View Full Version : Togtråden!

Sider : 1 2 [3] 4 5 6

jegerjenta
10-05-11, 14:27
Er i jobbevogna foreløpig, men skal avgårde i møtevogna i kveld. spent på hva som blir servert. Vet at jeg får middag, men ikke hva...........

Anne
10-05-11, 14:27
takk, Anne! Den gikk jo ganske raskt å lage,men jeg har ingen nøtter i hus :rolleyes: Men siden det ble utsatt allikevel,så kan jeg jo handle det inn på onsdag da vi skal handle allikevel :) Hvordan knuser du linfrøene?
Kjøper ferdig knuste:p Alt på Meny....:)

kattungen
10-05-11, 14:30
Dessuten har jeg nettopp oppdaget at jeg har lavere toleranse for smertestillende i forhold til før jeg startet på lavkarbo. Er det normalt?

halkatlala
10-05-11, 14:33
tut tuuut :p
jeg har hatt med meg den 7 uker gamle tanteungen min med kolikk på toget de siste dagene, så er ikke så flink til å oppdatere her, men det går bra altså :) hender jeg gjør det litt lettvint med skyr med fløte på, men holder meg i ketose i hvertfall.

Hevingen
10-05-11, 15:52
:klem: Kattungen :klem:

Kjedelig med sykehusopphold for kjære. Håper du får mer orden på maten når du kan være mer hjemme.

Nå er jeg ferdig i kursvogna, og skal bevege meg mot transportvogna. En liten snartur innom shoppingvogna først. Ellers blir det veldig god til på flyplassen :D

Dolsi
10-05-11, 17:20
Jeg oppholder meg for tiden i pausevogna. Dvs jeg har en kjapp pause fra ketose, ikke fra lavkarbo.
Dette pga jeg i morgen skal ha en liten operasjon, men er snart tilbake igjen :)

Karissima
10-05-11, 18:14
Får krype til korset og tilstå at jeg har gått opp 200 gram men det er jo ikke allverdens da. Får bare være ekstra flink denne uken :D

tora trollmor
10-05-11, 18:37
:) Hvordan knuser du linfrøene?

Hei, jeg bruker stavmixeren til å knuse linfrø og sesamfrø. Kan ikke ta så mye i gangen da ;)

mocc@
10-05-11, 19:04
Dere som er litt mere dreven en meg.. :) Går det ann og steke to brett med knekkebrød samtidig på varmluft eller lønner det seg ikke??

grotingeling
10-05-11, 19:06
Dere som er litt mere dreven en meg.. :) Går det ann og steke to brett med knekkebrød samtidig på varmluft eller lønner det seg ikke??

Går helt fint!
Har du sett på Nannah's knekkebrødoppskrift?
Der står framgangsmåte for 2 brett på varmluft

Edit: her er linken; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214

mocc@
10-05-11, 19:07
Går helt fint!
Har du sett på Nannah's knekkebrødoppskrift?
Der står framgangsmåte for 2 brett på varmluft

Nei den har jeg ikke sett på... Takk for tipset.. :)

KimPossible
10-05-11, 19:28
Da skal jeg gjøre meg klar for quiz-vogna! :D
Har blitt utrolig lite mat i dag, det har vært hetebølge her et par dager, og i går fikk jeg altfor mye sol, så jeg endte opp med en fæl hodepine, og mye svimmelhet i dag. (hjelper nok ikke med lite mat, og en del smertestillende i tillegg...hehe).
Har spist 2 egg og 4 skiver bacon i dag, og et par never nøtter.... holder på å bli litt sulten nå, men det er bare en halvtime til jeg blir hentet til quiz'en, og jeg humper rundt på krykker, så det spørs om jeg tar til takke med et lite eple... ikke akkurat ketolyse, men så lenge jeg ligger under 50-60 gram karbo om dagen så er jeg fornøyd da... så det blir et eple nå, og kanskje litt baconcrisp, så får jeg heller få hjelp til å lage noe mer nyttig når jeg kommer hjem. Hey, vent, jeg har stangselleri og litt dip i kjøleskapet... joda, skal nok få stillet den verste sulten. oj, nå skrev jeg mye her... :o:o:)

Antoinette6
10-05-11, 19:32
Her går det unna ! Og ostepopvognen er hektet av. Takk for initiativet til også å hekte av isvognen. Det var såvidt jeg ikke gikk innom den i det sommervarme Oslo i dag, - men heldigvis ség den avgårde akkurat i dét jeg skulle åpne døra. Gussjelov !

Ellers alt vel ! :ja:

VSB
10-05-11, 19:35
Jeg har spist veldig llite i dag, men ser ut som det går seg litt til. Blir omelett med litt tilbehør i kveld, sen middag/kvelds. Skal bare ut en sykkeltur etter dattera.

grotingeling
10-05-11, 20:54
Så bra at alle som oppdager uønskede vogner kobler dem fra, forebyggende arbeid folkens :heia:
Jeg har funnet en ekstra fettvogn og koblet den på rett bak lunchvogna, for de av oss som har behov for litt ekstra fettinntak.
Den er fylt med alt fra avokado via laks til svineribbe, og selvfølgelig et stort utvalg fete sauser, oljer og dressinger, enjoy :lol:

Antoinette6
10-05-11, 21:00
Så deilig, grotingeling ! Jeg setter inn en hylle med ribberull der. Gildes ! Og opptil flere tuber majones !

:sikle:

VSB
10-05-11, 23:33
Den fettvogna må nok jeg en tur innom, har en følelse av at jeg er litt forsiktig der... Oljedressinger er jeg god på, og det er jo der Fedon Lindberg vil, men nå spiser jeg mye mindre karbo og da må jo det er stattes... Ja, ja, kjøpte inn fløte i dag i hvert fall og dyttet en dæsj i omeletten. Så var det bare disse i familien som lever høykarbo da... Ungene trenger alltids litt fett, men ikke mannen...

Regret
10-05-11, 23:50
Nok en dårlig dag i matveien og jeg tror jeg gikk litt vel over mine 15g, men jeg tror jeg har greid å holde meg under 72g også.. forøvrig så vil jeg gjette en plass rundt 30-40g karbo i dag. Jaja, i morgen kommer en ny dag og jeg kan prøve på nytt igjen da.

Jeg sitter å forbanner meg over magen min som alltid ligger i veien, og jeg oppdager at magen 'henger' mer, og det kan virke som det er hud som har blitt litt mer sigent. Hva kan man gjøre med sånt? Finnes det noe man kan ha på som strammer opp huden som dere vet fungerer? eller en type trening?

grotingeling
11-05-11, 05:45
Da har jeg vært i 24-timers-blodtrykksmålingsvogna i 19 timer, og har valgt å ta en tidlig start i hjemmekontorvogna.
Er ikke lett å sove skikkelig når den der måleren starter opp hver halvtime, så da kan jeg jo like greit gjøre unna noen småting på jobb :rolleyes:
Satser på en tur i frokostvogna om 2-3 timer, og deretter blir det sykehusvogna for å ta av denne måleren, jobbvogna og trimvogna før jeg nok slokner på sofaen i tv-vogna tidlig i kveld.

Ha en strålende togtur i dag alle sammen :blomster:

Gerd
11-05-11, 07:07
Siste ukes togtur har resultert i et vekttap på 500gram :heia:

Antoinette6
11-05-11, 07:24
Så deilig, Gerd ! Det har du jaggu fortjent ! Deilig, deilig å oppgradere ticker'n, tenker jeg. Bare en pakke margarin til nå, så er delmål 1 ferdig ! Du er jaggu god ! :klem:

Og :heia: :heia: :heia:

grotingeling ! Lykke til i dag med alle ting ! Skal bli godt å få av seg måler'n, tenker jeg. Så flink du er til å være i trimvogna. Jeg tror jaggu'kke jeg har vært der siden påske, jeg . . .

God tur, alle gode mennesker !

Karissima
11-05-11, 09:27
Siste ukes togtur har resultert i et vekttap på 500gram :heia:
:heia:Snart i mål du jo :klem:
Har gått på feil tog jeg , lokaltoget, mens du tydeligvis er på hurtigtoget :D

Supah
11-05-11, 09:35
Jeg har tatt en tur inn i feirevognen! :smile:

I dag viste vekten akkurat 18 kilo ned!!!! JIPPI! :D

kattungen
11-05-11, 09:49
Jeg er på sykehusvogna igjen, men det må ha skjedd noe rart på den vogna, for den er visst slått sammen med lese-til-eksamen-vogna... :p

Regret
11-05-11, 10:15
400g ned siden i går, og 100g til så er jeg i bane igjen :D (da er jeg under 70kg igjen). i morgen er den ordentlige veiedagen, så er spent nå altså. Prøver å kutte ut fasten nå, den var ikke god for meg psykisk, og etter å ha redusert timene kraftig så sitter jeg her 400g lettere, det er jo bare herlig! men det er nok vannvekta som har sluppet taket og ikke pga fasten. Jeg skulle egentlig ikke veie i dag, men er glad jeg gjorde det allikevel for dagen startet helt elendig, men nå føler jeg meg 20 ganger bedre!

I går fikk jeg tipset om en kaffe her på forumet, og jeg er helt hekta. Kanskje dere ikke ha sett den så jeg legger ei oppskrift her også jeg, for den burde prøves, særlig for de med litt søtsug eller som ellers er glad i kaffelatte og den rekka. Jeg liker det søtt så jeg skriver det slik jeg liker den, så får dere smake dere fram selv hvis ikke :)

1 kopp kaffe
0,5 ts kanel
1ss sukrin
1 ts cocosa med kokossmak
1 dæsj kremfløte (ca. 1-2ss)

grovregnet denne koppen til å være rett over 1g karbo.

Gerd
11-05-11, 10:35
:heia:Snart i mål du jo :klem:
Har gått på feil tog jeg , lokaltoget, mens du tydeligvis er på hurtigtoget :D

:suss:

Enda 3,5 kilo til minstenotering... Så er det resten etterpå... Men det får bli til høsten ;)

kattungen
11-05-11, 11:12
Urk, jeg sitter og venter i fellesområdet på sykehuset, rett ved en kiosk OG personalkantina, og BEGGE lager varmmat som lukter sååååå godt akkurat nå :( Det kjipeste er at det lukter skikkelig ris, og jeg får vann i munnen - jeg som ikke liker ris engang :p

Hevingen
11-05-11, 12:53
I går var det noe som lurte meg inn i pommes frites vogna. Ble der til min porsjon var tom. Men hekta den av så fort jeg kunne. For jeg skal ikke innom den flere ganger. Men fristelsen ble for stor til middag i går.

Nå er jeg tilbake i holdekursvogna. Og har jevnlige runder inn i vannvogna. Så håper dette går veien.

kattungen
11-05-11, 12:56
Jeg stakk en tur innom Cavalier-sjokoladevogna jeg, men til min store glede oppdaget jeg at sjokolade liksom ikke var like godt som jeg husket det :D

(Dessuten innbiller jeg meg at Cavalier-sjokolade er bedre enn vanlig sjokolade, sånn hvis jeg først skal sprekke... Noen som har innvendinger på det? :p )

Regret
11-05-11, 13:36
å spise Cavalier-sjokolade er da vel ikke å sprekke? Den er jo helt ok i ny og ned! Spis i vei :)

Nnem
11-05-11, 13:37
Var og snik veide meg i dag og har gått ned 200 g siden mandag. Vekta mi går saaakte nedover kjenner jeg, men er veldig glad for all nedgang.

Ellers har jeg vært i frokost-, klesvask og turvogna i dag. Blir en liten tur igjen samt middagsinnkjøpsvogna. Kylling, bacon og brokkoli blir det. Blitt dilla på det i det siste.

kattungen
11-05-11, 13:41
å spise Cavalier-sjokolade er da vel ikke å sprekke? Den er jo helt ok i ny og ned! Spis i vei :)

Er den? Kult! :D

Regret
11-05-11, 13:52
Er den? Kult! :D

Jepp, så lenge du tåler malitol og det ikke blir hver dag så er det ingen grunn til å holde seg unna. Den er sukkerfri :) sukkeralkoholer teller vi ikke med, så da blir det ikke mange grammene karbo igjen.

kattungen
11-05-11, 15:31
Jepp, så lenge du tåler malitol og det ikke blir hver dag så er det ingen grunn til å holde seg unna. Den er sukkerfri :) sukkeralkoholer teller vi ikke med, så da blir det ikke mange grammene karbo igjen.

:heia: :D

Jeg har koblet på en ekstra vannvogn i dag, regner med det er ok for alle passasjerer?

Antoinette6
11-05-11, 15:39
Takk, kattungen. Jeg iler dit nå :)

nadine
11-05-11, 15:41
Er i deppevogna i dag,lurer på om jeg skal boikotte veievogna en stund.Er så lei av å se det samme tallet lyse mot meg.Men som gubben sier,jeg går nå ikke opp da så det er da noe.Nå er det middagsvogna om ikke lenge,i dag blir det kyllinggryte og blomkålris

Hevingen
11-05-11, 15:46
Flott tiltak, Kattungen! Jeg kjenner at jeg må innom den før jeg forlater hotellvogna.

Antoinette6
11-05-11, 15:47
NÅ går jeg til vannvogna ! Lover !

:liste:

nadine
11-05-11, 15:49
Har vært i vannvogna jeg og

mocc@
11-05-11, 16:01
Rusler en tur inn i vannvogna jeg å... :)
I dag har jeg vært litt i late-sole-meg-vogna. Lurer litt på om jeg skal boikotte veievogna, rikker seg ikke i det hele tatt...

Regret
11-05-11, 16:57
:heia: :D

Jeg har koblet på en ekstra vannvogn i dag, regner med det er ok for alle passasjerer?

Kjempeflott, kattungen! Kommer en tur inn dit jeg også nå :D Har forstått at jeg kan ikke drikke vannet mitt før jeg vet at jeg ikke skal ut av huset igjen :p tisser sånn! men jeg er på vei dit nå :)

Hevingen
11-05-11, 19:55
Jeg har vært en del i vannvogna i dag. Men siden jeg er på reise så frister alle disse forskjellige "ulovlige" vognene fælt. Potetgull, sjokolade og isvognene er veldig glitrende og spennende føler jeg. Må få fokus over på noe annet, tror jeg... Ta en ny slurk Farris, jeg.

Antoinette6
11-05-11, 20:42
Så veldig flink du er, Hevingen ! GRATULERER !!! :heia:

Dolsi
11-05-11, 20:46
Gikk en tur i høykarbovogna i dag jeg.
Hadde en liten operasjon i morrest og når jeg våknet så fikk jeg servert rundstykke og appelsinjus.
Sulten som jeg var etter faste, så spiste jeg 1 rundstykke og drakk 2 glass jus. Resten av dagen har jeg også spist feil, men i morgen er det en ny dag og da går jeg atter over i ketolysevogna :)

tora trollmor
11-05-11, 21:45
I dag har jeg vært i vannvogna, sikkert 3 liter vann i dag, vært så utrolig tørst, å så har jeg fått tilbake nesten varmen i kroppen. Har fått på meg ei bukse som jeg ikke har brukt på 3-4 år:D Så noe skjer med kroppen ;)
Når jeg måler meg med målbånet så har ikke jeg ikke krympet noe særlig i cm, men merker at ting skjer ;)
Lykke til alle sammen :)

nadine
11-05-11, 22:25
Målebåndet var en skikkelig opptur i hvert fall.Har krympet 10 cm i livet totalt :)

Antoinette6
12-05-11, 06:26
Så flott, nadine ! :heia:

I frokostvognen i dag ble det servert frøknekkebrød med rekesalat og sterk, deilig kaffe med mye fløte. Såååå nydelig for meg !

Det er så utrolig mange vogner etterhvert på dette fantastiske toget. Jeg nevner i fleng: hotellvogna, middagsinnkjøpsvogna og Cavaliervogna. . . .Tenk, en hel vogn med Cavalier ! Er ikke dette et flott tog, så vet ikke jeg ! :ja:

Jeg håper folket får nok en strålende tur i dag !

Hekt på vogner etterhvert ! (- og AV, selvfølgelig - ) :D

Jeg lurer sterkt på om jeg skal hekte på en liten, musserende hvitvinsvogn . . . sånn til fredda'n . . .

kattungen
12-05-11, 07:02
Sneik meg innom veievogna i dag, men sneik meg raskt ut igjen. Opp til 83.8 fra 83.1 i går :( Jeg vet jo at det bare er vann, spiste mye salt i går, og medisinene jeg tok i går kveld vet jeg at jeg samler vann av, men det er småkjipt allikevel. :p Men men, i dag blir en bedre dag :D

Regret
12-05-11, 07:15
Huff her ble det ikke vannvogn lell, det ble en stille krig mellom meg og sambo så jeg gikk å la meg klokken 20. I dag er det veiedag og jeg har 'ufrivillig' fastet i 13 timer allerede og jeg rakk bare middag i går og ett glass brus. Nå er jeg på jobb og har ungen her, og da får jeg ikke meg selv til å lage mat til andre enn ungene og evt sambo om han ser etter de i den tiden det tar å lage mat. Jeg som skulle kutte ut fasten :rolleyes: Dette ble visst et større problem enn hva jeg trodde det skulle bli. Jeg skal veie litt senere i dag om jeg får hvertfall den minste ungen til å sove.. Vi får også besøk i dag og jeg spiser ikke om jeg har besøk hos meg så om hun kommer tidlig så tar det enda lengere tid før jeg får i meg mat. Jeez, får en tåpelig situasjon.
Om jeg ikke er under 70kg i dag etter alt dette strevet så blir jeg sur kjenner jeg. Det er snakk om 100g ned i tilfellet.

Regret
12-05-11, 09:09
Veide meg nå kl 9, da hadde det gått litt over 15 timer siden sist måltid, og jeg har gått ned 1kg denne uka :D under 70kg!
Resten av resultatene kan leses i dagboken min som du finner link til i signaturen min.

manne
12-05-11, 09:14
Er det en treningsvogn på dette toget også eller må jeg belage meg på å sykle ved siden av toget fra den ene stasjonen til den neste? :p

Det er uansett så deilig vær her at jeg håper vinduene på toget kan åpnes... :D

halkatlala
12-05-11, 09:47
her er det regnvær i dag, så lurer på om jeg skal ta en tur i svømmekupeen etterpå-der er det både boblebad, badstu og solarium :) men først skal jeg i frokostvogna og spise arme riddere med rømme og syltetøy :hungry:

mocc@
12-05-11, 10:27
Tatt det rolig i frokostvogna idag... Skal stikke innom jobbvogna snart og ta min økt der idag... Lagt på meg 1 kg denne uka her, men det regner jeg med er tante R sin skyld som er på besøk. Andre uka på rad.
Skal være mye i vannvogna idag også.

Ha en fin dag. :)

VSB
12-05-11, 10:36
Har vært en tur i legevogna jeg, skal videre i treningsvogna etter en liten lunsj. Føler meg litt matlei i dag, så håper ingen sniker seg innom med en høykarbovogn! Har en halv pannekake og salat i kjøleskapet fra lunsj i går, så det bør gå bra.

Dolsi
12-05-11, 11:04
Tilbake i ketolysevogna etter en dag pause pga operasjon :)

Hevingen
12-05-11, 13:32
Jeg klarte å motstå godtevognene i går, men høykarbovogna har servert god middag de siste dagene :( Jeg er flink til frokost og lunsj. Men er litt lei av å lese menyer og tenke hva som er godt med lavkarbo. Så i går ble det to hvetetortilla med alt tilbehør. Det pluss at jeg spiste en porsjon pommes frites dagen før gjør at jeg gruer litt for vekta. Må være litt nøyere det siste døgnet til jeg er hjemme.

I kveld skal jeg ut på besøk hos svigerfar og samboer. Det blir koselig, for de spiser også lavkarbo :D

VSB
12-05-11, 14:17
Da var treningen overstått og jeg har satt "ny perrsonlig rekord". Det er alltid gøy å se når ting går framover. :DTipper at vekttap vil hjelpe på klattreferdighetene etter hvert, 10-15kg ekstra er mye å drasse opp en klattrevegg, tviler på at så mange amatører ville gjort det.

Nå blir det ut i de solglimtene som er og lese til eksamen:lesebok:, før jeg tar en tur i lunsjvogna. Har blitt et par mellommåltider da.:hungry:

Hevingen
12-05-11, 15:29
Da var treningen overstått og jeg har satt "ny perrsonlig rekord". Det er alltid gøy å se når ting går framover. :DTipper at vekttap vil hjelpe på klattreferdighetene etter hvert, 10-15kg ekstra er mye å drasse opp en klattrevegg, tviler på at så mange amatører ville gjort det.

Nå blir det ut i de solglimtene som er og lese til eksamen:lesebok:, før jeg tar en tur i lunsjvogna. Har blitt et par mellommåltider da.:hungry:

Så flott!! :heia: Regner med at du kommer til å se mye fremgang videre også :D

VSB
12-05-11, 19:28
Er det en egen korpsvogn, eller er det et eget tog? Er høysesong i familien her med mann i et korps og jente i et annet. Marsjøvelse tirsdag og onsdag, hjemmeøvelse i dag... Slipper å være med hele veien jeg da, men en liten tur i toget har det blitt hver dag, og nå er instrumentet pakket ut, så det blir minkonsert hjemme. Koselig da, men perioder med mye å følge opp. Laget lavvkarbo rømmegrøt i dag, god, men litt seig i konsistensen. Får teste litt mer etterhvert, hadde ikke JBK, men soyamel, bakepro og fiberhusk, tok litt av hvert jeg... Lever vel litt etter prinsippet man tager vad man haver... Mannen fikk havregrøt, da han lever høykarbo og definitivt ikke trenger mer fett i hvertfall, ungene har ikke vondt av det.

Antoinette6
12-05-11, 21:53
'stillingskrig-med-samboer'-vogna kobles herved av !

:ja:

Regret
12-05-11, 21:56
'stillingskrig-med-samboer'-vogna kobles herved av !

:ja:

Stille krig*
og takk! men det må du nok komme å si til han også.. han holder på enda og er råbarnslig. I dag har jeg hatt 3 barn føles det ut som. Blæh. jaja så får han bare sitte der å mugle da så gjør jeg heller som jeg vil jeg :) Ut på lunsj med venninne i morgen med barna våre, så da får jeg det hele litt på avstand.

Antoinette6
12-05-11, 21:57
Riktig tenkt !

'stille krig' er pyyyyton !

grotingeling
12-05-11, 22:17
Kan noen hjelpe meg med å koble fra den hersens stress-vogna som henger fast i kontorvogna??
Evt. om noen kan fortelle meg hvordan jeg kommer meg ut av den - glad for all hjelp her
Har vært noen hektiske dager med aaaaaalt for mye møtevirksomhet denne uka, og jeg merker det på kroppen - det formelig sitrer i underhuden :eek:
Blitt alt for lite mat, ca nok vann men seriøst alt for lite søvn:(
Dette med søvn er delvis min egen feil, for jeg har hatt 24-timers blodtrykksmåling = lite søvn siden den målte hver halvtime hele natten.
Men blodtrykket er perfekt! så det var tross alt verdt det - og det viser jo også at jeg trenger medisinering:rolleyes:
Nå skal jeg gå bort til kjøkkenvogna og slenge sammen noen småretter jeg kan ha til frokost og lunch i morgen, for jeg kommer nok ikke til å ha overskudd i morgen tidlig.

Regret
12-05-11, 22:18
Riktig tenkt !

'stille krig' er pyyyyton !

Så veldig også.. også vil han ikke si hva som er galt, bare gir meg stygge blikk og er hyggelig mot andre. Voksen baby.
Har dere slike menn også? eller er jeg bare uheldig med valget?

Antoinette6
12-05-11, 22:21
Jeg HAR hatt, Regret, - men jeg ville ikke mer ! :lol:

Regret
12-05-11, 22:24
Jeg HAR hatt, Regret, - men jeg ville ikke mer ! :lol:

Huff tanken steifer meg oftere og oftere også.. er møkklei av holdningen så har lyst å bare sparke han ut, men med et felles barn og masse annet så er det ikke så lett. Han har jo gode dager også, men uheldigvis flest slike.

Hevingen
12-05-11, 23:09
:klem: Regret. Jeg har vært gjennom noen stillekriger. Men jeg må vel bøye meg i støvet og si at jeg er nok den verste til å opprettholde det hos oss. Vi har de heldigvis ikke så ofte. Men det er skikkelig pyton når det står på. Og særlig hvis det er så mye av det.

Så kanskje vi skal koble til noen avslapningsvogner, som utsondrer antistressbølger. Både for jobbstress og privat og følelsesmessig stress. Så kan vi fylle dem med det som skaper gode bølger.

Jeg hadde en opplevelse med det på mandag. Jeg satt i Alta og skulle spise på hotellets restaurant. Det var nesten ingen kunder der, så det var stille og rolig. Og på høytaleranlegget kom det ut instrumentalmusikk, med piano som soloinstrument. Det ga så gode vibber. Jeg kjente at ro og gode følelser kom inn over meg.

Hva har du som vi kan fylle vogna med?

Antoinette6
12-05-11, 23:17
Veeeldig bra initiativ, Hevingen ! Virkelig !

Jeg vil gjerne ha noen myke, dype sofaer der og deilig panfløytemusikk . . .

Og i noen kupéer skal det bare være stille, stille. . . til kontempalsjon over seg selv. Og andre uromomenter.

Regret
12-05-11, 23:18
:klem: Regret. Jeg har vært gjennom noen stillekriger. Men jeg må vel bøye meg i støvet og si at jeg er nok den verste til å opprettholde det hos oss. Vi har de heldigvis ikke så ofte. Men det er skikkelig pyton når det står på. Og særlig hvis det er så mye av det.

Så kanskje vi skal koble til noen avslapningsvogner, som utsondrer antistressbølger. Både for jobbstress og privat og følelsesmessig stress. Så kan vi fylle dem med det som skaper gode bølger.

Jeg hadde en opplevelse med det på mandag. Jeg satt i Alta og skulle spise på hotellets restaurant. Det var nesten ingen kunder der, så det var stille og rolig. Og på høytaleranlegget kom det ut instrumentalmusikk, med piano som soloinstrument. Det ga så gode vibber. Jeg kjente at ro og gode følelser kom inn over meg.

Slike vogner er jeg med på ja!
Jeg ønsker vibber av behagelig musikk, og den gode følelsen av å oppnå noe kjempebra! Jeg vil fylle den med den type solskinn man kun ser om morgenen om sommeren, dugg på vinduet og ikke en bil å se utenfor, kaldt men behagelig og man kan sitte i fred og ro med bare en kopp te. Ingen forstyrrelser. Det må være den mest behagelige tiden jeg vet om. Kjempetidlig sommermorgen.
Jeg vil også fylle den med den gode følelsen kun sønnen min kan gi meg når han sier mamma og vil gi meg en klem med et så lurt et smil, når han smiler sånn så er ikke mammatårene langt unna og det finnes ingen følelse så god som den!

Antoinette6
12-05-11, 23:19
Åh !

Jeg vet akkurat hva du snakker om !

:klem: til deg, kjære Regret !

:sove: deilig !

Hevingen
12-05-11, 23:20
Flotte tanker, Regret! Du fikk satt gode ord på fine ting!

Myke sofaer og panmusikk kunne også vært utrolig fantastisk nå. Men jeg skal nøye meg med god seng og stillhet nå.

Trekker meg tilbake i sovevognen.

Olive Oil
12-05-11, 23:21
Regret, du er ikke alene. Jeg har også en slik dust i huset. Han er ikke far til mine barn og vi har bare vært samboere i 2 1/2 år. Jeg vurderer sterkt å droppe hele kællen, men han nekter å flytte.. En baby på snart 50 trenger jeg ikke i livet mitt. Har dere vært sammen lenge?

Der kom jeg meg på toget jeg også, gitt. Det sakket litt av borti svingen her.:)

Antoinette6
12-05-11, 23:21
Nattaaa, Hevingen og Regret !

Natta :klem:

:sove: godt !

VSB
12-05-11, 23:22
Kan noen hjelpe meg med å koble fra den hersens stress-vogna som henger fast i kontorvogna??
Evt. om noen kan fortelle meg hvordan jeg kommer meg ut av den - glad for all hjelp her
Har vært noen hektiske dager med aaaaaalt for mye møtevirksomhet denne uka, og jeg merker det på kroppen - det formelig sitrer i underhuden :eek:
Blitt alt for lite mat, ca nok vann men seriøst alt for lite søvn:(
Dette med søvn er delvis min egen feil, for jeg har hatt 24-timers blodtrykksmåling = lite søvn siden den målte hver halvtime hele natten.
Men blodtrykket er perfekt! så det var tross alt verdt det - og det viser jo også at jeg trenger medisinering:rolleyes:
Nå skal jeg gå bort til kjøkkenvogna og slenge sammen noen småretter jeg kan ha til frokost og lunch i morgen, for jeg kommer nok ikke til å ha overskudd i morgen tidlig.
Pusteøvelser er visstnok den beste kuren. (Ikke at det alltid er så effektivt for meg da...) Kan sikkert komme med noen tips om du ønsker.:klem:

Regret
12-05-11, 23:33
Regret, du er ikke alene. Jeg har også en slik dust i huset. Han er ikke far til mine barn og vi har bare vært samboere i 2 1/2 år. Jeg vurderer sterkt å droppe hele kællen, men han nekter å flytte.. En baby på snart 50 trenger jeg ikke i livet mitt. Har dere vært sammen lenge?

Der kom jeg meg på toget jeg også, gitt. Det sakket litt av borti svingen her.:)

Vi har vært sammen i 3 år nå i juli, barnet vårt er 19måneder så forholdet har i grunn bare dreid seg om barnet (som forsåvidt var planlagt,men så angret av han midt under graviditeten bah lang historie). Jeg er egentlig lei av sytet hans, men han også er en sånn som lite trolig kommer til å flytte ut, og dette er hjemmet mitt og ungens så jeg skal IKKE flytte. Dessuten vil jeg ikke at han skal ha noe ansvar for ungen om vi flytter ifra hverandre fordi jeg ikke stole på han om diverse ting, men moren hans står barnevernet nært og kan alle smutthull i slike regler og kommer til kommer til kjempe hardt for at jeg ikke får ungen alene. Derfor hindrer det meg i å prøve også.. ble mye inside info her nå, så håper ikke jeg deler ubehagelig mye med dere! I såfall, si ifra!
Moren hans er forresten besatt av gutten min, under graviditeten så oppførte hun seg sykelig sjalu og var omtrendt inbildt gravid selv, under fødselen så SKULLE hun være der og leke konge ved min side uten at jeg ville ha henne der og hun gjorde vondt verre. Når han var født fikk vi ikke fred fra henne og hun begynte å leke mor.. Hun stjal mye av æren min for min nyfødte og jeg er drittlei av henne også.. Hun er steril og har aldri født sine egne barn (min sambo er fosterbarnet hennes) så jeg ser at det dreier seg nok om det også, at hun virkelig vil oppleve det. Nå leker hun forstatt superhelt og er den som alltid har rett om hva MIN gutt skal ha på seg, hva som er best for han, hva han skal spise osv, så jeg har sluttet å si ja til at hun kommer på besøk. Ofte stikker jeg til min egen mor mens hun er på besøk hos oss for å unngå henne.. Hun har nok dikket så mye med samboeren min at han er evig baby! Han har i allefall ikke vokst opp enda. Skal legge til av vi alle har STERK sosial angst med panikk anfall og hele pakka med depresjoner osvosv, så vi er ikke 'vanlige' og kan forventes å fungere normalt, men det må da være måte på.. off, nå ble det mye syt her, men så godt det føles å dele!

Regret
12-05-11, 23:41
hm! mens jeg skrev forrje innlegg så gikk han stille å la seg, han sa til og med god natt! helt utrolig.
Han forklarte også at han skulle til psykolog i morgen, håper det løser noe, men av erfaring så vet jeg at han blir enda mer stille etter å ha vært der. Uansett så er det lov å håpe!

hmmmmrgh hvor blir det av sommermorgenen min med dugg og te? Den hadde vært yppelig nå!

grotingeling
12-05-11, 23:48
Blir helt matt jeg Regret, skjønner godt du blir lei i en slik situasjon :klem:

grotingeling
12-05-11, 23:52

Fantastisk Hevingen, du er en knupp! :love:
Jeg stiller med hengekøye, lukten av nyklipt gress og barnelatter.
Og jeg tror jeg tar med lukten av havet, bølgeskvulp og lukten av nykokt kaffe (selv om jeg ikke drikker kaffe så elsker jeg lukten...)

Kjenner jeg senker skuldrene allerede - tror jeg skal finne sengen jeg.
Natta alle sammen :sove:

streber
13-05-11, 00:14
hm! mens jeg skrev forrje innlegg så gikk han stille å la seg, han sa til og med god natt! helt utrolig.
Han forklarte også at han skulle til psykolog i morgen, håper det løser noe, men av erfaring så vet jeg at han blir enda mer stille etter å ha vært der. Uansett så er det lov å håpe!

hmmmmrgh hvor blir det av sommermorgenen min med dugg og te? Den hadde vært yppelig nå!

http://smileys.smileycentral.com/cat/11/11_1_103.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_)kjære deg regret, nå har jeg lest meg litt opp her(har det litt travelt akkurat nå for tiden) forstår at han nok har problemer ettersom han oppfører seg slik, men det er tungt å leve med en som oppfører seg slik. Jeg HAR gjort det,er suuuperglad det er over, selv om bruddet var fælt. Min nye mann OG jeg er begge en smule vanskelige, , kan kjekle, være snurt/sur på hverandre etc-men langt ifra slik det beskrives din mann er. Din svigermor fortjener en enveisbilett-med et heeelt annet tog enn dette-til Langtvekkistan mener jeg! Husk, ingen kan tvinge deg til å bli hos denne mannen med den noe spesielle moren, om det er tungt en stund etter brudd, så leger tiden alle sår. Håper hvertfall dere finner ut av det. natta!!!

http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb097&pp= (http://www.smileycentral.com/dl/index.jhtml?partner=ZSzeb097_&utm_id=7925)

Olive Oil
13-05-11, 00:23
Høres ut som om han har blitt litt "galt" oppdratt ja, Regret. Godt han innser han kan ha nytte av terapi. At han blir stille etterpå, viser vel egentlig at han har mye å tenke på og jobber med saken. Spørs om dere ikke bør prøve å få moren hans litt på avstand..:eek:

Min samboer mistet moren sin da han var 12 år, og fikk aldri snakket med noen om det. Hun lå en uke på sykehuset før hun døde, og han fikk ikke besøke henne en gang. :( Alt var hysj hysj, og han fikk nok aldri sørget skikkelig over mamman sin.

Jeg skjønner jo at mye av hans væremåte bunner i det, men han innser ikke det selv. Han har ingen feil, han. :rolleyes:
De få gangene jeg har hintet den veien, blir han totalt idiot, og bare skriker stygge ting. Jeg har ingenting å stille opp med der, gitt.

Håper det ordner seg for dere. :klem:

Regret
13-05-11, 09:10
takk for gode ord alle sammen! Dere er kjempeherlige :) Jeg er ikke helt uskyldig jeg heller føler jeg, pga angsten så har jeg noen enorme intimsoner og det er tider hvor jeg ikke takler å være i et rom dersom både han OG guttungen skal være der sammen med meg, særlig om jeg må konsentrere meg eller tenke mye der jeg er, f.eks på kjøkkenet mens jeg lager middag. Da kommer det nesten en form for klaustrofobi og panikkangst med pustebesvær så jeg MÅ kommer meg ut av rommet asap.
Så det hender at jeg kjefter de huden full bare fordi de vil være i samme rom som meg og jeg forstår at det er sårende å få høre,og dette gjelder da også selvsagt klemmer og nærkontakt (ungen har jeg ingen problem med der!) så det at det kan ta noen uker mellom hver klem er nok med på dette også. Vi bare bor sammen i de tidene. Men igjen så er ikke han en klemmer heller, ingen av oss er særlig flinke med nærkontakt på noen måte, så i dag tidlig før vi hadde stått opp så la jeg meg inntil han og ga han en klem og strøk han på ryggen, etter det så sovnet jeg igjen, han sto opp for å ordne seg til jobb og psykolog, men han kom inn på soverommet før han dro for å si hadet, og det virket som han var i mye bedre humør. Jeg har merket tidligere netter hvor han var sur, at når han sover så legger han seg heltt inntil meg i søvne og holder rundt meg, så jeg tror han trenger en del nærkontakt fremover for å få fikset dette og det tror jeg jeg trenger også. Men det blir liksom ikke til at vi finner tid til det da begge er utslitte av hverdagen.

PS.
Han påpeker selv at moren har blitt helt gal etter at Lukas kom til verden også, så dette er noe han også ser og prøver å få henne til å slutte, og vi har prøvd! flere ganger! Det har skjedd at sambo fikk nok og kjeftet på henne så hardt at hun ble stum, og hun er en som babler om alt mulig og har noe å si til alt. Men tingen er at etter å ha fått huden full sånn så går det 2-3 dager hvor hun holder seg unna, og så kommer hun tilbake som om ingenting har skjedd og oppfører seg helt likt. Like irriterende og dominerende. Hun lærer aldri på en måte, det synker ikke inn, og hun ser ikke egen oppførsel.

VSB
13-05-11, 10:35
Hei Regret.
Jeg forstår veldig godt at mannen din kan trenge litt stillhet. Sliter mye selv og noen ganger vil jeg bare prate, andre ganger, som i går kveld, vil jeg bare ha en skulder å ligge på. Særlig kan humøret variere etter tøffe terapi timer. Synes det er flott at du ønsker å jobbe med relasjonen, det er tøff og hard jobb til vanlig og når en eller i ditt tilfelle begge, har sitt å jobbe med, så blir det jo ekstra tøft. Vil gi deg en :klem:og si at for meg går det i hvert fall fremover med terapi (og lavkarbo).

Ser at jeg er heldig med mor/svigers.

VSB
13-05-11, 10:41
I dag har det blitt en tur i sykkelvogna med minsten til barnehagen, før frokost :hungry: (rømmegrøt fra i går) og litt eksamenslesing. Sliter med å lese mer enn ca. 30min. så burde egentlig få inn flere økter om dagen.:lesebok: Gruer meg til eksamen, 10 dager igjen, men gleder meg til å bli ferdig. Har brukt 2 år på 30stp nå, så er ganske lei.
Funderer på om det blir sykkel eller bil for å handle i dag, føler at jeg bør røre på meg, men er samtidig ikke helt klar... Får se om jeg finner motivasjon og sykkelvesker, ellers har jeg kurv på sykkelen, men den blir litt liten i dag.

Antoinette6
13-05-11, 13:15
Klemmer er viktige ! På dette toget og ellers !

Kjempeviktige, faktisk ! :klem:

Og så nydelig rekreasjonsvognen din er, grotingeling. :love:

Barnelatter ! Mmmmm. . . .

kattungen
13-05-11, 14:41
Eksamensvogna spora av i går, og den tok med seg kattungens lavkarbovogn :rolleyes: Så i går ettermiddag/kveld/natt ble superhøykarbo, og i dag er jeg bakfull og trøtt, så alt jeg har lyst på er pomfri :rolleyes:

VSB
13-05-11, 22:06
Hold deg sterk, klamre deg til toget, her er ingen pemefri vogn innen rekkevidde...

tora trollmor
13-05-11, 22:12
Fant plutselig VIN - vogna:love: Så da kan jeg vel glemme nedgang i morra tidlig :rolleyes:

kattungen
13-05-11, 22:15
Hold deg sterk, klamre deg til toget, her er ingen pemefri vogn innen rekkevidde...

Det har gått ganske så greit i dag faktisk :) Mangler en tur innom vannvogna, men det kommer vel etterhvert :rolleyes:

Regret
13-05-11, 22:34
Hei, i dag har jeg faktisk en litt sånn meh dag og har prøvd å ikke tenke på diett og lavkarbo, men søren så har ALT jeg har spist vært lavkarbo.... merkelig med det, vanene er visst godt innøvd. Var til og med på restaurant og forberedte meg på en pastasalat, men det var tatt av menyen og byttet ut med en cæsarsalat som innehold salat, bacon, kylling, parmasan, en god godkjent saus og med brød da. Brødet ville guttungen ha og dæven så var resten lavkarbo også :P Jeg tok en islatte til (usukret) og den tror jeg hadde en del karber i, men jeg mener den var grei allikevel for jeg har hatt ketosevondt i hodet i hele dag. Spent på vekta i morgen..

Nå er jeg ikke den som ønsker å stå fram så veldig mye helt enda her om hvem jeg er da det ligger mer intim info her enn på f.eks bloggen min (da tenker jeg vekt, bmi osv) men jeg vil bare dele ett innlegg fra bloggen min om i dag. Det er jo fredag den 13. i dag og jeg forventet uflaks, men det skjedde ganske så mye uventet. Leses HER (http://mammaiselin.blogspot.com/2011/05/fredag-den-13.html) for de som vil :)
De som da kjenner meg igjen, vil jeg gjerne høre ifra så jeg vet hvem som vet hva.

KimPossible
13-05-11, 22:52
Da skal jeg snart finne sovevogna igjen, men jeg må virkelig innom fettvogna en tur først, for jeg har skikkelig ketose-hodepine. *ikke godt*
Det har blitt veldig lite mat i dag, og for lite vann også, og det kjenner jeg nå. :rolleyes:
Natta!

grotingeling
13-05-11, 23:53
Aaaaaaah............. fredag!
Etter en hektisk uke med langt fra optimalt matinntak, kommer helgen som en befrielse.
I kveld har jeg bare slækket i tv-vogna, surfet litt her inne og oppdatert meg på diverse tråder.
Nå skal jeg finne sovekupeen, og så er det plutselig lørdag
Natta alle passasjerer :sove:

Regret
13-05-11, 23:59
Natta dere to! sove godt! :)

Jeg skal en tur inn til vannvogna jeg! fant ut at det er sånn 3-4 dager siden jeg har vært der! Prøver å småspise litt for å spolere fasten, men det er søren meg ikke lett når magen sier at nå er det nok og nekter å ha lyst på noe annet enn væske. blæh hva har jeg gjort!?... Fikk såvidt i meg middag fordi klokken nærmet seg såvidt 22 når den var klar. Følte meg plutselig stappmett uten å ha spist siden kl 13, annet enn litt småtteri her og der som ikke kan kalles måltid eller er mettende. jaja, vannvogna kaller! Setter meg på do å drikker vann, haha har vurdert det så utrolig mange ganger, tisser så mye at det er nesten ikke vits i å gå tilbake til stua når jeg først har begynt.

Antoinette6
14-05-11, 00:55
Jeg har vært i festvogna. ! Nydelige damer, - og nydelig vin. Og diverse. Til og med en vond, liten trøffelsjokolade. . .

Det va'kke verdt det ! :(

kattungen
14-05-11, 06:51
Her har jeg gått opp enda mer fra torsdag til i dag, og jeg aner ikke om det er på grunn av torsdagens høykarbo (litt vektoppgang fredag morgen) eller gårsdagens bruk av væskesamlende medisiner (mye vektoppgang lørdag morgen) eller bare det at jeg vanligvis veier meg to-tre timer senere :sint: I går er jeg ganske så sikker på at jeg holdt meg i ketose-området karbohydratmessig, så det er litt frustrerende å ikke i alle fall stå stille på vekta :(

I dag er det klart for første arbeidsdag på lavkarbo, gleder meg til å se hvordan det går! Har ikke rukket å fikse noen som helst form for mat, så jeg tipper jeg bare tar med en jarlsberg og skjærer opp i biter :flau:

tora trollmor
14-05-11, 10:47
Hei og hopp :D
I dag ble det opp 1/2 kg etter et glass vin i går kveld :_plystre:
Med den godt hjelpa jeg får her inne og i min journal skal nok kg komme bort etterhvert ja.
I dag tar jeg plass i hagevogna med vannvogna vedsiden av.

Ha en fin lørdag :love:

Gerd
14-05-11, 10:50
God lørdag, folkens :D

Her er turen innom frokostvogna unnagjort... Og skal snart i solseng-vogna :D Muligens en tur i hagevogna etterhvert... Og skal en liten tur i matbutikkvogna i løpet av dagen.

Ha en deilig togtur i dag, alle sammen :D

Regret
14-05-11, 10:53
Nei hva er det som skjer da? jeg vet jeg har hatt et par dårlige dager, men i går satt jeg litt i vannvogna og fikk ned 1L bare før jeg måtte legge meg, og i dag er jeg søren meg 1,1 KG opp :eek::eek: jeg spratt av vekta å turte ikke å veie på nytt... Jeg hadde aldri forventet noe så ille som over en 1kg over natta! Det må da være vann.. æsj håper ikke dette ødelegger dagen min :(

TrillTrall
14-05-11, 11:23
Så veldig også.. også vil han ikke si hva som er galt, bare gir meg stygge blikk og er hyggelig mot andre. Voksen baby.
Har dere slike menn også? eller er jeg bare uheldig med valget?

Jeg tror du er uheldig. Mine menn har ikke vært sånn i alle fall, ikke at jeg har det helt store utvalget å se tilbake på... :)

TrillTrall
14-05-11, 11:30
Jeg vurderer sterkt å droppe hele kællen, men han nekter å flytte.. En baby på snart 50 trenger jeg ikke i livet mitt.

Hvem av dere eier boligen da? Om det er du som pakker du bare klærne hans i en bag, setter den utenfor døra og skifter lås.

Om dere leier så flytter du bare og lar ham sitte igjen.

Om dere eier sammen blir det jo litt vanskeligere dersom han både nekter å kjøpe deg ut og å flytte.

Regret
14-05-11, 11:31
Jeg tror du er uheldig. Mine menn har ikke vært sånn i alle fall, ikke at jeg har det helt store utvalget å se tilbake på... :)

Da er du heldig! Jeg fikk 2 på rappen. Var med han første i nesten 3 år, og nå er det gått nesten 3 år i dette forholdet også. I belive I can see the future. Føler at alt går i loop for meg når sånt skjer, er jo akkurat den samme historien bare at nå har jeg en sønn inn i bildet også. Men vi skal til foreldreveileder til høsten og jeg nekter å gi opp nå, jeg ønsker en god kjernefamilie for sønnen min, og en gang var vi forelsket også, så det må da være mulig å finne tilbake dit..

Olive Oil
14-05-11, 12:17
Hvem av dere eier boligen da? Om det er du som pakker du bare klærne hans i en bag, setter den utenfor døra og skifter lås.

Om dere leier så flytter du bare og lar ham sitte igjen.

Om dere eier sammen blir det jo litt vanskeligere dersom han både nekter å kjøpe deg ut og å flytte.

Vi leier, men det er ikke så lett for meg å bare flytte. Leiemarkedet er sprengt her i byen, og med tre barn er jeg nødt til å ha minst tre soverom. Finnes ikke noe sånt under 12-14000 i mnd, og det har jeg ikke råd til alene. Her er det billig husleie, og jeg hadde fint klart det. Vi hadde et brudd i fjor, og han sa han skulle flytte fordi det er mye lettere for ham som ikke trenger så stort. Han fikk seg leilighet, men da overtakelsesdatoen kom, lot han glatt bare være å flytte. Anstrengte seg som bare fy for å få meg tilbake, og var supergrei i to-tre måneder. Jeg gikk på limpinnen og trodde virkelig han hadde forandret seg. Altså, han ble værende her, men det varte jo selvfølgelig ikke lenge. At jeg kunne være så dum! :rolleyes:

Jeg har et par ganger prøvd å få igang samtale om dette, men han blir bare sur og sier at da får jeg flytte. Han vet jo at jeg ikke har råd til det.. Litt fastlåst kan man si.

Går greit i perioder, men det er jo litt bittert å ha satt seg i en slik posisjon. Jeg er ikke SÅ gammel, og burde vært i en god periode i livet nå sånn forholdsmessig sett, synes jeg. Savner å føle meg satt pris på, og er lei av å sove på sofaen.

TrillTrall
14-05-11, 12:33
Vi leier, men det er ikke så lett for meg å bare flytte.

Det skjønner jeg. Hvem av dere står som leietaker i kontrakten? Begge to? Om bare du står så kan du jo kaste ham ut på samme måte som jeg foreslo i sted. Hva er det med slike menn tro? Synes de virkelig det er helt greit å dele hus med en dame som ikke tåler trynet på dem!? :nei:

Lykke til! :klem:

VSB
14-05-11, 15:12
Vil bare gi deg en :klem:og lykke til olive oil, har ikke så mange gode råd å komme med.

Selv har jeg tilobragt litt lang tid i sovevogna i formiddag, sovnet ikke før i 4-tiden i natt, men la meg til anstendig tid. Har bare blitt værre og værre denne uken, så spørs om det ikke blir sovetablett i kveld, bare det at jeg da er så inn i hampen trøtt på morgenen.

Ellers har det blitt en tur i lesevogna, først med eksamenslesing, så i "bedre uten brød". Motivasjonen er større for å lese om lavkarbo enn til eksamen, fryktelig dumt, det kan jeg ta igjen om en drøy uke... Men den boken ble litt tung for meg, har noe med formen å gjøre, for jeg har litt grunnleggende fysiologi kunnskaap og burde ha gode forutsetninger til å forstå det som stod der...

Nå er det livat med barnebesøk, mens storesøster er ute på sykkeltur. Synes det er litt skummelt med 8-9 åringer alene på sykkel, men alle andre får lov her, så da er det vanskelig å si nei. Hun er faktisk ganske flink, men tenkte i utgangspunktet som de gjør i skolen jeg, er det slutten av 5. eller noe sånt? Kanskje bare litt overnervøs, rart det å skulle gi slipp på de små...

monja
14-05-11, 15:39
:klem: til alle som trenger det.
Jeg er hjemme alene sammen med ungene idag, men minste sover så det er stille i kupeen her. Så mitt snitt til å besøke bakevogna idag. Laget bunn til suksessterte og hjemmelaget is idag. Det blir gode greier når vi feirer mannens bursdag i morgen. Tipper jeg ikke går ned noe denne helga nei :lol:

Kanutten
14-05-11, 16:48
Har en eks som skal i søppelvognen i dag jeg også kanutten:)

:heia: Bra for oss!!! Håper søppelvogna fylles opp av håpløse ekser for det er så mange flotte damer i trasigeforholdvogna som fortjener å komme i
hadetgodtvogna. Trasigeforholdvogna burde vært tom...

Kanutten
14-05-11, 16:52
Vi har vært sammen i 3 år nå i juli, barnet vårt er 19måneder så forholdet har i grunn bare dreid seg om barnet (som forsåvidt var planlagt,men så angret av han midt under graviditeten bah lang historie). Jeg er egentlig lei av sytet hans, men han også er en sånn som lite trolig kommer til å flytte ut, og dette er hjemmet mitt og ungens så jeg skal IKKE flytte. Dessuten vil jeg ikke at han skal ha noe ansvar for ungen om vi flytter ifra hverandre fordi jeg ikke stole på han om diverse ting, men moren hans står barnevernet nært og kan alle smutthull i slike regler og kommer til kommer til kjempe hardt for at jeg ikke får ungen alene. Derfor hindrer det meg i å prøve også.. ble mye inside info her nå, så håper ikke jeg deler ubehagelig mye med dere! I såfall, si ifra!
Moren hans er forresten besatt av gutten min, under graviditeten så oppførte hun seg sykelig sjalu og var omtrendt inbildt gravid selv, under fødselen så SKULLE hun være der og leke konge ved min side uten at jeg ville ha henne der og hun gjorde vondt verre. Når han var født fikk vi ikke fred fra henne og hun begynte å leke mor.. Hun stjal mye av æren min for min nyfødte og jeg er drittlei av henne også.. Hun er steril og har aldri født sine egne barn (min sambo er fosterbarnet hennes) så jeg ser at det dreier seg nok om det også, at hun virkelig vil oppleve det. Nå leker hun forstatt superhelt og er den som alltid har rett om hva MIN gutt skal ha på seg, hva som er best for han, hva han skal spise osv, så jeg har sluttet å si ja til at hun kommer på besøk. Ofte stikker jeg til min egen mor mens hun er på besøk hos oss for å unngå henne.. Hun har nok dikket så mye med samboeren min at han er evig baby! Han har i allefall ikke vokst opp enda. Skal legge til av vi alle har STERK sosial angst med panikk anfall og hele pakka med depresjoner osvosv, så vi er ikke 'vanlige' og kan forventes å fungere normalt, men det må da være måte på.. off, nå ble det mye syt her, men så godt det føles å dele!

:klem:

kattungen
14-05-11, 16:55
Har klart å holde meg på lavkarbo-toget gjennom hele arbeidsdagen, til tross for både bløtkake og brødskive-fristelser :heia:

VSB
14-05-11, 20:19
Jeg har vært en god og lang tur i badekar vogna, deilig... Så blir det nok Grand Prix vogna i kveld...

kattungen
14-05-11, 20:32
Nå står lavkarbo-muffins i ovnen - røra ble skikkelig luftig og god, så jeg er kjempenysgjerrig på hvordan det endelige resultatet blir! :D Og til middag var det fet, tysk ostesuppe, så nå håper jeg virkelig jeg er tilbake i ketose snart :p

Engledans
14-05-11, 20:35
Olive oil, skjønner deg godt, ikke noe god situasjon å bryte i. Her er det ikke så ille, men vi er ikke ektepar, bare deler hus lissom......savner og å bli satt pris på og sånn. men men.

Ellers har jeg vært i fettvogna i dag, spist 150 g fett i dag. Både majones og cocosa, og litt annet fett. Har funnet ut at eggemelk er en fin måte å få i seg fett på.

grotingeling
14-05-11, 21:38
Startet så bra i trimvogna i dag, men deretter har jeg så og si kun oppholdt meg i sløvevogna.
Egentlig veldig deilig å bare slappe av, selv om det også har medført noe lite mat og sikkert alt for lite vann.
Derfor står nå vannvogna for tur.

Antoinette6
14-05-11, 21:41
Og jeg har vært i vaske-leilighet-vogna. Ikke spesielt morsom vogn, men det er en av de obligatoriske, - dessverre. :D

Ellers har jeg slept meg inn i slækkisvogna. Deilig !

tora trollmor
14-05-11, 21:54
I dag skulle jeg i hagevogna, men her har det regnet i hele dag, derfor ble det plass i symaskin vogna for meg i dag. Reperasjon av klær å har sydd nye gardiner til hu på 13 år ;) Nå må jeg nok ta plass i vann vogna, alt for lite vann i dag:(

Hvordan skal dette gå da :confused:

I kveld er kaln på utdrikkings lag for en kompis som skal gifte seg om en mnd ;) Tror nok det blir en sein kveld:D

kattungen
14-05-11, 22:01
Jeg har plutselig blitt superoppblåst og full av vann :( Hva kan sånt komme av tro?

Antoinette6
14-05-11, 22:10
For lite trim :lol:

Eller maltitol.

Hevingen
14-05-11, 22:22
Da er jeg i stuevogna. Jeg har vært innom i migrenevogna og plukket en alt for stor migreneporsjon... Har tatt medisiner for noen timer siden, men skal fylle på og gå og legge meg.

Jeg vil bare gi :klem: til alle dere flotte damer som trenger en ekstra!

grotingeling
14-05-11, 22:24
Da er jeg i stuevogna. Jeg har vært innom i migrenevogna og plukket en alt for stor migreneporsjon... Har tatt medisiner for noen timer siden, men skal fylle på og gå og legge meg.

:klem: til deg også Hevingen, og god bedring - sov godt :sove:

Antoinette6
14-05-11, 22:25

Jeg tror jeg trenger klemmer kontinuerlig, jeg, Hevingen !

:sove: godt og god bedring til deg !

:klem: right back til deg !

Regret
14-05-11, 22:28
Jeg har plutselig blitt superoppblåst og full av vann :( Hva kan sånt komme av tro?

Samme her! gikk opp nesten 2kg i dag..... vann håper jeg. Har gått og gått og gått og gått i dag så er supersliten nå.Holdt lavkarbo helt ut, og håper på at vannet gir seg til i morgen, Pemper vann nå for å drive det ut.
Jeg snakket med min søster om det som er høykarbo, og hun også var oppblåst, uvel og full av vann, hun tisset og tisset UTEN å drikke. Fikk blodsukkerfall mens vi var ute og jeg følte meg skikkelig ræva jeg også med kvalme, oppblåst og dette vannet da. trodde jeg skulle svime at et sekund, og var dryppende våt av svette av ingenting. Vi lurte litt på om dette kan komme av været. Det er regn, overskyet, tordenvær-varmt og fuktig, nesten slik at man ikke får pust ute. Hørte enda fler som hadde samme symptomer i dag.. Tror vær har en stor sammenheng jeg faktisk, kanskje det har med hvor månen er nå..Alle var jo forskjellige med kosthold og situasjon så noe må det ha vært.

Hevingen
14-05-11, 22:32
Jeg tror jeg trenger klemmer kontinuerlig, jeg, Hevingen !

:sove: godt og god bedring til deg !

:klem: right back til deg !

Vi er vel flere som alltid trenger det! Jeg er ganske heldig, for jeg har en liten gutt som gjerne klemmer mamma masse. Så jeg kan snike meg til noen i hverdagen når jeg vil. Må bare si de riktige ordene til ham :)

Men det er ikke noe galt med disse virtuelle klemmene heller :klem:

Antoinette6
14-05-11, 22:33
Huffda, Regret. Dette hørtes ikke noe særlig godt ut. . .

God bedring ! Vann hjelper mot alt, tror jeg :ja:

Og :klem: til deg !

Antoinette6
14-05-11, 22:34
Vi er vel flere som alltid trenger det! Jeg er ganske heldig, for jeg har en liten gutt som gjerne klemmer mamma masse. Så jeg kan snike meg til noen i hverdagen når jeg vil. Må bare si de riktige ordene til ham :)

Men det er ikke noe galt med disse virtuelle klemmene heller :klem:

Nei, ikke sant ? De er gooode !

Og jeg har en kjæreste som er så veldig flink til å klemme meg.

Det er jeg veldig glad for ! :love:

kattungen
15-05-11, 06:38
For lite trim :lol:

Eller maltitol.

Jeg spiste ikke maltitol i går, tror jeg... :confused: I dag er jeg nesten like oppblåst, og har fått vonde "tak" i magen på høyre siden. Satser på at det går over, for jeg må være på jobb om under en time :rolleyes:

Bakte lavkarbo-muffins i går etter oppskrift funnet her: http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=1052677&postcount=3 :cool: De ble veldig gode (smakte på en i går kveld), og jeg tipper det er det jeg kommer til å spise på jobb i dag også :p Orker ikke styre mer med mat når jeg ikke føler meg så bra :rolleyes:

Antoinette6
15-05-11, 12:51
Søndagstur på toget ! Det går vel bra, tenker jeg. Vi er bedt bort til middag i deg klokken fem, - så får vi se hvordan dét går. Jeg har de beste intensjoner !

Ellers var jeg en ørliten snartur innom den sukkerfrie sjokoladevogna i går, - 50 gram Cloettas Melkesjokolade. Guuuud, den er god. Men det er på grensen av hva jeg tåler :ja:

God tur, alle sammen !

Hevingen
15-05-11, 14:50
I dag har jeg vært i sløvevogna. Har vært noen turer innom vannvogna, men må nok hyppigere inn dit i løpet av dagen. Og så skal jeg mentalt forberede meg på en ny uke på jobb. Det går nok greit det.

Antoinette6
15-05-11, 14:53
Når har du veiedag, Hevingen ?

Og en :klem: selvsagt !

Hevingen
15-05-11, 15:02
I dag, glemte å oppdatere dere her.. Har gått opp noe. Vet at det meste er vann, så jeg bet meg ikke fast i hvor mye. Men under 1,5 kg mener jeg. Så ingen krise. Men det gjør at målet til Riga tar litt lengre å nå. Men nå er fokuset tilbake, så jeg regner med at dette går veien :) Ligger fremdeles godt under 100 :)

Grattis med vekta di, forresten :heia: Nå er jo du også ute av klubben og kan nyte færre siffer på vekta!

VSB
15-05-11, 15:07
Har vært en tur i klattrevogna igjen, med ungene så det ble bare litt buldring på meg, men gøy å se hvordan det går framover med dem. Eldste nådde taket i dag!

Ble litt mer kos en tenkt i går kveld, men holdt meg til lavkarbo i hvert fall. Og så fikk jeg endelig en god natts søvn (med sovemedisin dessverre).

Hevingen
15-05-11, 15:14
Klatring med ungene er gøy. Jentene våre har gjort det noen ganger. Nå klatrer hverken min kjære eller jeg. Men nr 2 syns det er veldig gøy. Hun kommer ganske langt opp i veggen. Men vi er ikke flinke til å ta henne så ofte som hun har lyst. Får bli litt flinkere der.

Hevingen
15-05-11, 15:27
Der kom sannelig vannvogna til meg i sofaen :D Min kjære kom med en Farrisflaske så jeg kan få drukket litt ekstra mens jeg skriver her. Han er vel snill :love:

Antoinette6
15-05-11, 15:33
det er veldig, veldig deilig å ha gode kjærester ! :love:

Det anbefales på det varmeste !

Nnem
15-05-11, 18:07
Har hatt en dårlig dag. Mange negative tanker = høykarbomat.
Så derfor lar jeg meg spise "ferdig" høykarbotankene mine og begynne på scratch igjen i morgen. Har også veiedag i morgen, men det får bare gå.
Ikke har det vært nok drikke heller.

Tror jeg skylder på været. Bare regn i hele dag. :(

Hevingen
15-05-11, 19:01
Like godt å gjøre seg ferdig på en dag, og så starte på ny dag med nytt mot! Skjønner godt det med tunge dager og høykarbo :klem:

kattungen
15-05-11, 19:08
Nam nam nam, Rimi har fått inn nye pølser som heter "snackpølser", med 1 gram karbo pr 100 gram, og de er SUPERGODE! :heia:

grotingeling
15-05-11, 20:12
Hallais alle kjekke togpassasjerer, nå nærmer det seg for alvor....... 17. mai :cool:
Har ingen store planer, men en kake hadde gjort seg.
Derfor har store deler av dagen i dag gått med i kjøkkenvogna.
Har testet 2 ulike muffinsoppskrifter samt en sjokoladekake (mini-posjoner), men så langt har jeg ikke funnet en som jeg virkelig liker.
Tror nok det blir samme løsning som i fjor, fromasjkake med nøttebunn :sikle:
Ellers har det gått bedre med mat og vann i dag.
Nå er også frokost, lunch og middag for i morgen klargjort, så jeg ser for meg en kjøkken-stress-fri dag i morgen :p

Sunfrid
15-05-11, 20:20
Halloen....gått ned 400 gram denne uka. :) Godt fornøyd da det var bursdagsfeiring her i huset forrige helg, og ny jobb kombinert med mye aktiviteter på kvelden denne uka som har resultert i dårlige matvaner og lite vann....

Denne helga har det vært bursdagsfeiring både lørdag og søndag. Lørdagen var grei nok å komme seg igjennom da det ble servert grillmat og salat. Kaker og kaffe ble for min del 5-6 jordbær og kaffe.... :) I dag valgte jeg å ta med meg egenbakt Pavlova kake da jeg var sikker på at det her ikke ble servert noe lavkarbo til kaffen, men det var bare så vidt jeg fikk et stykke selv før den var borte...:p

Ha en fortsatt fin søndag på toget :klem:

Antoinette6
15-05-11, 21:59
Hallais alle kjekke togpassasjerer, nå nærmer det seg for alvor....... 17. mai :cool:
Har ingen store planer, men en kake hadde gjort seg.
Derfor har store deler av dagen i dag gått med i kjøkkenvogna.
Har testet 2 ulike muffinsoppskrifter samt en sjokoladekake (mini-posjoner), men så langt har jeg ikke funnet en som jeg virkelig liker.
Tror nok det blir samme løsning som i fjor, fromasjkake med nøttebunn :sikle:
Ellers har det gått bedre med mat og vann i dag.
Nå er også frokost, lunch og middag for i morgen klargjort, så jeg ser for meg en kjøkken-stress-fri dag i morgen :p

Kjære, kjære grotingeling !

jeg tenkte også jeg skulle bake (det er sjelden jeg gjør det) til 17. mai. Da skal min elskede og jeg bare sitte med bena høyt og nyte fridagen.

Og vet du hva jeg nettopp har gjort ? laget Gerds snickerskonfektkake ! Og jeg har nettopp smakt på kremen !

Jeeeeez !!! jegh gleder meg som et barn til 17. mai.

Anbefales veldigveldigveldig !!!

KimPossible
15-05-11, 22:05
Jeg har laget og spist en fantastisk god is i kveld jeg...
Syndig godt! :D

50 g rabarbra
60 g kremfløte
25 dråper flytende natreen

Kjørte det i men mikser, så var det bare å finne skjeen og kose seg. :D
I morgen skal jeg lage OSTEKAKE! Er ikke lavkarbo herlig, dere? hehe

Regret
15-05-11, 22:32
Nå sitter jeg å mumser krem som er laget med vanilje og sukrin, oppå har jeg bringebær som er varmet i mikroen, sååå godt! Søtt og syrlig på en gang.
Nå har jeg ikke vært i ketose noen dager, men har gått ned 500g av vannvekta siden i går. Ble restaurant i dag med svigermor og aner i grunn ikke hvor mange karber jeg fikk i meg. Derfor tar jeg det litt avslappet i dag og er superstreng i morgen, særlig siden jeg tillater å gjøre som jeg vil på 17. Mai.

Pcn min har tatt natta for fult nå så tror ikke jeg blir særlig pratsom av meg framover da jeg nå sitter med iphonen min. Litt knølete å sitte her å skrive med den. Jeg er for lat til å slå av autocorrect så det blir veldig slitsomt å rette opp så mye :P

kattungen
15-05-11, 22:35
Jeg har hekta på enda en vannvogn jeg :D

Antoinette6
15-05-11, 22:36
Takk, kattungen !

Og takk for tipset om pølsene på Rimi. Skal prøves ! Jeg er så glad i pølser, skjønner du.

Antoinette6
15-05-11, 22:38
Hevingen !

Jeg er så redd for at jeg har gått opp igjen på fredag !

Æææææ ! Skal spise snickerskake (lavkarbo) 17. mai . . . Ææææææ !

grotingeling
15-05-11, 22:42
Og vet du hva jeg nettopp har gjort ? laget Gerds snickerskonfektkake ! Og jeg har nettopp smakt på kremen !

Jeeeeez !!! jegh gleder meg som et barn til 17. mai.

Anbefales veldigveldigveldig !!!
Hmmmmmmmmmm snickerskonfektkake sier du...... ja kanskje jeg skal prøve den.
(svipper kjapt over i Gerds journal for oppskrift :D)

Antoinette6
15-05-11, 22:44
Syyyyykt god krem !!!!

Regret
15-05-11, 22:51
Åh! Jeg glemte å fortelle det beste som skjedde i dag! Jeg fikk min ALLER første kommentar på kroppen min om hvor mye smalere jeg så ut :D selv med denne vannvekta og hvor oppblåst jeg er! Det gjorde dagen min bra, selv om det kom fra svigermor som dere vet hvordan er :P har noe å si på alt. Samboer mener også at jeg er mindre i ansiktet, men jeg ser det ikke selv, ikke på bilder heller. Men! Før vannet kom så fikk jeg øye på en 'innhuling' frampå hoftene mine, et område som var så tynt at jeg kjente beinet og ikke mykt fett :D dette forsvant litt med vannet, men venter spent på at det kommer tilbake!

Antoinette6
15-05-11, 22:55
Åh !

Sånt er deilig, Regret !!!

grotingeling
16-05-11, 07:28
Starter som alltid uka med veiedag, men det var ikke særlig oppløftende å gå på vekta i dag; +900g:hylgrine:
Var vel egentlig ikke helt uventet, har kjent meg hoven i kroppen spesielt de siste dagene - dessuten var jeg vel ikke veldig flink med maten forrige uke :o
Men jeg har ingen planer om å gi opp - her skal det kjempes :boxing:
Sitter nå i frokostvogna og nyter Oopsirull med skinke til frokost, og har grillet laks med salat i lunchboksen.

Skal innom kontorvogna umiddelbart, og så blir det hjem for å teste den snickerskonfektkaka - høres herlig ut, alle de riktige ingrediensene :sikle:

halkatlala
16-05-11, 07:59
oi :w00t:
sto opp i dag og gikk på vekta og jeg har nådd målet mitt :stortsmil
venter litt med å oppdatere tikkeren, får se om det holder seg der.
dette har gått fort. hva skal jeg gjøree nå, da? planen min var å øke litt på karbo da målet var nådd, men jeg gruer meg til det. spiste frukt i vinterferien og fikk så vondt overalt.
tror jeg bare blir i ketosekupeen litt til, jeg:rolleyes:

kattungen
16-05-11, 08:40
Takk, kattungen !

Og takk for tipset om pølsene på Rimi. Skal prøves ! Jeg er så glad i pølser, skjønner du.

De pølsene er utrolig gode! I alle fall nesten alle :p De er bittesmå, og kommer i pakker av 12 pølser - 4 med ost, 4 med chorizo-krydder og 4 grå, krydrede "ekle" pølser :rolleyes: De er ikke ekle altså, jeg bare liker dem ikke :cool:

Jeg skal i alle fall ikke spise karbo i morgen, har fortsatt masse vann i kroppen etter torsdagens utskeiing :( Gått opp 600 gram siden forrige mandag.

Antoinette6
16-05-11, 09:15
Jeg skal kjøpe dem i dag, jeg, kattungen. :ja:

Og vet dere? Jeg snikveide meg i dag. Det er litt dumt, men jeg greide ikke å la være. Trodde jeg hadde gått opp, - og så hadde jeg gått ned 600 gram.

Men det er vel bare tull. Får se til fredda'n . . .

Ellers går det i knekkebrød, rekesalat, smør, majones, salat og kjøtt + fisk stort sett dag etter dag. Jeg er veldig tilfreds med alt fettet. Jeg blir så mett og så lite fokusert på maten.

I morgen skal jeg dog spise Gerds snickerskonfektkake og lavkarbois av krem og eggeplommer.

Dessuten avspaserer jeg i dag og livet er godt !!!

God tur til alle i dag ! :klem:

kattungen
16-05-11, 11:23
Snikveiing forrige uke har bare ført til skuffelser :p

I dag er jeg i forberedelser til 17.mai-vogna hele dagen, men skal prøve å komme meg innom vannvogna et par ganger :D

Anne
16-05-11, 11:29
Jeg har ikke klart første mål på togturen. Det ble bare -1,3 ned til 17.mai, men jeg blir med videre...skal bare av en liten tur og kommer på igjen etter ferien:p

VSB
16-05-11, 17:51
Her er jeg hjemme igjen. Veiing i adg tidlig var ingen stor glede, kun 0,3 kg ned... Håper det går litt fortere etter hvert. Nå skal cola zeroen til pers, kanskje det hjelper. Får prøve vannvogna, men sliteer med å få i meg nok vann.

Antoinette6
16-05-11, 18:54
Jeg har sluttet å drikke såååå mye vann, jeg. Ligger vel på halvannen til to liter, Kanskje. . .

Jeg ble litt monoman en stund . . .

Anne, - så lenge du kommer på igjen er det greit at du hopper av :klem:

halkatlala
16-05-11, 19:18
tut tuut :)
jeg har vært i bakevogna og nå gleder jeg meg villt til i morgen. fikk et plutselig innfall og bakte sjokoladekake. to browniesbunner med masse sjokolademousse i mellom og krem og jordbær på toppen. selvfølgelig lavkarbo :D hadde egentlig tenkt å spise en soft ice i morgen, men dette blir bedre:spisesnak
nå skal jeg tilbake til ryddekupeen. og etterhvert skal jeg prøve å stryke en 50 talls kjole som plutselig er passe som jeg skal ha på meg i morgen:)

tora trollmor
16-05-11, 19:39
Har i dag vært i ved vogna i dag, saga, båret og lagt på plass ved til neste vinter ;)
Nå skal jeg se/høre på tv'n som står på - Rosenborgkamp vet du :love:
så skal jeg bake en rullekake Gerd har her inne :) Må jo kose oss litt i morra :)

halkatlala
16-05-11, 21:28
sånn. da klarte jeg ikke å vite om den kaka i kjøleskapet lenger, så nå er den prøvesmakt. den var veldig god, men det jeg hadde glemt er at jeg får helv.... vondt i hodet av mørk sjokolade :eek: så hvis jeg spiser av den i morgen, så kaster jeg brownisen og spiser bare moussen... da ble stryking av kjole utsatt til i morgen og jeg inntar sovekupeen og et par ibux nå:(

KimPossible
16-05-11, 21:49
Da er ostekaka i kjøleskapet, klar for nyting i morgen (håper jeg. tror den ble god)

Hadde ikke tenkt å veie meg før gipsen var av (om 4 uker), men veide meg i morges likevel, med gips og greier. Har gått ned 0,6 kg på halvannen uke. :) sikkert litt mer da, må jo trekke fra gipsen, men vet ikke hva den veier.
Fornøyd med det, siden jeg bare har spist lavkarbo/ketogent litt over halve tiden i den perioden.

Ønsker alle en strålende 17. mai, i flaggpyntet lavkarbotog (men ikke bjørk, for da blir jeg så dårlig. :p)

tora trollmor
16-05-11, 21:52
Ønsker alle en fin 17 mai. Gratulere med dagen :)

grotingeling
17-05-11, 01:15
Gratulere med dagen til alle togpassasjerer
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSCBDE9Uv4zGfYpzsETGvoQ4NCx0Nn55 64hGJnvlkKGj7RKXs4Jgg

mocc@
17-05-11, 06:59
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ♥
ønsker alle sammen en flott 17 mai feiring.
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ♥

Antoinette6
17-05-11, 08:32
Nå toger vi, dere !

Hurraaaaaa !

GRATULERER MED DAGEN !!! :blomster:

tora trollmor
17-05-11, 09:30
14.30 i dag stanser togen på Fosen ;) Gratulere med dagen :) :) :) :)

Karissima
17-05-11, 09:58
Kort innom veievogna før jeg fyker fort videre 400 gram lettere :heia:
Kos dere på 17.mai toget :D
http://g.api.no/obscura/pub/60x60rc/03783/1305290673000_flagg100_378346860x60rc.jpg

Antoinette6
17-05-11, 10:09
For en flott dag for deg, Karissma ! GRATTIS !!!

VSB
17-05-11, 20:21
DA var 17. mai vel overstått og to slitne barn i seng,:sove: mormor og niese på vei hjem og jeg kan ta det med ro. Huset ser litt lettere bombet ut, men det får så være...
Utskeielsene i dag har blitt en del frukt og en halv liten ring med kransekake,:hungry: hadde tatt en hel, men ga resten til dattera, smakte faktisk ikke så godt likevel. Det har jeg egentlig erfart i påsken og, tok et lite marsipan egg og ga bort resten for det ble plutselig altfor søtt... Ellers hadde vi bringebærpai i lavkarboutgave med krem, det spiste jeg med god samvittighet. Får prøve å ta en tur i vannvogna før jeg legger meg, men i går ble det altfor mye, så da fløy jeg på do godt utover natta...

Håper alle store, små og firbente venner har hatt en god 17. mai.:klem:

KimPossible
17-05-11, 22:54
Da var 17. mai overstått her også, blitt litt mye karber i dag, men pyttsann, det er bare for en dag. :)

Frokost: egg og bacon
Middag: 1 porsjon sodd, 1/2 liten potet, 5-6 små biter gulrot
Dessert: 2 stykker av lavkarbo ostekake og 2 kopper kaffe
Kvelds: altfor mye pepsi max og enda et stykke ostekake, ett glass rødvin (juhu!) og et halv glass ufyselig søt mosell-hvitvin....
:full:

Håper alle har hatt en kjempeflott 17.mai. :)

Gerd
18-05-11, 07:08
God morgen alle sammen :)

Håper dere hadde en fin feiring i går!

Her hopper konduktøren glatt over vekta, og setter seg og styrer toget, uten flere sidespor :p

kattungen
18-05-11, 07:16
Jeg klarte å holde meg helt lavkarbo på 17. mai! :heia: Planen var egentlig å spise det jeg hadde lyst på, uansett om det var høy- eller lavkarbo, men det gikk ganske så greit å holde seg til lavkarbo!

Frokost ble en boks tunfisk og litt seterrømme kl. 05.00, deretter var det et par kopper kaffe i sekstia før lunsj klokka 10.45. Det var koldtbord, og det ble servert mye fint lavkarbovennlig, blant annet laks, eggerøre, spekemat og skinke. Masse brødmat og frukt også såklart, men jeg hadde ingen problemer med å holde meg unna :D Senere ble det to nyasparges på besøk ( :lol: ), og så vandret vi rundt en stund og prøvde å finne en restaurant som ikke var fullbooket. Det gav vi opp, så dermed ble det reprise av NRK-sendingen med en halv flaske Jacobs Creek Shiraz Rose på hver og to lavkarbo-pølser :D Pluss masse av lavkarbo-kaka jeg lagde 16. mai da :lol: Og sannelig har det ikke hjulpet på vekta - snikveiing i dag viste 83.3, bare 200 gram igjen til jeg er tilbake der jeg var før forrige ukes høykarbo-utskeiing :D

Dagen i dag skal tilbringes på lavkarbotoget så godt det lar seg gjøre, men med øving til praktisk prøve, venninnebesøk, restaurant og kino blir det spennende å se hvordan jeg får det til :p

grotingeling
18-05-11, 08:33
Ble en veeeeeldig rolig 17.mai på meg i går, noe som nok skyldes at jeg ble utsatt for for mye røyk den 16.
Tåler bare dårligere og dårligere at flere sitter å røyker i nærheten, og selv om vi satt ute så ble det for mye da det var helt vindstille.

Hadde imidlertid en helt grei lavkarbodag, men orket ikke kake :eek:
Skal nok få tatt knekken på den, da jeg har lagd snickerskonfektkaken til Gerd etter anbefalinger fra Antoinette6 - og ja, kremen var herlig!!!!
Den smakte jeg på underveis ;)

Nå har jeg allerede vært innom vannvogna og frokostvogna, og er fortiden i møtevogna hvor jeg nok kommer til å bli værende ut dagen.
Så blir det kontroll-hos-legen-vogna som innkluderer veievogna :_oy:, og da håper jeg at vektoppgagen viser seg å bestå av muskler og vann.
Uansett så toges det videre :cool:

God tur til alle og enhver http://www.feebleminds-gifs.com/animated-train-divider-3.gif

Nnem
18-05-11, 10:47
Her ble det høykarbo i går, forsettelsen fra helgen. Nå har jeg begynt på "nytt" og håper jeg går ned det jeg har gått opp i løpet av mai mnd.

VSB
18-05-11, 11:02
Her er det en travel dag. Startet i legevogna, fortsetter med kombinert lese-tileksamen-vogna/vannvogna (Har klart nesten 1 liter hittil) og deretter terapivogna, blir nok litt lunsj imellom. Har salat, spekemat og eggerøre fra i går. Det skulle være bra vil jeg tro. Spiser nok definitivt IKKE Fedon lenger, men vet ikke helt hvor jeg skal plassere meg. Er innenfor de 72KH til Bedre uten brød, også Hexeberg ligger vel et sted rundt 40-50 KH, ihvertfall under 70, så jeg må nok forandre filosofi snart.

Nå får jeg snart selvskap på lavkarbo toget, mamma har meldt sin interesse og jeg brukte litt av gårdsdagen på overtalelse. Hun blir nok Fedonsk, men det er jo ikke så langt unna. Lånte henne boken til Hexeberg, for der stod det mye om hennes plager, så får vi se om hun klarer å bestemme seg. Godt å ha en alliert "in real life" også liksom.

Antoinette6
18-05-11, 14:50
Ønsk din mor hjertelig velkommen fra oss, VSB ! :klem:

Og hurraaa for Gerd som styrer toget, - konduktør eller ikke. Hun er rimelig multitasking, så hun kontrollerer vel billetter innimelom :lol:

Ellers var det en fin 17. mai for meg, men med en del maltitolmat, - som jeg tålte godt. Det gjenstår å se hvordan veiingen blir på fredag, for jeg spiste myyyyyye ! :w00t:

Tut, tut, - toget går !

Og for et FLOTT tog, grotingeling ! TAKK ! Og jeg må fryse ned den kaken, jeg. Neste gang skal jeg lage halvparten så tynn bunn, for kremen er absolutt best :sikle:

Sunfrid
18-05-11, 23:03
Ta toget, ta toget, ta toget....... dette går jo bra, vel overstått alle sammen.

streber
18-05-11, 23:19
falt av toget i 3 dager pga min eldste datters konfirmasjon og en impulsiv 2 dagers Sverigetur etterpå. Men, men , på fornuftstoget igjen nå:)

Antoinette6
19-05-11, 06:49
"God morgen, alle passasjerer ! Vi nærmer oss stadig målet, og jeg ber alle passasjerer ha dette i mente. Etterhvert vil vi også hekte på et par stabiliseringsvogner. De befinner seg bakerst i toget. Der vil konduktøren oppholde seg for det meste etter ferien.

Jeg vil også be alle passasjerer om å trykke på stoppknappen når de har nådd fram til destinasjonen sin, slik at vi andre får tatt et skikkelig farvel og ønsket lykke til.

Muligheten for å kople til en veievogn til er også til stede. Her kan man notere sin nedgang fra uke til uke, - om man vil.

Ellers ønsker vi hverandre en god togtur i dag og vennligst ikke trekk i nødbremsen.

God tur!"

kattungen
19-05-11, 06:50
Jeg henger fortsatt med, selv etter restaurantbesøk med en venninne i går :D Ble sikkert litt mye carbs, jeg både spist et glasert kirsebær, smakte på Jack Daniels-glazesausen hennes og en bittebitteliten smak is. Ingen av delene smakte noe særlig, alt var for søtt :p Etter det var det kino, og der koste jeg meg med baconsvor og melkesjokolade fra Sukkerfritt :D Og dagens vekt er det samme som gårsdagens, så jeg er fornøyd ;)

I dag skal jeg en tur innom eksamensvogna nå i morgentimene, og i kveld skal jeg på en sommeravslutning, så jeg håper været holder seg:D

Regret
19-05-11, 07:31
Æsj altså, jeg har ikke funnet fnugg motivasjon de siste dagene så det har blitt litt høykarbo hver dag siden helgen, bortsett fra på mandag. Tror det kommer av å ha spist høykarbo en dag, så fikk jeg teften på det og greide ikke å slutte. Skal si at sukker og hvete er farlige greier! Nesten på linje ned narkotika dette når man ikke greier å stille om kostholdet igjen. Don't do sugar, kids!

I dag er det veiedag og har så lyst å ringe inn til veievogna å si: sorry, jeg er så syk at jeg kan ikke komme i dag, etterfulgt av et par anstrengte og falske host og hark. Men jeg må vel innom så jeg får målt også, grur meg. Jeg ser selv at den grusomme dobbelhaka har blåst seg opp og jeg føler meg skikkelig feit og elendig. I tillegg kom tante på besøk i går, som om ikke den vannvekta jeg allerede har var nok :( æsj. Er skikkelig hormonell også så dagen i dag går ikke så bra..

Huff gi neg motivasjon så jeg ikke faller av toget! I denne farta så blir det vondt å treffe bakken :(

halkatlala
19-05-11, 08:50
jaja- da var jeg 500 g opp igjen. kommer sikkert av all kakespisinga mi 17. mai selv om det var snakk om lavkarbo kaker. ja- også ble det en soft ice etter russetoget :rolleyes:
skal ta med dattera mi som har bursdag i dag til svømmekupeen. også får jeg styre unna høykarbokakene hennes som best jeg klarer i selskapsvogna i kveld :)

Hevingen
19-05-11, 09:01
Jeg er atter tilbake på toget! Har hatt noen dager hvor jeg har stått med den ene foten på perongen, men nå er jeg inne. Har hatt full skjerping siden 17. mai. For av alle dager i året bestemte jeg meg for full skjerping den dagen. Ble noen bokser Pepsi Max, noe jeg egentlig vil slutte med. Men ingen karber.

Jeg har slitt med migrene igjen, og dermed også lysten på feil mat. Men har klart meg i tre dager nå, så håper dette fortsetter like bra.

Har vært ganske full av vann og følt meg oppblåst. Så jeg har ikke gått på vekta på noen dager. Regner med at det blir et ok resultat på søndag. Vil jo gjerne nå første holdeplass før 4. juni. Og den datoen nærmer seg med stormskritt.

Regret, hold deg fast i hånda mi! Vi får støtte hverandre og passe på at ingen faller av toget. :klem:

Kattungen, kos deg i svømmekupeen og vær standhaftig :D

Antoinette6, du er veldig god til å inspirerer og lage koselig stemning her :D

kattungen
19-05-11, 12:05
Kattungen er herved ferdig i eksamensvogna, og resultatet er.....

BESTÅTT! :heia:

grotingeling
19-05-11, 12:34

GRATULERE :heia:
http://www.russianworldforums.com/photos/a_specialocc/congratulation.gif

Hevingen
19-05-11, 12:37

Så bra!

http://3.bp.blogspot.com/_lYFJCGd8v-c/SkEaK6j4ToI/AAAAAAAAAHA/X9AD5nkFRqw/s320/congratulations.jpg

grotingeling
19-05-11, 12:37
Etter gårdagens legebesøk, er jeg nå gått over fra strebe-etter-vektreduksjons-modus til pause-fra-slankefokus-modus.
Blir uansett værende her på toget, for det er så mange kjekke vogner her.
Og jeg skal jo ikke ha pause fra lavkarbo, bare ikke fokusere så mye på vektendring.
Nå er det uansett tid for en runde i vannvogna, lunchvogna og deretter tilbake i møtevogna.

God tur videre:D

Nnem
19-05-11, 14:10
Regret: der har du meg også. Falt av vogna etter at jeg spiste sukkerfri sjokolade på fredagen. Er tilbake i dag. Denne ukens høykarbo utskeiing endte med hele 3,4 kg opp. Jeg skjønner ikke at det er mulig. Men da vet jeg hvertfall hvor mye kroppen min tåler karbo, mel og sukker = nada.

Antoinette6
19-05-11, 14:27
Godtfolk ! :klem: og :klem: til hver i sær !

Det er bare å holde seg på dette toget, - vektreduskjon, vektnedgang eller stand-by. Her er det godt å være OG det holder konsentrasjonen vår oppe slik av vi ikke detter av. Det er så hardt å treffe bakken, som Regret sier. Dessuten kan man slå seg veldig og rekonvalesensen kan ta lang tid. Det vil vi helst ikke.

Ikke fall av, mine venner. Jeg gjorde det og måtte ta hele togturen på nytt nå fra 7. mars dette året. Tenker av og til på hvordan kropp og sjel hadde hatt det om jeg IKKE hadde stupt av toget for to og et halvt år siden . . .

Men livet begynner hver dag. Togturen likeså. Den går videre og videre inn i fremtiden.

Hold fast ! Vi er her alle sammen for hverandre !

:heia: og tuuuuut !

Krib
19-05-11, 14:31
Nå har jeg vært inne og lest her hver dag,tror jammen jeg hopper på dette toget ved neste stasjon! Virker som en trivelig tur! Og mange hyggelige folk:-)

Antoinette6
19-05-11, 14:35
Nå har jeg vært inne og lest her hver dag,tror jammen jeg hopper på dette toget ved neste stasjon! Virker som en trivelig tur! Og mange hyggelige folk:-)

Krib !!??? Er det virkelig deg !!??? FANTASTISK !!! :klem: og :suss:

*peker på krib og er stolt over RL-venninne på toget*

Søte deg ! Så hyggelig ! Ja, her er det fantastisk hyggelig ! Og morsomt, til tider.

Har du skaffet deg en journal, snuppa ???

Antoinette6
19-05-11, 14:35
Og kattungen ???!!! Jeg glemte å gratulere deg med eksamen !

At det går an !!!

Kjempeeksamensbestått:klem: !!!

Krib
19-05-11, 14:38
Samme til deg Antoinette...gleder meg veldig til å treffe deg...først i juni..så i juli:-)
Journal nei....så langt er jeg nok ikke kommet. Er vel litt klønete enda ser jeg....

VSB
19-05-11, 15:05
Gratulerer med bestått eksamen kattungen. Jeg har 4 dager igjen, så er det bare å vente på resultatet. Prøver virkelig å lese nå, men som dere ser er jeg støtt med på togturen her og.

Har vært litt rundt i ulike vogner i dag, lese-til-eksamens-vogna, terapi-vogna, klattre-vogna og handle-vogna. Leita etter digital kjøkkenvekt, har en gammeldags en som jeg har klart å slenge i gulvet og er ikke helt god nå, og en mandelkvern, men hadde dårlig lykke med begge deler, så nå er det mannens tur etter jobb.

Gårdsdagen ble en liten sprekk med en tur i sjokolade og brus vogna, Hvem hektet den på mon tro? Heldigvis sukkerfritt, men ikke så bra likevel. Jobber med å begrense brusinntaket, (cola zero) og øke vanninntaket. Tror sukkersuget i går skyltes for lite fett. Har egentlig funnet ut at 1-2 ss kremfløte stilner suget ganske effektivt, men ikke alltid like lett å huske på.

Antoinette6
19-05-11, 17:44
Fløtevogn !!! Vi må selvfølgelig ha en fløtevogn !!! (kan vel også kalles kremvogna) :ja:

Lykke til VSB, med eksamen! Jeg kan godt låse deg inn i lese-til-eksamensvogna, om du vil ?

Neeeei ! Køddaaaaa !!! :klem: til deg !

tora trollmor
19-05-11, 18:07
Sist uke gikk jeg opp 1/2kg, å nå kjenner jeg at jeg saaaaammmmlllleeerrr vann :(
Men jeg er heller ikke hjemme på lørdag så da hopper jeg over veiedagen. Skal i ny konfirmasjon :) Det gledes skal man vite, men jeg skla ikke ha kakke.

KimPossible
19-05-11, 19:43
I dag har jeg vært i frisør-vogna og i sykehusvogna.
Og fy fader så vondt jeg fikk i sykehusvogna. Ble såpass slått ut at middagen ble spagetti a la capri, sånn hermetikk-greier, vettu.... Huffameg.
Sånn kan det gå. :(:rolleyes:

Sunroad78
19-05-11, 19:54
I dag har eg vore i jobbvogna, spenstvogna, vannvogna (kjenne at eg stadig må tisse, trur eg har fått i meg 4 liter foreløpig + 1 glas pepsi max), slækkevogna og no skal eg snart i sovevogna (kroppen likar ikkje når eg har tidligvaktveke).

Krib
19-05-11, 20:51
Akkurat kommet fra trimvogna,deilig..en stund siden sist!
En tur innom spisevogna,før det blir tv-vogna og 4.stjernes middag som er tatt opp.
Dumt spm..hvordan får dere disse smileysene?

Hevingen
19-05-11, 21:11
Dumt spm..hvordan får dere disse smileysene?

Smileysene får du opp ved å velge skriv svar, i stedet for å bruke hurtigsvar. Men hvis du bruker hurtigsvar har du en knapp som heter avansert som du kan trykke på. Da kommer det flere valg i forhold til hva som skrives, format og liknende. Der er noen smileys klare på høyre side og mange fler under valget mer.

Jeg har vært hyppig i vannvogna i dag. Og det er bra. Jeg var nettopp en snartur innom en line dance vogn. Har lurt litt på å prøve det. Så da måtte jeg nesten stikke innom på en trening. Det så gøy ut, og ikke alt for tøft i forhold til en utrent kropp.

VSB
19-05-11, 21:52
Fløtevogn !!! Vi må selvfølgelig ha en fløtevogn !!! (kan vel også kalles kremvogna) :ja:

Lykke til VSB, med eksamen! Jeg kan godt låse deg inn i lese-til-eksamensvogna, om du vil ?

Neeeei ! Køddaaaaa !!! :klem: til deg !

Jo,jeg tror nesten det kunne være nødvendig. Skru av internetten, lås inn alle lavkarbo bøker og fjern TVen.

I kveld har jeg tatt runden i ryddetøy-vogna, legge bort vinterklær, merke nye klær og teste arvetøy. Noe jenta har altfor mye av og hun vil jo beholde alt. Må begrense seg til det hun får plass til i skapet har jeg sagt, ergo er vi ikke helt ferdige. Sofaen i kjellerstue-vogna er full av klær som må sorteres, merkes og vaskes, før det kan ryddes inn i skapet...

Krib
19-05-11, 21:56
Takk Hevingen:)

Hevingen
19-05-11, 21:57
Takk Hevingen:)

Bare hyggelig :D

Hevingen
19-05-11, 21:59
Nei, tror jeg tusler inn til sovevogna.

Ellers blir det sånn:

http://3.bp.blogspot.com/--sGtvKM8Pp8/TXFE-8sgzzI/AAAAAAAAALg/tUhtU3Koe4U/s1600/funny-pictures-cat-sleeps-on-the-escape-key4.jpg

kattungen
19-05-11, 22:36
Takk for alle gratulasjoner - er mektig stolt over å ha bestått den eksamenen :heia: Første formen for praktisk eksamen jeg noengang har hatt, så det var nerver i høyspenn hele veien! :rolleyes:

I dag har jeg vært på lunsj med en venninne, og deretter på grillfest, men tror jeg allikevel har klart å holde meg i ketose. Uten å være helt sikker, for jeg har jo ingen stix eller noe :rolleyes: Lunsjen ble fyllet av en tacowrap, med kjøttdeig, ost, salat (kun issalat) og rømme, og sikkert en del krydderdrit på kjøttdeigen :p På grillfesten var det grillribbe, biff og salat med fetaost og litt paprika :cool: Krysser fingrene for at jeg ikke har inntatt for mye carbs, for jeg driver jo og mauler kokosfett innimellom fordi jeg er litt småfysen på noe og bare må få stilt "sult"følelsen ;)

Regret
20-05-11, 07:06
Hallo alle samen *mr.melk*

I dag MÅ det være fredag, for jeg har stått opp med feil fot først og det kun minutter jeg begynte på jobb! Men vet dere hva? Jeg er så irritert på meg selv at jeg har bestemt meg for at denne dagen skal bli bra! Jeg SKAL inn i ketose igjen og jeg SKAL følge dagsplanen for mat. Jeg skal være litt mer positiv enn å bare slenge med leppa fordi jeg har alt for mye å gjøre hjemme :rolleyes:
Dessuten så ER det fredag i dag, så jeg kan få sove en time ekstra i natt så det må være belønning nok i seg selv :) belønning for å være positiv! Haha :D

Ha en fin morgen dere! Nå skal jeg ta meg en god og søt kopp grønn te med mint mens jeg venter på at fasten skal være over! :D

grotingeling
20-05-11, 07:12
http://images.paraorkut.com/img/pics/images/t/thank_god_its_friday-1131.jpg
Freeeeeeedag!!!!!!!!
Helg, ferie - nevnte jeg ferie????!!!
Anyway........
Skal ha noen timer i hjemmekontorvogna, passe på å svinge innom vannvogna og kjøkkenvogna - men så er det altså rett over i ferievogna :heia:

Ønsker alle togpassasjerer en riktig herlig fredag, og en deilig togtur videre
I'll be back :lol:

kattungen
20-05-11, 07:24
Her startet dagen med en tur innom snikveievogna, og jeg kan stolt meddele at vekta viser det samme i dag som på onsdag :heia: Dermed er det virkelig lov å håpe at ikke de to siste dagene med utespising har ødelagt ketosen :D
Ellers i dag skal jeg innom tannlegevogna (blæh!) og deretter tenker jeg å innta vannvogna :p

mocc@
20-05-11, 08:08
Hei hei... Rusler inn på toget igjen jeg.. :) Har vært noen dager av for og komme meg igjen...

Vært innom frokostvogna alt idag. Nå skal jeg rulse innom vannvogna og der har jeg tenkt til og bli en stund idag.. :) Ellers så skal jeg være litt i slappeav-holde-armen-i-ro-vogna..

Ha en fin fredag..

Hevingen
20-05-11, 08:25
God morgen alle medpassasjerer!

Jeg har også hatt en tur innom snikveievogna og det er jeg glad for, for der viste det at jeg nå er under siste registrerte vekt :heia: Så jeg gleder meg til veiing på søndag!

Jeg har vært innom frokostvogna, der serverte de oopsie rolls og kaffe. Jeg er nå en tur i kontorvogna, men stikker stadig vekk innom vannvogna også.

Skal nok i Harryhandlevogna senere i dag. Greit å få tak i kjøtt og ost billigere.

VSB
20-05-11, 09:26
God morgen folkens. :klem:
Har vært i frokostvogna så langt. Lavkarbo pannekake. Prøver meg litt i vannvogna, er absolutt ikke flink nok der... Ellers satser jeg på en tur i treningsvogna og helst flere turer i lese-til-eksamen-vogna, håper Gerd har nøkkelen klar og låser for en stund!

kattungen
20-05-11, 10:23
Ferdig hos tannlegen, endelig :heia: Nå skal jeg ikke tilbake før neste kontroll :D <-- shiny, bright smiles :lol:

Må en tur innom vannvogna i dag, men jeg er jo igrunnen ikke glad i vann...

Hevingen
20-05-11, 10:32
Bra at det gikk fint hos tannlegen! Håper det er lenge til neste kontroll. Kanskje du skulle tilsette vannet sitron, lime, eple eller noe annet du liker.

Nnem
20-05-11, 11:20
God formiddag alle sammen.

Hadde en litt laber dag i går, var på nippet til å kjøpe inn masse fy fy mat og bare trøstespise. Men så ble det til at jeg snakket med en nabo og alle tanker forsvant.

Spiste godt resten av dagen og tok en stics bare for moro skyld. Hadde aldri trodd at jeg var i ketose etter den STORE utskeiingen uken som var, men det var jeg. Jippi.

Også måtte jeg selvsagt snikveie meg i dag tidlig. Nedgang. Endelig slipper vannet seg.

Ha en fin helg alle sammen:D

Bittemoren
20-05-11, 11:36
så bra Nnem :heia:

har kasta meg på vannvogna for å bli kvitt 17.mai kakesukkeret :)

KimPossible
20-05-11, 12:10
Mårnings :)
Endelig er det fredda'n!

Jeg er trøtt og slapp i dag, og har sånn ulvehunger jeg bruker å få når jeg spiser høykarbo. :rolleyes: Tydelig at den spagetti a la caprien fra i går "funker" ja... har så utrolig lyst på smash-sjokolade og iskrem og altmulig snop. :mad:

Skal lage egg og bacon nå, og ta en kopp kaffe med fløte, så blir nok alt så mye bedre. :D så må jeg begynne å gjøre meg klar til selskap klokken 4. Alt tar så mye lengre tid når man har bare har lov til å stå på en fot. enda en måned med gips... men, det får jeg bare tåle. :)

GOD HELG!

Regret
20-05-11, 12:17
Så utrolig deilig da, Nnem !

Her føler jeg er fylt opp med mye vann, men jeg går litt ned i vekt også så jeg vet ikke, kanskje jeg bare har lagt på meg. 1,1kg til minstenotering og fram til da føler jeg ingen glede for vektnedgangen :/ merkelig med det, men er nok bare klar for å gå ned og ikke tilbake til hvor jeg var. Uansett, 400g ned siden 17.mai så langt. Tante på besøk og jeg er mer hormonell enn når jeg var gravid.

Fasten er over om 45 minutter og GLEDER meg til 'frokost' for en gangs skyld! Da blir det egg og bacon! :hungry:

kattungen
20-05-11, 12:22
Så utrolig deilig da, Nnem !

Her føler jeg er fylt opp med mye vann, men jeg går litt ned i vekt også så jeg vet ikke, kanskje jeg bare har lagt på meg. 1,1kg til minstenotering og fram til da føler jeg ingen glede for vektnedgangen :/ merkelig med det, men er nok bare klar for å gå ned og ikke tilbake til hvor jeg var. Uansett, 400g ned siden 17.mai så langt. Tante på besøk og jeg er mer hormonell enn når jeg var gravid.

Fasten er over om 45 minutter og GLEDER meg til 'frokost' for en gangs skyld! Da blir det egg og bacon! :hungry:

Skulle ikke du slutte med fasting?

Regret
20-05-11, 13:09
Nja til slutt, jeg får ikke til å kutte det helt ut så brått så jeg har redusert tiden til 15 timer nå som første steg.

Jeg veide en gang til og jeg hadde gått ned 200g til :P da er jeg i hvertfall på før-17-mai-vekt :D

Catwoman
20-05-11, 13:17
Jeg sitter her helt ensom i "feire 1 årsdag uten älskling" vogna jeg. :( :hylgrine:Kvalm og uvel etter flere dager høykarbo... Og uten medisiner i 4 dager pga dritt lege :realmad: Takk gud for at jeg ikke har mensen i hvertfall!!!!
Sorry, men måtte bare blåse ut litt her..... :o

Bøtt
20-05-11, 13:26
Jeg sitter her helt ensom i "feire 1 årsdag uten älskling" vogna jeg. :( :hylgrine:Kvalm og uvel etter flere dager høykarbo... Og uten medisiner i 4 dager pga dritt lege :realmad: Takk gud for at jeg ikke har mensen i hvertfall!!!!

:klem: og :suss: vennen.

Uffameg catta:nei:

jegerjenta
20-05-11, 14:06
:nei:og:nei:
Sender over noen store trøsteklemmer:klem::klem:

KimPossible
20-05-11, 14:13
:klem::klem::klem::klem:til Catwoman. Ta så mange du trenger. :)

VSB
20-05-11, 14:29

:klem::klem:Til deg. Vet ikke hva slags medisiner du går på, men jeg hadde hatt det helt j... uten, så jeg forstår deg så godt.

Har hatt 2 turer i lese-til-eksamen-vogna og en tur i treningsvogna innimellom, så er rimelig fornøyd med dagen så langt. :lesebok::visemuskl

Hevingen
20-05-11, 14:36
Medisinstopp kan være noe dritt. Håper du får dem om 4 dager så du kan føle deg bedre.

Bøtt
20-05-11, 15:48
Medisinstopp kan være noe dritt. Håper du får dem om 4 dager så du kan føle deg bedre.

:ja: håper du får medesinene dine ,kan være jævlig uten når en trenger de for å fungere:ja:

kattungen
20-05-11, 17:38
Nå skal jeg inn i handlevognen :lol: Trenger et par ting til fredagskosen i dag, så må innom Sunkost eller Kinsarvik tenker jeg. Hvor får man f.eks. kjøpt kokosmel? Og vaniljepulver?

kattungen
20-05-11, 22:06
Jeg hadde gledet meg til en helg med fri, men må visst en tur innom jobbvogna på søndag allikevel. Jaja, sånn kan det gå :)

Regret
20-05-11, 22:45
Så leit da, Kattungen! Du får heller nyte lørdagen helt og fult ut :) Unn deg hva enn du ønsker og slapp helt av.

Her ble det visst et glass musserende vin på meg og jeg er svimmel og i godt humør allerede :D selv om jeg slettes ikke er i ketose.. Tror jeg i såfall, kan teste etterpå. Jeg har akkurat nytet en skål med sukkerfri vaniljekrem med varme bringebær og etterpå samme krem med saftige jordbær mmmm det var fredagen sin det! I morgen har jeg og sambo en date på kino mens guttungen er hos bestemor så det gleder jeg meg til :D og i natt skal jeg sove til hvertfall kl 8! Møkkalei av å være oppe kl 6-6.45.. Nå ser vi på film på tv og bare chiller :)

Også må jeg bare skryte litt av meg selv :P til tross for hvor lat jeg er for tiden så har jeg fått vasket 4 maskiner med klær i dag! Og jeg har bare 3 stativer :D merkelig nok er det fortsatt et halvt stativ ledig så jeg får fint plass til enda en maskin! Hoho nå er det tomt i skittentøyskurvene og det kan jeg ikke huske sist gang det var! Deilig!

Bittemoren
20-05-11, 23:04
Så bra Regret :heia: Deilig med tom skittentøykurv (varer somregel ikke så lenge hjemme hos meg desverre :( ) Jeg har jobbe helg så jeg skal jobbe hele helgen Gleder meg til tirsdag for da har jeg veiedag :) og når jeg er på jobb så er jeg flink til å drikke vann så jeg håper dette går retteveien nedover :D

Regret
21-05-11, 00:38
Oi, jeg var visst i ketose lell! :D endelig! Har hengt på utsiden av toget siden mandag nå, så nå var det deilig å komme inn i varmen igjen ja!
Nå tar vi natta her :) snakkes i morgen!

Bittemoren
21-05-11, 00:49
så bra Regret :heia:

Sunroad78
21-05-11, 10:02
Eg har tatt turen innom ketosevogna og under-100-vogna (for tredje gong sidan 2010) og har planer om å bli der. Er fortsatt i vatnvogna og skal ein tur innom hagevogna (klippe plen, vatne blomar, luke skråning).

Hevingen
21-05-11, 11:55
Eg har tatt turen innom ketosevogna og under-100-vogna (for tredje gong sidan 2010) og har planer om å bli der. Er fortsatt i vatnvogna og skal ein tur innom hagevogna (klippe plen, vatne blomar, luke skråning).

:heia:

Så bra sundroad!
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQD_jWItgwTxDfYX61FaH13dyfy-slrcjxhOnixEDQJQlXm7fffZg

jeg skal en tur i parkvognen etterpå med barn og vennene deres. Min kjære er på kurs i dag så da prøver jeg å finne på noe som ungene liker og som får tiden til å gå.

kattungen
21-05-11, 11:56
Her er det lørdag, og jeg er i lørdagsvogna :D Husarbeid, baking og litt tv-titting :D

halkatlala
21-05-11, 13:12
jeg har vært i dundrende hodepinevogna helt siden jeg sto opp:( fint om den vogna kunne kobles av... begynner å bli kvalm også:wacko: da dette ikke er noe jeg har bestillt, så burde det vel gå an å få sendt det i retur:confused:

Supah
21-05-11, 13:15
jeg har vært i dundrende hodepinevogna helt siden jeg sto opp:( fint om den vogna kunne kobles av... begynner å bli kvalm også:wacko: da dette ikke er noe jeg har bestillt, så burde det vel gå an å få sendt det i retur:confused:

Da kobler jeg av hodepinevognen!! Den trenger vi ikke på dette toget. Og kvalmen sendes i retur!

:smile:

VSB
21-05-11, 14:30
Her har jeg vært i lese-til-eksamen-vogna i to runder i dag, i tillegg har det vært handlevogna og klattrevogna. Blir nok mer lesing utover og forhåpentlig litt planting. Handlet litt uteblomster i dag.

KimPossible
21-05-11, 16:45
I dag har jeg vært i halsbrannvogna, men har fått slokket den verste brannen, så nå ulmer det bare. :p
Resultat av et langt opphold i ei høykarbovogn i går. (skjønner ikke hvor den kom i fra, har koblet den fra nå:D)

Har også vært i ryddevogna, men resten av dagen blir fordelt i kjøkkenvogna, tv-vogna og hobby-vogna, tenker jeg. :)

Ha ei flott helg!

Sunroad78
21-05-11, 17:28
Har vore innom shoppingvogna, så nå er kjøleskapet på nytt fylt opp med mykje god nammis mat :D
Resten av dagen blir i soffa- og tv-vogna.

kattungen
21-05-11, 17:43
I dag har jeg laget fudge (nam nam!), brownies (som ble mer sjokolade, men det går fint :D ) og nå skal jeg igang med focaccia :hearts: Gleder meg virkelig til sistnevnte blir ferdig, håper den blir vellykket! :D

Catwoman
21-05-11, 17:46
Vil veldig gjerne tilbake på toget jeg :o I riktig vogn!

Antoinette6
21-05-11, 17:56
Kom, katta ! Jeg skal vise deg . . . . :klem:

*viser Kattedamen den hyggelige matvognen og peker på lageret av ekstra fettvarer som står på benken*

Catwoman
21-05-11, 18:11
Antoinette :love::love:

Antoinette6
21-05-11, 18:21
Antoinette :love::love:

*setter seg tett inntil den vakre Kattedamen og hvisker litt om strandsesongen og helsefordelene og ikke-oppblåsthet og sukkerhungerfravær og holder hånden*

:klem: til deg, kjære !

kattungen
21-05-11, 18:58
En dag i bakevogna har vært særdeles vellykket! :D

VSB
21-05-11, 20:04
Jeg har vært en tur til i lese-vogna, men nå sier hodet mitt STOPP, vondt i hodet, tykk tåke og sammenbitte kjever, tror eksamensnervene melder seg for alvor her. Heldigvis ikke resultert i noe kraftig sukkersug enda, håper alle sørger for å holde de vognene unna. Jeg har både lavkarbo bringebærpai, sukkerfri sjokkis, karameller og baconsvor å ty til, så det får jaggu meg holde!

Og så har det blitt en tur i stelle-hage-vogna, med planting av et par blomster og litt urter.

Bittemoren
21-05-11, 21:29
jeg har tilbringt det meste av dagen i sovevogna og nå skal jeg i jobbevogna en tur :D

ha en fantastisk flott lørdag :klem:

kattungen
22-05-11, 06:55
Da skal jeg også en tur innom jobbvogna :( Ikke akkurat det jeg har mest lyst til på en søndag, men men...

Sunroad78
22-05-11, 09:46
I dag har eg starta mi reise i frokostvogna og skal fortsette i treningsvogna (spinning 45 min). Så blir det vel innom dusjvogna og ikkje minst sofa/tv-vogna :D

Dolsi
22-05-11, 11:47
Jeg vil inn i ketosevogna. Ramlet av fredag pga jeg var i begravelse og spiste kake :o Startet på lavkarbo igjen i går lørdag da, men tar litt tid for meg å komme i ketose.

mocc@
22-05-11, 12:02
I dag her jeg også startet i frokostvogna.. Skal snart en tur innom dugnadsvagna.... Og vis jeg rekker det skal jeg innom spinningvogna i ettermiddag..... :)
Gått ned 0.5 denne uka så fornøyd... :) Røk på ei flaske hvitvin i går så litt spent på hvordan det vil gå utover uka..

Regret
22-05-11, 12:41
Nå sitter jeg i frokost vogna og spiser en omelett med gressløk og fetaost, bacon og osteknekkis med smør! Stor og god frokost FØR (30min) fasten egentlig er over! Nesten litt stolt jeg :D vanskelig å få ned maten, og samvittigheten er svart, men godt å kunne ta et sånn steg lell :) vekta har stått stille i 2 dager (siden jeg kom i ketose!) og jeg vurderer å ta et steg utenfor komfort sonen og ikke veie før hvertfall tirsdag, det vil si gi slipp på all kontroll og det er skummelt det! Men jeg tror det gir god trening, dessuten er det mye mer spennende å gå på vekta da! Veiedag på torsdag, men jeg feirer 2 måneder på lavkarbo på tirsdag og da blir det tatt et nytt bilde av meg, så da er det kjekt å vite vekta også :)

Som jeg skrev at jeg hadde til frokost, osteknekkis, jeg er helt frelst! Jeg har laget ostechips med landlords hvitost før og synes ikke så veldig mye om det, men så laget jeg med osten fra kavli med jalapeno og den er så god! Perfekt tykk og brukes som knekkebrød her, best med smør på!