senere begynte jeg å jobbe bedre med diett.no og planla matinntaket på forhånd av dagen og holdt meg til at det skulle være 75% fett, 20% protein og aldri mer enn 5% karbo men den ligger som regel på en plass mellom 1 og 4% her nå. Etterhvert ble jeg så vandt til dette og jeg ble mett så lenge at jeg nå kun spiser middag i 16-tiden eller senere + litt småsaker på kvelden. Jeg drikker som regel ett glass Pepsi Max og spiser litt baconsnacks fra euroshopper (0,2g karbo pr. 100g) på kveldstid. Sist uke gikk jeg ned 800g og det var forskjell det fra de få grammene jeg gikk ned før.

Må også legge til at når jeg jobber med diett.no så sørger jeg for å logge under anbefalt kaloriinntak også, så jeg spiser maks 1400 kcal i tillegg til lavkarbo.

Og et lite tips som er svært hjelpsomt for meg er at dersom fettet er for lavt men proteiner er høyt er å legge til ei spiseskje cocosa. Jeg blandet det da i en kopp grønn te. Det bruker å fikse sånn %problem.
Jeg går også ned litt ekstra om jeg drikker 3L vann også. Og jeg veier ikke før fasten er over, altså i siste sekund før jeg skal spise igjen da jeg faller mest ned i vekt mellom kl 10 og 14, ikke om natten.

Bestemamma
08-05-11, 15:06
Og jeg veier ikke før fasten er over, altså i siste sekund før jeg skal spise igjen da jeg faller mest ned i vekt mellom kl 10 og 14, ikke om natten.

Dette har jeg oppdaget óg....merkelige greier dette med kroppen :p

kattungen
08-05-11, 16:02
Her har jeg veldig lyst til å sette meg på vinvogna, men jeg har ingen vin som funker på lavkarbo :p

Engledans
08-05-11, 16:46
Engledans: før var jeg superheldig om jeg gikk ned 1-200g i uka, men plutselig så fant jeg et opplegg som fungerte supert for meg. Kanskje det kan hjelpe deg også? Jeg begynte litt forsiktig med periodevis fasting hvor jeg ikke spiste mellom kl 22 og 13, senere begynte jeg å jobbe bedre med diett.no og planla matinntaket på forhånd av dagen og holdt meg til at det skulle være 75% fett, 20% protein og aldri mer enn 5% karbo men den ligger som regel på en plass mellom 1 og 4% her nå. Etterhvert ble jeg så vandt til dette og jeg ble mett så lenge at jeg nå kun spiser middag i 16-tiden eller senere + litt småsaker på kvelden. Jeg drikker som regel ett glass Pepsi Max og spiser litt baconsnacks fra euroshopper (0,2g karbo pr. 100g) på kveldstid. Sist uke gikk jeg ned 800g og det var forskjell det fra de få grammene jeg gikk ned før.

Må også legge til at når jeg jobber med diett.no så sørger jeg for å logge under anbefalt kaloriinntak også, så jeg spiser maks 1400 kcal i tillegg til lavkarbo.

Og et lite tips som er svært hjelpsomt for meg er at dersom fettet er for lavt men proteiner er høyt er å legge til ei spiseskje cocosa. Jeg blandet det da i en kopp grønn te. Det bruker å fikse sånn %problem.
Jeg går også ned litt ekstra om jeg drikker 3L vann også. Og jeg veier ikke før fasten er over, altså i siste sekund før jeg skal spise igjen da jeg faller mest ned i vekt mellom kl 10 og 14, ikke om natten.

Takk for tips. Tror faste skal gå greit, for jeg er på uke 3 med forkjølelse og vond hals, så appetitten er såså. Så har ikke spist før etter 12 i de siste. Men skal sette det mer i system. Det der med vekta og tidspunkt, er litt merkeligt, har eksperimentert litt og veid og notert på litt forskjellige tidspunkt.Og har merka forskjell på når en veier seg ja.
Jeg pleier å ha cocosa i grønn te (mannen kjøpte feil te, og den grønne er så ekkel at jeg MÅ ha cocosa i) men jeg GLEMMER det, sukk......
Må visst skjerpe meg veldig. De siste ukene, hvor jeg har hatt innmari vond hals, har jeg ikke orka å drikke vann(bare i te) og har blitt en del pepsi max, for den river litt i sår hals, DA stabiliserte vannet seg, jeg slet med opp og ned vannvekt før jeg ble forkjøla, og da bælma jeg vann.

kattungen
08-05-11, 17:28
Da blir det en tur på vinvogna allikevel, har fått bomme en flaske Jacobs Creek Shiraz Rosé av mamma :D

Engledans
08-05-11, 18:02
Da blir det en tur på vinvogna allikevel, har fått bomme en flaske Jacobs Creek Shiraz Rosé av mamma :D

Kos deg masse.:D

VSB
08-05-11, 18:58
Jeg har vært på hyttetur-vogna i helgen og klart meg bra matmessig. Skeiet ut med litt mørk sjokolade og et par tørkede aprikoser. Så prøvde jeg å regne litt på mengde KH. Veier ikke, så det ble bare et overslag, men jeg tror nok inntaket varierer MYE. Fredag ca. 20, lørdag ca. 65, idag ca.45. (ble en hjemmelaget, grov pizza etter hjemkomst i dag som dro litt opp). Kanskje ikke så rart at jeg virrer inn og ut av ketose (etter kvalmen å dømme, har ikke slike stiks).

mocc@
08-05-11, 21:31

Drikker du vann under fastingen ???

Regret
08-05-11, 21:58
Drikker du vann under fastingen ??? njæ altså jeg har ingen regler for at det IKKE er lov, men for å kunne tro på vekta om morgenen så drikker jeg ingenting heller, men selvsagt om jeg blir skikkelig tørst så lar jeg ikke være å drikke nei. Blir jeg skrubbsulten før fasten er over så drikker jeg te, gjerne med cocosa om det inngår i dagsplanen uansett.

kattungen
08-05-11, 22:17
Stikker en liten tur innom vann og cola zero-vogna igjen jeg :D

Lava
08-05-11, 22:45
Her har jeg veldig lyst til å sette meg på vinvogna, men jeg har ingen vin som funker på lavkarbo uote]

[quote=kattungen;1101244]Da blir det en tur på vinvogna allikevel, har fått bomme en flaske Jacobs Creek Shiraz Rosé av mamma

Stikker en liten tur innom vann og cola zero-vogna igjen jeg :D

Det var ett kjapt besøk! :D

Jeg hadde ett glass rødvin tidligere da jeg satt med beina i godt fotbad :ja:

Regret
08-05-11, 22:46

knis, lavkarboere tåler ikke alkohol så bra :D
Kos deg med colaen din du, Kattungen! haha

kattungen
08-05-11, 23:03
Her har jeg veldig lyst til å sette meg på vinvogna, men jeg har ingen vin som funker på lavkarbo

Ja, var bare to små glass :lol: Trenger ikke mer enn det :D

knis, lavkarboere tåler ikke alkohol så bra :D
Kos deg med colaen din du, Kattungen! haha

:full:

Nå skal jeg finne sovevogna snart :sove:

Regret
09-05-11, 07:05
mornmorn, sovna visst på sofaen i tvvogna i går jeg! Den varme laaaaange dusjen etterfulgt av god egenpleie slet meg visst ut :)

Kniiis, jeg ser at jeg har blitt SENIORmedlem allerede, etter 1,5måned på forumet! Da har jeg bablet mye haha! over 500 innlegg :D

grotingeling
09-05-11, 08:01
Ble sommervogna på meg i hele går, og ikke helt flink med maten - greier ikke spise når det blir varmt :o
Resultatet av dette i kombinasjon med tante-rød-besøk, er opp 800g - noe som forøvrig er mindre enn forventet :)
Nå har jeg aliert meg med vann, tapas, samt åpent vindu - klar for en ny dag i kontorvogna :D

Antoinette6
09-05-11, 08:05
Juhuuuuuu !!!!

Så mye flott å lese ! Og så mye folk går ned ! GRATULERER til alle !!! :heia:

Og jeg, da ? Jo, nå skal dere jaggu høre:

Jeg har sittet på toget hele helgen, - i konfirmasjonsvogna i Stavanger. Og der spiste jeg er teskje med oreokrem fra oreokake. Guuuud, så deilig ! Og så var det tapas, - og det fungerer jo utmerket.

Og i dag morges greide jeg ikke å la være å gå på vekta. Og, mine venner: 99,8 kilo !!!

Er jeg glad, tror dere ? :ja:

Aldri, aldri over hundre igjen ! Never ! Ever !!!

Dagen blir fin-fin og livet leker, ja !

Men det blir en laaaaang togtur . . .

:klem: til alle flotte passasjerer !

Bøtt
09-05-11, 08:10
Juhuuuuuu !!!!

Jeg har sittet på toget hele helgen, - i konfirmasjonsvogna i Stavanger. Og der spiste jeg er teskje med oreokrem fra oreokake. Guuuud, så deilig ! Og så var det tapas, - og det fungerer jo utmerket.

Og i dag morges greide jeg ikke å la være å gå på vekta. Og, mine venner: 99,8 kilo !!!

Deilig!!:heia: flinke jenta:heia:

grotingeling
09-05-11, 08:12

Juhuuuuuu, fantastisk, gratulere og godt jobbet :heia:

Regret
09-05-11, 08:28

Gratulerer så mye, dette må føles herlig! :D

Orkide
09-05-11, 09:46
Juhuuuuuu !!!!

Gratulerer så flott :klem:

kattungen
09-05-11, 11:51
Jeg har jo egentlig vært innom veievogna hver morgen den siste uka, men i dag er det offisiell veiedag: jeg har gått ned 4.2 kg :heia: Det er første uka mi på lavkarbo, så det er nok mest vann, men allikevel :D

kattungen
09-05-11, 11:51

:heia:

Husker godt hvordan det var å tippe under 100, det er en herlig følelse!

Karissima
09-05-11, 12:00
Jeg må ta en tur innom skammesegvogna for har ikke vært noe flink i helgen :eek:
I morgen er det veiedag

http://www.pvv.ntnu.no/~arntj/cliparts/toondyr-036.gif

Regret
09-05-11, 12:14
Jeg har jo egentlig vært innom veievogna hver morgen den siste uka, men i dag er det offisiell veiedag: jeg har gått ned 4.2 kg :heia: Det er første uka mi på lavkarbo, så det er nok mest vann, men allikevel :D

Kjempeflott! :heia:

Regret
09-05-11, 12:20
I dag sliter jeg med vannvekt. Mens kom for snart en uke siden, men i dag smalt det og jeg gikk opp nesten 700g.. Kjempekjedelig og håper bare dette faller av før veiedag på torsdag. å jeg som var under 70kg :( Sitter i vannvogna nå og prøver å drive vannet ut, men spørs om det er til noen nytte. Ticker orker jeg ikke å oppdatere for denne vekta skal av igjen snart!

Catwoman
09-05-11, 12:51
Har vært en liten tur innom skammevogna.... Feira bursdagen til miniälskling i går, og jeg tryna i gulrotkaka :o
Og nå er jeg egentlig i jobbvogna, så lister meg stille og rolig ut igjen :liste::flau:

KimPossible
09-05-11, 14:03
Hei og hå, stikker innom en tur, jeg befinner meg i lusjvogna for øyeblikket. Har hoppet rundt på en fot langs kjøkkenbenken og laget biffsalat. Den er gooood! :D

Har kommet meg såpass etter operasjonen nå, at jeg skal prøve å holde meg i ketose til gipsen skal av om 5,5 uker. Er veldig tungvint å lage mat når jeg ikke har lov å belaste den ene foten i det hele tatt, men det går da, på et vis.
Skal straks ut i soleseg-vogna igjen. Herlig!
Skal ikke veie meg før gipsen er tatt av, tenker jeg. Blir spennende å se hva resultatet blir. :)

Grattis til alle, dere er så flinke altså!

Nnem
09-05-11, 17:48
Har vært i veievogna og ryddevogna i dag. Pga mensen sist uke + kakespising under helgens festligheter var det -100 g på vekta i dag. Ble egentlig litt skuffet, men håper på større tap neste uke.

Ellers ble kroppen målt for første gang på ca 1 mnd. Gått ned noen cm og økt rundt brystene(skjønte ikke den helt), men hvertfall veldig fornøyd med resten.

Er i middagsvogna i skrivende øyeblikk og skal straks begynne på min egen. Her blir det kylling og bacon med sopp og brokkoli.

Engledans
09-05-11, 18:20
Takk for tips. Tror faste skal gå greit, for jeg er på uke 3 med forkjølelse og vond hals, så appetitten er såså. Så har ikke spist før etter 12 i de siste. Men skal sette det mer i system. Det der med vekta og tidspunkt, er litt merkeligt, har eksperimentert litt og veid og notert på litt forskjellige tidspunkt.Og har merka forskjell på når en veier seg ja.
Jeg pleier å ha cocosa i grønn te (mannen kjøpte feil te, og den grønne er så ekkel at jeg MÅ ha cocosa i) men jeg GLEMMER det, sukk......
Må visst skjerpe meg veldig. De siste ukene, hvor jeg har hatt innmari vond hals, har jeg ikke orka å drikke vann(bare i te) og har blitt en del pepsi max, for den river litt i sår hals, DA stabiliserte vannet seg, jeg slet med opp og ned vannvekt før jeg ble forkjøla, og da bælma jeg vann.

Her har jeg begynt med en skikkelig innsats for å komme over kneika, så kommer mannen hjem med spekemat til middag......:eek:

Hevingen
09-05-11, 19:25
Nå har jeg tilbrakt mye tid i diverse utevogner de siste dagene, og dermed ikke fått fulgt med i svingene på alt som foregår over dette toget. Men sannelig var det morsomt å gå inn og lese alle notatene.
Antoinett6, Gratulerer! Under 100 er virkelig en milepæl!
Og til alle dere andre som har tatt av, fra 100g til over 4 kg, Dere er kjempeflinke! Stå på!

Jeg var innom veievogna selv i går, og da hadde jeg tatt av 700 g. Og det er jo ganske bra. Hadde hatt noen snikveiinger som antydet mindre vekttap. Så da er jeg glad. Og under 2,5 kg igjen til mitt første tog-mål.

Min jobbvogn har nok tatt seg en skikkelig omtur, for nå står den i Alta. Her er det jo en helt annen årstid, føles det som. Men veldig fasinerende natur!

Kanutten
09-05-11, 19:31
Jeg har vært i "oppgjør med eksen"vogna i helga.
Plutselig er kroppen helt forknytt slik den var før jeg begynte med puttbehandling; vondter overalt, pustebesvær, føtter som ikke vil bære meg og armer som bare dovner. :( Jeg har jo ikke neste puttbehandlig før 18 mai! (Putten skal reise bort) :(.

Men hvordan i all verden kan trassige muskler lage slike elendige kroppslige tilstander bare av et par telefoner?? :mad: Kjenner jeg blir sint fordi at jeg har det slik og moverer over til dritidetogståpåvogna! :heia:

VSB
09-05-11, 21:27
Jeg har vært i "oppgjør med eksen"vogna i helga.
Plutselig er kroppen helt forknytt slik den var før jeg begynte med puttbehandling; vondter overalt, pustebesvær, føtter som ikke vil bære meg og armer som bare dovner. :( Jeg har jo ikke neste puttbehandlig før 18 mai! (Putten skal reise bort) :(.

Men hvordan i all verden kan trassige muskler lage slike elendige kroppslige tilstander bare av et par telefoner?? :mad: Kjenner jeg blir sint fordi at jeg har det slik og moverer over til dritidetogståpåvogna! :heia:

Du får bare prøve å gi litt blaffen, men jeg vet hvordan det er å gå og grunne på ting...

VSB
09-05-11, 21:30
Jeg har vært i terapivogna i dag. Så ble det grillvogna på kvelden, men føler at jeg er flink matmessig. Hadde veiedag i dag og det var en stoooor skuffelse, ned 100g. Viste mer på snikmåling lørdag:( Leste en annen tråd og det kan stemme både med uke 4 og eggløsning, så kan jo håpe at det går bedre etter hvert...

Antoinette6
09-05-11, 21:46
Jeg har hektet av 'oppgjør-med-ex'er-vogna'.

Eks'ene plasseres i godsvognen ! Vi ser til dem av og til, - når det er påkrevd. Ellers ikke, hvis vi ikke har lyst, dah ! Oppfører de seg ikke ordentlig i godsvognen sin, hektes de av for alvor !!!

Regret
09-05-11, 21:48
*går stille å setter seg i skammevogna med senket hode og en svart samvittighet* Først vannvekt, så høykarbosug som jeg ikke greide å motstå og i morgen er det veiedag for 17.mai utfordringen :( tja.. dette gikk da rett vest. Smekk på lanken, i morgen blir det krig mot meg selv.

Antoinette6
09-05-11, 21:52
Den krigen vinner DU, kjære Regret !

You go, girl !!! :heia:

Regret
09-05-11, 22:05
Den krigen vinner DU, kjære Regret !

You go, girl !!! :heia:

:visemuskl:boxing:
Det kan du banne på!
til torsdag, på ordinær veiedag, skal jeg være under 70kg igjen, ikke 70,7kg som jeg veide i dag tidlig! Jeg veide jo 70,0kg i går så det må nesten være vannvekt.
Kanskje noen har noen gode tips til meg for å kvitte seg med vannet? Jeg drikker 3L vann hver dag nå i håp om å drive vannet ut,men kanskje det finnes fler nyttige tips?

Kanutten
09-05-11, 22:07
Jeg har hektet av 'oppgjør-med-ex'er-vogna'.

Eks'ene plasseres i godsvognen ! Vi ser til dem av og til, - når det er påkrevd. Ellers ikke, hvis vi ikke har lyst, dah ! Oppfører de seg ikke ordentlig i godsvognen sin, hektes de av for alvor !!!

Har ikke dette toget søppelvogn??? :spent:

Antoinette6
09-05-11, 22:08
Har ikke dette toget søppelvogn??? :spent:

:D !!!

Jo, jøss ! Muligens også en sortering av diverse eks'er. Gjenbruk, for eksempel . . . for de som er interessert :lol:

streber
09-05-11, 22:21
Har en eks som skal i søppelvognen i dag jeg også kanutten:)

Hevingen
09-05-11, 22:25
Da har jeg vært i restaurantvognen og spist pannestekt røye med rømmesaus og grønnsaker. Deilig! Mett og god. Så da tusler jeg inn i sovevognen for å være våken og uthvilt til kursvognen i morgen.

Antoinette6
09-05-11, 22:26
Da har jeg vært i restaurantvognen og spist pannestekt røye med rømmesaus og grønnsaker. Deilig! Mett og god. Så da tusler jeg inn i sovevognen for å være våken og uthvilt til kursvognen i morgen.

Natta, kjære Hevingen !

:sove: godt !

grotingeling
09-05-11, 23:08
Merker fortsatt etterdønningene av varmen de siste dagene, sloknet i den dype sofaen i stuevogna etter jobb i dag.
Selv etter 2 timer rett ut merker jeg at et henger i, så jeg skal straks tasse framover i toget for å finne sovekupeen :sove:
Matinntaket har også i dag vært relativt lite - skjerpings!!!!!, men vann har det derimot blitt rikelig av :cool:
Men ny dag og nye muligheter i morgen :boxing:

Bittemoren
09-05-11, 23:42
HEi HEi :) Ja jeg er på natttoget og sitter på vannvogna :) har ikke vært så flink til å drikke men tente jeg skulle prøve å ta det igjen i natt :D

mocc@
10-05-11, 06:43
Så flinke dere er... :)

Jeg får sette meg i skammevogna for her går det ikke så bra... Tror jeg er flink, men når det kommer til veieng så bikker jeg 1 kg oppog 1 kg ned. Står liksom på samme plassen... Jeg vil undre 90 til 17 mai. Vekta ligger mellom 89.7 og 90.9 hver uke..

Sette meg i vannvogna fram til jeg skal en tur i kursvogna idag... Buffe på hotel blir bra.. :)

grotingeling
10-05-11, 06:44
Våknet uthvilt og klar for en ny dag før 6 i dag :lol:
Deilig når en får sove skikkelig, og ikke minst var det morsom å svinge innom vekta og se 500g mindre enn i går :heia:
Nå er jeg imidlertid skrubbsulten, så jeg får tusle bort i frokostvogna - trenger litt næring før jeg møter i treningsvogna i dag kjenner jeg.
Ha en fortreffelig dag på toget folkens http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXcaBKGq-OTDfZZlTW-nB5FeUsoxROHjS3eNRa2oCSzPKAEhCm

Gerd
10-05-11, 06:49
Grattis alle sammen :heia:

Det går fint med maten her :ja:
Skulle veid meg i går, men glemte det... Så jeg går tilbake til onsdagsveiing igjen.

Lykke til videre hele gjengen :heia:

Antoinette6
10-05-11, 07:51
GRATULERER, grotingeling ! :klem:

God tur i dag, alle sammen !

:love:

Kanutten
10-05-11, 08:37
Du får bare prøve å gi litt blaffen, men jeg vet hvordan det er å gå og grunne på ting...

Orkide
10-05-11, 09:02
Har har det egentlig godt bra i en god stund helt til jeg havnet i en isvogn i går.
Spurte ingen jeg, men jeg tok å koblet den fra igjen etter 10 minutter.
Regner med at dette var greit.

Jeg må bare tilbringe litt mer tid i vannvogna, det er det jeg strever mest med. Glemmer det liksom, enda jeg har vann flaske ved min side nesten hele dagen.

kattungen
10-05-11, 09:18
I går tilbragte jeg to timer på legevogna og deretter 11 timer på sykehusvogna, og det hadde litt påvirkningskraft på matvalgene utover dagen kan man si... Jeg klarte å unngå alle høykarbo-fellene (til tross for at jeg kjøpte sjokolade til pasienten :p ) men endte opp med at en boks tunfisk, litt fetaost og 2/3 pose bacongull fra Maarud var det eneste jeg spiste i løpet av dagen. I tillegg var det veldig lite vann og veldig mye Cola Zero (jeg skylder atter en gang på sykehusvogna...) så jeg var egentlig forberedt på å ha gått opp igjen masse på vekta i dag - men dengang ei :D 100 gram ned, det er jeg strålende fornøyd med :D

I dag blir det en tur i bodyart-vogna :D

Anne
10-05-11, 09:36
Spurte ingen jeg, men jeg tok å koblet isvognen fra igjen etter 10 minutter.
Regner med at dette var greit.

TAKK!!:o

Regret
10-05-11, 09:48
Sitter å funderer på å lage knekkebrød så jeg leser over diverse oppskrifter her inne nå, men man må jo ha så himla mye for å lage dette.. Kanskje noen kan hjelpe meg å se om det er mulig å lage det med det jeg allerede har i hus? Jeg har ikke laget knekkebrød selv før jeg vet ikke helt hva som er nødvendig men jeg har isåfall solsikkerkjerner, linfrø, sesamfrø, bakepulver, egg, smør, sukrin, fiberhusk, cocosa, salt, vann selvfølgelig..

Gerd
10-05-11, 09:52
Sitter å funderer på å lage knekkebrød så jeg leser over diverse oppskrifter her inne nå, men man må jo ha så himla mye for å lage dette.. Kanskje noen kan hjelpe meg å se om det er mulig å lage det med det jeg allerede har i hus? Jeg har ikke laget knekkebrød selv før jeg vet ikke helt hva som er nødvendig men jeg har isåfall solsikkerkjerner, linfrø, sesamfrø, bakepulver, egg, smør, sukrin, fiberhusk, cocosa, salt, vann selvfølgelig..

http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327&pictureid=2769

Regret
10-05-11, 10:33
Tusen takk, Gerd! men jeg innså at jeg eier ikke tålmodighet til å vente i 3 timer på frokost :p så det ble soyabrød i stedenfor her. Men de knekkebrødene går fint an å lage uten kli og buljong eller? i såfall så kan jeg lage de i kveld heller så jeg har til i morgen. Er egentlig på jobb nå, så da blir det ikke så mye tid til å følge med ovnen akkurat.

Anne
10-05-11, 10:46
Kanskje noen kan hjelpe meg å se om det er mulig å lage det med det jeg allerede har i hus? Jeg har ikke laget knekkebrød selv før jeg vet ikke helt hva som er nødvendig men jeg har isåfall solsikkerkjerner, linfrø, sesamfrø, bakepulver, egg, smør, sukrin, fiberhusk, cocosa, salt, vann selvfølgelig..
Nesten samme variant som Gerd lager, men ikke Buljong eller kli, men feks nøtter av ett eller annet slag:
Oppskrift på et brett:

100 gr sesamfrø
25 gr knust linfrø
50 gr malte mandler (litt grovt også)
1 ss fiberhusk
1/4-1/2 ts salt (jeg bruker Maldon)
2,5 dl vann( event litt(ss) når den har stått en stund)

Bland alt og la stå å svelle i 5 min.

Smøres/gnis utover matpapir i langpanne(bruk event en slikkepott, som dyppes i litt vann om det blir for vanskelig å få den utover)

Stekes på 160 g i varmluft ca 30-40 min...se an litt
Rutes med engang den tas ut av ovnen.

Regret
10-05-11, 10:49
takk, Anne! Den gikk jo ganske raskt å lage,men jeg har ingen nøtter i hus :rolleyes: Men siden det ble utsatt allikevel,så kan jeg jo handle det inn på onsdag da vi skal handle allikevel :) Hvordan knuser du linfrøene?

Gerd
10-05-11, 11:26
Tusen takk, Gerd! men jeg innså at jeg eier ikke tålmodighet til å vente i 3 timer på frokost :p så det ble soyabrød i stedenfor her. Men de knekkebrødene går fint an å lage uten kli og buljong eller? i såfall så kan jeg lage de i kveld heller så jeg har til i morgen. Er egentlig på jobb nå, så da blir det ikke så mye tid til å følge med ovnen akkurat.

går fint uten buljong, men den gir en extra snert på smaken :ja: Jeg har ikke prøvd uten kli, så det vet jeg ikke....

Catwoman
10-05-11, 13:11
Hvem i alle dager har hekta på ostepopvogna!!!?? :eek: Hjælp meg....

Regret
10-05-11, 13:14
Hvem i alle dager har hekta på ostepopvogna!!!?? :eek: Hjælp meg....

:eek: hekt den av! hekt den av!!! Jeg vil ikke risikere å rote meg bort i den! :( Den har en stor og god grunn til at jeg er den vekta jeg er i dag så den MÅ av!

VSB
10-05-11, 13:30
takk, Anne! Den gikk jo ganske raskt å lage,men jeg har ingen nøtter i hus :rolleyes: Men siden det ble utsatt allikevel,så kan jeg jo handle det inn på onsdag da vi skal handle allikevel :) Hvordan knuser du linfrøene?
Dette har jeg også lurt på.:)

VSB
10-05-11, 13:31
Har en tøff dag i dovogna med diare jeg. Ikke altfor ille heldigvis, men alt kommer ut så fort det går inn. Hadde planer om en tur i treningsvogna, men den gikk i vasken. Ble litt lenge i sovevogna i steden.:(

Hevingen
10-05-11, 13:58
Dette har jeg også lurt på.:)

Jeg har kjøpt ferdig knuste linfrø. Ellers må man vel nesten bruke morter eller noe liknende.

Så tar vi bort ostepopvogna! Er redd min kjære kunne vært behjelpelig med å hekte den på. Men denne gangen var det ikke han ;)

Jeg er i holdekursvogna. Men den stenger om to timer, og da er det i transportvogna for noen timer, før jeg er i hotellvogna som da stopper i Tromsø.

kattungen
10-05-11, 14:23
Enda en dag i sykehusvogna :( Men nå ser det ut til at vi slipper ut av den om et par dager, så da kan det bli greit sånn på sikt. :)

Merker at jeg sliter med matlyst og motivasjon nå som en jeg er glad i er dårlig altså, det frister liksom ikke å sitte å spise ved siden av en sykehusseng, og når jeg kommer hjem er jeg så utslitt at jeg bare sovner :( Men jeg har nøtter i veska, nettopp stekt kjøtt (og irritert meg over Gilde sine "sommerfavoritter" UTEN næringsinnhold!!! *grrr*) og nå skal jeg straks ut på tur igjen.

Snart helg! :D