View Full Version : Sukrin som har gått ut på dato
fant en pakke sukrin i skapet som gikk ut for noen år siden. Er dette farlig/ulurt å ha i seg? :confused:
Er den åpna? Uåpna tørrvarer holder seg lenge. Kunstige ting holder seg enda lenger ;)
Fantes det sukrin for et par år siden?
sukrin har vært på markedet lenge, men ikke like utbredt som i dag.
det er den gamle innpakningen, så den er noen år gammel. den er åpna, men har sånn åpne/lukke funksjon, sånn som de posene man har ting i når man skal fly.
sol-cellen
26-04-11, 22:47
Du kan trygte bruke den gamle posen med Sukrin, den er i praksis evig holdbar (som sukker) selvom det er pålagt å merke med best-før dato.
Vi (Funksjonell Mat) lanserte Sukrin i november 2006, så det er snart 5 år siden.. Produktet har blitt betraktelig mer utbredt de siste årene ja :)
kan ikke dere (funksjonell mat) lansere stevia også? med smaker og til en billig penge. jaaaaa
Du kan trygte bruke den gamle posen med Sukrin, den er i praksis evig holdbar (som sukker) selvom det er pålagt å merke med best-før dato.
Vi (Funksjonell Mat) lanserte Sukrin i november 2006, så det er snart 5 år siden.. Produktet har blitt betraktelig mer utbredt de siste årene ja :)
ok, så bra:) takk for svar:)
HenrikBooe
26-04-11, 23:32
kan ikke dere (funksjonell mat) lansere stevia også? med smaker og til en billig penge. jaaaaa
Er så enig med deg! Stevia er mye bedre en de fleste søtningsmiddelene på markedet ;)
Enig i at stevia er bedre, og det er jo ett naturprodukt, men skal man bake er det sukrin som oppfører seg og gjør baksten. Desverre;)
Bruker litt av hvert jeg da, og det funker fint. I en perfekt verden hadde vi hatt stevia som sukker-sukker også:D
Bestemamma
27-04-11, 22:08
Enig i at stevia er bedre, og det er jo ett naturprodukt, men skal man bake er det sukrin som oppfører seg og gjør baksten. Desverre;)
Bruker litt av hvert jeg da, og det funker fint. I en perfekt verden hadde vi hatt stevia som sukker-sukker også:D
Helt enig...elsker stevia.:D Må finne en måte å få den til å kunne brukes som strøsukker, bakesukker, m.m.........:)
Stevia finnes jo i pulverform også, jeg bruker det + det flytende med smak og self.... sukrin:D
Bestemamma
27-04-11, 22:50
Stevia finnes jo i pulverform også, jeg bruker det + det flytende med smak og self.... sukrin:D
Ja, klart den finnes i pulverform, men problemet er jo at den er så konsentrert at den ikke kan brukes på samme vis som sukker.....:o
Ja, klart den finnes i pulverform, men problemet er jo at den er så konsentrert at den ikke kan brukes på samme vis som sukker.....:o
Hvor kjøper dere det? :)
Bestemamma
29-04-11, 13:01
Jeg kjøper stevia her (http://www.nitai.no/stevia/) men det fins sikkert andre......:)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.